Göteborg: Samordnare "Power to the Youth 2021"

Hitta ansökningsinfo om jobbet Samordnare "Power to the Youth 2021" i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2019-01-29 // Varaktighet: Deltid

Göteborg & Co:s uppdrag är att få fler att upptäcka och välja Göteborg. Det görs genom att i bred samverkan leda och driva utvecklingen av Göteborg som hållbar destination så att alla som lever och verkar här gynnas av en växande besöksnäring. Göteborg & Co är en del av Göteborgs Stad. Läs mer på goteborgco.se.

ARBETSUPPGIFTER
Som en del av Göteborgs 400-årsjubileum bildades 2014 en ung referensgrupp (Power to the Youth 2021). Syftet är att utveckla ungas inflytande genom demokratiska processer och på så sätt påverka stadens satsningar inför jubileet och att ungas perspektiv och behov tas tillvara i staden. Gruppens arbete har sikte på 2021, men också ambitionen att ungas möjlighet till inflytande ska fortsätta att utvecklas efter jubileumsåret. Den unga referensgruppen består av 15-20 personer mellan 16 och 26 år från stadens alla delar.

Arbetet i den unga referensgruppen utvecklas kontinuerligt och gruppens ambition är att stegvis bli allt mer självstyrande. Arbetet bedrivs inom fyra områden:
1. Ge guidning och råd om hur arbetet med ungas delaktighet, inflytande och dialog kan bli en del av verksamheters arbete
2. Ge återkoppling och respons på jubileumssatsningarnas utveckling utifrån ungas perspektiv
3. Ge stöttning i aktiviteter för ungas delaktighet
4. Hjälpa till att bidra i arbetet med jubileumssatsningarna

Då nuvarande samordnare går vidare till annat uppdrag söker Göteborg & Co en ersättare som kan fortsätta utveckling av projektet.


KVALIFIKATIONER
Du som söker ska ha ett brinnande intresse för demokratiska processer och ungas möjlighet att komma till tals i samhället. Vi söker dig som både har erfarenhet och dokumenterad kunskap om metodiskt arbete med inkludering, inflytande och medskapande samt erfarenhet av att leda ungdomar. Du bör känna till Göteborgs Stads arbete för Jämlikt Göteborg och det är naturligt för dig att arbeta utifrån perspektiven för hållbarhet och jämlikhet. Eftersom det finns en ambition om att etablera metoderna och arbetssättet för framtiden så ser vi gärna att du tidigare har arbetat med verksamheters utveckling och metoders implementering.

Du har relevant eftergymnasial utbildning, men vi kan också se en sökande som befinner sig i utbildning. För att lyckas i arbetet behöver du förstå offentlig verksamhet och ha erfarenhet av bred samverkan mellan olika intressenter och organisationer.

Övriga krav:
• God administrativ vana och förståelse för arbetssätt, regelverk, policys, etc. inom offentlig verksamhet.
• Ett kommunikativt förhållningssätt och vana att kommunicera i olika kanaler, tex via sociala och digitala kanaler.
• Du ska känna dig bekväm i att representera verksamheten och vara van att hålla presentationer.

Som person är du en relationsbyggare med förmåga att få med dig andra. Du är utåtriktad, lyhörd och trygg i dig själv. Du arbetar strukturerat och har en god problemlösningsförmåga. Då rollen innebär ett varierande arbete så är det viktigt att du är prestigelös och flexibel.
Vi förutsätter att du har goda kunskaper i svenska och gärna i fler språk.


ÖVRIGT
Tjänsten är en timanställning/behovsanställning med arbetstider som du sätter själv. Tjänsten är tidsbegränsad med start omgående, eller enligt överenskommelse, och gäller tom 31 december 2019 med möjlighet till förlängning årsvis. Vi kommer läsa ansökningar fortlöpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt via goteborgco.se, dock senast 2019-02-18.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Samhällsvägledare

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Samhällsvägledare.

Samhällsvägledare

Läs mer Aug 7
Enkel och hållbar vardag i en öppen stad där alla kan vara delaktiga – det är vår vision! Demokrati och medborgarservices uppdrag är att underlätta för boende, besökare och företagare när de ska kontakta Göteborgs Stad. Vi samordnar och utvecklar stadens service. Det innebär att vi ansvarar för Göteborgs Stads kontaktcenter, utvecklar e-tjänster, ger metodstöd för serviceutveckling och samordnar och utvecklar externa digitala kanaler. Vi driver stadens medborgarkontor och tillsammans med andra aktörer arbetar vi för att öka medborgares möjligheter till delaktighet och inflytande i demokratiska processer. Vi ansvarar för samordningen av Göteborg Stads medborgarvittnen. Vi erbjuder konsumentrådgivning, budget- och skuldrådgivning och arbetar för mer hållbara konsumtionsmönster. Dessutom ansvarar vi för stadens överförmyndarverksamhet samt Romano Center i Väst, som är ett romskt informations- och kunskapscenter. På vår förvaltning är vi drygt 200 medarbetare.

