Göteborg: Redovisningsekonom

Hitta ansökningsinfo om jobbet Redovisningsekonom i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2021-02-05 // Varaktighet: Heltid

Tele Radio AB är ett expansivt och teknikorienterat företag som utvecklar, tillverkar och marknadsför radiostyrning för industriellt bruk. Vi säljer produkter, idéer, kunnande och funktionslösningar på både nationell och internationell nivå. Vårt huvudkontor ligger i Göteborg och vi har tjugo dotterbolag belägna i Europa, USA, och Asien. Mer information om oss och våra produkter finns på www.tele-radio.com.
Rollen
Tele Radio förstärker just nu sin ekonomiavdelning på huvudkontoret i västra Göteborg och vi rekryterar därför en erfaren redovisningsekonom. Du kommer ingå som en viktig del i ett team tillsammans med en ekonomiassistent, koncernredovisningsansvarig och CFO. Här finns stora möjligheter att vara med och påverka och ta eget ansvar.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:
Löpande redovisning
Månads/delårs/årsbokslut
Momsredovisning
Deklarationer
Kontoavstämningar
Anläggningsregister
Årsredovisningar
Din Bakgrund
Vi söker dig som har en flerårig erfarenhet av kvalificerad redovisning och självständigt bokslutsarbete. Du har haft en liknande roll i ett mindre/medelstort bolag. Vi ser din erfarenhet som en viktig del i att vidareutveckla våra rutiner och processer inom vår avdelning. Då vi strävar efter att digitalisera/automatisera våra processer ser vi gärna att du har en god förståelse för att inhämta/bearbeta data och är en skicklig användare av Excel. Du har en eftergymnasial utbildning med inriktning mot ekonomi/redovisning samt att du har minst 3 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Vi ser det som meriterande om du har arbetat i affärssystemet D365, har en bakgrund från en redovisningsbyrå och om du tidigare arbetat med lönehantering.
I vårt team värdesätter vi flexibilitet och prestigelöshet och för ett gott samarbete behöver du vara en lagspelare. Eftersom vi är ett litet team i en familjär miljö, behöver vi ibland kunna axla varandras roller/täcka upp för varandra. Som person behöver du vara noggrann, kommunikativ, självgående och initiativtagande.
Ansökan
Välkommen att skicka din ansökan till e-post: ansokan3@tele-radio.com, märk din ansökan genom att skriva ”Redovisningsekonom” i ämnesraden. Vi tillämpar löpande urval; sök så fort som möjligt.
Vid frågor kring rekryteringsprocessen, tjänsten eller företaget kontakta Joakim Berlin CFO via e-post: j.berlin@tele-radio.com.

Varmt välkommen med din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Redovisningsekonom

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Redovisningsekonom.

Redovisningsekonom till Carasent

Läs mer Mar 11
Om rollen

Carasent är ett tillväxtorienterat SaaS-bolag inom healthtech som är noterat på Oslobörsen med missionen att öka effektiviteten och kvalitén inom vården. I din roll som Redovisningsekonom hos oss kommer du att jobba tillsammans med samtliga bolag inom koncernen.

Utöver bokföring, kommer du i din roll att löpande vara med och driva utvecklingen samt effektiviseringen av redovisningsfunktionens processer och rutiner. Du kommer vara en del av ett heltäckande ekonomiteam som är drivna och verksamhetsnära samt som drivs av utveckling och samarbete. Du kommer utgå från vårt kontor i Göteborg och rapportera direkt till CFO.

Du kommer bland annat jobba med

- Månads-, kvartals- samt årsbokslut

- Avstämning av konton samt kund och levreskontra

- Moms och skattedeklarationer

- Hålla i kontakten med revisorer, myndigheter och banker

- Inter-Company avstämningar

- Myndighetsrapportering och ta fram statistik

- Lönehantering

- Att utveckla rutiner och processer för din funktion

För att lyckas i den här rollen tror vi att du



Är van att jobba strukturerat med tydliga deadlines och har ett strakt öga för detaljer. Vi tror samtidigt att du har en förmåga att vara lösningsorienterad, är van att planera och prioritera ditt eget arbete samt att du har ett flexibelt förhållningsätt. Detta i kombination med din goda analytiska förmåga gör att du är riktigt vass på att jobba proaktivt och är snabb på att identifiera och lösa problem.

