Göteborg: Supporttekniker till vår kund i Göteborg

Hitta ansökningsinfo om jobbet Supporttekniker till vår kund i Göteborg i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2021-11-25 // Varaktighet: Heltid

Om företaget
Vårt team växer och vi söker ytterligare lagspelare till vårt kontor i Göteborg.

Tjänsten passar dig som är genuint intresserad av IT och att bygga långsiktiga kundrelationer.

Vår kund har en bred tjänsteportfölj som innehåller alla delar ett företag behöver för sin digitala kommunikation. Vi har möjlighet att leverera enstaka tjänster till att ta fullt driftsansvar för en IT-miljö.

En stor fördel för oss är att vi är nära våra kunder och för tät och nära dialog för att förstå kundens behov och ge förslag på lösningar.

För våra driftskunder finns vi där 24/7/365.

Våra tjänster har ett stort värde i sig men är också helt beroende av att våra medarbetare har en enastående känsla för problemlösning och kundbemötande

Möjlighet att påverka dina arbetsuppgifter och företagets utveckling
Anställning på ett företag som gör bra saker och har en spännande framtid
Karriär i en koncern med stora utvecklingsmöjligheter
Ett utmanande jobb med mycket kundkontakt och varierande uppgifter
Trevliga medarbetare

Vår kund ser att du värdesätter egenskaper som är:

Personliga – Genom att respektera människor och allas olika perspektiv och situationer samt visa intresse för kollegor och kunder.

Hjälpsamma – För oss är det viktigt att ta tillvara på varandras styrkor och vi jobbar tillsammans som ett team.

Ansvarstagande – Alla tar stort eget ansvar för sina arbetsuppgifter och gör alltid sitt bästa för att hålla vad man lovar.


Dina arbetsuppgifter
Vårt mål är att skapa Världens bästa support. Det är en resa vi nyss påbörjat men för att nå dit krävs både rätt förutsättningar och rätt person. Vår absolut viktigaste tillgång idag är vår känsla för kundbemötande.

Tjänsten passar därför dig som är genuint intresserad av kundvård, men självklart även har ett stort tekniskt intresse.

Vi söker helt enkelt dig som älskar problemlösning och samtidigt får energi av att ge personlig service i toppklass.

Vi är mycket måna om att kunderna får bästa bemötande och nöjda kunder är för oss mycket viktigare än antal avklarade ärenden per timma.

Din profil
Du har datorvana, goda sociala färdigheter och lätt för att kommunicera i både tal och skrift.

Ett krav är att du har arbetat med teknisk support tidigare.

Viktigast är att du har en naturlig färdighet för att kommunicera med människor, och är öppen för att lära dig nya arbetsuppgifter.

Detta är en rekrytering vilket innebär att du blir anställd direkt hos kund.

Tjänst: Tillsvidaretjänst med provanställning 6 månader.
Placering: Göteborg

Du är välkommen att skicka in din ansökan via Söder & Cos hemsida www.soderco.se. Vi arbetar med löpande urval, så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Vi tar endast emot ansökningar via denna annons.


Om oss
Söder & Co bemannar företag och andra organisationer genom inhyrning, rekrytering och inhyrningsrekrytering. På så sätt skapar vi både karriärmöjligheter för människor och kostnadseffektivitet för företag. Vi tror på långsiktiga relationer och arbetar därför engagerat med en lokal och personlig närhet till våra kunder och konsulter.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som IT-tekniker/Datatekniker

Nedan visas andra jobb i Göteborg som IT-tekniker/Datatekniker.

Automotive Embedded Software Engineer

Läs mer Nov 24
Requirement:

- B.Sc. grade within Electrical, Computer, Engineering Physics or equivalent level of education
- Experience of diagnostic developing and specifications
- Knowledge in AUTOSAR
- Knowledge in Automotive Functional Safety Standard ISO26262
- Knowledge in On Board Diagnostic (OBD II) standard
- Fluent in English (written and spoken)


Benefits:
Competitive Salary
Pension, Health, Occupation injury, and sick insurances
Opportunity to latest courses and certification
Other company benefits

Ansök nu

Teknisk specialist inom klient och infrastruktur - Azure

Läs mer Nov 23
Vill du vara del av ett team som skapar en roligare och bättre arbetsplats med hjälp av innovativa lösningar? Vi söker en kollega med intresse för Azure som vill utvecklas tillsammans med oss. Här får du skapa riktigt värde för våra kunder och användare med fokus på kvalitet.



