Göteborg: Junior el-konstruktör till växande teknikbolag

Hitta ansökningsinfo om jobbet Junior el-konstruktör till växande teknikbolag i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2021-11-25 // Varaktighet: Heltid

Nu finns en möjlighet för dig med utbildning inom el och driv att kicka igång karriären som el-konstruktör hos ett växande teknikbolag. Hos vår kund erbjuds du en plats i ett familjärt team som tillsammans arbetar för att uppfylla främsta resultat i varje projekt. Vi söker dig som trivs i olika samarbeten och som inte är rädd att ta egna initiativ i ditt arbete. Varmt välkommen med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
Vår kund är ett mindre teknikbolag som är specialiserade inom design av produktionsanläggningar och täcker in kompensområden som processdesign, automation, industriell IT och validering/kvalitetssäkring inom processindustrin.

I rollen som el-konstruktör kommer du tillhöra en grupp om 10 personer. Teamet som du kommer ingå i har hand om el, instrument och automation. Nu vill de förstärka teamet och söker därför ytterligare en person. Bolaget präglas av en familjär stämning och är alla måna om att hjälpa till där det behövs. För att säkerställa goda förutsättningar i tjänsten kommer du inledningsvis gå bredvid seniora kollegor och därifrån ta dig an allt mer arbetsuppgifter.

Du erbjuds:


* En senior mentor vid din sida som kommer att säkerställa att du får en bra introduktion till rollen.
* Vara en del av ett mindre teknikbolag med familjär stämning.


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som junior el-konstrutkör kommer du att arbeta i olika projekt ut mot bolagets kunder. Du kommer ta dig an arbetsuppgifter som:


* Ta fram specifikationer och ritningar för processanläggningar gällande fältinstrument och el- och styrkomponenter
* Vara delaktig i utformandet av offerter
* Ha kontakt med leverantörer och kunder för att samla in information kring projektet
* Arbeta ute hos kunden för att kunna ta fram specifikationer och ritningar


Det kan förekomma resor i tjänsten.

VI SÖKER DIG SOM
* Har en eftergymnasial utbildning inom el.
* Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska då arbetet sker på dessa språk.

Det är meriterande om du:


* Tidigare har arbetat som elektriker, med fördel även arbetat med starkström inom livsmedel eller läkemedel.
* Tidigare har arbetat i EPLAN, eller liknande konstruktionsprogram.
* Har erfarenhet av jordning.


Som person är du:


* Ansvarstagande
* Samarbetsvillig
* Problemlösande


Övrig information


* Start: Januari
* Omfattning: Heltid, långsiktigt
* Placering: Göteborg
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Elingenjör

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Elingenjör.

Junior el-konstruktör till växande teknikbolag!

Läs mer Nov 25
Nu finns en möjlighet för dig med utbildning inom el och driv att kicka igång karriären som el-konstruktör hos ett växande teknikbolag. Hos vår kund erbjuds du en plats i ett familjärt team som tillsammans arbetar för att uppfylla främsta resultat i varje projekt. Vi söker dig som trivs i olika samarbeten och som inte är rädd att ta egna initiativ i ditt arbete. Varmt välkommen med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
Vår kund är ett mindre teknikbolag som är specialiserade inom design av produktionsanläggningar och täcker in kompensområden som processdesign, automation, industriell IT och validering/kvalitetssäkring inom processindustrin.

I rollen som el-konstruktör kommer du tillhöra en grupp om 10 personer. Teamet som du kommer ingå i har hand om el, instrument och automation. Nu vill de förstärka teamet och söker därför ytterligare en person. Bolaget präglas av en familjär stämning och är alla måna om att hjälpa till där det behövs. För att säkerställa goda förutsättningar i tjänsten kommer du inledningsvis gå bredvid seniora kollegor och därifrån ta dig an allt mer arbetsuppgifter.

