Göteborg: VD Installationsföretag VVS

Hitta ansökningsinfo om jobbet VD Installationsföretag VVS i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2019-07-15 // Varaktighet: Heltid

På det här företaget är vi duktiga på det vi gör. Det har vi blivit då vi bygger våra verksamheter på lokal kännedom och kunskap. Våra kunder finns inom all projektverksamhet inom Göteborgsregionen.

Nu letar vi efter en ny VD som ska bli lika engagerad och kundorienterad som resten av verksamheten. Är du den vi söker? Som VD får du förmånen att leda och utveckla arbetet på vår enhet. Du får ta stort eget ansvar och har goda möjligheter att växa inom organisationen. På företaget kommer du erbjudas du en öppen och jordnära arbetsplats med många trevliga kollegor och ett spännande arbete.

Om tjänsten
Vi är stolta över den företagskultur som vi lyckats bygga inom förtaget, det är unikt. Som VD blir ditt ansvar att fortsätta den resan. För att fortsätta vara en attraktiv arbetsgivare ska du vara lyhörd gentemot medarbetares önskemål och idéer. Det är så vi utvecklas inom företaget både som bolag såsom individ. Hos oss finns ingen prestige.

Som VD ansvarar du för produktion, ekonomi, kunder samt personal. Fokus ligger på att leda och utveckla verksamheten med lönsam tillväxt, både genom merförsäljning hos befintliga kunder men också genom att bearbeta nya kunder. Inom ramen för tjänsten har du budget- och personalansvar där du förväntas utveckla och stimulera medarbetarna att nå uppsatta mål. Enheten består idag av ca 30 medarbetare och bedrivs inom alla hus och verksamhetsbyggnadssegment för rörprojektverksamhet.

I rollen ingår:

- Försäljningsansvar
- Ansvarig för enhetens ekonomiska resultat
- Identifiera och genomföra resultatdrivande förbättringsarbete
- Löpande uppföljning av produktion och planering
- Personalansvar
- Coacha underställda ledare för att nå uppsatta mål
- Arbete med utveckling och implementering av enhetens affärsplaner

Ambitionen under de närmaste åren är att öka enhetens tillväxt och resultat. Tjänsten är placerad i Göteborg med Göteborg och dess kranskommuner som huvudsakligt ansvarsområde.

Är det här du?
Till den här rollen söker vi dig som har engagemanget och rätt kundfokus. Vi ser att du är lyhörd gentemot dina kollegor och bygger ditt ledarskap utifrån det. Du får människor att växa, motiveras och utvecklas.Du har gärna en teknisk bakgrund kanske med inriktning mot bygg, fastighet, VVS, el eller energi. Vi är öppna för en mer junior person då vi har erfarna kollegor som vill och kan coacha dig.

I denna rekrytering fäster vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att lyckas i rollen ser vi att du är handlingskraftig, resultatinriktad, strukturerad, förtroendeingivande och bra på att samarbeta.

Vill du veta mer?
Kontakta rekryteringskonsult Harry Rubino på telefon 0733-763930. Är du intresseras ansök snarast.
Välkommen in med din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Verkställande direktör

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Verkställande direktör.

Verkställande direktör till Stiftelsen Tjolöholm

Läs mer Apr 16
Nu söker vi en verkställande direktör/interimschef inom ledarskap till Stiftelsen Tjolöholm. Tjänsten är ett konsultuppdrag med start 20 maj och sträcker sig i maximalt 18 månader framåt medan stiftelsen genomför rekrytering av en verkställande direktör.

Sök rollen redan idag då intervjuer sker löpande!

Om tjänsten

Uppdraget omfattar att företräda Stiftelsen Tjolöholm som VD med naturligt tillhörande sidouppdrag. Du ska i din roll som verkställande direktör ansvara för organisation och förvaltning avstiftelsen enligt de riktlinjer och styrelsen tilldelar dig. Du ska även genomdriva ekonomiska mål och strategiska mål som styrelsen tilldelar. Styrelsens riktlinjer och mål kan bl. a. omfattas av att säkerställa att företagets strategi ligger i linje med affärsmålen, planera affärsmål på lång sikt, ta beslut om investeringar, ingå avtal med samarbetspartners och kunder, säkerställa att stiftelsen följer lagar och regler samt ansvara för stiftelsens verksamhet som helhet.

Utöver ovanstående ska din, i sin roll som VD även utföra nedan arbetsmoment.

Jobba med en för verksamheten gynnsam organisationskultur och värdegrund utifrån ett utvecklande och indirekt ledarskap samt utvecklande medarbetarskap

Skapa relation med kommunens näringsliv- och destinationsutveckling, kultur och utbildningsverksamheter samt med regionens olika verksamheter

Skapa hållbara relationer och nätverk med näringsliv och organisationer

Skapa struktur för systematisk arbetsmiljö och upphandling i synnerhet och annan kommunal struktur i allmänhet.

