Göteborg: Startskottet - Studentprogram inom produktion

Hitta ansökningsinfo om jobbet Startskottet - Studentprogram inom produktion i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2021-01-12 // Varaktighet: Deltid

Sommaren 2021 drar vi på JM igång vårt studentprogram Startskottet för femte året i rad. Startskottet är ett tvåårigt studentprogram där vi vänder oss till dig som till HT-2021 har två år kvar på dina studier för att bli högskoleingenjör eller civilingenjör.
Om Startskottet
Programmet ger dig en värdefull introduktion till byggbranschen och nyproduktion av bostäder. Den praktiska erfarenheten du samlar på dig under programmet i kombination med att du ges möjlighet att knyta värdefulla kontakter, lägger grunden till din framtida karriär.
Startskottet inleds med en gemensam träff där du möter de andra deltagare från Sverige och Norge, vi kan komma att ha denna träff digitalt beroende på respektive lands och regions restriktioner. Därefter gör du en betald sommarpraktik i vår produktionsverksamhet på den ort du är placerad. Under det första året anordnas ett antal träffar, både lokalt på din hemmaregion men även centralt med övriga deltagare i Startskottet. Till år två kommer du göra ytterligare en sommarpraktik ute i produktion och därefter följer ytterligare träffar. Startskottet avslutas med att du får möjlighet att skriva ditt examensarbete hos oss på JM.
Träffarna som ingår i Startskottet arrangeras av oss på JM och har till syfte att du som deltagare ska få en inblick i JM och vår affär. Vi kommer bland annat fördjupa oss i vårt strukturerade arbetssätt, logistik och ledarskap.
Vi söker Startskottsdeltagare till Stockholm, Göteborg, Malmö, Västerås, Oslo samt till vårt dotterbolag JM Entreprenad i Stockholm som arbetar med anläggning.
Din profil
Du studerar till högskoleingenjör alternativt civilingenjör inom bygg och som till HT-2021 har två år kvar på dina studier. Du ser din framtid inom samhällsutveckling och tror att ett arbete inom produktion skulle passa dig.
Du är en engagerad, positiv och ansvarsfull person som har förmågan och viljan att lära och utvecklas. Du är nyfiken och trivs med uppgifter där du får möjlighet att arbeta både högt och lågt. För att trivas på JM är det viktigt att du är en lagspelare men även kan se dig i en ledande roll i din framtida yrkeskarriär. Håller du dessutom med om att en positiv attityd i vardagen skapar arbetsglädje, både för dig själv och andra, kommer du att trivas hos oss!
För oss är det även självklart att du delar våra värderingar; kvalité, pålitlighet, långsiktighet, engagemang, lyhördhet och stilkänsla!
Vi erbjuder
Vi vill skapa förutsättningar att din karriär är en som du känner stolthet över och det gör vi genom att tänka långsiktigt i allt vi gör. Husen, stadsdelarna och livsmiljöerna vi skapar ska finnas kvar i minst 100 år och därför är hållbarhet vårt ansvar och vår ambition. Vi har lyft in FNs globala mål för hållbar utveckling i vår verksamhet, det innebär olika åtaganden som till exempel att år 2030 ska JMs klimatpåverkande utsläpp vara nära noll och att 20% av våra hantverkare ska vara kvinnor.
Ansökningsprocessen
Varmt välkommen att skicka in din ansökan via ansökningsformuläret. Sista ansökningsdag är den 21 februari.
Läs gärna praktikantbloggen för att se hur det är att sommarjobba hos oss.
Kolla in livet på JM via Instagram #livetpajm
Har du frågor om programmet och rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Anna Wikström på anna.wikstrom@jm.se alt Christina Cronvall på christina.cronvall@jm.se.
Välkommen att skriva din historia med oss!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Arbetsledare, husbyggnad

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Arbetsledare, husbyggnad.

Platschef

Läs mer Mar 26
Är du en senior Platschef med erfarenhet av om- och tillbyggnadsprojekt? Vi satsar nu extra på vår ROT-grupp och söker ytterligare en Platschef! Vi söker dig som brinner för hållbart byggande och letar din nästa utmaning!

Om rollen

Tillsammans med Arbetschef och Projektchef planerar du projekt från tidigt skede, räknar på jobb och initierar nya affärer. Allteftersom vi tar oss an nya uppdrag träder du in i rollen som platschef för ombyggnad och/eller tillbyggnad. Som platschef har du en viktig och mycket central roll i våra projekt. Förutom ansvar för projektens genomförande har du även ansvar för planering, kvalitet och ekonomi. Ditt verksamhetsområde är ROT-projekt över hela Göteborg, från Kungsbacka till Kungälv. Du kommer arbeta mot både den kommunala och privata sektorn.

Din profil

Vi söker dig som har minst 10 års erfarenhet som Platschef. Du bör ha genomfört flera kommersiella projekt inom ROT från start till slut, så att du är införstådd i produktionens olika faser. Vidare har du erfarenhet av kulturminnesmärkta byggnader och samverkansprojekt samt att arbeta med diverse olika certifieringar av byggnader. Vi ser gärna du arbetat på projekt över 100 miljoner.

Vi söker dig som har god förmåga att fatta beslut, är självgående och har en god planeringsförmåga. Du trivs med att vara ledare och den som har överblick över projektet. Då arbetet innebär kontakter med kunder, kollegor, underentreprenörer och många övriga aktörer är det av stor vikt att du har god samarbetsförmåga och hög social kompetens.

