A-Finance Nordic AB jobb i Göteborg

Hitta lediga jobb hos A-Finance Nordic AB i Göteborg. Välj att läsa mer om ett jobb eller gå vidare och ansök jobbet i Göteborg.

Ekonomikonsulter för interimsuppdrag i Göteborg

Ekonomikonsult
Läs mer Sep 20
Ekonomikonsulter för interimsuppdrag

Vi söker drivna ekonomer som är intresserade av att anta nya utmaningar på varierad längd genom att jobba hos oss på A-Talent Finance som konsult. Möjligheterna är många och du kan arbeta för oss med eller utan egen F-skattsedel. Du som inte har ett eget bolag blir anställd hos oss under uppdragets längd, med en fast månadslön och förmåner så som försäkringar och friskvårdsbidrag. Vi har självklart kollektivavtal. Om du i stället har eget bolag arbetar du som underkonsult till A-Talent Finance.

Behovet av en konsult uppkommer vanligtvis i samband med en organisationsförändring eller vakans. Att arbeta som konsult hos oss ger dig en chans till fortsatt utveckling och kunskap inom ditt område eller att våga ta steget utanför din comfortzone. Som konsult finns möjlighet att ha varierande uppdrag men också chansen att utforska din expertis och stanna längre hos en arbetsgivare. För dig som är intresserad av en anställning finns oftast goda chanser till detta efter avslutat uppdrag. Just nu har vi många intressanta uppdrag i närtid, både på hel-och deltid.

A-Talent Finance - en del av A-Talent Group

A-Talent Finance ingår i A-talent Group och är ett specialiserat rekryterings- och konsultföretag inom ekonomi och finans. Vi rekryterar till alla typer av befattningar inom vårt område; bl.a ekonomiassistenter, redovisningsekonomer, finansekonomer, controllers till ekonomichefer och CFOs med mera. Våra kunder är såväl stora som små företag och de återfinns inom alla typer av branscher.

Skicka in din ansökan idag för att bli en del av vårt nätverk! Har du frågor eller funderingar kring hur det är att arbeta som konsult, tveka inte att kontakta konsultchef Johanna Nilsson på 070-8508096 eller johanna.nilsson@afinance.se

Ansök nu

Ekonomiassistent till Centrum Pile

Ekonomiassistent
Läs mer Sep 20
Centrum Pile AB har Sveriges enskilt största och Europas mest moderna produktionsanläggningar för tillverkning av betongpålar. Med placeringen i Kollanda, Älvängen, cirka tre mil norr om Göteborg, är fabriken strategiskt belägen där den placerar oss i direkt anslutning till våra råvaruleverantörer samt ger oss närhet till viktiga kundmarknader.

Centrum Pile AB tillhör den danska koncernen Per Aarsleff A/S och dess dotterbolag Centrum Group.

Centrum Group är ledande i Europa med tillverkning av prefabricerade betongpålar med fabriker i Sverige, Danmark, England, Tyskland och Polen. Samtliga fabriker är högt automatiserade med egenutvecklade och unika produktionslinjer. 

Ansvarsuppgifter och arbetsuppgifter

Hantera löneadministration, inklusive beräkning av löner, registrering av tidrapporter och hantering av eventuella lönefrågor.
Ansvara för leverantörsreskontra.
Vara behjälplig att ta fram underlag, göra extra avstämningar vid Bokslut, budget och årsredovisning.
Utföra övriga administrativa uppgifter för hela organisationen.
Tillsammans med den nuvarande ekonomiassistenten stötta upp för varandra, så andra arbetsuppgifter än ovan kommer att förekomma. 


Utbildning och erfarenhet

Relevant utbildning inom ekonomi eller liknande område är meriterande.
Ett par års erfarenhet av arbete som ekonomiassistent eller liknande roll.
God kunskap inom bokföring och ekonomistyrning.
Förmåga att arbeta noggrant och strukturerat med god analytisk förmåga.
Starka kommunikationsfärdigheter och förmåga att samarbeta i teammiljö.
Erfarenhet av att ha arbetat med eller varit involverad i löneadministration tidigare är en viktig merit. Det är fördelaktigt om du har kunskap om löneberäkningar, skatter och lagstiftning inom området.


Personliga egenskaper

Vi söker en engagerad och ambitiös person som vill vara med och ta både sig själv och bolaget till nya höjder. Vi är ett dynamiskt företag som värdesätter personlig utveckling och strävan efter kunskap.Vi letar efter dig som är prestigelös och har en brinnande vilja att lära dig nya saker. Din entreprenörsdrivna anda är det som kommer driva dig framåt i vårt innovativa arbetsklimat. Du tycker om nya utmaningar och intresserad av att lära dig nytt och öppen för sätta dig in i nya system. Vi behöver någon som är beredd att göra vad som krävs för att uppnå framgång. Du är en lagspelare som alltid ställer upp för teamet och är redo att vara spindeln i nätet när det kommer till det administrativa arbetet.

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Vi intervjuar löpande så skicka gärna din ansökan redan idag. Frågor om tjänsten besvaras av Ann Winsborn, ann.winsborn@atalent.se

A-Talent Finance är en del av A-Talent Group och är ett specialiserat rekryterings- och konsultföretag inom ekonomi och finans. Vi rekryterar till alla typer av befattningar inom vårt område; från ekonomiassistenter, redovisningsekonomer, finansekonomer och controllers till ekonomichefer och CFO. Våra kunder är såväl stora som små företag och de återfinns inom alla typer av branscher.

Ansök nu

Controller till Interimsuppdrag i Göteborg

Financial controller
Läs mer Feb 15
Vi på A-Talent Finance söker ständigt efter erfarna och duktiga ekonomer som är intresserade av att anta nya utmaningar. Möjligheterna är många och du kan arbeta för oss med eller utan egen F-skattsedel. Utan eget bolag blir du anställd hos oss under uppdragets längd, med en fast månadslön och förmåner så som försäkringar och friskvårdsbidrag. Med eget bolag arbetar du istället som underkonsult till A-Talent Finance.

Just nu söker vi Financial Controllers och Business Controllers som är tillgängliga för interimsuppdrag i närtid

Behovet av en konsult uppkommer vanligtvis i samband med en organisationsförändring eller vakans hos våra kunder. För dig som är intresserad av en fast anställning så finns oftast goda chanser till detta då vissa uppdrag övergår till en anställning hos någon av våra kunder. Just nu har vi många intressanta uppdrag i närtid, både på hel-och deltid.

Välkommen att skicka in ditt CV och bli en del av vårt nätverk! Har du frågor eller funderingar kring hur det är att arbeta som underkonsult via oss, tveka inte att kontakta ellinor.dam@atalent.se. 

A-Talent Finance

A-Talent Finance är en del av A-Talent Group och är ett specialiserat rekryterings- och konsultföretag inom ekonomi och finans. Vi rekryterar till alla typer av befattningar inom vårt område; från ekonomiassistenter, redovisningsekonomer, finansekonomer och controllers till ekonomichefer och CFO:s. Våra kunder såväl stora som små företag och de återfinns inom alla typer av branscher.

Ansök nu

Konsulter till ekonomiuppdrag i Göteborg - Bli en del av vårt nätverk!

Redovisningsekonom
Läs mer Nov 14
Är du konsult idag eller vill du arbeta som konsult framöver?

Bli en del av vårt nätverk! Vi på A-Talent Finance söker ständigt efter erfarna och duktiga ekonomer som är intresserade att anta nya utmaningar. Möjligheterna är många och du kan arbeta för oss med eller utan egen F-skattesedel. Utan eget bolag blir du anställd hos oss under uppdragets längd, med en fast månadslön och förmåner så som försäkringar och friskvårdsbidrag. Med eget bolag arbetar du istället som underkonsult till A-Talent Finance.

Behovet av en konsult uppkommer vanligtvis i samband med en organisationsförändring eller vakans hos våra kunder. För dig som är intresserad av en fast anställning så finns oftast goda chanser till detta då vissa uppdrag övergår till en anställning hos någon av våra kunder. Just nu har vi många intressanta uppdrag i närtid, både på hel-och deltid.

Välkommen att skicka in en ansökan och bli en del av vårt nätverk! Har du frågor eller funderingar kring hur det är att arbeta som konsult, tveka inte att kontakta Tiina Rajala på tiina.rajala@atalent.se. 

Om oss

A- Talent Finance är en del av A-Talent Group och är ett specialiserat rekryterings- och konsultföretag inom ekonomi och finans. Vi rekryterar till alla typer av befattningar inom vårt område, exempelvis ekonomiassistenter, redovisningsekonomer, controllers samt ekonomichefer och CFO:s. Våra kunder är såväl stora som små företag och de återfinns inom alla typer av branscher.

Ansök nu

Ekonomichef

Ekonomichef
Läs mer Okt 28
Nordic Bulkers specialiserar sig på nationella- och internationella transporter, lager, hantering och andra logistiktjänster för torra och flytande produkter. En majoritet av kunderna är inom petrokemisk industri. Med utgångspunkt från de nordiska länderna koordinerar Nordic Bulkers fler än 2500 bulkcontainrar av olika dimensioner och tekniska specifikationer. Terminaler för lagring, hantering och distribution av bulk- och förpackade produkter finns i Wallhamn och Oxelösund.

Nordic Bulkers är ett helägt dotterföretag till det schweiziska företaget Bertschi AG som har sitt säte i Dürrenäsch. Transporterna sker huvudsakligen i egna, specialbyggda enheter i intermodala transportsystem på väg, järnväg och sjö inom hela Europa. På Nordic Bulkers är deras miljöavtryck i fokus och företagets vision är att genom intermodala logistiklösningar kunna erbjuda sina kunder en kvalitativ och mer hållbar transportkedja. Nordic Bulkers strävar ständigt efter att välja och utveckla de mest miljövänliga transportalternativen.

Ekonomichef till Nordic Bulkers


Nordic Bulkers söker nu en person som kan axla rollen som Ekonomichef. Om du drivs av utveckling, har erfarenhet från redovisning och ledarskap och lockas av att vara en del i en organisation med korta beslutsvägar då kan du vara den vi söker.

Ansvarsuppgifter och arbetsuppgifter

I rollen som Ekonomichef kommer du att vara ansvarig för bolagets ekonomifunktion och att utveckla den för att möta organisationens behov. Du kommer även att ingå i ledningsgruppen och tillsammans arbeta för att implementera gemensamma mål och strategier för fortsatt tillväxt och utveckling av bolaget. Vidare kommer dina ansvarområden att omfatta följande:

Personalansvar för teamet på ekonomiavdelningen.
Vidareutveckla system, riktlinjer och policys.
Ansvar för det operativa ekonomiarbetet innefattande bokslutsarbete, rapportering, årsredovisning, deklarationer, månatliga rapporter, koncernredovisning mm.
Ansvara för att det operativa ekonomiarbetet för andra koncernbolag sköts enligt koncernens anvisningar och god redovisningssed.
Projektuppföljningar med prognoser och successiv vinstavräkning.
Cash management-ansvar för både NB och BFI.
Projektuppföljningar med prognoser och successiv vinstavräkning.
Driva företagets ekonomiska planering.
Fullt budgetansvar över hela företaget.
Förbereda pålitliga och aktuella prognosrapporter.
Kontrollera, analysera och ge input på verksamhetens månatliga prognoser.
Övergripande utvecklingsansvar (digitalisering, automation, compliance och siffrors riktighet.)


Erfarenhet och kunskap

Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom ekonomi. För att trivas i rollen ser vi att du har några års erfarenhet av att ha arbetat som Ekonomichef eller att du jobbat länge som Redovisningsansvarig, Business Controller eller Financial Controller och känner dig redo att ta klivet upp i rollen som Ekonomichef. Du har goda Excel kunskaper och det är meriterande med god systemförståelse (Word, Outlook, Windows + SAP).

