Om rollen
Som Kontors- och ledningsassistent har du dels ansvaret för vårt fysiska kontor, dels uppdraget att stötta ledningsgruppen med olika praktiska göromål.
Vårt kontor ligger i centrala Göteborg och i ditt uppdrag ingår att se till att vi har ett trevligt och funktionellt kontor med en arbetsmiljö som gör att dina kollegor ser fram emot att komma dit på morgonen. Du tar tag i sådant som behöver uppdateras, förbättras, snyggas till eller köpas in. Du fixar det mesta själv, men har också löpande kontakt med exempelvis hyresvärd, städbolag och andra leverantörer för att se till att lokalen är i bästa skick och att kontorsmaterial och annat kontorsrelaterat som behövs är på plats och påfyllt.
Förutom att sköta lokalrelaterade bitar är du en nyckelperson när vi får besök eller ska ordna interna möten, events och fikor på kontoret. Besökare som kommer till oss får ett varmt bemötande och snabb hjälp med sina frågor. Du tar också ansvar för vår inkommande och utgående post och ser till att den landar hos rätt avdelning i rätt tid.
Du hjälper ledningsgruppen med ad hoc-uppgifter såsom att exempelvis inhämta, sammanställa eller utvärdera information inför viktiga beslut eller inköp. Andra exempel på uppgifter kan vara att leda mindre projekt, att dokumentera rutiner och processer eller att skriva protokoll från möten.
Vem vi söker
Vi söker dig som är initiativrik och som tycker om att fixa, koordinera och hjälpa andra. Du är utåtriktad, driven, handlingskraftig, ansvarsfull och har ett proaktivt förhållningssätt så att du kan lösa de flesta problem innan de uppstår. Då det är en roll med många sociala kontakter är det viktigt att du tycker om att samarbeta, att få människor att känna sig välkomna och att du har ett genuint servicetänk.
Troligtvis har du arbetat med liknande uppgifter tidigare, men det är inget krav. Vi lägger mycket större vikt vid de personliga egenskaperna och att du verkligen är intresserad av att ta dig an och utveckla denna roll.
Om oss
B2 Impact AB är ett kreditförvaltningsbolag som står under Finansinspektionens tillsyn och som ingår i den norska börsnoterade koncernen B2 Impact ASA. Den svenska verksamheten startades 2012 och består idag av ca 70 engagerade medarbetare. Verksamheten består till största delen av att förvärva nödlidande fordringar från banker, kreditmarknadsbolag och konsumentkreditinstitut och att därefter hjälpa kunderna till en bättre ekonomisk tillvaro.
Vi är ett värderingsstyrt företag och hos oss är det lika viktigt hur vi gör saker som vad vi gör. Vår vision är att vara det mest uppskattade kreditförvaltningsbolaget som hjälper människor till en bättre privatekonomi och bidrar till en hållbar utveckling för både individ och samhälle. Det är det som hela vår verksamhet går ut på och som du får vara med och förverkliga när du arbetar hos oss. Vår kultur präglas av omtänksamhet, prestigelöshet och en experimentlusta där vi hela tiden söker efter nya sätt att arbeta och utveckla verksamheten.
För att lyckas med uppdraget är det viktigt med fysisk närvaro på kontoret och vi tillämpar därför inte distansarbete för den här rollen.
Övrig information
Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning
Heltid (40 h/veckan), lön enligt överenskommelse
Tjänstepension, friskvårdsbidrag samt möjlighet att träna på arbetstid
Vårt kontor ligger vid Lilla Bommen dit också arbetet är förlagt
Sista ansökningsdag 18 augusti
Notera att vi går igenom ansökningar löpande och kan därmed gå vidare till urvals- och intervjufasen innan sista ansökningsdatum.
Frågor om tjänsten
Om du vill veta mer om tjänsten eller B2 Impact som bolag är du varmt välkommen att kontakta Malin Johansen, COO malin.johansen@b2-impact.com eller Moa Lundholm, People & Culture Generalist moa.lundholm@b2-impact.com. Vi har tyvärr inte möjlighet att ta emot ansökningar via mail.
Ansök nu