Göteborg: Ledigt jobb som Mekanikkonstruktör, Göteborg

Hitta ansökningsinfo om jobbet Ledigt jobb som Mekanikkonstruktör, Göteborg i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2021-11-17 // Varaktighet: Heltid

Är du en van mekanikkonstruktör, har ett stort teknikintresse och vill arbeta med framtidens teknologi? Då kan detta vara intressant för dig! Vår kund Saab Surveillance och ett av regionens mest spännande bolag behöver just nu förstärka sitt team med ytterligare en driven och duktig Mekanikkonstruktör. Har du några års erfarenhet i rollen som Konstruktör och arbetat i CREO? Då kan du vara den vi söker!

Kortfattat om rollen:
Saab Surveillance ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. Just nu vill de fortsätta att utveckla sin framgång genom att förstärka sin organisation i samband med att nya spännande projekt kommer sätta fart under 2022!

I rollen som mekanikkonstruktör kommer du till stor del att konstruera företagets anpassade lösningar. Arbetet sker oftast i ett nära samarbete med produktion och med andra ingenjörer och leverantörer från olika teknikområden. Här kommer framtidens teknik bli din vardag!

Mer info om roll och bolag ges längre fram i rekryteringsprocessen!

Ort: Göteborg
Omfattning: Heltid, kontorstider
Tillträde: Så snart som möjligt eller enligt överenskommelse

Vem är du?

För rollen söker vi dig som har:

* Högskole-/civilingenjörsexamen eller YH-utbildning inom mekanikkonstruktion eller motsvarande teknisk inriktning.
* Du har minst 2 års arbetslivserfarenhet av utveckling- och konstruktionsarbete.
* Erfarenhet av CAD. Tidigare erfarenhet av att arbeta i CREO ses som ett stort plus!
* Du behärskar svenska och engelska i såväl tal som i skrift

För att trivas och passa in i rollen är du som person engagerad, driven, kommunikativ och van att arbeta mot deadlines och i teammiljö. Tjänsten innebär arbete som omfattas av försvarssekretess och i enighet med säkerhetsskyddslagen finns det krav på registerkontroll och svenskt medborgarskap.

Vad kan vi erbjuda dig
Som konsult på Jefferson Wells erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. På Jefferson Wells är vi stolta över våra konsulter, och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har förståelse för just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla. Våra konsulter erbjuds en trygg anställning inom kollektivavtal, med bl.a. övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar.

Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan, urval sker löpande! Har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila Stina Johansson - stina.johansson@jeffersonwells.com.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Konstruktör, tillverkningsindustri

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Konstruktör, tillverkningsindustri.

Senior mechanical engineers

Läs mer Feb 25
Do you have experience in CREO and/or CATIA? We are looking for you!

We are looking for a qualified and creative Senior CAD Designer to join our fantastic team. The right person will play a central role in shaping the design of the future and work on projects for several of our most innovative clients.

As a Senior CAD Designer, you will be responsible for leading the design and development of complex components and structures. Using your expertise in CREO or CATIA modules, you will contribute to the creation of components that set industry standards. The role involves collaborating with cross-functional teams, using your strong problem-solving skills and ensuring the delivery of high-quality CAD models with an eye for detail.

Qualifications:

- You hold a bachelor’s or master’s degree in mechanical engineering or similar technical education (YRGO or similar)

- You hold strong technical skills in mechanical design, proficiency in plastic design and/or metal sheets.

- You have experience of minimum 3+ years working within CREO or CATIA

- You are fluent in English - verbally and written.

- In-depth knowledge of drawing rules, GD&T principles and international design standards.

- Experience in leadership roles.

- Strong problem solving skills and effective communication.



Other:

Some of our assignments may be covered by defense secrecy, which means requirements for a certain citizenship and approval of a security clearance.

Welcome to Conmore, future Conmorite!

We are a technology consulting company that strives to create a safe, modern and inspiring work environment for our employees. To enhance and strengthen you as an individual all employees have their own development plan for individual growth. In order for everyone to develop further and thrive in their role as consultants, the group manager dedicates time for regular one-on-one meetings to listen and follow up on the work plan, and need for training, provide feedback, and more to make sure you are satisfied and in the right place.

We are proud of our company’s unique family feeling and we highly value competence and a secure work environment which we believe contributes to a pleasant and motivating workplace. Besides professional activities such as training et cetera, we offer regular social activities which bring us together to have a good time and share knowledge and experiences in the group. Despite our constant willingness to grow as a company we still emphasize preserving our warm family feeling.

In Conmore, we have a Women's Network called KICO:

We aim to create a sense of security among our employees and to serve as a role model in the engineering industry through our women's network "Female Engineers at Conmore" (KICO). KICO is a network where we inspire, share experiences, and act as role models for each other. KICO usually organizes around 2-3 events per year to gather all women and non-binary within the company to inspire, network, and exchange experiences with each other. We have representatives at all our offices. Link to KICO: https://conmore.se/karriar/kvinnliga-ingenjorer-kico/

If you're interested in participating, you're always welcome to the events.