Vi erbjuder

När du börjar arbeta hos oss kommer du märka att Serneke präglas av engagemang, mod, respekt och enkelhet. Det finns en stor vilja att stötta och hjälpa varandra på alla nivåer inom organisationen och vi uppskattar nya idéer om hur vi kan bli ännu bättre tillsammans. Vi erbjuder ett flexibelt arbetssätt med korta beslutsvägar, mycket eget ansvar och stora utvecklingsmöjligheter framåt.

Övriga förmåner du får del av som anställd på Serneke: Karriärsida/förmåner (https://www.serneke.se/karriar/formaner/)

Information och ansökan

Om du har frågor eller funderingar rörande tjänsten är du välkommen att höra av dig till vår Arbetschef Anders Holmqvist via Anders.Holmqvist@serneke.se, 010-309 43 84 eller till Rekryteringsspecialist Anna Berggren via Anna.Berggren@serneke.se (mailto:anna.berggren@serneke.se), 076-809 88 75.

Är tjänsten något för dig? Ansök genom att bifoga CV eller din Linkedin-profil. Sista ansökningsdag är söndagen den 21 april, men sök redan idag då urval sker löpande.

Vi genomför bakgrundskontroller på slutkandidater

Om Serneke Sverige

Serneke grundades 2002 och sedan juli 2023 är Serneke Sverige ett helägt dotterbolag till Doxa. Vi är ett entreprenadbolag som erbjuder tjänster inom bygg och anläggning. Vårt mål är att uppfattas som det mest nytänkande, engagerade och dynamiska bolaget i branschen.

Vi är cirka 850 medarbetare och finns i regionerna Väst, Öst och Syd. I regionerna erbjuder vi entreprenader inom allt från anläggningsprojekt, samhällsfastigheter, kommersiella fastigheter och bostäder till mer komplexa projekt där fokus ofta ligger på samhällsnytta med idrott och hälsa i fokus.

Ansök nu

Uppdragsledare- bygg

Läs mer Mar 28
Stadsfastighetsförvaltningen skapar miljöer där livet får ta plats genom att planera, bygga, hyra in, förvalta och utveckla lokaler och utemiljöer för Göteborgs Stads verksamheter. Varje dag är hundratusentals göteborgare verksamma i förskolor, skolor, vård- och omsorgsboenden och andra lokaler som vi sköter om.
Gemensamt med stadsmiljöförvaltingen, exploateringsförvaltningen och stadsbyggnadsförvaltningen har vi ett samordnat ansvar för stadsutvecklingen i Göteborgs stad. Detta innebär en delad ansvarsfördelning och roller utifrån skeden: planering; genomförande och förvaltning med mål att bidra till en sammanhållen, effektiv och transparent stadsutveckling för boende, besökare och näringsliv i staden.

ARBETSUPPGIFTER
På avdelningen drift och underhåll ansvarar vi för tillsyn, reparation samt drift av områdena mark, byggnad och installationer. Vårt arbete bedrivs i ett nära samarbete med kund, förvaltningens övriga avdelningar samt andra organisationer i staden. Vi utför helt enkelt de uppdrag som beställs av våra kunder. På område bygg är vi olika yrkesgrupper som arbetar för att ge service till och underhålla vårt fastighetsbestånd. Vi som arbetar här är tekniker, snickare, rörläggare, elektriker med mera. Vi arbetar med närhet till våra hyresgäster i den dagliga tillsynen och skötseln av anläggningarna men även med reparationer och utförande av mindre uppdrag på byggnader. Vi ansvarar även för besiktningar och åtgärder inom serviceområdet.

Dina arbetsuppgifter:
Som uppdragsledare-bygg arbetar du i en beställarroll för bygguppdrag där du kommer att ha det yttersta ansvaret för planeringen och genomförande. Det innebär att;

• ta fram kostnadsbedömningar utifrån beställarens önskemål samt rapporterar kontinuerlig till beställaren
• planerar och driver uppdraget i projektform under uppdragets utförande/färdigställande
• uppföljningen av uppdragets ekonomiska resultat
• ansvarar för genomförande av startmöte, sammankallar arbetsgrupper/team samt entreprenörer för att driva uppdraget framåt

Hos oss driver du mindre renoveringar, underhållsprojekt/uppdrag, åtgärder efter besiktningar inom ramen för enkelt avhjälpta hinder samt åtgärder efter skador.
I uppdraget ingår också att vara byggtekniskt stöd till beställaren internt samt externt i staden. Du följer byggbranschens utvecklingsområde och inhämtar aktivt kunskap samt medverka i att höja område byggs kompetens inom fackområdet. Du bevakar och utvecklar förvaltningskrav i enlighet med de tekniska anvisningarna för område bygg. Du utmanar oss i att se nya möjligheter och metoder samt våga tänka nytt. Du har fokus på bästa tekniska, funktionella, och långsiktiga ekonomiska lösningar.

KVALIFIKATIONER
Vem söker vi?
Vi sker dig som har relevant utbildning på högskolenivå eller motsvarande utbildning med flerårig erfarenhet inom fackområdet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

För denna tjänst vill vi att du har arbetat inom byggområdet, samt självständigt drivit uppdrag/projekt inom fackområdet. Vi ser gärna att du har erfarenhet av uppdrag inom el, bygg eller rör. Har du erfarenhet av arbete i en fastighetsförvaltande organisation, ser vi det som mycket meriterande.

