Göteborg: Utvecklartalang inom front - / backend eller kanske tom fullstack

Hitta ansökningsinfo om jobbet Utvecklartalang inom front - / backend eller kanske tom fullstack i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2018-08-13 // Varaktighet:

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som

Nedan visas andra jobb i Göteborg som .

Programledare investeringsprogram Kapacitet väst

Läs mer Mar 28
Företagsbeskrivning
Vattenfall är en av Europas största producenter och återförsäljare av el och värme. Våra huvudmarknader är Sverige, Tyskland, Nederländerna, Danmark och Storbritannien. Inom Vattenfallkoncernen finns cirka 20?000 anställda. Vi har elektrifierat industrier, levererat energi till bostäder och förvandlat tillvaron genom innovation i över hundra års tid. Vi vill nu göra det möjligt att leva fossilfritt inom en generation och vi driver på övergången till ett hållbart energisystem.
Vattenfall Eldistribution AB distribuerar el till hushåll, företag och samhälle – dygnet runt året om. Vårt elnät är över 12 000 mil långt och vi distribuerar el till nästan 900 000 kunder. Vi bygger, driver, underhåller och investerar i vårt elnät för att du som kund ska få en tillförlitlig leverans.
Läs mer om oss på https://www.vattenfalleldistribution.se/om-oss/
Vill du som Programledare hos oss på Vattenfall Eldistribution göra skillnad?


Jobbeskrivning
Vill du ha en spännande vardag och jobba för en fossilfri framtid? Hos oss får du vara med och påverka morgondagens klimatsmarta samhälle och skapa framtidens elnät.
Avdelning Program Management växer och söker nästa stjärna som vill vara med oss på resan. Just nu består vårt team av ett glatt gäng på sju programledare som tillsammans utgör hjärtat av vår programledning. Vi har skapat en miljö med hög psykologisk trygghet, där erfarenheter och åldrar varierar, och där vi tillsammans utmanar och levererar resultat.
Proaktivitet, engagemang och en öppen dialog värdesätts. Ledarskapet präglas av förtroende, fokus på resultat och en förväntan på ömsesidigt engagemang och leverans. Här får du inte bara vara en del av arbetskulturen utan också möjlighet att bidra till och forma den.
Ditt huvudsakliga uppdrag innebär att leda och styra ett eller flera investeringsprogram. Som programledare ansvarar du för hela programmet med ingående projekts resultat gällande tid, kostnad och innehåll. För denna roll är det program Kapacitet Väst aktuellt. Detta är ett program som är i sin linda och du får som programledare möjlighet att vara med och starta upp, forma och etablera programmet.
Du är projektsponsor och även ombud i kontrakt. Du har ett stort åtagande i att stötta och vägleda projektledare samt fatta beslut i strategiskt viktiga frågor. En av huvuduppgifterna är att säkra programmets leverans och framdrift genom både finansiella beslut och TG beslut. Till din hjälp har du din programstyrgrupp där du också får stöd i att vid behov prioritera inom programmet.
Du leder ett programteam där stödfunktioner till programmet och dig som programledare finns. Du är också ansiktet utåt mot entreprenörer, leverantörer och ev. kunder. På avdelningen förväntas du också bidra till utvecklingen av programstyrningen samt bidra och driva det förändringsarbete som behövs. Du rapporterar till chef för avdelningen Program Management.
Resor i tjänsten förekommer regelbundet.


Kravspecifikation
För att lyckas i rollen är det viktigt du är resultatorienterad och har förmågan att leda många personer på ett prestigelöst och tydligt sätt. Du är strukturerad i ditt arbetssätt och driver ditt arbete på egen hand i samverkan med teamet runt omkring dig. I rollen som programledare har du många intressenter och det är därför viktigt att du är en god kommunikatör, ledare och förhandlare.
Vi söker dig som har
Akademisk utbildning om minst 300 hp.
Minst 10 år erfarenhet av större projekt och program med verifierat positivt resultat och budget ansvar.
Du ska ha ledarerfarenhet och vara bekväm att leda andra resurser
Mycket god förmåga att uttrycka dig i både tal och skrift på svenska och engelska
Körkort B

Vi erbjuder: En utmanande och givande roll där du kan påverka framtidens energiprojekt. Ett stöttande arbetsklimat där din professionella utveckling prioriteras och möjlighet att bidra till förändringsarbete och utveckling inom programstyrning


Ytterligare information
Förutom att du får vara med och forma framtidens smarta energisamhälle kommer du som programledare att ha en central roll i vår vision att möjliggöra ett klimatsmart liv inom en generation. Hos oss får du möjlighet att arbeta i en företagskultur där vi strävar efter att vara öppna, aktiva och positiva med arbetsuppgifter som utvecklar och utmanar dig. Våra medarbetares och samarbetspartners hälsa och välbefinnande är viktig för oss. En god arbetsmiljö är grundläggande i allt vi gör och säkerheten står alltid i centrum. För oss är det viktigt att dina personliga värderingar stämmer överens med vår kultur som präglas av att göra varandra bättre, ligga steget före samt att hålla vad vi lovar.
Vi har även en hel del andra personalförmåner som exempelvis arbetstidsförkortning, förmånliga tjänstepensionsavtal, föräldraledighetstillägg med mera. Läs mer om våra förmåner här.
Placeringsort Trollhättan eller Göteborg


För mer information om själva tjänsten kontakta rekryterande chef Pernilla.ngomagnusson@vattenfall.com
För frågor om rekryteringsprocessen kontakta rekryterare Jessica Petersson, jessica.petersson@vattenfall.com.


