Göteborg: Logistikmedarbetare

Hitta ansökningsinfo om jobbet Logistikmedarbetare i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2021-09-03 // Varaktighet: Deltid

JM Supply är en avdelning inom JM:s Logistikavdelning som verkar för hela JM med uppdraget att ansvara för materialhanteringen på våra byggarbetsplatser. I rollen som logistikmedarbetare blir du en viktig kugge i vårt team. JM Supply är en organisation med korta beslutsvägar som erbjuder utvecklingsmöjligheter och spännande utmaningar
Om tjänsten 
Som logistikarbetare på JM Supply arbetar du med intransport av material från lastbil till montageplats på JM:s byggarbetsplatser i Göteborgsområdet. Du arbetar i team där förmågan att samarbeta och kommunicera är en viktig del för att lyckas väl. Som stöd i arbetet har ni av JM framtagna logistikanvisningar att arbeta efter och på varje arbetspass finns även en samordnare på plats som ansvarar för styrning och leverans. Då rollen fortsatt är relativt ny på JM (JM Supply startade hösten 2017) ges du som logistikmedarbetare möjligheten att vara med och påverka arbetssätt och hjälpmedel tillsammans med dina kollegor.
Din profil 
Det viktigaste för oss är att du är intresserad av att arbeta med materialhantering i byggbranschen. Du är noggrann, kvalitetsmedveten och pålitlig. Du är också ansvarsfull och trivs med att arbeta tillsammans med andra. Då arbetet innehåller vissa moment som kräver en del lyft är det viktigt att du känner att din kropp är i god fysisk form för detta. Arbetet pågår under kvällstid så det är ett plus om du har tidigare erfarenhet av kvällsarbete. Vidare ser vi att du kan kommunicera väl på svenska.
Vi erbjuder 
På JM ska du kunna prestera och få nya utmanande arbetsuppgifter när de gamla blivit för små. Vi vill skapa förutsättningar att du kan känna stolthet över din karriär och det gör vi genom att tänka långsiktigt i allt vi gör.De hus vi bygger i dag ska stå i minst hundra år. De ska bli hem åt människor som ännu inte är födda och därför är hållbarhet vårt ansvar och vår ambition. Vi har lyft in FNs globala mål för hållbar utveckling i vår verksamhet, det innebär olika åtaganden som till exempel att år 2030 ska JMs klimatpåverkande utsläpp vara nära noll och att 20% av våra hantverkare ska vara kvinnor.  
Genom att arbeta hos oss är du med och förändrar branschen.  
Ansökan
Sista ansökningsdag är 19/9. Tjänsten som logistikmedarbetare innebär arbete på vardagar mellan 15.00 - 22.00. Merparten av våra anställda arbetar ett par pass per vecka. För frågor kontakta HR Partner Evelina Heimer på evelina.heimer@jm.se. Denna rekrytering hanteras internt av oss på JM. Vi undanber oss därför vänligen men bestämt telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.  
Vill du också vara med och rita om kartan? Kom och skriv historia med oss.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Logistiker

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Logistiker.

Logistiker till Derome

Läs mer Sep 14
Om oss

1946 startade Karl Andersson den första cirkelsågen i halländska Derome. Idag driver tredje generationen av ägarfamiljen Derome, som är Sveriges största familjeägda träindustri med 2 300 medarbetare och en omsättning på 8,5 miljarder kronor.

Här finns trevliga kollegor, goda karriärmöjligheter och chans att växa genom utbildning. Vi jobbar hårt för att varje medarbetare ska trivas och vilja stanna länge hos oss. Varje år gör vi roliga trivselaktiviteter och lägger extra kraft på hälsa och välmående. Ett hälsosamt och balanserat arbetsliv är viktigt för oss. Vi vill att du som jobbar här ska ha det bra och känna stolthet att vara en del av Sveriges största familjeägda träindustri. Läs mer om oss på (http://www.derome.se/) www.derome.se (http://www.derome.se)



Är planering och förbättring ytterst motiverande för dig? Sätter du alltid kunden i fokus? Driver du dina frågor genom att kommunicera tydligt och samverka med andra? Då är kanske detta rollen för dig!



