Göteborg: Copywriter & Content Creator

Hitta ansökningsinfo om jobbet Copywriter & Content Creator i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2021-11-25 // Varaktighet: Heltid

Vill du vara med och vidareutveckla vår kreativa inhouse-byrå och bidra till att aktivera marknadsföringen i ledande B2B-bolag? Vill du jobba med helheten - d.v.s. väva samman arbetsgivarvarumärke med varumärke och stärka båda delarna för våra bolag inom Progritsgruppen? Om ja, leta inte vidare! Läs vidare istället. ????

Vad gör vi om dagarna och vilka är vi?

Just nu rullas det bland annat ut marknadsplaner, karriär- och hemsidor uppdateras. Samtidigt producerar vi grafiska manualer, re-brandar varumärken och formulerar pressreleaser… Ja, du hör, vi behöver din kreativa förmåga, förkärlek för SoMe och expertis av det skrivna ordet.

Du kommer att vara en del av vårt team ”People & Marketing”, som idag består av sju personer. Tillsammans hjälper vi samtliga bolag inom Progritsgruppen med det mesta inom kompetensförsörjning och marknadsföring.

Vår härliga kollega har bestämt sig för att gå vidare mot PR-hållet och det är nu hans kreativa skor vi vill fylla. Vi ser gärna att du har en vass copy-penna, i kombination med en förmåga att skapa animationer, klippa filmer, redigera bilder och driva projekt från ax till limpa. Om inte riktigt alla bitar är på plats i nuläget, så har du en vilja att lära dig mer.

Vår grafiska stjärna, Toofan, kommer att vara din närmsta kollega och med er kombinerade kompetens kommer ni att bidra till att skapa grym content. Tillsammans med vår Marknadskoordinator och skolambassadör, Robert, aktiverar ni all form av kommunikation för koncernens bolag. Sedan är det ni, tillsammans med mig, Marcus, och vårt drivna people-team - Johanna, Linnea och Carolina - som kommer vidareutveckla vår in-housebyrå till oanade höjder.

Vad vi tror att du pysslat med de senaste åren!

Du är förhoppningsvis lagom skolad och framförallt erkänt duktig på copy, vilket hos oss betyder att du är grym på att skriva professionellt och engagerande innehåll som driver organisk trafik. Det innebär högst troligt att du är väl bevandrad med SEM/SEO och vet hur det fungerar på djupet.

Du har genom tidigare roller kommit i kontakt med olika varumärken och branscher, och är därför van att jobba med olika kunder med olika behov (med fördel B2B). Kanske har du hunnit med ett par år på en byrå och nu är sugen på att prata om annat än debiteringsgrad och hetsiga deadlines? Då kanske vi kan vara något för dig! Nåväl, hetsiga deadlines får vi nog leva med då och då även hos oss.

Eftersom att du kommer att bli vår SoMe-guru är det en fördel om du har ett genuint intresse för just digital kommunikation. Du älskar att skriva men tycker det även att det är roligt med film och bild, inklusive det där pillet med att redigera och klippa. Du kommer att ha god hjälp i rollen av att ha med dig grundläggande kunskaper i Adobe-programmen och att tidigare ha klickat dig runt i Google Analytics.

Vi är en svensk koncern men verkar på en internationell marknad så du hanterar det skrivna språket såväl på svenska som på engelska. Har du med dig tyska eller franska så är det [trä bjänn].

I övrigt genomsyras hela organisationen av en entreprenöriell anda där vi är nyfikna och tycker om att arbeta hands-on (men självklart med ett långsiktigt tänk). Är du dessutom en noggrann lagspelare med en stor portion grit* så kommer du trivas bra hos oss och vi med dig.

Intresserad? Ta kontakt!

Låter det här som ett team, en arbetsmiljö och kultur du skulle kunna trivas i - då vill vi gärna höra mer från dig!

Sök jobbet, connecta med oss eller dela detta med någon du tror skulle passa in. Har du frågor om tjänsten, teamet eller företaget hör du av dig till Marcus Wigren, Chief People & Marketing Officer.

Kort om Progrits
Progrits är en nordisk mjukvarukoncern med ett tiotal entreprenörsdrivna bolag inom fordon, resor och e-handel & logistik. Oavsett tillväxt i våra bolag och framtida förvärv ska vi förbli en entreprenöriell organisation som är kreativ, kundnära och snabb mellan idé och beslut. Alltså långt ifrån ett sedvanligt moderbolag som tyvärr allt för ofta blir aningens byråkratiskt, lite långsamt och hierarkiskt. Notera:?vi är inget konsultbolag. Vi utvecklar våra egna produkter och tjänster i nära dialog med våra kunder. Det är så vi lyckats bli marknadsledande inom flertalet nischer!

Vad menar vi med ”grit”? Det är en väldigt viktig del i hela organisationen, inte minst i Progrits. För förutsättningarna är inte alltid optimala och du kommer inte få en detaljerad instruktion på vad du ska göra utan du får ta mycket eget ansvar. Därför måste du ha RMI (rätt mental inställning) och en stor portion grit för att trivas och må bra hos oss.