Personliga egenskaper

Vi söker en affärsorienterad och empatisk person som har utmärkt kommunikationsförmåga och bra med människor. Vi ser gärna att du har ett analytiskt sinne med gott konsekvensseende som också är mycket bekväm med siffror. Du är en positiv, prestigelös och driven person som också är en lojal lagspelare och en naturlig ledare med bra värderingar. Du är en lugn och strukturerad person som är bra på att lyssna in ditt team. Du trivs med att jobba nära dina kollegor och du har en god förmåga till lateralt tänkande. Du är pedagogisk och ha god presentationsteknik (kunna förmedla insikter).

Vad erbjuder Nordic Bulkers

Möjlighet till personlig utveckling.
Medlem i ledningsgruppen.
Ett bolag med bra företagskultur.
Brett ansvar.
Frihet under ansvar


Ansökan

Välkommen med din ansökan! Vi intervjuar löpande så skicka gärna din ansökan redan idag. Frågor om tjänsten besvaras av Ann Winsborn, ann.winsborn@atalent.se

Ansök nu

Ekonomichef

Ekonomichef
Läs mer Nov 4
Nordic Bulkers specialiserar sig på nationella- och internationella transporter, lager, hantering och andra logistiktjänster för torra och flytande produkter. En majoritet av kunderna är inom petrokemisk industri. Med utgångspunkt från de nordiska länderna koordinerar Nordic Bulkers fler än 2500 bulkcontainrar av olika dimensioner och tekniska specifikationer. Terminaler för lagring, hantering och distribution av bulk- och förpackade produkter finns i Wallhamn och Oxelösund.

Nordic Bulkers är ett helägt dotterföretag till det schweiziska företaget Bertschi AG som har sitt säte i Dürrenäsch. Transporterna sker huvudsakligen i egna, specialbyggda enheter i intermodala transportsystem på väg, järnväg och sjö inom hela Europa. På Nordic Bulkers är deras miljöavtryck i fokus och företagets vision är att genom intermodala logistiklösningar kunna erbjuda sina kunder en kvalitativ och mer hållbar transportkedja. Nordic Bulkers strävar ständigt efter att välja och utveckla de mest miljövänliga transportalternativen.

Ekonomichef till Nordic Bulkers


Nordic Bulkers söker nu en person som kan axla rollen som Ekonomichef. Om du drivs av utveckling, har erfarenhet från redovisning och ledarskap och lockas av att vara en del i en organisation med korta beslutsvägar då kan du vara den vi söker.

Ansvarsuppgifter och arbetsuppgifter

I rollen som Ekonomichef kommer du att vara ansvarig för bolagets ekonomifunktion och att utveckla den för att möta organisationens behov. Du kommer även att ingå i ledningsgruppen och tillsammans arbeta för att implementera gemensamma mål och strategier för fortsatt tillväxt och utveckling av bolaget. Vidare kommer dina ansvarområden att omfatta följande:

Personalansvar för teamet på ekonomiavdelningen.
Vidareutveckla system, riktlinjer och policys.
Ansvar för det operativa ekonomiarbetet innefattande bokslutsarbete, rapportering, årsredovisning, deklarationer, månatliga rapporter, koncernredovisning mm.
Ansvara för att det operativa ekonomiarbetet för andra koncernbolag sköts enligt koncernens anvisningar och god redovisningssed.
Projektuppföljningar med prognoser och successiv vinstavräkning.
Cash management-ansvar för både NB och annat koncernbolag.
Driva företagets ekonomiska planering.
Fullt budgetansvar över hela företaget.
Förbereda pålitliga och aktuella prognosrapporter.
Kontrollera, analysera och ge input på verksamhetens månatliga prognoser.
Övergripande utvecklingsansvar (digitalisering, automation, compliance och siffrors riktighet.)


Erfarenhet och kunskap

Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom ekonomi. För att trivas i rollen ser vi att du har några års erfarenhet av att ha arbetat som Ekonomichef eller att du jobbat länge som Redovisningsansvarig, Business Controller eller Financial Controller och känner dig redo att ta klivet upp i rollen som Ekonomichef. Du har goda Excel kunskaper och det är meriterande med god systemförståelse (Word, Outlook, Windows + SAP).

Personliga egenskaper

Vi söker en affärsorienterad och empatisk person som har utmärkt kommunikationsförmåga och bra med människor. Vi ser gärna att du har ett analytiskt sinne med gott konsekvensseende som också är mycket bekväm med siffror. Du är en positiv, prestigelös och driven person som också är en lojal lagspelare och en naturlig ledare med bra värderingar. Du är en lugn och strukturerad person som är bra på att lyssna in ditt team. Du trivs med att jobba nära dina kollegor och du har en god förmåga till lateralt tänkande. Du är pedagogisk och ha god presentationsteknik (kunna förmedla insikter).

Vad erbjuder Nordic Bulkers

Möjlighet till personlig utveckling.
Medlem i ledningsgruppen.
Ett bolag med bra företagskultur.
Brett ansvar.
Frihet under ansvar


Ansökan

Välkommen med din ansökan! Vi intervjuar löpande så skicka gärna din ansökan redan idag. Frågor om tjänsten besvaras av Ann Winsborn, ann.winsborn@atalent.se

A-Talent Finance är en del av A-Talent Group och är ett specialiserat rekryterings- och konsultföretag inom ekonomi och finans. Vi rekryterar till alla typer av befattningar inom vårt område; från ekonomiassistenter, redovisningsekonomer, finansekonomer och controllers till ekonomichefer och CFO. Våra kunder är såväl stora som små företag och de återfinns inom alla typer av branscher.

Ansök nu

Accountant

Redovisningsekonom
Läs mer Okt 19
In cooperation with our client we are now looking for an accountant. This is a consultant assignment for the period of November 1st 2022 until June 30th 2023. This means that you will be employed as a consultant by us at A-Talent Finance.

Job description
As an account you will be responsible for a wide variety of finance related tasks. Your main responsibilities will involve but not be excluded to:

• Basic day to day accounting and more complex accounting questions

• Closing activities

• Take part in process development

• Deliver high quality service and advice

• Identify areas for improvement

• Complex analysis and reporting

• Process management globally

• Measure and follow up the quality and efficiency of global processes, KPI’s

Requirements
We believe you have around five years of experience in accounting with sufficient experience and knowledge. Further, you have knowledge of financial processes and policies and full ability of applying these in the daily work as well as experience in executing global processes locally and working effectively in a global team. You have a degree in business and economics and are fluent in English, spoken and written.

Application
You're welcome to apply with your CV in English or Swedish. If you have questions you’re welcome to contact Tiina Rajala at tiina.rajala@atalent.se. We process applications on an ongoing basis and may remove the ad before the assigned last date. Please note that due to general data protection regulation (GDPR) we are unable to accept applications via emaile

Ansök nu

Konsulter till ekonomiuppdrag i Göteborg - Bli en del av vårt nätverk!

Redovisningsekonom
Läs mer Sep 1
Är du konsult idag eller vill du arbeta som konsult framöver?

Bli en del av vårt nätverk! Vi på A-Talent Finance söker ständigt efter erfarna och duktiga ekonomer som är intresserade att anta nya utmaningar. Möjligheterna är många och du kan arbeta för oss med eller utan egen F-skattesedel. Utan eget bolag blir du anställd hos oss under uppdragets längd, med en fast månadslön och förmåner så som försäkringar och friskvårdsbidrag. Med eget bolag arbetar du istället som underkonsult till A-Talent Finance.

Behovet av en konsult uppkommer vanligtvis i samband med en organisationsförändring eller vakans hos våra kunder. För dig som är intresserad av en fast anställning så finns oftast goda chanser till detta då vissa uppdrag övergår till en anställning hos någon av våra kunder. Just nu har vi många intressanta uppdrag i närtid, både på hel-och deltid.

Välkommen att skicka in en ansökan och bli en del av vårt nätverk! Har du frågor eller funderingar kring hur det är att arbeta som konsult, tveka inte att kontakta Jenny Lundberg på jenny.lundberg@atalent.se. 

Om oss

A- Talent Finance är en del av A-Talent Group och är ett specialiserat rekryterings- och konsultföretag inom ekonomi och finans. Vi rekryterar till alla typer av befattningar inom vårt område; från ekonomiassistenter, redovisningsekonomer, finansekonomer och controllers till ekonomichefer och CFO. Våra kunder är såväl stora som små företag och de återfinns inom alla typer av branscher.

Ansök nu

Redovisningsansvarig till internationellt bolag i Göteborg

Redovisningsekonom
Läs mer Sep 7
Är du redovisningsekonom som älskar innovation och vill vara med på resan att skapa något nytt och forma framtidens mobilitetslösningar? Nu söker vi en redovisningsansvarig till ett nytt innovativt bolag inom fordonsindustrin. Detta är ett konsultuppdrag med start omgående till och med 07 apr 2023. Uppdraget är på 100% där du blir anställd av oss på A-Talent Finance och passar dig som vill testa på konsultrollen eller som är egenkonsult.

Ansvarsområden

Ditt uppdrag som redovisningsansvarig blir att ansvara för redovisningen för den svenska och tyska försäljningsmarknaden. Du ser till att upprätta och tillämpa korrekta redovisningsmetoder och policys, månads- och kvartalsrapportering, förbereder och analyserar finansiella rapporter, årsredovisning samt hjälpa till att uppnå mål som satts upp inom redovisnings- och rapporteringsteamet.

Din profil

För att lyckas i rollen tror vi att du har en utbildning inom redovisning samt 3-5 års erfarenhet från att ha arbetat i en liknande roll, gärna i en internationell miljö. Du har erfarenhet av månads- och årsbokslut, avstämningar och momshantering och erfarenhet av K3 och gärna av IFRS. Som person är du en prestigelös lagspelare, har ett flexibelt förhållningssätt och trivs att arbeta i ett högt tempo i en dynamisk miljö. Vidare är du noggrann, ansvarsfull och ser alltid till att leverera ett kvalitativt arbete. Du har goda kunskaper i Excel och meriterande med erfarenhet av SAP och HFM. Du känner dig bekväm med att använda svenska och engelska professionellt i tal och skrift. Ett stort plus om du kan tyska.

Ansökan

Varmt välkommen in med din ansökan! För frågor vänligen kontakta Johanna Ekman på A-Talent Finance, johanna.ekman@atalent.se.

A-Talent Finance är ett specialiserat rekryterings- och konsultföretag inom ekonomi, finans och HR och är en del av A-Talent Group- En koncern specialistföretag inom kompetensförsörjning. Vi som arbetar här är själva ekonomer eller har en personalvetenskaplig bakgrund, med mångårig professionell erfarenhet från ekonomiområdet. Det innebär att all vår kunskap och erfarenhet finns samlad inom detta område, liksom hela vårt nätverk.

Ansök nu

Senior rekryterare till globalt bolag i Göteborg

Rekryterare/Rekryteringskonsult
Läs mer Aug 23
Nu söker vi en senior rekryterare till ett globalt bolag i fordonsbranschen med start 05 sep 2022 till och med 14 jul 2023. Detta är ett konsultuppdrag på 100% där du blir anställd av oss på A-Talent Finance och passar dig som vill testa på konsultrollen eller som är egenkonsult.

Ansvarsområden

Ditt uppdrag som senior rekryterare hos vår kund blir att identifiera, matcha och välja ut de mest kvalificera kandidaterna och på så sätt möjliggöra bolagets framtida framgång och tillväxt. Du kommer ansvara för hela rekryteringsprocessen och fungera som rådgivare och samarbeta med rekryterande chefer. En annan del av rollen innebär att proaktivt ta kontakt och bygga upp en pool av nyckeltalanger globalt. Du kommer också se till att bolaget anställer topptalanger vars värderingar är i linje med företagskulturen.

Din profil

För att lyckas i rollen har du en högskoleutbildning inom HR- området eller motsvarande. Vi förväntar oss att du har minst 5 års erfarenhet av rekrytering/search, gärna i en global miljö. Vi ser även gärna att du har erfarenhet och är certifierad i psykologiska tester. Sist men inte minst måste du behärska engelska flytande, både i tal och skrift.