Skapa förutsättningar för företag och organisationer som vill vara på Tjolöholm för att genomföra evenemang och aktiviteter

Aktivt arbeta med flera mindre aktiviteter som skapar engagemang för många olika målgrupper, göra Tjolöholm till ”Folkets slott”

Uppdraget ska utföras fysiskt på plats hos Stiftelsen Tjolöholm.

Vem är du?
För att lyckas i rollen ser vi att du har:

Eftergymnasial akademisk utbildning eller annan erfarenhet som Tjolöholm anser är likvärdig.
Minst 5 års arbetslivserfarenhet från kommunal verksamhet med hög förståelse för kommunala strukturer.
Minst 5 års yrkeslivserfarenhet som chef.
Varit chef över chefer i en linjeorganisation.

Vi ser gärna att du har dokumenterad erfarenhet av att arbeta med näringslivsutveckling samt dokumenterad erfarenhet av att arbeta nära politik, nämnd eller styrelse inom kommunal verksamhet.

Om verksamheten
Tjolöholms gods ägs av Stiftelsen Tjolöholm med Kungsbacka kommun som stiftelsens huvudman och har till ändamål att äga och förvalta Tjolöholms egendom och där utveckla för Västsverige värdefulla verksamheter inom kulturområdet och för turismen och friluftslivet. Stiftelsens verksamhet består av att förvalta egendomen, driva affärsverksamheter och utveckla
besöksmålet genom att erbjuda upplevelser inom natur, trädgård, mat, kultur och historia med ambitionen att agerar som en motor inom utvecklingen av turism, besöksnäringen och övrigt näringsliv för att:

Bidra till turistekonomiska effekter.
Genererar ekonomiskt överskott för utveckling och drift av Tjolöholm.
Öka attraktionskraften för Kungsbacka som kommun.
Öka livskvaliteten för invånarna i Kungsbacka.
Bevara platsens unika värden för framtida generationer.

Ansök nu

Executive Vice President to t Northern Offshore Services.

Läs mer Mar 25
Do you want to work in a modern family-owned shipping company with a strong brand and an entrepreneurial mindset?
Northern Offshore Services is one of the market leaders for crew transfer vessel’s within the offshore wind sector and our clients are major stakeholders and large energy companies. Most of customers are based in the Northern parts of Europe.
N-O-S offers an exciting and dynamic work environment with the goal of constantly delivering and exceeding our customers' expectations, 365 days a year.
Our vision, BEST365, and our values are extremely important to us and influence our strong company culture. Read more about it here https://n-o-s.eu/company/.
___________________________________________________
YOUR PROFILE
We are looking for an experienced Executive Vice President with a master degree in business management or a field related to the shipping industry, with minimum 10 years of working experience in similar roles. This person will play a key role in the business operations. The Executive Vice President will report to the CEO of the company and will preform the duties of the president if they’re away or unable to perform. To suit this role your need to be analytical and open-minded with a strong focus on business. Our company is growing fast, and we believe you will thrive with us if you are a person who likes being in a constantly changing environment.
______________________________________________________
REQUIREMENTS
· Suitable education for the position.
· 10 or more years of experience as a Executive Vice President or similar.
· Experienced and well qualified in reporting, budgeting and analyzing
· To be of a general thorough, detailed and logical nature.
· Very good computer skills and an ability to learn new software.
· Have a positive approach to all parties involved.
· Good communications skills.
· Fluent in English.
___________________________________________________
YOUR TASKS
· Overseeing the business daily operations
· Receiving goals from the CEO and setting performance and financial goals.
· Creating the operational budget.
· Ensuring departments and individuals comply with regulations.
· Creating and reviewing company budget and financial reports.
· Consulting with all stakeholders involved.
· Develop new solutions and methods to maintain our quality and profitably standards.
· Create new possibilities with clients, new and present projects.
· Maintaining contact with investors and others.
___________________________________________________

TERMS OF EMPLOYMENT
This position will start as soon as possible. Location: Gothenburg, SE
Please send your application to: recruitment@n-o-s.eu latest 2025-04-04. Mark the application with Executive Vice President
The selection process is ongoing.
Internal applicants exists.

Ansök nu

VD Staffing VÄST

Läs mer Sep 27
Om tjänsten
Vi söker nu en engagerad och erfaren person som kan axla en VD roll för att leda, förvalta och utveckla Boxflows verksamhet i Väst. Du kommer vara operativt drivande i att skapa framtidens bemanningslösningar och rekryteringsprocesser med utgångspunkt Göteborg. I rollen som VD Väst har du en nyckelroll i att bidra både operativt och strategiskt. Du kommer att ha ansvar för försäljning, personal, kunder, leverans och strategisk affärsutveckling.

