Needo Recruitment Sthlm AB jobb i Göteborg

Hitta lediga jobb hos Needo Recruitment Sthlm AB i Göteborg. Välj att läsa mer om ett jobb eller gå vidare och ansök jobbet i Göteborg.

Verksamhetskonsult till Göteborgsbolaget Purch

Inköpare
Läs mer Nov 24
Har du ett intresse av att bidra till ett bättre samhälle? Är du intresserad av förändrings- och förbättringsarbete? Då kan rollen som Verksamhetskonsult för Göteborgsbolaget Purch vara rollen för dig!
Om Purch
Purch grundades 2010 då ett stort behov av strategiskt och strukturerat inköp inom vård och omsorg identifierats.
Purchs team är experter på inköp inom vård och omsorg och ger sjukvårdsaktörer möjligheten att öka sin konkurrenskraft genom strategiskt och effektivt inköpsarbete. Detta medför att vårdgivare kan ägna mer tid åt sina patienter vilket genererar en högre kvalitet och minskade vårdköer samtidigt som vårdgivarna sparar pengar på sina inköp och handlar tryggt.
I rollen som Verksamhetskonsult hos Purch
I rollen som Verksamhetskonsult hos Purch kommer du arbeta med Projektledning, Datadrivna analyser, Förändringsledning och Förhandlingar. Allt inom ramarna för strategiskt inköp inom sjukvården med fokus på privata aktörer. Du kommer tillsammans med ditt team arbeta med kunder både på projektbasis samt projekt där du tar ett totalansvar för flera kundens inköpsfunktion.
I rollen är projektledning och förändringsledning två viktiga byggstenar vilket innebär att du som person är initiativtagande och självständig i ditt förhållningssätt. Purch arbetar datadrivet där du aktivt arbetar med att analysera inköpsdata i Excel, göra analyser och att grunda dina argument i förhandlingar samt i dialogen med kunder i deras förändringsresa. Rollen innebär varierande arbetsdagar med särskilt fokus på både kompetens- och affärsutveckling av Purch kunder. 
Dina huvudarbetsuppgifter kommer vara
Driva förändrings-och affärsutveckling tillsammans med Purch kunder.
Aktivt äga och driva arbetet med Inköp i kundens organisation.
Analysera inköpsdata.

Om dig
För att passa i rollen ser vi att du har en relevant högskoleutbildning inom Industriell Ekonomi eller liknande vid Högskola/Universitet. Vi tror också att du har relevant arbetslivserfarenhet och vet vad det innebär att arbeta och hantera intressenter.
För att lyckas i rollen som Verksamhetskonsult tror vi också att du en god analytisk förmåga i kombination med ett strukturerat arbetssätt. I din person är du prestigelös i samarbetet med dina kollegor och kunder men har också ett starkt driv och vilja i förhandlingar med leverantörer. Att du trivs med varierande arbetsdagar och dialoger är en självklarhet.
Viktigt för rollen är
Eftergymnasial utbildning, gärna civilingenjör, industriell ekonomi eller liknande.
Intresse av för affärsutveckling och projektledning.
Goda kunskaper i Excel.
2–6 års arbetslivserfarenhet, inte nödvändigtvis kopplat till inköp.
Svenska engelska flytande i tal och skrift.
Prestigelöst och initiativtagande förhållningssätt.

Det ses som meriterande om du har
Bredare kunskap inom något/flera om områdena ovan.
En entreprenörs tankesätt och intresse för affärer samt förhandlingar.
Erfarenhet av analytiskt arbete och van att hantera kunder / intressenter. 

Purch erbjuder dig.
Förutom att de erbjuder ett bra paket med Lön, Friskvård, Försäkringar, Pension. En bra Work Life Balance där du möts av en ödmjuk och prestigelös organisation som lever efter devisen ”Ingen kan allt – Men tillsammans kan vi väldigt mycket” och kunskapsdelning är något som premieras! De har också god teamkänsla där de ser till att ta gemensamma teamluncher, AW:s, team building aktiviteter och andra festligheter.
Övrigt:
Start: Enligt överenskommelse.
Omfattning: Tjänsten är en Tillsvidareanställning hos Purch som tillämpar 6 mån provanställning.
Plats: Göteborg, Kungsportsavenyn 37
Lön: Enligt Överenskommelse
Låter rollen som Verksamhetskonsult för Purch intressant ut? Urvalet sker löpande och rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag! I denna rekryteringsprocess kommer stor vikt att läggas vid personliga egenskaper. Vi på Needo ser fram emot att höra från dig.

Ansök nu

Service Desk Analyst till spännande Göteborgsföretag!

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Nov 2
Brinner du för kundservice och har ett stort intresse för IT? Vill du arbeta i en organisation där det är högt i tak och du blir del av en familjär grupp med engagerade kollegor? Är du naturligt kommunikativ och uppskattar problemlösning? Då har vi rollen för dig!

Din roll som Service Desk Analyst
I rollen som Service desk Analyst kommer du hantera IT-supportärenden via telefon, chat och mail. Teamet består av fem personer som struktureras enligt en 1stline och 2ndline support där du förväntas hantera enkla som såväl omfattande ärenden såsom djupare felsökningar, installationer och fjärrstyrning. I rollen ingår ett tätt samarbete med kollegor inom supportteamet där du förväntas med ditt engagerade förhållningssätt och analytiska ådra leverera hög service i varje ärende.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter
• Supportera IT-ärenden via telefon, chat och mail
• Felsökningar, installationer och fjärrstyrning
• Löpande dialog med kollegor och kunder samt aktivt dokumentera ärenden

Dina kvalifikationer
• Ett härligt driv och en analytisk förmåga
• Initiativtagande och naturligt kommunikativ
• Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift

Vi söker dig som brinner för att ge förstklassig service och att lösa problem. Du är ansvarsfull, flexibel och trivs som bäst när du har att göra. Eftersom arbetet ibland innebär högt tempo är du stresstålig och effektiv, utan att tumma på kvaliteten och servicen gentemot verksamhetens spännande kunder. Givetvis är alltid erfarenhet meriterande men störst vikt läggs vid personliga egenskaper och erfarenhet av någon typ av service.

Vad du kan förvänta dig
Du blir del av ett team med högt i tak, där gruppen tillsammans tar sig an ärenden och delar med sig av sina kunskaper.
Under den första tiden kommer du få en gedigen introduktion och löpande utbildas för att få rätt förutsättningar att trivas i rollen.

Övrigt
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Konsultuppdrag 6 mån (goda möjligheter till förlängning eller övertagande)
Plats: Göteborg
Lön: Enligt överenskommelse

Låter rollen som Service Desk Analyst intressant? Urvalet sker löpande, tveka därför inte att ansöka redan idag! I denna rekryteringsprocess kommer stor vikt att läggas vid personliga egenskaper. Vi på Needo ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Product Manager to Avinode!

Projektledare, IT
Läs mer Nov 22
Are you a skilled Product Manager and are looking for the next challenge in your career? Do you have a commercial mindset and value high quality and premium user experience? Then the role as Product Manager at Avinode will be the place for you!

