Göteborg: Javautvecklare/Arkitekt till Redpill Linpro

Hitta ansökningsinfo om jobbet Javautvecklare/Arkitekt till Redpill Linpro i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2020-05-26 // Varaktighet: Heltid

Om företaget

Öppen källkod, öppna standarder, öppna leveransmodeller och öppna kollegor. Hos Redpill Linpro får du vara del av ett öppet klimat där Open Source genomsyrar hela verksamheten. Bolaget tror på ett bättre samarbetsklimat, effektivare lösningar och ett öppnare samhälle genom att nyttja just programvaror med Open Source.

Redpill Linpro har varit verksamma sedan 1995 och var då ett av de första kommersiella företagen som använder sig av Linux/Unix. Därför valet av Linpro. Lin = Linux. Pro = professionals. 

Redpill är taget från Matrix-serien. . .

Bolaget är hippt och vill ligga i framkant, de spelar in poddar och kör gatherings för att sprida kunskapen mellan kollegorna. Redpill Linpro är idag branschledande inom Open Source.

Din roll som Javautvecklare/Arkitekt

I din roll som konsult på Redpill Linpro kommer du få arbeta med roliga produkter på långa och samhällsnyttiga uppdrag ute hos kunder inom bl.a. vård, retail, bank, kommunikation och även kommuner och landsting.

Redpill Linpro tror på ett långsiktigt arbete med fokus på samhällsnytta och att man som utvecklare känner att man skapar värde för samhället är viktigt.

Dina kvalifikationer

Minst 4 års erfarenhet av Java SE eller Java EEErfarenhet av teamarbete, gärna scrumerfarenhet.Mycket goda kunskaper i skriftlig, teknisk dokumentation och verbal kommunikation i svenska

För att trivas i rollen som konsult på Redpill Linpro bör du ha ett genuint intresse av att arbeta med den senaste tekniken inom Java. Meriterande är om du också vill jobba med integrationer.

Att integrera med kunder och användare gällande hur man på bästa sätt ska lösa problem och utmaningar med innovativa lösningar är av intresse. Du vill vara delaktig i hur projektens framfart ska se ut, och du levererar en noggrann detaljnivå i din kod och dokumentation. Deadlines och leverans av högsta kvalitet är ditt fokus.

Vad företaget erbjuder dig

En anställning på Redpill Linpro ger dig alla förutsättningar att utveckla din tekniska kunskap och roll som konsult. Du blir del av ett Nordiskt bolag som genomsyras av Open Source entusiaster. Bolaget fokuserar på relevant färsk teknikstack och jobbar med diverse projekt som innehåller t.ex. Java, Spring, Springboot, Kotlin, Ballerina, Angular, React, Microservices, Maven, AWS, Docker, Kubernetes, Puppet, Linux etc.

Bolaget växer kraftigt vilket ger dig möjligheter att göra karriär i framtiden. 

Du kommer få ta del av utbildningspaket, resor, workshops, bowling och en bra medarbetarpolitik med fokus på företagets superstars, konsulterna! Bolaget är tillräckligt stort för att göra skillnad samtidigt som varje medarbetare får utrymme att synas.

Övrigt

Start: Enligt överenskommelse.Omfattning: Heltid, 100%.Plats: Göteborg.Lön: Enligt överenskommelse.

Låter rollen som Javautvecklare till Redpill Linpro intressant? Urvalet sker löpande tveka därför inte att ansöka redan idag! Vi på Needo ser fram emot att höra från dig!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Övriga ekonomer

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Övriga ekonomer.

Junior Function Developer within the Automotive Industry

Läs mer Apr 17
Nytt
Did you recently graduate with a degree in mechatronics and want to work with new cool features? Our clientis now looking for a junior functional developerwith an interest in problem solving.By starting your career with a talent programyou will get the ultimate transition between studies and working life. Nexer Tech Talent future proof yourcareer!

Working as junior Functional Developer within Automotive
We are seeking for a junior functional developer who will work in agile teams where they take ownership of functional changes from idea to working feature in the truck. The software is developed in-house, and the team is set up in a cross-functional manner, encompassing system and function design, software implementation, testing, calibration, and product verification.
You willdevelop and design interface solutionsthat meet system requirements from on-going and future projects and develop system solutions in close cooperation with your team and experts from different competence areas and parts of the organization. You will also verify and validate these solutions in complete vehicle, simulation and other system setups as part of the development process.
The team mostly uses graphical programming tools such as Simulink so they can focus on the products they develop. However, they would like to broaden the competence base in the teams so skills in other languages such as C and Python are more than welcome.
The team believe in teamwork and collaborations is the foundation for great products and an attractive workplace. It is a diverse group with different strengths, experiences, and knowledge. They utilize this diversity in their product development, where your personality and engagement will be an important part of this.
Being a consultant at Nexer Tech Talent
Nexer Tech Talent specialize in giving young tech talents the ultimate start in their careers. For this role, you will be employed by Nexer Tech Talent but work at the client, located in Gothenburg and starting after summer.
You will be coached by a mentor at the clientand by a consultant manager at Nexer Tech Talent. As a consultant, you will be well taken care of. We often invite our consultants to group activities such as lectures, after works and lunch meetings. After successful completion of the consulting assignment, the intention is that you will be offered employment with customer.

