Göteborg: Koncerninköpschef till RISE

Hitta ansökningsinfo om jobbet Koncerninköpschef till RISE i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2021-09-01 // Varaktighet: Heltid

Tänk att få gå till jobbet varje dag med uppdraget att skapa ett mer konkurrenskraftigt svenskt näringsliv.

Om du är en framgångsrik ledare med flerårig erfarenhet av att driva koncernövergripande inköps och upphandlingsfrågor i en större komplex organisation kan vi ha nästa utmaning för dig, då vi nu söker en inköpschef på koncernnivå med placering på vårt huvudkontor i Göteborg.

Om rollen
Som Koncerninköpschef driver och leder du RISE strategiska inköps- och upphandlingsfrågor ur ett helhetsperspektiv med fokus på värdeskapande processer. Du utvecklar vår inköpsfunktion utifrån vår verksamhets och våra kunders mål och behov genom att initiera och driva aktiviteter som möjliggör detta.

RISE Koncerninköpsfunktion uppdrag är att stödja koncernen med såväl operativa som strategiska inköps- och upphandlingsfrågor och säkerställa att koncernövergripande specialistkompetens finns inom området. Som koncerninköpschef arbetar du tillsammans med din avdelning för att utveckla koncernen och dess bolag och ni agerar också som RISE specialister inom LOU och ni har en supporterande och konsultativ roll mot hela koncernen.

Som koncerninköpschef kommer du naturligtvis att ha dagliga kontakter med medarbetare inom funktionen, men också inom andra funktioner i koncernen och ledningsgrupper. En ytterligare viktig del av rollen är att stötta och vara bollplank till koncernledningen inom ramen för funktionens uppdrag. Vidare ansvarar du för att etablera och utveckla externa leverantörskontakter.

I uppdraget ingår också att långsiktigt utveckla din funktion, med nya arbetssätt, tex hur vi kan ta steg framåt inom digitalisering och automatisering, som stöttar både funktionen såväl som hela RISE i form av ökad användarvänlighet vad gäller rutiner och processer. Rollen innebär budget och personalansvar för din avdelning och du rapporterar till Chief Finacial Officer (CFO) och du är en del av funktionens ledningsgrupp.

Vem är du?
Vi söker dig med relevant högskoleutbildning och flerårig erfarenhet av framgångsrik förändringsledning inom strategiskt inköp och LOU i en större organisation. Du är van att arbeta tillsammans med olika delar av verksamheten och har en god förståelse för affärs- och verksamhetsprocesser och kan identifiera behov och lösningar tillsammans med kollegor runt om i organisationen.

För att bli framgångsrik som koncerninköpschef hos oss tror vi att du har en god analytisk förmåga och ett strategiskt tankesätt. Vidare tror vi att du samtidigt är en handlingskraftig person som säkerställer framdrift och får saker att verkligen hända genom att kommunicera, skapa engagemang och stimulera förändringsvilja. Rollen ställer stora krav på att ha en kommunikativ förmåga och en förmåga att påverka, samarbeta, hitta konstruktiva lösningar, att ha ett helhetstänk för att hitta synergier och nya möjligheter för hela RISE.

Välkommen med din ansökan!
Det här är ett jobb i en dynamisk internationell miljö som ger dig utvecklingsmöjligheter både professionellt och personligt. Hos oss får du möjlighet att göra skillnad. Välkommen till hela Sveriges forskningsinstitut och innovationspartner.

Låter detta intressant och du vill veta mer är du varmt välkommen att kontakta Robert Casselbrant på 010-516 62 34. Vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt. Sista ansökningsdag är 19 september. Intervjuer kommer att ske löpande under ansökningsperioden.

Våra fackliga representanter är: Lazaros Tsantaridis, 010-516 62 21 och Linda Ikatti, 010-516 51 61.

RISE, Göteborg, inköpschef, digitalisering, automatisering

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Inköpschef

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Inköpschef.

Driven och kommunikativ Sortimentschef till Forsbergs Fritidscenter

Läs mer Jan 5
Driven och Kommunikativ Sortimenschef till Forsberg Fritidscenter

Visste du att varannan svensk kan tänka sig att semestra med husbil eller husvagn? Vår marknad har inte bara växt de senaste åren, vår kundgrupp har också breddats - och idag ser vi likväl pensionärer, småbarnsfamiljer eller inbitna golfare som våra kunder och under alla årstider. Vår bransch är i förändring och vi på Forsbergs fritidscenter vill leda den utvecklingen. Vill du följa med på vår resa...?

Vi utökar vår verksamhet med en ny Sortimentsavdelning och till denna avdelning söker vi nu en driven och kommunikativ Sortimentschef som vill vara en viktig del av vår spännande resa framåt mot målet att vara den marknadsledande aktören inom reservdelar och tillbehör.

Som Sortimentschef på Forsbergs Fritidscenter kommer du att vara av stor strategisk vikt för bolagets fortsatta tillväxt. Rollen innebär ett övergripande ansvar för att bygga upp vår nya sortimentsfunktion med tillhörande inköpsfunktion och lager samt förbereda för en framtida e-handel. Vår blivande Sortimentschef rapporterar direkt till VD och sitter med i ledningsgruppen där hen blir en del i att skapa och genomföra det strategiska arbetet med ansvar för bland annat centrala inköp, lagerplanering, tillbehörsförsörjning och sortimentssammansättning för Forsbergs sju center runt om i Sverige.

Du kommer bland annat att arbeta med följande spännande ansvarsområden:

- Framtagande av övergripande sortiment och leverantörsstrategi.

- Ta fram budget och måltal inför varje säsong och mer långsiktigt till vår affärsplan.

- Ansvara för att volymsatsningar och prisstrategier genomförs och ansvara för att satta måltal följs upp och efterlevs.

- Utveckla transport och logistiklösningar

- Supportera och utbilda personal i det egna teamet samt personal som kommer i kontakt med slutkund på centren.

- Effektivisering av vårt lager/kapitalbindning och distribution av detta mellan våra center.

- Förhandla med våra leverantörer om inköpsvillkor

- Ansvara för det fysiska sortimentet på våra 7 center.

- Optimera användandet av vårt affärssystem

- Hitta nya lösningar och möjligheter för tillbehör- och reservdelsförsäljning.