About the company
“Avinode was created back in 2002 to answer a straightforward problem: operators had empty planes and brokers had clients that wanted to fly. And yet there was no real-time online marketplace where these two groups could explore and buy each other’s services. Avinode revolutionized the industry by bringing it online. It is now the go-to platform to buy and sell charter online. Every year, Avinode processes around 4.5 million trip searches and 6 million trip requests. We are also at the technological forefront of the shift to the online booking of private air charter. The web apps and APIs implemented by our customers see around 2 million searches per year – and growing.” – Avinode

Your position as Product Manager
In the position as Product Manager at Avinode you will be responsible for driving Avinode’s payment platform for private jet charter Paynode forward. You will be working in an experienced Product Team consisting of Product Designers, UX Designers and Developers to ensure that you meet commercial product goals.

Right now Avinode is strengthening and changing the way they work with the product and you will be part of building their new product mindset. With a global product and offices in both Sweden and USA it is vital that you have good communication skills. In order to balance business and user needs forward, you will need to build a deep knowledge for Avinode’s customers and their industry. You will also by using tools such as Google Analytics and Power BI define and track key metrics and communicate these learnings to the rest of the company.

Your main responsibilities:
Build deep knowledge of Avinode’s customers and their industry.
Balance business and user needs to drive product focus area forward.
Bring out the best in the people of the Product Team.
Understand the goals of colleges and customers outside your team.
Creatively workshop with customers and colleges worldwide.
Define and track metrics with tools such as Google Analytics and Power BI.

About youIn order to be a good fit for the position, we believe that you have a few years of experience as a Product Manager in a software driven company and have experience with SaaS and B2B software products. Experience working with FinTech or payment solutions is a merit.

As a person it is important that you are curious, creative and persistent. We believe that you are data driven but at the same time have the ability to see the user needs. It is also important that you speak English on a fluent level since this is Avinode’s corporate language.

Important for the position:
A few years of experience from Product Management.
Experience or knowledge about SaaS and B2B software products.
Data driven combined with deep understanding for the user.
English on a fluent level both written and spoken.
Experience from FinTech or payment solutions is a merit.

Why Avinode?
Apart from a challenging position with the product in the center you are offered a competitive salary, profit sharing, health care, pension, and insurance solutions as well as the opportunity to work fully remote.

Practical details
Start: As agreed upon.
Extent: Fulltime
Location: Gothenburg or fully remote within Sweden.
Salary: Monthly by agreement + profit sharing.

Does the position as Product Manager sound interesting? Apply for the position today! In this recruitment process, great emphasis will be placed on personal characteristics. We at Needo are looking forward hearing from you!

Ansök nu

Product Manager to Avinode!

Projektledare, IT
Läs mer Nov 7
Are you a skilled Product Manager and are looking for the next challenge in your career? Do you have a commercial mindset and value high quality and premium user experience? Then the role as Product Manager at Avinode will be the place for you!

About the company
“Avinode was created back in 2002 to answer a straightforward problem: operators had empty planes and brokers had clients that wanted to fly. And yet there was no real-time online marketplace where these two groups could explore and buy each other’s services. Avinode revolutionized the industry by bringing it online. It is now the go-to platform to buy and sell charter online. Every year, Avinode processes around 4.5 million trip searches and 6 million trip requests. We are also at the technological forefront of the shift to the online booking of private air charter. The web apps and APIs implemented by our customers see around 2 million searches per year – and growing.” – Avinode

Your position as Product Manager
In the position as Product Manager at Avinode you will be responsible for driving Avinode’s payment platform for private jet charter Paynode forward. You will be working in an experienced Product Team consisting of Product Designers, UX Designers and Developers to ensure that you meet commercial product goals.

Right now Avinode is strengthening and changing the way they work with the product and you will be part of building their new product mindset. With a global product and offices in both Sweden and USA it is vital that you have good communication skills. In order to balance business and user needs forward, you will need to build a deep knowledge for Avinode’s customers and their industry. You will also by using tools such as Google Analytics and Power BI define and track key metrics and communicate these learnings to the rest of the company.

Your main responsibilities:
Build deep knowledge of Avinode’s customers and their industry.
Balance business and user needs to drive product focus area forward.
Bring out the best in the people of the Product Team.
Understand the goals of colleges and customers outside your team.
Creatively workshop with customers and colleges worldwide.
Define and track metrics with tools such as Google Analytics and Power BI.

About youIn order to be a good fit for the position, we believe that you have a few years of experience as a Product Manager in a software driven company and have experience with SaaS and B2B software products. Experience working with FinTech or payment solutions is a merit.

As a person it is important that you are curious, creative and persistent. We believe that you are data driven but at the same time have the ability to see the user needs. It is also important that you speak English on a fluent level since this is Avinode’s corporate language.

Important for the position:
A few years of experience from Product Management.
Experience or knowledge about SaaS and B2B software products.
Data driven combined with deep understanding for the user.
English on a fluent level both written and spoken.
Experience from FinTech or payment solutions is a merit.

Why Avinode?
Apart from a challenging position with the product in the center you are offered a competitive salary, profit sharing, health care, pension, and insurance solutions as well as the opportunity to work fully remote.

Practical details
Start: As agreed upon.
Extent: Fulltime
Location: Gothenburg or fully remote within Sweden.
Salary: Monthly by agreement + profit sharing.

Does the position as Product Manager sound interesting? Apply for the position today! In this recruitment process, great emphasis will be placed on personal characteristics. We at Needo are looking forward hearing from you!

Ansök nu

Javautvecklare/Arkitekt till Redpill Linpro

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Sep 14
Om företaget

Öppen källkod, öppna standarder, öppna leveransmodeller och öppna kollegor. Hos Redpill Linpro får du vara del av ett öppet klimat där Open Source genomsyrar hela verksamheten. Bolaget tror på ett bättre samarbetsklimat, effektivare lösningar och ett öppnare samhälle genom att nyttja just programvaror med Open Source. Bolaget har fortsatt att växa under hela 2020 och just nu behövs fler skickliga Java-utvecklare.

Redpill Linpro grundades 1995 och var, då som nu ett innovativt bolag, när de tidigt blev ett av de första kommersiella företagen som använder sig av Linux/Unix. Därför valet av Linpro. Lin = Linux. Pro = professionals. 

Och just det, Redpill är taget från Matrix-serien. . .

Bolaget är hippt och vill ligga i framkant, de spelar in poddar och kör gatherings för att sprida kunskapen mellan kollegorna. Redpill Linpro är idag branschledande inom Open Source.

Din roll som Javautvecklare/Arkitekt

I din roll som konsult på Redpill Linpro kommer du få arbeta med roliga produkter på långa och samhällsnyttiga uppdrag ute hos kunder inom bl.a. vård, retail, bank, kommunikation och även kommuner och landsting.

Redpill Linpro tror på ett långsiktigt arbete med fokus på samhällsnytta och att man som utvecklare känner att man skapar värde för samhället är viktigt.

