Nordea Bank Abp, Filial i Sverige jobb i Göteborg

Hitta lediga jobb hos Nordea Bank Abp, Filial i Sverige i Göteborg. Välj att läsa mer om ett jobb eller gå vidare och ansök jobbet i Göteborg.

Bli vår nästa Service Agent

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Jul 4
Nordea is a leading Nordic universal bank. We are helping our customers realise their dreams and aspirations - and we have done that for 200 years. We want to make a real difference for our customers and the communities where we operate - by being a strong and personal financial partner.

Job ID: 30368
Är du vår nästa servicestjärna som vill göra skillnad för kunden och leverera förstklassig service? Vi söker fler fantastiska kollegor som vill hjälpa våra kunder med vardagliga bankärenden och digitala lösningar.
Om vårt team
Lär känna Kundservice-teamet, som präglas av stark vinnarkultur med fokus på resultat, nöjda kunder och god kvalitet. Vi har roligt tillsammans, samarbetar och är måna att ställa upp för varandra. Hos oss är du en del av ett inspirerande team med stora möjligheter att utvecklas och bidra till något större.
Som Service Agent jobbar du med att:
* Möta våra kunder via telefon och skapa positiva kundupplevelser
* Guida våra kunder till att hitta lösningar på sina bankärenden
* Motverka digitalt utanförskap och få våra kunder att känna sig bekväma med våra digitala tjänster
* Hantera allt från enkla frågor till mer komplicerande kundärenden

Vem du är
Collaboration. Ownership. Passion. Courage. Detta är värderingar som vägleder oss i hur vi arbetar och hur vi fattar beslut – och som vi tror att du delar.
Vi tror att du som söker:
* Är en stjärna på service och vinner kundernas förtroende och lojalitet
* Är social och kommunikativ
* Trivs med att både arbeta självständigt och i nära samarbete med kollegor
* Kan sätta dig in i kundens situation, anpassa ditt bemötande och koppla samman kundens behov med våra tjänster och produkter
* Drivs av att arbeta mot uppsatta mål i ett högt tempo
* Använder ditt goda omdöme för att fatta väl grundade beslut som följer Nordeas riktlinjer och regler

Din bakgrund och kompetens innefattar:
* Avklarad och godkänd gymnasial utbildning
* Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

Det skulle vara värdefullt om du även:
* Har relevant och aktuell arbetslivserfarenhet av kundmötande serviceroller, gärna inom bank/finans/försäkring
* Har utbildning inom ekonomi

Arbetsvillkor
I rollen arbetar du på ett rullande schema med dag- och kvällspass på vardagar mellan kl 7:45-20:15. Vissa helgpass kan förekomma. Vi anställer både tillsvidare och timanställda. Tillsvidaretjänsterna är på heltid och om du är timanställd förväntas du jobba 30 timmar per vecka. Vi erbjuder startdatumet 15 september och tjänsterna är placerade i Göteborg.
Vad vi erbjuder
Människor kommer hit när de vill komma någonstans. För somliga är det att ta sin karriär till nästa nivå. För andra är det att bryta ny mark inom sitt kompetensområde – med andra ord, du kommer alltid framåt hos oss.
Som nyanställd hos oss får du den utbildning du behöver för att ge våra kunder förstklassig service. Under ditt första år utbildar vi dig löpande i nya ärendetyper med ökad komplexitet och ansvarsområden. Du kommer ingå i ett team med en närvarande ledare som löpande jobbar med att utveckla dig och dina kollegor. Teamkänsla, trivsel och samarbete kännetecknar vår arbetsplats.
Om det här låter som du, tveka inte att höra av dig!
Nästa steg
Skicka in din ansökan senast den 03/08/2025. Vi tar ej emot ansökningar via e-post.
Rekryteringsprocessen består av följande steg:
* CV-urval
* Tester
* Telefonintervju
* Intervju
* Bakgrundskontroll


För facklig information, kontakta Finansförbundet på finansforbundet@nordea.se eller SACO på saconordea@nordea.com.

Ansök nu

Bli vår nästa Service Agent

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Apr 16
Nordea is a leading Nordic universal bank.

Job ID: 29747
Är du vår nästa servicestjärna som vill göra skillnad för kunden och leverera förstklassig service? Vi söker fler fantastiska kollegor som vill hjälpa våra kunder med vardagliga bankärenden och digitala lösningar.
Om vårt team

Lär känna Kundservice-teamet, som präglas av stark vinnarkultur med fokus på resultat, nöjda kunder och god kvalitet. Vi har roligt tillsammans, samarbetar och är måna att ställa upp för varandra. Hos oss är du en del av ett inspirerande team med stora möjligheter att utvecklas och bidra till något större.
Vad du kommer att göra
Som Service Agent jobbar du med att:
* Möta våra kunder via telefon och skapa positiva kundupplevelser
* Guida våra kunder till att hitta lösningar på sina bankärenden
* Motverka digitalt utanförskap och få våra kunder att känna sig bekväma med våra digitala tjänster
* Hantera allt från enkla frågor till mer komplicerande kundärenden

Vem du är

Collaboration. Ownership. Passion. Courage. Detta är värderingar som vägleder oss i hur vi arbetar och hur vi fattar beslut – och som vi tror att du delar.
Vi tror att du som söker:
* Är en stjärna på service och vinner kundernas förtroende och lojalitet
* Är social och kommunikativ
* Trivs med att både arbeta självständigt och i nära samarbete med kollegor
* Kan sätta dig in i kundens situation, anpassa ditt bemötande och koppla samman kundens behov med våra tjänster och produkter
* Drivs av att arbeta mot uppsatta mål i ett högt tempo
* Använder ditt goda omdöme för att fatta väl grundade beslut som följer Nordeas riktlinjer och regler

Din bakgrund och kompetens innefattar:
* Avklarad och godkänd gymnasial utbildning
* Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

Det skulle vara värdefullt om du även:
* Har relevant och aktuell arbetslivserfarenhet av kundmötande serviceroller, gärna inom bank/finans/försäkring
* Har utbildning inom ekonomi

Arbetsvillkor
I rollen arbetar du på ett rullande schema med dag- och kvällspass på vardagar mellan kl 7:45-20:15. Vissa helgpass kan förekomma. Anställningsformen är en timanställning där du förväntas arbeta 30h/v. Vi erbjuder startdatumet 9 juni.
Vad vi erbjuder
Människor kommer hit när de vill komma någonstans. För somliga är det att ta sin karriär till nästa nivå. För andra är det att bryta ny mark inom sitt kompetensområde – med andra ord, du kommer alltid framåt hos oss.
Som nyanställd hos oss får du den utbildning du behöver för att ge våra kunder förstklassig service. Under ditt första år utbildar vi dig löpande i nya ärendetyper med ökad komplexitet och ansvarsområden. Du kommer ingå i ett team med en närvarande ledare som löpande jobbar med att utveckla dig och dina kollegor. Teamkänsla, trivsel och samarbete kännetecknar vår arbetsplats.
Om det här låter som du, tveka inte att höra av dig!
Nästa steg
Skicka in din ansökan senast den 30/04/2025.
Rekryteringsprocessen består av följande steg:
* CV-urval
* Tester
* Telefonintervju
* Fysisk intervju
* Bakgrundskontroll

Vi är ett internationellt bolag och därför kan telefonintervjun komma att ske på engelska. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta oss på rekrytering.3480@nordea.se. Vi rekryterar löpande så vänta inte med din ansökan!
Vi är Nordea. Vi har en 200-årig historia av att stödja och öka de nordiska ekonomierna och våra värderingar är djupt rotade i dessa öppna, progressiva och samarbetsvilliga samhällen. Nordea är en av de största arbetsgivarna i Norden, Polen och Estland och hos oss har du utmärkta möjligheter att lära, utvecklas och ta dig framåt.
För facklig information, kontakta Finansförbundet på finansforbundet@nordea.se eller SACO på saconordea@nordea.com.

Ansök nu

Service Agent

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Jan 24
Nordea is a leading Nordic universal bank.

Job ID:28458
Är du vår nästa servicestjärna som vill göra skillnad för kunden och leverera förstklassig service? Vi söker fler fantastiska kollegor som vill hjälpa våra kunder med vardagliga bankärenden och digitala lösningar.
Vad du kommer att göra
Vårt mål är att ingen kund ska behöva stå i kö för att få hjälp av oss. Som kundservicemedarbetare möter du våra kunder via telefon och är ofta deras första kontakt. Du spelar en viktig roll i att underlätta vardagen och skapa en positiv upplevelse för kunden.
Med vår app har kunderna hela banken i sin hand och kan själva lösa det mesta på ett smidigt och säkert sätt. När de behöver hjälp är vår kundservice bara ett chattmeddelande eller telefonsamtal bort. Vi anpassar oss kontinuerligt för att bäst möta kundernas behov. Ditt uppdrag är varierande och du hanterar allt från enkla frågor till mer komplicerade kundärenden över telefon.
Vi har ett viktigt uppdrag att motverka digitalt utanförskap och hjälpa våra kunder att ställa om. Vi vill att våra kunder och medarbetare ska känna sig trygga och bekväma med våra digitala tjänster. Vi lägger därför stor vikt vid att guida varje kund till hur man hittar svar och lösningar på sina bankärenden i våra självservicekanaler.
Vem du är
Det här är rätt roll för dig som har ett genuint intresse för service och av att vinna kundernas förtroende och lojalitet. Du är social och kommunikativ och trivs både med att arbeta självständigt och tillsammans med kollegor i ett högt tempo. Du kan sätta dig in i kundens situation, anpassa ditt bemötande och koppla samman kundens behov med våra tjänster och produkter för att säkerställa hög kundnöjdhet.
För att lyckas i rollen tror vi att du drivs av att arbeta mot uppsatta mål och kan prestera med goda resultat. Du bör ha förmågan att hantera svåra kundsituationer med självförtroende och beslutsamhet, och kunna representera företaget på ett professionellt sätt. Du använder ditt goda omdöme för att fatta väl grundade beslut som följer Nordeas riktlinjer och regler. Du bör ha en stark förståelse för och följa Nordeas säkerhetsprotokoll, dataskyddsregler och etiska riktlinjer. Vi söker en person som kan fatta snabba och välgrundade beslut i kundinteraktioner, och som kan balansera kundernas behov med företagets policyer och mål.
Din bakgrund och kompetens innefattar:
* Avklarad och godkänd gymnasial utbildning
* Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

Det skulle vara värdefullt om du även:
* Har relevant och aktuell arbetslivserfarenhet av kundmötande serviceroller, gärna inom bank/finans/försäkring
* Har utbildning inom ekonomii


Arbetsvillkor
I rollen arbetar du på ett rullande schema tillsammans med ditt team. Passen är fördelade mellan måndag till fredag klockan 8-20 och helgpass mellan klockan 9-17. Du jobbar i snitt en helg var sjätte vecka, varierande över året.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid där vi tillämpar en provanställning på 12 månader.
Som nyanställd hos oss får du den utbildningen du behöver för att ge våra kunder förstklassig service. Under ditt första år utbildar vi dig löpande i nya ärendetyper med ökad komplexitet och ansvarsområde. Du kommer att ingå i ett team med en närvarande ledare som löpande jobbar med att utveckla dig och dina blivande kollegor.
Förmåner som du får möjlighet att ta del av från första arbetsdagen:
* Vinstandelar - En vinstandelsstiftelse där du som anställd får ta del av vinsten när uppsatta mål och resultat uppnåtts
* Lunchförmån
* Friskvårdsbidrag

Om det här låter som du, tveka inte att höra av dig!
Nästa steg
Skicka in din ansökan senast 04/02/2025. För mer information är du välkommen att kontakta Hanna Andersson via Hanna.L.Andersson@nordea.se. Urval och intervjuer sker löpande, därför ber vi dig att skicka in din ansökan redan idag! I och med att vi är ett globalt bolag kan delar av processen komma att ske på engelska.
För facklig information, kontakta finansforbundet@nordea.se eller SACONordea@nordea.com.