Fackliga representanter via Vattenfalls växel, 08 739 50 00
Christian Ericsson, Ledarna, Anne-Marie Sjöbohm, Akademikerna, Asim Nokic, Unionen, Ulf Tengman, SEKO


Vi gör urval löpande och välkomnar din ansökan senast 15 april. Vi tar endast emot ansökningar via vår webbplats.


Vi är övertygade om att mångfald bidrar till att bygga ett mer lönsamt och tilltalande företag och strävar efter att vara goda förebilder när det gäller mångfald. Vattenfall arbetar aktivt för att alla medarbetare ska ha samma möjligheter och rättigheter oavsett ålder, etnisk eller kulturell bakgrund, könstillhörighet, religion/tro, sexuell läggning eller funktionsförutsättning. Läs mer om hur vi arbetar med mångfald och inkludering här.


Vattenfall är en del av Sveriges kritiska infrastruktur, därmed är många av våra tjänster säkerhetsklassade. Är denna tjänst säkerhetsklassad kommer säkerhetsprövning genomföras innan anställning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen.


Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Arkivarie

Läs mer Jun 29
Göteborg växer och förändras snabbt. Få städer har den utvecklingspotential som finns här. Planeringen av det framtida Göteborg är ett lagarbete med många inblandade och Stadsbyggnadskontoret har en central roll i denna utmaning. Gemensamt arbetar vi med förutsättningar för en stor arbetsmarknadsregion, bostäder med kvalitet, en inbjudande offentlig miljö och verkar för att staden blir hållbar ur alla perspektiv. Det vi gör ger avtryck i Göteborg för lång tid framåt. Tillsammans med andra förvaltningar skapar våra 380 medarbetare förutsättningar för en konkurrenskraftig, attraktiv och långsiktigt hållbar stad.

ARBETSUPPGIFTER
Tjänsten är placerad inom enheten Ärendeprocess som är en del av avdelningen för Verksamhetsstyrning. På enheten arbetar utöver arkivarier även bland annat nämndsekreterare och ärendecontrollers. En av våra arkivarier ska nu vara föräldraledig och vi söker därför en vikarie.

Enheten för ärendeprocess uppdrag är att styra, stödja och utveckla stadsbyggnadskontorets ärendeprocess och informationsförvaltning. Vi arbetar med att styra kontorets informationsflöde för att säkerställa en trygg och långsiktig informationsförsörjning där information framställs, hanteras, förvaras, överförs, skyddas och vårdas på ett sådant sätt att den kan tillgängliggöras, användas och återanvändas upprepat under hela den tid den ska bevaras.

I enhetens uppdrag ligger även att administrera och kvalitetssäkra myndighetens ärende- och nämndprocess i syfte att säkerställa att byggnadsnämndens beslut bereds och fattas på ett korrekt, rättssäkert och språkligt lättillgängligt sätt. Enheten ger även administrativt stöd till direktör och förvaltningsledning.

Som vikarierande arkivarie på stadsbyggnadskontoret kommer en stor del av ditt arbete utgöras av traditionellt arkivarbete, kundservice samt eftersökning, menprövning och utlämnande av allmänna handlingar. Du kommer även arbeta med kvalitetshöjande arbete i vårt e-arkiv Comprima. Tillsammans med dina kollegor är du ett stöd till förvaltningens kärnverksamheter i arkivfrågor.

KVALIFIKATIONER
Du har högskole- eller universitetsutbildning om minst 180 högskolepoäng varav minst 60 poäng inom arkivvetenskap. Erfarenhet av arbete inom arkivområdet samt av kundarbete inom offentlig förvaltning där utlämnande av allmänna handlingar ingått är meriterande. För tjänsten krävs goda kunskaper i arkivlagen, tryckfrihetsförordningen, förvaltningslagen samt offentlighets- och sekretesslagen. Det krävs också att du har kunskaper i verksamhetsbaserad/processorienterad arkivredovisning.

För oss är det en självklarhet att arbeta serviceinriktat. Därför har du som söker hög social kompetens och god förmåga att samarbeta med andra. För tjänsten krävs att du har god förmåga att kunna växla mellan ett övergripande analytiskt perspektiv och en detaljerad nivå. Du är också noggrann och ansvarstagande och sköter ditt arbete strukturerat och organiserat. Som arkivarie hos oss är det viktigt att du är lösningsfokuserad och att du arbetar effektivt och resultatinriktat.


ÖVRIGT
Vi vill att stadsbyggnadskontoret ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen, uppfylla kraven i GDPR samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller brev.