För just välmående och hälsa är något vi värnar om hos våra medarbetare och kollegor för att alla ska ha ett så bra liv som möjligt - på och utanför jobbet. Väl på plats hos oss så blir du en del av ett ambitiöst men prestigelöst gäng där du räknas, inte ditt namn eller fläckfria CV.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Marknadsförare

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Marknadsförare.

Marketing & Content Specialist

Läs mer Sep 28
OK. Här på Antura är vi riktigt duktiga på mycket. Särskilt inom PPM.

Under 20 år har vi arbetat med att ta fram det som idag anses vara ett av de absolut ledande verktygen inom PPM; Project Portfolio Management. (Det som stora organisationer arbetar med för att hantera mängder av projekt samtidigt, effektivt och lönsamt.)

Våra kunder älskar vår produkt och vi älskar dem. Väggarna är fyllda med fina utmärkelser från Dagens Industri, Veckans Affärer och andra välkända institutioner. Vår mjukvara Antura Projects hanterar projekt med sammanlagda budgetar på miljardbelopp och sparar miljontals kronor åt både kunder och medborgare varje år.

Vi söker dig som känner dig bekväm med att arbeta på alla plan med modern och affärsdriven marknadsföring.

Alltså, allt det där som gäller idag; att utnyttja alla kanaler som finns för att ge vårt varumärke, medarbetare och produkter den rättvisa bild utåt som de förtjänar. Att aktivt lyssna av och förstå marknaden för att i slutändan få ett ännu bättre resultat på sista raden.

Du rapporterar direkt till VD/Marknadschef och kommer att utgöra en oerhört viktig resurs i att förvalta och utveckla varumärket, skapa förutsättningar att driva leads och attrahera talanger.

Dina arbetsuppgifter omfattar i princip allt som har med Anturas marknadsföring att göra; från ansvar för våra webbplatser, produktion av innehåll (content) i våra olika kanaler till att koordinera och leda arbetet med events, marknadsaktiviteter, inbjudningar, mässor etc. Jo, du fattar precis. Eller hur?

Du behärskar verktygen i Adobe Creative Cloud och producerar lika gärna och bra för digitala kanaler som för print. Du har också ett sinne för detaljer, där din känsla och talang för såväl formgivning och språk förenas i produktion som håller hög kvalitet redan från början.

Eftersom Antura arbetar på flera marknader, producerar du själv innehåll och content på både svenska och engelska, även om duktiga kollegor och vår översättningsbyrå alltid finns till hands.

Med din hjälp vill vi också ta nästa steg i digital närvaro. Då pratar vi inte om självklara teknikaliteter som SEO och Google Analytics, utan mer om landskapet SoMe med förståelsen för och erfarenhet inom digital kommunikation och försäljning.

Högt och lågt, brett och djupt.

Ansvarsområden? Vi är helt övertygade om att du på sikt kommer att visa vilka områden som du kan äga och ta fullt ansvar för inom området. Primärt och initialt handlar arbetet om att få rätt saker gjorda i nära samarbete med dina nya kollegor på Antura.

Du har förmodligen relevant högskoleexamen, och minst 5 års erfarenhet från liknande roller. Du har med fördel dokumenterat fin erfarenhet av arbete inom liknande verksamheter som vår, dvs väletablerade mjukvaru-/SaaS-bolag. Du förstår också vad det innebär att arbeta i ägarledda bolag med stark entreprenörsanda.

Som person är du social, öppen och inbjudande. Du är nyfiken och kreativ men samtidigt otroligt duktig på att få saker att hända. Du jobbar gärna tillsammans med andra, men har förstått att din egen insats leder vägen. Du är en doer, helt enkelt. Med en tydlig vision om varför du gör saker. Du är helt enkelt en skön person, trygg i dig själv och din kompetens.

Vi erbjuder dig ett en trevlig arbetsplats i centrala Göteborg och ett mycket spännande arbete i en viktig roll på ett av Sveriges finaste och mest framgångsrika SaaS-bolag, alla kategorier.

Häng med!

Ansök nu

Digital Marketing Specialist

Läs mer Sep 14
As part of our Global Marketing team, you’ll be at the centre of our business and support our global and regional teams to drive growth and customer satisfaction.

Your days will be filled with…

- Implement the company’s brand strategy through all digital channels.
- Ensure that all marketing efforts serve to achieve immediate and long-term business goals, identifying and executing improvements for processes, content, and lead generation.
- Create and manage a global content plan for all digital channels in line with brand and commercial objectives.
- Oversee and manage the development of our website content management system (CMS) and provide training and support for global and regional marketers.
- Implement new digital tools including email, marketing automation and social media advocacy tools.
- Analyse market trends, customer behavior, and competitive landscape relating to our digital channels, and prepare reports by collecting, analysing, and summarising data to identify developments and improvements.


Here at Ascom…

You’re not just a number, you’re a person with aspirations and that’s important to us. You can drive your own career and we’re here to help you do that by:

- Providing career progression through learning and development, internal opportunities, and being part of global and local initiatives and projects. But don’t take our word for it, just ask some of our team members who have been with us for over 20 years!
- Giving you a real-world, first-hand experience about what it’s like to work with technology that is at the forefront of the healthcare industry.
- Making a difference and having an impact on the lives in your community.