Som vår blivande Sortimentschef kommer du att ha personalansvar för initialt 2 medarbetare som är placerade på huvudkontoret samt för butiksmedarbetarna på de anläggningar där vi har butiksdedikerad personal.

Tjänsten är placerad på Forsbergs Huvudkontor i Hyssna, och omfattar även regelbundna resor till våra 7 anläggningar.

Vi tror att du som söker är en drivande, beslutskraftig och coachande ledare med stark organiserings- och planeringsförmåga. Vi tror att du är kommersiellt och entreprenöriellt driven med god strategisk förmåga. Därtill är du analytisk, relationsbyggande och kommunikativ.

Du har tidigare erfarenhet av upphandlingar, inköp och logistik inom detaljhandeln, erfarenhet av direkt ledarskap samt en eftergymnasial utbildning inom området.

Flytande kunskaper inom svenska och engelska är ett krav och kunskaper i tyska är meriterande.

Tjänsten är tillsvidare 100% med tillträde så snart som möjligt enligt överenskommelse.

Hur är det att vara anställd på Forsbergs Fritidscenter?

Förutom spännande arbetsuppgifter blir du en del av ett fantastiskt team som jobbar enligt våra gemensamma värderingar; Nytänkande, Omtänksamma, Drivande och Enkla. På Forsbergs Fritidscenter hjälper vi varandra och våra kunder, och vi ser att det är tillsammans som vi kan bli snabbare, starkare och bättre. Vi strävar efter att vara lite bättre idag än vad vi var igår och vet att en god idé är en god idé oavsett vem som levererar den. Vi har ett bra kollektivavtal, ett schysst förmånspaket och titt som tätt bjuds det på olika personalevenemang.

Forsbergs Fritidscenter är Sveriges största importör och återförsäljare av husbilar och husvagnar. Vi har en bred produktportfölj med starka varumärken som Hobby, Frankia, Niesmann Bischoff, Polar, Pilote, Sunlight och Concorde. Vi har funnits i 30 år och finns idag på sju orter i landet. Totalt är vi ca 120 anställda och vi är del av KVD-koncernen.

Läs gärna mer om oss på www.forsbergsfritidscenter.se

Låter det som ett jobb för dig? Vi arbetar med löpande urval, sök därför redan idag!

För frågor kring tjänsten kontakta Jonas Karlsson, VD, på jonas.karlsson@ffc.se.

Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Skicka ansökan". Ansökningar per e-post kan vi tyvärr inte beakta.

I den här rekryteringen har vi valt annonsering och kanaler och tackar därför vänligen men bestämt nej till direktkontakt med försäljare och rekryteringsföretag.

Ansök nu

Project Procurement Manager

Läs mer Dec 18
Nu söker vi en Project Procurement Manager till Preem med placering i Lysekil och Göteborg. Vi söker dig som vill ansvara för att hålla samman inköpsarbetet mot leverantörer. Ett viktigt arbete som behövs i och med vår omställning samt att bygga Preem för en mer hållbar framtid!

Är du en person med driv utöver det vanliga och med ett stort intresse för förbättringsarbete? Vill du dessutom vara med på denna spännande resa som Preem nu genomgår? Då är det troligtvis just dig vi söker!

Preem är Sveriges största drivmedelsbolag. Vår vision är att leda omvandlingen mot ett hållbart samhälle. Senast år 2035 ska Preem producera 5 miljoner kubikmeter förnybara drivmedel och vara klimatneutrala i hela värdekedjan.

Våra raffinaderier räknas till de mest moderna och miljöanpassade i Europa med en raffineringskapacitet på över 18 miljoner kubikmeter per år. Vi förädlar och säljer drivmedel, eldnings- och smörjolja samt andra produkter till företag och privatpersoner. Vi har ett rikstäckande servicenät med drygt 520 tankställen för privat- och yrkestrafik. Preem AB har cirka 1 500 anställda varav 1 100 arbetar vid raffinaderierna. För helåret 2022 var Preems omsättning 161 miljarder SEK.

Om rollen

I samarbete med ett kompetent inköpsteam kommer du att ha ett sammanhållande ansvar för inköpsarbetet i Preems stora projekt där du arbetar tätt tillsammans med Engineering, Procurement och Construction Management Contractor för att så effektivt som möjligt driva inköpsarbetet. Du förväntas planera och agera proaktivt, såväl internt som externt, för att säkra Preems intressen långsiktigt och att garantera projektets framdrift och budget. 

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

Se till att inköpsarbetet bedrivs i linje med Preems inköpsprocess.
Se till att inköpsprocessen bedrivs enligt tidplan för respektive projekt och att resurser tillförs för att säkra tidplan och budget.
Medverka i upphandlingar som är strategiskt viktiga.
Besöka och utvärdera strategiskt viktiga leverantörer, i och utanför Sverige
Koordinera arbetet för interna och externa inköpsresurser som är dedikerade till investeringsprojekten.
Bedriva operativt inköps-/avtalsarbete samt driva egna upphandlingar.
Se till att kommunikation sker mellan inköp i projekten och Preems linjeorganisation för att säkra effektivitet i hela Preems inköpsarbete. 


Tjänsten är en tillsvidareanställning med start omgående.

Erfarenhet och kompetens

Har du juridisk/ekonomisk/teknisk utbildning på universitet eller högskolenivå, alternativt motsvarande erfarenhet erhållen genom mångårig arbetslivserfarenhet kan du vara den person vi söker. För att vara aktuell för tjänsten behöver du även ha gedigen erfarenhet av inköpsarbete samt erfarenhet av att arbeta i stora internationella investeringsprojekt. Flerårig erfarenhet av ledarskap är också ett måste. Vidare bör du vara van att upprätta avtal och ha erfarenhet från komplexa förhandlingar samt mycket goda språkkunskaper i engelska i tal och skrift.

Vi sätter stort värde på dina personliga egenskaper. Du är en person med goda ledaregenskaper både i informella och formella sammanhang. Du har lätt för att knyta kontakter med andra, internt och externt. Du är uppskattad för din sociala förmåga och känner stort engagemang i ditt arbete. Analysförmåga, struktur och ett pragmatiskt synsätt är också värdefullt för framgång i rollen.

I tjänsten ingår resor i och utanför Sverige, B-körkort är därför ett krav.