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings-, kandidatsöknings- och rekryteringsföretag samt försäljning av ytterligare annonser.

Ansök nu

Distriktssköterska/Barnsjuksköterska BVC

Läs mer Jun 29
Närhälsan utvecklar primärvård i världsklass. Med hundratals mottagningar i Västra Götaland finns vi nära invånarna och gör skillnad för deras liv och hälsa. Vi erbjuder dig ett stimulerande och meningsfullt arbete med kompetenta kollegor, tydligt ledarskap och utvecklingsmöjligheter.



Om oss

Närhälsan Gibraltargatan vårdcentral & BVC är en väletablerad vårdcentral med gott rykte, en god ekonomi och med hög kontinuitet.

Här finns drygt 16000 listade patienter i alla åldrar varav många studenter. På vårdcentralen arbetar 42 medarbetare. Vi bildar tillsammans med dig en arbetsgrupp som präglas utav hög kompetens, stort engagemang och en härlig arbetsglädje.

Hos oss har vi ett närvarande, tydligt och stödjande ledarskap samt kollegium. Stor vikt läggs vid att alla skall trivas då vi är övertygade om att det gynnar våra patienter. Vi har högt satta mål och vill att alla skall vara delaktiga i de processer som leder verksamheten framåt. Inom vårdcentralen är det korta beslutsvägar och du kommer att möta en god gemenskap. Vi är stolta över vår vårdcentral och söker nu Dig som är engagerad, lösningsorienterad och positiv!

Om arbetet

Du får ett omväxlande arbete där du följer barn och föräldrar från nyfödd till dess att skolhälsovården tar vid. Som BVC-sköterska har du en central roll i att möta familjernas behov, göra medicinska och omvårdnadsmässiga bedömningar och prioriteringar. Vi erbjuder barnhälsovård enligt basprogrammet, ett kvalificerat föräldrastöd utifrån en helhetssyn på familjen. Du kommer bland annat arbeta med hälsokontroller, vaccination och föräldragrupper.

Om dig

Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska med vidareutbildning inom antingen hälso- och sjukvård för barn och ungdom eller öppen hälso- och sjukvård. Har du erfarenhet från BVC och journalsystemet Asynja Visph är det meriterande.

Ett professionellt arbetssätt och gott bemötande av kunder och patienter är en självklarhet för dig. Stor vikt kommer att läggas på personliga egenskaper såsom flexibilitet, hög samarbets- och organisationsförmåga samt att du lever upp till Närhälsans kärnvärden som är Pålitlig, Omtänksam och Nytänkande.

Intervjuer sker löpande.

Varmt välkommen med din ansökan!

Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Vill du veta mer om VGR kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken www.vgregion.se/introduktion


Ansökan
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.


Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

Ansök nu

Solcellsmontör

Läs mer Jun 29
Har du erfarenhet av solceller? Då har vi en spännande tjänst för dig!
Vi på Solgruppen Norden fortsätter att utvecklas med nya spännande mål under 2021 och ska nu starta upp ytterligare ett installationsteam i Göteborg. Vi söker därför Solcellsmontörer till team! Ta chansen att få vara med att starta upp vårt nya team och häng med på vår spännande resa framåt.
Vi installerar solcellsanläggningar stora som små.
Vad kommer du att göra som Solcellsmontör hos Solgruppen:
Som Solcellsmontör i ett nystartat team blir du en person av två som skall jobba tillsammans. Ditt arbete består av att vara med och montera våra kunders anläggningar.
Några av dina arbetsuppgifter är:
Montagearbete tillsammans med kollegorna.
Arbetsmiljöansvar på tak, där du även säkerställer att alla i teamet arbetar säkert.
Du har dagliga avstämningar med ditt team och projektledare, samt säkerställer att teamet arbetar säkert och ser till att teamet fungerar bra ihop.
Planering, ledning och fördelning av installationsarbetet på tak för teamet görs av båda i samförstånd.
Administrativa ansvar som att uppdatera planeringschecklistor och sköta egenkontroller.

Vem är du?
Du är kommunikativ i i ditt arbete och är inte rädd för att fråga om du är osäker. Du vågar ha idéer och lyfta saker direkt när något inte fungerar.
Du är målinriktad och gillar att jobba mot deadline. Du driver arbetet framåt och ser till att ditt team levererar mot de uppsatta målen.
Du har förmågan att arbeta strukturerat, lägga upp en plan för dig själv och ditt team.

Vi vill att du…
Har praktiskt erfarenhet av att arbeta med installation av solceller eller liknande som snickeri
har fullständiga gymnasiebetyg
kan svenska och engelska i tal och skrift
Kanske har du även…
B-körkort (Meriterande)
erfarenhet av att jobba som ledande montör eller arbetsledare inom bygg eller installation
diverse utbildningar kopplade till branschen (såsom BAS U, BAM, taksäkerhet, fallskydd mm.)
intresse av solceller, förnyelsebar energi & ny teknik
Placering & början
Arbetet utgår ifrån Göteborg med start omgående eller enligt överenskommelse. Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid med provanställning.

