Göteborg: Dansktalande Customer Support

Hitta ansökningsinfo om jobbet Dansktalande Customer Support i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2021-10-28 // Varaktighet: Heltid

OM TJÄNSTEN:

Friday söker för kunds räkning en dansktalande Customer Support. Du blir en del av bolagets nya Customer Care-avdelning där man totalt sitter 25 personer som arbetar mot kunder på den nordiska marknaden.

I din roll kommer du att arbeta med telefon och mail som främsta redskap i syfte att ge support till bolagets kunder rörande leveransbesked, reklamationer eller skicka offerter. Du kommer även att lägga order i systemet samt stötta kunder som lägger order via bolagets webbutik. Det dagliga arbetet hanteras automatiskt via ett system som fördelar samtal baserat på tillgänglighet och språkkompetens. I snitt tar man ca 10-15 samtal per dag och ansvarar även för en gemensam mailslinga dit kundfrågor kommer.

Sammanfattningsvis kommer du att:

Ta emot inkommande samtal rörande beställningar, leveransbesked eller ändring av orderSkapa offerter och anbudBehandla reklamationer och arbeta mot bättre kundnöjdhetFölja upp problem och förfrågningar tillsammans med övriga kollegor

VI SÖKER DIG SOM:

Har tidigare erfarenhet av liknande roll eller arbetat i en serviceroll med god vana av att hantera kunderTalar danska på mycket god nivå i tal och skrift. God danska i tal är avgörande för att lyckas i rollen och går därför före skrift - språkkunskaper testasTalar och skriver flytande engelska

Som person är du strukturerad, initiativtagande och brinner för att erbjuda fantastisk service i varje kundkontakt. För att lyckas i rollen krävs att du är självgående och inte väntar på att få arbetsuppgifter till dig utan vågar testa själv och gör detta med stor nyfikenhet och driv. Då rollen innefattar flera arbetsmoment krävs också att du kan prioritera rätt och inte stressar upp dig i onödan.

OM KUNDFÖRETAGET:

Vår kund är ett bolag som förser sina kunder globalt med programvara, instrument och förbrukningsprodukter inom life-science. Man är totalt ca 1000 anställda i Sverige där anläggning i Göteborg fungerar som en distributionscentral där arbetet framförallt är fokuserat till lagerhållning och logistik samt Customer Care.

OM ANSTÄLLNINGEN:

Detta är ett långsiktigt konsultuppdrag där tanken är att du efter 6-12 månader blir anställd hos vår kund förutsatt att samtliga parter är nöjda med samarbetet.

STARTDATUM:

Omgående med hänsyn till uppsägningstid.

ÖVRIG INFO:

Omfattning: Heltid, dagtidPlacering: GöteborgKontaktperson: Dino SegetaloLön: fast månadslön, marknadsmässig

Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

OM FRIDAY:

Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.

Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag!

Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. 

Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Kundtjänstmedarbetare

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Kundtjänstmedarbetare.

Arbeta med kundtjänst – var ledig mitt på dagen

Läs mer Mar 25
Har du någon gång
funderat på hur det skulle vara att jobba heltid, men ändå ha tid att ägna dig
åt fritidsaktiviteter mitt på dagen? Vi söker nu passionerade
kundservicemedarbetare som vill ta del av en unik arbetsupplevelse. Säg hejdå till traditionella arbetstider - hos oss får du
en "siesta" mitt på dagen för att främja en god balans mellan arbete
och fritid.



Om oss
Vi är ett dynamiskt kundtjänstteam som värdesätter både arbetsglädje och personlig utveckling. Dina
arbetspass sträcker sig mellan klockan 8-12 på förmiddagen samt 15-19 på
kvällen. Detta ger dig den unika möjligheten att ha flera timmar ledigt mitt på
dagen. Under denna tid kan du unna dig själv en välförtjänt paus, träna, umgås
med vänner eller helt enkelt ägna dig åt dina passioner.

I tjänsten kommer du att

- Representera ett av Sveriges största telefonoperatörer

- Hantera tekniska ärenden och fakturafrågor via telefon, e-post och chatt

- Vara en viktig länk mellan företaget och kunderna

- Arbeta med enklare merförsäljning mot företagets befintliga kunder

Vem vi söker
Vi letar efter
självständiga och engagerade personer som trivs med att ge kvalitativ service
till våra kunder. Du behöver vara flexibel, ha god kommunikationsförmåga och
vara redo att ta dig an olika utmaningar. Du är flytande i tal och skrift på
svenska, samt har goda kunskaper i engelska.

