Stena Recycling AB jobb i Göteborg

Hitta lediga jobb hos Stena Recycling AB i Göteborg. Välj att läsa mer om ett jobb eller gå vidare och ansök jobbet i Göteborg.

Supply Chain Coordinator – Göteborg

Logistiker
Läs mer Jul 4
Är du intresserad av en bred roll där du får använda din förmåga att se detaljer och lösningar? Hos oss får du arbeta med koordinering, optimering och analys av materialflöden tillsammans med ett engagerat och kunnigt team. 

På avdelningen inom Supply chain arbetar ni mot våra materialflöden med att kontinuerligt driva leveransplanering på ett effektivt sätt och optimera flödena inom de olika materialslagen utifrån marknadens förutsättningar kopplat till volym och pris. Avdelningen ansvarar för att ta fram rapporteringar, sammanställer och analyserar information gällande avsättningar, leverantsoptimering och produktionskostnader samt stöttar även till viss del i vårt inboundflöde. 

Om rollen 
I rollen som Supply Chain Coordinator kommer du att arbeta med daglig koordinering av våra olika materialflöden, vilket exempelvis kan vara järn, metaller, plast eller papper. Du arbetar med leveransplanering, uppföljning, sammanställning och analyser av prognoser på vårt materialflöde från inbound till outbound. Du gör det i nära samarbete med främst våra filialer och andra funktioner i bolaget samt med kunder som vi säljer vårt material till.  

Exempel på arbetsuppgifter: 


• Genomföra leveransavstämningar inom materialflödena gällande outbound med filialer och produktionsenheter i syfte att planera på kort och lång sikt. 
• Supportera outbound kunder avseende frågor kopplade till material och affär. 
• Vara internsupport i bolaget vid frågor rörande affärer inom ex. prissättning och avsättning. 
• Samordna tillgängliga volymer och möjliga avsättningar, med hänsyn till kvalitet och logistikkostnader. 
• Hantera tull- och exportdokumentation för utrikestransporter. 
• Administrera ordrar, beställningar, faktureringar och avräkningar samt fördela intäkter och kostnader till filialer och produktionsenheter. 

I rollen har du mycket kontakt med såväl filialer som produktion och kunder. Du rapporterar till Supply Chain manager och har 12 kolleger i teamet. Tjänsten är placerad i Göteborg och du arbetar dagtid, måndag till fredag. 

Om dig  
För att lyckat i denna roll ser vi att du är en engagerad och serviceinriktad person med ett starkt driv att analysera och lösa olika problem. Du är en fena på koordinering, strukturer och har förmåga att prioritera dina uppgifter efter både våra interna intressenter och kundens behov. Självklart gillar du att samarbeta och att skapa goda relationer, då det är en stor del av din roll.  

Kvalifikationer 

Du behöver ha följande för att lyckas i rollen:  


• Minst ett par års erfarenhet av administrativt arbete alternativt en roll med samordningsansvar.  
• Minst 2 års högskoleutbildning eller annan utbildning på eftergymnasial nivå, exempelvis inom logistik, supply chain eller ekonomi.  
• God förmåga i Microsoft 365, särskilt Excel och Powerpoint  
• Behärskar svenska och engelska mycket väl i tal och skrift  

Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet och vana vid arbete i system med flödesoptimering och/eller flödeskartläggning samt om du har erfarenhet vid att arbeta i Microsoft Dynamics.  

Vad erbjuder vi dig?  
I din roll blir du en del av ett team med mycket kunskap, omtanke och energi. Vi satsar på kompetensutveckling inom områden som är viktiga för att utvecklas, såväl personligt som inom rollen, och du får vara en del av den spännande resa i branschen. Du får självklart kollektivavtal, försäkringar och friskvårdsbidrag samt en arbetsmiljö full av kompetenta kollegor som gärna delar kunskap. För att ge dig de bästa förutsättningarna att lyckas så kommer du att genomgå en gedigen introduktionsutbildning, både digitalt och lokalt.?? 

Information om rekryteringsprocessen?? 
Vi välkomnar ansökningar senast den 1 augusti. Eftersom vi vill säkerställa ett rättvist och fördomsfritt urvalsarbete önskar vi inget personligt brev, däremot att du svarar på våra inledande urvalsfrågor. Här kan du läsa mer om vår rekryteringsprocess. Vi tillämpar sex månaders provanställning och gör bakgrundskontroll. Har du frågor om tjänsten så är du välkommen att kontakta rekryterande chef Samaneh via samaneh.lomander@stenarecycling.se. 

Om Stena Recycling? 
Stena Recycling är ett av Nordens ledande återvinningsbolag och en helhetspartner för att utveckla hållbara cirkulära lösningar inom alla typer av verksamheter. Bolaget ingår i den familjeägda Stena Metallkoncernen och bedriver verksamhet över Europa, med betoning på Sverige och Norden. Med 1900 engagerade medarbetare på 90 anläggningar över hela Sverige skapar Stena Recycling AB långsiktiga lösningar varje dag för såväl kunder som för samhället i stort. Genom att hålla resurserna i omlopp spelar Stena Recycling en viktig och central roll i omställningen till en cirkulär ekonomi.  

Varmt välkommen med din ansökan – det börjar med dig. 

#LI-ONSITE

Vänligen observera att vi på grund av GDPR endast tar emot ansökningar via ansökningsknappen.

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Ansök nu

Sustainability Business Partner - Göteborg

Miljösamordnare/Miljökoordinator
Läs mer Maj 22
Vill du vara med och skapa en mer hållbar morgondag - på riktigt? Vi söker en nyfiken, kommunikativ och strukturerad person som vill bli vår nya kollega!  

På Stena Recycling arbetar vi med att utveckla cirkulära lösningar för alla typer av verksamheter. Med ett långsiktigt perspektiv på människor och miljö erbjuder vi hållbara lösningar varje dag för både kunder och samhället i stort. Vår företagskultur präglas av innovationskraft, nyfikenhet och ambition att i nära samarbete med våra kunder driva utvecklingen i branschen. 

Din roll hos oss 
I din roll som Sustainability Business Partner kommer du att tillhöra hållbarhetsteamet, vars uppdrag är att utifrån bolagsstrategi och på uppdrag av ledningen utarbeta, implementera och utveckla bolagets hållbarhetsarbete. Teamet består idag av en Team Leader Sustainability som du kommer rapportera till samt två andra Sustainability Business Partners.  

Exempel på arbetsuppgifter du kommer att utföra: 


• Sammanställa, granska och visualisera klimatdata?för att kommunicera resultat till interna och externa intressenter. 
• Driva och kommunicera hållbarhetsarbetet?inom Stena Recycling, både internt och externt. 
• Samarbeta tvärfunktionellt?inom organisationen för att identifiera förbättringsområden och driva förändring inom hållbarhet. 
• Samla in och rapportera hållbarhetsdata?för tredjepartsbedömningar och bidra till förbättrade hållbarhetsbetyg. 
• Säkerställa efterlevnad av ISO 14001?och andra relevanta certifieringar och standarder. 
• Bidra med andra relevanta uppgifter?kopplade till verksamhetens hållbarhetsmål. 

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och placeringsort är Göteborg. 

Vem är du? 
För att trivas och lyckas i rollen ser vi att du är en person med stark analytisk förmåga – du har lätt för att samla in, bearbeta och tolka data, och kan omvandla komplex information till tydliga och engagerande insikter för olika målgrupper. Du är bra på att kommuniceras och känner dig trygg i att uttrycka dig såväl muntligt som skriftligt i dialog med kollegor, kunder och andra intressenter. 

Du har ett självständigt driv och trivs med att ta initiativ, planera och strukturera ditt arbete för att nå uppsatta mål. Samtidigt är du en lagspelare som gärna samarbetar med andra – både inom teamet och tvärfunktionellt i organisationen – för att skapa hållbara lösningar tillsammans. 

Kvalifikationer 
Vi söker dig som har goda kunskaper inom hållbarhet och hållbar utveckling. Du kan med trygghet kommunicera på både svenska och engelska – i tal såväl som skrift. Vidare har du en relevant akademisk utbildning, gärna med en kandidatexamen inom hållbarhet samt en god vana av att arbeta i Office-programmen.  

Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta med hållbarhetsfrågor, särskilt i en konsultroll. Har du dessutom arbetslivserfarenhet där analys varit en central del, ser vi det som ett stort plus. 

Vad erbjuder vi dig? 
Hos oss får du en trygg och rolig arbetsplats, full av kompetenta och hjälpsamma kollegor som gärna delar med sig av sin kunskap. Din medarbetarresa börjar med en gedigen introduktionsutbildning för att skapa bästa möjliga förutsättningar för dig att lyckas i din nya roll. Vi satsar mycket på kompetensutveckling inom exempelvis materialkunskap och digitala verktyg. Du erbjuds trygga och utvecklande förmåner, såsom kollektivavtal, försäkringar och friskvårdsbidrag. Läs mer här. 
 
Information om rekryteringsprocessen 
Eftersom vi vill säkerställa ett rättvist och fördomsfritt urvalsarbete önskar vi inget personligt brev, däremot att du svarar på våra inledande urvalsfrågor. Om du går vidare kommer du därefter att få ett mejl med en länk till våra rekryteringstester som på ett objektivt sätt hjälper oss att matcha rätt person till tjänsten. Här kan du läsa mer om vår rekryteringsprocess. Vi tillämpar sex månaders provanställning och gör bakgrundskontroll. Har du frågor gällande rekryteringen är du välkommen att höra av dig till rekryterande chef Katja

Välkommen till en framtidsbransch – det börjar med dig!  

#LI-ONSITE

 

Vänligen observera att vi på grund av GDPR endast tar emot ansökningar via ansökningsknappen.

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Ansök nu

Produktionsarbetare - Göteborg

Processoperatör kemisk industri
Läs mer Maj 8
Är du en noggrann och strukturerad person vill arbeta i en roll där du får hantera vårt inkommande material på vår anläggning för farligt avfall? 

Om tjänsten 
I rollen som Produktionsarbetare är din huvuduppgift att ta emot material som inkommer till vår anläggning och sedan identifiera, väga in, klassa, emballera/omemballera och kemikalie-behandla det för vidare hantering. Du arbetar också med att placera ut materialet på rätt plats, beroende på tillståndsregler och behandlingsmetoder. Eftersom säkerheten är avgörande för oss och lika viktigt för dig så börjar du varje arbetsmoment med att identifiera risker och ta beslut över tillvägagångssätt. 