Ansök nu

Service agent

Privatekonomisk rådgivare
Läs mer Jan 21
Nordea is a leading Nordic universal bank.

Job ID:28458
Är du vår nästa servicestjärna som vill göra skillnad för kunden och leverera förstklassig service? Vi söker fler fantastiska kollegor som vill hjälpa våra kunder med vardagliga bankärenden och digitala lösningar.
Vad du kommer att göra
Vårt mål är att ingen kund ska behöva stå i kö för att få hjälp av oss. Som kundservicemedarbetare möter du våra kunder via telefon och är ofta deras första kontakt. Du spelar en viktig roll i att underlätta vardagen och skapa en positiv upplevelse för kunden.
Med vår app har kunderna hela banken i sin hand och kan själva lösa det mesta på ett smidigt och säkert sätt. När de behöver hjälp är vår kundservice bara ett chattmeddelande eller telefonsamtal bort. Vi anpassar oss kontinuerligt för att bäst möta kundernas behov. Ditt uppdrag är varierande och du hanterar allt från enkla frågor till mer komplicerade kundärenden över telefon.
Vi har ett viktigt uppdrag att motverka digitalt utanförskap och hjälpa våra kunder att ställa om. Vi vill att våra kunder och medarbetare ska känna sig trygga och bekväma med våra digitala tjänster. Vi lägger därför stor vikt vid att guida varje kund till hur man hittar svar och lösningar på sina bankärenden i våra självservicekanaler.
Vem du är
Det här är rätt roll för dig som har ett genuint intresse för service och av att vinna kundernas förtroende och lojalitet. Du är social och kommunikativ och trivs både med att arbeta självständigt och tillsammans med kollegor i ett högt tempo. Du kan sätta dig in i kundens situation, anpassa ditt bemötande och koppla samman kundens behov med våra tjänster och produkter för att säkerställa hög kundnöjdhet.
För att lyckas i rollen tror vi att du drivs av att arbeta mot uppsatta mål och kan prestera med goda resultat. Du bör ha förmågan att hantera svåra kundsituationer med självförtroende och beslutsamhet, och kunna representera företaget på ett professionellt sätt. Du använder ditt goda omdöme för att fatta väl grundade beslut som följer Nordeas riktlinjer och regler. Du bör ha en stark förståelse för och följa Nordeas säkerhetsprotokoll, dataskyddsregler och etiska riktlinjer. Vi söker en person som kan fatta snabba och välgrundade beslut i kundinteraktioner, och som kan balansera kundernas behov med företagets policyer och mål.
Din bakgrund och kompetens innefattar:
* Avklarad och godkänd gymnasial utbildning
* Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

Det skulle vara värdefullt om du även:
* Har relevant och aktuell arbetslivserfarenhet av kundmötande serviceroller, gärna inom bank/finans/försäkring
* Har utbildning inom ekonomii


Arbetsvillkor
I rollen arbetar du på ett rullande schema tillsammans med ditt team. Passen är fördelade mellan måndag till fredag klockan 8-20 och helgpass mellan klockan 9-17. Du jobbar i snitt en helg var sjätte vecka, varierande över året.
Tjänsten är en timanställning där du förväntas jobba 30 timmar per vecka. Vi erbjuder startdatumet 1/4 2025.
Som nyanställd hos oss får du den utbildningen du behöver för att ge våra kunder förstklassig service. Under ditt första år utbildar vi dig löpande i nya ärendetyper med ökad komplexitet och ansvarsområde. Du kommer att ingå i ett team med en närvarande ledare som löpande jobbar med att utveckla dig och dina blivande kollegor.
Förmåner som du får möjlighet att ta del av från första arbetsdagen:
* Vinstandelar - En vinstandelsstiftelse där du som anställd får ta del av vinsten när uppsatta mål och resultat uppnåtts
* Lunchförmån
* Friskvårdsbidrag

Om det här låter som du, tveka inte att höra av dig!
Nästa steg
Skicka in din ansökan senast 10/02/2025. För mer information är du välkommen att kontakta Hanna Andersson via Hanna.L.Andersson@nordea.se. Urval och intervjuer sker löpande, därför ber vi dig att skicka in din ansökan redan idag! 
För facklig information, kontakta Finansförbundet på finansforbundet@nordea.se eller SACO på saconordea@nordea.com.

Ansök nu

Privatrådgivare i Stenungsund

Privatekonomisk rådgivare
Läs mer Dec 16
Nordea is a leading Nordic universal bank. We are helping our customers realise their dreams and aspirations - and we have done that for 200 years. We want to make a real difference for our customers and the communities where we operate - by being a strong and personal financial partner.

Job ID: 27809
Till vårt kontor i Stenungsund söker vi nu en Privatrådgivare som vill vara med och bidra till våra privatkunders framtidsplaner genom förstklassig rådgivning. När våra kunder strävar efter att nå sina mål och förverkliga sina drömmar, finns vi där för att erbjuda en relevant finansiell lösning.
Vi ser fram emot att träffa dig som trivs med att arbeta i team där vi hjälper varandra att nå framgång och skapa positiva kundupplevelser. Med din kunskap och din passion för att överträffa kundernas förväntningar bidrar du till att skapa framtidens relationsbank, där vi möter kunderna i nya kanaler, och på nya sätt - varhelst och närhelst det passar dem.?Hos oss är du en del av ett inspirerande team med många möjligheter att utvecklas och bidra till något större.
Om tjänsten
Som Privatrådgivare spelar du en viktig roll i att hjälpa kunderna planera inför framtiden. Du ger förstklassig rådgivning med inriktning på placeringar, sparande, försäkringar och finansiering. Kunderna möter du både digitalt och fysiskt på kontoret.
Dina fokusområden blir att:
* Tillsammans med dina kollegor ansvara för att skapa hög tillgänglighet, tillit och kundnöjdhet, där du ser till att kunderna direkt får hjälp i den kanal som matchar deras individuella behov
* Aktivt arbeta tillsammans med ditt team för att attrahera nya kunder, samtidigt som du utvecklar relationer med befintliga kunder
* Med ett proaktivt arbetssätt fokusera på att upprätthålla och skapa tillväxt i kundens tillgångar och uppnå affärsresultat
* Välkommen till ett team, som präglas av stark vinnarkultur med fokus på resultat, nöjda kunder, rätt arbetssätt och god kvalitet. Vi har roligt tillsammans, samarbetar och är måna att ställa upp för varandra i vår ambition om att nå framgång

Tjänsten är placerad i Stenungsund
Vem du är
Collaboration. Ownership. Passion. Courage. Det här är våra värderingar som vi tror att du delar. Värderingarna hjälper oss att överträffa oss själva varje dag.?Vi söker dig som har ett genuint intresse av vår affär och av att vinna kundernas förtroende och lojalitet. 
Du:
* Har förmågan att sätta dig in i kundens situation, och har en naturlig fallenhet för att bygga relationer med både kunder och kollegor
* Stimuleras av att arbeta resultatinriktat, där du på ett skickligt sätt kopplar samman kundens behov med våra produkter och tjänster
* Har några års arbetslivserfarenhet
* Arbetar aktivt med att utveckla dina egna kompetenser och dela kunskap med kollegor
* Tar till dig ny teknik som du använder i det digitala mötet med kunden
* Har en avklarad och godkänd gymnasial utbildning samt vara kommunikativ i tal och skrift i både svenska och engelska

?Det är meriterande om du har en akademisk utbildning och är Swedsec-licensierad.?Du har professionella kunskaper i engelska och svenska, i både tal och skrift. 
Om det här låter som du, tveka inte att höra av dig!
Nästa steg
Välkommen med din ansökan senast den 05/01/2025. Intervjuer sker löpande.?För mer information om tjänsten, är du välkommen att kontakta teamleader Evelina Josefsson på?070-3636779 alternativt via mail: evelina.josefsson@nordea.se.
I Nordea vet vi att en inkluderande arbetsplats är en hållbar arbetsplats. Det är vår djupa övertygelse att våra olika bakgrunder, erfarenheter, egenskaper och personligheter sammantaget gör oss bättre rustade för att hjälpa våra kunder och bidra till de samhällen vi verkar i. Så var den du är. 
För facklig information, kontakta Finansförbundet på finansforbundet@nordea.se eller SACO på saconordea@nordea.com.

Ansök nu

Financial Advisor

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Nov 28
Nordea is a leading Nordic universal bank. We are helping our customers realise their dreams and aspirations - and we have done that for 200 years. We want to make a real difference for our customers and the communities where we operate - by being a strong and personal financial partner.

?Job ID: 27521
Till vårt kontor i Malmö söker vi nu en Financial Advisor som vill vara med och bidra till våra privatkunders framtidsplaner genom förstklassig rådgivning. När våra kunder strävar efter att nå sina mål och förverkliga sina drömmar, finns vi där för att erbjuda en relevant finansiell lösning.
Vi ser fram emot att träffa dig som trivs med att arbeta i team där vi hjälper varandra att nå framgång och skapa positiva kundupplevelser. Med din kunskap och din passion för att överträffa kundernas förväntningar bidrar du till att skapa framtidens relationsbank, där vi möter kunderna i nya kanaler, och på nya sätt - varhelst och närhelst det passar dem.
Hos oss är du en del av ett inspirerande team med många möjligheter att utvecklas och bidra till något större.
Om tjänsten
Som Financial Advisor spelar du en viktig roll i att hjälpa kunderna planera inför framtiden. Du ger förstklassig rådgivning med inriktning på placeringar, sparande, försäkringar och finansiering. Kunderna möter du både digitalt och fysiskt på kontoret.
Dina fokusområden blir att:
* Tillsammans med dina kollegor ansvara för att skapa hög tillgänglighet, tillit och kundnöjdhet, där du ser till att kunderna direkt får hjälp i den kanal som matchar deras individuella behov
* Aktivt arbeta tillsammans med ditt team för att attrahera nya kunder, samtidigt som du utvecklar relationer med befintliga kunder
* Med ett proaktivt arbetssätt fokusera på att upprätthålla och skapa tillväxt i kundens tillgångar och uppnå affärsresultat

Välkommen till ett team, som präglas av stark vinnarkultur med fokus på resultat, nöjda kunder, rätt arbetssätt och god kvalitet. Vi har roligt tillsammans, samarbetar och är måna att ställa upp för varandra i vår ambition om att nå framgång.
Tjänsten är en tillsvidareanställning och är placerad i Malmö.
Vem du är
Collaboration. Ownership. Passion. Courage. Det här är våra värderingar som vi tror att du delar. Värderingarna hjälper oss att överträffa oss själva varje dag. Vi söker dig som har ett genuint intresse av vår affär och av att vinna kundernas förtroende och lojalitet.
Du:
* Har förmågan att sätta dig in i kundens situation, och har en naturlig fallenhet för att bygga relationer med både kunder och kollegor
* Stimuleras av att arbeta resultatinriktat, där du på ett skickligt sätt kopplar samman kundens behov med våra produkter och tjänster
* Arbetar aktivt med att utveckla dina egna kompetenser och dela kunskap med kollegor
* Tar till dig ny teknik som du använder i det digitala mötet med kunden
* Är Swedsec licensierad
* Du har professionella kunskaper i engelska och svenska, i både tal och skrift

Om det här låter som du, tveka inte att höra av dig!
Nästa steg
Varmt välkommen med din ansökan senast 12/12/2024. För frågor kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Helena Dahl på helena.dahl@nordea.se eller Joakim Högvall på joakim.hogvall@nordea.se alternativt på 0733141417.
I Nordea vet vi att en inkluderande arbetsplats är en hållbar arbetsplats. Det är vår djupa övertygelse att våra olika bakgrunder, erfarenheter, egenskaper och personligheter sammantaget gör oss bättre rustade för att hjälpa våra kunder och bidra till de samhällen vi verkar i. Så var den du är.
För facklig information, kontakta finansforbundet@nordea.se eller SACONordea@nordea.com.