Du erbjuds:


* En senior mentor vid din sida som kommer att säkerställa att du får en bra introduktion till rollen.
* Vara en del av ett mindre teknikbolag med familjär stämning.


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som junior el-konstrutkör kommer du att arbeta i olika projekt ut mot bolagets kunder. Du kommer ta dig an arbetsuppgifter som:


* Ta fram specifikationer och ritningar för processanläggningar gällande fältinstrument och el- och styrkomponenter
* Vara delaktig i utformandet av offerter
* Ha kontakt med leverantörer och kunder för att samla in information kring projektet
* Arbeta ute hos kunden för att kunna ta fram specifikationer och ritningar


Det kan förekomma resor i tjänsten.

VI SÖKER DIG SOM
* Har en eftergymnasial utbildning inom el.
* Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska då arbetet sker på dessa språk.

Det är meriterande om du:


* Tidigare har arbetat som elektriker, med fördel även arbetat med starkström inom livsmedel eller läkemedel.
* Tidigare har arbetat i EPLAN, eller liknande konstruktionsprogram.
* Har erfarenhet av jordning.


Som person är du:


* Ansvarstagande
* Samarbetsvillig
* Problemlösande


Övrig information


* Start: Januari
* Omfattning: Heltid, långsiktigt
* Placering: Göteborg
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Ansök nu

Embedded Hardware Engineer

Läs mer Nov 17
Hey! Are you an Electrical Engineer that wants to continue to evolve and take the next step in your career? We are now looking for you, a person with an eye for details who is passionate about embedded hardware. Right now we have we have exiting assignments whitin power electronics, battery systems and PCB layout to name a few! As a consultant at ALTEN  we belive that you are passionate about new technology and that you are a team player who wants to develop in your role!

 

What we offer you:
Every employee is equally valuable in the success of ALTEN! We are driven by making people grow and develop, which is why we offer you the opportunity to work with what you are truly passionate about. At ALTEN, we have a broad range of assignments at most of the leading companies in Sweden in several different sectors, to make it possible for your wishes to come true. We offer both national and international opportunities and together with your coaching manager, you build your career path so you constantly are able to develop and achieve your goals and dreams! 

As a consultant at ALTEN, you will get the genuine team feeling at your assignment but also a wonderful togetherness at ALTEN. Through our different internal networks, such as ALTEN Sports, Women@ALTEN and ALTEN Innovation you will get the opportunity to drive topics and activities that are close to your heart, together with your colleagues. All activities are of course optional. Work life balance is our top priority. We also have a collective agreement and other benefits like Pension, Insurances and Wellness grants.
We believe in growing together.

You will be hired to work as a consultant for several of our major international clients within the Automotive, Telecom, Aerospace or Life Science Sector.

We think you have:
- Relevant B.Sc or M.Sc.
- Experience of test in lab enviorment
- Experience in either Cadence, Altium or HFSS
- English proficiency.

Keywords: Board Power Design, Electrical Engineer, 5G, Power Designer, Electronics Engineer, Hardware Engineer, Elektroingenjör, High voltage, Battery, electromobilty, Elektronik, kraftelektionik

About ALTEN:
ALTEN is a consulting company that develops and delivers expertise for world-leading companies with consultants in technology, IT and biochemistry. We are located in over 25 countries, have our headquarter in Paris and have more than 33 000 employees, of which 88 percent are engineers. In Sweden, we have over 1 700 employees and work from offices in twelve locations. Our clients are found in industries such as Automotive, Energy, Telecom, Industry, Aerospace & Defence and Life Science, where our consultants operate throughout the product development chain.
Welcome to read more about us at alten.se

Ansök nu

Analysis Engineer, Electrical Propulsion System

Läs mer Nov 26
SEGULA Technologies AB is part of SEGULA Technologies Group, with presence in 28 countries and with more than 11.000 employees.
In Sweden our headquarter is located in Gothenburg, Lindholmen, with around 180 consultants and a strong footprint in automotive, petrochemical, pharmaceutical and naval industries.
Our mission is to boost competitiveness within all major industrial segments and to foster a close relationship with our customers thanks to the expertise of our employees and our global presence.
We think that you are a result- and collaboration oriented person with experience of software engineering from the automotive sector. You have good technical knowledge and a passionate interest in technology and cars. You are a team player that have strong communication skills, are able to act independently and take initiatives and have an excellent English language level, verbally and in writing. You have an ease of understanding context, are used to seek information and are not afraid to handle contacts with internal customers and/or suppliers.