Som medarbetare på drift och underhåll arbetar du för organisationens och slutkundens bästa ur ett helhetsperspektiv. Du arbetar utifrån ett lösningsorienterat förhållningssätt på ett strukturerat sätt där du är tydlig i kommunikationen med andra. För att vara framgångsrik i rollen behöver du vara drivande och handlingskraftig. Du sätter kvalitetsmedvetenhet i fokus, arbetar med en service och kundinriktat förhållningssätt. Du värdesätter att ha kontakt med andra, bygga relationer och känner ett personligt ansvar för dina arbetsuppgifter. Du har förmåga att engagera, förmedla och bidra till andras lärande inom område bygg på stadsfastighetsförvaltingen.

För tjänsten krävs b-körkort.

ÖVRIGT
Vi erbjuder en arbetsplats i utveckling och med framåtanda. Våra medarbetare har breda och varierande kompetenser. Vi arbetar i trevliga lokaler och erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmåner.
Stadsfastigheter arbetar för ett hållbart arbetsliv där du ska kunna kombinera ett spännande och givande arbetsliv med ett rikt liv också utanför arbetet. Vi har skapat möjligheter till växelvis arbete, med detta menas att du skall kunna förlägga delar av sin arbetstid i hemmet när verksamheten tillåter det. Vi erbjuder dig ett utvecklings och ett innovationsklimat som ger dig goda möjligheter till karriärutveckling. Inom förvaltningen tillämpar vi ett tillitsbaserat ledarskap som grundar sig i den inkluderande arbetsplatsen.
Vi strävar efter att ha en jämn fördelning mellan kvinnor och män och en spridning när det gäller ålder på enheten. Vi vill att våra arbetsplatser ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.


Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Arbetsledare TA

Läs mer Feb 9
Arbetsledare TA
Är du duktig på TA och söker ett jobb med utvecklingsmöjligheter?
Vi söker nu en ny arbetsledare till vår depå i Lindome.
 
Om rollen
I rollen som arbetsledare kommer du att ansvara för planering och ledning av den dagliga verksamheten samt se till att uthyrning och underhåll av TA-material fungerar. I dina arbetsuppgifter ingår även att tillse så att kunderna får sina leveranser av material enligt önskemål och på överenskommen tid. Du kommer att ha mycket kundkontakt och fungerar som en rådgivare vid val av TA-material till kunden.
Vidare sköter du fakturering, beställningar av TA-material till depån och hanterar ordrar i vårt uthyrningssystem. Du kommer även att bistå våra TA-planritare med underlag för såväl arbetet som kalkyler. Du bidrar med viktig expertkunskap vid vårt anbudsförfarande. I dina arbetsuppgifter ingår även att vara kontaktperson mot Trafikverket och kommuner.
 
Om dig
Tidigare erfarenhet av TA-material
B-körkort
Tidigare erfarenhet av vägarbete eller transportledning är meriterande
Trafikverkets kravkurser "Arbete på väg Steg 2.2 – 3.0" är meriterande
 

Vi tror att du är engagerad och har stor ansvarskänsla för ditt arbete. Du sätter kunden i fokus och är mån om att leverera ett arbete med hög kvalitet. Vi värdesätter om du är strukturerad och flexibel, då arbetsbelastningen stundtals är hög.

Tjänsten är på heltid och tillträde sker enligt överenskommelse. Då urval sker löpande kan tjänsten komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen, så sök redan idag!
 
Vi erbjuder
I Peabkoncernen blir du delaktig i det spännande arbetet att bygga framtidens hållbara samhälle. Vi engagerar oss i sociala frågor och i frågor som rör miljön för de människor som nu och i framtiden påverkas av det vi bygger och anlägger. Vi vill tillvarata all kompetens på arbetsmarknaden och eftersträvar mångfald.
Det är viktigt för oss att du delar våra kärnvärden jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga eftersom de är grundläggande för det vi gör. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling. Vill du bygga ett hållbart samhälle med oss?
Välkommen med din ansökan!
Lambertsson är en av Skandinaviens största uthyrare och tjänsteleverantörer inom bygg- och industrilösningar. Vi erbjuder totallösningar samt tjänster inom uthyrning, tillfällig-el, kranar, moduler och trafikanordningar samt via Glacell även energioptimerade lösningar. Lambertsson är ett dotterbolag inom Peabkoncernen.

Ansök nu

Beredskapssamordnare

Läs mer Dec 22
Stadsfastighetsförvaltningen skapar miljöer där livet får ta plats genom att planera, bygga, hyra in, förvalta och utveckla lokaler och utemiljöer för Göteborgs Stads verksamheter. Varje dag är hundratusentals göteborgare verksamma i förskolor, skolor, vård- och omsorgsboenden och andra lokaler som vi sköter om.
Gemensamt med stadsmiljöförvaltingen, exploateringsförvaltningen och stadsbyggnadsförvaltningen har vi ett samordnat ansvar för stadsutvecklingen i Göteborgs stad. Detta innebär en delad ansvarsfördelning och roller utifrån skeden: planering; genomförande och förvaltning med mål att bidra till en sammanhållen, effektiv och transparent stadsutveckling för boende, besökare och näringsliv i staden.

