Göteborg: Lagerarbetare till bolag inom säkerhetsutrustning

Hitta ansökningsinfo om jobbet Lagerarbetare till bolag inom säkerhetsutrustning i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2021-11-22 // Varaktighet: Heltid

Är du en noggran och initiativtagande person med erfarenhet av lagerarbete? Vi söker nu någon som vill arbeta i en lagermiljö och få möjlighet att avancera på ett spännande företag inom säkerhetsutrustning.

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för Skylotec Nordic AB och ActSafes räkning nu en montör till deras produktion. Skylotec Nordic AB och ActSafe AB utvecklar och producerar avancerad portabel lyftutrustning för material och personlyft. Produkterna används vid höghöjdsarbete, räddningsarbete och militära insatser. Produkterna bygger på unik egenutvecklad teknologi och säljs genom återförsäljare över hela världen.

Bolagets ägare är Skylotec Nordic AB som i sin tur ingår i en tysk koncern med ca 1000 anställda. En fusion av ActSafe AB och Skylotec Nordic AB pågår och beräknas vara genomförd under första kvartalet 2022.

I fina lokaler i Lindome finner du lager, produktion, utveckling, marknad och försäljning, alla samlade under samma tak. Det är i dagsläget ett team om 17 personer som präglas av sammanhållning, flexibilitet samt noggrannhet och ledordet är säkerhet!

Du erbjuds


* Att få bli en del av ett företag där kollegorna trivs och har roligt tillsammans och exempelvis har gemensam frukost
* Ett nästa steg i karriären där du har stor påverkan på din egen vardag och utveckling utifrån tidigare erfarenhet och kompetens
* Förmåner som bland annat friskvårdbidrag, terminalglasögon och hälsoundersökning


ARBETSUPPGIFTER
Som lagerarbetare på Actsafe kommer du få arbeta i en miljö med mycket eget ansvar och även i framtiden få möjlighet till att bli lageransvarig. Då det är en ny roll inom bolaget kommer du själv få vara med att forma rollen och skapa en bra struktur i arbetet. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara orderhantering, packansvar, samt skicka och ta emot gods. I nuläget kommer rollen innebära fysiskt krävande arbete men på sikt kommer du få vara med att få påverka införandet av verktyg och hjälpmedel som kommer underlätta lagerarbetet.

Du kommer arbeta nära logistikansvarig och Customer Service och det är genom dem du kommer få introduktion och upplärning tills du blir självgående i rollen.

Du kommer till exempel att:


* Ta emot produktdelar som skickas till lagret
* Packa produkterna som montörerna bygger ihop
* Boka frakter inom EU i olika system
* Skicka färdigställda produkter till kund
* Löpande hantera orderadiminstration


VI SÖKER DIG SOM
* Har minst ett års erfarenehet av att arbeta på lager
* Har en god fysisk förmåga då det kan förekomma tyngre lyft
* Har obehindrad kunskap i svenska och engelska i tal och skrift
* B-körkort

Det är meriterande om du har:


* Truckkörkort
* Erfarenhet av något affärssystem inom lager/logistik
* Haft lageransvar på ett mindre företag


Som person är du:


* Initiativtagande
* Noggrann
* Ansvarstagande
* Samarbetsvillig


Övrig information


* Start: Enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid, tillsvidare med inledande provanställning
* Placering: Lindome (nära stationen)
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Act Safes önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Sedan introduktionen av världens första Power Ascender redan 1997 har ActSafe tagit ett stadigt grepp på den globala marknaden för motordriven rope access. Våra innovativa Power Ascenders möjliggör snabb, säker och pålitlig repåtkomst. Vi är helt engagerade i våra kunder och levererar alltid produkter och service av högsta kvalitet. Vi har en snabbt växande exportverksamhet genom vårt nätverk av utsedda och pålitliga distributörer. Hållbara produkter med banbrytande design med den senaste tekniken - det är det vi är bäst på!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Lagerplanerare

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Lagerplanerare.

Liseberg söker Lagerspecialist

Läs mer Mar 21
Liseberg är en av Nordens ledande turistattraktioner med 3,4 miljoner gäster årligen. Verksamheten består av nöjespark, restauranger, teatrar och boende, och sysselsätter omkring 530 årsanställda och knappt 3000 säsongsanställda. Liseberg omsätter årligen ca 1,4 miljard kronor och ingår i koncernen Stadshus AB som är helägt av Göteborgs Stad.




Är du en lagspelare med passion för lager och logistik med talang för IT-system? Gillar du att arbeta analytiskt med prognostisering och avrop i ett fluktuerande flöde? Brinner du för artikelvård och utredning av leveransavvikelser?

Om jobbet
Inom Ekonomifunktionen hittar du Centrallagret som samordnar och optimerar de logistiska flödena till skicklighetsspelen, lyckohjulen, butikerna, restaurangerna och kioskerna i parken.

