Göteborg: Ekonomiansvarig till Grundmäklarna AB

Hitta ansökningsinfo om jobbet Ekonomiansvarig till Grundmäklarna AB i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2021-11-25 // Varaktighet: Heltid

Vi på Grundmäklarna AB söker nu en ekonomiansvarig till vårt kontor i Trollhättan då vår nuvarande ekonomiansvarig skall vidare. Här får du möjlighet att axla en ansvarsfull roll med varierat innehåll. I rollen är du ansvarig för den ekonomiska styrningen och uppföljningen av verksamheten. Du är delaktig i affärsplanering och även ansvar för utveckling av affärssystemet. I rollen rapporterar du till vår VD och är del av ledningsgruppen samt HR stöd till ledningen.


Huvudsakliga arbetsuppgifter


Ekonomisk uppföljning, analyser och rapporter
Rapportering till koncernmoder Finnfoam OY (Engelska)
Likviditetsplanering
Budget och prognos
Ansvar för löpande redovisning (månads-, kvartals- och årsbokslut)
Moms, inkomstdeklarationer, och arbetsgivaravgifter
Årsredovisningar
Skattedeklarationer
Löne- och personaladministration



Profil:
Du som söker har relevant högskoleutbildning inom ekonomi och minst 5 års erfarenhet av arbete av kvalificerade ekonomiuppgifter. Du ska kunna hantera dagligt och operativt ekonomiarbete i kombination med att kunna växla perspektiv och lyfta den strategiska blicken. Du har även grundläggande kunskaper inom arbetsmiljöområdet och har kännedom om lagar och regler rörande personal. Du är en god kommunikatör och behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Då Grundmäklarna AB ingår i en internationell koncern förekommer det rapporteringar i engelska.
Som person är du självgående och driven. Grundmäklarna är ett företag med hög energi med snabba beslut och ändringar, du bör trivas i denna typ av miljö och vara flexibel och snabb i ditt sätt. Du är analytisk och lösningsorienterad. Du ges utrymme att bidra och får gärna vilja påverka och förändra. Som ekonom har du givetvis ordning och reda och är självklart strukturerad i ditt arbete.


Företagspresentation:
I september 2006 grundas Grundmäklarna AB. Grundmäklarna AB tillverkar kantelement i alla dess former samt levererar kompletta grundpaket med cellplast, armering osv. Grundmäklarnas filosofi är att leverera kompletta grundsystem för entreprenörerna. Vi ser även till att priserna hamnar på en marknadsmässig nivå när de slutligen når byggarbetsplatsen. Med vår långa erfarenhet kan vi även hjälpa till med nya lösningar och besparande åtgärder för projekt både när det gäller tid och ekonomi. Hos oss finner ni en konstruktionsavdelning som kan hjälpa till med K-ritningar för grund.


Välkommen in med din ansökan (CV och personligt brev) snarast då vi arbetar löpande med urval.
Har du några frågor kontakta:
Mikael Rastenberger eller Tony Carlsson

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Redovisningsekonom

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Redovisningsekonom.

Redovisningsekonom

Läs mer Nov 13
Amerikanska Gymnasiet fortsätter att växa i Sverige. Vi har idag skolor i Göteborg och Stockholm. Till hösten 2022 planerar vi start i Uppsala och Halmstad och till hösten 2023 startar vi på ytterligare tre orter i Sverige.

Nu söker vi en Redovisningsekonom med ambition att växa i rollen.

Arbetsuppgifterna kommer att vara bl a

-Löpande bokföring
-Fakturering samt betalning av leverantörsfakturor
-Löneadministration
-Budgetarbete
-Administrativt stöd vid rekrytering

Uppdraget omfattar 80% av en heltidstjänst.
Då vi växer kraftigt kan det bli aktuellt med heltidstjänst till hösten 2022.
Placering i Göteborg.

Vi tror att du är en effektiv administratör med humor och driv som gillar att arbeta i en växande verksamhet.

Du bör ha några års erfarenhet av arbeta med redovisning och löneadministration. Erfarenhet av att arbeta i Fortnox och Visma Lön är meriterande liksom att arbeta i excel. Du behöver vara digital i ditt arbetssätt då vi arbetar hållbart och undviker papper.

Du kommer till en organisation med ett starkt ”Why”, tydliga värderingar och med ett hjärta som brinner för att få våra elever och medarbetare att utvecklas till sin fulla potential.