Vårt team eller som vi ser det - familj, består av ett gäng ambitiösa kollegor som arbetar ihop för att utveckla den bästa arbetsplatsupplevelsen, där kundfokus?står i centrum.?Genom vår gemensamma passion och expertis påverkar vi hur?branschen utvecklas. Vi har hög fokus på att vara nära kund och förstå deras vardag. Vi tror att hjälpa varandra att lyckas är det bästa sättet att öka tron på våra tjänster och göra livet enklare för våra kunder och användare.

Enfo?är ett välrenommerat nordiskt företag inom datadriven affärstransformation med över 800 anställda. Bredden ger oss unik möjlighet att arbeta djupare och närmare för bättre kundlösningar och värde. Det kundrelaterade tillvägagångssättet tillsammans med kundsamverkan är vår själ och något som vi verkligen är stolta över.??



Hur ser rollen ut???

I den här rollen blir du en del av ett team inom området som fokuserar på att skapa samt förvalta moderna arbetsplatser för våra kunder. Tillsammans identifierar, designar, utvecklar och underhåller vi den moderna arbetsplatsen inom följande områden; Klient och infrastruktur både för On-Premises och Microsoft Azure.

Du kommer få möjlighet att arbeta med ett flertal kunder inom olika branscher. Du kommer agera expert i projekt mot kund och här ges du möjligheter?till att påverka och utforma din roll för att uppnå din fulla potential. Teamet utgår från vårt kontor i centrala Göteborg och Stockholm, men stor del av arbetet kan utföras på distans.



Vad krävs för att nå framgång i?denna?roll:??

- Relevant teknisk utbildning eller 2 års yrkeserfarenhet av Microsoft Infrastrukturer.
- Erfarenhet på minst 2 år av följande områden; Azure, Intune (Intune Policyer), SCCM (infrastruktur, OSD och applikationskonfigurationer).
- Det är starkt meriterande om du har cert i Microsoft infrastruktur
- Du är problemlösande - hittar nya lösningar samt drivs av att göra skillnad för våra kunder där kvalitet är ditt ledord.??
- Du gillar att jobba både i team och individuellt, är ansvarstagande och nyfiken, tar initiativ till att lära dig nya saker men även delar med dig av dina egna kunskaper.
- Du talar flytande svenska och uttrycker dig väl i tal och skrift på engelska.




Varför?Enfo???

Vi erbjuder det bästa av båda världar - en miljö präglad av entreprenörskap, flexibilitet, högt till tak och möjlighet att påverka beslut kännetecknat ett litet bolag i kombination med över 800 kompetenta kollegor och muskler likt ett storbolag. Samt inte minst?mycket frihet och stora möjligheter att påverka din vardag.??

Vår kundportfölj består av framför allt storbolag i Norden med minst 250 anställda?och uppdragen?spänner över en rad olika verksamhetsområden och tekniker.?Du kommer få chansen att arbeta med några av våra mest strategiska kunder.??



Vad vi erbjuder:?

- En värdebaserad kultur som är engagerad, inkluderande och energisk?
- En organisation som stödjer?worklife?balance med flexibla arbetstider och möjligheten att jobba remote
- Centralt placerade kontor
- Konkurrenskraftig ersättning???
- Omfattande förmånspaket???
- Fortbildning - kurser och ersättning för certifiering???
- En arbetsmiljö som främjar professionell utveckling??




Placering:??

Du?kommer?att?tillhöra?vårt?Göteborgskontor alt Stockholmskontor.?Arbetet?kan?delvis?utföras?på?distans.



Tjänsten tillsätts löpande - Sök redan idag!

Ansök nu

Servicetekniker - Göteborg

Läs mer Nov 11
Har du ett genuint teknikintresse och brinner för att leverera bästa möjliga service? Är du den person som släkt och vänner vänder sig till när tekniken strular? Vill du vara med i vårt arbete för att göra Sverige smartare? Då kan du vara Smartifys nya servicetekniker i Göteborg!