ARBETSUPPGIFTER
Avdelningen drift och underhåll ansvarar för tillsyn, reparation samt drift av områdena utemiljö, byggnad och installationer över tid med god teknisk status och nöjda kunder. Detta uppnås genom ett nära samarbete med kund, förvaltningens övriga avdelningar samt andra organisationer i staden. Avdelningen ansvarar för att genomförandet av besiktningar som myndigheter kräver samt bidrar till utvecklingen av energisparåtgärder. Vi utför de uppdrag som beställs av våra kunder.

Enheten driftplanering och utveckling består av övergripande funktioner för avdelningen med övergripande ansvar för att planera, samordna, följa upp och utveckla drift- och underhållsverksamheten. Bland våra uppdrag finns systemhandläggning, mobilitet- och maskinkoordinering, arbete med avtal och verksamhetsutveckling, lednings och styrningsfrågor samt samordning av fastighetsberedskapen.

Enheten ansvarar även för utveckling av avdelningens processer tillsammans med avdelningen för utveckling och styrning samt uppföljning/utveckling av avdelningens nyckeltal.


Dina arbetsuppgifter:
Du kommer att arbeta med att samordna fastighetsberedskapen vid vår förvaltning. Detta innebär att leda beredskapen för vår verksamhet inom drift och underhåll. Du håller i överlämningsmöten, följer upp uppdraget och gör analys för hur det går. Vidare tar du fram rutiner och riktlinjer och följer upp dessa. En viktig roll i tjänsten är att vara kontaktperson för ett flertal områden inom förvaltningen, exempelvis mot extern larmmottagare, säkerhetspersonal internt, interna chefer etc.
För det samordnande uppdraget i tjänsten ingår även: RAKEL-funktion, utrymningsövningar och brandskydd (internt SBA-arbete), samordning av nycklar samt mottagandet av feriearbetare.


KVALIFIKATIONER
Vem söker vi?
Vi söker dig som har relevant utbildning för tjänsten, meriterande är efter eftergymnasial utbildning inom området. Du har bred och gedigen arbetslivserfarenhet för området och har praktisk erfarenhet av arbete i fastigheter. För oss är det en stor fördel om du har tidigare erfarenhet av liknande samordningsuppdrag.

Som medarbetare på drift- och underhållsavdelningen ser du till organisationens och hyresgästens bästa ur ett helhetsperspektiv. Du har ett lösningsorienterat förhållningssätt där du är lyhörd och tydlig i kommunikationen med andra. Du har en god social kompetens och agerar flexibelt. För att vara framgångsrik som samordnare behöver du ha ett coachande förhållningsätt, vara handlingskraftig och utåtriktad.
För att lyckas i rollen behöver du ha god IT-vana (Office-paketet) och det är meriterande om du har vana av att ha arbetat med fastighetssystemet Xpand eller likvärdigt fastighetssystem. Vidare är du duktig på att prioritera samt arbeta strukturerat med god kvalitetsmedvetenhet.


ÖVRIGT
Vi erbjuder en arbetsplats i utveckling och med framåtanda. Våra medarbetare har breda och varierande kompetenser. Vi arbetar i trevliga lokaler och erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmåner. Möjlighet finns att delvis arbeta hemifrån. Stadsfastigheter arbetar för ett hållbart arbetsliv där du ska kunna kombinera ett spännande och givande arbetsliv med ett rikt liv också utanför arbetet. Vi strävar efter att ha en jämn fördelning mellan kvinnor och män och en spridning när det gäller ålder på enheten. Vi vill att våra arbetsplatser ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Arbetsledare Stomkomplettering E02 Centralen

Läs mer Nov 16
Nu söker vi ytterligare en kollega och arbetsledare till blocket stomkomplettering till vårt projekt E02 Centralen som är en deletapp av västlänken i centrala Göteborg.

Har du erfarenhet av att arbeta med stomkomplettering, stora projekt och vill jobba med ett unikt once in a lifetime projekt, Sveriges största pågående anläggningsprojekt? Att jobba i stora projekt är både unikt och komplext, hos oss får du möjligheten att utveckla din ledarprofil och samtidigt få möjlighet att arbeta med stomkomplettering för den 1,8 km långa tågtunneln och station under mark. Låter det som du? Då är det här du ska jobba!  

Om E02 Centralen
På uppdrag av Trafikverket bygger NCC deletapp Centralen, en del av Västlänken. Etappen omfattar en bro över E6 i öst, en underjordisk tågstation och cirka 2 km anslutande tågtunnel, varav en del går genom berg.

Rollen som Arbetsledare
Som arbetsledare har du ditt eget ansvarsområden där du planerar och leder din del av projektet kring stomkomplettering i den nya underjordiska tågstationen och tunneln. Du har tätt samarbete med din blockchef, andra arbetsledare och kontraktsingenjörer. 

Stomkompletteringen i detta projekt innebär stora entreprenader av bland annat hissar och rulltrappor, betongtrappor, brandskydd, natursten, stålentreprenader, glasväggar och undertak.

I arbetsuppgifterna ingår att följa upp och arbeta fortlöpande med tidplan som visar vad som är planerat de närmaste veckorna inom ditt område. Du leder, fördelar och samordnar underentreprenörernas arbeten och ansvarar för att arbetet genomförs i enlighet med de tekniska krav och tillhörande arbetsberedningar som finns.