Ditt ansvarsområde
Leda och övervaka den dagliga verksamheten inom bemanningslösningar och rekryteringsprocesser.
Utveckla och implementera strategier för att förbättra effektiviteten och lönsamheten.
Driva utvecklingsarbete inom operations excellence såsom 5S eller annan metodik
Samarbeta med andra avdelningar för att säkerställa smidiga och effektiva arbetsflöden.
P&L ansvar för verksamheten som idag omsätter ca 45 MSEK men är under stark tillväxt.
Ansvara för att investeringar och upphandlingar inom Business Area
Upprätthålla en gemenskap i teamet genom närvarande ledarskap, bra kommunikation och delaktighet.


Kvalifikationer
Erfarenhet av ledande befattningar inom bemanningsbranschen så som Distriktschef / Regionchef / Sales Manager eller motsvarande.
Högt driv och affärsfokus.
Stark analytisk förmåga och erfarenhet av att använda data för att driva beslut.
Utmärkta ledarskaps- och kommunikationsfärdigheter.
Relevant högre utbildning inom management, ekonomi, HR eller liknande.
Förmåga att arbeta självständigt och i team.
Erfarenhet av att arbeta och leda i en snabbväxande och dynamisk miljö.
Goda IT kunskaper samt erfarenhet av att arbete i O365.


Vi erbjuder
En dynamisk och utmanande arbetsmiljö.
Fantastiska kollegor och en kultur som driver Boxflow framåt.
Stora möjligheter till personlig och professionell utveckling.
Delägarskap i det regionala bolaget.


Om Boxflow
Boxflow grundades 2018 och har verksamhet i Halmstad, Göteborg, Stockholm, Västerås Helsingborg, Malmö,Kristianstad,Perstorp ochBorås. Boxflow erbjuder tjänster inom Tredjepartslogistik, Consulting inom logistik samt uthyrning av personal inom logistik och industri. Boxflow har haft en stadig tillväxt sedan start och beräknas omsätta över 400 miljoner 2024 med fler än 1100 anställda.Boxflow är Sveriges 6:e snabbast växande bolag alla kategorier enligt Dagens industri och är gasellvinnare.

Ansök nu

Verkställande Direktör till Elektro Centralen

Läs mer Feb 10
Elektro-Centralen startades av nuvarande VD:n 1988, som en liten elinstallatör i Göteborg. Sedan dess har bolaget utvecklats till ett dominerande företag i staden inom el, teknik och säkerhet. Kännetecknande för Elektro-Centralen är förmågan att driva riktigt stora projekt kombinerat med en stor serviceavdelning med 45 fullutrustade servicebilar. Detta innebär att bolaget har en bred och stabil grund för verksamheten, oberoende av konjunktur.
Elektro-Centralen har genomfört en mängd projekt genom åren med installationer av el, data, brand, passage, säkerhet, ljud, reservkraft och högspänning. Bland projekten kan nämnas landmärken som Platinan, Gårda Vesta, Kv. Högvakten, GRC och SEEL. Listan kan göras lång över de projekt som har genomförts eller pågår.
Serviceavdelningen har långsiktiga relationer med fastighetsägare. Bland annat samarbetar Elektro-Centralen med Vasakronan och Göteborgs stad, som service/avtalspartner för Bostadsbolaget, Egnahemsbolaget och Poseidon. För denna verksamhet finns projektledare, servicemontörer och etablerade arbetssätt som tillsammans genererar en lönsam verksamhet med god kundnöjdhet.
Teknik/Säkerhets avdelningen har serviceavtal med Securitas, Stanley samt allmännyttan.
Elektro-Centralen har genomfört ett antal internationella uppdrag över världen i länder som USA, Brasilien, Nigeria, Sydkorea, Singapore och Karibien.
Elektro-Centralens medarbetare består av drygt 25 tjänstemän och 85 elektriker/tekniker. Utöver detta hyrs ytterligare elektriker in för att komplettera bemanningen av entreprenaderna, upp till 50 stycken beroende på variation i produktionsvolym.
Omsättningen varierar något mellan åren och ligger runt 250 miljoner. Entreprenaddelen genererar ca 170 miljoner och servicedelen ca 80 miljoner. Bolaget har varit lönsamt över tid, vinstmarginalen 2023 var 8%.
Elektro-Centralen AB ingår sedan 2017 i Instalco som är ett av Nordens ledande installationskoncern med över 150 företag inom vs, el, ventilation, kyla, industri och teknikkonsulter. Genom Instalco förenas det bästa av två världar, Elektro-Centralens starka förankring lokalt och Instalcos storlek. Tillhörigheten till Instalco innebär bland annat trygghet, karriärmöjligheter, samarbetspartners och utbildningsmöjligheter genom Instalcoskolan.
Positionen

Bakgrund:


Som VD för Elektro-Centralen ansvarar du för företagets utveckling och verksamhet. Det finns en ledningsgrupp vars engagemang i ledningen av bolaget kan utvecklas och förändras av dig som ny VD utifrån bolagets framtida utveckling.


