Göteborg: Driven Byggprojektledare

Hitta ansökningsinfo om jobbet Driven Byggprojektledare i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2021-11-16 // Varaktighet: Heltid

AFRY är ett ledande europeiskt företag med global räckvidd inom teknik, design och rådgivning. Vi accelererar omställningen mot ett hållbart samhälle.
Vi är 16 000 hängivna experter inom infrastruktur, industri, energi och digitalisering, som skapar hållbara lösningar för kommande generationer.
Making Future


Jobbeskrivning


Project Management Real Estate Göteborg är i dag en sektion med ca. 10 medarbetare som växer och söker nu drivna Byggprojektledare.

Har du erfarenhet av att leda och styra byggprocessen och dess olika aktörer?
Är du driven, engagerad och tror du att ledarskapet är en viktig del i en lyckad byggprocess?

Då kan du vara rätt person för oss. Vi ser gärna att du är proaktiv och duktig på att driva och leda en grupp mot gemensamt uppsatta mål. Du förstår vikten av kommunikation och samordning såväl inom gruppen som med kunden och övriga intressenter. I din projektgrupp är det lätt att prioritera och alla vet vad som förväntas av dem. Vi tror att du har ett brett kontaktnät inom branschen och lång erfarenhet av att arbeta med projektledning/uppdragsledning i projekt inom samhällsbyggnad.


För oss är Projektledaren en viktig kontaktyta mot kund. Vi vill att du trivs med att göra affärer, värderar relationen med kunden och dina arbetskamrater högt. Du är driven och levererar med kvalitet. Vi på AFRY har ständigt spännande uppdrag att bemanna och har förmånen att arbeta i viktiga utvecklingsprojekt i vår region. Vi ser att du har relevant erfarenhet av projektledning och det är meriterande om du har erfarenhet från både konsult och entreprenadsidan.


Vi är taggade för att bygga nytt för såväl våra kunder som inom vår egen verksamhet och satsar under 2022 på tillväxt inom området Project Management. Vi lägger stor vikt vid ledaregenskaper i konsult/projektledarrollen i projekt. För att trivas hos oss bör du vara flexibel och självständig samt intresserad av värdeskapande i kundens affär samt gruppens gemensamma lärande och utveckling. Gemensamt sätter vi målen för vår verksamhet och vi ser gärna att du är en del i att skapa vår utvecklingsplan för just din kompetens.

Kravspecifikation


Vem trivs här? Hos oss har du möjlighet att arbeta i ett stimulerande klimat där utveckling och ledarskap sätts i främsta rummet. Inom ramen för vår region ryms projekteringsledning, kalkylering, projektledning, byggledning, besiktning, KA samt tjänster inom arbetsmiljö såsom Bas-P och säkerhetsuppdrag. Har du vad som krävs för att anta utmaningen att vara med i den fortsatta samhällsutvecklingen? Är du intresserad av samarbete, utveckling av affären, spännande uppdrag och en trygg och rolig arbetsplats?



Ytterligare information

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Projektledare, bygg och anläggning

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Projektledare, bygg och anläggning.

Projektledare inom teknikinformation och driftsäkerhet

Läs mer Feb 20
Projektledare inom Teknikinformation och Driftsäkerhet till Berg Marin

Berg Marin, en del av Ö-borgenkoncernen med säte i Karlskrona, befinner sig i en expansiv fas och söker nu en projektledare som kan sammanföra expertis från både teknikinformations- och underhållsberedningsområdena. Vår verksamhet innefattar utveckling av tekniska beskrivningar och manualer, underhållsberedning och driftsäkerhet för marina och industriella anläggningar.

Denna roll är tilltänkt att utgå från Tjörn eller Öckerö.

Om rollen:

I denna nyckelposition kommer du att ha en central roll i att koordinera och leda projekt som involverar teknikinformatörer och underhållsingenjörer. Ditt ansvar omfattar att säkerställa att tekniska dokument och underhållsplaner är korrekt utformade, organiserade och kommunicerade både internt och externt. Du kommer att arbeta nära våra kunder och team för att säkerställa att alla projekt levereras med högsta kvalitet, i tid och inom budget.

Du kommer även vara med och producera i denna roll inför bland annat projektleveranser, uppstarter och likande, men huvudfokus ligger på att hålla ihop projekten.

Denna roll är belagd på antingen Djupvik eller Öckerö, beroende på vad som passar dig bäst.

Vem är du?

- Du har erfarenhet som projektledare

- Är tekniskt kunnig med förmågan att förstå och översätta komplexa tekniska koncept.

- Har starka organisatoriska och kommunikativa färdigheter.

- Kan leda och motivera team för att uppnå mål och hålla höga prestandastandarder.

- Erfarenhet från den marina branschen är meriterande.

Krav:

- Teknisk bakgrund, gärna inom maskin- eller mariningenjörsvetenskap dock inget krav.

- Förmåga att effektivt hantera flera projekt samtidigt.

- Goda kunskaper i MS Office, särskilt Excel.

- Starka ledaregenskaper och förmåga att arbeta effektivt i team.

Om Jobwise

Vi tror att ledarskap är kärnan i att attrahera, behålla och noggrant vårda begåvade individer. Att avancera i våra rekryteringsprocesser ger dig möjlighet att ta ditt nästa karriärkliv i en utvecklande miljö där vi, som rekryteringsföretag, ger chefer och ledare insikter för en effektiv onboarding och värdefulla verktyg för arbetstagarens långsiktighet. Därav blir omsorgsfulla samarbeten med duktiga ledare nyckeln till din, vår partners och vår framgång.

