Göteborg: Administratör till innovativt företag

Hitta ansökningsinfo om jobbet Administratör till innovativt företag i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2021-11-25 // Varaktighet: Heltid

Vi söker dig som trivs i en administrativ och koordinerande roll med stort kundfokus. Nu finns möjligheten för dig som vill ha meriterande erfarenhet inom administrativa uppgifter och få möjlighet att växa hos ett innovativt och nytänkande bolag. Välkommen med din ansökan redan idag – vi tillämpar löpande urval.

OM TJÄNSTEN
Nu söker Academic Work för vår kunds räkning dig som vill bygga på din arbetslivserfarenhet inom koordinering och administration hos ett nytänkande bolag inom automotive- industrin. Vår kund är ett bolag i framkant vad gäller effektivisering av bilanvändandet och i denna tjänst kommer du att tillhöra ett team som ansvarar för provkörning av deras bilar som sätter strategier för hur testdrive ska fungera framåt.

Du kommer att tillhöra vår kunds orderavdelning där goda samarbeten och kundservice står i fokus. I denna roll kommer du bland annat att hantera orderläggningar och bokningar från kunder. Vidare kommer du att jobba i nära samarbete med din närmaste kollega men med mycket eget ansvar där det krävs att du är kreativ, självgående och problemlösande. Utöver detta tror vi att det är viktigt att du är stresstålig och van vid att jobba i en kommunikativ roll då du kommer ha många kontaktytor.

Detta är ett konsultuppdrag som initialt kommer löpa fram till april, men med goda chanser till förlängning. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
* Administrativa arbetsuppgifter såsom att hantera orders och information i systemen
* Sammanställa samt kontakta rätt personer för att få information
* Driva kommunikation i affärssystemen och de olika avdelningarna
* Du kommer att få vara med och utveckla och utvärdera rollen

VI SÖKER DIG SOM
* Har en eftergymnasial utbildning inom admin, ekonomi eller motsvarande alternativt tidigare erfarenhet av en liknande roll
* Har god systemförståelse
* Har tidigare erfarenhet av orderhantering
* Är driven och nyfiken

Det är meriterande om du:
* Har arbetat i systemet Microsoft dynamics

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper i rekryteringsprocessen. Vi ser att du som söker tjänsten är flexibel, noggrann och systematisk. I det dagliga arbetet är du självständig och strukturerad och gillar att jobba med stora mänger data. Som person har du lätt för att samarbeta och trivs med många kontaktytor då du kommer att arbeta tätt med både interna och externa parter.

Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid, initialt till april med god chans till förlängning
* Placering: Göteborg
* Lön: Timbaserad månadslön
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Gruppledare för kontorspersonal

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Gruppledare för kontorspersonal.

Training Service Coordinator

Läs mer Nov 20
Är du en person som uppskattar varierade arbetsuppgifter? Brinner du för kundbemötande och koordinering av evenemang? Om du drivs av administrativa arbetsuppgifter och problemlösning kanske du är spindeln i nätet som vår kund Johnson Controls söker. Varmt välkommen med din ansökan direkt då vi arbetar med löpande urval.

OM TJÄNSTEN
Academic Work har fått förtroende att tillsammans med Johnson Controls hitta en servicekoordinator på 70% till deras kontor i Mölndal. Företaget är verksamma inom industriellt brandskydd och är den ledande leverantören inom branschen.

Arbetet som servicekoordinator innebär ett flexibelt arbete där kundbemötande och administration är fokuset för ens arbetsuppgifter. Detta är ett uppdrag där man har många olika bollar i luften sett till planering av alla delar kring deras evenemang, administration kring bokningar och kundbemötande. Evenemangen som hålls är inom brand och skum och det kommer utbildningsledare från hela Europa.

Du kommer att arbeta i ett internationellt team med två andra koordinatorer som sitter i Storbritannien och Tyskland. Förutom det teamet så är du placerad på företagets kontor i Mölndal som 25 kollegor är knutna till. Arbetet är flexibelt, de dagarna det pågår utbildningar behöver du vara på plats, annars finns möjligheten att arbeta på distans.