Tror du att detta är
rätt för dig? Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av vårt team! Vi
ser fram emot att lära känna dig och välkomna dig till vårt härliga team.

Ansök nu

Unik möjlighet inom kundtjänst – Siesta mellan 12-15

Läs mer Mar 25
Har du någon gång
funderat på hur det skulle vara att jobba heltid, men ändå ha tid att ägna dig
åt fritidsaktiviteter mitt på dagen? Vi söker nu passionerade
kundservicemedarbetare som vill ta del av en unik arbetsupplevelse. Säg hejdå till traditionella arbetstider - hos oss får du
en "siesta" mitt på dagen för att främja en god balans mellan arbete
och fritid.



Om oss
Vi är ett dynamiskt kundtjänstteam som värdesätter både arbetsglädje och personlig utveckling. Dina
arbetspass sträcker sig mellan klockan 8-12 på förmiddagen samt 15-19 på
kvällen. Detta ger dig den unika möjligheten att ha flera timmar ledigt mitt på
dagen. Under denna tid kan du unna dig själv en välförtjänt paus, träna, umgås
med vänner eller helt enkelt ägna dig åt dina passioner.

I tjänsten kommer du att

- Representera en av Sveriges största telefonoperatörer

- Hantera tekniska ärenden och fakturafrågor via telefon, e-post och chatt

- Vara en viktig länk mellan företaget och kunderna

- Arbeta med enklare merförsäljning mot företagets befintliga kunder

Vem vi söker
Vi letar efter
självständiga och engagerade personer som trivs med att ge kvalitativ service
till våra kunder. Du behöver vara flexibel, ha god kommunikationsförmåga och
vara redo att ta dig an olika utmaningar. Du är flytande i tal och skrift på
svenska, samt har goda kunskaper i engelska.

Tror du att detta är
rätt för dig? Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av vårt team! Vi
ser fram emot att lära känna dig och välkomna dig till vårt härliga team.

Ansök nu

Sommarjobb - finsktalande kundservice

Läs mer Mar 27
Som Customer Care Specialist är du nyckeln till att sammanföra företagets varumärken, kunder och återförsäljare. Denna tjänst erbjuder inte bara möjligheten att överträffa kundernas förväntningar genom din serviceexpertis, utan ger även dig chansen att vara en del av den pågående digitala transformationen. Ansök nu och vara med och forma framtiden!
OM FÖRETAGET
Här kan du jobba på ett av Sveriges största företag med cirka 23 000 anställda. Tillsammans strävar vi efter att skapa frihet för människor att röra sig personligt, hållbart och säkert. Företagskulturen präglas av nyfikenhet, samhörighet och samarbete med en stark vilja att påverka och göra skillnad.
Arbetsmiljön är modern och bekväm i nyrenoverade lokaler. Du får förmåner som SATS-gym, lunchrestauranger i närheten och enkla kollektiva förbindelser. Gratis parkering finns också. Vid intervjun delar vi mer om företaget och dess unika karaktär. Välkommen till en plats där du inte bara jobbar, utan även påverkar och gör skillnad!OM TJÄNSTEN
Du kommer, tillsammans med dina fantastiska kollegor, spela en nyckelroll i att upprätthålla en kvalitativ och professionell kundsupport, där ni fungerar som länken mellan koncernens olika varumärken, kunder och återförsäljare. I den pågående digitala resan är du en viktig del av skapandet av en ny kundresa för ett stort välkänt bolag. Genom att assistera både befintliga och nya kunder via chatt, telefon och mejl, blir du en central del av den digitala omvandlingen.
I dina kundärenden inkluderas även administrativt arbete. Med ett varierande arbete i kundservice är det essentiellt att du analyserar kundens behov och proaktivt arbetar för att hitta unika lösningar för varje situation. Din roll är också central när det gäller att notera och eskalera avvikelser, samt att hänvisa kunder vidare till andra avdelningar vid behov. VEM ÄR DU?
Du drivs av att skapa nya relationer och är en skicklig kommunikatör. Med intresse och förmåga att samarbeta gör dig till en viktig stöttepelare för dina kollegor. Din positiva inställning gör att du ser möjligheter där andra ser problem.
För oss är det även viktigt att du har god dator- och systemvana samt att du är öppen för att lära dig nya saker. Din förmåga att vara problemlösande och din nyfikenhet gör dig till en resurs som ständigt söker nya vägar framåt.
Vi värdesätter en hög ambitionsnivå och en stark vilja att utvecklas, då rollen erbjuder betydande möjligheter till både personlig och professionell tillväxt. VI SÖKER DIG SOM
Har en fullständig gymnasieutbildning
Talar och skriver obehindrat på svenska,engelska och finska

