Göteborg: Undersköterska med erfarenhet sökes till Södra Högsbo Hemtjänst

Hitta ansökningsinfo om jobbet Undersköterska med erfarenhet sökes till Södra Högsbo Hemtjänst i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2021-11-25 // Varaktighet: Heltid

I Äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen gör vi insatser som leder till goda möten med dem vi är till för och med varandra. Med en kultur, förhållningssätt och styrning- och ledning i ständig utveckling skapar vi de bästa förutsättningarna.

Vi är ca 9 000 medarbetare som jobbar i hela staden och som gemensamt driver verksamheten varje dag. Vi har över 50 vård- och omsorgsboenden, 200 korttidsplatser, 30 öppna träffpunkter, hemtjänst till över 8 000 personer och hälso- och sjukvård till 15 000 personer varje år.

Vill du också jobba för en mer meningsfull vardag och service av högsta kvalitet för invånarna i Göteborg? Välkommen till en arbetsplats där vi bryr oss om varandra, arbetar tillsammans och tänker nytt. Vi är Göteborg.

ARBETSUPPGIFTER
Vill du vara med och bidra med dina kompetenser och skapa en meningsfull tillvaro för våra äldre? Har du yrkesstolthet och en vilja att utveckla och utvecklas tillsammans med andra? Då kan du vara den vi söker!

På Högsbo hemtjänstcentral är vi fyra hemtjänstenheter som samverkar med varandra och just nu söker Södra Högsbo hemtjänst tre undersköterskor. Södra Högsbo hemtjänst är en liten enhet där teamwork, god stämning och kollegialt stöd är på topp. Hos oss får du många positiva och engagerade kollegor att utbyta erfarenhet och kunskap med!

Att arbeta inom hemtjänsten innebär att utifrån varje omsorgstagares behov, stödja och skapa förutsättningar för en meningsfull vardag där varje persons egna resurser tas tillvara.
I arbetet ingår att vara kontaktpersonal och att utföra hälso- och sjukvårdande uppgifter utifrån delegering av sjuksköterska. I arbetsuppgifterna ingår även att bidra till en god samverkan med exempelvis anhöriga, kollegor, biståndshandläggare och hälso- och sjukvårdspersonal samt att aktivt bidra till en bra arbetsmiljö. I arbetet ingår att kunna arbeta i enlighet med Göteborg Stads rutiner gällande vårdtagare misstänkta och konstaterade i covid-19 utifrån rådande smittläge. I arbetsuppgifterna ingår även förmåga till social dokumentation i systemet Treserva samt att följa IBIC genomförandeplaner.

Vi erbjuder ett meningsfullt och omväxlande arbete med möjlighet att utvecklas i din yrkesroll. Ett arbete där du gör skillnad för våra omsorgstagare i deras vardag. De vi möter har behov av stöd både dag, kväll och helg. Din arbetstid är därför schemalagd och som du har möjlighet att påverka genom schemaläggning i Time Care.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är utbildad undersköterska med erfarenhet av hemtjänsten. Det är meriterande om du har erfarenhet som fördjupat uppdrag inom planering, mottagningsombud eller annat uppdrag som du kan ha användning av i ditt arbete inom hemtjänsten. Vi vill att du kan cykla och ser det som meriterande om du har B-körkort och körvana.

Vi söker dig som tar ansvar för dina och de gemensamma arbetsuppgifterna och har god förmåga att arbeta tillsammans med andra för att nå mål. Du visar respekt och hänsyn för dem du möter i din yrkesroll och har en öppen och positiv attityd med brukarnas behov som utgångspunkt för ditt agerande. Du har lätt för att anpassa dig och ditt arbetssätt utifrån ändrade förutsättningar och ny information. Du kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt samt se möjligheter i förändringar. Genom att vara intresserad och skapa förståelse för andra verkar du för ett respektfullt arbetsklimat.

Urval och intervjuer kommer ske löpande under annonseringstiden, så varmt välkommen att skicka in din ansökan redan idag!

ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vi arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Som medarbetare i äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen erbjuder vi dig:
• Trygg anställning med goda anställningsvillkor
• Karriärmöjligheter
• Internutbildningar
• Spännande och meningsfulla arbetsuppgifter
• Introduktion vid nyanställning
• Heltid med möjlighet till deltid
• Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden

När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag:
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Undersköterska, hemtjänst och äldreboende

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Undersköterska, hemtjänst och äldreboende.

Planeringsledare - Bli en del av oss på Attendo Hemtjänst Göteborg!

Läs mer Nov 10
Välkommen till en värderingsstyrd organisation

Nu har Attendo Hemtjänst startat upp sin verksamhet i Göteborg. Vi söker därför dig som vill arbeta som planeringsledare för verksamheten och vara med och leda ett team med erfarna och engagerade medarbetare, där vi hjälper och stöttar våra kunder med allt från personlig omsorg till service i hemmet. Vi planerar hjälpen tillsammans med kunden så att deras behov och önskemål tillgodoses. Målet för oss är att kunden ska känna trygghet i sin vardag. Vi bär alltid arbetskläder och ID-brickor.

Från den 15 oktober har vi startat i områdena Majorna, Stigberget, Masthugget samt Kungsladugård och Sanna.