Du erbjuds


* Ett arbete där du får internationella kontakter
* Ett varierat arbete där ingen dag är den andra lik
* Möjlighet att få vara företagets ansikte utåt


För det här uppdraget kommer du bli anställd hos oss på Academic Work och jobba som konsult ute hos kund. Uppdraget är på 6 månader och därefter finns chans till förlängning. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om [vårt konsulterbjudande]

ARBETSUPPGIFTER
* Planera och koordinera träningseventen
* Administrera bokningar för ex. boende och transporter för utbildarna
* Beställa samt ansvara för måltider under utbildningarna
* Inköp kring kontorsmaterial
* Ansvara för receptionen och vara ansiktet utåt för företaget
* Ansvara för att lokalen ser representabel ut

VI SÖKER DIG SOM

Krav:


* Serviceerfarenhet
* Goda förmågor i tal och skrift i både svenska och engelska
* Lätt för att lära sig system
* Goda datorvanor


Meriterande:


* Arbetat i en liknande roll
* Erfarenhet av brandmaterial


Som person är du:


* Serviceminded
* Strukturerad
* Noggrann


Övrig information

• Start: Omgående

• Omfattning: Deltid, 70%

• Placering: Mölndal

• Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kund önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Johnson Controls arbetar inom industriellt brandskydd och är den ledande leverantören av utrustning och tjänster för värme, ventilation, luftkonditionering, kyla, säkerhet, styrsystem och energikontroll. Detta är för alla typer av offentliga och kommersiella byggnader. I Sverige är de rikstäckande i produktförsäljning på byggnadsautomation, kyla, HVAC, industriell kyla och säkerhet. De är verksamma i hela Europa och genomför utbildningar och evenemang inom området. Läs gärna mer om företaget.

Ansök nu

Office Coordinator till Volvofinans Bank

Läs mer Nov 16
Är du en flexibel och positiv person som brinner för service, struktur och administration? Vill du vara en del av ett väletablerat företag med prisbelönt kundservice? Då kan du vara den Volvofinans Bank söker i rollen som Office Coordinator!

Om vår kund
Volvofinans Bank grundades 1959 och ägs av Volvo- och Renaulthandlarna via förvaltningsbolaget AB Volverkinvest till 50 % och till 50 % av Volvo Personvagnar AB. Vi skapar produkter för dig som vill ha en smartare bil- och transportekonomi. Vi strävar efter att vara bäst på det vi gör och utvecklar tjänster för framtidens mobilitet. Med innovation och smarta lösningar som nya typer av billån och digitala tjänster kring bilkostnader hjälper vi dig att uppfylla dina bildrömmar. För andra året i rad har vår Kundservice utsetts till Sveriges bästa inom bank av Brilliant Awards, något vi är otroligt stolta över. Läs mer på https://www.volvofinans.se/

Dina arbetsuppgifter
I rollen som Office Coordinator har du ett övergripande ansvar för samordning, koordinering och planering för avdelningen Kontorsservice. Arbetet är kontaktintensivt och präglas av strukturerad ledning av din avdelning samtidigt som du stöttar upp, administrerar och assisterar övriga delar av företaget.
Exempel på arbetsuppgifter:
• Säkerställa och medverka till att avdelningen är serviceinriktad mot de personer som kontaktar avdelningen, såväl interna medarbetare som externa besökare och samarbetspartners.
• Ansvara och administrera telefoni, avtal och passerkort för personal och besökare.
• Bemanna reception, post och vaktmästeri.
• Boka och beställa kontorsmaterial, mat och fika vid interna konferenser samt resor och hotell vid externa konferenser.
• Assistera vid styrelsemöten, frukt och kaffeleveranser samt onboarding.
• Föra dialog med fastighetsägare.


Din profil
För att lyckas i rollen som Office Coordinator är du prestigelös och strukturerad med tidigare erfarenheter av att leda och bedriva en grupp framåt i utvecklingen. Vidare har du ett ödmjukt förhållningssätt och värderar planering i ditt vardagliga arbete. Vi ser även att du har ett stort intresse för service och är väl medveten av vad det innebär samt sprider arbetsglädje runt omkring dig. Att arbeta både självständigt och ingå i ett kontorsserviceteam som präglas av laganda är någonting du trivs med som Office Coordinator.