Desired qualifications:
Are at the start of your career and have a bachelor/masterin automotive, mechatronics,electrical engineering, computer science, physics or a related field
Have an interest in the Automotive Industry
As a personyou are driven to take action and contribute with positive spirit and energy
It is important that you can feel responsible and proud of the work done in the team and what we achieve together
Good knowledge in english
Has good knowledge in Simulink
Its a merit if you been working in Formula Student


Application
Does this sound like you? We are constantly screening resumes, therefore please submit your application as soon as possible. If you have any questions, you are welcome to contact Tech Recruiter Johanna Norman at johanna.norman@nexergroup.com
We are looking forward to hearing from you!

About Nexer Tech Talent
Nexer Tech Talent is part of the Nexer Group – a tech company with deep roots in Swedish entrepreneurship and innovation. Together, we are over 2500 employees in 15 countries who, for more than 35 years, have helped our clients stay ahead strategically, technologically, and communicatively. Learn more about Nexer Tech Talent here.

Ansök nu

Systemutvecklare embedded

Läs mer Apr 12
WeSkill är ett konsultföretag som erbjuder specialistkompetens för IT/tech-uppdrag inom både mjukvara- och hårdvara. Nu söker vi systemutvecklare till kunduppdrag inom industri.
Vår kund vill förstärka sitt team inomembeddedi Göteborg med flermjukvaruutvecklare. Elektronikenhetenskapar och underhåller mjukvara för ett brett spektrum av produkter. De bidrar genom hela livscykeln, från förstudier och ny produktutveckling till underhåll.

Vad vi erbjuder En tillsvidareanställning med början i ett långsiktigt projekt hos kund.
En skräddarsydd löne- och förmånsmodell där du har möjlighet att välja mellan olika upplägg beroende på var i livet du befinner dig. Oavsett val är du med och sätter din löne- och förmånspaketering utifrån dina önskemål.
Fri personlig pensionsrådgivning samt övrig finansiell rådgivning förutom andra förmåner du själv har möjlighet att välja.
Arbete inom ett konsultbolag med modern prägel där hållbarhet, flexibilitet och inkludering utgör en stor del av kulturen.



Om uppdraget
I uppdraget kommer du arbeta i ett mindre team av entusiastiska och engagerade utvecklare och i nära samarbete med övriga företagsverksamheten.Som mjukvaruutvecklare kommer du att vara involverad i hela livscykeln för produktutveckling, från konceptfas till implementering och underhåll. Du kommer att samarbeta nära med andra tekniska team för att säkerställa att våra produkter är robusta, effektiva och lever upp till de höga kvalitetsstandarder som våra kunder förväntar sig.



Kvalifikationer

Vi söker dig som har en passion för programmering och en gedigen bakgrund inom mjukvaruutveckling. Erfarenhet av C, C++, PLC och Python är starkt meriterande, liksom kunskap inom mekatronik. Vi välkomnar sökande med olika erfarenhetsnivåer, från mindre erfarna till erfarna utvecklare som är redo för nya utmaningar.
Denna roll erbjuder en unik möjlighet att arbeta i en dynamisk och innovativ miljö där du kommer att ha möjlighet att påverka och driva framgången för våra produkter. Vi erbjuder konkurrenskraftiga förmåner, en stödjande arbetsmiljö och möjligheter till kontinuerlig professionell utveckling.
Om du är redo att ta nästa steg i din karriär och vill vara en del av ett framgångsrikt team inom inbyggd mjukvaruutveckling, är detta en utmärkt möjlighet för dig. Sök idag för att ta reda på mer och ta din karriär till nästa nivå

Kompetenser

För att lyckas i rollen tror vi att du som person har en känsla för kvalitet och förstår vikten av att vara kvalitetsmedveten. Vi ser att du har en god problemlösningsförmåga och att du har lätt för att samarbeta med andra människor och trivs med att arbeta i team. Vi ser även att du har en förmåga att anpassa dig efter förändringar och kan utan problem ändra synsätt om det skulle behövas. Dessutom är du självgående genom att du tar ansvar och strukturerar uppditt arbete.
Du kommunicerar väl på både svenska och engelska.


