Flipr AB jobb i Göteborg

Hitta lediga jobb hos Flipr AB i Göteborg. Välj att läsa mer om ett jobb eller gå vidare och ansök jobbet i Göteborg.

Interim Transportchef till internationellt bolag

Transportchef
Läs mer Jul 10
Vi söker nu en erfaren interim Transportchef till vår kund i Göteborg, för ett längre konsultuppdrag på initialt 6 månader, med goda möjlighet till förlängning. Uppdraget beräknas starta i september och efter uppdragets slut finns möjligheten att rollen övergår till en fast tjänst.

Vi söker en trygg ledare som är kommunikativ och har ett coachande förhållningssätt. En person som kan skapa stabilitet, som drivs av nyfikenhet och vilja att driva de strukturer som redan finns, men som också har ett utvecklingsfokus. Man behöver gilla utmaningar och har förmågan att lyfta blicken och se helheten. Man kan snabbt ta till sig ny kunskap och utifrån det prioritera vad som är viktigt för verksamheten. Du erbjuds en dynamisk och utmanande arbetsmiljö där din erfarenhet och ditt ledarskap kommer att göra en verklig skillnad.

Rollen är operativ och det är viktigt med gedigen erfarenhet av transporthantering och då gärna från liknande verksamhet med höga kvalitetskrav och där man är van vid att hantera olika typer av transporter t ex tempererade transporter.

Som interim Transportchef kommer du att:                      

Leda och motivera teamet genom ett coachande och kommunikativt ledarskap.
Omförhandla och hantera avtal med befintliga och nya transportörer, samt följa upp deras prestation och kvalitet.
Planera och optimera interna transportflöden för att säkerställa effektivitet och kostnadskontroll.
Upprätthålla och vidareutveckla befintliga strukturer och processer inom transportavdelningen.
Ingå i ledningsgrupp och rapporterar till Director Operations
Delta i budgetarbetet och samarbeta med Controller
Driva förbättringsprojekt och effektivisera processer genom att implementera nya automatiseringslösningar.


Vi söker dig som:

Har en högskoleutbildning inom transport/logistik eller motsvarande kvalifikationer.
Besitter 5-10 års erfarenhet från liknande roller, gärna inom livsmedelsindustrin eller andra branscher med höga kvalitetskrav utmärkt förhandlingsförmåga och erfarenhet av att hantera långsiktiga relationer med transportörer.
Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska.
Är en naturlig ledare med stark kommunikativ förmåga och ett coachande förhållningssätt. Ledningsfilosofin inom bolaget grundar sig på Lean, därav önskvärt med god förståelse och kunskap inom Lean, men det är ej ett krav.
Har förmågan att skapa stabilitet och drivkraft i organisationen, samtidigt som du har ett tydligt utvecklingsfokus.
Trivs med operativa utmaningar och har erfarenhet av att hantera olika typer av transporter, inklusive tempererade transporter.


Intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor kontakta Sofia Hallberg, sofia.hallberg@flipr.se alt 076-341 22 72. Du ansöker med bifogat CV på flipr.se. Läser du denna annons i din telefon? I så fall kan du ansöka direkt med din Linkedin-profil utan att bifoga CV och personligt brev.

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Interim Redovisningsekonom

Redovisningsekonom
Läs mer Jul 5
Vi söker nu en erfaren Redovisningsekonom för ett uppdrag hos en av våra kunder inom fastighetsbranschen i centrala Göteborg. Uppdraget startar 1 september och beräknas löpa under 1 år. Efter uppdragets slut finns möjlighet att rollen övergår i en fast tjänst. Företaget är ett ledande fastighetsbolag med fokus på bostadsfastigheter i Sveriges större städer och är ett företag i utveckling, tillväxt och förändring. 

Som ekonom kommer du att rapportera till företagets Redovisningschef och arbeta nära övriga teammedlemmar för att säkerställa korrekt och effektiv ekonomisk rapportering och uppföljning.

Ansvarsområden:

• Löpande redovisning

• Analyser av ekonomisk information

• Stödja områdeskontoren med bokslut, rapportering och analys samt prognos och budget

• Årsredovisning och deklarationer för ett urval juridiska bolag

• Redovisning och rapportering av moms och skatter

• Hantera anläggningsregister

• Delta i utveckling och förbättring av rutiner och processer

Kvalifikationer:

• Civilekonomexamen eller motsvarande

• Minst 3 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter

• Goda kunskaper i redovisning och ekonomisk uppföljning

• Erfarenhet av fastighetsbranschen är meriterande

• Stark analytisk förmåga och noggrannhet

• God kommunikationsförmåga och samarbetsvilja

• Flytande svenska i tal och skrift

Personliga egenskaper:

• Strukturerad: Du har en god förmåga att planera och organisera ditt arbete på ett effektivt sätt.

• Ansvarstagande: Du tar ägandeskap över dina arbetsuppgifter och säkerställer att de utförs med hög kvalitet.

• Flexibel: Du kan anpassa dig till förändrade förutsättningar och trivs i en dynamisk arbetsmiljö.

• Självständig: Du har förmågan att arbeta självständigt och driva ditt arbete framåt.

• Analytisk: Du har en stark analytisk förmåga och kan dra slutsatser från komplexa data.

• Lagspelare: Du samarbetar väl med andra och bidrar till en positiv arbetsmiljö.

Vid frågor kontakta Caroline Woxberg, 0735-09 04 82. Du ansöker med bifogat CV på flipr.se. Vi kommer att träffa kandidater löpande, så vi välkomnar din ansökan så snart som möjligt! Läser du denna annons i din telefon? Du kan i så fall ansöka direkt med din Linkedin-profil utan att bifoga CV och personligt brev.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Interim Enhetschef Återvinning, start augusti

Enhetschef, offentlig förvaltning
Läs mer Jun 26
Vår kund är en kommun i Göteborgsområdet dit vi nu söker en Interim Enhetschef Återvinning. Uppdraget planeras starta i augusti 2024 och avslutas mitten/slutet av januari 2025.

Enhetschefen svarar för ledning och utveckling av enheten och har personal- och budgetansvar samt ingår i avdelningens ledningsgrupp.

Ansvar

Personalansvar för ca 20 chaufförer som kör återvinningsbilar och lastväxlare (kran och dumpers)
Med hjälp av transportledare leda och fördela arbetet
Ekonomisk uppföljning
Service ut mot medborgare i form av telefonsamtal, mail och ärenden
Medarbetarsamtal, APT och andra driftmöten


 Krav på erfarenhet

Flerårig chefserfarenhet och goda referenser av tidigare chefsuppdrag (erfaren chef)
Erfarenhet av att leda grupper som är i behov av förändring
Arbetet kräver B-körkort och goda kunskaper i Officepaketet
Behärskar svenska i tal och skrift


 Meriterande

Har lett driftpersonal
Har erfarenheter från liknande bransch
Kunskaper om tunga fordon


Intervjuer pågår och kandidater presenteras löpande så har du har rätt profil, tveka inte att ansöka. För frågor kontakta Caroline Woxberg, 0735-090 482.

Ansök nu

Interim Verksamhetsutvecklare/processledare, start september

Fastighetsförvaltare
Läs mer Jun 13
Vår kund är en kommun i Göteborgsområdet dit vi nu söker en interim Verksamhetsutvecklare/processledare. Rollen ingår i Fastighetsavdelningen med placering under fastighetschef. Fastighetsavdelningen befinner sig i en utvecklingsfas med inriktning att tydliggöra roller och mandat samt arbeta fram kvalitetssäkrade processer, rutiner och nödvändiga strukturer för att säkerställa grunduppdraget och syftet. Ambitionen för uppdraget är att göra detta socialt- ekonomiskt- och miljömässigt hållbart. Uppdraget som verksamhetsutvecklare inom fastighetsavdelningen innebär att medverka och bidra i detta utvecklingsarbete samt att vara del i avdelningschefens ledningsgrupp.

Som Verksamhetsutvecklare arbetar du självständigt och du identifierar både behov av lösningar samt arbetar utifrån organisationens befintliga behov. Som verksamhetsutvecklare jobbar du nära organisationen och stöttar i frågor rörande verksamhetsutveckling och verksamhetsuppföljning. Vi söker dig som har intresse och driv att skapa förbättring och som har erfarenhet av en liknande roll från fastighetsbranschen och inom verksamhetsutveckling. Du har högskole- eller universitetsutbildning inom ett för tjänsten relevant område, alternativt annan utbildning som tillsammans med flerårig relevant erfarenhet bedöms likvärdig. Har du sedan tidigare arbetat i en politiskt styrd organisation med liknande arbetsuppgifter är detta meriterande.

Ansvar

Driva och utveckla processer så som underhållsprocessen och lokalförsörjningsprocessen.
Driva översyn/framtagande av överenskommelse (AFFavtal) och gränsdragning/samarbete mellan fastighetsavdelningen och stadsserviceförvaltningen (gällande tillsyn och skötsel)
 Ansvara för budget och ekonomiska ramar kopplat till överenskommelsen (ej budgetansvar)
Driva utveckling och översyn av fastighetsavdelningens organisation (kopplat till processer, arbetssätt samt överenskommelsen framför allt inom förvaltarenheten etc)


Krav på erfarenhet

Minst 3 års erfarenhet av fastighetsförvaltning
Erfarenhet av att ha arbetat med utveckling av processer och arbetssätt.
Erfarenhet av avtal och överenskommelser inom kommunal verksamhet och/eller fastighetsområdet.
Förståelse för ekonomi kopplat till fastighetsbranschen


Kompetenser

Kommunikativ och samarbetsorienterad är väldigt viktigt. Ödmjuk och inlyssnande, men samtidigt tydlig. Duktig på att analysera och identifiera kärnan i problem och hitta lösningar/lägga fram förslag utifrån verksamhetens förutsättningar. Förmåga att driva arbetet framåt på ett strukturerat sätt, i samarbete med kollegorna.

Intervjuer pågår och kandidater presenteras löpande så har du har rätt profil, tveka inte att ansöka. För frågor kontakta Caroline Woxberg, 073-509 04 82

Ansök nu

Interim Redovisningsekonom

Redovisningsekonom
Läs mer Maj 29
Vi söker nu en systemkunnig Redovisningsekonom som är tillgänglig omgående för uppdrag hos en av våra kunder i Göteborg. Uppdraget startar i mitten av juni och förväntas löpa fram till årsskiftet. Omfattningen beräknas vara ca 80%.

Som redovisningsekonom kommer du främst att arbeta med redovisning, leverantörsreskontra, betalningar och avstämningar. Du arbetar tillsammans med ytterligare en Redovisningsekonom och rapporterar till företagets CFO.

Vi söker dig som är en trygg och driven ekonom med några års erfarenhet inom redovisning. Har du tidigare erfarenhet av Pyramid eller RamBase är det meriterande men inget krav. Du har en utbildning inom ekonomi och kommunicerar flytande på både svenska och engelska. Det är en fördel om du har ett stort systemintresse och gärna tidigare erfarenhet av ERP implementationer.

Som person är du van att arbeta självständigt och ta eget ansvar för ditt arbetsområde. Du har ett stort eget driv och motiveras av eget ansvar samtidigt som du samarbetar bra med andra.

För detta uppdrag söker vi någon som har möjlighet att arbeta även under sommaren. Möjlighet till semester finns vecka 30 samt från vecka 33 och framåt.

Vid frågor kontakta Caroline Woxberg, 0735-09 04 82. Du ansöker med bifogat CV på flipr.se. Vi kommer att träffa kandidater löpande, så vi välkomnar din ansökan så snart som möjligt! Läser du denna annons i din telefon? I så fall kan du ansöka direkt med din Linkedin-profil utan att bifoga CV och personligt brev.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Interim Koncernredovisningsansvarig med erfarenhet av Cognos

Redovisningsekonom
Läs mer Maj 21
Vi söker nu en Interim Koncernredovisningsansvarig för ett uppdrag hos vår kund som är ett stort börsnoterat bolag med verksamhet i ett flertal länder. Önskad start är att man är med under junibokslutet under första veckan i juli för att sedan kunna ha semester. Uppdraget beräknas löpa under ca 6–9 månader och omfattningen beräknas vara 50-60%.

Som Koncernredovisningsansvarig kommer du att ingå i den centrala ekonomifunktionen och rapportera till företagets CFO. Du får ansvar för koncernkonsolidering och koncernrapportering och arbetar tätt tillsammans med dotterbolag med analys, konsolidering, bokslutsarbete samt intern- och extern rapportering. Då företaget är börsnoterat är det viktigt att ta ansvar för företagets kvartalsrapportering enligt gällande regler.  