Vi har en nära relation med Gästverksamheterna och en vilja att varje dag ge dem det lilla extra. Lagrets organisation består av två lagerspecialister, två arbetsledare, en lagerarbetare och en skiftledare som samtliga rapporterar till lagerchef. Under säsong stärks avdelningen upp med cirka 30 säsongsmedarbetare.   

Arbetsuppgifter
Du ansvarar för prognostisering, operativa avrop och materialplanering av upphandlade varor för upp till årsbehov med löpande uppföljning. Du är en nyckelperson inom leveransflödet och arbetar tätt med leverantörer och beställande enheter i parken vilket ställer stora krav på din kommunikativa förmåga. Leveransuppföljning är vardagsuppgifter för dig likaså kontering och sakgranskning av fakturor.  Du har särskilt ansvar för inventering, administration och uppföljning av avvikelser i kedjan. 

Lagerspecialisten är samtidigt lagrets superanvändare inom IT-system, spindeln i nätet som felsöker driftstörningar och eventuella systemfel. Vid uppgraderingar av våra system är det du som genomför flödestester och samverkar med våra samarbetspartners om avvikelser. På lagret använder vi oss av Visma Buisness, Bitlog WMS, Power BI, Dominio samt vårt egenutvecklade beställningsstöd Stella. För tjänsten behöver du inte vara systemtekniker men du förväntas axla rollen som superanvändare och vara drivande inom driftsäkerhet och utveckling av våra system där du löpande har möten med IT avdelning och konsulter. 

Du arbetar kontinuerligt med artikelvård och det är du som lägger upp nya produkter i Visma.  Lagerspecialisten stödjer organisationen med statistikutdrag och rapportutformning av olika slag. Du flaggar kontinuerligt för lagerartiklar som inte rör sig och samverkar med leverantörer och Gästverksamheterna i parken och på hotellet om hur dessa skall hanteras.

Lagerspecialisten är särskilt delaktig i utveckling och framtagning av nya rutiner och flödesoptimering. Denna position innebär en aktiv roll för att utveckla lagrets verksamhet tillsammans med dina kollegor. Du är delaktig i säkerställandet av kvalitets- och servicenivån och värdeordens efterlevande. Du arbetar i en miljö med högt i tak där du förutsätts ta initiativ och ha ett lösningsorienterat driv.

Kvalifikationer

- Relevant eftergymnasial utbildning eller motsvarande relevant yrkeserfarenhet minst fem år
- Dokumenterade erfarenheter av prognostisering och inköp minst tre år
- Utmärkta kunskaper inom Officepaketet och stort intresse för digitala system
- Van vid att arbeta med utredning av avvikelser inom lager/logistik
- Vana av att arbeta med uppsättning och administration i WMS system
- Kunskaper inom Visma Buisness lager/inköp är meriterande  
- Goda kunskaper kommunikativt i både svenska och engelska

Du samarbetar gärna och tvekar inte en sekund att hugga i då en kollega behöver hjälp. Vi hjälper varandra att nå vårt mål ”rätt produkt, rätt kvantitet, rätt tid, rätt plats, rätt temperatur” och det gör vi tillsammans.

Vi ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter då vi strävar mot en bred representation i organisationen.

Villkor
Mestadels tjänstgör du dagtid vardagar men för att arbeta med hela företagets flöden krävs att du även är beredd på helg- och kvällstjänstgöring. Över året skiljer sig arbetsdagarna beroende på vilken säsong vi är i och det krävs att du kan ta ansvar och planera din egen tid efter verksamhetens behov. Lagret har verksamhet mellan 05.00-02.00. Vi tillämpar provanställning och tjänsten ligger under Unionens avtalsområde.

Önskar du få mer information om tjänsten, är du varmt välkommen att kontakta Lagerchef Robert Walser Lindberg på telefon 031 – 766 02 33.

Vi rekryterar löpande och vill gärna ha din ansökan oss tillhanda så snart som möjligt, men senast den 14 april 2024.

Ansök nu

Sommarjobb på vår gasdepå i Göteborg

Läs mer Feb 12
Nippon Gases söker en Serviceman under sommaren till vår gasdepå i Göteborg
Ansvarsområden
Du kommer att jobba med:
· Beställning av produkter till vårt lager och bevakning av lagernivåer
· Ansvara för alla in- och utleveranser till lagret
· Ta emot och behandla inkommande beställningar
· Packa ordrar och beställa transporter
· Lastning och lossning med truck
Kvalifikationer
Du behöver uppfylla följande krav för att vara aktuell för tjänsten:
Språk: Flytande svenska och god kunskap i engelska
IT: God kunskap i Officepaketet
Truckkort och B körkort