Qualifications
- M.Sc. Electrical Engineering or equivalent. Focus area: Electric vehicle and battery technology
- Minimum 5 years’ experience of electrical propulsion systems and/or battery technology including BMS
- Experienced in modelling, simulation and function development with Matlab and Simulink
- Swedish and English (written and spoken)
As an analysis engineer you will be working with electrical propulsion systems for one of our customers within the automotive sector. You will be working with development of hybrid and electrical systems and sub systems, such as batteries, battery management, electrical drives, power supplies and chargers.

Ansök nu

Function Owner/System Designer - External Energy Systems

Läs mer Nov 18
Who are we?
Volvo Cars is a company on a mission; to bring traditional car manufacturing into a connected, sustainable and smart future.
Since 1927, we have been a brand known for our commitment to safety, creating innovative cars that make life less complicated for our consumers. In 2010, we decided to transform our business, resulting in a totally new generation of cars and technologies, as well as steady growth and record sales. Today, we’re expanding our global footprint in Europe, China and the US, and we’re on the lookout for new talent.
We are looking for innovative, committed people to join us in this endeavour and create safe, sustainable and connected cars. We believe in the power of people and will challenge and support you to reach your full potential.

In 2020 Volvo Cars released its first fully electric vehicle, the XC40 Recharge, with ambitions to electrify its entire line-up by 2030. Electrification of the vehicle and the entire automotive business is at the core of Volvo Cars strategy and one highly prioritized area within the Company. While this transition is in line with our core value of sustainability, we recognize electric vehicles are only part of the equation when it comes to sustainable mobility. As such, we wish to offer our customers a convenient way to optimize the flow of energy in their homes, thereby reducing their carbon footprint and their electricity bill.  
About us
Join us as Function Owner/System Designer within the Charging ART. We are responsible for the development of competitive charging solutions ranging from the on-board charger and DC/DC converters in the vehicles to charging cables, wall boxes and external energy systems like solar cells, energy management and energy storage. The team is the core competence centre in Northern Europe regarding Charging solutions. 
The on-board charger (OBC) is essential for electrified vehicles, it holds the functionality to charge the traction battery from the grid, and it is for sure of highest importance in a pure electric vehicle. AC- and DC-charging are in current projects and technologies like smart charging and wireless charging is around the corner. The DC/DCs converts energy from the traction battery to the low voltage system for suppling all the 12/48V power consumers in the car.
The external energy system area is growing and will play a more important role for Volvo Cars going forward. The ambition is that our customers shall have the opportunity to charge their vehicles in a sustainable and safe way, and the possibility to integrate with smart energy management systems.
What you will do
As a Function Owner/System Designer you will lead and coordinate the functional/system development work within an area concerning energy solutions in general and such charging related solutions. You will need high competence and drive in developing energy efficient solutions that are integrated in a seamless way. Integration is both in technical terms towards the electric grid and the car but also towards the customer to create a leading user experience. Innovative solutions within a highly competitive segment are required and expected from you.
Since this is still a somewhat immature area of technology without set standards the legal and regulative aspects is of high importance. As many different stakeholders are involved in this area of technology, data handling and related technologies are highly interlinked. 
You will also contribute to the program-level vision, roadmap, and content presentations. 
You and your skills
• BSc/MSc or several years of relevant experience
• Experience within energy system solutions, both hardware and software development
• Experience from functional development and system integration
• Knowledge within data communication protocols, e.g. ISO 15118, OCPP.