ARBETSUPPGIFTER
Vill du vara med och skapa hållbara vardagar med oss?
Idag finns medborgarkontoren på fem platser i staden Bergsjön, Backa, Biskopsgården, Frölunda och Angered. Vi söker efter en vikarie för vår kollega som ska studera under ett år.
I vår verksamhet arbetar vi med samtliga av förvaltningens målområden; service, hållbarhet, demokrati och delaktighet.

Ett medborgarkontor är en plats där invånarna kan möta kommunens personal och få råd, upplysningar och information om kommunens eller andra myndigheters verksamheter.
Som samhällsvägledare kommer du arbeta med samtal och möten under kontorets öppettider. Arbetet innebär att på ett pedagogiskt sätt ge service, information och vägledning till invånarna när de kontaktar oss främst via besök men också telefon eller e-post. Du som samhällsvägledare skall vägleda och guida besökaren till att få svar på sina frågor.

Medborgarkontoret spelar också en roll i att stärka den lokala demokratin och att öka invånarnas tillgång till samhällsservice. Exempel på detta kan vara att utveckla och agera mötesplats för olika arrangemang och tematräffar ofta i samverkan med andra verksamheter som har behov av att nå ut till invånarna. Förutom att ge samhällsvägledning så blir det en av dina uppgifter att hålla i och samordna detta. Du kommer ha en viktig roll i att samverka med olika förvaltningar och civilsamhället, vara värd och samordnare för olika arrangemang, ordna med praktiska förberedelser och förberedande möten. I utvecklingsarbetet tar du med dig dina erfarenheter från samhällsvägledningen och mötet med medborgarna. Det är ett uppdrag där invånarnas behov styr verksamhetens utveckling.


KVALIFIKATIONER
Vi vill att du har högskoleutbildning inom relevant område exempelvis med inriktning samhällsvetenskap, kommunikation eller juridik alternativt annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
Du har ett genuint intresse för, och breda kunskaper om, samhället och offentliga institutioner. Det är viktigt att du har tidigare erfarenhet av att skapa förtroendefulla dialoger med människor med olika bakgrund, gärna i ett mångkulturellt sammanhang. Du är en person som är nyfiken och vill lära mer både inom samhället, din omgivning och människor.
Till det så har du goda IT-kunskaper och är bekväm med nutidens sätt att kommunicera och söka information.
Du uttrycker dig väl på svenska i tal och skrift och har också goda kunskaper i engelska.
Har du tidigare arbetslivserfarenhet i att ge samhällsvägledning eller liknande uppdrag inom offentlig verksamhet eller arbetslivserfarenhet från ett serviceyrke där du dagligen träffat och servat kunder så är det meriterande. Har du även ytterligare språkkunskaper då är även det meriterande och här letar vi lite extra efter dig som talar arabiska.
Vi söker dig som är relationsskapande, har lätt för att samarbeta och har ett gott bemötande i alla dina möten. Du är serviceinriktad och lyhörd i dina samtal med andra människor. Du är driven och tar ansvar för dina arbetsuppgifter och också tar initiativ för att utveckla verksamheten.

ÖVRIGT
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Vi undanber oss vänligt men bestämt samtal från försäljare av ytterligare platsannonser och rekryteringstjänster

Ansök nu

Samhällsvägledare till Romano center i väst

Läs mer Jun 13
Enkel och hållbar vardag i en öppen stad där alla kan vara delaktiga – det är vår vision! Demokrati och medborgarservices uppdrag är att underlätta för boende, besökare och företagare när de ska kontakta Göteborgs Stad. Vi samordnar och utvecklar stadens service. Det innebär att vi ansvarar för Göteborgs Stads kontaktcenter, utvecklar e-tjänster, ger metodstöd för serviceutveckling och samordnar och utvecklar externa digitala kanaler. Vi driver stadens medborgarkontor och tillsammans med andra aktörer arbetar vi för att öka medborgares möjligheter till delaktighet och inflytande i demokratiska processer. Vi ansvarar för samordningen av Göteborg Stads medborgarvittnen. Vi erbjuder konsumentrådgivning, budget- och skuldrådgivning och arbetar för mer hållbara konsumtionsmönster. Dessutom ansvarar vi för stadens överförmyndarverksamhet samt Romano Center i Väst, som är ett romskt informations- och kunskapscenter. På vår förvaltning är vi drygt 200 medarbetare.

ARBETSUPPGIFTER
Vill du vara med och arbeta med romsk inkludering? Nu söker vi två samhällsvägledare till vårt team inom Romano center i väst. Tjänsterna är en tillsvidareanställning och ett vikariat. Ange gärna i din ansökan vilken av tjänsterna du är intresserad av, eller om du är intresserad av båda.

Romano center i väst är ett medborgarkontor för den nationella minoriteten romer. Som samhällsvägledare arbetar du med kunskapshöjning och att samhällsvägleda romer i kontakt med exempelvis socialtjänst, rättsväsende, arbetsförmedling, skola och förskola. Vid behov agerar du kulturtolk och är stöd för romerna i deras kontakt med olika myndigheter. Du skapar tillit och goda möten. Målsättningen med ditt uppdrag är att romers rättigheter ska tas tillvara inom ordinarie strukturer och verksamhetsområden.