Erfarenhet
Gärna erfarenhet från en liknande tjänst och har du arbetat i samma typ av industri så är det meriterande.
Du har en god fysik, är stresstålig, samarbetsvillig och flexibel samtidigt som du är noggrann, har ett högt säkerhetstänkande och du kan sätta dig snabbt in i nya arbetsuppgifter.
Omfattning
juni-aug
Vi erbjuder
Vår slogan för våra anställda är; Grow our People to Grow our Business.
Vi satsar på var och en av våra anställda genom att både skapa utvecklingsmöjligheter och kompetenshöjning. Våra anställda är verksamhetens viktigaste tillgång, därför investerar vi kontinuerligt i våra medarbetare. Vår syn är att människor som trivs på sin arbetsplats också främjar den lokala arbetsmiljön och därmed också skapar framgång.? Vi är en stabil arbetsgivare med långsiktiga målsättningar.
Ansökan
Sista ansökningsdag: 2024-03-15, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
Om Nippon Gases Sverige AB
Nippon Gases Sverige AB är en viktig tillverkare och distributör av industri- och livsmedelsgaser, medicinska gaser samt torris i Sverige. Vi erbjuder även installationer och underhåll av gasrelaterad utrustning. Vårt ursprung kommer från en stolt industrigashistoria med över 100 års erfarenhet via Hydro, Yara, Praxair och nu till Nippon Gases.
I Skandinavien har vi flera luftgasfabriker, fyllningsstationer, försäljningskontor och torrisfabriker samt ett stort antal kvalificerade medarbetare. Vi säkrar lokal närvaro genom ett omfattande distributionsnät med över 170 strategiskt utplacerade återförsäljare.
Vi arbetar målmedvetet med att ge våra kunder en positiv upplevelse genom att leverera produkter och tjänster av hög kvalitet, så vi kan leva upp till vår slogan ”The Gas Professionals”
Nippon Gases är en del av Nippon Sanso Holdings Corporation som i sin tur ingår i Mitsubishi koncernen. NSHC är ett globalt industrigasföretag och är en av de största industrigasleverantörerna i världen.
The Gas Professionals - Striving tirelessly to fulfill our potential as industrial gas professionals and as the global leader in this field in terms of both market position and expertise
Läs mer om oss på www.nippongases.se

Ansök nu

Manufacturing Coordinator – Gothenburg

Läs mer Mar 1
Dina arbetsuppgifter
We are looking for a Coordinator to join a client and their Industrialization Body Manufacturing Engineering team in Gothenburg.

Manufacturing Engineering is the link between product development and the manufacturing plants worldwide. Their mission is to develop global, lean production processes to create optimal manufacturing environments. To ensure future cars are manufacturable through efficient processes. Working within Manufacturing Engineering means engaging in teamwork, shouldering broad responsibilities, and learning something new every day. The Industrialization team, part of the Manufacturing Engineering Body division, is now seeking a new member. This is a local team focused on the clients largest plant.

In this role, you will coordinate all jobs during the summer. You will assist Area leaders with time plans, applying for the correct accesses and permits, and coordinating communication with suppliers, including rentals for sky lifts or forklifts. Additionally, you will support Project Leaders with supplier coordination, such as establishing areas, safety follow-ups, making rounds, and applying for contractor badges. The support to the teams includes applying for hot work permits and receiving goods.

Beyond the mentioned support, you will coordinate weekend work by maintaining the schedule, handling weekend work request documentation, and attending meetings with maintenance and production. You will also oversee the environmental impact of projects and maintain the environmental checklist. Another aspect of the role is understanding how new technologies impact the environment and disposing of materials new to the project.

Requirements:
• A Technical Education B.Sc in Engineering, a relevant YH education, or work experience in the field is required.
• Experience working within manufacturing
• B driver’s license, and a forklift license are also necessary.
• You must be fluent in English (both written and spoken) and have at least basic knowledge of Swedish (both written and spoken).

Personal skills:
• Excellent communication skills, a collaborative spirit, and being a strong team player are crucial.
• You must be organized, able to maintain structure in your work, yet flexible to adapt to rapid changes.
• Being proactive in planning and aligning your deliveries with our project timelines is essential.
• A hands-on approach and a people-oriented attitude are highly valued.

Tillträde och ansökan
Start: May 1, 2024
End: Dec, 2024
Length: 8 months
Location: Gothenburg
Contact person: +46 79 58 555 99

Apply now since selections and interviews are ongoing!

Om oss
Sway Sourcing is a modern company that recruits in several industries on the Swedish labor market. We match candidates’ skills and knowledge with the company’s needs. Sway Sourcing has a company management and staff with extensive experience in the recruitment industry, both as owners and employees. We have a large network within the industries we specialize in and can therefore find the candidates who quickly become an asset for the companies.

Ansök nu

Parts Logistic Manager

Läs mer Jan 23
Inom Bilia vill vi utveckla vår förmåga inom bildelslogistik. Vi söker nu efter en Parts Logistic Manager som får möjligheten att vara med och bygga en ny verksamhet inom Bilia. Vill du vara med på resan? Ansök redan idag!