Som servicetekniker hos Smartify blir ditt uppdrag att hjälpa privatpersoner och företag med att få ordning på sin digitala teknik. Du tar dig runt i servicebil och genomför uppdrag i kunders hem och ute hos företag. Vi erbjuder dig ett självständigt och varierande arbete med möjlighet till utveckling och eget ansvar.

Installation, konfigurering och felsökning av smart teknik i privata hem samt på företag inom teknikområden:

- datorer och kringutrustning.
- nätverk och nätverksutrustning
- TV- och ljudanläggningar, inklusive bildoptimering samt montage på vägg.
- aktivering och konfigurering av bredbandstjänster hos hushåll, exempelvis routers, Wi-Fi-nät, TV-utrustning och bredbandstelefoni.
- montering av kanalisation och kabeldragning för nya uttag.
- digitala lås & larm
- försäljning, installation och konfigurering av mjukvara och hårdvara.




Vad söker vi hos dig?

- Som person är du social och tycker om att träffa nya människor. Du är serviceinriktad, lösningsorienterad och gillar att arbeta självständigt och med eget ansvar.
- Du har en bred teknisk kompetens, är en sann teknik-entusiast och älskar att lära dig nya saker.
- Du har lätt för att sätta dig in i människors problem och förklara tekniska lösningar på ett pedagogiskt sätt.
- Du har erfarenhet av konfigurering av hemelektronik, såsom routrar, skrivare, datorer, streamingboxar och ljudanläggningar.
- Du har goda kunskaper i det svenska språket, såväl i tal som i skrift.
- Du har B-körkort, då du tar dig runt med servicebil.
- Har du även utbildning inom data/IT/nätverk eller dylikt är detta meriterande.


Vad kan vi erbjuda dig?

Som servicetekniker hos Smartify är du med och arbetar för att göra Sverige smartare, genom att göra den senaste digitala utvecklingen tillgänglig för alla. Du får tillgång till ett IT-hjälpmedel för att kunna ta emot och rapportera dina uppdrag på ett effektivt sätt, direkt ute på fältet. Vi ser också till att du har tillgång till bil samt hjälpmedel såsom verktyg, arbetskläder och instrument. Innan du som Smartify-tekniker ger dig ut på fältet genomgår du en intern utbildning, där du får lära dig allt du behöver veta.

Vi erbjuder ett självständigt och utvecklande heltidsjobb, som inleds med en provanställning på sex månader.Vi erbjuder ett självständigt och utvecklande heltidsjobb, som inleds med en provanställning på sex månader. Lön enligt överenskommelse och start för tjänsten är så snart som möjligt.



Känner du igen dig i beskrivningen? Då är du förmodligen helt rätt för oss, och vi för dig. Vi rekryterar löpande - så vänta inte med din ansökan!

Ansök nu

Cloud Infrastructure Engineer

Läs mer Nov 5
The Cloud Infrastructure Engineer role is responsible for ensuring that the backbone in our solutions built on the Microsoft cloud ecosystem is efficient, secure and operates rock-solid.

The objective of the role is to guide, support and deliver technical infrastructure solutions to our customers. allowing them to maximize the value of their investment in cloud technology.

A day at the job

You will have the opportunity to design and develop integrated solutions using the latest products and technologies in Azure and Microsoft 365.

You will guide and help our customers all the way from establishing their landing zone, onboarding them technically and migrating their workloads to Azure and Microsoft 365.

Personal characteristics and experiences that will ensure you excel in this role

You’re confident in customer facing roles and experienced in successfully implementing cloud-based solutions, maintaining and migrating workloads in hybrid cloud scenarios.

You embrace DevOps and understand the value of continuous improvement, leveraging modern and AGILE development, SCRUM and Application Lifecycle Management (ALM).

You’re interested in exploring container and server-less technologies, as well as a possess a broad understanding of cloud-native services.

