Göteborg: Lycholms Restaurang söker Kock

Hitta ansökningsinfo om jobbet Lycholms Restaurang söker Kock i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2021-08-19 // Varaktighet: Heltid

När du vill att jobbet ska vara mer än bara ett jobb erbjuder vi variation på olika sätt. Hos oss får du vara dig själv! För vi vet att en inkluderande arbetsplats ger framgång och det blir roligare att gå till jobbet. Hos oss får du intressanta och utmanande arbetsuppgifter.


Lyckholms Restaurang & Konferens ligger i fräscha lokaler i Almedal i Göteborg. Kvarteret växer stadigt. I första hand är vi en lunchrestaurang, men förutom restaurang och catering driver vi också reception, städning, konferens och en del andra servicetjänster i kvarteret.
Vi vill att du har några års dokumenterad erfarenhet i yrket. Att du kommer till oss med stort engagemang, idéer och vilja att göra en bra produkt bättre. Att du dessutom vill vara en i laget och med glatt sinne kan hoppa in i receptionen, "showa" vid grillen, ta hand om catering hemma hos kunder, hjälpa till i konferensen eller stå i kassan är en förutsättning. Vi är en liten grupp och det krävs av oss alla att vi hjälper till var helst det behövs. All vana av matlagning är meriterande. Tillsammans gör vi en bra produkt bättre, och möter kundens förväntningar.

Förutsättningar
God svenska i tal och skrift.
Engelska är meriterande.

Antällningsform
Provanställning 6 månader
Heltid
Arbetet sker dagtid vardagar, men kvällar och helger förekommer ibland.
Arbetstid i allmänhet måndag-fredag 7.00-15.30
Lön enligt gällande kollektivavtal.

Tillträde snarast eller efter överenskommelse. 
Sista ansökningsdag är 2 september. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringsverktyg Reach mee. Rekrytering sker löpande.

Har Du frågor kring tjänsten? Maila till vår platschef, Peter Numerius på, peter.numerius@sodexo.com


Sodexo grundades av fransmannen Pierre Bellon år 1966. Med hjälp av några tusen franska francs på fickan och stor entreprenörsanda startade han ett litet företag som levererade mat till företag i hans hemstad Marseille. Idag är Sodexo en av världens största arbetsgivare med verksamheter i 64 länder. Vi är världsledande inom Quality of Life Services vilket betyder att vi varje dag arbetar med målet att bidra till människors livskvalitet.

Genom över 100 olika tjänster effektiviserar och säkerställer vi att olika servicefunktioner fungerar på företag, sjukhus, skolor och andra arbetsplatser, t ex: lokalvård, arbetsplats-, måltidstjänster. Vi driver även hjälpmedels- och konferensverksamhet.

Vårt brinnande engagemang för hållbarhet, att utveckla våra medarbetare och främja mångfald är vida känt runt om i världen och har resulterat i en mängd prestigefyllda utmärkelser. I Sverige omsätter vi 371 miljoner euros och sysselsätter 4000 medarbetare. Det gör oss till ett av Sveriges ledande Service Managementföretag.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Kock, à la carte

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Kock, à la carte.

REKRYTERINGSDAG KÖK I GÖTEBORG 2024

Läs mer Apr 15
Varmt välkommen till vår rekryteringsdag!Vi söker nya medarbetare!Högsäsongen närmar sig och RestaurangAssistans söker just nu personal till massor av spännande tjänster!Därför bjuder vi nu in till en rekryteringsdag på vårt kontor där du får träffa rekryterare från Hotell-, Kök- och Matsalsavdelningen.
Vi söker servispersonal, restaurangbiträden, bartenders, receptionister, hotellstädare, kockar, köksbiträden och diskare.Hos oss får du möjlighet att jobba med massor av roliga uppdrag och på några av Göteborgs största och häftigaste hotell och restauranger!
Vi kommer att ha öppet hus klockan 10.00-14.00 så det går bra att komma förbi när du vill. Ta med dig ditt CV och ditt bästa mingelhumör!
Datum: 7 Maj
Tid: 10.00-14.00
Adress: Södra Vägen 67, 412 54 Goteborg

Vi bjuder på kaffe & fika och hoppas på att på att få träffa just dig denna dag!Tipsa gärna dina vänner och bekanta.Läs mer på vår Facebooksida ochAnmäl ditt intresse här

RestaurangAssistans är Nordens ledande bemanningsföretag inom besöksnäringen. Vi har funnits i över 20 år och har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Oslo. Våra kunder är allt från prisade stjärnkrogar och guldkantade galor till rikstäckande hotellkedjor, företagsrestauranger, konferensanläggningar, kursgårdar och stora arenor. Vi bemannar, rekryterar och outsourcar.

