Göteborg: Controller till ALTEN Göteborg

Hitta ansökningsinfo om jobbet Controller till ALTEN Göteborg i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2021-11-25 // Varaktighet: Heltid

Vill du vara en viktig del av en stor ekonomifunktion inom ett globalt företag som står inför nya, spännande utmaningar? Har du dessutom tidigare erfarenhet av controlling? Då har vi tjänsten för dig! Som Controller blir du det senaste tillskottet till vår ekonomiavdelning som i dagsläget utgörs av cirka 40 personer inom redovisning, projekthantering, controlling och lön, där du blir en del av vårt controllingteam. I dagsläget består teamet av sju personer.

Som Controller kommer du bland annat att:
- Vara involverad i arbetet med budget och forecast
- Arbeta med kommunikation kring och uppföljning av verksamhetens mål kopplade till ALTEN Groups strategi
- Analysera KPI:er för att övervaka företagets lönsamhet
- Vara delaktig i bokslutsprocessen, där du hjälper till att garantera pålitliga siffror
- Hjälpa till att utveckla och förbättra affärssystemet och vårt Business Intelligence system (Power BI)
- Genomföra Ad-hoc-analyser

Vi söker dig som:
- Har en kandidat- eller masterexamen inom ekonomi
- Har minst 2 års erfarenhet av controlling
- Har mycket goda kunskaper i Excel och god förmåga att hantera stora mängder data
- Behärskar både svenska och engelska på professionell nivå i såväl tal som skrift

Oavsett dina erfarenheter är din personliga lämplighet viktig eftersom vi vill att du ska trivas och utvecklas tillsammans med oss. Vi tror därför att du är driven och bra på att ta egna initiativ. Du har en god analytisk förmåga och du har ett stort intresse för controlling och affärssystem. Vidare trivs du med att arbeta i team och med det menar vi att du är bra på att samarbeta och kommunicera på ett prestigelöst och serviceinriktat sätt – både mot närmsta kollegorna och mot verksamheten. Du har ett strukturerat arbetssätt och stark problemlösningsförmåga.

Varför ska du välja ALTEN?
Som ett av Europas ledande konsultbolag som dessutom växer kan vi erbjuda dig en föränderlig och dynamisk arbetsmiljö. Hos oss finns möjlighet att göra intern karriär inom vår ekonomiavdelning, både mellan olika avdelningar men även mot ledarskapshållet, vilket vi gärna ser att du har ett intresse av. Eftersom vi är ett internationellt bolag finns även möjligheten att utvecklas och göra karriär internationellt. Vi har flertalet förmåner såsom friskvårdsbidrag och arbetstidsförkortning samt en trevlig arbetsmiljö i nya lokaler i centrala Göteborg.

Vid frågor kring tjänsten eller processen, kontakta HR Partner Kevin Jakobsson på kevin.jakobsson@alten.se. Välkommen med din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Financial controller

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Financial controller.

Financial Controller till Bräcke diakoni i Göteborg

Läs mer Nov 25
I snart 100 år har Bräcke diakoni arbetat inom omsorg av särskilt utsatta människor och tagit ansvar för att i samhället stå upp för människovärde och mänsklig värdighet. Idag sker det i ett 40-tal verksamheter inom områdena hälso- och sjukvård, funktionshinder, äldreomsorg samt hotell och restaurang. Vi omsätter ca 900 milj SEK, har över 1100 medarbetare och fortsätter att växa och utvecklas. Bräcke diakoni finns på ett flertal orter i Sverige med huvudkontor i Göteborg. Läs gärna mer på www.brackediakoni.se

Nu har du chans att få bli en del av vår organisation där utvecklingen går snabbt, medarbetarna engagerade och möjligheterna är många!

ROLLEN
Som Financial controller har du en nyckelroll inom ekonomifunktionen och kommer vara högst delaktig i den fortsatta utvecklingen för att möta framtidens krav. Du kommer ha ett helhetsansvar för redovisningen och den externa rapporteringen för Bräcke diakoni. I tjänsten ingår det också att vara controller för driftområde Fastighet och Hotell, våra stödfunktioner samt vår projektverksamhet. Vidare ansvarar du för att utveckla och effektivisera rutiner och arbetssätt genom att införa ny teknologi som gör det möjligt att automatisera och digitalisera våra processer. Utvecklingsarbetet kommer att medföra förändringar för våra verksamheter och du kommer att ansvara för de utbildningsinsatser som behöver göras. Tjänsten är placerad på kontoret i Göteborg och du rapporterar till ekonomichef.