Med denna filosofi och metodik, erbjuder vi de optimala förutsättningarna för din framgång och utveckling. Vi fokuserar inte enbart på rekrytering av kompetens, utan även på att skapa rätt villkor när våra kandidater tar nästa karriärsteg och hittar den nivå som ger nya anställda känslan av att hela tiden utvecklas.

Ansök nu

Projektledare

Läs mer Feb 2
Letar du en ny utmaning? Vi söker projektledare!

LW Sverige befinner sig i en expansiv fas och vi har flera spännande projekt både i Stockholm, Göteborg och i andra delar av landet.

Vi söker därför ännu fler engagerade och drivna medarbetare!

Vi är en av Sveriges ledande leverantörer av tak- och fasadlösningar eller som vi väljer att kalla det, klimatskal. Titta gärna in på vår hemsida, www.lwab.se, där kan du se vilken typ av projekt vi arbetar med.

Vi erbjuder en stimulerande arbetsplats i helt nybyggda kontorslokaler. Vi präglas av driv och eget ansvar. Med en unik bredd i våra projekt får du möjlighet att utvecklas som person och i din yrkesroll. Att arbeta hos oss är att arbete med roliga, utmanande och intressanta projekt med fokus på lösning och kund.

Vi söker dig som har engagemang, är serviceinriktad och har lätt för att ta kontakt med människor.

I arbetsuppgifterna ingår bland annat:

Ansvar för att optimera tilldelade resurser.

Ansvar för att de uppställda kvalitetskraven uppfylls.

Dokumentation nödvändigt för projekten.

Delta i förbättrings- och optimeringsarbetet i projekten.

Representera företaget gentemot kund samt merförsäljning.

Operationellt personalansvar för, inom projektet, arbetande personal.

Du är en god lagkamrat samtidigt som du gärna tar initiativ, arbetar självständigt och tar eget ansvar.

Du har en eftergymnasial utbildning med inriktning mot bygg eller motsvarande kunskaper, meriterande är om du har erfarenhet av projektledning och/eller projektering.

Du har god analytisk förmåga och utför uppgifter med hög kvalitet.

Den här tjänsten bygger mycket på hur hungrig man är på att lära sig nya saker därför lägger vi stor vikt vid din personlighet då vi rekryterar.

Svenska och engelska i tal och skrift är ett krav, så är även B-körkort.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Projektledare till industrin i Göteborg

Läs mer Mar 19
Granitor Electro är ett av Skandinaviens ledande elteknikföretag. När du börjar arbeta hos oss kommer du till ett väletablerat företag med stark familjekänsla - med gemenskap, sammanhållning och trivsel. Vi är stolta över att kunna erbjuda varierande arbetsuppgifter, trygghet och goda utvecklings- och karriärmöjligheter för våra anställda.Elektrifiering och klimatsmarta lösningar - Vill du vara med på vår resa framåt inom industrin? Vår verksamhet i Göteborg fortsätter växa och vi söker nu dig med rätt kompetens och inställning som vill vara med och driva och leda projekt hos våra stora industrikunder. Är det dig vi söker?

Arbetsuppgifter
Som projektledare hos oss kommer du ha det övergripande ansvaret för att driva och leda projekt genom alla dess faser inom industrin. Dina huvudsakliga ansvarområden inkluderar:


• Ansvar för att leverera och driva projekt inom fastställd budget, tidplan och kvalitet
• Att leda, utveckla och motivera medarbetare
• Att proaktivt arbeta med befintliga och nya kunder
• Att ha ansvar för det ekonomiska resultatet i projekten

Erfarenhet och kompetens
Vi söker dig som har relevant teknisk utbildning och bakgrund inom el samt med tidigare erfarenhet som projektledare i industrimiljö.

För att trivas i rollen som projektledare hos oss krävs det att du är lyhörd och har förmåga att samarbeta och skapa goda relationer med såväl kunder och leverantörer som medarbetare och kollegor. Vi tror att du som söker liksom oss anser att ledarskap både handlar om att kunna leda sig själv, och samtidigt skapa en verksamhet som får människor runt omkring dig att utvecklas och ges förutsättningar att lyckas.

Du arbetar strukturerat och är en person som har ordning och reda i dina projekt. Du har en god ekonomisk förståelse och är mål- och resultatinriktad. Du är van vid att arbeta med digitala verktyg och har kunskaper i Excel. Du har en god kommunikativ förmåga med goda kunskaper i svenska såväl tal och skrift samt behärskar grundläggande engelska. B-körkort är ett krav.

Övrigt
När du blir anställd hos oss får du ett välkomnande genom en strukturerad introduktion som speglar den familjära känslan på den lilla avdelningen och i det stora bolaget. Som projektledare på Granitor Electro erbjuder vi dig möjlighet till en intressant tjänst och en stimulerade arbetsmiljö. Hos oss får du ett självständigt och engagerande arbete som inkluderar ett stort kontaktnät både internt och externt. Som stöd i din roll erbjuder vi dig en projektledarutbildning för att på ett enklare sätt komma in i vårt sätt att arbeta och du får förmåner som på olika sätt bidrar till en lite bättre vardag.

Vi har tre avdelningar i Göteborg och är idag ca 220 medarbetare som levererar el- och tekniklösningar inom segment som industri, entreprenad, elservice och infra.

Ansökan
Låter det intressant? Skicka in din ansökan omgående då urval sker löpande. Vår rekryterande chef Mårten Andersson svarar gärna på dina frågor, se kontaktuppgifter i annonsen.