Dina kvalifikationer

Minst 4 års erfarenhet av Java SE eller Java EEErfarenhet av teamarbete, gärna scrumerfarenhet.Mycket goda kunskaper i skriftlig, teknisk dokumentation och verbal kommunikation i svenska

För att trivas i rollen som konsult på Redpill Linpro bör du ha ett genuint intresse av att arbeta med den senaste tekniken inom Java. Meriterande är om du också vill jobba med integrationer.

Att integrera med kunder och användare gällande hur man på bästa sätt ska lösa problem och utmaningar med innovativa lösningar är av intresse. Du vill vara delaktig i hur projektens framfart ska se ut, och du levererar en noggrann detaljnivå i din kod och dokumentation. Deadlines och leverans av högsta kvalitet är ditt fokus.

Vad företaget erbjuder dig

En anställning på Redpill Linpro ger dig alla förutsättningar att utveckla din tekniska kunskap och roll som konsult. Du blir del av ett Nordiskt bolag som genomsyras av Open Source-entusiaster. Bolaget fokuserar på relevant färsk teknikstack och jobbar med diverse projekt som innehåller t.ex. Java, Spring, Springboot, Kotlin, Ballerina, Angular, React, Microservices, Maven, AWS, Docker, Kubernetes, Puppet, Linux etc.

Bolaget växer kraftigt vilket ger dig möjligheter att göra karriär i framtiden. 

Du kommer få ta del av utbildningspaket, resor, workshops, bowling och en bra medarbetarpolitik med fokus på företagets superstars, konsulterna! Bolaget är tillräckligt stort för att göra skillnad samtidigt som varje medarbetare får utrymme att synas.

Övrigt

Start: Enligt överenskommelse.Omfattning: Heltid, 100%.Plats: Göteborg.Lön: Enligt överenskommelse.

Låter rollen som Javautvecklare till Redpill Linpro intressant? Urvalet sker löpande tveka därför inte att ansöka redan idag! Vi på Needo ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Resande Servicetekniker

Servicetekniker, maskin
Läs mer Sep 10
Om Densiq

Densiq grundades 1918 av ingenjörer med bakgrund inom varvsindustrin och var initialt en lokal leverantör av tätningslösningar. Mycket har hänt sedan dess! Idag är Densiq en av Nordens ledande aktörer och leverantörer av helhetslösningar inom tätningsteknik med fokus på processindustrin och deras underleverantörer. De erbjuder tillsammans med sina kunniga medarbetare marknadens starkaste utbud och tjänster inom teknisk konsultation och service. De går starka på marknaden och behöver anställa ytterligare en Resande Servicetekniker för att lösa behovet hos deras kunder.

I rollen som Resande Servicetekniker

I rollen som Resande Servicetekniker kommer du utgå från Göteborgsområdet men ha Norden som din arbetsmarknad och du befinner dig sannolikt på resande fot större delen av veckan. Du kommer svara upp mot serviceärenden som ofta är affärskritiska för kunden och därför kräver en snabb hantering, både under drift och samt vid underhållsstopp. Det är ett individuellt arbete där du reser mycket själv men väl på site arbetar du aldrig ensam då Densiq har ett stort säkerhetstänk där ensamarbete inte förekommer.   

Du kommer ingå i ett kunnigt team av Servicetekniker där du initialt kommer gå bredvid för att lära dig de metoder och redskap som gör Densiq unika på marknaden. Arbetet är många gånger fysisk ansträngande vilket ställer krav på en god fysik.    

I rollen kommer du fokusera på:

Läcktätning.Mobilbearbetning/Onsitemaskinering.Att med lite information luta dig mot din erfarenhet och kompetens och snabbt kunna förstå problemet och identifiera en lösning ute hos kund.God service till kunden.Identifiera potentiella nya servicebehov hos kunden.

Dina kvalifikationer

Du har sannolikt en bakgrund inom:

Industriellt underhållsarbete/service så som servicetekniker, montör eller mekaniker.

Samt har

B-körkortSvenska + Engelska i tal och skrift.Teknisk eftergymnasial utbildning är meriterande.En bakgrund inom Petrokemi, Pappersindustri eller Energi är meriterande.

För att trivas i rollen tror vi att du triggas av problemlösningen och motiveras av att leverera god service till dina kunder. Du är van att ta eget ansvar och självständigt planera ditt arbete samt ta egna beslut baserat på erfarenhet. Du trivs med mycket eget ansvar och har lätt att samarbeta med nya människor samtidigt som du är okej med att ta direktiv vid behov och se till det viktiga i att kunden blir nöjd. Då säkerheten för sina medarbetare är viktigt för Densiq tror vi också att du har ett väl utvecklat konsekvenstänk.

En stor del ligger sannolikt i din inställning till arbetet där du inte är rädd att ”skita ner dig” och arbeta hårt vid behov.   

Vad erbjuder Densiq dig

Hos Densiq får du i rollen som Resande Servicetekniker en frihet i att styra dina egna arbetsdagar efter inkommande behov. Det finns också en stor möjlighet till personlig och hantverksmässig utveckling inom yrket där du har en stor kunskapsbank hos dina kollegor som är experter på det de gör.

Övrigt

Start: Enligt överenskommelse

Omfattning: Direktrekrytering

Plats: Göteborg

Lön: Enligt överenskommelse (Månadslön + Övertid & Traktamente)

Låter rollen som Resande Servicetekniker intressant? Urvalet kommer ske löpande, tveka därför inte att skicka in din ansökan redan idag. Vi på Needo ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Javautvecklare/Arkitekt till Redpill Linpro

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Aug 10
Om företaget

Öppen källkod, öppna standarder, öppna leveransmodeller och öppna kollegor. Hos Redpill Linpro får du vara del av ett öppet klimat där Open Source genomsyrar hela verksamheten. Bolaget tror på ett bättre samarbetsklimat, effektivare lösningar och ett öppnare samhälle genom att nyttja just programvaror med Open Source. Bolaget har fortsatt att växa under hela 2020 och just nu behövs fler duktiga Java-utvecklare.

Redpill Linpro har varit verksamma sedan 1995 och var då ett av de första kommersiella företagen som använder sig av Linux/Unix. Därför valet av Linpro. Lin = Linux. Pro = professionals. 

Redpill är taget från Matrix-serien. . .

Bolaget är hippt och vill ligga i framkant, de spelar in poddar och kör gatherings för att sprida kunskapen mellan kollegorna. Redpill Linpro är idag branschledande inom Open Source.

Din roll som Javautvecklare/Arkitekt

I din roll som konsult på Redpill Linpro kommer du få arbeta med roliga produkter på långa och samhällsnyttiga uppdrag ute hos kunder inom bl.a. vård, retail, bank, kommunikation och även kommuner och landsting.

Redpill Linpro tror på ett långsiktigt arbete med fokus på samhällsnytta och att man som utvecklare känner att man skapar värde för samhället är viktigt.

Dina kvalifikationer

Minst 4 års erfarenhet av Java SE eller Java EEErfarenhet av teamarbete, gärna scrumerfarenhet.Mycket goda kunskaper i skriftlig, teknisk dokumentation och verbal kommunikation i svenska

För att trivas i rollen som konsult på Redpill Linpro bör du ha ett genuint intresse av att arbeta med den senaste tekniken inom Java. Meriterande är om du också vill jobba med integrationer.

