Rubino Rekrytering AB jobb i Göteborg

Hitta lediga jobb hos Rubino Rekrytering AB i Göteborg. Välj att läsa mer om ett jobb eller gå vidare och ansök jobbet i Göteborg.

Diversey AB söker en Territorial Account Manager till Göteborg

Account manager
Läs mer Apr 19
Nytt
Att arbeta på Diversey är att vara en del av ett av världens mest innovativa företag i vår bransch. Resan började för ett sekel sedan i Chicago och har sedan dess tagit oss till över 100 länder runt om i världen, där vi skapar innovativa rengöringsprodukter som möter behoven i en resursbegränsad värld. Hos Diversey handlar det inte bara om renhet; vi tar också hand om människor, företag och planeten. Vi är stolta partners till både stora och små företag inom hotell- och restaurangbranschen, detaljhandeln, sjukvården och livsmedelssektorn, och vi gör det med våra revolutionerande, hållbara rengörings- och hygienlösningar.
Om rollen
Nu söker vi en driven och försäljningsinriktad Territory Account Manager till vårt distrikt i Västra Götaland. Du kommer att leda och driva försäljningsarbetet mot uppsatta mål. I rollen som säljare kommer ditt fokus vara att identifiera nya affärsmöjligheter, bygga långsiktiga relationer med dina befintliga slutkunder och ha ett nära samarbete med återförsäljare. Vårt huvudkontor ligger i Stockholm så du kommer att arbeta på distans då ditt aktiva försäljningsområde kommer vara området i eller nära Göteborg.
Huvudsakliga ansvarsområden och arbetsuppgifter
Uppnå och överträffa försäljnings- och lönsamhetsmål inom det definierade geografiska området och hos kunderna
Implementera centralt beslutade aktiviteter och handlingsplaner för kunderna i nära samarbete med din Sales Area Manager och Key Account Manager
Utföra en effektiv bearbetning av potentiella kunder regionalt och lokalt enligt planer som utformats tillsammans med din Sales Area Manager
Ansvar för definierade lokala återförsäljare och hygienpartners inom ditt distrikt. Utveckla samarbetet med lokala återförsäljare och hygienpartners
Säkerställa en hälsosam bas av prospects och utveckling och utökning av affären hos befintliga kunder.
Rapportera och dokumentera försäljningsbesök, försäljningsprojekt mm. enligt våra riktlinjer i vårt CRM-system (Salesforce)

Kvalifikationer
För att lyckas i rollen drivs du av att uppnå resultat och budget. Du gör det genom att arbeta strategiskt, strukturerat och målinriktat. Du har starka förhandlingsfärdigheter och förmåga att skapa och upprätthålla långsiktiga kundrelationer. Du är också en god kommunikatör och tycker om att samarbeta med kunder och kollegor för att gemensamt uppnå det bästa resultatet. Du har också:
Minst 3-5 års erfarenhet av försäljning och affärsutveckling inom B2B-sektorn och erfarenhet av att arbeta med försäljning mot slutkund samt via återförsäljare
Utbildning inom försäljning eller marknadsföring är meriterande
Flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift
Körkort B

Vi erbjuder:
- En spännande och utmanande roll i ett globalt företag med fokus på innovation och hållbarhet och möjlighet att växa och lära
- Möjlighet att vara en del av ett dedikerat team och bidra till att forma framtidens rengörings- och hygienlösningar
-En hälsosam och hållbar företagskultur där balans mellan arbete och fritid är viktigt
- Kollektivavtal enligt IKEM/Unionen

I denna rekrytering samarbetar Diversey med Rubino Rekrytering. För frågor om tjänsten kontakta ansvarig rekryteringskonsult Hanne Rubino, +46 739 015 911 eller maila hanne@rubino.se.
Om du är en driven och resultatorienterad individ med erfarenhet av försäljning och affärsutveckling, och vill vara en del av vårt team på Diversey AB, så ser vi fram emot din ansökan!

Ansök nu

Kundservicemedarbetare CloudCharge, Göteborg

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Jan 22
CloudCharge, som ägs av DEFA, en ledande aktör inom elektrisk infrastruktur, erbjuder en molnbaserad laddningstjänst som är särskilt fördelaktig för både kunder och användare. Deras ägarskap under DEFA ger tillgång till bredare resurser och expertis inom området, vilket stärker deras erbjudande. Användare kan enkelt dela åtkomsten till laddningsstationer med andra, vilket ökar flexibiliteten och effektiviteten av tjänsten. Detta gör CloudCharge till en attraktiv lösning för olika användargrupper, från bostadsrättsföreningar, köpcentrum till företagsparkeringar, och understryker deras engagemang för att främja en hållbar och tillgänglig framtid för eldriven mobilitet. Läs mer på https://www.defa.com/se/ev-charging/cloudcharge/

CloudCharge söker nu en engagerad Kundservicemedarbetare med kunden i fokus, placering Göteborg

DEFA, promotional film (https://www.youtube.com/watch?v=u2miCbkDAws)

Vi på CloudCharge söker en engagerad och kunnig kundservicemedarbetare till vårt kontor på Ringön i Göteborg. I rollen kommer du att ansvara för att i första hand hjälpa våra kunder via telefon och mail.

Vi på CloudCharge riktar oss främst mot kunder som behöver effektiva och stabila lösningar för laddningsinfrastruktur för elbilar. CloudCharges primära kundsegment inkluderar bostadsrättsföreningar, företag med elbilar, samt privata och offentliga parkeringsplatser som behöver effektiva och robusta laddningsstationer. Genom att erbjuda en enkel hantering av laddningsstationer, tillgodoser CloudCharge behoven hos dem som vill underlätta övergången till eldrivna fordon, både för privat och kommersiell användning.



Huvuduppgifter:

- Hantera kundsupport relaterad till CloudCharge's bakomliggande portal och app via telefon och mail.

- Etablera och underhålla kundrelationer för våra digitala tjänster, inklusive avtalsförvaltning och fakturering.

- Samarbeta nära våra kunder för att säkerställa en effektiv uppsättning och driftsättning av våra laddningsfaciliteter och molntjänster tillsammans med vårt tekniska team i ryggen.

- Samla in och hantera feedback från befintliga och potentiella kunder och rapportera detta till vårt utvecklingsteam.

Kvalifikationer:

- Relevant utbildning, företrädesvis inom teknik/datateknik och / eller systemvetenskap.

- Stark förståelse och erfarenhet av kundservice och support.

- God teknisk och relevant IT-kompetens, erfarenhet av Saas tjänster och lösningar är meriterande.

- Goda kunskaper i engelska och svenska, både tal och skrift. Nordiska språkkunskaper är en fördel.

Personliga egenskaper:

- Stark personlighet som drivs av kundservice och att hjälpa kunder

- Eget ledarskap och förmåga att arbeta enligt CloudCharge's standarder och riktlinjer.

- Stark kommunikationsförmåga och problemlösningsförmåga.

- Strukturerad och pålitlig med öga för detaljer.

Tjänsten innebär en spännande möjlighet att arbeta i en dynamisk och snabbt växande sektor. Om du är en driven individ som brinner för kundservice och teknik, ser vi fram emot din ansökan!

Vill du veta mer är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Harry Rubino 0733-763930

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Innesäljare hos RZB Lighting

Innesäljare
Läs mer Sep 27
Innesäljare hos RZB Lighting

Har du ett starkt driv och trivs i en kundnära roll? Då kan du vara den vi letar efter. Kom och bli en del av vårt växande företag och hjälp oss att forma en ljusare framtid!

RZB Lighting är en marknadsledande aktör inom belysningsbranschen, känd för att leverera högkvalitativa lösningar och innovativa produkter. Vi expanderar vår verksamhet och söker nu en dynamisk innesäljare med placering i Göteborg, som delar vår passion för belysning och kundservice.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

- Ansvara för att hantera kundförfrågningar och beställningar

- Registrera nya kunder i SAP



- Upprätta och följa upp offerter

- Aktivt marknadsföra och sälja våra produkter och lösningar



- Tillhandahålla teknisk support och produktinformation till kunder



- Generera prislistor och försäljningsmaterial i SAP/Excel



- Samla in och analysera marknadsinformation



- Hjälpa till att skapa och översätta försäljningsmaterial



- Planera och delta i mässor och utbildningar



Kvalifikationer:

- Tidigare erfarenhet av innesälj eller kundtjänst



- Utmärkta kommunikationsfärdigheter och förmåga att bygga relationer



- Teknisk förståelse eller intresse



- Erfarenhet av logistik



- Förmåga att arbeta självständigt och i team



- Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift



Vi erbjuder:

- En spännande möjlighet att arbeta i en branschledande organisation



- Möjlighet till professionell utveckling och tillväxt



- Ett stöttande och engagerat arbetslag



- Attraktiva förmåner och en konkurrenskraftig lön



Ansöker gör du snarast via rubino.se under rubriken: Lediga tjänster. Vill du veta mer är du välkommen att kontakta vår kontaktperson i denna rekrytering, Harry Rubino på 0733-763930.

Välkommen med din ansökan!

Som belysnings- och armaturgeneralist har RZB Rudolf Zimmermann stått för intelligenta belysningslösningar "Made in Germany" i över 80 år. Fokus för vårt internationellt verksamma familjeföretag ligger på utveckling och produktion av inomhus- och utomhusarmaturer, nödarmaturer och effektiva ljusledningssystem.

Ansök nu

KAM Ensto Eldistribution, mellersta/västra Sverige?

Key account manager
Läs mer Feb 1
KAM Ensto Eldistribution, mellersta/västra Sverige

Ensto är den ledande experten för eldistributionsnät. Ensto erbjuder sina kunder linjemateriel 0,4-52 kV samt kabeltillbehör (skarvar och avslut) 0,4-52kV utvecklade för det nordiska klimatet.



Vi söker nu en erfaren medarbetare som kan utveckla och bibehålla vår affär i mellersta och västra Sverige.

Arbetsuppgifter:
Syftet med rollen är att driva och utveckla försäljningen inom ditt område samt vara ansvarig för några av våra strategiskt viktiga kunder. Du ansvarar för din budget och för att nå försäljningsmål. Kundera är i första hand elnätägare, entreprenörer samt våra grossister/samarbetspartner. Du utgår från ditt hemmakontor inom ditt försäljningsområde. Du rapporterar till vår VD.

Din profil:
För att trivas och lyckas i rollen är försäljning en självklar del i ditt DNA. Du är kommunikativ och skall drivas av att göra affärer. Du hittar och driver säljprocesserna vant på egen hand, därför är det viktigt att du måste vara självständig i din personlighet och entreprenörsdriven i din säljstil. Du har en adekvat erfarenhet inom området och branschen och du måste vara den som kan knyta ihop säcken och få affären. Det är därför viktigt att du har med dig goda säljresultat sedan tidigare.. Du skall vara flytande i svenska och engelska och ha körkort för att kunna resa i tjänsten.

Vi erbjuder:
Vi erbjuder dig en spännande roll i ett familjeföretag med en internationell prägel som är på frammarsch inom branschen. Fast marknadsmässig lön med bonus, tjänstebil, sjukvårdsförsäkring samt de verktyg du behöver för att lyckas med din försäljning är bl. a det vi erbjuder. Vi är ett väl sammansvetsat team där alla hjälper alla, vårt huvudkontor ligger i Västberga.

Ansöker gör du omgående då vi intervjuar löpande. Vill du veta mer är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Harry Rubino på 0733-763930.

Välkommen med din ansökan!

För oss på Ensto är energieffektivitet och att bygga ett mer hållbart samhälle en hjärtefråga. Den inspirerande och stimulerande atmosfären i ett internationellt familjeföretag stimulerar en professionell tillväxt och utveckling. På Ensto ser vi mångfald som en tillgång, och vi förenas av en öppen och nyfiken attityd. Vi tror på ett bättre liv med el och en mer hållbar morgondag. Om du delar vår passion och vill göra skillnad, gå med i vårt team. Det skulle vara ett nöje att ha dig som en del av Ensto-familjen! Läs mer på www.ensto.se (http://www.ensto.se)

Ansök nu

Försäljningsingenjör VVS, Gebwell Västra Sverige

Utesäljare
Läs mer Sep 14
Gebwell söker en Försäljningsingenjör VVS Värmepumpar/Fjärrvärme - Västra Sverige

Gebwell växer och söker nu dig som vill driva och ansvara för det västra distriktet avseende område Värmepumpar och lösningar inom Fjärrvärme. Gebwell är en ledande och heltäckande leverantör som säljer och marknadsför värmeväxlare, värmepumpar och tankar, och är specialister på miljövänliga lösningar för uppvärmning och nedkylning. Läs mer på www.gebwell.se.

Tjänsten innebär i huvudsak att driva och utveckla försäljningen på distriktet västra Götaland med omnejd. Rätt person kommer att få arbeta med produkter som ligger i framkant tekniskt samt genom ett hållbart miljötänk få vara med att påverka vår framtid positivt. Du förväntas driva försäljningen mot befintliga och nya kunder på distriktet och våra kunder är i första hand, vvs-installatörer, vvs-konsulter, fastighetsägare och återförsäljare. Vårt erbjudande är oftast skräddarsydda lösningar varför vi förväntar oss att du är van vid att sälja lösningar som är anpassade efter kundens krav och förväntningar med långsiktiga relationer som bas för samarbetet. Du kommer till en organisation med en stark support, en kommande digital plattform för att underlätta för våra kunder samt produkter i toppklass i ryggen och du rapporterar direkt till vår VD.

Vi söker dig som har en liknande bakgrund inom området sedan tidigare med en bred förståelse tekniskt samt ett väl utvecklat nätverk på distriktet för att kunna få en bra start i rollen. Du är affärsmässigt driven och självgående i rollen och triggas av att få vara med att bygga och öka försäljningen på ditt distrikt. Du gillar att anta en utmaning och att utvecklas med dina resultat och företagets framgångar, du är en god lagspelare och vill ta en plats i teamet. Du har körkort och behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift och kan resa i tjänsten.

Din roll kommer att vara en viktig pusselbit i vår organisation och rätt person kommer att få vara med på en spännande resa där Gebwells ambitioner är höga och utmanande. Vi erbjuder en marknadsmässig fast månadslön och tjänstebil alt. milersättning.

Ansöker gör du genast om du känner att rollen är rätt för dig då vi behöver tillsätta tjänsten snarast.

Vill du veta mer är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Harry Rubino på 0733-763930

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Säljare Meka Pro, Göteborg Västra Sverige

Utesäljare
Läs mer Jun 27
Meka Pro AB växer och vi söker därför till vår verksamhet en driven och engagerad Säljare, placering Göteborg, Västra Sverige.

Rollen innebär uppsökande försäljning till våra kunder som i första hand är elinstallatörer. Du kommer att få ett heltäckande sortiment inom området och stöd för att kunna fokusera på kundmötet, affären och på ett smidigt och effektivt sätt lösa elinstallatörens vardag i frågan kring i huvudsak stegar och kanalisationer. Du arbetar självständigt med att boka samt genomföra säljmöten digitalt samt face 2 face, följa upp och rapportera i vårt CRM system. Du rapporterar till vår försäljningschef.

Din profil, detta kommer att vara en resa i att vara med att fortsatt etablera Meka Pro som en självklar leverantör inom området stegar och kanalisationer, det gör att det kommer att vara tufft emellanåt och vi ser att du har en envishet, ett driv och energi som är tillräcklig för att klara denna utmaning. Vi ser att du företrädesvis har en bakgrund inom branschen, har du dessutom ett utbrett nätverk bland våra potentiella kunder så är det givetvis meriterande.
Du måste ha goda säljresultat sedan tidigare och en fördel med gymnasiebakgrund med el eller eltele teknisk inriktning. Dessa egenskaper och erfarenheter är viktiga men viktigast är att du utmanas av en tuff utmaning, vi är dessutom övertygade om att en god arbetsstruktur där förmåga att planera och följa upp samt hela tiden ha ett nästa steg och nästa affär i tankarna är viktigt för att lyckas. Vi förutsätter att du trivs med täta kundkontakter och drivs av att finna nya affärer

Som säljare hos oss måste du alltid arbeta professionellt i dina kundkontakter, detta innebär bl a att alltid:

- Förbereda dig noga inför varje kundmöte
- Kunna dina produkter och dess fördelar
- Alltid tagit reda på kundens behov innan du föreslår en lösning eller ger ett förslag
- Alltid erbjuda det som är bäst för kunden och som möter hans behov och följa upp ditt erbjudande
- Att alltid hålla det vi lovar


Vi erbjuder ett spännande arbete där din insats kommer att ha påverkan på företaget, dig själv och din ekonomi. Du kommer att ingå i ett affärsorienterat och drivet säljteam där du får stöd och råd, samt initialt få en gedigen inskolning på våra produkter fördelar och möjligheter med introduktion på vårt huvudkontor i Finland. Du får fast lön samt möjlighet till bonus, tjänstebil samt de verktyg som krävs för att lyckas. OBS, vi ser mer än gärna fler kvinnliga sökande då branschen till största delen består av män.

Är du redo att anta denna utmaning och att du har de egenskaper vi efterfrågar så vill vi att du genast ansöker via (http://www.rubino.se/) med ett CV och personligt brev. Vill du veta mer är du välkommen att kontakta vår rekryteringskonsult Harry Rubino på telefon 0733-763930

Välkommen med din ansökan!

Meka Pro Oy, är ett Finskt familjeföretag som tillverkar och marknadsför högklassiga kabel förläggnings system. Vår produktportfölj består av kabelstegar, kabelrännor, trådstegar, armaturskenor samt installationskanaler, uttagsstavar och unipro®-kontaktsken system av aluminium, detta gör Meka Pro Oy till en av Nordens ledande tillverkare av kabelförläggningar som är vår kärnverksamhet. Meka Pro Oy:s produktionsanläggning och huvudkontor finns i Uleåborg, produkterna är representerade i Finland, Sverige, Baltiska länderna och Ryssland. MEKA®-produkter är kända för att klara av krävande miljöer inom tung industri men har även de rätta lösningarna för mer tekniska byggen där kraven är andra. Meka Pro om omsätter ca 400 MSEK och vi är 119 anställda i vår organisation. Läs mer här: www.meka.eu/sv/ (http://www.meka.eu/sv/)

Ansök nu

Field service engineer, Tromp Medical

Serviceelektriker, installation
Läs mer Feb 17
Tromp Medical is a solid company that originally was founded in the Netherlands more than 30 years ago as a pure service provider and later on developed into the company it is today, mainly focused on both Sales and Service in x-ray equipment within diagnostic imaging. The commitment in service is still the strong foundation which the whole company relies on. Today Tromp Medical holds about 180 employees.

In 2015 Tromp Medical expanded the distribution area from the Netherlands, to also cover Sweden, Norway, Denmark, Finland and Belgium. 2021 Tromp Medical expanded into Spain and France. The subsidiary of Tromp Medical in Sweden is
Tromp Medical AB. More and more customers have entrusted us to provide equipment and services, we therefore need to strengthen our Swedish team with another field service engineer.

Field Service engineer

Location: Gothenburg, Sweden (VGR/Halland). The field service engineer will be home based. This job role is responsible for installation and maintenance of systems within the Tromp portfolio. Representing the company, its products and vision, both existing- as well as potential customers.

Main activities and responsibilities:

- Installs new equipment at customer site under the (remote) supervision of the Project leader
- Performs independent preventive maintenance of the installed base
- Troubleshooting and repair of the installed base
- Generating and archiving of maintenance reports and sending these to customers
- Generating annual system status reports and discussing them with customers
- Responsible to comply with mandatory safety and x-ray regulation rules


Requirements:

- In possession of a degree in electronics / electrical engineering
- 2-5 years working experience, preferably within field service
- BSc level and/or Intermediate vocational education
- Swedish at native level and fluent in English, verbally and in writing, mandatory
- Outstanding communication skills, both internal and external
- Knowledge of various regulations on safety and standards in electronics, both with Medical Imaging systems as well as within hospitals
- Good knowledge of MS Office, Windows OS
- In possession of a driver's license (B) .


We offer:

- Stimulating work with high end products
- Favorable working conditions in a good team
- Company car


For any further enquieres please do not hesitate to reach out to Fred Bengtsson at Rubino recruitment on 0737-817371 or email on fred.bengtsson@rubino.com

Ansök nu

Projektledare El, Greenled Göteborg

Driftelektriker
Läs mer Okt 10
Greenled är den ledande totalleverantören av belysningslösningar i Finland och vi har utvidgat vårt unika affärskoncept även till Sverige. Vi genomför smarta belysningslösningar för företag och den offentliga sektorn som sparar energi, pengar och miljön. Vi hjälper våra kunder effektivisera affärsverksamheten samt erbjuder bättre säkerhet och ökar effektiviteten och trivsamheten. Våra strategiska samarbetspartner inom armatur- och styrteknik är bland de ledande i världen inom sin egen bransch. Vi sysselsätter drygt 100 personer. Våra armaturer tillverkas på vår fabrik i Uleåborg i Finland. Vi har kontor i Stockholm och Göteborg och vårt moderbolag Greenled Oy verkar i Uleåborg, Vanda och Tammerfors i Finland.