Would you also like to be a part of our team?

We are recruiting continuously, please don’t hesitate with your application and feel free to contact us if you have questions.

Responsible Talent Acquisition Specialist: Jessika Warvne
Mail: jessika.warvne@conmore.se
Phone: +46735-629279

Please note that due to GDPR, we will not accept applications via mail. Please use our career site.

We are looking forward to hearing from you!

Ansök nu

Teamleader för mekanisk konstruktion på Granitor Systems!

Läs mer Feb 7
Nu har du möjlighet att bli en del av Granitor Systems och axla en utvecklande roll i ett marknadsledande automationsföretag!

Om tjänsten

Som teamleader för mekanisk konstruktion på Granitor Systems kommer du att vara en del av ett team som fokuserar på teknisk innovation inom automationsindustrin. Teamet består av erfarna specialister inom konstruktion och automation, där varje medlem bidrar med sin tekniska expertis. Din roll kommer att centrera kring att leda och koordinera konstruktionsaktiviteter i projekt som spänner över flera industriella sektorer men främst fordonsindustrin.

I denna roll kommer du att ha en viktig funktion i att styra projekt mot framgång, vilket inkluderar att arbeta med både nationella och internationella kunder samt att navigera i utmaningar som är typiska för dessa projekt. Du kommer att ha möjligheten att applicera dina tekniska kunskaper i praktiken och att bidra till utvecklingen av innovativa lösningar som uppfyller kundernas behov.

Som Konstruktionsledare kommer du att vägleda och utveckla ett team av ingenjörer och konstruktörer. Det är viktigt att du kan balansera mellan att ge teknisk vägledning och att stötta teamets professionella utveckling. Din förmåga att säkerställa att projekt håller både tidsmässiga och budgetmässiga ramar kommer att vara avgörande.

Detta är en roll för dig som trivs i en teknikdriven miljö och som vill bidra till företagets fortsatta framgång genom att leverera högkvalitativa lösningar. Du kommer att få möjlighet att växa i din professionella roll och att påverka både små och stora projekt.

Dina framtida arbetsuppgifter

- Arbetsledning och stöd för mekanikkonstruktörer i deras dagliga arbete och professionella utveckling.

- Aktivt delta i att välja och implementera tekniska lösningar, design och material för varje enskilt projekt.

- Effektiv planering och bemanning av kundprojekt, med ett starkt fokus på teknisk innovation och projektets ekonomi.

- Samla in krav och genomföra intervjuer för att hitta lämpliga konsulter som matchar projektens behov.

- Bygga och underhålla långsiktiga relationer med kunder för att säkerställa en konstant hög nivå av kundnöjdhet.

- Ansvara för kontinuerlig uppföljning och utvärdering av projektens framgång.

Vi söker dig som har

- Minst 5 års erfarenhet av mekanisk konstruktion.

- Flytande engelska är ett krav; kunskaper i svenska är en fördel.

- Erfarenhet av CAD, med fördel i Catia V5.

Vi ser det som meriterande med

- Erfarenhet av fordonsindustrin



Vid denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, då de är avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen och företaget. Vi förstår att man inte kan allting från början - men du ska ha en vilja att lära dig! Därför söker vi dig som är driven, ansvarstagande och som har god samarbetsförmåga. Som person är du även noggrann i ditt arbete och serviceinriktad i din kontakt med kunder och kollegor.

Övrig information

Start: Enligt överenskommelse

Plats: Göteborg

Omfattning: Heltid

Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval.

Om företaget
Granitor Systems har i över 30 år levererat robot- och automationslösningar till bilindustrin. Utöver automation har de även helhetslösningar för annan produkt- och processutrustning samt kraftförsörjning brett inom industri, infrastruktur och energi.

Läs mer om Granitor systems här (https://www.granitor.se/systems).

Om Wrknest

På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på.

Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se (https://wrknest.se/) .

Ansök nu

Junior byggkonstruktör till ledande företag inom konsultbranschen

Läs mer Apr 10
Junior byggnadskonstruktör till attraktivt bolag i Göteborg

Börjar du närma dig din kandidat- eller masterexamen som byggingenjör och söker ditt första jobb att utvecklas inom? Letar du kanske efter en roll där du får jobba i en varierat med flera olika kunder och olika projekt? Tycker du även om att göra beräkningar? Då är detta en roll för dig!

Om rollen
Kunden är ett konsultbolag som hjälper sina kunder med olika typer av ritningar och beräkningar för både kommersiella fastigheter så som förskolor och sjukhus samt bolag inom den privata sektorn. Uppdragen kan variera i längd men är oftast mellan 10-12 veckor. I dessa uppdrag kan man både rita upp påbyggnader eller ombyggnader samt nyproduktion. Ett exempel på uppdrag kan vara att jobba med beräkningar mot höga träkonstruktioner ute hos en av företagets kunder. Kunden har flera år fått pris som bästa arbetsgivare och är mycket måna om att sin personal ska trivas och vill nu satsa på en junior talang. Mer info om företaget ges vid intervjutillfälle.