Vi söker dig som är civilekonom eller motsvarande och som har gedigen erfarenhet av koncernredovisning i internationell miljö. Du behöver ha arbetat med koncernredovisning i ett noterat bolag och ha god kunskap av rapportering enligt IFRS. Du talar och skriver engelska obehindrat och är en van användare av konsolideringssystem. Du behöver ha erfarenhet av arbete i Cognos och har du dessutom erfarenhet av Aaro är det en fördel. 

Rätt person uppskattar ett arbete i en prestigelös miljö med engagerade kollegor. Du är van att ta eget ansvar och driva det egna arbetet framåt samtidigt som du är en lagspelare med mycket god kommunikationsförmåga. I denna roll är det viktigt att vara självständig, proaktiv, noggrann, strukturerad och vilja leverera hög kvalitet inom givna deadlines. 

Placeringsort för detta uppdrag kan vara både Värnamo och centrala Göteborg. Utgår du från Göteborg kan det förekomma vissa resor till Värnamo.

Vid frågor kontakta Caroline Woxberg, 0735-09 04 82, caroline.woxberg@flipr.se. Du ansöker med bifogat CV på flipr.se. Vi kommer att träffa kandidater löpande, så vi välkomnar din ansökan så snart som möjligt. Läser du denna annons i din telefon? I så fall kan du ansöka direkt med din Linkedin-profil utan att bifoga CV och personligt brev.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Interim kvalificerad Redovisningsekonom

Redovisningsekonom
Läs mer Maj 27
Vi söker nu en kvalificerad Redovisningsekonom som är tillgänglig omgående för uppdrag hos en av våra kunder i Göteborg. Uppdraget startar så snart som möjligt och förväntas löpa under ca 6 månader. 

Rollen är mycket bred och varierande med ansvar för redovisning och bokslut för ett svenskt bolag. I rollen har du många olika kontaktytor inom organisationen och ett nära samarbete med koncernens CFO.

I rollen som Redovisningsekonom kommer du arbeta med följande arbetsuppgifter:

• Bokföring

• Momsdeklarationer

• Preliminärskatt

• Avstämning balanskonton

• Leverantörsreskontra

• Inkommande och utgående betalningar

• Månads- och årsbokslut

• Månadsrapportering i koncernsystem

Vi söker dig som är en trygg och driven ekonom med mångårig erfarenhet inom redovisning och självständigt bokslutsarbete. Du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och kan kommunicera väl på både svenska och engelska. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta med ett helhetsansvar för ekonomin i ett mindre bolag eller som redovisningskonsult på byrå. Har du erfarenhet av Dynamics AX och Aaro är det meriterande men inget krav.

Som person är du van att snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter och att arbeta självständigt. Du är strukturerad och noggrann och har en stark ansvarskänsla. Du har en god samarbetsförmåga och är lösningsorienterad och van att prioritera dina arbetsuppgifter. Flexibilitet och prestigelöshet är egenskaper som värdesätts högt.

Vid frågor kontakta Caroline Woxberg, 0735-09 04 82. Du ansöker med bifogat CV på flipr.se. Vi kommer att träffa kandidater löpande, så vi välkomnar din ansökan så snart som möjligt! Läser du denna annons i din telefon? I så fall kan du ansöka direkt med din Linkedin-profil utan att bifoga CV och personligt brev.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Interim kvalificerad Redovisningsekonom

Redovisningsekonom
Läs mer Maj 22
Vi söker nu en kvalificerad Redovisningsekonom som är tillgänglig omgående för uppdrag hos en av våra kunder i Göteborg. Uppdraget startar så snart som möjligt och förväntas löpa under ca 6 månader. 

Rollen är mycket bred och varierande med ansvar för redovisning och bokslut för ett svenskt bolag. I rollen har du många olika kontaktytor inom organisationen och ett nära samarbete med koncernens CFO.

I rollen som Redovisningsekonom kommer du arbeta med följande arbetsuppgifter:

• Bokföring

• Momsdeklarationer

• Preliminärskatt

• Avstämning balanskonton

• Leverantörsreskontra

• Inkommande och utgående betalningar

• Månads- och årsbokslut

• Månadsrapportering i koncernsystem

Vi söker dig som är en trygg och driven ekonom med mångårig erfarenhet inom redovisning och självständigt bokslutsarbete. Du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och kan kommunicera väl på både svenska och engelska. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta med ett helhetsansvar för ekonomin i ett mindre bolag eller som redovisningskonsult på byrå. Har du erfarenhet av Dynamics AX och Aaro är det meriterande men inget krav.

Som person är du van att snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter och att arbeta självständigt. Du är strukturerad och noggrann och har en stark ansvarskänsla. Du har en god samarbetsförmåga och är lösningsorienterad och van att prioritera dina arbetsuppgifter. Flexibilitet och prestigelöshet är egenskaper som värdesätts högt.

Vid frågor kontakta Caroline Woxberg, 0735-09 04 82. Du ansöker med bifogat CV på flipr.se. Vi kommer att träffa kandidater löpande, så vi välkomnar din ansökan så snart som möjligt! Läser du denna annons i din telefon? I så fall kan du ansöka direkt med din Linkedin-profil utan att bifoga CV och personligt brev.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Interim kvalificerad Redovisningsekonom

Redovisningsekonom
Läs mer Maj 14
Vi söker nu en kvalificerad Redovisningsekonom som är tillgänglig omgående för uppdrag hos en av våra kunder i Göteborg. Uppdraget startar så snart som möjligt och förväntas löpa under ca 6 månader. 

Rollen är mycket bred och varierande med ansvar för redovisning och bokslut för ett svenskt bolag. I rollen har du många olika kontaktytor inom organisationen och ett nära samarbete med koncernens CFO.

I rollen som Redovisningsekonom kommer du arbeta med följande arbetsuppgifter:

• Bokföring

• Momsdeklarationer

• Preliminärskatt

• Avstämning balanskonton

• Leverantörsreskontra

• Inkommande och utgående betalningar

• Månads- och årsbokslut

• Månadsrapportering i koncernsystem

Vi söker dig som är en trygg och driven ekonom med mångårig erfarenhet inom redovisning och självständigt bokslutsarbete. Du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och kan kommunicera väl på både svenska och engelska. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta med ett helhetsansvar för ekonomin i ett mindre bolag eller som redovisningskonsult på byrå. Har du erfarenhet av Dynamics AX och Aaro är det meriterande men inget krav.

Som person är du van att snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter och att arbeta självständigt. Du är strukturerad och noggrann och har en stark ansvarskänsla. Du har en god samarbetsförmåga och är lösningsorienterad och van att prioritera dina arbetsuppgifter. Flexibilitet och prestigelöshet är egenskaper som värdesätts högt.

Vid frågor kontakta Caroline Woxberg, 0735-09 04 82. Du ansöker med bifogat CV på flipr.se. Vi kommer att träffa kandidater löpande, så vi välkomnar din ansökan så snart som möjligt! Läser du denna annons i din telefon? I så fall kan du ansöka direkt med din Linkedin-profil utan att bifoga CV och personligt brev.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Interim Koncernredovisningsansvarig till börsbolag

Redovisningsekonom
Läs mer Maj 2
Vi söker nu en Interim Koncernredovisningsansvarig för ett uppdrag hos vår kund som är ett stort börsnoterat bolag med verksamhet i ett flertal länder. Start för uppdraget är i början av juni och uppdraget beräknas löpa under ca 6–9 månader. Omfattningen är 100% under uppdragets längd men möjlighet finns att även efter avslutat uppdrag fortsätta i mindre omfattning.

Som Koncernredovisningsansvarig kommer du att ingå i den centrala ekonomifunktionen och rapportera till företagets CFO. Du får ansvar för koncernkonsolidering och koncernrapportering och arbetar tätt tillsammans med dotterbolag med analys, konsolidering, bokslutsarbete samt intern- och extern rapportering. Då företaget är börsnoterat är det viktigt att ta ansvar för företagets kvartalsrapportering enligt gällande regler.  

Vi söker dig som är civilekonom eller motsvarande och som har gedigen erfarenhet av koncernredovisning i internationell miljö. Du behöver ha arbetat med koncernredovisning i ett noterat bolag och ha god kunskap av rapportering enligt IFRS. Du talar och skriver engelska obehindrat och är en van användare av konsolideringssystem. Har du erfarenhet av Cognos eller Aaros konsolideringssystem är det en fördel. 

Rätt person uppskattar ett arbete i en prestigelös miljö med engagerade kollegor. Du är van att ta eget ansvar och driva det egna arbetet framåt samtidigt som du är en lagspelare med mycket god kommunikationsförmåga. I denna roll är det viktigt att vara självständig, proaktiv, noggrann, strukturerad och vilja leverera hög kvalitet inom givna deadlines. 

Placeringsort för detta uppdrag kan vara både Värnamo och centrala Göteborg. Utgår du från Göteborg kan det förekomma vissa resor till Värnamo.

Vid frågor kontakta Caroline Woxberg, 0735-09 04 82, caroline.woxberg@flipr.se. Du ansöker med bifogat CV på flipr.se. Vi kommer att träffa kandidater löpande, så vi välkomnar din ansökan så snart som möjligt. Läser du denna annons i din telefon? I så fall kan du ansöka direkt med din Linkedin-profil utan att bifoga CV och personligt brev.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Interim Bolagsjurist

Bolagsjurist
Läs mer Maj 2
Vi söker nu en interim Bolagsjurist för ett uppdrag hos en av våra kunder inom försäkringsbranschen i Göteborg. Önskad start för uppdraget är så snart som möjligt och uppdraget förväntas löpa under ca 4-6 månader. Företaget är globalt med huvudkontor i Göteborg och verksamhet i ett flertal andra länder. I rollen som Bolagsjurist kommer du att ha ansvar för företagets juridiska funktion, bestående av tre andra jurister. Du kommer att ha globalt ansvar för organisationens juridiska frågor och Corporate Governance, samt vara involverad i organisationens styrelsearbete. Du är en del av företagets ledningsgrupp och rapporterar till VD och styrelse. Rollen innebär nära samarbete med hela organisationen samt kontakt med externa intressenter.

Vi söker dig som har

• Juristexamen

• Stor erfarenhet inom affärsjuridik, regelverk och Corporate Governance

• Erfarenhet av arbete som Bolagsjurist och gärna även erfarenhet av att leda en Corporate Legal avdelning

• Utmärkt kommunikationsförmåga och förmåga att bygga starka relationer

• Professionell engelska, både i tal och skrift

Önskvärd omfattning är 80-100% och placeringsort är Göteborg.

Vid frågor kontakta Caroline Woxberg, 0735-09 04 82. Du ansöker med bifogat CV på flipr.se. Vi kommer att träffa kandidater löpande, så vi välkomnar din ansökan så snart som möjligt! Läser du denna annons i din telefon? I så fall kan du ansöka direkt med din Linkedin-profil utan att bifoga CV och personligt brev.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Interim Aktuarie till försäkringsbolag

Aktuarie/Försäkringsaktuarie/Försäkringsmatematiker
Läs mer Apr 25
Vi söker nu en senior Aktuarie för ett uppdrag hos en av våra kunder inom försäkringsbranschen i Göteborg. Önskad start för uppdraget är så snart som möjligt och uppdraget förväntas löpa under ca 4-6 månader. Företaget är globalt med huvudkontor i Göteborg och verksamhet i ett flertal andra länder. I rollen som aktuarie arbetar du med att bedöma och hantera företagets finansiella risk och prognostisera framtida förpliktelser. Aktuariefunktionen är en nyckelfunktion i bolaget och behöver följa Finansinspektionens krav. Du rapporterar i denna roll till CFO, VD och i vissa fall även till styrelsen och har extern kontakt med revisorer och myndigheter.

Vi söker dig som har

• Högskoleutbildning inom matematik, statistik, ekonomi eller likvärdig utbildning

• Flera års erfarenhet av aktuariellt arbete och är ackrediterad aktuarie

• Förståelse för försäkringsprinciper och regelverk inom försäkringsbranschen

• Starka analytiska och problemlösningsförmågor

• Utmärkt kommunikationsförmåga 

• Professionell engelska, både i tal och skrift

Önskvärd omfattning är initialt 100% under en introduktion men arbetet kan därefter utföras på deltid. Det finns även möjlighet att efter en introduktion arbeta på distans i denna roll.

Vid frågor kontakta Caroline Woxberg, 0735-09 04 82. Du ansöker med bifogat CV på flipr.se. Vi kommer att träffa kandidater löpande, så vi välkomnar din ansökan så snart som möjligt! Läser du denna annons i din telefon? I så fall kan du ansöka direkt med din Linkedin-profil utan att bifoga CV och personligt brev.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Interim Ekonom

Redovisningsekonom
Läs mer Mar 14
Just nu har vi flera behov hos våra samarbetspartner i Göteborg och söker dig som är Interim Ekonom med gedigen erfarenhet av löpande bokföring, avstämning och bokslutsarbete från större internationellt bolag. Vi vill gärna att du kan starta inom 1-2 veckor och finnas tillgänglig för uppdrag som löper på ca 6 månader.