Ta nu chansen och bli en del av Granitor Electro. Vi ser framemot att höra från dig!

Granitor Electro är ett av Skandinaviens största elteknikföretag. Vårt fokus ligger på entreprenad- och servicetjänster inom fastighet, industri och infrastruktur. Vi är en del av Granitor-gruppen, en svensk företagsgrupp som är verksam inom fastighetsutveckling och förvaltning, entreprenad, konsult och underhåll samt tillväxtinvesteringar i utvecklingsbolag. Granitor-gruppen har omkring 4500 anställda och omsättningen under 2022 var 9,7 miljarder kronor.

Ansök nu

Projektledare Göteborg

Läs mer Mar 28
Nytt
Hos oss blir du en del av Sveriges ledande fastighetsbolag när det gäller säkerhetsfastigheter. Flera av våra kunder bedriver verksamhet som är av betydelse för vårt lands säkerhet, vilket ställer speciella krav både på lokalerna och på oss. Just nu befinner vi oss i en kraftig tillväxtfas och vår projektvolym är större än någonsin tidigare – därför behöver vi bli fler! Välkommen till Specialfastigheter! 

Som projektledare hos Specialfastigheter kommer du att få arbeta med ny- och ombyggnationer av fastigheter med stort fokus på säkerhet och hållbarhet. Som projektledare blir du en del av ett team med 26 medarbetare vilka idag utgår från Linköping, Stockholm, Göteborg, Lund och Örebro. I den här rollen kommer du att få arbeta med stora och små projekt. Du förväntas självgående ansvara för genomförande av större byggprojekt i enlighet med Specialfastigheters övergripande mål och riktlinjer. Du leder och ansvarar för Specialfastigheters byggprojekt gentemot hyresgäster, affär- och fastighetsområdeschefer under hela projektprocessen från projektering till överlämning till förvaltning. Du följer upp och säkerställer leverans i enlighet med fastställda kvalitets-, miljö-, ekonomi- och tidsramar. Du ansvarar för samtliga myndighetskontakter och säkerställer att regelverk erhålls och att krav efterlevs. Som projektledare kommer du även ha som uppgift att initiera och driva erfarenhetsåterföring från dina projekt till företaget och projektteamet.

Om dig

Du är utbildad civil- eller byggnadsingenjör alternativt att du införskaffat motsvarande kompetens genom arbetslivserfarenhet. Utöver det har du minst fem års erfarenhet av att framgångsrikt leda större byggprojekt som beställare eller entreprenör. I rollen förväntas:

Affärsmässighet och god erfarenhet av budgetansvar, ekonomisk styrning, prognoser och uppföljning. Erfarenhet av upphandling av konsulter och entreprenörer samt kunskap i entreprenadjuridik. Förhandlingsvana. Ett stort intresse för fastigheter och byggprojekt samt en god helhetsförståelse för branschen. Erfarenhet av att självständigt driva projekt i säkerhetskritiska miljöer samt arbete enligt LOU är meriterande. Vi värdesätter även erfarenhet av miljöcertifieringar för byggnader.

Du kommer att arbeta i nära samarbete med både kunder och andra intressenter såväl som med vår egen fastighetsorganisation och bolagets stödfunktioner. Därför är det av stor vikt att du har en mycket god samarbetsförmåga och värdesätter goda relationer. Du är en trygg och stabil person med naturlig fallenhet för en god och framgångsrik kommunikation. För att lyckas i rollen är det en förutsättning att du förstår och kan tillämpa affärsmässiga principer. Vi söker dig som känner dig trygg i din roll och som gärna delar med dig av din kunskap till dina kollegor. Stor vikt kommer att läggas på dina personliga egenskaper. På Specialfastigheter kombineras öppenhet, gemenskap och affärsmässighet med kompetens och nytänkande.

Om du är bra på det du gör och delar våra värderingar så hoppas vi att du vill vara med på den utmanande resa vi har framför oss!

Placering

Din placeringsort blir Göteborg men då verksamhetens fastighetsbestånd är rikstäckande innefattar tjänsten resor och körkort för personbil är ett krav.

Tillträde

Enligt överenskommelse.

Sista ansökningsdag är den 28 april 2024. 

Vi genomför en särskild säkerhetsbedömning genom att genomföra ett säkerhetssamtal och ta del av lagakraftvunna domar från svenska domstolar. Vi genomför även drogtest genom vår företagshälsovård innan anställning. Utöver detta kräver en del av våra kunder i vissa fall inplacering i säkerhetsklass och efterföljande registerkontroll i enlighet med Säkerhetsskyddslagen (2018:585 kap. 3).

Fackliga företrädare
Akademikerföreningen, Thony Eriksson, 010-788 62 37
Unionen, Patrik Svensson, 010-788 63 42
SEKO, Roger Törngren, tel. 010-788 62 78
Ledarna, Fredrik Persson, tel 010-788 62 28

Specialfastigheter är ett statligt ägt företag som äger, utvecklar och förvaltar bland annat kriminalvårdsanstalter, ungdomshem, domstolsbyggnader och polisfastigheter. Det är speciella verksamheter som ofta utgör viktiga samhällsfunktioner och som ställer höga krav – framför allt på säkerhet och hållbarhet. Vårt fastighetsinnehav har en lokalarea på cirka 1,1 miljoner kvadratmeter och ett marknadsvärde som uppgår till närmare 40 miljarder kronor. Fastigheterna finns i drygt 60 kommuner, från Ystad i söder till Haparanda i norr, och där finns också våra cirka 250 medarbetare.