Om WeSkill
WeSkill strävar efter att bli drömpartnern för både kund, medarbetare och samarbetspartners. Idag har vi flertalet kunder där vi levererar exempelvis systemutveckling, test- och kvalitetssäkring, IT-säkerhet, infrastruktur och automation m.m. Inom WeSkill arbetar vi främst i regionerna Skellefteå, Luleå, Umeå och Göteborg, men vi har även uppdrag i andra delar av Sverige.
WeSkills grundvärderingar handlar om inkludering, flexibilitet och hållbarhet. Det har alltid varit viktigt för oss att våra anställda känner att de kan vara sig själva och blir inkluderade i företaget och därmed en del av We:et i WeSkill. Genom att prioritera förmåner och flexibilitet för våra anställda skapar vi tillsammans ett hållbart arbetsliv där du får vara med att påverka din arbetssituation.
Vill du läsa mer om oss och hur vi jobbar kan du besöka vår karriärsida -https://karriar.weskill.se/
Varmt välkommen att skicka in din ansökan!


Övrig information
Start:Enligt överenskommelse, senast juni.
Placering:Göteborg
Omfattning:100%
Kontakt:Per Bleckberg, 072-245 92 88 eller per.bleckberg@weskill.se
Sista ansökningsdatum:18 april

Ansök nu

Cyber Security Engineer på TechSeed

Läs mer Apr 9
Vår vision
TechSeed är ett konsultbolag i scale-up-fasen med visionen att arbeta end-to-end inom uppkopplade lösningar. Genom tekniker som exempelvis FPGA, IoT och Edge Computing skapar vi uppkopplade tjänster och system som möjliggör användarorienterade och gränsöverskridande lösningar. För att tackla de breda utmaningar som kommer av att arbeta end-to-end arbetar vi brett inom flera områden, som exempelvis Business Intelligence, Automation, Cyber Security, IoT med flera och utökar vår värdekedja med strateger, Business Consulting, Service Design och andra områden som säkrar att våra tjänster faktiskt leder till ett värde, inte bara en produkt. Genom att erbjuda helhetslösningar inom våra områden erbjuder vi ett brett utbud av tjänster och arbetar mot att bygga uppkopplade lösningar end-to-end.
TechSeeds grund ligger i att vi delar med oss av vår passion för teknik och värdet vi skapar. Det handlar bland annat om kunskapsutbyte och att dela idéer, bidra med god stämning såväl som att skapa värde genom vårt delägarskap. Vi erbjuder dig:
Inflytande i hur vi bygger TechSeed tillsammans
En öppen kultur där vi värdesätter olikheter, insikter och innovationer
Direkt värde från våra finansiella resultat genom bonusar och delägarskap
Möjligheten att växa in i olika tekniska områden / ansvarsområden enligt dina önskemål
Flexibelt arbete hemifrån, beroende på uppdragets behov.

Vem söker vi?
Är du intresserad av att kombinera dina intressen för utveckling och säkerhet? Vi söker en Ingenjör med fokus på säkerhet som kan hjälpa våra kunders utvecklingsteam att leverera säkrare lösningar. Vi ser att du kommer jobba med säkerhet i hela livscykeln genom att driva införandet av tekniska kontroller,relevanta riktlinjer, processer, metoder, samt supportera team i komplexa säkerhetsfrågor.
Vi letar efter dig som:
Är varm i rollen som Cyber Security Engineereller har minst 3 års erfarenhet av systemutveckling
Har stark teknisk kompetens, med grund i koden
Har goda kunskaper i relevanta ramverk och metoder inom cybersäkerhet, exempelvisISO27000-serien, NIST Cybersecurity Framework, CSA Security Guidance, DevSecOps, OWASP etc
Är obehindrad isvenska och engelska

Det är även meriterande om du besitter kunskap inom:
CISSP, CISM eller motsvarande
Cloud (AWS, Azure)

Om du har motsvarande expertis inom något annat fält som är aktuellt för våra områden är du mer än välkommen att titta på våra andra annonser eller Connecta med oss!
Vi ser fram emot din ansökan! Vid frågor eller funderingar angående rollen hör av dig till oss via kontaktuppgifterna nedan. Vi rekryterar löpande, så vänta inte med att ansöka!

Ansök nu

Junior systemutvecklare

Läs mer Apr 9
Om Mjuk Biltvätt
Vi är en snabbt växande biltvättkedja som lever och andas innovation och smarta lösningar. Med en mängd egenutvecklade system är vi i frontlinjen av den teknologiska utvecklingen inom vår bransch.
Din roll hos oss
Som junior systemutvecklare blir du en viktig del av vårt team, med ansvar för att utveckla och underhålla såväl mjukvara som hårdvara. Du får chansen att arbeta brett med teknik - från frontend till backend, i form av bland annat mobil- och webbappar, API:er, CLI-verktyg och databaser.Du kommer även att ge IT-stöd till kollegor och bidra med lösningar som förenklar deras vardag.Vad vi erbjuder
En generös och positiv arbetsmiljö där idéer välkomnas och initiativ uppmuntras.
Utvecklingsmöjligheter. Vi är på en snabb tillväxtresa, och för rätt person finns stora möjligheter att växa både professionellt och personligt.
Förmåner som gymkort och gemensamma träningspass.