Du tillhör en större ekonomiavdelning där du ansvarar för arbetsuppgifter som:

Bankavstämning, inläsning av filer och matchning av fakturor
Avräkningar och fakturahantering för nya och större uppdrag
Månadsbokslut och stängning för att säkerställa korrekt resultat i perioden
Implementering av rutiner vid nya och förändrade processer


I rollen ingår även att vara ett bollplank till organisationen avseende ekonomirelaterade frågor och processer. Tidigare erfarenhet av att arbeta i större organisation med stora flöden samt SAP eller Jeeves är meriterande. Du behöver ha goda färdigheter i Excel för att kunna göra korrekta analyser.

Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi samt har flera års erfarenhet av arbete med löpande bokföring och avstämningar i ett större bolag. Du är en analytisk och driven ekonom som är van att snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter och har en förmåga att arbeta självständigt. Vi ser gärna att du är prestigelös, flexibel och lösningsorienterad samt är noggrann och van att arbeta på ett strukturerat och ansvarstagande sätt. Vi ser också att du gillar att arbeta i team och tycker det är viktigt att hålla en god och positiv stämning på kontoret och bland kollegor. Du är van att driva ärenden och trivs med många kontaktytor, både internt som externt. I rollen förekommer även internationella kontakter, så vi ser att du kommunicerar obehindrat i tal och skrift både på engelska och svenska. Engelska är också koncernspråk.

Uppdragets omfattning är på 100% och beräknas löpa 6 månader. Företag med huvudkontor i Göteborg och som tillämpar hybridarbete med möjlighet att arbeta hemifrån.

Intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor kontakta Sofia Hallberg, sofia.hallberg@flipr.se alt 076-341 22 72. Du ansöker med bifogat CV på flipr.se. Läser du denna annons i din telefon? I så fall kan du ansöka direkt med din Linkedin-profil utan att bifoga CV och personligt brev.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Interim CFO

Ekonomichef
Läs mer Mar 26
Vi söker nu en Interim CFO för ett uppdrag hos en av våra kunder i Göteborg. Start för uppdraget är så snart som möjligt och uppdraget beräknas löpa under minst 6 månader. Som CFO kommer du att ingå i företagets ledningsgrupp och interagera med ett stort antal intressenter och medarbetare i organisationen. Vår kund är en stor global koncern med verksamhet i ett flertal länder.

Huvudsakliga ansvarsområden i rollen är:

• Ledning av företagets ekonomi- och finansfunktioner 

• Utveckling och genomförande av finansiella strategier som stöder företagets övergripande mål

• Hantera processer för finansiell prognostisering, budget och rapportering

• Hantera företagets cashflow och likviditet

• Riskhantering och efterlevnad av regelverk och internationella standarder

• Analys och rapportering av finansiell prestanda till ledningsgrupp och styrelse

För denna roll söker vi dig som är civilekonom och som har flera års erfarenhet av arbete som CFO i en större global koncern. Du behärskar engelska flytande och har en god kommunikationsförmåga i både tal och skrift. Du är en erfaren ledare med förmåga att leda och utveckla team inom finansfunktionen. Du är analytisk och har en förmåga att agera som en strategisk partner till VD och övriga ledningsgruppen genom att ge finansiell expertis och stödja affärsbeslut.

Vi söker dig som trivs i en dynamisk och snabbrörlig verksamhet och är van att arbeta självständigt och driva arbetet framåt. Som person är du social, öppen och innovativ och med en vilja att leverera hög kvalitet mot tydliga deadlines. Att du har ett driv och engagemang till att vilja vara med och förbättra företagets processer tillsammans med övriga kollegor, ser vi som en självklarhet. I denna roll är det viktigt att vara pragmatisk och målinriktad samt vara van vid att arbeta i ett högt tempo. Du behöver även vara empatisk och ha en god kommunikationsförmåga samt vara en trygg ledare som har förmåga att få med dina medarbetare och samtidigt driva förändring.

Vid frågor kontakta Caroline Woxberg, 0735-09 04 82, caroline.woxberg@flipr.se. Du ansöker med bifogat CV på flipr.se. Vi kommer att träffa kandidater löpande, så vi välkomnar din ansökan så snart som möjligt. Läser du denna annons i din telefon? I så fall kan du ansöka direkt med din Linkedin-profil utan att bifoga CV och personligt brev.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Interim Redovisningsansvarig

Redovisningsekonom
Läs mer Feb 26
Vi söker nu en systemkunnig Redovisningsansvarig som är tillgänglig omgående för uppdrag hos en av våra kunder i Göteborg. Uppdraget startar i mitten av mars och förväntas löpa under ca 8 månader. Omfattningen beräknas vara ca 50%.

Som redovisningsansvarig ansvarar du för företagets månadsbokslut, skatt- och momsredovisning samt förbättringsprojekt. I detta uppdrag kommer fokus initialt vara på att vara delaktig i implementation av ett nytt ERP system och övergång av redovisningen till det nya systemet. Det innefattar även att sätta nya rutiner för månadsbokslut och årsbokslut.

Vi söker dig som är en trygg och driven ekonom med mångårig erfarenhet inom redovisning. Har du tidigare erfarenhet av Pyramid eller RamBase är det meriterande men inget krav. Du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och kommunicerar flytande på både svenska och engelska. Du behöver ha ett stort systemintresse och gärna ha erfarenhet av tidigare ERP implementationer.

Som person är du van att arbeta självständigt och tycker om att arbeta i en organisation i förändring. Du har ett stort eget driv och motiveras av eget ansvar samtidigt som du samarbetar bra med andra.

Vid frågor kontakta Caroline Woxberg, 0735-09 04 82. Du ansöker med bifogat CV på flipr.se. Vi kommer att träffa kandidater löpande, så vi välkomnar din ansökan så snart som möjligt! Läser du denna annons i din telefon? I så fall kan du ansöka direkt med din Linkedin-profil utan att bifoga CV och personligt brev.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Interim Group Accounting Manager

Redovisningschef
Läs mer Feb 12
Vi söker nu en Interim Group Accounting manager för ett uppdrag hos en av våra kunder i Göteborg. Start för uppdraget är så snart som möjligt och uppdraget beräknas löpa under minst 6 månader. Som Group Accounting manager kommer du att ingå i en central ekonomi- och finansfunktion och ansvara för koncernkonsolidering och koncernrapportering i en stor internationell koncern.

Huvudsakliga ansvarsområden i rollen är:

• Månadsrapportering till CFO och aktieägare

• Kvartalsvisa rapporter, inklusive fotnoter

• Tillhörande månads- och kvartalsvisa SOX-kontroller

• Uppföljning av eget kapital i fristående legala enheter; bidra till efterlevnad av avtalade villkor

• Hantering av ad hoc-frågor 

Vi söker dig som är civilekonom eller motsvarande med minst tio års arbetslivserfarenhet och erfarenhet av koncernredovisning i internationell miljö. Du behöver ha goda IFRS kunskaper och ha erfarenhet av att leda ett externt shared service center, med fokus på P2P, OTC och RTR. Du har en god förmåga att leda team och andra chefer. Det är meriterande om du har SOX-erfarenhet och erfarenhet av ERP-implementering. Du är trygg med engelska som arbetsspråk. I denna roll är det viktigt att vara pragmatisk, målinriktad och uthållig samt vara van vid att arbeta i ett högt tempo. Du behöver även vara empatisk och ha en god kommunikationsförmåga.

Vid frågor kontakta Caroline Woxberg, 0735-09 04 82, caroline.woxberg@flipr.se. Du ansöker med bifogat CV på flipr.se. Vi kommer att träffa kandidater löpande, så vi välkomnar din ansökan så snart som möjligt. Läser du denna annons i din telefon? I så fall kan du ansöka direkt med din Linkedin-profil utan att bifoga CV och personligt brev.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Interim Financial Controller

Finansiell controller
Läs mer Jan 24
Vi söker nu en interim Financial Controller för ett längre uppdrag hos en av våra kunder inom Transportbranschen. Önskad start för uppdraget är i mitten av februari och uppdraget beräknas löpa under ca 9 månader. Kunden är belägen i Göteborg och arbetet utförs till största delen på kundens kontor med möjlighet att arbeta viss del på distans.

Som Financial Controller ansvarar du för redovisning och uppföljning i tre bolag och rapporterar till CFO och CEO. Företaget har även verksamhet i Norge och Danmark och några resor till huvudkontoret i Norge kan förekomma. 

Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvar i rollen är:

• Helhetsansvar för redovisning och rapportering

• Kund och leverantörsreskontra

• Löpande bokföring

• Inkomst, skatt och momsredovisning

• Månadsrapport och analys 

• Årsbudget och rullande prognos

• Kontakt med bank, revisor och berörda myndigheter

• Stöd till organisationens chefer och delta i ledningsmöten

Du ansvarar för att krav som ställs i lagar och förordningar samt interna instruktioner uppfylls inom samtliga tre bolag. I rollen ingår även att identifiera förbättringsmöjligheter och effektivisera processer och rutiner inom ditt arbetsområde.

Kvalifikationer för tjänsten är:

• Erfarenhet av ett ekonomiskt helhetsansvar

• Relevant eftergymnasial utbildning.

• God samarbets- och kommunikationsförmåga. Vara en lagspelare.

• Noggrann, strukturerad, lösningsorienterad och förändringsbenägen med stor drivkraft.

• God IT förståelse. Erfarenhet av UNIT4 är meriterande men inget krav.

Vid frågor kontakta Caroline Woxberg, 0735-09 04 82, caroline.woxberg@flipr.se. Du ansöker med bifogat CV på flipr.se. Vi kommer att träffa kandidater löpande, så vi välkomnar din ansökan så snart som möjligt. Läser du denna annons i din telefon? I så fall kan du ansöka direkt med din Linkedin-profil utan att bifoga CV och personligt brev.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Interim Controller inom Förnybar Energi

Controller
Läs mer Jan 24
Till vår kund i centrala Göteborg söker vi nu en interim Controller för ett uppdrag med omgående start. Vår kund har som mål att driva energisystemets omvandling till förnybara och hållbara energikällor och därigenom minska klimatavtrycket från svensk energiproduktion. De arbetar längs hela värdekedjan från planering, konstruktion, service & underhåll och drift av vind- och solkraft i Sverige. Ambitionen är att bygga, driva och långsiktigt äga projekten.

Vi söker nu en driven och kunnig Controller för att arbeta med beräkning av kalkyler för vind- och solenergiprojekt samt batterihantering.

Arbetsuppgifter:

·      Beräkning och uppdatering av kalkyler för befintliga och nya projekt

·      Hantering av förfrågningar om förvärv av projekt i olika skeden/stadier

·      Delaktig i dialog med projektutvecklare och samarbetspartner i Tyskland

·      Övriga Ad Hoc uppgifter 

Kvalifikationer:

·      Mycket goda kunskaper i Excel

·      Erfarenhet av projektberäkning och kalkylering

·      Goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift

·      Driv och förmåga att arbeta självständigt

·      Tidigare erfarenhet inom förnybar energi eller energibranschen är meriterande

Uppdraget beräknas löpa under minst 6 månader och önskad start är så snart som möjligt.

Det finns möjlighet att arbeta både i Göteborg och i Falkenberg samt även viss del på distans.

Vid frågor kontakta Caroline Woxberg, 0735-09 04 82, caroline.woxberg@flipr.se. Du ansöker med bifogat CV på flipr.se. Vi kommer att träffa kandidater löpande, så vi välkomnar din ansökan så snart som möjligt. Läser du denna annons i din telefon? I så fall kan du ansöka direkt med din Linkedin-profil utan att bifoga CV och personligt brev.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Interim Projektcontroller

Controller
Läs mer Dec 22
Vi söker nu en analytisk och affärsorienterad Projektcontroller med fokus på investeringar, som är tillgänglig i mitten av januari. Uppdraget förväntas löpa under ca 6 månader och då det är ett uppdrag under rekrytering finns även möjlighet till anställning hos kunden.

Som Projektcontroller kommer du att ha en central och viktig roll i företagets tillväxtresa. I nära samarbete med CFO, VD och dina kollegor kommer du ansvara för uppföljning och analys av investeringsprojekten. Din support till verksamheten är viktig och du kommer att utveckla många kontakter inom organisationen. Positiv och professionell kommunikation, prestigelöshet och trygghet i sig själv är egenskaper som uppskattas och värdesätts högt.