Du kommer att genomföra analyser med hjälp av analysinstrument samt provta för labbanalys. Vidare dokumenterar du eventuella avvikelser på materialet från kund samt genomför behandling genom exempelvis PH-justering. Arbetet utförs delvis självständigt där du är ansvarig för slutkvaliteten efter kemikaliebehandlingen. Du kommer också att genomföra tvättning och hantering av dentalprodukter.  

I din roll är du även behjälplig vid lastning av lastbil och/eller tankbil gällande uttransport samt hanterar viss administration och dokumentation via dator och Ipad. I rollen samarbetarar du främst med fyra kollegor inom styckegodshanteringen samt resterande kollegor som arbetar med bulkflödet genom att processa och rena bland annat vatten och olja.  

Dina arbetstider är måndag till fredag 07:00-16:00. I tjänsten ingår rullande beredskapsvecka (utanför ordinarie arbetstid), då anläggningen rullar dygnet runt alla dagar per år. Du förväntas åka in till arbetet under din beredskap (cirka var 6:e vecka) för båtlossning, larm etc. 

Om dig  
Vi söker dig som är noggrann, nyfiken och trivs i en roll där du behöver vara flexibel och bra på att prioritera eftersom vårt in- och utflöde kan se olika ut från dag till dag. Att samarbeta och vara en lagspelare är självklart för dig, men du trivs också i att arbeta självständigt emellanåt. Du har ett högt säkerhetstänk där du är uppmärksam på risker och arbetar ständigt för att minimera dem.  

Hos oss på Stena Recycling är din personlighet viktig – oavsett vilken roll du har så är du en lagspelare, problemlösare och en glädjespridare. Du är ständigt nyfiken och på tårna inför utmaningar som utvecklar dig och oss framåt. 

Kvalifikationer 


• B-körkort 
• Gymnasieutbildning eller motsvarade, gärna inom naturvetenskap/kemi?eller liknande 
• Truckkort 
• Minst två års erfarenhet av att ha arbetat med truck 
• Goda kunskaper i Officepaketet 
• God svenska i tal och skrift 

Meriterande 


• ADR 1.3 
• Erfarenhet av att ha arbetat praktiskt med kemikalier 

Hos oss kan du utvecklas!  
Du kommer få en trygg och rolig arbetsplats, full av kompetenta och hjälpsamma kollegor som gärna delar med sig av sin kunskap. Din medarbetarresa börjar med en gedigen introduktionsutbildning som sker digitalt samt en lokal upplärning tillsammans med en eller flera av dina kollegor. Vi satsar mycket på kompetenshöjande insatser och som en del av en större koncern finns många möjligheter för dig som vill växa, både individuellt och tillsammans med oss. Vi är måna om dig, därför erbjuder vi dig trygga och utvecklande förmåner. Läs mer här. 

Information om rekryteringsprocessen 
Eftersom vi vill säkerställa ett rättvist och fördomsfritt urvalsarbete önskar vi inget personligt brev, däremot att du svarar på våra inledande urvalsfrågor. Om du går vidare kommer du därefter att få ett mejl med en länk till våra rekryteringstester som på ett objektivt sätt hjälper oss att matcha rätt person till tjänsten. Här kan du läsa mer om vår rekryteringsprocess. Vi tillämpar sex månaders provanställning och gör bakgrundskontroll. 

Välkommen till en framtidsbransch – de börjar med dig!  

Vänligen observera att vi på grund av GDPR endast tar emot ansökningar via ansökningsknappen.

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Ansök nu

Product Area Strategy Lead

Affärsutvecklare
Läs mer Mar 31
Product Area Strategy Lead, Stena Recycling AB

Arbetar du idag som managementkonsult eller som analytiker/affärsutvecklare inom finans, private equity eller dylikt och är nu redo att jobba mer långsiktigt och driva affärsutveckling i en bransch med stark tillväxt?

Industrin befinner sig i en stor transformation där Stena Recycling har potentialen att ta en central position och spela en viktig roll i den gröna omställningen genom att gå från att vara en råvaruproducent till en cirkulär, industriell partner. Ett viktigt steg i bolagets kommersiella satsning är att nu hitta vår nästa Product Area Strategy Lead, som ska bidra till vår fortsatta utveckling och acceleration för att säkerställa långsiktig tillväxt och optimering av vår affär.

Om rollen
Vi söker en affärsfokuserad, analytisk och professionell kollega som med handlingskraft och driv kommer att bidra till bolagets förflyttning. I rollen som Product Area Strategy Lead kommer du att spela en central roll i att driva analyser, strategiska initiativ och affärsutvecklingsprojekt inom återvinning och cirkulär ekonomi. Du arbetar nära såväl ledning som produktområdeschefer och andra stakeholders, där du blir en viktig operativ kraft som driver projekt och analyser samt hanterar komplexa affärsfrågor. Du bidrar också till strategiska beslut genom att ta fram målgruppsanpassade presentationer, beslutsunderlag, djupgående marknadsanalys och business case. 

Rollen innefattar arbete inom affärsutveckling, M&A, producentansvar och marknadsbevakning och du rapporterar till Head of Strategy & M&A. Tjänsten är placerad vid huvudkontoret i Göteborg men kräver en del resor, såväl inom Norden som globalt.

Bakgrund och erfarenhet
Till rollen söker vi dig som drivs av att skapa affärsmöjligheter och vill utvecklas i ett branschledande bolag med höga ambitioner inom cirkulär ekonomi. För att lyckas med det ser vi att du har en bakgrund som managementkonsult, analytiker eller liknande, har en mycket stark analytisk förmåga och kan hantera stora mängder information på strukturerat sätt. Dina kommunikativa färdigheter visar sig genom hur du målgruppsanpassar komplexa analyser och förklarar dem på ett pedagogiskt sätt. Du är initiativrik, tar ägandeskap över uppgifter och driver såväl dig själv som andra att till att gå från plan till genomförande. Du har ett samarbetsinriktat fokus, trivs i en roll där du arbetar med både interna och externa intressenter och du förstår att nätverkande är en viktig del av uppdraget. Rätt för rollen är du som har:


• Relevant akademisk examen
• 2-6 års erfarenhet från managementkonsultuppdrag, investment banking eller motsvarande miljö
• Mycket stark analytisk förmåga
• Expertis inom Excel och Powerpoint, inkl. finansiell modellering och scenarioanalyser
• Erfarenhet av att skapa beslutsunderlag, strategiska presentationer och business case
• Utmärkta kommunikativa färdigheter på såväl svenska som engelska
• B-körkort

Erfarenhet av industribolag, återvinning eller avfallsbranschen samt cirkulära affärsmodeller är meriterande.


Vad vi erbjuder
Välkommen till en dynamisk, utvecklande och kundfokuserad arbetsplats! Du kommer att vara en del av en hållbarhetsfokuserad organisation där du får stora möjligheter att själv påverka både din vardag och bolagets framdrift inom ditt område. Runt dig har du kompetenta kollegor och tillsammans formar vi framtidens lösningar inom återvinning och cirkularitet. Som en del av en större koncern finns många möjligheter för dig som vill utvecklas, både individuellt och tillsammans med oss. Vi erbjuder vi dig konkurrenskraftig ersättning och trygga förmåner. Läs mer här. 

Ansökan
Välkommen med din ansökan! Urval sker löpande så ansök därför gärna redan idag, dock senast 2025-04-20. Har du frågor, vänligen kontakta Karin Andersén, Head of People Experience, karin.andersen@stenarecycling.se.

Om Stena Recycling
Stena Recycling är ett av Nordens ledande återvinningsbolag och en helhetspartner för att utveckla hållbara cirkulära lösningar inom alla typer av verksamheter. Bolaget ingår i den familjeägda Stena Metallkoncernen och bedriver verksamhet över Europa, med betoning på Sverige och Norden. Med 1900 engagerade medarbetare på 90 anläggningar över hela Sverige skapar Stena Recycling AB långsiktiga lösningar varje dag för såväl kunder som för samhället i stort. Genom att hålla resurserna i omlopp spelar Stena Recycling en viktig och central roll i omställningen till en cirkulär ekonomi. Det börjar med dig – och vi lyckas tillsammans.

  

Vi ser fram emot din ansökan! Urval sker löpande så ansök därför gärna redan idag. Vänligen observera att vi på grund av GDPR endast tar emot ansökningar via ansökningsknappen.

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Ansök nu

KMA-koordinator – Göteborg

Miljösamordnare/Miljökoordinator
Läs mer Jan 23
Är du en proaktiv och ansvarstagande person som värdesätter struktur och drivs av att få göra skillnad inom frågor som berör säkerhet och miljö? Just nu söker vi på Stena Recycling vår nästa KMA-koordinator till vår Farligt Avfall Produktion.

På Stena Recycling räknas alla medarbetares insatser. Vi erbjuder helhetslösningar inom återvinning och cirkulära tjänster över hela landet. På våra produktionsanläggningar för farligt avfall i Göteborg och i Halmstad arbetar vi primärt med vatten- och oljebehandling samt tar emot och hanterar farligt avfall produkter från externa och interna kunder. Vi har också två mindre omlastningsfilialer i Kalmar och Köping Nu söker vi dig som vill utveckla och driva förbättringsarbete inom områdena Kvalité, Miljö och Arbetsmiljö på våra anläggningar, med fokus på säkerhet och miljö.

Om rollen
Som KMA-koordinator ansvarar du för att leda, planera och organisera det lokala arbetet inom kvalité, miljö och arbetsmiljö på våra fyra produktionsanläggningar för farligt avfall. Du utgör en viktig specialistfunktion som stöttar, ger rekommendationer och följer upp verksamheten genom att säkerställa lagkravsefterlevnad, myndighetskontakt, genomföra förbättringsaktiviteter och utbilda dina kollegor gällande ditt område. I din roll kommer du att praktiskt genomföra aktiviteter kopplade till KMA-området, exempelvis genomföra och följa upp riskbedömningar, rotorsaksanalyser, utredningar, vara med och söka nya miljötillstånd med mera.

Du arbetar strukturerat med att öka och utveckla kompetensen inom KMA-området på våra anläggningar och bland våra medarbetare samt är kontaktperson mellan våra lokala organisationer och centrala specialistfunktioner.

I rollen kommer den fysiska arbetsmiljödelen och säkerhet utgöra tyngdpunkten där du kommer leda det systematiska arbetsmiljöarbetet tillsammans med anläggningarnas chefer samt följa upp samt analysera arbetet. Du kommer även att stötta organisationen vid årliga revisioner, ISO, kundauditar och tillståndsansökningar samt medverka i projekt med din kompetens.