Ansök nu

Elektriker Solceller

Läs mer Jun 29
Vi söker elektriker som vill jobba med solceller.
Vill du också vara med och utveckla samhället till mer hållbart genom installation av solcellsanläggningar? Då är detta jobbet för dig!
Jobbet avser att lösa tekniska problem i fält som service, felavhjälpning, underhåll och projekt.
Dina kvalifikationer som elektriker:
Du har en gymnasial elinstallations utbildning.
B-körkort är krav.
Meriterande är om du har några eller flera års erfarenhet från el installations jobb.


Vem är du?
Du arbetar självständigt med stöttning från projektledare.
För att trivas tillsammans med oss är det är viktigt att du tycker om kundkontakt och att tillsammans lösa eventuella problem. Du är en person som tar stort ansvar när det gäller framdrift.
Du är målinriktad och gillar att jobba mot deadline.


Arbetet utgår ifrån Göteborg med start omgående eller enligt överenskommelse. Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid med provanställning.
Kontakt: rekrytering@solgruppennorden.se

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Star Republic AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Star Republic AB .

Är du vår nästa Teamledare med projektansvar?

CIO, Chief Information Officer/IT-chef
Läs mer Jan 31
I Nordics består av över 50 utvecklare, innovatörer och kreatörer med en gemensam passion att förändra och utmana den digitala handeln. Vi låter kompetenser komplettera varandra och söker ständigt efter nya perspektiv. Just nu letar vi efter dig som vill leda ett utav våra duktiga team, tillsammans med några av våra projekt!

Om tjänsten
Som Teamledare hos oss får du inte bara vägleda och coacha ditt fantastiska team, som för övrigt består av våra grymma utvecklare & UX designers, du kommer också att få driva egna kundprojekt. Hos oss kallar vi den här rollen Team and account manager (TAM) och vi skulle säga att den innehåller lite av allt det roliga!

Med hög innovationstakt, kreativitet och problemlösningsförmåga jobbar vi för att utveckla de bästa digitala lösningarna inom e-handel. För att matcha vårt erbjudande mot våra pågående och kommande business inom Unified Commerce så letar vi nu efter vår nya Team Account Managers (TAM) som kommer att vara en nyckelposition, för att vi ska lyckas driva engagerade och högpresterande team med kundfokus.

Som TAM kommer du att:

- vara personalansvarig för ditt team och ansvara för alla personalrelaterade frågor

- vara kundansvarig för befintliga kunder och driva merförsäljning

- resursplanera ditt team för att uppnå bästa möjliga effektivitet

- följa upp dina medarbetare och följas upp på egna givna KPI:er

- vid behov agera projektledare för specifika projekt i ditt team

- ansvara för att skapa en god arbetsmiljö tillsammans med ditt team



Om dig
För att lyckas i rollen så söker vi dig som har en bred kompetens inom digitala lösningar, gärna från konsultbranschen samt att du har erfarenhet av komplex försäljning. Har du haft kundansvar innan är det ett stort plus. Vi ser att du har en gedigen erfarenhet av projektledning och är van vid att ha budgetansvar och arbeta med måluppföljning. Vi tror också att du tidigare varit ledare med goda resultat. Meriterande är om du har kompetens inom e-handel och en akademisk högskoleexamen inom relevant område.

Längtar du efter att utmanas i din vardag och att få möjlighet att tillhöra en organisation som är i ständig utveckling? Bra. Vi tror att du motiveras av att bygga upp och bibehålla goda relationer med både kunder och kollegor och har ett stark utpräglad affärsmässighet. Vi ser att du presterar på topp när du får möjlighet att ta ett stort eget ansvar i ett högt tempo och att du inte är rädd för att ta snabba beslut. Det är dessutom viktigt att vara noggrann och strukturerad i det administrativa arbetet som rollen kräver. För att trivas i rollen så ser vi att du är en naturlig ledare och förebild som har ett nyfiket ledarskap som genomsyras av empati och gemenskap. Vi vill ge dig bästa förutsättningar att lyckas i din roll som TAM och har därför tagit fram ett utbildningspaket inom ledarskap och du kommer ha kontinuerlig uppföljning med din chef kring givna KPI:er.

We are family
Här ger vi dig gemenskap i form av kompetenta kollegor och en familjär stämning, drivna och intressanta kunder och en kreativ och inspirerande arbetsmiljö där du jobbar inhouse. Både med likasinnade och förhoppningsvis med nya personligheter som utmanar och inspirerar dig. Vi strävar efter att tillsammans jobba smart, aktivt och glädjefyllt i vardagen och i våra projekt. Av dig önskar vi engagemang, samarbetsvilja, intresse för utveckling och nytänkande, nyfikenhet och massa glädje i ditt jobb.

I vår Spotify-spellista (https://open.spotify.com/user/emmiepop/playlist/0ZMVSVQeBpRGLIpICH1zhu) hittar du vår filosofi och budskapet i listan visar vilka vi är och vill vara mot varann. Här finns något för alla och det allra viktigaste vi har är våra medarbetare, så vi vill ta väl hand om dig här. Du vill förhoppningsvis:

- Ha kul när du går till jobbet och bidra till en stark gemenskap på kontoret.