Vi söker dig med
- Byggingenjörsutbildning (Kandidatexamen alternativt masterexamen)
- Svenska och Engelska flytande i tal och skrift
- Körkort
Meriterande
- Tidigare arbetslivserfarenhet av projektering/konstruktion
- Kunskap inom Tekla/Vertex

Som person söker vi dig som har ett genuint intresse för beräkningar och konstruktioner och som verkligen har en vilja att lära sig mer. Utöver detta söker vi dig med en ödmjuk inställning och med mycket driv!
Om Framtiden AB
Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.
För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan ha möjlighet att gå över och bli anställd direkt hos Sigma Civil.

Villkor
Placeringsort: Lindholmen
Arbetstider: Kontorstider (8-17)
Anställningsform: Heltid
Start: Juni

Urval sker löpande så tveka inte med att skicka in din ansökan om detta känns intressant för dig. Med tanke på semestertider kan återkoppling dröja längre än vanligt.

Ansök nu

Junior CAD-konstruktör till spännande uppdrag inom fordonsindustrin

Läs mer Apr 15
Nu söker vi efter en engagerad och kreativ person med en passion för teknik och konstruktion för att ansluta sig till vårt team! I denna roll kommer du att vara ansvarig för att konstruera olika typer av utrustning för montering inom fordonsindustrin. Om du är nyfiken, entusiastisk och trivs i en prestigelös och samarbetsvillig miljö, är detta möjligheten för dig!

Om rollen
Som CAD-konstruktör kommer du att vara ansvarig för att konstruera olika typer av utrustning för montering inom fordonsindustrin. Det kan innebära allt från enklare guidningsverktyg till mer komplexa lyftverktyg och systemkomponenter. Du kommer att samarbeta nära produktionsteamet för att förstå deras behov och ta fram lösningar som möter kraven. Efter att ha tagit fram ritningar och fått godkännande går du vidare till tillverkning och testning av prototyper i nära samarbete med andra teammedlemmar.

Om dig
Vi söker en person som inte bara besitter den tekniska kompetensen utan även de personliga egenskaperna som krävs för att trivas i rollen. Din samarbetsvilja och förmåga att kommunicera öppet och respektfullt med dina kollegor är av avgörande betydelse. Du är inte rädd för att ta itu med utmaningar och har en positiv inställning till att lösa problem tillsammans med ditt team. Vidare kännetecknas du av ett passionerat intresse för teknik och konstruktion, vilket även avspeglas i ditt intresse av att mecka och utforska olika tekniska projekt.

Skallkrav för tjänsten
• Eftergymnasial utbildning inom CAD, mekatronik eller annan utbildning som anses relevant
• Erfarenhet av CAD och CATIA V5
• Erfarenhet av praktisk verksamhet samt hands-on arbete
• Goda kunskaper i svenska och engelska

Meriterande för tjänsten
• Körkort B

Om AFRY
AFRY är ett teknikkonsultbolag som finns på flera ställen i Sverige och även globalt med ca 19 000 anställda. AFRY har flera olika affärsområden inom industri och har många kunder både stora som små. AFRY är en sammanslagning mellan ÅF och finska konsultbolaget Pöyri år 2019 och blev då AFRY. Mer information om vår kund fås vid intervjutillfälle.

Om Framtiden AB
Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan ha möjlighet att gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.

Villkor
Startdatum: Juni 2024
Omfattning: Heltid
Arbetstider: Kontorstider (8-17)
Placeringsort: Göteborg

Ansök nu

Processingenjör Göteborg

Läs mer Nov 27
Är du grym på att förstå hur en processteknisk anläggning fungerar och känner att du snabbt kan sätta dig in i var det finns flaskhalsar eller var felsökning ska ske? Drivs du av att leda eller delta i design och digitalisering av industriella processer? Blir du inspirerad av att arbeta både med teknik och med människor? Bra!

Det här blir din roll
Vi söker dig som har en civilingenjörsutbildning eller motsvarande och minst tre års industriell erfarenhet. Som processingenjör förstår du systems möjligheter och begränsningar samt har ett stort intresse av hur system kan stödja processutvecklingen i vardagen. Rollen kommer bland annat innebära:

- Dimensionering och processutveckling av industriella anläggningar med digitala verktyg.
- Upprätta systemskisser och systemlösningar för automationssystem. Kunna hantera olika DCS och PLC.
- Framtagande av förstudier, kravspecifikationer och funktionsbeskrivningar.
- Genomförande av tekniska försök, processvalidering och dokumentation.
- Optimering av processer och framtagning av förbättringsförslag.
- Tekniska inköp.


Så här kommer du att briljera
För att trivas hos oss och i den här rollen så tror vi att du är en teknisk kunnig person som gillar att driva arbetet framåt och kan leda andra i arbetet. Största delen av arbetet sker ute hos kund och du har inga problem att hantera balansen mellan kund och att vara en del av ditt team på Plantvision. Du bör ha erfarenhet från tillverkande industri och har du erfarenhet av projektledning ser vi det som positivt. Du behöver kunna kommunicera på svenska i både tal och skrift.