Meritorious:
• Experience within home energy systems, like energy management/solar power/energy storage is highly meritorious
• Knowledge of grid codes and their implications is meritorious
• Experience working with optimization algorithms is meritorious
• Experience working as an electrical design engineer in automotive industry is meritorious
• Leadership experience, i.e., as a scrum master or similar technical lead is meritorious 
Who are you?
You are passionate about energy solutions and cars, both from a customer and technical point of view. You have a high level of engagement and a strong enthusiasm. You enjoy cross-functional work and networking, as collaboration with internal and external stakeholders will be a big part of your daily work. If you like to be structured and have organizational skills it will help you to be more efficient in this position. You prefer a supportive and coaching way when guiding the development in the desired direction. 
How to learn more and apply
For questions about the position, please contact hiring manager, Jacob Edvinsson, Manager System development Charging and Power at jacob.edvinsson@volvocars.com
For questions regarding the recruitment process, please contact Kristin Lövgren at kristin.lovgren@volvocars.com. Please note that applications via email will not be handled. You are welcome to apply via the link below as soon as possible but no later than 2021-12-05.

Ansök nu

Cost Engineer for client within automotive industry

Läs mer Nov 3
We are looking for a Cost Engineer for our client in the automotive industry. You have experience of the processes and materials in relation to production of electronics. This means experience from the manufacturing process and technology around areas like propulsion, ADAS, Infotainment and various other areas. The main responsibility would be manufacturing and skills of the knowhow of the components in these kinds of systems.
You should have knowledge of the process and production times, assembly methods and of how production setups for different parts are done and analyze costs and potential savings.
Skills required:
Minimum a B.Sc. in electronics or electro mechanics engineering or equivalent
You work in a structured and organized way
Skilled in the financial aspects of costs
Fluent in English both spoken and written
Team player
Experience required:
You have worked in the area of manufacturing, sales engineering, or product development within the automotive industry for several years.
Personal Skills:
Excellent communicational skills and ability to work in a global environment with various cultures and languages. Flexible and can easily adapt.
Additional info:
We schedule interviews on a rolling basis so do not wait until end date.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Academic Work Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Academic Work Sweden AB .

Administratör till innovativt företag

Gruppledare för kontorspersonal
Läs mer Nov 25
Vi söker dig som trivs i en administrativ och koordinerande roll med stort kundfokus. Nu finns möjligheten för dig som vill ha meriterande erfarenhet inom administrativa uppgifter och få möjlighet att växa hos ett innovativt och nytänkande bolag. Välkommen med din ansökan redan idag – vi tillämpar löpande urval.

OM TJÄNSTEN
Nu söker Academic Work för vår kunds räkning dig som vill bygga på din arbetslivserfarenhet inom koordinering och administration hos ett nytänkande bolag inom automotive- industrin. Vår kund är ett bolag i framkant vad gäller effektivisering av bilanvändandet och i denna tjänst kommer du att tillhöra ett team som ansvarar för provkörning av deras bilar som sätter strategier för hur testdrive ska fungera framåt.

Du kommer att tillhöra vår kunds orderavdelning där goda samarbeten och kundservice står i fokus. I denna roll kommer du bland annat att hantera orderläggningar och bokningar från kunder. Vidare kommer du att jobba i nära samarbete med din närmaste kollega men med mycket eget ansvar där det krävs att du är kreativ, självgående och problemlösande. Utöver detta tror vi att det är viktigt att du är stresstålig och van vid att jobba i en kommunikativ roll då du kommer ha många kontaktytor.