- Bli ännu bättre på det du gör och hjälpa våra kunder göra detsamma. Kanske genom att lyssna till eller själv dela med dig av din expertis på våra regelbundna Spin-Off-luncher på kontoret? Eller genom att skapa en intressegrupp där du & likasinnade uppdaterar och förkovrar er i nyaste tekniken?

- Sist men inte minst.. vara med och bygga framtidens digitala handel tillsammans med de skarpaste kollegorna in the business.



Blir du nyfiken?
Vi vill se din ansökan! Klicka dig vidare via länken, svara på några snabba frågor så kommer vi att återkomma med nästa steg så fort vi kan. Jättetråkigt men vi kan dessvärre inte ta emot några ansökningar via mail enligt GDPR. Vi jobbar med löpande urval vilket innebär att vi kan tillsätta någon innan sista ansökningsdag som är 25 februari, så vänta inte. I urvalsprocessen kommer vi att ta hänsyn till ditt CV och och dina svar på urvalsfrågorna. Processen kommer sedan att innefatta intervjuer med framtida kollegor och HR.

För mer information om tjänsten, vänligen kontakta Linda Tjäder, HR-ansvarig på ltjader@sqli.com . Vi ser fram emot din ansökan!

Med ?? från

I Nordics

Ansök nu

Star Republic söker en Web Analytics Expert

IT-strateg
Läs mer Jan 19
Star Republic by I är den ledande leverantören av e-handelsplattformar i Sverige. Vi ser oss lite som outsiders på en konform IT-marknad - och så vill vi förbli. Där de gamla drakarna är imperiet är vi rebellerna. Vi är små nog att vara snabba och flexibla, men med våra franska ägare I i ryggen har vi muskler nog att vinna de stora kunderna. Det betyder att vi kan jobba med konton som Carlsberg, Volvo Cars, Tele2, DeLaval, Apoteket med flera, men att det fortfarande är OK att spela FIFA på lunchrasten eller ta en öl på fredagsfikat. Nu behöver vi utöka vår familj med bland annat en Web Analytics Expert!

Star Republic söker en Web Analytics Expert
E-handelsvärlden rör sig i blixtfart, och det centrala i att förstå och förutse våra kunders behov finns i den data de genererar. Som marknadens ledande e-handelsleverantör är en av våra viktigaste roller att visualisera, tolka och förstå den datan för att kunna möjliggöra bättre och snabbare affärsbeslut. Därför söker vi nu ytterligare en Web Analytics Expert, som blir central för beslutsfattande och vidareutveckling av våra kunders e-handelsplattformar.

Star Republic by I kännetecknas av en stor nybyggaranda, och för den ambitiöse finns stora utvecklingsmöjligheter. Dels kommer du att ha stora möjligheter att påverka och utveckla vårt erbjudande inom Unified Commerce. I en snabb, flexibel och lyhörd organisation som vår finns alltid möjligheter till personlig utveckling och karriär.



Vad gör du hos oss?
Som Web Analytics Expert hos oss jobbar du både med att både samla in och analysera data för att rekommendera hur våra kunder ska nå sina affärsmål.
Uppdragen kan se väldigt olika ut, allt från små till stora, men kvalitetskraven i våra slutsatser och råd är alltid desamma. En viktig del av rollen är också att vara lite av en Sherlock Holmes - att inte bara själv kunna bilda sig en uppfattning om vad datan betyder utan även skapa tydliga rekommendationer. Du fattar säkert - du behöver ena stunden kunna sitta och djupdyka i detaljer i Google Analytics - i nästa ögonblick behöver du som en sann consigliere viska råd i kundens öra.



Vem är du?
Utöver att du självklart är analytisk, driven, självgående, initiativrik, har några års erfarenhet och allt det där så behöver du ha bred teknisk kompetens inom webb. Du behöver till exempel förstå hur en browser funkar på djupet och kunna kommunicera det på ett enkelt sätt till någon som inte är lika teknisk som du. Relevant eftergymnasial utbildning inom till exempel webbutveckling är naturligtvis ett plus. Men vi värdesätter nästan mer om du är självlärd genom ett genuint, kanske till och med nördigt, intresse för området. Rollen ställer krav på goda kunskaper inom HTML, CSS och Javascript.

Verktyg du behöver behärska är Google Analytics, Universal Analytics, Google Data Studio, Google Search Console, Google Tag Manager (Client och Service sidan), Tableau och såklart Excel. Och när vi säger behärska så menar vi verkligen behärska.
Om du har erfarenhet av e-commerce eller att arbeta i olika CMS så är det ett plus. Inblick i SEM eller SEO och kunskap inom andra programmeringsspråk och erfarenhet av andra relevanta verktyg är också meriterande.



Varför välja Star Republic by I?
Vi vet, vi vet. Du har antagligen svart bälte i att tacka nej till tråkiga jobberbjudanden via LinkedIn. Tur för oss då att vårt inte är ett av dem.