Vi på NCC har bra verktyg och arbetssätt som stödjer dig i arbetsledarrollen där du även fungerar som en viktig förebild när det gäller arbetet inom miljö, kvalitet och arbetsmiljö. Vi jobbar i team där din roll i laget är att engagera och motivera genom delaktighet och på detta sätt nå de mål och deadlines som är uppsatta. Gruppen som du kommer arbeta med har lång erfarenhet inom området och ni stöttar och inspirerar varandra i arbetet och till utveckling. Vill du jobba i ett modernt företag, med god projektkultur, goda utvecklingsmöjligheter och ha bra balans mellan arbete och fritid? Då kommer du trivas hos oss!

Din profil
För att vara framgångsrik i den här rollen har du flera års erfarenhet som entreprenör i en arbetsledande roll och erfarenhet från att arbeta med samordning i stora komplexa projekt gärna olika typer av husbyggnadsprojekt, till både privat och offentlig sektor, det kan vara alltifrån kommersiella projekt till bostäder.

Du har en förståelse för kalkyl och kontraktshantering liksom prognos- och tidplanearbete och delar gärna din tid mellan att samordna både från kontoret och ute i produktion. Med dig har du en byggteknisk utbildning och/eller motsvarande arbetslivserfarenhet. 

Som person är du positiv, ansvarsfull, ordningsam och brinner för ditt arbete ute i produktionen. Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper som samarbetsförmåga, engagemang samt drivkraft. För att bli en del av oss står du också för våra värderingar: Ärlighet, Tillit, Respekt och förstår vikten av att jobba med inkludering och mångfald i organisationen.

Vi erbjuder
Hos oss på NCC erbjuds du en plats i en organisation med goda värderingar, hög miljömedvetenhet och en stark vilja att lyckas. Det är bidragande anledningar till att vi har många nöjda och stolta medarbetare. Vi är stolta över att kunna erbjuda våra medarbetare stora utvecklingsmöjligheter i en spännande arbetsmiljö. Vi har en stor variation av arbetsplatser där du möter olika typer av utmaningar. Vi erbjuder dig som arbetar hos oss ett stort utbud av personalförmåner. Vi erbjuder också försäkringar, arbetstidsförkortning, friskvårdsbidrag samt andra erbjudanden och rabatter via vår förmånsportal Benify.

Ytterligare information
Tjänsten är en projektanställning vid E02 Centralen, produktionsplats är Centralen/Stationsdelen. Arbetstid är heltid med skiftgång vilket innebär förskjuten arbetstid vardagar och visst helgarbete efter schema. Start enligt överenskommelse. Den här tjänsten bakgrundskontrolleras i enlighet med NCC:s säkerhetskultur.

Kontakt och ansökan 
Frågor kring rekryteringsprocessen besvaras av Victoria Reeve, HR Specialist Rekrytering, 0790–787939. Registrera din personliga ansökan där du beskriver varför du är intresserad av tjänsten, tillsammans med ditt CV. Sista ansökningsdag är 10 december 2023. Urval sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt.

Bygg med oss och få branschens bästa kollegor!
På NCC drivs vi av att fortsätta utvecklas, oavsett om det gäller våra byggprojekt eller vår personliga kompetens. Varje dag driver vi branschens mest spännande och komplexa byggprojekt framåt i nära samarbete mellan våra medarbetare, partners och kunder.

Hos oss är du en betydande medarbetare som bidrar till de landmärken som definierar våra städer och samhällen. Du är också en viktig länk för oss att forma en bättre och mer hållbar byggprocess. Här tar våra medarbetare en aktiv roll i en företagskultur som bygger på stabila värderingar och beteenden för en trygg och säker arbetsplats. Vår samlade kompetens och olika bakgrunder gör skillnad.

NCC - ett av Nordens ledande företag.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från JM AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från JM AB .

Logistikmedarbetare

Lärling, beläggningsarbete
Läs mer Apr 24
JM Supply är en avdelning inom JM:s Logistikavdelning som verkar för hela JM med uppdraget att ansvara för materialhanteringen på våra byggarbetsplatser. I rollen som logistikmedarbetare blir du en viktig kugge i vårt team. JM Supply är en organisation med korta beslutsvägar som erbjuder utvecklingsmöjligheter och spännande utmaningar


Om tjänsten 

Som logistikarbetare på JM Supply arbetar du med intransport av material från lastbil till montageplats på JM:s byggarbetsplatser i Göteborgsområdet. Du arbetar i team där förmågan att samarbeta och kommunicera är en viktig del för att lyckas väl. Som stöd i arbetet har ni av JM framtagna logistikanvisningar att arbeta efter och på varje arbetspass finns även en samordnare på plats som ansvarar för styrning och leverans. Då rollen fortsatt är relativt ny på JM (JM Supply startade hösten 2017) ges du som logistikmedarbetare möjligheten att vara med och påverka arbetssätt och hjälpmedel tillsammans med dina kollegor.


Din profil 

Det viktigaste för oss är att du är intresserad av att arbeta med materialhantering i byggbranschen. Du är noggrann, kvalitetsmedveten och pålitlig. Du är också ansvarsfull och trivs med att arbeta tillsammans med andra. Då arbetet innehåller vissa moment som kräver en del lyft är det viktigt att du känner att din kropp är i god fysisk form för detta. Arbetet pågår under kvällstid så det är ett plus om du har tidigare erfarenhet av kvällsarbete. Vidare ser vi att du kan kommunicera väl på svenska.