Planerad anställningsstart är i januari 2022

Ansök nu

Accounting Manager (redovisningschef)

Läs mer Nov 5
Är du redo för en tillväxtresa?

Vi är ett snabbväxande bolag med huvudkontor i Göteborg som jobbar med självkörande fordon. Nu går vi in i nästa fas i bolagets utveckling och letar efter en ambitiös person som ska jobba nära CFO och ansvara för att vi håller hög nivå på vår bokföring och ekonomiuppföljning. Är du redovisningsekonom och vill vara med att bygga upp en intern funktion från grunden kan detta vara något för dig.

Rollen:

- Ansvar för att bygga upp och driva den interna redovisningsfunktionen, från början till slut. Detta är grundstommen. Då vi växer är det dags att lyfta in vår redovisningsfunktion, och det är detta som du kommer att ansvara för.

Våra kunder befinner sig på en global marknad, och vi kommer själva expandera teamet globalt. Detta ställer krav på hur vi bygger upp vår redovisningsstruktur framgent.
- Ekonomirapportering. Vi har höga ambitioner och vår ledning, styrelse och externa ägare måste få bra insikt i hur vi presterar. Därför är det viktigt att vi har en snygg och informativ ekonomirapportering.
- Ad-hoc projekt. Dessutom är vi ett ungt växande bolag. Så räkna med att det kommer dyka upp andra uppgifter och projekt under resans gång.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

- Huvudansvar för redovisning samt alla bolags löpande redovisning och kvalitetssäkring av månads-, kvartals, och årsbokslut
- Intern och extern rapportering och säkerställa att god redovisningssed samt gällande lagar, regelverk och bolagets redovisningsprinciper följs
- Deklarationer och skattebetalningar
- Arbeta med att kontinuerligt förbättra kvaliteten och utveckla effektiviteten på redovisningen, inklusive processer och lämpliga ekonomisystem
- Personalansvar i takt med att teamet växer
- Ansvarar för löneutbetalningar, utläggsersättning osv.
- Ansvara för fakturering mot kund
- Vara uppdaterad på aktuella redovisnings- och skattefrågor för att kunna agera rådgivande inom organisationen


Din profil:

- Akademisk examen i ekonomi / redovisning / företagsekonomi och har minst 4 års relevant arbetslivserfarenhet - gärna som revisor.
- Erfarenhet och redovisningskunskaper från praktiskt arbete i mindre bolag
- Intresse för att förstå helheten och affärsidén hos bolaget
- Flytande i svenska och engelska


Vi lägger väldigt stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser gärna att du är noggrann, initiativrik och opretentiös. Du drivs av att lösa problem, effektivisera rutiner samt av att leverera kvalité i det du gör. Vidare är du en härlig, uppriktig och ambitiös person som gillar en arbetsplats med högt i tak. Och framförallt, vill vara med ett spännande bolag på en kraftig tillväxtsresa.

Kontor

Lindholmspiren, Göteborg

Ansök nu

BRF Ekonom till HSB Göteborg

Läs mer Nov 22
Är du en förändringsbenägen ekonom med stort kundfokus? Vill du vara med på resan mot en digitaliserad ekonomistyrning? Då kan det vara dig vi letar efter! Tjänsten är en tillsvidare anställning.

Arbetsuppgifter

I rollen som BRF ekonom på HSB Göteborg arbetar du gentemot våra kunder som till stor del består av bostadsrättsföreningar och samfälligheter. Ditt huvudsakliga uppdrag är att leverera budget, bokslut, prognoser och andra rapporter av ekonomisk karaktär till kund.

HSB Göteborg står inför ett spännande utvecklingsarbete mot automatiserad ekonomistyrning och våra BRF ekonomer är mycket viktiga för att vi ska lyckas. Hos oss kommer du alltså få möjlighet att vara med och påverka framtiden.

Du kommer att tillhöra ett team på 19 BRF ekonomer.

Kvalifikationer
Vi vill att du har ekonomiutbildning på högskolenivå eller motsvarande. Du har minst några års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete och är van att självständigt arbeta med upprättande av budget och bokslut. Vårt ekonomisystem är Agresso. Erfarenhet från fastighetsbranschen, försäljning och IT-utvecklingsarbete är meriterande.