And you are…

Tertiary qualified in Marketing, Business Management, or a related discipline. You have a minimum of four years’ experience in digital marketing and significant experience in CMS and analytics systems. Since you will work in the Global Marketing team, fluency in English is a must.

We would love to hear more about you so please send us your resume.

We are…

A global solutions provider focused on Healthcare ICT and mobile workflow solutions. Headquartered in Switzerland, our business spans across 18 countries, and has been supporting the healthcare industry for close to 160 years by providing them with technology to enable them to support their critical communcaitions.

Together we can make a difference in the lives of the people who benefit from our technology.

To learn more about what we do, visit us at: (http://www.ascom.com/) www.ascom.com (http://www.ascom.com)

Ansök nu

Content Marketing Manager

Läs mer Sep 14
Vill du vara med och bygga varumärke för en växande mjukvarukoncern? Har du vad som krävs för att vara med och lyfta nivån i allt vi tar oss an, och öka tempot i aktiveringen av kommunikationen i våra 10+ bolag? Om du tickar båda boxarna - vill vi gärna veta mer om dig! Men först berättar vi gärna lite mer om oss och om rollen.

Progrits är en mjukvarukoncern i stark tillväxt, såväl organiskt som via förvärv. Vi har exempelvis förvärvat tre nya bolag under första halvan av 2021. Det är just det som gör denna roll till både en utmaning och en stor möjlighet. För vi vill, och behöver, lyfta Progrits varumärke till nästa nivå. Samtidigt fattas bitar i jobbet med marknadsföring för våra 10+ bolag, både kopplat till försäljning och rekrytering. Vi är på god väg, men är inte riktigt där ännu - och det är just där du kommer in.

Vi vill att du visar vägen kring det arbete som tar oss framåt, uppåt - till nästa nivå. Inte på något sätt själv, såklart. Du kommer ingå i ett team bestående av vår otroligt vetgiriga Content creator, mig (din stöttande och lagom pådrivande chef), vår affärsdrivna Marknadskoordinator (som fungerar som brygga till vårt dotterbolag Empori) samt våra extremt drivna kollegor som jobbar med rekrytering. Tillsammans formar vi, vad vi kallar, People & Marketing.

Genom erfarenhet och kreativitet kommer du att ta lead och initiera bra saker. Med vana att ta projekt från ax till limpa och positiv inställning, hjälper du till att strukturera och utföra marknadsaktiviteter. Till viss del kommer du att projektleda men framförallt utföra och aktivera! Tillsammans med teamet växer du med uppgifterna som kommer till oss. Gemensamt tar vi oss an den kommunikativa delen av gruppens tillväxtresa, och ser till att allt ser rätt ut - oavsett plattform och content. För att du ska trivas och må bra tror vi att du jobbat brett inom marknadsföring, kopplat till försäljning och även gärna till rekrytering, i minst fem år.

Det är bra om du främst jobbat med B2B och om du fyllt din ryggsäck med erfarenhet från olika företag. Vi utgår ifrån att du behärskar de verktyg som krävs för att producera och du visar med stolthet upp webbplatser, filmer, och grafiska produktioner som du legat bakom. Du har bra koll på det mesta ”online” och hur vi bör jobba i sociala medier. Dessutom inser du vikten av att analysera det som produceras, för att kunna ta kloka(re) och mer datadrivna beslut.

Vi är seriösa, men inte på något sätt allvarliga! Högt tempo, ambitiösa målsättningar och stark entreprenöriell anda saxas med imitationer från koncernchefen, lagom grad av sportighet tillsammans med snäll ironi och annan humor på Slottet (kontoret).

För oss är de stora penseldragen viktiga. De utgör grunden i det mesta vi tar för oss, men vi är alla skolade i att görandet är det som får båten att gå snabbare framåt. Jag (din chef) pratar ofta om att vi inte avsätter två veckor till workshops utan hellre ifrågasätter, testar, justerar och kommer med idéer under tiden vi faktiskt jobbar. Ständiga förbättringar med 2% är good enough här och nu, och tar oss från good to great över tid. Samsyn? Då ska vi nog funka bra ihop????

Men nog om oss - sök nu och berätta för oss varför Progrits kan vara din nästa anhalt på din personliga resa och vad du ser att du kan bidra med på vår!

Har du frågor om tjänsten, teamet eller företaget hör du av dig till Marcus Wigren, Chief People & Marketing Officer, marcus.wigren@progrits.se

Ansök nu

Content Marketing Manager

Läs mer Sep 7
Vill du vara med och bygga varumärke för en växande mjukvarukoncern? Har du vad som krävs för att vara med och lyfta nivån i allt vi tar oss an, och öka tempot i aktiveringen av kommunikationen i våra 10+ bolag? Om du tickar båda boxarna - vill vi gärna veta mer om dig! Men först berättar vi gärna lite mer om oss och om rollen.

Progrits är en mjukvarukoncern i stark tillväxt, såväl organiskt som via förvärv. Vi har exempelvis förvärvat tre nya bolag under första halvan av 2021. Det är just det som gör denna roll till både en utmaning och en stor möjlighet. För vi vill, och behöver, lyfta Progrits varumärke till nästa nivå. Samtidigt fattas bitar i jobbet med marknadsföring för våra 10+ bolag, både kopplat till försäljning och rekrytering. Vi är på god väg, men är inte riktigt där ännu - och det är just där du kommer in.