Att integrera med kunder och användare gällande hur man på bästa sätt ska lösa problem och utmaningar med innovativa lösningar är av intresse. Du vill vara delaktig i hur projektens framfart ska se ut, och du levererar en noggrann detaljnivå i din kod och dokumentation. Deadlines och leverans av högsta kvalitet är ditt fokus.

Vad företaget erbjuder dig

En anställning på Redpill Linpro ger dig alla förutsättningar att utveckla din tekniska kunskap och roll som konsult. Du blir del av ett Nordiskt bolag som genomsyras av Open Source-entusiaster. Bolaget fokuserar på relevant färsk teknikstack och jobbar med diverse projekt som innehåller t.ex. Java, Spring, Springboot, Kotlin, Ballerina, Angular, React, Microservices, Maven, AWS, Docker, Kubernetes, Puppet, Linux etc.

Bolaget växer kraftigt vilket ger dig möjligheter att göra karriär i framtiden. 

Du kommer få ta del av utbildningspaket, resor, workshops, bowling och en bra medarbetarpolitik med fokus på företagets superstars, konsulterna! Bolaget är tillräckligt stort för att göra skillnad samtidigt som varje medarbetare får utrymme att synas.

Övrigt

Start: Enligt överenskommelse.Omfattning: Heltid, 100%.Plats: Göteborg.Lön: Enligt överenskommelse.

Låter rollen som Javautvecklare till Redpill Linpro intressant? Urvalet sker löpande tveka därför inte att ansöka redan idag! Vi på Needo ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Embeddedutvecklare till Tritech

Civilingenjör, systemutveckling
Läs mer Aug 24
Om företaget

Tritech är ett tekniskt utvecklingshus som tar fram intelligenta produkter och system. Företaget hjälper kunder, allt från etablerade bolag till startups, i processen från idéframtagning till färdig produkt. Tritech ser en ljus framtid och fortsätter att satsa genom att anställa säljare och fler kompetenta utvecklare.

Din roll som embeddedutvecklare

Tritech är en helhetslösning för kunderna vilket gör att du i din roll som embeddedutvecklare kommer få vara med från projektens början till slut. Du kommer kunna vara med och bidra i alla steg, från att skapa arkitektur, till att göra utvecklingen och även leda de tekniska projekten.

Projekten sker både internt och externt i team ute hos kund. Här får du chansen att realisera att nya riktiga prylar kommer till genom den senaste tekniken. 

Dina kvalifikationer

Kunskap motsvarande en teknisk relevant utbildning, M.Sc eller B..ScMinst 2 års erfarenhet av Embedded C, C, eller Embedded C++Nyfiken och genuint intresserad av området

För att lyckas i rollen tror vi att du är intresserad av att ta nästa steg i karriären, du vill arbeta med de bästa utvecklarna på ett medelstort bolag där kontoret andas innovation och roliga aktiviteter. Filmfestivaler, ölprovning, (tekniska…)julpyssel och fototävlingar är några av aktiviteterna som sker på kontoret i centrala Göteborg, Nordstan. På Tritech delar man inte bara jobb, man delar ett intresse, passion och gemenskap tillsammans.

På Tritech får du

En möjlighet att jobba med den främsta tekniken inom embedded systems och bidra till att riktiga prylar blir till, från idé till lansering

Fokus på din personliga utveckling, båda tekniskt och inom olika roller, med stor bredd bland uppdrag och bolag, interna utbildningar och teknikkvällarMöjlighet att utvecklas mot en ledande roll, ta övergripande tekniskt ansvar över projekt eller fördjupa dig mot ett specifikt teknikområde

Ett stort nätverk med över 130 riktigt duktiga utvecklare och arkitekter, och en organisation som både stöttar och prioriterar gemenskap mellan anställda

Övrigt

Start: Omgående, eller enligt överenskommelse.

Omfattning: 100%, heltid.

Plats: Nordstan, Göteborg.

Lön: Enligt överenskommelse.

Låter rollen som Embeddedutvecklare till Tritech intressant? Urvalet sker löpande, tveka därför inte att ansöka redan idag! Vi på Needo ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Embeddedutvecklare till Tritech

Civilingenjör, systemutveckling
Läs mer Aug 3
Om företaget

Tritech är ett tekniskt utvecklingshus som tar fram intelligenta produkter och system. Företaget hjälper kunder, allt från etablerade bolag till startups, i processen från idéframtagning till färdig produkt. Tritech ser en ljus framtid och fortsätter att satsa genom att anställa säljare och fler kompetenta utvecklare.

Din roll som embeddedutvecklare

Tritech är en helhetslösning för kunderna vilket gör att du i din roll som embeddedutvecklare kommer få vara med från projektens början till slut. Du kommer kunna vara med och bidra i alla steg, från att skapa arkitektur, till att göra utvecklingen och även leda de tekniska projekten.

Projekten sker både internt och externt i team ute hos kund. Här får du chansen att realisera att nya riktiga prylar kommer till genom den senaste tekniken. 

Dina kvalifikationer

Kunskap motsvarande en teknisk relevant utbildning, M.Sc eller B..ScMinst 2 års erfarenhet av Embedded C, C, eller Embedded C++Nyfiken och genuint intresserad av området

För att lyckas i rollen tror vi att du är intresserad av att ta nästa steg i karriären, du vill arbeta med de bästa utvecklarna på ett medelstort bolag där kontoret andas innovation och roliga aktiviteter. Filmfestivaler, ölprovning, (tekniska…)julpyssel och fototävlingar är några av aktiviteterna som sker på kontoret i centrala Göteborg, Nordstan. På Tritech delar man inte bara jobb, man delar ett intresse, passion och gemenskap tillsammans.

På Tritech får du

En möjlighet att jobba med den främsta tekniken inom embedded systems och bidra till att riktiga prylar blir till, från idé till lansering

Fokus på din personliga utveckling, båda tekniskt och inom olika roller, med stor bredd bland uppdrag och bolag, interna utbildningar och teknikkvällarMöjlighet att utvecklas mot en ledande roll, ta övergripande tekniskt ansvar över projekt eller fördjupa dig mot ett specifikt teknikområde

Ett stort nätverk med över 130 riktigt duktiga utvecklare och arkitekter, och en organisation som både stöttar och prioriterar gemenskap mellan anställda

Övrigt

Start: Omgående, eller enligt överenskommelse.

Omfattning: 100%, heltid.

Plats: Nordstan, Göteborg.

Lön: Enligt överenskommelse.

Låter rollen som Embeddedutvecklare till Tritech intressant? Urvalet sker löpande, tveka därför inte att ansöka redan idag! Vi på Needo ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Teknisk projektledare inom Larm och Passage

Teleingenjör
Läs mer Jul 3
Om företaget

Lancom står inför nya utmaningar och möjligheter, ett nytt affärsområde inom Larm och passage ska startas upp då de befintliga kunderna efterfrågat detta. Företaget grundades i Göteborg 1993 och är specialister på telekommunikationstjänster. Lancom öppnade även kontor i Stockholm under 2017 och har idag kunder inom allt från småföretag och organisationer till stora koncerner. 