Kompetens och erfarenhet är viktigt, men personlighet är nyckeln! Vi söker dig som är passionerad och engagerad, som vill ha en aktiv roll i att utveckla arbetssätt och som vill överträffa förväntningarna i leveransen. Eftersom bolaget arbetar med många olika intressenter internationellt samtidigt som det ibland är snäva deadlines behöver du ha hög integritet, stark kommunikation och samarbetsförmåga. Dessutom är det ett högt tempo och ibland en krävande miljö så du behöver vara mycket affärs- och prestationsdriven.

Ansökan

Varmt välkommen in med din ansökan! För frågor vänligen kontakta Johanna Ekman på A-Talent Finance, johanna.ekman@atalent.se.

A-Talent Finance är ett specialiserat rekryterings- och konsultföretag inom ekonomi, finans och HR och är en del av A-Talent Group- En koncern specialistföretag inom kompetensförsörjning. Vi som arbetar här är själva ekonomer eller har en personalvetenskaplig bakgrund, med mångårig professionell erfarenhet från ekonomiområdet. Det innebär att all vår kunskap och erfarenhet finns samlad inom detta område, liksom hela vårt nätverk.

Ansök nu

Göteborg Svetsare

Svetsare, manuell
Läs mer Jul 19
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och bygga Göteborg? Vi behöver nya medarbetare som är självgående inom svets och armering.

Som anställd på A-Staffing Construction har du förmånen att arbeta i ett team där vi värnar om varandra. Vi är måna om att våra anställda har det bra på sin arbetsplats och ser till att våra anställda känner sig hörda samt sedda. Om du vill bli en del utav vårt team är du varmt välkommen med din ansökan.

Då vi är medlemmar i Byggföretagen tillämpar vi byggavtalet på våra anställda.
Vi har ett brett kontaktnät med både större och mindre firmor, där vi kan ge dig en arbetsplats baserat på vad du söker, din kunskap och erfarenhet! Några exempel på uppdrag är renovering av skola, nyproduktion infrastruktur, nyproduktion av kontor och bostäder m.m.

Erfarenhet
Vi söker dig som har erfarenhet och yrkesbevis inom svetsning

Personliga kvalifikationer
Du som söker ska gilla att arbeta i team. Du tar stolthet i att göra ett bra jobb med hög kvalitet och tempo.

Lön och anställningsvillkor
Enligt kollektivavtal

Ansökan
A-Staffing Construction sköter rekryteringsprocessen för denna tjänst löpande.
Ansök till tjänsten via länken. Urval och intervjuer kommer att ske löpande under annonseringstiden varför tjänsten kan komma att tillsättas före sista datum för annonseringen.
Tveka därför inte att skicka in din ansökan om du är intresserad!
På grund av regler kring GDPR har vi inte någon möjlighet att hantera ansökningar som inkommer via mejl.

Om oss
A-Staffing (f.d VMP Group) är auktoriserade inom bemanning samt medlemmar i Byggföretagen, Almega kompetensföretagen och Installatörsföretagen (IN) så du kan vara säker på vår kompetens samt att du alltid har rätt anställningsvillkor.
Inom A-Staffing verkar A-Staffing Sweden AB, A-Staffing Construction AB och A-Staffing Nordic AB.
Som anställd på A-Staffing kan du räkna med vårt engagemang för dig, dina arbetsuppgifter och din arbetsmiljö.
Vår prioritet är öppenhet och tillgänglighet samt din trivsel, hälsa och säkerhet. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Vi är även kvalitets- och miljöcertifierade enligt ISO 9001 och 14001.
A-Staffing levererar tjänster inom bygg-, anläggnings- och elteknikbranschen i södra och mellersta Sverige.

Startdatum
Omgående

Ansök nu

Konsulter till ekonomiuppdrag - Bli en del av vårt nätverk!

Redovisningsekonom
Läs mer Jun 15
Är du konsult idag eller vill du arbeta som konsult framöver?

Bli en del av vårt nätverk! Vi på A-Talent Finance söker ständigt efter erfarna och duktiga ekonomer som är intresserade att anta nya utmaningar. Möjligheterna är många och du kan arbeta för oss med eller utan egen F-skattesedel. Utan eget bolag blir du anställd hos oss under uppdragets längd, med en fast månadslön och förmåner så som försäkringar och friskvårdsbidrag. Med eget bolag arbetar du istället som underkonsult till A-Talent Finance.

Behovet av en konsult uppkommer vanligtvis i samband med en organisationsförändring eller vakans hos våra kunder. För dig som är intresserad av en fast anställning så finns oftast goda chanser till detta då vissa uppdrag övergår till en anställning hos någon av våra kunder. Just nu har vi många intressanta uppdrag i närtid, både på hel-och deltid.

Välkommen att skicka in en ansökan och bli en del av vårt nätverk! Har du frågor eller funderingar kring hur det är att arbeta som konsult, tveka inte att kontakta Johanna Ekman på johanna.ekman@afinance.se. 

Om oss

A- Talent Finance är en del av A-Talent Group och är ett specialiserat rekryterings- och konsultföretag inom ekonomi och finans. Vi rekryterar till alla typer av befattningar inom vårt område; från ekonomiassistenter, redovisningsekonomer, finansekonomer och controllers till ekonomichefer och CFO. Våra kunder är såväl stora som små företag och de återfinns inom alla typer av branscher.

Ansök nu

Financial Controller till Haulotte Scandinavia / Haulotte UK

Controller
Läs mer Jun 23
Haulotte Scandinavia AB och Haulotte UK är dotterbolag till Haulotte Group, som är Europas ledande tillverkare av självgående arbetsplattformar. De marknadsför och säljer hela Haulottes erbjudande samt tillhandahåller en god eftermarknadsservice via eget varumärke Haulotte Service, som omfattar alla tjänster som erbjuds efter försäljning. Ett kundnära samarbete genom lokal representation både gällande försäljning och lagerhållning av maskiner samt reservdelslager, service och underhåll, teknisk support, garantistöd och utbildning.



Haulotte Group är ledande inom sitt område och har verksamhet i hela världen. Huvudkontoret för gruppen ligger i Frankrike, kontoret för UK ligger placerat i Birmingham och det Skandinaviska huvudkontoret är beläget i Mölndal där tjänsten kommer vara placerad. Läs mer på haulotte.se

Financial Controller till Haulotte Scandinavia / Haulotte UK

Vill du arbeta i en internationell och marknadsledande koncern? Ta chansen och sök tjänsten som Financial Controller för Haulotte Scandinavia / Haulotte UK med start omgående. Tjänsten är i nuläget placerad på kontoret i Mölndal. 2023 kommer kontoret flytta till Landvetter.

Ansvarsområden

Som Financial Controller på Haulotte Scandinavia och Haulotte UK ansvarar du för att säkerställa att finansiella och administrativa frågor utförs i enlighet med koncernens rutiner gällande redovisning, controlling och rapportering. Du analyserar och följer lönsamheten på kund- och dotterbolagsnivå. Du ansvarar även för att identifiera och förebygga alla risker (organisation, ekonomi, produktion) som kan påverka lönsamheten.

I tjänsten ingår uppgifter som rör månadsrapporter på koncernnivå, förbereda månadsresultat, övervaka enheternas resultat och analysera avvikelser från budgeten samt arbeta för implementering och förbättring av enhetens flödeshantering och optimeringsprocedurer. Den skandinaviska redovisningen är idag outsourcad och i Storbritannien arbetar det två redovisningsekonomer som sköter den löpande redovisningen. Du kommer få möjlighet att ha en aktiv roll i arbetet som innebär att utveckla och implementera nya processer

Som Financial Controller finns det ett nära samarbete med General Manager i både Sverige och Storbritannien, och även övrig organisation när det gäller stöd av affärsrelaterade frågor och projekt. Sådana affärsrelaterade frågor kan vara: att stödja de olika avdelningarna med att sätta och nå mål/budget både genom att kontrollera, utveckla verktyg och förklara resultat.

Erfarenhet

Vi söker dig som är civilekonom eller har annan kvalificerad bakgrund som bedöms likvärdigt. Du har helhetsförståelse för redovisning och erfarenhet av bokslutarbete, gärna med inslag och intresse för controlling och analys Har du erfarenhet av arbete inom en internationell koncern så är det meriterande. För denna roll behöver du goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Kan du även franska så är det meriterande.

Din profil

För att lyckas i rollen som Financial Controller tror vi att du är analytiskt lagd och har ett stort intresse för redovisning och finansiell kontroll. Du trivs med att säkerställa och effektivisera redovisning- och rapporteringsprocessen. Rollen kräver en självgående person som är trygg med att fatta beslut och driva frågor framåt. Tjänsten bygger mycket på god dialog och samarbete mot olika kontaktytor inom koncernen, därav att vi värdesätter en person med en god kommunikativ förmåga. Resor i tjänsten kommer förekomma varje månad, främst till Storbritannien, och du har stor frihet att planera när i månaden du reser.

Vad erbjuder vi dig?

Vi erbjuder dig en intressant och varierande tjänst i ett internationellt bolag där du får möjlighet till stort inflytande i din roll som Financial Controller. Rollen passar dig som trivs med att driva utveckling internt inom många områden i kombination med ett helhetsansvar för redovisning och bokslut. Haulotte erbjuder dig som medarbetare ett gott arbetsklimat med hög trivsel och bra kollegiala samarbeten.

Ansökan

Varmt välkommen in med din ansökan! För frågor vänligen kontakta Jenny Lundberg på A-Talent Finance, jenny.lundberg@afinance.se. 

A-Talent Finance är ett specialiserat rekryterings- och konsultföretag inom ekonomi och finans. Vi som arbetar här är själva ekonomer eller har en personalvetenskaplig bakgrund, med mångårig professionell erfarenhet från ekonomiområdet. Det innebär att all vår kunskap och erfarenhet finns samlad inom detta område, liksom hela vårt nätverk.

Ansök nu

HR-specialist till kommunalt bolag i Göteborg

HR-specialist/HR-adviser
Läs mer Jun 22
Nu söker vi en HR-specialist till ett kommunalt bolag som verkar för ett renare hav och en bättre miljö. Detta är ett konsultuppdrag på heltid med anställning hos oss på A-Talent Finance eller som underkonsult med start i slutet av augusti tom januari nästa år med placering på kundens kontor på Hisingen i Göteborg.

Ansvarsområden

Som HR-specialist hos vår kund går du in i en bred roll och en varierad vardag med stor frihet. Du kommer bland annat ansvara för att ge råd och stöd inom HR till chefer och tillsammans med en HR-specialistkollega vara med och strategiskt utveckla HR-arbetet i bolaget. Du kommer arbeta inom hela HR-området och arbeta med bland annat kompetensförsörjning, arbetsmiljö, lag- och avtalstolkning, lön, samverkan, likabehandling samt personalärenden. I rollen kommer du ha ett tätt samarbete med HR-specialist, chefer och övriga inom staben i bolaget. Du kommer gemensamt ansvara för planering och genomförandet av HR-arbetet.

Din profil

För att lyckas i rollen ser vi att du har en akademisk examen inom HR-området eller annan relevant utbildning som bedöms likvärdigt samt erfarenhet av kvalificerat HR-arbete sedan tidigare. Du har en bred kompetens och har tidigare arbetat med majoriteten av alla HR-processer.

Vi söker dig som har ett serviceinriktat och professionellt förhållningssätt som har lätt för att bygga relationer och skapa förtroende bland chefer och kollegor. Du är lyhörd, analytisk och har lätt för att känna in vad verksamheten har för behov. Vidare är du handlingskraftig och vet hur du ska planera ditt arbete framåt samt är duktig på att se samband och har ett helhetsperspektiv. För dig är det självklart att följa de senaste trenderna och vara uppdaterad inom området.

Vad erbjuder vi dig?

Vi erbjuder dig en spännande roll på en arbetsplats i ständig utveckling. Du kommer sitta på bolagets anläggning i en modern miljö på Hisingen.

Ansökan

Varmt välkommen in med din ansökan! För frågor vänligen kontakta Johanna Ekman på A-Talent Finance, johanna.ekman@afinance.se.