Ansök nu

Spontanansökan Göteborg för uppdrag inom bygg och anläggning

Läs mer Mar 18
Är du intresserad av nytt uppdrag inom bygg och anläggning? Registrera dig som kandidat hos oss och öka chansen att bli matchad mot spännande uppdrag!

Vi får löpande in rekryteringsuppdrag från marknadsledande företag inom bygg och anläggning i Göteborg. Ifall du är intresserad av nytt uppdrag - vill vi gärna komma i kontakt med dig! Vi söker dig som är projektledare, arbetsledare, platschef, projektchef, entreprenadingenjör med mera.

Hur går det till?
Det flesta uppdrag vi får in behöver tillsättas omgående och processen blir oftast klar inom tre till fyra veckor. Ett uppdrag som passar just dig kan komma in redan inom en vecka utan att vi vet om det. Därför vill vi be dig om att registrera er som en kandidat hos oss redan idag. 

Genom att skicka in en ansökan med ett CV skapar du en profil i vårt system vilket gör det enkelt för oss att matcha din profil med relevanta uppdrag. För att vi skall ha bästa möjliga underlag för att evaluera dig till tjänsten, ber vi dig fylla ut din kandidatprofil så fullständigt som möjligt. Ju mer utfyllande information du lägger in, desto större är chansen att vi snabbt kan matcha dig mot lediga uppdrag.

Så fort vi har ett passande uppdrag hör vi av oss för att stämma av din tillgänglighet, intresse för uppdraget och bjuder in till intervju för en närmare diskussion. På så vis använder vi tiden effektivt.

Ansökan och kontaktuppgifter
Bli en del av vårt professionella yrkesnätverk för uppdrag inom bygg och anläggning genom att skicka en ansökan och registrera en kandidatprofil med CV. Har du frågor eller funderingar är du varmt välkommen att ta kontakt med oss.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från AFRY AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från AFRY AB .

Gruppchef Industrial water and environment

Gruppchef, teknik
Läs mer Mar 25
Företagsbeskrivning
AFRY är ett internationellt företag inom teknik, design och rådgivning. Vi påskyndar övergången till ett hållbart samhälle.
Vi är 19 000 hängivna experter inom områdena infrastruktur, industri, energi och digitalisering som arbetar över hela världen för att skapa hållbara lösningar för kommande generationer.


Jobbeskrivning
Gruppen består idag ett tiotal konsulter som jobbar med processer och teknik inom vatten- och avloppsreningsanläggningar, samt med REACH-relaterade frågor och med miljötillståndsärenden. Gruppens kunder återfinns inom processindustrin, till stor del inom svensk skogsindustri men även många andra branscher såsom gruv- och metallindustrin, läkemedelsindustrin och kemiindustrin. Konsulterna arbetar till stor del med tekniska utredningar och problemlösning kring befintliga anläggningar, REACH konsortiearbete samt tillståndsärenden, men även med koncept- och förstudier gällande kapacitetsutbyggnader eller nybyggnader, dessa förstudier leder oss ofta in till större åtaganden i form av fortsatta studier och även till genomförandeprojekt tillsammans med andra processingenjörskollegor och kollegor från andra discipliner.
Tillsammans med kollegor världen över inom AFRY är vi en av de ledande inom industrin. Enligt den internationellt erkända ENR-rankningen av konsultbolag är exempelvis AFRY nummer ett globalt inom massa- och pappersindustrin. Detta innebär att du hos oss får arbeta med de intressantaste projekten och med de mest kompetenta konsulterna.
Sektionen samarbetar tätt med AFRY-nätverket globalt likväl som med övriga ungefär 120 processingenjörer i Sverige samt med andra ingenjörsdiscipliner. AFRY arbetar generellt med allt från idé- och konceptstudier till genomförandeprojekt och driftsättning.
Din uppgift blir att fortsätta stärka och utveckla gruppen genom utveckling av medarbetarna och viss rekrytering. Vidare förväntas att du skapar nya affärer inom kompetensområdet och har många och täta kundkontakter. Samarbete med andra inom processdisciplinen lokalt och globalt likväl som andra ingenjörsdiscipliner är mycket viktigt.
Rollen innefattar bland annat att:
* Coacha och leda konsulterna i teamet och säkerställa att vi har medarbetare som trivs och utvecklas hos oss
* Hålla tät dialog med nya och befintliga kunder för att säkerställa att vi stöttar dem på bästa sätt dels genom att följa upp pågående uppdrag och dels genom att sälja nya uppdrag
* Ansvara för rekrytering och utveckling av teamet med hjälp av vår rekryterare, affärsutvecklare och givetvis tillsammans med dina chefskollegor och din chef.
* Ansvara för din grupps arbetsbeläggning och driva mot uppsatta mål
* Ansvara för gruppens uppdrag som projektledare eller projektsponsor
Uppgifterna är mycket dynamiska och du kommer att jobba med flera kontaktytor externt likväl som internt. Du tilldelas en stor frihet i din roll och du kommer att få utrymme för att testa dina metoder för att nå framgång, givetvis med stöd från din närmsta chef.
Gruppen består av många härliga kollegor med hög kompetens som du alldeles säkert kommer att tycka om att jobba med!
Placering är valfri mellan Göteborg, Stockholm eller vid något av våra andra större kontor. De flesta medarbetarna arbetar från Stockholmskontoret så det är att föredra.