Din roll som Teknisk projektledare inom Larm och Passage

Inom satsningsområdet Larm och Passage erbjuds du möjligheten att initialt besvara befintliga kunders förfrågningar genom att leda, ta fram lösningar och utföra projekten för att på sikt bredda och utöka kundstocken. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att ta fram systemlösningar, design, projektering, driftsättning och installation samt offertarbete. Initialt arbetar du tillsammans med underentreprenörer för implementeringen och på sikt finns möjlighet att bli Avdelningsansvarig och ansvara för din egen organisation.

På kontoret i Göteborg sitter COO, CFO, Arbetsledare och tekniker som finns som stöd till den nya satsningen Larm och Passage och i Stockholm finns stöttning i form av VD och projektledare.

Dina kvalifikationer

Minst 3 års erfarenhet av Larm och PassageKännedom kring: för passage Aptus, Bewator, RCO och för larm/säkerhet Galaxy, VanderbiltGoda kunskaper i Office-paketetGoda kunskaper i svenskaKörkort

För att trivas i rollen som Teknisk Projektledare inom Larm och Passage har du en teknisk kompetens inom Larm och Passage vilket gör det sannolikt att du har erfarenhet av att arbeta som tekniker. Det är meriterande om du har certifikat på Aptus, Bewator, RCO och för larm/säkerhet Galaxy, Vanderbilt. Har du kontaktar inom branschen för Larm och passage ses även detta som meriterande.

Som person är du en do:er som gillar att vara med och påverka, du gör det lilla extra och strävar alltid efter att uppnå en god kundrelation via väl utfört arbete och service. För att lyckas i rollen klarar du av att arbeta strukturerat och vill även arbeta strategisk utifrån budget för att uppnå uppsatta mål.

Vad företaget erbjuder dig

Du erbjuds möjligheten att vara med från början och skapa ett nytt affärsområde. Det innebär stor möjlighet till att påverka och uppnå personlig utveckling. Inledningsvis arbetar du operativt och på sikt finns möjligheten att axla rollen som Avdelningsansvarig. Bolaget har vuxit kraftigt de senaste åren och gör nu ytterligare en satsning för att fortsätta framgångsresan. 

Du kommer till ett härligt och roligt gäng och erbjuds en konkurrenskraftig lön och förmåner som bl.a. förmånsbil, kollektivavtal och sociala aktiviteter.

Lancom sitter i ljusa, nyrenoverade lokaler i Sisjön.

Övrigt

Start: Enligt överenskommelse.

Omfattning: Heltid, 100%.

Plats: Göteborg, Sisjön.

Lön: Enligt överenskommelse.

Låter rollen som Teknisk projektledare inom Larm och Passage intressant? Urvalet startar den 3:e augusti men vi tar gärna emot din ansökan redan idag! I denna rekryteringsprocess kommer stor vikt att läggas vid personliga egenskaper. Vi på Needo ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Search Associate Needo Rescruitment West

Rekryterare/Rekryteringskonsult
Läs mer Jun 30
Search Associate till oss på Needo Recruitment West

Vill du bli en del av vårt vinnande team? Vi på Needo söker en driven person som vill lära sig konsult- och rekryteringsbranschen från grunden. Vi letar efter dig som har ett stort affärsintresse, är social och älskar att lära dig nya saker. Detta är en bred roll där du kommer att vara involverad redan vid kundmötet genom hela processen till signering av anställningskontrakt.

Om Needo

Needo Recruitment levererar kompetensförsörjning inom tjänstemannasektorn. Vi är det engagerade, flexibla och lyhörda företaget personifierat. Vi som arbetar på Needo har mångårig erfarenhet från branschen och vet att det handlar om mer än bara system och processer, det är människorna som levererar värde. Det handlar om att alltid göra det lilla extra!

Vi startade i februari 2017 och har sedan starten fokuserat på att skapa en leveransorganisation av toppklass. En bra leverans leder till fler uppdrag och ger oss möjlighet att växa med våra kunder. För att säkerställa en bra leverans arbetar vi i team. Varje team arbetar dedikerat med ett antal kunder. På så vis skapar vi en stor kundkännedom och kan arbeta långsiktigt i varje samarbete.

Om rollen

Den här rollen är förmodligen ditt första steg in i branschen där du kommer få möjlighet att lära dig allt inom uppsökande rekrytering från erfarna och duktiga kollegor. Du kommer vara en viktig del av rekryteringsavdelningen där du kommer stötta med search, telefonintervjuer samt mötesbokningar för djupintervjuer. Detta för att du ska få en förståelse för hela vår rekryteringsprocess, från kundmöten till tillsättning av kandidater. Du kommer arbeta tight tillsammans med en Lead Recruiter. Du kommer att jobba tillsammans med ditt team i alla processer och uppdrag, då ni gemensamt kommer att jobba mot de mål som sätts upp.

KravspecificeringAnnonsskrivningSearch av potentiella kandidater till våra rekryteringsprocesserTelefonintervjuerIntervjubokning

Vi ser gärna att du

Har stort affärsintresseHar erfarenhet från telefonförsäljning, mötesbokning eller liknandeÄr driven, nyfiken och älskar att lära dig nya sakerHar en akademisk utbildning





Vi letar efter dig som drivs av affärer och det personliga mötet samtidigt som du är en teamplayer som vill bidra i en snabbt växande organisation. Du inger ett naturligt förtroende genom din allmänbildning och humor. Att bidra med positiv energi varje dag till dina kollegor, kandidater och kunder kommer naturligt för dig. Du kommer arbeta i en prestationsinriktad kultur som präglas av positivitet, engagemang och tävling. Vi ger aldrig upp och stöttar varandra till 100%. Needo arbetar alltid mot tydliga mål och detta är något som du också drivs av!

Urval sker först efter semestern, återkoppling sker därför först i augusti. Vänta dock inte med att skicka ansökan!

Övrig information

Start: 1:a september

Plats: Göteborg

Lön: Fast + Provision

På Needo älskar vi att vinna, att vinna är att uppnå sitt mål. Vi vill alltid överträffa våra kunders, konsulters och kandidaters förväntningar och på så vis bidra till att fler uppnår sina mål!

Ansök nu

Supportmedarbetare till Tamro AB!

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Jun 9
Om företaget

Tamro är marknadsledande inom Sverige för läkemedelsdistribution. I över 100 år har Tamro säkerställt tillgången av läkemedel hos viktiga samhällsfunktioner som t.ex. apotek och sjukhus. Företaget är en oberoende partner till de 150 aktörer som läkemedlen levereras till och äger därför själv inga apotek eller läkemedel, fokus är på att leveranserna är på rätt plats i rätt tid, ett livsviktigt uppdrag.