Placeringsort är Göteborg (on-site), men resor till främst Halmstad förekommer och vid behov även till Köping och Kalmar. Farligt avfall-produktion består av ca 45 medarbetare fördelat på två större behandlingsanläggningar i Göteborgs hamn och Halmstad hamn samt två mindre omlastningsanläggningar i Kalmar och Köping.  Främsta intressenter i denna roll Anläggningschefer och Produktionsarbetare, men du samarbetar även med bolagscentrala specialister inom Miljö & Tillstånd, Arbetsmiljö/säkerhet och HR.

Vem är du?
Vi söker dig som är trygg i dig själv och i din kompetens inom KMA-området. Du har en god struktur, tar naturligt ansvar och har ett starkt intresse av att förstå och utveckla verksamheten. Du är duktig på att leda och driva dig själv framåt, både vad det gäller dina egna arbetsmoment och gemensamma arbetsuppgifter, samtidigt som du också arbetar bra i team. Din kommunikationsförmåga är bevisat god, du är bra på att samverka med andra och du har lätt att få med dig och engagera andra runt omkring dig för att ni tillsammans ska skapa bästa möjliga förutsättningar inom KMA-området.

Kvalifikationer


• Minst fyra års arbetslivserfarenhet av KMA-roll eller liknande.
• Högskoleutbildning inom kvalitet, miljö och arbetsmiljö, alt. motsvarande relevant arbetslivserfarenhet.
• Goda kunskaper i MS Office.
• Mycket god kommunikativa och skriftliga kunskaper i svenska och engelska.
• B-körkort.

Vi ser det som meriterande om du har:


• Erfarenhet från arbete från tung industri, anläggning, transport eller liknande.
• Erfarenhet av att ha arbetat i ledningssystem.
• Kompetens inom Seveso lagstiftning

Vad erbjuder vi dig? 
Hos oss får du en trygg och rolig arbetsplats, full av kompetenta och hjälpsamma kollegor som gärna delar med sig av sin kunskap. Vi satsar mycket på kompetensutveckling inom områden som är viktiga för att utvecklas, såväl personligt som inom rollen. Eftersom vi är måna om dig, erbjuds du trygga och utvecklande förmåner, såsom kollektivavtal, försäkringar, friskvårdsbidrag, m.m. Våra anläggningar befinner sig i en förändringsresa då det är dags att titta på befintlig och ny teknik för att utveckla våra vattenrenings- och oljeprocesser samt se över nytt material som kommer in i produktionen – och här kommer du få stora möjligheter till att vara med och påverka.

Välkommen med din ansökan - Det börjar med dig!

#LI-ONSITE

 

 

Vi ser fram emot din ansökan! Urval sker löpande så ansök därför gärna redan idag. Vänligen observera att vi på grund av GDPR endast tar emot ansökningar via ansökningsknappen.

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Ansök nu

Sales & Marketing Director

Försäljningschef
Läs mer Jan 9
Sales & Marketing Director, Stena Recycling AB

Industrin befinner sig i en stor transformation där Stena Recycling har potentialen att ta en central position och spela en viktig roll i den gröna omställningen genom att gå från att vara en råvaruproducent till en cirkulär, industriell partner. Ett avgörande steg i bolagets kommersiella satsning är att nu hitta vår nästa Sales & Marketing Director, som ska driva utveckling och accelerera framdrift för att säkerställa långsiktig tillväxt och optimering av vår affär.

Om rollen

Vi söker en kundcentrerad, affärsfokuserad och värderingsstyrd ledare som med nyfikenhet, handlingskraft och driv kommer att bidra till bolagets förflyttning. Med ett starkt kund- och resultatfokus leder du utveckling, genomförande och uppföljning av bolagets långsiktiga sälj- och marknadsföringsstrategier. Du ansvarar för Stena Recyclings allra största kunder men har också ansvar att identifiera nya affärsmöjligheter och marknader samt säkerställa att alla aktiviteter levererar konkreta affärsresultat, med starkt fokus på ROI, hållbara affärsmodeller och tjänsteutveckling. I rollen arbetar du nära den regionala försäljningsorganisationen och stöttar i sälj- och marknadsfrågor. Relationsbyggande och nätverkande, såväl externt som internt, är en viktig del av uppdraget för att driva tillväxt genom långsiktiga partnerskap. Sales & Marketing Director ingår i Stena Recycling AB:s ledningsgrupp. Du kommer även att vara en del av Stena Metallkoncernens Sales & Marketing Board och spela en aktiv roll i koncernövergripande utvecklingsprojekt.

Du leder ett geografiskt spritt team och arbetar tvärfunktionellt i matris för att säkerställa effektiva och integrerade insatser. Centralt för rollen är din trygghet som ledare, där du i din roll ständigt utmanar och coachar din sälj- och marknadsorganisation att agera framåtlutat och datadrivet med hög ansvarskänsla, stark prestationskultur och entreprenörsanda. Du är ytterst ansvarig för en organisation på ca 50 medarbetare bestående av industrichefer, key account managers, marknadsföring, kommunikation, affärsstöd och försäljningsprocesser. Av dessa rapporterar åtta personer inom ovanstående områden direkt till dig. Rollen som Sales & Marketing Director rapporterar till VD Stena Recycling AB. Tjänsten är placerad vid huvudkontoret i Göteborg. Resor ingår i tjänsten.

Bakgrund och erfarenhet

Till rollen söker vi dig som vill leda förflyttning, implementera och exekvera på bolagets strategi och lyfta kunderbjudandet till en ny nivå! För att lyckas med det ser vi att du behöver ha senior erfarenhet av försäljnings- och marknadsföringsarbete samt att du på ledningsnivå framgångsrikt lett team med flera chefsnivåer. Som person är du nyfiken och kommunikativ, har förmågan att såväl sätta en strategi som drivkraften att få den att hända samt är en modig och framåtlutad teambyggare. Rätt för rollen är du som har:


• 10+ års erfarenhet från seniora försäljnings- och marknadsroller med kundcentrerat synsätt inom B2B (Business to Business)
• Erfarenhet av att möta professionella industriella inköpsorganisationer. Förhandlingsvana, erbjudande, utveckling och relationsbyggande mot nyckelbeslutsfattare.
• Marknadsföringskunskap/Varumärkesbyggnadskunskap från t ex detaljhandel eller annan industri.
• Dokumenterad erfarenhet av att skapa framgångsrika resultat genom att leda andra
• Dokumenterat track record av att utveckla och genomföra framgångsrika affärsstrategier som driver både tillväxt och lönsamhet
• Erfarenhet av att leda digital transformation och implementera nya teknologier och metoder för att optimera både marknadsföring och försäljning
• Ett gott affärssinne/affärsmannaskap, med bra överblick över marknaden
• Erfarenhet från att leda och arbeta i en decentraliserad organisation med centrala inslag
• Erfarenhet från förändringsledning. Förmåga att få en organisation att tänka och göra nytt och dra åt samma håll
• Förmåga att navigera och samarbeta i komplexa organisatoriska strukturer och påverka på olika nivåer för att uppnå framgång
• En mogen och teamorienterad person med sunda värderingar som matchar Stenas
• Förmåga att bygga förtroendefulla relationer och inspirera människor runt dig
• Utmärkta kommunikationsskills på såväl svenska som engelska
• Relevant akademisk utbildning
• B-körkort

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Urval sker löpande så ansök därför gärna redan idag, dock senast 2025-01-30. Har du frågor, vänligen kontakta Karin Andersén, Head of People Experience, karin.andersen@stenarecycling.se. Tillsammans skapar vi en hållbar morgondag.

Om Stena Recycling

Stena Recycling är ett av Nordens ledande återvinningsbolag och en helhetspartner för att utveckla hållbara cirkulära lösningar inom alla typer av verksamheter. Bolaget ingår i den familjeägda Stena Metallkoncernen och bedriver verksamhet över Europa, med betoning på Sverige och Norden. Med 1900 engagerade medarbetare på 90 anläggningar över hela Sverige skapar Stena Recycling AB långsiktiga lösningar varje dag för såväl kunder som för samhället i stort. Genom att hålla resurserna i omlopp spelar Stena Recycling en viktig och central roll i omställningen till en cirkulär ekonomi. Det börjar med dig.

#LI-ONSITE

 

Vi ser fram emot din ansökan! Urval sker löpande så ansök därför gärna redan idag. Vänligen observera att vi på grund av GDPR endast tar emot ansökningar via ansökningsknappen.

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Ansök nu

KMA-koordinator – Göteborg

Miljösamordnare/Miljökoordinator
Läs mer Dec 23
Är du en proaktiv och ansvarstagande person som värdesätter struktur och drivs av att få göra skillnad inom frågor som berör säkerhet och miljö? Just nu söker vi på Stena Recycling vår nästa KMA-koordinator till vår Farligt Avfall Produktion.

På Stena Recycling räknas alla medarbetares insatser. Vi erbjuder helhetslösningar inom återvinning och cirkulära tjänster över hela landet. På våra produktionsanläggningar för farligt avfall i Göteborg och i Halmstad arbetar vi primärt med vatten- och oljebehandling samt tar emot och hanterar farligt avfall produkter från externa och interna kunder. Vi har också två mindre omlastningsfilialer i Kalmar och Köping Nu söker vi dig som vill utveckla och driva förbättringsarbete inom områdena Kvalité, Miljö och Arbetsmiljö på våra anläggningar, med fokus på säkerhet och miljö.

Om rollen
Som KMA-koordinator ansvarar du för att leda, planera och organisera det lokala arbetet inom kvalité, miljö och arbetsmiljö på våra fyra produktionsanläggningar för farligt avfall. Du utgör en viktig specialistfunktion som stöttar, ger rekommendationer och följer upp verksamheten genom att säkerställa lagkravsefterlevnad, myndighetskontakt, genomföra förbättringsaktiviteter och utbilda dina kollegor gällande ditt område. I din roll kommer du att praktiskt genomföra aktiviteter kopplade till KMA-området, exempelvis genomföra och följa upp riskbedömningar, rotorsaksanalyser, utredningar, vara med och söka nya miljötillstånd med mera.

Du arbetar strukturerat med att öka och utveckla kompetensen inom KMA-området på våra anläggningar och bland våra medarbetare samt är kontaktperson mellan våra lokala organisationer och centrala specialistfunktioner.