Om dig
Du är i början av din karriär och brinner för teknik och utveckling. Du är kanske nyutexaminerad med erfarenhet från egna projekt, eller så har du arbetat några år och längtar efter nya utmaningar. Du värdesätter ett metodiskt tillvägagångssätt, gillar att jobba i team såväl som att arbetasjälvständigt, och trivs ien föränderlig arbetsmiljö. Framför allt är du ambitiös och engagerad i att driva både din egen och verksamhetens utveckling framåt.
Praktisk information
Anställningen är tillsvidare med sex månaders provanställning. Du ärbaserad på vårt moderna kontor på Töpelsgatan i Göteborg, med flexibilitet för distansarbete. Vi ser gärna att du kan börja omgående, men är öppna för att diskutera startdatum. Urvalsprocessen sker löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan.
Vi tar inteemot ansökningar via e-post.Vi har valtannonseringskanaler ochönskar inte kontakt med säljare för rekryteringstjänster.

Ansök nu

Embedded Software Developer till TechSeed

Läs mer Apr 3
Vår Vision
TechSeed är ett medarbetarägt konsultbolag i scale-up-fasen med visionen att skapa värde med uppkopplade lösningar. Vi använder tekniker som IoT och Edge Computing för att skapa uppkopplade tjänster och system som möjliggör lösningar i ekosystem som Smart City, Smart Factory, Smart Company och Smart Building.
Vi jobbar med tekniker som Embedded SW, IoT, Hyperautomation, Analytics/BI och andra IT-discipliner med stort fokus på användaren. För att säkerställa att våra tjänster skapar värde och inte bara blir en ”teknisk produkt” hjälper vi våra kunder med helheten och erbjuder kompetens inom flera områden som Innovation, UX, Cyber Security, Strategi, Business Consulting, Service Design och Sustainability.
Things är TechSeeds nystartade embeddedenhet som bidrar till TechSeeds stora vision om ett helhetsperspektiv på uppkopplade lösningar genom fokus på allting hårdvarunära, exempelvis Mekanik- och Elektronikdesign, konstruktion samt Embedded-mjukvara. Elbilar, robotar och satelliter osv är vår home turf.
TechSeeds grund ligger i att vi delar med oss av vår passion för teknik och värdet vi skapar. Det handlar bland annat om kunskapsutbyte och att dela idéer, bidra med god stämning såväl som att skapa värde genom vårt delägarskap. Vi erbjuder dig:
Inflytande i hur vi bygger TechSeed tillsammans
En öppen kultur där vi värdesätter olikheter, insikter och innovationer
Direkt värde från våra finansiella resultat genom bonus och delägarskap
Möjligheten att växa in i olika tekniska områden / ansvarsområden utifrån dina önskemål
Flexibelt arbete hemifrån, beroende på uppdragets behov.

Vem söker vi?
Vi söker efter dig som är en driven och självgående mjukvarutvecklare med:
minst fem års erfarenhet av att designa, bygga, testa och leverera mjukvara (och hårdvara) till inbyggda system.
erfarenhet av till exempel: bare metal, embedded Linux/Yocto, RTOS, C/C++, Rust etc.
god erfarenhet av testning samt automatiserade kod- och testgenerering
Obehindrad kunskap inom svenska och engelska

Vi ser att duär van att arbeta nära kund genom hela utvecklingsprocessen, från beställning till leverans och uppföljning. Arbetar metodiskt och strukturerat samt tar för självklart att dokumentera och testa löpande och noggrant.
Det är även meriterande om du har:
Erfarenhet både som konsult och som del av ett produktteam.
Erfarenhet av projektledning av mjukvaruprojekt.
Erfarenhet av cybersäkerhet
God förståelse för elektronik, mekanik och DSP.

Om du har motsvarande expertis inom något annat fält som är aktuellt för våra områden är du mer än välkommen att titta på våra andra annonser eller Connecta med oss!
Vi ser fram emot din ansökan! Vid frågor eller funderingar angående rollen hör av dig till oss via kontaktuppgifterna nedan. Vi rekryterar löpande, så vänta inte med att ansöka!

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Needo Recruitment Sthlm AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Needo Recruitment Sthlm AB .

