REMONDIS Sweden AB jobb i Göteborg

Hitta lediga jobb hos REMONDIS Sweden AB i Göteborg. Välj att läsa mer om ett jobb eller gå vidare och ansök jobbet i Göteborg.

Account Manager farligt avfall Göteborg

Account manager
Läs mer Nov 24
REMONDIS-koncernen är ett av världens största företag inom återvinning, vatten och industritjänster med 40 000 anställda och verksamheter i Europa, Afrika, Asien och Australien. REMONDIS erbjuder helhetslösningar inom återvinning och skräddarsyr tjänster efter varje kunds behov - oavsett om det handlar om mindre företag eller en stor industrikoncern.

REMONDIS svenska återvinningsverksamhet erbjuder kundspecifika tjänster och arbetar tillsammans företag, privatpersoner och offentliga organisationer för att de ska få ut så mycket som möjligt av sina resurser. I Sverige är vi ca 600 anställda och omsätter 2 miljarder kronor. Med nära 30 anläggningar finns vi över hela landet. Tillsammans jobbar vi för en hållbar framtid.



ARBETSUPPGIFTER
Som Account Manager har du ett tydligt kundansvar och ansvarar för hela säljprocessen från ax till limpa. Du träffar beslutsfattare hos våra kunder och prospekts, diskuterar olika utvecklingsprojekt och bygger upp långsiktiga relationer. Du äger hela säljprocessen och driver utvecklingsprojekt inom återvinning som bidrar till våra kunders hållbarhetsutveckling.

• Nykundsbearbetning. Aktivt kontaktar potentiella kunder och identifierar affärsmöjligheter
• Analysera projekt och definiera förbättringar
• Vara kundens expert kring återvinning/miljö
• Budget och resultatansvar för dina kunder
• Skriva värdeskapande offerter och avtal
• Vara en resurs vid regionala upphandlingar

KVALIFIKATIONER
Du kan vägarna och kontakterna inom B2B-försäljning och du har vanan att bygga relationer och samarbeta med industrikunder.

Vidare ser vi gärna att du har:
•Komplex tjänsteförsäljning, gärna med inriktning mot farligt avfall eller processindustrin
•Eftergymnasial utbildning inom ekonomi, försäljning eller teknik alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet
•Grundläggande kännedom om miljölagstiftning och transporter av farligt avfall
•B-körkort
•God datorvana
•Svenska och engelska, i tal och skrift.

Du har ett intresse i att utveckla våra kunder, våra erbjudanden men också att medverka till att skapa ett hållbart samhälle. Du förstår vikten av att kunna analysera dina kunders situation och marknad, driva projekt, diskutera med kunderna för att hitta nya, hållbara och konkurrenskraftiga lösningar. Allt för att skapa mervärde för kunderna och för miljön. Som person ser vi att du är leveransorienterad och har god samarbetsförmåga eftersom rollen innebär tätt samarbete med både interna och externa nätverk.

ÖVRIGT
Vi tillämpar löpande urval, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Med hänvisning till GDPR tar vi inte emot ansökningar via e-mail. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Backoffice Administratör

Backofficepersonal
Läs mer Okt 27
REMONDIS-koncernen är ett av världens största företag inom återvinning, vatten och industritjänster med 40 000 anställda och verksamheter i Europa, Afrika, Asien och Australien. REMONDIS erbjuder helhetslösningar inom återvinning och skräddarsyr tjänster efter varje kunds behov - oavsett om det handlar om mindre företag eller en stor industrikoncern.

REMONDIS svenska återvinningsverksamhet erbjuder kundspecifika tjänster och arbetar tillsammans företag, privatpersoner och offentliga organisationer för att de ska få ut så mycket som möjligt av sina resurser. I Sverige är vi ca 600 anställda och omsätter 2 miljarder kronor. Med nära 30 anläggningar finns vi över hela landet. Tillsammans jobbar vi för en hållbar framtid.

ARBETSUPPGIFTER
Är du en administrativ fena som söker en kundnära och varierande tjänst med stort eget ansvar? Vi söker dig som vill vara med på vår tillväxtresa och utveckla branschens bästa service tillsammans med oss!

Genom ett brett utbud av återvinningstjänster bidrar vi till att utveckla våra kunders hållbarhetsarbete. Varje år hanterar vi över 1 miljon ton material som sorteras och förädlas på våra anläggningar innan det transporteras vidare till slutmottagare för återvinning.