Tillsammans med personalen och styrelsen jobbar du mot gemensamma mål, vilka fastställs i affärsplanen. Du ansvarar för bolagets ekonomi, personal och resursplanering. Som VD har du det yttersta ansvaret för företagets arbetsmiljö men du kan delegera uppgifter inom arbetsmiljöarbetet.
Som VD ansvarar du för ekonomisk rapportering och att den utförs enligt moderbolagets direktiv. Du vidtar de åtgärder som är nödvändiga för att bolagets bokföring skall fullgöras i överensstämmelse med lag. Inom bolaget finns medarbetare som arbetar med ekonomi och administration enligt rutiner som stöder verksamheten.
Du har ansvar för att sälja jobb och hanterar kundkontakter. I det arbetet jobbar du med en grupp som består av kalkylatorer och säljare. Det finns väl inarbetade arbetssätt samt etablerade relationer till kunder. Kunderna utgörs främst av byggbolag på entreprenadsidan och fastighetsägare på servicesidan.
Du stöttar bolagets projektledare i deras arbete och följer upp entreprenadernas framdrift och ekonomi utifrån rapportering från projektledarna.
Det är viktigt att du har en god förmåga att samarbeta med beställare, leverantörer, underentreprenörer och medarbetare med målsättningen att upprätthålla bästa möjliga resultat för det egna företaget samt för kunderna.
Det är en bra tid att komma in i ett bolag med god lönsamhet och med en välfylld orderstock, det finns planerade projekt för de närmsta tre åren. Bolagets nuvarande VD finns tillgänglig som stöd under överlämning och går därefter i pension.
Ansvarsområden:
Skapa strategier och förutsättningar för företagets fortsatta framdrift.
Tillsammans med säljare och kalkylatorer sälja jobb samt upprätthålla professionella kundrelationer.
Ansvara för personal, lönesättning och rekrytering av nya medarbetare.
Leda och stötta projektledare samt följa upp framdrift och projektprognoser.
Jobba aktivt med kundkontakter för att bibehålla nuvarande kunder och attrahera nya kunder.
Säkerställa att den ekonomiska redovisningen sköts korrekt.
Rapportera till Instalco.

Kravprofil

Kvalifikationer:
Erfarenhet från entreprenadverksamhet, service, projektering eller liknande inom el, styr eller automation alternativt likvärdig erfarenhet.
Chefserfarenhet och förmåga att leda och utveckla personalen samt att bygga en kultur med laganda.
God kommunikativ förmåga vilket inkluderar att kunna anpassa din kommunikation till branschens olika aktörer.
Vana vid kundkontakter, kontrakt, förhandlingar och entreprenadupphandlingar.
Förmåga att arbeta med ekonomisk uppföljning som exempelvis budget och projektuppföljning.
Marknadskännedom från Göteborg med omnejd är meriterande.
Allmän elbehörighet är meriterande


Kompetenser:
Affärsmässighet
Förtroendeingivande
Förmåga att arbeta strategiskt och långsiktigt
God förmåga att skapa och upprätthålla professionella relationer
Ansvarstagande personlighet



Sista ansökningsdag
Välkommen med din ansökan senast 2 mars 2025. Vi behandlar ansökningar löpande så vi välkomnar din ansökan så snart som möjligt.

Ansök nu

VD till Försäkrings AB Göta Lejon

Läs mer Jan 15
Vill du leda ett litet exklusivt bolag som arbetar för Göteborgs Stads bästa? Vi söker nu en ny VD. Tillsammans med kvalificerade medarbetare försäkrar vi Göteborgs Stads bolag och förvaltningar och stöttar dem i deras risk- och skadeförebyggande arbete. Här får du chansen att arbeta framåtriktat och bidra till samhällsnytta samt arbeta i en mångfacetterad verksamhet.

BOLAGET
Göta Lejon är ett av Göteborgs Stads interna bolag. Vi skapar affärsmässig samhällsnytta genom att ansvara för Göteborgs Stads försäkringsskydd gällande all försäkring förutom pensions- och kollektivavtalsreglerade försäkringar. Bolaget är Göteborgs Stads captive och är stadens expertorgan för försäkrings- och riskhanteringsfrågor och utvecklar områdena genom att vara ett pådrivande stöd till stadens verksamheter.

Bolaget har ansvaret för att stadens samtliga förvaltningar och bolag är försäkrade. Totalt försäkrar Göta Lejon tillgångar för drygt 400 miljarder kronor och våra kunder är ett 50-tal förvaltningar och kommunala bolag som representerar mycket varierande verksamheter. Allt ifrån grundskoleförvaltningen till tekniktunga verksamheter som Göteborg Energi och Renova.

Det finns fyra olika återförsäkringsprogram för egendomsförsäkring. Göta Lejons risker återförsäkras på den nationella och internationella återförsäkringsmarknaden.