Marketing Specialist till Ropo Capital

Marknadsförare
Läs mer Jan 22
Om Ropo Capital
Ropo Capital är en ledande leverantör av fakturahanteringstjänster, som täcker hela värdekedjan av fakturans livscykel, från fakturadistribution till betalningsövervakning och kravhantering av fordringar. De konkurrerar på dem nordiska marknaderna som en teknisk föregångare – verksamhetsmodellen bygger på fördelarna med digitalisering och avancerad automatisering. Företaget har sitt huvudkontor i Kuopio, Finland, och sysselsätter cirka 400 finansspecialister i Finland, Sverige och Norge med mer än 10 000 kunder, från små och medelstora företag till de största företagen. Totalt levererar Ropo Capital över 170 miljoner fakturor och andra dokument årligen.Om din tjänst som Marketing Specialist
Som Marketing Specialist får du möjlighet att bidra till marknadsstrategiska beslut i kombination med att praktiskt verkställa dessa. Det är en bred roll där det finns stora möjligheter att ta mycket ansvar och utvecklas inom området. Du fokuserar i rollen på planering, redigering samt produktion av innehåll för interna såväl som externa kanaler. Du hanterar det operativa inom marknadsföring och kommunikation och ansvarar för att lokalisera samt genomföra marknadsförings- och kommunikationsplanen. Rollen innebär goda möjligheter att göra framsteg och utvecklas i en kreativ och resultatorienterad miljö.Dina arbetsuppgifter inkluderar
Tillsammans med sälj- och marknadsansvarig bidra till marknadsstrategi och årlig plan för Sverige, enligt strategi uppsatt av ledningen.
Planera och genomföra marknadsföringskampanjer och kundevent.
Analysera och skapa insikter utifrån kampanjresultat och marknadsaktiviteter
Generera innehåll för att stödja kommunikations- och marknadsföringsinsatser, inkluderat säljmaterial, hemsida, sociala medier, nyhetsbrev, pressrelease samt intranätposter.
Ansvara för kontakt med externa samarbetspartners för att planera och koordinera marknadsaktiviteter

Dina kvalifikationer
Eftergymnasial utbildning inom relevant område exempelvis marknadsföring eller strategisk kommunikation
Några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
God erfarenhet av att skapa innehåll såsom text, bild och grafik i olika kanaler
Kunskap inom SEM, SEO och i Google Analytics
Erfarenhet från publiceringsverktyg, nyhetsbrev och Linkedin.
Flytande i både tal och skrift i engelska (koncernspråk är engelska) och svenska.
För att lyckas i rollen som Marketing Specialist är du en driven person som trivs med att arbeta självständigt samtidigt som du är en lagspelare. Du har en passion för marknadsföring, försäljning och du vet hur du bäst nyttjar kraften från digitala kanaler för att driva leads och affären. Vi söker dig som är en kreativ stjärna med passion för språk, grammatik och kvalitetsinnehåll.
Övrigt
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Plats: Göteborg, Kungsgatan
Lön: Enligt överenskommelse

Ansök nu

Ledarutvecklare till LMI Sweden

Utbildningsledare
Läs mer Jan 15
Är du företagsledare som älskar att hjälpa ledare och nyckelpersoner att utveckla mer av sin fulla potential? Känner du att det är dags att byta karriär?

Om verksamheten
Leadership Management Sweden representerar Leadership Management International Inc., som är ett amerikanskt företag grundat 1965 med verksamhet i över 90 länder. LMI har under de senaste åren haft en stark expansion i såväl Asien, Afrika som Europa. LMI baserar sin framgång på duktiga ledarutvecklare som arbetar med en unik typ av tränings- och utvecklingsprogram. På svenska finns träningsprogrammen ”Effektivt Personligt Ledarskap”, ”Ledarskap Genom Motivation” och ”Personlig Produktivitet och Teamutveckling”. I Sverige har över 50.000 personer i företagsledande ställning genomfört ett LMI-program sedan 1982. I den svenska organisationen arbetar för närvarande 17 personer med företagsledarbakgrund.

Ledarutvecklare
LMI Sweden söker nu företagsledare som vill byta karriär och bidra till andras utveckling. Som Ledarutvecklare kommer du genom ditt brinnande engagemang och erfarenhet vara med och utveckla ledare med hjälp av LMI’s unika träningsprogram. Du kommer själv erbjudas 15-20 dagars schemalagd utveckling/träning per år tillsammans i ett dynamiskt och lärande team.
Motivating people and organizations to their full potential®

Vem är du
Du är en entreprenör i ditt sätt att tänka.
Du har minst 10 års erfarenhet som företagsledare.
Du älskar att utveckla dig själv och att bidra till andras utveckling, både professionellt och personligt. 
Du vill driva eget.
Du är utåtriktad, kontaktskapande och har förhandlingsvana på hög nivå.
Du strävar alltid att nå högre och har höga ekonomiska mål.
Du är lokalt förankrad med ett väl utvecklat kontaktnät i näringslivet.
Du har förmåga att arbeta på VD-nivå.
Du vill tillhöra ett dynamiskt team där man stöder och sporrar varandra.
Du behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift.