Ansök nu

Junior Service Agent

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Nov 25
Nordea is a leading Nordic universal bank. We are helping our customers realise their dreams and aspirations - and we have done that for 200 years. We want to make a real difference for our customers and the communities where we operate - by being a strong and personal financial partner.

Job ID: 27498
Är du vår nästa servicestjärna som vill göra skillnad för kunden och leverera förstklassig service? Till vår Kundserviceenhet i Göteborg söker vi nu fler fantastiska kollegor som vill hjälpa våra kunder med vardagliga bankärenden och digitala lösningar.
Om tjänsten
För oss är det viktigt att våra kunder känner att de kan uträtta sina bankärenden snabbt och smidigt. I tjänsten som kundservicemedarbetare möter du våra kunder som kontaktar oss via telefon och du är ofta kundens första kontakt. Du spelar därmed en viktig roll i att underlätta vardagen och skapa en positiv upplevelse för kunden. Våra uppdrag kan variera något beroende på roll och vara allt från enkla och snabbt avklarade frågor till mer komplicerade kundärenden. Med din positiva inställning och engagemang skapar du kundupplevelser utöver det vanliga över telefon.
Vad vi erbjuder dig som anställd på Nordea
Som nyanställd hos oss får du den utbildning du behöver för att ge våra kunder förstklassig service. Vi utbildar dig löpande i nya ärendetyper med ökad komplexitet och ansvarsområden. Du kommer ingå i ett team med en närvarande ledare som löpande jobbar med att utveckla dig och dina kollegor. Teamkänsla, trivsel och samarbete kännetecknar vår arbetsplats.
Vem är du
Samarbete, ägarskap, passion och mod - det är våra värderingar som vi hoppas att du delar. Vi söker dig som har ett genuint intresse för service och av att vinna kundernas förtroende och lojalitet.
 För att lyckas i rollen bör du:
* Trivas med många kundkontakter per dag via telefon.
* Ta till dig nya digitala lösningar och arbetar aktivt för att söka information som du använder i mötet med kunden.
* Kunna sätta dig in i kundens situation och på ett skickligt sätt koppla samman kundens behov med våra tjänster och produkter för en hög kundnöjdhet.
* Vara social och trivas både med att arbeta självständigt och tillsammans med kollegor i ett högt tempo.
* Har en avslutad och godkänd gymnasieexamen.
* Vara kommunikativ i tal och skrift i både svenska och engelska.

I rollen arbetar du på ett schema med pass fördelade måndag till fredag klockan 8-20 och vissa helgpass mellan klockan 9-17. Vi har vårt kontor på Kilsgatan 4, Göteborg.
Detta är en timanställning där du förväntas att kunna arbeta på 100 %. Anställning och utbildning startar den 3 februari 2025.
Om det här låter som du, tveka inte att höra av dig!
Nästa steg
Skicka in din ansökan senast den 09/12/2024 men gärna så snart som möjligt då urval och intervjuer sker löpande. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta oss på camilla.linnarsson@nordea.se. Då Nordea är ett globalt bolag kan intervjuer komma att ske på engelska.
För facklig information, kontakta Finansförbundet på finansforbundet@nordea.se eller SACO på saconordea@nordea.com.
I Nordea vet vi att en inkluderande arbetsplats är en hållbar arbetsplats. Det är vår djupa övertygelse att våra olika bakgrunder, erfarenheter, egenskaper och personligheter sammantaget gör oss bättre rustade för att hjälpa våra kunder och bidra till de samhällen vi verkar i. Så var den du är.

Ansök nu

Student to Fixed Income & Equities Advisory

Privatekonomisk rådgivare
Läs mer Nov 11
Nordea is a leading Nordic universal bank. We are helping our customers realise their dreams and aspirations - and we have done that for 200 years. We want to make a real difference for our customers and the communities where we operate - by being a strong and personal financial partner.

Job ID: 27149
Take the opportunity to gain experience in brokerage business and be equipped to kick start your career in the financial markets and put what you learned at university into practice.
We are now looking for student to join Nordea Wealth Management and get closer insights into our equity and fixed income brokerage business.
We are deeply committed to providing the financial solutions of tomorrow to our customers. As the world is changing fast, we want to be a reliable partner that creates value to our customers by being one step ahead, facilitating a better understanding of the future. We are creating an agile environment where we experiment and grow together. With us, you will be in a good company of colleagues, with an opportunity to create and contribute to something bigger.
About this opportunity
Are you interested in combining your university studies with qualified real-world experience from equity and fixed income business? We are looking to hire motivated and business driven students with a strong passion for financial markets to support our equity and fixed income advisory teams. Our office is located in Gothenburg, Kilsgatan 4 and offers the opportunity to work in a large organization with talented colleagues taking on a variety of challenging roles.
Nordea Wealth Management targets the wealthiest individuals, companies and organizations and delivers the best advisory services available on the market for high net worth clients.
In this role you will be part of our equity and fixed income advisory teams and work alongside our brokers. You will be primarily working with supporting our brokers with client meeting and sales preparation, research cases and insightful business development projects. In this position you will gain insight into the different products and customers that we face on a daily basis, as well as develop your analytical abilities and communication skills.
For the right candidate, there are no limits on where this position could take you, both in terms of career opportunities and learnings! Working alongside Nordea's Sales Managers and Analysts offers a unique opportunity to learn from the best and gain a broad understanding of the financial markets.
You must be able to work around 20-30h weekly during regular office hours and occasionally evenings. The role is based in Gothenburg.
Who you are
Collaboration. Ownership. Passion. Courage. These are the values that guide us in being at our best – and that we imagine you share with us. We are looking for a broad range of candidates and we believe that the most important attributes are to bring passion to your work, be engaged and have an analytical and curious mindset.
Your experience and background:  
* We are looking for talented people with great personalities
* We expect that you have advanced well in your studies and have preferably started or will start your Master’s degree
* Experience in sales and financial services is meritorious but not mandatory
* As we look for fresh perspective and different ways of thinking, we encourage applications from individuals with diverse academic backgrounds
* You should be fluent in both Swedish and English

If this sounds like you, get in touch!
Next steps
Submit your application no later than 25/11/2024.
For more information, you’'re welcome to contact Mikael Söderberg (Head of Equities Advisory South/West) Mikael.Soderberg@nordea.com or Victoria Hagenfeldt (Head of Fixed Income Advisory Sweden) Victoria.Hagenfeldt@nordea.com.
At Nordea, we know that an inclusive workplace is a sustainable workplace. We deeply believe that our diverse backgrounds, experiences, characteristics and traits make us better at serving customers and communities. So please come as you are.
For union information, contact Finansförbundet at finansforbundet@nordea.se or SACO at saconordea@nordea.com.

Ansök nu

Premiumrådgivare, Sisjön/Torslanda

Privatekonomisk rådgivare
Läs mer Nov 1
Nordea is a leading Nordic universal bank. We are helping our customers realise their dreams and aspirations - and we have done that for 200 years. We want to make a real difference for our customers and the communities where we operate - by being a strong and personal financial partner.

Job ID: 27095
Till vårt kontor i Sisjö/Torslanda söker vi nu en Premiumrådgivare som vill vara med och bidra till våra privatkunders framtidsplaner genom förstklassig rådgivning. När våra kunder strävar efter att nå sina mål och förverkliga sina drömmar, finns vi där för att erbjuda en relevant finansiell lösning.
Vi ser fram emot att träffa dig som trivs med att arbeta i team där vi hjälper varandra att nå framgång och skapa positiva kundupplevelser. Med din kunskap och din passion för att överträffa kundernas förväntningar bidrar du till att skapa framtidens relationsbank, där vi möter kunderna i nya kanaler, och på nya sätt - varhelst och närhelst det passar dem.
Hos oss är du en del av ett inspirerande team med många möjligheter att utvecklas och bidra till något större.
Om tjänsten
Som Premiumrådgivare spelar du en viktig roll i att hjälpa kunderna planera inför framtiden. Du ger förstklassig rådgivning med inriktning på placeringar, sparande, försäkringar och finansiering. Kunderna möter du både digitalt och fysiskt på kontoret.
Dina fokusområden blir att:
* Tillsammans med dina kollegor ansvara för att skapa hög tillgänglighet, tillit och kundnöjdhet, där du ser till att kunderna direkt får hjälp i den kanal som matchar deras individuella behov
* Aktivt arbeta tillsammans med ditt team för att attrahera nya kunder, samtidigt som du utvecklar relationer med befintliga kunder
* Med ett proaktivt arbetssätt fokusera på att upprätthålla och skapa tillväxt i kundens tillgångar och uppnå affärsresultat

Välkommen till ett team, som präglas av stark vinnarkultur med fokus på resultat, nöjda kunder, rätt arbetssätt och god kvalitet. Vi har roligt tillsammans, samarbetar och är måna att ställa upp för varandra i vår ambition om att nå framgång.
Tjänsten är placerad i Sisjön.
Vem du är
Collaboration. Ownership. Passion. Courage. Det här är våra värderingar som vi tror att du delar. Värderingarna hjälper oss att överträffa oss själva varje dag. Vi söker dig som har ett genuint intresse av vår affär och av att vinna kundernas förtroende och lojalitet.
Du:
* Har förmågan att sätta dig in i kundens situation, och har en naturlig fallenhet för att bygga relationer med både kunder och kollegor
* Stimuleras av att arbeta resultatinriktat, där du på ett skickligt sätt kopplar samman kundens behov med våra produkter och tjänster
* Arbetar aktivt med att utveckla dina egna kompetenser och dela kunskap med kollegor
* Tar till dig ny teknik som du använder i det digitala mötet med kunden
* Är swedsec licensierad
* Har en avklarad och godkänd gymnasial utbildning
* Du har professionella kunskaper i engelska och svenska, i både tal och skrift

Vi söker efter dig som har båda licenserna och jobbar idag som privatrådgivare. Stämmer det här in på dig – då är det dig vi vill ha som framtidens Premiumrådgivare!
Om det här låter som du, tveka inte att höra av dig!
Nästa steg
Varmt välkommen med din ansökan senast ?15/11/2024.? Vid frågor, vänligen kontakta Elisabeth Ronner på Elisabeth.ronner@nordea.se.
I Nordea vet vi att en inkluderande arbetsplats är en hållbar arbetsplats. Det är vår djupa övertygelse att våra olika bakgrunder, erfarenheter, egenskaper och personligheter sammantaget gör oss bättre rustade för att hjälpa våra kunder och bidra till de samhällen vi verkar i. Så var den du är.
För facklig information, kontakta Finansförbundet på finansforbundet@nordea.se eller SACO på saconordea@nordea.com.

Ansök nu

Financial Adviser

Privatekonomisk rådgivare
Läs mer Okt 25
Nordea is a leading Nordic universal bank. We are helping our customers realise their dreams and aspirations - and we have done that for 200 years. We want to make a real difference for our customers and the communities where we operate - by being a strong and personal financial partner.

