Göteborg: HR Business Partner to Lindex

Hitta ansökningsinfo om jobbet HR Business Partner to Lindex i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2021-08-24 // Varaktighet: Heltid

Do you have previous work experience within HR and are you a forward leaning team-player? Do you want to be part of a company which higher purpose is to empower and inspire women everywhere? We are looking for a HR Business Partner to our Logistic department and Warehouse operations, for a substitute position until December 2022.

Your role in our team. You are part our Logistics department, working with operations in our Distribution Centers located in Partille and Borås. As HR BP, you support and contribute to the achievement of Lindex business, and you are an active partner to Supervisors and Managers in the Logistics department and in our Warehouses. You are also an important part of the Logistics and DC Management group. Working both operational and strategic you strive to make sure Lindex purpose, vision and culture always influence the organisation.

A big part of the work is administrative, but you are also an important support to the DC supervisors. You are the local expert when it comes to labor law, rehabilitation matters and union negotiations. As HR BP you work in close collaboration with both internal and external contacts. You make sure to keep up with HR related questions, and to develop your competence working in close collaboration with your HR colleagues at Lindex. Your workplace will be both in Partille and Borås.

This is a substitute position, until December 2022. 

Is this you? Are you forward leaning, have the ability think ahead and are eager to learn? Then we think you will be great for this job! We also see that you thrive in a position where you get to use your operative mind-set and strategic approach, as well as your ability to be goal oriented and to lead yourself in your work.

You enjoy working in an ever-changing environment, where you get to grow, learn new things and work with colleagues from different parts of a company. Leading yourself, being active in your own development and giving and taking feedback are all things you know well. You are curious about digital tools and how they can support you and help you to improve your work. You believe in togetherness and you are motivated by the possibility to make an impact. Also, this probably sounds like you:

University degree within HR or equivalent
Previous work experience within HR including employment law, labour relations, union negotiations. Preferably working with Blue Collar
Swedish and English, both spoken and written
We are Lindex. A growing global fashion company from Sweden. We exist to empower and inspire women everywhere. It is our higher purpose as a company. Our dedication to women, sustainability and customer focus runs through everything. It is a mindset that is with us every step of our journey. A journey towards being a global, digital first, brand-led and sustainable fashion company.

At Lindex, everything we do is powered by people. We are like a big family here, with values to help us grow. And we believe in doing things together. Because two are more than one and together we can make a greater impact. If you feel the same, then we are probably a great match.

Do you have a good feeling about this and want to join our journey? Apply today, we can’t wait to get to know more about you. Since we are eager in finding the right person to join our team, we will apply continuous selection. This means we might close the process before the set ending date. Since we like to keep it simple, we ask you to apply online (and not by email.)

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som HR-specialist/HR-adviser

Nedan visas andra jobb i Göteborg som HR-specialist/HR-adviser.

HR konsult

Läs mer Mar 5
Arbetsbeskrivning
Brinner du för HR-frågor och trivs i en bred roll? Är du redo för nya utmaningar och möjligheter samt har erfarenhet av att arbetat med HR? Våra kunders behov dyker upp löpande och vi söker nu därför dig med erfarenhet av HR-arbete eller liknande.
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden
Stöd och coaching till chefer
Rehabiliteringsärenden
Avtalsadministration
Stöd i rekryteringsprocesser
HR-administration


Kvalifikationer
Eftergymnasial utbildning.
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. 
Stark kommunikationsförmåga.
Grundläggande förståelse för arbetsrättsliga bestämmelser.


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.

Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

HR Business Partner inom fordonsindustrin

Läs mer Mar 25
I samarbete med vår partner, ett bolag inom fordonsindustrin, söker vi nu en HR Business Partner. Uppdraget är ett vikariat som sträcker sig över 12 månader. Vi söker efter dig som har erfarenhet av en bred roll som HR partner samt är van vid att arbeta med arbetsrättsliga frågor på en strategisk nivå, både mot kollektiv- och tjänstemannasidan. Här ges du möjlighet att arbeta i en innovativ miljö, med både utveckling och produktion i Sverige. Bolaget är dock internationellt och har verksamhet även i andra länder. 

Om rollen
Som HR Business Partner kommer ditt huvudsakliga uppdrag vara att stötta organisationen i HR relaterade frågeställningar på en strategisk nivå. Du kommer att vara extra fokuserad till arbetsrättsliga frågeställningar, processer och strategier.