ARBETSUPPGIFTER
Som VD för Försäkrings AB Göta Lejon kommer du att vara ansvarig för den övergripande strategiska och operativa ledningen av företaget. Du har en central roll i att förvalta och utveckla bolagets verksamhet. Du rapporterar till styrelsen i form av uppföljning av ekonomiska resultat samt bistår med övriga informations- och beslutsunderlag. VD är, förutom ekonomiskt ansvarig, även ytterst arbetsgivaransvarig och ansvarar för att skapa rätt förutsättningar för en välfungerande arbetsplats. Tillsammans med bolaget har du stort fokus på samarbete för att använda medarbetarnas samlade kompetens på bästa sätt. Bolaget består av femton anställda som arbetar i två team, team kund respektive team stöd. De båda teamen leds av var sin teamledare som rapporterar till VD. Team kund innefattar områdena försäkring, skador, risk management och team stöd består av kommunikation, verksamhetscontroller, digitalisering och processtöd.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med akademisk examen samt relevant erfarenhet från försäkringsbranschen och därtill erfarenhet från chefsposition med dokumenterat goda resultat. Du är van att leda och styra affärsmässigt i en komplex struktur och kan analysera och sammanfatta komplexa skeenden som underlag inför beslutsfattande. Du kombinerar affärsnytta med samhällsnytta samt leder och styr via vision och strategi. Du har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. Vidare har du erfarenhet inom företags-, industri- och kommunförsäkring. Det är meriterande med erfarenhet av återförsäkring samt erfarenhet av försäkringsbranschens regelverk.

Som ledare är du tydlig, inkluderande och resultatinriktad med stark social kompetens och hög integritet. Du har ett kommunikativt och pedagogiskt ledarskap där du lyssnar aktivt och kommunicerar proaktivt.

ÖVRIGT
Välkommen med din ansökan senast 10/2. I denna rekrytering samarbetar vi med SOURCE. Frågor om tjänsten besvaras av rekryteringskonsult Anna Ekedorff 070 952 53 68 och Bianca Gideback 070-811 03 64. Då tjänsten kan komma att placeras i säkerhetsklass kan det bli aktuellt med säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen. Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Rubino Rekrytering AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Rubino Rekrytering AB .

L-Bakery söker en säljare till dagligvaruhandeln i Göteborg

Utesäljare
Läs mer Apr 14
Vill du arbeta som säljare mot dagligvaruhandeln? L-Bakery söker nu en engagerad och självgående säljare som vill vara med att etablera deras laktos- och glutenfria produkter i större utsträckning på den svenska marknaden. 
Om rollen Som säljare hos L-Bakery kommer du att ansvara för att sälja in och marknadsföra våra produkter till dagligvaruhandeln. Du bygger långsiktiga relationer med butikspersonal, driver försäljning och säkerställer att våra produkter har en framträdande plats i butik. Du ansvarar även för att köra ut produkterna till kunderna.
Dina ansvarsområden och arbetsuppgifter kommer bland annat att vara:
Besöka och utveckla samarbetet med dagligvaruhandel inom ditt distrikt
Säkerställa synlighet och tillgänglighet för våra produkter i butik
Genomföra kampanjer och aktiviteter för att driva försäljning
Bygga goda relationer med butikschefer och butikspersonal
Analysera försäljningsresultat och identifiera tillväxtmöjligheter

Vi söker dig som har:
Erfarenhet av försäljning inom dagligvaruhandeln (meriterande men inget krav)
Är driven, självgående och trivs med att arbeta mot uppsatta mål
Har ett intresse för bageriprodukter och matbranschen
Är en skicklig relationsbyggare och trivs i mötet med kunder
Har B-körkort och kan resa inom distriktet

Vi erbjuder:
Möjlighet att representera ett starkt varumärke med produkter av hög kvalitet
En roll där du får stor frihet under ansvar
Konkurrenskraftig lön och förmåner
En dynamisk och utvecklande arbetsmiljö
Möjlighet till att vara med på en expansiv resa

Ansökan I denna rekrytering samarbetar L-Bakery med Rubino Rekrytering För frågor om tjänsten, kontakta ansvarig rekryteringskonsult Elin Gustafsson, +46 73 503 41 42, eller Hanne Rubino, +46 739 015 911. Urval sker löpande, så skicka in din ansökan så snart du kan.
Om oss L-Bakery AB är dotterbolag till den finska bolaget Laitilan Leipä Oy som grundades 1974. Idag har Laitilan Leipä Oy två bagerier, varav ett är helt dedikerat till glutenfria produkter. Sortimentet består enbart av hållbara bakverk. Alla produkter är laktosfria, och vissa är även mjölkfria. Vi har en nationell verksamhet i Finland och sysselsätter totalt 40 personer.
Förra året expanderade Laitilan Leipä Oy till den svenska marknaden under varumärket L-Bakery, där vi levererar våra unika produkter till livsmedelsbutiker. Vårt fokus på att tillgodose kunders behov av kosthållningar har skapat stort intresse, vilket ger oss en stabil grund för fortsatt expansion.