Job ID: 26879
Har du en passion för att skapa goda kundupplevelser och kommer personlig service naturligt för dig?
Nordea är en ledande bank i Norden som i 200 år verkat för att var en stark och personlig finansiell partner till våra kunder. Vår affär bygger på långsiktiga relationer med kunderna där vi kombinerar vår rådgivningskompetens med våra digitala lösningar för att på bästa sätt ta hand om kundens hela ekonomi.
Till kontoren i Mölnlycke men främst till Partille söker vi dig som vill vara med och bidra till att uppfylla våra kunders framtidsplaner och drömmar. Genom detta bidrar du till att skapa framtidens relationsbank, där vi möter kunderna i nya kanaler, på nya sätt – varhelst och närhelst det passar dem.
Vad vi erbjuder dig
Vi erbjuder dig ett intressant och utvecklande uppdrag och att bli del av ett team av härliga kollegor, i en god arbetsmiljö och med uppskattade ledare.
Som ny får du utbildning som ger dig förutsättningar att ge våra kunder kvalificerad service. Vi tillhandahåller även löpande utbildningar för att du på bästa sätt ska kunna ge våra kunder förstklassig hjälp och ge kundanpassade tips om bankens tjänster, produkter och kanaler.
Om tjänsten
Som Privatrådgivare spelar du en viktig roll i att hjälpa kunderna utifrån var de befinner sig i livet och planera inför framtiden. Du ger relevant rådgivning utifrån Nordeas hållbarhetspolicy med inriktning på placeringar, sparande, försäkringar och finansiering. Kunderna möter du både digitalt och fysiskt på kontoret.
Ditt jobb handlar om att:
* Tillsammans med dina kollegor ansvara för att skapa hög tillgänglighet, tillit och kundnöjdhet
* Attrahera nya kunder, samtidigt som du bibehåller goda relationer med befintliga kunder
* Med ett proaktivt arbetssätt fokusera på att upprätthålla och skapa tillväxt i kundens tillgångar och uppnå affärsresultat

Tjänsten är placerad i Partille men även Mölnlycke efter behov.
Vem du är
Collaboration. Ownership. Passion. Courage. Det här är våra värderingar som vi hoppas att du delar.
Vi söker dig som har ett genuint intresse av att vinna kundernas förtroende och lojalitet. Vi ser fram emot att träffa dig som trivs med att arbeta i team där vi hjälper varandra att nå framgång och skapa positiva kundupplevelser.
Du:
* Har förmågan att sätta dig in i kundens situation, och har en naturlig fallenhet för att bygga relationer
* Stimuleras av att ge service och få kunders och medarbetares uppskattning för ditt bidrag
* Deltar aktivt för att skapa god stämning och utvecklas tillsammans med kollegor
* Är strukturerad, anpassningsbar och tar till dig ny teknik som du använder i det digitala mötet med kunden
* Har professionella kunskaper i engelska och svenska, i både tal och skrift

Om det här låter som du, tveka inte att höra av dig!
Nästa steg
Välkommen med din ansökan inklusive CV, senast 10/11/2024. Intervjuer sker löpande. Observera att vi inte tar emot ansökningar via mejl. Om du vill veta mer om tjänsten, vänligen kontakta Teamledare Noha Genc på noha.genc@nordea.se.
I Nordea vet vi att en inkluderande arbetsplats är en hållbar arbetsplats. Det är vår djupa övertygelse att våra olika bakgrunder, erfarenheter, egenskaper och personligheter sammantaget gör oss bättre rustade för att hjälpa våra kunder och bidra till de samhällen vi verkar i. Så var den du är.
För facklig information, kontakta Finansförbundet på finansforbundet@nordea.se eller SACO på saconordea@nordea.com.

Ansök nu

Financial Advisor Premium

Privatekonomisk rådgivare
Läs mer Okt 25
Nordea is a leading Nordic universal bank. We are helping our customers realise their dreams and aspirations - and we have done that for 200 years. We want to make a real difference for our customers and the communities where we operate - by being a strong and personal financial partner.

Job ID:2688
Premiumrådgivare, Partille
Till vårt kontor i Partille söker vi nu en Premiumrådgivare som vill vara med och bidra till våra privatkunders framtidsplaner genom förstklassig rådgivning. När våra kunder strävar efter att nå sina mål och förverkliga sina drömmar, finns vi där för att erbjuda en relevant finansiell lösning.
Vi ser fram emot att träffa dig som trivs med att arbeta i team där vi hjälper varandra att nå framgång och skapa positiva kundupplevelser. Med din kunskap och din passion för att överträffa kundernas förväntningar bidrar du till att skapa framtidens relationsbank, där vi möter kunderna i nya kanaler, och på nya sätt - varhelst och närhelst det passar dem.
Hos oss är du en del av ett inspirerande team med många möjligheter att utvecklas och bidra till något större.
Om tjänsten
Som Premiumrådgivare spelar du en viktig roll i att hjälpa kunderna planera inför framtiden. Du ger förstklassig rådgivning med inriktning på placeringar, sparande, försäkringar och finansiering. Kunderna möter du både digitalt och fysiskt på kontoret.
Dina fokusområden blir att:
* Tillsammans med dina kollegor ansvara för att skapa hög tillgänglighet, tillit och kundnöjdhet, där du ser till att kunderna direkt får hjälp i den kanal som matchar deras individuella behov
* Aktivt arbeta tillsammans med ditt team för att attrahera nya kunder, samtidigt som du utvecklar relationer med befintliga kunder
* Med ett proaktivt arbetssätt fokusera på att upprätthålla och skapa tillväxt i kundens tillgångar och uppnå affärsresultat

Välkommen till ett team, som präglas av stark vinnarkultur med fokus på resultat, nöjda kunder, rätt arbetssätt och god kvalitet. Vi har roligt tillsammans, samarbetar och är måna att ställa upp för varandra i vår ambition om att nå framgång.
Tjänsten är placerad på kontoret i Partille men kan komma att vara i Mölnlycke vid behov.
Vem du är
Collaboration. Ownership. Passion. Courage. Det här är våra värderingar som vi tror att du delar. Värderingarna hjälper oss att överträffa oss själva varje dag. Vi söker dig som har ett genuint intresse av vår affär och av att vinna kundernas förtroende och lojalitet.
Du:
* Har förmågan att sätta dig in i kundens situation, och har en naturlig fallenhet för att bygga relationer med både kunder och kollegor
* Stimuleras av att arbeta resultatinriktat, där du på ett skickligt sätt kopplar samman kundens behov med våra produkter och tjänster
* Arbetar aktivt med att utveckla dina egna kompetenser och dela kunskap med kollegor
* Tar till dig ny teknik som du använder i det digitala mötet med kunden
* Är swedsec licensierad
* Du har professionella kunskaper i engelska och svenska, i både tal och skrift

Vi söker efter dig som har båda licenserna och jobbar idag som Privatrådgivare. Stämmer det här in på dig – då är det dig vi vill ha som framtidens Privatrådgivare.
Om det här låter som du, tveka inte att höra av dig!
Nästa steg
Varmt välkommen med din ansökan senast 10/11/2024. För mer information om tjänsten är du välkommen att maila rebecca.bostrom@nordea.se.
I Nordea vet vi att en inkluderande arbetsplats är en hållbar arbetsplats. Det är vår djupa övertygelse att våra olika bakgrunder, erfarenheter, egenskaper och personligheter sammantaget gör oss bättre rustade för att hjälpa våra kunder och bidra till de samhällen vi verkar i. Så var den du är.
För facklig information, kontakta finansforbundet@nordea.se eller SACONordea@nordea.com.

Ansök nu

Financial Adviser

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Okt 29
Nordea is a leading Nordic universal bank. We are helping our customers realise their dreams and aspirations - and we have done that for 200 years. We want to make a real difference for our customers and the communities where we operate - by being a strong and personal financial partner.

Job ID: 26946
Till Göteborg Sisjön söker vi nu dig som vill vara med och bidra till våra privatkunders framtidsplaner genom förstklassig rådgivning. När våra kunder strävar efter att nå sina mål och förverkliga sina drömmar, finns vi där för att erbjuda en relevant finansiell lösning.
Vi ser fram emot att träffa dig som trivs med att arbeta i team där vi hjälper varandra att nå framgång och skapa positiva kundupplevelser. Med din kunskap och din passion för att överträffa kundernas förväntningar bidrar du till att skapa framtidens relationsbank, där vi möter kunderna i nya kanaler, på nya sätt – varhelst och närhelst det passar dem.
Välkommen till ett litet team med stort hjärta för vår lokala marknad, Göteborg med omnejd! På kontoret är vi ett glatt sammansvetsat gäng som i olika roller jobbar med rådgivning till privatpersoner.
Om tjänsten
Som Privatrådgivare spelar du en viktig roll i att hjälpa kunderna planera inför framtiden. Du ger förstklassig rådgivning med inriktning på placeringar, sparande, försäkringar och finansiering. Kunderna möter du både digitalt och fysiskt på kontoret.
Dina fokusområden blir att: 
Tillsammans med dina kollegor ansvara för att skapa hög tillgänglighet, tillit och kundnöjdhet, där du ser till att kunderna direkt får hjälp i den kanal som matchar deras individuella behov
Aktivt arbeta tillsammans med ditt team för att attrahera nya kunder, samtidigt som du utvecklar relationer med befintliga kunder
Med ett proaktivt arbetssätt fokusera på att upprätthålla och skapa tillväxt i kundens tillgångar och uppnå affärsresultat

Vem du är
Collaboration. Ownership. Passion. Courage. Det här är våra värderingar som vi tror att du delar. Värderingarna hjälper oss att överträffa oss själva varje dag. Vi söker dig som har ett genuint intresse av vår affär och av att vinna kundernas förtroende och lojalitet.
Du: 
Har förmågan att sätta dig in i kundens situation och har en naturlig fallenhet för att bygga relationer med både kunder samt kollegor
Stimuleras av att arbeta resultatinriktat, där du på ett skickligt sätt kopplar samman kundens behov med våra produkter och tjänster
Arbetar aktivt med att utveckla dina egna kompetenser och dela kunskap med kollegor
Har en avklarad och godkänd gymnasial utbildning
Tar till dig ny teknik som du använder i det digitala mötet med kunden

?Det är meriterande om du har en akademisk utbildning och är SwedSec-licensierad. 
Om det här låter som du, tveka inte att höra av dig!
Nästa steg
Välkommen med din ansökan inklusive CV, senast 08/11/2024. Intervjuer sker löpande. Observera att vi inte tar emot ansökningar via mejl. Om du vill veta mer om tjänsten, vänligen kontakta Elisabeth Ronner på elisabeth.ronner@nordea.se.
I Nordea vet vi att en inkluderande arbetsplats är en hållbar arbetsplats. Det är vår djupa övertygelse att våra olika bakgrunder, erfarenheter, egenskaper och personligheter sammantaget gör oss bättre rustade för att hjälpa våra kunder och bidra till de samhällen vi verkar i. Så var den du är.
För facklig information, kontakta Finansförbundet på finansforbundet@nordea.se eller SACO på saconordea@nordea.com.

Ansök nu

Financial Adviser

Finanskonsult
Läs mer Sep 13
Nordea is a leading Nordic universal bank. We are helping our customers realise their dreams and aspirations - and we have done that for 200 years.