Vi vill att du visar vägen kring det arbete som tar oss framåt, uppåt - till nästa nivå. Inte på något sätt själv, såklart. Du kommer ingå i ett team bestående av vår otroligt vetgiriga Content creator, mig (din stöttande och lagom pådrivande chef), vår affärsdrivna Marknadskoordinator (som fungerar som brygga till vårt dotterbolag Empori) samt våra extremt drivna kollegor som jobbar med rekrytering. Tillsammans formar vi, vad vi kallar, People & Marketing.

Genom erfarenhet och kreativitet kommer du att ta lead och initiera bra saker. Med vana att ta projekt från ax till limpa och positiv inställning, hjälper du till att strukturera och utföra marknadsaktiviteter. Till viss del kommer du att projektleda men framförallt utföra och aktivera! Tillsammans med teamet växer du med uppgifterna som kommer till oss. Gemensamt tar vi oss an den kommunikativa delen av gruppens tillväxtresa, och ser till att allt ser rätt ut - oavsett plattform och content. För att du ska trivas och må bra tror vi att du jobbat brett inom marknadsföring, kopplat till försäljning och även gärna till rekrytering, i minst fem år.

Det är bra om du främst jobbat med B2B och om du fyllt din ryggsäck med erfarenhet från olika företag. Vi utgår ifrån att du behärskar de verktyg som krävs för att producera och du visar med stolthet upp webbplatser, filmer, och grafiska produktioner som du legat bakom. Du har bra koll på det mesta ”online” och hur vi bör jobba i sociala medier. Dessutom inser du vikten av att analysera det som produceras, för att kunna ta kloka(re) och mer datadrivna beslut.

Vi är seriösa, men inte på något sätt allvarliga! Högt tempo, ambitiösa målsättningar och stark entreprenöriell anda saxas med imitationer från koncernchefen, lagom grad av sportighet tillsammans med snäll ironi och annan humor på Slottet (kontoret).

För oss är de stora penseldragen viktiga. De utgör grunden i det mesta vi tar för oss, men vi är alla skolade i att görandet är det som får båten att gå snabbare framåt. Jag (din chef) pratar ofta om att vi inte avsätter två veckor till workshops utan hellre ifrågasätter, testar, justerar och kommer med idéer under tiden vi faktiskt jobbar. Ständiga förbättringar med 2% är good enough här och nu, och tar oss från good to great över tid. Samsyn? Då ska vi nog funka bra ihop????

Men nog om oss - sök nu och berätta för oss varför Progrits kan vara din nästa anhalt på din personliga resa och vad du ser att du kan bidra med på vår!

Har du frågor om tjänsten, teamet eller företaget hör du av dig till Marcus Wigren, Chief People & Marketing Officer, marcus.wigren@progrits.se

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Progrits AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Progrits AB .

Account Manager som vill minska miljöpåverkan!

Internationell säljare
Läs mer Nov 16
Hos oss på 2MA Technology får du möjlighet att utvecklas i din roll som säljare samtidigt som du hjälper våra kunder att sänka sina kostnader och att minska sin miljöpåverkan!

Genom att sälja vårt systemstöd som gör livet lättare för våra användare, kommer du att skapa värde för väldigt många människor och verkligen göra skillnad.

Om rollen

Vi levererar produkter/tjänster över hela Sverige som är ledande inom bokning, administration och analys av större fordonsparker. Idag har vi mer än 1000 kunder, som genom vad vi kallar ”Centraliserad Fordonsadministration” får koll på allt som sker med deras fordon, samt hur dessa fordonsparker bäst kan optimeras för såväl mindre kostnader, som klimatpåverkan.

Som säljare hos oss kommer du att spendera mestadels av din tid med att initiera och hålla förtroendevinnande träffar med våra kunder, främst inom offentlig sektor såsom kommuner och regioner. Dessa möten kommer att ske både ”on the road” och digitalt.

Du är självklart inte ensam i din roll, du kommer att arbeta tight med alla i bolaget men framförallt med säljteamet. Vi jobbar med tydliga aktivitets- och försäljningsmål, för att ha en gemensam förväntansbild för vad som krävs av oss själva och som team för att komma dit vi vill.

Om dig

För att må bra, trivas och bli framgångsrik i rollen är din inställning lika viktig som din erfarenhet. Du har en stark inre motor, ser möjligheter och är kreativ i hur du agerar för att nå uppsatta mål - du gillar helt enkelt att göra affärer.

Givet att vi är måna om att skapa långsiktigt värde och vissa av affärerna kräver upphandling - så ser vi gärna att du motiveras av relationsbyggande, ökad marknadskännedom och långsiktighet i ökningen av våra marknadsandelar.

Som person är du trygg i att lyssna in och förstå kundens behov, samtidigt som du är lyhörd för idéer som kan leda till nya intressanta tjänster för 2MA. Du har en god verbal förmåga, för det är inte bara en produkt du ska pitcha utan snarare förmedla ett arbetssätt som gör livet bättre för många.

Känner du igen dig i dessa personliga egenskaper och mindset, så har du alla förutsättningar för att må bra, trivas och göra ett riktigt bra jobb hos oss.

2MA har kontor i Härnösand, men för denna roll kommer du att utgå från Göteborg -där du kommer att ha möjlighet att sitta tillsammans med våra kollegor på koncernens huvudkontor Progrits.

Låter det intressant?

Hör av dig så hittar vi en tid för att prata vidare. Läs gärna mer om 2MA på vår hemsida eller här på karriärsajten (här kan du också ansöka).

Har du frågor eller funderingar om 2MA kan vara något för dig - kontakta Mathias Johansson, VD på (mailto:mathias.johansson@2ma.se). Hoppas vi ses!

Hur det är hos oss

Vi på 2MA är ett innovativt team som alltid söker nya utmaningar. Vi tror att innovationskraft, ”fritt” skapande och tillit skapar framgång både personligt och för företaget. Ledorden "tillsammans med våra kunder" ska både genomsyra det vi gör på en arbetsplats samt skapa engagemang och gemensam framgång. Alla strävar åt samma håll och varje del i teamet är en viktig pusselbit för att nå målen vi sätter.

Vi utvecklar själva våra tjänster och produkter från vårt kontor i Härnösand, där vi är 8 medarbetare inom utveckling, marknad, support. På så vis har vi skapat oss en förmåga att möta våra kunders önskemål - på en marknad med snabba omställningar.

En del av Progrits

2MA?är sedan början på 2021 en del av?Progrits?- en nordisk mjukvarukoncern med ett tiotal entreprenörsdrivna bolag inom branscherna fordon, e-handel/logistik och resor. Vi drivs av teknisk innovation, med kravet att kundnyttan alltid står i centrum.?

Progrits?innebär ökade möjligheter för utveckling både för oss som företag och för dig som anställd. Det innebär dessutom en större trygghet då satsningar görs på lång sikt och med uthållighet.

Är du som oss, tror vi att du vill känna meningsfullhet på jobbet och vara med om att göra?2MA?till ett ännu bättre och roligare ställe att jobba på. För roligt är viktigt?-?jobbet är en för stor del av livet för att inte ha kul.

Ansök nu

Account Manager som vill minska miljöpåverkan!

Internationell säljare
Läs mer Nov 9
Hos oss på 2MA Technology får du möjlighet att utvecklas i din roll som säljare samtidigt som du hjälper våra kunder att sänka sina kostnader och att minska sin miljöpåverkan!

Genom att sälja vårt systemstöd som gör livet lättare för våra användare, kommer du att skapa värde för väldigt många människor och verkligen göra skillnad.

Om rollen

Vi levererar produkter/tjänster över hela Sverige som är ledande inom bokning, administration och analys av större fordonsparker. Idag har vi mer än 1000 kunder, som genom vad vi kallar ”Centraliserad Fordonsadministration” får koll på allt som sker med deras fordon, samt hur dessa fordonsparker bäst kan optimeras för såväl mindre kostnader, som klimatpåverkan.

Som säljare hos oss kommer du att spendera mestadels av din tid med att initiera och hålla förtroendevinnande träffar med våra kunder, främst inom offentlig sektor såsom kommuner och regioner. Dessa möten kommer att ske både ”on the road” och digitalt.

Du är självklart inte ensam i din roll, du kommer att arbeta tight med alla i bolaget men framförallt med säljteamet. Vi jobbar med tydliga aktivitets- och försäljningsmål, för att ha en gemensam förväntansbild för vad som krävs av oss själva och som team för att komma dit vi vill.

Om dig

För att må bra, trivas och bli framgångsrik i rollen är din inställning lika viktig som din erfarenhet. Du har en stark inre motor, ser möjligheter och är kreativ i hur du agerar för att nå uppsatta mål - du gillar helt enkelt att göra affärer.

Givet att vi är måna om att skapa långsiktigt värde och vissa av affärerna kräver upphandling - så ser vi gärna att du motiveras av relationsbyggande, ökad marknadskännedom och långsiktighet i ökningen av våra marknadsandelar.

Som person är du trygg i att lyssna in och förstå kundens behov, samtidigt som du är lyhörd för idéer som kan leda till nya intressanta tjänster för 2MA. Du har en god verbal förmåga, för det är inte bara en produkt du ska pitcha utan snarare förmedla ett arbetssätt som gör livet bättre för många.

Känner du igen dig i dessa personliga egenskaper och mindset, så har du alla förutsättningar för att må bra, trivas och göra ett riktigt bra jobb hos oss.

2MA har kontor i Härnösand, men för denna roll kommer du att utgå från Göteborg -där du kommer att ha möjlighet att sitta tillsammans med våra kollegor på koncernens huvudkontor Progrits.

Låter det intressant?

Hör av dig så hittar vi en tid för att prata vidare. Läs gärna mer om 2MA på vår hemsida eller här på karriärsajten (här kan du också ansöka).

Har du frågor eller funderingar om 2MA kan vara något för dig - kontakta Mathias Johansson, VD på (mailto:mathias.johansson@2ma.se). Hoppas vi ses!

Hur det är hos oss

Vi på 2MA är ett innovativt team som alltid söker nya utmaningar. Vi tror att innovationskraft, ”fritt” skapande och tillit skapar framgång både personligt och för företaget. Ledorden "tillsammans med våra kunder" ska både genomsyra det vi gör på en arbetsplats samt skapa engagemang och gemensam framgång. Alla strävar åt samma håll och varje del i teamet är en viktig pusselbit för att nå målen vi sätter.