Du har dessutom

- En examen i Business Administration & Economics eller motsvarande

- Minst 5 års erfarenhet i en liknande roll och ett driv att bygga en karriär inom redovisning

- Erfarenhet av bokslutsprocedurer enligt både IFRS och GAAP

- Goda kunskaper inom MS Office verktyg, främst Excel.

Vad kan du förvänta dig

Flexibiliteten hos ett hybridkontor: Vi tycker att balansen mellan personliga kontakter och distansarbete är viktig. Vi tror att det främjar en miljö som respekterar både samarbete och individuellt välbefinnande.

Personlig utveckling och aktiviteter: Förvänta dig många engagerande aktiviteter - från triviakvällar till workshops, festliga firanden och lagaktiviteter - som främjar en kultur som prioriterar samarbete.

En ständigt utvecklande resa: Möjligheten att jobba i en koncern som förbättrar vårt samhälle genom ökad kvalité och effektivitet inom vården. Vi är dessutom ett snabbt, tillväxtorienterat SaaS-bolag som ständigt strävar efter framsteg. Vi tror att du behöver trivas i den miljön för att bli framgångsrik i din roll.

- 2 friskvårdstimmar per vecka

- Friskvårdsbidrag 3800 SEK

- 30 dagar semester + 2 extra lediga dagar per år

- Carasent Growth days med fokus på personlig utveckling

- Personalråd som annordnar gemensamma aktiviteter som Afterworks, Staffetvarvet samt jul- och sommarfetster m.m

- Privat sjukvårdsförsäkring

- Kollektivavtal

Är det dig vi beskrivit ovan?

Då är du varmt välkommen med din ansökan redan idag. Ta chansen att göra en verklig inverkan med oss på Carasent ASA - tillsammans kan vi forma framtidens vård. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen ligger uppe till tjänsten är tillsatt.

Innan anställning kan bli aktuell kommer en bakgrundskontroll att genomföras. Vi använder bakgrundskontroller från SRI. Vid frågor som rör rollen kontakta gärna anna.holmen@carasent.com

Om Carasent

Vi på Carasent har en passion för att förbättra effektiviteten och kvaliteten inom vården. Vår mission är tydlig: genom att erbjuda expertis och digitala lösningar strävar vi efter att förenkla administrativa processer och ge våra kunder tillgång till den data de behöver för att bedriva systematiskt kvalitetsarbete.

Med en imponerande produktportfölj som inkluderar journalsystem och värdeskapande tilläggstjänster, är vi stolta över att erbjuda innovativa verktyg som gör verklig skillnad för vårdpersonal och patienter. Våra kärnsystem - Webdoc, Metodika, Medrave, HPI, Ad Curis och Ad Opus - är ledande på sina respektive marknader, vilket vittnar om den höga kvalitet och det förtroende de åtnjuter.

Carasent är inte bara ett företag - det är en gemenskap av dedikerade individer som delar en vision om att förändra hälso- och sjukvården till det bättre. Vi är ett börsnoterat företag med huvudkontor i den vackra staden Göteborg, Sverige, och vi är stolta över vår nordiska arv och globala räckvidd.

Ansök nu

Senior Accountant till Metenova

Läs mer Feb 13
Till Metenova, ett bolag som genomsyras av innovation, engagemang och samarbete, söker vi en Senior Accountant. Metenova är en ledande internationell innovatör och tillverkare av magnetblandare för läkemedels- och bioteknikanvändning med huvudkontor i Mölndal.

Som Senior Accountant på Metenova har du möjlighet att arbeta i en internationell koncern med en lokal och entreprenöriell anda. Du ingår i ett lokalt ekonomiteam om tre personer där ditt bidrag blir viktigt. Utöver det har du också en nära dialog med Repligens, Metenovas ägare, internationella ekonomiteam. Kulturen är varm, nyfiken och fokus på att lyckas tillsammans är stort.

Vi ser fram emot din ansökan!



Om rollen

Rollen som Senior Accountant innebär att, tillsammans med Finance Manager, ansvara för bolagets redovisning och rapportering. Du kommer att arbeta brett med tonvikt på löpande redovisning, månads- och årsbokslut inklusive rapportering. Rollen rapporterar till Finance Manager och innebär personalansvar för teamets ekonomiassistent.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

- Löpande redovisning, avstämningsarbete och kvalitetssäkring av bokföring

- Upprätta bokslut (månads- och årsbokslut) samt vara behjälplig i arbetet med framtagande av årsredovisning

- Intern och extern rapportering

- Aktivt arbeta med processutveckling och förbättring av rutiner inom redovisningen samt systemutveckling

- Bistå i revisionsprocessen

Vem söker vi?

Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi/redovisning och minst 5 års relevant arbetslivserfarenhet från yrket. Du har mycket goda kunskaper inom svenska redovisnings- och skatteregler samt erfarenhet av intern och extern rapportering. Utöver det ser vi det som mycket meriterande med erfarenhet från en internationell miljö. Då Metenova ägs av amerikanska Repligen ser vi det också som meriterande om du har sett delar av eller arbetat med US GAAP samt en noterad miljö. Vidare känner du dig bekväm med och talar samt skriver svenska och engelska obehindrat. Det är positivt med ett systemintresse samt att vi utgår från en stor vana att arbeta i Excell. Metenova arbetar primärt i Pyramid samt till viss del SAP, varför erfarenhet av dessa system är meriterande.

Som person är du lugn och stabil och har ett naturligt sinne för noggrannhet. Du är prestigelös och positiv och trivs i sammanhang av utveckling och förändring. Det är viktigt att du kan arbeta såväl självständigt som i team och du trivs med att ta eget ansvar. Struktur kommer naturligt för dig och du har en hög analytisk förmåga.



Om Metenova

Metenova, a part of Repligen Corporation, is a leading innovator and manufacturer of magnetic mixers for pharmaceutical and biotechnology use. Our journey began in 2009, driven by the aspiration to provide products and services that enable reliable and sustainable healthcare. By providing state-of-the-art technology for aseptic and sterile mixing applications, we strive to contribute to the advancement of the industry. As a subsidiary of Repligen Corporation, we operate on a global scale within the bioprocessing sector, with offices in Sweden and the US. Read more at Metenova.com

Har vi väckt ditt intresse?

I den här rekryteringen samarbetar Metenova med SEVR Finance Recruitment. Urval och intervjuer sker löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor eller funderingar gällande rekryteringsprocessen eller kring tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Elin Lindén på telefon 0721-74 66 75 eller via elin.linden@sevr.se alternativt Anna Klimenko på telefon 0793-34 13 37 eller via anna.klimenko@sevr.se.



Varmt välkommen med din ansökan!



Ansök via www.sevr.se (http://www.sevr.se) Vi tar inte emot ansökningar via mail.

Ansök nu

Erfaren redovisningsekonom till Awardit

Läs mer Apr 10
Tillsammans med Awardit söker vi nu en erfaren redovisningsekonom. Rollen lämpar sig för dig som är bekväm med en bredd av uppgifter samt ett helhetsansvar för redovisningsflödet, inkluderat bokslut och årsredovisning. Du trivs i en föränderlig miljö där det finns goda möjligheter till effektivisering och utveckling. Här blir du del av en lättsam, öppen och entreprenöriell kultur.

Du kommer att utgå från kontoret i Göteborg där det finns flera kollegor i liknande eller andra ekonomirelaterade roller. Initialt under introduktion-/överlämningsperioden kommer du att spendera 2-3 dagar i veckan i Köpenhamn, Danmark. Detta på grund av att moderbolaget, åt de bolag som du sköter redovisningen för, ligger i Danmark.

Detta är en rekrytering där du blir anställd direkt på Awardit.

Om Awardit
Awardit är en ledande operatör av kundklubbar, lojalitetsprogram, säljmotivationsprogram, digitala poängvalutor och poängshoppar, inriktad mot B2B- och B2C-kunder och är det största företaget och plattformen i Norden i branschen, med en framväxande marknadsledande position i DACH-regionen. Awardit erbjuder kompletta ekosystem av lojalitets- och presentkortslösningar som hjälper företag och organisationer att uppnå försäljningsmål och förbättrad lönsamhet genom ökad kundlojalitet och medarbetarmotivation. Awardit erbjuder även partnerskap och analyser för att optimera företagets affärsresultat. Med Awardit kan företag skapa engagemang och lojalitet hos sina intressenter. 

Läs mer på Awardits hemsida.

Om tjänsten
Som redovisningsekonom får du ett helhetsansvar för två av de svenska bolagen inom Awarditkoncernen. Moderbolaget för dessa bolag ligger i Danmark där du kommer ha ett nära samarbete med dess Senior Business Partner. Du förväntas arbeta med stor proaktivitet och en ständig vilja att förbättra och effektivisera rutiner och processer. Tyngdpunkten i rollen kommer således ligga vid utveckling, snarare än förvaltning.