Om rollen

Vi söker en Logistiker som vill jobba verksamhetsnära och säkerställa att vi jobbar processorienterat. I denna roll är din uppgift att stödja lager- och butikschefer på våra sajter i Göteborg och Bohuslän i det dagliga arbetet i frågor kring lager och butik, men även ha ett utvecklings- och förbättringsfokus kring verksamhetens logistik. I rollen har du övergripande ansvar för divisionens materialflöden med fokus på lageromsättning och lagersaldo. Du identifierar avvikelser och har daglig kontakt med inköp, sälj, lager och leveranssamordnare. En viktig del i rollen är att utveckla filialernas kompetens kring reklamationer och hur vi förhåller kring ABM 07 mot kunder och leverantörer. Du ansvarar även för inventering och fysisk kontroll. I rollen kommer du samverka med övriga divisioners logistiker samt med Division-/Regionchef där ni tillsammans jobbar enligt 5S. Du rapporterar till Divisionschef och har plats i ledningsgrupp.



Vi söker

Vi söker dig med bred kunskap kring och erfarenhet inom lagerhantering, logistikflöden och transport där processtänk och avvikelsehantering tidigare varit din vardag. Du har förmåga att lyfta blicken kring flöden, men gillar samtidigt att jobba verksamhetsnära och ser till att vara ute i verksamheten. Har du tidigare erfarenhet av affärssystemet IFS och byggvaruhandel är det meriterande. Du strävar efter ständiga förbättringar, inspirerar till ansvarstagande och får andra att samarbeta över gränserna. Som person är du lösningsorienterad, kommunikativ, analytiskt och stresstålig. Då detta är en roll med flexibel placering inom Storgöteborg är lämplig bostadsort någonstans i eller i närheten av regionen.



Vi erbjuder

Vi erbjuder dig en nyckelroll hos oss då vår verksamhet består av ständiga flöden. Dessutom är detta en roll där du har möjlighet att skapa, påverka och bidra. Du kommer även in i en prestigelös kultur med högt engagemang och vi har roligt på jobbet!



Ansökan

Är detta din nästa utmaning? Varmt välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev via annonsen på (http://www.recruitpartner.se/) www.recruitpartner.se (http://www.recruitpartner.se) snarast då vi gör löpande urval, dock senast 10 oktober 2021. Vid eventuella frågor är du välkommen att ringa ansvarig rekryterare Martina Nordberg på 073-624 77 24.

Ansök nu

Service center coordinater till fordonsindustrin!

Läs mer Jan 19
Nytt
Vill du jobba med logistikfrågor, transportbokningar och kundservice? Har du en relevant utbildning inom logistik och jobbat i en liknande roll tidigare? Då kan det vara dig vi söker, varmt välkommen med din ansökan!

Om tjänsten

I rollen som Servicecenter coordinator hos vår kund inom fordonsindustrin kommer du främst att arbeta med att stötta organisationen med kunskap om olika logistikfrågor samt hantera avvikelser.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer innebära:
• Transportbokningar
• Följa upp leveranser och kunder med exportdokument, licenser etc,
• Olika administrativa uppgifter inom teamet som fakturering, övervakning av loggfiler etc.

Vem söker vi?

Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning inom logistik eller liknande. Vidare har du minst två års relevant arbetslivserfarenhet från yrket. Du besitter god kunskap vad gäller logistikfrågor och kundservice. För att passa i rollen krävs det flytande kunskaper i både svenska och engelska, då några kollegor i ditt team sitter i USA.

Personliga egenskaper

Vi ser att du har en god kommunikativ förmåga, har lätt för att samarbeta och är en lagspelare, samt att du hanterar många bollar i luften. Du är duktig på att skapa relationer och är mån om att leverera god service till både kunder och kollegor. Vidare är du strukturerad, hjälpsam och har ett sinne för siffror.

