Victoriahem AB jobb i Göteborg

Hitta lediga jobb hos Victoriahem AB i Göteborg. Välj att läsa mer om ett jobb eller gå vidare och ansök jobbet i Göteborg.

Erfaren Drifttekniker till Göteborg

Fastighetstekniker/Drifttekniker, fastighet
Läs mer Mar 14
Välkommen till Victoriahem, ett fastighetsbolag där både hyresgäster och personal trivs! Att vi har kommit så här långt är tack vare alla drivna, engagerade och kunniga medarbetare. Vår arbetsmetod är frihet under ansvar, tillsammans med en prestigelös anda som gör att vi vågar tänka nytt och prova nya idéer. Vi tar idag hand om ca 40 000 familjers hem och vi fortsätter växa. Nu hoppas vi att även du vill vara med på vår resa!

Om tjänsten

Vårt fastighetsbestånd i Göteborg består av 1800 lägenheter i Lövgärdet, Bergsjön och Kållered. Vi är ett team om 17 personer med olika roller såsom områdeschef, uthyrare, förvaltare, fastighetstekniker och fastighetsskötare. Tillsammans tar vi hand om våra fastigheter och hyresgäster. Nu söker vi dig som vill ta dig an rollen som drifttekniker och utvecklas tillsammans med oss!

I rollen som drifttekniker kommer du ansvara för driftoptimering, energianalys och driftövervakning i våra fastigheter. Det här är rollen för dig som känner dig trygg i din kompetens och nu är redo att ta dig an en senior roll där du får vara med och forma rollen, och vara expertisen som leder och utvecklar arbetet framåt i teamet. Är du drifttekniker idag och vill ta dig an ett större ansvar och nästa steg i din karriär? Då kan det vara dig vi söker. skicka in din ansökan redan idag - urval sker löpande.

Huvudsakliga ansvarsområden:

- Rondering, drift, underhåll och felavhjälpande åtgärder av ventilations-, värme- och elsystem i våra fastigheter

- Arbeta med fastighetsteknikerna och stötta med planering och uppföljning i delar av arbetet

- Ansvara för dialog med entreprenörer - kravställan och uppföljning

- Genomföra mätningar av inomhusklimat i lägenheter med stora avvikelser

- Ansvara för att fastigheterna drivs på ett energieffektivt sätt, fokusera på avvikande trender, vana att arbeta i uppkopplade system

- Vara delaktig i att komma med förslag på förebyggande åtgärder och underhåll för att sänka energikostnaden i fastigheterna

- Driva mindre energiprojekt, exempelvis fläktbyte, pumpbyte mm

- Medverka vid, och ansvara för, uppföljning och beställning av myndighetsbesiktningar inom ansvarsområdet (OVK, energideklaration mm)

Rollen som drifttekniker är ny i vårt förvaltningsteam i Göteborg och du som tar dig an den här rollen kommer ha stor möjlighet att vara med och utforma hur vi lägger upp arbetsuppgifterna och ansvarsområdet på bästa sätt. Därför lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper i den här processen och dina ledaregenskaper i synnerhet.

Din profil

- Eftergymnasial utbildning inom driftteknik och med erfarenhet av liknande arbetsuppgifter sedan tidigare

- Kunskap inom styr- och reglerteknik, värme och ventilation samt värmepumpsteknik

- Erfarenhet av, och god förståelse kring, de fackmannamässiga aspekterna av arbetet

- Arbetslivserfarenhet från en arbetsledande eller coachande roll

- Goda kunskaper i Officepaketet, meriterande med erfarenhet av Vitec och Web Port

- Kommunicerar obehindrat på svenska i tal och skrift, samt god muntlig kommunikativ förmåga i engelska

- Körkort klass B

- Vi ser det som mycket meriterande om du har arbetslivserfarenhet från bostadbranschen

Som person är du ansvarstagande och självgående. Du ser det som en självklarhet att ha ordning och reda runt dig och trivs i samarbetet med andra. Du har en förmåga att leda och inspirera andra på ett pedagogiskt och strukturerat sätt, vilket gör att du naturligt tar en ledarroll i de situationer som rör ditt område och expertis.