Beskrivning av tjänsten

Som planeringsledare är du tillsammans med verksamhetschefen "spindeln i nätet" och tillser att planeringen för våra kunder blir effektiv, praktiskt och tydlig. Du arbetar vardagar 06.45-15.45 från våra lokaler i Majorna där du har koll på att arbetet flyter på för våra medarbetare. Du tillser att den operativa planeringen är strukturerad, funktionell och löser de situationer som kan uppstår. Du är med vid alla uppstartsmöten med nya kunder och tillser att kunderna får sina omsorgsbehov tillgodosedda på bästa sätt.

Du arbetar nära verksamhetschefen och har full koll på de administrativa systemen som utgör våra arbetsredskap. Vid behov skall du även kunna göra kundbesök.

För oss finns det inga problem - bara lösningar!

Stämmer beskrivningen in på dig? Sök redan idag!

Yrkeshögskola, exempelvis serviceinriktad vård- och omsorgsplanering, samordnare med arbetsledaransvar eller annan relevant utbildning. God datorvana. B-körkort. Behärska det svenska språket väl i tal och skrift. Tidigare arbete i hemtjänst eller andra serviceyrken inom samordning eller planering är meriterat.

Du trivs med att ge god service, skapa fina relationer och vill ge livskvalité till våra kunder. Du är en självständig, ödmjuk och ansvarsfull person som brinner för vård av äldre och kan se individens behov. Att ha en arbetsledande roll är stimulerande och du gillar att handleda dina kollegor i hälso- och sjukvårdsfrågor.

Om Attendo

Attendo är ett av Sveriges ledande vård- och omsorgsföretag med 24 000 medarbetare. Mångfald värderas högt, vårt arbete ska stärka individen och vi arbetar för att ge utmärkt service både till våra kunder och kollegor. Attendo verkar i en platt organisation och är en trygg arbetsgivare, med kollektivavtal, avtalsförsäkringar och det finns stora möjligheter att göra karriär.

Vi går igenom ansökningarna löpande.

Låt oss tillsammans utveckla framtidens viktigaste bransch!

Ansök nu

Undersköterska/vårdbiträde - Bli en av oss på Attendo Hemtjänst Göteborg!

Läs mer Nov 10
Välkommen till en värderingsstyrd organisation

Nu har Attendo Hemtjänst startat upp sin verksamhet i Göteborg. Vi söker därför dig som vill ingå i ett team med erfarna och engagerade medarbetare, där vi hjälper och stöttar våra kunder med allt från personlig omsorg till service i hemmet. Vi planerar hjälpen tillsammans med kunden så att deras behov och önskemål tillgodoses. Målet för oss är att kunden ska känna trygghet i sin vardag. Vi bär alltid arbetskläder och ID-brickor.

Från den 15 oktober har vi startat i områdena Majorna, Stigberget, Masthugget samt Kungsladugård och Sanna.

Beskrivning av tjänsten

Vi söker dig med undersköterskeutbildning, vårdbiträde eller likvärdig utbildning som har erfarenhet av omvårdnadsarbete. Det är meriterande om du tidigare arbetat inom hemtjänsten eller äldreomsorgen. Stor vikt läggs vid din personliga lämplighet, bemötande, kommunikation, kontaktmanskap och dokumentation i journalsystem.

Vi söker dig som har

- Undersköterskeutbildning (eller likvärdig utbildning) om minst 1350p.
- Goda kunskaper i svenska språket (tal och skrift)
- God datorkunskap/datorvana
- Meriterande om du tidigare arbetat inom hemtjänsten eller äldreomsorgen
- Meriterande om du har körkort B
- Godkänd vandelsprövning från Polisens misstanke- och belastningsregister


Stämmer beskrivningen in på dig? Sök redan idag!

Du trivs med att ge god service, skapa fina relationer och vill ge livskvalité till våra kunder. Du är en självständig, ödmjuk och ansvarsfull person som brinner för vård av äldre och kan se individens behov. Vi tror att allt går lättare med humor och lösningsfokus.

Om Attendo

Attendo är ett av Sveriges ledande vård- och omsorgsföretag med 24 000 medarbetare. Mångfald värderas högt, vårt arbete ska stärka individen och vi arbetar för att ge utmärkt service både till våra kunder och kollegor. Attendo verkar i en platt organisation och är en trygg arbetsgivare, med kollektivavtal, avtalsförsäkringar och det finns stora möjligheter att göra karriär.

Vi går igenom ansökningarna löpande.

Låt oss tillsammans utveckla framtidens viktigaste bransch!

Ansök nu

Vi söker fler undersköterskor till Göteborg!

Läs mer Nov 3
Vår verksamhet växer och vi behöver därför fler grymma undersköterskor!

Det huvudsakliga uppdraget som undersköterska inom Olivia Hemomsorg innebär att ge god kvalitet i vård och omsorg, att ta ansvar och ha förmåga att samarbeta. Att ha ett professionellt förhållningssätt samt vara flexibel och utvecklingsinriktad. Du ska ha fokus på individen och vilja arbeta utifrån den äldres behov och önskemål.

I dina arbetsuppgifter ingår bland annat:

Personlig omvårdnad, hygien, hjälp med måltider, förflyttningar.

Upprätta genomförandeplaner och dokumentera.

Städ, tvätt, inköp, avlastning och ledsagning.

Då din arbetsplats är hemma hos våra kunder är det viktigt att du respekterar att du är i någons hem samt att du är noggrann, självständig, serviceinriktad och ansvarsfull. Du är glad och lösningsfokuserad. Om Du har ett varmt hjärta och ett stort engagemang, som tycker om utmaningar och brinner för att arbeta med äldre människor i behov av stöd. Då är du rätt person för oss!