I dina arbetsuppgifter ingår också att utbilda och informera tjänstemän inom Göteborgs Stad om romers särskilda rättigheter utifrån språk och kultur, romers livsvillkor och om minoritetslagstiftningen. Du ger också stöd till tjänstemännen i deras kontakter med minoriteten.

I denna rekrytering kommer vi inte att efterfråga ett personligt brev som ansökningshandling. Istället kommer du som söker att få svara på ett antal frågor där vi ber dig beskriva din kompetens.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har gymnasieutbildning alternativt arbetslivserfarenhet som bedöms likvärdig. Vi vill att du har kunskap om den romska kulturen och att du har goda kunskaper i någon dialekt av romani chib. För att lyckas i rollen behöver du också ha god svenska i tal och skrift samt kunskap om den offentliga sektorn. Även tidigare erfarenhet av att möta människor i utsatta situationer är ett krav.

Har du högskoleutbildning inom samhällsvetenskap, socialt arbete eller liknande är det meriterande. Vi ser gärna att du tidigare arbetat med integration och att öka tilliten till den svenska samhället. Även kännedom om lagstiftning kopplad till diskriminering, minoriteter och barns rättigheter är önskvärt.

Vi söker dig som är serviceinriktad med en vilja att vägleda andra och med ett positivt bemötande. Du kan förklara information för olika mottagare och ur olika perspektiv och du visar respekt och hänsyn för dem du möter. Du uppskattar att föreläsa och att hålla i utbildningar.

För att lyckas med arbetsuppgifterna ser vi att du också behöver vara flexibel och kan anpassa dig utifrån nya förutsättningar. Det är även viktigt att du är samarbetsinriktad, driven och tar ansvar för att ditt och gruppens arbete går framåt.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Eftersom ditt uppdrag ibland innehåller arbete med barn kommer vi i samband med tillsättning att begära ett registerutdrag.

ÖVRIGT
Vi erbjuder en arbetsplats med en kund- och serviceorienterad arbetsplatskultur med verksamheter i kontinuerlig utveckling. Vi har medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmåner. Förvaltningens lokaler ligger centralt i Göteborg.

Vi vill att vår förvaltning ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald och en jämn könsfördelning bidrar till att utveckla vår verksamhet.

När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem för att få effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan. Ange gärna i din ansökan om du är intresserad av tillsvidaretjänsten, vikariatet eller båda.

Vi undanber oss vänligt men bestämt samtal från försäljare av ytterligare platsannonser och rekryteringstjänster.

Ansök nu

Samhällsvägledare på Kakwa

Läs mer Maj 3
Vi i socialförvaltningen Centrum arbetar varje dag för att invånarna i centrala Göteborg ska få en bättre vardag.
Våra uppdrag inom det sociala området är många och spänner från myndighetsutövning till främjande och förebyggande insatser.
Vi arbetar lokalt men har också verksamheter som riktar sig till hela staden för att möta våra invånares behov.
Vi vill skapa en likvärdig och effektiv socialtjänst med fokus på tidiga insatser för en mer jämlik stad.

Om du söker mål och mening på din färd och vill verka i centrala Göteborg - jobba hos oss!

ARBETSUPPGIFTER
Integrationscentrum är en del av socialförvaltning Centrum och består av ca 30 tillsvidareanställda i form av samhällsvägledare, utvecklingsledare, samordnare och enhetschefer. Och utöver detta även ett tiotal visstidsanställda Samhällsvägledare.

Arbetsuppgifterna består främst i att undervisa i samhällsorientering eller andra samhällsorienterande kurser på det aktuella språket. Att planera, genomföra och efterarbeta lektioner ingår även det i arbetet. Undervisningen i samhällsorienteringen utgår från förordningen om samhällsorientering för vissa nyanlända invandrare och verksamhetens framtagna material.

Undervisning kan komma att ske på distans via online-undervisning och därför välkomnar vi även sökande från annan ort.


KVALIFIKATIONER
Du som ansöker ska behärska Kakwa i tal och skrift samt ha god kunskap om samhälle och vardagsliv i de länder där språket talas. Vidare har du god kunskap om det svenska samhället och behärskar svenska i tal och skrift.

Du ska ha en lämplig högskoleexamen med inriktning på pedagogik eller en motsvarande erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Men vi välkomnar även dig som är student inom pedagogik att söka. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att undervisa vuxna.

Du har förmåga att anpassa ditt arbetssätt efter målgruppen och deltagarnas olika förutsättningar, du har lätt för att hitta och utveckla nya pedagogiska och didaktiska metoder. Du skapar förutsättningar för att lärande ska kunna ske och du har en förmåga att förklara problem och information för olika mottagare utifrån olika perspektiv. Du är trygg i mötet med deltagare och din roll som pedagog. I klassrummet är du bekväm med att informera om och föra dialog om allt från hur samhället och olika myndigheter fungerar till sexuell hälsa och värdegrundsfrågor.

Du uppmuntrar till dialog, delaktighet och engagemang och har ett genuint intresse för vuxnas lärande. En lyhördhet finns för deltagarnas olika behov samt intresse för att arbeta med grupprocesser. Du lyssnar på andra människor i syfte att förstå deras behov, synpunkter och perspektiv samt är mottaglig för dem genom att visa respekt, hänsyn och omtanke.




ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för Göteborgs invånare, besökare och företagare. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Samhällsvägledare

Läs mer Feb 21
Vi i socialförvaltningen Centrum arbetar varje dag för att invånarna i centrala Göteborg ska få en bättre vardag.
Våra uppdrag inom det sociala området är många och spänner från myndighetsutövning till främjande och förebyggande insatser.
Vi arbetar lokalt men har också verksamheter som riktar sig till hela staden för att möta våra invånares behov.
Vi vill skapa en likvärdig och effektiv socialtjänst med fokus på tidiga insatser för en mer jämlik stad.

Om du söker mål och mening på din färd och vill verka i centrala Göteborg - jobba hos oss!

ARBETSUPPGIFTER
Integrationscentrum är en del av socialförvaltning Centrum och består av ca 30 tillsvidareanställda i form av samhällsvägledare, utvecklingsledare, samordnare och enhetschefer. Och utöver detta även ett tiotal visstidsanställda Samhällsvägledare.

Arbetsuppgifterna består främst i att undervisa i samhällsorientering eller andra samhällsorienterande kurser på det aktuella språket. Att planera, genomföra och efterarbeta lektioner ingår även det i arbetet. Undervisningen i samhällsorienteringen utgår från förordningen om samhällsorientering för vissa nyanlända invandrare och verksamhetens framtagna material.

Undervisning kan komma att ske på distans via online-undervisning och därför välkomnar vi även sökande från annan ort.

KVALIFIKATIONER
Du som ansöker ska behärska Swahili i tal och skrift samt ha god kunskap om samhälle och vardagsliv i de länder där språket talas. Vidare har du god kunskap om det svenska samhället och behärskar svenska i tal och skrift.

Du ska ha en lämplig högskoleexamen med inriktning på pedagogik eller en motsvarande erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Men vi välkomnar även dig som är student inom pedagogik att söka. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att undervisa vuxna.

Du har förmåga att anpassa ditt arbetssätt efter målgruppen och deltagarnas olika förutsättningar, du har lätt för att hitta och utveckla nya pedagogiska och didaktiska metoder. Du skapar förutsättningar för att lärande ska kunna ske och du har en förmåga att förklara problem och information för olika mottagare utifrån olika perspektiv. Du är trygg i mötet med deltagare och din roll som pedagog. I klassrummet är du bekväm med att informera om och föra dialog om allt från hur samhället och olika myndigheter fungerar till sexuell hälsa och värdegrundsfrågor.

Du uppmuntrar till dialog, delaktighet och engagemang och har ett genuint intresse för vuxnas lärande. En lyhördhet finns för deltagarnas olika behov samt intresse för att arbeta med grupprocesser. Du lyssnar på andra människor i syfte att förstå deras behov, synpunkter och perspektiv samt är mottaglig för dem genom att visa respekt, hänsyn och omtanke.




ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för Göteborgs invånare, besökare och företagare. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Utvecklingsledare

Läs mer Jan 16
Göteborgs Stads Leasing AB (GSL) är ett leasingbolag ägt av Göteborgs Stad. Vårt fokus är att erbjuda attraktiva och gröna leasinglösningar för fordon, maskiner, mikromobilitet samt övrig lös egendom och att ge god service till stadens förvaltningar och bolag. Vi hanterar också en stor del av stadens post-, paket- och matleveranser genom vår transportverksamhet.

Vi driver arbetet kring flera viktiga mål i Göteborgs Stads miljö- och klimatprogram såsom en fossilfri fordonsflotta 2023, fossilfri maskinpark 2025/2030 och ansvar för strategin Cirkulär ekonomi. Vi arbetar för att bidra till en hållbar stad genom att minska stadens kostnader och påverka stadens verksamheter till att göra gröna val. Vi arbetar för måluppfyllnad inom flera av områden i stadens ambitiösa elektrifieringsplan och deltar i olika innovationsprojekt inom vårt ansvarsområde. Vi är en attraktiv arbetsplats bestående av totalt fem enheter med cirka 100 medarbetare och vi omsätter totalt 800 mkr.

ARBETSUPPGIFTER
Vill du vara med och accelerera den cirkulära omställningen i Göteborg? Göteborgs Stads Leasing AB (GSL) har det övergripande ansvaret att driva på och samordna Göteborgs Stads cirkulära strategiarbete för att bidra till stadens ambitiösa miljö- och klimatmål. Som Utvecklingsledare cirkulär ekonomi kommer du att vara en viktig del av stadens cirkulära strategiarbete och du kommer att vara ett omställningsstöd för hela Göteborgs Stad. PÅ GSL kommer du att erbjudas utmanande och engagerande arbetsuppgifter med möjlighet att göra stor skillnad. Förutom att stödja och påskynda omställningsarbetet, kommer du även kunna påverka och förbättra resan framåt.

Intresset för det cirkulära strategiarbetet är stort, med höga förväntningar på delaktighet och genomförande. Som utvecklingsledare arbetar du för att få till ytterligare utvecklingsinsatser och bättre praktiska förutsättningar för omställning. Du kommer också vara en del av att utveckla samarbetet med andra aktörer både lokalt, nationellt och internationellt - från till exempel näringsliv, akademi, civilsamhälle och andra kommuner.