I rollen kommer den fysiska arbetsmiljödelen och säkerhet utgöra tyngdpunkten där du kommer leda det systematiska arbetsmiljöarbetet tillsammans med anläggningarnas chefer samt följa upp samt analysera arbetet. Du kommer även att stötta organisationen vid årliga revisioner, ISO, kundauditar och tillståndsansökningar samt medverka i projekt med din kompetens.

Placeringsort är Göteborg (on-site), men resor till främst Halmstad förekommer och vid behov även till Köping och Kalmar. Farligt avfall-produktion består av ca 45 medarbetare fördelat på två större behandlingsanläggningar i Göteborgs hamn och Halmstad hamn samt två mindre omlastningsanläggningar i Kalmar och Köping.  Främsta intressenter i denna roll Anläggningschefer och Produktionsarbetare, men du samarbetar även med bolagscentrala specialister inom Miljö & Tillstånd, Arbetsmiljö/säkerhet och HR.

Vem är du?
Vi söker dig som är trygg i dig själv och i din kompetens inom KMA-området. Du har en god struktur, tar naturligt ansvar och har ett starkt intresse av att förstå och utveckla verksamheten. Du är duktig på att leda och driva dig själv framåt, både vad det gäller dina egna arbetsmoment och gemensamma arbetsuppgifter, samtidigt som du också arbetar bra i team. Din kommunikationsförmåga är bevisat god, du är bra på att samverka med andra och du har lätt att få med dig och engagera andra runt omkring dig för att ni tillsammans ska skapa bästa möjliga förutsättningar inom KMA-området.

Kvalifikationer


• Minst två års arbetslivserfarenhet av KMA-roll eller liknande.
• Högskoleutbildning inom kvalitet, miljö och arbetsmiljö, alt. motsvarande relevant arbetslivserfarenhet.
• Goda kunskaper i MS Office.
• Mycket god kommunikativa och skriftliga kunskaper i svenska och engelska.
• B-körkort.

Vi ser det som meriterande om du har:


• Erfarenhet från arbete från tung industri, anläggning, transport eller liknande.
• Erfarenhet av att ha arbetat i ledningssystem.
• Kompetens inom Seveso lagstiftning

Vad erbjuder vi dig? 
Hos oss får du en trygg och rolig arbetsplats, full av kompetenta och hjälpsamma kollegor som gärna delar med sig av sin kunskap. Vi satsar mycket på kompetensutveckling inom områden som är viktiga för att utvecklas, såväl personligt som inom rollen. Eftersom vi är måna om dig, erbjuds du trygga och utvecklande förmåner, såsom kollektivavtal, försäkringar, friskvårdsbidrag, m.m. Våra anläggningar befinner sig i en förändringsresa då det är dags att titta på befintlig och ny teknik för att utveckla våra vattenrenings- och oljeprocesser samt se över nytt material som kommer in i produktionen – och här kommer du få stora möjligheter till att vara med och påverka.

Välkommen med din ansökan - Det börjar med dig!

#LI-ONSITE

 

 

Vi ser fram emot din ansökan! Urval sker löpande så ansök därför gärna redan idag. Vänligen observera att vi på grund av GDPR endast tar emot ansökningar via ansökningsknappen.

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Ansök nu

Processingenjör – Göteborg

Processingenjör, kemiteknik
Läs mer Dec 17
Är du en drivande och analytisk person som brinner för att optimera och utveckla industriella processer? Vi söker nu en processingenjör till vår anläggning för farligt avfall i Göteborg, där du får möjlighet att vara med i en spännande förändringsresa och bidra till utvecklingen av framtidens hantering av farligt avfall genom kemiska, biologiska och tekniska processer.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden
I rollen som processingenjör kommer du att vara en nyckelperson i vårt arbete att optimera och utveckla produktionsprocesserna på vår anläggning för farligt avfall. Ditt huvudfokus kommer vara att identifiera och genomföra dagliga processanalyser och processförbättringar, genom bland annat felsökning och provtagning. Du kommer att delta i den dagliga styrningen och produktionsberedningen, där du ansvarar för att följa upp och analysera de dagliga processerna, identifiera avvikelser och förstå deras konsekvenser, både bakåt och framåt i tiden.

I ditt arbete kommer du att kontrollera och övervaka processerna genom att identifiera och följa upp kritiska processparametrar. Tillsammans med produktionsteamet kommer du att utveckla och implementera instruktioner och rutiner (EPL:er) i syfte att minska variationer och säkerställa att arbetet sker på ett säkert och effektivt sätt. En annan viktig del av ditt ansvar kommer vara att utföra och revidera riskbedömningar kopplade till processhantering, samt genomföra rotorsaksanalyser för att identifiera flaskhalsar och orsaker till förluster i produktionen.

Du kommer att driva utvecklingen av systematisk datainsamling för att möjliggöra en proaktiv övervakning av processerna och förebygga framtida problem. Vidare kommer du att bidra till att identifiera och stödja framtagningen av business case för framtida investeringar och utveckling. Som en del av vår interna teknikgrupp kommer du att dela med dig av din processkunskap och arbeta med att implementera ny teknik samt skapa rutiner för dessa förändringar. En annan viktig del av din roll kommer vara att ansvara för prognosuppföljning och genomgång av resultat.

Arbetstid är dagtid, 07:00-16:00 och utifrån arbetets karaktär där du manuellt provtar och styr processerna tillsammans med dina kollegor så krävs det att du är på plats alla dagar i veckan. Möjligheten till hybridarbete är därför inte möjlig.

Vem är du?
För att trivas i rollen och i vår organisation söker vi dig som är analytisk och har en stark problemlösningsförmåga. Du motiveras och drivs av att skapa utveckling, både vad det gäller tekniken på anläggningen och för dina kollegor genom kompetensdelning. För dig är det en självklarhet regelbundet samarbeta med andra för att uppnå gemensamma mål. Du har även en god kommunikativ förmåga där du på ett tydligt sätt kan förklara komplexa lösningar enkelt och lättförståeligt.

Kvalifikationer
För att vara rätt person för denna tjänst ser vi att du har:


• Minst 1 års erfarenhet som process-/teknikingenjör från process- eller kemiindustrin
• Erfarenhet av att delta som expert i tekniska projekt
• Ingenjörsexamen, gärna inom kemiteknik
• Goda kunskaper i Microsoft 365, med särskilt fokus på Excel
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift

Det är meriterande om du har:


• Erfarenhet av att ha arbetat som operatör inom processindustrin
• Erfarenhet av projektinstallation, till exempel via projekt- eller montageledning
• Erfarenhet från arbete med vattenrening

Vad erbjuder vi dig? 
Vi erbjuder en trygg och spännande arbetsmiljö där du får möjlighet att resa inom hela Sverige och träffa kunder och bidra till deras hållbara utveckling. Vi satsar mycket på kompetensutveckling inom områden som är viktiga för att utvecklas, såväl personligt som inom rollen. Eftersom vi är måna om dig, erbjuds du trygga och utvecklande förmåner, såsom kollektivavtal, försäkringar, friskvårdsbidrag, m.m. 

Information om rekryteringsprocessen
Eftersom vi vill säkerställa ett rättvist och fördomsfritt urvalsarbete önskar vi inget personligt brev, däremot att du svarar på våra inledande urvalsfrågor. Om du går vidare kommer du därefter att få ett mejl med en länk till våra rekryteringstester som på ett objektivt sätt hjälper oss att matcha rätt person till tjänsten. Här kan du läsa mer om vår rekryteringsprocess. Vi tillämpar sex månaders provanställning och gör bakgrundskontroll.

På Stena Recycling räknas alla medarbetares insatser. Vi erbjuder helhetslösningar inom återvinning och cirkulära tjänster över hela landet. Våra kunder finns representerade i många branscher – allt från detaljhandel och tillverkande industri till verkstadsindustri, kommunal verksamhet och sjukhus. Vår anläggning för farligt avfall i Göteborg består av cirka 25 medarbetare, där majoriteten arbetar på anläggningens gård med kemisk och biologisk rening av vatten. Anläggningen är i en spännande förändringsfas där vi främst fokuserar på att utveckla och implementera ny teknik för att optimera våra vattenrenings- och oljeprocesser.

Välkommen med din ansökan - det börjar med dig!

#LI-ONSITE

Vi ser fram emot din ansökan! Urval sker löpande så ansök därför gärna redan idag. Vänligen observera att vi på grund av GDPR endast tar emot ansökningar via ansökningsknappen.

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Ansök nu

Produktionsarbetare – Göteborg, Tingstad

Renhållningsmaskinförare
Läs mer Dec 5
Vill du vara en del av en innovativ verksamhet som strävar efter ständiga förbättringar? Hos oss får du en spännande och utvecklande vardag där du ges möjlighet att växa och bidra till vår framgång. 

Som produktionsarbetare spelar du en central roll i vår värdekedja. Du kommer att vara med och förädla olika material som kommer in på vår anläggning.  

Arbetsuppgifter? 
Din huvuduppgift är att hantera material det inkommande materialet vilket du i huvudsak gör med hjälp av materialhanterare, hjullastare, truck och, i viss mån, manuell hantering. Du ansvarar för att sortera och separera avfallet utifrån materialslag och kvalitetssäkra samt säkerställa att våra leveranskrav uppfylls i enlighet med kundens specifikationer. 

En del av arbetet görs med hjälp av egenkontroll där du kommer att arbeta med förebyggande underhåll på våra maskiner för att säkerställa att allt fungerar som det ska. Du kommer också ha en hel del kontakt med chaufförer och kunder som inkommer till anläggningen och din uppgift är att guida dem rätt och hjälpa de med sina ärenden.  

En del av arbetet innebär eget ansvar för förebyggande underhåll av våra maskiner, där du säkerställer att allt fungerar som det ska. Du kommer också att ha regelbunden kontakt med chaufförer och kunder, där din uppgift är att vägleda dem rätt och bistå dem med deras ärenden. 

Exempel på fler arbetsuppgifter du kommer att utföra:? 


• Bidra aktivt till utveckling och förbättringar i ditt dagliga arbete.  
• Proaktivt delta i arbetsmiljö- och säkerhetsarbete, bland annat genom att genomföra säkerhetsrundor  
• Rapportera tillbud och olyckor?i vårt ledningssystem 

Du kommer att tillhöra ett team om 22 produktionsarbetare och två produktionsledare. Teamet präglas av ett starkt samarbete, gemenskap och en positiv atmosfär. Flera av våra medarbetare har varit en del av företaget i över 20 år, vilket speglar vår långsiktiga arbetsglädje.  