Din roll som supportmedarbetare

Tamro behöver nu utöka sin avdelning för supportärenden och söker därför efter nästa servicestjärna. I din roll som supportmedarbetare kommer du ingå i en supportgrupp om 7 personer. Tillsammans kommer ni ansvara för att ge professionell service till interna och externa kunder som har följdfrågor till beställningar av läkemedel. Frågor som t.ex. leveransstatus, fakturering och kreditering. Kontakten sker främst via mail och telefon, och du kommer få ansvara för specifika kunder som du under tid får bygga en relation till.

Ansvara för att inkommande ärenden från kund blir besvaradeFölja upp och säkerställa kundnöjdhet

Dina kvalifikationer

Skallkrav:

Arbetslivserfarenhet från tidigare supportrollErfarenhet av att ha jobbat i ExcelSvenska och engelska i tal och skriftLägst gymnasial utbildning inom ekonomi/logistik

Meriterande:

Erfarenhet av JD Edwards EnterpriseOne och eller MovexYH/Kandidatexamen inom ekonomi/logistik

För att lyckas i rollen ser vi att du är lösningsorienterad med förmågan att kunna prioritera inkommande ärenden utefter vad som är mest kritiskt. Du känner igen dig i ordet självlärande och värdesätter relationen till kund högt. Du är mån om att göra ett bra och noggrant jobb. Det är också viktigt att du är kommunikativ i både tal och skrift i svenska och engelska då kunderna finns både i och utanför Sverige.

Vad företaget erbjuder dig

Vill du arbeta på ett samhällsnyttigt företag som är en nyckelspelare i Sveriges sjukvårdssystem? Då är Tamro rätt plats, här gör ditt arbete skillnad. Företaget sitter i ljusa lokaler med öppet landskap och bra luft. Gruppen har en bra dynamik och kollegorna trivs med varandra. Gruppen präglas av en hög arbetsmoral och ett bra samarbete, det är viktigt att tillsammans göra ett bra jobb. Du kommer inledningsvis få en introduktion till Tamro och även en mentor för upplärning.

Övrigt

Start: Omgående, alternativt 3:e augusti.

Omfattning: 100% konsultuppdrag 6 månader med stor chans till förlängning/anställning hos Tamro.

Plats: Göteborg

Lön: Enligt överenskommelse

Låter rollen som supportmedarbetare till Tamro intressant? Urvalet sker löpande tveka därför inte att ansöka redan idag! I denna rekryteringsprocess kommer stor vikt att läggas vid personliga egenskaper. Vi på Needo ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Javautvecklare/Arkitekt till Redpill Linpro

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Maj 26
Om företaget

Öppen källkod, öppna standarder, öppna leveransmodeller och öppna kollegor. Hos Redpill Linpro får du vara del av ett öppet klimat där Open Source genomsyrar hela verksamheten. Bolaget tror på ett bättre samarbetsklimat, effektivare lösningar och ett öppnare samhälle genom att nyttja just programvaror med Open Source.

Redpill Linpro har varit verksamma sedan 1995 och var då ett av de första kommersiella företagen som använder sig av Linux/Unix. Därför valet av Linpro. Lin = Linux. Pro = professionals. 

Redpill är taget från Matrix-serien. . .

Bolaget är hippt och vill ligga i framkant, de spelar in poddar och kör gatherings för att sprida kunskapen mellan kollegorna. Redpill Linpro är idag branschledande inom Open Source.

Din roll som Javautvecklare/Arkitekt

I din roll som konsult på Redpill Linpro kommer du få arbeta med roliga produkter på långa och samhällsnyttiga uppdrag ute hos kunder inom bl.a. vård, retail, bank, kommunikation och även kommuner och landsting.

Redpill Linpro tror på ett långsiktigt arbete med fokus på samhällsnytta och att man som utvecklare känner att man skapar värde för samhället är viktigt.

Dina kvalifikationer

Minst 4 års erfarenhet av Java SE eller Java EEErfarenhet av teamarbete, gärna scrumerfarenhet.Mycket goda kunskaper i skriftlig, teknisk dokumentation och verbal kommunikation i svenska

För att trivas i rollen som konsult på Redpill Linpro bör du ha ett genuint intresse av att arbeta med den senaste tekniken inom Java. Meriterande är om du också vill jobba med integrationer.

Att integrera med kunder och användare gällande hur man på bästa sätt ska lösa problem och utmaningar med innovativa lösningar är av intresse. Du vill vara delaktig i hur projektens framfart ska se ut, och du levererar en noggrann detaljnivå i din kod och dokumentation. Deadlines och leverans av högsta kvalitet är ditt fokus.

Vad företaget erbjuder dig

En anställning på Redpill Linpro ger dig alla förutsättningar att utveckla din tekniska kunskap och roll som konsult. Du blir del av ett Nordiskt bolag som genomsyras av Open Source entusiaster. Bolaget fokuserar på relevant färsk teknikstack och jobbar med diverse projekt som innehåller t.ex. Java, Spring, Springboot, Kotlin, Ballerina, Angular, React, Microservices, Maven, AWS, Docker, Kubernetes, Puppet, Linux etc.

Bolaget växer kraftigt vilket ger dig möjligheter att göra karriär i framtiden. 

Du kommer få ta del av utbildningspaket, resor, workshops, bowling och en bra medarbetarpolitik med fokus på företagets superstars, konsulterna! Bolaget är tillräckligt stort för att göra skillnad samtidigt som varje medarbetare får utrymme att synas.

Övrigt

Start: Enligt överenskommelse.Omfattning: Heltid, 100%.Plats: Göteborg.Lön: Enligt överenskommelse.

Låter rollen som Javautvecklare till Redpill Linpro intressant? Urvalet sker löpande tveka därför inte att ansöka redan idag! Vi på Needo ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

3st Fibertekniker till nysatsande bolag i Göteborg

Fibertekniker/Optotekniker
Läs mer Apr 3
Om företaget

Netel bedriver verksamhet i Norden och har vunnit nya långtgående serviceavtal i västra Sverige. De är ett entreprenadbolag specialiserat på planering, utbyggnad och underhåll av infrastruktur för kommunikation och el. Netel levererar helhetslösningar för alla typer av el- och kommunikationsnät åt bostadsrättsföreningar, kommunala bostadsbolag, operatörer och nätägare.

Verksamheten är indelad i fyra huvudsakliga områden; telekom, fastnät, elinstallationer, samt service och underhåll. Gemensamt för samtliga områden är att de alltid bedrivs med kundernas behov i centrum. Viktigt är att bygga långsiktiga, förtroendefulla relationer och givande samarbeten.

Din roll som Fibertekniker

Du kommer vara hemgaragerad med uppdrag att underhålla fiberanslutningar runt om i region väst mot främst villa- och företagskunder. Du kommer ha daglig kontakt med servicekoordinatorn om vilka uppdrag som gäller för dagen. Generellt sett är det mellan 2-8 uppdrag per dag, och de vanligaste åtgärderna är ofta FOS, tvätt, svets och byten av aktiv utrustning.

Det är viktigt för Netel att du är serviceinriktad och medlar en proffsig och tillmötesgående bild av företaget mot slutkund. Du ansvarar för att boka tid hos slutkund och utföra arbetet självständigt. Efter arbetet är det viktigt att du dokumenterar vad du åtgärdat, detta används som faktureringsunderlag. Dokumentationen sker via telefon och dator.