A-Talent Finance är ett specialiserat rekryterings- och konsultföretag inom ekonomi, finans och HR. Vi som arbetar här är själva ekonomer eller har en personalvetenskaplig bakgrund, med mångårig professionell erfarenhet från ekonomi och HR området. Det innebär att all vår kunskap och erfarenhet finns samlad inom detta område, liksom hela vårt nätverk.

Ansök nu

Financial Controller till Haulotte Scandinavia

Controller
Läs mer Maj 16
Haulotte Scandinavia AB startades 2001 och är ett dotterbolag till Haulotte Group, som är Europas ledande tillverkare av självgående arbetsplattformar. Haulotte Scandinavia AB marknadsför och säljer hela Haulottes erbjudande samt tillhandahåller en god eftermarknadsservice via eget varumärke Haulotte Service, som omfattar alla tjänster som erbjuds efter försäljning. Ett kundnära samarbete genom lokal representation både gällande försäljning och lagerhållning av maskiner samt reservdelslager, service och underhåll, teknisk support, garantistöd och utbildning.



Haulotte Group är ledande inom sitt område och har verksamhet i hela världen. Huvudkontoret för gruppen ligger i Frankrike och det Skandinaviska huvudkontoret är beläget i Mölndal där även verkstad finns. Där arbetar idag 15 personer. Läs mer på haulotte.se

Financial Controller till Haulotte Scandinavia

Vill du arbeta i en internationell och marknadsledande koncern? Ta chansen och sök tjänsten som Financial Controller för Haulotte Scandinavia med start omgående. Tjänsten är i nuläget placerad på kontoret i Mölndal. 2023 kommer kontoret flytta till Landvetter.

Ansvarsområden

Som Financial Controller på Haulotte Scandinavia ansvarar du för att säkerställa att finansiella och administrativa frågor utförs i enlighet med koncernens rutiner gällande redovisning, controlling och rapportering. Du analyserar och följer lönsamheten på kund- och dotterbolagsnivå. Du ansvarar även för att identifiera och förebygga alla risker (organisation, ekonomi, produktion) som kan påverka lönsamheten.

I tjänsten ingår uppgifter som rör månadsrapporter på koncernnivå, förbereda månadsresultat, övervaka enhetens resultat och analysera avvikelser från budgeten samt arbeta för implementering och förbättring av enhetens flödeshantering och optimeringsprocedurer. I din roll ansvarar du för en redovisningsekonom. Du kommer därmed vara med och utveckla ditt team men även nyanställda på sikt, sätta upp mål och se till att de uppfylls . Du kommer få möjlighet att ha en aktiv roll i arbetet som innebär att utveckla och implementera nya processer.

Som Financial Controller finns det ett nära samarbete med General Manager och övrig organisation när det gäller stöd av affärsrelaterade frågor och projekt. Sådana affärsrelaterade frågor kan vara: att stödja de olika avdelningarna med att sätta och nå mål/budget både genom att kontrollera, utveckla verktyg, förklara resultat och ha ett kritiskt öga på hela upplägget och hur Haulotte Scandinavia utför och levererar sina produkter och tjänster.

Erfarenhet

Vi söker dig som är civilekonom eller har annan kvalificerad bakgrund som bedöms likvärdigt. Du har helhetsförståelse för redovisning och erfarenhet av bokslutarbete, gärna med inslag och intresse för controlling och analys Har du erfarenhet av arbete inom en internationell koncern så är det meriterande. För denna roll behöver du goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Kan du även franska så är det meriterande.

Din profil

För att lyckas i rollen som Financial Controller tror vi att du är analytiskt lagd och har ett stort intresse för redovisning och finansiell kontroll. Du trivs med att säkerställa och effektivisera redovisning- och rapporteringsprocessen. Rollen kräver en självgående person som är trygg med att fatta beslut och driva frågor framåt. Tjänsten bygger mycket på god dialog och samarbete mot olika kontaktytor inom koncernen, därav att vi värdesätter en person med en god kommunikativ förmåga.



Vad erbjuder vi dig?

Vi erbjuder dig en intressant och varierande tjänst i ett internationellt bolag där du får möjlighet till stort inflytande i din roll som Financial Controller. Rollen passar dig som trivs med att driva utveckling internt inom många områden i kombination med ett helhetsansvar för redovisning och bokslut. Haulotte Scandinavia erbjuder dig som medarbetare ett gott arbetsklimat med hög trivsel och bra kollegiala samarbeten.

Ansökan

Varmt välkommen in med din ansökan! För frågor vänligen kontakta Ellinor Dam på A-Talent Finance, ellinor.dam@afinance.se. 

A-Talent Finance är ett specialiserat rekryterings- och konsultföretag inom ekonomi och finans. Vi som arbetar här är själva ekonomer eller har en personalvetenskaplig bakgrund, med mångårig professionell erfarenhet från ekonomiområdet. Det innebär att all vår kunskap och erfarenhet finns samlad inom detta område, liksom hela vårt nätverk.

Ansök nu

Talent Sourcer till A-Talent Finance

Researcher, rekrytering
Läs mer Maj 25
A-Talent Group växer och söker därför en Talent Sourcer på heltid för att utöka A-Talent Finance teamet i Göteborg. Som Talent Sourcer kommer du jobba med search och headhunting av specialistkompetens inom ekonomi- och finanssektorn. Du blir en del av ett målmedvetet och engagerat team där du verkligen får chansen att bli specialist inom olika ledande roller inom ekonomi som exempelvis ekonomi- och redovisningschefer. Du får en nyckelroll i företaget där du ingår i ett team av sex andra Talent Sourcers och arbetar i ett nära samarbete med gruppen av rekryteringskonsulter. Du kommer ha stor frihet i ditt arbete och få jobba kreativt med headhunting, i en organisation med korta kommunikationsvägar och stor möjlighet att påverka.

Ansvarsområden        
Framtagning av kravprofil tillsammans med rekryteringskonsult och kund
Kartläggning av branscher och kandidater
Administrering av inkommande ansökningar samt kandidater
Telefonintervju med potentiella kandidater
Intervjubokning
Vara med och driva rekryteringsprocessen från start till mål

Personliga egenskaper

För att trivas i rollen som Talent Sourcer hos A-Talent Finance drivs du av att ha eget ansvar och du gillar att lägga upp arbetet själv efter vad som behöver göras. Självklart kommer vi vara till hjälp och samarbete är A och O i arbetet men det är viktigt att du kan och trivs med frihet att prioritera veckan efter de mål som är satta. Vi tror att du som person är nyfiken, analytisk, kommunikativ och gillar att samarbeta.

Utbildning
Du har en eftergymnasial utbildning (högskola eller universitet) samt behärskar svenska och engelska i tal och skrift.

Erfarenhet och kunskap
Tidigare erfarenhet av rekrytering, sälj eller search är meriterande, men inte ett krav. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper.

Vad vi erbjuder
Fräscha kontor i United Spaces lokaler mitt i Göteborg
Aktiviteter tillsammans med övriga koncernbolag runt om i Sverige
Möjlighet att jobba remote eller från våra kontor i Stockholm och Malmö
Karriärsutveckling inom företaget
Friskvårdsbidrag
Månadsbonus

Tillträde

Flexibelt startdatum

A-Talent Finance
A-Talent Finance rekryterar och hyr ut konsulter till alla typer av befattningar inom ekonomi- och finansområdet; från ekonomiassistenter, redovisningsekonomer och controllers till ekonomichefer samt CFO. Vi arbetar långsiktigt med våra kunder, som spänner sig från små företag till multinationella koncerner och återfinns inom alla branscher. Med över 20 års erfarenhet av specialiserad kompetensförsörjning inom ekonomi och ett unikt nätverk av tusentals ekonomer har vi en stabil grund att stå på.

A-Talent Finance ingår i koncernen A-Talent Group där ytterligare specialiserad kompetens inom rekrytering och executive search återfinns inom branscherna samhällsbyggnad och teknik. Koncernens bolag finns representerade på flera ställen runt om i Sverige, bland annat med kontor i Malmö, Göteborg, Stockholm och Katrineholm.

Ansökan
Har du frågor kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Tiina Rajala på 0708 95 36 46 alternativt tiina.rajala@asearch.se



Tycker du att tjänsten verkar intressant så välkomnar vi din ansökan så snart som möjligt. Rekryteringen sker löpande och därför kan tjänsten komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut. 



Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Ansök nu

Accounting Manager to Ridestore

Redovisningsekonom
Läs mer Maj 3
Ridestore is growing at a rapid pace, and therefore we need to reinforce our financial team with a colleague in Gothenburg who will manage our bookkeeping, closing, annual reporting, and legal for our subsidiary in the US and Canada. You can keep up a positive outlook when you take on multiple challenges in a continuously changing world. More importantly, you have the knowledge and drive to take Ridestore to the next level. In Finance, we are at the front of digitalization. We automate and integrate everything manually and dull. Does the challenge of constant change and digitalization excite you? Then this is the perfect opportunity for you!

Who We Are:

Ridestore was founded over 15 years ago. We have a passion to create products and brands that people genuinely want. What started as a small action-sports retailer in Trollhättan has grown to one of Sweden’s largest, most global, and most profitable e-commerce companies. How? By focusing and building our brands together with the most important people. The customers. This has taken us to a group turnover of more than 1,3 billion SEK and our North American markets have a turnover of more than 50 million USD and 100% year-on-year organic growth.

By empowering our customers, we have co-created the fastest-growing snow brands in Europe and North America. Our brands DopeSnow and Montecwear can today be seen in almost every ski resort in the Nordics, Alps, and North America.

And we are just getting started…




Who You Are:

You are a star in accounting, and you love to manage GST reporting. You thrive working in multiple systems and you enjoy digitalizing flows. You can dig into minor deviations, but you aren’t restricted to the details and can change to a bird-eye perspective if needed. In many areas you will be like an explorer; breaking new ground together with the CFO and Group Accounting Manager, finding solutions to challenges that business hasn’t even found.

You are thrilled by the challenges
Change comes naturally to you
Improvements, improvements, and improvements, you always seek to improve your business with smaller as well as bigger steps
You want to be responsible. It's “your books,” and you want them to be the best
Digitalization and IT is something you're fond of and have excellent knowledge in
You like to work with both high and low perspectives, you need to manage the daily invoices and be part of our changing environment.


What you will be doing:

Accounting for our US and Canada subsidiaries
Monthly and yearly closing but also analyzing the month and preparing reports
Managing invoices and improving our new invoice flow
Accounting of spending
Accounting and coordination of our salary solution
Be the knowledge source of VAT, Tax, and regulations regarding bookkeeping.
Responsible for local legal and tax compliance
Responsible for import and custom handling from a financial perspective
Responsible and managing our sales and use tax nexuses
Be the local coordinator of insurance, bank, legal, etc.
Update local documentation.
Local bank coordinator
Managing our legal compliance both financially but also commercial


What you will have at Ridestore:

Freedom to build the structure of our accounting for North America.
All the equipment you need to be effective
Work with a Very Talented Team
A great possibility to develop and grow with us
A creative environment with modern, spacious offices located in Frihamnen.
Ability to work remote.


Requirements:

Because you will have a lot of freedom and responsibilities in such a crucial role, we do have some additional requirements beyond you being a kick-ass person

5+ years in a senior accountant / financial manager position
Preferable experience in both Canadian and/or US business
Working in a global environment
5+ years’ experience in:
GST/PST/HST or VAT reporting
Employer tax calculations and reporting
Tax calculations
Year-end closings
Creating Annual reports
Legal compliance
Duty and custom compliance


Application

Please send your application today! You are welcome to contact our Recruiter Ellinor Dam, at A- Talent Finance, for further information, ellinor.dam@afinance.se.

Ready to partner up with the best of the best from around the world? Come make something special at Ridestore!

Ansök nu

Interim Financial Accountant

Controller
Läs mer Maj 6
Vill du arbeta i en internationell miljö i logistikbranschen med kollegor i hela Europa? Nu söker vi en Interim Senior Financial Accountant till vår kund i Göteborg med start omgående. Uppdraget pågår under 4-6 månader med möjlighet till fast anställning hos kund.