Arbetstider är 07:00-16:00 måndag till fredag. Arbetet bedrivs både inomhus och utomhus oavsett väderlek. Startdatum ser vi är så snart som möjligt men självklart tar vi hänsyn till eventuell uppsägningstid.?? 

Vem är du? ?? 
För att lyckas i denna roll ser vi att du är en positiv, nyfiken och engagerad person som motiveras av att lära dig nya saker. Du trivs i en föränderlig arbetsmiljö där du själv får bidra med idéer och initiativ för förbättringar. Du är en teamspelare som också har förmågan att arbeta självständigt när det krävs. Vidare är du ansvarstagande och har ett stort säkerhetstänk i allt du gör. 

Hos oss på Stena Recycling är din personlighet viktig – oavsett vilken roll du har så är du en lagspelare, problemlösare och en glädjespridare. Du är ständigt nyfiken och på tårna inför utmaningar som utvecklar dig och oss framåt.? 

Kvalifikationer:?? 


• Minst två års arbetslivserfarenhet? 
• B-körkort? 
• Gymnasieutbildning eller annan utbildning motsvarande gymnasial nivå? 
• Goda kunskaper i svenska, i såväl tals om skrift  

Meriterande:?? 


• Erfarenhet av arbete med gasskärning och svetsarbete  
• Truckkort och maskinförarbevis  
• Kunskaper i Microsoft365 
• Utbildning inom underhåll, mekanik eller fordon  

Hos oss får du utvecklas!? 
I denna roll får du möjlighet att lära dig om våra olika materialslag och hur vi i våra återvinningsprocesser tar vara på jordens resurser. Du kommer till en trygg och rolig arbetsplats, där du omges av kompetenta och hjälpsamma kollegor som gärna delar med sig av sin kunskap. Din medarbetarresa börjar med en gedigen introduktionsutbildning, som både sker digitalt och lokalt där. För oss är det viktigt att du får möjligheter till att utvecklas och därför erbjuder vi flera utbildningar inom exempelvis materialkunskap, ledarskap, digitala verktyg och annat av intresse. Eftersom vi är måna om dig, erbjuds du trygga och utvecklande förmåner, såsom kollektivavtal, försäkringar, friskvårdsbidrag, m.m.? 

Information om rekryteringsprocessen? 
Eftersom vi vill säkerställa ett rättvist och fördomsfritt urvalsarbete önskar vi inget personligt brev, däremot att du svarar på våra inledande urvalsfrågor. Om du går vidare kommer du därefter att få ett mejl med en länk till våra rekryteringstester som på ett objektivt sätt hjälper oss att matcha rätt person till tjänsten. Här kan du läsa mer om vår rekryteringsprocess. Vi tillämpar sex månaders provanställning och gör bakgrundskontroll.? 

På Stena Recycling räknas alla medarbetares insatser. Vi erbjuder helhetslösningar inom återvinning och cirkulära tjänster över hela landet. Våra kunder finns representerade i många branscher – allt från detaljhandel och tillverkande industri till verkstadsindustri, kommunal verksamhet och sjukhus. Med omtanke och säkerhet i fokus strävar vi alltid efter att bli ännu bättre och nu behöver vi dig – vår nya kollega – som vill hjälpa oss att ta nästa steg på vår resa.? 

Varmt välkommen till en framtidsbransch – det börjar med dig!?? 

Vi ser fram emot din ansökan! Urval sker löpande så ansök därför gärna redan idag. Vänligen observera att vi på grund av GDPR endast tar emot ansökningar via ansökningsknappen.

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Ansök nu

Supply Chain Manager – Göteborg

Administrativ chef
Läs mer Nov 25
Är du en driven och erfaren ledare som har en god samordnande förmåga och ett intresse för affären? Här får du vara med och bygga upp och optimera processer samt påverka företagets resultat på sista raden. Ansök idag!

Som Supply Chain Manager har du en nyckelroll i vår organisation där din främsta uppgift är att leda, samordna och följa upp arbetet för våra koordinatorer och specialister inom våra materialflöden och affär. På din avdelning arbetar ni mot våra materialflöden med att kontinuerligt driva leveransplanering på ett effektivt sätt och optimera flödena inom de olika materialslagen utifrån marknadens förutsättningar kopplat till volym och pris. Ni tar fram rapporteringar, sammanställer och analyserar information gällande avsättningar, leverantsoptimering och produktionskostnader samt stöttar även till viss del i vårt inboundflöde.

Om rollen
Du ansvarar för att utveckla verksamheten och säkerställa att våra leveransplaneringar och materialflöden optimeras i samordning och koordinering med bolagets övriga avdelningar som är involverade, exempelvis produktionsenheter, filialer och säljorganisationer. Du kommer att vara bolagets representant gällande processer inom produktområdena och driva det strategiska arbetet avseende flödesoptimering. Dessutom kommer du att leda implementeringen av vårt nya affärssystem, driva, utveckla och följa upp KPI:er och mål i verksamheten samt driva kontinuerliga förbättringar av våra administrativa- och flödesprocesser gällande leveransplanering och flödesoptimering för vårt förädlade material.

I din roll utvecklar du ständigt din avdelning och säkerställer att kompetensutveckling sker samt driver förbättringsprojekt för att hjälpa till att implementera våra materialstrategier. Du har personal- och arbetsmiljöansvar vilket innebär att du ansvarar för lönesättning, rekrytering, inhyrning och bemanningsplanering.

Vem är du?
Vi söker dig som är en trygg och strukturerad ledare med intresse för förändringsledning och kompetensutveckling. Du har en god ekonomisk förståelse och ett sinne för affärer vilket gör att du förstå vad som påverkar vårt resultat. Självklart är du bra på att samarbeta och skapa goda relationer, både internt och externt, samt har en god kommunikativ förmåga där du enkelt kan förklara och förmedla vidare beslut som inom avdelningen. Vidare ser vi att du på ett enkelt sätt tar till dig och analyserar information för att sedan kunna dra faktabaserade slutsatser.

För att lyckas i rollen behöver du ha:


• Minst 5 års erfarenhet av ledarskap.
• Universitetsutbildning på minst kandidatnivå, gärna inom ekonomi eller teknik.
• Erfarenhet av att arbeta med ett företags hela affär.
• Erfarenhet av att ha arbetat med administrativa processer samt arbetat med analys, kalkyleringar och sammanställt data
• Erfarenhet från industriverksamhet
• Goda kunskaper i Microsoft 365/Officepaketet.
• Mycket goda kommunikativa och skriftliga kunskaper i svenska och engelska.
• B-körkort

Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av att implementera affärssystem.

Vad erbjuder vi dig?
I denna roll får du vara med och och implementera vårt nya affärssystem. Du får en trygg och rolig arbetsplats, full av kompetenta och hjälpsamma kollegor som gärna delar med sig av sin kunskap, samt ett brett kontaktnät såväl innanför som utanför bolaget. Din medarbetarresa börjar med en gedigen introduktionsutbildning och eftersom vi satsar mycket på kompetenshöjande insatser så finns många möjligheter för dig som vill växa, både individuellt och tillsammans med oss. Vi är måna om dig, därför erbjuder vi dig trygga och utvecklande förmåner. Läs mer här.

Du kommer ha direkt personalansvar över 12 medarbetare, varav 9 koordinatorer med fokus på affären och 3 notifikationsspecialister. Du rapporterar till Head of Product Area och vara en del av ledningsgruppen inom produktområdena.  

Information om rekryteringsprocessen
Eftersom vi vill säkerställa ett rättvist och fördomsfritt urvalsarbete önskar vi inget personligt brev, däremot att du svarar på våra inledande urvalsfrågor. Om du går vidare kommer du därefter att få ett mejl med en länk till våra rekryteringstester som på ett objektivt sätt hjälper oss att matcha rätt person till tjänsten. Här kan du läsa mer om vår rekryteringsprocess. Vi tillämpar sex månaders provanställning och gör bakgrundskontroll.

På Stena Recycling räknas alla medarbetares insatser. Vi erbjuder helhetslösningar inom återvinning och cirkulära tjänster över hela landet. Våra kunder finns representerade i många branscher – allt från detaljhandel och tillverkande industri till verkstadsindustri, kommunal verksamhet och sjukhus. Med omtanke och säkerhet i fokus strävar vi alltid efter att bli ännu bättre och nu behöver vi dig – vår nya kollega – som vill vara med att ta nästa steg på vår resa.

Välkommen till en framtidsbransch - det börjar med dig!

#LI-ONSITE

Vi ser fram emot din ansökan! Urval sker löpande så ansök därför gärna redan idag. Vänligen observera att vi på grund av GDPR endast tar emot ansökningar via ansökningsknappen.

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Ansök nu

Account Manager – Göteborg

Account manager
Läs mer Nov 25
Brinner du för att bygga relationer och skapa affärer som gör skillnad? Vi söker nu en affärsmässig säljare med en stark förmåga att nå fram till olika typer av kunder. I denna roll får du vara med och hjälpa våra kunder minska sina klimatavtryck.

Om rollen
Som Account Manager kommer du att ansvara för befintlig kundportfölj och proaktivt identifiera nya kunder och affärsmöjligheter enligt våra sälj- och marknadsplaner. Dina huvudsakliga ansvarsområden är att identifiera och utveckla kreativa lösningar som skapar värde för kunden, bearbeta prospects, besöka kunder, prissätta tjänster och skriva avtal. Du har löpande dialog med andra avdelningar inom bolaget för att förbättra våra lösningar till kunder, exempelvis lönsamhetsförbättringar. I din roll ansvarar du även för kvantitets- och aktivitetsinriktad försäljning vilket exempelvis kan vara uppbyggnad av kampanjer mot mindre kunder med tillväxtfokus.

Du kommer att träffa många människor som du själv utvecklar samarbeten med och spendera mycket tid ute hos kund för att förstå kundens verksamhet och analysera hur vi på Stena Recycling kan bidra till värdeskapande och förenklad materialhantering, smarta återvinningslösningar och i slutänden ett mer hållbart samhälle.

Ditt upptagsområde är Göteborg med omnejd och du kommer att sitta på vår filial i Göteborg, Tingstad. Tjänsten är ett vikariat med start omgående till och med 1 mars 2026 med goda chanser till förlängning.

Vem är du?
Vi tror att du som söker är självständig och driven, med en stark förmåga att arbeta noggrant och strukturerat. Din säljfilosofi bygger på nyfikenhet, relationsskapande och långsiktighet genom att skapa nya kontakter, bygga och bibehålla kundrelationer.  Du har en god kommunikativ förmåga, är bra på att samarbeta och bidrar till en god arbetsmiljö genom att sprida glädje och energi till din omgivning.