Information

Placeringsort: Göteborg
Tjänstgöringsgrad: Heltid
Tillträde: Omgående eller enligt överenskommelse
Anställningsform: Sex månaders visstidsanställning med mycket god chans till förlängning

Forma framtiden med oss!
Lernia är ett av Sveriges ledande företag inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns över hela landet och har tjänster inom vuxenutbildning, bemanning, rekrytering och omställning. Varje år får 9 000 bemanningskonsulter jobb på Lernia. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nynna nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Välkommen till Lernia – tillsammans formar vi din framtid!
Läs mer på lernia.se

Ansök nu

Transportkoordinator till fordonsindustrin

Läs mer Jan 17
Tycker du om att vara spindeln i nätet? Vill du arbeta med logistik och transporter i en miljö där effektiva transporter och ständig utveckling blir din vardag? Nu söker vi på Lernia i Göteborg en transportkoordinator för ett långsiktigt uppdrag till vår kund. Varmt välkommen med din ansökan!

OM TJÄNSTEN

I rollen som transportkoordinator säkrar du leveransen av varor till rätt plats vid rätt tidpunkt och är den centrala kontaktpunkten. Vidare är du välorganiserad, är uppmärksam på detaljer och har ett handlingsorienterat tänk.

Andra huvudsakliga arbetsuppgifter kommer innefatta:

• Säkra och boka kapacitet på fartyg eller transporter
• Utfärda och/eller hantera transportdokument
• Uppdatera system med relevant data
• Organisera expresstransporter när det är tillämpligt
• Hålla och/eller delta i operativa resultatuppföljningsmöten med godsmottagare
• Informera mottagare om störningar i materialförsörjningen
• Identifiera och vidta åtgärder för att eliminera avfall i processerna
• Fungera som central kontaktpunkt för att hantera alla operativa frågor

DIN BAKGRUND

Vi söker dig med relevant högskoleutbildning inom logistik eller liknande. Vidare har du relevant arbetslivserfarenhet inom området och har goda kunskaper i Officepaketet och SAP. Du behärskar svenska och engelska flytande i både tal och skrift. Meriterande om du arbetat i en internationell organisation och är van vid globala kontakter.

PERSONLIGA EGENSKAPER

Som person har du ett organiserat, strukturerat och flexibelt arbetssätt. Du har en god analytisk förmåga och är uppmärksam på detaljer. Du är inte rädd för att ta initiativ och har ett proaktivt tänkesätt. Då du har många kontaktytor ser vi att du har en god kommunikativ förmåga både skriftligt och muntligt samt att du gillar att samarbeta med andra. Dataanalyskompetens och allmänt digitaliseringsintresse ses som en fördel.

OM ANSTÄLLNINGEN

• Placeringsort: Göteborg
• Tjänstgöringsgrad: Heltid
• Tillträde: Omgående
• Anställningsform: Visstidsanställning i 6 månader med mycket god chans till förlängning

Information
Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan via lernia.se så snart som möjligt.

Forma framtiden med oss!
Lernia är ett av Sveriges ledande företag inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns över hela landet och har tjänster inom vuxenutbildning, bemanning, rekrytering och omställning. Varje år får 9 000 bemanningskonsulter jobb på Lernia. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nynna nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Välkommen till Lernia – tillsammans formar vi din framtid!
Läs mer på lernia.se.

Ansök nu

Gate CFS Coordinator till APM

Läs mer Jan 19
Nytt
Motiveras du av problemlösning och av att jobba med stort fokus på kunder? Vill du jobba i realtid med att effektivisera våra flöden samt stötta våra kunder? Vi söker nu Gate/CFS-Coordintors till vår Gate/CFS-funktion på APM Terminals Gothenburg där du kommer hantera flöden och kundrelationer.

Om tjänsten
Vår kund Gate/CFS uppdrag är att stärka närheten till kund inom Operations samt att öka volymen in till terminalen, bland annat genom att ha tydligare ansvar för våra lastbilskunder och partners kopplat till våra industriflöden. Avdelningen för Gate/CFS jobbar bland annat med att proaktivt utveckla kundrelationer, framförallt kopplat till redan existerande kunder, vidareutveckla flödeskoordineringen av våra specialflöden, tullhantering samt stötta kunder i användandet av våra digitala IT-lösningar.