Dina huvudsakliga ansvarsområden blir följande:

Löpande bokföring (exempelvis registrering av transaktioner, utföra betalningar, kontoavstämningar)
Månadsbokslut inklusive intercompany avstämningar
Rapportera/deklarera moms för dina enheter
Uppdatera/underhålla masterdata (exempelvis inköpsordrar, kund- och leverantörsregister)
Årsredovisning och inkomstdeklaration


Du kommer primärt att arbeta i Uniconta (ERP) samt Excel.

Vi söker dig som
Har en eftergymnasial utbildning, gärna med inriktning mot redovisning
Har minst 3 års erfarenhet av självständigt arbete med redovisning (inkluderat att självständigt ha utför bokslut)
Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, både i tal och skrift (fördelaktigt om du även förstår danska)
Goda kunskaper i Excel samt god erfarenhet att arbeta i olika ERP-system


För att lyckas i rollen som redovisningsekonom ser vi att du är en initiativtagande person med stark förmåga att skapa struktur, ordning och reda. Du drivs av att förbättra, effektivisera och hitta hållbara arbetssätt. Med det sagt trivs du i en föränderlig miljö. Vidare är du en person med stark samarbetsförmåga. Du kommunicera med tydlighet, är lyhörd samt anpassningsbar till din omgivning. Då rollen är bred är du prestigelös och uppskattar en variation i dina arbetsuppgifter.

Om anställningen
Detta är en rekrytering där du blir anställd direkt på Awardit med en inledande provanställning.

Omfattning: Heltid
Start: Snarast möjligt/enligt överenskommelse med hänsyn till uppsägningstid
Placering: Göteborg (med regelbundna veckovisa resor till Danmark under introduktion/överlämning)


Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

Om OIO
Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.

Ansök nu

Interim redovisningsekonom för kunds räkning

Läs mer Dec 25
Vi söker en interim redovisningsekonom för kunds räkning. Kunden behöver stöd i löpande redovisning och lönehantering. Start i början av februari.

Låter det intressant? Sänd in din CV så återkommer vi till dig med mer information efter den 2 januari.

För frågor kontakta Patrik Petersson patrik.petersson@pspartner.se.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Tele-Radio i Lysekil AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Tele-Radio i Lysekil AB .

Senior Sourcing Manager

Inköpschef
Läs mer Feb 26
About Allgon
Allgon are a leading manufacturer of wireless machinery control systems, supplying customized solutions to a variety of companies operating within the industrial sector. Our customers meet us through the brands Tele Radio and Åkerströms. Through an ever-growing network of subsidiaries, Allgon now employs more than 400 individuals in over 19 countries.
Allgon offers challenging work in a profitable, dynamic, and growing technically-oriented organization. You will work in a pleasant environment and have the opportunity for career development. We are a global company, but with the familiar feeling of a smaller company, where you can be seen and heard and have an opportunity to influence the projects you work on.
At Allgon, we prioritize sustainability on all levels – ecologically, socially, and financially. We strive to attract passionate individuals who share our values and want to be part of our journey towards a sustainable future through what we produce and generate for our customers worldwide.
We are passionate about offering industrial remote control solutions for a safer world.
About the role
We are now looking to strengthen our organization with a Senior Sourcing Manager. As a Sourcing Manager you will be responsible for handling Allgon’s end to end sourcing operations. The successful candidate will be able to appraise and improve our sourcing activities by analyzing the company’s spending, supplying partnerships and new possibilities.
This is a key position for Allgon's growth journey going forward and you will be a part of the Operations management team, located at our newly renovated Headquarters in Gothenburg. Business travel occurs as Allgon have partnerships in different locations world-wide.
About You
We seek someone who has experience to work with a strong strategic focus, combined with a solid understanding of the SME functional areas and tasks, as well as a thorough organizational awareness.
As a Sourcing Manager you are able to plan and execute a sourcing strategic plan whilst ensuring alignment with organizational strategy and objectives. In addition, you have a critical thinking mindset with the ability to place an ESG lens over the category domain areas, and you are skilled at introducing effective metrics.
As a person you appreciate working together with others and sharing your expertise, and used to working in changing environments as well as taking a lot of responsibility. You are skilled at leading, motivating, supporting and empowering others to effectively achieve common goals.
Requirements:
Bachelor’s or Master’s degree in Supply Chain Management, Business Administration or a related field.
At least 5-10 years in a managerial role/leadership experience.
Familiar with Industrial electronics & mechanical components (Asia market).
Familiarity with import/export regulations and compliance.
Experienced in analyze and effectively control the procurement cost.
Negotiation and communication skills.
Research and analysis skills.
Swedish & English are a requirement, Chinese (Mandarin) is meritorious.

What we offer:
Opportunity to work with innovative and high-quality products.
Continuous professional development and career opportunities.
An exciting and challenging position in a growing organization.
8 extra working days off per calendar year through shorter working hours.
SEK 3,000 per year for wellness care.

We look forward to your application!

Ansök nu

Embedded Software Developer

Mjukvaruutvecklare
Läs mer Feb 26
Om tjänsten
Som Embedded utvecklare kommer du att utveckla ny och underhålla befintlig Embedded mjukvara för Allgons produkter. Vi utvecklar industriell radiostyrning och använder oss främst av C-kodning för inbyggda system.
Denna roll är placerad på vårt huvudkontor i Göteborg och man har möjlighet till en bred roll i alla delar av mjukvarans livscykel, från kravspecifikation till test, verifiering och underhåll.
Arbetsuppgifterna kan bestå av:
Specifikation, design och implementering av inbyggd programvara
Felsökning och korrigering av buggar och andra problem i inbäddad programvara
Utveckla och underhålla teknisk mjukvarudokumentation/specifikationer
Definiera dokument och utför modultestning av utvecklad mjukvara
Ansvarig för att utvecklad mjukvara uppfyller specificerad funktionalitet och kvalitet

Om Allgon R&D
Allgons R&D-avdelning för består av cirka 50 medarbetare som är uppdelade i flera team på olika orter. I Sverige hittar du oss i Göteborg och Björbo i Dalarna, men vi har även anställda i Spanien och Vietnam.
Vi är en avdelning med snabba beslutsprocesser, öppen kommunikation och platt organisation samtidigt som vi har starka resurser och goda utvecklingsmöjligheter som det globala företag vi är.
Teamet i Göteborg består av ca 15 kollegor som arbetar med mjukvara, hårdvara, system, testning och projektledning. Vi tror att utveckling av fantastiska produkter är resultatet av att ha begåvade, passionerade och motiverade individer.
Om dig
Vi söker dig som har passion för teknik- och mjukvaruutveckling och har en stark drivkraft att utveckla säkra produkter av hög kvalitet. För att passa rollen är du inte främmande för att arbeta med utveckling nära hårdvaran.
Vidare tror vi att du har en stor förmåga att samarbeta med andra och att du uppskattar att spela en nyckelroll inom teamet där du har många möjligheter att påverka.
Kvalifikationer:
God erfarenhet av Embedded Software Development och C-programmering.
Förståelse för elektronik och förmåga att läsa elektroniska kretsscheman
Engelska. Meriterande med svenska.
Meriterande med erfarenhet av Embedded HW (Cortex-M), Industrifältbussar (J1939, CAN mfl) samt strukturerad testerfarenhet.

Om Allgon
Allgon är en världsledande aktör inom industriell radiostyrning och vi utvecklar, tillverkar och levererar lösningar till kunder över hela världen. Våra lösningar har ofta en central och affärskritisk roll i våra kunders produktion och säkerheten för deras anställda.
Allgon erbjuder utmanande arbete i en lönsam, dynamisk och växande tekniskt orienterad organisation. Du kommer att arbeta i en trevlig miljö och har möjlighet till karriärutveckling. Vi är ett globalt, men med den välbekanta känslan av ett mindre företag, där du kan synas och höras och har en möjlighet att påverka de projekt du arbetar med.
På Allgon prioriterar vi hållbarhet på alla plan – ekologiskt, socialt och ekonomiskt. Vi strävar efter att attrahera passionerade individer som delar våra värderingar och vill vara en del av vår resa mot en hållbar framtid genom det vi producerar och genererar för våra kunder världen över.
Våra kunder möter oss genom dotterbolagen Tele Radio och Åkerströms. Allgon har 400 anställda i över 19 länder. ????

Ansök nu

Application Software Developer

Mjukvaruutvecklare
Läs mer Feb 26
About the position
We are now looking for a talented Software Developer to join our R&D Department in Gothenburg. You will be part of the team responsible for our main tools, which handle configuration of industrial remote-control systems all the way from the firmware build environment to desktop applications and web-based services facing our subsidiaries. New cloud-based tools with high usability are key to our ambition.
Example of work tasks:
Define, document and perform verification of developed software.
Troubleshooting and correction of bugs and other issues in application software.
Develop and maintain technical software documentation.
Make sure that developed software meets specified functionality and quality.

About Allgon R&D
Allgon's department for Research & Development consists of approximately 50 employees who are divided into several teams in different locations. In Sweden you will find us in Gothenburg and Björbo, but we also have employees in Spain and Vietnam.
We are a department with fast decision-making processes, open communication and a flat organization, while at the same time we have strong resources and good development opportunities as the global company we are.
The team in Gothenburg consists of about 15 colleagues who work with software, hardware, systems, testing and project management. We believe that developing great products is the result of having talented, passionate and motivated individuals.
What we seek
We are looking for you who have passion for code quality and the user experience and has a strong drive to develop safe, high-quality products. We believe you have a great ability to work together with others and that you appreciate playing a key role within the team where you have a lot of possibilities to influence. In addition to this, we hope that our next colleague possesses the following skills:
Experience in professional software development
Proficiency in Python
VCS skills, preferably Git and GitLab
DevOps experience including CI/CD, OCI container technology and AWS IaC
Basic understanding of a lexer/parser/compiler
Linux skills
Fluency in the English language, written and spoken.

About Allgon
Allgon is a world-leading player in industrial radio control and we develop, manufacture and deliver solutions to customers worldwide. Our solutions often have a central and business-critical role in our customers' production and the safety of their employees.
Allgon offers challenging work in a profitable, dynamic and growing technical oriented organization. You will work in a pleasant environment and have the opportunity for career development. We are a global, but with the familiar feeling of a smaller company, where you can be seen and heard and have an opportunity to impact the projects you work on.
At Allgon, we prioritize sustainability on all levels - ecologically, socially and financially. We strive to attract passionate individuals who share our values and want to be part of our journey towards a sustainable future through what we produce and generate for our customers worldwide.
Our customers meet us through the subsidiaries Tele Radio and Åkerströms. Allgon has 400 employees in over 19 countries. ????
We look forward to receiving your application! ????

Ansök nu

Technical Architect

Civilingenjör, produktion, elektronik
Läs mer Feb 26
Who are we?
Allgon are a leading manufacturer of wireless machinery control systems, supplying custom solutions to a variety of companies operating within the industrial sector. Our customers meet us through our subsidiaries Tele Radio and Åkerstöms. We are passionate about offering industrial remote control soluations for safer world.
We are now looking to strengthen the R&D department with a senior Technical Architect. We are a department with fast decision-making processes, open communication, and a flat organization, while at the same time we have strong resources and good development opportunities as the global company we are.
Allgon's department for Research & Development consists of approximately 50 employees who are divided into several teams in different locations. In Sweden you will find us in Gothenburg and Björbo, but we also have employees in Spain and Vietnam.
About the role
As a Technical Architect you will be located at our head-office in Gothenburg and play a key role in the team and have great opportunity to influence the work. You will collaborate with functions over the entire organization, with focus on R&D.
You work extensively with establishing best practices and ways of working from a technical point of view. Furthermore, the role includes analysing and define technical requirements and solutions to make products meet requirements regarding cost, performance, usability and customer needs, in close cooperation with product management and other stake holders.
This position makes great demands to familiarize yourself with our technical areas in an overall way, while at the same time possessing a high level of technical knowledge and being able to understand and work at a detailed level. As Technical Architect, you will work both strategically and practically with our technical solutions, within both software, hardware, mechanics and regulatory requirements.
There are great opportunities to grow in the role and take on more responsibility over time. Since our production and some development is located abroad (China, Vietnam, Spain, etc.), travel in the service may occur.
About You
We seek you that have a passion for technology and a strong drive to develop safe, high-quality products. You possess very good technical competence in all aspects of product development, including mechanics, electronic design, regulations, hardware and software.
As a person you appreciate working together with others and sharing your expertise. You are used to working in changing environments and taking a lot of responsibility. You are good at leading, motivating, supporting and empowering others to effectively achieve common goals. You are a solution-oriented person, and in addition to extensive technical experience in your professional life, you probably have several private projects you are working on as well.
Requirements:
At least 10 years of professional experience within Embedded Software and Hardware system development.
Expert level in C, with focus on Embedded Systems.
Cortex M
Python (and other programming languages)
Git
Hardware design. Both digital and analogue/power designs.
Engineering background at master’s level or higher
English and Swedish language

Other skills we value:
Web technologies
Mobile app development
IT knowledge, ex GitLab administration with runners and Linux system in general.
Cloud Technologies
Rust
Radio Technologies
Compiler Construction
Experience from international project organization
Leadership experience
Forward error correction and similar technologies
Control Systems Engineering
Industrial Technologies like PLCs, field buses, hydraulic valves, inverters, electrical motors
Functional Safety (EN61508 & EN13849)

What We Offer:
Opportunity to work with innovative and high-quality products.
Continuous professional development and career opportunities.
An exciting and challenging position in a growing organization.
8 extra working days off per calendar year through shorter working hours.
SEK 3,000 per year for wellness care.

About Allgon
Allgon is a Swedish company specializing in industrial radio control with an impressive history of developing advanced wireless technology. Our customers know us through the brands Tele Radio and Åkerströms. Through an ever-growing network of subsidiaries, Allgon now employs more than 400 individuals in over 19 countries.
Allgon offers challenging work in a profitable, dynamic, and growing technically-oriented organization. You will work in a pleasant environment and have the opportunity for career development. We are a global company, but with the familiar feeling of a smaller company, where you can be seen and heard and have an opportunity to influence the projects you work on.
At Allgon, we prioritize sustainability on all levels – ecologically, socially, and financially. We strive to attract passionate individuals who share our values and want to be part of our journey towards a sustainable future through what we produce and generate for our customers worldwide.
We look forward to your application!

Ansök nu

Technical Architect

Civilingenjör, produktion, elektronik
Läs mer Jan 26
Who are we?
Allgon are a leading manufacturer of wireless machinery control systems, supplying custom solutions to a variety of companies operating within the industrial sector. Our customers meet us through our subsidiaries Tele Radio and Åkerstöms. We are passionate about offering industrial remote control soluations for safer world.
We are now looking to strengthen the R&D department with a senior Technical Architect. We are a department with fast decision-making processes, open communication, and a flat organization, while at the same time we have strong resources and good development opportunities as the global company we are.
Allgon's department for Research & Development consists of approximately 50 employees who are divided into several teams in different locations. In Sweden you will find us in Gothenburg and Björbo, but we also have employees in Spain and Vietnam.
About the role
As a Technical Architect you will be located at our head-office in Gothenburg and play a key role in the team and have great opportunity to influence the work. You will collaborate with functions over the entire organization, with focus on R&D.
You work extensively with establishing best practices and ways of working from a technical point of view. Furthermore, the role includes analysing and define technical requirements and solutions to make products meet requirements regarding cost, performance, usability and customer needs, in close cooperation with product management and other stake holders.
This position makes great demands to familiarize yourself with our technical areas in an overall way, while at the same time possessing a high level of technical knowledge and being able to understand and work at a detailed level. As Technical Architect, you will work both strategically and practically with our technical solutions, within both software, hardware, mechanics and regulatory requirements.
There are great opportunities to grow in the role and take on more responsibility over time. Since our production and some development is located abroad (China, Vietnam, Spain, etc.), travel in the service may occur.
About You
We seek you that have a passion for technology and a strong drive to develop safe, high-quality products. You possess very good technical competence in all aspects of product development, including mechanics, electronic design, regulations, hardware and software.
As a person you appreciate working together with others and sharing your expertise. You are used to working in changing environments and taking a lot of responsibility. You are good at leading, motivating, supporting and empowering others to effectively achieve common goals. You are a solution-oriented person, and in addition to extensive technical experience in your professional life, you probably have several private projects you are working on as well.
Requirements:
At least 10 years of professional experience within Embedded Software and Hardware system development.
Expert level in C, with focus on Embedded Systems.
Cortex M
Python (and other programming languages)
Git
Hardware design. Both digital and analogue/power designs.
Engineering background at master’s level or higher
English and Swedish language

Other skills we value:
Web technologies
Mobile app development
IT knowledge, ex GitLab administration with runners and Linux system in general.
Cloud Technologies
Rust
Radio Technologies
Compiler Construction
Experience from international project organization
Leadership experience
Forward error correction and similar technologies
Control Systems Engineering
Industrial Technologies like PLCs, field buses, hydraulic valves, inverters, electrical motors
Functional Safety (EN61508 & EN13849)

What We Offer:
Opportunity to work with innovative and high-quality products.
Continuous professional development and career opportunities.
An exciting and challenging position in a growing organization.
8 extra working days off per calendar year through shorter working hours.
SEK 3,000 per year for wellness care.

About Allgon
Allgon is a Swedish company specializing in industrial radio control with an impressive history of developing advanced wireless technology. Our customers know us through the brands Tele Radio and Åkerströms. Through an ever-growing network of subsidiaries, Allgon now employs more than 400 individuals in over 19 countries.
Allgon offers challenging work in a profitable, dynamic, and growing technically-oriented organization. You will work in a pleasant environment and have the opportunity for career development. We are a global company, but with the familiar feeling of a smaller company, where you can be seen and heard and have an opportunity to influence the projects you work on.
At Allgon, we prioritize sustainability on all levels – ecologically, socially, and financially. We strive to attract passionate individuals who share our values and want to be part of our journey towards a sustainable future through what we produce and generate for our customers worldwide.
We look forward to your application!

Ansök nu

Senior Technical Writer

Datorlingvist/Datalingvist
Läs mer Dec 22
Om oss
Allgon består av varumärkena Tele Radio och Åkerströms och är ett expansivt företag i branschens framkant, som är specialiserade på att utveckla, tillverka och marknadsföra radiostyrning för industriellt bruk på en global marknad.
Allgons avdelning för Research & Development består av ca 50 medarbetare som är uppdelade i flera team på olika orter. I Sverige hittar du oss i Göteborg och Björbo, men vi har även medarbetare i Spanien och Vietnam. Vi ger dig upplevelsen av ett litet bolag med snabba beslutsvägar, öppen kommunikation och en platt organisation, samtidigt som vi har starka resurser och goda utvecklingsmöjligheter som det globala företag vi är. Teamet i Göteborg består av ca 15 kollegor som arbetar med mjukvara, hårdvara, system, test och projektledning. Vi tror på att utveckling av fantastiska produkter är resultatet av att ha duktiga, passionerade och motiverade individer.
Om rollen
I rollen som Technical Writer kommer du att ha ansvaret för att planera, utveckla och publicera tekniska instruktioner för tryck och webb till vår tekniska support, dotterbolag, återförsäljare och kunder. Det är ett självständigt arbete men utförs i samråd med produktchefer, projektledare och nyckelpersoner på utvecklingsavdelningen.
Arbetsuppgifterna är varierande och består av:
Samla in och sammanställa olika typer av teknisk dokumentation från utvecklare i hela vår globala utvecklingsorganisation.
Presentera instruktionerna på ett användarvänligt och pedagogiskt sätt.
Skapa illustrationer för instruktioner.
Hantera översättningsförfrågningar från dotterbolag och redigera översättningar från översättningsbyråer.
Utveckla och uppdatera äldre instruktioner i enlighet med gällande europeisk och internationell lagstiftning.
När det är möjligt, testa och utforska de produkter och metoder/funktioner som skall ingå i instruktionerna.

Om dig
För att passa i rollen är du en strukturerad och noggrann person som har ett öga för detaljer. Du är flexibel och trivs i att arbeta i en föränderlig organisation där snabba beslut kan leda till att man behöver prioritera om. Du är van vid att arbeta självständigt men är samtidigt en lagspelare med utmärkt samarbetsförmåga som gillar att bygga nätverk inom organisationen. Förutom att du har tidigare erfarenhet som Technical Writer, ser vi även att du har en teknisk bakgrund och/eller starkt tekniskt intresse.
Kvalifikationer
Utbildning inom teknisk dokumentation eller motsvarande.
Minst 3-5 år erfarenhet från liknande tjänst.
Erfarenhet av att jobba i MadCaps programvara.
Goda kunskaper i Adobe CSX: Illustrator och Acrobat Professional.
Erfarenhet/förståelse av CSS, XML eller liknande programmeringsspråk.
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift, ytterligare språk meriterande.
Bakgrund inom teknik/elektronik är meriterande

Om Allgon
Allgon är en världsledande aktör inom industriell radiostyrning. Vi utvecklar, tillverkar och levererar lösningar inom industriell radiostyrning till kunder över hela världen. Industriell radiostyrning används inom ett brett spektrum av applikationer såväl inom industriell produktion som inom bygg- och transportsektorn. Våra lösningar har ofta en central och affärskritisk roll i våra kunders produktion och säkerheten för deras anställda.
På Allgon prioriterar vi hållbarhet på alla plan - ekologiskt, socialt och ekonomiskt. Vi strävar efter att attrahera passionerade individer som delar våra värderingar och vill vara en del av vår resa mot en hållbar framtid genom det vi producerar och genererar för våra kunder världen över.
Våra kunder möter oss genom företagen Tele Radio och Åkerströms. Allgon har cirka 400 anställda i över 19 länder.
Urval sker löpande. Vi ser fram emot din ansökan! ????

Ansök nu