Att vara en del av Team PV
Vi är mycket stolta över att vara ett certifierat Great Place To Work-företag, vilket placerar oss bland de bästa arbetsgivarna i Sverige. Att vi även är med på topplistan för Sveriges Bästa Arbetsplatser är ett kvitto på den fantastiska arbetsplatskultur vi gemensamt skapar varje dag.??

Det är våra medarbetare som är grunden till vår framgång och vi är väldigt stolta över att konsulten själv driver sin egen utveckling i vardagen parallellt med hur vi som företag arbetar med kompetensutveckling och att dela kunskap. Vi är engagerade, inte bara i arbetet vi utför utan även för medarbetarens vardag i sin helhet. Om vi mår bra och har roligt tillsammans så presterar vi bättre tillsammans. Därför lägger vi stor vikt på planering av arbete, ersättning vid föräldraledighet och olika friskvårdsaktiviteter för att nämna några exempel.

Ansökan
Om du tror att vi är rätt arbetsplats för dig och att du är rätt för oss, skicka in din ansökan redan idag! Urval sker löpande. Tillträde sker enligt överenskommelse.

Om du har frågor om denna tjänst, välkommen att kontakta Christian Johansson på 076 77 99 457 eller christian.johansson@plantvision.se.

Vi har för denna rekrytering valt strategi och undanber oss därför samtal från rekryterings-, bemannings- och annonseringsföretag.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Experis AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Experis AB .

Produktägare Integrationscenter | Västtrafik | Hybrid

Projektledare, IT
Läs mer Apr 18
Nytt
Lockas du av att arbeta i en spännande och komplex IT-miljö som tekniskt är i framkant? Har du ett genuint teknikintresse och vill ha en ledande roll där du också får arbeta nära tekniken? Vill du bidra till samhällsnytta hos en trygg och stabil arbetsgivare? Nu har du möjlighet att söka rollen som Produktägare där du får driva utvecklingen av Västtrafiks Integrationscenter!

Arbetsbeskrivning
Organisatoriskt kommer du att tillhöra Västtrafiks avdelning Utvecklingsplattformar där du blir en nyckelspelare med stora möjligheter att påverka, forma och driva utvecklingen av Västtrafiks Integrationscenter. Här blir du en del av ett sammansvetsat, kompetent och prestigelöst team med högt i tak som stöttar hela organisation gällande integrationsfrågor. Du rapporterar till avdelningschefen för Utvecklingsplattformar.

Som Produktägare kommer du att arbeta både operativt och strategiskt för att leda teamet mot uppsatta mål. Du ansvarar för leveranserna inom teamet och du planerar, driver samt utformar roadmap och strategi för området för att möta verksamhetens behov. Ditt fokus ligger på att säkerställa att teamets aktiviteter och leveranser håller en hög kvalitet över tid.

Du har det övergripande ansvaret för förvaltning, utveckling, processer och rutiner samtidigt som du säkerställer att teamet har rätt verktyg. Rollen innefattar livscykelhantering av leveransernas tekniska lösningar och du har en viktig roll i teamets budgetarbete. Du håller dig uppdaterad om branschens utveckling med nya lösningar och tekniker för att kontinuerligt arbeta med förbättring.

Hos Västtrafik kommer du att verka inom en teknisk miljö i framkant bestående av bland annat Kubernetes, API Management (Microgateway), CI/CD verktyg och Quarkus/Camel.



Vem är du?
Vi söker dig som har goda ledaregenskaper och förmågan att skapa relationer och engagera dina kollegor. Du drivs av att skapa värde för verksamheten och att utveckla den. Som person är du kommunikativ, ansvarstagande och har förmågan att sätta dig in i verksamhetens behov och tänka processorienterat och logiskt kring rutiner och metoder. Vi tror att du är en van ledare men välkomnar dig med god erfarenhet av att arbeta inom ett integrationscenter att söka tjänsten om du känner dig redo att ta klivet in i en ledande roll.

Erfarenhetsmässigt söker vi dig som har arbetat med integrationer i roller som utvecklare, arkitekt eller motsvarande. Du förstår vikten av ett integrationscenter och dess syfte i en organisation. För att passa i rollen har du känsla och förståelse för vad "god integrations-arkitektur" innebär och du vill vara med och leda arbetet för att skapa ett så bra integrationscenter som möjligt på Västtrafik. Du har erfarenhet av integrationsplattformar och integrationsutveckling (gärna inom Java). Vi ser att du har högskoleutbildning inom relevant område alternativt arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren ser som likvärdig. Du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift.