Job ID: 26101
Vi växer i Göteborg! Vår tillväxtresa fortsätter och nu söker vi flera Privatrådgivare till vårt fantastiska team. Har du passion för kundrelationer och mod att axla en spännande och utvecklande roll, så adderar vi kunskapen.
Nordea är en ledande bank i Norden som i 200 år verkat för att var en stark och personlig finansiell partner till våra kunder. Vår affär bygger på långsiktiga relationer med kunderna där vi kombinerar vår rådgivningskompetens med våra digitala lösningar för att på bästa sätt ta hand om kundens hela ekonomi. Som Privatrådgivare spelar du en viktig roll i att hjälpa kunderna agera och planera för framtiden.
Om tjänsten
Du ger personlig rådgivning i linje med Nordeas hållbarhetspolicy med inriktning på placeringar, sparande, försäkringar och finansiering. Kunderna möter du digitalt och fysiskt på våra bankkontor. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet finansiell rådgivning.
Dina fokusområden blir att:
* Tillsammans i teamet ansvara för att skapa hög tillgänglighet, tillit och kundnöjdhet, där du ser till att kunderna direkt får hjälp i den kanal som matchar deras individuella behov
* Aktivt arbeta tillsammans på kontoret för att attrahera nya kunder, samtidigt som du utvecklar relationer med befintliga kunder
* Med ett proaktivt arbetssätt fokusera på att upprätthålla och skapa tillväxt i kundens tillgångar och uppnå affärsresultat

Ta del av våra förmåner
Som anställd på Nordea ger vi dig även tillgång till en mängd olika fördelar och förmåner, allt från hälsa till en bra balans mellan jobb och fritid.
Här är ett urval av Nordeas förmåner:
* Personalbank - Personlig rådgivning och förmånliga priser på bankens produkter såsom bolån, försäkring mm
* Nordeas vinstandelsprogram - alla våra medarbetare får del av bankens årliga vinst i form av vinstandelar
* Nordea Learning - Vårt digitala företagsuniversitet med över 10 000 kurser där du som anställd har fri tillgång till lärande på och utanför arbetsplatsen
* Lunchförmån - Epassi kort
* Friskvårdsbidrag & rabatter via Benify för att främja hälsa och välmående

Vi söker totalt 10 nya Privatrådgivare. Tjänsterna är placerad i våra moderna lokaler på Kilsgatan i Göteborg, 10 mins promenad från Centralstationen.
Vem du är
Du brinner för relationer och vill vara med på vår tillväxtresa. Vi söker dig som har ett genuint intresse av vår affär och av att vinna kundernas förtroende och lojalitet.
Samarbete, Ägarskap, Passion och Mod är våra värderingar som du delar.
Du:
* Har förmågan att sätta dig in i kundens situation, och har en naturlig fallenhet för att bygga relationer med både kunder och kollegor
* Stimuleras av att skapa positiva kundupplevelser, där du på ett skickligt sätt kopplar samman kundens behov med våra produkter och tjänster
* Deltar aktivt för att bidra till god stämning, förbättring och utveckling tillsammans med kollegor
* Är strukturerad, anpassningsbar och tar till dig ny teknik som du använder i arbetet och i mötet med kunden
* Har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

Det är meriterande att vara Swedsec licensierad eller ha flera års arbetslivserfarenhet av kundrelationer.
Stämmer det här in på dig – då är det dig vi vill ha som framtidens Privatrådgivare.
Nästa steg
Skicka in din ansökan senast den 29/09/2024. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Kajsa Frykman via kajsa.frykman@nordea.se eller Anna Gustafsson via anna.gustafsson@nordea.se.
För facklig information, kontakta Finansförbundet på finansforbundet@nordea.se eller SACO på saconordea@nordea.com.
I Nordea vet vi att en inkluderande arbetsplats är en hållbar arbetsplats. Det är vår djupa övertygelse att våra olika bakgrunder, erfarenheter, egenskaper och personligheter sammantaget gör oss bättre rustade för att hjälpa våra kunder och bidra till de samhällen vi verkar i. Så var den du är.

Ansök nu

Kundservicemedarbetare

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Apr 18
Nordea is a leading Nordic universal bank. We are helping our customers realise their dreams and aspirations - and we have done that for 200 years. We want to make a real difference for our customers and the communities where we operate - by being a strong and personal financial partner.

Job ID: 24040
Är du vår nästa servicestjärna som vill göra skillnad för kunden och leverera förstklassig service? 
Till vår Kundserviceenhet i Göteborg söker vi nu fler fantastiska kollegor som vill hjälpa våra kunder med vardagliga bankärenden och digitala lösningar.

Om tjänsten
För oss är det viktigt att våra kunder känner att de kan uträtta sina bankärenden snabbt och smidigt. I tjänsten som kundservicemedarbetare möter du våra kunder som kontaktar oss via telefon och du är ofta kundens första kontakt. Du spelar därmed en viktig roll i att underlätta vardagen och skapa en positiv upplevelse för kunden.
Ditt uppdrag är varierande och du hanterar allt från enkla och snabbt avklarade frågor till mer komplicerade kundärenden. Med din positiva inställning och engagemang skapar du kundupplevelser utöver det vanliga över telefon.
Vad vi erbjuder dig som anställd på Nordea
Som nyanställd hos oss får du den utbildningen du behöver för att ge våra kunder förstklassig service. Under ditt första år utbildar vi dig löpande i nya ärendetyper med ökad komplexitet och ansvarsområde. Du kommer ingå i ett team med en närvarande ledare som löpande jobbar med att utveckla dig och dina blivande kollegor.
Teamkänsla, trivsel och samarbete kännetecknar vår arbetsplats.

Ta del av våra förmåner
Som provanställd på Nordea ger vi dig även tillgång till en mängd olika fördelar och förmåner, allt från hälsa till en bra balans mellan jobb och fritid.

Här är ett urval av Nordeas förmåner:
* Personalbank - Personlig rådgivning och förmånliga priser på bankens produkter såsom bolån, försäkring mm.
* Nordeas vinstandelsprogram – alla våra medarbetare får del av bankens årliga vinst i form av vinstandelar.
* Nordea Learning – Vårt digitala företagsuniversitet med över 10 000 kurser där du som anställd har fri tillgång till lärande på och utanför arbetsplatsen.
* Epassi lunchförmån.
* Friskvårdsbidrag & rabatter via Benify för att främja hälsa och välmående.

Vem du är
Samarbete, ägarskap, passion och mod - det är våra värderingar som vi hoppas att du delar. Vi söker dig som har ett genuint intresse för service och av att vinna kundernas förtroende och lojalitet.
För att lyckas i rollen bör du:
* Trivas med många kundkontakter per dag via telefon.
* Ta till dig nya digitala lösningar och arbetar aktivt för att söka information som du använder i mötet med kunden.
* Kunna sätta dig in i kundens situation och på ett skickligt sätt koppla samman kundens behov med våra tjänster och produkter för en hög kundnöjdhet.
* Vara social och trivas både med att arbeta självständigt och tillsammans med kollegor i ett högt tempo.
* Ha en avklarad och godkänd gymnasial utbildning samt vara kommunikativ i tal och skrift.

Det är meriterande att ha några års erfarenhet av yrkeslivet. 
I rollen arbetar du på ett schema med pass fördelade mellan måndag till fredag klockan 8-20 och vissa helgpass mellan klockan 9-17. Rollen är placerad på Kilsgatan 4 som ligger på 10 minuters gångavstånd från centralstationen. Anställningsformen är tillsvidareanställning som inleds med en 12 månaders provanställning. Vi erbjuder startdatum i slutet av augusti 2024.
Om det här låter som du, tveka inte att höra av dig!
Nästa steg

Skicka in din ansökan senast den 02/05/2024. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Camilla Linnarsson via telefon +46 702983567 eller e-post camilla.linnarsson@nordea.se. 

I Nordea vet vi att en inkluderande arbetsplats är en hållbar arbetsplats. Det är vår djupa övertygelse att våra olika bakgrunder, erfarenheter, egenskaper och personligheter sammantaget gör oss bättre rustade för att hjälpa våra kunder och bidra till de samhällen vi verkar i. Så var den du är.

För facklig information, kontakta Finansförbundet på finansforbundet@nordea.se eller SACO på saconordea@nordea.com.

Ansök nu

Kundservicemedarbetare

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Jan 22
Nordea is a leading Nordic universal bank.

Job ID: 21932
Är du vår nästa servicestjärna som vill göra skillnad för kunden och leverera förstklassig service?
Till vår Kundserviceenhet i Göteborg söker vi nu fler fantastiska kollegor som vill hjälpa våra kunder med vardagliga bankärenden och digitala lösningar.

Om tjänsten
För oss är det viktigt att våra kunder känner att de kan uträtta sina bankärenden snabbt och smidigt. I tjänsten som kundservicemedarbetare möter du våra kunder som kontaktar oss via telefon och du är ofta kundens första kontakt. Du spelar därmed en viktig roll i att underlätta vardagen och skapa en positiv upplevelse för kunden.
Ditt uppdrag är varierande och du hanterar allt från enkla och snabbt avklarade frågor till mer komplicerade kundärenden. Med din positiva inställning och engagemang skapar du kundupplevelser utöver det vanliga över telefon.
Vad vi erbjuder dig som anställd på Nordea
Som nyanställd hos oss får du den utbildningen du behöver för att ge våra kunder förstklassig service. Under ditt första år utbildar vi dig löpande i nya ärendetyper med ökad komplexitet och ansvarsområde. Du kommer ingå i ett team med en närvarande ledare som löpande jobbar med att utveckla dig och dina blivande kollegor.
Teamkänsla, trivsel och samarbete kännetecknar vår arbetsplats.

Ta del av våra förmåner
Som provanställd på Nordea ger vi dig även tillgång till en mängd olika fördelar och förmåner, allt från hälsa till en bra balans mellan jobb och fritid.

Här är ett urval av Nordeas förmåner:
* Personalbank - Personlig rådgivning och förmånliga priser på bankens produkter såsom bolån, försäkring mm.
* Nordeas vinstandelsprogram – alla våra medarbetare får del av bankens årliga vinst i form av vinstandelar.
* Nordea Learning – Vårt digitala företagsuniversitet med över 10 000 kurser där du som anställd har fri tillgång till lärande på och utanför arbetsplatsen.
* Epassi lunchförmån.
* Friskvårdsbidrag & rabatter via Benify för att främja hälsa och välmående.

Vem du är
Samarbete, ägarskap, passion och mod - det är våra värderingar som vi hoppas att du delar. Vi söker dig som har ett genuint intresse för service och av att vinna kundernas förtroende och lojalitet.
För att lyckas i rollen bör du:
* Trivas med många kundkontakter per dag via telefon.
* Ta till dig nya digitala lösningar och arbetar aktivt för att söka information som du använder i mötet med kunden.
* Kunna sätta dig in i kundens situation och på ett skickligt sätt koppla samman kundens behov med våra tjänster och produkter för en hög kundnöjdhet.
* Vara social och trivas både med att arbeta självständigt och tillsammans med kollegor i ett högt tempo.
* Ha en avklarad och godkänd gymnasial utbildning samt vara kommunikativ i tal och skrift.

Det är meriterande att ha några års erfarenhet av yrkeslivet.
I rollen arbetar du på ett schema med pass fördelade mellan måndag till fredag klockan 8-20 och vissa helgpass mellan klockan 9-17.
Rollen är placerad på Kilsgatan 4 som ligger på 10 minuters gångavstånd från centralstationen.
Anställningsformen är tillsvidareanställning som inleds med en 12 månaders provanställning. Vi erbjuder startdatum i början av mars, april och maj 2024.
Om det här låter som du, tveka inte att höra av dig!
Nästa steg
Skicka in din ansökan senast den 06/02/2024. Intervjuer och anställning sker löpande under annonseringstiden - skicka därför in din ansökan snarast.
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Hanna Andersson, hanna.L.andersson@nordea.se.
I Nordea vet vi att en inkluderande arbetsplats är en hållbar arbetsplats. Det är vår djupa övertygelse att våra olika bakgrunder, erfarenheter, egenskaper och personligheter sammantaget gör oss bättre rustade för att hjälpa våra kunder och bidra till de samhällen vi verkar i. Så var den du är.
För facklig information, kontakta Finansförbundet på finansforbundet@nordea.se eller SACO på saconordea@nordea.com.

Ansök nu

Cash Management Account Manager

Manager
Läs mer Dec 18
Nordea is a leading Nordic universal bank. We are helping our customers realise their dreams and aspirations - and we have done that for 200 years. We want to make a real difference for our customers and the communities where we operate - by being a strong and personal financial partner.

Job ID: 20095

Would you like to service and develop the daily Cash Management relationships with the largest and most demanding corporate customers in Nordea? We are now looking for an Account Manager who will have responsibility for customer satisfaction within your own portfolio.   