I och med att vår verksamhet utvidgas söker vi nu en projektledare för fast anställning inom installationsenheten.

Projektledare Är du en produktiv och energisk projektledare? Kom och skapa tillväxt tillsammans med ett toppenteam.

Som projektledare ansvarar du främst för utvecklandet av verksamhetsmodellen för projektledning inom Greenleds installationsenhet och dess verksamhet. Du förverkligar även flera större belysningslösningar samtidigt, enligt tidsschemat och på ett högkvalitativt och lönsamt sätt. Du arbetar med både försäljning och installation, deltar i avtalsförhandlingar och säkerställer prognoserna för installationsverksamheten ur resurshanteringens perspektiv. Du är stationerad i Stockholm eller Göteborg, men arbetet inkluderar även resor, särskilt i Sverige, samt vid behov i Finland och de andra nordiska länderna.

Vad önskar vi av dig? Du har lämplig utbildning för uppgiften och flera års erfarenhet av att på ett framgångsrikt sätt leda större projekt. Du klarar av chefsuppgifter och har flytande kunskaper i engelska. Du agerar effektivt och naturligt med många olika externa och interna intressentgrupper. Du är verkligt kundorienterad och gillar att arbeta med kundservice. Ett IPMA-certifikat på minst C-nivå eller liknande, alternativt motsvarande arbetslivs erfarenhet. Kunskaper i finska anses meriterande.

Vad erbjuder vi dig? Med hjälp av vårt lösningskoncept kan du enkelt planera konkurrenskraftiga kundlösningar och svara mot våra kunders behov på bästa möjliga sätt. Vi erbjuder intressanta möjligheter att växa inom ett tillväxtföretag på väg att internationaliseras.

Ansöker gör du snarast via www.rubino.se (http://www.rubino.se/) då vi intervjuar löpande. Vill du veta mer är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Harry Rubino på 0733-763930

Välkommen att arbeta i vårt energiska team!

Människorna är Greenleds viktigaste resurs. Vi satsar på medarbetarnas expertis och behandlar varandra rättvist. Du kan på ett genuint sätt påverka trivseln i arbetet och framgången i ett tillväxtföretag inom ett affärsområde som hela tiden utvecklas. Vi är ett kundorienterat, engagerat och motiverat team med ett genuint intresse för det vi gör och en positiv stämning. Vi erbjuder konkurrenskraftiga personalförmåner och vi satsar på våra anställdas expertis och utbildning.

Ansök nu

Säljare med erfarenhet inom DVH

Utesäljare
Läs mer Jun 9
Foodcompentece, stardade sin verksamhet 2012 och har sedan starten utvecklats från en leverantör av ostar såsom Halloumi och Feta till en leverantör med över ett hundratal artiklar i sortimentet. Varumärken från olika delar av Europa vi är stolta att representera är bl. a: Citterio som är marknadsledande i Italien, Viani, Delia, Tarczynski, Henri Raffin mm. Vi finns på ICA, Coop, Hemköp, Willys och Axfood Snabbgross. Läs mer på: (http://www.foodcompetence.se/) www.foodcompetence.se (http://www.foodcompetence.se)



Arbetsuppgifter:

Som säljare för Foodcompetence skapar du och utvecklar du affärsrelationerna med såväl nya som befintliga kunder, inom i första hand dagligvaruhandeln i Göteborg med omnejd. Din titel är säljare men vi ser dig också som entreprenör i rollen, detta för att du måste skapa synlighet och lönsamhet för våra kunder av våra kvalitetsprodukter. Du besöker dina kunder frekvent, du presenterar och säljer in nyheter och håller samtidigt rent och snyggt bland våra produkter. Du bygger dina affärsrelationer på längre sikt genom att informera och utbilda kunderna om våra produkter. Du kommer att ingå i ett tajt och väl sammansvetsat säljteam och rapportera direkt till försäljningschefen.

Vem vi söker:

- Vi söker dig som har dokumenterad erfarenhet som uppsökande säljare inom dagligvaruhandeln.
- Det är även meriterande om du har kunskap eller erfarenhet av chark-/delikatesser eller produkter som tangerar våra, gärna även som leverantör, grossist eller från butik.
- Som säljare/affärsman hos oss måste du vara utåtriktad och serviceorienterad, kommunikativ, förtroendeingivande och en engagerad relationsbyggare.
- Du utmanas av, samt är van av att arbeta självständigt med eget ansvar och egen budget.
- Du är strukturerad och genom energi, driv, kreativitet och uthållighet arbetar du målmedvetet mot uppsatta mål.
- Du innehar körkort för bil, bor inom distriktet samt talar och skriver obehindrat svenska.


Foodcompetence erbjuder:

Vi erbjuder dig en utvecklande och spännande säljartjänst i ett företag med stora ambitioner och högt satta mål. Vårt breda samt kvalitativa produktkoncept, säkerställer förutsättningarna för dina förväntade framgångar. Vi erbjuder en heltidstjänst, fast lön och ev tjänstebil samt övriga sociala förmåner. Du kommer till ett trevligt företag med glada och affärsdrivna medarbetare.

I denna rekrytering samarbetar Foodcompetence med Rubino rekrytering. Intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan. Har du några frågor så ta gärna kontakt med Fred Bengtsson på 0737-817371 eller fred.bengtsson@rubino.se

Ansök nu

Projektledare belysning Göteborg

Installationselektriker
Läs mer Maj 12
Greenled är den ledande totalleverantören av belysningslösningar i Finland och vi har nu utvidgat vårt unika affärskoncept även till Sverige. Vi genomför smarta belysningslösningar för företag och den offentliga sektorn som sparar energi, pengar och miljö. Vi hjälper våra kunder effektivisera sin affärsverksamhet samt erbjuder bättre säkerhet och ökar effektiviteten och trivsamheten. Våra strategiska samarbetspartner inom armatur- och styrteknik är bland de ledande i världen inom sin egen bransch. Vi sysselsätter drygt 100 personer. Våra armaturer tillverkas på vår fabrik i Uleåborg i Finland. Vi har kontor i Stockholm och Göteborg och vårt moderbolag Greenled Oy verkar i Uleåborg, Vanda och Tammerfors i Finland.



I och med att vår verksamhet utvidgas söker vi nu en projektledare för fast anställning inom installationsenheten.

Projektledare
Är du en produktiv och energisk projektledare? Kom och skapa tillväxt tillsammans med ett toppenteam.

Som projektledare ansvarar du främst för utvecklandet av verksamhetsmodellen för projektledning inom Greenleds installationsenhet och dess verksamhet. Du förverkligar även flera större belysningslösningar samtidigt, enligt tidsschemat och på ett högkvalitativt och lönsamt sätt. Du arbetar med både försäljning och installation, deltar i avtalsförhandlingar och säkerställer prognoserna för installationsverksamheten ur resurshanteringens perspektiv.
Du är stationerad i Stockholm eller Göteborg, men arbetet inkluderar även resor, särskilt i Sverige, samt vid behov i Finland och de andra nordiska länderna.