Nedan följer några exempel på ansvarsområden som ingår i rollen:

Hantera frågor och strategier gällande kollektivavtal
Agera rådgivare/stöd till ledare inom HR-relaterade ämnen, specifikt inom arbetsrättsliga frågeställningar
Arbeta nära bolagets ledningsgrupp och VD i HR-relaterade frågor, behov och projekt
Driva förändringar/projekt inom ramen för dina ansvarsområden
Ta fram utbildnings- och informationsmaterial vid behov/implementeringar/förändringar

Vi söker dig som
Har en eftergymnasial utbildning inom relevant område
Har minst 5 års tidigare erfarenhet av en HR Business Partner roll (eller likvärdig roll med annan titel)
Besitter mycket god arbetsrättslig kunskap - på en strategisk nivå
Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, både i tal och skrift


Du förväntas vara tillgänglig för start senast i maj/juni, med möjlighet till tidigare start.

För att passa i rollen som HR Business Partner förväntas du vara en person som utstrålar trygghet och trovärdighet. Du är van vid att arbeta strategiskt och har en förmåga att förstå, omsätta samt leverera på verksamhetens långsiktiga behov. Du är bekväm i sociala sammanhang och har en förmåga att hantera olika typer av personligheter och yrkesroller/befogenheter med stor skicklighet. Utöver detta är du strukturerad och van vid att driva ditt egna arbete framåt. Du tar egna initiativ samt driver dina projekt och uppgifter med framgång, även då det innefattar att involvera andra nyckelpersoner inom verksamheten.

Om anställningen
Detta är ett konsultuppdrag med anställning hos OIO. Behovet grundar sig i ett vikariat på 12 månader.

Omfattning: Heltid, kontorstider
Start: Senast i maj/juni - möjligt tidigare
Placering: Centrala Göteborg
Lön: Fast månadslön




Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

Om OIO
Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.

Ansök nu

HR Business Parter till affärsområdet Ortopedi

Läs mer Nov 13
Inspireras du av att stötta verksamhetens chefer och medarbetare samt driva innovativ verksamhet framåt? Då är du den vi söker för rollen som HR Business Parter för Capio Ortopedi!

Vi söker dig som kan vara med och utveckla HR-funktionen och med kompetens och affärsmässighet vara ett nära verksamhetsstöd för affärsområdets chefer i både strategiska och operativa frågor.

Om oss

Ortopedin är ett relativt nytt affärsområde med 1 400 medarbetare, av totalt 14 500 inom Capio Sverige, och växer i en snabb takt genom förvärv. Senast med GHP som fördubblade både omsättningen och antalet medarbetare. Affärsområdet består av 12 verksamheter utspridda från Umeå i norr och Malmö i söder, samtliga högspecialiserade ortopediska kliniker inom både artroskopisk kirurgi samt proteskirurgi.

HR-teamet inom Ortopedin består idag av HR-chef och HR-controller. Då affärsområdet vuxit ska nu teamet utökas med en HR Business Partner som kommer att rapportera till HR-chef. HR Ortopedi är en del av ett större team om 30 personer inom Capio HR Sverige som jobbar tillsammans i Capio-gemensamma projekt och processer. Inom centrala HR finns ett team för utveckling & lärande som stöttar affärsområdena utifrån en gemensam HR-strategi. Utöver det finns möjlighet att ta hjälp av Capio Lön för lönerelaterade frågor samt Capio Bemanning & Rekrytering i rekryteringsfrågor.

HR Business Parter kommer att stötta hela affärsområdet Ortopedi med ca 65 chefer tillsammans med HR-chef och med fokus på den södra regionen (Motala, Halmstad, Varberg, Göteborg och Malmö) som huvudkontaktperson. Resor till de olika verksamheterna förekommer.

Din roll

Som HR Business Partner coachar du chefer och ger kvalificerat HR-stöd i de operativa frågorna parallellt som du är involverad i utvecklingen, implementeringen och uppföljningen av Capio-gemensamma HR-initiativ. I rollen har du möjlighet att arbeta brett över hela HR-området med ett ansvar som täcker hela kedjan från rekrytering till avslut av anställning.