Utföra service och underhållTidsbokning hos kundJour en gång i månaden, lönetillägg enligt kollektivavtal.Dokumentationsansvar

Dina kvalifikationer

Erfarenhet av att ha jobbat som fibertekniker.Körkort BSvenska i tal och skrift

För att lyckas i rollen som fibertekniker hos Netel är du serviceinriktad och gillar att jobba självständigt. Du får frihet under ansvar och trivs med det. Att lämna kund nöjd med en fungerande fiberanslutning gör dig glad och du känner att du tillfört värde för dem.

Vad företaget erbjuder dig

Denna tjänst innebär att du blir del av ett stort etablerat företag som nu gör en satsning i Göteborg då man vunnit ett långt och tryggt uppdrag. Du kommer vara bland de första fiberteknikerna på plats i Göteborg, vilket innebär möjligheter att utvecklas om du vill det. 

Du kommer få mycket frihet under ansvar då du utgår hemifrån med tjänstebilen och genomför dagens agenda från servicekoordinatorn.

Övrigt

Start: Önskvärt 25/4, annars enligt överenskommelse.

Omfattning: 100%

Plats: Göteborg, region väst.

Lön: Enligt överenskommelse.

Låter rollen som fibertekniker till företaget intressant? Urvalet sker löpande tveka därför inte att ansöka redan idag! I denna rekryteringsprocess kommer stor vikt att läggas vid personliga egenskaper. Vi på Needo ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Software Engineer till 2MNordic IT Consulting

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Mar 4
Om företaget

Vill du vara en del av ett familjärt konsultbolag med fokus på konsulterna? 2MNordic IT Consulting är idag 20 anställda i Göteborg och sitter på ett fräscht kontorshotell i Almedal.

Bolaget grundades 2002 med fokus att leverera kreativa och erfarna IT-specialister till kunderna.

2MNordic IT Consulting är den långsiktiga och breda partnern, detta genom att hjälpa kunderna från idé till färdig produkt. Målet är att vara partnern som hjälper kunderna att uppnå kostnadseffektiva lösningar i form av verksamhetsutveckling, tillväxtutveckling och nya teknologier.

Din roll som Software Engineer

I din roll kommer du att vara konsult mot välkända aktörer inom Göteborg. Det finns även möjlighet att jobba mot mindre aktörer, om man som konsult skulle föredra det.

Beroende på vilket uppdrag du som konsult tar dig an kommer ansvarsområdena att skifta, men en utgångspunkt är följande:

Utföra avancerade applikationsanalyser, design, utveckling, testning och implementation.Leverera mjukvara som löser riktiga verksamhetsproblem.Identifiera risker, utforma riskhanteringsplaner och utföra dessa.Översätta affärsverksamhetskrav till tekniska lösningar.Underhålla och supporta applikationer. 

Dina kvalifikationer:

Minst 2-3 års relevant arbetslivserfarenhet.Erfarenhet av att jobba i team, agila metoder och praktisk kodning i C#.Kunskap inom området för: .NET Core, Entity Framework Core, Web API, SOAP, REST.Svenska & engelska i tal och skrift.

Meriterande kvalifikationer:

Erfarenhet av frontendutveckling inom ramverken: jQuery, Angular 2 och TypeScript.Erfarenhet av molnplattformar: Azure, Google, AWS.Examensbevis från studier inom Data/IT.Erfarenhet av OOAD, design/architectural patterns, mocking.

För att lyckas i rollen ser vi att du som person är en lagspelare med ambition om att tillsammans med kollegor hitta nya effektiva lösningar till utmaningarna hos 2MNordic IT Consultings kunder. Viktigt är att kunna föra sig både på svenska och engelska då projektgrupperna hos de olika kunderna varierar. Att vara flexibel är en förutsättning för att lyckas i rollen som konsult, du bör finna detta spännande och utmanande. Då konsulterna hos 2MNordic IT Consulting är experter krävs det även att du arbetar strukturerat och professionellt.

Vad företaget erbjuder dig

Här får du möjlighet att vara del av ett mindre IT-konsultbolag som värdesätter sina konsulter på riktigt. Du erbjuds utbildningar, certifieringar och självinlärning på nya tekniker du finner intressant. Filosofin på företaget är att alltid finns möjlighet för dig att utvecklas!

Som konsult på 2MNordic IT Consulting kommer du vara en del av den familjära känslan i bolaget. Ni kommer inledningsvis sätta en self-education-plan för att bli certifierad/verifierad i kunskaper du redan kan eller vill utvecklas inom, vilket är planen fram tills att du kommer ut i ditt första uppdrag.

Efter diskussioner med nuvarande konsulter har vi fått bilden av att 2MNordic IT Consulting är en trygg och öppen arbetsplats där konsulterna värdesätter de öppna och flexibla dialogerna kring personlig utveckling och diskussioner om vilket uppdrag man som konsult finner intressant.

Tillsammans med dina 20 kollegor träffas ni en gång i månaden för lunch, ni gör en större aktivitet under våren varje år och äter julbord med respektive. Vill man vara med på After Works finns den möjligheten också.

Du erbjuds bra förmåner i form av privat sjukvårdsförsäkring, friskvårdbidrag, smartphone by choice, kompetensutveckling och bonusmodeller.

Övrigt

Start: Omgående eller enligt överenskommelse.

Omfattning: Direktrekrytering, heltid, 100%.

Plats: Göteborg.

Lön: Enligt överenskommelse.

Låter rollen som Software Engineer till 2MNordic IT Consulting intressant? Urvalet sker löpande, tveka därför inte att ansöka redan idag! I denna rekryteringsprocess kommer stor vikt att läggas vid personliga egenskaper. Vi på Needo ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Slutdokumentatör inom fibernät!

Backofficepersonal
Läs mer Apr 3
Om företaget

Bolaget är ett nischat konsultbolag som erbjuder spetskompetens inom nätinfrastruktur till både leverantörs- och beställarled. Genom att vara en långsiktig samarbetspartner handplockar de spetskompetens till de aktörer som bygger framtidens infrastruktur. Sedan starten har detta entreprenörsdrivna bolag vuxit i snabb takt och har höga ambitioner för fortsatt expansion i och utanför Sverige.

Din roll som Slutdokumentatör

Din roll är viktig då du är den sista pusselbiten i hela projektets gång. Du kommer ansvara för att projektet blir korrekt dokumenterat och tillgängligt för framtida behov av möjliga förändringar.

Du kommer få underlag från projektörerna med förändringar i fibernätet och ska göra slutritningar av detta i Microstation med pluginet IGS-t. Du kommer rita i 2D och det är främst FTTH-nät som du kommer dokumentera.

Rita förändringar av fibernätet i Microstation och slutdokumentera.

Dina kvalifikationer

Erfarenhet av att ha arbetat med fibernätsritningar i Microstation.Svenska i tal och skrift.