Vad önskar vi av dig?
Du har lämplig utbildning för uppgiften och flera års erfarenhet av att på ett framgångsrikt sätt leda större projekt. Du driva av att leda och driva en grupp, leder på ett rakt och okomplicerat sätt. Du behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift samt har körkort och har möjlighet att resa i tjänsten. Du agerar effektivt och naturligt med många olika externa och interna intressentgrupper. Du är verkligt kundorienterad och gillar att arbeta med kundservice. Ett IPMA-certifikat på minst C-nivå, eller motsvarande, och kunskaper i finska anses meriterande.

Vad erbjuder vi dig?
Med hjälp av vårt lösningskoncept kan du enkelt planera konkurrenskraftiga kundlösningar och svara mot våra kunders behov på bästa möjliga sätt. Vi erbjuder intressanta möjligheter att växa inom ett tillväxtföretag på väg att internationaliseras.

Människorna är Greenleds viktigaste resurs. Vi satsar på medarbetarnas expertis och behandlar varandra rättvist. Du kan på ett genuint sätt påverka trivseln i arbetet och framgången i ett tillväxtföretag inom ett affärsområde som hela tiden utvecklas. Vi är ett kundorienterat, engagerat och motiverat team med ett genuint intresse för det vi gör och en positiv stämning. Vi erbjuder konkurrenskraftiga personalförmåner och vi satsar på våra anställdas expertis och utbildning.

Ansöker gör du snarast via rubino.se då vi avser att tillsätta tjänsten omgående. Vill du veta mer är du välkommen att kontakta Harry Rubino på telefon 0733-763930.

Välkommen att arbeta i vårt energiska team!

Ansök nu

Vi söker en Säljare med visst KAM ansvar, Göteborg

Utesäljare
Läs mer Apr 30
Polynova Nissen AB söker en engagerad och driven Säljare, med placering Västra Sverige, Göteborgsområdet företrädesvis:

Vi söker en Säljare med visst KAM ansvar - är det du?



Polynova Nissen AB är inne i en fas med ökat fokus på försäljning och utveckling av verksamheten och söker därför en säljare som ska stötta vår säljorganisation för att driva försäljningen på våra befintliga kunder och öka på nya områden. Hos våra kunder kommer du att i första möta Säljchefer, kategori- och inköpschefer. Du kommer även att arbeta med viss utbildning för våra kunder avseende våra produkters fördelar. Våra kunder är mycket varierande från bl. a Kontorsfackhandel, Färghandel, Industri och Bygggrossister och Återförsäljare inom fackhandel. Du utgår från hemmakontor och rapporterar till vår försäljningschef.

Välkommen till ett företag med blicken uppåt Vi ser att du är van i säljrollen med blick för affärer, är du välbekant bland våra kunder sedan tidigare med en liknande portfölj och har du jobbat som säljare inom plastindustrin är det givetvis meriterande men inte avgörande. Det allra viktigaste för oss är att du har en passion och driv för egna, teamets och företagets säljmål. Samtidigt tycker vi det är viktigt att ha en balans mellan jobb och fritid för att fungera som bäst när det gäller - i alla lägen! Vi gillar att du är målmedveten och arbetar strategisk för att uppnå de säljmål företaget sätter för dig personligt, för säljteamet och företaget. Du väntar inte på samtalen - du ligger före!

Vi erbjuder Du kommer att få arbeta med ett av marknadens starkaste och mest välkända produktsortiment i ett väl sammansvetsat gäng där vi hjälper varandra och arbetar med varandras kunder. Vi erbjuder bland annat fast lön med bonus samt tjänstebil. Du kommer att utgå från hemmakontor men vårt huvudkontor ligger i Stockholm/Västberga.

Ansökan Välkommen med din ansökan snarast då vi genomför intervjuer löpande. Vill du veta mer är du välkommen att kontakta vår rekryteringskonsult Harry Rubino på telefon 0733-763930.

Välkommen med din ansökan!
Polynova Nissen AB har över 40 års branscherfarenhet, vi har ett av Europas bredaste plastsortiment i lager, vi ger våra kunder goda möjligheter att få helt unikt kundanpassade artiklar samt innovativa säljstöds- och problemlösningstjänster för att utöka och bredda in försäljning. Vår ständiga strävan är att vara i framkant avseende miljöanpassning och vara kundens huvudleverantör avseende plast- och emballageprodukter. Polynova Nissens produkter återfinns hos ett brett nätverk av återförsäljare i Norden och övriga Europa. Läs mer här: (http://www.polynova.se/) www.polynova.se (http://www.polynova.se/)

Ansök nu

Driven Säljare till iQ fuel, placering Göteborg

Utesäljare
Läs mer Jul 3
iQ fuel är ett svenskt bolag med fokus på att ta fram nästa generationens produkter inom sport och hälsa. Våra produkter är svensktillverkade med trippelfiltrerat vatten för att optimera upptaget av innehåll på bästa sätt. Dessutom är våra produkter fria från koffein, taurin och socker. Vilket gör att även detta är ett perfekt alternativ för alla sportande ungdomar. Vi har tagit fram två unika produkter; en vitaminberikad fokusdryck som ger dig rätt energi och optimerar ditt mentala fokus som heter FOCUS. Den andra är en vitaminberikad vätskeersättning fylld med elektrolyter som vi kallar HYDRATE. Vi har ett väl utvecklat samarbete med hockeyprofiler som bl a Niclas Bäckström och Jesper Bratt. Vi är dessutom ligasponsor för Hockeyallsvenskan. Läs mer på (http://www.iqfuel.se/) www.iqfuel.se (http://www.iqfuel.se)

Se filmen här: https://iqfuel.se/wp-content/t... (https://iqfuel.se/wp-content/themes/iqfuel/images/backstrom-webbvideo.mp4)

Vi växer och söker nu en driven och resultatorienterad Säljare till distrikt Västra Sverige

I rollen som Säljare hos oss ansvarar du och driver du försäljningen av produkterna HYDRATE och FOCUS på ditt distrikt och utgår förslagsvis från Götebrogsområdet. Arbetet innebär i huvudsak införsäljning av kampanjer, utbildning, distribution och exponering av våra produkter. Vi har ett flertal listningar och du kommer därför att även arbeta med lönsamhetsanalyser av butiksdata. Företagets kunder återfinns både inom servicehandeln, sportvärlden och dagligvaruhandeln. Du ingår i ett drivet säljteam och rapporterar direkt till försäljningschefen.

För att lyckas måste du vara målmedveten och energisk, du har ett gott sinne för affärer och en god förmåga att skapa goda och utveckla dina affärsrelationer på lång sikt. Därför är det viktigt att du har förmåga att jobba både analytiskt och kreativt och du brinner för försäljning.