Detta är ett konsultuppdrag som initialt kommer löpa fram till april, men med goda chanser till förlängning. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
* Administrativa arbetsuppgifter såsom att hantera orders och information i systemen
* Sammanställa samt kontakta rätt personer för att få information
* Driva kommunikation i affärssystemen och de olika avdelningarna
* Du kommer att få vara med och utveckla och utvärdera rollen

VI SÖKER DIG SOM
* Har en eftergymnasial utbildning inom admin, ekonomi eller motsvarande alternativt tidigare erfarenhet av en liknande roll
* Har god systemförståelse
* Har tidigare erfarenhet av orderhantering
* Är driven och nyfiken

Det är meriterande om du:
* Har arbetat i systemet Microsoft dynamics

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper i rekryteringsprocessen. Vi ser att du som söker tjänsten är flexibel, noggrann och systematisk. I det dagliga arbetet är du självständig och strukturerad och gillar att jobba med stora mänger data. Som person har du lätt för att samarbeta och trivs med många kontaktytor då du kommer att arbeta tätt med både interna och externa parter.

Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid, initialt till april med god chans till förlängning
* Placering: Göteborg
* Lön: Timbaserad månadslön
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Ansök nu

Studerande IT-tekniker på deltid till världsledande företag!

Servicetekniker, data
Läs mer Nov 29
Nytt
Pluggar du en teknisk utbildning på Chalmers eller Göteborgs Universitet? Är du på jakt efter ett deltidsjobb där du kommer arbeta med att säkerställa virusskydd på en världsledande aktör inom teknisk produktion? Då kan det vara dig vi letar efter, sök redan idag eftersom tjänsten tillsätts löpande!

OM TJÄNSTEN
Nu söker Academic Work för vår kunds räkning en dataintresserad student som vill komma in på ett kortare uppdrag under cirka två månader. Företaget är en världsledande tillverkare av tekniska komponenter och präglas av en internationell och händelserik miljö. I rollen kommer du jobba undersökande och administrativt med företagets PC-maskiner, för att säkerställa vilka antivirusversioner och datorkonfigurationer dessa har. Eftersom bolaget är internationellt kommer du även få ha kontakt med leverantörer på svenska så väl som engelska.

Du erbjuds


* En möjlig ingång på ett världsledande företag inom nya tekniker
* En flexibel roll som kan kombineras tillsammans med dina studier


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
* Samla in information kring olika antivirusversioner till olika datorkonfigurationer på företagets Windows PC-maskiner
* Kontrollera maskiner på annan ort genom att vara i kontakt med företagets datorleverantörer
* Sammanställa information över installation, uppdatering och inställningar
* I alla ovanstående uppgifter kommer du arbeta på ett självständigt och initiativtagande sätt

VI SÖKER DIG SOM
* Studerar en teknisk eftergymnasial utbildning åtminstone till juni 2022
* Är obehindrad i svenska och engelska eftersom båda språken används i det dagliga arbetet
* Har en god teknisk förståelse och kunskap i att hantera Windows PC-maskiner

Som person är du:
* Självgående
* Strukturerad
* Noggrann

Övrig information


* Start: Januari – cirka 2 månader framåt med chans till förlängning för rätt person.
* Omfattning: Deltid, cirka 16-20 timmar i veckan
* Placering: Mölnlycke, Göteborg
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Ansök nu

Logistikkoordinator till Nordic Bulkers!

Speditör
Läs mer Nov 27
För dig med ett brinnande intresse för transport och logistik kan detta vara det perfekta jobbet för dig! Vi söker dig som motiveras av att arbeta i en logistiktjänst som innebär arbete med hela kedjan. Nordic Bulkers är ett bolag som värderar lojalitet och goda samarbetsrelationer, låter det som något för dig? Varmt välkommen med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
Nordic Bulkers är ett bolag som satsar långsiktigt på sina medarbetare och söker därför dig som ser dig långsiktigt i tjänsten. I rollen som logistikkoordinator kommer du arbeta i deras största affärsområde som är indelat i två team bestående totalt av 12 logistikkoordinatorer. För att säkerställa bästa möjliga start kommer du få upplärning på plats för att därefter kunna arbeta hemifrån till viss del.