Som Backoffice Administratör jobbar du i en serviceinriktad roll och har en viktig funktion i att stötta verksamheten inom distriktet. Du varvar administrativa arbetsuppgifter med kundkontakt via telefon och mail. I rollen ingår även att, utifrån ett roterande schema, bemanna vågexpeditionen på vår anläggning som ligger i anslutning till huvudkontoret. Rollen ger dig en bred kunskap om verksamheten och en mycket god grund för att utvecklas tillsammans med oss.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:
• Med stort kundfokus svara på inkommande kundsamtal och mail gällande fakturering
• Fakturahantering och utredning av fakturor
• Delaktighet i bokföringslutsarbete
• Kreditering
• Bemanna vågexpedition vilket bl.a. innefattar registrering av transporter och utföra transportrelaterade dokument
• Delta i effektiviseringsprojekt som utvecklar våra arbetssätt och system

Du blir en del av ett glatt team med 2 andra engagerade kollegor och jobbar även med tätt ihop med kollegor på övriga avdelningar.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är serviceinriktad och gillar att lösa problem. Du har en positiv inställning och tar dig an varierande arbetsuppgifter med prestigelöshet. Eftersom arbetstempot växlar tror vi att du är strukturerad med förmågan att prioritera. Hos oss finns goda utvecklingsmöjligheter och därför söker vi dig som är engagerad med ett eget driv.

Vidare söker vi dig som har:
• Gymnasial utbildning, gärna med ekonomisk inriktning
• Erfarenhet inom ett serviceyrke
• Tidigare arbetat i affärs- och/eller transportsystem
• Mycket god datorvana
• God kommunikation i svenska och engelska, i tal och skrift
• Goda ekonomiska kunskaper

Har du tidigare erfarenhet av CRM-system så är detta meriterande.

ÖVRIGT
Vi har kollektivavtal och erbjuder våra anställda

Vi tillämpar löpande urval, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Med hänvisning till GDPR tar vi inte emot ansökningar via e-mail. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Lönespecialist

Löneadministratör
Läs mer Aug 25
ARBETSUPPGIFTER
Är du serviceminded och vill arbeta brett med lön i ett utvecklingsorienterat företag? Hos oss får du en utvecklande roll med stort eget ansvar!

Som lönespecialist arbetar du med hela löneprocessen och ger daglig service och support i löne- och systemfrågor till chefer och medarbetare i hela organisationen. Tillsammans med en annan lönespecialist hanterar ni gemensamt 450 löner som utgörs av både arbetare och tjänstemän. Vi tillämpar flertalet kollektivavtal och arbetar i Agda PS. Lönefunktionen är en del av ekonomiavdelningen, och ni jobbar tätt tillsammans för att få en korrekt och effektiv rapportering av personalrelaterade utfall och nyckeltal. Du är en självklar del i arbetet med att kontinuerligt effektivisera och digitalisera arbetssätt och processer.

Rollen innefattar bl.a.:

• Registrering av nyanställning, löneunderlag samt avslut
• Löneberedning och lönekörning
• Supportera chefer och anställda gällande lönefrågor, tidsregistrering, reseräkningar mm.
• Tolkning av lag och kollektivavtal
• Löpande systemförvaltning
• Genomföra eventuella utbildningar för verksamhetens chefer samt skapa användarinstruktioner och utbildningsmaterial
• Arbeta fram och förmedla statistik och rapporter

Rollen är placerad på vårt nyrenoverade huvudkontor på Hisings Backa och rapporterar till Ekonomichef.

KVALIFIKATIONER
• Eftergymnasial utbildning inom lön
• Minst 2 års erfarenhet av självständigt lönearbete och av löneprocessens samtliga delar
• Ett intresse för digitalisering och goda kunskaper inom system. Erfarenhet av Agda är starkt meriterande
• Tidigare arbetat med flera olika kollektivavtal
• Svenska och engelska flytande i tal och skrift
• Van användare av excel

För att lyckas i rollen ser vi att du är ansvarstagande och har förmågan att självständigt planera och driva ditt arbete framåt. Eftersom rollen innebär många olika kontaktytor behöver du vara pedagogisk och ha lätt för att kommunicera både skriftligen och muntligen. Du är hjälpsam och har förmågan att leverera god service på hög nivå. Vidare trivs du i en föränderlig miljö där du har lätt för att anpassa dig och ditt arbetssätt.