Om Västtrafik
Västtrafik ansvarar för kollektivtrafiken i Västsverige. Varje dag väljer över 400 000 kunder att resa med våra bussar, tåg, spårvagnar och båtar. Genom att utveckla och erbjuda hållbara resor och smarta tjänster vill vi vara det självklara valet när du reser. På så sätt bidrar Västtrafik till det goda livet i Västra Götaland och till en attraktiv och konkurrenskraftig region.



Låter detta intressant?
Den här rekryteringsprocessen hanteras av Experis för Västtrafiks räkning, vilket innebär att du kommer att bli anställd direkt av Västtrafik. Tjänsten är en tillsvidareanställning och du kan antingen vara placerad på Västtrafiks kontor i Göteborg på Gullbergs strandgata eller på något av Västtrafiks kontor i Uddevalla, Skövde, Borås eller Vänersborg. Västtrafik erbjuder ett flexibelt arbetsupplägg bestående av både kontor- och distansarbete.

Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Paula Skoglund på paula.skoglund@se.experis.com.

Urval och intervjuer sker löpande och sista ansökningsdag är 26 maj. Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Delprojektledare - Production, Surface | SAAB | Göteborg

Arbetsledare, maskintillverkning, verkstadsprodukter
Läs mer Apr 5
SAAB i Göteborg söker nu en Delprojektledare som är en naturlig samordnare och en mästare på att hantera komplexa uppgifter i en dynamisk miljö. I denna roll blir du en av nyckelpersonerna i våra projekt, där du kombinerar rollerna som strategisk planerare och hands-on problemlösare! Är du redo att ta dig an utmaningen?

??????????????



Din roll
Som Delprojektledare på SAAB kommer du att leda projektaktiviteter i delprojekt för att uppfylla kundkrav inom utsatt tid och budget. Du kommer att ha ett nära samarbete med projektplanerare, samordna med olika delar av projektteamet och regelbundet rapportera framsteg och utmaningar till projektledaren för att bidra till effektiv projektgenomförande. Du blir den som håller i trådarna för dina delprojekt inom produktion, från att koordinera resurser med verktyg som Antura, till att vara på plats i produktionen för att säkerställa att projektmålen nås. Kunskap i IFS eller liknande affärssystem är en fördel, då det underlättar i den dagliga verksamheten.



??????????????



Din profil
Vi söker en person som trivs med att vara i ständig rörelse, som effektivt kan prioritera och hantera flera uppgifter samtidigt. Du har en naturlig förmåga att navigera i en miljö där kommunikation med en mångfald av kontaktytor är en daglig rutin. Din styrka ligger i att kombinera strategisk planering med praktiskt genomförande.

För att lyckas i denna roll, bör du ha följande kvalifikationer:

* Relevant högskoleutbildning eller motsvarande erfarenhet inom teknik eller projektledning
* Stark förmåga att organisera, planera och prioritera arbete effektivt
* Utmärkta kommunikationsfärdigheter för att hantera olika kontaktytor
* Erfarenhet av att använda Antura för resursplanering är önskvärt
* Kunskap i affärssystem som IFS är meriterande



??????????????



Vad du blir en del av
Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 22 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare, mer hållbar och mer rättvis värld. Läs mer om oss här

Affärsområde Surveillance erbjuder världsledande teknologi som ger lägesbilder och beslutsunderlag för försvar mot olika hot. Portföljen omfattar radar-, telekrig- och ledningssystem samt trygghets- och säkerhetslösningar.

Som Delprojektledare kommer du tillhöra vårt team inom Project & Planning, Surface som ingår i affärsområdet Surveillance.

Denna position kräver att du blir godkänd i en säkerhetsprövning i enlighet med den svenska säkerhetsskyddslagen

??????????????





Ansökan
Den här rekryteringsprocessen hanteras av Jefferson Wells för SAABS räkning, vilket innebär att du kommer att bli anställd direkt av SAAB. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvariga rekryterare Mark Ferrer på mark.ferrer@jeffersonwells.se

Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Traineeprogram Experis Academy | Augusti 2024 | Göteborg

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Mar 6
Är du nyexaminerad inom IT och känner att det finns oändliga möjligheter att utforska? Hos Experis Academy får du inte bara möjlighet att bredda dina programmeringsfärdigheter, utan även att knyta viktiga kontakter tidigt i din karriär. Starta din karriär med en kickstart - vårt nästa program börjar i sommar!

Experis Academy ger dig möjlighet att forma din framtid genom vårt unika program som anpassas efter dina ambitioner och kunskapsnivå. Under sommaren 2024 erbjuder vi två spännande inriktningar:

Fullstack Java/JavaScript

Fullstack .NET/JavaScript



Varför Experis Academy?

Möjlighet att påverka starten på din karriär: Vi tror på att du själv ska ha inflytande över din vardag. Välj den inriktning som inspirerar dig mest och där du ser din framtid växa.

Praktisk vidareutbildning: Under tre intensiva månader får du en hands-on utbildning som matchar branschens efterfrågan, med fokus på de senaste teknologierna.

Trygg anställning: Både under och efter programmet erbjuds du en stabil anställning med schyssta villkor, där du får möjlighet att utvecklas vidare tillsammans med både oss och det företag du placeras hos.