Ansök nu

L-Bakery söker en säljare till dagligvaruhandel i Göteborg

Utesäljare
Läs mer Mar 18
Vill du arbeta som säljare mot dagligvaruhandel? L-Bakery söker nu en engagerad och självgående säljare som vill vara med att etablera deras laktos- och glutenfria produkter i större utsträckning på den svenska marknaden.
Om rollen Som säljare hos L-Bakery kommer du att ansvara för att sälja in och marknadsföra våra produkter till dagligvaruhandeln. Du bygger långsiktiga relationer med butikspersonal, driver försäljning och säkerställer att våra produkter har en framträdande plats i butik.
Dina ansvarsområden och arbetsuppgifter kommer bland annat att vara:
Besöka och utveckla samarbetet med dagligvaruhandel inom ditt distrikt
Säkerställa synlighet och tillgänglighet för våra produkter i butik
Genomföra kampanjer och aktiviteter för att driva försäljning
Bygga goda relationer med butikschefer och butikspersonal
Analysera försäljningsresultat och identifiera tillväxtmöjligheter

Vi söker dig som har:
Erfarenhet av försäljning inom dagligvaruhandeln (meriterande men inget krav)
Är driven, självgående och trivs med att arbeta mot uppsatta mål
Har ett intresse för bageriprodukter och matbranschen
Är en skicklig relationsbyggare och trivs i mötet med kunder
Har B-körkort och kan resa inom distriktet

Vi erbjuder:
Möjlighet att representera ett starkt varumärke med produkter av hög kvalitet
En roll där du får stor frihet under ansvar
Konkurrenskraftig lön och förmåner
En dynamisk och utvecklande arbetsmiljö
Möjlighet till att vara med på en expansiv resa

Ansökan I denna rekrytering samarbetar L-Bakery med Rubino Rekrytering För frågor om tjänsten, kontakta ansvarig rekryteringskonsult Elin Gustafsson, +46 73 503 41 42, eller Hanne Rubino, +46 739 015 911. Urval sker löpande, så skicka in din ansökan så snart du kan.
Om oss L-Bakery AB är dotterbolag till den finska bolaget Laitilan Leipä Oy som grundades 1974. Idag har Laitilan Leipä Oy två bagerier, varav ett är helt dedikerat till glutenfria produkter. Sortimentet består enbart av hållbara bakverk. Alla produkter är laktosfria, och vissa är även mjölkfria. Vi har en nationell verksamhet i Finland och sysselsätter totalt 40 personer.
Förra året expanderade Laitilan Leipä Oy till den svenska marknaden under varumärket L-Bakery, där vi levererar våra unika produkter till livsmedelsbutiker. Vårt fokus på att tillgodose kunders behov av kosthållningar har skapat stort intresse, vilket ger oss en stabil grund för fortsatt expansion.

Ansök nu

Säljare Solceller till Amperebolaget i Västra Götaland

Utesäljare
Läs mer Jan 20
Är du en energisk säljare som älskar att vinna, trivs med frihet under ansvar och brinner för att skapa långsiktiga kundrelationer? Amperebolaget växer och söker nu fler fältsäljare inom solceller, vindturbiner och batterilagringför privatpersoner i Västra Götaland!
Om rollen
Som fältsäljare hos oss på Amperebolaget kommer du att ansvara för att kontakta och besöka nya kunder samt genomföra säljaktiviteter i områden med potential för försäljning. Du kommer aktivt att driva försäljningen via telefon ochdörrknackning och delta på event och mässor för att synliggöra varumärket och boka in nya kunder. Utöver detta kommer du också att upprätthålla relationen med befintliga kunder för att skapa framtida referenser och överträffa deras förväntningar.
Vem är du?
Vi tror att du har en stark inre drivkraft, gillar att arbeta självständigt och är van vid att själv planera dina dagar. Du älskar att träffa nya människor, bygga relationer och är inte rädd för att ta egna initiativ. Med erfarenhet av försäljning, gärna inom B2C och direktförsäljning, är du säker i din roll och kan driva försäljningen mot uppsatta mål. För att lyckas tror vi att du har:
Några års erfarenhet av B2C, gärna inom branscher som vänder sig mot hemmet som exempelvis försäljning av solceller, larm, värmepumpar, tak etc
Erfarenhet av uppsökande försäljning, antingen via telefon eller ute på fältet
B-körkort och egen bil (du får bra ersättning)
Flytande svenska i tal och skrift
Förmåga att jobba några kvällar i veckandå våra kunder är hemma

Vi tror också att du har ett gott sinne för humor och trivs i en familjär och positiv företagskultur. Tidigare erfarenhet av solceller är meriterande, men vi lär dig gärna produkten – säljandet kan du redan.
Vad vi erbjuder
Fast generös lön ochprovisions-modell
Frihet att planera dina arbetsdagar och vara en del av en växande organisation
Stöd från ett team som träffas en gång i veckan på vårt kontor i Uni3 på Lindholmen i Göteborg, för att utvärdera veckan och ha roligt tillsammans
Kontinuerlig utbildning och utveckling inom försäljning, solceller och vindturbiner