Du jobbar verksamhetsnära tillsammans med affärsområdets chefer i det dagliga arbetet och är medlem i några av verksamheternas ledningsgrupper och samverkansgrupper. I rollen arbetar du proaktivt, coachande samt stöttande i HR-frågorna. Capio satsar mycket på ledarutveckling vilket är ett arbete som HR är del av. Du främjar, och agerar förebild för, ett ledarskap som fokuserar på att bygga tillit, visa riktning, vara modig och främja samarbete.

Capio har ett stort fokus på att utveckla moderna arbetssätt så att HR-arbetet för chefer och medarbetare förenklas och automatiseras. I rollen ligger således att vara ambassadör för, och driva utvecklingen av, HR-funktionens systemstöd och processer för en modern digitaliserad vardag. Vidare att identifiera och implementera nya kreativa lösningar/processer för att stödja verksamheten på ett effektivt sätt.

Vi erbjuder dig

Capio erbjuder dig ett spännande, utvecklande och meningsfullt arbete i en organisation som präglas av kvalitetsfokus och framåtanda i syfte att förbättra hälsan hos människor, varje dag.

- Möjlighet att vara med på en transformationsresa

- Möjligheter att påverka hur din dag ska se ut

- En dynamisk arbetsplats med korta beslutsvägar där bra idéer snabbt blir verklighet

- En god arbetsmiljö som du aktivt kan påverka

- Tydliga mål och gott samarbete

- En trygg anställning genom kollektivavtal och försäkringar

- Friskvårdsbidrag

- Individuell lönesättning

- Kompetensutveckling

- Individanpassad introduktion

Om dig

För att trivas i rollen behöver du gilla att arbeta brett inom HR-området, även om du gärna får vara specialiserad inom något av HR-områdena. Du har en helhetssyn i ditt förhållningssätt och bidrar med affärsmässigt HR-stöd utifrån organisationens behov. Du har en god känsla för service och genom din tydliga kommunikation har du en förmåga att påverka organisation och arbetssätt. Hög integritet och ett etiskt och moraliskt förhållningssätt är en självklarhet.

Du har akademisk examen inom HR med några års erfarenhet inom HR-området. Du har erfarenhet inom HR:s övergripande områden så som arbetsrätt och samverkan, arbetsmiljö, kompetensförsörjning och kompensationsfrågor. Det är meriterande om du arbetat inom vården.

Givet det intensiva förändrings- och utvecklingsarbete som Capios HR-funktion är inne i är det viktigt att du har erfarenhet av att driva utvecklings-och förändringsarbete med vana att jobba projektorienterat för att nå målen. Vi tror även att du har verkat i en snabbrörlig miljö med höga krav på service och tillgänglighet samt jobbat i moderna HR-system och arbetssätt. Om du har någon fördjupning/specialkunskap inom HR får du gärna beskriva det i din ansökan.

Vi hoppas att vi har gjort dig nyfiken på att veta mer om oss och vad vi kan erbjuda dig. Välkommen med din ansökan!

Publicerat:

Sista ansökningsdag: 2023-12-13. Vi går igenom ansökningar löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Ansök nu

HR Business Partner till affärsområdet Ortopedi

Läs mer Nov 13
Inspireras du av att stötta verksamhetens chefer och medarbetare samt driva innovativ verksamhet framåt? Då är du den vi söker för rollen som HR Business Partner för Capio Ortopedi!

Vi söker dig som kan vara med och utveckla HR-funktionen och med kompetens och affärsmässighet vara ett nära verksamhetsstöd för affärsområdets chefer i både strategiska och operativa frågor.

Om oss

Ortopedin är ett relativt nytt affärsområde med 1 400 medarbetare, av totalt 14 500 inom Capio Sverige, och växer i en snabb takt genom förvärv. Senast med GHP som fördubblade både omsättningen och antalet medarbetare. Affärsområdet består av 12 verksamheter utspridda från Umeå i norr och Malmö i söder, samtliga högspecialiserade ortopediska kliniker inom både artroskopisk kirurgi samt proteskirurgi.

HR-teamet inom Ortopedin består idag av HR-chef och HR-controller. Då affärsområdet vuxit ska nu teamet utökas med en HR Business Partner som kommer att rapportera till HR-chef. HR Ortopedi är en del av ett större team om 30 personer inom Capio HR Sverige som jobbar tillsammans i Capio-gemensamma projekt och processer. Inom centrala HR finns ett team för utveckling & lärande som stöttar affärsområdena utifrån en gemensam HR-strategi. Utöver det finns möjlighet att ta hjälp av Capio Lön för lönerelaterade frågor samt Capio Bemanning & Rekrytering i rekryteringsfrågor.