Kravspecifikation
* Är högskole- eller civilingenjör, eller har motsvarande relevant kunskap.
* Har minst 5 års arbetslivserfarenhet från relevant område.
* Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, i tal och skrift.
* Är intresserad av ledarskap. Tidigare erfarenhet av ledarskap är meriterande.
* Relevant bakgrund eller kunskap inom processindustri.
* Tidigare erfarenhet av konsultbranschen och köpande/säljande av konsulttjänster ser vi som meriterande.


Ytterligare information
Vi söker dig som vill vara en del av?AFRYs framgångssaga. Brinner du för teknisk utveckling? Gillar du att samarbeta för att hitta den bästa lösningen? Vi erbjuder dig?ett arbete?på en modern arbetsplats med utmanande arbetsuppgifter och spännande projekt.
På?AFRY har du även möjlighet att skapa ett hållbart byggande och arbeta i en organisation?som skapar verklighet av visioner. Arbetet är omväxlande med stora möjligheter till personlig utveckling.
AFRY är rankat som en av Sveriges mest populära arbetsgivare bland ingenjörer. Hos oss är du med och utvecklar innovativa och hållbara lösningar inom infrastruktur, energi och industri. Just nu söker vi marknadens vassaste kompetens som tillsammans med oss vill skapa framtidens samhälle. Vi hoppas också att du kommer lära dig lika mycket av oss som vi kommer göra av dig.
Sista ansökningsdag är 5 maj 2024.
Kontaktuppgifter
Ulf Strenger, Business Segment Manager?ulf.strenger@afry.com?+46 10 505 96 37


På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen

Ansök nu

Model Manager

Manager
Läs mer Mar 28
Nytt
Företagsbeskrivning
AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle.
Jobbeskrivning
Information Excellence som är en del av Project Solutions jobbar kontinuerligt för att säkerställa affärsmässighet och kvalitativa leveranser i alla våra uppdrag och projekt. Detta innefattar bl.a. ett gediget kvalitets- och standardiseringsarbete, granskningar och erfarenhetsåterföring. För detta ändamål nyttjar vi digitala samarbetsytor och verktyg, anpassningar, add-ons och andra integrerade stöd. Allt parallellt med att vi har rätt metodik och har en flexibel organisation på plats.
Som ett led i detta arbete söker vi nu Informationssamordnare som också känner sig utmanade av att ta sig an en roll som Model Manager. Vi är övertygade om att det är en förmån att både kunna axla uppdrag som Informationssamordnare och parallellt med rollen som Model Manager. Förutom att jobbet då blir roligare, mer omväxlande och utvecklande så får man naturlig fler arbetskamrater, både inom och utanför AFRY.
Som Model Manager jobbar du i uppdragen tätt tillsammans med projektledaren och de disciplinansvariga. Din uppgiften är att rigga och kvalitetssäkra de tekniska förutsättningarna för ett lyckat uppdrag. Du förväntas samordna och stödja projektörer med alla deras tekniska och uppdragsspecifika frågor. Allt för att alla ska kunna fokusera på sin roll och sin kompetens.
Som Model Manager är det också din uppgift att identifiera och proaktivt lösa utmaningar i uppdraget. Det kan t.ex. handla om att återkoppla med förbättringar i våra arbetssätt, utbildningar, mallfiler eller i form av input till skripter för att effektivt lösa repetitiva arbetsuppgifter genom automatisering.
Rollen innebär att vara involverad från starten av projekten för att stödja BIM-arbetet, både genom att bistå under Uppdragsledare och projektledaren samt genom att hålla i BIM-möten vid behov. Att lägga upp Revit-modellen enligt AFRYs mallar och BIM-manual är en annan viktig del av ditt arbete. Genom att anpassa och strukturera projektet på ett sätt som gör det lätt för alla projektmedlemmar att orientera sig i modellen och Revit-filen, underlättar du för en effektiv arbetsprocess. Rollen hjälper till med Revit-modellarbeten och ser till att projekteringen flyter på utan hinder. Ditt ansvar sträcker sig även till att säkerställa att erfarenheter från projekten återförs till den nationellt Revit-ansvarige och att implementera förbättringsåtgärder från BIM-ledningsgruppen.
Kravspecifikation
Vi söker dig som idag jobbar som BIM-strateg eller BIM-samordnare, informations-samordnare eller som har minst 5-års erfarenhet inom digital projekthantering, digital projektering eller annan form av information management och som nu är redo att ta nästa steg i din karriär inom BIM. Du har god kännedom av branschstandarder, lagkrav och har arbetat med kravställning gällande BIM och fastighetsinformation.
Du är väl förtrogen med byggsektorns process från tidiga skeden, via projekt och i förvaltning. Du har erfarenhet av att leda och styra informationshanteringen i byggprocessen och alla dess aktörer. Du förstår processerna för informationssamordning/ uppdragsledning i projekt inom samhällsbyggnad och hur dessa kan effektiviseras med hjälp av digital teknik.
Du trivs i konsultrollen och drivs av att hitta affärsmässiga och långsiktigt hållbara lösningar. Du har ett gediget tekniskt intresse.
Du har vana att som proaktiv uppdragsledare arbeta självständigt och att driva informationssamordning inom bygg- och/eller anläggningsprojekt nära beställare och i samverkan med projektledare. Krav på flerårig erfarenhet av byggprocessen och dess discipliners arbetsflöden samt behov.
Vi ser gärna att du är utbildad civilingenjör, arkitekt eller alternativt högskoleingenjör inom bygg.
Erfarenhet från stora multidisciplinära Revit-projekt.
Ha god insikt i möjligheterna med att tillämpa ex. Dynamoskript.
Ska ha god kännedom om de ”AddIns” och andra hjälpverktyg som AFRY använder.
Meriterande med disciplinspecifik kompetens.