I rollen som Gate/CFS Coordinator är du en av fyra koordinatorer vars huvudsakliga arbetsuppgifter omfattar att både vidareutveckla våra flöden i realtid, hantera löpande kundfrågor samt utveckla våra samarbeten med kund. Rollen är tudelad och omfattar både arbete kopplat till produktion samt till det kommersiella området. I den här rollen får du ett stort ansvar i att leverera en effektiv och bra produkt och positiv kundupplevelse till terminalens kunder. Du kommer att ha löpande kundkontakt över telefon och mail, men även fysiska möten kan förekomma. Målsättningen med rollen är att vi ska arbeta proaktivt för att lösa problemen innan de uppstår. Löpande arbetsuppgifter omfattar även att ha daglig kontakt med Avarn (säkerhetsavdelningen) samt med andra funktioner inom APM Terminals Gothenburg, exempelvis dispatchingavdelningen. Tjänsten innehåller också viss administration. Du arbetar primärt i systemet Navis.

Arbetstiderna kommer att vara kontorstider med undantag var sjätte vecka då du kommer att arbeta kvällstid måndag-torsdag och ha fredagen ledig.

Vi erbjuder
APM Terminals Gothenburg befinner sig på en spännande utvecklingsresa. Vi introducerar ny teknik löpande i vår målsättning i att bli Skandinaviens bästa containerterminal. Vi är en del av ett globalt bolag vilket möjliggör för goda utvecklingsmöjligheter både lokalt och globalt. En tjänst på APM Terminals innebär att du både får möjlighet att arbeta på en arbetsplats som går i bräschen för automatisering och digitalutveckling inom branschen, samt att du får ta del av kontaktnät som spänner världen över.

Om dig
Vi söker efter dig som har en akademisk utbildning, gärna inom logistik, businessadministration, systemvetenskap eller motsvarande och som har några års arbetslivserfarenhet. Du är en kundfokuserad person som motiveras av att hitta nya lösningar. För dig är det självklart att jobba nära och proaktivt för våra kunder, med värdeskapande och effektiva interna processer. Du trivs i en omväxlande miljö där du hanterar en mängd varierande arbetsuppgifter under en dag. Arbetet kan ibland innebära högt tempo då det utförs i realtid och vi tror att du som söker stimuleras av tempoväxling i din arbetsdag.

Självklart är du en god kollega som bemöter andra med öppenhet och respekt. Du har lätt för att lära nya datasystem och delar gärna med dig av din kompetens till andra på ett prestigelöst sätt.

Du har/är:
• Akademisk utbildning, gärna inom logistik, businessadministration eller motsvarande
• Med fördel erfarenhet av arbete inom service och/eller som trafikplanerare, dispatcher eller liknande
• Intresse för implementering av förbättringar och standardiseringar, gärna vana av LEAN
• Flytande i svenska och engelska, tal och skrift
• Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet

Det är ett konsultuppdrag med start omgående med goda chanser till långsiktig anställning hos kund. Inget utbildningskrav för tjänsten men vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om ansökan
Adecco är en av världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Hos oss och på våra kunduppdrag kommer du som konsult att uppskattas för din kompetens som gör skillnad! Din vardag kommer att vara varierad med nedslag i många nya branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät.
Adecco kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden.

Vi vill att du ska må bra och ger dig friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Är du intresserad ska du ansöka så snart som möjligt. Tjänsten ska tillsättas omgående och därför sker rekryteringsarbetet löpande under ansökningstiden. Ansökan sker genom att du registrerar dig här nedan.

Vid frågor angående registrering på hemsidan, kontakta gärna ansvarig rekryterare Jonatan Göransson på Jonatan.goransson@adecco.se

Välkommen att söka!

Ansök nu

Applikationsingenjör

Läs mer Jan 19
Nytt
Toyota Material Handling är Sveriges ledande tillverkare och leverantör av truckar och därtill kopplade tjänster som truckservice, reservdelsförsörjning, uthyrning, finansiering och förarutbildning. Vi utvecklar och förmedlar avancerade lösningar för en säkrare och effektivare materialhantering t.ex; autotruckar och fleet managementsystemet Toyota I_Site.

Vi strävar efter att finnas nära våra kunder.