Språkkunskaper i nordiska språk är mycket meriterande för tjänsten.
PRAKTISK INFORMATION
Start:28 maj - 31 augOmfattning: Heltid, tillsvidareanställning med inledande provanställningLön: Individuell lönesättning, kollektivavtal tillämpas Placering: Torslanda, Göteborg Arbetstider: Varierade tider, måndag till fredag
VI ERBJUDER DIG
Workz är specialister på kundservice. På Workz ger vi dig en grundlig utbildning och träning i service och kundhantering. När du är klar blir du en certifierad kundservicemedarbetare. Hur du gör karriär på företaget avgör endast dina egna ambitioner, vi stöttar dig och är med dig vid din sidan fullt ut i din utveckling.
Vårt erbjudande till dig som anställd hos Workz inkluderar kollektivavtalsenliga villkor samt en dedikerad operativ chef som utbildar dig, och alltid finns tillgänglig för att hjälpa till. Välkommen till Workz!
ANSÖKAN
Vi genomför tester som första steg i rekryteringen. Testet skickas till din mail direkt efter ansökan och behöver slutföras, för att bli en aktuell kandidat. I denna process ser vi även att du bifogar dina ansökningshandlingar på engelska, samt har en bild i dina ansökningshandlingar för att effektivisera rekryteringsprocessen. Kontakt: Vid frågor, kontakta vårt rekryteringsteam på rekrytering@workz.se

Ansök nu

Sommarjobb - finsktalande kundservice

Läs mer Mar 25
Som Customer Care Specialist är du nyckeln till att sammanföra företagets varumärken, kunder och återförsäljare. Denna tjänst erbjuder inte bara möjligheten att överträffa kundernas förväntningar genom din serviceexpertis, utan ger även dig chansen att vara en del av den pågående digitala transformationen. Ansök nu och vara med och forma framtiden!

OM FÖRETAGET

Här kan du jobba på ett av Sveriges största företag med cirka 23 000 anställda. Tillsammans strävar vi efter att skapa frihet för människor att röra sig personligt, hållbart och säkert. Företagskulturen präglas av nyfikenhet, samhörighet och samarbete med en stark vilja att påverka och göra skillnad.

Arbetsmiljön är modern och bekväm i nyrenoverade lokaler. Du får förmåner som SATS-gym, lunchrestauranger i närheten och enkla kollektiva förbindelser. Gratis parkering finns också.

Vid intervjun delar vi mer om företaget och dess unika karaktär. Välkommen till en plats där du inte bara jobbar, utan även påverkar och gör skillnad!

OM TJÄNSTEN

Du kommer, tillsammans med dina fantastiska kollegor, spela en nyckelroll i att upprätthålla en kvalitativ och professionell kundsupport, där ni fungerar som länken mellan koncernens olika varumärken, kunder och återförsäljare. I den pågående digitala resan är du en viktig del av skapandet av en ny kundresa för ett stort välkänt bolag. Genom att assistera både befintliga och nya kunder via chatt, telefon och mejl, blir du en central del av den digitala omvandlingen.

I dina kundärenden inkluderas även administrativt arbete. Med ett varierande arbete i kundservice är det essentiellt att du analyserar kundens behov och proaktivt arbetar för att hitta unika lösningar för varje situation. Din roll är också central när det gäller att notera och eskalera avvikelser, samt att hänvisa kunder vidare till andra avdelningar vid behov.

VEM ÄR DU?

Du drivs av att skapa nya relationer och är en skicklig kommunikatör. Med intresse och förmåga att samarbeta gör dig till en viktig stöttepelare för dina kollegor. Din positiva inställning gör att du ser möjligheter där andra ser problem.

För oss är det även viktigt att du har god dator- och systemvana samt att du är öppen för att lära dig nya saker. Din förmåga att vara problemlösande och din nyfikenhet gör dig till en resurs som ständigt söker nya vägar framåt.

Vi värdesätter en hög ambitionsnivå och en stark vilja att utvecklas, då rollen erbjuder betydande möjligheter till både personlig och professionell tillväxt.

VI SÖKER DIG SOM

- Har en fullständig gymnasieutbildning

- Talar och skriver obehindrat på svenska, engelska och finska

Språkkunskaper i nordiska språk är mycket meriterande för tjänsten.