Utöver det bygg-formella så letar vi alltid efter rätt person som med rätt livserfarenhet och rätt attityd är villig att ta hand om de stafettpinnar vi tillsammans ska ta från start till mål. Du har ett etablerat kontaktnät inom branschen och hos beställare. En pedagogisk god förmåga och insikt i olika människors behov av stöd. Vi ser gärna att du är självgående och lösningsorienterad.
Ytterligare information
Välkommen med din ansökan, sista ansökningsdag är 2024-04-30
Denna anställning innebär placering i säkerhetsklass. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen.


Kontaktperson för frågor:
Emil Darhult Janfalk, Gruppchef
emil.darhultjanfalk@afry.com


Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser.


På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen

Ansök nu

Automotive CI/DevOps Engineer

SQE Supplier Quality Engineer
Läs mer Mar 4
Company Description
AFRY provides engineering, design, digital and advisory services. We are devoted experts in industry, energy and infrastructure sectors, creating impact for generations to come. AFRY has Nordic roots with a global reach. Join us in accelerating the transition towards a sustainable society.
Job Description
Within AFRY, we develop and deliver solutions for vehicles, systems, functions and attributes to customers in the automotive industry. Our customers are both established OEM's, startup companies and system suppliers (Tier 1). We operate all over the world; mainly in Sweden, China, Brazil, US and UK.
We are now looking for experienced CI/DevOps Engineer who will join the team that develop and maintain the CI infrastructure (as code) which serving the development of the Infotainment Head Unit.
As an Automotive CI/DevOps Engineer, you will be focus on automating and managing the deployment and configuration of infrastructure resources using IaC tools and practices. You will be also working with IaC code development, version control, CI/CD pipeline integration, automated testing, ensure the CI environment are consistent and can be easily reproduced. Be part of monitoring and logging process is also your responsibility.
Qualifications
M.Sc in Software Engineering or equivalent experience through years of practice
Strong skills with CI/CD tools: Jenkins, Gerrit/GIT, Artifactory, Terraform
Strong skill in Python, Bash, Linux
Strong skills with Robot Framework, Ansible
Good knowledge with CI/CD environment: Cloud/Azure, onprem CI lab with HW, Docker
Good knowledge with date management tools, like MongoDB
Very good knowledge of English (written and spoken) is essential
Excellent communication skills

Meritorious if you have:
Experience of Automotive software development
Good knowledge of Automotive Android Operation System
Experience of Agile methodologies
Swedish driving license (B-level)

We are looking for a team player who like to share your knowledge with your colleagues. You have a good ability to work together with others, and you enjoy having a lot of responsibility and the opportunity to influence. In addition to this, you like to bring new suggestions and ideas to the table for the group's future development.
Additional Information
Welcome with your application! Please note that we don't accept applications via email. Application deadline is 29/3 2024. For more information regarding this role please contact;
Daniel Sletteberg Loveryd- Section Manager
daniel.slettebergloveryd@afry.com
Jie Qiao- Teamleader
jie.qiao@afry.com
We refrain from direct contact with staffing and recruitment companies and sellers of additional job advertisements.
Welcome with your application!


At AFRY, we engineer change in everything we do. Change happens when brave ideas come together. When we collaborate, innovate technology, and embrace challenging points of view. That’s how we're making future. We are actively looking for qualified candidates to join our inclusive and diverse teams across the globe. Join us in accelerating the transition towards a sustainable future.

Ansök nu

Ingenjör inom Product Compliance, homologisering eller Regulatory Affairs

Produktionsdesigner/Production designer
Läs mer Mar 26
Företagsbeskrivning
AFRY är ett internationellt företag inom teknik, design och rådgivning. Vi påskyndar övergången till ett hållbart samhälle.
Vi är 19 000 hängivna experter inom områdena infrastruktur, industri, energi och digitalisering som arbetar över hela världen för att skapa hållbara lösningar för kommande generationer.
Inkludering och mångfald – Vi vill attrahera personer med olika bakgrund och perspektiv till vår organisation. Mångfald är positivt på många sätt för oss på AFRY. Vi vet att det driver både kreativitet och innovation.
Jobbeskrivning
EMC, GPSD, REACH, ROHS, RED, TSD, MDR och IVDR. Gillar du liksom vi lagstiftning, standarder och direktiv utan att för den delen vara alldeles för fyrkantig? I så fall vill vi att du fortsätter att läsa!
Vi behöver förstärka vår sektion med ytterligare en ödmjuk person med kompetens inom Product Compliance, certifiering, homologisering eller standardisering för att kunna fortsätta hjälpa våra kunder att identifiera och ta fram produktkrav så att deras produkter blir säkra, uppfyller kundernas förväntningar och är säljbara på kundens samtliga försäljningsmarknader. Gillar du att utreda legala och marknadsspecifika krav och omvandla kraven till tekniska specifikationer som du förmedlar och följer upp internt hos kunden och mot deras underleverantörer är det kanske dig vi söker!
Som konsult hos oss kommer du arbeta ute hos våra kunder med olika uppdrag. Du kan bl.a. få arbeta med att:
utreda legala och marknadsspecifika krav och omvandla kraven till tekniska specifikationer,
dokumentera och kommunicera produktkrav mot inköp, utveckling, produktion och externa testlabb,
tolka standarder,
genomföra riskanalyser och GAP-analyser,
driva CE-märkning och certifieringsprocesser,
ta fram strategier och metoder för test och verifiering.