Ansvarsområden

Som Interim Financial Accountant har du bland annat fullt ansvar för att den månatliga IFRS rapporteringen slutförs i rätt tid med högsta kvalitet. Du sköter bokslut, skatteberäkningar samt upprättar och dokumenterar årsredovisningar i samarbete med revisorer. I arbetet ingår även att förbättra och säkerställer redovisningsrutiner, interna kontroller och processer samt säkerställer efterlevnad av skatte- och momsregler. Du ansvarar även för att balanskonton är korrekt avstämda och dokumenterade. Du kommer ingå i ett team av sex redovisningsekonomer som ansvarar för de finansiella rapporterna för totalt 11 bolag inom koncernen. Du rapporterar till redovisningschefen i Göteborg.

Erfarenhet

Vi söker dig som är civilekonom och har minst 5 års erfarenhet från liknande befattning och gedigen erfarenhet inom ekonomi- och redovisningsområdet. Du har mycket goda kunskaper i MS Office och behärskar Excel på avancerad nivå. För denna roll krävs det mycket god svenska och engelska i tal och skrift. Är du duktig på system och har erfarenhet av systemimplementering är det ett plus.

Din profil

Som person ser vi att du är analytisk och systematisk i ditt arbetssätt. Du uppskattar varierande arbetsuppgifter och tycker om att ta ansvar och arbeta självständigt. Rollen erbjuder samtidigt många kontaktytor vilket också ställer krav på god kommunikativ förmåga. Vidare ser vi gärna att du vill bidra till en god stämning på arbetsplatsen och har ett sinne för humor.

Vad erbjuder vi dig?

Vi erbjuder en attraktiv roll i ett stort framgångsrikt frakt- och logistikföretag. Du kommer sitta på ett trevligt kontor med 6 härliga redovisningsekonomer till kollegor med närhet till havet i Göteborg.

Ansökan

Varmt välkommen in med din ansökan! För frågor vänligen kontakta Johanna Ekman på A-Talent Finance, johanna.ekman@afinance.se.

A-Talent Finance är ett specialiserat rekryterings- och konsultföretag inom ekonomi och finans. Vi som arbetar här är själva ekonomer eller har en personalvetenskaplig bakgrund, med mångårig professionell erfarenhet från ekonomiområdet. Det innebär att all vår kunskap och erfarenhet finns samlad inom detta område, liksom hela vårt nätverk.

Ansök nu

Senior Financial Accountant till Göteborg

Controller
Läs mer Maj 6
Vill du arbeta i en internationell miljö i logistikbranschen med kollegor i hela Europa? Nu söker vi en Interim Senior Financial Accountant till vår kund i Göteborg med start omgående. Detta är ett konsultuppdrag som pågår under 4-6 månader med möjlighet till fast anställning hos kund.

Ansvarsområden

Som Senior Financial Accountant har du bland annat fullt ansvar för att den månatliga IFRS rapporteringen slutförs i rätt tid med högsta kvalitet. Du sköter bokslut, skatteberäkningar samt upprättar och dokumenterar årsredovisningar i samarbete med revisorer. I arbetet ingår även att förbättra och säkerställer redovisningsrutiner, interna kontroller och processer samt säkerställer efterlevnad av skatte- och momsregler. Du ansvarar även för att balanskonton är korrekt avstämda och dokumenterade. Du kommer ingå i ett team av sex redovisningsekonomer som ansvarar för de finansiella rapporterna för totalt 11 bolag inom koncernen. Du rapporterar till redovisningschefen i Göteborg.

Erfarenhet

Vi söker dig som är civilekonom och har minst 5 års erfarenhet från liknande befattning och gedigen erfarenhet inom ekonomi- och redovisningsområdet. Du har mycket goda kunskaper i MS Office och behärskar Excel på avancerad nivå. För denna roll krävs det mycket god svenska och engelska i tal och skrift. Är du duktig på system och har erfarenhet av systemimplementering är det ett plus.

Din profil

Som person ser vi att du är analytisk och systematisk i ditt arbetssätt. Du uppskattar varierande arbetsuppgifter och tycker om att ta ansvar och arbeta självständigt. Rollen erbjuder samtidigt många kontaktytor vilket också ställer krav på god kommunikativ förmåga. Vidare ser vi gärna att du vill bidra till en god stämning på arbetsplatsen och har ett sinne för humor.

Vad erbjuder vi dig?

Vi erbjuder en attraktiv roll i ett stort framgångsrikt frakt- och logistikföretag. Du kommer sitta på ett trevligt kontor med 6 härliga redovisningsekonomer till kollegor med närhet till havet i Göteborg.

Ansökan

Varmt välkommen in med din ansökan! För frågor vänligen kontakta Johanna Ekman på A-Talent Finance, johanna.ekman@afinance.se.

A-Talent Finance är ett specialiserat rekryterings- och konsultföretag inom ekonomi och finans. Vi som arbetar här är själva ekonomer eller har en personalvetenskaplig bakgrund, med mångårig professionell erfarenhet från ekonomiområdet. Det innebär att all vår kunskap och erfarenhet finns samlad inom detta område, liksom hela vårt nätverk.

Ansök nu

Senior redovisningskonsult till företag i Göteborg

Redovisningskonsult
Läs mer Apr 14
Om uppdraget

Nu söker vi en senior redovisningskonsult till ett spännande uppdrag i Göteborg med start omgående. Uppdraget pågår i cirka 3-4 månader under sommaren med möjlighet till viss ledighet och passar dig som är egenkonsult eller som vill testa på konsultrollen där du blir anställd hos oss på A-Talent Finance.

Arbetsbeskrivning

I denna roll kommer du att stötta upp med redovisning i ett internationellt bolag. Arbetsuppgifterna kommer bland annat bestå av löpande redovisning, momsdeklaration och kundfakturering. Du kommer även stötta upp i andra arbetsuppgifter så som månadsbokslut och löpande bokföring, ta ut resultat och balansräkning och andra typer av administrativa arbetsuppgifter.

Kvalifikationer

Minst 5 års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete gärna från ett internationellt bolag.
Önskvärt med erfarenhet av utländsk moms.
Intresse för system och IT.
Flytande engelska i tal och skrift.


Personliga egenskaper

Dina personliga kvalifikationer är viktiga för oss och vår samarbetspartner. Som redovisningskonsult är det viktigt att du utför ditt arbete med stor noggrannhet och på ett strukturerat vis. Du är trygg i din roll och är duktig på att leta upp svar på frågor eller problemställningar du stöter på. Som person är du positiv och har en god laganda, då du kommer vara en del av ett drivet och positivt team. 

Övrigt

Arbetet kan delvis utföras på distans med möjlighet till viss ledighet under juni och augusti månad.

Ansökan

Varmt välkommen in med din ansökan! För frågor vänligen kontakta Johanna Ekman på A-Talent Finance, johanna.ekman@afinance.se

A-Talent Finance, tidigare A-Finance, är ett specialiserat rekryterings- och konsultföretag inom ekonomi och finans. Vår vision är enkel: med hög kvalitet och öppenhet nås framgång tillsammans. A-Talent Finance ingår i A-Talent Group som består av starka varumärken för Bemanning, Rekrytering och Search.

Ansök nu

Business Controller till Haulotte Scandinavia

Controller
Läs mer Apr 25
Haulotte Scandinavia AB startades 2001 och är ett dotterbolag till Haulotte Group, som är Europas ledande tillverkare av självgående arbetsplattformar. Haulotte Scandinavia AB marknadsför och säljer hela Haulottes erbjudande samt tillhandahåller en god eftermarknadsservice via eget varumärke Haulotte Service, som omfattar alla tjänster som erbjuds efter försäljning. Ett kundnära samarbete genom lokal representation både gällande försäljning och lagerhållning av maskiner samt reservdelslager, service och underhåll, teknisk support, garantistöd och utbildning.



Haulotte Group är ledande inom sitt område och har verksamhet i hela världen. Huvudkontoret för gruppen ligger i Frankrike och det Skandinaviska huvudkontoret är beläget i Mölndal där även verkstad finns. Där arbetar idag 15 personer. Läs mer på haulotte.se

Business Controller till Haulotte Scandinavia

Vill du arbeta affärsnära i en internationell och marknadsledande koncern? Nu söker vi en Business Controller till Haulotte Scandinavia med start omgående. Tjänsten är i nuläget placerad på kontoret i Mölndal. 2023 kommer kontoret flytta till Landvetter.

Ansvarsområden

Som Business Controller på Haulotte Scandinavia ansvarar du för att säkerställa att finansiella och administrativa frågor utförs i enlighet med koncernens rutiner gällande redovisning, controlling och rapportering. Du analyserar och följer lönsamheten på kund- och dotterbolagsnivå. Du ansvarar även för att identifiera och förebygga alla risker (organisation, ekonomi, produktion) som kan påverka lönsamheten.

Du kommer även ta fram månadsrapporter på koncernnivå, förbereda månadsresultat, övervaka enhetens resultat och analysera avvikelser från budgeten samt arbeta för implementering och förbättring av enhetens flödeshantering och optimeringsprocedurer. I din roll ansvarar du för en redovisningsekonom som är operativ i samband med bokslut. Du kommer därmed vara med och utveckla ditt team men även nyanställda på sikt, sätta upp mål och se till att de uppfylls . Du kommer även ha en aktiv roll i arbetet som innebär att utveckla och implementera nya processer.

Som Business Controller finns det ett nära samarbete med General Manager när det gäller stöd av affärsrelaterade frågor och projekt. Sådana affärsrelaterade frågor kan vara: att stödja de olika avdelningarna med att sätta och nå mål/budget både genom att kontrollera, utveckla verktyg, förklara resultat och ha ett kritiskt öga på hela upplägget och hur vi utför och levererar våra produkter och tjänster.

Erfarenhet

Vi söker dig som är civilekonom eller har annan kvalificerad bakgrund som bedöms likvärdigt. Du har gedigen erfarenhet inom redovisning, gärna med inslag och intresse för controlling och analys. Har du erfarenhet av arbete inom en internationell koncern så är det en stor fördel. För denna roll behöver du goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Kan du även franska så är det meriterande.

Din profil

För att lyckas i rollen som Business Controller tror vi att du är analytiskt lagd och har ett stort intresse för ekonomisk utveckling. Du har förståelse och intresse för affären och är självgående med god förmåga att planera ditt ansvarsområde. Eftersom rollen innebär många kontaktytor både internt och externt behöver du även ha god kommunikativ förmåga. Vidare ser vi gärna att du är trygg med att fatta beslut och driva frågor framåt.

Vad erbjuder vi dig?

Vi erbjuder dig en intressant och varierande tjänst i ett internationellt bolag där du får möjlighet till stort inflytande i din roll som Business Controller. Rollen passar dig som har ett högt kundfokus och som trivs med att arbeta affärsnära i kombination med att driva utveckling internt inom många områden. Haulotte Scandinavia erbjuder dig som medarbetare ett gott arbetsklimat med hög trivsel och bra kollegiala samarbeten.

Ansökan

Varmt välkommen in med din ansökan! För frågor vänligen kontakta Ellinor Dam på A-Talent Finance, ellinor.dam@afinance.se. 

A-Talent Finance är ett specialiserat rekryterings- och konsultföretag inom ekonomi och finans. Vi som arbetar här är själva ekonomer eller har en personalvetenskaplig bakgrund, med mångårig professionell erfarenhet från ekonomiområdet. Det innebär att all vår kunskap och erfarenhet finns samlad inom detta område, liksom hela vårt nätverk.

Ansök nu

Konsulter till ekonomiuppdrag - Bli en del av vårt nätverk!

Redovisningsekonom
Läs mer Mar 8
Är du eller vill du arbeta som konsult? Bli en del av vårt nätverk! Vi söker ständigt drivna ekonomer villiga att anta nya utmaningar på varierad längd. Möjligheterna är många och du kan arbeta för oss med eller utan egen F-skattesedel. Utan eget bolag blir du anställd hos oss under uppdragets längd, med en fast månadslön och förmåner så som försäkringar och friskvårdsbidrag. Med eget bolag arbetar du istället som underkonsult till A-Finance.