KRAV:

Du är utbildad undersköterska.

Erfarenhet av delegeringar, i alla tre stadsdelar:
- Örgryte-Härlanda, Majorna-Linné och Centrum.

Du har körkort.

Du behöver behärska svenska språket i tal och skrift.

Team Olivia är en av de största privata aktörerna på omsorgsmarknaden i Sverige, Norge och Danmark. Verksamheten bedrivs nära kunderna där våra bolag finns etablerade under lokala varumärken.

Ansök nu

Attendo Fiskebäcks Äldreboende söker Undersköterska- Bli en av oss!

Läs mer Nov 1
Välkommen till en värderingsstyrd organisation

Attendo Fiskebäck äldreboende ligger i Västra Frölunda, vackert beläget med utsikt över småbåtshamnen och havet. Här finns fina promenadvägar, varför inte ta en sväng runt hamnen eller ner till den vackra badplatsen vid din lunch!

Fiskebäck är ett stort boende med flera gemensamma utrymmen, balkonger och en stor solig uteplats. Här finns 106 lägenheter uppdelade på 7 avdelningar.

Fiskebäck erbjuder korttidsboende, parboende, boende för somatiskt sjuka och personer med demensdiagnos. Målsättning är en trygg och glad arbetsmiljö med trygga och nöjda kunder.

Beskrivning av tjänsten

Vi söker dig med undersköterskeutbildning som har erfarenhet av omvårdnadsarbete. Det är meriterande om du tidigare arbetat inom äldreomsorgen. Stor vikt läggs vid bemötande, kommunikation, kontaktmanskap och dokumentation i journalsystem.

- Undersköterskeutbildning (eller likvärdig utbildning) om minst 1350p.
- Goda kunskaper i svenska språket (tal och skrift)
- God datorkunskap/datorvana
- Meriterande om du tidigare arbetat inom äldreomsorgen
- Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning
- Deltidstjänst 75% - 80% med rullande sex veckors schema, dag, kväll och helg.
- Tillträde den 15 november eller vid överenskommelse


Stämmer beskrivningen in på dig? Sök redan idag!

Du trivs med att ge god service, skapa fina relationer och vill ge livskvalité till våra kunder. Du är en självständig samtidigt som du har lätt att arbeta i team, ödmjuk och ansvarsfull person som brinner för vård av äldre och kan se individens behov.

Om Attendo

Attendo är ett av Sveriges ledande vård- och omsorgsföretag med 24 000 medarbetare. Mångfald värderas högt, vårt arbete ska stärka individen och vi arbetar för att ge utmärkt service både till våra kunder och kollegor. Attendo verkar i en platt organisation och är en trygg arbetsgivare, med kollektivavtal, avtalsförsäkringar och det finns stora möjligheter att göra karriär.

Vi går igenom ansökningarna löpande.

Låt oss tillsammans utveckla framtidens viktigaste bransch!

Ansök nu

Undersköterska- Bli en av oss!

Läs mer Sep 27
Välkommen till en värderingsstyrd organisation

Fiskebäcks äldreboende i Västra Frölunda söker undersköterskor!

Fiskebäcks äldreboende drivs sedan flera år tillbaka på uppdrag av Göteborgs stad. Fiskebäcks äldreboende ligger magiskt vackert med utsikt över södra skärgården. Vi ser hela småbåtshamnen och bryggan utanför oss. Havsutsikten är verkligen fantastisk!

Boendet har 106 lägenheter som är fördelat på sju enheter, varav två är avdelningar för personer med demensdiagnos. Vi har också en avdelning med parboende.

Vi söker nu undersköterskor som vill vara med på en härlig nystart! Fiskebäck ska nämligen bli det NYA Fiskebäck. VI skall satsa på gott samarbete och teamarbete! Så vi söker dig som tycker att det är roligt att var med på arbetet att bygga upp något nytt. Vi skall arbeta med strukturer och riktlinjer och utforma dem tillsammans. Är du en teamplayer och tycker om att förändra och förbättra i grupp? Då är du den vi söker!

Beskrivning av tjänsten

Vi söker dig som är undersköterska och gärna några års erfarenhet av att arbeta med människor. Du får gärna vara vidareutbildad tex inom demensvård. Du skall vara ansvarstagande och pålitlig och arbetsvillig. Vi vill att du självklart har våra kunder bästa och behov som drivkraft. Vi sätter alltid våra kunder i centrum och därför söker vi dig som är villig att göra det där lilla extra varje dag.

Du behöver behärska svenska språket i tal och skrift då det är viktigt för oss att kommunicera men också att dokumentera. Tjänsterna är på 50-100% så ange i din ansökan vad du söker. På Fiskebäck arbetar vi dagar, kvällar och helger.

- Undersköterskeutbildning (eller likvärdig utbildning) om minst 1350p.

Vi begär alltid att sökande redovisar utdrag ur belastningsregistret (hos polisen).

Vi tar enbart emot ansökningar via e-post och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen

Tillträde enligt överenskommelse.

Varmt välkommen med din ansökan!