PRAKTISK INFORMATION

Start: 28 maj - 31 aug
Omfattning: Heltid, tillsvidareanställning med inledande provanställning
Lön: Individuell lönesättning, kollektivavtal tillämpas
Placering: Torslanda, Göteborg
Arbetstider: Varierade tider, måndag till fredag

VI ERBJUDER DIG

Workz är specialister på kundservice. På Workz ger vi dig en grundlig utbildning och träning i service och kundhantering. När du är klar blir du en certifierad kundservicemedarbetare. Hur du gör karriär på företaget avgör endast dina egna ambitioner, vi stöttar dig och är med dig vid din sidan fullt ut i din utveckling.

Vårt erbjudande till dig som anställd hos Workz inkluderar kollektivavtalsenliga villkor samt en dedikerad operativ chef som utbildar dig, och alltid finns tillgänglig för att hjälpa till. Välkommen till Workz!

ANSÖKAN

Vi genomför tester som första steg i rekryteringen. Testet skickas till din mail direkt efter ansökan och behöver slutföras, för att bli en aktuell kandidat.

I denna process ser vi även att du bifogar dina ansökningshandlingar på engelska, samt har en bild i dina ansökningshandlingar för att effektivisera rekryteringsprocessen.

Kontakt: Vid frågor, kontakta vårt rekryteringsteam på rekrytering@workz.se

Ansök nu

Orderhantering och kundservice

Läs mer Mar 21
Kundservice med orderadministration. Vi söker dig som vill arbeta i en global koncern med lång erfarenhet och expertis inom skatt, ekonomi och juridik. Vår kund i Göteborg växer och söker därför en ny kollega med erfarenhet av kundkontakt och fakturahantering. Vi ser gärna att du som söker har god systemförståelse, gärna inom SAP, och ett serviceinriktat sätt. Om detta passar in på dig, är du varmt välkommen med din ansökan!

Om tjänsten

I tjänsten kommer dina arbetsuppgifter i huvudsak att bestå av orderläggning, fakturaservice samt ärendehantering, både via mail och telefon. Du kommer ingå i ett team om fyra personer som präglas av en bra teamkänsla där ni tillsammans börjar dagen med ett morgonmöte. Du och ditt team kommer arbeta uteslutande mot företagskunder. Det kommer även att finnas möjlighet till att jobba på distans två dagar i veckan, varav man arbetar resterande tre dagar på kontoret.

Tjänsten innefattar även mer komplexa administrativa uppgifter som kräver systemkunskap och förståelse, därför ser vi att du som söker har ett stort intresse för analys och systemhantering.

Vår kunds produkter riktar sig till kunder inom ekonomi ser vi också att du som söker har en bakgrund och god kunskap inom service och fakturering.

Arbetsuppgifter

- Ärendehantering, främst via mail men även telefon

- Fakturaservice

- Kundservice

- Orderläggning

- Systemadministration

Vi söker dig som
- Minst har en gymnasieexamen inom relevanta områden, med fördel ekonomi eller IT

- Har tidigare erfarenhet av kundservice, gärna mot B2B

- Är tekniskt kunnig och har mycket goda systemkunskaper, där SAP är meriterande

- Har obehindrade kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift

- Har bra generell datorkunskap, samt goda kunskaper inom Office-paketet

Det är meriterande om du har tidigare bokförings- och faktureringskunskaper.

Som person är du

- Serviceinriktad

- Självgående

- Ansvarstagande

- Flexibel

Övrig information

- Start: Omgående/enligt överenskommelse

- Omfattning: Heltid konsult uppdrag du blir anställd av A-hub

- Vi har kollektivavtal med unionen

- Placering: Göteborg

Vi går igenom urvalet löpande.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Friday Väst AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Friday Väst AB .

Teknisk Produktägare: Dataplattform

IT-metodansvarig
Läs mer Mar 18
På två år har vår kund i gått från rapporter i Excel till en dataplattform i molnet, där Power BI numera är mer regel än undantag. De håller nu på att ta nästa steg, där du som Produktägare kommer bli en nyckelspelare för att göra detta möjligt. Ta chansen att forma framtidens datadrivna fastighetsbransch med dem genom att ansöka nedan!

Om tjänsten

I rollen som Produktägare kommer du tillhöra teamet vid namn Data & Analytics vilket tillhör avdelningen för digitalisering, IT och affärsutveckling. Med hjälp av dina kunskaper och erfarenheter kommer du få möjligheten att driva innovation inom datahantering och databehandling.