Kvalifikationer


• B-körkort
• Erfarenhet av sälj
• Gymnasieutbildning eller annan utbildning motsvarande gymnasial nivå
• Goda kunskaper i Officepaketet
• Mycket goda kommunikativa och skriftliga kunskaper i svenska och engelska

Meriterande:


• Eftergymnasialutbildning inom marknad/sälj/ekonomi
• Erfarenhet av projektledning 

Här kan du utvecklas!
Med omtanke och säkerhet i fokus erbjuder vi en spännande och rolig arbetsplats, full av kompetenta och hjälpsamma kollegor. Vi satsar mycket på en gedigen introduktion och den lokala introduktionen bygger på sambesök med andra Account Managers i regionen, besök på filialer och åkerier för att du ska lära dig mer om vår produktionsverksamhet. Som en del av en större koncern finns många möjligheter för dig som vill växa, både individuellt och tillsammans med oss. Vi är måna om dig, därför erbjuder vi dig trygga och utvecklande förmåner. Läs mer här.

Information om rekryteringsprocessen
Eftersom vi vill säkerställa ett rättvist och fördomsfritt urvalsarbete önskar vi inget personligt brev, däremot att du svarar på våra inledande urvalsfrågor. Om du går vidare kommer du därefter att få ett mejl med en länk till våra rekryteringstester som på ett objektivt sätt hjälper oss att matcha rätt person till tjänsten. Här kan du läsa mer om vår rekryteringsprocess. Vi tillämpar sex månaders provanställning och gör bakgrundskontroll.

På Stena Recycling räknas alla medarbetares insatser. Vi erbjuder helhetslösningar inom återvinning och cirkulära tjänster över hela landet. Våra kunder finns representerade i många branscher – allt från detaljhandel och tillverkande industri till verkstadsindustri, kommunal verksamhet och sjukhus. Med omtanke och säkerhet i fokus strävar vi alltid efter att bli ännu bättre och nu behöver vi dig – vår nya kollega – som vill vara med och bidra till nästa steg på vår resa.

Välkommen till en framtidsbransch - det börjar med dig!

#LI-ONSITE

Vi ser fram emot din ansökan! Urval sker löpande så ansök därför gärna redan idag. Vänligen observera att vi på grund av GDPR endast tar emot ansökningar via ansökningsknappen.

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Ansök nu

Key Account Manager kundsegment Infrastruktur – Göteborg eller Stockholm

Key account manager
Läs mer Nov 5
Vill du ha en relationsbyggande roll där du kan kombinera din strategiska säljförmåga och din affärsmässighet med din nyfikenhet inom hållbarhetsfrågor och cirkularitet? Drivs du av att leda projekt och av att skapa nya affärsmöjligheter?

Om rollen 
I din roll som Key Account Manager ansvarar för att du säkerställa ett systematiskt och värdeskapande samarbete, på både taktisk och strategisk nivå, med hela kundens värdekedja i fokus. Din huvudsakliga arbetsuppgift är att driva utvecklingen av och samarbetet med våra befintliga kunder samt prospektering inom branschen Infrastruktur. I och med den industriella omställningen som är i full gång samtidigt som ny lagstiftning införs med nya krav, finns ett enormt behov och potential för oss att hjälpa aktörerna i branschen. Huvudfokus kommer vara på nyckelkunder inom segmenten kraft och energi, rivningar och energiförsörjning. I nära samarbete med våra regionala säljteam, filialer och produktområden, utvecklar du vårt erbjudande, skapar tvärfunktionella team som ansvarar för att säkerställa en lönsam, kvalitativ och effektiv leverans på nationell nivå för både kund och Stena Recycling.

Exempel på arbetsuppgifter du kommer att utföra:


• Identifiera affärsmöjligheter med nya och befintliga nyckelkunder
• Leda prospektering och upphandlingar
• Kartlägga och definiera affärspotential samt förutsättningar för dessa, för faktabaserade beslut och prioriteringar
• Vara drivande i utvecklingen av effektiva och värdeskapande processer och arbetssätt tillsammans med befintliga nyckelkunder

Vem är du? 
För att lyckas i rollen är det viktigt att du är trygg i dig själv och din kompetens. Du har en god förmåga att växla perspektiv och avväga hur olika initiativ påverkar helheten. Du har en utvecklad analytisk förmåga och ett kritiskt tänkande. Du är framåtlutad, prestigelös och vågar utmana nuläget i syfte att ta nästa steg och utveckla partnerskapet med kund. Du har ett uthålligt arbetssätt där du arbetar metodiskt och strukturerat med en tydlig plan framåt enligt våra målkort och strategi. Du är även trygg i förhandlingar och är en van presentatör både på svenska och engelska.

Kvalifikationer 


• Kandidatexamen inom försäljning, marknad, ekonom eller teknik eller motsvarande.
• Minst 4 års relevant erfarenhet inom tjänsteförsäljning i en liknande roll  
• God erfarenhet av strategiskt försäljnings- och marknadsarbete
• Gedigen erfarenhet av försäljning mot seniora beslutsfattare
• Goda kommunikativa och skriftliga kunskaper i svenska och engelska på professionell businessnivå  
• Goda kunskaper i Office 365
• Goda vana av att arbeta i verksamhetssystem och CRM-system
• B-körkort 

Vi ser det som meriterande om du har dokumenterad erfarenhet av ledarskap i matrisorganisation och om du har arbetat med affärsutveckling och/eller komplex tjänsteförsäljning. Om du även har erfarenhet av eller innehar Bas-U/Bas-P behörighet samt har goda språkkunskaper på finska, danska, norska eller polska ser vi också det som fördelaktigt eftersom flera av våra kunder är på internationell nivå.

Vad erbjuder vi dig?  
Vi erbjuder en stimulerande arbetsplats full av kompetenta och hjälpsamma kollegor som gärna delar med sig av sin kunskap. Här får du vara med och påverka den cirkulära transformationen i ett värderingsstyrt och familjeägt bolag med en unik position på marknaden. Vi satsar mycket på kompetenshöjande insatser och som en del av en större koncern finns många möjligheter för dig som vill växa, både individuellt och tillsammans med oss. Vi är måna om dig, därför erbjuder vi dig trygga och utvecklande förmåner. Läs mer här. 

Tjänsten har placering i antingen Göteborg eller Stockholm. Våra kunder finns representerade från söder till norr och därför innebär det en hel del resor i tjänsten. Du rapporterar till ansvarig branschchef och blir en del i ett kompetent team med stark drivkraft att utvecklas och att alltid göra det bästa för kunden.

Information om rekryteringsprocessen 
Eftersom vi vill säkerställa ett rättvist och fördomsfritt urvalsarbete önskar vi inget personligt brev, däremot att du svarar på våra inledande urvalsfrågor. Om du går vidare kommer du därefter att få ett mejl med en länk till våra rekryteringstester som på ett objektivt sätt hjälper oss att matcha rätt person till tjänsten. Här kan du läsa mer om vår rekryteringsprocess. Vi tillämpar sex månaders provanställning och gör bakgrundskontroll. 

Välkommen med din ansökan - det börjar med dig! 

#LI-ONSITE

Vi ser fram emot din ansökan! Urval sker löpande så ansök därför gärna redan idag. Vänligen observera att vi på grund av GDPR endast tar emot ansökningar via ansökningsknappen.

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Ansök nu

Coordinator Business & Logistics

Marknadskoordinator
Läs mer Okt 28
Vi söker nu dig som är en nyfiken och drivande person med en god administrativ bakgrund och ett starkt intresse för vår affär. Hos oss får du vara med och utveckla vår affär, verksamheten och dig själv till nästa steg!

Om rollen 
I rollen som Coordinator Business & Logistics arbetar du för att säkerställa hög kvalitet i vår administration, materialhantering och leveransprecision till våra kunder, detta gör du tillsammans med andra specialister och marknad inom olika materialflöden. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar samordning av tillgängliga volymer och möjliga avsättningar, med hänsyn till kvalitet och logistikkostnader. Du kommer att supportera företaget och kunder gällande leverans och fakturor samt ansvara för leveransplanering och uppföljning, orderläggning samt beställningar i vårt affärssystem.

Exempel på andra arbetsuppgifter:


• Skapa fakturor, genomföra avräkningar och fördela intäkter inom bolaget.
• Genomföra leveransavstämning med interna och externa parter.
• Lageruppföljning av olika materialslag.
• Driva och medverka i förbättringsprojekt inom avdelningen.
• Utveckla processer genom dagligt förbättringsarbete.
• Driva certifieringspunkter framåt mellan produktområderna. 

Du kommer att sitta på vårt huvudkontor i Göteborg. Du rapporterar till Administrativ chef och ingår i ett härligt team på 12 personer inom vårt produktområde. I rollen har du mycket kontakt med filialer, produktionsanläggningar och externa kunder vilket gör att det kan förekomma resor i tjänsten, ca: 8 om året.

Vem är du?
För att trivas i denna roll är det viktigt att du har ett gott självledarskap, är nyfiken och har en god förmåga att ta egna initiativ. I ditt arbetssätt är du proaktiv, strukturerad och duktig på att prioritera. Du tar naturligt ägandeskap över dina ansvarsområden och driver frågor framåt både självständigt och tillsammans med andra. Vidare är du kommunikativ, flexibel och gillar problemlösning.

Kvalifikationer:


• Minst två års erfarenhet av administrativt arbete
• Erfarenhet av att ha arbetat med logistik
• Två års högskoleutbildning eller annan utbildning på eftergymnasialnivå
• Goda kunskaper i Officepaketet, särskilt Excel
• Erfarenhet av att ha arbetat i affärssystem
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift 

Vi ser det som meriterande om du har arbetat med ekonomi tidigare och/eller om du har utbildning inom logistik/ekonomi. Har du dessutom kunskap inom FSC och/eller andra certifieringar så ser vi att vi kan vara en god match för varandra. 

Vad erbjuder vi dig?
I denna roll får du varierade arbetsuppgifter som ger dig möjligheter att utmana och utveckla dig själv. Du får en trygg och rolig arbetsplats, full av kompetenta och hjälpsamma kollegor som gärna delar med sig av sin kunskap, samt ett brett kontaktnät såväl innanför som utanför bolaget. Din medarbetarresa börjar med en gedigen introduktionsutbildning och eftersom vi satsar mycket på kompetenshöjande insatser så finns många möjligheter för dig som vill växa, både individuellt och tillsammans med oss. Vi är måna om dig, därför erbjuder vi dig trygga och utvecklande förmåner. Läs mer här.