Vi erbjuder omfattande kundsupport med kundanpassade tjänster och 24/7 servicetillgänglighet genom avtal. Vi har sälj- och serviceverksamhet över hela Sverige med huvudkontor i Stockholm och logistikcenter i Mjölby. Även tillverkning och utveckling sker i Mjölby där också huvudkontoret för Europaverksamheten finns,

Vill du jobba med automation och självkörande truckar? Vi söker en Applikationsingenjör för att utöka vår verksamhet, och tar gärna emot din ansökan. Hos Toyota jobbar vi med den senaste tekniken i nära kontakt med slutkunden. Är du redo att anta utmaningen att representera Toyota, ett av de största varumärkena i världen?

Automatiseringen inom logistik och materialhantering ökar snabbt, främst för att det finns möjligheter till minskade driftskostnader och ökad effektivitet, men även på grund av förarbrist. Toyota är en ledande aktör i branschen och affärsområdet Logistics Solutions fortsätter att växa. Logistics Solutions levererar bland annat självkörande truckar, så kallad AGV - Automated Guided Vehicle, men även andra automationslösningar kopplade till materialhantering samt rådgivningsverksamhet kopplat till logistik och automation.

I rollen som Applikationsingenjör arbetar du främst med att driftsätta skräddarsydda autopilotsystem med fullt automatiserade gaffeltruckar. Du kommer att jobba med specialiserad mjukvara för att designa och programmera autopilotsystemet och dess körvägar, samt hantera IO-signaler och PLC-kommunikation med utrustning på kundens anläggning. Arbetet sker i projektform dels ute hos våra kunder runtom i Sverige, men också ifrån den egna arbetsplatsen. Du kommer även arbeta med support och underhåll av befintliga anläggningar.

Vi söker dig som:

* Har utbildning inom teknik, logistik, eller annat relevant område. Gärna på universitetsnivå, tex. ingenjörsutbildning inom automation eller mekatronik.
* Har intresse för programmering. Erfarenhet av PLC-programmering är meriterande.
* Har erfarenhet från liknande tjänster och teknologi. Branscherfarenhet är meriterande.
* Förståelse för logistik och materialhantering är meriterande.
* Är flytande i engelska i tal och skrift.
* Har B-körkort.

Som person:

* Är du noggrann och kvalitetsorienterad.
* Är du analytisk och duktig på problemlösning.
* Är du bekväm med att resa inom Sverige för arbete på plats i kundens miljö.
* Är du en prestigelös lagspelare och gillar att arbeta i projektform.

Ansökan:
Låter det intressant? Ansök i så fall senast 2022-02-06. Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan i form av CV och personligt brev redan idag.

Varmt välkommen med din ansökan, vi ser fram emot att ses!

Har du några frågor om tjänsten är du välkommen att ta kontakt med Jessica Andersson, 073-824 30 66.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från JM AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från JM AB .

Logistikmedarbetare

Logistiker
Läs mer Jan 14
JM Supply är en avdelning inom JM:s Logistikavdelning som verkar för hela JM med uppdraget att ansvara för materialhanteringen på våra byggarbetsplatser. I rollen som logistikmedarbetare blir du en viktig kugge i vårt team. JM Supply är en organisation med korta beslutsvägar som erbjuder utvecklingsmöjligheter och spännande utmaningar
Om tjänsten 
Som logistikarbetare på JM Supply arbetar du med intransport av material från lastbil till montageplats på JM:s byggarbetsplatser i Göteborgsområdet. Du arbetar i team där förmågan att samarbeta och kommunicera är en viktig del för att lyckas väl. Som stöd i arbetet har ni av JM framtagna logistikanvisningar att arbeta efter och på varje arbetspass finns även en samordnare på plats som ansvarar för styrning och leverans. Då rollen fortsatt är relativt ny på JM (JM Supply startade hösten 2017) ges du som logistikmedarbetare möjligheten att vara med och påverka arbetssätt och hjälpmedel tillsammans med dina kollegor.
Din profil 
Det viktigaste för oss är att du är intresserad av att arbeta med materialhantering i byggbranschen. Du är noggrann, kvalitetsmedveten och pålitlig. Du är också ansvarsfull och trivs med att arbeta tillsammans med andra. Då arbetet innehåller vissa moment som kräver en del lyft är det viktigt att du känner att din kropp är i god fysisk form för detta. Arbetet pågår under kvällstid så det är ett plus om du har tidigare erfarenhet av kvällsarbete. Vidare ser vi att du kan kommunicera väl på svenska.
Vi erbjuder 
På JM ska du kunna prestera och få nya utmanande arbetsuppgifter när de gamla blivit för små. Vi vill skapa förutsättningar att du kan känna stolthet över din karriär och det gör vi genom att tänka långsiktigt i allt vi gör. De hus vi bygger i dag ska stå i minst hundra år. De ska bli hem åt människor som ännu inte är födda och därför är hållbarhet vårt ansvar och vår ambition. Vi har lyft in FNs globala mål för hållbar utveckling i vår verksamhet, det innebär olika åtaganden som till exempel att år 2030 ska JMs klimatpåverkande utsläpp vara nära noll och att 20% av våra hantverkare ska vara kvinnor.  
Genom att arbeta hos oss är du med och förändrar branschen.  
Ansökan
Sista ansökningsdag är 4/2. Tjänsten som logistikmedarbetare innebär arbete på vardagar mellan 15.00 - 22.00. Merparten av våra anställda arbetar ett par pass per vecka. För frågor kontakta HR Partner Evelina Heimer på evelina.heimer@jm.se. Denna rekrytering hanteras internt av oss på JM. Vi undanber oss därför vänligen men bestämt telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.  
Vill du också vara med och rita om kartan? Kom och skriv historia med oss.