Vad erbjuder Experis Academy:

Lön, kompetensutveckling och handledning: Under de tre utbildningsmånaderna får du ersättning och professionell handledning inom IT.

Accelerated Learning: En utbildning med högt tempo och praktiska övningar, enligt Accelerated Learning-metodiken.

Specialiseringsperiod: Efter utbildningen väntar en 12-månaders specialiseringsperiod hos ett företag i din region, där du kan fördjupa och applicera dina nyvunna färdigheter.

Möjlighet till anställning: Chansen att bli anställd hos det företag där du arbetar efter den specialiseringsperioden.

Erfarna lärare: Våra lärare är erfarna seniora utvecklare med gedigen erfarenhet från både akademin och näringslivet.

Extern certifiering: Möjlighet att ta extern certifiering inom din valda inriktning.

Nätverkande: Skapa värdefulla kontakter och bygg relationer med likasinnade individer inom branschen.



Teknologier du kommer att lära dig beroende på inriktning:

Fullstack Java/[removed]

Java, Spring, Hibernate, REST, Apache Tomcat, SOAP, NodeJS, JavaScript, ReactJS, Angular, Bootstrap, HTML, CSS, Scrum.

Fullstack .NET/[removed]

.NET, ASP.NET, Azure, Google Cloud, AWS, REST, NodeJS, JavaScript, ReactJS, Angular, Bootstrap, HTML, CSS, Scrum.



Vem söker vi?

Vi söker dig med:

En 3-5 årig utbildnign från universitet/högskola inom ett IT-relaterat område inom de senaste 2 åren eller en 2-årig utbildning från yrkeshögskola inom programmering.

Motivation att lösa komplexa problem och ett sinne för logik.

Passion för kodning.

Ambitioner att arbeta som fullstackutvecklare eller systemutvecklare.

Förmågan att samarbeta och ständigt söka nya utmaningar.

Flytande svenska och engelska i tal och skrift.









Kursstart: Augusti 2024
Arbetstid: Heltid vardagar, 08:00-17:00



Plats för utbildning och uppdrag:

Vi genomför programmet i Stockholm, Göteborg, Växjö, Skövde och Karlskrona. Antalet platser per inriktning och ort kan variera.

Låter detta intressant? Sök redan idag! Urval sker löpande med selekteringsstart från februari. För att öka dina möjligheter ser vi därför fram emot din ansökan så snart som möjligt!

Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post, men du är välkommen att kontakta oss på Academy@se.experis.com om du har några frågor.

Ansök nu

ServiceNow | Göteborg | Experis Academy

Systemadministratör
Läs mer Apr 3
Vill du jobba med digital transformation och automatisering av processer? Är du nyexaminerad inom IT och vill driva digitala förändringar hos marknadsledande bolag? Ge liv åt innovation och effektivitet med ServiceNow hos Experis Academy! Under nio veckors ServiceNow-utbildning på Experis Academy får du inte bara tillägna dig unik och efterfrågad kompetens, utan också en biljett till framtidens IT!

Vad är ServiceNow?

Upptäck den mångsidiga världen av ServiceNow - en ledande molnbaserad lösning som tar verksamheter till nya höjder! Från sina ursprung som ett kraftfullt ITSM-verktyg (IT Service Management-verktyg) har ServiceNow växt till en omfattande plattform som driver innovation och effektivitet över hela branschen. ServiceNow erbjuder en mångfald av lösningar inom finans, försäljning, HR, FSM, CRM och mer, vilket ger verktyg för att anpassa och förbättra arbetsflöden enligt unika behov. Med sina högt konfigurerbara funktioner och smidiga integrationer kan ServiceNow stödja befintliga system och hantera olika arbetsflöden, vilket gör det till den ultimata lösningen för att digitalisera och förbättra verksamheter världen över.

Varför ska du arbeta med ServiceNow?

ServiceNow är inte bara en plattform, utan kan också vara din biljett till framgång! Med dess banbrytande teknologi och enorma efterfrågan på marknaden är det inte konstigt att det anses vara ett av de hetaste karriärvalen. Som ServiceNow-utvecklare får du möjlighet att arbeta med en mångfald av tekniker och verktyg, från konfiguration av applikationer till integration med andra system och verktyg. Denna mångsidighet ger dig chansen att bredda och fördjupa din tekniska kompetens. Dessutom erbjuder karriärutveckling inom ServiceNow-ekosystemet en mängd olika möjligheter, från utvecklare till arkitekt eller projektledare.

Vad får du av att gå Experis ServiceNow Academy Program?

? Nio veckors betald ServiceNow-utbildning i högt tempo.

????? Fokus på den kompetens som arbetsmarknaden efterfrågar.

????? Lätt att avancera och bygga karriär!

???? Hög efterfrågan och bra lön.

???? Låg tröskel för dig som vill börja jobba med ServiceNow.

???? ServiceNow CSA-certifiering!