Du erbjuds


* Möjlighet att arbeta med multimodala transporter och ansvara för hela logistikkedjan
* Arbete i team med eget ansvar för specifika transportflöden
* En arbetsplats med högt i tak, bra stämning och gemenskap där gemensam frukost, lunch och aw är exempel på vanliga aktiviteter


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och anställning sker direkt hos Nordic Bulkers.

ARBETSUPPGIFTER
Som logistikoordinator kommer du ansvara för trafiker inom Europa med fokus på kundens transporter mellan Norden och övriga Europa. Det handlar om att boka och planera transporter med tillhörande terminalaktiviteter med hjälp av externa operatörer på väg, järnväg och sjö. I rollen har du kontakt med både kunder och leverantörer avseende såväl de operativa som ekonomiska delarna.

VI SÖKER DIG SOM
* Har en färdigställd utbildning inom logistik/spedition, ekonomi eller motsvarande erfarenhet inom området.
* Har mycket goda kunskaper i Excel
* Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska då arbetet sker på dessa språk.

Det är meriterande om du:


* Har arbetat i en liknande roll tidigare, gärna inom spedition, ekonomie eller flödesplanering.


Som person är du:


* Serviceinriktad
* Noggrann
* Strukturerad
* Samarbetsvillig


Övrig information


* Start: Omgående eller enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid, tillsvidare med 6 månaders provanställning
* Placering: Göteborg, Gullbergs Strandgata 6
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Nordic Bulkers önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer på Nordic Bulkers hemsida Här!

Ansök nu

Tekniskt intresserad innesäljare till voestalpine

Innesäljare
Läs mer Nov 27
Intresserad av att satsa på en roll som innesäljare? Har du ett stort tekniskt intresse och trivs som allra bäst i nära kundrelationer är denna rollen för dig. Hos voestalpine ges du möjligheten att utvecklas inom företaget i en varierande roll och får lära dig mer om stålindustrin. Sök redan idag då urval sker löpande!

OM TJÄNSTEN
I Sverige arbetar voestalpine med att sälja Uddeholms produkter som är tillverkare av verktygsstål för industriella verktyg. På verket i Hagfors där de har sitt centralllager tillverkas Uddeholms produktportfölj bestående av bland annat verktygsstål och specialstål för maskinkomponenter.

Uddeholm består idag av totalt 55 anställda varav 20 som sitter på kontoret i Göteborg, Mölndal. I rollen som innesäljare kommer du ingå i ett team med fem kollegor som är ett vänligt, energifyllt och teknikintresserat gäng som längtar efter en ny kollega.

I rollen som innesäljare kommer du få arbeta operativt och de fokusområden du kommer arbeta med är teknik, sälj och administration. För att förstå företagets verksamhet och produktionsutvecklingen kommer du i rollen som innesäljare att ha stor nytta av ditt genuina intresse för teknik. Du kommer att tillhöra kontoret i Göteborg och arbeta med att ta emot och följa upp offertförfrågningar, administrera orderläggning från kund, ha nära kontakt med tillverkningen i Hagfors samt säkertställa att logistikflödet går enligt plan. Som innesäljare får du ta en del av fördelningen på inkommande offertförfrågningar/orders som görs av teamet. Du kommer även tilldelas ansvar för den redan väl etablerade kundstocken som i dagsläget är fördelad på de nuvarande kollegorna.



Du erbjuds


* Att få bli en del av ett företag där kollegorna trivs och har roligt tillsammans där exempel på aktiviteter kan vara allt ifrån fredagsfika till gemensamma evenemang
* Ett individanpassat ledarskap och utvecklingsplan som du sätter upp tillsammans med din chef där du har stor påverkan på din egen vardag och utveckling utifrån intresse och kompetens
* Bra förmånspaket i form av friskvårdsbidrag, hemarbete vid behov samt sommartid från maj till augusti