I tjänsten ingår:

• Övergripande ansvar för koncernredovisning/konsolidering
• Säkerställa att lagar och regler inom det finansiella området följs samt att interna processer och rutiner efterlevs
• Implementation av nya redovisningsstandarder
• Ansvara för rapporteringen vid månads- och årsbokslut
• Framtagande av externa rapporter såsom t ex årsredovisning
• Ansvara för skatt inkl. inkomstdeklarationer och momsdeklarationer
• Delaktig i budget och prognosarbete
• Koordinera extern revision och kontaktperson gentemot revisionsbyrå
• Ledande roll i övriga förekommande projekt och aktiviteter

VEM ÄR DU?
Vi söker dig som har en akademisk examen och 5-10 års erfarenhet från liknande roll med komplexa redovisningsfrågor, koncernredovisning samt rapportering. Vidare har du mycket goda kunskaper i både skatte- och momsregler. Du ska vara analytisk, strategisk och självständigt kunna jobba med förändringsarbete nära verksamheten. Väsentligt för rollen är du har erfarenhet av att utveckla, effektivisera och automatisera processer och arbetssätt och vi ser gärna att du har erfarenhet av ledarskap. Du är strukturerad samt har en god förmåga att prioritera. För rätt person kan den här rollen växa med det egna intresset och ambitioner. Du är systemintresserad, goda kunskaper i Office 365 samt behärskar svenska i tal och skrift.

PERSONLIGT
Du har en vilja att utvecklas i din roll och bör vara kommunikativ, social och ha lätt för att knyta kontakter. Du är lugn och trygg samtidigt som du gillar att arbeta i en föränderlig och komplex verksamhet och mot många kontaktytor i den stora organisationen.

VI ERBJUDER
Hos oss på Bräcke diakoni, en idéburen stiftelse, får du inte bara möjlighet till ett spännande och utvecklande jobb, utan också en möjlighet att bidra till vår vision om ett medmänskligare samhälle. Stiftelsen befinner sig just nu på en spännande resa, vi utvecklas och satsar stort inom vårt område.

ANSÖKAN/KONTAKT
Vi samarbetar med rekryteringsföretaget Your Talent i denna rekrytering. Ansök på www.yourtalent.se För ytterligare information om tjänsten vänligen kontakta rekryteringskonsult Johan Sjöberg på 0761-709851 johan.sjoberg@yourtalent.se eller Kristina Wallin Borg 0735-168724 kristina.wb@yourtalent.se

Ansök nu

Financial Controller till Interimsuppdrag 9 månader, Göteborg

Läs mer Nov 16
Underkonsult, giggare eller interimskonsult - benämningen är inte det viktigaste för oss utan det är du! Vi på Jerrie samarbetar alltid med noga utvalda personer oavsett om de är interna medarbetare, externa samarbetspartners eller erfarna underkonsulter. Nu finns möjlighet för dig som är underkonsult med eget bolag att få vara en del av vårt konsultnätverk och gå ut på ett spännande interimsuppdrag hos en av våra kunder.

Jerrie ingår tillsammans med Maquire och Tidwell i Maquire Group. Vi rekryterar de bästa ledarna till ledningsgruppen, de vassaste specialisterna i nivån därunder och har även verktyg för att få dem att arbeta effektivt i sina ledningsgrupper och team. Allt för att hjälpa kunderna att uppnå sina mål och visioner och få sina team att uppnå sin fulla potential.

Vi söker nu en Financial Controller för Interimsuppdrag hos kund i Göteborg med tillsättning snarast. Här får du arbeta nära CFO och kommer snabbt se effekterna av ditt arbete. Uppdraget löper ca 9 månader.

Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat:

• Deltagande i finansiella projekt tillsammans med företagets centrala ekonomifunktion. Detta avser dels en fusion och dels BI relaterade projekt inom det finansiella området
• Vid behov, deltagande vid upprättande av månatliga koncernbokslut
• Sammanställa och rapportera internt till ledningsgrupp samt moderbolag
• Övergripande analyser och utredningar inom det finansiella området
• Medverka i bolagets planeringsprocesser för budget, prognos
• Löpande kontakter med bolagets dotterbolag; redovisningsfrågor, support och analyser samt ekonomisk uppföljning av projekt

Din bakgrund/kunskap innefattar:

• Akademisk examen inom ekonomi
• Några års erfarenhet från kvalificerat arbete inom redovisning och rapportering på koncernnivå, gärna från en större internationell koncern.
• God systemvana och goda kunskaper i Excel
• Du har eget bolag med tillhörande F-skattsedel

Har du frågor om uppdraget kontakta Pierre Sander på 0763-413 411 alternativt pierre.sander@jerrie.se. Vi tar emot ansökningar löpande.