ÖVRIGT
Vi har kollektivavtal och erbjuder våra anställda friskvårdsbidrag för ett långt och hälsosamt arbetsliv.

Vi tillämpar löpande urval, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Med hänvisning till GDPR tar vi inte emot ansökningar via e-mail. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Rekryteringsspecialist

Rekryterare/Rekryteringskonsult
Läs mer Aug 25
REMONDIS-koncernen är ett av världens största företag inom återvinning, vatten och industritjänster med 38 000 anställda och verksamheter i Europa, Afrika, Asien och Australien. REMONDIS erbjuder helhetslösningar inom återvinning och skräddarsyr tjänster efter varje kunds behov - oavsett om det handlar om mindre företag eller en stor industrikoncern.

REMONDIS svenska återvinningsverksamhet erbjuder kundspecifika tjänster och arbetar tillsammans företag, privatpersoner och offentliga organisationer för att de ska få ut så mycket som möjligt av sina resurser. I Sverige är vi ca 600 anställda och omsätter 2 miljarder kronor. Med nära 30 anläggningar finns vi över hela landet.

Tillsammans jobbar vi för en hållbar framtid.



ARBETSUPPGIFTER
Vi jobbar för att jordens resurser ska bestå genom att utveckla lönsamma och innovativa sätt att arbeta med återvinning. Tillsammans med våra kunder kan vi skapa ett samhälle som ser avfall som en värdefull resurs som kan användas om och om igen, och räcka till även i framtiden för kommande generationer. Våra medarbetare är vår viktigaste tillgång i detta arbete, och rekrytering är därför en viktig del i vår fortsatta framgång. Vill du vara med på en spännande resa med fokus på utveckling och tillväxt?

Som HR Specialist inom rekrytering representerar du REMONDIS och har en viktig roll i vårt arbete att attrahera och rekrytera nya kollegor. Du driver hela rekryteringsprocessen och jobbar nära verksamhetens chefer för att säkerställa att vi har rätt kompetens, i rätt tid, för att leverera i våra uppdrag.

Rollen innefattar bl.a.:
• Agera ambassadör och effektivt kommunicera vårt arbetsgivarerbjudande i annons och till potentiella kandidater
• Driva parallella rekryteringar av specialist- och ledarroller samt blue collar
• Search / Sourcing
• Närvaro och nätverkande på t.ex. arbetsmarknadsmässor m.m.
• Skapa verktyg och utbilda chefer i rekrytering, samt stödja dem i att driva sina egna processer
• Delta i utvecklingsprojekt inom HR, främst kopplat till rekrytering
• Samarbete med Employer Brandingansvarig

Hos oss får du mycket frihet under ansvar med utgångspunkt i våra värderingar öppenhet, delaktighet, flexibilitet, ansvar och hållbarhet. Du blir en del av ett utvecklingsorienterat HR-team om 3 personer som präglas av samarbete och engagemang. Tjänsten är placerad på vårt nyrenoverade huvudkontor på Hisings Backa och rapporterar till Head of HR.

KVALIFIKATIONER
• Minst 2 års erfarenhet av att självständigt driva hela rekryteringsprocessen
• Tidigare rekryterat blue collar samt specialist- och chefsroller
• Certifiering i ett testverktyg
• Erfarenhet av search / sourcing och kreativitet i jakten på nya talanger
• Flytande svenska och engelska, i tal och skrift
• B-körkort

ÖVRIGT
Vi tillämpar löpande urval, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Med hänvisning till GDPR tar vi inte emot ansökningar via e-mail. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Platschef Återvinning

Platschef, anläggning
Läs mer Aug 26
REMONDIS-koncernen är ett av världens största företag inom återvinning, vatten och industritjänster med 38 000 anställda och verksamheter i Europa, Afrika, Asien och Australien. REMONDIS erbjuder helhetslösningar inom återvinning och skräddarsyr tjänster efter varje kunds behov - oavsett om det handlar om mindre företag eller en stor industrikoncern.

REMONDIS svenska återvinningsverksamhet erbjuder kundspecifika tjänster och arbetar tillsammans företag, privatpersoner och offentliga organisationer för att de ska få ut så mycket som möjligt av sina resurser. I Sverige är vi ca 600 anställda och omsätter 2 miljarder kronor. Med nära 30 anläggningar finns vi över hela landet.