Som Parts Logistic Manager kommer du att driva och utveckla en ny funktion för bildelslogistik som över tid ska kunna supportera alla affärsområden inom Bilia. Du får till uppgift att bygga ett starkt team som ska utveckla, samordna och driva koncerngemensam anskaffning, lagerhållning och distribution av bildelar och tillbehör till återförsäljare och verkstäder.


Du kommer att vara med i uppbyggnaden av verksamheten och kommer därför få ta ett stort ansvar för att utveckla och implementera strategier, organisation, processer, arbetssätt och systemlösningar inom området.


Det första steget i att implementera den nya funktionen kommer att vara att starta upp och driva bildelslogistiken för generalagenturen av Jaguar och Land Rover.


Huvudsakliga arbetsuppgifter



• Ansvarig för att utveckla den koncerngemensamma bildelslogistiken inom Bilia och supportera affärsområdena inom området
• Ansvarig för att utveckla kompetenser, förmågor och organisation inom området
• Driva utvecklingen av den strategiska inriktningen för bildelslogistiken
• Ansvarig för att utveckla och implementera processer, arbetssätt och systemlösningar, samt upphandling av köpta tjänster inom området
• Ansvarig för att i det dagliga leda och operera en logistikverksamhet med högt fokus på leveransservice och effektivitet


Vad vi önskar av dig


Du har relevant akademisk utbildning inom logistik samt goda arbetserfarenheter inom logistikområdet och som logistikchef. Du har goda meriter som ledare, helst inom området. Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift är ett krav. Vi ser det som meriterande med erfarenhet av implementering och utveckling av logistiklösningar och erfarenhet från bilbranschen.


Som person är du både strategisk orienterad och kan effektivt driva en operativ verksamhet. Du har god förmåga att hantera och analysera problemställningar, driva förbättringar och leda en kundfokuserad organisation. Du är van att samarbeta med andra och har lätt för att kommunicera. Du trivs i organisationer med kundnära fokus och som levererar på en hög servicenivå. 


Övrigt


Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och placering är i Göteborg. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef.


Urvalsarbetet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, skicka därför in din ansökan redan idag. Då vi arbetar för en jämnare könsfördelning ser vi gärna kvinnliga sökande till den här tjänsten.


Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Lageradministratör

Läs mer Sep 5
Kretslopp och vatten är till för göteborgarna. Vi ansvarar för att några av Göteborgs viktigaste samhällstjänster fungerar, alla dygnets timmar, hela året runt. Genom arbetet med vatten, avlopp och avfall bidrar Kretslopp och vatten till att skapa ett kretsloppssamhälle som möjliggör för göteborgarna att leva hållbart. Vår vision är ”Vi gör det lätt att leva hållbart” och vårt jobb är viktigt på riktigt.
Göteborg växer som aldrig förr. Vi arbetar med att säkra dricksvattenförsörjningen till staden genom att bygga och underhålla staden under marken. Vi påverkar och planerar för byggandet av ett Göteborg som ska klara morgondagens klimatutmaningar. Vi arbetar även med att se till att det avfall som göteborgarna genererar samlas in och behandlas på rätt sätt. Vi arbetar långsiktigt med göteborgarens medvetenhet och beteende kring kretslopp och användningen av dricksvatten.
Vi är en taxefinansierad förvaltning med stor fackkunskap med cirka 500 anställda. Inom organisationen har vi kompetens för att lösa vårt uppdrag – både när vi planerar och utför arbetet.
Delar du vår vision och vill veta mer om oss? Besök gärna www.goteborg.se/kretsloppochvatten eller följ oss på Facebook eller Linkedin.

ARBETSUPPGIFTER
Trivs du med att och är bra på att skapa ordning och struktur? Är du stresstålig och kan ge service till en händelses styrd verksamhet? Då kan rollen som administratör på vårt lager vara något för dig!

Vårt lager är en stödfunktion till hela Kretslopp och vattens verksamhet, men har i huvudsak fokus på förmågan att tillhandahålla material för att laga och underhålla stadens ledningsnät. Vi tillhandahåller bland annat rör, rördelar samt tillbehör och verktyg för lagning och underhåll, vilket är en viktig del i förvaltningens arbete med att säkerställa en långsiktigt hållbar VA-försörjning.

Som administratör kommer du ansvara för lagerpåfyllnad, systemvård och att hantera leveranser och returer till och från vårt lager, vilket även innebär att du har kontakt med leverantörer och transportföretag. I din roll ingår det också att:

• Hantera inköp i vårt affärssystem IFS samt stadens inköpssystem Procedo
• Hantera prisuppdateringar uppdateringar i affärssystemet IFS
• Administrera vår lagermail
• Hantera vår porttelefon
• Arbeta med artikelvård
• Vid behov stötta övriga lagerverksamheten i deras arbete med exempelvis plockning/truckkörning
• Driva förbättringsarbete tillsammans med dina kollegor

Du kommer vara delaktig i att ta fram statistik och underlag för att ge prognoser för framtida leveranser, så att vi kan säkerställa en jämn volym som uppfyller verksamhetens krav. Du kommer även att få hjälpa till i övriga lagerverksamheten vid behov med exempelvis truckkörning, plockning av material och allehanda lagerarbete. Idag är vi 5 heltidsanställda som arbetar på lagret. I din roll som administratör kommer du att arbeta mycket nära samtliga i teamet, men också mycket med andra kollegor inom förvaltningen.

Det finns kunskaper och erfarenhet från hela förvaltningen vilket innebär att det finns gott om branschkunskap att luta sig mot. Vi är ett team där fokus är på att ständigt förbättra verksamheten, arbetsmiljön samt arbeta med våra styrkor och svagheter. Transparens och tillit är viktigt för oss!

KVALIFIKATIONER
Som beskrivet ovan är detta en roll med mycket kontaktytor, både inom förvaltningen och externt med leverantörer, entreprenörer och andra aktörer som samarbetar med Göteborgs stad. Att du trivs med och är duktig på att samarbeta är därför oerhört viktigt för din framgång i rollen. Vårt lager kräver även att du är van att arbeta både strukturerat och systematiskt, så att vi håller vår goda ordning även när det är mycket som händer.

Lagret är en viktig del för vår verksamhet och vi påverkas ibland av yttre faktorer, som längre leveranstider, produktionsbortfall hos leverantörer på grund av globala händelser. För att vi snabbt men kvalitativt ska kunna möta förändrade förutsättningar ser vi en stor fördel i att du har ett intresse för branschen, håller dig uppdaterad och på så sätt ser utvecklingsmöjligheter i verksamheten. Här finns utrymme att vidareutveckla och förbättra våra processer, vilket du förväntas vara med och driva. Ditt uppdrag kan ändras på olika sätt beroende på verksamhetens behov.

Utöver dessa egenskaper önskar vi att du har:

• Körkort B och att kunna uttrycka sig mycket bra på svenska i tal och skrift är ett krav.
• God dator- och systemvana, då du dagligen hanterar ärenden via datorn
• Erfarenhet av att arbeta i Office 365, med tyngd på Excel
• Erfarenhet av inköpsprocesser och beställningar mot lager

Har du tidigare erfarenhet av att arbeta i affärssystem och har förståelse för hur det fungerar är det starkt meriterande. Erfarenhet av artikelvård med såsom uppdatering av leverantörspriser vid indexeringar, artikelinformation, enklare bildbehandling och dokumenthantering är också meriterande. Har du även truckkort, erfarenhet av att arbeta på lager eller VA kunskap så är även detta meriterande.

ÖVRIGT
Som anställd på Kretslopp och vatten kommer du att bli krigsplacerad inom ramen för Kretslopp och vattens roll i totalförsvaret.

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Academic Work Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Academic Work Sweden AB .

Business analyst med erfarenhet av tull, import och export!

Verksamhetsanalytiker
Läs mer Feb 20
För dig med erfarenhet inom tull och handel finns nu en möjlighet att ta nästa kliv hos vår kund! Du kommer tillhöra ett internationellt team som ständigt strävar efter nästa steg i utvecklingen och tillsammans arbetar för att förenkla rutinerna för import och exportklarering för att säkerställa snabb produktleverans och främsta kostnadseffektivitet. För att trivas i rollen ser vi att du drivs av resultat med ett analytiskt mindset. Vi ser fram emot din ansökan!

OM TJÄNSTEN
I rollen som Business analyst kommer du tillhöra ett internationellt team med kollegor från Sverige, Belgien, Kina och USA. Teamet befinner sig mitt i en resa som strävar efter att ta nästa steg i utvecklingen. Du kommer därför att ha en fantastisk möjlighet att vara med och forma och skapa effektiva och standardiserade processer, med fokus på att säkerställa utmärkt service gentemot teamets intressenter.

Vidare innebär den här rollen att du är den som driver processförbättring och optimerar diverse aktiviteter som möjliggör för uppdaterade arbetsrutiner som syftar till att stödja den globala tullstrategin. Du kommer att använda din kreativitet och samarbetsförmåga för att definiera, utveckla och implementera standarder för arbetssättet.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Övergripande processförbättring för att standardisera, förbättra och skapa en effektiv arbetsmetod globalt
* Utvärdera befintliga processer genom intervjuer, workshops, dokumentanalys, undersökningar, användarscenarier, processkartor, uppgifts- och arbetsflödesanalys med syfte att förbättra resultatet
* Stöd och förvaltning av operativa KPI:er på landsnivå och tillämpa korrigeringar och förebyggande åtgärder
* Utföra rotorsaksanalys och driva förändringar som är nödvändiga för kontinuerlig förbättring
* Samarbeta internt med digitala och andra relevanta intressenter för att identifiera förbättringsmöjligheter och dokumentera ROI för relevanta initiativ


VI SÖKER DIG SOM
- Har tidigare arbetslivserfarenhet inom tull och handel och förstår fullt ut handelsflöden, dokumentation och datakrav.
- Har förståelse för de reglerande handelskoncepten som rör förflyttning av varor över internationella gränser (tullklassificering, värdering, ursprungsland, frihandelsavtal, särskilda förfaranden och handelsprogram)
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska då arbetet sker på dessa språk.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Resultatorienterad
- Ansvarstagande
- Analytisk

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Speditör med fokus på sjöimport till företag i Göteborg!

Speditör
Läs mer Mar 29
Nytt
Är du redo för nästa steg i din karriär inom logistik och transport? Vill du vara en del av ett motiverat team där din expertis får komma till sin rätt och där du får chansen att göra skillnad. Då har du kommit rätt! Vi söker en engagerad och driven speditör till vår kund i centrala Göteborg.

OM TJÄNSTEN
Vår kund är i stor tillväxtfas och behöver nu dig för att nå nya höjder. De levererar hela transportkedjan och är stolta över att även kunna erbjuda kunderna tredjepartslogistik och lagerhållning. I rollen som speditör kommer du att ha en nyckelroll där du hanterar sjöimport och bilhantering, med inslag av flygimport/export inom Europa. Dina dagliga uppgifter inkluderar inköpshantering från rederier, flygbolag, co-loaders och åkerier. Dessutom förväntas du bidra till att säkerställa en hög kundnöjdhet samt vara en del av ett samspelt team som driver logistikkedjan framåt.

Du erbjuds
- En dynamisk arbetsmiljö i centrala Göteborg
- Möjlighet att arbeta i ett högt tempo med varierande arbetsuppgifter
- En stöttande och inkluderande arbetskultur med härliga kollegor
- Utvecklingsmöjligheter och möjlighet att växa i rollen

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Inköpshantering från rederier, flygbolag, co-loaders & åkerier
* Hantering av sjöimport med inslag av bilimport/export inom Europa
* Säkerställa en hög kundnöjdhet & driva logistikkedjan framåt
* Arbeta med samtliga transportsätt, inklusive sjötransport, flygtransport och vägtransport
* Stödja vid flygimport/export


VI SÖKER DIG SOM


* Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska då detta används i det dagliga arbetet
* Har erfarenhet av liknande roll & arbetsuppgifter sedan tidigare


Det är meriterande om du
- Har erfarenhet av sjöimport
- Innehar en högskole/universitetsexamen inom området alternativt YH

Erfarenhet är av vikt, men vi anser att dina personliga egenskaper är ännu viktigare och kommer därför lägga stor vikt vid personlig matchning.

För att lyckas i rollen ser vi att du är proaktiv och brinner för att skapa kundnöjdhet. Som person är du engagerad och en lagspelare för ditt team samt kollegor världen över. Du är noggrann, strukturerad och en problemlösare som ser till helheten.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Product Masterdata Administrator till ledande företag i Göteborg!

Databasadministratör
Läs mer Mar 28
Nytt
Är du redo att ta din karriär till nästa nivå med ett ledande företag som värderar innovation och kvalitet? Nu söker vår kund en engagerad och detaljorienterad Product Masterdata Administrator för att bli en del av deras team i Göteborg.

OM TJÄNSTEN
Vår kund är ledande inom sin bransch och deras passion för kvalitet och innovation har satt de i framkant av branschen i årtionden. I rollen som Product Masterdata Administrator kommer du att ha möjlighet att arbeta tillsammans med talangfulla yrkesmänniskor som brinner för det de gör. Deras samarbetsinriktade och stöttande miljö främjar tillväxt, kreativitet och kontinuerligt lärande.

Ditt huvudsakliga ansvar kommer vara koordinering och administration av masterdata. Det innebär att du kommer att stötta projekt för både nylanseringar och förändringar av befintliga produkter genom att komplettera produktdata i ERP- och MDM-system. Dessutom kommer du att ha ansvaret för att säkerställa att all produktdata i systemen och specifikationsdokumenten är korrekt och komplett för samtliga produkter som påverkas av de projekt där du, som Produkt Masterdata Administrator, är involverad. En viktig del av din roll är att säkerställa att leveransdatum hålls inom varje projekts tidsram.