ARBETSUPPGIFTER
Dina primära arbetsuppgifter kommer vara att:
* Leverara en högklassig service mot kunderna genom att ha en nära kontakt och vara lösningsorienterad
* Hantera och följa upp offertförfrågningar
* Hantera inkommande ordrar som fördelas mellan innesäljarna på enskilda kontoren
* Ha flera interna kontaktytor mot centrallager och produktionen för specialbeställda verktyg
* Ha hand om administration gällande orderhantering och leveranser av produkterna mot kund

VI SÖKER DIG SOM
* Har en utbildning som högskoleingengjör inom bygg eller civilingenjör
* Har ett tekniskt intresse
* Har goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift

Det är meriterande om du:
* Har erfarenhet av en liknande roll som innesäljare
* Har erfarenhet av SAP
* Har arbetat i CRM-systemet Salesforce

Som person är du:


* Ansvarstagande
* Initiativtagande
* Serviceinriktad
* Problemlösande


ÖVRIG INFORMATION


* Start: Enligt överenskommelse
* Omfattning: Tillsvidare
* Lön: Fast månadslön
* Placering: Mölndal
* Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Academic Work men du kommer anställas direkt hos voestalpine.
* Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och voestalpines önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic Work


INFORMATION OM FÖRETAGET
voestalpine är en globalt ledande stål- och teknikkoncern med en unik kombination av material och bearbetningsexpertis. voestalpine har cirka 500 koncernbolag i mer än 50 länder på alla fem kontinenter. Med sina premiumprodukter och systemlösningar är de en ledande partner till fordons- och konsumentvaruindustrin samt flyg- och olje- och gasindustrin. De är även världsmarknadsledare inom järnvägssystem, verktygsstål och specialsektioner.

Ansök nu

Labbassistent till IVL Svenska Miljöinstitutet!

Laboratorieassistent
Läs mer Nov 27
Studerar du kemi och vill ha ett meningsfullt arbete vid sidan av dina studier? Ser du dessutom dig själv som en noggrann person som vill lära sig mycket nytt? Då kan detta vara tjänsten för dig. IVL Svenska Miljöinstitutet söker just nu två laboratorieassistenter på deltid med start omgående. Ansök redan idag – vi tillämpar löpande urval.

OM TJÄNSTEN
IVL Svenska Miljöinstitutet har Sveriges bredaste miljöprofil. Till skillnad från många andra aktörer förenar de tillämpad forskning och utveckling i nära samverkan med näringslivet och det offentliga. Deras uppdrag vilar på vetenskaplig grund vars forskning präglas av tvärvetenskap och systemtänkande. Eftersom företaget är en viktig aktör inom miljöanalys kommer du få arbeta med meningsfulla arbetsuppgifter som kommer ha stor påverkan på miljö i Sverige.
IVL’s kontor är placerat i centrala Göteborg och på den aktuella avdelningen är det i dagsläget 17 kollegor där goda samarbeten står i fokus. Du kommer att få en god introduktion till tjänstens olika moment där en senior kollega kommer introducera och agera bollplank för att skapa de bästa förutsättningarna för dig att lyckas i rollen.

Du erbjuds


* Upplärning och körkort för ackrediterade labb
* En långsiktig tjänst vid sidan av studierna där du om alla parter är nöjda kan bli erbjuden både sommarjobb och jobb efter studierna
* Upplärning och fadder på plats i labbmiljö
* Praktisk erfarenhet av labbarbete


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
* Förbereda, rengöra samt återställa provutrustning
* Preparering av filter och montering av dessa i provtagare för miljöprovtagning
* Filtrering av vattenprover
* Registrering av labbdata i ett labbdata system
* Bestämning av partikelanalys PM 10 och PM 2.5

VI SÖKER DIG SOM
* Studerar andra året eller senare på en eftergymnasial utbildning inom kemi, det är meriterande om du har inriktning inom analytisk, organisk, eller oorganisk kemi
* Har erfarenhet av att arbeta i labbmiljö
* Har utbildning i labbsäkerhet
* Har ett intresse för laboratoriearbete och ser en framtid inom detta
* Är obehindrad i svenska och engelska eftersom båda språken används i det dagliga arbetet

Som person är du:
* Strukturerad
* Noggrann
* Ansvarstagande

Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Deltid, tillgänglig 10 timmar i veckan men varierar mellan veckor
* Placering: Aschebergsatan 44
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Ansök nu

Speditör till Bertling!