Ett viktigt ansvar kommer vara att arbeta med att översätta affärsbehov till tekniska lösningar samt förverkliga dessa genom att driva arbete från arkitektur till extrahering, modellering och lagring av data. Affärsmässighet och stakeholder management kommer vara en väsentlig del vilket sätter krav på din förmåga att kommunicera effektivt med både tekniska och icke-tekniska intressenter, förstå deras behov och översätta dessa till tekniska lösningar. Även förmåga att identifiera, analysera och lösa problem snabbt.

I rollen som Produktägare kommer du få möjligheten att utforska nya teknologier, metoder och verktyg för att förbättra det datadrivna arbetet. Genom att vara proaktiv och initiativtagande kommer du kunna sätta gränserna för hur långt du vill gå och hur du kan bidra till företagets framgång och datadrivna resa.



Vi söker dig som:

·      Har tidigare erfarenhet av att översätta affärsbehov till tekniska lösningar samt driva processen för att realisera dessa.

·      Arbeta med och andra databasrelaterade språk för att modellera data från olika källor för att skapa insikter till verksamheten.

·      Praktiskt etablera en skalbar arkitektur både gällande datahantering och databasinfrastruktur i molnet

·      Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska

Om du har jobbat med tillhörande tekniker och ramverk inom AI, API Management och/eller Master Data Management är detta meriterande.



Detta är en fantastisk möjlighet för dig som vill få in foten i ett framgångsrikt företag i en stabil bransch. I din roll kommer du arbeta nära beslutsfattande vilket ger dig en stor möjlighet till att få påverka. Du kommer ingå i ett sammansvetsat team och verksamhet som hittar på mycket tillsammans som till exempel padeltuneringar och årliga konferenser.



Om Fastighets AB Balder

Fastighets AB Balder är Nordens största börsnoterade fastighetsbolag. De är kända för vår snabba tillväxt och entreprenörsmässiga anda. Som företag värderar de modet att utmana gamla sanningar och utveckla nya idéer. Utöver en dynamisk arbetsmiljö präglas verksamheten även av engagemang, initiativtagande och samarbete. Medarbetare ges frihet att sätta sina egna gränser och utforska nya teknologier och innovationer i en inkluderande och öppen arbetsplats där varje individ spelar en viktig roll i vår framgång. Hos Balder kommer du att vara en del av ett team ambitiösa individer som strävar efter att göra verklig förändring och driva branschen framåt.



Om anställningen

För denna roll sköter Friday rekryteringsprocessen men du kommer blir direktanställd av Fastighet AB Balder.

Övrig information
Omfattning: Heltid

Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid

Kontaktperson: Stina Högström, stina.hogstrom@friday.se

Lön: Fast månadslön

Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.



Om friday:

Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.

Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag! Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik.

Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

Ansök nu

Teknisk produktägare: Integrationsplattform till Balder AB

IT-strateg
Läs mer Mar 18
Vill du vara med och forma framtidens datadrivna fastighetsbransch och vara produktägare för integrationerna? Är du den som kan knyta samman de tekniska trådarna och skapa magi genom integrationer? Är du en person som har erfarenhet av att förstå affärsbehov och sedan kunna omsätta dem till tekniska lösningar? Vi söker nu en Produktägare till fastighetsbranschens gigant, Fastighets AB Balder!

Om tjänsten

I din roll som Produktägare kommer du att ingå i teamet Data Analytics som fokuserar på digitalisering, IT och affärsutveckling inom företaget. Vidare kommer din roll fungera som en brygga mellan tekniken och verksamheten, vilket innebär en bred och varierad roll. Som Produktägare kommer du att använda dina kunskaper och erfarenheter för att driva innovation integrationsarbetet mellan våra system och applikationer. Integrationerna är som hjärtat dataplattformen, ansvarig för att pumpa ut och fördela data mellan olika system och applikationer. Här kommer du ha möjligheten att utforska nya teknologier, metoder och verktyg för att ta fram nya banbrytande integrationslösningar för att stötta hela verksamheten i sin vardag. Genom att vara proaktiv och initiativtagande kommer du att kunna sätta gränserna för hur långt du vill gå och hur du kan bidra till företagets framgång på en datadriven resa.

I din roll som Integrationsspecialist kommer du att ha många olika kontaktytor både internt och externt. Allt detta för att kunna skapa lösningar med högsta möjliga affärsvärde! Även om rollen är teknisk, är projektledningsfärdigheter viktiga för att kunna leda projekt, hantera tidsramar, budgetar och resurser.