Behovet av en konsult uppkommer vanligtvis i samband med en organisationsförändring eller vakans. För dig som är intresserad av en anställning finns oftast goda chanser till detta efter avslutat uppdrag. Just nu har vi många intressanta uppdrag i närtid, både på hel-och deltid.

Välkommen in med en ansökan och bli en del av vårt nätverk! Har du frågor eller funderingar kring hur det är att arbeta som konsult, tveka inte att kontakta Ellinor Dam på ellinor.dam@afinance.se. 

A-Finance är ett specialiserat rekryterings- och konsultföretag inom ekonomi och finans. Vi rekryterar till alla typer av befattningar inom vårt område; från ekonomiassistenter, redovisningsekonomer, finansekonomer och controllers till ekonomichefer och CFO. Våra kunder är såväl stora som små företag och de återfinns inom alla typer av branscher.

Ansök nu

Ekonomiassistent till Aarsleff Ground Engineering

Ekonomiassistent
Läs mer Mar 24
Om kunden

Aarsleff Ground Engineering är specialister inom grundläggning med tyngdpunkt på tekniskt utmanande projekt, både på land och vatten. Vi erbjuder bland annat pålning, stödkonstruktioner, injektering, grundvattensarbeten och marina konstruktioner. Aarsleff Ground Engineering har kontor i Umeå, Stockholm, Norrköping, Malmö och Göteborg och har tillsammans med våra systerbolag i Sverige 250 medarbetare.

Vi är en del av Aarsleff koncernen som är en internationell bygg- och anläggningskoncern med huvudsäte i Danmark. Koncernen är organiserad i självständiga, konkurrenskraftiga avdelningar och dotterbolag som tillsammans består av 7 200 engagerade medarbetare och har en omsättning på 18,5 miljarder SEK.

Erfarenhet

Vi söker dig med eftergymnasial utbildning inom ekonomi med några års arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent och som vill utvecklas vidare inom redovisning. Du uppskattar att arbeta i en bred roll där du får möjlighet att hjälpa till med arbetsuppgifter utöver dina vanliga, samt utvecklas inom, för dig, nya områden. Vi söker i första hand dig som har god systemerfarenhet samt förmågan att sätta dig in i nya systemmiljöer. Det är meriterande om du har erfarenhet av ett större affärssystem sedan tidigare. Utöver detta är du van Excel-användare, tillsammans med övriga Office-program.

 

Arbetsuppgifter

De huvudsakliga arbetsuppgifterna innefattar:

Ankomstregistrering och bokföring av inkommande fakturor
Huvudansvar för leverantörsreskontran
Kundfakturering
Löpande redovisning/projektredovisning
In- och utbetalningar
Momsdeklaration
Uppdatering av anläggningsregister
Rapportering till myndigheter så som SCB
Avstämningar i samband med månads- och årsbokslut
Avstämningar av löner samt rapportering av arbetsgivaravgifter och skatter i samarbete med lönespecialist
Service och stöd till produktion i ekonomifrågor
Utveckla och kvalitetssäkra rutiner och processer.
Stöttning till ekonomichef i att sammanställa rapporter för verksamheten, bokslut, budgetarbete med uppföljning samt administrativa uppgifter så att det följer företagens riktlinjer.

 


Din profil

Dina personliga kvalifikationer är viktiga för oss och vår samarbetspartner. För att trivas i rollen och bolaget är det viktigt att du har ett eget driv, ett positivt synsätt och ett stort intresse för olika system. Du finner glädje i variationen av arbete på en ekonomiavdelning samt bidrar till ett trevligt arbetsklimat och uppskattar en god relation med de närmsta kollegorna. Du har en vilja att utvecklas och är nyfiken på att lära dig och se nya saker. Som ekonomiassistent är det självklart viktigt att du utför ditt arbete med stor noggrannhet på ett strukturerat och ansvarstagande vis. Du kommer bli en del av en liten ekonomifunktion och jobba tätt ihop med bolagets ekonomichef.

Ansökan

Varmt välkommen in med din ansökan! För frågor vänligen kontakta Ellinor Dam på A-Finance, ellinor.dam@afinance.se

A-Talent Finance (f.d. A-Finance) är ett specialiserat rekryterings- och konsultföretag inom ekonomi och finans. Vi som arbetar här är själva ekonomer eller har en personalvetenskaplig bakgrund, med mångårig professionell erfarenhet från ekonomiområdet. Det innebär att all vår kunskap och erfarenhet finns samlad inom detta område, liksom hela vårt nätverk.

Ansök nu

Business Controller till Haulotte Scandinavia

Controller
Läs mer Mar 22
Haulotte Scandinavia AB startades 2001 och är ett dotterbolag till Haulotte Group, som är Europas ledande tillverkare av självgående arbetsplattformar. Haulotte Scandinavia AB marknadsför och säljer hela Haulottes erbjudande samt tillhandahåller en god eftermarknadsservice via eget varumärke Haulotte Service, som omfattar alla tjänster som erbjuds efter försäljning. Ett kundnära samarbete genom lokal representation både gällande försäljning och lagerhållning av maskiner samt reservdelslager, service och underhåll, teknisk support, garantistöd och utbildning.



Haulotte Group är ledande inom sitt område och har verksamhet i hela världen. Huvudkontoret för gruppen ligger i Frankrike och det Skandinaviska huvudkontoret är beläget i Mölndal där även verkstad finns. Där arbetar idag 15 personer. Läs mer på haulotte.se

Business Controller till Haulotte Scandinavia

Vill du arbeta affärsnära i en internationell och marknadsledande koncern? Nu söker vi en Business Controller till Haulotte Scandinavia med start omgående. Tjänsten är i nuläget placerad på kontoret i Mölndal. 2023 kommer kontoret flytta till Landvetter.

Ansvarsområden

Som Business Controller på Haulotte Scandinavia ansvarar du för att säkerställa att finansiella och administrativa frågor utförs i enlighet med koncernens rutiner gällande redovisning, controlling och rapportering. Du analyserar och följer lönsamheten på kund- och dotterbolagsnivå. Du ansvarar även för att identifiera och förebygga alla risker (organisation, ekonomi, produktion) som kan påverka lönsamheten.

Du kommer även ta fram månadsrapporter på koncernnivå, förbereda månadsresultat, övervaka enhetens resultat och analysera avvikelser från budgeten samt arbeta för implementering och förbättring av enhetens flödeshantering och optimeringsprocedurer. I din roll ansvarar du för en redovisningsekonom som är operativ i samband med bokslut. Du kommer därmed vara med och utveckla ditt team men även nyanställda på sikt, sätta upp mål och se till att de uppfylls . Du kommer även ha en aktiv roll i arbetet som innebär att utveckla och implementera nya processer.

Som Business Controller finns det ett nära samarbete med General Manager när det gäller stöd av affärsrelaterade frågor och projekt. Sådana affärsrelaterade frågor kan vara: att stödja de olika avdelningarna med att sätta och nå mål/budget både genom att kontrollera, utveckla verktyg, förklara resultat och ha ett kritiskt öga på hela upplägget och hur vi utför och levererar våra produkter och tjänster.

Erfarenhet

Vi söker dig som är civilekonom eller har annan kvalificerad bakgrund som bedöms likvärdigt. Du har gedigen erfarenhet inom redovisning, gärna med inslag och intresse för controlling och analys. Har du erfarenhet av arbete inom en internationell koncern så är det en stor fördel. För denna roll behöver du goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Kan du även franska så är det meriterande.

Din profil

För att lyckas i rollen som Business Controller tror vi att du är analytiskt lagd och har ett stort intresse för ekonomisk utveckling. Du har förståelse och intresse för affären och är självgående med god förmåga att planera ditt ansvarsområde. Eftersom rollen innebär många kontaktytor både internt och externt behöver du även ha god kommunikativ förmåga. Vidare ser vi gärna att du är trygg med att fatta beslut och driva frågor framåt.

Vad erbjuder vi dig?

Vi erbjuder dig en intressant och varierande tjänst i ett internationellt bolag där du får möjlighet till stort inflytande i din roll som Business Controller. Rollen passar dig som har ett högt kundfokus och som trivs med att arbeta affärsnära i kombination med att driva utveckling internt inom många områden. Haulotten Scandinavia erbjuder dig som medarbetare ett gott arbetsklimat med hög trivsel och bra kollegiala samarbeten.

Ansökan

Varmt välkommen in med din ansökan! För frågor vänligen kontakta Ellinor Dam på A-Talent Finance, ellinor.dam@afinance.se. 

A-Talent Finance är ett specialiserat rekryterings- och konsultföretag inom ekonomi och finans. Vi som arbetar här är själva ekonomer eller har en personalvetenskaplig bakgrund, med mångårig professionell erfarenhet från ekonomiområdet. Det innebär att all vår kunskap och erfarenhet finns samlad inom detta område, liksom hela vårt nätverk.

Ansök nu

Ekonom till långt uppdrag i Göteborg

Redovisningsekonom
Läs mer Mar 8
Om kunden

Till en av våra internationella samarbetspartners i Göteborg söker vi nu en ekonom som är tillgänglig för ett långt uppdrag till och med januari 2023, med start så snart som möjligt. Uppdraget är på heltid och du blir en del att ett fantastiskt gäng bestående av glada och positiva kollegor!

Arbetsbeskrivning

Som ekonom kommer du att arbeta med projektredovisning, avstämning av balanskonton, avstämningar av bankkonton, valutaomvärdering, hantering av bankgarantier, ansvara för att anläggningsregistret hålls uppdaterat, viss fakturering, samt rapportering i koncernredovisningsprogrammet samt till bland annat SCB.

Erfarenhet

Även om vår samarbetspartner planerar för en gedigen upplärning bör du ha minst 3-5 års erfarenhet från en liknande roll för att på sikt kunna förstå helheten i rollen och detaljerna i arbetsuppgifterna. Vi önskar att du har erfarenhet av projektredovisning eller åtminstone en god förståelse för vad projekt i sig innebär från ett redovisningsperspektiv. Mycket goda kunskaper i engelska är ett krav, både verbalt och i skrift. Har du SAP-erfarenhet är det ett stort plus, men inget krav. Däremot är det viktigt att du har lätt för att komma in i nya systemmiljöer.

Personliga kvalifikationer

Kopplat till att arbeta med projekt är det av stor vikt att du är bekväm i att prata med verksamheten och stundtals behöva påminna dina kontaktytor om diverse underlag, för att ditt eget arbete ska kunna gå framåt. Du är trygg i din roll som ekonom och är duktig på att leta upp svar på frågor eller problemställningar du stöter på. Parallellt med att du driver ditt arbete framåt på ett strukturerat och effektivt sätt, uppskattar du att få vara en del av en trevlig och väl sammansatt arbetsgrupp bestående av ca. 7 ekonomer.

Ansökan

Varmt välkommen in med din ansökan! För frågor vänligen kontakta Ellinor Dam på A-Finance, ellinor.dam@afinance.se



A-Finance (f.d.Contaplus) är ett specialiserat rekryterings- och konsultföretag inom ekonomi och finans. Vi som arbetar här är själva ekonomer eller har en personalvetenskaplig bakgrund, med mångårig professionell erfarenhet från ekonomiområdet. Det innebär att all vår kunskap och erfarenhet finns samlad inom detta område, liksom hela vårt nätverk.

Ansök nu

Ekonomiassistent med erfarenhet av redovisning

Redovisningsekonom
Läs mer Mar 8
Rollen som redovisningsekonom i detta bolag, norr om Göteborg, kan beskrivas som bred, vilket gör att det kommer krävas ingående kunskaper och erfarenhet av att arbeta på en ekonomiavdelning. Tjänsten är ett konsultuppdrag på 6 månader som sedan övergår i en direkt anställning. Du kommer bli en del av en liten ekonomifunktion och jobba tätt ihop med bolagets ekonomichef.