Vi erbjuder 

På JM ska du kunna prestera och få nya utmanande arbetsuppgifter när de gamla blivit för små. Vi vill skapa förutsättningar att du kan känna stolthet över din karriär och det gör vi genom att tänka långsiktigt i allt vi gör. De hus vi bygger i dag ska stå i minst hundra år. De ska bli hem åt människor som ännu inte är födda och därför är hållbarhet vårt ansvar och vår ambition. Vi har lyft in FNs globala mål för hållbar utveckling i vår verksamhet, det innebär olika åtaganden som till exempel att år 2030 ska JMs klimatpåverkande utsläpp vara nära noll och att 20% av våra hantverkare ska vara kvinnor.  


Genom att arbeta hos oss är du med och förändrar branschen.  


Ansökan 

Sista ansökningsdag är 22/4. Tjänsten som logistikmedarbetare innebär arbete på vardagar mellan 15.00 - 22.00. Merparten av våra anställda arbetar ett par pass per vecka. För frågor kontakta HR Partner Semra Baykal på semra.baykal@jm.se. Denna rekrytering hanteras internt av oss på JM. Vi undanber oss därför vänligen men bestämt telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.  


Vill du också vara med och rita om kartan? Kom och skriv historia med oss.

Ansök nu

Logistikmedarbetare

Logistiker
Läs mer Feb 6
JM Supply är en avdelning inom JM:s Logistikavdelning som verkar för hela JM med uppdraget att ansvara för materialhanteringen på våra byggarbetsplatser. I rollen som logistikmedarbetare blir du en viktig kugge i vårt team. JM Supply är en organisation med korta beslutsvägar som erbjuder utvecklingsmöjligheter och spännande utmaningar
Om tjänsten 
Som logistikarbetare på JM Supply arbetar du med intransport av material från lastbil till montageplats på JM:s byggarbetsplatser i Göteborgsområdet. Du arbetar i team där förmågan att samarbeta och kommunicera är en viktig del för att lyckas väl. Som stöd i arbetet har ni av JM framtagna logistikanvisningar att arbeta efter och på varje arbetspass finns även en samordnare på plats som ansvarar för styrning och leverans. Då rollen fortsatt är relativt ny på JM (JM Supply startade hösten 2017) ges du som logistikmedarbetare möjligheten att vara med och påverka arbetssätt och hjälpmedel tillsammans med dina kollegor.
Din profil 
Det viktigaste för oss är att du är intresserad av att arbeta med materialhantering i byggbranschen. Du är noggrann, kvalitetsmedveten och pålitlig. Du är också ansvarsfull och trivs med att arbeta tillsammans med andra. Då arbetet innehåller vissa moment som kräver en del lyft är det viktigt att du känner att din kropp är i god fysisk form för detta. Arbetet pågår under kvällstid så det är ett plus om du har tidigare erfarenhet av kvällsarbete. Vidare ser vi att du kan kommunicera väl på svenska.
Vi erbjuder 
På JM ska du kunna prestera och få nya utmanande arbetsuppgifter när de gamla blivit för små. Vi vill skapa förutsättningar att du kan känna stolthet över din karriär och det gör vi genom att tänka långsiktigt i allt vi gör. De hus vi bygger i dag ska stå i minst hundra år. De ska bli hem åt människor som ännu inte är födda och därför är hållbarhet vårt ansvar och vår ambition. Vi har lyft in FNs globala mål för hållbar utveckling i vår verksamhet, det innebär olika åtaganden som till exempel att år 2030 ska JMs klimatpåverkande utsläpp vara nära noll och att 20% av våra hantverkare ska vara kvinnor.  
Genom att arbeta hos oss är du med och förändrar branschen.  
Ansökan
Sista ansökningsdag är 6/3. Tjänsten som logistikmedarbetare innebär arbete på vardagar mellan 15.00 - 22.00. Merparten av våra anställda arbetar ett par pass per vecka. För frågor kontakta HR Partner Semra Baykal på semra.baykal@jm.se. Denna rekrytering hanteras internt av oss på JM. Vi undanber oss därför vänligen men bestämt telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.  
Vill du också vara med och rita om kartan? Kom och skriv historia med oss.

