B2 Impact AB jobb i Göteborg

Hitta lediga jobb hos B2 Impact AB i Göteborg. Välj att läsa mer om ett jobb eller gå vidare och ansök jobbet i Göteborg.

Kundhandläggare

Inkassohandläggare
Läs mer Aug 5
Vi söker nu förstärkning till vårt handläggarteam som hanterar våra egenägda fordringar.
Om rollen
Som kundhandläggare har du ett stort ansvar till att hjälpa människor till en bättre privatekonomi. I rollen hanterar du huvudsakligen lite svårare ärenden såsom ackordsförhandlingar, utreda tvistiga ärenden samt djupare portfölj- och kundanalyser.
Det är av stor vikt att kunna hitta enkla och smarta lösningar för kunden, samt ha förmågan att förmedla dessa på ett bra och sakligt sätt.
Du kommer vara del av ett team med 9 handläggare där det finns massor av kompetens och erfarenhet att få ta del av, och vi är förstås nyfikna att lära oss av dig också! Vi ser att utveckling på individuell nivå är viktigt både för att du ska trivas och kunna göra ett bra jobb. Vi har exempelvis utbildningsinsatser inom förhandling och våra olika kärnprocesser.
Arbetsuppgifter
Följa upp och analysera fordringsportföljer
Utreda ärenden
Ackordsförhandlingar
Kundkontakt både via telefon och mejl
Delta i olika projekt för att utveckla våra processer
Kontakt med myndigheter

Vem vi söker
Vi söker dig som trivs med att arbeta med analys och uppföljning, meden vilja att hjälpa människor som har hamnat i ekonomiskt tuffa lägen. Du är kommunikativ och har lätt för att uttrycka dig både muntligen och i skrift, på svenska såväl som på engelska. Behärskar du ytterligare språk är det meriterande.
Vi ser gärna att du har flera års erfarenhet från inkassoverksamhet eller en liknande bransch som exempelvis bank eller annan finansverksamhet. Meriterande är även erfarenhet från vårt affärssystem Nova.
Då utveckling och ständiga förbättringar är en del av vårt sätt att arbeta är det viktigt för oss att du är nyfiken och vill bidra på olika sätt. För att lyckas i rollen är det viktigt att du är lyhörd och lösningsinriktad, samtidigt som du innehar en handlingskraftig förmåga.
Du erbjuds
Friskvårdsbidrag på 4000 kr per år
Träning på arbetstid 1,5 timmar i veckan
Tjänstepension enl. ITP1
Föräldralön
Försäkringar (sjukförsäkring, livförsäkring, arbetsskadeförsäkring)
Events med kollegor och en härlig företagskultur
Gemensam frukost en gång i månaden

Om oss
B2 Impact AB ingår i den norska börsnoterade koncernen B2 Impact ASA som har verksamhet i 20 europeiska länder. Vi startade 2012 och består idag av drygt 70 engagerade medarbetare i Sverige.
Vår kärnverksamhet består av att hjälpa skuldsatta människor tillbaka till en bättre ekonomisk tillvaro. För oss är det viktigt att vara en god kraft i vår bransch och bidra till hållbar utveckling för både samhälle och individ.
På B2 Impact har vi skapat en bolagskultur som präglas av prestigelöshet, korta beslutsvägar och en vilja att ständigt förbättra och utvecklas. Vi bidrar alltid utifrån vår bästa förmåga och uppmuntrar och inspirerar varandra.
Övrig information
Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning
Heltid (40 h/veckan)
Vårt kontor ligger vid Lilla Bommen
Vi går igenom ansökningar löpande med start 5/8, sista ansökningsdag är den 31/8

Rekryteringsprocessen
Telefonavstämning
Intervjuer
Referenstagning
Kreditupplysning
Avtalsskrivning

Frågor om tjänsten
Om du vill veta mer om tjänsten eller B2 Impact som bolag är du varmt välkommen att kontakta Emma Köllerström, Team Manager NPL emma.kollerstrom@b2-impact.com eller Moa Lundholm, People & Culture Generalist moa.lundholm@b2-impact.com.