Som redovisningsekonom kommer dina arbetsuppgifter vara löpande redovisning, kund- och leverantörsreskontra och avstämningsarbete. Du kommer jobba med förberedande bokslutsarbete och stötta upp i andra arbetsuppgifter kopplat till ekonomiområdet. När utrymme finns får du gärna fokusera på att utveckla och förbättra nuvarande processer och arbetssätt.

Erfarenhet

Vi söker dig som har arbetat några år som ekonomiassistent och som vill utvecklas vidare inom redovisning. Du uppskattar att arbeta i en bred roll där du får möjlighet att hjälpa till med arbetsuppgifter utöver dina vanliga, samt utvecklas inom, för dig, nya områden. Vi söker i första hand dig som har god systemerfarenhet samt förmågan att sätta dig in i nya systemmiljöer. Det är meriterande om du har erfarenhet av ett större affärssystem sedan tidigare. Utöver detta är du van Excel-användare, tillsammans med övriga Office-program.

Arbetsuppgifter

De huvudsakliga arbetsuppgifterna innefattar:

Ankomstregistrering och bokföring av inkommande fakturor
Huvudansvar för leverantörsreskontran
Kundfakturering
Löpande redovisning/projekredovisning
In- och utbetalningar
Momsdeklaration
Uppdatering av anläggningsregister
Rapportering till myndigheter så som SCB
Avstämningar i samband med månads- och årsbokslut
Avstämningar av löner samt rapportering av arbetsgivaravgifter och skatter i samarbete med lönespecialist
Service och stöd till produktion i ekonomifrågor
Utveckla och kvalitetssäkra rutiner och processer.
Stöttning till ekonomichef i att sammanställa rapporter för verksamheten, bokslut, budgetarbete med uppföljning samt administrativa uppgifter så att det följer företagens riktlinjer.




Din profil

Dina personliga kvalifikationer är viktiga för oss och vår samarbetspartner. För att trivas i rollen och bolaget är det viktigt att du har ett eget driv och en vilja att både bidra och själv utvecklas som person. Du är en person som bidrar till ett trevligt arbetsklimat och som uppskattar en god relation med de närmsta kollegorna, men din nyfikenhet gör också att du är intresserad av andra delar av verksamheten. Som redovisningsekonom är det självklart viktigt att du utför ditt arbete med stor noggrannhet på ett strukturerat och ansvarstagande vis.

Ansökan

Varmt välkommen in med din ansökan! För frågor vänligen kontakta Ellinor Dam på A-Finance, ellinor.dam@afinance.se

A-Talent Finance (f.d. A-Finance) är ett specialiserat rekryterings- och konsultföretag inom ekonomi och finans. Vi som arbetar här är själva ekonomer eller har en personalvetenskaplig bakgrund, med mångårig professionell erfarenhet från ekonomiområdet. Det innebär att all vår kunskap och erfarenhet finns samlad inom detta område, liksom hela vårt nätverk.

Ansök nu

Redovisningsekonom till företag i centrala Göteborg

Redovisningsekonom
Läs mer Mar 22
Tillsammans med vår samarbetspartner söker vi nu en redovisningsekonom med start omgående. Tjänsten är ett konsultuppdrag med start omgående och beräknas pågå i minst 6 månader med stor chans till en anställning hos kund. Du kommer att arbeta på företagets kontor beläget i centrala Göteborg med möjlighet till flexibla arbetstider.

Arbetsuppgifter

I rollen som redovisningsekonom kommer du bland annat att hantera leverantörsreskontra, registrering av leverantörer och momsrapportering. Du kommer även att arbeta med matchning av banktransaktioner och huvudbok samt avstämningar av bankkonton och hantering av valutor. Du tillhör redovisningsteamet och du rapporterar till redovisningschefen.

Erfarenhet

Vi söker dig med eftergymnasial utbildning inom ekonomi med några års arbetslivserfarenhet inom liknande arbetsuppgifter. Du bör ha en bred bakgrund och god förståelse för redovisning och det är starkt meriterande om du är van vid att hantera många olika valutor. Vidare talar och skriver du obehindrat på både svenska och engelska. Du har en förmåga att strukturera upp och prioritera dina arbetsuppgifter och är van vid att hjälpa till där det behövs. Som person är du trygg i dig själv, prestigelös och hjälpsam. Du har en god kommunikativ förmåga och lätt för att samarbeta. Du är nyfiken och vill gärna utvecklas inom ditt område. I ditt arbete är du noggrann, strukturerad och van vid att hålla deadlines

Varmt välkommen in med din ansökan i form av CV och personligt brev! För frågor, vänligen kontakta konsultchef Johanna Ekman på johanna.ekman@afinance.se. Då vi arbetar med löpande urval och intervjuer ser vi fram emot din ansökan snarast.

A-Finance, tidigare Contaplus, är ett specialiserat rekryterings- och konsultföretag inom ekonomi och finans. Vår vision är enkel: med hög kvalitet och öppenhet nås framgång tillsammans. . Detta innebär också att du blir en del av ett stort nätverk av kompetenta ekonomer samt får tillgång till A-Finance nätverks alla spännande kunder och uppdragsgivare.

Ansök nu

Controller till företag norr om Göteborg

Controller
Läs mer Mar 8
Om vår kund

I samarbete med vår kund norr om Göteborg söker vi nu en Ekonomikonsult med öga för analys och ett siffersinne. Detta uppdrag är på 100 % och pågår i minst 3 månader framåt med stor möjlighet till en anställning hos kund.

Arbetsbeskrivning

I denna roll kommer du att avlasta företagets Business Controller med diverse uppgifter. Arbetsuppgifterna kommer vara att ta hand om kreditupplysningar för nya och befintliga kunder, godkänna fakturor i attestsystem. Du kommer även stötta upp i andra arbetsuppgifter som månadsbokslut och viss bokföring, uppföljningar på projekt av kostnader, ta ut resultat och balansräkning, vara delaktig i leasingsprocesserna och andra typer av administrativa arbetsuppgifter. Det förekommer också att du får analysera siffror i SAP-systemet.

Erfarenhet

Vi söker dig som har arbetat som ekonom med en viss erfarenhet av controlling. Det är även viktigt att du är kunnig i både SAP och Excel. Du uppskattar att arbeta i en bred roll där du får möjlighet att hjälpa till med arbetsuppgifter utöver dina vanliga, samt utvecklas inom, för dig, nya områden.

Personliga kvalifikationer

Dina personliga kvalifikationer är viktiga för oss och vår samarbetspartner. För att trivas i rollen är det av stor vikt att du är driven i dina egna processer, analytisk, prestigelös och noggrann. Du är trygg i din roll som ekonom och är duktig på att leta upp svar på frågor eller problemställningar du stöter på. Som ekonomikonsult är det självklart viktigt att du utför ditt arbete med stor noggrannhet på ett strukturerat och ansvarstagande vis. Du kommer att få vara en del av en trevlig och väl sammansatt arbetsgrupp bestående av cirka 5 ekonomer. 

Ansökan

Varmt välkommen in med din ansökan! För frågor vänligen kontakta Ellinor Dam på A-Finance, ellinor.dam@afinance.se

A-Finance (f.d.Contaplus) är ett specialiserat rekryterings- och konsultföretag inom ekonomi och finans. Vi som arbetar här är själva ekonomer eller har en personalvetenskaplig bakgrund, med mångårig professionell erfarenhet från ekonomiområdet. Det innebär att all vår kunskap och erfarenhet finns samlad inom detta område, liksom hela vårt nätverk.

Ansök nu

Ekonomikonsult till företag norr om Göteborg

Ekonomikonsult
Läs mer Feb 11
Om kunden
I samarbete med vår kund norr om Göteborg söker vi nu en Ekonomikonsult med öga för analys och ett siffersinne. Detta uppdrag är på 50 % och pågår i 3 månader framåt, med chans om förlängning.

Arbetsbeskrivning
I denna roll kommer du att avlasta företagets Business Controller med diverse uppgifter. Arbetsuppgifterna kommer vara att ta hand om kreditupplysningar för nya och befintliga kunder, godkänna fakturor i attestsystem. Du kommer även stötta upp i andra arbetsuppgifter som månadsbokslut och viss bokföring, uppföljningar på projekt av kostnader, ta ut balans och resultats beräkning, vara delaktig i leasingsprocesserna och andra typer av administrativa arbetsuppgifter. Det förekommer också att du får analysera siffror i SAP.

Erfarenhet
Vi söker dig som har arbetat som ekonom med en viss erfarenhet av controlling. Det är även viktigt att du är kunnig i både SAP och Excel. Du uppskattar att arbeta i en bred roll där du får möjlighet att hjälpa till med arbetsuppgifter utöver dina vanliga, samt utvecklas inom, för dig, nya områden.

Personliga kvalifikationer
Dina personliga kvalifikationer är viktiga för oss och vår samarbetspartner. För att trivas i rollen är det av stor vikt att du är driven i dina egna processer, analytisk, prestigelös och noggrann. Du är trygg i din roll som ekonom och är duktig på att leta upp svar på frågor eller problemställningar du stöter på. Som ekonomikonsult är det självklart viktigt att du utför ditt arbete med stor noggrannhet på ett strukturerat och ansvarstagande vis. Du kommer att få vara en del av en trevlig och väl sammansatt arbetsgrupp bestående av cirka 5 ekonomer.

Ansökan
Varmt välkommen in med din ansökan i form av CV och personligt brev! Då vi arbetar med löpande urval och intervjuer ser vi fram emot din ansökan snarast.

A-Finance är ett specialiserat rekryterings- och konsultföretag inom ekonomi och finans. Vår vision är enkel: med hög kvalitet och öppenhet nås framgång tillsammans. A-Finance ingår i A-Search Gruppen som består av starka varumärken för Bemanning, Rekrytering och Search.

Ansök nu

Redovisningsekonom

Redovisningsekonom
Läs mer Feb 10
Om kunden
I samarbete med vår kund strax utanför Göteborg söker vi nu en redovisningsekonom med önskan om att hitta en långsiktig tjänst i ett trevligt bolag. Denna möjlighet startar som ett konsultuppdrag på ca. 6 månader för att för rätt person övergå i en anställning. Detta är en tjänst på heltid.

Arbetsbeskrivning
Rollen som redovisningsekonom i detta bolag kan beskrivas som bred, vilket gör att det kommer krävas ingående kunskaper och erfarenhet av att arbeta på en ekonomiavdelning. Du kommer bli en del av en liten ekonomifunktion och jobba tätt ihop med bolagets ekonomichef.

Som redovisningsekonom kommer dina arbetsuppgifter vara löpande redovisning, kund- och leverantörsreskontra och avstämningsarbete. Du kommer jobba med förberedande bokslutsarbete och stötta upp i andra arbetsuppgifter kopplat till ekonomiområdet. När utrymme finns får du gärna fokusera på att utveckla och förbättra nuvarande processer och arbetssätt.

Erfarenhet
Vi söker dig som är erfaren redovisningsekonom och har erfarenhet av bokslutsarbete. Du uppskattar att arbeta i en bred roll där du får möjlighet att hjälpa till med arbetsuppgifter utöver dina vanliga, samt utvecklas inom, för dig, nya områden. Vi söker i första hand dig som har god systemerfarenhet samt förmågan att sätta dig in i nya systemmiljöer. Det är meriterande om du har erfarenhet av ett större affärssystem sedan tidigare. Utöver detta är du van Excel-användare, tillsammans med övriga Office-program.

Personliga kvalifikationer
Dina personliga kvalifikationer är viktiga för oss och vår samarbetspartner. För att trivas i rollen och bolaget är det viktigt att du har ett eget driv och en vilja att både bidra och själv utvecklas som person. Du är en person som bidrar till ett trevligt arbetsklimat och som uppskattar en god relation med de närmsta kollegorna, men din nyfikenhet gör också att du är intresserad av andra delar av verksamheten. Som redovisningsekonom är det självklart viktigt att du utför ditt arbete med stor noggrannhet på ett strukturerat och ansvarstagande vis.

Ansökan
Varmt välkommen in med din ansökan i form av CV och personligt brev! Då vi arbetar med löpande urval och intervjuer ser vi fram emot din ansökan snarast.