HR Business Partner kommer att stötta hela affärsområdet Ortopedi med ca 65 chefer tillsammans med HR-chef och med fokus på den södra regionen (Motala, Halmstad, Varberg, Göteborg och Malmö) som huvudkontaktperson. Resor till de olika verksamheterna förekommer.

Din roll

Som HR Business Partner coachar du chefer och ger kvalificerat HR-stöd i de operativa frågorna parallellt som du är involverad i utvecklingen, implementeringen och uppföljningen av Capio-gemensamma HR-initiativ. I rollen har du möjlighet att arbeta brett över hela HR-området med ett ansvar som täcker hela kedjan från rekrytering till avslut av anställning.

Du jobbar verksamhetsnära tillsammans med affärsområdets chefer i det dagliga arbetet och är medlem i några av verksamheternas ledningsgrupper och samverkansgrupper. I rollen arbetar du proaktivt, coachande samt stöttande i HR-frågorna. Capio satsar mycket på ledarutveckling vilket är ett arbete som HR är del av. Du främjar, och agerar förebild för, ett ledarskap som fokuserar på att bygga tillit, visa riktning, vara modig och främja samarbete.

Capio har ett stort fokus på att utveckla moderna arbetssätt så att HR-arbetet för chefer och medarbetare förenklas och automatiseras. I rollen ligger således att vara ambassadör för, och driva utvecklingen av, HR-funktionens systemstöd och processer för en modern digitaliserad vardag. Vidare att identifiera och implementera nya kreativa lösningar/processer för att stödja verksamheten på ett effektivt sätt.

Vi erbjuder dig

Capio erbjuder dig ett spännande, utvecklande och meningsfullt arbete i en organisation som präglas av kvalitetsfokus och framåtanda i syfte att förbättra hälsan hos människor, varje dag.

- Möjlighet att vara med på en transformationsresa

- Möjligheter att påverka hur din dag ska se ut

- En dynamisk arbetsplats med korta beslutsvägar där bra idéer snabbt blir verklighet

- En god arbetsmiljö som du aktivt kan påverka

- Tydliga mål och gott samarbete

- En trygg anställning genom kollektivavtal och försäkringar

- Friskvårdsbidrag

- Individuell lönesättning

- Kompetensutveckling

- Individanpassad introduktion

Om dig

För att trivas i rollen behöver du gilla att arbeta brett inom HR-området, även om du gärna får vara specialiserad inom något av HR-områdena. Du har en helhetssyn i ditt förhållningssätt och bidrar med affärsmässigt HR-stöd utifrån organisationens behov. Du har en god känsla för service och genom din tydliga kommunikation har du en förmåga att påverka organisation och arbetssätt. Hög integritet och ett etiskt och moraliskt förhållningssätt är en självklarhet.

Du har akademisk examen inom HR med några års erfarenhet inom HR-området. Du har erfarenhet inom HR:s övergripande områden så som arbetsrätt och samverkan, arbetsmiljö, kompetensförsörjning och kompensationsfrågor. Det är meriterande om du arbetat inom vården.

Givet det intensiva förändrings- och utvecklingsarbete som Capios HR-funktion är inne i är det viktigt att du har erfarenhet av att driva utvecklings-och förändringsarbete med vana att jobba projektorienterat för att nå målen. Vi tror även att du har verkat i en snabbrörlig miljö med höga krav på service och tillgänglighet samt jobbat i moderna HR-system och arbetssätt. Om du har någon fördjupning/specialkunskap inom HR får du gärna beskriva det i din ansökan.

Vi hoppas att vi har gjort dig nyfiken på att veta mer om oss och vad vi kan erbjuda dig. Välkommen med din ansökan!

Publicerat:

Sista ansökningsdag: 2023-12-13. Vi går igenom ansökningar löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Ansök nu

HR-Specialist inom arbetsrätt

Läs mer Mar 27
Söker du ditt nästa steg inom HR, är nyfiken på arbetsrätt och tror att utveckling föds utifrån ett konstruktivt ifrågasättande av organisationens nuläge? Då har vi tjänsten för dig! Läs gärna mer nedan, varmt välkommen med din ansökan.