Grundläggande krav vi har:

Goda kunskaper i svenska språket (tal och skrift)

God datorkunskap/datorvana

Meriterande om du tidigare arbetat inom äldreomsorgen

Om Attendo

Attendo är ett av Sveriges ledande vård- och omsorgsföretag med 24 000 medarbetare. Mångfald värderas högt, vårt arbete ska stärka individen och vi arbetar för att ge utmärkt service både till våra kunder och kollegor. Attendo verkar i en platt organisation och är en trygg arbetsgivare, med kollektivavtal, avtalsförsäkringar och det finns stora möjligheter att göra karriär.

Vi går igenom ansökningarna löpande.

Låt oss tillsammans utveckla framtidens viktigaste bransch!

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Göteborgs kommun

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Göteborgs kommun .

Vi söker en IT-samordnare

IT-samordnare
Läs mer Nov 26
Higab är ett fastighetsbolag som ägs av Göteborgs Stad. Det innebär att vi arbetar för en hållbar stad, öppen för världen. Vi erbjuder lokaler för små och medelstora verksamheter i både offentlig och privat sektor. I vårt uppdrag ingår att vårda och utveckla Göteborgs kultur-historiskt värdefulla byggnader och att aktivt medverka i stadens utveckling. Bolaget omsätter 735 mnkr, har ca 100 anställda och ett fastighetsbestånd på drygt 615 000 m². För mer information besök higab.se

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en erfaren och driven person med förmåga att kombinera rollen som operativt IT-stöd till verksamheten med att driva systematisk och framsynt IT-utveckling. Som en del i teamet Kund och Intern service kommer du att vara en viktig del i företagets leverans med fokus på både verksamhets-nytta och kundnytta.

Väl fungerande IT-stöd är en nyckelfaktor i våra medarbetares vardag samtidigt som våra digitala ambitioner ökar. Du ska vara ett operativt stöd för medarbetarna vad gäller digitala system, funktioner och arbetssätt. Du kommer att ha en viktig roll i arbetet med att säkerställa effekt och verksamhetsnytta med genomförda IT-investeringar. Vid utveckling, upphandling och budgetering av stora delar av företagets IT-infrastruktur kommer du att fungera som kravställar- och beställarkompetens.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Vara vår beställarkompetens och -kontakt i gentemot fastighetsnätverks- och systemleverantörer
• Vara vår beställarkompetens och -kontakt i vår samverkan med Göteborgs Stads Intraservice
• Tillsammans med strategiska funktioner på företaget och systemförvaltare utveckla vår systemarkitektur för bättre verkningsgrad och effektivt utnyttjande
• Löpande operativt stöd till medarbetare rörande hårdvara, installation, konfiguration för maskin- /programvaror, verksamhetssystem, samt IT-miljön i stort
• Löpande operativt stöd till medarbetare vad gäller uppsättning, användning och utbildning i Sharepoint och Office 365-miljöerna
• Verifiera och säkerställa funktionaliteten för maskinvaru- och program-/systemvarukompo-nenter
• Kravkompetens vid IT-upphandlingar och ramavtal
• Bidra med kravkompetens i IT-/digitaliseringsutvecklingsprojekt

KVALIFIKATIONER
Vem är du?
Du har en bakgrund där du arbetat med IT-frågor, där du har erfarenhet av både operativt, men också en del strategiskt arbete. Du bör också ha kunskap kring agila arbetsmetoder och stor erfarenhet av förändringsarbete.

Rollen är tvärfunktionell och innebär många kontaktytor både internt och externt så du är bra på att skapa och underhålla goda relationer med leverantörer, ute i verksamheten och med dina kollegor.

Som person ser vi att du har en hög analytisk förmåga, att du är strukturerad och har en mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Du är lösningsorienterad och drivs av att förbättra. Nyfikenhet driver dig ofta, du inspireras av andra och är intresserad av omvärldstrender som påverkar oss. Du är pedagogisk och bidrar till att skapa ett positivt, kreativt och utvecklande arbetsklimat för medarbetare och kollegor.
Du har ett prestigelöst förhållningssätt, vill bygga teamet tillsammans och samarbetar med kollegor brett i företaget för att förbättra, identifiera risker och se framtida potentialer. Det är viktigt att du är ansvarstagande och fångar uppgifter som behöver omhändertas samt att du inte släpper ärendet förrän det är helt i mål.

Vi erbjuder
Higab har husen som ingen annan har. Vårt breda fastighetsbestånd sträcker sig från arenor, saluhallar och industribyar till teatrar, museer och kulturhistoriskt värdefulla byggnader och miljöer. Det innebär stor variation och spännande, roliga - och ibland tuffa - utmaningar. Samarbete, engagemang och nytänkande är viktiga drivkrafter för att utföra vårt uppdrag.

Vi är stolta över att förvalta en stor del av stadens kulturarv. På Higab får du engagerade kollegor som arbetar tillsammans för att vårda och utveckla göteborgarnas hus och bidra till att forma vår växande stad.

Kvalifikationer och bakgrund
Du har högskoleutbildning eller motsvarande kunskaper och gärna flera års arbetslivs-
erfarenhet inom en liknande roll. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta inom offentlig verksamhet och har kännedom om vilka regler och förutsättningar som gäller för ett offentligt bolag.

Mycket goda kunskaper inom IT-infrastruktur samt kunskaper inom och bred erfarenhet av arbete med Sharepoint och Office 365 är ett krav. Kunskaper inom fastighetsnät, fastighetsrelaterade IT-system som BIM-, och CAD-system och är meriterande.