Då Preem är ett säkerhetsklassat företag kan en säkerhetsprövning med registerkontroll genomföras vid behov. Säkerhetsprövningen kommer att genomföras i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen. För Sverige godkänd ID-handling ska kunna uppvisas. Preem har som policy att alltid genomföra alkohol- och drogtest på samtliga slutkandidater.

Erbjudande

Du blir en viktig del av Preem – en arbetsplats som präglas av välkomnande stämning, förtroende för medarbetarna och ambitionen att vara bäst i branschen när det gäller hållbarhet. Här får du frihet under ansvar och ofta chansen att vara med under hela processer – från början till slut. För oss är det viktigt att du delar våra värderingar, ansvarstagande, nyskapande och inkluderande eftersom de ligger till grund för allt vi gör.

Ansökan

Ansökan och CV skickar du in via vår hemsida: http://valueone.se/aktuella-jobb/. Vi hanterar ansökningar och tillsätter tjänster löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Roger Tännström på telefon: 073 504 10 11 alternativt 010 332 29 20.  

ValueOne är specialister inom supply chain management, inköp och logistik. ?Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning av inköp- och logistikkonsulter, rekrytering av inköpare och logistiker samt utveckling av företags supply chain verksamheter vad avser strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens.

Ansök nu

Inköpschef till sourcingavdelning

Läs mer Mar 5
Momentum Industrial AB är en marknadsledande distributör av industriella komponenter och tjänster till den svenska och norska industrin. Vår mission är Tillsammans för en hållbar industri, vilket för oss innebär att vi finns till för att tillsammans med våra intressenter bidra till att skapa en hållbar industri ur ett socialt, miljömässigt och ekonomiskt perspektiv. Vi omsätter cirka 1,3 miljarder SEK och har 330 talangfulla medarbetare. Momentum Industrial AB ingår i Momentum Group som är noterat på Stockholmsbörsen. För ytterligare information, besök gärna vår hemsida:
www.momentum-industrial.com

Momentum har ett brett sortiment av industrikomponenter och marknadens bästa tillgänglighet. Trots det inträffar det dagligen att våra kunder har ett behov av snabbare leveranstid än våra ordinarie leverantörer kan erbjuda eller komponenter utanför ordinarie sortiment. Där hjälper avdelningen för sourcinginköp till med att ta fram alternativa produkter och leverantörer med hjälp av god produktkännedom och ett stort leverantörsnätverk. Sourcing är en mycket uppskattad tjänst som stöttar både det ordinarie erbjudandet och står på egna ben.

ARBETSUPPGIFTER
Du ansvarar för en avdelning som består av sex medarbetare där viss ansvarsuppdelning finns i kategorierna täta, lagra/linjärt, driva och hydraulik/pneumatik. Du driver det operativa arbetet och utvecklar såväl processer som människor. Du representerar avdelningen mot övriga delar av Momentum och tillhör försörjningsledningen tillsammans med ansvariga från avrop, strategiskt inköp och logistik och rapporterar till försörjningschefen. Utöver ledarrollen förväntas du bidra i det operativa arbetet.

Det operativa arbetet består av att hantera ärenden tillsammans med våra säljare där sourcing ansvarar för kontakt med leverantörer, framtagande av offertunderlag till slutkund, orderläggning och orderbevakning. Då ärendena ofta är komplexa sätts krav på att vara kommunikativ och hitta lösningar som uppfyller kundens behov. Arbetet innebär både att hantera expressleveranser och ärenden som tar längre tid och kräver mer utredning. Avdelningen bidrar även till Momentums utveckling genom att etablera globala leverantörssamarbeten och ge insikter till Momentums övriga inköp och erbjudande.

I din roll kommer du ha kontakt med våra leverantörer både i Sverige och utomlands. Placering är på vårt huvudkontor i Göteborg och resor förekommer i begränsad omfattning. Momentum är en stabil och trygg organisation som sätter individen och den personliga utvecklingen i fokus. Vi erbjuder omfattande utbildningar inom samtliga våra produktområden likaså utbildningar inom ledarskap, försäljning och affärsmannaskap. Som chef för sourcingavdelningen på Momentum kommer du till ett team med hög kunskapsnivå och familjär stämning.


KVALIFIKATIONER
• Du har erfarenhet av industri och/eller industrikomponenter samt ett starkt tekniskt intresse.
• Du har minst gymnasieutbildning, gärna inom teknik eller närliggande.
• Du har god datavana framförallt Office-paketet samt gärna erfarenhet av affärssystem och CRM-system.
• Du behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift.
• Det är meriterande om du har arbetat med inköp tidigare, eller i en roll med leverantörskontakter.
• Det är meriterande om du har haft en roll som inneburit ledarskap och/eller chefskap.

Som person är du kommunikativ och trivs med ett högt arbetstempo. Du har drivkraft, initiativförmåga och gillar att göra affärer. Du är en nyfiken och ödmjuk ledare som brinner för att utveckla andra människor. Du har god förmåga att uppnå resultat genom planering, genomförande och uppföljning.

Du delar Momentums mission; Tillsammans för en hållbar industri och vision; Kundens bästa val samt värderingar; Attityd, Prestation och Ansvar. Vi vet att mångfald berikar och söker dig som kan bidra till vårt team med din kompetens, erfarenhet och personlighet.

Ansök nu

Inköpschef (Interim)

Läs mer Mar 14
Vill du arbeta i framkant inom svensk industri och näringsliv och utvecklas både som person och i professionen? Vi söker dig som vill arbeta som anställd konsult eller som underkonsult i denna roll.Arbetsuppgifter
Huvudsakliga arbetsuppgifter i rollen är att:
- ansvara för hela inköpsprocessen
- driva verksamhets- och processutveckling inom inköpsområdet mot uppsatta mål
- utforma och implementera inköpsstrategier
- driva utveckling och styrning av leverantörsbas mot uppsatta mål
- leda inköpsavdelningens löpande arbete och ha personalansvar

Kvalifikationer
Vi söker dig som har/är:
- akademisk examen eller annan likvärding eftergymasial utbildning
- hög IT-mognad, dvs. behärskar Office 365, affärssystem och andra system som är relevanta för rollen
- mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift

Inom inköp vill vi att du har erfarenhet av:
- att ha verkat i rollen som inköpschef (med personalansvar) i minst 4 år
- strategiskt inköps- och upphandlingsarbete
- verksamhets- och processutveckling
- utveckla och implementera inköpsstrategier
- kategoristyrning
- leverantörsutveckling / Supplier Relationship Management, SRM
- förhandlingsvana
- avtalsskrivning

Läs mer om kompetensnivåer på följande länk: https://www.addilon.se/konsult/kompetensnivaer/

Personlighet
För att lyckas i rollen ser vi att du är:
- kommunikativ
- initiativtagande
- strukturerad
- analytisk

Vi erbjuder
Som konsult hos oss får möjlighet att arbeta hos kunder som ligger i framkant inom svensk industri och näringsliv. Uppdragen anpassas för att nivån ligga i linje med kundens förväntningar och vara så utvecklande och stimulerande som möjligt. Till din hjälp kommer du att ha många duktiga kollegor och ett aktivt erfarenhetsutbyte. Vi transformerar karriärer och bygger framgångsrika företag genom att alltid utgå från våra värderingar.

Ansökan
Din ansökan (CV och personligt brev) skickar du in snarast via länken nedan. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Frågor om tjänsten besvaras för dig som går vidare till intervju.

För att arbeta som konsult hos oss krävs det att du:

1. Delar våra värderingar
2. Är etablerad i ditt yrke
3. Har relevant erfarenhet för uppdraget
4. Gärna har erfarenhet från olika roller och olika branscher

Vissa av våra uppdrag omfattas av försvarssekretess. Det innebär att du behöver ha svenskt medborgarskap samt genomgå och godkännas i en säkerhetsprövning.

Om Addilon
Rekrytering och uthyrning av rätt chefer och specialister inom främst teknik, försäljning, inköp och logistik i Stockholm, Göteborg, Mälardalen, Helsingfors, Köpenhamn, Oslo och Chicago.

Följ oss på:
LinkedIn | Facebook | Instagram

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med försäljare av ytterligare jobbannonser, kandidater etc.

Ansök nu

Head Of Transmission Purchasing

Läs mer Mar 14
"Founded in 1927, the Volvo Group is committed to driving prosperity and shaping the future landscape through sustainable transport, mobility, and infrastructure solutions. By offering trucks, buses, construction equipment, power solutions for marine and industrial applications, financing and services that increase our customers’ uptime and productivity."

Transport is at the core of modern society. Imagine using your expertise to shape sustainable transport solutions for the future? If you seek to make a difference on a global scale, working with next-gen technologies and the sharpest collaborative teams, then we could be a perfect match. 
Are you ready to take on a new challenge and lead a team to the next level?

Our team at Group Trucks Purchasing is seeking a new Transmission Components Purchasing Manager. This is a unique opportunity to lead a talented team of buyers and drive strategic global purchasing activities. Join us and make a difference in shaping the world we want to live in.

This is how you could make an impact

Even though we operate in a business-to-business environment it is the people who make the difference. It is important that you are a trusted leader and that you radiate passion when working as a leader for the team. The team consists of nine buyers located in France and Sweden. In addition to the relationship with the team it is also essential to be able to build and maintain trustful and healthy supplier relationships. Through that we believe that we easier support our business and develop sustainable long term relationships with our supply chain partners.
You will be part of the Vendor, Axle and Transmission team, having different nationalities, gender, ages reporting to the VP of “VAT”. You will also actively contribute to the development of the department. Beside driving the operational topics of the European team, you will be responsible  of the global network and lead the strategic global purchasing activities within your area. 
We are a great team that loves to work as business leaders in Purchasing. We have fun together every day. Do you want to be part of and contribute to that atmosphere?


Who are you? Are we the perfect match?

As Head of a purchasing team you will have responsibility for the strategic leadership of your commodity globally and operational responsibility for Europe.
You will actively contribute to your team members' development, both professionally and personally. 

What we absolutely need you to do

•    Act as a trusted leader and coach our organization
•    With an ownership mentality build an effective team with common objectives, strong morale and high team spirit 
•    Be proactive and handle ambuigities- we move too fast to be reactive
•    Influence the continuous improvement and our learning culture
•    Speak up, influence and drive transformation to create positive change
•    Collaborate with internal stakeholder and other group functions to drive business results
We believe that you have an academic degree in engineering, business or similar. We hope you have experience of manager roles where you have demonstrated your leadership capability and a willingness to learn new things.

The ticket to ride

•    Inspiring leadership that embrace diversity and build effective teams
•    Be able to deal with the issues that arise when navigating in unknown terrain.
•    Communicate so everyone can understand what you’re trying to say. 
•    Understanding that humans are pattern-seeking and meaning-making creatures.  
•    Purchasing experience from an international business environment with global suppliers
•    Business acumen and strategic thinking
We believe that you have an academic degree in engineering, business or similar. We hope you have experience of manager roles where you have demonstrated your leadership capability and a willingness to learn new things. 


Curious, and have some questions? Reach us!

Let's shape the world we want to live in. Join us and make a difference!
If you have any questions, do not hesitate to contact us! 
Jérôme HALAJDA,  VP Vendor Axle and Transmissions, GTP  
Jerome.halajda@volvo.com

Last application date 2024-03-31

We value your data privacy and therefore do not accept applications via mail. 
Who we are and what we believe in 
Our focus on Inclusion, Diversity, and Equity allows each of us the opportunity to bring our full authentic self to work and thrive by providing a safe and supportive environment, free of harassment and discrimination. We are committed to removing the barriers to entry, which is why we ask that even if you feel you may not meet every qualification on the job description, please apply and let us decide.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från RISE Research Institutes of Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från RISE Research Institutes of Sweden AB .

Forskare Energisystemanalys

Civilingenjör, energi
Läs mer Apr 11
Sverige står inför en enorm omställning av samhället för att nå hållbarhetsmålen.

En central del i omställningen är energisystemet, och vi behöver hitta vägar framåt som fungerar på systemnivå. Vill du arbeta med dessa frågor och bli en del av ett team av mycket kompetenta och engagerade kollegor? Då kan tjänsten som forskare hos oss vara något för dig. 

Om oss 
Välkommen till enheten Energisystemanalys, en del av avdelningen Systemomställning på RISE. På enheten har vi fokus på systemperspektivet, på samspelet mellan teknik, ekonomi och miljö och arbetar med olika frågeställningar som rör omställningen av energisystemet. 