Du får en unik möjlighet att skaffa dig kompetens inom den nya teknologi som IT-branschen efterfrågar. Under nio intensiva veckor får du praktisk vidareutbildning som är anpassad efter arbetsmarknadens behov, och du får dessutom en trygg anställning efter programmet. Vårt gemensamma mål är att du ska kunna vidareutvecklas och bygga en långsiktig karriär tillsammans med oss och företaget du är hos. Vi tror på att ge dig som deltagare en unik upplevelse genom att förse dig med de verktyg och kunskaper som krävs för att lyckas.

Ett urval av teknologier du kommer att lära dig och få möjlighet till att börja jobba med under programmet är:

ITIL/ITSM-grunder och Javascript, ServiceNow Administration Fundamentals, implementering av ServiceNow-plattformen, IT Service Management (ITSM), script i ServiceNow Fundamentals, grundläggande applikationsutveckling, alla grunderna i tjänsteportalen.

Vem är vi på Experis Academy?

Experis Academy är en del av IT-konsultbolaget Experis, som i sin tur ingår i den internationella Manpower Group-koncernen. Vi som arbetar med detta koncept har omfattande erfarenhet av både HR och IT. Vårt Academy-program har vuxit och utvecklats genom åren, både i Sverige, Norden och i hela Europa. Vi har stor erfarenhet av att utbilda nyutexaminerade talanger inom branschen, och vi är duktiga på att matcha profiler med spännande uppdrag. Vi arbetar även mycket med coachning för att ge dig möjlighet att komplettera dina tekniska färdigheter med andra mjuka färdigheter som passar inom IT-branschen.

Vilka tidigare erfarenheter behöver du?

* Du behöver ha kandidatexamen inom datavetenskap, informationsteknik eller relaterat område.
* Du behöver ha flytande svenska och engelska i tal och skrift.

Meriterande:

* Bekant med JavaScript, Angular JS eller andra programmeringsspråk.
* Bekant med integrationer med REST/SOAP API:er eller andra integrationsmetoder.
* Bekant med ITIL-processer eller IT-tjänsthanteringskoncept.
* Bekant med ServiceNow-plattformen som användare eller ITSM-modul.

Vad behöver jag veta och göra för att söka?

Kursstart: 19:e Augusti 2024

Arbetstid: Heltid

Plats för utbildning och uppdrag: Vårt kontor i Göteborg

Låter detta intressant? Sök jobbet redan idag, urval sker löpande. För att öka dina möjligheter ser vi därför fram emot din ansökan så snart som möjligt! Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post, men du är välkommen att kontakta oss på dara.tysani@se.experis.com om du har några frågor

Ansök nu

Key Account Manager till Slåttland

Key account manager
Läs mer Apr 11
Var med och skapa nya möjligheter och utveckla Slåttland! Vi söker nu en engagerad KAM. Läs mer och ansök nedan.

Slåttland har över 30 års erfarenhet av design och tillverkning av komplexa processmoduler för olje- och gasindustrin. Denna kompetens har gjort Slåttland till den föredragna parten för tillverkning av några av de första pilotanläggningarna för koldioxidinfångning och vätgas i Norge. Inom Slåttland Group är vi ett team på 65 personer med avdelningar för design, produktion och ingenjörskonst både i Rakkestad och i Vung Tau, Vietnam.

Om rollen

Slåttland tillhandahåller en mängd olika mekaniska tjänster till våra kunder och producerar lösningar enligt kundens behov. Nu vill vi utvecklas vidare och etablera fler ramavtal som kommer att skapa förutsägbar leverans inom våra marknadsområden, med särskild fokus på repetitiva mekaniska produktioner inom segment som industri och akvakultur.

Hos oss kommer du att ha varierande arbetsuppgifter med både aktivt försäljningsarbete och kundutveckling. Du kommer att vara med och påverka riktningen, skapa ramavtal och följa upp projekt från försäljning till färdig produkt.

Som Key Account Manager (KAM) på Slåttland söker vi dig som brinner för att bygga starka relationer med både nya och befintliga kunder. Du kommer att ha en aktiv roll i marknadsföringen gentemot nya kunder och produkter samt följa processen från offert till färdig produkt. Du kommer att ha ansvaret för att leda en grupp bestående av ett par resurser som för närvarande arbetar med försäljning och erbjudanden till våra kunder. Dessutom kommer du att vara en samarbetspartner i utvecklingen av erbjudanden för att säkerställa att kundens idéer tas till vara på.

Din bakgrund och erfarenhet

Vi letar efter dig som trivs med att jobba nära marknaden och driva processer framåt. Som KAM på Slåttland kommer du att vara central för både våra interna och externa samarbeten, så vi letar efter dig som är utåtriktad. Du har förmågan att skapa starka relationer och samarbetar väl med andra samtidigt som du strävar efter sätt att utveckla dig själv och andra, både yrkesmässigt och personligt. Det är en fördel om du har erfarenhet av försäljning inom mekaniska tjänster och en grundläggande förståelse för mekanisk produktion. För att lyckas i rollen har du goda kommunikationsfärdigheter, både muntligt och skriftligt, på både engelska och ett skandinaviskt språk.