Vidare har du en god samarbetsförmåga, är trygg i rollen och främjar goda relationer med såväl interna som externa parter. Du är en problemlösare och stresstålig då arbetet emellanåt präglas av högt tempo, samtidigt som du värdesätter en god kvalité. Att vara nyfiken, kreativ och initiativrik är egenskaper som behövs för att vidareutveckla och främja ett serviceinriktat team i rollen som Office Coordinator.
Krav:
- Treårig ekonomisk gymnasieexamen eller liknande
- Flytande svenska och engelska i tal och skrift
- Erfarenhet från serviceyrken
- Goda kunskaper från Officepaketet

Meriterande:
- Erfarenhet från serviceyrke med ett övergripande ansvar

Villkor:
Tillträde: Snarast
Placeringsort: Göteborg
Varaktighet: Tillsvidareanställning med provanställning
Arbetstid: Heltid, dagtid


Om oss
Effektiv är det personliga konsultföretaget inom rekrytering och bemanning. Vi vill att det skall vara enkelt för våra kunder och vår personal att arbeta med och hos oss. Därför är våra ledstjärnor Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga – ord som vi lever efter och som är receptet för att överträffa dina förväntningar.

För den här tjänsten kommer du inledningsvis vara anställd via Effektiv och uthyrd som konsult till kundföretaget med chans till förlängning/övertag av kund.


Sökord
Office Coordinator, administration, ledarskap, teamleader, kontorsansvarig

Ansök nu

Senior Innovation Manager Portfolio – Volvo Group Connected Solutions

Läs mer Sep 23
The position
Are you passionate about creating customer value and pioneering new services based on market and customer insights? Then the Innovation Lab at Volvo Group Connected Solutions is the place for you to prosper. Our agile teams work together with customers, partners, start-ups, and the different brands of the Volvo Group to find the next horizon of sustainable growth. Welcome to our world!


We are now looking for a senior innovation manager that will lead innovation activities and be part of our team.


This is us, your new colleagues
Here you will meet passionate pioneers across a variety of disciplines, ranging from innovation managers and software developers to service designers and data scientists. Together we share knowledge, overcome challenges, and celebrate success. Our office is in the thriving Lindholmen area in Gothenburg.


The role
As a Senior Innovation Manager, you initiate and lead innovation all the way from idea generation to establishment of new digital services and new ventures. You also manage our advanced engineering portfolio.


Key responsibilities
Finding the next horizon of sustainable growth for the Volvo Group
Identifying opportunities for service innovation enabled by digital technologies that can improve our customers’ operation, and thereby create new business for the Volvo Group
Keeping track on trends, start-ups and competitor movements within the connected and digital domain related to Volvo Group business e.g., logistics, construction, mining, public transport, and fleet management.
Capturing unmet needs, communicate them to others, and collaboratively work with multidisciplinary teams to develop services from concepts, prototypes, and pilots, to new ventures or handover to Business Areas for wider market launch.
Working with start-ups, partners, and academy to validate desirability, feasibility, and business value of concepts.
Driving the advanced engineering portfolio, which create foundations for our innovation projects and contribute to the Volvo Group long term plans. With this responsibility also goes the responsibility to maintain relations with several public bodies and other parts of the Volvo Group related to research collaboration, often with public funding.

The position reports to the Director Business Innovation & Foresight and is part of the Volvo Group Connected Solutions Innovation Lab.


Who are you?
You should have proven experience from:
Methods such as business model design, design thinking, and lean start-up methodology
Customer domains related to the Volvo Group’s business areas
Leading cross functional teams in different phases from idea development to commercialization
Proactively identifying, packaging, and communicating new business opportunities
Working with start-ups, incubators, or having started your own company
Portfolio management

We expect at least three years of experience in similar roles.


You should also:
Get energy from both strategizing as well as hands-on prototyping and testing with customers
Have an entrepreneurial mindset and drive
Be characterized by humility, integrity, and creativity
Network, communicate, and present with ease
Like to work in a fast paced, multicultural, and diverse environment
Have humor, because in the end, working here should be fun!

You have a master’s degree or equivalent as the basis for your career, and you are fluent in English. International business experience is a merit.