Nedan finner du ett urval av arbetsuppgifterna:

Designa, utveckla och förvalta API:er exempelvis exponera, säkra och övervaka API:er via verktyg så som Azure Serivce Bus
Hantera och transformera data mellan olika format och system
Hantera verktyg för automatisering av utvecklings-, testnings- och driftsättningsprocesser så som Azure DevOps eller andra CI/CD-verktyg  
Kravställa internt för att sedan kunna beställa extern hjälp, såsom konsulter
Översätta affärsbehov till tekniska lösningar för att sedan implementera dem



Vi söker dig som

För att passa in i rollen bör du ha tidigare erfarenhet av en liknande roll. Det är viktigt att du vill arbeta nära verksamheten och har affärsmässigt tänkande, då detta inte är rätt roll för dig som enbart vill koda. Dessutom bör du vara en person med skinn på näsan som vågar ställa krav och trivs i en roll med många kontaktytor.

En relevant utbildning inom området, t.ex. industriell ekonomi med inriktning mot IT, är önskvärd.
Minst 2 års arbetslivserfarenhet av en liknande roll
Talar och skriver obehindrat på svenska, då språket används internt
Erfarenhet/förståelse av API-Management och design för att skapa, distribuera, övervaka och säkra API:er
Förståelse för Java, Python, C# och andra relaterade språk


Detta är en fantastisk möjlighet för dig som vill etablera dig i ett framgångsrikt företag inom en stabil bransch. I din roll kommer du att arbeta nära beslutsfattare, vilket ger dig stor möjlighet att påverka. Du kommer att ingå i ett sammansvetsat team och en verksamhet som gör mycket tillsammans, såsom padeltävlingar och årliga konferenser.



Om Fastighets AB Balder

Fastighets AB Balder är Nordens största börsnoterade fastighetsbolag. De är kända för vår snabba tillväxt och entreprenörsmässiga anda. Som företag värderar de modet att utmana gamla sanningar och utveckla nya idéer. Utöver en dynamisk arbetsmiljö präglas verksamheten även av engagemang, initiativtagande och samarbete. Medarbetare ges frihet att sätta sina egna gränser och utforska nya teknologier och innovationer i en inkluderande och öppen arbetsplats där varje individ spelar en viktig roll i vår framgång. Hos Balder kommer du att vara en del av ett team ambitiösa individer som strävar efter att göra verklig förändring och driva branschen framåt.



Om anställningen

För denna roll sköter Friday rekryteringsprocessen men du kommer blir direktanställd av Fastighet AB Balder.



Övrig information
Omfattning: Heltid
Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Kontaktperson: Stina Högström, stina.hogstrom@friday.se
Lön: Fast månadslön


Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

Om friday

Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.

Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag! Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik.

Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

Ansök nu

Fordonsintresserad Testingenjör till global jätte!

Civilingenjör, maskin
Läs mer Mar 14
Är du snart färdigutbildad civilingenjör och vill vara en del av ett globalt företag inom fordonsindustrin? Besitter du sedan innan ett intresse för att mecka med bilar och vill kombinera dina erfarenheter med att arbeta hårdvarunära i in yrkesroll? Nu söker vår kund inom fordonsindustrin deras nästa Juniora Testingenjör!



Om tjänsten
I din roll som Testingenjör kommer du ha en bred och varierad roll. Du kommer ingå i ett team på totalt 16 personer och detta är ett relativt juniort team med olika bakgrunder, där du kommer få bra stöttning inledningsvis. Teamet fokuserar främst på testning av växellådan på lastbilar, det förekommer även testning av små komponenter till stora motorsystem och bakaxel. Utförandet av testerna du kommer utföra på daglig basis sker både i de olika riggarna och i vagnar. Du kommer främst jobba med hårdvara men med inslag av att jobba mjukvarunära då teamet arbetar nära fordonet. De främsta språk du kommer jobba med är Matlab och Python.

Detta är en fantastisk möjlighet för dig som är junior då du kommer få jobba med flera moment såsom programmering, provning och dataanalyser.



Vi söker dig som
Civilingenjör inom maskin alternativt mekatronik
Grundläggande kunskaper inom Python och MatLab
Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska då språken används internt
Tidigare arbetslivserfarenhet inom något område


Då du kommer arbeta inom fordonsindustrin är det meriterande om du kan visa på fordonsintresse genom att till exempel gjort exjob mot fordon, ingått i Formula Student eller motsvarande förening. För denna tjänst sätter vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att trivas i rollen tror vi att du beskriver dig som noggrann och ansvarstagande samt har ett intresse för struktur och ordning och reda. Vidare ser vi att du är van att ta egna initiativ för att driva ditt arbete framåt, och trivs med att ha tydliga mål och deadlines. Du har lätt för att kommunicera och trivs i ett samarbete med andra 



Om anställningen


Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer till en början att vara anställd av Friday. Ambitionen från Kunden och vår sida är att du efter 6–12 månader blir direktanställd hos kunden.