Vi söker dig som har minst 5 års erfarenhet som analytiker, revisor från ”Big 4” eller controller i tillväxtbolag alt Projektcontroller inom fastighet & nyproduktion. Du är Civilekonom eller motsvarande. Ett stort intresse och hög expertis i Excel är ett krav samt ett intresse för bolagets affär. Du har en bred erfarenhet som gör att du kan hantera detaljfrågor såväl som övergripande strategiska frågeställningar. Som person är du analytisk, anpassningsbar, kommunikativ och har ett starkt driv.

Du kommer få möjligheten att vara en del av ett snabbrörligt, innovationsdrivet internationellt bolag i tillväxt. Fördel är om du är van vid snabba beslutsvägar och många kontaktytor, även internationellt. Du har kontakt med samarbetspartners och intressenter i bl a England, Frankrike, Italien och Portugal. Koncernspråket är engelska.

Vid frågor kontakta Caroline Woxberg, 0735-09 04 82, caroline.woxberg@flipr.se. Du ansöker med bifogat CV på flipr.se. Vi kommer att träffa kandidater löpande, så vi välkomnar din ansökan så snart som möjligt! Läser du denna annons i din telefon? I så fall kan du ansöka direkt med din Linkedin-profil utan att bifoga CV och personligt brev.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Interim Lön/HR administratör

Löneadministratör/Lönekonsult
Läs mer Dec 28
Vi söker en Interim Lön/HR administratör för ett uppdrag hos en av våra kunder i Göteborg. Uppdraget startar i mitten av januari och beräknas pågå i 6 månader. Omfattningen är ca 50% och möjlighet att arbeta viss del på distans finns.

Som Lön/HR administratör arbetar du med företagets lönehantering och HR administration. Vi söker dig som har arbetat med löneadministration i minst 3 år och van att arbeta självständigt med hela löneprocessen. Du har kunskap inom lön, arbetsrättens lagar och avtal samt behärskar svenska flytande i både tal och skrift. Du behöver även ha kunskap inom ekonomi samt erfarenhet av Excel. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete i SAP och Concur men det är inget krav. För att passa för uppdraget behöver du ha en hög kapacitet och ha en god förmåga att sätta dig in i komplex struktur och van vid olika system. 

Vid frågor kontakta Caroline Woxberg, 0735-09 04 82. Du ansöker med bifogat CV på flipr.se. Vi kommer att träffa kandidater löpande, så vi välkomnar din ansökan så snart som möjligt! Läser du denna annons i din telefon? I så fall kan du ansöka direkt med din Linkedin-profil utan att bifoga CV och personligt brev.

Ansök nu

Interim Group Accounting Manager

Redovisningschef
Läs mer Dec 19
Vi söker nu en Interim Group Accounting Manager för ett uppdrag hos en av våra kunder i centrala Göteborg. Start för uppdraget är under januari/februari och uppdraget beräknas löpa tom september.

Som Group Accounting Manager kommer du att ingå i den centrala ekonomi- och finansfunktionen och rapportera till gruppens CFO. Du får ansvar för koncernkonsolidering och koncernrapportering och arbetar tätt tillsammans med dotterbolag med analys, konsolidering, bokslutsarbete samt intern- och extern rapportering. Det finns även möjlighet att vara med och arbeta i förbättrings- och utvecklingsprojekt.

Vi söker dig som är civilekonom eller motsvarande med minst fem års arbetslivserfarenhet och erfarenhet av koncernredovisning i internationell miljö. Det är meriterande om du har arbetat med koncernredovisning i ett noterat bolag som följer IFRS och är van vid att arbeta metodiskt för att uppnå en korrekt och tidsenlig externrapportering. Du talar och skriver engelska obehindrat och är en van användare av konsolideringssystem. Har du erfarenhet av Unit4 – FPM (OCRA) konsolideringssystem är det en fördel. 

Rätt person uppskattar ett arbete i en prestigelös miljö med engagerade kollegor. I denna roll samarbetar och stöttar du både kollegor och dotterbolag, därför är det viktigt att vara en lagspelare med god kommunikationsförmåga. Det är viktigt att vara självständig, proaktiv, noggrann, strukturerad och vilja leverera hög kvalité. 

Vid frågor kontakta Caroline Woxberg, 0735-09 04 82, caroline.woxberg@flipr.se. Du ansöker med bifogat CV på flipr.se. Vi kommer att träffa kandidater löpande, så vi välkomnar din ansökan så snart som möjligt. Läser du denna annons i din telefon? I så fall kan du ansöka direkt med din Linkedin-profil utan att bifoga CV och personligt brev.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Interim Redovisningsekonom

Redovisningsekonom
Läs mer Dec 17
Vi söker nu en driven redovisningsekonom som är tillgänglig i början av januari för ett uppdrag hos en av våra kunder i Göteborg. Uppdraget förväntas löpa under ca 1 år och möjlighet till anställning hos kunden finns.

Kunden är en stor internationell koncern med ett flertal olika bolag och varumärken. Som redovisningsekonom tillhör du ett ekonomiteam som tillsammans ansvarar för redovisningen av koncernens alla bolag. 

Huvudsakliga arbetsuppgifter i rollen

• Löpande bokföring, periodiseringar och avstämningar

• Ansvarig för anläggningsregister

• Kundfakturering, leverantörsfakturor, ansvarig för kund och leverantörsreskontra 

• Bank, in och utbetalningar samt avstämningar

• Likviditetsuppföljning 

• Skatte- och momsdeklarationer

• Kontroll av reseräkningar och utbetalningar

• Delaktig i månads och årsbokslut 

• Delaktig vid årliga revisioner

• Delaktig i utvecklingsprojekt av system och processer

Vi söker dig som är en trygg ekonom med några års erfarenhet inom redovisning. Du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och kommunicerar flytande på svenska och engelska. Tidigare erfarenhet av arbete i SAP är meriterande men inget krav.

Som person är du van att snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter och att arbeta självständigt. Du är strukturerad och noggrann och har en stark ansvarskänsla. Du har en god samarbetsförmåga och är lösningsorienterad och van att prioritera dina arbetsuppgifter.

Din support till verksamheten är viktig och du kommer att utveckla många kontakter inom organisationen. Positiv och professionell kommunikation, prestigelöshet och trygghet i sig själv är egenskaper som uppskattas och värdesätts högt.

Vid frågor kontakta Caroline Woxberg, 0735-09 04 82, caroline.woxberg@flipr.se. Du ansöker med bifogat CV på flipr.se. Vi kommer att träffa kandidater löpande, så vi välkomnar din ansökan så snart som möjligt! Läser du denna annons i din telefon? I så fall kan du ansöka direkt med din Linkedin-profil utan att bifoga CV och personligt brev.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Interim Lön/HR administratör

Löneadministratör/Lönekonsult
Läs mer Dec 17
Vi söker en Interim Lön/HR administratör för ett uppdrag hos en av våra kunder i Göteborg. Uppdraget startar i mitten av januari och beräknas pågå i 6 månader. Omfattningen är ca 50% och möjlighet att arbeta viss del på distans finns.

Som Lön/HR administratör arbetar du med företagets lönehantering och HR administration. Vi söker dig som har arbetat med löneadministration i minst 3 år och van att arbeta självständigt med hela löneprocessen. Du har kunskap inom lön, arbetsrättens lagar och avtal samt behärskar svenska flytande i både tal och skrift. Du behöver även ha kunskap inom ekonomi samt erfarenhet av Excel. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete i SAP och Concur men det är inget krav. För att passa för uppdraget behöver du ha en hög kapacitet och ha en god förmåga att sätta dig in i komplex struktur och van vid olika system. 

Vid frågor kontakta Caroline Woxberg, 0735-09 04 82. Du ansöker med bifogat CV på flipr.se. Vi kommer att träffa kandidater löpande, så vi välkomnar din ansökan så snart som möjligt! Läser du denna annons i din telefon? I så fall kan du ansöka direkt med din Linkedin-profil utan att bifoga CV och personligt brev.

Ansök nu

Interim Produktionschef, start omgående, Göteborgsområdet

Produktionschef, tillverkning
Läs mer Dec 6
Flipr söker en driven och engagerad Interim Produktionschef till vår kund som är ett internationellt bolag med flera siter. Uppdraget planeras starta omgående och pågå 4–6 månader. Rollen innebär ett övergripande ansvar för produktionen i Göteborgs-området. Tillsammans med två teamledare leder du verksamheten som består av ca 70 medarbetare inom produktion, planering och test. Du är en trygg ledare som trivs lika bra med operativa frågor som med att utveckla processer och arbetssätt som leder till ökad effektivitet, kvalitet och lönsamhet.

Du har god erfarenhet från liknande roller och gärna tidigare erfarenhet av att arbeta som interim ledare. Som person är du analytisk, målinriktad, har lätt för att prioritera och är bekväm i både svenska och engelska i tal och skrift.

Har du frågor om uppdraget kontakta Birgitta Ödman på 0763-388 777 alternativt birgitta.odman@flipr.se. Vi tar emot ansökningar löpande och uppdraget kan komma tillsättas innan sista ansökningsdag.

Ansök nu

Interim Redovisningsansvarig

Redovisningsekonom
Läs mer Nov 28
Vi söker nu en Redovisningsansvarig som är tillgänglig omgående för ett uppdrag hos en av våra kunder i Göteborg. Uppdraget startar omgående och förväntas löpa under ca 6 månader. Möjlighet finns att arbeta viss del på distans.

Som Redovisningsansvarig ansvarar du för redovisningen för bolagets verksamhet i Sverige. Du är Teamledare för ytterligare två ekonomer, som ansvarar för leverantörsreskontra och löner, och du rapporterar till företagets Ekonomichef.

Rollen innefattar följande arbetsuppgifter:

• Löpande bokföring

• Månadsbokslut 

• Upprättande av årsredovisning

• Avstämningar

• Momsredovisning

• Skatteberäkningar

• Rapportering

• Ansvarig för att redovisningen följer lokala lagkrav och IFRS

• Stödja linjechefer i att förstå budget och resultat 

• Övriga Ad Hoc uppgifter

Vi söker dig som är en trygg och erfaren ekonom och som är van att ha det övergripande ansvaret för ett bolags redovisning. Du arbetar självständigt med redovisning, bokslut, rapportering och arbetsledning. Vi ser gärna att du är civilekonom alternativt har motsvarande förvärvad kunskap. Tidigare erfarenhet av SAP Business One är meriterande men inte ett krav. För rollen krävs goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift samt även goda kunskaper i Excel. 

Som person är du van att snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter och att arbeta självständigt. Du är strukturerad och noggrann och har en stark ansvarskänsla. Du har en god samarbetsförmåga och är van att samarbeta och kommunicera på alla nivåer inom ett företag. Du har även en positiv, vänlig och hjälpsam inställning. 

Vid frågor kontakta Caroline Woxberg, 0735-09 04 82. Du ansöker med bifogat CV på flipr.se. Vi träffar kandidater löpande, så vi välkomnar din ansökan så snart som möjligt! Läser du denna annons i din telefon? I så fall kan du ansöka direkt med din Linkedin-profil utan att bifoga CV och personligt brev.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Interim Enhetschef VA Anläggning

Enhetschef, offentlig förvaltning
Läs mer Okt 25
Vi söker nu en Interim Enhetschef VA Anläggning till en kommun i Göteborgsområdet. Uppdraget startar omgående och beräknas löpa under ca 6 månader.

I rollen som Enhetschef VA Anläggning är du närmast ansvarig chef för medarbetarna på enheten som levererar VA-tjänster till invånarna i kommunen. Enhetens ansvar är ett kvalitetssäkert rörläggararbete i driftskede, nyanläggning av VA-ledningar i egen regi samt att ansvara för inmätning och upplägg av data i enhetens verksamhetssystem, VA-banken. En stor del av enhetens personal arbetar i lag med inhyrda maskinentreprenörer. 

Enhetschefen svarar för ledning och utveckling av enheten och har personal- och budgetansvar samt ingår i VA-avdelningens ledningsgrupp. Löpande arbete med att planera, organisera och prioritera uppgifter och säkerställa bemanning ingår i rollen.

Vi söker dig som har högskoleexamen med lämplig inriktning mot VA-teknik eller motsvarande erfarenhet. Erfarenhet av anläggningsentreprenader och tillämpning av anläggnings-AMA. God kunskap om arbetsmiljöfrågor i anläggningsskedet. Tidigare erfarenhet av chefsuppdrag är viktigt - gärna kompletterad med ledarskapsutbildning. Tidigare chefserfarenhet inom VA området är inget krav. Arbetet kräver körkort B och goda kunskaper i Officepaketet.