Ansök nu

Träarbetare

Träarbetare/Snickare
Läs mer Nov 17
Nu söker vi dig som vill vara med och lägga grunden till ett bättre liv för våra kunder genom att skapa boenden och hållbara livsmiljöer. Det sker många små och stora händelser i våra hus och områden varje dag och vi hoppas att du vill vara med och skriva historia tillsammans med oss.

Om tjänsten 
Som träarbetare arbetar du ute på våra projekt med nyproduktion av bostäder. Arbetsuppgifterna inkluderar bland annat stomresning, stomkomplettering, montage av utfackningsväggar och skalväggar, tak- och fasadarbeten samt inredningsmontage. Arbetstiden på våra byggarbetsplatser är mellan 06:30-15:30. Tjänsten är tillsvidare med en inledande provanställning på 6 månader. ? ?

JM är ett företag som präglas av ett strukturerat arbetssätt vilket också påverkar vår produktionsprocess. Vi har valt en modell som bygger på att vi arbetar enhetligt på alla våra projekt. Detta visar sig bland annat i våra dagliga rutiner, tidplaner samt arbetsmetoder. För att ta till vara på våra medarbetares kunskaper och erfarenheter arbetar vi också i ett system för att omhänderta förslag på förbättringar. JM har fokus på ordning och reda och lägger stor vikt vid arbetsmiljöarbetet på våra byggarbetsplatser.? ? 
Placeringsort
Göteborg med omnejd

Din profil 
Vi söker dig som har yrkesbevis som träarbetare och några års erfarenhet av nyproduktion av flerbostadshus. Som person trivs du med ordning och reda och du är mån om att genomföra arbetsmomenten med fokus på säker arbetsmiljö och hög kvalitet. Du är positiv och engagerad i ditt arbete och bidrar till gruppens fokus och stödjer dina kollegor. För oss på JM är det även viktigt att du delar våra kärnvärden: långsiktighet, engagemang, kvalitet, stilkänsla, lyhördhet och pålitlighet.  ?

Vi erbjuder 
På JM ska du kunna prestera och få nya utmanande arbetsuppgifter när de gamla blivit för små. Vi vill skapa förutsättningar att du kan känna stolthet över din karriär och det gör vi genom att tänka långsiktigt i allt vi gör. De hus vi bygger i dag ska stå i minst hundra år. De ska bli hem åt människor som ännu inte är födda och därför är hållbarhet vårt ansvar och vår ambition. Vi har lyft in FNs globala mål för hållbar utveckling i vår verksamhet, det innebär olika åtaganden som till exempel att år 2030 ska JMs klimatpåverkande utsläpp vara nära noll och att 20% av våra hantverkare ska vara kvinnor. Genom att arbeta hos oss är du med och förändrar branschen. 