 Omfattning: Heltid
 Start: juni eller juli
 Kontaktperson: Stina Högström, stina.hogstrom@friday.se
Lön: Fast månadslön


Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.



Om Friday


Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.

Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag! Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik.

Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

Ansök nu

DevOps engineer to a Leading-edge Startup in Gothenburg!

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Mar 14
Do you want to be part of a mature startup and work closely with new technologies? Do you already have experience working with DevOps and want to take the next step in your career? In the role of DevOps Engineer at our client, you will be part of an exciting growth journey and take significant personal responsibility. Welcome to submit your application!





About the role 




As a DevOps Engineer, you will quickly take on a lot of personal responsibility and drive your own work forward. You will belong to a team focusing on software, but there are also teams in the office focusing on hardware and architecture. We are seeking a skilled DevOps engineer to play a key role in their software development and deployment processes. The ideal candidate will have a strong background in DevOps methods, automation, and documented experience in implementing and optimizing CI/CD. As a CI/CD specialist, you will collaborate with cross-functional teams to improve the software delivery pipeline, enhance system reliability, and increase efficiency through automation.

Some of your responsibilities will be:

Design, implement, and maintain robust CI/CD pipelines for various software projects.
Collaborate with development teams to integrate CI/CD best practices into the software development lifecycle.
Automate and streamline deployment processes to achieve continuous delivery goals.
 Monitor and optimize system performance, reliability, and availability.
Troubleshoot and resolve issues related to CI/CD pipelines and infrastructure.
 Stay current with industry trends and emerging technologies to recommend  innovativesolutions.
Security monitoring and network configuration and maintenance
Firewall configuration and maintenance

Qualifications 
Bachelor's degree in Computer Science, Engineering, or related field. 
Proven experience as a DevOps Engineer with a focus on CI/CD.
Strong proficiency in scripting languages (e.g., Python, Shell, or Ruby).
Experience with containerization and orchestration tools (e.g., Docker, Kubernetes).
Knowledge of infrastructure as code (IaC) using tools like Terraform or Ansible.
Familiarity with cloud platforms such as AWS, Azure, or GCP.
Excellent collaboration and communication skills.
Ability to work in a fast-paced and dynamic environment

About the company 

Our client is a cutting-edge technology company located in Gothenburg. They’re vspecialize in developing hardware IP blocks that efficiently remove unnecessary information from microchips in data centers and smart devices. Their mission is to enable their clients to maximize performance, reduce energy consumption, and break the trend of digitalization's energy consumption. Out client are dedicated to pushing the boundaries of technology and making a positive impact on the world.

About the Employment
This is a consulting assignment, which means that initially, you will be employed by Friday. The ambition from the Client's side as well as ours is that after 6-12 months, you will be directly employed by the client.

Scope: Full-time


Start: June or July


Contact person: Stina Högström, stina.hogstrom@friday.se


Salary: Fixed monthly salary


Apply by clicking on the link below. Remember to be prompt with your application as we continuously select candidates, and the advertisement may close before the position is filled if we move on to the selection and interview phase

About Friday 
By being a partner to both our candidates and clients, we strive to find the best match. We achieve this by truly getting to know our clients and candidates! Naturally, we ensure that knowledge and experience requirements match, but above all, we emphasize alignment on values and company culture that both parties value. Our passion is to help people find the right role, workplace, and context within IT and technology. That's why we founded Friday with the ambition to help you find a job that gives you that Friday feeling – every day! We primarily target those at the beginning of their careers or studying at college/university within IT and Technology. We believe that people achieve their full potential when they look forward to going to work every morning. "Friday – everyday," how does that sound?

Ansök nu

Erfaren Mjukvaruutvecklare till DevPort i Göteborg!

Hårdvarukonstruktör
Läs mer Mar 14
Har du ett stort tekniskt intresse och brinner för mjukvaruutveckling? Har du jobbat något år med mjukvaruutveckling och vill testa på att jobba som konsult hos ett nytt spännande företag där de anställda står i centrum? Just nu hjälper vi vår kund DevPort att finna deras nästa stjärna!

Om kundföretaget
DevPort grundades 2008 och är ett utvecklings- och teknikkonsultbolag med ca 500 anställda och underkonsulter. De arbetar med att utveckla innovativa lösningar inom R&D och har en bred kundbas som sträcker sig från små startups till stora multinationella företag. I dagsläget har de sitt kontor på Lindholmen i Göteborg. För denna roll kommer du att i inledande period vara anställd av Framtiden för att sedan övergå i en anställning direkt hos DevPort.