Vi utvecklar själva våra tjänster och produkter från vårt kontor i Härnösand, där vi är 8 medarbetare inom utveckling, marknad, support. På så vis har vi skapat oss en förmåga att möta våra kunders önskemål - på en marknad med snabba omställningar.

En del av Progrits

2MA?är sedan början på 2021 en del av?Progrits?- en nordisk mjukvarukoncern med ett tiotal entreprenörsdrivna bolag inom branscherna fordon, e-handel/logistik och resor. Vi drivs av teknisk innovation, med kravet att kundnyttan alltid står i centrum.?

Progrits?innebär ökade möjligheter för utveckling både för oss som företag och för dig som anställd. Det innebär dessutom en större trygghet då satsningar görs på lång sikt och med uthållighet.

Är du som oss, tror vi att du vill känna meningsfullhet på jobbet och vara med om att göra?2MA?till ett ännu bättre och roligare ställe att jobba på. För roligt är viktigt?-?jobbet är en för stor del av livet för att inte ha kul.

Ansök nu

Account Manager som vill minska miljöpåverkan!

Internationell säljare
Läs mer Nov 2
Hos oss på 2MA Technology får du möjlighet att utvecklas i din roll som säljare samtidigt som du hjälper våra kunder att sänka sina kostnader och att minska sin miljöpåverkan!

Genom att sälja vårt systemstöd som gör livet lättare för våra användare, kommer du att skapa värde för väldigt många människor och verkligen göra skillnad.

Om rollen

Vi levererar produkter/tjänster över hela Sverige som är ledande inom bokning, administration och analys av större fordonsparker. Idag har vi mer än 1000 kunder, som genom vad vi kallar ”Centraliserad Fordonsadministration” får koll på allt som sker med deras fordon, samt hur dessa fordonsparker bäst kan optimeras för såväl mindre kostnader, som klimatpåverkan.

Som säljare hos oss kommer du att spendera mestadels av din tid med att initiera och hålla förtroendevinnande träffar med våra kunder, främst inom offentlig sektor såsom kommuner och regioner. Dessa möten kommer att ske både ”on the road” och digitalt.

Du är självklart inte ensam i din roll, du kommer att arbeta tight med alla i bolaget men framförallt med säljteamet. Vi jobbar med tydliga aktivitets- och försäljningsmål, för att ha en gemensam förväntansbild för vad som krävs av oss själva och som team för att komma dit vi vill.

Om dig

För att må bra, trivas och bli framgångsrik i rollen är din inställning lika viktig som din erfarenhet. Du har en stark inre motor, ser möjligheter och är kreativ i hur du agerar för att nå uppsatta mål - du gillar helt enkelt att göra affärer.

Givet att vi är måna om att skapa långsiktigt värde och vissa av affärerna kräver upphandling - så ser vi gärna att du motiveras av relationsbyggande, ökad marknadskännedom och långsiktighet i ökningen av våra marknadsandelar.

Som person är du trygg i att lyssna in och förstå kundens behov, samtidigt som du är lyhörd för idéer som kan leda till nya intressanta tjänster för 2MA. Du har en god verbal förmåga, för det är inte bara en produkt du ska pitcha utan snarare förmedla ett arbetssätt som gör livet bättre för många.

Känner du igen dig i dessa personliga egenskaper och mindset, så har du alla förutsättningar för att må bra, trivas och göra ett riktigt bra jobb hos oss.

2MA har kontor i Härnösand, men för denna roll kommer du att utgå från Göteborg -där du kommer att ha möjlighet att sitta tillsammans med våra kollegor på koncernens huvudkontor Progrits.

Låter det intressant?

Hör av dig så hittar vi en tid för att prata vidare. Läs gärna mer om 2MA på vår hemsida eller här på karriärsajten (här kan du också ansöka).

Har du frågor eller funderingar om 2MA kan vara något för dig - kontakta Mathias Johansson, VD på (mailto:mathias.johansson@2ma.se). Hoppas vi ses!

Hur det är hos oss

Vi på 2MA är ett innovativt team som alltid söker nya utmaningar. Vi tror att innovationskraft, ”fritt” skapande och tillit skapar framgång både personligt och för företaget. Ledorden "tillsammans med våra kunder" ska både genomsyra det vi gör på en arbetsplats samt skapa engagemang och gemensam framgång. Alla strävar åt samma håll och varje del i teamet är en viktig pusselbit för att nå målen vi sätter.

Vi utvecklar själva våra tjänster och produkter från vårt kontor i Härnösand, där vi är 8 medarbetare inom utveckling, marknad, support. På så vis har vi skapat oss en förmåga att möta våra kunders önskemål - på en marknad med snabba omställningar.

En del av Progrits

2MA?är sedan början på 2021 en del av?Progrits?- en nordisk mjukvarukoncern med ett tiotal entreprenörsdrivna bolag inom branscherna fordon, e-handel/logistik och resor. Vi drivs av teknisk innovation, med kravet att kundnyttan alltid står i centrum.?