Övrigt
Start: Enligt ö.k
Omfattning: Heltid i eget bolag.
Placering: Göteborg med omnejd.

Finner du rollen som Ledarutvecklare hos LMI Sweden intressant? Skicka in din ansökan idag, vi på Needo ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Caleb Musie

Key account manager
Läs mer Okt 5
Om Elektroskandia
Elektroskandia är en del av Sonepar-koncernen där det idag ingår mer än 145 företag och finns i 48 länder. Elektroskandia är en av Sveriges ledande el-teknikgrossist och har idag mer än hundra års erfarenhet att luta sig emot. De marknadsför och säljer elmaterial och system inom elinstallation, elnät, kraft/automation, tele/data/säkerhet, belysning, hushållsmaskiner och industriförnödenheter. De ser till att rätt produkt når rätt kund på rätt plats vid rätt tillfälle. Elektroskandia sammanför 2 500 leverantörer med 13 000 kunder och hanterar dagligen 600 ton elmaterial i deras logistikcenter i Örebro.

Hos Elektroskandia kommer du få arbeta inom en global koncern där de satsar på hållbara och långsiktiga lösningar för att vara med och bidra till en bättre värld. Styrkan hos Elektroskandia är deras globala räckvidd genom Sonepar men också i lagandan och den familjära känslan inom Elektroskandia. 

Din roll som Key Account Manager
I rollen som Key Account Manager hos Elektroskandia kommer du ingå i ett team med både både supportpersonal och Key Account Managers inom affärsområdet Industri. Du kommer ansvara för att driva och utveckla en kundportfölj inom detta segment. I arbetet ingår det att bearbeta, utveckla och sköta förhandling av de befintliga avtalen som finns med kunderna samt bibehålla en god relation. Utöver att driva och utveckla ett gott samarbete med kunderna kommer du löpande prospektera och bygga relationer med nya beställare för att utöka kundportföljen och löpande utveckla samarbetet. Vidare kommer rollen att inkludera projektledning där personen kommer ha nära dialog med olika stakeholders inom koncernen.

Om dig och dina kvalifikationer
För att lyckas i rollen ser vi att du har lätt för att strukturera upp ditt arbete samt är analytisk. Du besitter en god kommunikativ förmåga och gillar att arbeta i en miljö där du får ta egna initiativ och mycket ansvar. Du har även lätt för att samarbeta och är van att arbeta i högt tempo. Utöver det är du prestigelös och gillar att bygga relationer.

För att lyckas i rollen bör du ha: Utbildning på gymnasienivå inom ekonomi, marknad eller teknik
Högskole- eller universitetsutbildning är meriterande
Erfarenhet av en liknande roll tidigare
Tidigare erfarenhet av industriförsäljning samt förhandlingsvana
Tidigare erfarenhet av projektledning
Svenska och engelska i tal och skift

Övrigt
Start: Omgående
Omfattning: Heltid
Plats: Göteborg, Mölndal
Lön: Enligt ök.

Låter rollen som Key Account Manager inom Industri till Elektroskandia intressant? Urvalet sker löpande tveka därför inte att ansöka redan idag! I denna rekryteringsprocess kommer stor vikt att läggas vid personliga egenskaper. Vi på Needo ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Key Account Manager till Elektroskandia

Key account manager
Läs mer Aug 21
Om Elektroskandia
Elektroskandia är en del av Sonepar-koncernen där det idag ingår mer än 145 företag och finns i 48 länder. Elektroskandia är en av Sveriges ledande el-teknikgrossist och har idag mer än hundra års erfarenhet att luta sig emot. De marknadsför och säljer elmaterial och system inom elinstallation, elnät, kraft/automation, tele/data/säkerhet, belysning, hushållsmaskiner och industriförnödenheter. De ser till att rätt produkt når rätt kund på rätt plats vid rätt tillfälle. Elektroskandia sammanför 2 500 leverantörer med 13 000 kunder och hanterar dagligen 600 ton elmaterial i deras logistikcenter i Örebro.

Hos Elektroskandia kommer du få arbeta inom en global koncern där de satsar på hållbara och långsiktiga lösningar för att vara med och bidra till en bättre värld. Styrkan hos Elektroskandia är deras globala räckvidd genom Sonepar men också i lagandan och den familjära känslan inom Elektroskandia. 