At Nordea, we see that the world is changing fast – and we want to be one step ahead of the curve. That’s why we’re deeply committed to providing the financial solutions of tomorrow to our customers. We’re creating an agile environment where we experiment and grow together – and we need your ideas and unique background. With us, you’ll be in good company with a chance to make your mark on something bigger. 

About this opportunity

Welcome to the Cash Management Customer Service team. We add value by providing world class service and delivering great customer experience to Nordea's Wholesale customers. We focus on our customers Cash Management needs and ensure that they receive optimal service and advice. The Cash Management Customer Service team is an exciting unit with proven track record of growing customer satisfaction and continuous focus on giving the best service to our customers.

What you’ll be doing:
* Be responsible for a customer portfolio and the customer´s operational agenda as part of the Cash Management customer team, and in close cooperation with Cash Management Sales
* Build a close relationship through personal meetings and daily contact by mail and phone regarding daily business inquiries
* Handle daily operational customer tasks, such as changes to their set-up, implementation of new services etc.
* Support building the team’s capabilities, mindset and ambitions to secure delivery

You’ll join a team that delivers service of world class and always acts with the customer´s needs in mind. The role is based in Gothenburg.

Who you are

Collaboration. Ownership. Passion. Courage. These are the values that guide us in being at our best – and that we imagine you share with us.  

To succeed in this role, we believe that you:
* Have experience and strong interest in Customer Service  
* Understand Treasury and Liquidity management processes  
* Have great interest in developing yourself and others  
* It is an advantage if you have experience within Cash Management

Your experience and background:
* Experience in Cash Management, Transaction Banking function would be considered an advantage  
* Preferably a degree in Business/Finance
* Fluent in Swedish and English

If this sounds like you, get in touch! 
Next steps

Submit your application no later than 01/01/2024. For more information, you’re welcome to contact Anna Maria Grönlund, Head of Account Management LC& I: +46 10-1561924 or anna.maria.gronlund@nordea.com.
For union information, please contact finansforbundet@nordea.se or SACONordea@nordea.com.

At Nordea, we know that an inclusive workplace is a sustainable workplace. We deeply believe that our diverse backgrounds, experiences, characteristics and traits make us better at serving customers and communities. So please come as you are.

Please be aware that any applications or CVs coming through email or direct messages will not be accepted or considered.

Ansök nu

Kundservicemedarbetare

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Nov 28
Nordea is a leading Nordic universal bank.

Job ID: 20925
Är du vår nästa servicestjärna som vill göra skillnad för kunden och leverera förstklassig service?
Till vår Kundserviceenhet i Göteborg söker vi nu fler fantastiska kollegor som vill hjälpa våra kunder med vardagliga bankärenden och digitala lösningar.

Om tjänsten
För oss är det viktigt att våra kunder känner att de kan uträtta sina bankärenden snabbt och smidigt. I tjänsten som kundservicemedarbetare möter du våra kunder som kontaktar oss via telefon och du är ofta kundens första kontakt. Du spelar därmed en viktig roll i att underlätta vardagen och skapa en positiv upplevelse för kunden.
Ditt uppdrag är varierande och du hanterar allt från enkla och snabbt avklarade frågor till mer komplicerade kundärenden. Med din positiva inställning och engagemang skapar du kundupplevelser utöver det vanliga över telefon.

Vad vi erbjuder dig som anställd på Nordea
Som nyanställd hos oss får du den utbildningen du behöver för att ge våra kunder förstklassig service. Under ditt första år utbildar vi dig löpande i nya ärendetyper med ökad komplexitet och ansvarsområde. Du kommer ingå i ett team med en närvarande ledare som löpande jobbar med att utveckla dig och dina blivande kollegor. Teamkänsla, trivsel och samarbete kännetecknar vår arbetsplats.

Ta del av våra förmåner
Som provanställd på Nordea ger vi dig även tillgång till en mängd olika fördelar och förmåner, allt från hälsa till en bra balans mellan jobb och fritid.

Här är ett urval av Nordeas förmåner:
* Personalbank - Personlig rådgivning och förmånliga priser på bankens produkter såsom bolån, försäkring mm
* Nordeas vinstandelsprogram – alla våra medarbetare får del av bankens årliga vinst i form av vinstandelar
* Nordea Learning – Vårt digitala företagsuniversitet med över 10 000 kurser där du som anställd har fri tillgång till lärande på och utanför arbetsplatsen
* Epassi lunchförmån
* Friskvårdsbidrag & rabatter via Benify för att främja hälsa och välmående

Vem du är
Samarbete, ägarskap, passion och mod - det är våra värderingar som vi hoppas att du delar. Vi söker dig som har ett genuint intresse för service och av att vinna kundernas förtroende och lojalitet.

För att lyckas i rollen bör du:
* Trivas med många kundkontakter per dag via telefon
* Ta till dig nya digitala lösningar och arbetar aktivt för att söka information som du använder i mötet med kunden
* Kunna sätta dig in i kundens situation och på ett skickligt sätt koppla samman kundens behov med våra tjänster och produkter för en hög kundnöjdhet
* Vara social och trivas både med att arbeta självständigt och tillsammans med kollegor i ett högt tempo
* Ha en avklarad och godkänd gymnasial utbildning samt vara kommunikativ i tal och skrift

I rollen arbetar du på ett schema med pass fördelade mellan måndag till fredag klockan 8-20 och vissa helgpass mellan klockan 9-17.
Rollen är placerad på Kilsgatan 4 som ligger på 10 minuters gångavstånd från centralstationen.
Anställningsformen är tillsvidareanställning som inleds med en 12 månaders provanställning. Vi erbjuder startdatumet 4 mars. Det är meriterande att ha några års erfarenhet av yrkeslivet.
Om det här låter som du, tveka inte att höra av dig!
Nästa steg

Skicka in din ansökan senast den 14/12/2023. Intervjuer och anställning sker löpande under annonseringstiden - skicka därför in din ansökan snarast. 
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Hanna Andersson, hanna.L.andersson@nordea.se.
För facklig information, kontakta Finansförbundet på finansforbundet@nordea.se eller SACO på saconordea@nordea.com.
I Nordea vet vi att en inkluderande arbetsplats är en hållbar arbetsplats. Det är vår djupa övertygelse att våra olika bakgrunder, erfarenheter, egenskaper och personligheter sammantaget gör oss bättre rustade för att hjälpa våra kunder och bidra till de samhällen vi verkar i. Så var den du är.

Ansök nu

Sales Partner, hourly employment, Corporate Support in Business Banking

Privatekonomisk rådgivare
Läs mer Okt 2
Nordea is a leading Nordic universal bank. We are helping our customers realise their dreams and aspirations - and we have done that for 200 years. We want to make a real difference for our customers and the communities where we operate - by being a strong and personal financial partner.

Job ID: 19566
Would you like to develop within delivering great customer experiences and be a part of Corporate Supports exciting journey becoming Sales Partners, to Business Partners in Business Banking?

At Nordea, we see that the world is changing fast – and we want to be one step ahead of the curve. That’s why we’re deeply committed to providing the financial solutions of tomorrow to our customers.
We’re creating an agile environment where we experiment and grow together – and we need your ideas and unique background. With us, you’ll be in good company with a chance to make your mark on something bigger. 

About this opportunity
Welcome to Corporate Support within Business Banking. We add value by assisting and interacting with our Relationship Managers as Sales Partners, where being proactive and providing excellent customer service are key ingredients for success.

We are now looking for temporary (hourly employment for 6 months with possibility to prolong) employed Team Members to join our strong RM Support team with specialist competence in daily banking and possibility to take part in our RM-project. 
The RM-project aims to free up time for our Relationship Managers where you will do selected tasks.
You will be a part of our corporate customers daily banking agenda. You will be introduced to various product areas and learn how to deliver super customer value. Together, we strive to increase customer satisfaction and profitability by developing solutions to streamline customer needs and routines.
The role is based in Gothenburg.

What you’ll be doing:
* In this position you will interact with our customers in daily banking related inquiries via answering incoming calls and e-mails.
* RM Support is a nationwide support which covers the portfolios of Relationship Managers all over Sweden. We help, guide and support customers, as well as RM’s with administration related tasks and proactive activities.
* You will be a part of a strong team-oriented performance culture.
* You will work closely towards our product units and internal stakeholders.
* Possibility to take part in our RM Elevate-project.

Who you are
Collaboration. Ownership. Passion. Courage. These are the values that guide us in being at our best – and that we imagine you share with us.  
To succeed in this role, we believe that you:
* Share our passion for delivering great customer experiences.
* Love learning and trying new things, and you’re excited about bringing your ideas to the table.
* Are self-driven, with problem solving skills and have a structured approach with a critical eye for details.
* Act with integrity and have the ability to create solid relationships with internal stakeholders.
* Are a team-player focusing on how we profit from knowledge sharing, feedback and new ideas.
* Can work under pressure and are used to adopt to frequently changing environment.
* Have strong communication skills in Swedish, as well as in English.

If this sounds like you, get in touch!
Next steps 
Please submit your application no later than 16/10/2023. In this recruitment interviews will be held continuously so we urge you to apply as soon as possible.

For more information about the position, you are welcome to contact Head of RM Support Albina Dzudzevic, at albina.dzudzevic@nordea.se or + 4673-5652697.
For union information, please contact finansforbundet@nordea.se or SACONordea@nordea.com.
At Nordea, we know that an inclusive workplace is a sustainable workplace. We deeply believe that our diverse backgrounds, experiences, characteristics and traits make us better at serving customers and communities. So please come as you are.

Please be aware that any applications or CVs coming through email or direct messages will not be accepted or considered.

Ansök nu

Cash Management Adviser, Cash Management Mid Corp Sverige

Privatekonomisk rådgivare
Läs mer Sep 19
Nordea is a leading Nordic universal bank. We are helping our customers realise their dreams and aspirations – and we have done that for 200 years. We want to make a real difference for our customers and the communities where we operate – by being a strong and personal financial partner.

Job ID: 19359
Cash Management är nyckelprodukten i relationen till våra företagskunder – blodomloppet. Förändrade kundbeteenden ställer högre krav på smarta, enkla och användarvänliga lösningar. Kundernas behov av smarta lösningar för ta betalt och betala, hantera sin likvidtet samt ha en enkel översikt av sin situation har aldrig varit större. Nordea har ett starkt erbjudande på området och en unik position med en tydlig strategi att växa företagsaffären i Sverige.
Vill du vara en nyckelspelare i denna tillväxtresa och ge våra kunder råd inom Cash Management så är detta rollen för dig! Vi söker en Cash Management Advisor till Cash Management Sveriges Mid Corp team. Nordea Mid Corp Sverige omfattar företagskunder med en omsättning från 20 miljoner kronor upp till några miljarder.
Om tjänsten
Som en del av Nordeas CM Mid Corp team bidrar du till att skapa starka relationer med våra företagskunder. Hos oss är du en del av ett inspirerande team med möjligheter att utvecklas, bidra till något större och verkligen göra skillnad. I ditt dagliga arbete kommer du ha en central roll i kundteamen och fullt ut ansvarig att driva utvecklingen av befintlig och ny Cash Management affär inom region Syd i Sverige. Rollen har en egen kundportfölj där fokus ligger på regionens Kommuner samt större företagskunder. 
Dina arbetsuppgifter:
* Fullt ut ansvarig för intäkter och lönsamhet i en portfölj med Cash Management kunder vilket inkluderar ansvar för hela värdekedjan
* Utveckla affären fullt ut på befintliga kunder samt utveckla nya kundrelationer för att stödja Mid Corp Sveriges tillväxtambition
* Strukturerat etablera och följa upp kundplaner för att utveckla portföljen 
* Vara uppdaterad på trender, konkurrenter och ha ett förståelse för kundernas verksamhet 
* Bidra med hög energi och dela med dig till CM Mid corp teamet för att utveckla hela vår verksamhet 

Rollen är placerad i Malmö, Jönköping, Helsingborg eller Göteborg. Rollen kräver till viss del resor inom regionen. 
Vem du är 
Collaboration. Ownership. Passion. Courage. Det här är våra värderingar som vi tror att du delar. Värderingarna hjälper oss att överträffa oss själva varje dag.    
För att lyckas i rollen bör du:
* Ha rådgivning och kundfokus som en del av ditt DNA 
* Arbetat i en sälj- och kundnära roll gärna mot större företagskunder 
* Ha en hög energinivå, driv och arbeta strukturerat för att nå dina mål 
* Trivas i att arbeta i team men också självständigt för att utveckla affären

Din profil och bakgrund:  
* Du får gärna ha en bakgrund inom Cash Managment (inte ett krav) och/eller motsvarande erfarenhet
* Relevant Universitiet- eller högskoleutbilning 
* Du pratar flytande svenska och engelska

Om det här låter som du, tveka inte att höra av dig!
Nästa steg 
Skicka in din ansökan senast den 02/10/2023. Intervjuer sker löpande.
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Gustaf Sarpakari, på email gustaf.sarpakari@nordea.com eller mobil +46 76 102 73 70.
För facklig information, kontakta finansforbundet@nordea.se eller SACONordea@nordea.com.
I Nordea vet vi att en inkluderande arbetsplats är en hållbar arbetsplats. Det är vår djupa övertygelse att våra olika bakgrunder, erfarenheter, egenskaper och personligheter sammantaget gör oss bättre rustade för att hjälpa våra kunder och bidra till de samhällen vi verkar i. Så var den du är.