Du hanterar flera frågor parallellt och är flexibel. Du är mycket duktig på att uttrycka dig i tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

ÖVRIGT
I denna rekrytering samarbetar vi med Randstad. Du är välkommen att söka tjänsten direkt i bifogad länk. Ansvarig för rekryteringen är Petra Pettersson, e-post petra.pettersson@randstad.se. Intervjuer kommer att hållas löpande. Sista ansökningsdag är 29 december 2021.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Behandlingsassistent till Nya Tillfället

Behandlingsassistent/Socialpedagog
Läs mer Nov 26
Socialförvaltningen Sydväst är en av fyra socialförvaltningar i Göteborgs Stad med runt 900 medarbetare. I stadsområdet Sydväst bor cirka 120 000 invånare och området stäcker sig från Billdal till Högsbohöjd och till södra skärgården. Förvaltningens uppdrag är att barn, unga och vuxna ska kunna leva ett tryggt och självständigt liv och att barn och unga har en rik fritid. Förvaltningen jobbar också för att stötta personer i hemlöshet till ett varaktigt boende. Genom samverkan med civilsamhälle, lokalt näringsliv och andra aktörer ska vi öka folkhälsan och tryggheten i området.

I socialförvaltningen Sydväst vill vi ta tillvara på engagemanget hos alla medarbetare. Hos oss kan du påverka både ditt eget jobb och andras liv.

ARBETSUPPGIFTER
Nya Tillfället tillhandahåller akutboende för personer som befinner sig i akut hemlöshet. Vi tar emot personer som är 21 år eller äldre. Många av de vi möter befinner sig i en missbruksproblematik och/eller annan psykosocial problematik såsom tex psykisk ohälsa och våldsutsatthet. Vi har inget krav på nykterhet på Nya Tillfället.
På Nya Tillfället finns 78 biståndsbedömda platser i kollektivt boende med individuellt anpassat stöd utifrån socialtjänstens formulerade uppdrag samt brukarens egna behov och önskemål om stöd som den enskilde uttrycker. I målsättningen med boendeplaceringen är att undvika nöd och tillhandahålla tak över huvudet och att slussa vidare till andra former av boende. Den övergripande målbilden är att minska tiden i hemlöshet.
Som behandlingsassistent på Nya Tillfället kommer du ingå i ett av våra team och arbeta med praktiska arbetsuppgifter för att upprätthålla den dagliga strukturen i boendet. De klientnära arbetsuppgifterna består i att vara motiverande och stödjande, ibland även kompenserande insatser stötta de boende i att ta ansvar för sin livssituation och boendemiljö. Social dokumentation är en viktig del i genomförandet av boendeinsatsen och vi använder oss av datasystemet Treserva. Kontaktpersonal upprättar tillsammans med brukare en genomförandeplan som följs upp kontinuerligt. Vi sammanställer regelbundet brukarens situation utifrån uppdraget. Kontaktpersonalens roll innebär bland annat att stödja, vägleda och motivera brukaren. Du kommer även att vara ett stöd i kontakten med olika myndigheter och vårdkontakter.

Vi arbetar tillsammans med brukarna på uppdrag av socialtjänsten i Göteborgs stad. Du kommer att vara kontaktpersonal för ett visst antal brukare som du träffar regelbundet. Fokus ligger på att individen ska utveckla sin självständighet. Vi arbetar med individualiserat stöd. Det stöd individen behöver kan vara mycket varierande, arbetet kräver därför att du är lyhörd. Arbetet kräver förmåga till självständighet och du behöver själv kunna planera, genomföra, slutföra och följa upp.

Kvalitets- och förändringsarbete är viktigt i vår verksamhet vi ser därför gärna att du är intresserad av utvecklingsarbete och av att driva frågor som gynnar våra brukare.
I tjänsten ingår att delta och vara aktiv på arbetsplatsträffar, handledning och team.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har högskoleutbildning som socionom, socialpedagog (alternativt KY-utbildning). Du som söker har erfarenhet av socialt arbete och det är meriterande om det är inom missbruk eller psykiatri. B-körkort krävs och att du är bekväm med att köra bil. Vid anställning krävs uppvisat utdrag från belastningsregistret.

Du kommer att vara en del av en arbetsgrupp och ska ha förmågan att ta ansvar för gruppens arbete och brukare. Arbetet innebär mycket samarbete och kommunikation, både med dina närmsta kollegor och chef men även externt med socialtjänst och andra. I arbetet kan det uppstå akuta situationer vilket kräver att du är lösningsfokuserad, flexibel och strukturerad.



ÖVRIGT
Intervjuer påbörjas löpande innan ansökningstidens utgång.

Ansök nu

Skolsköterska till Ryaskolan

Skolsköterska
Läs mer Nov 24
I grundskoleförvaltningen har vi en trygg och tillitsfull kultur. Vi bryr oss om våra elever och varandra. Vi finns till för eleverna, vi samarbetar med vårdnadshavarna och varandra, och vi är öppna för nya tankar och idéer. Här skapar vi bra förutsättningar för den pedagogiska utvecklingen.

Bli en av oss!
Nu söker vi dig som har ett stort engagemang för att utveckla en modern verksamhet där vi har fokus på att:
• öka kvaliteten i undervisningen för att öka elevers lärande.
• skapa tydligare ansvar, styrning och ledning för att öka elevers kunskapsresultat.
• öka likvärdighet mellan skolor för att alla elever ska få tillgång till undervisning av hög kvalitet samt kompensera för deras olika förutsättningar.