The position is based in Gothenburg, Sweden. Occasional travel is expected.


Are we the perfect match?
If this sounds like the next step in your career, send in your application no later than November 21. We will make ongoing selections of applications until the closing date.


Curious, and have some questions? Call us!
For more information, please contact Hans Lind, Director Business Innovation & Foresight +46 73 902 89 40.

Ansök nu

Scrum Master - Volvo Group Connected Solutions

Läs mer Sep 22
At the Innovation Lab insights quickly become new innovation concepts and ventures. Our agile teams work together with customers, partners, start-ups and the different brands of the Volvo Group. We find the next offering for them by combining insights across industry sectors, digital trends, and data from connected assets.

THE POSITION
We are now looking for a Scrum Master to join our Innovation lab. You will join a small and diverse team of pioneers taking a new service idea towards a commercial solution. Your team will act very much like a small venture within the company and your activities will range from facilitating agile deliveries, helping to remove hinders and foster a high-performing team environment, enabling continuous flow, learning and improvement.

YOUR PROFILE
You have experience working as a Scrum master in DevOps teams. You are at ease with training and coaching the different stakeholders in their agile adoption. You have a passion for what you do and are good at inspiring even from a distance. You drive things forward thanks to your communication skills and get things done.

WHO ARE YOU?
As a person you are passionate about creating new smart services and ready to contribute with new ideas powered by your interest in new developments and technologies. You have an open mindset, a willingness to explore and you are comfortable with a high level of uncertainty.
If you want to be part of a team where digital technologies solve end-user needs in a fun environment - come and join us at Innovation Lab !

CONTACT INFO
Guillaume Favreau, Director Software Engineering & Prototyping, +46 765534829


We recommend that you submit your application as soon as possible as selection and interviews are held continuously.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Academic Work Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Academic Work Sweden AB .

Studerande IT-tekniker på deltid till världsledande företag!

Servicetekniker, data
Läs mer Nov 29
Nytt
Pluggar du en teknisk utbildning på Chalmers eller Göteborgs Universitet? Är du på jakt efter ett deltidsjobb där du kommer arbeta med att säkerställa virusskydd på en världsledande aktör inom teknisk produktion? Då kan det vara dig vi letar efter, sök redan idag eftersom tjänsten tillsätts löpande!

OM TJÄNSTEN
Nu söker Academic Work för vår kunds räkning en dataintresserad student som vill komma in på ett kortare uppdrag under cirka två månader. Företaget är en världsledande tillverkare av tekniska komponenter och präglas av en internationell och händelserik miljö. I rollen kommer du jobba undersökande och administrativt med företagets PC-maskiner, för att säkerställa vilka antivirusversioner och datorkonfigurationer dessa har. Eftersom bolaget är internationellt kommer du även få ha kontakt med leverantörer på svenska så väl som engelska.

Du erbjuds


* En möjlig ingång på ett världsledande företag inom nya tekniker
* En flexibel roll som kan kombineras tillsammans med dina studier


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
* Samla in information kring olika antivirusversioner till olika datorkonfigurationer på företagets Windows PC-maskiner
* Kontrollera maskiner på annan ort genom att vara i kontakt med företagets datorleverantörer
* Sammanställa information över installation, uppdatering och inställningar
* I alla ovanstående uppgifter kommer du arbeta på ett självständigt och initiativtagande sätt

VI SÖKER DIG SOM
* Studerar en teknisk eftergymnasial utbildning åtminstone till juni 2022
* Är obehindrad i svenska och engelska eftersom båda språken används i det dagliga arbetet
* Har en god teknisk förståelse och kunskap i att hantera Windows PC-maskiner

Som person är du:
* Självgående
* Strukturerad
* Noggrann

Övrig information


* Start: Januari – cirka 2 månader framåt med chans till förlängning för rätt person.
* Omfattning: Deltid, cirka 16-20 timmar i veckan
* Placering: Mölnlycke, Göteborg
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Ansök nu

Logistikkoordinator till Nordic Bulkers!