Ansök nu

Vassa & hungriga kockar sökes

Läs mer Apr 12
Vi letar inte efter alla, vi letar efter dig som har ett gediget intresse för matlagning och som brinner för yrket!
Är du trött på att alltid vara underbemannad på ditt jobb?
Känner du att det hade varit lättare att hjälpa andra istället för att behöva göra allt själv?
Vill du få en paus från ditt monotona jobb och få tillbaka kärleken till matlagningen igen?
Vill du utvecklas till nya höjder i din karriär och få möjligheten att vara med i alla Göteborgs stora event?
Då är detta ditt nästa steg i yrkeslivet!
Vem är du?
Du är en självgående kock/kallskänka med huvudet på skaft som har erfarenhet från Husmanskost eller Á la carte verksamhet. Är en driven person som aldrig vill sluta lära och som gärna delar med dig av din erfarenhet så att det blir ett så bra resultat ut till gästen som möjligt.
Sök dig hit så hjälper vi Göteborgs restauranger ihop. Flexibelt arbete som gör att du kan planera din lediga tid men samtidigt få jobba på Göteborgs alla olika sorters restauranger.
Lönesättningen är individuell.
Kvalitéer vi söker efter:
Vågar visa vad du går för.
Ambition att lära sig mer av yrket.
Flexibel med att inte endast jobba dagtid.
Prestigelös i att alla dagens uppgifter inte alltid är detsamma.
Varför ska du jobba på RestaurangAssistans?Att jobba hos oss är framförallt väldigt roligt! Vem vill inte ha hundratals härliga kollegor och möjlighet att jobba på massor av spännande arbetsplatser?
Erfarenhet - Hos oss får du snabbt erfarenheter som annars tar flera år att uppnå. Jobba på allt från en till 30 olika arbetsplatser, hos oss finns alla möjligheter! Lär känna nya branschkollegor och skaffa dig ett brett nätverk i branschen!
Flexibelt schema - Jobba eller vara ledig? Hos oss får du sms-förfrågningar och väljer själv hur mycket, när och vart du vill jobba.
Personalaktiviteter - Få vänner för livet! Vi hittar på massa kul tillsammans för att stärka gemenskapen och visa vår uppskattning.
Friskvård och förmåner – Vi erbjuder alla våra anställda oavsett anställningsgrad rabatterade träningskort. Vi erbjuder även rabatt på hotellvistelser i hela Norden!
Utbildning - Flera gånger per år anordnar vi utbildningar på olika nivåer. Vi har också ett samarbete med externa parter, bl.a. Restaurangakademien.
Trygga och bra villkor med kollektivavtal - Hos oss ingår allt, försäkring, pension och semesterersättning. Dessutom så får du en konkurrenskraftig lön samt tillägg för obekväma arbetstider. Mer om oss RestaurangAssistans är Nordens ledande bemanningsföretag inom besöksnäringen. Vi har funnits i över 20 år och har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Oslo. Vi bemannar, rekryterar och outsourcar personal till hotellkedjor, stjärnkrogar, företagsrestauranger, kommuner, konferensanläggningar, cateringföretag och stora Arenor.
Våra ledord är effektivitet, kvalitet, flexibilitet och omtanke.

Ansök nu

Lunchkock.

Läs mer Apr 5
Vi letar inte efter alla, vi letar efter dig som har ett gediget intresse för matlagning och som brinner för yrket!
Är du trött på att alltid vara underbemannad på ditt jobb?
Känner du att det hade varit lättare att hjälpa andra istället för att behöva göra allt själv?
Vill du få en paus från ditt monotona jobb och få tillbaka kärleken till matlagningen igen?
Vill du utvecklas till nya höjder i din karriär och få möjligheten att vara med i alla Göteborgs stora event?
Då är detta ditt nästa steg i yrkeslivet!
Vem är du?
Du är en självgående kock/kallskänka med huvudet på skaft som har erfarenhet från Husmanskost eller Á la carte verksamhet. Är en driven person som aldrig vill sluta lära och som gärna delar med dig av din erfarenhet så att det blir ett så bra resultat ut till gästen som möjligt.
Sök dig hit så hjälper vi Göteborgs restauranger ihop. Flexibelt arbete som gör att du kan planera din lediga tid men samtidigt få jobba på Göteborgs alla olika sorters restauranger.
Lönesättningen är individuell.
Kvalitéer vi söker efter:
Vågar visa vad du går för.
Ambition att lära sig mer av yrket.
Flexibel med att inte endast jobba dagtid.
Prestigelös i att alla dagens uppgifter inte alltid är detsamma.
Varför ska du jobba på RestaurangAssistans?Att jobba hos oss är framförallt väldigt roligt! Vem vill inte ha hundratals härliga kollegor och möjlighet att jobba på massor av spännande arbetsplatser?
Erfarenhet - Hos oss får du snabbt erfarenheter som annars tar flera år att uppnå. Jobba på allt från en till 30 olika arbetsplatser, hos oss finns alla möjligheter! Lär känna nya branschkollegor och skaffa dig ett brett nätverk i branschen!
Flexibelt schema - Jobba eller vara ledig? Hos oss får du sms-förfrågningar och väljer själv hur mycket, när och vart du vill jobba.
Personalaktiviteter - Få vänner för livet! Vi hittar på massa kul tillsammans för att stärka gemenskapen och visa vår uppskattning.
Friskvård och förmåner – Vi erbjuder alla våra anställda oavsett anställningsgrad rabatterade träningskort. Vi erbjuder även rabatt på hotellvistelser i hela Norden!
Utbildning - Flera gånger per år anordnar vi utbildningar på olika nivåer. Vi har också ett samarbete med externa parter, bl.a. Restaurangakademien.
Trygga och bra villkor med kollektivavtal - Hos oss ingår allt, försäkring, pension och semesterersättning. Dessutom så får du en konkurrenskraftig lön samt tillägg för obekväma arbetstider.Mer om ossRestaurangAssistans är Nordens ledande bemanningsföretag inom besöksnäringen. Vi har funnits i över 20 år och har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Oslo. Vi bemannar, rekryterar och outsourcar personal till hotellkedjor, stjärnkrogar, företagsrestauranger, kommuner, konferensanläggningar, cateringföretag och stora Arenor.
Våra ledord är effektivitet, kvalitet, flexibilitet och omtanke.