Kontakt 
Har du frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Gruppchef för hantverkare Jimmy Svensson på telefon 0317035804 eller på mail jimmy.svensson@jm.se

Ansökan
Urval sker löpand. Varmt välkommen med din ansökan.

Ansök nu

Hantverkare Garanti

Träarbetare/Snickare
Läs mer Nov 25
Vi söker en Hantverkare till vår garantiavdelning på JM Region Väst med utgångspunkt från vårt regionkontor i Göteborg. 

ARBETSUPPGIFTER
Som Hantverkare till vår garantiavdelning ska du avhjälpa garantifel i tilldelade projekt och samordna åtgärder med övriga yrkesgrupper. Du kommer ha nära kontakt med kunder och utföra hantverkshjälp till våra kunder. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:
Ta emot, avhjälpa och avrapportera felanmälningar i ärendehanteringssystemet
Planera och utföra hantverkshjälp
I samråd med Arbetsledare garanti planera inför kommande garantibesiktningar
I mån av tid medverka vid garantibesiktning för att avhjälpa snabbåtgärdade fel
Följa upp avhjälpandet av garantibesiktningsanmärkningar
Kontaktperson och samordnare på plats för övriga yrkesgrupper
Skicka reklamationer/beställningar till underleverantörer och leverantörer
DIN PROFIL
Vi söker dig som har en gymnasial utbildning mot bygg, har du eftergymnasial utbildning inom området är det meriterande. För rollen ska du ha yrkesbevis som träarbetare med flerårig arbetslivserfarenhet som hantverkare. Det är meriterande om du har erfarenhet av servicearbete, besiktningsarbete eller erfarenhet av att leda underentreprenörer.
För att trivas i rollen som Hantverkare Garanti är du serviceinriktad och har alltid ett trevligt bemötande mot våra kunder. Du är social, flexibel och har lätt för att samarbeta med andra. Du ska även trivas med administrativt arbete och är noggrann. Du talar och skriver det svenska språket obehindrat samt har grundläggande kunskaper i engelska. 
B-körkort är ett krav.

VI ERBJUDER DIG
Ett omväxlande arbete med stort utrymme för engagemang i ett framtidsinriktat företag med trevliga kollegor. Håller du dessutom med om att en positiv attityd i vardagen skapar arbetsglädje, både för egen del och andra, kommer du att trivas hos oss på JM.
För oss på JM är det även viktigt att du delar våra kärnvärden: långsiktighet, engagemang, kvalitet, stilkänsla, lyhördhet och pålitlighet.

ANSÖKAN
Varmt välkommen med din ansökan. Din ansökan vill vi ha så snart som möjligt då urval och intervjuer sker löpande. 
KONTAKT
För mer information om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta  HR partner Ida Handell på 031-7035803 eller ida.handell@jm.se. För mer information om tjänsten kan du kontakta rekryterande chef Håkan Lundmark på 031- 7035754.

Ansök nu

Arbetsledare

Arbetsledare, husbyggnad
Läs mer Nov 2
Om tjänsten
Som arbetsledare ansvarar du för planering, styrning och samordning av personal och underentreprenörer på arbetsplatsen. Du ansvararför att arbetsmiljö och kvalitet efterlevs samt följer upp produktionen med avseende på kostnad, tidplan och logistik. Till din hjälp har du bland annat produktionstidplan, produktionskalkyl, vårt verksamhetssystem och självklart stöd från chefer och kolleger.   