Ansök nu

Logistikmedarbetare

Logistiker
Läs mer Nov 3
JM Supply är en avdelning inom JM:s Logistikavdelning som verkar för hela JM med uppdraget att ansvara för materialhanteringen på våra byggarbetsplatser. I rollen som logistikmedarbetare blir du en viktig kugge i vårt team. JM Supply är en organisation med korta beslutsvägar som erbjuder utvecklingsmöjligheter och spännande utmaningar
Om tjänsten 
Som logistikarbetare på JM Supply arbetar du med intransport av material från lastbil till montageplats på JM:s byggarbetsplatser i Göteborgsområdet. Du arbetar i team där förmågan att samarbeta och kommunicera är en viktig del för att lyckas väl. Som stöd i arbetet har ni av JM framtagna logistikanvisningar att arbeta efter och på varje arbetspass finns även en samordnare på plats som ansvarar för styrning och leverans. Då rollen fortsatt är relativt ny på JM (JM Supply startade hösten 2017) ges du som logistikmedarbetare möjligheten att vara med och påverka arbetssätt och hjälpmedel tillsammans med dina kollegor.
Din profil 
Det viktigaste för oss är att du är intresserad av att arbeta med materialhantering i byggbranschen. Du är noggrann, kvalitetsmedveten och pålitlig. Du är också ansvarsfull och trivs med att arbeta tillsammans med andra. Då arbetet innehåller vissa moment som kräver en del lyft är det viktigt att du känner att din kropp är i god fysisk form för detta. Arbetet pågår under kvällstid så det är ett plus om du har tidigare erfarenhet av kvällsarbete. Vidare ser vi att du kan kommunicera väl på svenska.
Vi erbjuder 
På JM ska du kunna prestera och få nya utmanande arbetsuppgifter när de gamla blivit för små. Vi vill skapa förutsättningar att du kan känna stolthet över din karriär och det gör vi genom att tänka långsiktigt i allt vi gör. De hus vi bygger i dag ska stå i minst hundra år. De ska bli hem åt människor som ännu inte är födda och därför är hållbarhet vårt ansvar och vår ambition. Vi har lyft in FNs globala mål för hållbar utveckling i vår verksamhet, det innebär olika åtaganden som till exempel att år 2030 ska JMs klimatpåverkande utsläpp vara nära noll och att 20% av våra hantverkare ska vara kvinnor.  
Genom att arbeta hos oss är du med och förändrar branschen.  
Ansökan
Sista ansökningsdag är 30/11. Tjänsten som logistikmedarbetare innebär arbete på vardagar mellan 15.00 - 22.00. Merparten av våra anställda arbetar ett par pass per vecka. För frågor kontakta HR Partner Semra Baykal på semra.baykal@jm.se. Denna rekrytering hanteras internt av oss på JM. Vi undanber oss därför vänligen men bestämt telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.  
Vill du också vara med och rita om kartan? Kom och skriv historia med oss.

Ansök nu

Logistikmedarbetare

Logistiker
Läs mer Okt 3
JM Supply är en avdelning inom JM:s Logistikavdelning som verkar för hela JM med uppdraget att ansvara för materialhanteringen på våra byggarbetsplatser. I rollen som logistikmedarbetare blir du en viktig kugge i vårt team. JM Supply är en organisation med korta beslutsvägar som erbjuder utvecklingsmöjligheter och spännande utmaningar
Om tjänsten 
Som logistikarbetare på JM Supply arbetar du med intransport av material från lastbil till montageplats på JM:s byggarbetsplatser i Göteborgsområdet. Du arbetar i team där förmågan att samarbeta och kommunicera är en viktig del för att lyckas väl. Som stöd i arbetet har ni av JM framtagna logistikanvisningar att arbeta efter och på varje arbetspass finns även en samordnare på plats som ansvarar för styrning och leverans. Då rollen fortsatt är relativt ny på JM (JM Supply startade hösten 2017) ges du som logistikmedarbetare möjligheten att vara med och påverka arbetssätt och hjälpmedel tillsammans med dina kollegor.
Din profil 
Det viktigaste för oss är att du är intresserad av att arbeta med materialhantering i byggbranschen. Du är noggrann, kvalitetsmedveten och pålitlig. Du är också ansvarsfull och trivs med att arbeta tillsammans med andra. Då arbetet innehåller vissa moment som kräver en del lyft är det viktigt att du känner att din kropp är i god fysisk form för detta. Arbetet pågår under kvällstid så det är ett plus om du har tidigare erfarenhet av kvällsarbete. Vidare ser vi att du kan kommunicera väl på svenska.
Vi erbjuder 
På JM ska du kunna prestera och få nya utmanande arbetsuppgifter när de gamla blivit för små. Vi vill skapa förutsättningar att du kan känna stolthet över din karriär och det gör vi genom att tänka långsiktigt i allt vi gör. De hus vi bygger i dag ska stå i minst hundra år. De ska bli hem åt människor som ännu inte är födda och därför är hållbarhet vårt ansvar och vår ambition. Vi har lyft in FNs globala mål för hållbar utveckling i vår verksamhet, det innebär olika åtaganden som till exempel att år 2030 ska JMs klimatpåverkande utsläpp vara nära noll och att 20% av våra hantverkare ska vara kvinnor.  
Genom att arbeta hos oss är du med och förändrar branschen.  
Ansökan
Sista ansökningsdag är 31/10. Tjänsten som logistikmedarbetare innebär arbete på vardagar mellan 15.00 - 22.00. Merparten av våra anställda arbetar ett par pass per vecka. För frågor kontakta HR Partner Semra Baykal på semra.baykal@jm.se. Denna rekrytering hanteras internt av oss på JM. Vi undanber oss därför vänligen men bestämt telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.  
Vill du också vara med och rita om kartan? Kom och skriv historia med oss.