Progrits?innebär ökade möjligheter för utveckling både för oss som företag och för dig som anställd. Det innebär dessutom en större trygghet då satsningar görs på lång sikt och med uthållighet.

Är du som oss, tror vi att du vill känna meningsfullhet på jobbet och vara med om att göra?2MA?till ett ännu bättre och roligare ställe att jobba på. För roligt är viktigt?-?jobbet är en för stor del av livet för att inte ha kul.

Ansök nu

Account Manager som vill minska miljöpåverkan!

Internationell säljare
Läs mer Okt 27
Hos oss på 2MA Technology får du möjlighet att utvecklas i din roll som säljare samtidigt som du hjälper våra kunder att sänka sina kostnader och att minska sin miljöpåverkan!

Genom att sälja vårt systemstöd som gör livet lättare för våra användare, kommer du att skapa värde för väldigt många människor och verkligen göra skillnad.

Om rollen

Vi levererar produkter/tjänster över hela Sverige som är ledande inom bokning, administration och analys av större fordonsparker. Idag har vi mer än 1000 kunder, som genom vad vi kallar ”Centraliserad Fordonsadministration” får koll på allt som sker med deras fordon, samt hur dessa fordonsparker bäst kan optimeras för såväl mindre kostnader, som klimatpåverkan.

Som säljare hos oss kommer du att spendera mestadels av din tid med att initiera och hålla förtroendevinnande träffar med våra kunder, främst inom offentlig sektor såsom kommuner och regioner. Dessa möten kommer att ske både ”on the road” och digitalt.

Du är självklart inte ensam i din roll, du kommer att arbeta tight med alla i bolaget men framförallt med säljteamet. Vi jobbar med tydliga aktivitets- och försäljningsmål, för att ha en gemensam förväntansbild för vad som krävs av oss själva och som team för att komma dit vi vill.

Om dig

För att må bra, trivas och bli framgångsrik i rollen är din inställning lika viktig som din erfarenhet. Du har en stark inre motor, ser möjligheter och är kreativ i hur du agerar för att nå uppsatta mål - du gillar helt enkelt att göra affärer.

Givet att vi är måna om att skapa långsiktigt värde och vissa av affärerna kräver upphandling - så ser vi gärna att du motiveras av relationsbyggande, ökad marknadskännedom och långsiktighet i ökningen av våra marknadsandelar.

Som person är du trygg i att lyssna in och förstå kundens behov, samtidigt som du är lyhörd för idéer som kan leda till nya intressanta tjänster för 2MA. Du har en god verbal förmåga, för det är inte bara en produkt du ska pitcha utan snarare förmedla ett arbetssätt som gör livet bättre för många.

Känner du igen dig i dessa personliga egenskaper och mindset, så har du alla förutsättningar för att må bra, trivas och göra ett riktigt bra jobb hos oss.

2MA har kontor i Härnösand, men för denna roll kommer du att utgå från Göteborg -där du kommer att ha möjlighet att sitta tillsammans med våra kollegor på koncernens huvudkontor Progrits.

Låter det intressant?

Hör av dig så hittar vi en tid för att prata vidare. Läs gärna mer om 2MA på vår hemsida eller här på karriärsajten (här kan du också ansöka).

Har du frågor eller funderingar om 2MA kan vara något för dig - kontakta Mathias Johansson, VD på (mailto:mathias.johansson@2ma.se). Hoppas vi ses!

Hur det är hos oss

Vi på 2MA är ett innovativt team som alltid söker nya utmaningar. Vi tror att innovationskraft, ”fritt” skapande och tillit skapar framgång både personligt och för företaget. Ledorden "tillsammans med våra kunder" ska både genomsyra det vi gör på en arbetsplats samt skapa engagemang och gemensam framgång. Alla strävar åt samma håll och varje del i teamet är en viktig pusselbit för att nå målen vi sätter.

Vi utvecklar själva våra tjänster och produkter från vårt kontor i Härnösand, där vi är 8 medarbetare inom utveckling, marknad, support. På så vis har vi skapat oss en förmåga att möta våra kunders önskemål - på en marknad med snabba omställningar.

En del av Progrits

2MA?är sedan början på 2021 en del av?Progrits?- en nordisk mjukvarukoncern med ett tiotal entreprenörsdrivna bolag inom branscherna fordon, e-handel/logistik och resor. Vi drivs av teknisk innovation, med kravet att kundnyttan alltid står i centrum.?

Progrits?innebär ökade möjligheter för utveckling både för oss som företag och för dig som anställd. Det innebär dessutom en större trygghet då satsningar görs på lång sikt och med uthållighet.

Är du som oss, tror vi att du vill känna meningsfullhet på jobbet och vara med om att göra?2MA?till ett ännu bättre och roligare ställe att jobba på. För roligt är viktigt?-?jobbet är en för stor del av livet för att inte ha kul.

Ansök nu

Account Manager till bolag i stark tillväxt

Internationell säljare
Läs mer Okt 26
Med ett systemstöd som gör livet lättare för användarna och samtidigt minskar miljöbelastningen i vårt vackra land, kommer du skapa värde för väldigt många människor och göra skillnad - på riktigt. Med hög (pro)aktivitet, starkt teamarbete och en produktportfölj i framkant, ska vi bli Sveriges främsta bolag inom vår nisch. Men vi måste agera nu! Ska du med på resan?