Vi erbjuder dig

Victoriahem är ett bolag med korta beslutsvägar där frihet under ansvar gäller. Du kommer att få en självständig roll där du kan bidra med din kompetens och ambition till bolaget. Vi kommer att utmana och stötta dig i din utveckling. Vi är ett ungt bolag med stora tillväxtplaner, vi utvecklas dagligen som individer och som bolag.

Övrig information

- Start: Enligt överenskommelse men gärna så snart som möjligt

- Omfattning: Heltid

- Placering: Göteborg

- Bakgrundskontroll och arbetsprov är en del av rekryteringsprocessen

Ansökan

Vi kommer löpande att läsa ansökningarna, så sök gärna så snart som möjligt. Du söker via vår Karriärsida. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta områdeschef Toni Delen på toni.delen@victoriahem.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Fastighetstekniker till Göteborg

Fastighetstekniker/Drifttekniker, fastighet
Läs mer Mar 5
Välkommen till Victoriahem, ett fastighetsbolag där både hyresgäster och personal trivs! Att vi har kommit så här långt är tack vare alla drivna, engagerade och kunniga medarbetare. Vår arbetsmetod är frihet under ansvar, tillsammans med en prestigelös anda som gör att vi vågar tänka nytt och prova nya idéer. Vi tar idag hand om över 40 000 familjers hem och vi fortsätter växa. Nu hoppas vi att även du vill vara med på vår resa

Vårt fastighetsbestånd i Göteborg består av 1800 lägenheter i Lövgärdet, Bergsjön och Kållered. Vi är ett team om 17 personer med olika roller såsom områdeschef, uthyrare, förvaltare, fastighetstekniker och fastighetsskötare. Tillsammans tar vi hand om våra fastigheter och hyresgäster. Nu söker vi dig som vill ta dig an rollen som fastighetstekniker och utvecklas tillsammans med oss!

Om tjänsten

I rollen som fastighetstekniker kommer du vara en del i ett team som arbetar med reparationer och felavhjälpande underhåll, samt generell tillsyn av fastigheterna. Rollen är social och serviceinriktad och du ska kunna planera ditt arbete och upprätthålla goda kontakter med hyresgäster, leverantörer och underentreprenörer. I rollen ställs det även höga krav på struktur, digital dokumentation och uppföljning. Vi ser därför att du som söker ser ordning och reda som en självklar komponent i arbetet.

Arbetsuppgifterna innefattar bland annat:

- Tillsyn, skötsel och felavhjälpande underhåll

- Rondering i och kring fastigheterna

- Utföra reparationer och underhållsåtgärder i lägenheter och allmänna ytor

- Åtgärda felanmälningar från hyresgäster

- Ansvara för att följa upp att beställda arbeten är genomförda

- Arbeta med planerat underhåll och proaktiva åtgärder

- Systematiskt brandskyddsarbete mm

Din profil

Vi söker dig med erfarenhet av att ha arbetat som fastighetstekniker eller reparatör inom fastigheter, och har bred praktisk kompetens av förekommande reparationer. Du är generellt tekniskt intresserad och en duktig problemlösare eftersom du kommer ställas inför olika uppgifter att lösa varje dag. Vi ser gärna att du har en utbildning med inriktning fastighetstekniker eller motsvarande. Kunskaper om vvs och/eller vitvaror i lägenheter och tvättstugor är starkt meriterande. B-körkort är ett krav.

Personliga egenskaper

I rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och vi ser därför att du som söker är en driven lagspelare som trivs med att ta egna initiativ och driva din arbetsdag framåt. Vi jobbar tillsammans och hjälps åt, det är viktigt att du som söker ser det som en självklarhet. Det är viktigt att du gillar att ha kontakt med människor, är serviceinriktad och har ett professionellt kundbemötande. Du tycker om att skapa trivsel och förtroende i kontakten med våra hyresgäster. Vidare trivs du med eget ansvar, gillar att engagera dig och vill vara med och utveckla bostadsområden på flera nivåer.

Vi erbjuder

Victoriahem är ett bolag med korta beslutsvägar där frihet under ansvar gäller. Du kommer att få en självständig roll där du kan bidra med din kompetens och ambition till bolaget, samtidigt som vi kommer utmana och stötta dig i din utveckling. Vi är ett ungt bolag med stora tillväxtplaner, där vi dagligen utvecklas både som individer och bolag. Våra värdeord är Tillsammans, Som mitt eget och Ordning och reda. De här värdeorden är centrala i vårt sätt att arbeta oavsett vilken avdelning eller del av organisationen som du arbetar på. Kom och utvecklas med oss!

Övrig information

- Start: Enligt överenskommelse

- Omfattning: Heltid

- Placering: Göteborg

- Bakgrundskontroll är en del av rekryteringsprocessen

Ansökan

Vi kommer löpande att läsa ansökningarna, så sök gärna så snart som möjligt. Du ansöker till tjänsten via länken nedan. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta områdeschef Toni Delen på mail toni.delen@victoriahem.se.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Miljövärd till Göteborg

Fastighetsskötare/Fastighetsarbetare
Läs mer Feb 7
Välkommen till Victoriahem, ett fastighetsbolag där både hyresgäster och personal trivs! Att vi har kommit så här långt är tack vare alla drivna, engagerade och kunniga medarbetare. Vår arbetsmetod är frihet under ansvar, tillsammans med en prestigelös anda som gör att vi vågar tänka nytt och prova nya idéer. Vi tar idag hand om ca 40 000 familjers hem och vi fortsätter växa. Nu söker vi en driven och engagerad miljövärd till Göteborg.

Om tjänsten

Rollen som miljövärd är en del av vårt Victoriahemprogram och är en tidsbegränsad anställning på 12-18 månader. I rollen kommer du vara en del av ett team som arbetar med, framförallt, tillsyn och renhållning i och kring fastigheterna. Det innebär att du ansvarar för att det är snyggt och rent på de gemensamma ytorna. Rollen kräver att du är social och serviceinriktad för att på ett bra sätt kunna upprätthålla goda kontakter med hyresgäster, leverantörer och underentreprenörer.

Dina arbetsuppgifter består bland annat av:

- Yttre skötsel med renhållning av gårdsmiljöer

- Ta hand om fastighetens allmänna ytor såsom sophantering, trapphus, källare och tvättstugor

- Tillsyn i och kring fastigheterna - se till så att det är rent och snyggt

- Enklare reparationer av exempel sittplatser, lekplatser och garage- och parkeringsplatser

Din profil

Som om person är du ansvarstagande, flexibel och självgående i det dagliga arbetet. Du är bra på att skapa goda relationer, gillar att vara utomhus och trivs med stundtals fysiskt ansträngande arbete. Erfarenhet och/eller utbildning inom området är meriterande, men inte ett krav. I den här tjänsten så värderar vi personlighet, motivation, och drivkraft för tjänsten högt. B-körkort är meriterande men inget krav.

Vi erbjuder

Victoriahem är ett bolag med korta beslutsvägar där frihet under ansvar gäller. Du kommer att få en självständig roll där du kan bidra med din kompetens och ambition till bolaget. Vi kommer utmana och stötta dig i din utveckling. Vi är ett ungt bolag med stora tillväxtplaner och vi utvecklas dagligen som individer och som bolag.

Övrig information

- Start: Enligt överenskommelse

- Omfattning: Heltid, särskild visstidsanställning

- Placering: Göteborg

- Bakgrundskontroll är en del av rekryteringsprocessen

Ansökan

Välkommen med din ansökan här via vår karriärsida. Urval och intervjuer sker löpande så vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Fastighetstekniker till Göteborg

Fastighetstekniker/Drifttekniker, fastighet
Läs mer Nov 30
Välkommen till Victoriahem, ett fastighetsbolag där både hyresgäster och personal trivs! Att vi har kommit så här långt är tack vare alla drivna, engagerade och kunniga medarbetare. Vår arbetsmetod är frihet under ansvar, tillsammans med en prestigelös anda som gör att vi vågar tänka nytt och prova nya idéer. Vi tar idag hand om över 40 000 familjers hem och vi fortsätter växa. Nu hoppas vi att även du vill vara med på vår resa

Vårt fastighetsbestånd i Göteborg består av 1800 lägenheter i Lövgärdet, Bergsjön och Kållered. Vi är ett team om 17 personer med olika roller såsom områdeschef, uthyrare, förvaltare, fastighetstekniker och fastighetsskötare. Tillsammans tar vi hand om våra fastigheter och hyresgäster. Nu söker vi dig som vill anta rollen som fastighetstekniker och komma och utvecklas tillsammans med oss!

Om tjänsten

I rollen som fastighetstekniker kommer du vara en del i ett team som arbetar med reparationer och felavhjälpande underhåll, samt generell tillsyn av fastigheterna. Rollen är social och serviceinriktad och du ska kunna planera ditt arbete och upprätthålla goda kontakter med hyresgäster, leverantörer och underentreprenörer. I rollen ställs det även höga krav på struktur, digital dokumentation och uppföljning. Vi ser därför att du som söker ser ordning och reda som en självklar komponent i arbetet.

Arbetsuppgifterna innefattar bland annat:

- Tillsyn, skötsel och felavhjälpande underhåll

- Rondering i och kring fastigheterna

- Utföra reparationer och underhållsåtgärder i lägenheter och allmänna ytor

- Åtgärda felanmälningar från hyresgäster

- Ansvara för att följa upp att beställda arbeten är genomförda

- Arbeta med planerat underhåll och proaktiva åtgärder

- Systematiskt brandskyddsarbete mm

Din profil

Vi söker dig med erfarenhet av att ha arbetat som fastighetstekniker eller reparatör inom fastigheter, och har bred praktisk kompetens av förekommande reparationer. Du är generellt tekniskt intresserad och en duktig problemlösare eftersom du kommer ställas inför olika uppgifter att lösa varje dag. Vi ser gärna att du har en utbildning med inriktning fastighetstekniker eller motsvarande. Kunskaper om vvs och/eller vitvaror i lägenheter och tvättstugor är starkt meriterande. B-körkort är ett krav.

Personliga egenskaper

I rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och vi ser därför att du som söker är en driven lagspelare som trivs med att ta egna initiativ och driva din arbetsdag framåt. Vi jobbar tillsammans och hjälps åt, det är viktigt att du som söker ser det som en självklarhet. Det är viktigt att du gillar att ha kontakt med människor, är serviceinriktad och har ett professionellt kundbemötande. Du tycker om att skapa trivsel och förtroende i kontakten med våra hyresgäster. Vidare trivs du med eget ansvar, gillar att engagera dig och vill vara med och utveckla bostadsområden på flera nivåer.

Vi erbjuder

Victoriahem är ett bolag med korta beslutsvägar där frihet under ansvar gäller. Du kommer att få en självständig roll där du kan bidra med din kompetens och ambition till bolaget, samtidigt som vi kommer utmana och stötta dig i din utveckling. Vi är ett ungt bolag med stora tillväxtplaner, där vi dagligen utvecklas både som individer och bolag. Våra värdeord är Tillsammans, Som mitt eget och Ordning och reda. De här värdeorden är centrala i vårt sätt att arbeta oavsett vilken avdelning eller del av organisationen som du arbetar på. Kom och utvecklas med oss!

Övrig information

- Start: Enligt överenskommelse

- Omfattning: Heltid

- Placering: Göteborg

- Bakgrundskontroll är en del av rekryteringsprocessen

Ansökan

Vi kommer löpande att läsa ansökningarna, så sök gärna så snart som möjligt. Du ansöker till tjänsten via länken nedan. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta vår förvaltare Shivan Abdullah på mail shivan.abdullah@victoriahem.se.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Förvaltningskoordinator till Göteborg

Fastighetssekreterare
Läs mer Sep 14
Välkommen till Victoriahem, ett fastighetsbolag där både hyresgäster och personal trivs! Att vi har kommit så här långt är tack vare alla drivna, engagerade och kunniga medarbetare. Vår arbetsmetod är frihet under ansvar, tillsammans med en prestigelös anda som gör att vi vågar tänka nytt och prova nya idéer. Vi tar idag hand om över 40 000 familjers hem och vi fortsätter växa. Nu hoppas vi att även du vill vara med på vår resa!

Nu söker vi en förvaltningskoordinator till vårt team i Göteborg. I rollen är det viktigt att du brinner för ordning och reda, samt att du har förmåga att prioritera. Du kommer ha daglig kontakt med hyresgäster och arbeta aktivt med att bistå med stöd och administrativ hjälp på kontoret och i våra fastigheter.

Vårt fastighetsbestånd i Göteborg består av cirka 1800 st lägenheter belägna i Lövgärdet, Kållered samt Bergsjön. Teamet består av 17 personer med olika roller såsom områdeschef, fastighetstekniker, förvaltare, uthyrare, fastighetsskötare, miljövärd och bocoach. Nu söker vi dig som vill bli en del av vårt team och utvecklas tillsammans med oss!

Om tjänsten

Arbetet som förvaltningskoordinator aktivt och utåtriktat. Det övergripande syftet med rollen är att avlasta och stötta med administrativa och tekniska uppgifter i och kring våra fastigheter. Det här är en roll för dig som vill få en bred inblick i vår förvaltning och ha många kontaktytor i ditt arbete, både internt och externt.

Exempel på arbetsuppgifter:

- Hantera miljöförvaltningsärenden

- Löpande kontakt med entreprenörer och hyresgäster

- Beställningar samt uppföljning av ärenden

- Bemanna områdeskontoret vid var tid gällande öppettider

- Hantera beställningar av ROT i samråd med förvaltare

- Hantera tillvalsprocessen i samråd med förvaltare

- Ansvara för in- och utlämning av samtliga nycklar/passagebrickor samt upprätthålla nyckelregister

- Hantera ärenden avseende vattenläckor, bränder m.m.

- Kvalitetssäkra städningen och yttre skötseln

- Stötta övriga teamet i arbetet med SBA

- Stötta områdeschef och förvaltare med administrativa och tekniska uppgifter

- Genomföra underhållsbesiktning i samråd med förvaltare

- Tillsammans med övriga teamet bidra till att utveckla bostadsområdet och våra sociala kontakter

Din bakgrund

Vi söker dig med arbetslivserfarenhet inom förvaltning, administration, kundtjänst, eller liknande. Det är meriterande om du har en eftergymnasial utbildning inom fastighetsförvaltning, alternativt arbetslivserfarenhet som vi bedömer likvärdig. Som person är du flexibel, strukturerad och affärsmässig. Det är viktigt att du har förmåga att prioritera och att du tycker om när det händer mycket runt omkring dig. Du har lätt för att skapa goda relationer såväl internt som externt och har en mycket god kommunikativ förmåga.

Vi ser att du har goda kunskaper i Officepaketet, mycket goda kunskaper i Excel samt att du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i både tal och skrift. B-körkort är ett krav för tjänsten.

Vi erbjuder dig

Victoriahem är ett bolag med korta beslutsvägar där frihet under ansvar gäller. Du kommer att få en självständig roll där du kan bidra med din kompetens och ambition till bolaget. Vi kommer att utmana och stötta dig i din utveckling. Vi är ett ungt bolag med stora tillväxtplaner, vi utvecklas dagligen som individer och som bolag.

Övrig information

- Start: Enligt ök

- Omfattning: Heltid

- Placering: Göteborg

- Bakgrundskontroll är en del av rekryteringsprocessen

Ansökan

Vi kommer löpande att läsa ansökningarna, så sök gärna så snart som möjligt. Du söker via vår karriärsida. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Toni Delen på toni.delen@victoriahem.se.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Fastighetstekniker till Göteborg

Fastighetstekniker/Drifttekniker, fastighet
Läs mer Jun 1
Victoriahem tar hand om 39 000 familjers hem i 31 kommuner, från Uppsala i norr till Trelleborg i söder. Vårt fokus är att långsiktigt äga, förvalta och rusta upp bostäder i miljonprogramsområden samtidigt som vi bygger fler bostäder.