Ansök nu

Financial Controller sökes till ett av världens snabbast växande IT-företag

Läs mer Sep 28
Nu söker vi dig en Financial Controller till ett av världens snabbast växande IT-företag! Du kan ansöka till tjänsten antingen som interimskonsult eller för att bli anställd. Välkommen med din ansökan!


FÖRETAGET
Vår kund är verksamma i IT-branschen och har utvecklat en lösning för web hoasting och webbutveckling som växer snabbt. Idag är företaget ett av de snabbast växande IT-företagen i världen med kontor England, Sverige, Norge, Litauen, Spanien, USA, Bulgarien, Mexiko och Indien.
Företaget har över 200,000 kundkonton och anställda som arbetar från tre olika kontinenter, och en omsättning på ungefär 210 MSEK.
Verksamheten och kunderna finns idag i flera länder och växer starkt. Nu behövs en nyckelperson som kan fylla den lediga tjänsten som Financial Controller. För tjänsten går det bra att antingen arbeta interimskonsult eller ta en fast anställning hos kunden ifråga. Hos kunden kommer du ha en viktig roll i ett snabbt växande företag och på en ekonomiavdelning med högt tempo.
Det är viktigt att du har erfarenhet av arbetet sedan tidigare, men fokus kommer främst läggas på att du snabbt kan lära dig nya arbetssätt och metoder snabbt samt omsätta dessa i praktiken med goda resultat. Om du är rätt person kommer arbeta både med de vardagliga arbetsuppgifterna och bit för bit ta dg an fler uppgifter så att du växer i din roll i verksamheten.


OM DIN ROLL
Idag är företagets redovisning outsourcat till en samarbetspartner. Ditt ansvar kommer främst innefatta ekonomiska kontroller, rapportering och samarbeten mellan sex bolag i koncernen, såsom:
Hantering av samarbetspartner och månadsrapportering
Kontroll av balanser i dotterbolag och avstämningar, inklusive kundfordringar och intern fakturering
Lönehantering
Kassaflödesprognos och rapportering
Allmän administration och bokföringshantering
Processdokumentation
Revision, skatt och efterlevnadskrav
Prognoser för fakturering till ekonomichef och KPI-mätvärden



KVALIFIKATIONER
För att trivas bra i rollen som Financial Controller behöver du följande kompetens:
Stark teknisk redovisningskunskap
Erfarenhet från högre nivå inom en kommersiell och datafokuserad miljö i stark tillväxt
Lösningsorienterad med goda meriter i att driva processförbättringar
Engagerad och analytisk med ett pragmatiskt förhållningssätt och starkt fokus på detaljer
Goda kunskaper i MS Excel, samt goda numeriska och analytiska förmågor
Mycket god kommunikationsförmåga (skriftligt/muntligt) i svenska och engelska



MERITERANDE
Vi värderar högt att du:
Tycker det är roligt att arbeta i en fartfylld miljö
Vill bidra till en härlig stämning och har en positiv attityd

Ansök nu

Financial Master Data Specialist

Läs mer Nov 19
Group Accounting & Consolidation is a function within Group Reporting Tax & Control with responsibility for governance of the Volvo Group consolidation process, development and implementation of accounting policies (IFRS) for the Volvo Group and the external financial reporting including related processes. This responsibility includes ownership of accounting instructions, timetables and structures in financial systems.


The position
Data is the new gold!


Do you want to be a part of Volvo Groups journey towards becoming a fully operational data driven company by the year of 2030? Then this is the position for you.


We are looking for a person that would like to work in a changing environment with exiting opportunities and is eager to strive for automatization and digitalization. Instead of focusing on administrative work, you will focus on data quality and analysis.

As a Financial Master Data Specialist, you will act as consultant to the business within Volvo Group to help create the best set-up of Master data in our financial solutions for securing the quality. You will be involved in business changes that are reflected in the data, including M&A:s and other exciting projects. Therefore, you will need a holistic view of the end-to-end process and the ability to evaluate different scenarios for delivering the best possible set-up.