Några av de områden vi arbetar med idag är t.ex.; elektrifiering, flexibilitet, vätgasen roll, bioraffinaderi och koleffektiva värdekedjor, bio-CCUS, framtidens drivmedel och hållbara transporter, energiplanering och framtidsscenarier för det svenska energisystemet samt hur styrmedel ska utformas för att möjliggöra omställningen. Hos oss arbetar både forskare, analytiker och projektledare och du får möjlighet att både bidra med din expertis och att ta del av andras. Vi arbetar främst med kvantitativa metoder så som teknoekonomisk analys, hållbarhetsanalys och energisystemmodellering. 

Våra projekt sträcker sig från kortare uppdrag till större nationella och internationella forskningsprojekt, ofta i samarbete med kollegor från RISE olika expertisområden. Våra uppdragsgivare är både offentliga aktörer och företag.

Om rollen  
Som forskare bidrar du med din expertis i ett flertal olika projekt samt driver och utvecklar egna projekt i samarbete med RISE kollegor och behovsägare. 

I rollen som forskare hos oss får du fördjupa dig inom ditt delområde inom energisystemet samtidigt som du får chansen att bredda din expertis. Du blir en del av ett engagerat och högkvalificerat team som värdesätter öppenhet, gemenskap och glädje i arbetet. I rollen kommer du även samarbeta nära med många andra delar av RISE med kompletterande kompetens och du får fördelen att ha kollegor med djupare teknisk kunskap och branschexpertis.  

Placering för tjänsten är i första hand tänkt till Göteborg, men även andra orter kan bli aktuella. Vi utgår från ett hybridarbetssätt och därför väljer de flesta medarbetare att dela sin arbetstid mellan kontoret och hemarbetsplatsen. 

Vem är du? 
Vi söker dig som är forskare, och som har ett mycket en god förståelse och intresse för omställningen av det svenska energisystemet. I första hand söker vi dig med en doktorsexamen, men även du som har relevant arbetslivserfarenhet är aktuell. 

Du besitter en gedigen kunskap inom kvantitativa analysmetoder och har förmågan att designa och genomföra både forskningsstudier och kunduppdrag. Du har troligtvis erfarenhet av att skriva referensgranskade rapporter och artiklar. 

Du är en kommunikativ person som kan uttrycka dig väl på både svenska och engelska, både i tal och skrift. Vidare ser vi gärna att du är nyfiken och villig att utforska nya områden inom energiomställningen. Att du gillar variationen och utmaningen i att växla mellan olika typer av arbetsuppgifter och uppskattar möjligheten att få arbeta både i längre forskningsprojekt och kortare uppdrag. Vi tror att båda formaten behövs för att bidra till en hållbar omställning genom kunskap. Att ha ett etablerat nätverk inom området ses som en fördel, men viktigast är din förståelse för energisystemet och ditt intresse för en hållbar omställning.

Är vi rätt för varandra?  
På RISE värderar vi mångfald och tror att olika perspektiv bidrar till innovativa lösningar. I en dynamisk miljö får du möjlighet att utvecklas både personligt och professionellt och göra verklig skillnad. Välkommen till Sveriges forskningsinstitut och innovationspartner, där vi strävar efter en hållbar framtid för alla. 

Välkommen med din ansökan!  
Låter detta intressant och du vill du veta mer? Välkommen att kontakta rekryterande chef: Maria Willborg, Enhetschef – Energisystemanalys, +46 10 516 61 97. Sista ansökningsdag är 12 maj 2024. Urval och intervjuer kommer att ske löpande under och efter ansökningsperioden. Tillträde enligt överenskommelse. 

Våra fackliga representanter är: Ulf Nordberg, Sveriges Ingenjörer, 010-5166959 and Linda Ikatti, Unionen, 010-5165161. 

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes vänligen då vi lyder under Lagen om offentlig upphandling.

Ansök nu

Projektledare inom Maritim logistik

Logistikingenjör
Läs mer Apr 9
Är du intresserad av att bidra till en hållbar maritim framtid? Tycker du om att jobba med både kommersiella projekt och forskning samt supporta de utmaningar som industrin och samhället ställs inför? Då har vi det perfekta jobbet för dig!

Om oss
Vi utvecklar vårt affärsområde och erbjudande inom maritim logistik.

Maritim logistik är pusselbiten som kan möjliggöra att hållbar sjöfart integreras i företags logistiksystem och inkluderar bl.a. hamnutveckling, fossilfri sjöfart, urbana transportlösningar, transporteffektivitet, robusta försörjningskedjor och miljöanalyser.

Vi ingår i enheten Maritim forskning på RISE. Vårt mål är att alltid ligga i framkant och möta kunders och andra intressenters behov utifrån en kombination av erfarenhet, nyfikenhet och nytänkande. Vi är ett internationellt team med personer från flera olika länder och med en bra mix av ålder och kön. De flesta har placering i Göteborg men det finns möjlighet att bo och arbeta från annan ort. Vi utgår idag från ett hybridarbetssätt där de flesta medarbetare väljer att dela sin arbetstid mellan kontoret och hemarbetsplatsen.

Om rollen
Du kommer arbeta både som projektledare och deltagare (utredare) i nationella och internationella projekt. Genom att arbeta i vårt team bidrar du med din expertis både i kommersiella uppdrag mot industrin och som utredare i forskningsprojekt. Tyngden i rollen är på kommersiella projekt men inblandning i forskningsprojekt kommer också vara en del av rollen. Det finns stora möjligheter att växa in i projektledningsrollen och ta mer ansvarsfulla projektledarroller över tid.  

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

- Vara projektledare för kommersiella projekt och presentera projektresultat i olika sammanhang
- Vara projektdeltagare i både kommersiella uppdrag och forskningsprojekt
- Ta en aktiv roll i projektarbetet och ansvara för att driva specifika projektfrågor
- Bidra till att forma nya projektidéer i dialog med kund eller projektpartners
- Samarbeta inom projektgrupper med olika sammansättningar av deltagare, t.ex. med kollegor inom olika delar av RISE, företagsrepresentanter, myndigheter och andra konsulter/forskare.
- Samla in och analysera data som del i projektarbetet, genom skriftlig dokumentation, intervjuer m.m.
- Skriva rapporter på svenska eller engelska
- Delta på konferenser och seminarier och hålla i workshops

Då vi ibland arbetar i säkerhetsklassade projekt kan säkerhetsprövning komma att ske. Resor i tjänsten förekommer månatligen.