Ansök nu

Service Agent till Kundservice

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Aug 1
Nordea är en ledande bank i Norden som i 200 år verkat för att var en stark och personlig finansiell partner till våra kunder. Vår affär bygger på långsiktiga relationer med kunderna där vi kombinerar vår rådgivningskompetens med våra digitala lösningar för att på bästa sätt ta hand om kundens hela ekonomi.

Job ID: 18837 
Är du vår nästa servicestjärna som vill göra skillnad för kunden och leverera förstklassig service? Till vår Kundserviceenhet i Göteborg söker vi nu fler fantastiska kollegor som vill hjälpa våra kunder med vardagliga bankärenden och digitala lösningar.
Om tjänsten
För oss är det viktigt att våra kunder känner att de kan uträtta sina bankärenden snabbt och smidigt. I tjänsten som kundservicemedarbetare möter du våra kunder som kontaktar oss via telefon och du är ofta kundens första kontakt. Du spelar därmed en viktig roll i att underlätta vardagen och skapa en positiv upplevelse för kunden. Ditt uppdrag är varierande och du hanterar allt från enkla och snabbt avklarade frågor till mer komplicerade kundärenden. Med din positiva inställning och engagemang skapar du kundupplevelser utöver det vanliga över telefon.
Vad vi erbjuder dig som anställd på Nordea
Som nyanställd hos oss får du den utbildningen du behöver för att ge våra kunder förstklassig service. Under ditt första år utbildar vi dig löpande i nya ärendetyper med ökad komplexitet och ansvarsområde. Du kommer ingå i ett team med en närvarande ledare som löpande jobbar med att utveckla dig och dina blivande kollegor. Teamkänsla, trivsel och samarbete kännetecknar vår arbetsplats.
Ta del av våra förmåner
Som provanställd på Nordea ger vi dig även tillgång till en mängd olika fördelar och förmåner, allt från hälsa till en bra balans mellan jobb och fritid.
Här är ett urval av Nordeas förmåner:
* Personalbank - Personlig rådgivning och förmånliga priser på bankens produkter såsom bolån, försäkring mm.
* Nordeas vinstandelsprogram – alla våra medarbetare får del av bankens årliga vinst i form av vinstandelar.
* Nordea Learning – Vårt digitala företagsuniversitet med över 10 000 kurser där du som anställd har fri tillgång till lärande på och utanför arbetsplatsen.
* Friskvårdsbidrag & rabatter via Benify för att främja hälsa och välmående

Vem är du?
Samarbete, ägarskap, passion och mod - det är våra värderingar som vi hoppas att du delar. Vi söker dig som har ett genuint intresse för service och av att vinna kundernas förtroende och lojalitet.
För att lyckas i rollen bör du:
* Trivas med många kundkontakter per dag via telefon
* Ta till dig nya digitala lösningar och arbetar aktivt för att söka information som du använder i mötet med kunden.
* Kunna sätta dig in i kundens situation och på ett skickligt sätt koppla samman kundens behov med våra tjänster och produkter för en hög kundnöjdhet.
* Vara social och trivas både med att arbeta självständigt och tillsammans med kollegor i ett högt tempo.
* Ha en avklarad gymnasial utbildning samt vara kommunikativ i tal och skrift.

I rollen arbetar du på ett schema med pass fördelade mellan måndag till fredag klockan 8-20 och vissa helgpass mellan klockan 9-17. Rollen är placerad på Kilsgatan i Göteborg som ligger på 10 minuters gångavstånd till centralstationen.
Anställningsformen är tillsvidareanställning som inleds med en 12 månaders provanställning. Vi erbjuder startdatumet 25 september. Om det här låter som du, tveka inte att höra av dig!
Nästa steg

Skicka in din ansökan senast den 20/08/2023. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Alexander Jancevski, alexander.jancevski@nordea.se 010-156 61 35.
Intervjuer och anställning sker löpande under annonseringstiden - skicka därför in din ansökan snarast. Startdatum bestäms först vid anställningserbjudandet.  

I Nordea vet vi att en inkluderande arbetsplats är en hållbar arbetsplats. Det är vår djupa övertygelse att våra olika bakgrunder, erfarenheter, egenskaper och personligheter sammantaget gör oss bättre rustade för att hjälpa våra kunder och bidra till de samhällen vi verkar i. Så var den du är. För facklig information, kontakta finansforbundet@nordea.se eller SACONordea@nordea.com.

Ansök nu

Service Agent till Kundservice, Göteborg

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Aug 2
Nordea är en ledande bank i Norden som i 200 år verkat för att var en stark och personlig finansiell partner till våra kunder. Vår affär bygger på långsiktiga relationer med kunderna där vi kombinerar vår rådgivningskompetens med våra digitala lösningar för att på bästa sätt ta hand om kundens hela ekonomi.

Job ID: 18837 
Är du vår nästa servicestjärna som vill göra skillnad för kunden och leverera förstklassig service? Till vår Kundserviceenhet i Göteborg söker vi nu fler fantastiska kollegor som vill hjälpa våra kunder med vardagliga bankärenden och digitala lösningar.
Om tjänsten
För oss är det viktigt att våra kunder känner att de kan uträtta sina bankärenden snabbt och smidigt. I tjänsten som kundservicemedarbetare möter du våra kunder som kontaktar oss via telefon och du är ofta kundens första kontakt. Du spelar därmed en viktig roll i att underlätta vardagen och skapa en positiv upplevelse för kunden. Ditt uppdrag är varierande och du hanterar allt från enkla och snabbt avklarade frågor till mer komplicerade kundärenden. Med din positiva inställning och engagemang skapar du kundupplevelser utöver det vanliga över telefon.
Vad vi erbjuder dig som anställd på Nordea
Som nyanställd hos oss får du den utbildningen du behöver för att ge våra kunder förstklassig service. Under ditt första år utbildar vi dig löpande i nya ärendetyper med ökad komplexitet och ansvarsområde. Du kommer ingå i ett team med en närvarande ledare som löpande jobbar med att utveckla dig och dina blivande kollegor. Teamkänsla, trivsel och samarbete kännetecknar vår arbetsplats.
Ta del av våra förmåner
Som provanställd på Nordea ger vi dig även tillgång till en mängd olika fördelar och förmåner, allt från hälsa till en bra balans mellan jobb och fritid.
Här är ett urval av Nordeas förmåner:
* Personalbank - Personlig rådgivning och förmånliga priser på bankens produkter såsom bolån, försäkring mm.
* Nordeas vinstandelsprogram – alla våra medarbetare får del av bankens årliga vinst i form av vinstandelar.
* Nordea Learning – Vårt digitala företagsuniversitet med över 10 000 kurser där du som anställd har fri tillgång till lärande på och utanför arbetsplatsen.
* Friskvårdsbidrag & rabatter via Benify för att främja hälsa och välmående

Vem är du?
Samarbete, ägarskap, passion och mod - det är våra värderingar som vi hoppas att du delar. Vi söker dig som har ett genuint intresse för service och av att vinna kundernas förtroende och lojalitet.
För att lyckas i rollen bör du:
* Trivas med många kundkontakter per dag via telefon
* Ta till dig nya digitala lösningar och arbetar aktivt för att söka information som du använder i mötet med kunden.
* Kunna sätta dig in i kundens situation och på ett skickligt sätt koppla samman kundens behov med våra tjänster och produkter för en hög kundnöjdhet.
* Vara social och trivas både med att arbeta självständigt och tillsammans med kollegor i ett högt tempo.
* Ha en avklarad gymnasial utbildning samt vara kommunikativ i tal och skrift.

I rollen arbetar du på ett schema med pass fördelade mellan måndag till fredag klockan 8-20 och vissa helgpass mellan klockan 9-17. Rollen är placerad på Kilsgatan i Göteborg som ligger på 10 minuters gångavstånd till centralstationen.
Anställningsformen är tillsvidareanställning som inleds med en 12 månaders provanställning. Vi erbjuder startdatumet 25 september.
Om det här låter som du, tveka inte att höra av dig!
Nästa steg

Observera att sista ansökningsdag är den 20/08/2023. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Alexander Jancevski, alexander.jancevski@nordea.se 010-156 61 35.
Intervjuer och anställning sker löpande under annonseringstiden - skicka därför in din ansökan snarast. Startdatum bestäms först vid anställningserbjudandet.  

I Nordea vet vi att en inkluderande arbetsplats är en hållbar arbetsplats. Det är vår djupa övertygelse att våra olika bakgrunder, erfarenheter, egenskaper och personligheter sammantaget gör oss bättre rustade för att hjälpa våra kunder och bidra till de samhällen vi verkar i. Så var den du är.

Ansök nu

Junior Service Agent, timanställning

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Apr 5
Nordea is a leading Nordic universal bank. We are helping our customers realise their dreams and aspirations – and we have done that for 200 years. We want to make a real difference for our customers and the communities where we operate – by being a strong and personal financial partner.

Job ID: 16991
Junior serviceagent till Kundservice i Göteborg.
Är du vår nästa servicestjärna som vill göra skillnad för kunden och leverera förstklassig service gällande digitala lösningar? 
Till vårt Kundservice I Göteborg söker vi nu fler fantastiska kollegor som vill hjälpa våra kunder med digitala lösningar och kort relaterade frågor i första hand. Brinner du för att ge förstklassig service? Gillar du att ha tydliga mål i ditt jobb? Drivs du av att nå resultat? Då är det här jobbet för dig!
Om tjänsten
För oss är det viktigt att våra kunder känner att de kan uträtta sina bankärenden snabbt och smidigt i våra digitala kanaler. Som junior serviceagent hjälper du våra kunder med deras digitala lösningar. Vi månar om våra kunder och vill att varje kontakt med oss ska vara en positiv upplevelse, här spelar du en mycket viktig roll. Med din positiva inställning och engagemang skapar du kundupplevelser utöver det vanliga. Som junior serviceagent deltar du i utvecklingen av banken och vi uppmuntrar förbättringsförslag och idéer som kan omvandlas från tanke till verklighet.