I din roll kommer du att arbeta tillsammans med Strategiansvarig cirkulär ekonomi för Göteborgs Stad. Som utvecklingsledare bidrar du till görandet, bland annat genom att:
• Delta i det strategiska planerings- och utvecklingsarbetet;
• Initiera, leda och stödja resursanskaffning och genomförande av prioriterade åtgärder och projekt;
• Underlätta samverkan mellan berörda aktörer för att möjliggöra omställning;
• Kommunicera, motivera samt höja kompetens och handlingskapacitet hos berörda aktörer/funktioner;
• Delta i samverkan med andra aktörer och tillvarata expertstöd och erfarenheter från nationella och internationella sammanhang;

Som utvecklingsledare kommer du att ha huvudfokus på åtgärdsplanering, stöd och genomförande av prioriterade utvecklingsinsatser, i linje med strategin. Din huvudmålgrupp kommer att vara verksamheter och nyckelfunktioner i staden som kan ge förutsättningar för stadenövergripande systemförändringar. Du kommer att hjälpa dessa aktörer i planering och genomförandet av prioriterade åtgärder samt identifiera och överbrygga hinder för att åstadkomma förändring i praktiken. Det konkreta stödet ges främst för utvecklingsinsatser som kan ha en övergripande effekt för stadens verksamheter, det vill säga inte bara i den egna förvaltningen eller bolaget. Du kommer även att ha en viktig roll i att utveckla och ta fram fungerande system

KVALIFIKATIONER
Du är högskoleutbildad, med hållbarhet som en betydande del av eller komplettering till högskoleutbildningen.
• Du har flera års arbetslivserfarenhet av miljö- och hållbarhetsarbete på strategisk nivå, varav några år med fokus på förändringsledning och cirkulär ekonomi.
• Det är meriterande om du har erfarenhet av strategiskt förändringsarbete i kommunal verksamhet, men också förståelse för näringslivets villkor och av arbete i bred samverkan. Det är också meriterande om du har både bred och djup kunskap och erfarenhet av cirkulärt omställningsarbete på strategisk-operativ nivå, genom till exempel projekt- eller processledning.

För att fungera bra i rollen som utvecklingsledare ställer vi stora krav på personliga egenskaper:
• Du är en handlingskraftig, lösningsfokuserad och kommunikativ förändringsledare.
• Du har förmågan och kompetensen att utmana rådande linjära arbetssätt på ett konstruktivt sätt.
• Du har ett positivt driv och skulle beskrivas som en strategisk doer med förmåga att motivera och stärka andra i görandet.
• Du är flexibel, har lätt för att samarbeta och skapa goda relationer, lyssna och inkludera rätt personer i arbetet.
• Du har lätt för att uttrycka dig i både tal och skrift.
• Du har förmåga att planera, strukturera och arbetar bra både enskilt och i grupp.

I rollen som utvecklingsledare är det extra viktigt att kunna förstå organisationen, omställningsbehovet och hur cirkulär ekonomi kan vara ett effektivt verktyg för att nå beslutade miljö- och klimatmål. Ett kritiskt, holistiskt och kreativt tänkande med förmåga att tänka utanför boxen är också viktigt för att hitta lösningar som ökar förändrings- och handlingskapaciteten i organisationen, i praktiken. Du har också erfarenhet av att utveckla metoder, system och verktyg, som underlättar samverkan och genomförande.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Göteborgs Stad , Göteborg & Co

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Göteborgs Stad , Göteborg & Co .

Administrativ projektkoordinator till affärsområdet Möten

Ekonomiassistent
Läs mer Aug 12
Göteborg & Co:s uppdrag är att få fler att upptäcka och välja Göteborg. Det görs genom att i bred samverkan leda och driva utvecklingen av Göteborg som hållbar destination så att alla som lever och verkar här gynnas av en växande besöksnäring. Göteborg & Co är en del av Göteborgs Stad. Läs mer på goteborgco.se.

ARBETSUPPGIFTER
Affärsområdet Möten/Göteborg Convention Bureau (GCB) marknadsför och säljer in Göteborg som mötesdestination. GCB vänder sig främst till beslutsfattare av större internationella kongresser och möten. Vår vision är att vara en globalt ledande destination för hållbara möten.

Tjänsten som administrativ projektkoordinator innebär att sköta och utveckla de rutiner och administrativa processer som omger arbetet på avdelningen och i projekten. Detta innebär bl.a;

• Löpande ekonomisk redovisning, konteringar och avstämningar.
• Stödja avdelningen vid ekonomisk planering, budgetering, uppföljning, prognos, analys och verksamhetsuppföljning.
• Löpande arbeta med förbättringsarbete och gemensamma processer.
• Att vara dokumentcontroller i enlighet med dokumenthanteringsplanen.
• Uppföljning av samarbetsavtal och samverkan med samarbetspartners inom mötesnäringen.
• Research och framtagande av underlag inför ansökningsprocesser för att hitta nya potentiella kongresser.
• Vara kontaktperson till internationella kunder för samordning av projektstöd vid beslutade kongresser.