Hur du ansöker:
I denna rekrytering samarbetar Amperebolaget med Rubino Rekrytering. Frågor om tjänsten besvaras av ansvarig rekryteringskonsult Hanne Rubino, mail: hanne@rubino.se eller mobil: +46 739 015 911. Intervjuer sker löpande och vi tillsätter tjänsterna så snart vi hittar rätt person.
Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av Ampere-familjen!
Om Amperebolaget
Vi levererar högkvalitativa solcellssystem och småskalig vindkraft till privatpersoner, bostadsrättsföreningar och mindre kommersiella anläggningar. Vi fokuserar på att ge våra kunder långsiktig avkastning och ettunderhållsfritt ägande genom hållbara och effektiva energilösningar. Läs mer på www.amperebolaget.se

Ansök nu

Säljare Solceller till Amperebolaget i Västra Götaland

Fältsäljare/Utesäljare
Läs mer Nov 24
Är du en energisk säljare som älskar att vinna, trivs med frihet under ansvar och brinner för att skapa långsiktiga kundrelationer? Amperebolaget växer och söker nu flera fältsäljare inom solceller för privatpersoner i Västra Götaland!
Om rollen
Som fältsäljare hos oss på Amperebolaget kommer du att ansvara för att kontakta och besöka nya kunder samt genomföra säljaktiviteter i områden med potential för försäljning. Du kommer aktivt att driva försäljningen via telefon ochdörrknackning och delta på event och mässor för att synliggöra varumärket och boka in nya kunder. Utöver detta kommer du också att upprätthålla relationen med befintliga kunder för att skapa framtida referenser och överträffa deras förväntningar.
Vem är du?
Vi tror att du har en stark inre drivkraft, gillar att arbeta självständigt och är van vid att själv planera dina dagar. Du älskar att träffa nya människor, bygga relationer och är inte rädd för att ta egna initiativ. Med erfarenhet av försäljning, gärna inom B2C och direktförsäljning, är du säker i din roll och kan driva försäljningen mot uppsatta mål. För att lyckas tror vi att du har:
Några års erfarenhet av B2C, gärna inom branscher som vänder sig mot hemmet som exempelvis försäljning av solceller, larm, värmepumpar, tak etc
Erfarenhet av uppsökande försäljning, antingen via telefon eller ute på fältet
B-körkort och egen bil (du får bra ersättning)
Flytande svenska i tal och skrift
Förmåga att jobba några kvällar i veckandå våra kunder är hemma

Vi tror också att du har ett gott sinne för humor och trivs i en familjär och positiv företagskultur. Tidigare erfarenhet av solceller är meriterande, men vi lär dig gärna produkten – säljandet kan du redan.
Vad vi erbjuder
Fast generös lön ochprovisions-modell
Frihet att planera dina arbetsdagar och vara en del av en växande organisation
Stöd från ett team som träffas en gång i veckan på vårt kontor i Uni3 på Lindholmen i Göteborg, för att utvärdera veckan och ha roligt tillsammans
Kontinuerlig utbildning och utveckling inom försäljning, solceller och vindturbiner

Hur du ansöker:
I denna rekrytering samarbetar Amperebolaget med Rubino Rekrytering. Frågor om tjänsten besvaras av ansvarig rekryteringskonsult Hanne Rubino, mail: hanne@rubino.se eller mobil: +46 739 015 911. Intervjuer sker löpande och vi tillsätter tjänsterna så snart vi hittar rätt person.
Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av Ampere-familjen!
Om Amperebolaget
Vi levererar högkvalitativa solcellssystem och småskalig vindkraft till privatpersoner, bostadsrättsföreningar och mindre kommersiella anläggningar. Vi fokuserar på att ge våra kunder långsiktig avkastning och ettunderhållsfritt ägande genom hållbara och effektiva energilösningar. Läs mer på www.amperebolaget.se

Ansök nu

Fältsäljare till Amperebolaget i Västra Götaland

Fältsäljare/Utesäljare
Läs mer Sep 9
Är du en energisk säljare som älskar att vinna, trivs med frihet under ansvar och brinner för att skapa långsiktiga kundrelationer? Amperebolaget växer och söker nu flera fältsäljare inom solceller för privatpersoner i Västra Götaland!
Om rollen
Som fältsäljare hos oss på Amperebolaget kommer du att ansvara för att kontakta och besöka nya kunder samt genomföra säljaktiviteter i områden med potential för försäljning. Du kommer aktivt att driva försäljningen genom dörrknackning och delta på event och mässor för att synliggöra varumärket och boka in nya kunder. Utöver detta kommer du också att upprätthålla relationen med befintliga kunder för att skapa framtida referenser och överträffa deras förväntningar.
Vem är du?
Vi tror att du har en stark inre drivkraft, gillar att arbeta självständigt och är van vid att själv planera dina dagar. Du älskar att träffa nya människor, bygga relationer och är inte rädd för att ta egna initiativ. Med minst 5 års erfarenhet av försäljning, gärna inom B2C och direktförsäljning, är du säker i din roll och kan driva försäljningen mot uppsatta mål. För att lyckas tror vi att du har:
Minst 5 års erfarenhet av försäljning mot B2C
Erfarenhet av uppsökande försäljning och arbete på fältet
B-körkort och egen bil (du får bra ersättning)
Flytande svenska i tal och skrift
Förmåga att jobba kvällar och helger då våra kunder är hemma