Vid frågor kontakta Caroline Woxberg, 0735-09 04 82. Du ansöker med bifogat CV på flipr.se. Vi träffar kandidater löpande, så vi välkomnar din ansökan så snart som möjligt! Läser du denna annons i din telefon? I så fall kan du ansöka direkt med din Linkedin-profil utan att bifoga CV och personligt brev.

Ansök nu

Interim Enhetschef VA Anläggning

Enhetschef, offentlig förvaltning
Läs mer Okt 18
Vi söker nu en Interim Enhetschef VA Anläggning till en kommun i Göteborgsområdet. Uppdraget startar omgående och beräknas löpa under ca 6 månader.

I rollen som Enhetschef VA Anläggning är du närmast ansvarig chef för medarbetarna på enheten som levererar VA-tjänster till invånarna i kommunen. Enhetens ansvar är ett kvalitetssäkert rörläggararbete i driftskede, nyanläggning av VA-ledningar i egen regi samt att ansvara för inmätning och upplägg av data i enhetens verksamhetssystem, VA-banken. En stor del av enhetens personal arbetar i lag med inhyrda maskinentreprenörer. 

Enhetschefen svarar för ledning och utveckling av enheten och har personal- och budgetansvar samt ingår i VA-avdelningens ledningsgrupp. Löpande arbete med att planera, organisera och prioritera uppgifter och säkerställa bemanning ingår i rollen.

Vi söker dig som har högskoleexamen med lämplig inriktning mot VA-teknik eller motsvarande erfarenhet. Erfarenhet av anläggningsentreprenader och tillämpning av anläggnings-AMA. God kunskap om arbetsmiljöfrågor i anläggningsskedet. Tidigare erfarenhet av chefsuppdrag är viktigt - gärna kompletterad med ledarskapsutbildning. Tidigare chefserfarenhet inom VA området är inget krav. Arbetet kräver körkort B och goda kunskaper i Officepaketet.

Vid frågor kontakta Caroline Woxberg, 0735-09 04 82. Du ansöker med bifogat CV på flipr.se. Vi träffar kandidater löpande, så vi välkomnar din ansökan så snart som möjligt! Läser du denna annons i din telefon? I så fall kan du ansöka direkt med din Linkedin-profil utan att bifoga CV och personligt brev.

Ansök nu

Interim Redovisningsekonom

Redovisningsekonom
Läs mer Okt 12
Vi söker nu en redovisningsekonom som är tillgänglig omgående för ett uppdrag hos en av våra kunder inom Automotive. Uppdraget som startar i oktober förväntas löpa under 1 år och placeringsort är Göteborg. Möjlighet finns att arbeta viss del på distans.

Som redovisningsekonom ansvarar du för löpande redovisning, bokslutsarbete och rapportering. I rollen ingår även analys och processutveckling.

• Daglig redovisning och mer komplexa redovisningsfrågor

• Bokslutsarbete

• Delta i processutveckling

• Leverera högkvalitativ service och rådgivning inom ansvarsområdet

• Identifiera förbättringsområden inom ansvarsområdet

• Komplex analys och rapportering

• Mäta och följa upp kvalitet och effektivitet i globala processer, KPI:er.

Vi söker dig som är en trygg ekonom med minst 3-5 års erfarenhet inom finans/redovisning. Du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och är flytande i svenska och engelska i både tal och skift. Tidigare erfarenhet av arbete i SAP S4/HANA är meriterande men inget krav. Du har en god systemförståelse och kunskap om finansiella processer och policys.

Som person är du van att snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter och att arbeta självständigt. Du är strukturerad och noggrann och har en stark ansvarskänsla. Du har en god samarbetsförmåga och är lösningsorienterad och van att arbeta proaktivt. 

Vid frågor kontakta Caroline Woxberg, 0735-09 04 82, caroline.woxberg@flipr.se. Du ansöker med bifogat CV på flipr.se. Vi kommer att träffa kandidater löpande, så vi välkomnar din ansökan så snart som möjligt! Läser du denna annons i din telefon? I så fall kan du ansöka direkt med din Linkedin-profil utan att bifoga CV och personligt brev.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Cash Management Specialist

Finansanalytiker
Läs mer Okt 13
Till snabbväxande industriföretag söker vi nu en Interim Cash Management Specialist. Uppdraget planeras starta 1 november och löpa under ca 7 månader. Till detta uppdrag söker vi en senior och erfaren person som är van att arbeta i en komplex, internationell struktur. Du kommer att ingå i ett Treasury team på 5 personer.  

Huvudsakliga ansvarsområden i rollen är:

• Driva och implementera cash management projekt globalt 

• Utveckla cash management processer och policys 

• Arbeta för ökad automatisering och digitalisering inom uppbyggnaden av kassapooling, bankkonton, betalning, valutahantering och e-handel. 

• Delta i strategiska projekt, även de som involverar nya affärsmodeller 

• Driva och följa upp övergripande treasury- och cash management relaterade frågor. Stödja treasury-verksamheten i finansiella transaktioner, avstämningar och administration av banktjänster 

• Kunna bedöma och förhandla med externa och interna leverantörer inom treasury 

• Hålla kontakt med externa och interna intressenter för ärenden relaterade till cash management, e-handel och treasury 

• Hantera operationella valutatransaktioner

Vi söker dig som har:

• Omfattande erfarenhet från internationell treasury-miljö, minst 10 år 

• Mycket god kännedom om kassapooler och CM-bank set up 

• Arbetslivserfarenhet av skatte- och redovisningsfrågor relaterade till intra-gruppfondering och kassapooling 

• Gedigen projektledningskompetens kopplad till bankintegration med ERP och treasury-system 

• Redovisningserfarenhet relaterad till treasury-transaktioner 

• Färdigheter som projektledare samt förmåga att driva förändring i en snabbrörlig kultur 

• Meriterande med erfarenhet av valutatransaktioner

Som person trivs du i en dynamisk och snabbrörlig verksamhet och är driven och kommunikativ med en förmåga att arbeta hands-on och se till både helhet och detaljer. Att ha en stor affärsförståelse och goda analytiska färdigheter är också viktiga faktorer i rollen. Som person är du proaktiv, strukturerad och lösningsorienterad och med vilja att leverera hög kvalitet mot tydliga deadlines. 

Vid frågor kontakta Caroline Woxberg, 0735-09 04 82, caroline.woxberg@flipr.se. Du ansöker med bifogat CV på flipr.se. Vi träffar kandidater löpande, så vi välkomnar din ansökan så snart som möjligt! Läser du denna annons i din telefon? I så fall kan du ansöka direkt med din Linkedin-profil utan att bifoga CV och personligt brev.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Finansieringsansvarig

Finansekonom
Läs mer Okt 13
Vi söker nu en Interim Finansieringsansvarig som kommer att arbeta med finansierings- och kapitalmarknads-aktiviteter hos vår kund i Göteborg. Uppdraget startar inom kort och beräknas löpa under minst 6 månader. Du kommer att spela en viktig roll inom finans och ha ett nära samarbete med både externa och interna intressenter.

Huvudsakliga arbetsuppgifter i rollen är att förbereda, genomföra och samordna finansieringsaktiviteter, inklusive bankfinansiering och transaktioner på kapitalmarknaden. Rollen innebär mycket kontakt med banker och finansiella institutioner samt investerare och andra intressenter. I denna roll kommer du att vara en del av treasury-teamet och vara involverad i alla treasury-relaterade arbetsuppgifter. Positionen kräver gedigen erfarenhet inom treasury- och/eller finansieringsrelaterade områden, företrädesvis från ett företag eller en bank. Erfarenhet av riskhantering och kapitalmarknader är en stor fördel.

• Stöd till CFO och corporate treasury med strategiska finansieringsplaner

• Samordna och genomföra alla finansieringsrelaterade aktiviteter som bankfinansiering och kapitalmarknadsaktiviteter

• Arbeta med bankrelationer och ta en aktiv roll i förhandlingar

• Stödja vid företagsfinansieringsrelaterade uppgifter som finansiering av eget kapital och kapitalstrukturer

• Arbeta aktivt med andra treasury-relaterade aktiviteter

• Förbereda presentationer för ledningen, styrelsen och långivare/investerare

Vi söker dig som har

• Universitetsexamen i företagsekonomi eller motsvarande

• Minst 5-10 års erfarenhet av bankfinansiering och kapitalmarknadsoperationer

• Erfarenhet från en bank är en stor fördel

• Erfarenhet från en internationell miljö är en fördel

• Stark affärsförståelse och mycket goda analytiska färdigheter

• Kunnig i att förstå och tolka finansiell information och kommunicera informationen på ett klart och koncist sätt

• Förmåga att planera, samordna och utföra arbete med många olika intressenter involverade

Som person är du analytisk och lösningsorienterad och har en proaktiv inställning och en förmåga att se till både helhet och detaljer. Du är en naturlig ledare med fokus på att utveckla och coacha andra. För denna position är det viktigt att du har goda kommunikativa färdigheter. Du kommer att vara en del av ett internationellt team och behöver därför behärska engelska flytande i både tal och skrift.

Vid frågor kontakta Caroline Woxberg, 0735-09 04 82. Du ansöker med bifogat CV på flipr.se. Vi träffar kandidater löpande, så vi välkomnar din ansökan så snart som möjligt! Läser du denna annons i din telefon? I så fall kan du ansöka direkt med din Linkedin-profil utan att bifoga CV och personligt brev.

Ansök nu

Senior HR Business Partner

HR-specialist/HR-adviser
Läs mer Sep 28
Nu söker vi dig som har flera års erfarenhet av att arbeta nära ledningsteam och är intresserad av rollen som Senior HR Business Partner hos vår kund i Göteborg. Uppdraget startar i oktober och beräknas pågå i ca 6 månader.

Till stort internationellt företag söker vi en engagerad HR Business Partner som trivs med att arbeta nära affären som partner till organisationens chefer. Det här uppdraget passar dig som är van vid att arbeta med organisationer i förändring och som är trygg i samtliga HR processer. Som person behöver du vara driven, självgående samt bra på att bygga relationer och hantera intressenter i en komplex verksamhet.

Du är prestigelös och trivs lika bra med operativa och administrativa uppgifter som att arbeta mer strategiskt. Det är en stor fördel om du har erfarenhet från att arbeta i internationella teknikorienterade miljöer med ingenjörer, utvecklare och liknande kompetenser. God kommunikation, självledarskap och förmåga att hantera och driva förändring är viktiga egenskaper. Du behöver vara flytande i både svenska och engelska.

Uppdraget förväntas starta inom ett par veckor och beräknas pågå ca 6 månader med omfattning 100%.

Vid frågor kontakta Sofia Hallberg, 076-341 22 72 eller Birgitta Ödman, 076-338 87 77. Du ansöker med bifogat CV på flipr.se. Vi kommer att träffa kandidater löpande och uppdraget kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen, så vi välkomnar din ansökan så snart som möjligt. Läser du denna annons i din telefon? I så fall kan du ansöka direkt med din Linkedin-profil utan att bifoga CV och personligt brev.

Ansök nu

Interim Enhetschef VA Anläggning

Enhetschef, offentlig förvaltning
Läs mer Okt 10
Vi söker nu en Interim Enhetschef VA Anläggning till en kommun i Göteborgsområdet. Uppdraget startar omgående och beräknas löpa under ca 6 månader.

I rollen som Enhetschef VA Anläggning är du närmast ansvarig chef för medarbetarna på enheten som levererar VA-tjänster till invånarna i kommunen. Enhetens ansvar är ett kvalitetssäkert rörläggararbete i driftskede, nyanläggning av VA-ledningar i egen regi samt att ansvara för inmätning och upplägg av data i enhetens verksamhetssystem, VA-banken. En stor del av enhetens personal arbetar i lag med inhyrda maskinentreprenörer. 

Enhetschefen svarar för ledning och utveckling av enheten och har personal- och budgetansvar samt ingår i VA-avdelningens ledningsgrupp. Löpande arbete med att planera, organisera och prioritera uppgifter och säkerställa bemanning ingår i rollen. Det kan bli aktuellt med beredskapstjänstgöring. 

Vi söker dig som har högskoleexamen med lämplig inriktning mot VA-teknik eller motsvarande erfarenhet. Erfarenhet av anläggningsentreprenader och tillämpning av anläggnings-AMA. God kunskap om arbetsmiljöfrågor i anläggningsskedet. Tidigare erfarenhet av chefsuppdrag är viktigt - gärna kompletterad med ledarskapsutbildning. Arbetet kräver körkort B och goda kunskaper i Officepaketet.