Ansök nu

Vassa & hungriga kockar sökes

Läs mer Apr 5
Vi letar inte efter alla, vi letar efter dig som har ett gediget intresse för matlagning och som brinner för yrket!
Är du trött på att alltid vara underbemannad på ditt jobb?
Känner du att det hade varit lättare att hjälpa andra istället för att behöva göra allt själv?
Vill du få en paus från ditt monotona jobb och få tillbaka kärleken till matlagningen igen?
Vill du utvecklas till nya höjder i din karriär och få möjligheten att vara med i alla Göteborgs stora event?
Då är detta ditt nästa steg i yrkeslivet!
Vem är du?
Du är en självgående kock/kallskänka med huvudet på skaft som har erfarenhet från Husmanskost eller Á la carte verksamhet. Är en driven person som aldrig vill sluta lära och som gärna delar med dig av din erfarenhet så att det blir ett så bra resultat ut till gästen som möjligt.
Sök dig hit så hjälper vi Göteborgs restauranger ihop. Flexibelt arbete som gör att du kan planera din lediga tid men samtidigt få jobba på Göteborgs alla olika sorters restauranger.
Lönesättningen är individuell.
Kvalitéer vi söker efter:
Vågar visa vad du går för.
Ambition att lära sig mer av yrket.
Flexibel med att inte endast jobba dagtid.
Prestigelös i att alla dagens uppgifter inte alltid är detsamma.
Varför ska du jobba på RestaurangAssistans?Att jobba hos oss är framförallt väldigt roligt! Vem vill inte ha hundratals härliga kollegor och möjlighet att jobba på massor av spännande arbetsplatser?
Erfarenhet - Hos oss får du snabbt erfarenheter som annars tar flera år att uppnå. Jobba på allt från en till 30 olika arbetsplatser, hos oss finns alla möjligheter! Lär känna nya branschkollegor och skaffa dig ett brett nätverk i branschen!
Flexibelt schema - Jobba eller vara ledig? Hos oss får du sms-förfrågningar och väljer själv hur mycket, när och vart du vill jobba.
Personalaktiviteter - Få vänner för livet! Vi hittar på massa kul tillsammans för att stärka gemenskapen och visa vår uppskattning.
Friskvård och förmåner – Vi erbjuder alla våra anställda oavsett anställningsgrad rabatterade träningskort. Vi erbjuder även rabatt på hotellvistelser i hela Norden!
Utbildning - Flera gånger per år anordnar vi utbildningar på olika nivåer. Vi har också ett samarbete med externa parter, bl.a. Restaurangakademien.
Trygga och bra villkor med kollektivavtal - Hos oss ingår allt, försäkring, pension och semesterersättning. Dessutom så får du en konkurrenskraftig lön samt tillägg för obekväma arbetstider. Mer om oss RestaurangAssistans är Nordens ledande bemanningsföretag inom besöksnäringen. Vi har funnits i över 20 år och har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Oslo. Vi bemannar, rekryterar och outsourcar personal till hotellkedjor, stjärnkrogar, företagsrestauranger, kommuner, konferensanläggningar, cateringföretag och stora Arenor.
Våra ledord är effektivitet, kvalitet, flexibilitet och omtanke.

Ansök nu

Lunchkock.

Läs mer Apr 12
Vi letar inte efter alla, vi letar efter dig som har ett gediget intresse för matlagning och som brinner för yrket!
Är du trött på att alltid vara underbemannad på ditt jobb?
Känner du att det hade varit lättare att hjälpa andra istället för att behöva göra allt själv?
Vill du få en paus från ditt monotona jobb och få tillbaka kärleken till matlagningen igen?
Vill du utvecklas till nya höjder i din karriär och få möjligheten att vara med i alla Göteborgs stora event?
Då är detta ditt nästa steg i yrkeslivet!
Vem är du?
Du är en självgående kock/kallskänka med huvudet på skaft som har erfarenhet från Husmanskost eller Á la carte verksamhet. Är en driven person som aldrig vill sluta lära och som gärna delar med dig av din erfarenhet så att det blir ett så bra resultat ut till gästen som möjligt.
Sök dig hit så hjälper vi Göteborgs restauranger ihop. Flexibelt arbete som gör att du kan planera din lediga tid men samtidigt få jobba på Göteborgs alla olika sorters restauranger.
Lönesättningen är individuell.
Kvalitéer vi söker efter:
Vågar visa vad du går för.
Ambition att lära sig mer av yrket.
Flexibel med att inte endast jobba dagtid.
Prestigelös i att alla dagens uppgifter inte alltid är detsamma.
Varför ska du jobba på RestaurangAssistans?Att jobba hos oss är framförallt väldigt roligt! Vem vill inte ha hundratals härliga kollegor och möjlighet att jobba på massor av spännande arbetsplatser?
Erfarenhet - Hos oss får du snabbt erfarenheter som annars tar flera år att uppnå. Jobba på allt från en till 30 olika arbetsplatser, hos oss finns alla möjligheter! Lär känna nya branschkollegor och skaffa dig ett brett nätverk i branschen!
Flexibelt schema - Jobba eller vara ledig? Hos oss får du sms-förfrågningar och väljer själv hur mycket, när och vart du vill jobba.
Personalaktiviteter - Få vänner för livet! Vi hittar på massa kul tillsammans för att stärka gemenskapen och visa vår uppskattning.
Friskvård och förmåner – Vi erbjuder alla våra anställda oavsett anställningsgrad rabatterade träningskort. Vi erbjuder även rabatt på hotellvistelser i hela Norden!
Utbildning - Flera gånger per år anordnar vi utbildningar på olika nivåer. Vi har också ett samarbete med externa parter, bl.a. Restaurangakademien.
Trygga och bra villkor med kollektivavtal - Hos oss ingår allt, försäkring, pension och semesterersättning. Dessutom så får du en konkurrenskraftig lön samt tillägg för obekväma arbetstider.Mer om ossRestaurangAssistans är Nordens ledande bemanningsföretag inom besöksnäringen. Vi har funnits i över 20 år och har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Oslo. Vi bemannar, rekryterar och outsourcar personal till hotellkedjor, stjärnkrogar, företagsrestauranger, kommuner, konferensanläggningar, cateringföretag och stora Arenor.
Våra ledord är effektivitet, kvalitet, flexibilitet och omtanke.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Sodexo AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Sodexo AB .

