Göteborg: Business Controller to AB Lindex

Hitta ansökningsinfo om jobbet Business Controller to AB Lindex i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2021-06-15 // Varaktighet: Heltid

Do you have previous experience working with controlling and accounting? Are numbers your cup of tea and do you want to be a part of a company with a higher purpose to empower and inspire women everywhere? Great! We are looking for a Business Controller to our head office located in central Gothenburg.

Your role in our team. You are a part of a small team of Business Controllers, having a group perspective of Lindex business involving HQ departments, production offices and subsidiaries. Together with your team you analyse and report Lindex performance and propose actions regarding the business in general or within a specific area. You support management with making efficient business decisions, always in line with our strategic- and operational goals. In your role you also make sure we have efficient budget-, forecast and capex processes.

This is a temporary position, approximately 6 months.

Is this you? Are you eager to learn more about the business, driven by numbers and to see the effect on actions? Great! Here at Lindex we believe in doing things together and we see that you are a team player with great communication skills. You are analytical in your daily work and you don’t mind being flexible when needed.

You enjoy working in an ever-changing environment, where you get to grow, learn new things and work with colleagues from different parts of a company. Leading yourself, being active in your own development and?giving and taking?feedback are all things you know well. You are curious about digital tools and how they can support you and help you to improve your work. You believe in togetherness and you are motivated by the possibility?to?make an impact. Also, this probably sounds like you:??? 

• Academic degree in Economic or Business.
• Previous experience of business controlling and accounting
• Financial reporting skills: Internal and external
• Computer skills: Very good knowledge in MS Office and integration systems
• Swedish and English, both written and spoken

We are Lindex.  A growing global fashion company from Sweden. We exist to empower and inspire women everywhere. It is our higher purpose as a company. Our dedication to women, sustainability and customer focus runs through everything. It is a mindset that is with us every step of our journey. A journey towards being a global, digital first, brand-led and sustainable fashion company. At Lindex, everything we do is powered by people. We are like a big family here, with values to help us grow. And we believe in doing things together. Because two are more than one and together we can make a greater impact. If you feel the same, then we are probably a great match.  

Do you have a good feeling about this and want to join our journey?  Apply today, we can’t wait to get to know more about you. Since we are eager in finding the right person to join our team, we will apply continuous selection. This means we might close the process before the set ending date. Since we like to keep it simple, we ask you to apply online (and not by email.)

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Business controller

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Business controller.

Senior projektcontroller till AF Gruppen

Läs mer Mar 22
Vill du vara med och säkerställa att våra bolag i AF Gruppen Sverige har en effektiv ekonomistyrning som hjälper oss att nå uppsatta mål? Till vår ekonomiavdelning söker vi dig som är resultatdriven, en fena på att analysera siffror och som vågar utmana oss så att vi tillsammans når bättre resultat. Gillar du dessutom att arbeta verksamhetsnära och lösningsorienterat - då är det här en roll för dig.

AF Gruppen Sverige rekryterar nu till en spännande och utvecklande roll som Senior Projektcontroller med placering i Göteborg. Arbetet innefattar en del resor, huvudsakligen finns våra projekt lokaliserade i Stockholm, Göteborg och Malmö.

Arbetsuppgifter
Som Senior Projektcontroller rapporterar du till koncernens CFO i Sverige. På bolagsnivå arbetar du tätt ihop med respektive VD för att säkerställa en bra ekonomiuppföljning och du bidrar till att vi fattar kloka beslut i våra bolag. Initialt gäller tjänsten fem av AF Gruppen Sveriges affärsdrivande bolag. I några av dessa har vi controllers anställda, de – liksom våra projektchefer – är också viktiga kollegor i arbetet med att skapa ekonomiuppföljning som gör skillnad. Till din hjälp har du även en controller på ekonomienheten i Göteborg. Som specialist på projektcontrolling vill vi också att du för din kunskap vidare, både genom utbildningar och i de löpande möten du har med bolagens medarbetare. Utöver detta kommer du att:

- Aktivt bidra i framtagandet av prognoser för projekten tillsammans med platschef, projektchef och VD
- Stödja projekten i hanteringen av kommersiella villkor, riskstyrning samt successiv vinstavräkning
- Förankra och följa upp processer och rutiner för ekonomisk styrning av projekten
- Aktivt bidra i arbetet med framtagande av årlig budget tillsammans med platschef, projektchef och VD
- Utbilda projektbaserade medarbetare inom projektcontrolling