Vem är du?
För att lyckas i rollen har du en relevant högskoleutbildning, gärna civilingenjör eller magisterexamen, inom logistik, supply chain management eller sjöfart. Du har som minst några års arbetslivserfarenhet inom relevant område. Det är meriterande om du har erfarenhet av hamnlogistik och intermodala transporter. Det är krav på flytande svenska och engelska i tal och skrift.

Vi söker en person som är trygg i att skapa projektplaner, leverera mot uppsatta mål, jobba i parallella projekt och i olika teamuppsättningar. Du är bekväm med att arbeta självständigt med inhämtning av data, tex i databaser, rapporter/artiklar eller genom personliga intervjuer. Vidare är du bra på att skapa nya relationer, samarbeten och förtroende bland medarbetare och kunder. Du är beredd att ta dig an nya frågeställningar i en bredd av olika typer av projekt.

Är vi rätt för varandra?
Inom RISE gillar vi olika och vi är övertygade om att mångfald bidrar till en innovativ miljö där vi tillsammans utmanar gränser och utvecklar ny kunskap och kompetens för framtiden. RISE Maritima avdelning är i stark frammarsch och tillsammans med engagerade och kompetenta kollegor kommer du bidra till en hållbar maritim framtid. Hos får du även goda möjligheter att bygga ditt nätverk inom branschen.

Välkommen med din ansökan!
Låter detta intressant och du vill veta mer är du välkommen är du välkommen att kontakta Vendela Santén, Strategic Manager Maritime Logistics, +46 73 072 91 79. Sista ansökningsdag är 7 maj 2024 och urval och intervjuer sker löpande under och efter ansökningsperioden.

Våra fackliga representanter är Ulf Nordberg, SACO, 010-516 69 59 och Linda Ikatti, Unionen, 010-516 51 61.

Ansök nu

Forsknings- och utvecklingsingenjör - Zero Energy Devices inom IoT

Civilingenjör, systemutveckling
Läs mer Apr 9
Är du en forsknings- och utvecklingsingenjör redo för nya utmaningar? Har du ett stort intresse för fysik, elektronik och en stark vilja att bidra till framtidens gröna digitaliserade samhälle genom Zero Energy Devices inom Internet of Things (IoT)? Då har vi den perfekta möjligheten för dig!

Vi söker en engagerad individ som trivs i en omväxlande roll där du får möjlighet att göra en verklig skillnad.

Som en del av vårt team kommer du att vara med och forma nästa generationens teknologi, där innovation och hållbarhet är i fokus.

Om oss
RISE är Sveriges största forskningsinstitut och erbjuder ett 130-tal test- och demonstrationsmiljöer. I dessa kan framtidens material, produkter, tjänster och processer skalas upp och testas under verkliga förhållanden.

I vår verksamhet på enheten Sensorsystem är vi idag 17 personer, engagerade ingenjörer och forskare. Vi arbetar bland annat med att simulera, designa och bygga zero energy devices för IoT, samt utföra verifierande mätningar hos kund. Som forsknings- och utvecklingsingenjör hos oss kommer du arbeta inom alla led i kedjan.

Om rollen
Rollen som forsknings- och utvecklingsingenjör är varierande och innebär huvudsakligen:

- Mätningar och Karakterisering: Utför mätningar för att bedöma prestanda och effektivitet, karaktärisera elektriska egenskaper och analysera mätdata för designoptimering.
- Simuleringar och Modellering: Använd simuleringsverktyg för att modellera enheternas beteende, utföra kretssimuleringar och anpassa modeller baserat på experimentella data.
- Design och Prototyptillverkning: Bidra i designprocessen, skapa och testa prototyper för att validera funktionalitet, och samarbeta för att optimera konstruktionen.
- Problemidentifiering och Felsökning: Identifiera problem, utveckla felsökningsstrategier, och samarbeta med tekniska team för att åtgärda fel och säkerställa uppfyllelse av prestandakrav.
- Dokumentation och Rapportering: Dokumentera arbetsprocessen och designbeslut, förbereda tekniska rapporter och presentationsmaterial, samt delta i möten och diskussioner för kunskapsdelning.
Genom att utföra dessa arbetsuppgifter bidrar du som utvecklingsingenjör inom zero energy devices till att utveckla och förbättra hållbara energilösningar för minimal energiförbrukning och miljöpåverkan.

Placering för tjänsten är Göteborg

Vem är du?
Du som söker har mycket goda fysikaliska kunskaper och ett stort intresse för tekniskt och praktiskt arbete med elektronik och programmering. Att snabbt hitta nya lösningar på tekniska problem motiverar dig! Du är van att jobba i ett team gällande planering och fördelning av arbetsuppgifter. Vi värdesätter ett strukturerat arbetssätt för genomförande av verkstadsarbetet.

Krav för rollen
Utbildning motsvarande civilingenjör, gärna med inriktning mot machine learning[CR1] och högprestandaberäkningar. Vidare är nedan en förutsättning för att du ska lyckas i ditt arbete

- God praktisk förståelse för fysik, mekanik samt elektroniksystem
- Praktisk och teoretisk kunskap kring tribo-elektriska energiskördare
- Erfarenhet av praktiskt elektronik-laborationsarbete
- Erfarenhet av fältmässiga mätningar hos kund
- God kommunikativ förmåga i tal och skrift

Meriterande för rollen

- Erfarenhet och kunskap av C++ programmering
- Praktisk erfarenhet av simuleringar, utveckling och mätningar av triboelektriska energiskördare

Välkommen med din ansökan!
Låter detta spännande och du vill veta mer om tjänsten är du mer än välkommen att kontakta Enhetschef, Gert Persson på +46 10 228 41 25. Sista ansökningsdagen är 30 april 2024 och urval och intervjuer sker löpande under och efter ansökningsperioden.

Våra fackliga representanter är: Ulf Nordberg, SACO, +46 10 516 69 59 och Linda Ikatti, Unionen +46 10 516 51 61.

Ansök nu

HR-partner

HR-specialist/HR-advisor
Läs mer Apr 9
I en värld som står inför enorma utmaningar finns också hopp.