Vid frågor kontakta Caroline Woxberg, 0735-09 04 82. Du ansöker med bifogat CV på flipr.se. Vi träffar kandidater löpande, så vi välkomnar din ansökan så snart som möjligt! Läser du denna annons i din telefon? I så fall kan du ansöka direkt med din Linkedin-profil utan att bifoga CV och personligt brev.

Ansök nu

Interim Head of Treasury till Aros Kapital

Finansekonom
Läs mer Sep 25
Vi söker nu en Interim Head of Treasury till vår kund Aros Kapital i Göteborg.

Genom personlig service och moderna systemlösningar erbjuder Aros Kapital finansieringslösningar för företag i form av fastighetslån, företagslån, fakturaköp och leasing. Aros Kapital startade 2004 och har idag ca 100 medarbetare som utgår från företagets kontor i Göteborg, Stockholm, Örebro, Oslo och London. Medarbetarna på Aros drivs av engagemang, entreprenörskap, professionalism och gemenskap. 

Som Head of Treasury ansvarar du för att hantera företagets likviditet, kapitalstruktur och finansiella risker. Tjänsten har en central roll i företagets finansiella strategi och ledning och rapporterar till CFO.

Huvudsakliga ansvarsområden inkluderar:

• Finansiering - Ansvar för att säkra adekvat finansiering och kapitalstruktur för att möjliggöra företagets tillväxt och expansion.

• Valutakurser - Hantera och minimera valutarisker genom noggrann övervakning och effektiva valutasäkringsstrategier.

• Likviditet - Utveckla och genomföra likviditetsstrategier för att säkerställa att företaget har tillräckligt med likvida medel för sina operativa behov och framtida tillväxt.

• Räntehantering - Optimering av räntepositioner och utveckling av ränteplaner för att minimera räntekostnader och maximera avkastning på placeringar.

• Placeringsportfölj - Ansvar för att hantera och diversifiera företagets placeringsportfölj för att säkerställa en sund och lönsam avkastning på överskottskapital.

• Relationer med externa parter - Upprätthålla goda relationer med banker och andra institutioner som företaget interagerar med.

Vi söker dig som är civilekonom eller motsvarande och som har gedigen erfarenhet inom området. Du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift. 

Du trivs i en dynamisk och snabbrörlig verksamhet och är van att arbeta självständigt och driva arbetet framåt. Som person är du social, öppen och innovativ och med en vilja att leverera hög kvalitet mot tydliga deadlines. Du har ett driv och engagemang till att vara med och förbättra och utveckla processer.

Uppdraget startar omgående och förväntas löpa under ca 5–6 månader. Tjänsten kan anpassas så att omfattningen kan vara 50–100%.

Vid frågor kontakta Caroline Woxberg, 0735-09 04 82. Du ansöker med bifogat CV på flipr.se. Vi kommer att träffa kandidater löpande, så vi välkomnar din ansökan så snart som möjligt! Läser du denna annons i din telefon? I så fall kan du ansöka direkt med din Linkedin-profil utan att bifoga CV och personligt brev.

Ansök nu

Interim Head of Treasury till Aros Kapital

Finansekonom
Läs mer Sep 6
Vi söker nu en Interim Head of Treasury till vår kund Aros Kapital i Göteborg.

Genom personlig service och moderna systemlösningar erbjuder Aros Kapital finansieringslösningar för företag i form av fastighetslån, företagslån, fakturaköp och leasing. Aros Kapital startade 2004 och har idag ca 100 medarbetare som utgår från företagets kontor i Göteborg, Stockholm, Örebro, Oslo och London. Medarbetarna på Aros drivs av engagemang, entreprenörskap, professionalism och gemenskap. 

Som Head of Treasury ansvarar du för att hantera företagets likviditet, kapitalstruktur och finansiella risker. Tjänsten har en central roll i företagets finansiella strategi och ledning och rapporterar till CFO.

Huvudsakliga ansvarsområden inkluderar:

• Finansiering - Ansvar för att säkra adekvat finansiering och kapitalstruktur för att möjliggöra företagets tillväxt och expansion.

• Valutakurser - Hantera och minimera valutarisker genom noggrann övervakning och effektiva valutasäkringsstrategier.

• Likviditet - Utveckla och genomföra likviditetsstrategier för att säkerställa att företaget har tillräckligt med likvida medel för sina operativa behov och framtida tillväxt.

• Räntehantering - Optimering av räntepositioner och utveckling av ränteplaner för att minimera räntekostnader och maximera avkastning på placeringar.

• Placeringsportfölj - Ansvar för att hantera och diversifiera företagets placeringsportfölj för att säkerställa en sund och lönsam avkastning på överskottskapital.

• Relationer med externa parter - Upprätthålla goda relationer med banker och andra institutioner som företaget interagerar med.

Vi söker dig som är civilekonom eller motsvarande och som har gedigen erfarenhet inom området. Du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift. 

Du trivs i en dynamisk och snabbrörlig verksamhet och är van att arbeta självständigt och driva arbetet framåt. Som person är du social, öppen och innovativ och med en vilja att leverera hög kvalitet mot tydliga deadlines. Att du har ett driv och engagemang till att vilja vara med och förbättra Aros processer tillsammans med övriga kollegor, ser vi som en självklarhet.

Uppdraget startar omgående och förväntas löpa under ca 5–6 månader. Tjänsten kan anpassas så att omfattningen kan vara 50–100%.

Vid frågor kontakta Caroline Woxberg, 0735-09 04 82. Du ansöker med bifogat CV på flipr.se. Vi kommer att träffa kandidater löpande, så vi välkomnar din ansökan så snart som möjligt! Läser du denna annons i din telefon? I så fall kan du ansöka direkt med din Linkedin-profil utan att bifoga CV och personligt brev.

Ansök nu

Interim Controller med erfarenhet av MS Dynamics 365

Controller
Läs mer Sep 6
Vi söker nu en systemintresserad Controller till vår kund med placering i centrala Göteborg. Vi vill gärna att du kan starta omgående och uppdraget planeras löpa under ca 4 månader. Vår kund arbetar med förnybar energi i form av vind- och solkraft.  

Din huvuduppgift kommer att vara att testa anpassningar i systemet MS Dynamics 365 för att säkerställa att dessa resulterar i korrekt rapportering avseende servicemodul, lager, redovisning och administration. Du behöver vara en systemintresserad ekonom och ha erfarenhet av eget arbete i MS Dynamics 365.

Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom ekonomi samt erfarenhet av arbete som Controller. Du har erfarenhet av ekonomisk styrning, analys och uppföljningsarbete. För att lyckas i rollen är du självständig och lösningsorienterad samt är duktig på att analysera och validera data. Du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift.

Tjänsten är initialt på ca 50- 75% men kan eventuellt utökas vid behov. Det finns möjlighet att arbeta viss del hemifrån.

Vid frågor kontakta Caroline Woxberg, 0735-09 04 82. Du ansöker med bifogat CV på flipr.se. Vi kommer att träffa kandidater löpande, så vi välkomnar din ansökan så snart som möjligt! Läser du denna annons i din telefon? I så fall kan du ansöka direkt med din Linkedin-profil utan att bifoga CV och personligt brev.

Ansök nu

Interim Löneadministratör

Löneadministratör
Läs mer Aug 25
Vi söker en Interim Löneadministratör för ett uppdrag hos en av våra kunder inom byggbranschen i Göteborg. Uppdraget startar omgående och beräknas pågå i ca 6 månader. 

Som löneadministratör är du med i hela löneprocessen och tillsammans med löneansvarig ansvarar ni för företagets löner som utgörs av både kollektiv- och tjänstemän. Du är även med och ger service och support till medarbetare gällande lönefrågor, tidsregistrering, reseräkningar/utlägg mm.

Huvudsakliga arbetsuppgifter i rollen:

• Koordinering tidrapportering

• Följa upp sjukskrivningar 

• Kvittohantering/utgiftsredovisning

• Löneberedningsarbete

• Enklare avstämningsarbete

• Enklare bokföring

• Registrera nyanställd personal

• Rapportera Statistik till SCB 

• Sammanställning rapporter/uppgifter internt och externt. 

• Behjälplig vid semesterårsskifte samt årsbokslut lön

• Övrig administration relaterad till personal

Vi söker dig som har en utbildning på yrkeshögskolenivå inom lön och/eller ekonomi, alternativt har erfarenhet från liknande arbete. Du har kunskap inom lön, arbetsrättens lagar och avtal samt behärskar svenska flytande i både tal och skrift. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete i Flex HRM / Flex Lön men det är inget krav. Som person är du öppen och positiv samt är van att arbeta självständigt och ta egna initiativ.

Tjänsten kan anpassas så att omfattningen kan vara 80–100%. 

Vid frågor kontakta Caroline Woxberg, 0735-09 04 82. Du ansöker med bifogat CV på flipr.se. Vi kommer att träffa kandidater löpande, så vi välkomnar din ansökan så snart som möjligt! Läser du denna annons i din telefon? I så fall kan du ansöka direkt med din Linkedin-profil utan att bifoga CV och personligt brev.

Ansök nu

Interim KMA ansvarig

Kvalitetschef
Läs mer Aug 8
Vi söker nu en interim KMA ansvarig till en av våra kunder inom Bygg- och anläggningsbranschen i Göteborg. Som KMA ansvarig utvecklar du verksamhetens kvalitets-, arbets- och miljöarbete i koncernen och rapporterar till VD. Du ansvarar för att underhålla, förvalta samt utveckla företagets integrerade verksamhetssystem (kvalitet/miljö/arbetsmiljö) certifieringar samt ackrediteringar inom koncernen.     I rollen som KMA-ansvarig har du befogenheter att verka för att aktivt stödja, utveckla och följa upp företagets kvalitets- och arbetsmiljöarbete så att detta bedrivs enligt företagets mål, rutiner, handlingsplaner och policys.

Bland de individuella arbetsuppgifterna ingår bl. a:

• Upprätta/revidera rutiner inom KMA-handboken och tillhörande checklistor.

• Uppföljning av verksamhetsmål.  

• Genomföra internrevisioner i projekten.

• Ta fram miljöutredningar som skall kartlägga företagets effekter på vatten, luft och mark.

• Upprätta/revidera kemikalieförteckning med tillhörande säkerhetsdatablad.

• Ansvara för att samtliga produkter på företagets hemsida är rätt uppdaterade.

• Stötta i KMA frågor i de olika projekten.

• Behjälplig med att ta fram anpassad KMA-manual på arbetsplatser med specifika behov i projekten. 

• Sammankalla till ledningens genomgång.

För denna roll söker vi dig som har följande kvalifikationer:

• Akademisk utbildning eller annan likvärdig utbildning.

• Dokumenterad kunskap inom ledningssystem för kvalitet/miljö/arbetsmiljö.

• Dokumenterad erfarenhet från internrevision och styrning av processer.

• Kunskaper inom arbetsmiljö- och miljölagstiftning relevant för Bygg- och anläggningsbranschen.

• Mycket goda kunskaper i Word och Excel samt svenska språket i skrift.

• Strukturerad och självgående för att självständigt kunna styra sitt arbete.

• Samarbetsvillig och professionell

• Noggrann

Uppdraget startar så snart som möjligt och förväntas pågå under ca 6 månader. Det finns möjlighet att anpassa rollen så att omfattningen kan vara mellan 60–100%. Placering är på företagets kontor i Göteborg. Vissa resor till företagets andra regioner kan förekomma.

Vid frågor kontakta Caroline Woxberg, 0735-09 04 82, caroline.woxberg@flipr.se. Du ansöker med bifogat CV på flipr.se. Vi kommer att träffa kandidater löpande, så vi välkomnar din ansökan så snart som möjligt! Läser du denna annons i din telefon? I så fall kan du ansöka direkt med din Linkedin-profil utan att bifoga CV och personligt brev.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Interim Manager Financial Control - Operations

Redovisningschef
Läs mer Aug 4
Till snabbväxande industriföretag söker vi nu en Interim Manager Financial Control - Operations. Uppdraget planeras starta inom ett par veckor och löpa under ca 6 månader. Till detta uppdrag söker vi en affärsinriktad och trygg ledare som är van att arbeta i en komplex, internationell struktur. Du kommer att leda ett team på 5 Financial Controllers.

Teamet ansvarar bland annat för bokslut, månadsvis finansiell rapportering, Ad Hoc rapportering och analyser, framtagande och uppföljning av KPI, utveckling av metoder för styrning och rapportering samt processutveckling.

Vi söker dig som är civilekonom eller motsvarande och förutom gedigen erfarenhet som ledare inom området bör du ha erfarenhet från internationella bolag och god förståelse för konsolidering och finansiell rapportering enligt IFRS. Du trivs i en dynamisk och snabbrörlig verksamhet och är en driven och kommunikativ ledare som även har förmåga att arbeta hands-on som teamledare. Att ha en stor förståelse för affären och goda analytiska färdigheter är också viktiga faktorer i rollen. Som person är du proaktiv, strukturerad och lösningsorienterad och med vilja att leverera hög kvalitet mot tydliga deadlines. 