Eftersom rollen till stor del kommer att innebära att du arbetar inom kundsegmentet innebär det periodvis en del resor, med några dagar i veckan på våra kontor i Rudskogen. Tjänsten rapporterar till avdelningschefen för affärsutveckling och inköp.

Vad erbjuder Slåttland dig?

Slåttland är bland de första i Norge som har bistått kunder med design och tillverkning av processanläggningar för koldioxidinfångning och vätgas, samtidigt som vi fortsätter att leverera pålitligt till andra marknader. Vi är ett företag med hela vår värdekedja under samma tak, från design och ingenjörskonst till produktion och färdig produkt. Du blir en del av en organisation med kollegor som bryr sig om varandra och som ger goda möjligheter till personlig utveckling - både yrkesmässigt och personligt.

Läs mer om oss på: www.slattland.no

Ansökan

Slåttland samarbetar med Jefferson Wells i rekryteringsprocessen. Registrera ditt CV och ansök på www.jeffersonwells.no

Observera! Ansökningar behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan annonserad deadline.

För ytterligare frågor om tjänsten eller processen, kontakta Jefferson Wells på:

Siri Aulund, mobil: +47 478 00 825 / siri.aulund@jeffersonwells.no

Sofie Hangaard Linge, mobil: +47 476 78 701 / sofie.hangaard.linge@jeffersonwells.no

Ansök nu

Higab söker drifttekniker

Fastighetstekniker/Drifttekniker, fastighet
Läs mer Mar 27
Higab är ett fastighetsbolag som ägs av Göteborgs Stad. Vi erbjuder lokaler för små och medelstora verksamheter. I uppdraget ingår att vårda och utveckla Göteborgs kulturhistoriskt värdefulla byggnader och att aktivt medverka i stadens utveckling. Higab omsätter ca 800 mnkr, har runt 100 anställda och ett fastighetsbestånd på drygt 615 000 m².



Är du expert på inomhusklimat, energi och systemoptimering?









Higab har husen som ingen annan har. Vårt breda fastighetsbestånd sträcker sig från arenor, saluhallar och industribyar till teatrar, museer och kulturhistoriskt värdefulla byggnader och miljöer. Det innebär stor variation och spännande, roliga - och ibland tuffa - utmaningar. Samarbete, engagemang och nytänkande är viktiga drivkrafter för att utföra vårt uppdrag.



Som drifttekniker tillhör du avdelningen Fastighetsservice och rapporterar till chef fastighetsservice. Du ska verka för ett gott inomhusklimat i våra fastigheter och med stort kundfokus ansvara för problem-lösning. Du är expert på inomhusklimat, energifrågor och optimering av tekniska system för en god driftsekonomi. I rollen ingår att genomföra och följa upp energieffektiviserande åtgärder samt vara delaktig i planering och utförande av underhåll.



Vi arbetar ständigt med att förbättra våra processer, vårt arbetssätt och att öka kundnöjdhet och kvalitet. Det är viktigt att du bidrar med din erfarenhet och ser till helheten i organisationen för att vi tillsammans ska lyckas.



Vi är stolta över att förvalta en stor del av stadens kulturarv. På Higab får du engagerade kollegor som arbetar tillsammans för att vårda och utveckla göteborgarnas hus och bidra till att forma vår växande stad.



Kvalifikationer och bakgrund
Vi söker dig som har flerårig dokumenterad erfarenhet av drift av fastigheter. Du har tidigare haft en roll där du varit självgående med god struktur, ordning och reda, arbetat i team och har god kunskap om digitala styrsystem. Du har relevant eftergymnasial utbildning eller har på annat sätt förvärvat motsvarande kunskaper. Körkort är ett krav.



Förutsättningar för tjänsten är god samarbetsförmåga, social kompetens och förmåga att bedöma och tillgodose kundernas behov. Vi söker dig som vill vara en del av och bidra till Higabs utveckling och företagskultur. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.



"Då Higab är en offentlig aktör ingår vi som en del i Sveriges arbete med att bygga upp ett totalförsvar. Det innebär att du som anställd på Higab kan komma att bli krigsplacerad. Mer information ges vid en eventuell anställningsintervju. Vill du veta mer om krigsplaceringar i allmänhet se Krigsorganisation och krigsplacering."Länk: MSP.se



Ansökan

I denna rekrytering samarbetar vi med Jefferson Wells. Du är välkommen att söka tjänsten i bifogad länk, Higab https://recruit.visma.com/spa/public/apply?guidAssignment=45b97df8-6f7c-4c44-b0b6-a5fcb8f2fb65&description=True



Ansvarig för rekryteringen är Fia Fagerlund, e-post fia.fagerlund@jeffersonwells.se och tel 0703-63 33 90. Urval och intervjuer sker löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 21 april 2024.





Välkommen med din ansökan.

Ansök nu