Personliga egenskaper
Givetvis är ekonomi det roligaste du vet. Utöver det tror vi att du är noggrann och analytisk och har ett stort kundfokus. För att trivas i vårt gäng är du flexibel och har lätt för att samarbeta med alla olika typer av människor. Du är inte rädd för att tänka nytt och kan bidra med erfarenheter och nya perspektiv i vårt utvecklingsarbete.

Att du känner till och delar våra värderingar ser vi som en självklarhet.



Vi erbjuder
Som medarbetare hos oss får du eget ansvar med möjlighet att påverka din arbetssituation och arbeta i en organisation som drivs av långsiktiga relationer och hållbara innovationer som gör skillnad på riktigt. Öppenhet, dialog och engagemang är viktiga inslag för oss som jobbar i HSB. Självklart har vi även bra anställningsvillkor och förmåner.

Vi ger dig möjligheterna att utvecklas, men det är du själv som har ansvaret att förvalta dem. Som medarbetare på HSB Göteborg agerar du professionellt och kundfokuserat i alla sammanhang. Hjälper du oss att skapa mervärde för våra medlemmar och dessutom är en schysst kollega tror vi på ett långt och givande samarbete med dig och vi lovar att dina insatser värdesätts.

Vi är som alla andra noga med att du har rätt erfarenhet på pappret. Men ännu viktigare är att du har rätt förhållningssätt, och att du kommer till oss med ett öppet sinne och ambitionen att aktivt vara med och forma HSB Göteborgs framtid. Möjligheterna finns hos oss.

Sista ansökningsdag är den 8;e december, intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan!

Vill du veta mer?kontakta Caroline Wikström på; 010-442 20 00 eller Caroline.wikstrom@Hsb.se

Unionens representant är Maria Lindqvist, maria.lindqvist@hsb.se



Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

HSB Göteborg är Västsveriges största bostadskooperativa företag. Vi ägs av 75 000 medlemmar och all vinst går till att utveckla framtidens boende, bland annat genom att producera tjänster och bostäder som ligger i framkant. Inom HSB Göteborg finns drygt 350 bostadsrättsföreningar och vi äger samt förvaltar även hyresrätter och lokaler. Vår vision är att höja kvaliteten på allt från grannskap och gemenskap till arkitektur och boendeekonomi. Vägen dit ska vara hållbar enligt ISO 26000 och visa att vi tar vårt miljömässiga, ekonomiska och sociala ansvar för framtiden. HSB Göteborg har utsetts till bästa arbetsgivare i branschen och fått hedersomnämnande för att vi arbetar föredömligt med mångfald och likabehandling.



Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Ansök nu

BRF Ekonom till HSB Göteborg

Läs mer Okt 29
Är du en förändringsbenägen ekonom med stort kundfokus? Vill du vara med på resan mot en digitaliserad ekonomistyrning? Då kan det vara dig vi letar efter! Tjänsten är en tillsvidare anställning.

Arbetsuppgifter

I rollen som BRF ekonom på HSB Göteborg arbetar du gentemot våra kunder som till stor del består av bostadsrättsföreningar och samfälligheter. Ditt huvudsakliga uppdrag är att leverera budget, bokslut, prognoser och andra rapporter av ekonomisk karaktär till kund.

HSB Göteborg står inför ett spännande utvecklingsarbete mot automatiserad ekonomistyrning och våra BRF ekonomer är mycket viktiga för att vi ska lyckas. Hos oss kommer du alltså få möjlighet att vara med och påverka framtiden.

Du kommer att tillhöra ett team på 19 BRF ekonomer.

Kvalifikationer
Vi vill att du har ekonomiutbildning på högskolenivå eller motsvarande. Du har minst några års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete och är van att självständigt arbeta med upprättande av budget och bokslut. Vårt ekonomisystem är Agresso. Erfarenhet från fastighetsbranschen, försäljning och IT-utvecklingsarbete är meriterande.

Personliga egenskaper
Givetvis är ekonomi det roligaste du vet. Utöver det tror vi att du är noggrann och analytisk och har ett stort kundfokus. För att trivas i vårt gäng är du flexibel och har lätt för att samarbeta med alla olika typer av människor. Du är inte rädd för att tänka nytt och kan bidra med erfarenheter och nya perspektiv i vårt utvecklingsarbete.

Att du känner till och delar våra värderingar ser vi som en självklarhet.



Vi erbjuder
Som medarbetare hos oss får du eget ansvar med möjlighet att påverka din arbetssituation och arbeta i en organisation som drivs av långsiktiga relationer och hållbara innovationer som gör skillnad på riktigt. Öppenhet, dialog och engagemang är viktiga inslag för oss som jobbar i HSB. Självklart har vi även bra anställningsvillkor och förmåner.