Vi kan erbjuda en flexibel arbetsmiljö med stor frihet och grymma kollegor, placering antingen i centrala Göteborg eller Stockholm men med stora möjligheter till distansarbete. Vi erbjuder ett spännande och föränderligt förmånspaket inom hälsa och vi arbetar individbaserat inom kompetensutveckling med stor möjlighet för dig att påverka din utveckling.

Låter det intressant? Ansök nedan innan sista ansökningsdatum som är 18 februari 2022. Vi har löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan. Vid frågor är du varmt välkommen att höra av dig till vår HR - Linda Tjäder som du når på Linda.tjader@starrepublic.com.

Vi vill läsa din ansökan!

Ansök nu

Senior UX/UI Designer sökes till Star Republic!

Webmaster
Läs mer Nov 22
Vill du utmana den digitala handeln, och göra den till något bättre genom att höja shoppingupplevelsen och förenkla valen som digitala konsumenter behöver göra? Har du en passion för att lösa problem och lära dig nya saker? Eller är du lite av en shopaholic, med mängder av idéer som förbättrar digitala shoppingupplevelser? Då kan du absolut vara den vi söker.

Vad får du göra hos oss?

Hos oss kommer du att ha ett nära samarbete med kunder, strateger, visual designers och utvecklare i agila processer. Vi hoppas att du har en prestigelös inställning till ditt arbete och en god samarbetsförmåga. Du kommer att utmanas både i din roll och med de uppdrag du tilldelas. Att du kan driva dig själv, men också trivs att jobba med ett team. Du kommer delta tidigt i projekt i en undersökande fas, där din kunskaper inom research kommer vara till nytta. Att gå från wireframes till användartester, hela vägen till färdig design, är vardagsmat för dig.

Vem vi skulle vilja arbeta med?

Vi söker en en nytänkande person, en hybrid mellan UX-designer och visuell designer med goda kunskaper om den användarcentrerade designprocessen, designmönster och principerna inom interaktionsdesign. Vi hoppas att du har ett brinnande intresse av att förstå målgruppers behov, beteenden och mål, samt att översätta dem till kreativa koncept och funktionella tjänster. Har du möjlighet att omvandla affärsmål till digitala tjänster och konverterande användarupplevelser är det toppen.

Vi tror att du är/har:

- Mellan 5-10 års arbetslivserfarenhet inom UX/UI
- En nyfiken kollega som vill både uppnå och överträffa förväntningar
- Nyfiken, självständig och van att jobba och samarbeta öppet i team
- Duktig på att förklara, förmedla kunskap och argumentera för din lösning
- En person som brinner för de stora idéerna men också hantverkets detaljer
- En kärlek för kvalitet och en förmåga att absorbera kunskap och trender
- En kreatör som är motiverad, organiserad och ansvarstagande
- En stor vana av wireframes, prototyper, och gränssnitts-demos
- En god förmåga av att använda analysdata för designbeslut
- Erfarenhet av att genomföra användarresearch och användartester


Vad vi erbjuder

På Star Republic är användarnas bästa alltid i fokus! Vi har en hög innovationstakt - där vi ständigt hittar nya behov eller förbättringspotential i våra kunders erbjudande - och utvecklar löpande nya produkter och tjänster. Tillsammans med drygt 60 engagerade medarbetare kommer du att sitta i fina lokaler, belägna centralt antingen i Göteborg eller Stockholm. Och du, hos oss finns stora möjligheter att arbeta på distans när man behöver det.

Intresserad?

Skicka in din ansökan via länken! I urvalsprocessen kommer vi att ta hänsyn till ditt CV och din portfolio. Processen kommer sedan att innefatta urvalsfrågor, intervjuer och arbetsprover.

Vi kan dessvärre inte ta emot några ansökningar via mail. Vi jobbar med löpande urval vilket innebär att vi kan tillsätta någon innan sista ansökningsdag som är 15 december.
För mer information om tjänsten, vänligen kontakta Linda Tjäder, HR-ansvarig på linda.tjader@starrepublic.com. Vi ser fram emot din ansökan!

Med ?? från

Star Republic

Ansök nu

Är du vår nästa Team Account Manager?

IT-strateg
Läs mer Okt 27
Över 50 utvecklare, innovatörer och kreatörer med en gemensam passion att förändra och utmana den digitala handeln. Vi låter kompetenser komplettera varandra och söker ständigt efter nya perspektiv. Just nu letar vi efter dig som vill leda ett utav våra duktiga team!

Om tjänsten

Med hög innovationstakt, kreativitet och problemlösningsförmåga jobbar vi för att utveckla de bästa digitala lösningarna inom e-handel! För att matcha vårt erbjudande mot våra pågående och kommande business inom Unified Commerce så har vi valt att ta fram en ny organisation där våra Team Account Managers (TAM) kommer att vara nyckelpositioner för att vi ska lyckas driva engagerade och högpresterande team med kundfokus.