Du arbetar idag som säljare av liknande produkter eller har en god dokumenterad erfarenhet som säljare på fältet med snabbrörliga konsumtionsvaror eller liknande. Du har läst ekonomi på lägst gymnasienivå eller motsvarande och har en god vana av att arbeta och rapportera digitalt, meriterande är om du har erfarenhet av Genero CRM. Du måste ha en driven entreprenöriell ådra för att göra skillnad och vilja vara med på en spännande resa tillsammans med oss där du kommer att ha goda utvecklingsmöjligheter. Du behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift samt har körkort.

iQ fuel erbjuder fast lön samt rörligt så du har goda förtjänstmöjligheter, ett bra förmånspaket med tjänstebil, friskvårdsbidrag, Ipad, telefon och arbetskläder från Björn Borg.

Det är också viktigt att du har en sund aktiv och hälsosam livsstil som överensstämmer med iQ fuels och vi ser gärna att du har en idrottslig bakgrund från hockeyn eller liknande.

Ansökan

Vi samarbetar med Rubino Rekrytering i denna rekrytering och kommer att tillsätta tjänsten senast 1 sept. Vi kommer att intervjua löpande och är du intresserad så skicka in din ansökan snarast. Vill du veta mer är du välkommen att kontakta Harry Rubino på 0733-763930.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Glen Dimplex Nordic söker en Key Account Manager till västra distriktet ...

Account manager
Läs mer Jan 31
Glen Dimplex Nordic, del av Glen Dimplex Group söker en driven och engagerad Key Account Manager till västra distriktet Göteborg med omnejd

Glen Dimplex Nordic är en del av Glen Dimplex Group; en av världens ledande tillverkare och leverantörer av värmeprodukter, ventilation, hushållsapparater och kylutrustning för industri och hushåll. Gruppen omsätter 2 miljarder euro per år och har 8000 anställda i mer än 30 produktions- och försäljningsföretag i 17 länder.

Glen Dimplex Nordic är en del av divisionen Heating and Ventilation med Nordisk huvudkontor i Norge och omsätter 200 milljoner kr per år. Övriga Nordiska kontor finns i Oslo, Stockholm, Helsingfors och Köpenhamn. Företaget har totalt 33 anställda. Produkterna marknadsförs och säljs under kända varumärken som Nobö och Dimplex över hela världen. Den Nordiska organisationen hanterar försäljning, support, marknadsföring samt finans och logistik. Produktion sker i koncernens fabriker på Irland.

I rollen som KAM på Glen Dimplex kommer du att i första hand att bearbeta Installatörer, Grossister och slutkunder såsom exempelvis husbyggare. Fördelningen är en mix av både befintliga och nya kunder. Du bor inom distriktet företrädesvis i Göteborgsområdet och rapporterar direkt till vår Country Manager.

För att lyckas vill vi att du har dokumenterad bakgrund inom försäljning till våra målgrupper samt stor förståelse för komplexa lösningar inom elektrisk värme och ventilation. Då säljprocessen i många fall kan vara längre så ska rätt person kunna bygga och utveckla relationerna med våra kunder på lång sikt. Viktiga egenskaper i sammanhanget är att man måste vara uthållig, självgående samt vara lösnings-och resultatorienterad. Din arbetsstil skall präglas av hög frekvens och kvalitet i säljmötet som i vårt värld är inriktat mer på lösningen Glen Dimplex kan erbjuda snarare än produkten.

Du skall vara van vid att planera din arbetstid och arbeta självständigt framåtriktat. Detta för att vara påläst och förberedd inför dina kundmöten för maximal effektivitet både för dig och för kunden. Du är positiv och resultatorienterad i din personlighet och alltid angelägen av att nå dina mål och vet vad som krävs för att nå dom. Du är flytande i Svenska och engelska i tal och skrift och har givetvis körkort och kan resa i tjänsten.

Vi erbjuder ett spännande arbete i en bransch som är expansiv och dynamisk. Du dokumenterar ditt arbete i vårt CRM system Super Office. Ditt arbete skall präglas av fältarbete och möten med kunder. Fast marknadsmässig lön och tjänstebil samt de verktyg som behövs i ditt arbete erbjuds till rätt person.

Glen Dimplex befinner sig i en spännande fas där vi förbereder oss för en ständigt föränderlig marknad. Vi har redan tagit många steg från de «traditionella» försäljningsmetoderna i branschen och har ett ständigt nytänk på hur vi blir en ännu viktigare samarbetspartner för vår kunder. Framtiden är elektrisk och vårt mål är att leverera smarta värme- och ventilationslösningar anpassade till den Nordiska marknaden. Läs mer på: glendimplex.se (http://glendimplex.se/)

Ansöker gör du snarast då vi intervjuar löpande. Vår målsättning är att ha denna process klar snarast.

Vill du veta mer är du välkommen att kontakta vår rekryteringskonsult Harry Rubino i denna rekrytering på 0733-763930.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Belysningssäljare till område Västra Sverige

Utesäljare
Läs mer Okt 11
Ecolux AB
söker en kvalificerad belysningssäljare till område Västra Sverige. Som belysningssäljare på Ecolux kommer du representera ett av marknadens främsta sortiment inom LED-belysning mot kontor, skolor och industri. Vi vänder oss till elkonsulter, grossister och installatörer och vårt fokus är energieffektiva belysningslösningar.

Arbetsuppgifter:
Som ansvarig säljare med utgångspunkt Göteborg med omnejd, kommer du att arbeta med att i första hand besöka våra nuvarande kunder, Elkonsulter, installatörer inom området.

Du kommer även att arbeta med att skapa nya kundkontakter och med att bredda och utveckla vår försäljning inom området, till i första hand kunder såsom Elkonsulter och installatörer. Du måste ha förmågan att driva försäljningen framåt, identifiera projekt och har en god känsla för kundernas behov och att lösa deras problem. Förutsättningarna för att lyckas är goda med en god support och backup internt tillsammans med en hög närvaro ute på fältet hos kund.

Din profil:
Vi tror att du som söker har en adekvat teknisk utbildning i kombination med försäljning. Dina personliga egenskaper är minst lika viktiga. Du vet vilket sätt affärer görs på i branschen och du är affärsmässig och har en övertygande personlighet. Vi ser att du har dokumenterad säljkunskap från tidigare uppdrag. För rätt person finns det stora möjligheter att påverka sin egen arbetssituation och företagets utveckling.

Vi erbjuder:
Tjänstebil, 6 veckors semester, baslön + bonus. Tillträde snarast.

Ansökan:
Välkommen in med din ansökan. Denna rekrytering genomförs av Rubino Rekrytering. Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Harry Rubino på telefon 0733-763930. Intervjuer kommer att ske löpande.

Om oss
Ecolux förser miljöer där människor arbetar, med belysningslösningar och armaturer som ger ett så bra ljus att det ökar välbefinnandet och prestationsförmågan. Företagets huvudkontor och montageanläggning ligger i Åstorp strax utanför Helsingborg. Lösningar och produkter marknadsförs genom en rikstäckande försäljningsorganisation. Ecolux ingår i Thinkway-koncernen. Läs mer på: www.ecolux.se (http://www.ecolux.se)

Ansök nu

VD Installationsföretag VVS

Verkställande direktör
Läs mer Jul 15
På det här företaget är vi duktiga på det vi gör. Det har vi blivit då vi bygger våra verksamheter på lokal kännedom och kunskap. Våra kunder finns inom all projektverksamhet inom Göteborgsregionen.