OM TJÄNSTEN
Som HR-Specialist hos vår kund inom automotivebranschen kommer du att utgöra en nyckelposition. Du har en tro och övertygelse om att utveckling går hand i hand med att återkommande vilja ifrågasätta organisationens nuläge vilket kräver både ödmjukhet, sinne för analys och mognad.

I din vardag kommer du att hantera en kombination av strategiska och operativa frågor. En stimulerande variation som exempelvis kan innefatta förtydliganden om arbetsrättliga frågor för chefer, långsiktigt relationsarbete med fackliga föreningar och andra intressenter, implementation av policys och rutiner samt dess efterlevnad.

Du som söker kan antingen arbeta från kontoret i Skövde eller Göteborg. Det erbjuds möjlighet till flexibelt arbete på distans och är vidare ett långsiktigt uppdrag som inleds med en konstulsanställning. Det finns goda chanser till förlängning alternativt anställning hos kundföretaget.

Du erbjuds
- HR-Specialistrollens alla fördelar med fokus på arbetsrätt och dess juridiska aspekter
- Skapa, implementera och följa upp arbetssätt, standarder, rutiner och policys
- Dynamisk och innovativ arbetsmiljö som främjar personlig och professionell utveckling

VI SÖKER DIG SOM
- Godkänd eftergymnasial utbildning inom personalvetenskap, psykologi eller motsvarande
- Erfarenhet inom HR med fokus på arbetsrätt
- Har utmärkta kommunikations- och förhandlingsfärdigheter samt att du obehindrat kan kommunicera på svenska och engelska i både tal och skrift

Det är meriterande om du har
- Erfarenhet från automotivebranschen
- Tidigare har arbetat i en internationell kontext

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Strukturerad
- Självgående
- Strategisk
- Kvalitetsmedveten

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Företaget är ett innovativt globalt bolag inom drivteknik, utvecklingstjänster och kontrakttillverkning med tillverkningsanläggningar på flera platser i världen. Företaget strävar efter att skapa högeffektiva, lågemissionsmotorer som redan driver många fordon och arbetar mot att forma en hållbar och praktisk framtid för rörelse.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från AB Lindex

Nedan visas andra jobb i Göteborg från AB Lindex .

Experienced Integration Specialist to Lindex

Mjukvaruutvecklare
Läs mer Feb 21
Do you want to be a part of a team making sure our integration platform develops and meets our future way of working? Do you have interest in Azure and wants to be part of our transformation with our integration platform? We are now looking for a Technical Specialist in Integration and Infrastructure Platform, to our head office located in the heart of Gothenburg!

Your role in our team. You are part of our IT Technology team, working as an IT Integration Specialist in the skilled Technical Services. With your input and knowledge, it's a place where your ideas will shape the future of our business operations.

With your technical knowledge you identify, designs, develops and maintain our integration needs both on-premises and Microsoft Azure. And the best thing is – you are not doing it alone! Since we do almost everything in-house, you’ll work close with colleagues all over Lindex making sure to deliver solutions for the Lindex business. You are a major contributor to the transformation of how integrations will be managed at Lindex in the future.

Is this you? You have a high interest and drive to continuously improve technology, finding new solutions and improvements in close collaboration with your colleagues, comes naturally in your way of working. You enjoy working in an environment with focus on quality through continuous delivery and testing. Here at Lindex we are all about having an impact together and we believe that your mindset and your drive is key.

You enjoy working in an ever-changing environment, where you get to grow, learn new things and work with colleagues from different parts of a company. Leading yourself, being active in your own development and giving and taking feedback are all things you know well. You are curious about digital tools and how they can support you and help you to improve your work. You believe in togetherness, and you are motivated by the possibility to make an impact. Also, this probably sounds like you:

Several years handling Integration platforms
Experience in integrations solutions (IDE/API/Queue management/Azure Integrations)
Software developer or infrastructural specialist
Fluent in Swedish and English, both spoken and written.
Meritorious: Retail work experience, Kubernetes
We are Lindex. A growing global fashion company from Sweden. Our dedication to women, sustainability and the customer runs through everything. It is a focus we have in every step going forward. While our roots may be in fashion, we are also a tech company at heart, in the middle of a major transformation best described as becoming a global and sustainable fashion company, where being digital comes naturally in every step.

Everything we do is powered by people and we believe in doing things together because that is when we can have a greater impact. This mindset, combined with the determination and innovative spirit of our teams, has consistently driven us to deliver positive financial results. If you value flexibility and teamwork, just like us, you'll feel right at home. We offer a hybrid work setup, with your primary work location at our Gothenburg head office and the option to work remotely when possible. If this relates to you, then we are probably a great match.