Vi tror också att du har ett gott sinne för humor och trivs i en familjär och positiv företagskultur. Tidigare erfarenhet av solceller är meriterande, men vi lär dig gärna produkten – säljandet kan du redan.
Vad vi erbjuder
Fast generös lön ochprovisionsmodell
Frihet att planera dina arbetsdagar och vara en del av en växande organisation
Stöd från ett team som träffas en gång i veckan på vårt kontor i Uni3 på Lindholmen i Göteborg, för att utvärdera veckan och ha roligt tillsammans
Kontinuerlig utbildning och utveckling inom försäljning, solceller och vindturbiner

Hur du ansöker:
I denna rekrytering samarbetar Amperebolaget med Rubino Rekrytering. Frågor om tjänsten besvaras av ansvarig rekryteringskonsult Hanne Rubino, mail: hanne@rubino.se eller mobil: +46 739 015 911. Intervjuer sker löpande och vi tillsätter tjänsterna så snart vi hittar rätt person.
Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av Ampere-familjen!
Om Amperebolaget
Vi levererar högkvalitativa solcellssystem och småskalig vindkraft till privatpersoner, bostadsrättsföreningar och mindre kommersiella anläggningar. Vi fokuserar på att ge våra kunder långsiktig avkastning och ettunderhållsfritt ägande genom hållbara och effektiva energilösningar. Läs mer på www.amperebolaget.se

Ansök nu

Fältsäljare till Amperebolaget i Västra Götaland

Fältsäljare/Utesäljare
Läs mer Sep 6
Är du en energisk säljare som älskar att vinna, trivs med frihet under ansvar och brinner för att skapa långsiktiga kundrelationer? Amperebolaget växer och söker nu flera fältsäljare inom solceller för privatpersoner i Västra Götaland!
Om rollen
Som fältsäljare hos oss på Amperebolaget kommer du att ansvara för att kontakta och besöka nya kunder samt genomföra säljaktiviteter i områden med potential för försäljning. Du kommer aktivt att driva försäljningen genom dörrknackning och delta på event och mässor för att synliggöra varumärket och boka in nya kunder. Utöver detta kommer du också att upprätthålla relationen med befintliga kunder för att skapa framtida referenser och överträffa deras förväntningar.
Vem är du?
Vi tror att du har en stark inre drivkraft, gillar att arbeta självständigt och är van vid att själv planera dina dagar. Du älskar att träffa nya människor, bygga relationer och är inte rädd för att ta egna initiativ. Med minst 5 års erfarenhet av försäljning, gärna inom B2C och direktförsäljning, är du säker i din roll och kan driva försäljningen mot uppsatta mål. För att lyckas tror vi att du har:
Minst 5 års erfarenhet av försäljning mot B2C
Erfarenhet av uppsökande försäljning och arbete på fältet
B-körkort och egen bil (du får bra ersättning)
Flytande svenska i tal och skrift
Förmåga att jobba kvällar och helger då våra kunder är hemma
Vi tror också att du har ett gott sinne för humor och trivs i en familjär och positiv företagskultur. Tidigare erfarenhet av solceller är meriterande, men vi lär dig gärna produkten – säljandet kan du redan.
Vad vi erbjuder
Fast lön på 30 000 SEK? + generös provisionsmodell
Frihet att planera dina arbetsdagar och vara en del av en växande organisation
Stöd från ett team som träffas en gång i veckan på vårt kontor i Uni3 på Lindholmen i Göteborg, för att utvärdera veckan och ha roligt tillsammans
Kontinuerlig utbildning och utveckling inom försäljning, solceller och vindturbiner
Hur du ansöker:
I denna rekrytering samarbetar Amperebolaget med Rubino Rekrytering. Frågor om tjänsten besvaras av ansvarig rekryteringskonsult Hanne Rubino, mail: hanne@rubino.se eller mobil: +46 739 015 911. Intervjuer sker löpande och vi tillsätter tjänsterna så snart vi hittar rätt person.
Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av Ampere-familjen!
Om Amperebolaget
Vi levererar högkvalitativa solcellssystem och småskalig vindkraft till privatpersoner, bostadsrättsföreningar och mindre kommersiella anläggningar. Vi fokuserar på att ge våra kunder långsiktig avkastning och ettunderhållsfritt ägande genom hållbara och effektiva energilösningar. Läs mer på www.amperebolaget.se

Ansök nu