Som TAM kommer du att:

- vara personalansvarig för ditt team och ansvara för alla personalrelaterade frågor
- vara kundansvarig för befintliga kunder och driva merförsäljning
- resursplanera ditt team för att uppnå bästa möjliga effektivitet
- följa upp dina medarbetare och följas upp på egna givna KPI:er
- vid behov agera PL för specifika projekt i ditt team
- ansvara för att skapa en god arbetsmiljö tillsammans med ditt team


Om dig

För att lyckas i rollen så söker vi dig som har en bred kompetens inom digitala lösningar från konsultbranschen samt att du har erfarenhet av komplex försäljning, gärna med kundansvar. Vi ser att du har en gedigen erfarenhet av projektledning och är van vid att ha budgetansvar och arbeta med måluppföljning. Vi tror också att du tidigare varit chef med goda resultat. Meriterande är om du har kompetens inom e-handel och en akademisk högskoleexamen inom relevant område.

Längtar du efter att utmanas i din vardag och att få möjlighet att tillhöra en organisation som är i ständig utveckling? Bra. Vi tror att du motiveras av att bygga upp och bibehålla goda relationer med både kunder och kollegor och har ett stark utpräglad affärsmässighet. Vi ser att du presterar på topp när du får möjlighet att ta ett stort eget ansvar i ett högt tempo och att du inte är rädd för att ta snabba beslut. Det är dessutom viktigt att vara noggrann och strukturerad i det administrativa arbetet som rollen kräver. För att trivas i rollen så ser vi att du är en naturlig ledare och förebild som har ett nyfiket ledarskap som genomsyras av empati och gemenskap. Vi vill ge dig bästa förutsättningar att lyckas i din roll som TAM och har därför tagit fram ett utbildningspaket inom ledarskap och du kommer ha kontinuerlig uppföljning med din chef kring givna KPI:er.

We are family

Här ger vi dig gemenskap i form av kompetenta kollegor och en familjär stämning, drivna och intressanta kunder och en kreativ och inspirerande arbetsmiljö där du jobbar inhouse. Både med likasinnade och förhoppningsvis med nya personligheter som utmanar och inspirerar dig. Vi strävar efter att tillsammans jobba smart, aktivt och glädjefyllt i vardagen och i våra projekt. Av dig önskar vi engagemang, samarbetsvilja, intresse för utveckling och nytänkande, nyfikenhet och massa glädje i ditt jobb.

I vår Spotify-spellista (https://open.spotify.com/user/emmiepop/playlist/0ZMVSVQeBpRGLIpICH1zhu) hittar du vår filosofi och budskapet i listan visar vilka vi är och vill vara mot varann. Här finns något för alla och det allra viktigaste vi har är våra medarbetare, så vi vill ta väl hand om dig här. Du vill förhoppningsvis:

- Ha kul när du går till jobbet och bidra till en stark gemenskap på kontoret.
- Bli ännu bättre på det du gör och hjälpa våra kunder göra detsamma. Kanske genom att lyssna till eller själv dela med dig av din expertis på våra regelbundna Spin-Off-luncher på kontoret? Eller genom att skapa en intressegrupp där du & likasinnade uppdaterar och förkovrar er i nyaste tekniken?
- Sist men inte minst.. vara med och bygga framtidens digitala handel tillsammans med de skarpaste kollegorna in the business.


Blir du nyfiken?

Vi vill se din ansökan! Klicka dig vidare via länken, svara på några snabba frågor så kommer vi att återkomma med nästa steg så fort vi kan. Jättetråkigt men vi kan dessvärre inte ta emot några ansökningar via mail enligt GDPR. Vi jobbar med löpande urval vilket innebär att vi kan tillsätta någon innan sista ansökningsdag som är , så vänta inte. I urvalsprocessen kommer vi att ta hänsyn till ditt CV och och dina svar på frågorna. Processen kommer sedan att innefatta intervjuer med framtida teamleader och HR.

För mer information om tjänsten, vänligen kontakta Linda Tjäder, HR-ansvarig på linda.tjader@starrepublic.com. Vi ser fram emot din ansökan!

Med ?? från

Star Republic

Ansök nu

UX/UI Designer sökes till Star Republic!

Designer
Läs mer Okt 5
Vill du utmana den digitala handeln, och göra den till något bättre genom att höja shoppingupplevelsen och förenkla valen som digitala konsumenter behöver göra? Har du en passion för att lösa problem och lära dig nya saker? Eller är du lite av en shopaholic, med mängder av idéer som förbättrar digitala shoppingupplevelser? Då kan du absolut vara den vi söker.

Vad får du göra hos oss?

Hos oss kommer du att ha ett nära samarbete med kunder, strateger, visual designers och utvecklare i agila processer. Vi hoppas att du har en prestigelös inställning till ditt arbete och en god samarbetsförmåga. Du kommer att utmanas både i din roll och med de uppdrag du tilldelas. Att du kan driva dig själv, men också trivs att jobba med ett team. Du kommer delta tidigt i projekt i en undersökande fas, där din kunskaper inom research kommer vara till nytta. Att gå från wireframes till användartester, hela vägen till färdig design, är vardagsmat för dig.

Vem vi skulle vilja arbeta med?