Do you have a good feeling about this and want to join our journey? Apply today, we can’t wait to get to know more about you. Since we are eager in finding the right person to join our team, we will apply continuous selection. This means we might close the process before the set ending date. Since we like to keep it simple, we ask you to apply online (and not by email.)

Ansök nu

Data Analyst to Lindex

Systemanalytiker/Systemutredare
Läs mer Feb 19
Is data the key to success something you agree with? Do you have experience of working with retail data in ? We are looking for a Data Analyst to our head office located in the heart of Gothenburg (at the Central station!)   

Your role in our team.    You are a part of the Sales Analytics and Insights team within Lindex Global Sales department, a team responsible for development of analysis related to sales data at Lindex, as well as helping the rest of the department to quicker go from data to insights and actions. Eithen though sales is your main data domain, you are working with all types of data and analysis – customer, transactional, marketing and sales data, you are comfortable with any data domain and the link between them.

As a Data Analyst you contribute to making Lindex grow by managing and develop the data analysis that drives customer actions. You are an active partner to the teams and cross groups to make sure Lindex build the way forward based on data.

Is this you?   Do you believe insights are key to develop business now and in the future? Is being forward leaning and thinking one step ahead right up your alley? You aren’t afraid of digging far into the data and writing your own or Python code to get the answers?  You see yourself as the link between datapoints and business decisions. You collect a large amount of data that you present in a clear and communicative way to the teams and cross groups? Then we think you will be great for this position!

You enjoy working in an ever-changing environment, where you get to grow, learn new things and work with colleagues from different parts of a company. Leading yourself, being active in your own development and giving and taking feedback are all things you know well. You are curious about new digital tools and how they can support you and help you to improve your work. You believe in togetherness and you are motivated by the possibility to make an impact. Also, this probably sounds like you:   

Academic degree within business, economics or statistics minimum 3 years
Experience from working in sales, retail or marketing in an omni-channel organisation in an international environment
Experience from working with data-driven insights as the main driver of the priorities and actions taken 
Business analytic skills, including Power BI and
English, both spoken and written
We are Lindex.   A growing global fashion company from Sweden. Our dedication to women, sustainability and the customer runs through everything. It is a focus we have in every step going forward. We are in the middle of an exciting transformation, best described as becoming a global and sustainable fashion company, where being digital comes naturally in every step.   

Everything we do is powered by people and we believe in doing things together because that is when we can have a greater impact. This mindset, combined with the determination and innovative spirit of our teams, has consistently driven us to deliver positive financial results. If you value flexibility and teamwork, just like us, you'll feel right at home. We offer a hybrid work setup, with your primary work location at our Gothenburg head office and the option to work remotely when possible. If this relates to you, then we are probably a great match. 

Do you have a good feeling about this and want to join our journey?    Apply today, we can’t wait to get to know more about you. Since we are eager in finding the right person to join our team, we will apply continuous selection. This means we might close the process before the set ending date. Since we like to keep it simple, we ask you to apply online (and not by email.)

Ansök nu

Experienced App Developer to Lindex

Applikationsutvecklare
Läs mer Jan 22
We are looking for an experienced App developer who would like to be part of a sustainable fashion company that embraces innovation and believes that technology is an essential part of enabling growth.   

Your role in our team.  Lindex App-team consist of four people, three developers and one business developer. UX resources is available when needed so you will be working in a very professional context.

We believe you have a solid competence and a few years of experience as an app developer. You have come to realise that development is about solving problems and helping customers with your expertise. Your job will be to participate in the team, implementing new features and helping our business developers make the right choices from a technical standpoint. You will also play a key role in choosing new technologies going forward.

Who are you? You are an experienced App developer who likes to help your co-workers and customers with a smile. From experience you know that this is a team sport and you want to contribute to the team, and the thereby ensuring Lindex, success!

We would like you to have previous experience in some of our key technologies such as .Net MAUI, C#, .Net Core, Kubernetes, Git, Azure Devops and REST API. Currently we are running a project to leave Xamarin so if you have any experience in that it is also much appreciated.  

What can we offer?  You are part of Lindex’s tech division and deliver value for Lindex every day making sure our e-commerce is one of a kind when it comes to giving our customer a great experience. Our Lindex-App is very much appreciated by our customers and has an increasing number of both orders and new customers. That makes the Lindex App one of the most important places to meet our customers.  