Nu letar vi efter en ny VD som ska bli lika engagerad och kundorienterad som resten av verksamheten. Är du den vi söker? Som VD får du förmånen att leda och utveckla arbetet på vår enhet. Du får ta stort eget ansvar och har goda möjligheter att växa inom organisationen. På företaget kommer du erbjudas du en öppen och jordnära arbetsplats med många trevliga kollegor och ett spännande arbete.

Om tjänsten
Vi är stolta över den företagskultur som vi lyckats bygga inom förtaget, det är unikt. Som VD blir ditt ansvar att fortsätta den resan. För att fortsätta vara en attraktiv arbetsgivare ska du vara lyhörd gentemot medarbetares önskemål och idéer. Det är så vi utvecklas inom företaget både som bolag såsom individ. Hos oss finns ingen prestige.

Som VD ansvarar du för produktion, ekonomi, kunder samt personal. Fokus ligger på att leda och utveckla verksamheten med lönsam tillväxt, både genom merförsäljning hos befintliga kunder men också genom att bearbeta nya kunder. Inom ramen för tjänsten har du budget- och personalansvar där du förväntas utveckla och stimulera medarbetarna att nå uppsatta mål. Enheten består idag av ca 30 medarbetare och bedrivs inom alla hus och verksamhetsbyggnadssegment för rörprojektverksamhet.

I rollen ingår:

- Försäljningsansvar
- Ansvarig för enhetens ekonomiska resultat
- Identifiera och genomföra resultatdrivande förbättringsarbete
- Löpande uppföljning av produktion och planering
- Personalansvar
- Coacha underställda ledare för att nå uppsatta mål
- Arbete med utveckling och implementering av enhetens affärsplaner

Ambitionen under de närmaste åren är att öka enhetens tillväxt och resultat. Tjänsten är placerad i Göteborg med Göteborg och dess kranskommuner som huvudsakligt ansvarsområde.

Är det här du?
Till den här rollen söker vi dig som har engagemanget och rätt kundfokus. Vi ser att du är lyhörd gentemot dina kollegor och bygger ditt ledarskap utifrån det. Du får människor att växa, motiveras och utvecklas.Du har gärna en teknisk bakgrund kanske med inriktning mot bygg, fastighet, VVS, el eller energi. Vi är öppna för en mer junior person då vi har erfarna kollegor som vill och kan coacha dig.

I denna rekrytering fäster vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att lyckas i rollen ser vi att du är handlingskraftig, resultatinriktad, strukturerad, förtroendeingivande och bra på att samarbeta.

Vill du veta mer?
Kontakta rekryteringskonsult Harry Rubino på telefon 0733-763930. Är du intresseras ansök snarast.
Välkommen in med din ansökan!

Ansök nu

Servicechef Konecranes Göteborg/Jönköping

Kvalitetschef
Läs mer Jul 9
Servicechef Konecranes Göteborg/Jönköping
Är du en energisk, operativ chef som leder dina medarbetare genom att föregå med gott exempel? Är du en ambitiös person som gillar utmaningar, förbättringsarbete och
att erbjuda kvalitativ service till kunderna?
Då är det dig vi söker!

På Konecranes är vi medvetna om att en bra kundupplevelse skapas av våramedarbetare - människor som är engagerade. Allt vi gör, gör vi med passion och engagemang. Det är det som gör Konecranes till en unik plats att arbeta

Arbetsuppgifter:
Konecranes AB är organiserad i 2 regioner; Syd och Norr. Region Söder är uppdelad i tre områden där nu en ny servicechef för den Västra delen skall tillsättas.
Ansvarsområdet Göteborg, Jönköping och Oskarshamn.
Som Servicechef är du direkt underställd regionchefen för region Syd och din ideala placeringsorter är Göteborg eller Jönköping . Serviceorganisationen består idag av 18 medarbetare varav 17 servicetekniker och 1 serviceplanerare. Ditt ansvar är att se till att serviceleveransen fungerar smidigt och enligt plan, samt fortsätta implementationen av nya vårt nya arbetssätt som infördes under 2017. Du ansvarar också för att hålla hög närvaro hos nuvarande kunder samt viss bearbetning av nya kunder i regionen.
Våra servicetekniker är nyckeln till Konecranes framgång.

Vem söker vi?
- Du är en drivande ledare och har förmågan att kommunicera på ett rakt, tydligt och konsekvent sätt.
- Du har en teknisk högskoleutbildning eller motsvarande kunskaper förvärvade genom mångårig yrkeserfarenhet.
- Du har erfarenhet av personalledning inom industriell sektor/projektverksamhet.
- Du ser en utmaning och drivs av att få dina medarbetare att växa genom ett modernt och individuellt ledarskap.
- Du har dessutom drivkraften och förmågan att utveckla servicenivån i området för att uppnå dess fulla affärspotentialen.

Vad kan vi erbjuda?
Konecranes koncern är en ledande aktör på marknaden och har en rad utvecklingsmöjligheter för sina medarbetare.Bara du sätter gränser för vilka möjligheter du kan få hos oss.Förutom bonus samt attraktivt förmånspaket en rad olikautbildning-/utvecklingsprogram.Allt från produktutbildningar till ledarskapsutbildningar eller det som just du behöver för att utvecklas vidare i din roll

Låter detta intressant?Välkommen med din ansökan redan idag då vi går igenom ansökningarna löpande.
Denna rekrytering genomförs av Rubino Rekrytering.Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Mats Larsson på telefon 072-7410028 alt Harry Rubino på 0733-763930

Konecranes är en världsledande koncern inom lyftutrustningar med kunder inom verkstads- och processindustrier,hamnar och terminaler. Koncernen har ca 19 000 anställda på mer än 600 orter i 53 länder. Konecranes AB bedriver försäljning och service av lyftutrusning över hela Sverige.Företaget har huvudkontor i Kristianstad samt försäljnings- och servicekontor på ett 20-tal orter i Sverige. Vår kunskap och passion för traverskranar skall bidra till en säker arbetsmiljö och en produktiv verksamhet för våra kunder. Vi hanterar alla marknadens fabrikat och med vår kunskap hjälper vi kunderna med felsökning, reparationer, reservdelar, moderniseringar, service och underhåll eller en ny travers eller telfer.

Konecranes AB har ca 190 medarbetare i Sverige.

För mer information hänvisas till www.konecranes.se (http://www.konecranes.se) respektive www.konecranes.com (http://www.konecranes.com)

Ansök nu

Onninen AB söker innesäljare till VA-teamen i Göteborg/Stockholm/Örebro

Innesäljare
Läs mer Jun 5
Onninen AB söker innesäljare till VA-teamen i Göteborg/Stockholm/Örebro
Som innesäljare ansvarar du för att göra offerter, jobba med kundförfrågningar, beställningarsamt registrera dem i affärssystemet.
Du ansvarar för ordern fram till fakturering. Vi arbetar proaktivt i enlighetmed fastställdsäljprocess och genomför kundaktiviteter och andra säljaktiviteter.