En gemensam vilja att arbeta för en bättre värld, för kommande generationer. Den viljan –att göra skillnad –driver oss på RISE. Nu letar vi efter vår nya kollega. Kom och hjälp oss hitta nya lösningar för en hållbar framtid!

Vår HR-funktion består av avdelningar för strategisk kompetensförsörjning, ledarskap, kultur HR-chefer, HR Services, arbetsrätt och arbetsmiljö. Tillsammans fyller vi en viktig funktion i att stötta, vägleda och utbilda verksamheten i HR-relaterade frågor. Nu söker vi två HR-partners och vi söker dig som har bred kunskap om hela HR-leveransen och vill bidra till att ta RISE vidare på vår resa. Som HR-partner på RISE erbjuds du ett omväxlande arbete med stora möjligheter till personlig utveckling, utbildning och arbete i en verksamhet som är på en ständig utvecklingsresa. Kanske siktar du på att bli HR-chef i nästa steg?

Arbetsbeskrivning
Som HR-partner tillhör du ett engagerat HR-team som tillsammans genom nyfikenhet, samarbete och nära dialog med våra divisioner skapar ett effektivt och väl fungerande HR-stöd. I rollen som HR-partner stöttar och vägleder du primärt enhets- och gruppchefer i verksamhetsnära frågor. Tillsammans med HR-chef driver du igenom implementering av och utvecklar koncerngemensamma policys, processer och riktlinjer inom kultur, kompetens- och ledarskapsutveckling. Du översätter affärsbehov till HR-lösningar. Allt utifrån verksamhetens behov.

Du sporras av utveckling och har mod att ifrågasätta och utmana nuvarande arbetssätt för att driva verksamheten framåt.

Du rapporterar till chef för Strategiskt chefsstöd, kultur och ledarskap och arbetsleds av en HR-chef.

Vi har idag 3 HR-partners och utökar nu vårt team med ytterligare 2. Placering för den ena tjänsten är på divisionen Säkerhet och transport och har placering i Göteborg eller Borås och den andra tjänsten är på divisionen Bioekonomi och hälsa och har placering Stockholm. Tjänsten innebär resor främst inom Sverige.

Vem är du?
Vi söker dig som har erfarenhet av att jobba som HR-generalist. Du behöver inte så många års erfarenhet, men en bred bakgrund ger dig goda förutsättningar att möta rollens diversitet. Du är van vid att coacha chefer och känner dig trygg i den rådgivande rollen. Du har en högskoleutbildning inom HR-området och behärskar svenska och engelska i tal och skrift.

Vi söker dig som är en fantastisk relationsskapare, skicklig kommunikatör som trivs i en dynamisk miljö. Du är nyfiken, visar tillit, gillar att samarbeta och fokuserar på det som skapar mest värde. Du har ett eget driv och sätter en ära i att förstå verksamheten och affären. Du använder och tolkar data för att informera och vägleda verksamheten. Du tänker holistiskt om verksamhetens strategi och talangrelaterade processer för att på bästa sätt kunna stötta och utmana cheferna inom HR-relaterade frågor.

Är vi rätt för varandra?
Inom RISE gillar vi olika och vi är övertygade om att mångfald bidrar till en innovativ miljö där vi tillsammans utmanar gränser och utvecklar ny kunskap och kompetens för framtiden. Hos oss möts passionerade problemlösare för att tillsammans lösa några av världens viktigaste, och kanske roligaste, problem. Vi kan inte lova dig ett enkelt jobb, men vad vi kan lova dig är ett gäng engagerade kollegor och några riktigt spännande samhällsutmaningar att ta itu med. Du kommer att arbeta i en dynamisk miljö som ger dig utvecklingsmöjligheter både professionellt och personligt. Hos oss får du möjlighet att göra skillnad på riktigt.

Välkommen till hela Sveriges forskningsinstitut!

Välkommen med din ansökan!
Låter detta spännande och du vill veta mer så är du varmt välkommen att kontakta Johanna Franzén, chef Strategiskt chefsstöd, kultur och ledarskap, 010-516 62 29. Sista ansökningsdag är den 28 april 2024. Intervjuer kommer att ske löpande under ansökningsperioden. Våra fackliga representanter är: Ulf Nordberg, Sveriges Ingenjörer, 010-5166959 och Linda Ikatti, Unionen, 010-5165161.

Ansök nu

Testcellsoperatörer till SEEL

Eltekniker
Läs mer Mar 28
Vill du vara med och påskynda utvecklingen av elektrifierade transporter? Vill du arbeta med toppmodern teknisk utrustning i en innovativ miljö? Då har vi rätt möjlighet för dig!

Om oss
SEEL Swedish Electric Transport Laboratory, är ett dotterbolag till RISE och Chalmers för forskning och utveckling av Elektromobilitetslösningar och tillhörande teknik.

Vi finns på tre nya toppmoderna anläggningar i Säve Göteborg, Nykvarn och i Borås. Vi är idag drygt 30 engagerade medarbetare i form av ingenjörer, forskare och tekniker med olika bakgrund och expertområden.

Nu söker vi flera Testcellsoperatörer till SEEL:s team inom Drivlineprovning till Säve, Göteborg. Vi erbjuder ett komplett laboratorium som möter behoven inom provning och utveckling av elektriska drivlinor för alla slags transporter på land, till sjöss och i luften.

Här kan du läsa mer om SEEL drivlineprovning: https://www.ri.se/sv/seel/drivlineprovning

Om rollen
Vi söker operatörer till alla våra drivlineprovningsriggar - elektriska axlar, elmotor samt ljud- och vibrationsprovning på elaxlar. I rollen som Testcellsoperatör kommer du ansvara för att köra kundprov och upprätthålla riggfunktionalitet. Du kommer att delta i arbete med att utveckla prov, processer och metoder samt delta i förberedelse och installation av testobjekt. Du hanterar riggens drifttid, prestanda och jobbar med kvalitetssäkring. Det handlar om att rigga in och ut testobjekt, köra och utveckla drivlineriggen och jobba tätt ihop med drift och underhållspersonal på SEEL. I och med att vi är i uppbyggnadsfas på SEEL blir det extra viktigt att vi stöttar varandra över våra olika ansvarsområden och jobbar som ett lag.

Du blir en del av det seniora operatörsteamet på SEEL och en del av arbetet blir att samarbeta nära våra kunder där du spelar en viktig roll i att leverera en positiv kundupplevelse.