Since we believe in flexibility, we are offering a hybrid work set-up with our head office in the heart of Gothenburg. We do almost everything in-house and you work in close collaboration with colleagues all over Lindex in delivering solutions that strengthen our business and the digital experience for our customers.  

We are Lindex.  We are a growing fashion company that aims high and have a strong will to do good. Our higher purpose and values run through everything. And we truly believe in our ability to have an impact together and make a difference. For women, for kids and for the future. The entire retail industry is changing and at Lindex, we are in the middle of three transformations in one, summarised as – multi-channel, sustainability and digital.  

Do you have a good feeling about this and want to join our journey?     Apply today, we can’t wait to get to know more about you. Since we are eager in finding the right person to join our team, we will apply continuous selection. This means we might close the process before the set ending date. And because we like to keep it simple, we ask you to apply online (and not by email).

Ansök nu

Assistant Designer to Lindex

Designassistent
Läs mer Feb 16
Do we catch your attention when we write fashion and design? Do you have a diploma in Design or equivalent experience and want to be part of a company with a higher purpose to empower and inspire women everywhere? We are looking for an Assistant Designer to our head office located in the heart of Gothenburg.

Your role in our team. You are part of a buying team in our purchasing department, and you assist the Designers and the team by handling the everyday operations within the design process. You work according to Lindex Brand Platform and the design & buying process. You make sketches, prints and art works for commercial fashion products. You make sure that design related tasks and deliveries are kept within the timeline and continuously follow up on the design part of each order.

This is a substitute position, approximately six months (preferably start beginning of March).

Is this you? We see that you have a strong interest and knowledge in commercial fashion, you are creative and able to work organized and of course – you always have the customer in mind. You enjoy working in an ever-changing environment, where you get to grow, learn new things and work with colleagues from different parts of a company. Leading yourself, being active in your own development and giving and taking feedback are all things you know well. You are curious about digital tools and how they can support you and help you to improve your work. You believe in togetherness, and you are motivated by the possibility to make an impact. Also, this probably sounds like you:

University diploma in Design and/or equivalent experience
Good knowledge in Photoshop, Illustrator, and InDesign
Swedish and English, both spoken and written
Meritorious: work experience from retail business, graphic competence, and 3D tool CLO
We are Lindex. A growing global fashion company from Sweden. Our dedication to women, sustainability and the customer runs through everything. It is a focus we have in every step going forward. We are in the middle of an exciting transformation, best described as becoming a global and sustainable fashion company, where being digital comes naturally in every step. 

Everything we do is powered by people and we believe in doing things together because that is when we can have a greater impact. This mindset, combined with the determination and innovative spirit of our teams, has consistently driven us to deliver positive financial results. If you value flexibility and teamwork, just like us, you'll feel right at home. We offer a hybrid work setup, with your primary work location at our Gothenburg head office and the option to work remotely when possible. If this relates to you, then we are probably a great match. 

Do you have a good feeling about this and want to join our journey? Apply today, we can’t wait to get to know more about you. Since we are eager in finding the right person to join our team, we will apply continuous selection. This means we might close the process before the set ending date. Since we like to keep it simple, we ask you to apply online (and not by email.)

Ansök nu

B2B Coordinator to Lindex

Inköpsassistent
Läs mer Feb 13
Do you have a great interest in fashion and work experience within the buying or wholesale area? Are you a forward leaning, structured and communicative person? We are looking for a B2B Coordinator to our head office located in the heart of Gothenburg (at the Central station!)

Your role in our team. You are part of a dynamic team with lots of energy and exciting opportunities. In this role, you work with administrative support to the team and you are in close contact with Lindex B2B partners. You also work in close collaboration with other departments at Lindex, with cross-functional work tasks.

We understand that you want to know more about the role! Here are some more examples of what’s included: coordinate and facilitate the order placement process from beginning to end, assist in the organisation of partner meetings including the preparation of product samples, support with reports and deal with challenges that arise with orders both internally and externally. You are also the person who checks and chases purchase orders and are the primary point of contact for B2B partners administrative teams.

This is a substitute position, with start in March 2024 until June 2025. 