Tillsammans jobbar vi för en hållbar framtid.



ARBETSUPPGIFTER
På vår anläggning i Hisings Backa tar vi emot och sorterar olika avfallsfraktioner innan de fraktas vidare till slutmottagare för återvinning. Som Platschef har du det övergripande ansvaret för driften av anläggningen, både strategiskt och operativt.

Tillsammans med ditt team om ett tiotal medarbetare driver du verksamheten med fokus på utveckling av processer och flöden för hållbara arbetssätt och resultat, i enlighet med REMONDIS syn på avfall som en värdefull resurs. Du får mycket frihet under ansvar med utgångspunkt i våra värderingar öppenhet, delaktighet, flexibilitet, ansvar och hållbarhet. Den lokala verksamhetens inflytande är stort och vi har en långsiktighet i allt vi gör.

I rollen som Platschef rapporterar du till Distriktschef och är en del av distriktets ledningsgrupp. Rollen innefattar bl.a.:
• Personalansvar
• Miljö- och arbetsmiljöansvar
• Resultat- och budgetansvar för drift- och underhållskostnader för maskiner och fastigheter.
• Att säkra optimerade processer/materialflöden i den dagliga driften.
• Produktions- och flödesplanering, på kort och lång sikt.
• Planering av förebyggande och felavhjälpande underhåll av fastighet och utrustning.

Med ett mål om noll olyckor i verksamheten jobbar vi för att ständigt förbättra våra processer och arbetssätt inom Hälsa & Säkerhet. I rollen som Platschef säkerställer du efterlevnad av våra säkerhetsrutiner och implementation av nya initiativ för att våra medarbetare ska arbeta säkert.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är affärsmässig, duktig på att driva saker framåt och har förmågan att motivera och få med dig personalen. För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har jobbat i en liknande roll tidigare och att du har:
• Flera års erfarenhet av en ledande roll
• Erfarenhet från produktions-/förädlingsprocesser och maskinellt underhåll
• God kunskap och erfarenhet av budget- och resultatansvar
• En teknisk och/eller ekonomisk examen
• Goda kommunikation i svenska och engelska
• B-körkort

Har du tidigare erfarenhet från återvinningsbranschen så är detta meriterande.

ÖVRIGT
Vi har kollektivavtal och erbjuder våra anställda friskvårdsbidrag för ett långt och hälsosamt arbetsliv.

Vi tillämpar löpande urval, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Med hänvisning till GDPR tar vi inte emot ansökningar via e-mail. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Anläggningsarbetare Farligt Avfall

Truckförare
Läs mer Jun 28
REMONDIS-koncernen är ett av världens största företag inom återvinning, vatten och industritjänster med 38 000 anställda och verksamheter i Europa, Afrika, Asien och Australien. REMONDIS erbjuder helhetslösningar inom återvinning och skräddarsyr tjänster efter varje kunds behov - oavsett om det handlar om mindre företag eller en stor industrikoncern.

REMONDIS svenska återvinningsverksamhet erbjuder kundspecifika tjänster och arbetar tillsammans företag, privatpersoner och offentliga organisationer för att de ska få ut så mycket som möjligt av sina resurser. I Sverige är vi ca 600 anställda och omsätter 2 miljarder kronor. Med nära 30 anläggningar finns vi över hela landet.

Tillsammans jobbar vi för en hållbar framtid.



ARBETSUPPGIFTER
Vill du ha ett jobb där du blir en viktig del i ett stort uppdrag? Nu söker vi en driven och noggrann kollega till vår enhet för Farligt Avfall.

På vår anläggning i Hisings Backa tar vi emot, hanterar och förädlar samtliga avfallsfraktioner innan de fraktas vidare till slutmottagare för återvinning. I rollen som anläggningsarbetare FA säkerställer du att anläggningens farligt avfall hanteras på ett korrekt sätt i enlighet med gällande regelverk.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:
• Klassificering, sortering och uppmärkning av inkommande farligt avfall
• Lagerhantering
• Förbereda avfall för utleverans samt koordinera transport till mottagare.

Du ingår i ett sammansvetsat gäng om fyra kollegor som har gott samarbete och tillämpar kunskapsutbyte inom teamet. Tjänsten är heltid, arbetstiden är dagtid och du rapporter till Enhetschef.