Vid frågor kontakta Caroline Woxberg, 0735-09 04 82, caroline.woxberg@flipr.se. Du ansöker med bifogat CV på flipr.se. Vi kommer att träffa kandidater löpande, så vi välkomnar din ansökan så snart som möjligt! Läser du denna annons i din telefon? I så fall kan du ansöka direkt med din Linkedin-profil utan att bifoga CV och personligt brev.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Redovisningsekonomer för konsultuppdrag

Redovisningsekonom
Läs mer Jun 11
För varierande uppdrag hos våra kunder söker vi nu både juniora och seniora redovisningsekonomer. Som konsult får du möjlighet att utvecklas genom intressanta och varierande arbetsuppgifter på olika företag inom en rad olika branscher. Beroende på din bakgrund och erfarenhet, i kombination med dina egna mål, så matchar vi ett passande uppdrag till dig. Varje uppdrag har olika förutsättningar och utmaningar, vilket innebär stora utvecklingsmöjligheter. 

Huvudsakliga arbetsuppgifter

Vi söker både juniora och seniora redovisningsekonomer och arbetsuppgifterna kan därför variera inom: 

Kund- och Leverantörsreskontra
Redovisning och bokslut
Moms och skattefrågor
Årsredovisningar och bolagsdeklarationer
Rapportering och uppföljning
Koncernredovisning och konsolidering
Projektarbete
Kontakt med revisorer och myndigheter
Övriga Ad Hoc uppgifter


Kvalifikationer 

Vi söker dig som har en examen från högskola/universitet med inriktning ekonomi och som har flerårig erfarenhet av arbete som redovisningsekonom. Beroende på uppdrag så kan krav på specifik erfarenhet och antal år av arbetserfarenhet variera något. Du behöver ha goda kunskaper i både svenska och engelska, i såväl tal som skrift. Som redovisningsekonom bör du känna dig bekväm och van vid att arbeta i olika system och vara en van Excelanvändare. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete i SAP.

Du är en trygg och driven ekonom som är van att snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter och har en förmåga att arbeta självständigt. Som konsult behöver du vara prestigelös, flexibel och lösningsorienterad samt ha en god kommunikativ förmåga och ha lätt för att samarbeta med andra. Du är noggrann och van att arbeta på ett strukturerat och ansvarstagande sätt. Vi värdesätter ett affärsmässigt tänkande och att du har lätt för att knyta nya kontakter.

Intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt. För frågor kontakta Caroline Woxberg, caroline.woxberg@flipr.se.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Interim Redovisningsekonom

Redovisningsekonom
Läs mer Jun 9
Vi söker en erfaren och självgående redovisningsekonom för ett konsultuppdrag hos vår kund i centrala Göteborg. Uppdraget sträcker sig över 4-6 månader med omgående start. Som redovisningsekonom kommer du att vara ansvarig för löpande redovisning, skatt, moms, avstämningar och månadsbokslut. Det kan även förekomma övriga Ad Hoc-uppgifter.

För detta uppdrag söker vi dig som har en utbildning inom ekonomi och tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du är självgående och kan ta ansvar för att driva arbetsuppgifter framåt. Erfarenhet av arbete i Dynamics AX är meriterande, men inte ett krav. Du behöver ha goda kunskaper i Excel och flytande kunskaper i svenska.

Uppdragets omfattning kan anpassas och variera mellan 70-100%. Det finns även möjlighet till semester under några veckor i juli. Arbetet sker på plats på kundens kontor i Gårda.

Är du en driven redovisningsekonom med erfarenhet och tillgänglig för ett nytt konsultuppdrag, ser vi fram emot att höra från dig.

Vid frågor kontakta Caroline Woxberg, 0735-09 04 82. Du ansöker med bifogat CV på flipr.se. Vi kommer att träffa kandidater löpande, så vi välkomnar din ansökan så snart som möjligt! Läser du denna annons i din telefon? I så fall kan du ansöka direkt med din Linkedin-profil utan att bifoga CV och personligt brev.

Ansök nu

Ekonomiansvarig

Ekonomichef
Läs mer Maj 17
Vill du arbeta i ett bolag som gör skillnad och bidrar till utveckling av läkemedel? Vill du arbeta i ett företag med stark kultur och laganda och där medarbetarna har stort intresse för bolagets utveckling? Här är möjligheten för dig som trivs att arbeta brett inom redovisning och att utveckla och effektivisera processer i samarbete med andra. Nu söker vi en ekonomiansvarig till en av våra kunder i centrala Göteborg. Rollen innebär initialt inget personalansvar och du rapporterar till CFO.

Lite mer om jobbet:

• Helhetsansvar för redovisning och finansiell rapportering för koncernens fem bolag, där moderbolaget är börsnoterat och redovisar enligt IFRS

• Ansvar för arbete kring löpande bokföring, månadsbokslut, kvartalsbokslut och årsbokslut med kvalitet och effektivitet  

• Ansvar för konsolidering och koncernredovisning

• Budgetering och projektredovisning

• Initiera och driva effektiviserings- och förändringsprojekt och utveckla rutiner och processer kring redovisning och rapportering 

• Kontakt med bolagets revisorer

• Systemansvar för Visma Net och för rapportering, One Stop Reporting

Vi söker dig som är civilekonom eller motsvarande och minst 5 års erfarenhet inom redovisningsområdet. Du har stark redovisningskompetens, inklusive koncernredovisning och förståelse för IFRS. Du trivs att arbeta med alla delar inom redovisningen, såväl löpande redovisning som årsbokslut och rapportering. Vi ser gärna att du har erfarenhet från verksamheter där projektredovisning är central. Har du dessutom erfarenhet att driva effektiviserings- och förbättringsprojekt och har arbetat i börsbolag eller tillväxtbolag är det meriterande. Du har goda kunskaper i engelska i tal och skrift.

Vi söker dig som gillar lagarbete och har lätt att skapa goda relationer. Du är hands on, initiativtagande, vågar prova på och du trivs med stort eget ansvar.

I den akademiska miljön är det fördel om du har intresse för naturvetenskap. 

Tjänsten börjar initialt som ett konsultuppdrag och start är så snart som möjligt. För denna tjänst söker vi dig som är intresserad av att på sikt gå över i en fast tjänst.

Vid frågor kontakta Caroline Woxberg, 0735-09 04 82. Du ansöker med bifogat CV på flipr.se. Vi kommer att träffa kandidater löpande, så vi välkomnar din ansökan så snart som möjligt! Läser du denna annons i din telefon? I så fall kan du ansöka direkt med din Linkedin-profil utan att bifoga CV och personligt brev.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Interim Löneadministratör

Löneadministratör
Läs mer Maj 30
Vi söker en erfaren Interim Löneadministratör för ett uppdrag hos en av våra kunder inom byggbranschen i västra Göteborg. Uppdraget startar omgående och beräknas pågå i ca 4 månader. 

Som löneadministratör är du med i hela löneprocessen och tillsammans med löneansvarig ansvarar ni för företagets löner som utgörs av både kollektiv- och tjänstemän. Du är även med och arbetar med utveckling av rutiner och arbetssätt, samt ger daglig service och support till chefer och medarbetare gällande lönefrågor, tidsregistrering, reseräkningar/utlägg mm.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

• Registrering av nyanställningar i lönesystemet, löneunderlag samt avslut

• Tolka lagar och kollektivavtal

• Löpande underhåll av system

• Ta fram och förmedla statistik och rapporter

• Rapportering myndigheter, Försäkringskassan, AFA med flera

• Administration av pension och försäkringar

• Tidredovisning för ett antal yrkesarbetare veckovis

• Vissa övriga Ad Hoc uppgifter

Vi söker dig som har en utbildning på yrkeshögskolenivå inom lön och/eller ekonomi, alternativt har erfarenhet från liknande arbete. Du har kunskap inom lön, arbetsrättens lagar och avtal samt behärskar svenska flytande i både tal och skrift. Det är mycket positivt om du har ett intresse för digitalisering och goda kunskaper inom system samt Microsoft Office och specifikt Excel. Som person är du noggrann, strukturerad, ansvarstagande och kommunikativ.

Det är meriterande med tidigare erfarenhet av lönehantering inom byggbranschen samt erfarenhet av ekonomisystemet 3L.

Tjänsten kan anpassas så att omfattningen kan vara 50–100%. Det finns även möjlighet att planera arbetet så att man kan vara ledig en del i sommar. 

Vid frågor kontakta Caroline Woxberg, 0735-09 04 82. Du ansöker med bifogat CV på flipr.se. Vi kommer att träffa kandidater löpande, så vi välkomnar din ansökan så snart som möjligt! Läser du denna annons i din telefon? I så fall kan du ansöka direkt med din Linkedin-profil utan att bifoga CV och personligt brev.

Ansök nu

Redovisningsekonomer för konsultuppdrag

Redovisningsekonom
Läs mer Apr 4
För varierande uppdrag hos våra kunder söker vi nu både juniora och seniora redovisningsekonomer. Som konsult får du möjlighet att utvecklas genom intressanta och varierande arbetsuppgifter på olika företag inom en rad olika branscher. Beroende på din bakgrund och erfarenhet, i kombination med dina egna mål, så matchar vi ett passande uppdrag till dig. Varje uppdrag har olika förutsättningar och utmaningar, vilket innebär stora utvecklingsmöjligheter. 

Huvudsakliga arbetsuppgifter

Vi söker både juniora och seniora redovisningsekonomer och arbetsuppgifterna kan därför variera inom: 

Kund- och Leverantörsreskontra
Redovisning och bokslut
Moms och skattefrågor
Årsredovisningar och bolagsdeklarationer
Rapportering och uppföljning
Koncernredovisning och konsolidering
Projektarbete
Kontakt med revisorer och myndigheter
Övriga Ad Hoc uppgifter


Kvalifikationer 

Vi söker dig som har en examen från högskola/universitet med inriktning ekonomi och som har flerårig erfarenhet av arbete som redovisningsekonom. Beroende på uppdrag så kan krav på specifik erfarenhet och antal år av arbetserfarenhet variera något. Du behöver ha goda kunskaper i både svenska och engelska, i såväl tal som skrift. Som redovisningsekonom bör du känna dig bekväm och van vid att arbeta i olika system och vara en van Excelanvändare. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete i SAP.

Du är en trygg och driven ekonom som är van att snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter och har en förmåga att arbeta självständigt. Som konsult behöver du vara prestigelös, flexibel och lösningsorienterad samt ha en god kommunikativ förmåga och ha lätt för att samarbeta med andra. Du är noggrann och van att arbeta på ett strukturerat och ansvarstagande sätt. Vi värdesätter ett affärsmässigt tänkande och att du har lätt för att knyta nya kontakter.

Intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt. För frågor kontakta Caroline Woxberg, caroline.woxberg@flipr.se.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Interim Löneadministratör

Löneadministratör
Läs mer Maj 16
Vi söker en erfaren och självgående Interim Löneadministratör med kunskaper inom HR Administration för ett uppdrag hos en av våra kunder i västra Göteborg. Uppdraget startar inom kort och beräknas pågå i ca 4 månader. Som Interim Löneadministratörer kommer du ansvara för att hantera löneadministrationen för fyra bolag och vara involverad i HR-administrativa uppgifter.

Ansvarsområden:

·        Hantera löneadministrationen för 70-80 kontorsanställda i totalt fyra bola

·        Säkerställa att löneadministrationen följer gällande lagar, policys och förfaranden

·        Arbeta i löneprogrammet Visma lön för att hantera och processa löner

·        Stödja övergången till Visma tid smart för tidrapportering och utläggshantering

·        Utföra HR-administrativa uppgifter och vissa övriga Ad Hoc uppgifter

Kvalifikationer:

·        Tidigare erfarenhet av löneadministration och arbete i Visma lön

·        Kunskap inom HR-administration

·        God förståelse för lönehantering och lagstiftning inom området

·        Förmåga att snabbt sätta dig in i nya system och processer

·        Självgående och kan arbeta effektivt med minimal handledning

·        Utmärkt noggrannhet och uppmärksamhet på detaljer

·        Starka kommunikationsfärdigheter och förmåga att samarbeta med olika intressenter

Tjänsten kan anpassas så att omfattningen kan vara 60–100%. Det finns även möjlighet att planera arbetet så man kan vara ledig en del i sommar.

Är du en driven och erfaren löneadministratör och tillgänglig för ett nytt uppdrag på ett trevligt bolag så ser vi fram emot din ansökan.