Is this you? To thrive in this position, we think that you are a structured, detail-focused and a forward leaning person, who is eager to learn. Do you have a big interest for fashion, have the ability to lead yourself in your work and prioritise? Then we think this is the job for you! We also see that you are a problem solver and that you have great communication skills.

Here at Lindex we believe in doing things together and we therefore think that you are a team-player, with great communication- and collaboration skills. Your interest for how digital solutions can improve your work will be appreciated in this role. You believe in togetherness and you are motivated by the possibility to make an impact. Also, this probably sounds like you:

University degree or equivalent within Textile/Buying or similar
Work experience within the buying or wholesale area in a fashion business
Good knowledge in Excel, RMS, Quest and Business Objects
English, both spoken and written
Meritorious: work experience from the department DPP at Lindex, Swedish (both spoken and written), experience of working with analysis of data
We are Lindex. A growing global fashion company from Sweden. Our dedication to women , sustainability and the customer runs through everything . It is a focus we have in every step going forward. We are in the middle of an exciting transformation, best described as becoming a global and sustainable fashion company , where being digital comes naturally in every step .    

Everything we do is powered by people and we believe in doing things together because that is when we can have a greater impact . This mindset , combined with the determination and innovative spirit of our teams, has consistently driven us to deliver positive financial results . If you value flexibility and teamwork , just like us , you'll feel right at home . We offer a hybrid work setup, with your primary work location at our Gothenburg head office and the option to work remotely when possible . If this relates to you , then we are probably a great match.  

Do you have a good feeling about this and want to join our journey? Apply today, we can’t wait to get to know more about you. Since we are eager in finding the right person to join our team, we will apply continuous selection. This means we might close the process before the set ending date. Since we like to keep it simple, we ask you to apply online (and not by email.)

Ansök nu

Digital Business Developer to Lindex

Marknadsplanerare
Läs mer Jan 16
Do you want to be part of a sales team, making sure we have the best digital customer experience? Are you a team-player with a big interest for digital business development? Great! Then you might be our next Business Developer with focus on commerce for digital channels and future unified commerce.

Your role in our team.   You are a part of Global Sales and Sales Operations team, working with business development in our digital channels. Your focus area is commerce development. This may involve integrating with various payment and shipping providers as well as securing omnichannel services in Lindex physical stores.

You work in close cross functional collaboration with your colleagues to deliver value by developing and finding solutions for our digital platforms. From the development to the implementation and follow-up of the customer experience. Since analysis is something you are great at, you identify needs and demands from our business and our customers. You also make sure we have the right requirements when it comes to tools, software and routines, related to digital development. In your role, you contribute within multiple areas but also act as an expert for all Lindex markets. By working with our digital development, you improve all part of the sales operations, by maximising sales and profitability as well as the customer experience.  

Is this you?  Do you recognise yourself as a digital expert with great analytical and communication skills? Do you have experience working with e-commerce systems and developing operational digital processes? Then we think you would be a great addition to our team! Being self-going and finding solutions comes naturally in your way of working, and for you, the customers are always top of mind. You enjoy team work and have the ability to inspire and motivate others.

You enjoy working in an ever-changing environment, where you get to grow, learn new things and work with colleagues from different parts of a company. Leading yourself, being active in your own development and giving and taking feedback are all things you know well. You believe in togetherness and you are motivated by the possibility to make an impact. Also, this probably sounds like you:   

Degree within business administration, IT or similar
Previous work experience from digital business development
Experience from working with e-commerce backend and/or unified commerce
Experience from managing payment and delivery gateway integrations
Experience from return and refund management for online channels
Experience of project management and change management globally
Experience of agile working method and systems such as Jira, Confluence or similar
English and Swedish, both written and spoken
We are Lindex. A growing global fashion company from Sweden. We exist to empower and inspire women everywhere. It is our higher purpose as a company. Our dedication to women, sustainability and customer focus runs through everything. It is a mindset that is with us every step of our journey. A journey towards being a global, digital first, brand-led and sustainable fashion company. 

At Lindex, everything we do is powered by people. We are like a big family here, with values to help us grow. And we believe in doing things together. Because two are more than one and together we can make a greater impact. If you feel the same, then we are probably a great match.  

Do you have a good feeling about this and want to join our journey?   Apply today, we can’t wait to get to know more about you. Since we are eager in finding the right person to join our team, we will apply continuous selection. This means we might close the process before the set ending date. Since we like to keep it simple, we ask you to apply online (and not by email.)

Ansök nu