Vilka är vi?
Vår sektion Compliance & Quality Management (CQM) består av ca 30 medarbetare i Mälardalen och Göteborg. Sektionen drivs av Britta-Stina tillsammans med gruppchef Lars och våra teamleaders Jacob och Veronica. Bland våra medarbetare som är allt från nyexaminerade till seniora, finns en bred kompetens inom kvalité, compliance och verksamhetsutveckling. Vi arbetar med produkter i hela dess livscykel eller processer i hela företagets organisation i olika branscher och organisationer.
Kravspecifikation
Du är förtroendeingivande och har en förmåga att snabbt sätta dig in i nya miljöer, branscher och produkter. Du är självständig och jobbar även gärna med andra kollegor för att dela med dig av din kunskap. Vi hoppas att du kommer lära dig lika mycket av oss som vi kommer att lära oss av dig!
Du har:
2-5 års relevant erfarenhet, är du mer erfaren än så är det bara ett plus!
en högskole- eller civilingenjörsexamen
kunskap inom en eller flera produktrelaterade lagstiftningar så som Batteridirektivet, EMC, MD, MDR, REACH, RoHS eller GPSD

Självklart är du noggrann och kvalitetsmedveten och har goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift.
Ytterligare information
Vår konsultgrupp präglas av samarbete, öppenhet, professionalism och vi drivs av att skapa mervärde för våra kunder. Vårt affärsområde kan utöver konsulttjänster även erbjuda våra kunder paketerade lösningar och produkter.
Vi erbjuder en arbetsplats med framåtanda och trygghet i form av kollektivavtal och personalförmåner för samtliga av våra medarbetare. Vår personalklubb arrangerar sociala aktiviteter på och utanför kontoret. Allt från skidresor, sjunga i kör till att spela brädspel – det finns något för alla.
Vi söker dig som vill vara en del av AFRYs framgångssaga. Brinner du för teknisk utveckling? Gillar du att samarbeta för att hitta den bästa lösningen? Då kan vi erbjuda dig karriärmöjligheter på en modern arbetsplats med utmanande arbetsuppgifter och spännande projekt världen över.
Kontaktuppgifter för frågor
För frågor gällande tjänsten, kontakta Segmentschef Britta-Stina Karlsson brittastina.karlsson@afry.com
För frågor gällande rekryteringsprocessen, kontakta Rekryteringspartner Fanny Sjödell, fanny.sjodell@afry.com
Ansök via ansökningsknappen då vi inte kan ta emot ansökningar via mejl.
Välkommen med din ansökan senast 1/5!


På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen

Ansök nu

Konstruktör inom försvarsindustrin

Civilförsvarschef
Läs mer Mar 25
Företagsbeskrivning


AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle.


Jobbeskrivning


Har du erfarenhet inom produktutveckling och mekanikkonstruktion och vill vara med och utveckla morgondagens produkter inom försvarsindustrin? Då kan detta vara din nästa utmaning!
Just nu söker vi erfarna kollegor till vårt team inom mechanical design engineering i Göteborg till vårt projektkontor där vi bedriver åtaganden mot försvarsindustrin. I uppdragen kommer du att jobba med mekanikkonstruktion och produktutveckling i en stimulerande miljö med goda utvecklingsmöjligheter och erfarna kollegor.
Som konsult på AFRY får du också tillgång till ett stort nätverk av kollegor och experter inom olika branscher och teknikområden både lokalt i Göteborg och nationellt. På AFRY har du en trygg anställning och vår övertygelse är att nöjda medarbetare är vårt recept för framgång, vilket gör att våra medarbetare är vårt fokus. Vi är måna om att du ska trivas på ditt uppdrag, utvecklas, ha kul på jobbet men också ha utrymme för en meningsfull fritid!
Resor i tjänst förekommer.


Kravspecifikation


Vi söker produktutvecklare inom mekanik som har ett genuint intresse för teknik, modellering och konstruktion med en förmåga att leverera goda resultat. Som person är du kommunikativ och kreativ med en nyfikenhet på nya och spännande utmaningar. Du gillar även att dela idéer och samarbeta med kunder och kollegor.
För att lyckas i rollen har du även:
Utbildning på högskolenivå eller motsvarande inom mekanik, maskinteknik eller produktutveckling.
Minst 2 års erfarenhet av produktutveckling inom mekanik
Goda kunskaper i Catia eller Creo
Tidigare arbete som konsult inom fordons- eller försvarsindustri



Då tjänsten innebär arbete som omfattas av försvarssekretess krävs det att du genomför och godkänns i en säkerhetsprövning med registerkontroll. Eftersom det är ett säkerhetsklassat uppdrag krävs det specifikt medborgarskap.
Sista ansökningsdagen är den 27 april 2024, men kandidatutvärdering och tillsättning sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan.
Vi ser fram emot din ansökan!
Kontaktuppgifter
Sektionschef Peter Blomgren: peter.blomgren@afry.com


Ytterligare information


Utöver spännande uppdrag och fantastiska kollegor erbjuder AFRY:
Trygg anställning, kollektivtal och konkurrenskraftiga löner
En generös kandidatportal i Benify där du kan se alla våra förmåner
En flexibel arbetsmiljö och stor frihet under ansvar då vi förstår att allas liv ser olika ut och vikten av att ha en god balans mellan jobb och fritid.
Intern utbildningsakademi, AFRY Academy - Som anställd hos oss har vi alltid ett fokus på individuell kompetensutveckling och en stark kultur där vi delar kunskap och erfarenheter.
Club AFRY – Vår personalklubb med möjlighet till kultur och sportevenemang, bokklubb, stuguthyrning, yoga, skidresor mm
Läs mer om våra förmåner här: https://afry.com/sv/bli-en-del-av-afry/lar-kanna-oss