Arbetet sker i nära samverkan med affärsområdeschef och det övriga teamet på avdelningen. Du rapporterar direkt till chefen för affärsområde Möten.


KVALIFIKATIONER
Vi söker nu dig som är administrativt lagd med känsla för siffror och statistik och som skulle trivas i en roll med ekonomiarbete, administration och research. Vidare har du eftergymnasial utbildning och erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete samt av ekonomiarbete såsom redovisning, budget, uppföljning och statistik.

För att vara framgångsrik i denna roll är du en ansvarstagande person med ett kundorienterat synsätt. Din roll är självständig men du kommer även att samarbeta tillsammans med olika medarbetare, kunder och samarbetspartners vilket kräver såväl god samarbetsförmåga som förmåga att prioritera mellan olika arbetsuppgifter.

Du är strukturerad, noggrann och har mycket god systemvana samt goda kunskaper i Office-paketet, främst Excel. I denna roll har du många nationella såväl som internationella kontaktytor, vilket kräver mycket goda kunskaper i både svenska och engelska samt att du känner dig bekväm med att kommunicera såväl muntligt som skriftligt med kunder och samarbetsparters.

Det är meriterande med erfarenhet av att arbeta i en internationell miljö och vi ser gärna att du är intresserad av förbättrings- och utvecklingsarbete.


ÖVRIGT
Tjänsten är en tillsvidaretjänst på heltid med start under oktober månad eller enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag är 2019-08-23.

Vi kommer att kalla till intervjuer fortlöpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor om tjänsten kontakta Annika Hallman, Affärsområdeschef Möten, via 031-368 40

Ansök nu

Huvudproducent till Göteborgs 400 - årsjubileum 2021

Producent: kultur, media, film
Läs mer Aug 12
Göteborg & Co:s uppdrag är att få fler att upptäcka och välja Göteborg. Det görs genom att i bred samverkan leda och driva utvecklingen av Göteborg som hållbar destination så att alla som lever och verkar här gynnas av en växande besöksnäring. Göteborg & Co är en del av Göteborgs Stad. Läs mer på goteborgco.se.

ARBETSUPPGIFTER
År 2021 fyller Göteborg 400 år och det firar vi genom att tillsammans göra vår stad till en ännu bättre plats. Göteborg 2021 är ett av Göteborgs viktigaste visionsuppdrag. Arbetet handlar om att göra Göteborg erkänd som en modig förebild för hållbar tillväxt. En stad som är innovativ och öppen, en inkluderande stad där alla invånare känner mening och delaktighet. Läs mer på goteborg2021.com
I samverkan med ett stort antal aktörer går vi nu in i genomförandefasen inför jubileumsåret 2021.

Vi söker nu en Huvudproducent för Jubileumsårets program under tre planerade höjdpunkter; Nyår med ljusfest, Jubileumshelgen och Summering. Vi söker dig som kan planera, skapa och driva utveckling av program och aktiviteter utifrån konstnärlige ledarens direktiv och jubileumsarbetets värdegrund och dimensioner. Du kommer bland annat att bygga upp och driva arbetet med representanter från olika stadsdelar, kulturaktörer, föreningar, region m.fl. med ambition att manifestera det som stadens kraftsamling inför 400-årsjubileet har åstadkommit och genererat. Du ansvarar för att, tillsammans med jubileumsorganisationen och i nära samarbete med konstnärliga ledaren och projektledare få ihop ett komplext sammanhang och vägleda organisationens involverade producenter för att tillsammans åstadkomma minnesvärda programupplevelser för göteborgare och besökare.


KVALIFIKATIONER
För att lyckas i tjänsten har du god kunskap om kultur och konst i alla dess former och har känslan och dynamiken som krävs för att skapa program som berör. Du har välmeriterad erfarenhet av arbete i komplexa projekt i samband med större evenemang för breda och mångfacetterade målgrupper, från barn till äldre. Du har dessutom erfarenhet av att samarbeta med såväl privat som offentlig verksamhet, känner staden och kan navigera i det politiska landskapet.

Som person är du innovativ och drivs av att utveckla nya idéer och att nå uppsatt mål. Du är lyhörd för din omgivning och har en förmåga att få med dig andra. Du arbetar strukturerat och har en god problemlösningsförmåga. Hela staden - perspektivet är självklart för dig och har erfarenhet av att genomföra program i det offentliga rummet, i flera stadsdelar. Då rollen innebär ett varierande arbete så är det viktigt att du är prestigelös och flexibel samtidigt som du har fokus på leverans in i minsta detalj.

Det är meriterande med erfarenhet från offentlig verksamhet och hållbarhetsarbete med fokus på sociala dimensionen och inkludering, jämlikhet och tillgänglighet. Vi förutsätter att du har goda kunskaper i såväl svenska som engelska i både tal och skrift.


ÖVRIGT
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start 2019-10-01 eller enligt överenskommelse. Vi kommer läsa ansökningar och kalla till intervjuer fortlöpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt, men senast 2019-08-26. Vid frågor om tjänsten kontakta Magnus Hallberg, Evenemangschef på nummer 031-368 40 00.