Ansök nu

Kontors- och ledningsassistent

Kontorist
Läs mer Aug 5
Om rollen
Som Kontors- och ledningsassistent har du dels ansvaret för vårt fysiska kontor, dels uppdraget att stötta ledningsgruppen med olika praktiska göromål.
Vårt kontor ligger i centrala Göteborg och i ditt uppdrag ingår att se till att vi har ett trevligt och funktionellt kontor med en arbetsmiljö som gör att dina kollegor ser fram emot att komma dit på morgonen. Du tar tag i sådant som behöver uppdateras, förbättras, snyggas till eller köpas in. Du fixar det mesta själv, men har också löpande kontakt med exempelvis hyresvärd, städbolag och andra leverantörer för att se till att lokalen är i bästa skick och att kontorsmaterial och annat kontorsrelaterat som behövs är på plats och påfyllt.
Förutom att sköta lokalrelaterade bitar är du en nyckelperson när vi får besök eller ska ordna interna möten, events och fikor på kontoret. Besökare som kommer till oss får ett varmt bemötande och snabb hjälp med sina frågor. Du tar också ansvar för vår inkommande och utgående post och ser till att den landar hos rätt avdelning i rätt tid.
Du hjälper ledningsgruppen med ad hoc-uppgifter såsom att exempelvis inhämta, sammanställa eller utvärdera information inför viktiga beslut eller inköp. Andra exempel på uppgifter kan vara att leda mindre projekt, att dokumentera rutiner och processer eller att skriva protokoll från möten.
Vem vi söker
Vi söker dig som är initiativrik och som tycker om att fixa, koordinera och hjälpa andra. Du är utåtriktad, driven, handlingskraftig, ansvarsfull och har ett proaktivt förhållningssätt så att du kan lösa de flesta problem innan de uppstår. Då det är en roll med många sociala kontakter är det viktigt att du tycker om att samarbeta, att få människor att känna sig välkomna och att du har ett genuint servicetänk.
Troligtvis har du arbetat med liknande uppgifter tidigare, men det är inget krav. Vi lägger mycket större vikt vid de personliga egenskaperna och att du verkligen är intresserad av att ta dig an och utveckla denna roll.
Om oss
B2 Impact AB är ett kreditförvaltningsbolag som står under Finansinspektionens tillsyn och som ingår i den norska börsnoterade koncernen B2 Impact ASA. Den svenska verksamheten startades 2012 och består idag av ca 70 engagerade medarbetare. Verksamheten består till största delen av att förvärva nödlidande fordringar från banker, kreditmarknadsbolag och konsumentkreditinstitut och att därefter hjälpa kunderna till en bättre ekonomisk tillvaro.
Vi är ett värderingsstyrt företag och hos oss är det lika viktigt hur vi gör saker som vad vi gör. Vår vision är att vara det mest uppskattade kreditförvaltningsbolaget som hjälper människor till en bättre privatekonomi och bidrar till en hållbar utveckling för både individ och samhälle. Det är det som hela vår verksamhet går ut på och som du får vara med och förverkliga när du arbetar hos oss. Vår kultur präglas av omtänksamhet, prestigelöshet och en experimentlusta där vi hela tiden söker efter nya sätt att arbeta och utveckla verksamheten.
För att lyckas med uppdraget är det viktigt med fysisk närvaro på kontoret och vi tillämpar därför inte distansarbete för den här rollen.
Övrig information
Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning
Heltid (40 h/veckan), lön enligt överenskommelse
Tjänstepension, friskvårdsbidrag samt möjlighet att träna på arbetstid
Vårt kontor ligger vid Lilla Bommen dit också arbetet är förlagt
Sista ansökningsdag 18 augusti

Notera att vi går igenom ansökningar löpande och kan därmed gå vidare till urvals- och intervjufasen innan sista ansökningsdatum.
Frågor om tjänsten
Om du vill veta mer om tjänsten eller B2 Impact som bolag är du varmt välkommen att kontakta Malin Johansen, COO malin.johansen@b2-impact.com eller Moa Lundholm, People & Culture Generalist moa.lundholm@b2-impact.com. Vi har tyvärr inte möjlighet att ta emot ansökningar via mail.

Ansök nu