Speditör
Läs mer Nov 27
Har du erfarenhet av spedition och vill ta dig an nästa utmaning? Är du en noggrann problemlösare som vill bidra med din kompetens inom spedition? Nu söker Bertling en speditör med möjlighet till en flexibel och ansvarstagande roll där du arbetar både operativt och kommersiellt. Har du erfarenhet av projektlogistik eller specialtransporter är det här rätt tjänst för dig, sök redan idag då urval sker löpande!

OM TJÄNSTEN
F.H. Bertling har en drygt 150-årig historik på den globala transportmarknaden, sedan Friedrich Heinrich Bertling startade sitt rederi i Lübeck år 1865. Sedan dess har företaget vuxit stadigt till över 700 anställda på ett 60-tal kontor runt om i världen. Förutom rederiverksamheten har de numera även verksamhet inom traditionell spedition, där projekt- och specialtransporter utgör den största delen av företaget.

Bertling i Sverige etablerades 1991 i Göteborg och det nuvarande huvudkontoret är beläget i Sävedalen, där ett 40-tal kollegor arbetar. Härifrån erbjuder de ett komplett paket av tjänster inom bil-/sjö-/flygspedition. I denna tjänst kommer du arbeta med projektspedition i ett team på fyra personer. Tjänsten är platsoberoende vilket innebär att du har möjlighet att arbeta hemifrån eller på Bertlings kontor i Sävenäs.

Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Academic Work men du kommer att anställas direkt hos Bertling.

Du erbjuds


* Möjlighet att resa över hela världen
* Flexibelt arbete med frihet under ansvar
* Chansen att bidra till bolagets utveckling


ARBETSUPPGIFTER
I din roll som speditör till Bertling kommer du koordinera logistiken kring flöden och transporter. Tillsammans med dina kollegor arbetar ni för att erbjuda god service till både kunder och leverantörer. Kunderna är i regel stora industriföretag och leverantörerna består av rederier, åkerier och flygbolag. Det förväntas att du hanterar en bokning från början till slut och därigenom kan ta egna beslut.

Som speditör hos Bertling kan det förekomma resor i arbetet som uppskattas till ungefär 10-15 dagar per år.

Du kommer bland annat:


* Ha daglig kontakt med kunder och leverantörer
* Arbeta i en dynamisk miljö med operativt och kommersiellt arbete
* Hantera exporter och bokningar från Sverige eller EU


VI SÖKER DIG SOM
* Har minst 2 års erfarenhet inom spedition, gärna inom sjöspedition och exportinriktat.


* Vi ser gärna att du har erfarenhet av specialtransport eller projektlogistik, specificera gärna detta i din ansökan.
* Kan obehindrat kommunicera på svenska och engelska i tal och skrift


Det är meriterande med ytterligare språkkunskaper.

Som person är du:


* Flexibel
* Noggrann
* Relationsskapande
* Självgående


På Bertling jobbar vi med frihet under ansvar vilket innebär att du är självgående, ansvarstagande och flexibel. Eftersom kundkontakt är en ytterst central del ser vi att du är bra på att bygga och upprätthålla relationer, nya som befintliga. Det är även stort fokus på noggrannhet då det krävs korrekt återrapportering till kund. Vidare söker Bertling en person som gärna vill bidra till avdelningens utveckling och kommer med förslag på förbättringar och möjligheter.

Övrig information


* Start: Enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid
* Lön: Marknadsmässig
* Schema: Kontorstider
* Placering: Industrivägen 6, 433 61 Sävedalen


Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Bertlings önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Bertling här!

Ansök nu