2MA levererar produkter/tjänster som är ledande inom sitt område. Våra lösningar hjälper våra kunder att sänka både sina kostnader och sin miljöpåverkan. Genom vad vi kallar ”Centraliserad Fordonsadministration” får våra kunder koll på allt som sker med deras fordon, samt hur dessa fordonsparker bäst kan optimeras för såväl mindre kostnader, som klimatpåverkan.

Vi är ett bolag i stark tillväxt med fortsatt höga ambitioner - därför söker vi nu (fler) säljare till vårt team. Du som säljare kommer vara med och skapa förutsättningarna för den fortsatta resan, och kommer ha en helt avgörande roll om vi ska lyckas nå vårt mål.

Om rollen

Du kommer spendera mestadels av din tid med att initiera och hålla förtroendevinnande träffar med offentliga aktörer såsom kommuner och regioner, både ”on the road” och digitalt.

Du är självklart inte ensam på resan. Du kommer att arbeta tight med alla i bolaget men framförallt med säljteamet. Vi jobbar med tydliga aktivitets- och försäljningsmål, för att ha en gemensam förväntansbild för vad som krävs av oss själva och som team för att komma dit vi vill.

Vi har en okonstlad men stark modell för hur vi jobbar med att driva försäljning och nå våra målsättningar: Hög aktivitet och bra kvalitet ger hållbara affärer. Svårare än så är det inte, men likväl ordentligt utmanande. Men mer om det när vi kör igång.

Om dig

För att må bra, trivas och bli framgångsrik i rollen är din inställning lika viktig som din erfarenhet. Du har en stark inre motor, ser möjligheter och är kreativ i hur du agerar för att nå uppsatta mål - du gillar helt enkelt att göra affärer. Givet att vi är måna om att skapa långsiktigt värde och vissa av affärerna kräver upphandling så triggar du mer på aktivitet, relationsbyggande, ökad marknaskännedom och långsiktig ökning av våra marknadsandelar mot satt målbild än snabba avslut.

Som person har du fått höra att du är ödmjuk, förtroendeingivande och har lätt för att etablera relationer. Att agera proaktivt, dvs arbeta uppsökande och ha en hög aktivitetsgrad är något du verkligen trivs med. Genom dina erfarenheter av B2B-försäljning är du trygg i din förmåga att lyssna in och förstå kundens verkliga behov och samtidigt är du lyhörd för idéer som i framtiden kan leda till nya intressanta tjänster för 2MA. Du är en lika god lyssnare som talare och presentatör. För det är inte bara en produkt du ska pitcha utan snarare förmedla ett arbetssätt som gör livet bättre för många.

Känner du igen dig i dessa personliga egenskaper och mindset, så har du alla förutsättningar för att må bra, trivas och göra ett riktigt bra jobb hos oss. Om du har med dig erfarenheter från försäljning av mjukvara/system ser vi det som meriterande, det är även ett stort plus om du har jobbat mot offentlig sektor.

2MA har kontor i Härnösand, men för denna roll kan du likväl bo i Göteborg. Några av våra systerbolag finns där och våra kunder finns utspridda i vårt avlånga land.

Låter det intressant?

Hör av dig så hittar vi en tid för att prata vidare. Läs gärna mer om 2MA på vår hemsida eller här på karriärsajten (här kan du också ansöka).

Har du frågor eller funderingar om 2MA kan vara något för dig - kontakta Mathias Johansson, VD på (mailto:mathias.johansson@2ma.se). Hoppas vi ses!

Hur det är hos oss

Vi på 2MA är ett innovativt team som alltid söker nya utmaningar. Vi tror att innovationskraft, ”fritt” skapande och tillit skapar framgång både personligt och för företaget. Ledorden "tillsammans med våra kunder" ska både genomsyra det vi gör på en arbetsplats samt skapa engagemang och gemensam framgång. Alla strävar åt samma håll och varje del i teamet är en viktig pusselbit för att nå målen vi sätter.

Vi utvecklar själva våra tjänster och produkter från vårt kontor i Härnösand, där vi är 8 medarbetare inom utveckling, marknad, support. På så vis har vi skapat oss en förmåga att möta våra kunders önskemål - på en marknad med snabba omställningar.

Våra lösningar används främst av offentliga organisationer och företag - som vill förenkla administrationen av sina yrkesbilar, firmabilar och förmånsbilar.

En del av Progrits

2MA?är sedan början på 2021 en del av?Progrits?- en nordisk mjukvarukoncern med ett tiotal entreprenörsdrivna bolag inom branscherna fordon, e-handel/logistik och resor. Vi drivs av teknisk innovation, med kravet att kundnyttan alltid står i centrum.?

Progrits?innebär ökade möjligheter för utveckling både för oss som företag och för dig som anställd. Det innebär dessutom en större trygghet då satsningar görs på lång sikt och med uthållighet.

Är du som oss, tror vi att du vill känna meningsfullhet på jobbet och vara med om att göra?2MA?till ett ännu bättre och roligare ställe att jobba på. För roligt är viktigt?-?jobbet är en för stor del av livet för att inte ha kul.

Ansök nu