Information om rekryteringsprocessen
Eftersom vi vill säkerställa ett rättvist och fördomsfritt urvalsarbete önskar vi inget personligt brev, däremot att du svarar på våra inledande urvalsfrågor. Om du går vidare kommer du därefter att få ett mejl med en länk till våra rekryteringstester som på ett objektivt sätt hjälper oss att matcha rätt person till tjänsten. Här kan du läsa mer om vår rekryteringsprocess. Vi tillämpar sex månaders provanställning och gör bakgrundskontroll.

På Stena Recycling räknas alla medarbetares insatser. Vi erbjuder helhetslösningar inom återvinning och cirkulära tjänster över hela landet. Våra kunder finns representerade i många branscher – allt från detaljhandel och tillverkande industri till verkstadsindustri, kommunal verksamhet och sjukhus. Med omtanke och säkerhet i fokus strävar vi alltid efter att bli ännu bättre och nu behöver vi dig – vår nya kollega – som vill hjälpa oss att ta nästa steg på vår resa.

Välkommen till en framtidsbransch - det börjar med dig!

#LI-ONSITE

Vi ser fram emot din ansökan! Urval sker löpande så ansök därför gärna redan idag. Vänligen observera att vi på grund av GDPR endast tar emot ansökningar via ansökningsknappen.

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Ansök nu

Säkerhetsrådgivare för Farligt gods

Säkerhetsrådgivare
Läs mer Sep 10
Vi söker en engagerad och kunnig Säkerhetsrådgivare inom farligt gods som vill vara med och utveckla vår verksamhet. Om du brinner för säkerhetsrådgivning är detta rätt roll för dig!

Arbetsuppgifter
Som Säkerhetsrådgivare arbetar du för att Farligt gods hanteras på ett säkert sätt i de verksamheter som kommer att vara under ditt ansvarsområde. I din roll arbetar du självständigt med egna kunder, där du bidrar med din specialistkunskap i form av säkerhetsrådgivare.
Arbetet innebär bl.a. att du ger råd till kundernas verksamhetsledning om tillämpningen och appliceringen av bestämmelserna inom farligt gods.

Dina arbetsuppgifter inkluderar även att leda interna och externa utbildningar inom området Farligt Avfall och Farligt gods samt upprätthålla kunskaper gällande aktuell lagstiftning. Du utför även de arbetsuppgifter som krävs enligt säkerhetsrådgivarföreskriften, såsom t.ex. årsrapportering och rapportering vid tillbud eller olycka. En del av arbetsuppgifterna gäller även att stötta bolaget internt med att skapa och implementera verksamhetsdokument, utveckla nya transportemballage samt samverka med övriga säkerhetsrådgivare inom bolaget.

Placeringsort är valfritt inom Sverige, på en av våra enheter. Resor förekommer frekvent eftersom du kommer att vara ute och besöka våra kunder i hela Sverige.

Vem är du?
För att lyckas i rollen som Säkerhetsrådgivare behöver du vara strukturerad och organiserad, med en god social kompetens för att bygga långsiktiga kundrelationer. Eftersom du även arbetar med att ta fram utbildningar så ser vi att du är kreativ och pedagogisk, samt har en förmåga att samarbeta både internt och externt. Du gillar problemlösning och drivs av att få lösa utmaningar och dilemman.

Kvalifikationer:


• Minst 2 års erfarenhet som säkerhetsrådgivare för farligt gods.
• Högskoleutbildning eller motsvarande reell kompetens.
• Erfarenhet av att arbeta med lagstiftning inom farligt gods.
• B-körkort.
• Goda kunskaper i Officepaketet.
• Certifierad säkerhetsrådgivare ADR.
• Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Om du har arbetat med farligt avfall, med kemikalierådgivning, inom processindustrin eller arbetat med tjänsteförsäljning så ser vi det som meriterande. Har du dessutom högskoleutbildning inom kemi, inom pedagogik och/eller är certifierad som säkerhetsrådgivare IMDG, RID, DGR så ser vi det som ytterligare meriterande.

Vad erbjuder vi dig? 
Vi erbjuder en dynamisk arbetsmiljö där du får möjlighet att resa inom hela Sverige och träffa kunder. Vi satsar mycket på kompetensutveckling inom områden som är viktiga för att utvecklas, såväl personligt som inom rollen. Eftersom vi är måna om dig, erbjuds du trygga och utvecklande förmåner, såsom kollektivavtal, försäkringar, friskvårdsbidrag, m.m. Du kommer att vara en del av affärsområdet Farligt avfall och bidra till att utveckla våra tjänster och erbjudanden. Teamet du kommer tillhöra är ett engagerat team som präglas av en positiv atmosfär och en härlig teamanda.

Information om rekryteringsprocessen
Eftersom vi vill säkerställa ett rättvist och fördomsfritt urvalsarbete önskar vi inget personligt brev, däremot att du svarar på våra inledande urvalsfrågor. Om du går vidare kommer du därefter att få ett mejl med en länk till våra rekryteringstester som på ett objektivt sätt hjälper oss att matcha rätt person till tjänsten. Här kan du läsa mer om vår rekryteringsprocess. Vi tillämpar sex månaders provanställning och gör bakgrundskontroll.

Välkommen med din ansökan - det börjar med dig!

#LI-SVERIGE

Vi ser fram emot din ansökan! Urval sker löpande så ansök därför gärna redan idag. Vänligen observera att vi på grund av GDPR endast tar emot ansökningar via ansökningsknappen.

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Ansök nu

Teknisk Chef – Göteborg eller Halmstad

Utvecklingschef
Läs mer Sep 19
Vi söker en senior Technical Manager med tyngdpunkt på prodjektledning, för att driva teknikutvecklingen inom Farligt Avfall produktion.

Om rollen
Farligt avfall produktion befinner sig i en utvecklingsresa med stora investeringar och processförbättringar som ska ske i närtid. Vi står inför en stor tillväxtresa gällande ökad bemanning samt teknisk utveckling både inom befintliga och på nya anläggningar.

I rollen som Technical Manager ansvarar du för genomförandet av vår strategi genom att bygga upp nya produktionsanläggningar för farligt avfall där du säkerställer att arbetssätt, rutiner och processer bidrar till hög kvalitet, service och kostnadsmedvetenhet. I ditt dagliga arbete projektleder du tunga tekniska investeringar och ser till att projekten når sina mål, i tid. Du kommer att spela en nyckelroll i att säkerställa att våra befintliga och framtida anläggningar når både produktionstekniska och finansiella mål där du ständigt arbetar med att driva och vidareutvecklar den tekniska processerna samt säkerställer att våra arbetssätt, rutiner och processer bidrar till hög kvalitet, tillgänglighet och kostnadsmedvetenhet. Du kommer även att arbeta med att identifiera och analysera möjligheter för att effektivisera anläggningar, genom bland annat rotorsaksanalyser samt identifiera flaskhalsar och kritiska processer.

Vidare kommer du ansvara för förstudier, designa tekniska lösningar och genomföra investeringsanalyser tillsammans med produktionschef och anläggningschefer. Dessutom utvecklar och implementerar du standarder och rutiner tillsammans med produktionen för att säkerställa säkerhet och drift för process och medarbetare.

Placeringsort är Göteborg eller Halmstad (on-site), resor förekommer i tjänsten. Du ingår i FA-produktions ledningsgrupp som består av Produktionschef, Anläggningschefer och specialister. Du rapporterar till Produktionschef för Farligt Avfall och verkar över hela Sverige. I teamet finns andra som brinner för teknik som exempelvis vår Tekniska verksamhetsutvecklare, Underhållsansvarig samt Processingenjörer.

Exempel på arbetsuppgifter:


• Bygga upp nya farligt avfall produktionsanläggningar och projektleda tekniska investeringar
• Genomföra beslutade förbättringar och förändringar som en del av processen för ständiga förbättringar och effektiviseringar i syfte att nå högre tillgänglighet
• Arbeta med utveckling och process av systematisk datainsamling för att förbättra och effektivisera verksamheten

Vem är du?   
Vi tror att du är en innovativ person med en stark förmåga att driva utvecklingsprojekt framåt. Du är duktig på att leda och driva dig själv likväl som att samarbeta och driva en grupp. Du har ett strukturerat arbetssätt och är skicklig på att identifiera, lösa och följa upp problem. Vi ser även att det är av stor vikt att du i denna roll gillar att nätverka och samarbeta med andra funktioner internt och externt. Som vår kollega på Stena Recycling är det viktigt att du identifierar dig och agerar utifrån våra medarbetarvärderingar – Nyfiken och på tårna, Lagspelare, Glädjespridare och Problemlösare.

Kvalifikationer:


• Minst 10 års erfarenhet inom teknik och teknisk utveckling, gärna inom processindustri
• Dokumenterad erfarenhet av projektledning gällande större investeringar i tekniska projekt med goda resultat
• Erfarenhet av storskalig hantering av industriell teknik
• Ingenjörsutbildning 
• Goda kunskaper i Officepaketet, specifikt Excel
• Goda kommunikativa kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift
• Erfarenhet av strukturerat arbete med ständiga förbättringar (meriterande)
• Erfarenhet av analytiskt och statistiskt arbete (meriterande)
• Kompetens av arbete inom batteriindustrin (meriterande)

Vad erbjuder vi dig? 
Hos oss får du en trygg och rolig arbetsplats, full av kompetenta och hjälpsamma kollegor som gärna delar med sig av sin kunskap. Vi satsar mycket på kompetensutveckling inom områden som är viktiga för att utvecklas, såväl personligt som inom rollen. Eftersom vi är måna om dig, erbjuds du trygga och utvecklande förmåner, såsom kollektivavtal, försäkringar, friskvårdsbidrag, m.m. 

På Stena Recycling räknas alla medarbetares insatser. Vi erbjuder helhetslösningar inom återvinning och cirkulära tjänster över hela landet. Inom Farligt avfall produktion arbetar vi med vatten- och oljebehandling samt tar emot och hanterar farligt avfall produkter från externa och interna kunder.  

Information om rekryteringsprocessen
Eftersom vi vill säkerställa ett rättvist och objektivt urvalsarbete önskar vi inget personligt brev, däremot att du svarar på våra inledande urvalsfrågor. Om du går vidare kommer du därefter att få ett mail med en länk till våra rekryteringstester som hjälper oss att matcha rätt person till tjänsten. Här kan du läsa mer om vår rekryteringsprocess. Vi tillämpar sex månaders provanställning och gör bakgrundskontroll.