Vi ger dig möjligheterna att utvecklas, men det är du själv som har ansvaret att förvalta dem. Som medarbetare på HSB Göteborg agerar du professionellt och kundfokuserat i alla sammanhang. Hjälper du oss att skapa mervärde för våra medlemmar och dessutom är en schysst kollega tror vi på ett långt och givande samarbete med dig och vi lovar att dina insatser värdesätts.

Vi är som alla andra noga med att du har rätt erfarenhet på pappret. Men ännu viktigare är att du har rätt förhållningssätt, och att du kommer till oss med ett öppet sinne och ambitionen att aktivt vara med och forma HSB Göteborgs framtid. Möjligheterna finns hos oss.

Sista ansökningsdag är den 19:e november, intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan!

Vill du veta mer?kontakta Caroline Wikström på; 010-442 20 00 eller Caroline.wikstrom@Hsb.se

Unionens representant är Maria Lindqvist, maria.lindqvist@hsb.se



Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

HSB Göteborg är Västsveriges största bostadskooperativa företag. Vi ägs av 75 000 medlemmar och all vinst går till att utveckla framtidens boende, bland annat genom att producera tjänster och bostäder som ligger i framkant. Inom HSB Göteborg finns drygt 350 bostadsrättsföreningar och vi äger samt förvaltar även hyresrätter och lokaler. Vår vision är att höja kvaliteten på allt från grannskap och gemenskap till arkitektur och boendeekonomi. Vägen dit ska vara hållbar enligt ISO 26000 och visa att vi tar vårt miljömässiga, ekonomiska och sociala ansvar för framtiden. HSB Göteborg har utsetts till bästa arbetsgivare i branschen och fått hedersomnämnande för att vi arbetar föredömligt med mångfald och likabehandling.



Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Ansök nu

Redovisningsekonom

Läs mer Okt 27
OM TJÄNSTEN

A-hubs vision är att vara källan och själva nätverket för ambition. Vi vill förändra branschen och föra ambitiösa människor snabbare, enklare och rättvisare till sina drömjobb genom en mer digital process som gör det möjligt att hålla högsta kvalitet.

För kundsräkning söker vi nu en engagerad och driven redovisningsekonom. Vår kund är ett modernt och snabbväxande företag med lång samlad erfarenhet inom både industri och sjöfart. Entreprenörsdrivet bolag där arbetsdagarna präglas av högt tempo och mycket humor.

ANSVARSOMRÅDEN OCH UPPGIFTER:

Som Redovisningsekonom kommer du att ingå i bolagets ekonomiavdelning och rapportera till bolagets CFO.

- Ansvara för kund och leverantörsreskontra
- Löpande bokföring
- Kundfakturering
- Löpande kontroll av kassaflöde och bankkonto
- Skattedeklarationer


KVALIFIKATIONER:

- Eftergymnasial utbildning inom ekonomi.
- Arbetat självständigt med löpande bokföring.
- Vana att hantera kund och leverantörs reskontra.
- God vana av Office program och duktig på Excell som arbetsverktyg.
- Obehindrad kommunikation i både svenska och engelska i tal och skrift.


SOM PERSON TROR VI ATT DU ÄR/HAR:

Självorganiserande. Du planerar och organiserar arbetet på ett målmedvetet sätt, du prioriterar resurser och du hanterar din tid effektivt.

Noggrann. Du har ett detaljfokus och ditt arbetssätt är grundligt och korrekt.

Initiativtagande. Du söker upp och agerar på möjligheter utan uppmaning från andra.

Analytisk. Du hanterar effektivt problem genom att bryta ner dem, förstå de bakomliggande mekanismerna och utifrån tillgänglig information föreslå lämpliga lösningar.

PRAKTISK INFORMATION

Start: Omgående.

Arbetstider: Ordinarie kontorstider.

Arbetsplats: Göteborg / Torslanda i anslutning till hamnen

Typ av uppdrag: Konsultuppdrag.

Omfattning: Heltid.

Varmt välkommen med din ansökan. Urvalet sker löpande, så ansök gärna omgående! Vid frågor vänligen vänd dig till john@a-hub.se .

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Grundmäklarna AB

Hittar inga andra jobb i Göteborg från Grundmäklarna AB .