Vid frågor kontakta Caroline Woxberg, 0735-09 04 82. Du ansöker med bifogat CV på flipr.se. Vi kommer att träffa kandidater löpande, så vi välkomnar din ansökan så snart som möjligt! Läser du denna annons i din telefon? I så fall kan du ansöka direkt med din Linkedin-profil utan att bifoga CV och personligt brev.

Ansök nu

Interim Redovisningsekonom

Redovisningsekonom
Läs mer Maj 2
Vi söker nu en Redovisningsekonom som är tillgänglig omgående för uppdrag hos en av våra kunder i Göteborg. Uppdraget startar i maj och förväntas löpa under ca 6 månader.

Som redovisningsekonom ansvarar du för den löpande redovisningen, periodiseringar och löpande avstämningar. I rollen ingår även bokslutsarbete och rapportering. Arbetet utförs i Hogia.

Vi söker dig som är en trygg och driven ekonom med mångårig erfarenhet inom redovisningsområdet. Har du tidigare erfarenhet av Hogia är det meriterande men inget krav. Du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och kommunicerar flytande på både svenska och engelska. 

Som person är du van att arbeta självständigt och tycker om att arbeta i en organisation i förändring. Du har ett eget driv och motiveras av eget ansvar samtidigt som du samarbetar bra med andra.

Vid frågor kontakta Caroline Woxberg, 0735-09 04 82. Du ansöker med bifogat CV på flipr.se. Vi kommer att träffa kandidater löpande, så vi välkomnar din ansökan så snart som möjligt! Läser du denna annons i din telefon? I så fall kan du ansöka direkt med din Linkedin-profil utan att bifoga CV och personligt brev.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Interim Business Controller

Business controller
Läs mer Maj 8
Vi söker nu en erfaren Business Controller för ett uppdrag hos en av våra kunder i Göteborg. Uppdraget startar omgående och förväntas löpa under ca 1 år.

I rollen som Business Controller kommer du att vara en viktig del av finansfunktionen och arbeta nära projektledare och affärsområdeschefer för att säkerställa att projekten följer fastställda prognoser. 

Huvudsakliga ansvarsområden

• Följa upp budgetar och övergripande projektstatus kontinuerligt

• Analysera avvikelser från budget och rapportera till affärsområdeschefer, projektledare och finanschef

• Stödja organisationen i att skapa översikt över projektbudgetar, prognoser och andra finansiella aktiviteter

• Säkerställa att projekt faktureras korrekt och i tid, i samarbete med projektledare och finansavdelningen

• Delta i kartläggningen av processer och kontroller i ERP-systemet för att säkerställa god finansiell transparens

Vi söker en affärsinriktad och resultatorienterad Business Controller med minst 5 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du har en universitetsexamen inom ekonomi eller liknande område. Du är van vid att arbeta i komplexa miljöer och tycker om att arbeta i en organisation i förändring. Har du tidigare erfarenhet av att utveckla affärsrapporter är det meriterande. Du är en proaktiv person som tar egna initiativ och motiveras av eget ansvar samtidigt som du samarbetar bra med andra. Du har stor erfarenhet av att arbeta med Excel.

Om du är en driven och analytisk person med stark affärsförståelse och erfarenhet av att arbeta som Business Controller, ser vi fram emot att höra från dig. 

Vid frågor kontakta Caroline Woxberg, 0735-09 04 82. Du ansöker med bifogat CV på flipr.se. Vi kommer att träffa kandidater löpande, så vi välkomnar din ansökan så snart som möjligt! Läser du denna annons i din telefon? I så fall kan du ansöka direkt med din Linkedin-profil utan att bifoga CV och personligt brev.

Ansök nu

Interim Ekonomiansvarig

Redovisningsekonom
Läs mer Maj 2
Flipr söker nu en Ekonomiansvarig som är tillgänglig omgående för uppdrag hos vår kund i Älvängen. Uppdraget startar i början av maj och förväntas löpa under ca 6 månader. Möjlighet finns att arbeta några dagar i veckan på distans och tjänsten kan även anpassas för att utföras på deltid (75%).

Tjänsten är en bred roll med stort eget ansvar på ett mindre företag där du ges stor möjlighet att påverka hur du lägger upp ditt dagliga arbete.

Rollen innefattar följande arbetsuppgifter:

•                       Ansvar för löpande redovisning

•                       Kund- och leverantörsreskontra samt fakturering

•                       Avstämningar

•                       Periodiseringar

•                       Lönehantering för ca 40 personer

•                       Månadsbokslut och rapportering



Arbetet sker i affärssystemet Pyramid. Tidigare erfarenhet av detta system är meriterande men inte ett krav. För rollen krävs goda kunskaper i Excel samt goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift.

Vi söker dig som tidigare haft roller som Ekonomi- eller Redovisningsansvarig i ett mindre bolag och som tycker om att arbeta med helheten inom ekonomiområdet.

Som person är du van att arbeta självständigt och du tycker om att ha en roll där ingen dag är sig lik. Du är noggrann, strukturerad och ansvarstagande och motiveras av eget ansvar samtidigt som du samarbetar väl med andra. Du är en social och prestigelös person som är flexibel och öppen för att även hjälpa till med arbetsuppgifter utanför din egen roll.

Vid frågor kontakta Caroline Woxberg, 0735-09 04 82. Du ansöker med bifogat CV på flipr.se. Vi kommer att träffa kandidater löpande, så vi välkomnar din ansökan så snart som möjligt! Läser du denna annons i din telefon? I så fall kan du ansöka direkt med din Linkedin-profil utan att bifoga CV och personligt brev.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Interim Ekonomichef till byggbolag

Ekonomichef
Läs mer Maj 2
Vi söker en driven och erfaren ekonomichef som har gedigen erfarenhet av entreprenadprojekt och som vill ha ett spännande uppdrag i ett välrenommerat byggbolag. Som ekonomichef kommer du att ansvara för att säkerställa att företagets ekonomi är i god ordning och arbeta med bolagsövergripande frågor inom ekonomiområdet. Du kommer även att fungera som stöd till VD och affärschefer.

Dina arbetsuppgifter kommer att inkludera:

• Övergripande ansvar för budgetering, prognoser och uppföljning av ekonomiska resultat.

• Ledning och utveckling av ekonomifunktionen.

• Aktivt samarbete med ledningsgruppen i företaget.

• Stödja VD och affärschefer i ekonomiska frågor.

Vi söker dig som har:

• Gedigen erfarenhet av arbete som ekonomichef inom entreprenadbranschen och/eller byggsektorn.

• Kunskap och erfarenhet av budgetering, prognoser och uppföljning av projekt.

• Goda ledaregenskaper och förmåga att leda och utveckla en ekonomifunktion.

• Förmåga att bygga relationer och skapa förtroende i organisationen.

• Stark analytisk förmåga och erfarenhet av att arbeta med riskbedömning.

Som Interim Ekonomichef kommer du att vara en viktig del i ledningsgruppen och det är därför viktigt att du har god samarbetsförmåga och kan arbeta i en dynamisk miljö. Tjänsten är ett interimsuppdrag på ca 6 månader med start omgående.

Om du känner att du uppfyller ovanstående krav och vill vara med och driva företaget framåt som Interim Ekonomichef, så är detta rätt uppdrag för dig!

Intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt. För frågor kontakta Caroline Woxberg, 0735–09 04 82, caroline.woxberg@flipr.se.

Ansök nu

Business Manager till Flipr!

Utesäljare
Läs mer Apr 18
Flipr ingår i Maquire Group som även omfattar varumärkena Maquire, Jerrie och Tidwell.

Vi på Flipr är specialister på att bygga starka team oavsett om behovet är på kort eller lång sikt. Våra interimskonsulter är noga utvalda, har dokumenterad erfarenhet och specialistkompetens inom framför allt Management, Ekonomi och HR.

Flipr drivs av konsultchefer med lång erfarenhet av interim, bemanning och rekrytering och av att bygga starka team. Tack vare vår bakgrund kan vi snabbt förstå kundernas behov och matcha det med rätt interimskonsult.

Vi arbetar med ansvar och engagemang, på ett genomtänkt och strukturerat sätt som både kunder och kandidater uppskattar.

Läs mer på www.flipr.se     

Flipr är det senaste tillskottet i Maquire Group. Ett helt år har gått sedan starten och vi på Flipr är fantastiskt glada och tacksamma över det varma välkomnande vi fått från både kunder och konsulter. Aldrig kunde vi föreställa oss att vi skulle få en sådan rivstart! Vårt första år har varit otroligt händelserikt och spännande. Med 70% av våra konsulter uthyrda inom ekonomi kan vi konstatera att behovet varit störst där men även inom HR har intresset varit stort där vi tillsatt både chefer och specialister. Nu växer vi och hoppas snart få hälsa dig välkommen till oss!

Precis som Maquire och Jerrie startades Flipr av en övertygelse. Vi kan göra livet bättre för alla som valt att jobba som interimskonsulter. För kunderna i Maquire Groups nätverk innebär kombinationen av rekrytering och interim flera fördelar. Förutom en beprövad process skapar kombinationen en ökad flexibilitet, snabbhet, kontroll och avlastning. Men framför allt innebär det en möjlighet till kompetens som annars inte är tillgänglig för arbetsgivare.

Om tjänsten

Rollen som Business Manager hos Flipr handlar om långsiktiga konsult- och kundrelationer. Om glädjen i att hjälpa företag att skala upp och utvecklas. Och om att stå på konsulterna sida i gig-ekonomin. En möjlighet att helt enkelt göra det lättare för människor att själva forma sitt yrkesliv. Om tydlighet, respekt och engagemang.

I nära samarbete med våra kunder analyserar du behov och tar fram kravprofiler för uppdragen. Du arbetar aktivt i olika kanaler för att identifiera, intervjua och kontinuerligt utöka vårt nätverk av kvalificerade och erfarna konsulter. Du kommer att jobba nära VD i ett litet tight team och blir en nyckelperson i att utveckla Flipr som bolag.

Om dig

Vi söker dig som har erfarenhet av interim, bemanning eller rekrytering, gärna inom ekonomi. Du som drivs lika mycket av affärer som att matcha rätt konsult med rätt uppdrag. Dessutom är du tydlig, arbetar strukturerat och med stort engagemang. Du trivs med högt tempo och puls utan att göra avkall på kvalitet.

Hos oss är samarbete en självklarhet och vi arbetar nära våra kollegor på Jerrie, Maquire och Tidwell. På Flipr får du vara delaktig i att vidareutveckla ett företag med mycket hjärta, starka ägare och stora ambitioner. Välkommen!

Bli en del av Flipr och Maquire Group. Vid frågor kontakta Birgitta Ödman, 076 338 87 77. Du ansöker med bifogat CV på flipr.se. Vi kommer att träffa kandidater löpande, så vi välkomnar din ansökan så snart som möjligt!

Ansök nu

Interim Ekonomichef till byggbolag

Ekonomichef
Läs mer Apr 12
Vi söker en driven och erfaren ekonomichef som har gedigen erfarenhet av entreprenadprojekt och som vill ha ett spännande uppdrag i ett välrenommerat byggbolag. Som ekonomichef kommer du att ansvara för att säkerställa att företagets ekonomi är i god ordning och arbeta med bolagsövergripande frågor inom ekonomiområdet. Du kommer även att fungera som stöd till VD och affärschefer.

Dina arbetsuppgifter kommer att inkludera:

• Övergripande ansvar för budgetering, prognoser och uppföljning av ekonomiska resultat.

• Ledning och utveckling av ekonomifunktionen.

• Aktivt samarbete med ledningsgruppen i företaget.

• Stödja VD och affärschefer i ekonomiska frågor.

Vi söker dig som har:

• Gedigen erfarenhet av arbete som ekonomichef inom entreprenadbranschen och/eller byggsektorn.

• Kunskap och erfarenhet av budgetering, prognoser och uppföljning av projekt.

• Goda ledaregenskaper och förmåga att leda och utveckla en ekonomifunktion.

• Förmåga att bygga relationer och skapa förtroende i organisationen.

• Stark analytisk förmåga och erfarenhet av att arbeta med riskbedömning.

Som Interim Ekonomichef kommer du att vara en viktig del i ledningsgruppen och det är därför viktigt att du har god samarbetsförmåga och kan arbeta i en dynamisk miljö. Tjänsten är ett interimsuppdrag på ca 6 månader med start omgående.

Om du känner att du uppfyller ovanstående krav och vill vara med och driva företaget framåt som Interim Ekonomichef, så är detta rätt uppdrag för dig!

Intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt. För frågor kontakta Caroline Woxberg, 0735–09 04 82, caroline.woxberg@flipr.se.

Ansök nu