Nu söker vi en driven och social fastighetstekniker som kommer utgå från vårt kontor i Angered.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

I rollen som fastighetstekniker kommer du vara en del i ett team som arbetar med reparationer och felavhjälpande underhåll, samt generell tillsyn av fastigheterna. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat:

- Utföra reparationer och underhållsåtgärder
- Åtgärda felanmälningar från hyresgäster
- Genomföra avflyttningsbesiktningar
- Ansvara för att följa upp att beställda arbeten är genomförda
- Systematisk brandskyddsarbete mm


Rollen är social och serviceinriktad och du ska kunna planera ditt arbete och upprätthålla goda kontakter med hyresgäster, leverantörer och underentreprenörer. I rollen ställs det även höga krav på struktur, digital dokumentation och uppföljning och vi ser därför att du som söker ser ordning och reda som en självklar komponent i arbetet.

Din profil

Vi söker dig med erfarenhet av att ha arbetat som fastighetstekniker eller reparatör inom fastigheter och har bred praktisk kompetens av förekommande reparationer. Du är generellt tekniskt intresserad och en duktig problemlösare eftersom du kommer ställas inför olika uppgifter att lösa varje dag. Vi ser gärna att du har en utbildning med inriktning fastighetstekniker eller motsvarande. Då vi arbetar digitalt är det av stor vikt att du har god datorvana.

Det är meriterande om du har goda kunskaper om ventilation och fjärrvärmesystem.

B-körkort är ett krav.

Personliga egenskaper

I rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och vi ser därför att du som söker är en driven lagspelare som trivs med att ta egna initiativ och driva din arbetsdag framåt. Det är viktigt att du gillar att ha kontakt med människor, är serviceinriktad och har ett professionellt kundbemötande. Du tycker om att skapa trivsel och skapa förtroende i kontakten med våra hyresgäster. Vidare trivs du med eget ansvar och gillar att engagera dig och vill vara med och utveckla bostadsområden på flera nivåer.

Vi erbjuder

Victoriahem är ett bolag med korta beslutsvägar där frihet under ansvar gäller. Du kommer att få en självständig roll där du kan bidra med din kompetens och ambition till bolaget, samtidigt som vi kommer utmana och stötta dig i din utveckling. Vi är ett ungt bolag med stora tillväxtplaner, där vi dagligen utvecklas både som individer och bolag.

Övrig information

- Start: Enligt överenskommelse
- Omfattning: Heltid
- Placering: Angered
- Bakgrundskontroll på slutkandidat är en del av rekryteringsprocessen


Ansökan

Vi kommer löpande att läsa ansökningarna, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt här via vår karriärsida. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta områdeschef Mathias Olofsson på email mathias.olofsson@victoriahem.se

Ansök nu

Förvaltare Göteborg

Fastighetsförvaltare
Läs mer Dec 23
Victoria Park AB a?r en av Sveriges sto?rsta och mest betydande privata bostadsakto?rer som utvecklar attraktiva bostadsomra?den i landets tillväxtstäder. Med ett långsiktigt förvaltningsarbete och socialt ansvarstagande skapar vi värden för kunder, medarbetare och samhället. Idag äger och förvaltar vi över 16 800 lägenheter i fjorton städer. Vi står inför ett spännande 2022 då vi i januari förenas med vårt systerbolag Hembla under det gemensamma namnet Victoriahem. Vi får då en spridning från Uppsala i norr till Trelleborg i söder med totalt ca 38 000 lägenheter.