You will be responsible for the delivery of Master data to our financial solutions and all connected processes. Your responsibility will also be to define and implement policies and procedures for the operational and administrative management of data. You will work in a team with three colleagues, but you will have a close collaboration with other stakeholders in the end-to-end financial reporting process.


The Financial Master Data Specialist reports to VP Head of Group Accounting & Consolidation.


Core responsibilities:
Secure the delivery of Master data to our financial solutions
Responsible for day-to-day maintenance of Master data
Responsible for data quality
Responsible for developing, defining and implementing efficient processes
Support business in defining optimal master data set-ups to follow their operations



Your profile:
Academic degree in Accounting or similar
Minimum of 2 years work experience, preferably within consolidation
Experience from Master Data Management is desirable
Collaboration skills
Excellent communication skills, including the capability to communicate to different audience (technical and non-technical)
Fluent in English and Swedish, both verbal and written



Who are you?
To be successful in this position:
You have a solution-oriented mindset and a can-do attitude
You have an interest for the business
You are proactive and not afraid to ask the clarifying questions for best outcome
You are curious and want to learn new things
You have an open attitude to work in a changing environment (flexible)
You are proud to deliver on time and with high quality
You are a team player, and you contribute with good team spirit



For further information please contact:
Anki Walldén, VP, Group Accounting & Consolidation, +46 73 902 15 57
Håkan Persson, HR Business Partner, +46 31 3223102


Kindly note that due to GDPR, we will not accept applications via mail. Please use our career site.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Alten Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Alten Sverige AB .

Automotive- Lead engineer

Fordonsingenjör
Läs mer Nov 22
ALTEN in Gothenburg is now looking for Lead engineers with experience in the automotive industry!

 

As a consultant at ALTEN, you will get the genuine team feeling at your assignment but also a wonderful togetherness at ALTEN. Through our different internal networks, such as ALTEN Sports and Women@ALTEN you will get the opportunity to drive topics and activities that are close to your heart, together with your colleagues. All activities are of course optional. Work life balance is our top priority. We also have a collective agreement and other benefits like pension, insurances and wellness grants.

Requirement:

- Lead engineer or Team lead experience within mechanical product development in the automotive industry

- You have 5+ years of experience in the automotive industry

- User experience from Creo/Pro E is a big plus

- Great communicator and fluent in English and Swedish

- B.sc. or M.sc within relevant education

- Positive personal attitude and a Team player

We look forward to your application!

 

WHAT WE OFFER YOU

Every employee is equally valuable in the success of ALTEN! We are driven by making people grow and develop, which is why we offer you the opportunity to work with what you are truly passionate about. At ALTEN, we have a broad range of assignments at most of the leading companies in Sweden in several different sectors, to make it possible for your wishes to come true. We offer both national and international opportunities and together with your coaching manager, you build your career path so you constantly are able to develop and achieve your goals and dreams!

Ansök nu

Juniora projektledare till inhouse team

Fordonsingenjör
Läs mer Nov 12
Vill du jobba på ett konsultbolag som utvecklar och levererar kompetens för världsledande företag? Då är ALTEN något för dig! Just nu söker vi på ALTEN efter juniora projektledare till ett inhouse team inom fordonsbranschen.

 

Vi letar efter dig som är positiv och driven med ett utåtriktat förhållningssätt. 

Du behöver också kunna agera självständigt och affärsmässigt. 

Givetvis har du ett genuint och äkta intresse för teknik och framförallt fordon! Vi kommer lägga stor vikt vid erfarenhet samt personlig lämplighet.

 

Vi söker efter dig som: 
- Har erfarenhet från Produktutveckling.

- Är bekant med CAD (Catia, Creo, SW/Inventor).
- Är bekant med Projektmodeller (XLPM, PROPS, Agila metoder).
- Har en civ. Ingenjörs alt. Högskoleingenjörsexamen.
 

För mer info kontakta gruppchef på ALTEN: Ajdin Pezic Ajdin.Pezic@alten.se

 

Varmt välkommen att skicka in din ansökan!

Vad vi erbjuder dig
Varje medarbetare är lika viktig i ALTENs framgång! Vi drivs av att se människor växa och utvecklas, därför skapar vi möjligheter att få arbeta med det man har passion för. På ALTEN har vi ett stort utbud av uppdrag hos flera av de främsta företagen i Sverige i flera olika branscher, där dina önskemål styr din väg framåt. Vi erbjuder såväl nationella som internationella möjligheter och tillsammans med din coachande chef bygger du din karriär så att du kan utvecklas och förverkliga dina mål och drömmar!