A-Finance, är ett specialiserat rekryterings- och konsultföretag inom ekonomi och finans. Vår vision är enkel: med hög kvalitet och öppenhet nås framgång tillsammans. A-Finance ingår i Palm & PartnersGruppen som består av starka varumärken för Bemanning, Rekrytering och Search. Våra bolag sysselsätter årligen 3 000 medarbetare och samarbetar med 500 kundföretag.

Som konsult hos A-Finance får du möjlighet att arbeta i spännande uppdrag på varierande längd, samtidigt som du utvecklas i din roll som ekonom. Detta innebär också att du blir en del av ett stort nätverk av kompetenta ekonomer samt får tillgång till A-Finance nätverks alla spännande kunder och uppdragsgivare.

Ansök nu

Redovisningsekonom till bolag i centrala Göteborg med omgående start!

Redovisningsekonom
Läs mer Sep 3
Har du minst 3 års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete och är redo för en ny utmaning? Vill du vara en del av ett härligt team och en organisation som breder ut sig över de nationella gränserna? Då har vi en rolig möjlighet för dig! Till vår samarbetspartner med kontor i centrala Göteborg söker vi en Redovisningsekonom! Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid i 6 månader med start omgående, och för rätt person finns möjlighet till anställning hos bolaget efter avslutat uppdrag.
Arbetsbeskrivning
Som Redovisningsekonom blir du en del av ett härligt redovisningsteam och rapporterar till Redovisningschefen. Din roll är bred och du är med och ansvarar för löpande bokföring, kund- och leverantörsreskontra samt månads- och årsbokslut. Din roll involverar också kontakt med bank, myndigheter och övriga aktörer kopplade till redovisningsarbetet.
Erfarenhet
Vi söker dig som har minst 3 års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete, inklusive bokslut. Du har erfarenhet av redovisningsarbete från en större, gärna internationell, organisation med många kontaktytor. Du har goda engelskakunskaper och systemvana.
Personliga kvalifikationer
Som person är du noggrann, strukturerad och trygg i dina ekonomikunskaper. Du har god prioriteringsförmåga och din nyfikenhet gör att du gärna tar dig an nya utmaningar. Du genomför dina arbetsuppgifter med en positiv inställning och stöttar dina kollegor vid behov.
Ansökan
Är det dig vi söker? Varmt välkommen med din ansökan snarast då vi arbetar med löpande urval.

Ansök nu

Ekonomiassistent till industribolag

Ekonomiassistent
Läs mer Okt 28
Om kunden
Till vår samarbetspartner verksam inom industri söker vi nu en ekonomiassistent. Detta är initialt ett konsultuppdrag med start omgående och som löper minst 6 månader fram. För rätt person finns goda chanser till fortsättning därefter. De första veckorna kommer tjänstens placering att vara i Stenungsund, men då bolaget flyttar till Kungälv vid årsskiftet kommer tjänstens placering att flyttas dit.


Arbetsbeskrivning
I din roll som ekonomiassistent blir du en del av ett team på tre personer och rapporterar till CFO. Ditt huvudsakliga ansvarsområde rör löpande bokföring, fakturering och hela flödet i leverantörsreskontran. Du är också behjälplig med övriga arbetsuppgifter som kan tillkomma på en ekonomiavdelning. För rätt person finns också möjlighet att ansvara för bolagets lönehantering.


Erfarenhet
För att lyckas i rollen som ekonomiassistent och snabbt komma in i arbetsuppgifterna ser vi att du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Det är starkt meriterande om du har erfarenhet av affärssystemet Jeeves. Du är noggrann, strukturerad och värderar ett gott arbetsklimat.


Ansökan
Låter detta som tjänsten för just dig? Varmt välkommen in med din ansökan (CV och personligt brev) snarast, då vi arbetar med löpande urval och intervjuer.


A-Finance, tidigare Contaplus, är ett specialiserat rekryterings- och konsultföretag inom ekonomi och finans. Vår vision är enkel: med hög kvalitet och öppenhet nås framgång tillsammans. A-Finance ingår i Palm & PartnersGruppen som består av starka varumärken för Bemanning, Rekrytering och Search. Våra bolag sysselsätter årligen 3 000 medarbetare och samarbetar med 500 kundföretag.


Som konsult hos A-Finance får du möjlighet att arbeta i spännande uppdrag på varierande längd, samtidigt som du utvecklas i din roll som ekonom. Detta innebär också att du blir en del av ett stort nätverk av kompetenta ekonomer samt får tillgång till A-Finance nätverks alla spännande kunder och uppdragsgivare.


Kontakt
Olivia Engberg, olivia.engberg@afinance.se, 0768-52 88 53
Emily Hann, emily.hann@afinance.se, 0708-39 97 25

Ansök nu

Redovisningsekonom till internationell koncern verksam inom energiteknik

Redovisningsekonom
Läs mer Jun 12
Om kunden
Till vår samarbetspartner verksam inom energiteknik söker vi nu en redovisningsekonom! Tjänsten är på heltid och är initialt ett konsultuppdrag på sex månader med omgående start och för rätt person finns stor möjlighet till anställning. Placering för uppdraget är på bolagets kontor på Hisingen.


Arbetsbeskrivning
Som redovisningsekonom utgör du, tillsammans med en ekonomiassistent och redovisningsansvarig, ekonomifunktionen. I rollen som redovisningsekonom kommer du att arbeta med kund- och leverantörsreskontra, kontoavstämningar, moms- och skattedeklarationer, in- och utbetalningar, löpande redovisning samt vara behjälplig vid månadsbokslut.


Erfarenhet
Vi söker dig med eftergymnasial utbildning inom ekonomi och med några års erfarenhet av liknande roll. Det är starkt meriterande om du erfarenhet av att rapportera enligt K3. Du talar och skriver obehindrat både på svenska och engelska. Du har en förmåga att strukturera upp och prioritera dina arbetsuppgifter och är van vid tighta rapporteringsdeadlines.


Som person besitter du stort eget driv, du är flexibel och relationsskapande. Du har god kommunikativ förmåga och lätt för att samarbeta. I ditt arbete är du noggrann, strukturerad och ansvarsfull. Du sätter dig snabbt in i nya arbetsuppgifter och är analytiskt lagd.




Ansökan
Låter detta som rätt tjänst för dig? Varmt välkommen in med din ansökan i form av CV och personligt brev! Då vi arbetar med löpande urval och intervjuer ser vi fram emot din ansökan snarast.


A-Finance, tidigare Contaplus, är ett specialiserat rekryterings- och konsultföretag inom ekonomi och finans. Vår vision är enkel: med hög kvalitet och öppenhet nås framgång tillsammans. A-Finance ingår i Palm & PartnersGruppen som består av starka varumärken för Bemanning, Rekrytering och Search. Våra bolag sysselsätter årligen 3 000 medarbetare och samarbetar med 500 kundföretag.


Som konsult hos A-Finance får du möjlighet att arbeta i spännande uppdrag på varierande längd, samtidigt som du utvecklas i din roll som ekonom. Detta innebär också att du blir en del av ett stort nätverk av kompetenta ekonomer samt får tillgång till A-Finance nätverks alla spännande kunder och uppdragsgivare.




Kontakt
Olivia Engberg, olivia.engberg@afinance.se, 0768528853
Emily Hann, emily.hann@afinance.se, 0708399725

Ansök nu

Redovisningsekonom till internationellt bolag

Redovisningsekonom
Läs mer Jun 24
Om kunden
Tillsammans med vår samarbetspartner söker vi nu en redovisningsekonom. Tjänsten är ett konsultuppdrag med start i september och beräknas pågå i cirka 18 månader. Du kommer att arbeta på företagets kontor beläget i centrala Göteborg.


Arbetsbeskrivning
I rollen som redovisningsekonom kommer du bland annat att hantera leverantörsreskontran, avstämningar, registrering av leverantörer och momsrapportering. Du kommer även att arbeta med matchning av banktransaktioner och huvudbok samt avstämningar av bankkonton och hantering av valutor. Du tillhör redovisningsteamet och du rapporterar till redovisningschefen.


Erfarenhet
Vi söker dig med eftergymnasialutbildning inom ekonomi med några års arbetslivserfarenhet inom liknande arbetsuppgifter. Du bör ha en bred bakgrund och förståelse av redovisning och det är starkt meriterande om du är van vid att hantera många olika valutor i redovisningen. Vidare talar och skriver du obehindrat på både svenska och engelska. Du har en förmåga att strukturera upp och prioritera dina arbetsuppgifter och är van vid att hjälpa till där det behövs.


Som person är du trygg i dig själv, prestigelös och hjälpsam. Du har en god kommunikativ förmåga och lätt för att samarbeta. Du är nyfiken och vill gärna utvecklas inom ditt område. I ditt arbete är du noggrann, strukturerad och van vid att hålla deadlines.


Ansökan
Varmt välkommen in med din ansökan i form av CV och personligt brev! Då vi arbetar med löpande urval och intervjuer ser vi fram emot din ansökan snarast.


A-Finance, tidigare Contaplus, är ett specialiserat rekryterings- och konsultföretag inom ekonomi och finans. Vår vision är enkel: med hög kvalitet och öppenhet nås framgång tillsammans. A-Finance ingår i Palm & PartnersGruppen som består av starka varumärken för Bemanning, Rekrytering och Search. Våra bolag sysselsätter årligen 3 000 medarbetare och samarbetar med 500 kundföretag.


Som konsult hos A-Finance får du möjlighet att arbeta i spännande uppdrag på varierande längd, samtidigt som du utvecklas i din roll som ekonom. Detta innebär också att du blir en del av ett stort nätverk av kompetenta ekonomer samt får tillgång till A-Finance nätverks alla spännande kunder och uppdragsgivare.


Kontakt
Olivia Engberg, olivia.engberg@afinance.se, 0768528853
Emily Hann, emily.hann@afinance.se, 0708399725

Ansök nu

Ekonomiassistent för längre uppdrag

Ekonomiassistent
Läs mer Apr 14
Om kunden
Är du ekonom och söker en ny utmaning? Just nu söker vi en ekonomiassistent för ett längre konsultuppdrag till ett internationellt företag i Göteborg! Uppdraget, med start så snart som möjligt, är på heltid och löper 12 månader med goda möjligheter till förlängning.


Arbetsbeskrivning
I din roll som ekonomiassistent ingår du i bolagets redovisningsgrupp, där dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av att hantera leverantörsfakturorna. Du har tätt samarbete med dina kollegor och arbetar i affärssystemet SAP.


Erfarenhet
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom ekonomi och/eller har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift. Vi ser att du är nyfiken och orädd inför nya utmaningar och prestigelös i ditt arbete. Du sätter dig snabbt in i nya arbetsuppgifter och utför dem med stort engagemang och noggrannhet.


Ansökan
Är det dig vi söker? Varmt välkommen in med din ansökan i form av CV och personligt brev! Då vi arbetar med löpande urval och intervjuer ser vi fram emot din ansökan snarast.


Som konsult hos A-Finance får du möjlighet att arbeta i spännande uppdrag på varierande längd, samtidigt som du utvecklas i din roll som ekonom. Detta innebär också att du blir en del av ett stort nätverk av kompetenta ekonomer samt får tillgång till A-Finance nätverks alla spännande kunder och uppdragsgivare.


A-Finance, tidigare Contaplus, är ett specialiserat rekryterings- och konsultföretag inom ekonomi och finans. Vår vision är enkel: med hög kvalitet och öppenhet nås framgång tillsammans. A-Finance ingår i Palm & PartnersGruppen som består av starka varumärken för Bemanning, Rekrytering och Search. Våra bolag sysselsätter årligen 3 000 medarbetare och samarbetar med 500 kundföretag.


Kontakt
Olivia Engberg, olivia.engberg@afinance.se, 0768528853
Emily Hann, emily.hann@afinance.se, 0708399725

Ansök nu

Löneadministratör till internationellt tillväxtbolag i Göteborg

Löneadministratör
Läs mer Jan 9