Speditör
Läs mer Nov 27
För dig med ett brinnande intresse för transport och logistik kan detta vara det perfekta jobbet för dig! Vi söker dig som motiveras av att arbeta i en logistiktjänst som innebär arbete med hela kedjan. Nordic Bulkers är ett bolag som värderar lojalitet och goda samarbetsrelationer, låter det som något för dig? Varmt välkommen med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
Nordic Bulkers är ett bolag som satsar långsiktigt på sina medarbetare och söker därför dig som ser dig långsiktigt i tjänsten. I rollen som logistikkoordinator kommer du arbeta i deras största affärsområde som är indelat i två team bestående totalt av 12 logistikkoordinatorer. För att säkerställa bästa möjliga start kommer du få upplärning på plats för att därefter kunna arbeta hemifrån till viss del.

Du erbjuds


* Möjlighet att arbeta med multimodala transporter och ansvara för hela logistikkedjan
* Arbete i team med eget ansvar för specifika transportflöden
* En arbetsplats med högt i tak, bra stämning och gemenskap där gemensam frukost, lunch och aw är exempel på vanliga aktiviteter


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och anställning sker direkt hos Nordic Bulkers.

ARBETSUPPGIFTER
Som logistikoordinator kommer du ansvara för trafiker inom Europa med fokus på kundens transporter mellan Norden och övriga Europa. Det handlar om att boka och planera transporter med tillhörande terminalaktiviteter med hjälp av externa operatörer på väg, järnväg och sjö. I rollen har du kontakt med både kunder och leverantörer avseende såväl de operativa som ekonomiska delarna.

VI SÖKER DIG SOM
* Har en färdigställd utbildning inom logistik/spedition, ekonomi eller motsvarande erfarenhet inom området.
* Har mycket goda kunskaper i Excel
* Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska då arbetet sker på dessa språk.

Det är meriterande om du:


* Har arbetat i en liknande roll tidigare, gärna inom spedition, ekonomie eller flödesplanering.


Som person är du:


* Serviceinriktad
* Noggrann
* Strukturerad
* Samarbetsvillig


Övrig information


* Start: Omgående eller enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid, tillsvidare med 6 månaders provanställning
* Placering: Göteborg, Gullbergs Strandgata 6
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Nordic Bulkers önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer på Nordic Bulkers hemsida Här!

Ansök nu

Tekniskt intresserad innesäljare till voestalpine

Innesäljare
Läs mer Nov 27
Intresserad av att satsa på en roll som innesäljare? Har du ett stort tekniskt intresse och trivs som allra bäst i nära kundrelationer är denna rollen för dig. Hos voestalpine ges du möjligheten att utvecklas inom företaget i en varierande roll och får lära dig mer om stålindustrin. Sök redan idag då urval sker löpande!

OM TJÄNSTEN
I Sverige arbetar voestalpine med att sälja Uddeholms produkter som är tillverkare av verktygsstål för industriella verktyg. På verket i Hagfors där de har sitt centralllager tillverkas Uddeholms produktportfölj bestående av bland annat verktygsstål och specialstål för maskinkomponenter.

Uddeholm består idag av totalt 55 anställda varav 20 som sitter på kontoret i Göteborg, Mölndal. I rollen som innesäljare kommer du ingå i ett team med fem kollegor som är ett vänligt, energifyllt och teknikintresserat gäng som längtar efter en ny kollega.

I rollen som innesäljare kommer du få arbeta operativt och de fokusområden du kommer arbeta med är teknik, sälj och administration. För att förstå företagets verksamhet och produktionsutvecklingen kommer du i rollen som innesäljare att ha stor nytta av ditt genuina intresse för teknik. Du kommer att tillhöra kontoret i Göteborg och arbeta med att ta emot och följa upp offertförfrågningar, administrera orderläggning från kund, ha nära kontakt med tillverkningen i Hagfors samt säkertställa att logistikflödet går enligt plan. Som innesäljare får du ta en del av fördelningen på inkommande offertförfrågningar/orders som görs av teamet. Du kommer även tilldelas ansvar för den redan väl etablerade kundstocken som i dagsläget är fördelad på de nuvarande kollegorna.