Din roll som Key Account Manager
I rollen som Key Account Manager hos Elektroskandia kommer du ingå i ett team med både både supportpersonal och Key Account Managers inom affärsområdet Industri. Du kommer ansvara för att driva och utveckla en kundportfölj inom detta segment. I arbetet ingår det att bearbeta, utveckla och sköta förhandling av de befintliga avtalen som finns med kunderna samt bibehålla en god relation. Utöver att driva och utveckla ett gott samarbete med kunderna kommer du löpande prospektera och bygga relationer med nya beställare för att utöka kundportföljen och löpande utveckla samarbetet. Vidare kommer rollen att inkludera projektledning där personen kommer ha nära dialog med olika stakeholders inom koncernen.

Om dig och dina kvalifikationer
För att lyckas i rollen ser vi att du har lätt för att strukturera upp ditt arbete samt är analytisk. Du besitter en god kommunikativ förmåga och gillar att arbeta i en miljö där du får ta egna initiativ och mycket ansvar. Du har även lätt för att samarbeta och är van att arbeta i högt tempo. Utöver det är du prestigelös och gillar att bygga relationer.

För att lyckas i rollen bör du ha: Utbildning på gymnasienivå inom ekonomi, marknad eller teknik
Högskole- eller universitetsutbildning är meriterande
Erfarenhet av en liknande roll tidigare
Tidigare erfarenhet av industriförsäljning samt förhandlingsvana
Tidigare erfarenhet av projektledning
Svenska och engelska i tal och skift

Övrigt
Start: Omgående
Omfattning: Heltid
Plats: Göteborg, Mölndal
Lön: Enligt ök.

Låter rollen som Key Account Manager inom Industri till Elektroskandia intressant? Urvalet sker löpande tveka därför inte att ansöka redan idag! I denna rekryteringsprocess kommer stor vikt att läggas vid personliga egenskaper. Vi på Needo ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

COO to Educatius Academy

Verkställande direktör
Läs mer Apr 24
About Educatius Academy
Educatius Group is the largest organization worldwide dedicated exclusively to high school programs abroad for international students. They offer programs in 16 countries and recruit students from 60 countries through partners and their own subsidiaries. The company have a global team with many nationalities and cultural backgrounds joined together by their passion for education and desire to lead students to their full potential. The company is privately owned with headquarters in Boston, USA and Stockholm/Gothenburg, Sweden. Since its foundation in 2003 Educatius has grown immensely and now owns 10 brands in 8 countries across Europe.

In 2021 Educatius Academy was born with the effort to combine traditional cross border programs with online programs. Since then, they have started several new initiatives with the objective to help students choose their pathway to higher studies and to meet the demand of their future employers. Majority owners, Trill Invest, have a long-term ownership agenda with a high commitment to the company’s growth plans. They will continue to take an active role in the continued growth journey for Educatius Academy, both organically and through acquisitions.

The role as COO
Educatius Academy are currently growing and have ambitious plans for the future. In their next step towards scaling their global operations they are looking for a new COO. As COO, you will be an important part of building and scaling Educatius Academy forward. Your main responsibilities will be to lead Educatius commercial agenda and develop the company’s global operations. Your focus will be on both existing markets as well as setting go-to-market strategies for new market entries. Furthermore, will you be involved in product development and be involved in evaluating potential acquisitions to boost the company’s business model. If all goes well this person should have the ambition to take over leadership of Educatius Academy within two years.

In this role you will: Develop a go-to-market and direct sales strategy to drive traffic to the Educatius website.
Be responsible for all business and communication concepts through Educatius three main distribution channels; agents, schools, and their website.
Ensure an effective implementation of product development implementation programs.
Secure a shared and streamlined process across markets while allowing for critical local adoptions.
Identify opportunities for business improvements and growth possibilities across all markets.
Your qualifications Academic degree from Business, Finance or similar
Experience from working with Cloud or SaaS-solutions
Experience from a leading role in scale-up
Demonstrable experience of driving growth across several markets
Excellent communication skills and the ability to work with diverse teams
Fluent in English
Meritorious with experience from edtech-industry
Practical details:  
Start: As soon as possible
Salary: Fixed + commission

Does the role as COO to Educatius Academy sound interesting? The selection is ongoing, so do not hesitate to apply today! In this recruitment process, great emphasis will be placed on personal qualities. We at Needo look forward hearing from you!

Ansök nu

Search Associate till vårt Göteborgskontor!

Researcher, rekrytering
Läs mer Feb 24
Har du nyligen avslutat dina studier på universitet eller högskola och/eller arbetat med rekrytering och vill bli en del av vårt vinnande team? På Needo erbjuder vi dig rätt verktyg för att lära dig rekrytering/headhunting från grunden samt goda utvecklingsmöjligheter tack vare vår karriärtrappa!

Om oss
Needo är ett nischat bolag inom headhunting och Talent Acquisition som tillgodoser samtliga behov inom rekrytering, interim och konsultuthyrning. Vi har kontor i Göteborg, Stockholm och Malmö. 