Kontorskoordinator med Arbetsledare ansvar till Sodexo Kund i Göteborg

Arbetsledare, kontorspersonal/Gruppledare, kontorspersonal
Läs mer Feb 26
När du vill att jobbet ska vara mer än bara ett jobb erbjuder vi variation på olika sätt. Hos oss får du vara dig själv! För vi vet att en inkluderande arbetsplats ger framgång och det blir roligare att gå till jobbet. Hos oss får du intressanta och utmanande arbetsuppgifter.


Som Kontorskoordinator på Sodexo är du en mångsysslare och möjliggörare. Du kommer att leda 4-6 medarbetare i driften varje dag, samt säkerställa en säker arbetsmiljö och produktivitet i ditt team. Ditt ledarskap och din känsla för hög servicenivå samt värdskap sprider glädje och bidrar till en bättre vardag. Jobba hos oss på Sodexo och bli en del av något större. 

Vi söker nu en positiv och engagerad Kontorskoordinator/Driftchef till vår kunds fina kontor i centrala Göteborg!

Sodexo ansvarar för reception/växel, konferensservice, kontorsservice, lokalvård m.m. Vi söker dig som är administrativt lagd men gillar att jobba operativt i driften med varierande uppgifter då tjänsten kan komma att utvecklas över tid. Du som söker tjänsten har en hög känsla för service och korrekt beteende gentemot kunder, gäster och besökare. Vi söker Dig som har tidigare erfarenhet att arbeta med service, som teamledare eller kontorschef, gärna inom kontor/fastighetsservice eller inom hotellbranschen. Tjänsten är både operativ samt administrativ.

Att arbeta hos oss är varierande och kräver stort personligt engagemang. Du kommer att tillhöra ett företag och ett team som värdesätter dig för dig, du kommer att kunna agera målmedvetet och påverka genom dina dagliga handlingar, och utvecklas i din egen takt. 

Ansvarsområden: 


• Övergripande ansvar för den totala driften 
• Resultat- och personalansvar samt utveckling av verksamheten 
• Upprätthålla goda relationer med kund samt säkerställa att alla tjänster levereras enligt avtal

Huvudsakliga arbetsuppgifter:


• Leda och fördela det dagliga arbetet
• Vakansplanering, vid behov enstaka dagar agera ersättare
• Hantera förfrågningar som inte ingår i den dagliga leveransen
• Arbeta med innovation, hållbarhet och utveckling av våra tjänster
• Följa upp/åtgärda avvikelser i serviceleveranser från avtalade leverantörer
• Arbetsuppgifter kopplade till personalansvar såsom utvecklinssamtal, lönesamtal m.m.
• Arbetsuppgifter kopplade till säker arbetsmiljö såsom riskanalyser, skyddsronder, kemikaliehantering m.m.
• Fakturering och leverantörsfakturahantering
• Regelbundna möten med kund

Kvalifikationer: 


• Minst gymnasieutbildning eller motsvarande. Vi ser gärna att du har ytterligare utbildning som kan ses som relevant för
arbetsuppgifterna.
• Erfarenhet från servicebranschen 
• Ledarerfarenhet är krav
• Ett starkt kund- och verksamhetsfokus 
• Vana av att arbeta administrativt och i system  
• Driv och målmedvetenhet 
• Vilja och förmåga att utveckla dig själv och dina medarbetare tillika verksamheten
• Förmåga att arbeta strukturerat gentemot kunder och medarbetare

Om tjänsten 

Anställningen är tillsvidare med inledande provanställning from 1 maj 2024 eller tidigare, på heltid, 40h/v, Dagtid mån-fre.

Frågor om tjänsten och rekryteringsprocessen besvaras av Martin Hollingsworth, martin.hollingsworth@sodexo.com. Observera att vi endast tar emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Intervjuer kommer ske löpande och anställning kan därför komma att ske före sista ansökningsdatum.