Du erbjuds
- En engagerad konsultchef och karriärspartner
- En möjlighet att utvecklas och bidra till ett ledande företag inom sin bransch
- I längden kommer du få möjligheten att arbeta upp till 2 dagar i veckan på distans om arbetsuppgifterna tillåter det

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Koordinering och administration av masterdata
* Säkerställa att all produktdata i systemen och specifikationsdokumenten är korrekt och komplett för samtliga produkter som påverkas av de projekt där du är ansvarig
* Stötta projekt för både nylanseringar och förändringar av befintliga produkter genom att komplettera produktdata i ERP- och MDM-system


VI SÖKER DIG SOM
- Har en eftergymnasial utbildning inom exempelvis teknik, logistik eller ekonomi med inriktning mot IT, eller motsvarande förvärvad kunskap
- Är en erfaren användare av ERP-system och en generell omfattande förståelse för IT-system
- Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska då detta används i det dagliga arbetet
- Besitter höga kunskaper inom MS Office-program, särskilt MS Excel

Det är meriterande om du
- Har god förståelse för danska
- Har arbetat med liknande uppgifter tidigare, som med Masterdata
- Arbetat med Microsoft Dynamics 365FO tidigare
- Arbetat med SAP tidigare

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Problemlösande
- Kvalitetsmedveten
- Strukturerad
- Samarbetsorienterad

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Händig fastighetsskötare sökes till sommarjobb på Riksbyggen!

Fastighetsskötare/Fastighetsarbetare
Läs mer Mar 28
Nytt
För dig som är en positiv och händig person som gillar självständigt arbete där du kommer att träffa mycket människor i vardagen. Nu letar vi efter sommarjobbare som fastighetsskötare, där du kommer arbete i omväxlande miljö och få mycket frisk luft! Låter det intressant? Sök redan idag!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker nu för Riksbyggens räkning fastighetsskötare till sommaren. Uppdraget kommer att pågå från v.22-32 sommaren 2024. Du kommer att inför din start få till dig vilka veckor det är som det blir aktuella, men det kommer att vara från 5 till 7 veckor totalt.

Som person är du självgående och gillar att ta eget ansvar samt brinner för att ge bra service. Du gillar att få saker gjorda och är en problemlösare, det är även meriterande om du har erfarenhet av liknande tjänst sedan innan. Du är social och har lätt för att ta kontakt med människor.

Riksbyggen är en medlems- och intresseorganisation för bostadsrättsföreningar och finns belägna i Göteborg. De sköter underhåll av fastigheter från Kungsbacka i söder till Kungälv i norr. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos vår kund.

Du erbjuds
- Ett härligt sommarjobb med trevliga kollegor och mycket kundbemötande
- Frisk luft och omväxlande miljöer

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Skräpplockning
* Rondering
* Utföra enklare reparationer
* Ha ordning och reda på de olika områdena du besöker
* Ha daglig kontakt med fastighetsskötare


VI SÖKER DIG SOM
- Har b-körkort (manuell)
- Har möjlighet att arbeta heltid under de efterfrågade veckorna
- Obehindrad i det svenska språket i tal och skrift då arbetsrollen är kommunikativ
- Är en aktiv student som studerar en eftergymnasial utbildning
- Händig
- Har teknisk kompetens
- Stark arbetslojalitet

Det är meriterande om du har
- Arbetat som fastighetsskötare tidigare

Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Självgående
- Social
- Noggrann

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Office Coordinator

Receptionschef
Läs mer Mar 28
Nytt
Trivs du som bäst när du är mitt i händelsernas centrum? Hos oss på Academic Work blir du del av en ambitiös och händelserik miljö där din insats är av största vikt för att vi fortsatt ska kunna leverera service i världsklass till våra kunder, konsulter, kandidater och internt anställda. Academic Work söker nu en Office Coordinator till Göteborg.

OM TJÄNSTEN
Som Office Coordinator har du en bred och varierande roll med flera olika ansvarsområden. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att ansvara för kontorets reception samt att agera som stöd till kontorschefen, Filippa Lundgren i det dagliga arbetet och även vid behov ledningsgruppen på kontoret på Göteborg. I receptionen ger du förstklassig service till alla som antingen besöker kontoret eller som ringer via vår växel. Du arbetar i en föränderlig miljö där din huvudsakliga uppgift bland annat är att planera, leda, genomföra och följa upp olika aktiviteter och projekt. Du förväntas med andra ord avlasta i en mängd olika uppgifter i syfte att frigöra tid och möjliggöra att kontorschefen kan prioritera tillgänglighet och närvaro för kontorets ledningsgrupp, operativa medarbetare och Academic Works aktuella fokusområden.

Är du nyfiken på att veta mer om hur det är att arbeta internt på Academic Work? Spana in vårt Instagramkonto och följ med bakom kulisserna på våra 13 kontor över hela Sverige.

Du kommer till exempel att:
- Ta emot och ge service till besökare som exempelvis kunder, konsulter, kandidater, interna kollegor och leverantörer.
- Ge service via telefon genom vår centrala växel.
- Personalansvar för ett antal deltidsanställda i receptionen.
- Ansvara för kontakten med leverantörer och hantera beställningar av bland annat kontors och marknadsmaterial.
- Svara på löpande frågor och försöka lösa uppkomna problem som inkommer från medarbetare och kontorsledning.
- Ta fram och sammanställa material och presentationer inför interna möten, till exempel Power Point-Presentationer.
- Självständigt, eller i samarbete med kollegor, driva olika interna projekt.
- Arbeta med fakturahantering – attestera fakturor, reseräkningar och dylikt.
- Koordinera och boka olika aktiviteter som konferenser, utbildningar, möten och events.
- Sammanställa rapporter och uppdatera rutiner, riktlinjer och dokument, samt ta mötesanteckningar.
Tjänsten passar dig som trivs med arbetsuppgifter som varierar från högt till lågt, då rollen innebär att vara behjälplig där behovet finns!

VI SÖKER DIG SOM


* Brinner för att ge bästa möjliga service
* Har tidigare erfarenhet av en roll inom koordinering, administration och service
* Har en god administrativ vana samt goda kunskaper och tidigare erfarenhet av samtliga Office-program.
* Har mycket goda kunskaper i engelska och svenska, både i tal och i skrift, då du kommer kommunicera samt skriva material på båda språken.
* Har B-körkort


Det är meriterande om du har
- Har en akademisk utbildning med avslutad examen
- Har tidigare erfarenhet av att jobba i växel
- Tidigare erfarenhet av att jobba i en liknande roll så som receptionist, administratör, event-planerare eller assisterande roll
- Erfarenhet av analysarbete, driva projekt och göra presentationer

Du är en person som snabbt anpassar dig till nya omständigheter och är lösningsfokuserad även när du stöter på motgångar. Eftersom du hanterar mycket information är det av största vikt att du är strukturerad samt har en hög integritet och förståelse för hur konfidentiella frågor bör hanteras. Din förmåga att arbeta självständigt är hög och du trivs med att arbeta målinriktad samt anstränger dig för att leverera dina uppgifter utifrån deadlines. Slutligen har du en god kommunikativ förmåga i såväl tal som skrift.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Strukturerad
- Självgående
- Problemlösande
- Anpassningsbar

Vår rekryteringsprocess

Sök tjänsten genom att klicka på Ansök via annan sajt. Det första steget i rekryteringsprocessen är att genomföra två tester av Assessio. Det ena är en personlighetskartläggning som tar cirka 20 minuter att slutföra, det andra ett test som testar din kognitiva förmåga som tar 12 minuter att slutföra. Anledningen till att vi använder oss av tester är för att säkerställa en solid och rättvis rekryteringsprocess med fokus på potentialen för den position vi anställer till.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på filiph.fagerlund@academicwork.se. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Academic Work är ett bemannings- och rekryteringsföretag som sedan starten 1998 har hjälpt över 130 000 young professionals världen över till jobb. Vi strävar efter att bygga en arbetsplats i absolut världsklass, målet är att ingen medarbetare på Academic Work ska vilja jobba någon annanstans. Vår kultur präglas av våra våra tre värderingar: Share Energy, Beat Yesterday och Show Heart!

Ansök nu

Sommarjobba som lagermedarbetare/truckchaufför hos K.A. Lundgren!

Lagerarbetare
Läs mer Mar 27
Har du erfarenhet av att köra skjutstativtruck och vill säkra sommarjobbet idag? K.A. Lundgrens har varit en uppskattad leverantör till svenska charkuterifabriker i över 100 år och vill under sommaren ha en noggrann och självgående person till deras lager i Göteborg. Skicka in din ansökan redan idag då urval sker löpande!

OM TJÄNSTEN
På K.A. Lundgrens jobbar ett glatt och härligt team som alltid gör sitt yttersta för att ge sina kunder kvalificerad hjälp från första kontakt tills det att rätt vara är levererad. Du kommer arbeta med såväl fjälster (korvskinn/tarmar) och frekvent använda dig av en skjutstativtruck. I den här rollen är det viktigt att du är en noggrann och pålitlig person som kan arbeta självgående.

Start: V. 29-33 (+ några dagar v.28)
Heltid under denna perioden

Du erbjuds
- En möjlighet att arbeta på en trevlig arbetsplats med högt i tak och arbeta med hela lagerverksamheten

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Hämta varor på hyllor alternativt ta emot varor och scanna dem med scanner
* Plocka varor utifrån plocklista med skjutstativtruck
* Hantera paketerade fjälsterdelar
* Leverera ut och in varor


VI SÖKER DIG SOM
- Har tidigare erfarenhet av att köra skjutstativtruck och innehar truckkort
- Är obehindrad i svenska då språket används i det dagliga arbetet
- Är en aktiv student som studerar eftergymnasialt
- Kan röra och hantera fläsk-, och nötkött utan problem (korvskinn och tarmar)
- Kan arbeta heltid under perioden (halva v.28 till och med hela v.33)

Det är meriterande om du har
- Tidigare erfarenhet av att arbeta inom matproduktion

Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Självgående
- Noggrann

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Du kan läsa mer om KA Lundgren här!

Ansök nu