För att lyckas i rollen ser vi att du är en ”Do-er”, att du förstår att tiden är kostsam i projekt och att ritningarna behöver bli klara inom en viss tidsram. Du är lösningsorienterad och pratar möjligheter istället för problem. Du är driven och vill förbättra processer och kommer med förslag på hur, med tiden kanske du vill testa en annan roll inom bolaget, som t.ex. projektör?

Vad företaget erbjuder dig

Företaget har som ambition att alla anställda ska vara multikompetenta för att kunna arbeta gränsöverskridande i projekten. Därför finns det goda möjligheter för dig att växa inom rollen och företaget. Här får du möjlighet att ta stort eget ansvar och utvecklas både på ett arbetsmässigt och personligt plan. Här får du möjlighet att vara del av ett snabbt växande bolag med höga målsättningar i en kreativ miljö. 

Övrigt

Start: Omgående, eller enligt överenskommelse.

Omfattning: Heltid 100% - Konsult via Needo Redcruitment West.

Plats: Göteborg

Lön: Enligt överenskommelse

Låter rollen som slutdokumentatör intressant? Urvalet sker löpande tveka därför inte att ansöka redan idag! I denna rekryteringsprocess kommer stor vikt att läggas vid personliga egenskaper. Vi på Needo ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Frontend-utvecklare till Avinode AB

Frontend-utvecklare
Läs mer Mar 26
Om företaget

2002 tog tre Chalmerister sitt examensjobb till verklighet. De såg möjligheten att effektivisera handeln för uthyrning av privatjets. Mycket har hänt sedan dess och idag har Avinode den världsledande plattformen för uthyrning inom den privata flygindustrin. Bolaget har även tagit fram produkten Paynode som möjliggör snabba, enkla och säkra betalningar världen över.

Avinode strävar efter att alltid ligga i framkant gällande nyutvecklingen av tekniken, det är så de behåller sin marknadsposition som nr 1 och sina erfarna medarbetare.

Avinode har sitt huvudkontor i Göteborg och finns även representerat i USA med över 100 ”Noders”. Varje dag använder över 6000 air charter professionals produkten i deras dagliga arbete. 

Din roll som Frontend-utvecklare

Du kommer som Frontend-utvecklare vara en del av Engineering-teamet och vara ansvarig för följande:

Översätta UI/UX-design till faktiskt kodJobba tätt med UI/UX-designers för att tillsammans implementera den grafiska designenTa en aktiv roll på båda sidor för att säkerställa funktionalitet och utseende av produkten

Dina kvalifikationer

Kompetens inom React och React Internal coding, Automatic testing, mocking, CSS, SASS och REST servicesErfarenhet av utveckling i komplexa systemEngelska i tal och skrift

För att lyckas i rollen är du en problemlösare som driver och känner ägarskap över processerna. Du gillar att vara delaktig i diskussioner och frågar varför för att väcka funderingar och därigenom skapa en bättre produkt.

Vad företaget erbjuder dig

Vill du vara delaktig i ett världsledande bolag med duktiga medarbetare? Här får du chansen att omge dig av personer med stort intresse för det dom tycker är kul, utveckling.

Produkten uppdateras kontinuerligt för att Avinode ska behålla sin position som världsledande, och därför skapas nu ett fjärde Engineering-Team vilket gör att du kommer in samtidigt som flera andra nya och har möjligheten att vara med och påverka gruppdynamiken från start. Dessutom finns erfarna medarbetare på plats som jobbat i bolaget länge. Att arbeta på huvudkontoret innebär att du sitter nära besluten och CTO:n.  

Företaget har sitt kontor i den nya skrapan i Gamlestaden, Göteborg. Ett fantastiskt läge och kontor med resecentrum i byggnaden vilket gör det optimalt för att resa kollektivt.

Övrigt

Start: Enligt överenskommelse

Omfattning: Heltid 100%, direktrekrytering

Plats: Göteborg

Lön: Enligt överenskommelse

Låter rollen som Frontend-utvecklare till Avinode intressant? Urvalet sker löpande tveka därför inte att ansöka redan idag! Vi på Needo ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Backend-utvecklare till Avinode AB

Backend-utvecklare
Läs mer Mar 26
Om företaget

2002 tog tre Chalmerister sitt examensjobb till verklighet. De såg möjligheten att effektivisera handeln för uthyrning av privatjets. Mycket har hänt sedan dess och idag har Avinode den världsledande plattformen för uthyrning inom den privata flygindustrin. Bolaget har även tagit fram produkten Paynode som möjliggör snabba, enkla och säkra betalningar världen över.

Avinode strävar efter att alltid ligga i framkant gällande nyutvecklingen av tekniken, det är så de behåller sin marknadsposition som nr 1 och sina erfarna medarbetare.

Avinode har sitt huvudkontor i Göteborg och finns även representerat i USA med över 100 ”Noders”. Varje dag använder över 6000 air charter professionals produkten i deras dagliga arbete. 





Din roll som Back-End Utvecklare

I din roll som Backend-utvecklare hos Avinode kommer du vara en del av Engineering-teamet och vara delaktig i följande:

Arbetet sker i små Team på full-stack-sidan som säkerställer uppsättningen av strukturen på serversidan och skriver serverscripts och API:er för att möjliggöra Front-End och UX-Designernas lösningar. Det dagliga arbetet består av att optimera servrarna för snabbhet och hastighet, implementation av säkerhetsstrukturer, generera återanvändningsbar kod och generera data storage lösningar. Leverera best practices inom continious intergration och delivery.





Dina kvalifikationer

Gedigen förståelse inom JAVAErfarenhet av att arbeta i GIT och JiraKunskap för att bygga automatiska tester och performance/stability monitoring.Engelska i tal och skrift

För att lyckas i denna roll har du gedigen erfarenhet av att ha arbetat med JAVA i komplexa miljöer. Du gillar att jobba agilt och i tvärfunktionella team, att delge och sprida kunskap genom par-programmering eller mob-sessions är något du ser fram mot.

Det är meriterande om du har förståelse och eller erfarenhet av att ha arbetat med JavaScript.





Vad företaget erbjuder dig

Vill du vara delaktig i ett världsledande bolag med duktiga medarbetare? Här får du chansen att omge dig av personer med stort intresse för det dom tycker är kul, utveckling.

Produkten uppdateras kontinuerligt för att Avinode ska behålla sin position som världsledande, och därför skapas nu ett fjärde Engineering-Team vilket gör att du kommer in samtidigt som flera andra nya och har möjligheten att vara med och påverka gruppdynamiken från start. Dessutom finns erfarna medarbetare på plats som jobbat i bolaget länge. Att arbeta på huvudkontoret innebär att du sitter nära besluten och CTO:n.  

Företaget har sitt kontor i den nya skrapan i Gamlestaden, Göteborg. Ett fantastiskt läge och kontor med resecentrum i byggnaden vilket gör det optimalt för att resa kollektivt.





Övrigt

Start: Enligt överenskommelse

Omfattning: Heltid 100%, direktrekrytering

Plats: Göteborg

Lön: Enligt överenskommelse

Låter rollen som Backend-utvecklare till Avinode intressant? Urvalet sker löpande tveka därför inte att ansöka redan idag! Vi på Needo ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu