Göteborg: Inköpare till Lundgrens Sverige AB

Hitta ansökningsinfo om jobbet Inköpare till Lundgrens Sverige AB i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2021-11-23 // Varaktighet: Heltid

Är du en Inköpare som är redo att ta nästa steg med ambitionen att växa tillsammans med din arbetsgivare? Trivs du med varierande arbetsuppgifter och med mycket eget ansvar? Då är kanske rollen som Operativ Inköpare hos Lundgrens Sverige AB rollen för dig! Hos Lundgrens får du möjlighet att utvecklas samtidigt som du arbetar för ett av branschens mest lönsamma och framåtlutande bolag. 

Om Lundgrens Sverige AB

Lundgrens grundades i Göteborg 1949 och är idag ett av Sveriges ledande Grossistföretag som erbjuder produkter från världsledande tillverkare inom slang och industrigummi. Med mer än 35 000 artiklar tillhandahåller de marknaders bredaste sortiment inom slang och slangtillbehör, gummi, kem, hydraulik, packningsmaterial, transmissioner, O-ringar, tätningar och silikongummi. Och med deras affärsidé att ”från lager/försäljningskontor på flertal strategiska orter runt om i Sverige förse återförsäljare, industri, handel och sjöfart med förnödenheter”, står de som en garant för kvalitet och tillgänglighet i branschen.



Idag ingår Lundgrens i Beijer Tech AB, vilka är en grupp specialiserade bolag med fokus på att göra nordisk industri mer konkurrenskraftig, och är 120-talet anställda med en omsättning om drygt 360MSEK.

I rollen som Inköpare

I rollen som Inköpare för Lundgrens kommer du genom Inköp upprätthålla rätt lagerhållning i ett stort antal av deras produkter. Du kommer i deras affärssystem Solo bekräfta ordrar och leveransbevakningar samtidigt som du genom ditt affärssinne löpande bildar dig en uppfattning om produkter, omsättningshastighet och utvärderar enskilda ordrar av återkommande produkter. Till din hjälp har du en god analytisk förmåga och ett intresse för att göra bra affärer och hålla en god kvalitet i ditt arbete. 



I rollen arbetar du också nära säljarna och agerar säljsupport i frågor om leveranser, produktspecifika frågor eller kostnader. Du har också möjligheten att föra en dialog med dina leverantörer om leveranstider och kostnader för att skapa bästa möjliga förutsättningar för Lundgrens.

Vidare uppdaterar du och säkerställer att artiklarnas grunddata i affärssystemet är korrekt inlagd.

Då du arbetar med tekniska produkter är det en stor fördel om du är tekniskt intresserad och motiverad att lära dig om produkterna för att på sikt kunna bli en specialist inom området och utvecklas tillsammans med Lundgrens.

Några av de återkommande arbetsuppgifterna kommer vara:

Inköp.
Bekräfta orderkännande och Leveransbevakningar. 
Agera säljsupport
Föra dialog med befintliga leverantörer.
Uppdatera affärssystem med produkt och prisinformation.


Dina kvalifikationer

Tidigare arbetat med Inköp.
Goda kunskaper i Excel och övriga Officeprogram.
Mycket goda kunskaper i Svenska och Engelska.
Stort intresse för att arbeta med tekniska produkter.




Det är meriterande om du har erfarenhet av

Utbildning inom Inköp/Logistik.
Tidigare arbetat i Solo.
Arbetat inom liknande bransch.
Tidigare arbetat med tekniska produkter i liknande bransch.


Stor vikt kommer läggas vid de personliga egenskaperna vilket gör att det är viktigt att du känner igen dig i att du som person är analytiskt lagd och har lätt för att sätta dig in i orderflöden, omsättningshastighet och se till ”helheten i affären”.



Du har sannolikt en god kommunikativ förmåga i tal och skrift (svenska och engelska) då du i rollen har många kontaktytor internt och externt, vilket du trivs med. Vidare har du en god uthållighet och inre driv i då Lundgrens har ett stort antal produkter vilket kommer ta tid att sätta sig in i och förstå i sin helhet. Sist men inte minst är du sannolikt Prestigelös i ditt förhållningssätt och är villig att ställa upp för andra vid behov.

Vad erbjuder Lundgrens Sverige AB dig? 

Hos Lundgrens kommer du till ett team med en bra mix i ålder och erfarenhet vilket ger dig en bra plattform att fortsätta din utveckling. Som företag är Lundgrens framåtlutande och nyfikna men också stabila och lönsamma vilket såklart skänker en trygghet i din anställning.  



På det personliga planet tar du också del av goda förmåner med friskvård, bonussystem, kollektivavtal och bra flexmöjligheter samt betald övertid i en organisation med fokus på en bra ”Work Life Balance”.

Övrigt

Start: Efter överenskommelse 

Omfattning: Heltid.

Plats: Göteborg, Datavägen 27 Askim. 

Lön: Efter överenskommelse.

Låter rollen som Operativ Inköpare till Lundgrens Sverige AB intressant? KUL! Urvalet sker löpande så tveka därför inte att ansöka redan idag! I denna rekryteringsprocess kommer stor vikt att läggas vid personliga egenskaper. Vi på Needo ser fram emot att höra från dig.

https://www.youtube.com/watch?v=q64zvesaIO8

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Inköpare

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Inköpare.

Projektledare för maskininköp

Läs mer Apr 2
För kunds räkning söker vi nu en erfaren projektledare för maskininköp till ett av Sveriges största industribolag.Är du en erfaren projektledare med passion för teknik och innovation? Trivs du i en miljö där du får kombinera dina färdigheter inom maskininköp med att leda projekt från idé till genomförande? Om detta stämmer in på dig, kan du vara den perfekta kandidaten vi söker!
Som projektledare för maskininköp kommer du att spela en avgörande roll i teamet. Du kommer att ansvara för hela processen från behovsanalys, utvärdering av tekniska lösningar, förhandling med leverantörer, till implementering och uppföljning av nya maskiner och utrustning. Ditt arbete kommer att ha en direkt inverkan på företagets produktivitet och lönsamhet.
Som projektledare för manskininköp kommer du att:
Genomföra behovsanalyser och utvärdera potentiella maskininköp utifrån tekniska specifikationer och affärsmässiga krav.
Skapa och underhålla relationer med leverantörer
Förhandla avtal och priser.
Fatta beslut om tekniska lösningar.
Leda och hantera projekt relaterade till inköp och implementering av nya maskiner och utrustning.
Rapportera projektets framsteg till ledning och andra insatser.


Vi söker dig som:
Har teknisk kompetens och projektledningsfärdigheter.
Har erfarenhet av inköp av maskiner.
Har erfarenhet av att leda det tekniska utvecklingsarbetet relaterat till inköp av maskiner för produktionsändamål.


Starta: Enligt överenskommelse.
Placering: Göteborg
Anställning: Detta är ett konsultuppdrag där du blir anställd av oss på A-hub.
Vid eventuella frågor kontakta adela.zingmark@a-hub.se

Ansök nu

Strategiska inköpare Göteborg

Läs mer Mar 15
Incopia söker nu fler strategiska inköpare som vill bli en del av Incopias växande team!

Incopia är ett konsult- och rekryteringsbolag med specialistkompetens inom supply chain och inköp. Vi tillhandahåller lösningar av konsulttjänster för att möta de behov och utmaningar som våra kunder står inför. Som medarbetare på Incopia blir man en viktig del av vårt omfattande nätverk av personer och företag inom supply chain och inköp, och ges goda möjligheter att utvecklas i sin roll och se nya branscher. För oss på Incopia är gemenskap och värme grundläggande värderingar som genomsyrar vår företagskultur.

Strategisk inköpare

I din roll som strategisk inköpare hos våra kunder kommer du att arbeta med leverantörsstrategier, utveckling av leverantörsrelationer och sourcing av nya leverantörer. Du kommer även att driva förhandlingar och skapa avtal samtidigt som du samarbetar tätt med interna och externa samarbetspartners. För att lyckas i denna roll har du erfarenhet av operativt och strategiskt inköpsarbete och trivs med att arbeta i ett föränderligt arbetsklimat i ett högt tempo.

Vi söker efter dig som är flexibel, kommunikativ och gillar att skapa och vårda relationer. Du har ett eget driv och är inte rädd för att själv hitta lösningar på utmaningar. Vidare är du även nyfiken, analytisk och har förmågan att prioritera.

Vi ser gärna att du har:

- Minst 3-5 års inköpserfarenhet

- Erfarenhet av pris och avtalsförhandling

- Kunskap att driva processer och projekt

- Är skicklig på svenska och engelska både i tal och skrift

- Akademisk utbildning inom inköp och supply chain eller motsvarande

- Ett tekniskt intresse eller erfarenhet från tillverkande industri eller Automotive, då detta är meriterande

På Incopia har vi många års specialistkompetens inom supply chain och inköp och ett brett och levande nätverk. Vår breda erfarenhet och kunskap gör att vi kan navigera genom olika branscher och våra kunder återfinns överallt. Med konsult och rekryteringslösningar hjälper vi företag att effektivisera sina processer, minska kostnader och samtidigt öka värdet i hela leveranskedjan.

Ansök nu

Strategic Purchaser till Matthews Marking Systems // Mölndal

Läs mer Feb 16
Vill du spela en central roll på vår inköpsavdelning och bidra till framtidens utveckling av märkningsprodukter? Välkommen till vårt internationella bolag och spännande tillväxtresa!


Din nästa utmaning:

Här blir du en del av vårt globala team inom inköp! I nära samarbete med utvecklingsavdelningen, ser du till att rätt material beställs och att lagret är påfyllt inför nya projekt så att produktionsteamet kan göra sitt jobb och att leveranskrav uppfylls. Med målet att förbättra kvalitet och lönsamhet utvärderar och förhandlar du med leverantörer, utforskar nytt material på marknaden och planerar strategiskt dina inköp för att driva resultat och besparingsprojekt. Förutom teamet i Mölndal, kommer du även samarbeta med kollegorna på Costa Rica och närmsta chef i USA. Denna roll passar dig som är taktisk, strategisk och som trivs med att driva självständiga projekt och ta ägandeskap över dina uppgifter.

Ett axplock av dina uppgifter och ansvarsområden:

- Supporta produktion i att möta leveranskrav

- Ansvar för kundorder

- Utvärdera leverantörer gällande kvalitet, priser, servicenivå etc.

- Ansvar för leverantörsrelationer

- Sammanställa data för att identifiera möjligheter till inköp

- Stötta produktprojekt

Det här har du med dig:


- Några års arbetslivserfarenhet inom strategiskt inköp

- Eftergymnasial utbildning inom Supply Chain Management /Business eller annat relevant område

- Tidigare erfarenhet av MRP system, gärna SAP?

- Goda kunskaper i Excel

- Flytande svenska och engelska i tal och skrift

Om Matthews Marking Systems
Som en del av det etablerade företaget Matthews International, är vi stolta över att ha allt från utveckling och tillverkning till försäljning under ett och samma tak på vårt svenska kontor - samtidigt som vi arbetar i en global kontext. Vi jobbar mot olika typer av branscher och märker allt ifrån äggkartonger, kvalitetsmärkning på ändträ och spårbarhet på pappersbruk. Här välkomnas du in i en internationell och trivsam miljö där vi levererar både till svenska slutkunder och partners runt om i världen. Dessutom väntar en grundlig onboarding och utbildning i våra produkter, ett generöst friskvårdsbidrag, leasingcykel, flextid och kollektivavtal. För rätt person finns det såklart även stora möjligheter till utveckling inom bolaget.



Intresserad? Skicka in ditt CV på engelska, vi ser fram emot att höras!

START: Omgående
PLATS: Mölndal
OMFATTNING: Heltid
LÖN: Fast lön
KONTAKT: Senior Talent Manager Mikaela Ehk, mikaela.ehk@oddwork.se (för frågor om tjänsten, ej ansökningar)
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: Urval sker löpande

Som ledande byrå inom employer branding och rekrytering är vi här för att revolutionera vår bransch, matcha talanger med företagskulturer och stärka organisationers arbetsgivarvarumärken. Nyfiken på att veta mer? Välkommen in i?Oddworks?värld genom att klicka här (https://oddwork.se/sv/om-oss/) eller hitta fler karriärmöjligheter här. (https://oddwork.se/sv/jobba-hos-oss/)

Ansök nu

Produktions- och leveranskoordinator

Läs mer Feb 13
På Neoplan/LionsTrucks arbetar vi med ett av marknadens ledande märken där MAN Lion's City E utsågs till årets buss 2023 och MAN TGX årets lastbil 2021 vilket vi såklart är stolta över!

Som svensk importör och generalagent i över 40 år för Neoplan bussar och två år för MAN lastbilar så har vår serviceorganisation skaffat sig en mycket stor erfarenhet av marknaden och dess efterfrågan. Bolaget är i dag en av de största leverantörerna av bussar på den svenska marknaden och vi ser fram emot att växa även på lastbilsmarknaden.

Just nu söker vi en stjärna på excel som vill arbeta i vårt orderteam med support mot våra säljare samt direktkontakt med fabriken. Du kommer även ha ett nära samarbete med ekonomiavdelningen.



Om rollen

I rollen som Produktions- och Leveranskoordinator kommer du att inneha en nyckelroll som både stöttar vårt säljteam och fungerar som en direkt länk till MANs lastbilsproduktion i Tyskland.
Ditt huvudansvar kommer att vara att effektivt hantera produktionsbeställningar och orderändringar samt att säkerställa smidiga leveranser genom noggrann planering och koordinering av produktions- och leveransschema.
En betydande del av din arbetsdag kommer att ägnas åt att arbeta med och uppdatera excelbaserade rapporter där det är avgörande att formler och länkar hålls aktuella och fungerande.

Exempel på arbetsuppgifter och ansvarsområden som ingår i din roll:

- Ansvara för att uppdatera och förbättra säljprocessen ur ett systemperspektiv.

- Hantera produktionsbeställningar och orderändringar gentemot produktionsanläggningen.

- Planera och koordinera leveranser enligt schemalagda produktionscykler.

- Uppdatera och underhålla lagerlistor för färdiga bilar.

- Stödja faktureringsprocessen som backup till orderadministrationen.

- Delta i olika projekt relaterade till produktions- och leveranshantering.

- Utföra ekonomisk uppföljning och avstämning av order i samarbete med ekonomiavdelningen.

Komptenskrav

Erfarenhet inom fordonsdatasystemet Kobra och avancerade färdigheter i Excel är meriterande, tillsammans med en god förståelse för finansiella koncept såsom lösen, likvidavräkningar och restskulder.



Kvalifikationer och personliga egenskaper:

Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att arbeta med finansiella aspekter inom affärsverksamhet och som kan se helheten från order till resultatrapport.

Du bör ha en stark sinne för detaljer och vara serviceinriktad, trivas med att hantera många olika kontakter och ha förmågan att ta egna initiativ samt driva projekt och förbättringsarbeten självständigt.

Din förmåga att förstå både detaljer och helhet, tillsammans med en god systemförståelse och förebyggande arbetssätt, är avgörande för att lyckas i denna roll. Din nytänkande och kreativa inställning kommer att främja vårt utvecklingsarbete genom att förbättra och optimera våra interna processer och arbetsflöden.

Vi erbjuder:

Hos oss får du ett varierat arbete med stort eget ansvar. Vi är ett familjärt gäng med stort engagemang som har kul på jobbet.

Våra medarbetare har hög kompetens, men vi kan alltid bli bättre. Därför är din professionella utveckling viktig för oss och vi erbjuder möjligheter till kompetensutveckling.

Din arbetsplats är i Göteborg där du sitter tillsammans med flera kollegor som jobbar i samma team.

Tjänsten är en 100% tillsvidareanställning. Vi tillämpar sex månaders provanställning samt individuell lönesättning.

För ansökan, klicka på knappen nedan.

Ansökningar och intervjuer hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Ansök nu

Inköpare Automotive

Läs mer Jan 23
Vi på Incopia söker nu efter både operativa och strategiska inköpare med erfarenhet från automotivebranschen som vill bli en del av vårt team.

Incopia är ett konsult- och rekryteringsbolag med specialistkompetens inom supply chain och inköp. Vi tillhandahåller lösningar av konsulttjänster för att möta de behov och utmaningar som våra kunder står inför. Som medarbetare på Incopia blir man en viktig del av vårt omfattande nätverk av personer och företag inom supply chain och inköp, och ges goda möjligheter att utvecklas i sin roll och se nya branscher. För oss på Incopia är gemenskap och värme grundläggande värderingar som genomsyrar vår företagskultur.

Inköpare

Som inköpare hos vår kund inom automotive kommer du jobba operativt eller strategiskt med hela inköpsprocessen. Du är kommunikativ i ditt täta samarbeta med interna och externa samarbetspartners globalt. Du kommer jobba med uppgifter som orderhantering, priser och prisavvikelser, leverantörskontakt och en stor del förhandling. För att lyckas i rollen är du drivande och självständig i ditt arbete samt kreativ och lösningsorienterad.

Vem är du?

Vi söker efter dig som är driven, utåtriktad, nyfiken och orädd för att ta kontakt. Vidare är du analytisk och har förmågan jobba tvärfunktionellt. Som person ser vi gärna att du kan ta beslut, planera och organisera samtidigt som du trivs med att arbeta i team i föränderliga arbetsklimat.

Kvalifikationer och erfarenhet

- Minst 2 års erfarenhet av inköpsarbete, operativt eller strategiskt.

- Kan läsa och förstå avtal

- Har erfarenhet av förhandling

- Erfarenhet av att jobba koordinerande och förstå orderflödet

- Skicklig på svenska och engelska i tal och skrift.

Skicka in din ansökan redan idag, vi ser fram emot att höra från dig!

För frågor om tjänsten eller din ansökan, varmt välkommen att höra av dig till:

Talent Acquisition Specialist, Nathalie Cullenham Corbeus, Nathalie.cullenhamcorbeus@incopia.se 0735 18 25 45

På Incopia har vi många års specialistkompetens inom supply chain och inköp och ett brett och levande nätverk. Vår breda erfarenhet och kunskap gör att vi kan navigera genom olika branscher och våra kunder återfinns överallt. Med konsult och rekryteringslösningar hjälper vi företag att effektivisera sina processer, minska kostnader och samtidigt öka värdet i hela leveranskedjan.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Needo Recruitment Group AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Needo Recruitment Group AB .

Byggledare Telecom Mobilnät till Netel

Byggledare
Läs mer Okt 4
Har du ett intresse för Telecom och Mobilnät och trivs i en koordinerande/ledande roll? Då kan rollen som Byggledare för Netel i Göteborg vara rollen för dig!

Om Netel


Netel bedriver verksamhet i Norden och har långtgående serviceavtal i västra Sverige. De är ett entreprenadbolag specialiserat på planering, utbyggnad och underhåll av infrastruktur för kommunikation och el. Netel levererar helhetslösningar för alla typer av el- och kommunikationsnät åt bostadsrättsföreningar, kommunala bostadsbolag, operatörer och nätägare.

Verksamheten är indelad i fyra huvudsakliga områden; telekom, fastnät, elinstallationer, samt service och underhåll. Gemensamt för samtliga områden är att de alltid bedrivs med kundernas behov i centrum. Viktigt är att bygga långsiktiga, förtroendefulla relationer och givande samarbeten.

Om rollen som Byggledare inriktning Telecom Mobilnät hos Netel.

I rollen som Byggledare inom Telecom med inriktning mot mobilnät kommer du i Göteborg tillhöra ett litet team om 5 medarbetare. Du kommer hantera ett större antal byggprojekt i olika faser med inriktning mot en större kund, ex Telenor där du äger byggprojektet från det att beställning kommer till det att leveransen är utförd. Under projektperioden har hanterar du projektering, personal-(Under Entreprenörer) och materialanskaffning, koordinering och löpande uppföljning av projekten samt dokumentation och administrerar redovisning och fakturering.



Behövs specialutrustning i form av kran/helikopter eller liknande är det du som bokar det med. En station tar mellan 4-7 dagar att bygga om och du kan hantera ett större antal projekt parallellt med varandra.



Dina huvudarbetsuppgifter kommer vara

Koordinera flertalet byggprojekt mot en av Netels större kunder.
Projektering, planering, material och personalanskaffning.
Löpande dialog och uppföljning med kunden samt dokumentation, redovisning och fakturering på avslutade projekt.


Om dig:

För att passa i rollen kan du antingen komma från branschen med fokus på Mobilt Telekom eller från byggsidan som Byggsamordnare, Byggledare eller Projektledare. Är du en engagerad och driven tekniker som idag agerar koordinerande i mindre projekt och är redo att ta nästa steg kan det här vara ett nästa steg.

Som person är du sannolikt driven & självgående och får saker ur händerna. Du trivs med stort eget ansvar och har en problemlösande ådra. Dessutom är du van att arbeta strukturerat och koordinerande.

Krav:

God teknisk förståelse.
God datavana Excell och resterande Officepaket.
Körkort.
Goda kunskaper i Svenska & Engelska.
Erfarenhet av att koordinera och samordna personal


Har du dessutom erfarenhet av någon av följande är det meriterande.

Erfarenhet av Hållfastighetslära/Byggnation
Erfarenhet som Projekterare, Byggledare eller liknande.
Erfarenhet av Telekom inriktning mobilnät.


Netel erbjuder dig

Förutom stora personliga utvecklingsmöjligheter får du en varierande vardag med stor personlig flexibilitet. 30 semesterdagar, 40timmar ATK, Kollektivavtal samt försäkringar och Friskvårdsbidrag om 2000kr/år. Samt bil som används i tjänsten.

Övrigt:

Start: Enligt överenskommelse.

Omfattning: Tjänsten är en Tillsvidareanställning hos Netel som tillämpar 6 mån provanställning.

Plats: Bäckebol, Göteborg

Lön: Enligt Överenskommelse



Låter rollen som Byggledare för Netel intressant? Urvalet sker löpande och rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag! I denna rekryteringsprocess kommer stor vikt att läggas vid personliga egenskaper. Vi på Needo ser fram emot att höra från dig.?

Ansök nu

Service Desk Analyst till spännande Göteborgsföretag!

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Okt 20
Brinner du för kundservice och har ett stort intresse för IT? Vill du arbeta på en organisation där det är högt i tak och du blir del av en familjär grupp med engagerade kollegor? Är du naturligt kommunikativ och uppskattar problemlösning? Då har vi rollen för dig!
Din roll som Service Desk Analyst

I rollen som Service desk Analyst kommer du hantera IT-supportärenden via telefon, chat och mail. Teamet består av fem personer som struktureras enligt en 1stline och 2ndline support där du förväntas hantera enkla som såväl omfattande ärenden såsom djupare felsökningar, installationer och fjärrstyrning. I rollen ingår ett tätt samarbete med kollegor inom supportteamet där du förväntas med ditt engagerade förhållningssätt och analytiska ådra leverera hög service i varje ärende.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter

• Supportera IT-ärenden via telefon, chat och mail

• Felsökningar, installationer och fjärrstyrning

• Löpande dialog med kollegor och kunder samt aktivt dokumentera ärenden Dina kvalifikationer

• Ett härligt driv och en analytisk förmåga • Initiativtagande och naturligt kommunikativ

• Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift



Vi söker dig som brinner för att ge förstklassig service och att lösa problem. Du är ansvarsfull, flexibel och trivs som bäst när du har att göra. Eftersom arbetet ibland innebär högt tempo är du stresstålig och effektiv, utan att tumma på kvaliteten och servicen gentemot verksamhetens spännande kunder. Givetvis är alltid erfarenhet meriterande men störst vikt läggs vid personliga egenskaper och erfarenhet av någon typ av service.

Vad du kan förvänta dig

Du blir del av ett team med högt i tak, där gruppen tillsammans tar sig an ärenden och delar med sig av sina kunskaper.

Under den första tiden kommer du få en gedigen introduktion och löpande utbildas för att få rätt förutsättningar att trivas i rollen.



Övrigt
Start: Enligt överenskommelse

Omfattning: Konsultuppdrag 6 mån (goda möjligheter till förlängning eller övertagande)

Plats: Göteborg

Lön: Enligt överenskommelse.



Låter rollen som Service Desk Analyst intressant? Urvalet sker löpande, tveka därför inte att ansöka redan idag! I denna rekryteringsprocess kommer stor vikt att läggas vid personliga egenskaper. Vi på Needo ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Teknisk Säljare till Nomo!

Utesäljare
Läs mer Okt 18
Drivs du av att leverera förstklassig service samtidigt som du skapar långsiktiga relationer? Har du ett tekniskt intresse och vill utmana dig själv inom försäljning? Vill du ha en flexibel arbetsmiljö där du självständigt planerar din arbetsdag? Då kan rollen som Teknisk Säljare hos Nomo Vara något för dig!Om företaget

Nomo grundades 1948 och har sedan dess utvecklat relationer med ledande och globala premiumtillverkare vilket resulterat i ett unikt teknologi- och produktutbud. Nomo erbjuder alla typer av glid- och rullningslager, transmissioner, tätningar och tillhörande tjänster kombinerat med en hög teknisk kompetens och hög leveransförmåga.



Nomo erbjuder sina kunder inom OEM och eftermarknaden specialiserade tekniker och försäljningsspecialister som kommunicerar på de nordiska språken. Med ca 180 erfarna medarbetare, baserade på 19 platser runt om i Norden kan deras kunder lita på att de alltid har specialistkunskap nära dem.

Om rollen

I rollen som Teknisk Säljare kommer du självständigt driva försäljningsprocesser gentemot Nomos befintliga, såväl som potentiella kunder inom den svenska industrin dit Nomo tillhandahåller lösningar inom lager, transmission och tätningar.



Du arbetar i rollen inom segmentet OEM, vilket innebär att kunden bygger in Nomos produkter i sina egna maskiner, tekniska lösningar och/eller produkter. Försäljningsprocesserna kan variera i tidsomgång och sträcka sig från 1 vecka upp till ett par år vilket ger en varierande såväl som utmanande vardag. I rollen bearbetar du kundens Inköpsfunktion såväl som deras teknikorganisation.



Största delen av arbetsveckan spenderas ute hos kunder i din region och de gånger det blir längre resor kan du välja att ligga över (1-2ggr månaden) annars planerar du dagen så att du är hemma i god tid på eftermiddagen. Resterande tid i veckan spenderar du med att följa upp förfrågningar, ta fram offerter och sköta administrationen.



Du genomför behovsanalyser och tar därefter fram de bästa tekniska lösningarna för varje specifik kund. Till din hjälp har du flera stödfunktioner i Nomos organisation så som Innesäljare och Applikationsingenjörer som bidrar med spetskompetens inom produkterna.



Beroende på var du bor kan du utgå hemifrån, från ett av Nomos kontor eller boka en plats på ett kontorshotell. I rollen kommer du ta över ett flertal kunder men också arbeta för att öppna egna konton.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

Bearbeta befintliga och potentiella kunder genom kundbesök.
Följa upp förfrågningar, offerter och andra administrativa uppgifter.
Koordinera olika interna resurser beroende på kund och behov.


Om dig

Vi söker dig som har några års erfarenhet av försäljning i fält, gärna inom tekniska lösningar, och vill utvecklas inom området. Du har ett målmedvetet förhållningssätt med en naturlig fallenhet för att skapa och utveckla relationer. Sannolikt triggas du av att hitta lösningar på kunders problem där din problemlösningsförmåga kommer till nytta!

För att lyckas i rollen ser vi även att du behärskar svenska såväl engelska flytande, har en god systemvana, goda kunskaper i Excel samt B-körkort.

Det är meriterande om du tidigare arbetat mot kunder inom OEM segmentet.



Viktigt för rollen är:

Flerårig erfarenhet av fältförsäljning.
Tekniskt intresse med en vilja att lära sig Nomos produkter.
Behärskar svenska såväl som engelska flytande.
Erfarenhet av att arbeta i CRM-system och Excel.
B-körkort.


Nomo erbjuder dig.

Hos Nomo får du en konkurrenskraftigt fast månadslön, kollektivavtal (Unionen), Friskvårdsbidrag, Kostförmån, Flexibla arbetstimmar och 28 dagar semester. Till rollen får du också en tjänstebil.

Praktiska detaljer

Placering: Göteborg, Skövde eller Jönköping med omnejd.

Omfattning: Heltid

Lön: Fast lön enligt överenskommelse.



Låter rollen som Teknisk Säljare till Nomo intressant? Urvalet sker löpande och rollen kan komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdatum, skicka in din ansökan redan idag. Vi på Needo ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Junior Byggledare Telecom Mobilnät till Netel

Byggledare
Läs mer Okt 10
Har du ett intresse för Telecom och Mobilnät och trivs i en koordinerande/ledande roll? Då kan rollen som Junior Byggledare för Netel i Göteborg vara rollen för dig!

Om Netel


Netel bedriver verksamhet i Norden och har långtgående serviceavtal i västra Sverige. De är ett entreprenadbolag specialiserat på planering, utbyggnad och underhåll av infrastruktur för kommunikation och el. Netel levererar helhetslösningar för alla typer av el- och kommunikationsnät åt bostadsrättsföreningar, kommunala bostadsbolag, operatörer och nätägare.

Verksamheten är indelad i fyra huvudsakliga områden; telekom, fastnät, elinstallationer, samt service och underhåll. Gemensamt för samtliga områden är att de alltid bedrivs med kundernas behov i centrum. Viktigt är att bygga långsiktiga, förtroendefulla relationer och givande samarbeten.

Om rollen som Junior Byggledare inriktning Telecom Mobilnät hos Netel.

I rollen som Junior Byggledare inom Telecom med inriktning mot mobilnät kommer du i Göteborg tillhöra ett litet team om 5 medarbetare. Du kommer hantera ett antal byggprojekt i olika faser med inriktning mot en större kund, ex Telenor där du äger byggprojektet från det att beställning kommer till det att leveransen är utförd. Under projektperioden har hanterar du projektering, personal-(Under Entreprenörer) och materialanskaffning, koordinering och löpande uppföljning av projekten samt dokumentation och administrerar redovisning och fakturering.



Behövs specialutrustning i form av kran/helikopter eller liknande är det du som bokar det med. En station tar mellan 4-7 dagar att bygga om och du kan hantera ett större antal projekt parallellt med varandra.



Dina huvudarbetsuppgifter kommer vara

Koordinera flertalet byggprojekt mot en av Netels större kunder.
Planering, material och personalanskaffning.
Löpande dialog och uppföljning med kunden samt dokumentation, redovisning och fakturering på avslutade projekt.


Om dig:

Som person är du sannolikt driven & självgående och får saker ur händerna. Du trivs med stort eget ansvar och har en problemlösande ådra. Dessutom är du van att arbeta strukturerat och koordinerande. Har du dessutom en teknisk och ett intresse för mobilt telecom har du en bra grund att stå på!

Du kanske idag är en driven tekniker som idag agerar koordinerande i mindre projekt och är redo att ta nästa steg i din utveckling?

Krav:

God teknisk förståelse.
God datavana Excell och resterande Officepaket.
Körkort.
Goda kunskaper i Svenska & Engelska.
Vilja att utvecklas inom projekt/byggledning.


Skulle du dessutom erfarenhet av någon av följande är det meriterande.

Erfarenhet inom Projekt-eller Byggledning.
Erfarenhet av Telekom inriktning mobilnät.


Netel erbjuder dig

Förutom stora personliga utvecklingsmöjligheter får du en varierande vardag med stor personlig flexibilitet. 30 semesterdagar, 40timmar ATK, Kollektivavtal samt försäkringar och Friskvårdsbidrag om 2000kr/år. Samt bil som används i tjänsten.

Övrigt:

Start: Enligt överenskommelse.

Omfattning: Tjänsten är en Tillsvidareanställning hos Netel som tillämpar 6 mån provanställning.

Plats: Bäckebol, Göteborg

Lön: Enligt Överenskommelse



Låter rollen som Junior Byggledare för Netel intressant? Urvalet sker löpande och rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag! I denna rekryteringsprocess kommer stor vikt att läggas vid personliga egenskaper. Vi på Needo ser fram emot att höra från dig.?

Ansök nu

Junior installationstekniker / Tekniker inom Fiber till Netel

Fibertekniker/Optotekniker
Läs mer Okt 4
Om Netel

Netel är specialister på planering, utbyggnad och underhåll av infrastruktur för kommunikation. De medverkar till att bygga de fysiska telekom- och bredbandsnäten i Norden som gör att du kan kommunicera på det sätt du önskar. De är väletablerade på marknaden och som sedan år 2000 levererat helhetslösningar för alla typer av kommunikationsnät åt bostadsrättsföreningar, kommunala bostadsbolag, operatörer och nätägare. De ser sig själva som den nytänkande och utvecklande entreprenören vars huvudsakliga målsättning är att våra kunder skall nå sina mål.

”Netel ska vara marknadens förstahandsval för utbyggnad och underhåll av infrastruktur för kommunikation”

Din roll som Installationstekniker / Tekniker hos Netel

På Netel är ingen dag den andra lik där den röda tråden i uppdragen är installation och service. Du kommer i rollen arbeta över Västra Götalandsregionen med tydligt fokus på Göteborgsområdet med omnejd.

I arbetslag om 2 personer får ni uppdrag till er via en Koordinator och ni åker ofta raka vägen till dagens första kund med er servicebil. Uppdraget ligger primärt på installation/montering av fiberanslutningar runt om i regionen och ni kommer både hantera företags- och villakunder och kommer innebära fokus på kabeldragning och svetsning av fiber.

Det är viktigt för Netel att du är serviceinriktad och medlar en proffsig och tillmötesgående bild av företaget mot slutkund och efter arbetet är det viktigt att du dokumenterar vad du åtgärdat, detta används som faktureringsunderlag. Dokumentationen sker via telefon och dator.

Återkommande arbetsuppgifter är

Installation och Montering av Fiber.
Svetsning & Kabeldragning.
Tillhörande dokumentation.
Kundkontakt.


Dina kvalifikationer

Stort tekniskt intresse och praktisk läggning.
Körkort B.
Svenska i tal och skrift.


Det är meriterande om du arbetat med elinstallation eller liknande tidigare.

För att lyckas i rollen som Junior Installationstekniker/Montör hos Netel tror vi att du trivs att arbeta praktiskt och har ett tekniskt intresse, då kommer du snabbt kunna lära dig de olika momenten! Är du dessutom serviceinriktad och trivs att både arbeta självständigt och i team kan det här vara rollen för dig! Du erbjuds stor frihet under ansvar och i slutet på dagen är en nöjd kund erat största mål! Då regionen är stor och uppdragen ibland kan komma snabbt är det också bra om du är flexibel.

Vad företaget erbjuder dig?

Hos Netel får du en stor personlig frihet att tillsammans med din teamkompis planera era arbetsdagar. Du kommer till ett stabilt och väletablerat företag som nu satsar stort i Göteborg med flera stora och långa vunna avtal i grunden vilket tryggar en fortsatt etablering under många år. Du kommer också vara bland de första Installationstekniker/Teknikerna på plats i Göteborg, vilket innebär stora möjligheter att utvecklas!