Vad vi erbjuder

Utöver en spännande tjänst och härliga kollegor erbjuder vi dig bland annat: 


• Flexibel och dynamisk arbetsmiljö 
• Tillgång till löpande utbildning och utvecklingsprogram 
• Möjligheter att växa inom företaget
• Stort fokus på hälsa och säkerhet  
• Volontärarbete på betald arbetstid 

Mer om Sodexo och vilka vi är 


• Vårt syfte, hållbarhetsarbete och våra tjänster 
• Medarbetarsidorna Mitt Sodexo 

Redo att vara en del av något större? Ansök idag! 


Sodexokoncernen
Sodexo är världsledande inom hållbar mat och erbjudanden inom lärande, arbete, hälsa och nöje. Vi utmärker oss genom vår hållbara affärsmodell och serviceutbudet med måltidstjänster, FM-tjänster samt de medarbetarförmåner som erbjuds via Pluxee. Sodexokoncernen har offentliggjort att Pluxee, som idag är en del av koncernen, kommer att bli en separat koncern och börsnoteras i början av 2024. Vi bidrar till den ekonomiska, sociala och miljömässiga utvecklingen i de 45 länder där vi har verksamhet. Med omsorg servar våra 430 000 medarbetare miljontals människors dagliga behov och vi driver vår verksamhet på ett inkluderande, engagerande och ansvarstagande sätt. På Sodexo är vårt syfte att skapa en bättre vardag för ett bättre liv för alla.

Ansök nu

Floor Host/Kontorsvärd till Sodexo Kund i Göteborg

Konferensvärd/Konferensvärdinna
Läs mer Feb 26
Vill du vara en del av något större?
Om du vill jobba tillsammans med människor med olika bakgrunder, Om du har stora ambitioner, inte är rädd för utmaningar och vill växa samtidigt som du bidrar till vår utveckling och tillväxt. Då är du välkommen till Sodexo!

Om du vill jobba tillsammans med människor med olika bakgrunder, Om du har stora ambitioner, inte är rädd för utmaningar och vill växa samtidigt som du bidrar till vår utveckling och tillväxt. Då är du välkommen till Sodexo!


Vi söker nu en positiv och engagerad medarbetare till vår nya uppdrag i Göteborg. Att arbeta hos oss är varierande, utmanande och kräver stort personligt engagemang.

Du kommer att ingå i ett team som ansvara för att leverera först-klassig service till vår kund. Du är en Floor Host/Servicevärd som brinner extra för service och hålla god ordning och leverera med glädje. Arbetsuppgifterna är många och variande och består bl.a. av värdskap för att bemöta kundens behov, sköter om catering och events, beställningar och allmänt hålla det rent och snyggt i kundens olika miljöer. Sodexo ansvarar för reception/växel, konferensservice, kontorsservice, lokalvård m.m och du kommer att ingå i ett större team. Vi söker dig som är service lagd och som gillar att arbeta med varierade uppgifter då tjänsten kan komma att utvecklas över tid. Du som söker tjänsten har en hög känsla för service och korrekt beteende gentemot kunder.

Din bakgrund bör vara inom hotell & restaurang och det är en krav att du tidigare har arbetat i servicebranschen eftersom detta utgör en stor del av arbetsdagen. Vi arbetar flexibelt och arbetsuppgifterna kan vara varierande. Det är därför viktigt att du är prestigelös, öppen och nyfiken samt ser det som en självklar uppgift att skapa en god stämning på arbetsplatsen.

 Dina arbetsuppgifter kommer i huvudsak att bestå av:


• Ta emot och registrera besökare och kunder
• Hantera förfrågningar och beställningar per telefon, över disk och e-mail
• Boka och leverera catering
• Sköta om och iordningställa konferenslokaler och bokningar
• Mötesrumsservice
• Hantera andra serviceförfrågningar

Personliga egenskaper:


• Du ska vara social och trivas med att vara en knytpunkt för de anställda
• Du ska ha ett genuint intresse för helhetslösningen kring service/möten
• Du ska känna det utvecklande att få lösa dagliga problem på egen hand och ständigt vilja göra varje dag bättre för de anställda på kontoret och externa gäster
• Du ska vara strukturerad och planerande
• Du har förmågan att lyssna, kommunicera och förstå kundens behov
• Du ska vara positiv och trivas med att arbeta i grupp och mot tydliga mål
• Du delar våra värderingar

 Kvalifikationer: 


• Minst gymnasieutbildning eller motsvarande.
• Erfarenhet från servicebranschen 
• Ett starkt kund- och verksamhetsfokus 
• Uttrycka dig väl i svenska och engelska i tal och skrift
• Goda kunskaper i Officepaketet med inriktning excel och word
• Vana av att arbeta administrativt och i system  
• Driv och målmedvetenhet

 Anställningsform och arbetstider:


Om tjänsten 

Anställningen är tillsvidare med inledande provanställning from 1 maj 2024, på heltid, 40h/v, Dagtid mån-fre. 

Frågor om tjänsten och rekryteringsprocessen besvaras av Martin Hollingsworth, martin.hollingsworth@sodexo.com.

Observera att vi endast tar emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Intervjuer kommer ske löpande och anställning kan därför komma att ske före sista ansökningsdatum.

Ansök nu

Receptionist/Kontorsvärd till Sodexo kund i Göteborg

Konferensvärd/Konferensvärdinna
Läs mer Feb 26
Vill du vara en del av något större?
Om du vill jobba tillsammans med människor med olika bakgrunder, Om du har stora ambitioner, inte är rädd för utmaningar och vill växa samtidigt som du bidrar till vår utveckling och tillväxt. Då är du välkommen till Sodexo!

Vi söker nu en positiv och engagerad medarbetare till vår nya uppdrag i Göteborg. Att arbeta hos oss är varierande, utmanande och kräver stort personligt engagemang.

Du kommer att vara kundens ansikte utåt och ta emot besökare, hantera post, svara i telefon, göra beställningar samt andra arbetsuppgifter som är vanligt förekommande inom reception samt vara värd för hela kontoret då Sodexo ansvarar för reception/växel, konferensservice, kontorsservice, lokalvård m.m. Vi söker dig som är administrativt lagd och som gillar att arbeta med varierade uppgifter då tjänsten kan komma att utvecklas över tid. Du som söker tjänsten har en hög känsla för service och korrekt beteende gentemot kunder.

Din bakgrund bör vara inom reception och det är en fördel om du tidigare har arbetat i telefonväxel eftersom detta utgör en stor del av arbetsdagen. Vi arbetar flexibelt och arbetsuppgifterna kan vara varierande. Det är därför viktigt att du är prestigelös, öppen och nyfiken samt ser det som en självklar uppgift att skapa en god stämning på arbetsplatsen.

 Dina arbetsuppgifter kommer i huvudsak att bestå av:


• Hantera växel och telefoni
• Ta emot och registrera besökare och kunder
• Hantera förfrågningar och beställningar per telefon, över disk och e-mail
• Sköta om konferenslokaler och bokningar
• Mötesrumsservice
• Hantera andra serviceförfrågningar

Kvalifikationer/Krav:


• Uttrycka dig väl i svenska och engelska i tal och skrift
• Goda kunskaper i växeltelefoni är meriterande
• Goda kunskaper i Officepaketet med inriktning excel och word

Personliga egenskaper:


• Du ska vara social och trivas med att vara en knytpunkt för de anställda
• Du ska ha ett genuint intresse för helhetslösningen kring service/möten
• Du ska känna det utvecklande att få lösa dagliga problem på egen hand och ständigt vilja göra varje dag bättre för de anställda på kontoret och externa gäster
• Du ska vara strukturerad och planerande
• Du har förmågan att lyssna, kommunicera och förstå kundens behov
• Du ska vara positiv och trivas med att arbeta i grupp och mot tydliga mål
• Du delar våra värderingar

 

Kvalifikationer: 


• Minst gymnasieutbildning eller motsvarande.
• Erfarenhet från servicebranschen 
• Ett starkt kund- och verksamhetsfokus 
• Vana av att arbeta administrativt och i system  
• Driv och målmedvetenhet

Om tjänsten 

Anställningen är tillsvidare med inledande provanställning from 1 maj 2024, på heltid, 40h/v, Dagtid mån-fre. 

Frågor om tjänsten och rekryteringsprocessen besvaras av Martin Hollingsworth, martin.hollingsworth@sodexo.com. Observera att vi endast tar emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Intervjuer kommer ske löpande och anställning kan därför komma att ske före sista ansökningsdatum.

Vad vi erbjuder

Utöver en spännande tjänst och härliga kollegor erbjuder vi dig bland annat: 


• Flexibel och dynamisk arbetsmiljö 
• Tillgång till löpande utbildning och utvecklingsprogram 
• Möjligheter att växa inom företaget
• Stort fokus på hälsa och säkerhet  
• Volontärarbete på betald arbetstid 

Mer om Sodexo och vilka vi är 


• Vårt syfte, hållbarhetsarbete och våra tjänster 
• Medarbetarsidorna Mitt Sodexo 

Redo att vara en del av något större? Ansök idag! 


Sodexokoncernen
Sodexo är världsledande inom hållbar mat och erbjudanden inom lärande, arbete, hälsa och nöje. Vi utmärker oss genom vår hållbara affärsmodell och serviceutbudet med måltidstjänster, FM-tjänster samt de medarbetarförmåner som erbjuds via Pluxee. Sodexokoncernen har offentliggjort att Pluxee, som idag är en del av koncernen, kommer att bli en separat koncern och börsnoteras i början av 2024. Vi bidrar till den ekonomiska, sociala och miljömässiga utvecklingen i de 45 länder där vi har verksamhet. Med omsorg servar våra 430 000 medarbetare miljontals människors dagliga behov och vi driver vår verksamhet på ett inkluderande, engagerande och ansvarstagande sätt. På Sodexo är vårt syfte att skapa en bättre vardag för ett bättre liv för alla.

Ansök nu

Fartygsstädare till Sodexo

Fartygsstädare
Läs mer Feb 26
När du vill att jobbet ska vara mer än bara ett jobb erbjuder vi variation på olika sätt. Hos oss får du vara dig själv! För vi vet att en inkluderande arbetsplats ger framgång och det blir roligare att gå till jobbet. Hos oss får du intressanta och utmanande arbetsuppgifter.


Vi söker nu nya kollegor inom housekeeping på Stena Germanica och Stena Scandinavica till sommaren, med start i april och maj.

Du är en positiv och noggrann person som vill leverera service i världsklass. Du kan arbeta i ett högt tempo där du prioriterar och ser lösningar. Du är en omtänksam och lagspelande kollega som tillsammans med dina kollegor levererar den högsta kvaliteten av renlighet och ordning på fartyget.  

Låter det intressant? Välkommen med Din ansökan till oss!

På Stena Line arbetar vi individuellt eller i grupp, kan variera beroende på säsong. 

Vårt uppdrag utförs dagtid från 09:30, alla dagar i veckan, året runt. Facklig organisation är SEKO Sjöfolk, som vi har kollektivavtal med.

Dina arbetsuppgifter kommer att vara att utföra städning och bäddning av hytter och allmäna ytor ombord.

Kvalifikationer/Krav:


• Har genomgått grundskola eller liknande
• Har goda kunskaper i svenska i tal och skrift
• Gärna har erfarenhet av städning, meriterande från hotell
• Du skall kunna vara schemalagd på veckans alla dagar, då fartygen ankommer sju dagar i veckan.
• För att få arbeta hos oss krävs en kontroll i belastningsregistret, samt ett web-test i ISPS koden, som vi berättar mer om vid en eventuell intervju.

Egenskaper:

För att trivas hos oss, måste du:


• kunna leverera god service
• vara lyhörd för kundens behov
• vara en god ambassadör för vårt företag
• kunna samarbeta med dina kollegor med en positiv attityd
• tycka att det är roligt att arbeta enskilt, eller i grupp och prestera ett bra resultat. 
• tycka om att ta ansvar för Ditt arbete, och dess utförande.

Det vi erbjuder är en visstidsanställning, som startar 09:30 på morgonen och slutar ca 14:00-15:00.

Vi erbjuder även friskvårdsbidrag, subventionerad lunch ombord på fartyget samt ett roligt arbete i en intensiv miljö.

Ansökan kan endast göras via vårt system Reach Mee. 

Vi kallar till intervjuer via din mailadress som du anger i ansökan, så kontrollera din mail. Din ansökan vill vi ha senast 2024-03-31

Rekryterande chef, Magnus Orest, Multi SIte Manager

Frågor, och inte ansökningar, kan mailas till:  rekrytering.ferries.se@sodexo.com

Ansökningar som mailas till ovan mail makuleras, med anledning av GDPR.

Vi undanber oss vänligen men bestämt, direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser.


Sodexokoncernen
Sodexo är världsledande inom hållbar mat och erbjudanden inom lärande, arbete, hälsa och nöje. Vi utmärker oss genom vår hållbara affärsmodell och serviceutbudet med måltidstjänster, FM-tjänster samt de medarbetarförmåner som erbjuds via Pluxee. Sodexokoncernen har offentliggjort att Pluxee, som idag är en del av koncernen, kommer att bli en separat koncern och börsnoteras i början av 2024. Vi bidrar till den ekonomiska, sociala och miljömässiga utvecklingen i de 45 länder där vi har verksamhet. Med omsorg servar våra 430 000 medarbetare miljontals människors dagliga behov och vi driver vår verksamhet på ett inkluderande, engagerande och ansvarstagande sätt. På Sodexo är vårt syfte att skapa en bättre vardag för ett bättre liv för alla.

Ansök nu

Personal till Sodexo Landvetter flygplats

Städare/Lokalvårdare
Läs mer Jan 17
Vill du vara en del av något större?
Om du vill jobba tillsammans med människor med olika bakgrunder, Om du har stora ambitioner, inte är rädd för utmaningar och vill växa samtidigt som du bidrar till vår utveckling och tillväxt. Då är du välkommen till Sodexo!


Sodexo letar efter ansvarsfulla flygplansstädare till Landvetter. Som anställd i något av våra städteam är du en del av ett globalt företag med flera utvecklingsmöjligheter.



Vi söker dig som vill ha ett spännande arbete eller sommarjobb och som gillar ett varierande och ibland utmanande arbete där tempot stundtals är högt. Som städare spelar du en viktig roll för resenärernas upplevelse av resan. Du måste vara noggrann och ibland lösa hastigt uppkomna situationer.

Vad du kommer jobba med:

I våra lokalvårdsuppdrag på flygplatsen tillser vi att kunderna har en god arbetsmiljö i sina lokaler. Vi är flexibla i vårt arbetssätt och anpassar oss efter driften som pågår hos våra kunder, för att på bästa sätt leverera god service i dygnet runt verksamheter.

Flygplansstädningen är ett lagarbete där flera personer kliver ombord samtidigt för att under tidsbegränsning uppnå ett bra resultat. Din samarbetsförmåga och känsla för service är viktig. Med det menar vi att du förutom att utföra dina arbetsgifter även kan hantera möten med olika människor, är lyhörd för kundernas behov och att du kan bjuda på ett leende även när det är mycket att göra.

Eftersom livet på en flygplats pågår dygnet runt alla dagar om året är arbetstiden förlagt till förmiddag, eftermiddag eller natt. Anställningen avser visstidsanställning vid behov av extra arbetskraft vid peak, sjukdom eller ledigheter. Under perioder kan du kopplas till ett rullande schema. På sikt blir du kanske en i teamet av våra tillsvidareanställda?

För att få arbeta på en flygplats krävs kontroll i belastningsregistret, och vid anställning även hos Transportstyrelsen. Detta gör att rekryteringen kan ta upp till sex veckor.

För att söka tjänsten måste du:


• Ha goda kunskaper i svenska – både tal och skrift
• Kunskaper i engelska
• Vara noggrann och punktlig
• Vara prickfri i belastningsregistret
• Ha dokumenterad sysselsättning från de senaste fem åren (t ex: arbetsgivare, utbildning intyg av anhörig om du haft sommarlov osv.)
• Körkort klass B är ett krav

Det är extra plus om du:


• Har erfarenhet av yrkesmässig städning eller annat serviceyrke
• Har SRY, PRYL eller motsvarande utbildning

Observera!

Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringsverktyg ReachMee. Frågor om tjänsten kan du däremot mejla till: rekrytering.got.se@sodexo.com

Då arbetsplatsen är skyddsklassad krävs intyg bakåt de senaste fem åren, med högst 28 dagar utan intyg. Detta är ett krav från Transportstyrelsen och skall tas med i sin helhet vid en intervju, liksom minst två referenser.

Sista ansökningsdatum är 2024-03-15. Anställning sker i nuläget endast på ramavtal.





Sodexokoncernen
Sodexo är världsledande inom hållbar mat och erbjudanden inom lärande, arbete, hälsa och nöje. Vi utmärker oss genom vår hållbara affärsmodell och serviceutbudet med måltidstjänster, FM-tjänster samt de medarbetarförmåner som erbjuds via Pluxee. Sodexokoncernen har offentliggjort att Pluxee, som idag är en del av koncernen, kommer att bli en separat koncern och börsnoteras i början av 2024. Vi bidrar till den ekonomiska, sociala och miljömässiga utvecklingen i de 45 länder där vi har verksamhet. Med omsorg servar våra 430 000 medarbetare miljontals människors dagliga behov och vi driver vår verksamhet på ett inkluderande, engagerande och ansvarstagande sätt. På Sodexo är vårt syfte att skapa en bättre vardag för ett bättre liv för alla.

Ansök nu

Konferensvärdinna till Sodexo i Göteborg

Konferensvärd/Konferensvärdinna
Läs mer Jan 4
Vill du vara en del av något större?
Om du vill jobba tillsammans med människor med olika bakgrunder, Om du har stora ambitioner, inte är rädd för utmaningar och vill växa samtidigt som du bidrar till vår utveckling och tillväxt. Då är du välkommen till Sodexo!

Jobba hos oss på Sodexo och bli en del av något större. Du kommer att tillhöra ett företag och ett team som värdesätter dig. Du kommer att kunna agera målmedvetet och påverka genom dina dagliga handlingar, och utvecklas i din egen takt.

Nu söker vi dig som vill arbeta som Konferensvärdinna hos oss på Sodexo. Vill du ha ett varierat arbete där engagemang och noggrannhet är en förutsättning? Har du dessutom flerårig erfarenhet som konferensvärdinna och adminstrativa system? Då kan vi vara rätt för varandra!

Vad du kommer att jobba med:

Centralhuset Konferens är en av Göteborgs kanske vassaste konferensverksamheter. Med vårt läge mitt i Göteborgs Centralstation jobbar vi med alla typer av möten alla veckans dagar. Nu söker vi en driven, erfaren, engagerad och självgående konferensvärdinna för ett vikariat till juni 2027.

I jobbet, som ibland utförs ensam, ingår att ta hand om och serva gästerna med ex. konferensfika och teknisk hjälp. Dessutom förbereda kommande konferenser genom att ex. möblera vilket innebär en del lyftande och bärande. Dina administrativa uppgifter rör allt från bokningar, beställningar, uppföljning och fakturering samt koordination och samarbete med våra partners. Du får gärna ha säljerfarenhet. Mycket god svenska och engelska i tal och skrift en förutsättning.

Arbetstiden är vanligtvis förlagd dagtid vardagar, men kvällar och helger förekommer.

Vad du bidrar med:

Den vi söker har flerårig erfarenhet från ovanstående uppgifter. Du är bekväm i kontakten med kunder/gäster/partners och är van att ta beslut på egen hand som rör driften. Flexibilitet kring arbetstider kopplat till våra gruppers önskemål.    

Vad vi erbjuder: 


• Flexibel och dynamisk arbetsmiljö 
• Tillgång till löpande utbildning och utvecklingsprogram 
• Möjligheter att växa inom företaget 
• Stort fokus på hälsa och säkerhet  
• Volontärarbete på betald arbetstid 

Om tjänsten 

Tjänsten är ett vikariat från 1 februari 2024 till och med juni 2027. Lön enligt avtal HRF.

Frågor om tjänsten och rekryteringsprocessen besvaras av Platschef, Peter Numerius  peter.numerius@sodexo.com. Observera att vi endast tar emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Rekrytering sker löpande. 

Mer om Sodexo och vilka vi är 


• Vårt syfte, hållbarhetsarbete och våra tjänster 
• Medarbetarsidorna Mitt Sodexo 

 

Redo att vara en del av något större? Ansök idag!


Sodexokoncernen
Sodexo är världsledande inom hållbar mat och erbjudanden inom lärande, arbete, hälsa och nöje. Vi utmärker oss genom vår hållbara affärsmodell och serviceutbudet med måltidstjänster, FM-tjänster samt de medarbetarförmåner som erbjuds via Pluxee. Sodexokoncernen har offentliggjort att Pluxee, som idag är en del av koncernen, kommer att bli en separat koncern och börsnoteras i början av 2024. Vi bidrar till den ekonomiska, sociala och miljömässiga utvecklingen i de 45 länder där vi har verksamhet. Med omsorg servar våra 430 000 medarbetare miljontals människors dagliga behov och vi driver vår verksamhet på ett inkluderande, engagerande och ansvarstagande sätt. På Sodexo är vårt syfte att skapa en bättre vardag för ett bättre liv för alla.

Ansök nu