Du erbjuds


* Att få bli en del av ett företag där kollegorna trivs och har roligt tillsammans där exempel på aktiviteter kan vara allt ifrån fredagsfika till gemensamma evenemang
* Ett individanpassat ledarskap och utvecklingsplan som du sätter upp tillsammans med din chef där du har stor påverkan på din egen vardag och utveckling utifrån intresse och kompetens
* Bra förmånspaket i form av friskvårdsbidrag, hemarbete vid behov samt sommartid från maj till augusti


ARBETSUPPGIFTER
Dina primära arbetsuppgifter kommer vara att:
* Leverara en högklassig service mot kunderna genom att ha en nära kontakt och vara lösningsorienterad
* Hantera och följa upp offertförfrågningar
* Hantera inkommande ordrar som fördelas mellan innesäljarna på enskilda kontoren
* Ha flera interna kontaktytor mot centrallager och produktionen för specialbeställda verktyg
* Ha hand om administration gällande orderhantering och leveranser av produkterna mot kund

VI SÖKER DIG SOM
* Har en utbildning som högskoleingengjör inom bygg eller civilingenjör
* Har ett tekniskt intresse
* Har goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift

Det är meriterande om du:
* Har erfarenhet av en liknande roll som innesäljare
* Har erfarenhet av SAP
* Har arbetat i CRM-systemet Salesforce

Som person är du:


* Ansvarstagande
* Initiativtagande
* Serviceinriktad
* Problemlösande


ÖVRIG INFORMATION


* Start: Enligt överenskommelse
* Omfattning: Tillsvidare
* Lön: Fast månadslön
* Placering: Mölndal
* Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Academic Work men du kommer anställas direkt hos voestalpine.
* Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och voestalpines önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic Work


INFORMATION OM FÖRETAGET
voestalpine är en globalt ledande stål- och teknikkoncern med en unik kombination av material och bearbetningsexpertis. voestalpine har cirka 500 koncernbolag i mer än 50 länder på alla fem kontinenter. Med sina premiumprodukter och systemlösningar är de en ledande partner till fordons- och konsumentvaruindustrin samt flyg- och olje- och gasindustrin. De är även världsmarknadsledare inom järnvägssystem, verktygsstål och specialsektioner.

Ansök nu

Labbassistent till IVL Svenska Miljöinstitutet!

Laboratorieassistent
Läs mer Nov 27
Studerar du kemi och vill ha ett meningsfullt arbete vid sidan av dina studier? Ser du dessutom dig själv som en noggrann person som vill lära sig mycket nytt? Då kan detta vara tjänsten för dig. IVL Svenska Miljöinstitutet söker just nu två laboratorieassistenter på deltid med start omgående. Ansök redan idag – vi tillämpar löpande urval.

OM TJÄNSTEN
IVL Svenska Miljöinstitutet har Sveriges bredaste miljöprofil. Till skillnad från många andra aktörer förenar de tillämpad forskning och utveckling i nära samverkan med näringslivet och det offentliga. Deras uppdrag vilar på vetenskaplig grund vars forskning präglas av tvärvetenskap och systemtänkande. Eftersom företaget är en viktig aktör inom miljöanalys kommer du få arbeta med meningsfulla arbetsuppgifter som kommer ha stor påverkan på miljö i Sverige.
IVL’s kontor är placerat i centrala Göteborg och på den aktuella avdelningen är det i dagsläget 17 kollegor där goda samarbeten står i fokus. Du kommer att få en god introduktion till tjänstens olika moment där en senior kollega kommer introducera och agera bollplank för att skapa de bästa förutsättningarna för dig att lyckas i rollen.

Du erbjuds


* Upplärning och körkort för ackrediterade labb
* En långsiktig tjänst vid sidan av studierna där du om alla parter är nöjda kan bli erbjuden både sommarjobb och jobb efter studierna
* Upplärning och fadder på plats i labbmiljö
* Praktisk erfarenhet av labbarbete


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
* Förbereda, rengöra samt återställa provutrustning
* Preparering av filter och montering av dessa i provtagare för miljöprovtagning
* Filtrering av vattenprover
* Registrering av labbdata i ett labbdata system
* Bestämning av partikelanalys PM 10 och PM 2.5

VI SÖKER DIG SOM
* Studerar andra året eller senare på en eftergymnasial utbildning inom kemi, det är meriterande om du har inriktning inom analytisk, organisk, eller oorganisk kemi
* Har erfarenhet av att arbeta i labbmiljö
* Har utbildning i labbsäkerhet
* Har ett intresse för laboratoriearbete och ser en framtid inom detta
* Är obehindrad i svenska och engelska eftersom båda språken används i det dagliga arbetet

Som person är du:
* Strukturerad
* Noggrann
* Ansvarstagande

Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Deltid, tillgänglig 10 timmar i veckan men varierar mellan veckor
* Placering: Aschebergsatan 44
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Ansök nu

Speditör till Bertling!