Victoria Parks fastighetsbestånd i Göteborg omfattas idag av cirka 1700 lägenheter i Lövgärdet, Bergsjön och Kållered. Vårt områdeskontor, som också är vår gemensamma arbetsplats, ligger på Vaniljgatan 5 (https://www.google.com/maps/place/Vaniljgatan+5,+424+45+Angered/@57.8166246,12.0378975,17z/data=!3m1!4b1!4m5!3m4!1s0x46455f9dd3384e05:0x513fc69925ab5250!8m2!3d57.8166246!4d12.0400861) i Angered, där vi idag är ett team bestående av områdeschef, förvaltare, uthyrare, fastighetstekniker, fastighetsskötare och miljövärdar.

Som förvaltare har du som ansvar att aktivt ansvara för fastighetsbeståndet ur ett övergripande tekniskt perspektiv, samt att detta görs på ett affärsmässigt optimalt sätt. I rollen ställs höga krav på att vara en god ledare och förebild samt att vara proaktiv och initiativrik. Du leder, fördelar och utvecklar det dagliga arbetet med drift, energi och underhåll samt ansvarar för att detta görs utifrån en förvaltningsfilosofi som innebär att arbeta med förbättringar av bostadsområdena och arbete med att förbättra fastighetens driftsnetto. Du driver projekt med varierad komplexitet och storlek, lokala förutsättningar och krav på leveranstid, därför är det viktigt att du som person är flexibel och lösningsorienterad.

Exempel på arbetsuppgifter och ansvar

- Huvudansvar för planerat underhåll och löpande förvaltning
- Upprätta och följa upp drift- och underhållsplaner genom att driva förändrings- och förbättringsarbete
- Arbeta fram investeringsbeslut
- Arbetsledaransvar för driftorganisationen
- Driva och följa upp energieffektiviseringsprojekt
- Handla upp och beställa åtgärder av entreprenörer i samråd med områdeschef
- Kontakt med hyresgäster
- Besiktning av lägenheter
- Ha löpande kontakt med myndigheter och övriga intressenter i området
- Kontinuerliga avstämningar med driftsorganisationen med målsättning att optimera fastighetens värme, ventilation och andra tekniska system
- Agera som förebild och representera Victoria Park lokalt
- Utveckla Victoria Park-modellen där vårt arbete med social hållbarhet är en avgörande del för vår framgång


Som person är du ansvarstagande, van vid att ta egna initiativ och driva dessa i mål. Arbetet innebär många skiftande arbetsuppgifter, så du måste vara strukturerad och kunna prioritera vad som är viktigast. Du har en god samarbetsförmåga, är en relationsbyggare och trivs med många kontakter i ditt arbete.

Din bakgrund

Vi ser att du har ett par års erfarenhet av arbete med förvaltning av bostadsfastigheter och gärna erfarenhet av att ha arbetat i en affärsdriven organisation. Du har troligtvis arbetat som förvaltare, teknisk förvaltare, driftledare eller projektledare i fastighetsbranschen.

Du har god beställarkompetens, någon form av ledaransvar med i bagaget samt erfarenhet att driva projekt och upphandlingar.

Utbildningsmässigt har du en högskole- eller KY-utbildning eller motsvarande, alternativt gymnasiekompetens i kombination med relevant yrkeserfarenhet inom fastighetsförvaltning. Du har goda kunskaper i Officepaketet, Excelkunskaper i synnerhet. Då arbetet innebär att du behöver kunna förflytta dig under arbetstid så är körkort, och tillgång till egen bil, ett krav för denna tjänst.

Vi erbjuder dig

Victoria Park är ett bolag med korta beslutsvägar där frihet under ansvar gäller. Som förvaltare får du en självständig roll där du kan bidra med din kompetens och ambition till bolaget på flera nivåer. Du kommer att utmanas men också stöttas i din utveckling. Victoria Park är ett ungt bolag med stora tillväxtplaner och vi är övertygade om att det blir en fortsatt spännande och rolig resa mot högt uppsatta framtida mål.

Ansökan

Vi kommer löpande att läsa ansökningarna, så sök gärna så snart som möjligt. Du söker via vår Karriärsida. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta HR Specialist Katarina Björnström på katarina.bjornstrom@hembla.se.

Ansök nu