Du möter våra kunder som kontaktar oss över telefon. Du kommer besvara samtal inom ett specifikt område, men ingen kund är den andra lik och vi visar samma intresse för alla kunder som behöver vår hjälp. I varje fråga hjälper du kunden framåt.
Vad vi erbjuder dig
Som nyanställd hos oss får du den utbildning som ger dig förutsättningar att ge våra kunder förstklassig service. Anställningsformen är timanställning där du kommer arbeta heltid.    
I rollen arbetar du på ett schema med pass fördelade mellan måndag till fredag klockan 8-20 och visa helgpass. Rollen är placerad i Göteborg på Kilsgatan.
Vem du är
Samarbete, ägarskap, passion och mod - det är våra värderingar som vi hoppas att du delar. Vi söker dig som har ett genuint intresse för service och av att vinna kundernas förtroende och lojalitet.
För att lyckas i rollen bör du:
* Trivas med kundkontakter via telefon.
* Ta till dig nya digitala lösningar och arbetar aktivt för att söka information som du använder i mötet med kunden.
* Kunna sätta dig in i kundens situation och på ett skickligt sätt koppla samman kundens behov med våra tjänster och produkter för en hög kundnöjdhet.
* Vara social och trivas både med att arbeta självständigt och tillsammans med kollegor i ett högt tempo.
* Ha en avklarad gymnasial utbildning.
* Vara kommunikativ i tal och skrift.

Om det här låter som du, tveka inte att höra av dig!
Nästa steg

Skicka in din ansökan senast den 16/04/2023. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Ida Cederberg, ida.cederberg@nordea.se 010-156 64 14. Intervjuer och anställning sker löpande under annonseringstiden. Skicka därför in din ansökan snarast.

I Nordea vet vi att en inkluderande arbetsplats är en hållbar arbetsplats. Det är vår djupa övertygelse att våra olika bakgrunder, erfarenheter, egenskaper och personligheter sammantaget gör oss bättre rustade för att hjälpa våra kunder och bidra till de samhällen vi verkar i. Så var den du är.

För facklig information, kontakta Finansförbundet på finansforbundet@nordea.se eller SACO på saconordea@nordea.com.

Ansök nu

Junior Service Agent, timanställning

Ekonomiassistent
Läs mer Mar 29
Job ID: 16991
Junior serviceagent till Kundservice i Göteborg.
Är du vår nästa servicestjärna som vill göra skillnad för kunden och leverera förstklassig service gällande digitala lösningar?
Till vårt Kundservice I Göteborg söker vi nu fler fantastiska kollegor som vill hjälpa våra kunder med digitala lösningar och kort relaterade frågor i första hand. Brinner du för att ge förstklassig service? Gillar du att ha tydliga mål i ditt jobb? Drivs du av att nå resultat? Då är det här jobbet för dig!
Om tjänsten
För oss är det viktigt att våra kunder känner att de kan uträtta sina bankärenden snabbt och smidigt i våra digitala kanaler. Som junior serviceagent hjälper du våra kunder med deras digitala lösningar. Vi månar om våra kunder och vill att varje kontakt med oss ska vara en positiv upplevelse, här spelar du en mycket viktig roll. Med din positiva inställning och engagemang skapar du kundupplevelser utöver det vanliga. Som junior serviceagent deltar du i utvecklingen av banken och vi uppmuntrar förbättringsförslag och idéer som kan omvandlas från tanke till verklighet.
Du möter våra kunder som kontaktar oss över telefon. Du kommer besvara samtal inom ett specifikt område, men ingen kund är den andra lik och vi visar samma intresse för alla kunder som behöver vår hjälp. I varje fråga hjälper du kunden framåt.
Vad vi erbjuder dig
Som nyanställd hos oss får du den utbildning som ger dig förutsättningar att ge våra kunder förstklassig service. Anställningsformen är timanställning där du kommer arbeta heltid.
I rollen arbetar du på ett schema med pass fördelade mellan måndag till fredag klockan 8-20 och visa helgpass. Rollen är placerad i Göteborg på Kilsgatan.
Vem du är
Samarbete, ägarskap, passion och mod - det är våra värderingar som vi hoppas att du delar. Vi söker dig som har ett genuint intresse för service och av att vinna kundernas förtroende och lojalitet.
För att lyckas i rollen bör du:
Trivas med kundkontakter via telefon.
Ta till dig nya digitala lösningar och arbetar aktivt för att söka information som du använder i mötet med kunden.
Kunna sätta dig in i kundens situation och på ett skickligt sätt koppla samman kundens behov med våra tjänster och produkter för en hög kundnöjdhet.
Vara social och trivas både med att arbeta självständigt och tillsammans med kollegor i ett högt tempo.
Ha en avklarad gymnasial utbildning.
Vara kommunikativ i tal och skrift.

Om det här låter som du, tveka inte att höra av dig!
Nästa steg
Skicka in din ansökan senast den 09/04/2023. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Ida Cederberg, ida.cederberg@nordea.se 010-156 64 14. Intervjuer och anställning sker löpande under annonseringstiden. Skicka därför in din ansökan snarast.
I Nordea vet vi att en inkluderande arbetsplats är en hållbar arbetsplats. Det är vår djupa övertygelse att våra olika bakgrunder, erfarenheter, egenskaper och personligheter sammantaget gör oss bättre rustade för att hjälpa våra kunder och bidra till de samhällen vi verkar i. Så var den du är.
För facklig information, kontakta Finansförbundet på finansforbundet@nordea.se eller SACO på saconordea@nordea.com.

Ansök nu

Privatrådgivare Premium , Göteborg

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Apr 25
Vi söker två Privatrådgivare Premium som vill vara med och bidra till våra privatkunders framtidsplaner genom förstklassig rådgivning.  Det här är en möjlighet för dig att arbeta i team där vi hjälper varandra att nå framgång och skapa positiva kundupplevelser. 
 
Världen vi lever i är i konstant förändring. Men oavsett vad framtiden för med sig så börjar allt med våra kunder. Därför behöver vi dig. Du kommer att arbeta i ett team av engagerade kollegor i en spännande miljö. Tillsammans hjälper vi till att uppfylla våra kunders behov, som förändras hela tiden.  
 
För oss är det viktigt att vara nyfikna och prova nya saker för att bättre erbjuda kunderna service, var och när som helst. Du kommer få många möjligheter att lära dig nya saker, växa och bygga en karriär hos oss. Vill du hjälpa oss bli ledande i att erbjuda positiva kundupplevelser?  

  Om tjänsten

Du blir en del av ett team på Kilsgatan i Göteborgdär du ger förstklassig rådgivning med inriktning på placeringar, sparande, försäkringar och finansiering. Kunderna möter du både digitalt och fysiskt på kontoret. 
Vad du kommer att göra: 
 
- Proaktivt attrahera nya kunder, samtidigt som du utvecklar befintliga kundrelationer och skapar tillväxt i deras tillgångar. 
- Arbeta coachande där du på ett metodiskt sätt hjälper kunden uttrycka behov, prioriteringar och mål som du sedan omsätter till affärsinriktade lösningsförslag. 
- Skapa hög tillgänglighet för kunderna där du ser till att kunden direkt får hjälp och är informerad om vilka olika kanaler vi erbjuder. 
 
Välkommen till ett team med totalt 17 rådgivare som präglas av hög aktivitet, en härlig sammanhållning och hög affärsverksamhet. Du kommer att ingå i ett av våra två kontor där vi är 8 respektive 9 Privatrådgivare Premium. Vi strävar efter att vara regionens draglok och har affärer och kundnöjdhet som vårt mantra.
 
  Din profil

Collaboration. Ownership. Passion. Courage. Det är de fyra värderingar som guidar oss alla i att vara som bäst. Vi tror att du gillar att lära dig nya saker och ser fram emot att bidra med dina idéer. Du är pålitlig, ger andra spelrum  och säger vad du tycker – även när det tar emot.  
 
Din profil och bakgrund: 
 
- Har ett genuint intresse av vår affär och av att vinna kundernas förtroende och lojalitet. 
- Har förmågan att sätta dig in i kundens situation, och har en naturlig fallenhet för att bygga relationer med både kunder och kollegor. 
- Stimuleras av att arbeta resultatinriktat, där du på ett skickligt sätt kopplar samman kundens behov med våra produkter och tjänster.  
- Tar till dig ny teknik som du använder i det digitala mötet med kunden 
- Swedsec-licens 
- Akademisk utbildning är meriterande.  
- Professionella kunskaper i engelska och svenska, i både tal och skrift. 
 
Om det här låter som dig, hör av dig!  
 
  Mer information och skicka ansökan

På nordea.com kan du läsa mer om oss, vår verksamhet och vårt fokus på att integrera hållbarhet i allt vi gör.  
 
I Nordea rekryterar vi brett, och väljer den bästa personen för jobbet. För mångfald gör oss starkare. Och när du väl är ombord, kommer du se att alla har lika möjligheter hos oss. 
 
Skicka in din ansökan senast den 12 maj 2019 
 
Om du vill veta mer om tjänsterna, kontakta Malin Buregård tel 072-147 47 85 (chef Premium 2) alternativt Agneta Holmberg tel. 073- 360 33 85 (chef Premium 1) 
 
För facklig information, kontakta Finansförbundet på finansforbundet@nordea.com eller SACO på SacoNordea@nordea.com 
Om du känner någon som skulla passa för det här jobbet, dela gärna detta med honom/henne.

Ansök nu

Cash Management Adviser , Göteborg

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Feb 1
It’s an exciting time for you to join us. We’re a changing company with big ambitions and together we’ll create the future of banking. 
 
Working with us, you will play a part in building a better bank that fulfills a meaningful role in society. We aim to help our 11 million customers around the world improve their lives and reach their goals.  To do that, meeting our customers’ changing needs and offering them the best possible service is central to everything we do. Interested in coming on the journey with us?  
  Your future responsibilities

 
As a Cash Management Adviser, you’ll work proactively with professional sales and advise to generate continuous growth in your own portfolio. You will take part in Cash Management Sales ambitions to increase sales and customer satisfaction, and to become Thought Leaders in the Cash Management Market. 
 
In Cash Management (CM) Sales, we offer competitive CM solutions to Nordea’s corporate customers. Our approach is based on an in-depth understanding of our customers’ value drivers and processes within Cash- and Working Capital Management. 
 

What you’ll be doing: 
 
- Lead and develop Cash Management with Nordea’s small and medium sized corporate customers 
- Work in close cooperation with Relationship Managers, as well as other stakeholders.  
- Drive sales and deliver an outstanding customer experience with a clear focus on growth and profitability. 
- Act with integrity and use the ability of building strong customer relationships with senior decision makers 
- Be triggered by acquiring and share knowledge to help create an active learning environment. 
 
The role is based in Göteborg. Welcome to the Swedish CM Sales team which has approximately 60 employees and is a part of Transaction Banking. 
  Who you are
 

Collaboration. Ownership. Passion. Courage. The four key values that guide us in being at our best and that we expect all our colleagues to be committed to.
 
To build a successful career with us, you’ll work well with others and always act with the customer’s needs in mind. You love learning and trying new things, and you’re excited about bringing your ideas to the table. You’re honest and dependable, willing to speak up even when it’s difficult, and committed to empowering others. You’re passionate about doing a great job. 
 
You have passion for customers and business, are focused and have a high sales drive, as well as the ability to manage the strategic agenda towards your customers. You’re analytical and structured with entrepreneurial and commercial thinking.  
 
Your background: 
 

- University degree in Finance or equivalent   
- Fluency in Swedish and English  
- Excellent communication skills, especially within an online environment  
- Experience of working with corporate customers and cash management would be an advantage 
 
If this sounds like you, we look forward to welcoming you to the team! 
  More information
 
You have until 24/02/2019 to send us your application.  
Please note it's temporary position due to parental leave.
 
For more information about the position, you are welcome to contact Sarah Fallström on sarah.fallstrom@nordea.com  
 
We believe that diversity improves team performance. Therefore, we strive to form teams with a mix of people of different genders and ages, and with different backgrounds and experiences.

Ansök nu