Ansök nu

Logistikmedarbetare

Logistiker
Läs mer Aug 25
JM Supply är en avdelning inom JM:s Logistikavdelning som verkar för hela JM med uppdraget att ansvara för materialhanteringen på våra byggarbetsplatser. I rollen som logistikmedarbetare blir du en viktig kugge i vårt team. JM Supply är en organisation med korta beslutsvägar som erbjuder utvecklingsmöjligheter och spännande utmaningar
Om tjänsten 
Som logistikarbetare på JM Supply arbetar du med intransport av material från lastbil till montageplats på JM:s byggarbetsplatser i Göteborgsområdet. Du arbetar i team där förmågan att samarbeta och kommunicera är en viktig del för att lyckas väl. Som stöd i arbetet har ni av JM framtagna logistikanvisningar att arbeta efter och på varje arbetspass finns även en samordnare på plats som ansvarar för styrning och leverans. Då rollen fortsatt är relativt ny på JM (JM Supply startade hösten 2017) ges du som logistikmedarbetare möjligheten att vara med och påverka arbetssätt och hjälpmedel tillsammans med dina kollegor.
Din profil 
Det viktigaste för oss är att du är intresserad av att arbeta med materialhantering i byggbranschen. Du är noggrann, kvalitetsmedveten och pålitlig. Du är också ansvarsfull och trivs med att arbeta tillsammans med andra. Då arbetet innehåller vissa moment som kräver en del lyft är det viktigt att du känner att din kropp är i god fysisk form för detta. Arbetet pågår under kvällstid så det är ett plus om du har tidigare erfarenhet av kvällsarbete. Vidare ser vi att du kan kommunicera väl på svenska.
Vi erbjuder 
På JM ska du kunna prestera och få nya utmanande arbetsuppgifter när de gamla blivit för små. Vi vill skapa förutsättningar att du kan känna stolthet över din karriär och det gör vi genom att tänka långsiktigt i allt vi gör. De hus vi bygger i dag ska stå i minst hundra år. De ska bli hem åt människor som ännu inte är födda och därför är hållbarhet vårt ansvar och vår ambition. Vi har lyft in FNs globala mål för hållbar utveckling i vår verksamhet, det innebär olika åtaganden som till exempel att år 2030 ska JMs klimatpåverkande utsläpp vara nära noll och att 20% av våra hantverkare ska vara kvinnor.  
Genom att arbeta hos oss är du med och förändrar branschen.  
Ansökan
Sista ansökningsdag är 12/9. Tjänsten som logistikmedarbetare innebär arbete på vardagar mellan 15.00 - 22.00. Merparten av våra anställda arbetar ett par pass per vecka. För frågor kontakta HR Partner Semra Baykal på semra.baykal@jm.se. Denna rekrytering hanteras internt av oss på JM. Vi undanber oss därför vänligen men bestämt telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.  
Vill du också vara med och rita om kartan? Kom och skriv historia med oss.

Ansök nu

Logistikmedarbetare

Logistiker
Läs mer Jul 1
JM Supply är en avdelning inom JM:s Logistikavdelning som verkar för hela JM med uppdraget att ansvara för materialhanteringen på våra byggarbetsplatser. I rollen som logistikmedarbetare blir du en viktig kugge i vårt team. JM Supply är en organisation med korta beslutsvägar som erbjuder utvecklingsmöjligheter och spännande utmaningar
Om tjänsten 
Som logistikarbetare på JM Supply arbetar du med intransport av material från lastbil till montageplats på JM:s byggarbetsplatser i Göteborgsområdet. Du arbetar i team där förmågan att samarbeta och kommunicera är en viktig del för att lyckas väl. Som stöd i arbetet har ni av JM framtagna logistikanvisningar att arbeta efter och på varje arbetspass finns även en samordnare på plats som ansvarar för styrning och leverans. Då rollen fortsatt är relativt ny på JM (JM Supply startade hösten 2017) ges du som logistikmedarbetare möjligheten att vara med och påverka arbetssätt och hjälpmedel tillsammans med dina kollegor.
Din profil 
Det viktigaste för oss är att du är intresserad av att arbeta med materialhantering i byggbranschen. Du är noggrann, kvalitetsmedveten och pålitlig. Du är också ansvarsfull och trivs med att arbeta tillsammans med andra. Då arbetet innehåller vissa moment som kräver en del lyft är det viktigt att du känner att din kropp är i god fysisk form för detta. Arbetet pågår under kvällstid så det är ett plus om du har tidigare erfarenhet av kvällsarbete. Vidare ser vi att du kan kommunicera väl på svenska.
Vi erbjuder 
På JM ska du kunna prestera och få nya utmanande arbetsuppgifter när de gamla blivit för små. Vi vill skapa förutsättningar att du kan känna stolthet över din karriär och det gör vi genom att tänka långsiktigt i allt vi gör. De hus vi bygger i dag ska stå i minst hundra år. De ska bli hem åt människor som ännu inte är födda och därför är hållbarhet vårt ansvar och vår ambition. Vi har lyft in FNs globala mål för hållbar utveckling i vår verksamhet, det innebär olika åtaganden som till exempel att år 2030 ska JMs klimatpåverkande utsläpp vara nära noll och att 20% av våra hantverkare ska vara kvinnor.  
Genom att arbeta hos oss är du med och förändrar branschen.  
Ansökan
Sista ansökningsdag är 15/8. Tjänsten som logistikmedarbetare innebär arbete på vardagar mellan 15.00 - 22.00. Merparten av våra anställda arbetar ett par pass per vecka. För frågor kontakta HR Partner Semra Baykal på semra.baykal@jm.se. Denna rekrytering hanteras internt av oss på JM. Vi undanber oss därför vänligen men bestämt telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.  
Vill du också vara med och rita om kartan? Kom och skriv historia med oss.

Ansök nu