Övrigt

Start: Enligt överenskommelse

Omfattning: Vikariat 12 Månader på 100% (Goda chanser till överrekrytering efter inhyrningsperioden)

Plats: Göteborg, region väst.

Lön: Enligt överenskommelse.

Låter rollen som Junior Installationstekniker / Montör till Netel intressant? BRA! Urvalet sker löpande tveka därför inte att ansöka redan idag! I denna rekryteringsprocess kommer stor vikt att läggas vid personliga egenskaper. Vi på Needo ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Professionell och Relationsskapande Client Coordinator!

Inkassohandläggare
Läs mer Okt 10
Har du en fallenhet för att bygga relationer? Har du en professionell framtoning som utmärker engagemang, ansvar och resultatfokus? Har du en bakgrund inom bank, inkasso och/eller kredit? Då kan du vara rätt person för tjänsten som Client Coordinator hos Lowell!

Om Lowell

Lowell är Europas näst största aktör inom kredithantering och inkassotjänster. Företaget grundades i Storbritannien 2004, men i Norden sträcker sig vårt arv och erfarenhet över ett hundra år tillbaka i tiden då de var pionjärer för branschen. Lowell erbjuder såväl stora som små företag helhetslösningar inom kredithantering och inkasso. De har ett brett tjänsteutbud som omfattar hela kreditcykeln, från fakturering, inkassotjänster, köp av förfallna eller osäkra fordringar, samt omfattande analystjänster.

Företaget är ett värderingsstyrt bolag som lever efter värderingarna Pioneering, Ambition, Compassion, Excellence & Responsibility. Värderingarna är grunden för verksamheten och sättet att vara och arbeta på. Vi förutsätter därmed att ditt agerande går hand i hand med våra ledord.

Om tjänsten som Client Coordinator

Som Client Coordinator på Lowell kommer du att ansvara för att upprätthålla och utveckla ett gott samarbete med några av företagets viktigaste klienter. Du har ett nära samarbete med en Key Account Manager där ni tillsammans säkerställer implementation och leverans till nya och befintliga klienter. I dialog med klienterna är det ditt uppdrag som Client Coordinator att följa upp kundnöjdhet, analysera och redovisa data, rapporter, processer och särskild handläggning. Du blir en viktig funktion i teamet då du är en medlare mellan klienten och övriga teamet inom Client Center. Du förväntas också ha en tät dialog med Lowells IT-avdelning för att säkerställa och utveckla system och funktioner för att effektivisera och kvalitetssäkra optimala arbetssätt. Detta genom att hjälpa till att testa, utvärdera och implementera nya funktioner. Vid nya kundsamarbeten kommer du också vara delaktig som expert för den operativa leveransen för implementation av nya klienter. Vid tillfälle stöttar du upp säljavdelning och arbetar aktivt med att utöka Lowells affär.

Du blir en del av ett team bestående av tio medarbetare och rapporterar till Team Leader för Contact Center. Resor och övernattningar kan förekomma i tjänsten, då vanligtvis i Stockholm.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter

Upprätthålla och utveckla samarbeten med några av Lowells viktigaste klienter i tät dialog med Key Account Manager.
Ta fram, analysera, redovisa och presentera data, processer och rapporter kring den operativa leveransen.
Driva samarbeten internt inom Lowellkoncernen.
Ha löpande kontakt med IT-avdelningen för att utveckla nya funktioner för att arbeta på ett kvalitetssäkert och effektivt sätt.


Om dig

Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att förvalta och utveckla kundrelationer, fördelaktigt inom inkasso, bank och/eller kredit för förståelse kring regelverken. Vi ser också att du har erfarenhet av att ta fram och analysera data samt hittat tillvägagångssätt för att effektivisera och kvalitetssäkra processer. Har du även ett intresse för IT är detta meriterande. För att lyckas i tjänsten ser vi att du behärskar svenska så väl som engelska flytande samt besitter en mycket god systemvana och kunskap inom Officepaketet. Det är meriterande om du har arbetat i systemet Nova.

Som person söker vi dig som trivs i en roll med stort eget ansvar där klientens upplevelse av Lowell är i centrum. För att du på bästa sätt ska kunna bemöta Lowells viktigaste klienter ser vi att du är kvalitetsinriktad, analytisk och motiveras av att arbeta i ett högt tempo. Vi ser också att du är en kommunikativ person som har en god förmåga att utveckla relationer och engagera andra i ditt arbete.

Lowells erbjudande

Lowell erbjuder dig ett varmt företagsklimat, härliga kollegor samt bra förmåner och goda arbetsvillkor. På Lowell har de valt att arbeta i en hybridmodell vilket innebär att vi arbetar både på kontoret och hemifrån. Lite beroende på roll och uppgifter såklart.

Övrigt

Start: Enligt överenskommelse.

Omfattning: Heltid.

Plats: Göteborg.

Lön: Månadslön.

Låter tjänsten som Client Coordinator intressant? Urval sker löpande så sök redan idag. I denna rekryteringsprocess kommer stor vikt att läggas vid personliga egenskaper. Vi på Needo ser fram emot att höra från dig.

Ansök nu