Ansök nu

Rutinerad digital copywriter / kommunikatör (vikariat)

Webbredaktör
Läs mer Jul 10
Göteborg & Co:s uppdrag är att få fler att upptäcka och välja Göteborg. Det görs genom att i bred samverkan leda och driva utvecklingen av Göteborg som hållbar destination så att alla som lever och verkar här gynnas av en växande besöksnäring. Göteborg & Co är en del av Göteborgs Stad. Läs mer på goteborgco.se.

ARBETSUPPGIFTER
Göteborg & Co söker en skicklig och stilsäker copywriter och webbkommunikatör till avdelningen Marknad och Kommunikation. Befattningen är ett vikariat från 2019-10-01 till 2020-08-31.

Vi är måna om att ha dig på plats hos oss vid oktobers början. Så med tanke på kommande semesterperiod väljer vi att påbörja rekryteringen redan nu.

Din huvuduppgift är att utarbeta idéer och koncept och budskap för marknads-kommunikation i alla kanaler. Skriva texter om bolaget och destinationen Göteborg.

Tillsammans med övriga digitala kommunikatörer kommer du att skapa, kvalitetssäkra och optimera innehållet på webbplatsen goteborg.com; stadens officiella besöksguide.

Du kommer även att vara delaktig i utvecklingen av goteborg.com och bolagets övriga digitala kanaler.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har relevant utbildning inom media och kommunikation eller journalistik. Du har 2-3 års erfarenhet av att skriva redaktionella texter för webben och av att kommunicera i sociala medier. Tjänsten förutsätter att du är en skicklig och stilsäker skribent både på svenska och engelska. Du är också van att arbeta i webbpubliceringssystem såsom EpiServer, Wordpress.

Vi söker dig som
• Är driven, snabb och trivs i miljöer där du får användning för din kreativitet, flexibilitet och ditt positiva sätt.
• Tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter och sätter en ära i att leverera inom satta deadlines.
• Har lätt för att samarbeta och enkelt kan växla mellan självständigt arbete och arbete i grupp.

Ansök nu

PR - Ansvarig för Evenemang och Göteborgs 400 - årsjubileum 2021

Journalist/Reporter
Läs mer Jun 4
Göteborg & Co:s uppdrag är att få fler att upptäcka och välja Göteborg. Det görs genom att i bred samverkan leda och driva utvecklingen av Göteborg som hållbar destination så att alla som lever och verkar här gynnas av en växande besöksnäring. Göteborg & Co är en del av Göteborgs Stad. Läs mer på goteborgco.se.

ARBETSUPPGIFTER
Göteborg & Co söker en driven PR-ansvarig till avdelningen Marknad och Kommunikation.

Din huvuduppgift är att ansvara för och driva PR-arbetet för två områden på Göteborg & Co: Göteborgs 400-årsjubileum 2021 och affärsområdet Evenemang.

De huvudsakliga årligen återkommande evenemangen är Gothenburg Culture Festival och Internationella Vetenskapsfestivalen. Därutöver arrangeras även andra större evenemang som kommer att ingå i arbetsuppgifterna.

Du kan läsa mer om evenemangsavdelningens verksamhet och Göteborgs 400-årsjubileum på
goteborgco.se/destinationen-goteborg/evenemang och goteborg2021.com

I din roll kommer du att lägga upp PR-strategier, ha löpande kontakt med medier, arrangera pressträffar, göra research samt skriva och publicera allt från pressmeddelanden till debattartiklar. I tjänsten ingår att ta hand om pressbesök och ge professionell service till svensk och utländsk media. Du ingår i teamet PR/Kampanj/Travel trade och samarbetar med evenemangens och jubileets projektledningar.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har relevant utbildning inom media och kommunikation, eller journalistik, och minst 2-3 års erfarenhet av PR-arbete. Tjänsten förutsätter att du kan jobba både strategiskt och praktiskt samt skapa och underhålla medierelationer. För att lyckas i rollen har du dokumenterad erfarenhet av att skriva nyhetsmässiga texter anpassade för olika kanaler och målgrupper samt vana att arbeta i projekt med leveranstider. Du är van att hantera sociala medier som kanaler för PR-arbetet. Du har mycket goda kunskaper i svenska och i engelska, både i tal och i skrift.

Önskvärt är att du har erfarenhet av offentliga organisationer och vana av arbete i komplexa sammanhang med olika intressenter och verksamhetsområden. Förståelse och kunskap om besöksnäringen är ett plus.

Då det tidvis kan bli arbetstoppar och prioriteringar ändras bör du vara stresstålig med ett flexibelt förhållningssätt. Oregelbundna arbetstider kan förekomma.

Vi söker dig som;
• tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter och kan hantera olika uppgifter parallellt.
• är driven, snabb och trivs i miljöer där du får använda din kreativitet, flexibilitet och ditt positiva sätt.
• har lätt för att samarbeta och kan växla mellan självständigt arbete och arbete i grupp.


ÖVRIGT
Befattningen är en tillsvidare anställning med startdatum 2019-09-01 eller enligt överenskommelse och inleds med 6 månaders provanställning.