På JM harvivalt en modell som bygger på att vi arbetar enhetligt på alla våra projekt. Detta visar sig bland annat i våra dagliga rutiner, tidplaner samt arbetsmetoder. För dig som arbetsledare betyder det att du kan läggamer energi på att hitta lösningar som är unika för just ditt projekt. Vi utvecklar processen ständigt och för att ta till vara på våra medarbetares kunskaper och erfarenheter arbetar visystematiskt för att omhänderta dina och dina kollegors förbättringsförslag. Vi har fokus på ordning och reda och lägger stor vikt vid arbetsmiljöarbetet på våra byggarbetsplatser.? 
Din profil 
Vi söker dig som har erfarenhet av byggproduktion i ledande befattning - gärna från nyproduktion av bostäder. Har du en ingenjörsutbildning i botten är detta meriterande men vi välkomnar också hantverkare med några års erfarenhet från arbetsledarrollen.B-körkort är en fördel att ha, men inget krav. 
Vi ser framförallt att du brinner för ledarskap. Vidare är du strukturerad i ditt arbetssättoch tycker om att arbeta metodiskt.Du ser långsiktigt och har alltid säkerhet och kvalitet i fokus. Det är också viktigt att du är tydlig och kan kommunicera medolikamänniskorpå ett bra sätt. 
Vi erbjuder
På JM ska du kunna prestera och få nya utmanande arbetsuppgifter när de gamla blivit för små. Vi vill skapa förutsättningar att du kan känna stolthet över din karriär och det gör vi genom att tänka långsiktigt i allt vi gör. De hus vi bygger i dag ska stå i minst hundra år. De ska bli hem åt människor som ännu inte är födda och därför är hållbarhet vårt ansvar och vår ambition. Vi har lyft in FNsglobala mål för hållbar utveckling i vår verksamhet, det innebär olika åtaganden som till exempel att år 2030 ska JMs klimatpåverkande utsläpp vara nära noll och att 20% av våra hantverkare ska vara kvinnor.  
Genom att arbeta hos oss är du med och förändrar branschen.  
Kontakt 
Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta HR,Ida Handellpå031-7035803eller ida.handell@jm.se alternativt rekryterande chefChristoffer Lundell 031-7035766 eller christoffer.lundell@jm.se
Ansökan
Vi arbetar med löpande urval och intervjuer. 
Välkommen att skriva din historia med oss!

Ansök nu

Hantverkare Garanti

Träarbetare/Snickare
Läs mer Nov 1
Vi söker en Hantverkare till vår garantiavdelning på JM Region Väst med utgångspunkt från vårt regionkontor i Göteborg. 

ARBETSUPPGIFTER
Som Hantverkare till vår garantiavdelning ska du avhjälpa garantifel i tilldelade projekt och samordna åtgärder med övriga yrkesgrupper. Du kommer ha nära kontakt med kunder och utföra hantverkshjälp till våra kunder. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:
Ta emot, avhjälpa och avrapportera felanmälningar i ärendehanteringssystemet
Planera och utföra hantverkshjälp
I samråd med Arbetsledare garanti planera inför kommande garantibesiktningar
I mån av tid medverka vid garantibesiktning för att avhjälpa snabbåtgärdade fel
Följa upp avhjälpandet av garantibesiktningsanmärkningar
Kontaktperson och samordnare på plats för övriga yrkesgrupper
Skicka reklamationer/beställningar till underleverantörer och leverantörer
DIN PROFIL
Vi söker dig som har en gymnasial utbildning mot bygg, har du eftergymnasial utbildning inom området är det meriterande. För rollen ska du ha yrkesbevis som träarbetare med flerårig arbetslivserfarenhet som hantverkare. Det är meriterande om du har erfarenhet av servicearbete, besiktningsarbete eller erfarenhet av att leda underentreprenörer.
För att trivas i rollen som Hantverkare Garanti är du serviceinriktad och har alltid ett trevligt bemötande mot våra kunder. Du är social, flexibel och har lätt för att samarbeta med andra. Du ska även trivas med administrativt arbete och är noggrann. Du talar och skriver det svenska språket obehindrat samt har grundläggande kunskaper i engelska. 
B-körkort är ett krav.

VI ERBJUDER DIG
Ett omväxlande arbete med stort utrymme för engagemang i ett framtidsinriktat företag med trevliga kollegor. Håller du dessutom med om att en positiv attityd i vardagen skapar arbetsglädje, både för egen del och andra, kommer du att trivas hos oss på JM.
För oss på JM är det även viktigt att du delar våra kärnvärden: långsiktighet, engagemang, kvalitet, stilkänsla, lyhördhet och pålitlighet.

ANSÖKAN
Varmt välkommen med din ansökan. Din ansökan vill vi ha så snart som möjligt då urval och intervjuer sker löpande. 
KONTAKT
För mer information om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta  HR partner Ida Handell på 031-7035803 eller ida.handell@jm.se. För mer information om tjänsten kan du kontakta rekryterande chef Håkan Lundmark på 031- 7035754.

Ansök nu