Vi har en inkluderande kultur med ledare som stöttar din utveckling och som vågar tänka stort. Ledare som är modiga, hängivna och gör det de tror på, och som stöttar dig i att göra detsamma. Vårt fokus på ledarskap ger goda förutsättningar att utvecklas och växa i din roll.
Sökord: #LI-Hybrid, mechanical design engineer, mekanikkonstruktör, konstruktör, CAD, Catia, Creo
Vi undanber oss direktkontakt med bemannings och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser.
På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen

Ansök nu

Automotive Design Engineer - Interior/Exterior

Produktutvecklingschef
Läs mer Mar 25
Företagsbeskrivning


AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle.


Jobbeskrivning


Längtar du efter att arbeta med problemlösning i teknikens framkant inom Interiör utveckling? Vill du ha möjlighet att byta perspektiv och arbetsuppgifter för att ytterligare öka din kompetens och bredd? Är du en engagerad produktutvecklare med erfarenhet och intresse inom produktutveckling? Då finns det goda förutsättningar för att du ska trivas och utvecklas med denna tjänst! Nu förstärker vi vårt team inom produktutveckling och teknisk projektledning i Göteborg.
Som produktutvecklare hos oss kommer du att arbeta med både lokala och globala företag inom fordon. I din roll kommer du vara med att designa och utveckla produkter där många aspekter ska tas i beaktande, såsom formgivning, funktion, hållfasthet, material, tillverkningstekniker och reparerbarhet. Bredden i rollen gör att ena dagen inte liknar den andra och du kommer att ha många kontaktytor. Vad just ditt uppdrag kommer att handla om styrs av kundens behov, din kompetens men också av din personliga ambition och utvecklingsplan.


Kravspecifikation


BSc eller MSc inom produktutveckling/maskinteknik eller liknande
Erfarenhet av interiör och exteriöra system inom fordon
Catia V5
Minst 3 års erfarenhet av av produktutveckling inom fordonsbranschen
Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.



Som person är du nyfiken, driven och har ett genuint intresse för teknik och problemlösning. Du gillar omväxlande arbetsuppgifter och utmaningar i olika miljöer, då våra uppdrag förändras med tiden. Du arbetar ständigt med att utvecklas, både professionellt och som person.
Skicka in din ansökan så snart som möjligt då rekryteringsarbetet sker löpande, dock senast 27 april 2024.
Roll: Mechanical Design Engineer inom Automotive | Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid |Placeringsort: Göteborg | Lön: Efter överenskommelse

Kontaktinformation
Sektionschef - Christer Benzon: Christer.Benzon@afry.com
Rekryterare - Linda Hendelberg: Linda.Hendelberg@afry.com



Ytterligare information


Dina kollegor
Du kommer att tillhöra en härlig grupp, där man med stort engagemang utbyter erfarenheter och stöttar varandra. Vi arbetar oftast inne på vårt nya kontor i små och stora projekt.
Kommentarer från blivande kollegor:
”Gruppen har hög energi med både unga och erfarna. Det finns ett stort engagemang vilket ger en härlig känsla när vi träffas."
”Jättetrevligt eftersom alla är glada och välkomnande. Det är så bra med AFRY för de ser till att man alltid har något att se fram emot såsom fester, aktiviteter, konferenser och liknande"
”Det finns stora möjligheter till egenutveckling, många kurser och möjligheter att styra sin egen karriär. Något som är väldigt viktigt för mig”
Rekryterande chef - Christer Benzon
Jag har en själv en bakgrund som produktutvecklande konsult och projektledare på AFRY och försöker ta med mig mina erfarenheter från det in i rollen som sektionschef. Jag försöker vara en öppen och lyhörd ledare, som strävar efter att se till individens potential och förmåga. Jag tror på människans inneboende drivkraft och att alla vill göra ett fantastiskt jobb och jag kommer alltid att arbeta för att de rätta förutsättningarna ska finnas. Jag är rak och ärlig som individ och värdesätter en öppna dialoger mellan oss och uppskattar de mänskliga relationerna. Tillsammans jobbar vi för att se till att din egen utveckling prioriteras och arbetar både med utbildningar och uppdrag för att du ska nå dina mål.
Övrig information
Du kommer att arbeta inom intressanta områden och miljöer med varierande arbetsuppgifter. Din utveckling är central och vi kommer att försöka hitta det uppdrag som passar just dig och din utveckling. Du kommer att tillhöra ett framgångsrikt globalt företag och arbeta tillsammans med inspirerande och engagerade medarbetare. Vi ser varje anställd som en viktig pusselbit i vår gemensamma framgång och arbetar aktivt med att skapa en utvecklande och trivsam arbetsmiljö genom ett personligt ledarskap. Framför allt har vi roligt tillsammans!
Om du vill ha en roll med många sociala kontakter kombinerat med spännande teknik är det dig vi söker!
Vill du veta mer om våra förmåner på AFRY? Varmt välkommen att läsa mer på vår hemsida: https://afry.com/sv/bli-en-del-av-afry/lar-kanna-oss

Vi undanber oss direktkontakt med bemannings och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser.

På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen

Ansök nu