För rätt person finns goda utvecklingsmöjligheter!

Meriterande med branscherfarenhet inom Infra-, VA-sektorn samt goda kunskaper inom Officepaketet.

Du ska vara:
- Kundfokuserad
- Affärsmässig
- Serviceminded
- Strukturerad

Placering:Göteborg/Stockholm/Örebro.
Vi ser fram emot din ansökan.
Urval sker löpande. Denna rekrytering genomförs av Rubino Rekrytering.
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Mats Larsson på telefon 072-7410028.

För oss på Onninen är det viktigt att hitta personer med rätt kompetens och personliga egenskaper för varje tjänst.Vi välkomnar alla sökande som uppfyller våra krav oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund.Våra värderingar är grunden för all verksamhet inom Onninen och ska genomsyra såväl aktivt ledarskap som aktivt medarbetarskap.Onninen erbjuder professionell utveckling och många interna karriärsmöjligheter.Vi vill att våra medarbetare ska må bra och främjar friskvård och en balans mellan arbete, privat och familjeliv.

Onninen erbjuder heltäckande material- och informationsflödeslösningar till entreprenörer, offentligaorganisationer och återförsäljare.Vi är ett finskt bolag och har funnits i branschen sedan 1913. Onninen har totalt 3 200 medarbetare iFinland, Sverige, Norge, Polen och Baltikum. Vår pro forma omsättning 2015 var cirka 1,5 miljarder euro.Onninen Oy är en del av Kesko-koncernen.
www.onninen.com (http://www.onninen.com)

Ansök nu

Säljare Belysning Västra Sverige

Utesäljare
Läs mer Jan 9
Ecolux ABsöker en kvalificerad belysningssäljare till område Västra Sverige. Som belysningssäljare på Ecolux kommer du representera ett av marknadens främsta sortiment inom LED-belysning mot kontor, skolor och industri. Vi vänder oss till elkonsulter, grossister och installatörer och vårt fokus är energieffektiva belysningslösningar.

Arbetsuppgifter
Som ansvarig säljare med utgångspunkt Göteborgmed omnejd, kommer du att arbeta med att i första hand besöka våra nuvarande kunder, Elkonsulter, installatörer och grossister inom området. Du kommer även att arbeta med att skapa nya kundkontakter och med att bredda och utveckla vår försäljning inom området, till i första hand kunder såsom installatörer och grossister. Du måste ha förmågan att driva försäljningen framåt, identifiera projekt och har en god känsla för kundernas behov och att lösa deras problem. Förutsättningarna för att lyckas är goda med en god support och backup internt tillsammans med en hög närvaro ute på fältet hos kund.


Din profil
Vi tror att du som söker har en adekvat teknisk utbildning i kombination med försäljning. Dina personliga egenskaper är minst lika viktiga. Du vet vilket sätt affärer görs på i branschen och du är affärsmässig och har en övertygande personlighet. Vi ser att du har dokumenterad säljkunskap från tidigare uppdrag. För rätt person finns det stora möjligheter att påverka sin egen arbetssituation och företagets utveckling.


Vi erbjuder
Tjänstebil, 6 veckors semester, baslön + bonus. Tillträde snarast.


Ansökan
Välkommen in med din ansökan. Denna rekrytering genomförs av Rubino Rekrytering. Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Harry Rubino på telefon 0733-763930 alt Anette Svensson 0761-408398. Intervjuer kommer att ske löpande.


Om oss
Ecolux förser miljöer där människor arbetar, med belysningslösningar och armaturer som ger ett så bra ljus att det ökar välbefinnandet och prestationsförmågan. Företagets huvudkontor och montageanläggning ligger i Åstorp strax utanför Helsingborg. Lösningar och produkter marknadsförs genom en rikstäckande försäljningsorganisation. Ecolux ingår i Thinkway-koncernen. Läs mer på: www.ecolux.se (http://www.ecolux.se/)

Ansök nu

Säljare Finansiella Tjänster , SG Finans Göteborg

Utesäljare
Läs mer Apr 3
Säljare, Finansiella tjänster affärsområde Industri, med placering i Göteborg

Dina arbetsuppgifter består i huvudsak av att bearbeta befintliga samt nya leverantörer inom vårt affärsområde Industri. Du kommer arbeta med att förnya och utöka befintliga samarbeten samt med att etablera nya affärer. Du kommer att ansvara för en egen budget och ha resultatansvar. I arbetsuppgifterna ligger bl. a att samla in bokslut samt annan ekonomisk information avseende kunder. Utbilda och stötta kunder och partners i finansieringsfrågor och i att använda vårt webbgränssnitt.

För att lyckas i rollen som säljare på SG Finans är det absolut avgörande att du kan finansiering och att du ser fördelarna för våra kunder att använda finansiella tjänster som ett verktyg för att driva och utöka deras verksamhet. Det är givetvis meriterande om du har erfarenhet från branschen, men vi tror att du kanske har arbetat med leasing/finansiering i din försäljning tidigare, där du kanske också har arbetat med att analysera resultat och balansräkningar för att se potential och ev. fallgropar. Du har en akademisk examen eller motsvarande eftergymnasial utbildning.

Du måste vara flexibel och kunna arbeta i ett högt tempo, vara uthållig och förstå vad som driver affärer och att skapa lönsamma partnerskap. Personliga egenskaper som struktur, tålamod men med starkt driv och målfokus blandat med en god social kompetens och förtroende kommer att vara viktiga i vår bedömning. Du skall dessutom kunna visa att du har säljresultat där du är i topp försäljningsmässigt.

Vi erbjuder rätt person ett av branschens mest spännande jobb i ett internationellt företag som erbjuder dynamik och variation. Lön, tjänstebil och övriga förmåner enligt avtal.

Ansöker gör du snarast då vi intervjuar löpande. Vill du veta mer är du välkommen att kontakta vår Rekryteringskonsult Harry Rubino på 073-376 39 30.
Välkommen med din ansökan!

Société Generale Equipment Finance (SGEF) är Europas största aktör inom finansiering av utrustning med mer än 45 års erfarenhet i Skandinavien. Moderbolaget, Société Généralé, finns i 82 länder och sysselsätter 163 000 medarbetare världen över. SGEF representerar finansiell styrka, kunskap och trygghet för kunder i 25 länder. Den Skandinaviska verksamheten har 360 anställda och omfattar Norge, Danmark och Sverige med huvudkontor i Oslo. Huvudkontoret för den svenska verksamheten ligger i Solna och vi har försäljningskontor i Solna, Umeå, Göteborg och Malmö. Vi är för närvarande 40 anställda och är specialiserade på finansiering av utrustning till Industri, Transport, Skog, Entreprenad, IT och kontorsmaskiner. Läs mer på: (http://www.sgfinans.se/) www.sgfinans.se (http://www.sgfinans.se)

Ansök nu