Speditör
Läs mer Nov 27
Har du erfarenhet av spedition och vill ta dig an nästa utmaning? Är du en noggrann problemlösare som vill bidra med din kompetens inom spedition? Nu söker Bertling en speditör med möjlighet till en flexibel och ansvarstagande roll där du arbetar både operativt och kommersiellt. Har du erfarenhet av projektlogistik eller specialtransporter är det här rätt tjänst för dig, sök redan idag då urval sker löpande!

OM TJÄNSTEN
F.H. Bertling har en drygt 150-årig historik på den globala transportmarknaden, sedan Friedrich Heinrich Bertling startade sitt rederi i Lübeck år 1865. Sedan dess har företaget vuxit stadigt till över 700 anställda på ett 60-tal kontor runt om i världen. Förutom rederiverksamheten har de numera även verksamhet inom traditionell spedition, där projekt- och specialtransporter utgör den största delen av företaget.

Bertling i Sverige etablerades 1991 i Göteborg och det nuvarande huvudkontoret är beläget i Sävedalen, där ett 40-tal kollegor arbetar. Härifrån erbjuder de ett komplett paket av tjänster inom bil-/sjö-/flygspedition. I denna tjänst kommer du arbeta med projektspedition i ett team på fyra personer. Tjänsten är platsoberoende vilket innebär att du har möjlighet att arbeta hemifrån eller på Bertlings kontor i Sävenäs.

Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Academic Work men du kommer att anställas direkt hos Bertling.

Du erbjuds


* Möjlighet att resa över hela världen
* Flexibelt arbete med frihet under ansvar
* Chansen att bidra till bolagets utveckling


ARBETSUPPGIFTER
I din roll som speditör till Bertling kommer du koordinera logistiken kring flöden och transporter. Tillsammans med dina kollegor arbetar ni för att erbjuda god service till både kunder och leverantörer. Kunderna är i regel stora industriföretag och leverantörerna består av rederier, åkerier och flygbolag. Det förväntas att du hanterar en bokning från början till slut och därigenom kan ta egna beslut.

Som speditör hos Bertling kan det förekomma resor i arbetet som uppskattas till ungefär 10-15 dagar per år.

Du kommer bland annat:


* Ha daglig kontakt med kunder och leverantörer
* Arbeta i en dynamisk miljö med operativt och kommersiellt arbete
* Hantera exporter och bokningar från Sverige eller EU


VI SÖKER DIG SOM
* Har minst 2 års erfarenhet inom spedition, gärna inom sjöspedition och exportinriktat.


* Vi ser gärna att du har erfarenhet av specialtransport eller projektlogistik, specificera gärna detta i din ansökan.
* Kan obehindrat kommunicera på svenska och engelska i tal och skrift


Det är meriterande med ytterligare språkkunskaper.

Som person är du:


* Flexibel
* Noggrann
* Relationsskapande
* Självgående


På Bertling jobbar vi med frihet under ansvar vilket innebär att du är självgående, ansvarstagande och flexibel. Eftersom kundkontakt är en ytterst central del ser vi att du är bra på att bygga och upprätthålla relationer, nya som befintliga. Det är även stort fokus på noggrannhet då det krävs korrekt återrapportering till kund. Vidare söker Bertling en person som gärna vill bidra till avdelningens utveckling och kommer med förslag på förbättringar och möjligheter.

Övrig information


* Start: Enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid
* Lön: Marknadsmässig
* Schema: Kontorstider
* Placering: Industrivägen 6, 433 61 Sävedalen


Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Bertlings önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Bertling här!

Ansök nu