Göteborgs grundskoleförvaltning är en av de största skolförvaltningarna i Sverige. Vi ansvarar för stadens kommunala skolor från förskoleklass till årskurs nio, grundsärskolan, kulturskolan och fritidshemmen. I förvaltningen finns 138 kommunala grundskolor där nästan 61 000 elever varje dag går i skolan. Hela förvaltningen har cirka 9 700 medarbetare som gemensamt arbetar med att utveckla och ta hand om verksamheten - tillsammans banar vi väg för framtidens skola.

Följ gärna vår resa på Linkedin: https://www.linkedin.com/company/goteborgs-grundskoleforvaltning

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu en skolsköterska till Ryaskolan med tjänstgöringsgrad på 100 % i området Hisingen i Göteborg!

Ryaskolan har förskoleklasser och årskurserna 1-9 med ungefär 600 elever och ca 80 personal. Skolan ligger i södra Biskopsgården, nära hållplats för kollektivtrafik. Skolan är inne i en stark utvecklingsfas med språkutvecklande arbete i fokus sedan sex år tillbaka. Det språkutvecklande arbetet utgår ifrån Genrepedagogiskt textarbete, Reading to learn och Translanguaging.

Ryaskolan är ett eget skolområde med en rektor och två biträdande rektorer. Rektor är chef för elevhälsans personal. På skolan jobbar ytterligare en skolsköterska och mottagningarna ligger i anslutning till varandra med ett gemensamt väntrum. Du kommer att arbeta tillsammans med skolans elevhälsoteam bestående av rektor, biträdande rektor, specialpedagog, skolkurator, skolpsykolog och skolläkare.

Som skolsköterska i verksamheten arbetar du förebyggande och hälsofrämjande utifrån de styrdokument som finns i hälso- och sjukvårdslagen, skollagen, vägledning för elevhälsan samt Göteborgs Stads Metodstöd för elevhälsans medicinska insats. Där ingår bland annat hälsobesök, hälsosamtal, vaccinationer, frågor som rör elevernas arbetsmiljö, skolans värdegrund och livsstilsrelaterad ohälsa. Du har även egen öppen mottagning och mottagning tillsammans med skolläkaren.

I din roll som skolsköterska jobbar du nära elevhälsans personal, skolans personal och ledning för att utifrån din omvårdnadskompetens, skapa bästa möjliga förutsättningar för elevens hälsa, utveckling och lärande. Som skolsköterska samarbetar du även med vårdnadshavare och myndigheter utanför skolan.

Som ny skolsköterska hos oss kommer du få en introduktionsplan och tillgång till mentor under introduktionstiden. Rektor är din närmsta chef. Professionsutveckling sker gemensamt med övriga skolsköterskor i området och leds av Medicinskt ledningsansvarig skolsköterska.

Låter det här som en tjänst som skulle passa dig? Har du några frågor eller funderingar så hör gärna av dig till någon av oss!

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska med specialistutbildning inom hälso- och sjukvård för barn och ungdomar, distriktsjuksköterskeutbildning eller med vidareutbildning inriktning skolsköterska. Meriterande är om du har erfarenhet av att arbeta som skolsköterska samt av att arbeta med PMO eller likvärdigt datasystem.

I ditt uppdrag är det viktigt att du har god samarbetsförmåga, att du är ansvarstagande och kan prioritera ditt arbete utifrån aktuell situation. Förutom att du är trygg i din yrkesroll tycker du om att arbeta med människor. Du har lätt för att kommunicera, bygga relationer och se utvecklingsmöjligheter hos alla.

Välkommen med din ansökan!
Tjänsten tillsätts under förbehåll att den inte tas i anspråk av redan tillsvidareanställd personal.

ÖVRIGT
Som anställd i vår förvaltning erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag, cykelförmån och medarbetarstöd.

Enligt Skollagen ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas av personer innan de anställs inom förskoleverksamhet, skola och skolbarnomsorg. Detta beställer du på Polisens hemsida.

Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

Ansök nu

HR-koordinator till förskoleförvaltningen

HR-specialist/HR-adviser
Läs mer Nov 25
Göteborgs Stads förskoleförvaltning omfattar cirka 390 kommunala förskolor och 179 fristående förskolor med cirka 30 000 barn. Förvaltningen har cirka 7 000 medarbetare som tillsammans arbetar med barnens lärande och utveckling i centrum. Förskoleförvaltningen söker dig som vill vara med att utveckla förskolan utifrån våra gemensamma inriktningar:

- Förskolan lägger grunden för barnens fortsatta utbildning
- En rolig trygg och lärorik förskola för alla barn
- Vi utvecklar förskolan tillsammans
- Vi satsar mer där det behövs mest

Hos oss ger du barnen möjligheter till en bra framtid, varje dag! Välkommen till världens viktigaste jobb. Du är Göteborg.

Följ gärna vår resa på LinkedIn: https://se.linkedin.com/company/förskoleförvaltningen-göteborgs-stad

ARBETSUPPGIFTER
Är du en pedagogisk och noggrann HR-koordinator som trivs med att arbeta nära verksamheten och dess administratörer?

Förskoleförvaltningens HR-avdelning består av ca 100 medarbetare som är indelade i enheterna HR-partner, rekrytering, bemanning samt kompetens och arbetsmarknad. HR avdelningens huvuduppgift är att möjliggöra kompetensförsörjning.