För att lyckas i denna roll tror vi att:
- Du har relevant högskole- eller universitetsutbildning
- Du har flerårig erfarenhet som controller, gärna i proekt och i bygg- och anläggningsbranschen
- Du har god affärsförståelse

Mer om dig
Du är så klart övertygad om att ekonomistyrning är ett effektivt verktyg för att verksamheterna ska nå sina mål. Som person är du pragmatisk samtidigt som din analysförmåga och skarpa blick för siffror levererar ett mervärde till verksamheten. Vidare är du en god kommunikatör och duktig på att bygga relationer och förtroende.. Det är även viktigt att du är tillgänglig för våra bolag – vi vill att du ska vara deras naturliga bollplank och att du finns där när de behöver dig. Genom din erfarenhet och ditt yrkeskunnande tror vi att du har en hög arbetskapacitet för såväl dagliga frågor som i större förändringsarbeten.

Vi erbjuder
På AF Gruppen Sverige blir du en del av en grupp engagerade yrkesmän som brinner för sitt område och att nå resultat. Vi vill vara bland de bästa i branschen. På AF Gruppen tror vi att det finns ett samband mellan trivsel och prestation. Vidare värdesätter vi entreprenörsanda och ger förutsättningar för att kompetenta medarbetare ska kunna fortsätta att utvecklas. Vi erbjuder flexibel arbetstid, goda utvecklingsmöjligheter och härliga kollegor!

AF Gruppen Sverige är en ledande entreprenör- och industrikoncern och är en av de koncerner inom bygg- och anläggningsbranschen som växer allra snabbast i Sverige. Vi erbjuder tjänster inom bygg, anläggning, miljö och projektutveckling. Idag är vi drygt 1 000 medarbetare i elva bolag som tillsammans omsätter drygt 7 miljarder SEK. AF Gruppen Sverige är en del av den ledande norska koncernen AF Gruppen med 5 500 medarbetare och en omsättning på drygt 31 miljarder NOK. AF Gruppen Sverige skapar värden för medarbetare, kunder och ägare, och bidrar samtidigt till att lösa viktiga samhällsutmaningar. Vårt motto är att vi röjer upp från gårdagen och bygger för framtiden.

Läs mer på: https://afgruppen.se

I denna rekryteringsprocess samarbetar AF Gruppen med The Finance Family och Marianne Seal. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Marianne Seal på The Finance Family 0701 660863 , marianne.seal@financefamily.se

Du är varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Business Controller till KVD Group

Läs mer Nov 20
Business Controller

KVD Group ägs sedan 2010 av Ratos. I KVD-koncernen ingår: Kvdbil - Sveriges största digitala aktör med begagnade bilar, Forsbergs Fritidscenter, Sveriges största återförsäljare av husbilar och husvagnar, bilvärderingsföretagen Bilpriser samt Kvdpro som förmedlar maskiner och tunga fordon. Varje månad värderas en miljon bilar i våra system och varje år säljs mer än 26 000 begagnade bilar, 1 600 husbilar och husvagnar och 3000 maskiner och tunga fordon genom koncernen.

Som Business Controller…

på KVD Group kommer du bli en viktig del av vårt Business Controllerteam.

Du kommer att arbeta med ett brett spektrum av olika uppgifter, från budgetering och finansiell prognostisering till att stötta olika delar av verksamheten med beslutsstöd, analys och case. Från avstämning och analys av månadsboksluten till att hitta rapportstöd för att på ett optimalt sätt stötta beslutsfattandet inom olika delar av verksamheten där lönsamhetsanalys och ad-hoc case avlöser varandra.

Vi söker dig...

som har en stark passion för siffror och har förmågan att tänka ”utanför boxen” för att hitta lösningar på sådant som du ställs inför. Det finns en stark motor hos dig och du drivs av att vara högpresterande. Du är högst sannolikt mycket självgående och har lätt för att känna motivation. Samtidigt är du en stark lagspelare och tycker att det är stimulerande och viktigt att ha kollegor att resonera och diskutera med.

För att trivas hos oss är det viktigt att du tycker om att arbeta i ett team och i en kultur där nya idéer och insikter alltid uppmuntras och där man älskar att uppnå saker tillsammans. Likaså att det är en självklarhet att vilja utvecklas och lära sig nya färdigheter. ”Ingen fråga är en dum fråga” och man ska aldrig vara rädd för att be om hjälp eller söka kunskap när det behövs.

Vi tror att din personlighet kan beskrivas väldigt bra av följande fem ord; ambitiös, engagerad, prestigelös, nyfiken och lösningsorienterad.

Vidare ser vi att du har..

- En relevant akademisk examen

- Något eller några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter

- Krav på erfarenhet av BI-verktyg (primärt Microsoft Power BI)

- En stark analytisk ådra och förmåga att omvandla din analys till handling

- God Excelförståelse

- Stark kommunikativ förmåga

- Ett stort driv att lära dig nya saker

Varför KVD?

I fräscha lokaler på Kilsgatan 4 sitter i normala fall ca 100 framtida kollegor som gärna bryter av med en god kopp kaffe, ett härligt skratt och om du vågar kanske tom en pingismatch eller löparrunda. Kulturen är varm och energin studsar mellan väggarna. Det som förenar oss är våra gemensamma värderingar; vi är nytänkande, omtänksamma, drivande och enkla. Vi ser vikten i att lyssna på varandra, hjälpa varandra och vet att en god idé är en god idé oavsett vem som framför den.

Vi har ett bra kollektivavtal, ett schyst förmånspaket och titt som tätt bjuds det på olika personalevenemang. Förutom trevliga kollegor lovar vi dig ett högt arbetstempo, en spännande tillväxtresa och en arbetsgivare som anser att det är viktigt med hållbarhet, vilket inkluderar både hållbara medarbetare och en hållbar miljö!

Anställningsform:
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100%, med start så snart som möjligt. Sex månaders provanställning tillämpas.

Tjänsteställe: Kilsgatan 4, Göteborg

Är du vår nästa kollega? I så fall väntar vi med spänning på din ansökan.

Vi behandlar ansökningarna löpande så sök tjänsten redan idag!

Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Jacob Sand, Group Controller, på mail jacob.sand@kvdgroup.se

Sök tjänsten och läs mer om KVD på jobb.kvd.se (https://jobb.kvd.se/)

Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Skicka ansökan". Ansökningar per e-post kan vi tyvärr inte beakta.

I den här rekryteringen har vi valt annonsering och kanaler och tackar därför vänligen men bestämt nej till direktkontakt med försäljare och rekryteringsföretag.

Ansök nu

Controller to Ewellix in Gothenburg

Läs mer Mar 20
Ewellix is a global innovator and manufacturer of linear motion and actuation solutions used in assembly automation, medical applications and mobile machinery. Ewellix has 16 sales units and six factories. External net sales are approximately 250 EUR million and we employ around 1250 people. Ewellix is headquartered in Gothenburg, Sweden and is owned by the Schaeffler Group.Visit www.ewellix.com or www.schaeffler.com for further information.

Visit www.ewellix.com for further information.

We are looking for a Controller who will work as a Finance Business Partner for the Business Division Linear Motion, a part of the Schaeffler Group. You will play an active and important role in providing financial support to our Management Team.

Purpose of the role
Take a leading and proactive role in providing business and finance support and manage month end reporting, forecasting and business plan process. Proactive support in identifying and executing improvement of future business performance. Lead initiatives as part of global integration project with Schaeffler. Support in executing strategic initiatives from the Senior Management team.

Main Responsibilities

• Finance business partner for the management of Linear Motion
• Coordinate Business Division forecasting, budgeting and planning processes
• Provide monthly reporting and deviation analysis
• Monitor the achievement of agreed budget targets regarding sales, profitability, cash flow and value-added
• Initiate action plans for target achievement and projects to improve results and follow-up of projects for optimization potentials
• Initiate and prepare profitability calculations and business cases for strategic and operational projects
• Prepare and participate in Business Reviews as well as follow-up on the derived actions and their implementation
• Responsible for steering of monthly and annual financial reporting and related activities for the Ewellix entities as part of the Schaeffler Group
• Operational steering of Shared Service Center in Europe
• Support manufacturing and sales units in projects and open questions
• Lead initiatives as part of global integration project (“Joining Forces”) with Schaeffler

Who you are
To be successful in this role you need the following qualifications:

• Studies in business administration, industrial engineering or similar areas of study
• Minimum 3 years experience working in a Finance/Controlling related function
• Previous experience in Industrial businesses
• Understanding of business processes, especially related to finance, of a global company
• Technical competences specifically in IFRS accounting and controlling
• Excellent knowledge of MS-Office and experience with ERP-systems and PowerBI or related tools
• Proficiency in English language, German language skills is a plus
• Team player with a structured way of working and distinct communication skills
• Goal-oriented and able to work in a dynamic and global, cross-cultural environment

Additional Information
The position is based at Ewellix office in Gothenburg and reports to Head of Finance Linear Motion.

Application and Contact
Your Talent manages this recruitment. If you find the role challenging and interesting, please apply through www.yourtalent.se Interviews will be held continuously. If you have any questions regarding this position please contact recruitment consultant Johan Sjöberg 0761-709851, johan.sjoberg@yourtalent.se

Ansök nu

Serviceinriktad analytisk ekonom till Tamro AB

Läs mer Mar 6
Vill du vara del av ett engagerat bolag i en europeisk koncern som gör skillnad för människors välbefinnande och hälsa? Arbetar du med redovisning idag och vill arbeta mer analytiskt. Brinner du för att skapa förbättringar och är dessutom kommunikativ?
Då kan denna roll som analytisk ekonom vara något för just dig!

Till Tamro´s huvudkontor i Göteborg söker vi nu en analytisk ekonom som vill vara med och göra skillnad! Du kommer att arbeta nära verksamheten i ett team på sex ekonomer och i ett tätt samarbete med Mirja Påhlman, chef för affärsavräkning.

I denna roll arbetar du med driva förbättringar och effektiviseringar. Här är det viktigt att kunna sin redovisning men framför allt förstå helheten, se vad som kan förbättras och hur man kan arbeta mer effektivt och kvalitetssäkrat.
Rollen är bred och kontaktytorna många, både internt på Tamro och utanför bolaget.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Driva förbättringar och effektiviseringar i den egna funktionen och i samverkan med andra funktioner
• Implementera avräkningsrutiner vid nya uppdrag och förändringar i pågående uppdrag
• Genomföra revisioner av avtal och avräkningar för att säkerställa korrekt debitering.
• Genomföra avräkningar och fakturahantering för nya uppdrag och större uppdrag.
• Utföra månadsstängning med avräkningar och övergripande kontroller för att säkerställa korrekt resultat i perioden.
• Vara ett bollplank till Key Account Managers och Business Controllers avseende avräkningsprocesser.
• Vara en representant i Team Tamro vid kundmöten med stora kunder

 

Kvalifikationer och erfarenhet

Vi söker dig som lockas av nya spännande utmaningar och tanken på ett varierande jobb som ger dig nya erfarenheter. Du har en relevant ekonomiutbildning och erfarenhet av arbete som till exempel ekonomiassistent, controller, kvalificerad redovisningsekonom eller annat arbete med liknande analysuppgifter.
Du har arbetat med löpande bokföring och avstämningar, vilket är ett måste för att förstå sammanhangen mellan balans och resultat samt kontoavstämningar. Du behöver ha goda färdigheter i Excel för att kunna göra analyser och beräkningsmallar och din affärsengelska måste vara god i tal och skrift. Det är viktigt att kunna uttrycka dig på ett professionellt sätt mot våra kunder samt att kunna förstå avtalstext.

För att lyckas i rollen behöver du en vana att arbeta i större affärssystem och vid stora datamängder. Det är meriterande om du arbetat med SAP, E1 eller motsvarande affärssystem med det är absolut inget krav.

 

Personliga egenskaper

Som person är du positiv och har god kommunikativ förmåga samt trivs med att arbeta verksamhetsnära och proaktivt. För att trivas i rollen ser vi att du är självgående, strukturerad, relationsskapande och har ett logiskt och analytisk tänkande. Vidare har du hög ambition på kvalitet och har lätt för att se ekonomiska samband och lösningar på problem. Vi ser att du är affärsmässig och har intresse för affärer och bolaget. Du organiserar och prioriterar aktiviteter effektivt. Har du dessutom ett intresse av digitalisering och automation så är det ett plus.
Stämmer ovanstående in på dig? Då kan vi erbjuda dig en roll i en spännande organisation som är en viktig del i svensk läkemedelsförsörjning.

 

Om Tamro

Vi äger inte några apotek – eller några läkemedel för den delen. Det vi däremot har är 100 års erfarenhet av att arbeta med allas bästa för ögonen. Av att se till att läkemedel, hälsoartiklar och sjukvårdsprodukter når fram dit och när de ska.
Tamros fokus ligger på att underlätta vardagen för myndigheter, läkemedelstillverkare, apotek, sjukhus, konsumenter och patienter. Vår roll som oberoende bidrar till att skapa en både säker och jämlik tillgång till läkemedel. Något som aldrig får sluta prioriteras av alla aktörer inom vårdsystemet. Vill du veta mer om Tamro, läs på www.tamro.se

Vi samarbetar med The Finance Family och har du några frågor är du varmt välkommen att kontakta Marianne Seal på 070-166 08 03 eller marianne.seal@financefamily.se.

Varmt välkommen med din ansökan – du kommer att göra skillnad!

Ansök nu

Business Controller till uppdrag på Lindholmen

Läs mer Mar 28
Nytt
Vi söker en erfaren ekonom för att täcka för en föräldraledighet. Uppdraget startar i maj och det sträcker sig minst under hela 2024. Vår kund är ett konsultdrivet företag med tre divisioner som vardera har en Business Controller för att stötta verksamheten genom att ge support och rådgivning till cheferna inom en av divisionerna. Kontoret är beläget i trevliga lokaler på Lindholmen och efter upplärning finns möjlighet att arbeta hemifrån ett par dagar i veckan.

Om tjänsten
Du kommer att vara ansvarig för att stötta cirka 20 chefer inom din tilldelade division. Detta innebär att analysera resultat mot budget, förbereda och presentera resultat på månadsmöten, samt granska resultaträkningar när boksluten är klara. Erfarenhet med Maconomy är meriterande, och vi ser även positivt på kunskap om Power BI för framtida projekt.

Lämplig bakgrund
· Relevant utbildning inom ekonomi eller liknande område

· Erfarenhet av att arbeta med analyser och presentationer för icke-ekonomer

· Goda kunskaper i Excel och erfarenhet av att hantera ekonomiska rapporter

· Erfarenhet av Maconomy är en fördel

Vi söker någon som är kommunikativ, prestigelös och hjälpsam. Du ska vara lyhörd och kunna arbeta effektivt i grupp samtidigt som du är analytisk och trivs i en roll där du ger support och stöttar med rapporter och analyser av olika slag.

Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Katarina Forslund på 070-471 59 25. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från AB Lindex

Nedan visas andra jobb i Göteborg från AB Lindex .

Experienced Integration Specialist to Lindex

Mjukvaruutvecklare
Läs mer Feb 21
Do you want to be a part of a team making sure our integration platform develops and meets our future way of working? Do you have interest in Azure and wants to be part of our transformation with our integration platform? We are now looking for a Technical Specialist in Integration and Infrastructure Platform, to our head office located in the heart of Gothenburg!

Your role in our team. You are part of our IT Technology team, working as an IT Integration Specialist in the skilled Technical Services. With your input and knowledge, it's a place where your ideas will shape the future of our business operations.

With your technical knowledge you identify, designs, develops and maintain our integration needs both on-premises and Microsoft Azure. And the best thing is – you are not doing it alone! Since we do almost everything in-house, you’ll work close with colleagues all over Lindex making sure to deliver solutions for the Lindex business. You are a major contributor to the transformation of how integrations will be managed at Lindex in the future.

Is this you? You have a high interest and drive to continuously improve technology, finding new solutions and improvements in close collaboration with your colleagues, comes naturally in your way of working. You enjoy working in an environment with focus on quality through continuous delivery and testing. Here at Lindex we are all about having an impact together and we believe that your mindset and your drive is key.

You enjoy working in an ever-changing environment, where you get to grow, learn new things and work with colleagues from different parts of a company. Leading yourself, being active in your own development and giving and taking feedback are all things you know well. You are curious about digital tools and how they can support you and help you to improve your work. You believe in togetherness, and you are motivated by the possibility to make an impact. Also, this probably sounds like you:

Several years handling Integration platforms
Experience in integrations solutions (IDE/API/Queue management/Azure Integrations)
Software developer or infrastructural specialist
Fluent in Swedish and English, both spoken and written.
Meritorious: Retail work experience, Kubernetes
We are Lindex. A growing global fashion company from Sweden. Our dedication to women, sustainability and the customer runs through everything. It is a focus we have in every step going forward. While our roots may be in fashion, we are also a tech company at heart, in the middle of a major transformation best described as becoming a global and sustainable fashion company, where being digital comes naturally in every step.

Everything we do is powered by people and we believe in doing things together because that is when we can have a greater impact. This mindset, combined with the determination and innovative spirit of our teams, has consistently driven us to deliver positive financial results. If you value flexibility and teamwork, just like us, you'll feel right at home. We offer a hybrid work setup, with your primary work location at our Gothenburg head office and the option to work remotely when possible. If this relates to you, then we are probably a great match.

Do you have a good feeling about this and want to join our journey? Apply today, we can’t wait to get to know more about you. Since we are eager in finding the right person to join our team, we will apply continuous selection. This means we might close the process before the set ending date. Since we like to keep it simple, we ask you to apply online (and not by email.)

Ansök nu

Data Analyst to Lindex

Systemanalytiker/Systemutredare
Läs mer Feb 19
Is data the key to success something you agree with? Do you have experience of working with retail data in ? We are looking for a Data Analyst to our head office located in the heart of Gothenburg (at the Central station!)   

Your role in our team.    You are a part of the Sales Analytics and Insights team within Lindex Global Sales department, a team responsible for development of analysis related to sales data at Lindex, as well as helping the rest of the department to quicker go from data to insights and actions. Eithen though sales is your main data domain, you are working with all types of data and analysis – customer, transactional, marketing and sales data, you are comfortable with any data domain and the link between them.

As a Data Analyst you contribute to making Lindex grow by managing and develop the data analysis that drives customer actions. You are an active partner to the teams and cross groups to make sure Lindex build the way forward based on data.

Is this you?   Do you believe insights are key to develop business now and in the future? Is being forward leaning and thinking one step ahead right up your alley? You aren’t afraid of digging far into the data and writing your own or Python code to get the answers?  You see yourself as the link between datapoints and business decisions. You collect a large amount of data that you present in a clear and communicative way to the teams and cross groups? Then we think you will be great for this position!

You enjoy working in an ever-changing environment, where you get to grow, learn new things and work with colleagues from different parts of a company. Leading yourself, being active in your own development and giving and taking feedback are all things you know well. You are curious about new digital tools and how they can support you and help you to improve your work. You believe in togetherness and you are motivated by the possibility to make an impact. Also, this probably sounds like you:   

Academic degree within business, economics or statistics minimum 3 years
Experience from working in sales, retail or marketing in an omni-channel organisation in an international environment
Experience from working with data-driven insights as the main driver of the priorities and actions taken 
Business analytic skills, including Power BI and
English, both spoken and written
We are Lindex.   A growing global fashion company from Sweden. Our dedication to women, sustainability and the customer runs through everything. It is a focus we have in every step going forward. We are in the middle of an exciting transformation, best described as becoming a global and sustainable fashion company, where being digital comes naturally in every step.   

Everything we do is powered by people and we believe in doing things together because that is when we can have a greater impact. This mindset, combined with the determination and innovative spirit of our teams, has consistently driven us to deliver positive financial results. If you value flexibility and teamwork, just like us, you'll feel right at home. We offer a hybrid work setup, with your primary work location at our Gothenburg head office and the option to work remotely when possible. If this relates to you, then we are probably a great match. 

Do you have a good feeling about this and want to join our journey?    Apply today, we can’t wait to get to know more about you. Since we are eager in finding the right person to join our team, we will apply continuous selection. This means we might close the process before the set ending date. Since we like to keep it simple, we ask you to apply online (and not by email.)

Ansök nu

Experienced App Developer to Lindex

Applikationsutvecklare
Läs mer Jan 22
We are looking for an experienced App developer who would like to be part of a sustainable fashion company that embraces innovation and believes that technology is an essential part of enabling growth.   

Your role in our team.  Lindex App-team consist of four people, three developers and one business developer. UX resources is available when needed so you will be working in a very professional context.

We believe you have a solid competence and a few years of experience as an app developer. You have come to realise that development is about solving problems and helping customers with your expertise. Your job will be to participate in the team, implementing new features and helping our business developers make the right choices from a technical standpoint. You will also play a key role in choosing new technologies going forward.

Who are you? You are an experienced App developer who likes to help your co-workers and customers with a smile. From experience you know that this is a team sport and you want to contribute to the team, and the thereby ensuring Lindex, success!

We would like you to have previous experience in some of our key technologies such as .Net MAUI, C#, .Net Core, Kubernetes, Git, Azure Devops and REST API. Currently we are running a project to leave Xamarin so if you have any experience in that it is also much appreciated.  

What can we offer?  You are part of Lindex’s tech division and deliver value for Lindex every day making sure our e-commerce is one of a kind when it comes to giving our customer a great experience. Our Lindex-App is very much appreciated by our customers and has an increasing number of both orders and new customers. That makes the Lindex App one of the most important places to meet our customers.  

Since we believe in flexibility, we are offering a hybrid work set-up with our head office in the heart of Gothenburg. We do almost everything in-house and you work in close collaboration with colleagues all over Lindex in delivering solutions that strengthen our business and the digital experience for our customers.  

We are Lindex.  We are a growing fashion company that aims high and have a strong will to do good. Our higher purpose and values run through everything. And we truly believe in our ability to have an impact together and make a difference. For women, for kids and for the future. The entire retail industry is changing and at Lindex, we are in the middle of three transformations in one, summarised as – multi-channel, sustainability and digital.  

Do you have a good feeling about this and want to join our journey?     Apply today, we can’t wait to get to know more about you. Since we are eager in finding the right person to join our team, we will apply continuous selection. This means we might close the process before the set ending date. And because we like to keep it simple, we ask you to apply online (and not by email).

Ansök nu

Assistant Designer to Lindex

Designassistent
Läs mer Feb 16
Do we catch your attention when we write fashion and design? Do you have a diploma in Design or equivalent experience and want to be part of a company with a higher purpose to empower and inspire women everywhere? We are looking for an Assistant Designer to our head office located in the heart of Gothenburg.

Your role in our team. You are part of a buying team in our purchasing department, and you assist the Designers and the team by handling the everyday operations within the design process. You work according to Lindex Brand Platform and the design & buying process. You make sketches, prints and art works for commercial fashion products. You make sure that design related tasks and deliveries are kept within the timeline and continuously follow up on the design part of each order.

This is a substitute position, approximately six months (preferably start beginning of March).

Is this you? We see that you have a strong interest and knowledge in commercial fashion, you are creative and able to work organized and of course – you always have the customer in mind. You enjoy working in an ever-changing environment, where you get to grow, learn new things and work with colleagues from different parts of a company. Leading yourself, being active in your own development and giving and taking feedback are all things you know well. You are curious about digital tools and how they can support you and help you to improve your work. You believe in togetherness, and you are motivated by the possibility to make an impact. Also, this probably sounds like you:

University diploma in Design and/or equivalent experience
Good knowledge in Photoshop, Illustrator, and InDesign
Swedish and English, both spoken and written
Meritorious: work experience from retail business, graphic competence, and 3D tool CLO
We are Lindex. A growing global fashion company from Sweden. Our dedication to women, sustainability and the customer runs through everything. It is a focus we have in every step going forward. We are in the middle of an exciting transformation, best described as becoming a global and sustainable fashion company, where being digital comes naturally in every step. 

Everything we do is powered by people and we believe in doing things together because that is when we can have a greater impact. This mindset, combined with the determination and innovative spirit of our teams, has consistently driven us to deliver positive financial results. If you value flexibility and teamwork, just like us, you'll feel right at home. We offer a hybrid work setup, with your primary work location at our Gothenburg head office and the option to work remotely when possible. If this relates to you, then we are probably a great match. 

Do you have a good feeling about this and want to join our journey? Apply today, we can’t wait to get to know more about you. Since we are eager in finding the right person to join our team, we will apply continuous selection. This means we might close the process before the set ending date. Since we like to keep it simple, we ask you to apply online (and not by email.)

Ansök nu

B2B Coordinator to Lindex

Inköpsassistent
Läs mer Feb 13
Do you have a great interest in fashion and work experience within the buying or wholesale area? Are you a forward leaning, structured and communicative person? We are looking for a B2B Coordinator to our head office located in the heart of Gothenburg (at the Central station!)

Your role in our team. You are part of a dynamic team with lots of energy and exciting opportunities. In this role, you work with administrative support to the team and you are in close contact with Lindex B2B partners. You also work in close collaboration with other departments at Lindex, with cross-functional work tasks.

We understand that you want to know more about the role! Here are some more examples of what’s included: coordinate and facilitate the order placement process from beginning to end, assist in the organisation of partner meetings including the preparation of product samples, support with reports and deal with challenges that arise with orders both internally and externally. You are also the person who checks and chases purchase orders and are the primary point of contact for B2B partners administrative teams.

This is a substitute position, with start in March 2024 until June 2025. 

Is this you? To thrive in this position, we think that you are a structured, detail-focused and a forward leaning person, who is eager to learn. Do you have a big interest for fashion, have the ability to lead yourself in your work and prioritise? Then we think this is the job for you! We also see that you are a problem solver and that you have great communication skills.

Here at Lindex we believe in doing things together and we therefore think that you are a team-player, with great communication- and collaboration skills. Your interest for how digital solutions can improve your work will be appreciated in this role. You believe in togetherness and you are motivated by the possibility to make an impact. Also, this probably sounds like you:

University degree or equivalent within Textile/Buying or similar
Work experience within the buying or wholesale area in a fashion business
Good knowledge in Excel, RMS, Quest and Business Objects
English, both spoken and written
Meritorious: work experience from the department DPP at Lindex, Swedish (both spoken and written), experience of working with analysis of data
We are Lindex. A growing global fashion company from Sweden. Our dedication to women , sustainability and the customer runs through everything . It is a focus we have in every step going forward. We are in the middle of an exciting transformation, best described as becoming a global and sustainable fashion company , where being digital comes naturally in every step .    

Everything we do is powered by people and we believe in doing things together because that is when we can have a greater impact . This mindset , combined with the determination and innovative spirit of our teams, has consistently driven us to deliver positive financial results . If you value flexibility and teamwork , just like us , you'll feel right at home . We offer a hybrid work setup, with your primary work location at our Gothenburg head office and the option to work remotely when possible . If this relates to you , then we are probably a great match.  

Do you have a good feeling about this and want to join our journey? Apply today, we can’t wait to get to know more about you. Since we are eager in finding the right person to join our team, we will apply continuous selection. This means we might close the process before the set ending date. Since we like to keep it simple, we ask you to apply online (and not by email.)

Ansök nu

Digital Business Developer to Lindex

Marknadsplanerare
Läs mer Jan 16
Do you want to be part of a sales team, making sure we have the best digital customer experience? Are you a team-player with a big interest for digital business development? Great! Then you might be our next Business Developer with focus on commerce for digital channels and future unified commerce.

Your role in our team.   You are a part of Global Sales and Sales Operations team, working with business development in our digital channels. Your focus area is commerce development. This may involve integrating with various payment and shipping providers as well as securing omnichannel services in Lindex physical stores.

You work in close cross functional collaboration with your colleagues to deliver value by developing and finding solutions for our digital platforms. From the development to the implementation and follow-up of the customer experience. Since analysis is something you are great at, you identify needs and demands from our business and our customers. You also make sure we have the right requirements when it comes to tools, software and routines, related to digital development. In your role, you contribute within multiple areas but also act as an expert for all Lindex markets. By working with our digital development, you improve all part of the sales operations, by maximising sales and profitability as well as the customer experience.  

Is this you?  Do you recognise yourself as a digital expert with great analytical and communication skills? Do you have experience working with e-commerce systems and developing operational digital processes? Then we think you would be a great addition to our team! Being self-going and finding solutions comes naturally in your way of working, and for you, the customers are always top of mind. You enjoy team work and have the ability to inspire and motivate others.

You enjoy working in an ever-changing environment, where you get to grow, learn new things and work with colleagues from different parts of a company. Leading yourself, being active in your own development and giving and taking feedback are all things you know well. You believe in togetherness and you are motivated by the possibility to make an impact. Also, this probably sounds like you:   

Degree within business administration, IT or similar
Previous work experience from digital business development
Experience from working with e-commerce backend and/or unified commerce
Experience from managing payment and delivery gateway integrations
Experience from return and refund management for online channels
Experience of project management and change management globally
Experience of agile working method and systems such as Jira, Confluence or similar
English and Swedish, both written and spoken
We are Lindex. A growing global fashion company from Sweden. We exist to empower and inspire women everywhere. It is our higher purpose as a company. Our dedication to women, sustainability and customer focus runs through everything. It is a mindset that is with us every step of our journey. A journey towards being a global, digital first, brand-led and sustainable fashion company. 

At Lindex, everything we do is powered by people. We are like a big family here, with values to help us grow. And we believe in doing things together. Because two are more than one and together we can make a greater impact. If you feel the same, then we are probably a great match.  

Do you have a good feeling about this and want to join our journey?   Apply today, we can’t wait to get to know more about you. Since we are eager in finding the right person to join our team, we will apply continuous selection. This means we might close the process before the set ending date. Since we like to keep it simple, we ask you to apply online (and not by email.)

Ansök nu