Som konsult får du både en teamkänsla i ditt uppdrag och en riktigt härlig gemenskap på ALTEN. Genom våra interna nätverk ALTEN Sports och Women@ALTEN ges du möjlighet att driva frågor och aktiviteter som just du brinner för, tillsammans med dina kollegor. Allt är självklart frivilligt. Balans mellan arbete och privatliv värderar vi högt. Självklart har vi kollektivavtal. Utöver detta har vi förmåner så som friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkringar.

WE BELIEVE IN GROWING TOGETHER.

Ansök nu

Emobility lead engineer/team leader

Elkonstruktör
Läs mer Nov 9
ALTEN in Gothenburg is now looking for a person with passion for teamleading/project managment and also electromobility. 

As a consultant at ALTEN, you will get the genuine team feeling at your assignment but also a wonderful togetherness at ALTEN. Through our different internal networks, such as ALTEN Sports, Women@ALTEN and ALTEN Innovation you will get the opportunity to drive topics and activities that are close to your heart, together with your colleagues. All activities are of course optional. Work life balance is our top priority. We also have a collective agreement and other benefits like pension, insurances and wellness grants.

Requirement:
- Project lead experience within the given field.
- Experience from propulsion, combustion engine and/or electric driveline.
- You have 5+ years of experience with electrification
- Experience of project lead.
- You can communication fluent in English and Swedish
- Creo/Pro E or Catia
- Product development process - automotive industry
- B.sc. or M.sc within relevant education.
Meritorious KDP, Scrum master, GDL and Kola. Hands on experience.

We look forward to your application!

What we offer you
Every employee is equally valuable in the success of ALTEN! We are driven by making people grow and develop, which is why we offer you the opportunity to work with what you are truly passionate about. At ALTEN, we have a broad range of assignments at most of the leading companies in Sweden in several different sectors, to make it possible for your wishes to come true. We offer both national and international opportunities and together with your coaching manager, you build your career path so you constantly are able to develop and achieve your goals and dreams!

WE BELIEVE IN GROWING TOGETHER.

Ansök nu

Aftermarket Engineers for the Automotive Industry

Fordonsingenjör
Läs mer Nov 9
We are now looking for people who wants to take the next step in their professional career and be part of developing the Aftermarket services for future brands in the automotive and commercial vehicles industry. In your job you will work with, spare parts, service, method and diagnostics. Personal qualities such as ability to act independently and professionally are important, as well as to be a driving force and courage to challenge conventional wisdom. Of course you have a positive mindset and it’s also important to be a networking person with ability to create and maintain good relations. You are motivated when you are handed problems to solve and use your creativity to plan and enforce the projects you are dealt. Of course you also have a genuine interest for technology. You think that your wage should be related to your skills and further we share the responsibility with you to maintain and develop your competitive consultant profile through trainings and interesting assignments.

We would like to see that you at least have a couple of years’ of experience working on one or several of the areas below and that you also have an academic degree within relevant field.
Repair, method and service of different vehicles
Spare parts breakdown
Service and parts information
Technical documentation and drawings
Diagnostics
Accessories
Software such as Team Center, PDM link, Kola, GLOPPS, TechTool
Microsoft Office Package       

Proficient in English is required.

 

We look forward to your application!

 

What we offer you
Every employee is equally valuable in the success of ALTEN! We are driven by making people grow and develop, which is why we offer you the opportunity to work with what you are truly passionate about. At ALTEN, we have a broad range of assignments at most of the leading companies in Sweden in several different sectors, to make it possible for your wishes to come true. We offer both national and international opportunities and together with your coaching manager, you build your career path so you constantly are able to develop and achieve your goals and dreams!  

 

As a consultant at ALTEN, you will get the genuine team feeling at your assignment but also a wonderful togetherness at ALTEN. Through our different internal networks, such as ALTEN Sports, Women@ALTEN and ALTEN Innovation you will get the opportunity to drive topics and activities that are close to your heart, together with your colleagues. All activities are of course optional. Work life balance is our top priority. We also have a collective agreement and other benefits like Pension, Insurances and Wellness grants.

WE BELIEVE IN GROWING TOGETHER.