En HR-koordinator kommer att gå i pension våren 2023 så vi vill investera tid för upplärning av dig. Vi kommer att framöver vara totalt tre HR-koordinatorer som samarbetar med fyra administrativa enheter och ca 100 administratörer och vi rapporterar till avdelningschef HR.

Som HR-koordinator är du lokal processledare, vilket innebär ansvar att ta med frågor från löneadministrativa processen i Göteborgs Stad in i vår förvaltning. Du kommer även att ge förslag till effektivisering och utveckling för att bidra i processen.

Vi har ansvar för att kvalitetssäkra den löneadministrativa processen genom att förmedla nyheter, genomföra kompetensutveckling, utbildning i grupp och vara coachande stöd till förvaltningens administratörer kring löneadministration och löneskulder.

Vårt arbete erbjuder samarbete med alla HR-enheterna kring löneadministration t ex i avtalsfrågor, arbetsmarknadsfrågor, rehabilitering, försäkringar.

Dina blivande kollegor är alla positiva till digitalisering och har varit/ är med i pilotprojekt kring digitala lösningar. Arbetet kräver nyfikenhet och tålamod i en föränderlig administrativ värld!

Förutom att driva process har vi annat ansvar i våra roller:
• Organisationsträd och behörigheter i lönesystemet
• Avtalstolkning dvs vara expert och göra tolkningar tillsammans
med kollegor på HR-partner inom löneområdet
• Benify vår förmånsportal
• Facklig rapportering
• Planering av årlig gratifikation med fest
• Administration av medarbetarenkät
• Internkontroll/Revision
• Arbetsmarknadspolitiska åtgärder, administration

Vi arbetar aktivitetsbaserat med utgångspunkt från vårt fräscha kontor på Gamlestads Torg 7.

KVALIFIKATIONER
Du skall ha en högskoleexamen inom personalvetarområdet. Ytterligare påbyggnadsutbildning i löne-/personaladministration är meriterande.

Gedigna kunskaper och minst två års erfarenhet av arbete i ett personal- och löneadministrativt system och löneadministrativa arbetsuppgifter är grundförutsättningar för att axla rollen. Du ska även ha gedigna kunskaper om lagar och avtal gällande löneprocessen och det är meriterande om du har utbildat grupper inom området.

Som HR-koordinator behöver du vara analytisk, ha förmåga att skapa struktur och ordning, vara noggrann, ha ett siffersinne och ett proaktivt förhållningssätt. Du skall trivas i en serviceroll där du har många kontaktytor, både internt och externt. I rollen krävs att du är en god pedagog och kan kommunicera lätt och begripligt både i tal och skrift. Du arbetar effektivt under stress, kan balansera olika krav och behåller lugnet i svåra situationer

Vill du vara med och göra skillnad för rektorer och barn i Göteborgs stad?

Varmt välkommen med din ansökan! Intervjuer kommer att ske under januari 2022.


ÖVRIGT
Som anställd i vår förvaltning erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag, cykelförmån och medarbetarstöd.

Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

Ansök nu

Timanställda till Hemtjänsten i Bemanningsenheten Nordost

Vårdbiträde
Läs mer Nov 19
I Äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen gör vi insatser som leder till goda möten med dem vi är till för och med varandra. Med en kultur, förhållningssätt och styrning- och ledning i ständig utveckling skapar vi de bästa förutsättningarna.

Vi är ca 9 000 medarbetare som jobbar i hela staden och som gemensamt driver verksamheten varje dag. Vi har över 50 vård- och omsorgsboenden, 200 korttidsplatser, 30 öppna träffpunkter, hemtjänst till över 8 000 personer och hälso- och sjukvård till 15 000 personer varje år.

Vill du också jobba för en mer meningsfull vardag och service av högsta kvalitet för invånarna i Göteborg? Välkommen till en arbetsplats där vi bryr oss om varandra, arbetar tillsammans och tänker nytt. Vi är Göteborg.

ARBETSUPPGIFTER
Söker du ett flexibelt, relationsskapande och ansvarsfullt arbete? Bra, vi på Bemanningsenheten Nordost i Äldre- samt vård- och omsorgsförvaltningen söker ständigt nya vikarier till våra enheter.

Som timvikarie på Bemanningsenheten Nordost får du möjlighet till arbete med viss rörlighet och variation på både kortare och längre uppdrag. Ditt uppdrag innebär att hjälpa till med allt det som den äldre inte klarar av själv i vardagen. För oss är det viktigt att ha ett gott och respektfullt bemötande, där vi tillsammans arbetar för att ge den äldre ett meningsfullt liv.

Vi erbjuder dig ett arbete där du bidrar till de äldres välmående och livsglädje. Att arbeta inom äldreomsorg innebär att ge god omvårdnad och social omsorg till de äldre. I ditt arbete ingår bland annat praktisk hjälp med personlig hygien och omsorg, stöd vid måltider och aktiviteter, tvätt och städning med mera. Du utför även hälso- och sjukvårdsuppgifter efter instruktion och delegering från sjuksköterska.

Du väljer själv vilka dagar du vill vara tillgänglig för arbete genom att lägga in det i vårt bokningssystem. Du blir sedan inbokad på arbetspass utifrån verksamheternas behov. Vi söker dig som vill ha ett utvecklande extrajobb, där du får möjlighet att göra skillnad!

Välkommen till ett intressant och stimulerande arbete där fokus ligger på att främja individens förutsättningar till egenkontroll i vardagen!