Vi kommer att läsa ansökningar fortlöpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2019-06-20.

Vid frågor om tjänsten kontakta Andrea Jovell, Marknad- och kommunikationschef tel. 0703-97 00 63. Vid övriga frågor kontakta Mario Golian, tf HR-chef som nås via 031-368 40 00.

Ansök nu

Rutinerad digital copywriter / kommunikatör (vikariat)

Webbredaktör
Läs mer Maj 13
Göteborg & Co:s uppdrag är att få fler att upptäcka och välja Göteborg. Det görs genom att i bred samverkan leda och driva utvecklingen av Göteborg som hållbar destination så att alla som lever och verkar här gynnas av en växande besöksnäring. Göteborg & Co är en del av Göteborgs Stad. Läs mer på goteborgco.se.

ARBETSUPPGIFTER
Göteborg & Co söker en skicklig och stilsäker copywriter och webbkommunikatör till avdelningen Marknad och Kommunikation. Befattningen är ett vikariat från 2019-10-01 till 2020-08-31.

Vi är måna om att ha dig på plats hos oss vid oktobers början. Så med tanke på kommande semesterperiod väljer vi att påbörja rekryteringen redan nu.

Din huvuduppgift är att utarbeta idéer och koncept och budskap för marknads-kommunikation i alla kanaler. Skriva texter om bolaget och destinationen Göteborg.

Tillsammans med övriga digitala kommunikatörer kommer du att skapa, kvalitetssäkra och optimera innehållet på webbplatsen goteborg.com; stadens officiella besöksguide.

Du kommer även att vara delaktig i utvecklingen av goteborg.com och bolagets övriga digitala kanaler.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har relevant utbildning inom media och kommunikation eller journalistik. Du har 2-3 års erfarenhet av att skriva redaktionella texter för webben och av att kommunicera i sociala medier. Tjänsten förutsätter att du är en skicklig och stilsäker skribent både på svenska och engelska. Du är också van att arbeta i webbpubliceringssystem såsom EpiServer, Wordpress.

Vi söker dig som
• Är driven, snabb och trivs i miljöer där du får användning för din kreativitet, flexibilitet och ditt positiva sätt.
• Tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter och sätter en ära i att leverera inom satta deadlines.
• Har lätt för att samarbeta och enkelt kan växla mellan självständigt arbete och arbete i grupp.

Ansök nu

VD - assistent , föräldravikariat

VD-sekreterare
Läs mer Maj 15
Göteborg & Co:s uppdrag är att få fler att upptäcka och välja Göteborg. Det görs genom att i bred samverkan leda och driva utvecklingen av Göteborg som hållbar destination så att alla som lever och verkar här gynnas av en växande besöksnäring. Göteborg & Co är en del av Göteborgs Stad. Läs mer på goteborgco.se.

ARBETSUPPGIFTER
Göteborg & Co erbjuder nu en spännande möjlighet för dig som vill arbeta som VD-assistent. Du kommer att arbeta som VD:s högra hand och vara ett viktigt stöd för denne. Arbetet består av administrativa, projektbaserade och kundnära arbetsuppgifter i en omväxlande och fartfylld miljö. Tjänsten är ett föräldravikariat under ca ett år.

Arbetsuppgifterna innebär främst att;
• bereda ledningsgruppsagenda och säkerställa kvalitativ leverans av underlag
• styrelsearbete
• planera och prioritera VD:s tid, kalender och besök
• planera och operativt genomföra bolagsövergripande möten och konferenser
• generellt fungera som VD:s förlängda arm i arbetet med ledningsgruppen i framtagande av diverse underlag
• vara ett administrativt stöd till VD i förekommande frågor


KVALIFIKATIONER
Som person är du proaktiv, självständig, lyhörd och ansvarsfull. Du är van vid och tycker om att ge service. Vidare är du en sann problemlösare med mycket god förmåga att kunna prioritera och skapa en struktur för både ditt och andras arbete. Eftersom arbetet stundtals kan innebära hög arbetsbelastning är du flexibel och stresstålig. Därtill har du en stor kommunikativ förmåga och kan anpassa din kommunikation till medarbetare, ledning, styrelse och externa kontakter.

Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta som VD- eller chefsassistent likväl som av administrativt styrelsearbete eller motsvarande. Tjänsten förutsätter att du har erfarenhet av arbete inom tjänsteföretag och från offentlig verksamhet. Det är meriterande med erfarenhet från Göteborgs Stad.

Du har relevant akademisk utbildning, talar svenska och engelska obehindrat och har mycket goda datorkunskaper. Du är en duktig skribent som har vana att skriva mötesanteckningar, protokoll och formulera texter. Självklart har du ett hjärta som klappar för Göteborg!


ÖVRIGT
Tjänsten är ett vikariat med start 15 augusti 2019, eller enligt överenskommelse, t.o.m. september 2020. Vi kommer läsa ansökningar fortlöpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt via goteborgco.se, dock senast 2019-05-31. Vid frågor om tjänsten kontakta Sofi Strömberg, VD-assistent. För övriga frågor vänligen kontakta Mario Golian, t.f. HR-chef. Båda nås via telefon 031-368 40 00.

Ansök nu