Vi söker en en nytänkande person, en hybrid mellan UX-designer och visuell designer med goda kunskaper om den användarcentrerade designprocessen, designmönster och principerna inom interaktionsdesign. Vi hoppas att du har ett brinnande intresse av att förstå målgruppers behov, beteenden och mål, samt att översätta dem till kreativa koncept och funktionella tjänster. Har du möjlighet att omvandla affärsmål till digitala tjänster och konverterande användarupplevelser är det toppen.

Vi tror att du är/har:

- En nyfiken kollega som vill både uppnå och överträffa förväntningar
- Nyfiken, självständig och van att jobba och samarbeta öppet i team
- Duktig på att förklara, förmedla kunskap och argumentera för din lösning
- Minst två års arbetslivserfarenhet inom UX-design
- En person som brinner för de stora idéerna men också hantverkets detaljer
- En kärlek för kvalitet och en förmåga att absorbera kunskap och trender
- En kreatör som är motiverad, organiserad och ansvarstagande
- En stor vana av wireframes, prototyper, och gränssnitts-demos
- En god förmåga av att använda analysdata för designbeslut
- Erfarenhet av att genomföra användarresearch och användartester


Vad vi erbjuder

På Star Republic är användarnas bästa alltid i fokus! Vi har en hög innovationstakt - där vi ständigt hittar nya behov eller förbättringspotential i våra kunders erbjudande - och utvecklar löpande nya produkter och tjänster. Tillsammans med drygt 60 engagerade medarbetare kommer du att sitta i fina lokaler, belägna centralt antingen i Göteborg eller Stockholm. Och du, hos oss finns stora möjligheter att arbeta på distans när man behöver det.

Intresserad?

Skicka in din ansökan via länken! Vi kan dessvärre inte ta emot några ansökningar via mail. Vi jobbar med löpande urval vilket innebär att vi kan tillsätta någon innan sista ansökningsdag som är 5 november. I urvalsprocessen kommer vi att ta hänsyn till ditt CV och gärna din portfolio om du har en. Processen kommer sedan att innefatta intervjuer och arbetsprover.

För mer information om tjänsten, vänligen kontakta Linda Tjäder, HR-ansvarig på linda.tjader@starrepublic.com. Vi ser fram emot din ansökan!

Med ?? från

Star Republic

Ansök nu

Star Republic söker fler frontendare!

Frontend-utvecklare
Läs mer Sep 20
Star Republic är den ledande leverantören av e-handelsplattformar i Sverige. Vi ser oss lite som outsiders på en konform IT-marknad - och så vill vi förbli. Där de gamla drakarna är imperiet är vi rebellerna. Vi är små nog att vara snabba och flexibla, men med våra franska ägare I i ryggen har vi muskler nog att vinna de stora kunderna. Det betyder att vi kan jobba med konton som Carlsberg, Volvo Cars, Tele2, DeLaval, Apoteket med flera, men att det fortfarande är OK att spela FIFA på lunchrasten eller ta en öl på fredagsfikat. Nu behöver vi utöka vår familj med bland annat en frontendare!



Vad får du göra hos oss som frontendare?
Du som läser annonsen vet redan vad det betyder - människor som du är ryggraden i ett bolag som jobbar med att ta fram de mest användarvänliga och snygga siterna på marknaden. När vi levererar en eCom är dock inte bara fokus på en snygg fasad, utan även att bygget ska vara solitt - från övergripande arkitektur ut till rena funktioner.

Tillsammans med ditt team kommer du arbeta med en bredd av teknologier och plattformar, allt från Episerver Commerce till helt skräddarsydda headless-lösningar. Du är primärt en del av ett team som arbetar med flera kunder men vid större projekt joinar du upp med ytterligare stjärnor från hela bolaget.

Vem är du?
Vi tycker att du som person är viktigare än dina certifieringar. För visst är cert viktiga, men om du är en teamspelare som är ansvarstagande, nyfiken, gillar en utmaning och tror på att man aldrig är fullärd så är du helt rätt person får oss.

React, HTML, CSS och Javascript är givna språk för dig. Kanske har du också koll på TypeScript och NodeJS? Allra helst kombinerar du teknik och estetik på ett medvetet sätt för att ge upplevelsen det där lilla extra och har god förståelse för responsiv webbdesign & interaktionsdesign. Vi ser gärna att du är så pass passionerad inom utveckling att du kanske har egna projekt att dela med dig av. Vi ser också att du har några års erfarenhet för att kunna komma in rätt i just den här rollen hos oss!

Varför välja Star Republic?
Vi vet, vi vet. Som arkitekt eller systemutvecklare har man svart bälte i att tacka nej till tråkiga jobberbjudanden via LinkedIn. Tur för oss då att vårt inte är ett av dem.

Star kan erbjuda en flexibel arbetsmiljö med stor frihet och grymma kollegor, placering antingen i centrala Göteborg eller Stockholm men med stora möjligheter till distansarbete. Vi erbjuder ett förmånspaket inom pension och hälsa och vi arbetar individbaserat inom kompetensutveckling där du själv har möjlighet att påverka din utveckling.

Låter det intressant? Ansök nedan.

Med ?? från

Star Republic

Ansök nu