KVALIFIKATIONER
Vi ser gärna att du har relevant arbetslivserfarenhet och utbildning inom vård och omsorg. Du tycker om att jobba med människor och sätter individen i fokus. Som timvikarie hos oss är det viktigt att du tar initiativ, kan arbeta självständigt samt har ett flexibelt förhållningssätt till arbetstider.

För att kunna genomföra arbetet på ett effektivt och säkert sätt med fokus på individens behov och önskemål krävs det att du kan kommunicera flytande i svenska språket i både tal och skrift då det även kan förekomma viss dokumentation.

Du visar respekt och hänsyn för dem du möter i din yrkesroll. Du utgår ifrån allas lika värde och skapar en god atmosfär i mötet. Du har en öppen och positiv attityd då du har brukarens behov som utgångspunkt för ditt agerande.







ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vi arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Som medarbetare i äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen erbjuder vi dig:
• Trygg anställning med goda anställningsvillkor
• Karriärmöjligheter
• Internutbildningar
• Spännande och meningsfulla arbetsuppgifter
• Introduktion vid nyanställning
• Heltid med möjlighet till deltid
• Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden

När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag:
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Underhållstekniker till Slottsskogen

Diversearbetare
Läs mer Nov 25
Vill du vara med och skapa dagens och morgondagens utemiljöer i Göteborg? Park- och naturförvaltningen är en viktig part i stadsutvecklingen. Vi förvaltar och utvecklar stadens parker, lekplatser, naturområden, sjöar och vattendrag. På uppdrag av andra förvaltningar utför vi även barmarksrenhållning, grönskötsel, vinterväghållning, underhåll och nybyggnation av markanläggningar samt arbetsmarknadsuppdrag. I vårt arbete strävar vi efter att vara effektiva, kompetenta, engagerade och nyfikna för att skapa en skön storstad med en grön själ, där alla kan hitta sin plats.

ARBETSUPPGIFTER
Till vårt kompetenta och engagerade team i Slottsskogen söker vi nu en underhållstekniker. Du kommer att arbeta med både djurparken och övriga delar av parken, vilket förutsätter att du har en positiv och respektfull inställning till såväl alla våra besökare som djur och natur. Det här är en bra möjlighet för dig som gillar att utvecklas och arbeta varierat.

Uppdraget innefattar en mängd olika arbetsuppgifter med fokus på drift och underhåll av en av Göteborgs mest älskade parker. En stor del handlar om reparationer, alltifrån mindre vattenledningsreparationer till snickerier. Andra arbetsuppgifter är att sköta parkens reningsverk och pumpar och att såga färska grenar till djurparken. Det kan bli aktuellt att du ska göra tillsyn av lekplatserna i parken och du kommer också utifrån din yrkeskunskap att vid vissa tillfällen medverka i förberedelser och genomförande av evenemang. Vid enstaka tillfällen kan det därför bli aktuellt att arbeta helg.

Vi söker dig som har bred kompetens för uppdraget, är händig, tar initiativ och ser vad som behöver göras. Arbetet är ibland fysiskt krävande, därför har du en god fysisk förmåga och tycker om att arbeta med kroppen. Du kan arbeta självständigt och har en flexibel inställning då akuta saker ofta uppkommer. Ditt fokus ligger på kvalitet och noggrannhet.

I arbetet ingår såväl interna som externa kontakter, därför är du serviceinriktad och kommunicerar på ett positivt sätt för att värna långsiktiga relationer.

Slottsskogen är en av Göteborgs största, äldsta och mest populära parker. Här finns stora gräsytor för picknick och många promenadvägar för motion. Parken är en mötesplats året runt med lekplatser, olika aktivitetsytor och en av Sveriges äldsta djurparker, öppen året om och gratis att besöka. Enheten där befattningen är placerad ansvarar även för Trädgårdsföreningen.

KVALIFIKATIONER
För att lyckas i rollen som underhållstekniker ser vi att du har en gymnasieutbildning och minst 3 års erfarenhet av liknande uppgifter. B-körkort med avklarad prövotid, motorsågskort och traktorvana är samtliga krav för tjänsten. Utöver detta behöver du ha god kunskap i det svenska språket, både i tal och skrift, och kunna utföra enklare uppgifter med dator som arbetsverktyg.

Om du gått en gymnasieutbildning med inriktning på yrkesområdet och har erfarenhet av att arbeta i en offentlig park är det meriterande. Kunskaper i det engelska språket och erfarenhet av/certifikat för heta arbeten ser vi också som ett plus.

Urval sker löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan.

Tjänsten är en tidsbegränsad anställning på cirka ett år.

Vi ser fram emot din ansökan!

ÖVRIGT
Park- och naturförvaltningen har ett brett uppdrag och kan erbjuda ett flertal spännande roller så att du som medarbetare kan växa och utvecklas. Vår rekryteringsprocess är normkritisk och komptensbaserad och vi strävar efter mångfald bland våra medarbetare. Vi arbetar för en god och hållbar arbetsmiljö och tar avstånd från alla former av kränkningar och sexuella trakasserier. För att du ska trivas och må bra erbjuder vi förmåner som cykelbidrag, friskvårdsbidrag och träning på flera olika idrottsanläggningar till rabatterat pris. Vi har även en fritidsförening som ordnar olika aktiviteter för personalen.
Vill du veta mer om oss?

Följ vår företagssida på Linkedin
https://bit.ly/2Mi5QOJ

Ansök nu