Ansök nu

Juniora projektledare & koordinatorer mot produktutveckling

Fordonsingenjör
Läs mer Nov 2
Vill du jobba på ett konsultbolag som utvecklar och levererar kompetens för världsledande företag? Då är ALTEN något för dig!  Just nu söker vi på ALTEN efter juniora koordinatorer och projektledare mot produktutveckling. Vi letar efter dig som har förmåga att agera självständigt och affärsmässigt! Vi ser gärna att du är positiv, driven och har ett utåtriktat förhållningssätt. Givetvis har du ett genuint och äkta intresse för teknik och framförallt fordon! Vi kommer lägga stor vikt vid erfarenhet samt personlig lämplighet.

 

Övergripande kunskaper;
- Erfarenhet från Produktutveckling.
- Bekant med Projektmodeller (XLPM, PROPS, Agila metoder).
- Driven, engagerad, social och orädd.
- Civ. Ingenjörs alt. Högskoleingenjörsexamen.
- Bekant med CAD (Catia, Creo, SW/Inventor).

 

För mer info kontakta gruppchef på ALTEN: Ajdin Pezic Ajdin.Pezic@alten.se

 

Varmt välkommen att skicka in din ansökan!

Vad vi erbjuder dig
Varje medarbetare är lika viktig i ALTENs framgång! Vi drivs av att se människor växa och utvecklas, därför skapar vi möjligheter att få arbeta med det man har passion för. På ALTEN har vi ett stort utbud av uppdrag hos flera av de främsta företagen i Sverige i flera olika branscher, där dina önskemål styr din väg framåt. Vi erbjuder såväl nationella som internationella möjligheter och tillsammans med din coachande chef bygger du din karriär så att du kan utvecklas och förverkliga dina mål och drömmar!

Som konsult får du både en teamkänsla i ditt uppdrag och en riktigt härlig gemenskap på ALTEN. Genom våra interna nätverk ALTEN Sports och Women@ALTEN ges du möjlighet att driva frågor och aktiviteter som just du brinner för, tillsammans med dina kollegor. Allt är självklart frivilligt. Balans mellan arbete och privatliv värderar vi högt. Självklart har vi kollektivavtal. Utöver detta har vi förmåner så som friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkringar.

WE BELIEVE IN GROWING TOGETHER.

Ansök nu

Engineers with Creo/Pro E experience

Produktutvecklare
Läs mer Nov 4
Are you the experience engineer in Pro E/Creo that we are looking for? Then you should read this job ad and apply today! This as a job ad for upcoming future assignment at ALTEN. At ATLEN you get the chance to develop while doing something that you are passionate about.

 

We are looking for a person who has the ability to both work independently but also have the social skills to be part of a team. You should have a “do mindset” and be positive to creating. We would like to see that you are interested in problem solving and are enthused to find creative solutions. Last but not least you MUST have a genuine interested in technology and the automotive business. You will be a represent for ALTEN at the customer site as well as a part of ALTENs development. Great emphasis will be places of personal qualities.

 

As a consultant at ALTEN, you will get the genuine team feeling at your assignment but also a wonderful togetherness at ALTEN. Through our different internal networks, such as ALTEN Sports, Women@ALTEN and ALTEN Innovation you will get the opportunity to drive topics and activities that are close to your heart, together with your colleagues. All activities are of course optional. Work life balance is our top priority. We also have a collective agreement and other benefits like Pension, Insurances and Wellness grants.

 

As a Creo/Pro E Engineer you will be responsible for develop and redesigning components towards the automotive industry within a specific area. You will also secure the quality of the components for future use. The work also includes continuous improvement of today´s products and processes. The tool you will be using is Creo/Pro E. You will work cross functionally in you every day work.

We are looking for you who has:
- 2 + year experience in Creo/Pro E
- Plastic or sheet metal knowledge
- Interest in the process of developing products
- Automotive know-how

 

What we offer you

 

Every employee is equally valuable in the success of ALTEN! We are driven by making people grow and develop, which is why we offer you the opportunity to work with what you are truly passionate about. At ALTEN, we have a broad range of assignments at most of the leading companies in Sweden in several different sectors, to make it possible for your wishes to come true. We offer both national and international opportunities and together with your coaching manager, you build your career path so you constantly are able to develop and achieve your goals and dreams!

 

As a consultant at ALTEN, you will get the genuine team feeling at your assignment but also a wonderful togetherness at ALTEN. Through our different internal networks, such as ALTEN Sports, Women@ALTEN and ALTEN Innovation you will get the opportunity to drive topics and activities that are close to your heart, together with your colleagues. All activities are of course optional. Work life balance is our top priority. We also have a collective agreement and other benefits like Pension, Insurances and Wellness grants.

 

WE BELIEVE IN GROWING TOGETHER.

Ansök nu