Vem är du?
För att lyckas i rollen har du en teknisk gymnasieutbildning eller liknande. Det är meriterande om du har en ingenjörsutbildning men det är inget krav. Du har som minst några års arbetslivserfarenhet, gärna från branscher som teknik, fordon eller processindustri. Vidare har du ett stort tekniskt intresse och det är ett plus om du har elektrisk kunskap. Har du erfarenhet från automationssystem som PUMA är det meriterande, samt vana av mekanisk och elektriskt arbete.

Vi söker både juniora och nyexaminerade medarbetare med relevant utbildningserfarenhet samt seniora medarbetare inom elektriskt arbete och drivlineprovning. Vi kommer anpassa rollen och arbetsuppgifterna utifrån din kompetens och intresse så du får rätt utmaningar och utvecklingsmöjligheter.

Som person är du lyhörd, social, nyfiken och målmedveten. Du drivs av att lösa problem tillsammans med andra och att nå fram till slutmålet. God kunskap i engelska och svenska i tal och skrift är krav samt B körkort.

Är vi rätt för varandra?
Vårt uppdrag förenar våra olika roller, arbetsuppgifter och perspektiv i en större uppgift. Att tillsammans med våra kunder och partners utveckla konkurrenskraftiga lösningar och förutsättningar som driver den hållbara utvecklingen framåt för elektrifierade transporter. Tillsammans med engagerade ingenjörer, tekniker och forskare på SEEL kommer du få stor utveckling, det kan vi garantera!

Välkommen med din ansökan!
Har detta väckt din nyfikenhet och du vill veta mer är du välkommen att kontakta chef för Drivlineprovning på SEEL Jan Almqvist på +46 10 516 54 60. Sista ansökningsdag är 25 april 2024. Urval och intervjuer sker löpande under och efter ansökningsperioden.

Våra fackliga representanter är: Ulf Nordberg, SACO, +46 10 516 69 59 och Linda Ikatti, Unionen +46 10 516 51 61.

Ansök nu

Business controllerchef

Ekonomichef
Läs mer Mar 26
Drivs du av att utveckla ett lagarbete där alla känner sig delaktiga och stolta? Gillar du att arbeta i en dynamisk miljö i ett bolag där innovation och utveckling står i centrum? Har du ett genuint intresse för ekonomi och affär? Vill du vara med och göra skillnad, i ett bolag som gör skillnad? Sök då rollen som business controllerchef hos oss på RISE!

Om oss
RISE-koncernen omsätter ca 4 miljarder SEK årligen och har ca 3 000 medarbetare, uppdelat på fem divisioner.

Ungefär halva vår verksamhet utgörs av uppdrag från näringslivet och drivs på affärsmässiga grunder. Den andra halvan utgörs av publikt finansierad forskning där vi erhåller kostnadsbaserad ersättning. Totalt driver verksamheten ca 4 000 projekt /år.

Vår controllerfunktion består av ett gäng fantastiska business controllers och projektcontrollers med ansvar att stödja verksamheten, främst våra chefer, projektägare och projektledare, med affärs- och ekonomifrågor.

Om rollen
Som business controllerchef på avdelningen Verksamhetscontrolling tillhör du ett team som tillsammans genom nyfikenhet, lagarbete och nära dialog med våra divisioner, skapar ett effektivt och välfungerande ekonomistöd till verksamheten.

Du är ledare för 10-15 controllers, där du och ditt team har fulla ansvaret för stöd och support inom ekonomiområdet till en av våra divisioner. Du sitter i divisionens ledningsgrupp och leder jobbet med budget, uppföljning och prognoser för divisionen.

Du och ditt team bistår divisionschef och divisionsledning, likväl som divisionernas avdelningschefer och avdelningsledningar, med analyser, kalkyler och utredningar av olika slag. Vidare ansvarar du och ditt team för stöd och support inom projektcontrolling, där ni jobbar tätt ihop med projektägare och projektledare för att analysera, administrera, följa upp och supportera våra projekt ur ett finansiellt perspektiv.

Du ingår också i ledningsgruppen för Verksamhetscontrolling och rapporterar till Chefen för Verksamhetscontrolling.

Placeringsort är Göteborg, och vi utgår från ett hybridarbetssätt där de flesta medarbetare väljer att dela sin arbetstid mellan kontoret och hemarbetsplatsen. Vissa resor kan behövas.  

Vem är du?
För att bli framgångsrik i rollen ser vi att du har en akademisk examen inom ekonomi och breda kunskaper inom ekonomiområdet utifrån ett affärsperspektiv. Du har gedigen erfarenhet av ledarskap på en strategisk och operativ nivå.

Vi söker dig som är en ansvarsfull och naturlig ledare, med stort intresse för att bygga relationer och få verksamheter att växa och frodas.

Du är resultatorienterad, har mycket god kommunikativ förmåga, är prestigelös med stor integritet samt har en stor analytisk förmåga, kryddat med sunt förnuft.

Du ser individen i ett team och kan jobba med både lagkänsla och individuell utveckling parallellt. Du trivs att arbeta i en dynamisk miljö, där det ibland saknas färdiga rutiner på allt, och där du brinner för att addera värde och skapa verksamhetsnytta.

Då flera av våra kunder och samarbetspartners är globala, ser vi att du kan uttrycka dig obehindrat på både svenska och engelska.

Observera att denna tjänst kan innebära att en säkerhetsprövning krävs, antingen senare i denna process eller i framtiden.

Är vi rätt för varandra?
Inom RISE gillar vi olika och vi är övertygade om att mångfald bidrar till en innovativ miljö där vi tillsammans utmanar gränser och utvecklar ny kunskap och kompetens för framtiden. Hos oss möts passionerade problemlösare för att lösa några av världens viktigaste, och kanske roligaste, problem.

Välkommen med din ansökan!
Om du är intresserad av att bli en del av vårt team, skicka din ansökan senast den 22:e April 2024. För mer information, kontakta Lars Bolin, Chef för Verksamhetscontrollling +46 705 500 200.

Fackliga representanter är Ulf Nordberg, SACO, 010-516 69 59 och Linda Ikatti, Unionen, 010-516 51 61.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes vänligen då vi lyder under Lagen om offentlig upphandling.

Ansök nu