För att vara en heltäckande leverantör inom People Management har vi etablerat fyra affärsområden; Needo Talent, Needo Interim, Needo Executive och Needo On-site. Vi arbetar med några av Europas starkaste varumärken, allt ifrån stora internationella koncerner till nyetablerade e-handelsbolag och Scale-Ups! Vi är ett av Sveriges snabbast växande bolag och vårt mål är att alltid överträffa kunders, konsulters och kandidaters förväntningar.

Om rollen
I rollen kommer du att arbeta nära och tätt ihop med våra Recruitment Consultants där dina främsta ansvarsområden kommer att vara search, telefonavstämningar, inbokning av djupintervjuer samt referenstagningar. I rollen får du möjlighet att vara delaktig genom hela processen för att på så sätt få en god kunskap kring hela vår rekryteringsprocess dvs. från kundmöten till tillsättning av kandidater. Vi söker dig som vill utveckla en gedigen kunskapsbank för att på sikt växa in i rollen som Recruitment Consultant, vilket möjliggörs genom vår karriärstrappa!

Vidare innefattar tjänsten: Analys av bolag kartläggning av kompetens
Kravspecifikationsmöten/Kundmöten
Annonsskrivning
Search av potentiella kandidater/identifiera kompetens
Telefonavstämningar
Koordinering av rekryteringsprocess boka in kandidater för djupintervju
Referenstagning
Kommersiellt ansvar

Som Search Associate kommer du joina vårt sammansvetsade team i Göteborg på 8 personer. Du kommer till ett lag med entreprenörsanda som värdesätter långsiktiga relationer, att prestera och ha kul på jobbet. Needo West består av våra två Recruitment Consultants, Lisa och Peter som är seniora rekryterare och som övergripande ansvarar för våra rekryteringsprocesser. Emilia, Philip, Frida och Josefin arbetar som Search Associates och tar proaktiv kontakt med kandidater för våra konsult- och rekryteringsuppdrag! Per arbetar som Managing Partner West och ansvarar för vår försäljning. Några av oss som arbetar i teamet har flerårig erfarenhet från branschen och några av oss kommer direkt från skolan, gemensamt är att vi älskar att träffa människor och göra affärer!

Om dig
Vi söker dig som har en akademisk utbildning inom PA/HR, Ekonomi, Beteendevetenskap, Sociologi, eller annan inriktning som kan bedömas likvärdig. Har du tidigare erfarenhet från rekrytering, mötesbokning och / eller telefonförsäljning ser vi det som mycket meriterande. För att lyckas i tjänsten behöver du behärska svenska och engelska flytande samt besitta god datorvana. B-körkort är meriterande.

Vidare söker vi dig som är en teamplayer och som vill bidra till en snabbt växande organisation. Du delar vår passion för affärer och det personliga mötet och sprider positiv energi till kunder så väl som kollegor. Vi ser också att du är en naturlig relationsbyggare som uppskattar och drivs av att arbeta efter tydliga mål inom Needo.

Viktigt för tjänsten: Ett brinnande affärsintresse.
Att du är prestations- och målinriktad.
Att du har en stark känsla för god service (drivs av att vilja göra det lilla extra).
Är nyfiken och har ett driv att vilja utvecklas.
Erfarenhet från rekrytering, telefonförsäljning, mötesbokning eller liknande
Akademisk utbildning (PA, HR, beteendevetenskap,ekonomi eller motsvarande) vilket är ett krav.
Stor vikt kommer läggas vid personliga egenskaper i denna rekryteringsprocess. 

Vad erbjuder vi?
Vi som arbetar på Needo är affärsdrivna, ambitiösa, inkluderande och genuina teamplayers som alltid stöttar och peppar varandra! Vi arbetar mot högt uppsatta mål och för oss är det viktigt att ha väldigt roligt på vägen! Du kommer bli en del av ett riktigt härligt och sammansvetsat gäng som kommer vara måna om att du ska trivas hos oss och stötta dig för att du ska nå dina mål!

Att ha kul och skapa en god gemenskap tillsammans är något som ligger oss varmt om hjärtat och har bland annat en kommitté som anordnar AW:s, friskvårdsaktiviteter, kickoffer och diverse event löpande. Förutom detta åker vi på en konferens varje år och erbjuder goda förmåner för våra anställda.
Vi sitter i nyrenoverade lokaler på Kungsgatan 28.

På Needo kommer det även finnas goda karriärmöjligheter för rätt person. Vi ser därför gärna att du ser dig själv långsiktigt inom branschen.

Låter detta intressant?
Urval sker löpande och därför önskar vi din ansökan så snart som möjligt.

Övrig information
Start: Snarast möjligt
Plats: Göteborg, Kungsgatan 28
Lön: Fast + Provision

Ansök nu