Välkommen med din ansökan - det börjar med dig!

#LI-ONSITE

Vi ser fram emot din ansökan! Urval sker löpande så ansök därför gärna redan idag. Vänligen observera att vi på grund av GDPR endast tar emot ansökningar via ansökningsknappen.

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Ansök nu

Processingenjör – Göteborg

Processingenjör, kemiteknik
Läs mer Sep 30
Brinner du för utveckling och att hitta nya lösningar? Vi befinner oss nu på en förändringsresa där det händer mycket spännande inom vår produktion för farligt avfall och söker därför en ny kollega till rollen som processingenjör.

Vad erbjuder vi dig?
Hos oss får du en trygg och rolig arbetsplats, full av kompetenta och hjälpsamma kollegor som gärna delar med sig av sin kunskap. Din medarbetarresa börjar med en gedigen introduktionsutbildning, eftersom vi vill skapa bästa möjliga förutsättningar för dig att lyckas i din nya roll. Vi satsar också mycket på kompetensutveckling inom exempelvis materialkunskap, ledarskap, digitala verktyg och annat av intresse. Eftersom vi är måna om dig, erbjuds du trygga och utvecklande förmåner, såsom kollektivavtal, försäkringar, friskvårdsbidrag, m.m.

Om tjänsten
I rollen som Processingenjör kommer du tillsammans med dina kollegor arbeta med systematisk processutveckling av vår anläggning där vi hanterar farligt avfall. Du arbetar främst med att identifiera och genomföra förbättringar och analyser gällande våra vattenrenings- och oljeprocesser. Du kontrollerar och övervakar processerna genom att identifiera kritiska processparametrar samt arbetar ständigt för att vi ska kunna bedriva en proaktiv övervakning och optimering av anläggningen. Tillsammans med produktionspersonalen, kommer du att utveckla instruktioner och rutiner i syfte att minska produktionsvariationer.

Anläggningen står inför en förändringsresa så stor del av din tid kommer även gå åt till att identifiera, ta fram och driva businesscase kopplade till investeringar och ny teknik.

Exempel på arbetsuppgifter du kommer att utföra:


• Delaktig i teknikgruppen med att ta fram teknisk roadmap och vara behjälplig implementation av ny teknik
• Delta i daglig styrning och produktionsberedning
• Se över dagliga analyser av processer som följs upp och kopplas till dagens produktion
• Utföra och revidera riskbedömning av processen och arbetsmomenten kopplade till processhantering
• Driva rotsaksanalyser för flaskhalsar för att öka vår förståelse till verkliga orsaker till förluster i produktionen

Här får du chansen att jobba i ett team med engagerade kollegor, där du har stor besluts- och resultatpåverkan. Som processingenjör så leder du arbetet kring processförbättringar, utveckling av anläggningens teknik samt förstudier och projekt. Du kommer att samarbeta med alla på anläggningen och även med kollegor på andra anläggningar i landet.

Vem är du?
Som person har du ett nyfiket förhållningssätt där du ständigt hittar sätt att ta dig an komplexa utmaningar med ett strukturerat arbetssätt. Du har en god analysförmåga, tar ofta egna initiativ och är drivande, både vad det gäller ditt egna arbete och arbete tillsammans med dina kollegor. Eftersom detta är en social roll så är det viktigt att du har intresse och förmågan att etablera goda relationer och att regelbundet samarbeta med andra. Du har även en god kommunikativ förmåga där du kan förklara komplexa lösningar på ett enkelt och lättförståeligt sätt.

Du behöver uppfylla följande kriterier för att lyckas i rollen:


• B-körkort
• Högskoleexamen på grundnivå, gärna inom kemiteknik
• Minst 1 års arbetslivserfarenhet som ingenjör från process- eller kemiindustrin
• Erfarenhet av att skala upp kemiska processer till industriell skala
• Erfarenhet av att driva tekniska projekt
• Kommunicerar flytande på både svenska och engelska i tal och skrift
• Erfarenhet av arbete i underhållssystem (meriterande)
• Meriterande med erfarenhet av rörledningar (P&ID;)
• Erfarenhet av projektinstallation, t.ex. via projekt- eller montageledning (meriterande) 

Information om rekryteringsprocessen
Eftersom vi vill säkerställa ett rättvist och fördomsfritt urvalsarbete önskar vi inget personligt brev, däremot att du svarar på våra inledande urvalsfrågor. Om du går vidare kommer du därefter att få ett mejl med en länk till våra rekryteringstester som på ett objektivt sätt hjälper oss att matcha rätt person till tjänsten. Här kan du läsa mer om vår rekryteringsprocess. Vi tillämpar sex månaders provanställning och gör bakgrundskontroll.

Vi erbjuder helhetslösningar inom återvinning och cirkulära tjänster över hela landet. Våra kunder finns representerade i många branscher – allt från detaljhandel, fordonsindustri och tillverkande industri till verkstadsindustri, kommunal verksamhet och sjukhus. Stena Recycling har en viktig roll att spela i industrins och samhällets omställning mot ett mer cirkulärt förhållningssätt. Nu söker vi dig som vill vara med och bidra till den utvecklingen!

Varmt välkommen till en framtidsbransch – det börjar med dig!

#LI-ONSITE

Vi ser fram emot din ansökan! Urval sker löpande så ansök därför gärna redan idag. Vänligen observera att vi på grund av GDPR endast tar emot ansökningar via ansökningsknappen.

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Ansök nu

Processingenjör – Göteborg

Processingenjör, kemiteknik
Läs mer Sep 23
Brinner du för utveckling och att hitta nya lösningar? Vi befinner oss nu på en förändringsresa där det händer mycket spännande inom vår produktion för farligt avfall och söker därför en ny kollega till rollen som processingenjör.

Vad erbjuder vi dig?
Hos oss får du en trygg och rolig arbetsplats, full av kompetenta och hjälpsamma kollegor som gärna delar med sig av sin kunskap. Din medarbetarresa börjar med en gedigen introduktionsutbildning, eftersom vi vill skapa bästa möjliga förutsättningar för dig att lyckas i din nya roll. Vi satsar också mycket på kompetensutveckling inom exempelvis materialkunskap, ledarskap, digitala verktyg och annat av intresse. Eftersom vi är måna om dig, erbjuds du trygga och utvecklande förmåner, såsom kollektivavtal, försäkringar, friskvårdsbidrag, m.m.

Om tjänsten
I rollen som Processingenjör kommer du tillsammans med dina kollegor arbeta med systematisk processutveckling av vår anläggning där vi hanterar farligt avfall. Du arbetar främst med att identifiera och genomföra förbättringar och analyser gällande våra vattenrenings- och oljeprocesser. Du kontrollerar och övervakar processerna genom att identifiera kritiska processparametrar samt arbetar ständigt för att vi ska kunna bedriva en proaktiv övervakning och optimering av anläggningen. Tillsammans med produktionspersonalen, kommer du att utveckla instruktioner och rutiner i syfte att minska produktionsvariationer.

Anläggningen står inför en förändringsresa så stor del av din tid kommer även gå åt till att identifiera, ta fram och driva businesscase kopplade till investeringar och ny teknik.

Exempel på arbetsuppgifter du kommer att utföra:


• Delaktig i teknikgruppen med att ta fram teknisk roadmap och vara behjälplig implementation av ny teknik
• Delta i daglig styrning och produktionsberedning
• Se över dagliga analyser av processer som följs upp och kopplas till dagens produktion
• Utföra och revidera riskbedömning av processen och arbetsmomenten kopplade till processhantering
• Driva rotsaksanalyser för flaskhalsar för att öka vår förståelse till verkliga orsaker till förluster i produktionen

Här får du chansen att jobba i ett team med engagerade kollegor, där du har stor besluts- och resultatpåverkan. Som processingenjör så leder du arbetet kring processförbättringar, utveckling av anläggningens teknik samt förstudier och projekt. Du kommer att samarbeta med alla på anläggningen och även med kollegor på andra anläggningar i landet.

Vem är du?
Som person har du ett nyfiket förhållningssätt där du ständigt hittar sätt att ta dig an komplexa utmaningar med ett strukturerat arbetssätt. Du har en god analysförmåga, tar ofta egna initiativ och är drivande, både vad det gäller ditt egna arbete och arbete tillsammans med dina kollegor. Eftersom detta är en social roll så är det viktigt att du har intresse och förmågan att etablera goda relationer och att regelbundet samarbeta med andra. Du har även en god kommunikativ förmåga där du kan förklara komplexa lösningar på ett enkelt och lättförståeligt sätt.

Du behöver uppfylla följande kriterier för att lyckas i rollen:


• B-körkort
• Högskoleexamen på grundnivå, gärna inom kemiteknik
• Minst 1 års arbetslivserfarenhet som ingenjör från process- eller kemiindustrin
• Erfarenhet av att skala upp kemiska processer till industriell skala
• Erfarenhet av att driva tekniska projekt
• Kommunicerar flytande på både svenska och engelska i tal och skrift
• Erfarenhet av arbete i underhållssystem (meriterande)
• Meriterande med erfarenhet av rörledningar (P&ID;)
• Erfarenhet av projektinstallation, t.ex. via projekt- eller montageledning (meriterande) 

Information om rekryteringsprocessen
Eftersom vi vill säkerställa ett rättvist och fördomsfritt urvalsarbete önskar vi inget personligt brev, däremot att du svarar på våra inledande urvalsfrågor. Om du går vidare kommer du därefter att få ett mejl med en länk till våra rekryteringstester som på ett objektivt sätt hjälper oss att matcha rätt person till tjänsten. Här kan du läsa mer om vår rekryteringsprocess. Vi tillämpar sex månaders provanställning och gör bakgrundskontroll.

Vi erbjuder helhetslösningar inom återvinning och cirkulära tjänster över hela landet. Våra kunder finns representerade i många branscher – allt från detaljhandel, fordonsindustri och tillverkande industri till verkstadsindustri, kommunal verksamhet och sjukhus. Stena Recycling har en viktig roll att spela i industrins och samhällets omställning mot ett mer cirkulärt förhållningssätt. Nu söker vi dig som vill vara med och bidra till den utvecklingen!

Varmt välkommen till en framtidsbransch – det börjar med dig!

#LI-ONSITE

Vi ser fram emot din ansökan! Urval sker löpande så ansök därför gärna redan idag. Vänligen observera att vi på grund av GDPR endast tar emot ansökningar via ansökningsknappen.

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Ansök nu