KVALIFIKATIONER
• Gymnasial utbildning
• B-körkort
• Truck- och/eller hjullastarkort
• Tidigare erfarenhet av lager och materialhantering
• Flytande i svenska, tal och skrift

Meriterande:
• Erfarenhet av transport / hantering av farligt avfall
• C-kort
• ADR

Vi söker dig som är nyfiken och driven. Du behöver inte ha tidigare kunskap om farligt avfall, viktigast är att du vill lära dig och utvecklas tillsammans med oss.

Som person är du noggrann och kvalitetsmedveten, och tycker det är viktigt med ordning och reda. Du är prestigelös och värderar teamarbete högt, samtidigt som du även trivs med att arbeta självständigt. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Vi tillämpar löpande urval, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Med hänvisning till GDPR tar vi inte emot ansökningar via e-mail. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Platschef

Platschef, anläggning
Läs mer Maj 11
REMONDIS-koncernen är ett av världens största företag inom återvinning, vatten och industritjänster med 38 000 anställda och verksamheter i Europa, Afrika, Asien och Australien. REMONDIS erbjuder helhetslösningar inom återvinning och skräddarsyr tjänster efter varje kunds behov - oavsett om det handlar om mindre företag eller en stor industrikoncern.

REMONDIS svenska återvinningsverksamhet erbjuder kundspecifika tjänster och arbetar tillsammans företag, privatpersoner och offentliga organisationer för att de ska få ut så mycket som möjligt av sina resurser. I Sverige är vi ca 600 anställda och omsätter 2 miljarder kronor. Med nära 30 anläggningar finns vi över hela landet.

Tillsammans jobbar vi för en hållbar framtid.



ARBETSUPPGIFTER
På vår anläggning i Hisings Backa tar vi emot och sorterar olika avfallsfraktioner innan de fraktas vidare till slutmottagare för återvinning. Som Platschef har du det övergripande ansvaret för driften av anläggningen, både strategiskt och operativt.

Tillsammans med ditt team om ett tiotal medarbetare driver du verksamheten med fokus på utveckling av processer och flöden för hållbara arbetssätt och resultat, i enlighet med REMONDIS syn på avfall som en värdefull resurs.

Du får mycket frihet under ansvar med utgångspunkt i våra värderingar öppenhet, delaktighet, flexibilitet, ansvar och hållbarhet. Den lokala verksamhetens inflytande är stort och vi har en långsiktighet i allt vi gör.

I rollen som Platschef rapporterar du till Distriktschef och är en del av distriktets ledningsgrupp. Rollen innefattar bl.a.:

• Personalansvar
• Miljö- och arbetsmiljöansvar
• Resultat- och budgetansvar för drift- och underhållskostnader för maskiner och fastigheter.
• Att säkra optimerade processer/materialflöden i den dagliga driften.
• Produktions- och flödesplanering, på kort och lång sikt.
• Planering av förebyggande och felavhjälpande underhåll av fastighet och utrustning.

Med ett mål om noll olyckor i verksamheten jobbar vi för att ständigt förbättra våra processer och arbetssätt inom Hälsa & Säkerhet. I rollen som Platschef säkerställer du efterlevnad av våra säkerhetsrutiner och implementation av nya initiativ för att våra medarbetare ska arbeta säkert.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är affärsmässig, duktig på att driva saker framåt och har förmågan att motivera och få med dig personalen. För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har jobbat i en liknande roll tidigare och att du har:

• Tidigare erfarenhet av personalansvar
• Erfarenhet från produktions-/förädlingsprocesser och maskinellt underhåll
• God ekonomisk förståelse och van att rapportera i affärssystem
• En teknisk och/eller ekonomisk examen
• Goda kommunikation i svenska och engelska
• B-körkort är ett krav

Har du tidigare erfarenhet från återvinningsbranschen så är detta meriterande.

Som ledare är du kommunikativ och lyhörd. Du är ansvarstagande och tar ett helhetsgrepp om anläggningen och utvecklingen av verksamheten. Du är bekväm med att fatta beslut och driva igenom förändringar, och förstår vikten av att engagera medarbetarna i detta arbete. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och det är viktigt för oss att du delar våra värderingar.

ÖVRIGT
Vi tillämpar löpande urval, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Med hänvisning till GDPR tar vi inte emot ansökningar via e-mail. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu