Göteborg: Account Manager till bolag i stark tillväxt

Hitta ansökningsinfo om jobbet Account Manager till bolag i stark tillväxt i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2021-07-15 // Varaktighet: Heltid

Med ett systemstöd som gör livet lättare för användarna och samtidigt minskar miljöbelastningen i vårt vackra land, kommer du skapa värde för väldigt många människor och göra skillnad - på riktigt. Med hög (pro)aktivitet, starkt teamarbete och en produktportfölj i framkant, ska vi bli Sveriges främsta bolag inom vår nisch. Men vi måste agera nu! Ska du med på resan?

2MA levererar produkter/tjänster som är ledande inom sitt område. Våra lösningar hjälper våra kunder att sänka både sina kostnader och sin miljöpåverkan. Genom vad vi kallar ”Centraliserad Fordonsadministration” får våra kunder koll på allt som sker med deras fordon, samt hur dessa fordonsparker bäst kan optimeras för såväl mindre kostnader, som klimatpåverkan.

Vi är ett bolag i stark tillväxt med fortsatt höga ambitioner - därför söker vi nu (fler) säljare till vårt team. Du som säljare kommer vara med och skapa förutsättningarna för den fortsatta resan, och kommer ha en helt avgörande roll om vi ska lyckas nå vårt mål.

Om rollen

Du kommer spendera mestadels av din tid med att initiera och hålla förtroendevinnande träffar med offentliga aktörer såsom kommuner och regioner, både ”on the road” och digitalt.

Du är självklart inte ensam på resan. Du kommer att arbeta tight med alla i bolaget men framförallt med säljteamet. Vi jobbar med tydliga aktivitets- och försäljningsmål, för att ha en gemensam förväntansbild för vad som krävs av oss själva och som team för att komma dit vi vill.

Vi har en okonstlad men stark modell för hur vi jobbar med att driva försäljning och nå våra målsättningar: Hög aktivitet och bra kvalitet ger hållbara affärer. Svårare än så är det inte, men likväl ordentligt utmanande. Men mer om det när vi kör igång.

Om dig

För att må bra, trivas och bli framgångsrik i rollen är din inställning lika viktig som din erfarenhet. Du har en stark inre motor, ser möjligheter och är kreativ i hur du agerar för att nå uppsatta mål - du gillar helt enkelt att göra affärer. Givet att vi är måna om att skapa långsiktigt värde och vissa av affärerna kräver upphandling så triggar du mer på aktivitet, relationsbyggande, ökad marknaskännedom och långsiktig ökning av våra marknadsandelar mot satt målbild än snabba avslut.

Som person har du fått höra att du är ödmjuk, förtroendeingivande och har lätt för att etablera relationer. Att agera proaktivt, dvs arbeta uppsökande och ha en hög aktivitetsgrad är något du verkligen trivs med. Genom dina erfarenheter av B2B-försäljning är du trygg i din förmåga att lyssna in och förstå kundens verkliga behov och samtidigt är du lyhörd för idéer som i framtiden kan leda till nya intressanta tjänster för 2MA. Du är en lika god lyssnare som talare och presentatör. För det är inte bara en produkt du ska pitcha utan snarare förmedla ett arbetssätt som gör livet bättre för många.

Känner du igen dig i dessa personliga egenskaper och mindset, så har du alla förutsättningar för att må bra, trivas och göra ett riktigt bra jobb hos oss. Om du har med dig erfarenheter från försäljning av mjukvara/system ser vi det som meriterande, det är även ett stort plus om du har jobbat mot offentlig sektor.

2MA har kontor i Härnösand, men för denna roll kan du likväl bo i Göteborg. Några av våra systerbolag finns där och våra kunder finns utspridda i vårt avlånga land.

Låter det intressant?

Hör av dig så hittar vi en tid för att prata vidare. Läs gärna mer om 2MA på vår hemsida eller här på karriärsajten (här kan du också ansöka).

Har du frågor eller funderingar om 2MA kan vara något för dig - kontakta Mathias Johansson, VD på (mailto:mathias.johansson@2ma.se). Hoppas vi ses!

Hur det är hos oss

Vi på 2MA är ett innovativt team som alltid söker nya utmaningar. Vi tror att innovationskraft, ”fritt” skapande och tillit skapar framgång både personligt och för företaget. Ledorden "tillsammans med våra kunder" ska både genomsyra det vi gör på en arbetsplats samt skapa engagemang och gemensam framgång. Alla strävar åt samma håll och varje del i teamet är en viktig pusselbit för att nå målen vi sätter.

Vi utvecklar själva våra tjänster och produkter från vårt kontor i Härnösand, där vi är 8 medarbetare inom utveckling, marknad, support. På så vis har vi skapat oss en förmåga att möta våra kunders önskemål - på en marknad med snabba omställningar.

Våra lösningar används främst av offentliga organisationer och företag - som vill förenkla administrationen av sina yrkesbilar, firmabilar och förmånsbilar.

En del av Progrits

2MA?är sedan början på 2021 en del av?Progrits?- en nordisk mjukvarukoncern med ett tiotal entreprenörsdrivna bolag inom branscherna fordon, e-handel/logistik och resor. Vi drivs av teknisk innovation, med kravet att kundnyttan alltid står i centrum.?

Progrits?innebär ökade möjligheter för utveckling både för oss som företag och för dig som anställd. Det innebär dessutom en större trygghet då satsningar görs på lång sikt och med uthållighet.

Är du som oss, tror vi att du vill känna meningsfullhet på jobbet och vara med om att göra?2MA?till ett ännu bättre och roligare ställe att jobba på. För roligt är viktigt?-?jobbet är en för stor del av livet för att inte ha kul.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Internationell säljare

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Internationell säljare.

Senior Partner Sales Representative

Läs mer Feb 14
Job description
The Senior Partner Sales Representative will be responsible for recruiting, on-boarding, and managing global partners to increase sales of our low-code platform Novacura Flow. Reporting to the VP Sales, you will work very closely with Sales and Marketing teams to increase the partner pipeline and go-to-market activities that bring new clients to the platform.

Key Responsibilities:

- Identify, recruit, and onboard new partners to expand our ecosystem and drive sales through indirect channels.

- Develop business opportunities through channel of partners, including developing and implementing Marketing Plans as well as working with local Sales Staff and Professional Services personnel to identify new business opportunities and to increase sales each year.

- Collaborate with the Marketing and Product teams to develop and implement effective go-to-market strategies with new and existing partners.

- Coordinate with cross-functional teams, including sales, marketing, product, and customer success, to ensure partner programs are successful and aligned with overall company objectives.

- Work closely with Partners to qualify prospects and evaluate their needs from pre-sales consulting to closing, specially teaching them how to close on every step of the sale.

- Conduct workshops to educate partners as well as end-user webinars and seminars and presentations to close business

- Provide timely, accurate, and constructive written and oral communications to management regarding monthly activity, including updating CRM and uploading reports.

About you
We are looking for a Senior Partner Sales Representative that likes challenges and has a history of successfully, consistently achieving revenue goals and objectives, within a complex client acquisition driven business, preferably in the mid-market or enterprise space. You have a passion for getting things done and seizing opportunities. You are self-motivated and have the ability to work independently within company policy, targets, and budget. You can lead and motivate people and have the ability to analyze business processes to find individual solutions. In addition, you have:

- University degree or equivalent

- 3-5 years’ experience in a sales role, preferably proven track record of partner sales

- Experience working in a Recurring Revenue or SaaS organization

- Excellent verbal/presentation and written communication skills

- Above average computer skills and have the ability to competently demonstrate software functionality

- Fluent in English and Swedish - French will be a plus

What we offer
We offer you a global role in a dynamic and fast-growing company at the forefront of technology. We provide competitive benefits, compensation based on competence and performance, and opportunities for career advancement. Our brand-new office in the heart of Gothenburg offers a breathtaking panoramic view, Friday breakfasts, and highly skilled Novacurians to hang out with.

How to apply
If you think we’re a good match, apply today! Selection is done continuously so don’t miss your chance. Please make sure to send us your CV in English, as we are an international operating company. For questions regarding the recruitment process, please contact Ellen Jingrot, Global Talent Acquisition Specialist, at ellen.jingrot@novacura.com. For questions regarding the position, please contact Aksel Jarlbäck, VP Sales, at aksel.jarlback@novacura.se.

About Novacura
At Novacura we are passionate about solutions that enable our customers to work smarter and faster in their businesses. We work with several business systems and our own unique product - Novacura Flow, a low-code development platform that helps, among others, to extend ERP systems. We are a global organization with close cooperation between our offices in different countries and we have high ambitions to continue to develop and grow in all our markets.

Ansök nu

Sales Manager

Läs mer Jan 29
Smart Eye is leading the global market for Driver Monitoring Systems, which will soon be a standard component in every car. Monitoring the driver behavior is safety critical both for normal driving as well as for autonomous driving. We are constantly growing and are now looking for a Sales Manager who wants to join our team.

Smart Eye provides a high-tech work environment in an exciting and expanding business, specializing in advanced driver monitoring systems and in-cabin sensing software for the automotive industry. Our cutting-edge technology is designed to enhance safety and driver experience in vehicles, and we are seeking a highly motivated and experienced Sales Manager to drive international sales growth and expand our market presence with Tier 1 suppliers and OEMs.

You can find our modern office close to Järntorget, in the city-centre of Gothenburg, with great access by bus, tram, bike boat and car. On top of that, our espresso machine makes the best coffee in Gothenburg!

Your Role

As Sales Manager, you will be responsible for developing and executing a strategic sales plan to drive the adoption of our driver monitoring systems and in-cabin sensing software within the international automotive market. The successful candidate will work closely with Tier 1 suppliers and OEMs to understand their needs, promote our products, and establish long-term partnerships. The role requires a deep understanding of the automotive industry, strong technical knowledge of driver monitoring systems and a proven track record of success in international sales.

Reporting to: Solmaz Shahmehr, Executive VP Automotive & Applied AI

Location: Smart Eye AB, Headquarters (Gothenburg), Germany or USA (Michigan)
?Must-have-skills:

-
Develop and implement a comprehensive sales strategy to drive international sales growth of driver monitoring systems and in-cabin sensing software within the automotive industry.

-
Identify and prioritize target Tier 1 suppliers and OEMs to establish and maintain strong business relationships.

-
Understand customer requirements and work closely with our technical and product teams to customize solutions that meet the specific needs of each customer.

-
Collaborate with internal cross-functional teams to ensure successful product launches and customer satisfaction.

-
Lead negotiations and work closely with legal and finance teams to finalize contracts and agreements.

- Provide accurate sales forecasts, reports, and market intelligence to senior management.

Qualifications:

- Bachelor's degree in Engineering, or a related field; MBA or advanced technical degree is a plus.
-
Proven track record of at least 5 years in international sales within the automotive industry, with a focus on selling advanced automotive technologies or software solutions to Tier 1 suppliers and OEMs.

-
Deep understanding of driver monitoring systems, in-cabin sensing software, and automotive safety technologies.

-
Strong negotiation, communication, and presentation skills.

-
Ability to travel internationally as needed.


Your Profile

Smart Eye is an equal opportunity employer. We celebrate diversity and are committed to creating an inclusive environment for all employees.
We welcome all types of personalities and believe in a true mix of people to create a dynamic work environment.

- Ability to work independently in an environment that changes rapidly.
- A positive, enthusiastic, open, entrepreneurial attitude and a willingness to work closely with customers as well as other functions within Smart Eye to achieve the growth.
- Strong analytical, creative skills. Independent, Self-driven, Thorough, Curious and with a strong interest in new technologies.
- Communication skills with fluency in English. Swedish and other languages are a merit.

Interviews are held on a continuous basis, so we highly recommend that you submit your application at your earliest convenience. Welcome with your application.

We offer a competitive compensation package, including base salary, commission, and benefits.

If you are passionate about cutting-edge automotive technologies and have a proven track record of driving international sales within the automotive industry, we would love to hear from you. Join us in shaping the future of automotive safety and driver experience with our innovative driver monitoring systems and in-cabin sensing software.

Smart Eye is the global leader in Human Insight AI, technology that understands, supports and predicts human behavior in complex environments. Together with our subsidiaries Affectiva and iMotions, we are bridging the gap between humans and machines for a safe and sustainable future.

Today, our technology is embedded in next-generation vehicles, leading the way towards human-centric mobility through Driver Monitoring Systems and Interior Sensing solutions. Our Research Instruments offer unparalleled insights into automotive, aviation, assistive technology, behavioral science and many more fields.

Our subsidiary Affectiva is humanizing technology by pioneering Emotion AI, helping companies gain a deeper understanding of how consumers engage with their content, products and services, in automotive, media & entertainment, market research and beyond.

Our subsidiary iMotions provides the world’s leading biosensor software platform, that synchronizes data streams in real time from multiple sensors.

Smart Eye was founded in 1999 and is headquartered in Sweden with offices in the US, UK, Germany, Denmark, Egypt, Japan, Singapore and China. A publicly traded company since 2016, our customers include NASA, Nissan, Boeing, Honeywell, Volvo, GM, BMW, Geely, Harvard University, over 1,300 research organizations around the world, 70% of the world’s largest advertisers and 28% of the Fortune Global 500 companies.

Visit www.smarteye.ai for more information.

Ansök nu

Teknisk Exportsäljare / International Area Sales Manager

Läs mer Mar 12
Precimeter - ett världsledande företag med HK i Göteborg söker Exportsäljare! Har du en teknisk kunskap inom el-/automation och vill arbeta med försäljning över hela världen, då finns nu chansen att utvecklas som internationell säljare tillsammans med kompetenta och trevliga kollegor på tillväxtbolaget Precimeter - en del av Lagercrantz Group. Koncernen består av ett 70-tal värdeskapande företag, en teknikgrupp som alla fokuserar på mervärde i nischer, d v s att erbjuda specifik teknik till specifika kunder på specifika marknader.

OM TJÄNSTEN – ANSVAR OCH UPPGIFTER
I rollen som Area Sales Manager / Exportsäljare kommer du med ditt affärsinriktade och engagerade förhållningssätt aktivt att bearbeta en marknad av både nya och befintliga kunder och agenter. Vidare ansvarar du för att självständigt driva hela affärsprocessen, från att identifiera potentiella slutkunder, till att kontraktera lönsamma och långsiktiga samarbeten. Världen är din arbetsplats och du träffar kunder från olika kulturer, vilket kräver ett agilt arbetssätt, självledarskap och affärsmannaskap på hög nivå. Du deltar även på mässor några gånger om året.

Du rapporterar direkt till Försäljningschef Jonatan Lindstrand och tillsammans bygger ni upp och utvecklar ett starkt kund- och agentnätverk på den utländska marknaden. När du inte är på affärsresor utanför Sverige, utgår du från Precimeters nybyggda huvudkontor i Göteborg.

OM PRECIMETER
Precimeter levererar högpresterande premiumprodukter inom mätteknik och flödesstyrning för gjuterier. Precimeter är ett världsledande och globalt företag som fokuserat på att ligga i framkant av utvecklingen och strävat efter att överträffa marknadens förväntningar. Precimeter är ett växande bolag med en stark ägare och en företagskultur med värderingar som präglas av långsiktighet, kvalité, kundfokus och engagemang.



https://youtu.be/yx144raVnls

PRECIMETER ERBJUDER
Attraktiv tjänst som kan leda långt i en stabil koncern med en stark ägare – Lagercrantz Group.
Internationell tjänst, där du får chans att utveckla ditt affärsmannaskap på hög nivå och inom olika kulturer.
Möjlighet att bygga upp och vidareutveckla ett internationellt partnernätverk / agenter, samt identifiera slutkunder och kanaler till dessa.
En arbetsplats som andas hög kompetens, kundfokus, ett genuint engagemang och laganda.
Utveckling, eget initiativtagande, ansvar och en del av en grupp som trivs tillsammans!

OM DIG – EGENSKAPER OCH FÖRMÅGOR

Vi söker dig som med eget driv och resultatfokus, vill vara med och bidra till Precimeters fortsatta utveckling internationellt. Du har lätt för att bygga relationer och skapar enkelt starkt förtroende hos kunder. Med god samarbetsvilja, stort kundfokus och förståelse för helheten, arbetar du för att Precimeter når långsiktiga sälj- och resultatmål. Om dig i korthet:

Teknisk och erfarenhet från försäljning av tekniska lösningar, system och produkter, samt gärna teknisk utbildning inom el, automation och/eller mekatronik.
Dynamisk, social och positiv - en god relationsbyggare med fokus på att skapa långsiktiga samarbeten.
Lagspelare och du motiveras av att skapa arbetsglädje och resultat tillsammans med dina kollegor.
Engagerad och genuint intresserad av att skapa förtroende hos kunder och kollegor.
Affärsmässig, med förståelse för helheten i affärsprocessen och mod att utmana kunden och ställa rätt frågor.
Starkt självledarskap och ansvarstagande för ditt uppdrag.
God affärsengelska i tal och skrift, samt gärna erfarenhet från försäljning på den utländska marknaden.
B-körkort, samt vilja och möjlighet att resa internationell i tjänsten.


Du som söker kan med fördel vara relativt nyexaminerad från Chalmers eller annan relevant teknisk utbildning och ha upp till 2-3 års erfarenhet av teknisk B2B försäljning. Har du kunskap inom El-/automation och vill du jobba internationellt för att tillsammans med partners worldwide sälja avancerade mätinstrument som mäter flödesnivåreglering inom gjuteribranschen? Då ser vi fram emot din ansökan - Varmt välkommen!

ANSÖKAN
I denna rekrytering samarbetar vi med SalesOnlys rekryteringskonsulter Kajsa Sandén. Önskas ytterligare information kring tjänsten är du välkommen att kontakta Kajsa, på tel: 0735-21 65 31 eller via e-post: kajsa.sanden@salesonly.se. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. Urval sker löpande och intervjuer genomförs under vecka 11-14.

KORT OM PRECIMETER
The core business and focus of Precimeter is molten metal level and flow control. Precimeter is a globally active company headquartered in Sweden. We are also located in Germany, U.S.A and China. In order to provide excellent service to our worldwide customers we are working with local representatives worldwide and are represented in more than 50 countries servicing the local markets.

The core business and focus of Precimeter is molten metal level and flow control. To achieve this Precimeter is divided in four different product areas. Precimeter Non Ferrous provides sensors and equipment for control of molten nonferrous metals, especially liquid aluminium. The companies that use our equipment are given a solid step forward towards success.

Ansök nu

C-PRO söker sin nästa tekniska säljare!

Läs mer Mar 5
Är du en person med stark förmåga att kommunicera tekniska koncept till kunder och leverantörer? Har du även tidigare erfarenhet av teknisk försäljning inom främst industriella sektorer? Besitter du dessutom en teknisk förståelse och en beprövad förmåga att förstå och tillgodose kundernas behov? C-PRO är i en expansiv fas och välkomnar nu dig som är beredd att göra ett betydande bidrag till deras verksamhet och växa tillsammans. Välkommen med din ansökan redan idag!

OM TJÄNSTEN
C-PRO etablerades 1987 och har sedan dess varit en förtroendeingivande leverantör till den svenska tillverkningsindustrin och fortsätter att driva innovation och kvalitet i allt dem gör. Tack vare sina år i branschen är C-PRO en omtyckt partner för både kund och leverantör för material inom el och automation. Med ett noggrant utvalt sortiment av produkter, utformade för att möta de mest krävande behoven, levererar företaget högkvalitativa lösningar för kunder inom industriautomation, infrastruktur och förnybar energi.

Som teknisk säljare hos C-PRO kommer du att arbeta med försäljning av hela deras produktsortiment. I denna nyckelroll är det avgörande att du inte bara har kunden i fokus, utan också förmågan att förstå deras verksamhet, tekniska utmaningar och behov för att skapa och upprätthålla långsiktiga affärsrelationer. Din huvuduppgift i rollen kommer vara att självständigt identifiera affärsmöjligheter genom att engagera både befintliga och potentiella kunder. Du kommer att vara en central del av C-PROs verksamhet och verka mellan Åmål och Trelleborg. Rapportering kommer att ske dels till Säljchefen och till VD:n i Göteborg, där även ditt kontor kommer att vara beläget.

Du erbjuds
- Att bli del utav ett bolag som står inför en spännande expansion
- En fri roll där du får stort eget ansvar genom att bearbeta befintliga kunder och med eget driv bygga upp nya kundrelationer och kundsegment
- Att få bli en del av ett företag där kollegorna trivs och har roligt tillsammans i en familjär och utvecklande miljö
- Tjänstebil

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Bearbetning av befintliga och potentiella kunder
* Utreda kundens behov av produkt och tekniska lösningar
* Genomföra tjänsteresor för att möta kunder och utveckla affärsrelationer
* Fokusera på att upprätthålla och vårda befintliga kundrelationer för att säkerställa långsiktig kundnöjdhet
* Driva och ansvara för hela säljprocessen
* Offertskrivning och prissättning från grund
* Uppföljning av besök, förfrågningar och offerter via telefon
* Deltagande på fysiska mässor där C-PRO ställer ut och/eller besöker vid ett fåtal ggr/år


VI SÖKER DIG SOM
Har en teknisk expertis, förståelse och ett tekniskt intresse vilket är nyckeln till framgång som säljare hos C-PRO. Förståelse för deras produkter och tekniska lösningar gör dig till en förtroendeingivande rådgivare för kunder. Detta är en utmärkt möjlighet för dig som vill kombinera din tekniska bakgrund med dina tidigare säljfärdigheter för att bli en framgångsrik teknisk säljare hos C-PRO. Utöver en teknisk förståelse och erfarenhet av att bygga långsiktiga relationer som säljare, ser vi att följande är fördelaktigt att ta med sig in i rollen som Teknisk Säljare hos C-PRO;
- Erfarenhet inom teknisk försäljning på fält - gärna mot industri
- Tekniskt Gymnasium eller en eftergymnasial utbildning inom elektronik eller teknik alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet
- Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska då det kommer att användas i det dagliga arbetet
- God systemvana med fördel inom Visma och CRM-system
- Trivs i en resande tjänst och ute på fält
- Har B-körkort

Det är meriterande om du har
- Branscherfarenhet
- Erfarenhet av el och automationsteknik
Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Driven
- Uthållighet
- Självgående
- Relationsskapande

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
För mer information om C-PRO - klicka här!

Ansök nu

Sales Executive Transport & Logistics to Enigio, Gothenburg

Läs mer Mar 25
Enigio is a global technology provider of trace:original - a standardised solution for digital original documents that enable paperless trade. Our solution ensures consistency, integrity, traceability, and possession of digital information, making data available only to those who should have access to it while protecting it from manipulation. This means that you can maintain a completely digital process for original documents with all the security, efficiency and convenience of digital documents. Enigio has offices in Sweden, UK and the Middle East. We work with some of the largest global software and platform providers for Trade Finance and Transport & Logistics.




About the Role:

We are now seeking a motivated Sales Executive in Gothenburg! This role offers a unique opportunity to contribute to a scale-up company with ambitious growth plans in the trade finance and transport & logistics sector. The ideal candidate will be a seasoned sales professional with approximately 3-5 years of experience in a similar role within the industry. We are looking for someone with the right personality and attitude to drive sales, forge strong relationships with clients, and navigate the complexities of digital solutions in global trade.

Key Responsibilities:

Develop and execute sales strategies to meet revenue targets in the transport and logistics sector.
Build and maintain strong, long-lasting customer relationships.
Understand customer needs and requirements to promote suitable Enigio solutions.
Collaborate with internal teams to ensure client success and satisfaction.
Stay abreast of industry trends, market conditions, and competitive activities.


Requirements:

3-5 years of sales experience in the transport and logistics industry.
Proven track record of achieving sales targets.
Strong understanding of digital transformation and its impact on global trade.
Excellent communication, negotiation, and interpersonal skills.
The ability to work independently and as part of a team in a fast-paced environment.
Fluent in English; additional languages are a plus.


Why join Enigio?

Be part of a pioneering company transforming global trade through digital solutions.
Work in an environment that values innovation, integrity, and collaboration.
Contribute to a sustainable future by reducing the carbon footprint associated with paper-based trade processes.
Competitive compensation package and opportunities for professional growth.


In this recruitment Enigio cooperate with Jerrie, and we welcome your application with CV and cover letter at jerrie.se If you have any questions regarding the position, you are welcome to contact Cecilia Jarlsmark +46 72 305 33 43 or cecilia.jarlsmark@jerrie.se

Join us in revolutionizing global trade with digital solutions!

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Progrits AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Progrits AB .

Sales & Marketing Analytics Manager till växande mjukvarukoncern

Marknadsanalytiker
Läs mer Okt 4
Är du en energifylld och analytisk person som dessutom får saker att hända? Känner du, efter några år i karriären, dig redo att ta nästa kliv? Då ska du läsa vidare om vår tjänst inom Sales & Marketing Analytics - en viktig del i vår fortsatta tillväxtresa som scale up-bolag!

Progrits är ett ledande programvarubolag inom vertikal mjukvara och informationstjänster för business to business. Vi utvecklar och levererar verksamhetskritiska programvaror och informationstjänster inom fordonshandel, transport och logistik, samt integrerad e-handel. Med drygt 200 anställda, 4900 privata och offentliga kunder i 20 länder, och en omsättning på drygt 300 MSEK är vårt fokus att leverera produkter och lösningar som förenklar och automatiserar arbetet för våra kunder och deras organisationer.

Genom att vi, personerna bakom och i Progrits, alla har erfarenheter från att vara entreprenörer, ledare eller experter så vet vi att det oftast inte är att tycka rätt som är det viktigaste och svåraste, utan mer att få rätt saker att hända.

Vi är en platt och prestigelös organisation, all form av image, ”det där är inte mitt bord” och politik lämnar vi åt andra. Vi vill se människor och vår verksamhet utvecklas, och för det krävs handling, inte tyckande.

Om rollen

Vi är mitt uppe i vår tillväxtresa, och för att ytterligare accelerera den utökar vi vårt centrala team med en tjänst inom Sales & Marketing Analytics. Vår ambition är att bli ännu starkare i att agera som företagsgrupp, där målet är att summan blir större än delarna. Rollen innebär en stor bredd vad gäller strategiskt och operativt arbete, där du både planerar långsiktigt och kavlar upp ärmarna för att slutföra uppgiften.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att stödja dotterbolagen med analys av sälj och marknadsrelaterad data, baserat på både externa underlag samt data från vår koncerngemensamma kundmaster. Med hjälp av din kunskap inom sälj- och marknadsföring samt analysen som underlag, kommer du med konkreta planer och förslag på actions, för att sedan tillsammans med dotterbolagen driva och leda genomförandet av dessa - allt för att ta våra dotterbolags försäljning till nästa nivå.

Du får en unik möjlighet att sätta dig in i olika branscher, och de utmaningar som våra bolag står inför, och dessutom få göra skillnad ”på riktigt”.

Du kommer att rapportera till Progrits ledningsgrupp.

Om dig

Vi tror att du har jobbat några år efter avslutad examen, och nu är redo att accelerera din karriär i en scale up-miljö. När du mår och levererar som bäst, kombinerar du din analytiska förmåga med din ”doer”-mentalitet. Hos oss innebär det att underbygga och ta beslut på kund/affärsdriven data, för att sedan tillsammans med VD på dotterbolaget och central ledningsgrupp genomföra beslutet, oavsett om det innebär att gå in på en helt ny marknad eller utveckla en ny produkt. För att lyckas med detta, är du erkänt duktig på att kommunicera och entusiasmera, för att få med dig alla stakeholders på tåget. Kort sagt bygga goda, förtroendefulla relationer.

Vi vet att verkligheten inte ser ut som en pivot-tabell, och det vet du med. Men ur en komplex och många gånger otydlig verklighet skapar du struktur och tydlighet. Troligtvis har du gjort just detta i din nuvarande roll, kanske som konsult? Och, gjort det så bra att du nu är redo för nya utmaningar. Vi tror nämligen att du har viljan och ambitionen att växa i rollen, för att på sikt kunna ta ett än större ansvar i något av våra dotterbolag eller centralt på Progrits. Du bor troligtvis i Göteborg eller Stockholm, men då vi har dotterbolag på olika ställen i landet kan det finnas möjligheter på annan ort också.

Låter det intressant - sök tjänsten här eller tipsa någon du tror skulle passa bra!

Ansök nu

Ansvarig för Integration & Synergies i växande mjukvarukoncern

Organisationsutvecklare
Läs mer Okt 4
Är du en förtroendeingivande och analytisk person som dessutom får saker att hända? Känner du, efter några år i karriären, dig redo att ta nästa kliv? Då ska du läsa vidare om vår tjänst inom Integration & Synergies - en viktig del i vår fortsatta tillväxtresa som scale up-bolag!

Progrits är ett ledande programvarubolag inom vertikal mjukvara och informationstjänster för business to business. Vi utvecklar och levererar verksamhetskritiska programvaror och informationstjänster inom fordonshandel, transport och logistik, samt integrerad e-handel. Med drygt 200 anställda, 4900 privata och offentliga kunder i 20 länder, och en omsättning på drygt 300 MSEK är vårt fokus att leverera produkter och lösningar som förenklar och automatiserar arbetet för våra kunder och deras organisationer.

Genom att vi, personerna bakom och i Progrits, alla har erfarenheter från att vara entreprenörer, ledare eller experter så vet vi att det oftast inte är att tycka rätt som är det viktigaste och svåraste, utan mer att få rätt saker att hända.

Vi är en platt och prestigelös organisation, all form av image, ”det där är inte mitt bord” och politik lämnar vi åt andra. Vi vill se människor och vår verksamhet utvecklas, och för det krävs handling, inte tyckande.

Om rollen

Vi är mitt uppe i vår tillväxtresa, och för att ytterligare accelerera den utökar vi vårt centrala team med en tjänst inom Integration & Synergies. Vår ambition är att bli ännu starkare i att agera som företagsgrupp, där målet är att summan blir större än delarna. Rollen innebär en stor bredd vad gäller strategiskt och operativt arbete, där du både planerar långsiktigt och kavlar upp ärmarna för att slutföra uppgiften.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att driva bolagsöverskridande initiativ och projekt för att realisera synergier samt aktivt identifiera fler möjligheter för samarbeten inom främst produkt och erbjudande mellan våra bolag. En viktig del i rollen är att utvärdera potentiella förvärv med fokus på att identifiera möjligheter till framtida synergier. Att kunna visa på och mäta effekterna av synergier och integrationer tillhör också denna roll.

Du får en unik möjlighet att sätta dig in i olika branscher, och de utmaningar som våra bolag står inför, och dessutom få göra skillnad ”på riktigt”.

Du kommer att rapportera direkt till Progrits ledningsgrupp.

Om dig

Vi tror att du har jobbat några år efter avslutad examen, och nu är redo att accelerera din karriär i en scale up-miljö. När du mår och levererar som bäst, kombinerar du din analytiska förmåga med din ”doer”-mentalitet. Hos oss innebär det att underbygga och ta beslut på kund/affärsdriven data, för att sedan tillsammans med VD på dotterbolaget och central ledningsgrupp genomföra beslutet, oavsett om det innebär att gå in på en helt ny marknad eller utveckla en ny produkt. För att lyckas med detta, är du erkänt duktig på att kommunicera och entusiasmera, för att få med dig alla stakeholders på tåget. Kort sagt bygga goda, förtroendefulla relationer.

Vi vet att verkligheten inte ser ut som en pivot-tabell, och det vet du med. Men ur en komplex och många gånger otydlig verklighet skapar du struktur och tydlighet. Troligtvis har du gjort just detta i din nuvarande roll, kanske som konsult? Och, gjort det så bra att du nu är redo för nya utmaningar. Vi tror nämligen att du har viljan och ambitionen att växa i rollen, för att på sikt kunna ta ett än större ansvar i något av våra dotterbolag eller centralt på Progrits. Du bor troligtvis i Göteborg eller Stockholm, men då vi har dotterbolag på olika ställen i landet kan det finnas möjligheter på annan ort också.

Låter det intressant - sök tjänsten här eller tipsa någon du tror skulle passa bra!

Ansök nu

High potential till mjukvarukoncern i stark tillväxt

Organisationsutvecklare
Läs mer Sep 29
Är du en energifylld och analytisk person som dessutom får saker att hända? Känner du, efter några år i karriären, dig redo att ta nästa kliv? Då ska du läsa vidare om de nya tjänster vi utökar vårt Progrits-team med - en viktig del i vår fortsatta tillväxtresa som scale up-bolag!

Progrits är ett ledande programvarubolag inom vertikal mjukvara och informationstjänster för business to business. Vi utvecklar och levererar verksamhetskritiska programvaror och informationstjänster inom fordonshandel, transport och logistik, samt integrerad e-handel. Med drygt 200 anställda, 4900 privata och offentliga kunder i 20 länder, och en omsättning på drygt 300 MSEK är vårt fokus att leverera produkter och lösningar som förenklar och automatiserar arbetet för våra kunder och deras organisationer.

Genom att vi, personerna bakom och i Progrits, alla har erfarenheter från att vara entreprenörer, ledare eller experter så vet vi att det oftast inte är att tycka rätt som är det viktigaste och svåraste, utan mer att få rätt saker att hända.

Vi är en platt och prestigelös organisation, all form av image, ”det där är inte mitt bord” och politik lämnar vi åt andra. Vi vill se människor och vår verksamhet utvecklas, och för det krävs handling, inte tyckande.

Om rollerna

Vi är mitt uppe i vår tillväxtresa, och för att ytterligare accelerera den utökar vi vårt centrala team med två nya tjänster. Vår ambition är att bli ännu starkare i att agera som företagsgrupp, där målet är att summan blir större än delarna. Inriktningarna skiljer sig åt sinsemellan, men har en gemensam grund att stå på. De har båda en stor bredd vad gäller strategiskt och operativt arbete, där du både planerar långsiktigt och kavlar upp ärmarna för att slutföra uppgiften. Strategiskt stöttar du genom att ta fram beslutsunderlag, analysera affär och nyckeltal samt förbereder underlag till ledningsgrupp och styrelse. Operativt är du med i beslutsfattandet och hands-on när besluten ska omvandlas till actions. Du får en unik möjlighet att sätta dig in i olika branscher, och de utmaningar som våra bolag står inför, och dessutom få göra skillnad ”på riktigt”. Inriktningarna är:

- Integration & Synergies. Huvudsakliga arbetsuppgifter är att driva bolagsöverskridande initiativ och projekt för att realisera synergier samt aktivt identifiera fler möjligheter för samarbeten inom främst produkt och erbjudande mellan våra bolag. En viktig del i rollen är att utvärdera potentiella förvärv och identifiera möjligheter till framtida synergier. Att kunna visa på och mäta effekterna av synergier och integrationer är betydelsefullt i denna roll.

- Sales & Marketing Analytics. Huvudsakliga arbetsuppgifter är att stödja dotterbolagen med analys av sälj och marknadsrelaterad data, baserat på både externa underlag samt data från vår koncerngemensamma kundmaster. Med hjälp av ditt driv inom sälj- och marknadsföring samt analysen som underlag, kommer du med konkreta planer och förslag på actions, för att sedan tillsammans med dotterbolagen driva och leda genomförandet av dessa - allt för att ta våra dotterbolags försäljning till nästa nivå!

Båda roller rapporterar till någon i Progrits ledningsgrupp.

Om dig

Vi tror att du har jobbat några år efter avslutad examen, och nu är redo att accelerera din karriär i en scale up-miljö. När du mår och levererar som bäst, kombinerar du din analytiska förmåga med din ”doer”-mentalitet. Hos oss innebär det att underbygga och ta beslut på kund/affärsdriven data, för att sedan tillsammans med VD på dotterbolaget och central ledningsgrupp genomföra beslutet, oavsett om det innebär att gå in på en helt ny marknad eller utveckla en ny produkt. För att lyckas med detta, är du erkänt duktig på att kommunicera och entusiasmera, för att få med dig alla stakeholders på tåget. Kort sagt bygga goda, förtroendefulla relationer.

Vi vet att verkligheten inte ser ut som en pivot-tabell, och det vet du med. Men ur en komplex och många gånger otydlig verklighet skapar du struktur och tydlighet. Troligtvis har du gjort just detta i din nuvarande roll, kanske som konsult? Och, gjort det så bra att du nu är redo för nya utmaningar. Vi tror nämligen att du har viljan och ambitionen att växa i rollen, för att på sikt kunna ta ett än större ansvar i något av våra dotterbolag eller centralt på Progrits. Du bor troligtvis i Göteborg eller Stockholm, men då vi har dotterbolag på olika ställen i landet kan det finnas möjligheter på annan ort också.

Låter det intressant - sök tjänsten här eller tipsa någon du tror skulle passa bra!

Ansök nu

Tech Talent Acquisition Specialist med intresse för People & Culture

Researcher, rekrytering
Läs mer Sep 22
Tycker dina vänner att du är lite väl tech-nördig för att inte jobba med systemutveckling själv? Får du energi av möten med människor och att se deras potential? Och, sist men verkligen inte minst, vill du ta nästa kliv i din karriär?

Det klivet kan vara rakt in hos oss på Progrits. Progrits är en nordisk mjukvarukoncern, mitt uppe i en accelererande tillväxtresa. På huvudkontoret i Göteborg är vi ett tjugotal personer som jobbar med att stötta, stärka och utveckla våra dotterbolag. Det gör vi genom extra muskler inom ledning, affärsutveckling, HR, marknad och ekonomi - så våra dotterbolag kan fokusera på sina kärnverksamheter.

Om rollen

Tillväxt är otroligt viktigt för gruppens bolag, där kompetensförsörjning är en nyckel för att lyckas nå satta mål. Detta ställer höga krav på oss som inhouse-byrå, då vi menar att vi är bättre än externa alternativ.

I den här rollen kommer du ägna merparten av din arbetstid åt att hitta rätt person till rätt plats, då det är avgörande för våra bolags framgång. Vi har, precis som alla andra företag inom IT, ibland svårt att hitta vissa kompetenser. Det finns ingen ”secret sauce” när det kommer till rekrytering, utan vi tror att ett ärligt Employer Brand tillsammans med en personlig rekryteringsprocess och en rejäl dos grit gör att vi lyckas med vårt uppdrag; att tillsätta lediga tjänster och därmed utveckla våra bolag fortare och än bättre.

För att vi ska lyckas med ovanstående, kommer du i nära samarbete med bolagens VD eller rekryterande chef ansvara för allt som driver en rekryteringsprocess framåt. Detta inkluderar bland annat framtagning av kravspecifikation, annonsskrivning, search, intervjuer, referenstagning och sedan stöttning när det kommer till pre-/onboarding. Att ha ett långsiktigt Employer Branding-tänk är också givet för dig i ditt dagliga arbete.

Med tiden kommer du erbjudas möjlighet att ta mer och mer ansvar när det kommer till People-relaterade frågor inom koncernen.

Om dig

Vi tror att du är nyfiken på andra människor och gillar att ha många kontaktytor. Och, för att bli en riktigt vass talangjägare, har du en god dos införsäljningsförmåga!

Med din bakgrund från andra techbolag och/eller rekryteringsföretag, där du under flera år har fokuserat på att hitta talanger med koppling till mjukvara, kommer du att bidra till gruppen och stärka oss som team. Det är självklart inte bara utvecklare vi söker efter, så har du rekryterat till olika positioner är det en fördel.

Det är meriterande om du dessutom har erfarenhet av HR och recruitment marketing, eller har jobbat med onboarding och kulturfrågor. Men att du vill jobba med dessa frågor är tillräckligt för oss.

Intressant? Ta kontakt!

Låter det här som ett team, en arbetsmiljö och kultur du skulle kunna trivas i - då vill vi gärna höra mer från dig! Sök jobbet, connecta med oss eller dela detta med någon du tror skulle passa in!

Har du frågor om tjänsten, teamet eller företaget hör du av dig till Johanna Müller-Wolf (CHRO) på johanna.mullerwolf@progrits.se.

Vilka vi är

Progrits är ett ledande programvarubolag inom vertikal mjukvara och informationstjänster för business to business. Vi utvecklar och levererar verksamhetskritiska programvaror och informationstjänster inom fordonshandel, transport och logistik, samt integrerad e-handel. Med drygt 200 anställda, 4900 privata och offentliga kunder i 20 länder, och en omsättning på drygt 300 MSEK är vårt fokus att leverera produkter och lösningar som förenklar och automatiserar arbetet för våra kunder och deras organisationer. Sedan 2023 är Progrits en del av Axcel, ett nordiskt private equity bolag med stort intresse för tech-sektorn.

För våra drygt 200 medarbetare i koncernen är grit en viktig del i jobbet. Det innebär att vi är ihärdiga, beslutsamma och vågar ta oss an utmaningar tillsammans. Förutsättningarna är inte alltid optimala och riktlinjerna satta - precis som livet i allmänhet. Hos oss kan det betyda alltifrån systemuppdateringar och att springa Göteborgsvarv till utlandsetableringar.

Vi tror på macro management, eftersom vi vägrar säga ”frihet under ansvar” ????. Därför behöver du ha RMI (rätt mental inställning) och en stor portion grit för att trivas och må bra hos oss - lite jävlar anamma, helt enkelt.

Är du som oss, tror vi att du vill känna meningsfullhet på jobbet - och vara med om att göra Progrits till ett ännu bättre och roligare ställe att jobba på. Vi är seriösa, men inte på något sätt allvarliga - jobbet är en för stor del av livet för att inte ha kul!

Ansök nu

Extrajobb inom HR & Rekrytering – med möjlighet till fortsättning

Researcher, rekrytering
Läs mer Jan 20
Tar du snart examen och vill smygstarta din karriär inom People & Culture i Göteborg? Studerar du personalvetenskap och vill bygga på dina erfarenheter inom yrket under din studietid? Vill du jobba inom en bransch som aldrig blir omodern och på ett företag som står stadigt med rötterna i jorden, även när det blåser? Då ska du läsa vidare.

Om rollen

I den här rollen kommer du ägna merparten av din arbetstid åt att hitta rätt person till rätt plats, då det är avgörande för våra bolags framgång. Vi har, precis som alla andra företag inom IT, ibland svårt att hitta vissa kompetenser. Det finns ingen ”secret sauce” när det kommer till rekrytering, utan vi tror att ett ärligt Employer Brand tillsammans med en personlig rekryteringsprocess och en rejäl dos grit gör att vi lyckas med vårt uppdrag; att tillsätta lediga tjänster och därmed utveckla våra bolag fortare och än bättre.

För att vi ska lyckas med ovanstående, kommer dina arbetsuppgifter bland annat vara search, uppsökande kontakter, intervjuer och referenstagning. Kort sagt allt som driver en rekryteringsprocess framåt. Här kommer du få, om vi får säga det själva, en riktigt bra skola i hur rekrytering och employer branding går till.

Om oss

Arbetsuppgifter i all ära - minst lika viktigt är vilka kollegor man har runt sig som stöd och bollplank. Vilka är vi, dina blivande kollegor, då? Vår inhouse-byrå som vi kallar "People & Marketing", består av två People Business partners, två Content Creators och en Content Marketing Manager - under ledning av vår Chief HR Officer.

Det är vi som tillsammans driver employer branding-agendan inom gruppen och som säkerställer att vi fyller på med nya kollegor i den takt det behövs. Som inhouse-byrå jobbar vi nära våra ”uppdragsgivare” i dotterbolagen, och på det sättet bygger vi en djup förståelse för dem vi supportar. Hos oss får du vara en del i något större - dels genom att vara med och utveckla vårt team men framför allt våra employer brand inom koncernen. Koncernen består i dagsläget av 10-talet dotterbolag runt om i landet, med Progrits som moderbolag i Göteborg.

Om dig

Vi tror att du har valt att plugga något inom HR/personalvetenskap för att du är nyfiken på andra människor och gillar att ha många kontaktytor. Och, för att bli en riktigt vass talangjägare, har du en god dos införsäljningsförmåga!

Avgörande för oss är din personlighet och inställning. För att trivas och fungera med resten av gänget så är du i grunden positiv lagd - det ska ha gått långt innan du menar att det är kört. Det hänger ihop med vad vi kallar "grit".

Tjänsten är till en början en timanställning med start så snart du har möjlighet. Då du troligtvis är i slutfasen av dina studier, anpassar vi arbetsuppgifterna så att det fungerar med ditt schema. Till sommaren och resten av året kommer det finnas mycket goda möjligheter till en fortsättning med oss - då en i teamet kommer gå på föräldraledighet i vår. Alltså en möjlig språngbräda in i en väldigt spännande företagsgrupp, som vi vågar säga är unik i sitt slag i Göteborg.

Om nästa steg

Nog om oss - låter det här som ett team, en arbetsmiljö och kultur du skulle kunna trivas i - då vill vi gärna höra mer från DIG! Sök jobbet, connecta med oss eller dela detta med någon du tror skulle passa. Har du frågor om tjänsten, teamet eller företaget hör du av dig till Johanna Müller-Wolf, CHRO.

Vilka vi är

Progrits är en nordisk mjukvarukoncern med ett tiotal entreprenörsdrivna bolag inom tre fokusområden; fordonshandel, transport och logistik, samt integrerad e-handel. Vårt uppdrag är att leverera produkter och lösningar som förenklar och automatiserar arbetet för våra kunder och deras organisationer.

På Progrits huvudkontor i Göteborg är vi nästan 20 personer som jobbar med att stötta, stärka och utveckla våra dotterbolag. Det gör vi genom extra muskler inom ledning, affärsutveckling, HR, marknad och ekonomi så våra dotterbolag kan fokusera på sina kärnverksamheter.

För våra drygt 200 medarbetare i koncernen är grit en viktig del i jobbet. Det innebär att vi är ihärdiga, beslutsamma och vågar ta oss an utmaningar tillsammans. Förutsättningarna är inte alltid optimala och riktlinjerna satta - precis som livet i allmänhet. Hos oss kan det betyda alltifrån systemuppdateringar, utlandsetableringar och att springa Göteborgsvarv.

Vi tror på macro management, eftersom vi vägrar säga ”frihet under ansvar” ????. Därför behöver du ha RMI (rätt mental inställning) och en stor portion grit för att trivas och må bra hos oss - lite jävlar anamma, helt enkelt.

Är du som oss, tror vi att du vill känna meningsfullhet på jobbet - och vara med om att göra Progrits till ett ännu bättre och roligare ställe att jobba på. Vi är seriösa, men inte på något sätt allvarliga - jobbet är en för stor del av livet för att inte ha kul!

Ansök nu

Extrajobb inom HR & Rekrytering – med möjlighet till fortsättning

Researcher, rekrytering
Läs mer Jan 13
Tar du snart examen och vill smygstarta din karriär inom People & Culture i Göteborg? Studerar du personalvetenskap och vill bygga på dina erfarenheter inom yrket under din studietid? Vill du jobba inom en bransch som aldrig blir omodern och på ett företag som står stadigt med rötterna i jorden, även när det blåser? Då ska du läsa vidare.

Om rollen

I den här rollen kommer du ägna merparten av din arbetstid åt att hitta rätt person till rätt plats, då det är avgörande för våra bolags framgång. Vi har, precis som alla andra företag inom IT, ibland svårt att hitta vissa kompetenser. Det finns ingen ”secret sauce” när det kommer till rekrytering, utan vi tror att ett ärligt Employer Brand tillsammans med en personlig rekryteringsprocess och en rejäl dos grit gör att vi lyckas med vårt uppdrag; att tillsätta lediga tjänster och därmed utveckla våra bolag fortare och än bättre.

För att vi ska lyckas med ovanstående, kommer dina arbetsuppgifter bland annat vara search, uppsökande kontakter, intervjuer och referenstagning. Kort sagt allt som driver en rekryteringsprocess framåt. Här kommer du få, om vi får säga det själva, en riktigt bra skola i hur rekrytering och employer branding går till.

Om oss

Arbetsuppgifter i all ära - minst lika viktigt är vilka kollegor man har runt sig som stöd och bollplank. Vilka är vi, dina blivande kollegor, då? Vår inhouse-byrå som vi kallar "People & Marketing", består av två People Business partners, två Content Creators och en Content Marketing Manager - under ledning av vår Chief HR Officer.

Det är vi som tillsammans driver employer branding-agendan inom gruppen och som säkerställer att vi fyller på med nya kollegor i den takt det behövs. Som inhouse-byrå jobbar vi nära våra ”uppdragsgivare” i dotterbolagen, och på det sättet bygger vi en djup förståelse för dem vi supportar. Hos oss får du vara en del i något större - dels genom att vara med och utveckla vårt team men framför allt våra employer brand inom koncernen. Koncernen består i dagsläget av 10-talet dotterbolag runt om i landet, med Progrits som moderbolag i Göteborg.

Om dig

Vi tror att du har valt att plugga något inom HR/personalvetenskap för att du är nyfiken på andra människor och gillar att ha många kontaktytor. Och, för att bli en riktigt vass talangjägare, har du en god dos införsäljningsförmåga!

Avgörande för oss är din personlighet och inställning. För att trivas och fungera med resten av gänget så är du i grunden positiv lagd - det ska ha gått långt innan du menar att det är kört. Det hänger ihop med vad vi kallar "grit".

Tjänsten är till en början en timanställning med start så snart du har möjlighet. Då du troligtvis är i slutfasen av dina studier, anpassar vi arbetsuppgifterna så att det fungerar med ditt schema. Till sommaren och resten av året kommer det finnas mycket goda möjligheter till en fortsättning med oss - då en i teamet kommer gå på föräldraledighet i vår. Alltså en möjlig språngbräda in i en väldigt spännande företagsgrupp, som vi vågar säga är unik i sitt slag i Göteborg.

Om nästa steg

Nog om oss - låter det här som ett team, en arbetsmiljö och kultur du skulle kunna trivas i - då vill vi gärna höra mer från DIG! Sök jobbet, connecta med oss eller dela detta med någon du tror skulle passa. Har du frågor om tjänsten, teamet eller företaget hör du av dig till Johanna Müller-Wolf, CHRO.

Vilka vi är

Progrits är en nordisk mjukvarukoncern med ett tiotal entreprenörsdrivna bolag inom tre fokusområden; fordonshandel, transport och logistik, samt integrerad e-handel. Vårt uppdrag är att leverera produkter och lösningar som förenklar och automatiserar arbetet för våra kunder och deras organisationer.

På Progrits huvudkontor i Göteborg är vi nästan 20 personer som jobbar med att stötta, stärka och utveckla våra dotterbolag. Det gör vi genom extra muskler inom ledning, affärsutveckling, HR, marknad och ekonomi så våra dotterbolag kan fokusera på sina kärnverksamheter.

För våra drygt 200 medarbetare i koncernen är grit en viktig del i jobbet. Det innebär att vi är ihärdiga, beslutsamma och vågar ta oss an utmaningar tillsammans. Förutsättningarna är inte alltid optimala och riktlinjerna satta - precis som livet i allmänhet. Hos oss kan det betyda alltifrån systemuppdateringar, utlandsetableringar och att springa Göteborgsvarv.

Vi tror på macro management, eftersom vi vägrar säga ”frihet under ansvar” ????. Därför behöver du ha RMI (rätt mental inställning) och en stor portion grit för att trivas och må bra hos oss - lite jävlar anamma, helt enkelt.

Är du som oss, tror vi att du vill känna meningsfullhet på jobbet - och vara med om att göra Progrits till ett ännu bättre och roligare ställe att jobba på. Vi är seriösa, men inte på något sätt allvarliga - jobbet är en för stor del av livet för att inte ha kul!

Ansök nu