Om tjänsten


Som Mjukvaruutvecklare på DevPort kommer du att arbeta med spännande projekt inom R&D, såsom automotive och försvarsindustrin. Du kommer att vara ute hos kunderna i projekt som handlar om R&D till både automotive, bland annat electro mobility och till försvarsindustrin. Du kommer i dialog med DevPort diskutera vilket uppdrag som hade passat dig bäst utifrån dina erfarenheter och intresseområden. För att lyckas i rollen skall du ha erfarenhet av något följande:

Python, C, CANoe, CANalyzer.


Vi söker dig som


Tror sig trivas i en roll som konsult med brett kontaktnät och många kontaktytor. Vidare har du 1-3 års erfarenhet av att använda antingen Python, C, CANoe eller CANalyzer. Det är fördelaktigt om du har ett intresse för fordonsindustrin då det är inom det område som du med stor sannolikhet kommer att arbeta.

För den här rollen behöver du kunna kommunicera både på svenska och engelska.

Om anställningen
Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer till en början att vara anställd av Friday. Ambitionen från Kunden och vår sida är att du efter 6-12 månader blir direktanställd hos kunden.



Övrig info:  
Omfattning: Heltid.
Placering: Göteborg.
Kontaktuppgifter: Stina Högström, stina.hogstrom@friday.se
Lön: Månadslön.
Start: Omgående, alternativt enligt överenskommelse .

Om Friday:  

Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter. 

Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag! Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

Ansök nu

Junior Mekanikkonstruktör till framstående fordonsbolag!

Maskinkonstruktör
Läs mer Mar 27
Tar du examen inom maskinteknik till sommaren eller är redo för ett nästa karriärskliv? Vi söker dig som har ett starkt intresse för konstruktion och som vill bli en del av ett ledande fordonsbolag. Vår kund är i en spännande fas med att bygga upp sin egen inhouseutveckling - och söker nu nästa nyckelspelare att vara med på resan. Välkommen in med din ansökan!

OM TJÄNSTEN:

Friday söker för kunds räkning en Junior Mekanikkonstruktör. I tjänsten kommer du att bli en del av ett team om 15 personer som arbetar med konstruktion av sätet och bassätesstrukturen i ett fordon. Teamet har en blandning av både juniora och seniora personer, vilket gör att du kommer få en god stöttning som ny i rollen. Kompetenserna i teamet består vidare både av projektledare, konstruktörer, beräkningsingenjörer samt testingenjörer. Avdelningen du kommer att tillhöra är nu i en spännande fas där de ska börja med sin egen inhouseutveckling, vilket innebär att du kommer få följa produktutvecklingsfasen från start till slut.

Du kommer vidare till exempel att:

Arbeta med konstruktion av olika komponenter kopplat till sätesstrukturen i Catia.
Se till så att konstruktionen uppfyller krav- och säkerhetskriterier.
Ha en nära dialog med närliggande team samt leverantörer.
Delta i produktutvecklingsmöten.
Arbeta med viss dokumentation.
Delta i testförfaranden på testbana.


Tjänsten kommer vidare att inledas med en gedigen onboarding där du kommer att få en mentor.

VI SÖKER DIG SOM:
Har en universitets- eller högskoleutbildning inom maskinteknik.
Har kunskaper inom CAD.
Har ett starkt intresse för konstruktion och fordonsindustrin.
Är flytande i svenska och engelska i både tal och skrift då språken kommuniceras internt likväl externt.


Det är meriterande om du:

Har arbetat med Catia.
Har arbetslivserfarenhet inom konstruktion, gärna inom automotive.
Har hobbyprojekt inom konstruktion och/eller 3D-printning.


Stor vikt kommer vidare att läggas vid personlig lämplighet där vi som person tror att du besitter en stark kommunikativ och drivande. Du besitter vidare ett starkt intresse för konstruktion och är duktig på att samarbeta med andra. Du är även strukturerad, analytisk och noggrann i din arbetssätt.

OM ANSTÄLLNINGEN:

Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du initialt kommer att vara anställd av Friday med ambitionen att bli överrekryterad till kund.





ÖVRIG INFO:
Omfattning: Heltid
Start: Juni eller Augusti 2024/Enligt överenskommelse
Placering: Göteborg
Rekryteringsansvarig: Sophie Tisell
Lön: Fast månadslön


Ansök genom att klicka på "Sök tjänst". Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.





OM FRIDAY:

Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.

Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag! Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. 

Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

Ansök nu