Ansök nu

Servicetekniker inom AV-teknik

Läs mer Okt 12
Hej,

Jag heter Jonas Hällkvist och jobbar som Service Manager Field Engineer på Office Management. Vår drivkraft är att ha kunden i fokus och guida våra kunder in i framtidens arbetsplats. Drivkraften lockar inte bara duktiga medarbetare, utan också ambitiösa kunder och de största leverantörerna i branschen. I flera år har vi blivit certifierade som en GPTW-arbetsplats där varje medarbetare bidrar till vår goda arbetsmiljö.

I takt med att vi växer söker vi nu en till AV-tekniker till vårt team i Göteborg. I den här tjänsten kommer du att hjälpa våra kunder med de tekniska lösningarna vi tillhandahåller, med fokus på AV inom konferens- och mötesteknik.



Arbetsbeskrivning

Som AV-tekniker hos oss arbetar du primärt med våra videokonferens- och AV-lösningar hos våra befintliga kunder. Merparten av våra installationer vi gör hos kunderna görs i team om minst två personer. Genom att hjälpa våra kunder är du en nyckelspelare i hur kunden upplever servicen och leveransen från oss.

Arbetsuppgifter:

- Installera AV - och videokonferenslösningar hos våra kunder
- Utföra serviceärenden hos våra kunder




Kompetenser och Egenskaper

Till denna tjänst söker vi någon som:

- Har ett tekniskt intresse
- Meriterande är om du har erfarenhet av AV-installationer och/eller Videokonferens-lösningar eller liknande fältarbete med någon form av IT-relaterade uppgift
- Har lätt att sätta sig in i tekniska problem och lösa dem på egen hand
- Körkort är ett krav.




Som person är du:

Social och trivs i mötet med andra människor. Du har en god känsla för service, och logiskt tänkande, du mår själv bra när dina kunder och kollegor gör det. Jobbet innebär planering av dina egna dagar och du bör ha en god känsla för hur du ska prioritera för att upprätthålla en hög servicegrad och effektivitet.



Vi erbjuder:

- Great Place to Work-certifierad arbetsplats 2021 & 2020
- Fantastiska kollegor!
- O.M Care: rikslunchkort, friskvårdsbidrag, förmånsportalen Benify och 1h träning i veckan på arbetstid
- Årlig kick-off




Lön enligt överenskommelse

Start: Omgående, med hänsyn till eventuell uppsägning



Vi arbetar med löpande urval, så tveka inte att skicka in din ansökan direkt om du är intresserad av rollen.? Har du frågor kan du kontakta mig, Jonas Hällkvist på Jonas.hallkvist@officemanagement.se



Vi ser fram emot?din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från AB Söder & Co Consulting

Nedan visas andra jobb i Göteborg från AB Söder & Co Consulting .

Helpdesk supportmedarbetare sökes

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Nov 26
Dina arbetsuppgifter
Arbeta med applikationssupport i andra och tredje linjen.

Användarsupport på klientapplikationer (pc), Windows, Office, Sharepoint 2013, 2016, ProjectWise, Skype, Exchange, Cisco AnyConnect.
Ärendehantering, felsökning och återkoppling till användare och förvaltning.
Även ge stöd och utbildning till användare.

Ansvara för att den dagliga driften fungerar.
- arbete med felsökning och bedömningar hur fel bäst ska åtgärdas
- utgöra en lokal IT-tekniker som främst arbetar med drift och utveckling av myndighetens lokala nätverksmiljö och kommunikationen mellan datorer som finns i samma byggnad
- ge stöd och support till användarna
- sköta datakommunikation, drift och datasäkerhet i större nätverksmiljöer med datorer på olika orter och också i globala nätverk


Din profil
Kravprofil:

- Minst 3 års dokumenterat arbete med it-support i helpdesk eller motsvarande, inklusive erfarenhet och djupare kunskaper som motsvarar backofficearbete.

- Högskoleutbildning inom IT (till exempel högskoleingenjör med datainriktning) eller annan likvärdig IT-utbildning och minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete

- goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation och informationssäkerhet

- grundkunskaper i MS Office eller likvärdigt

- kunskaper om ärendehanteringssystem (exempelvis Easit BPS eller Artologik Helpdesk)

- kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift.


Anställningens omfattning: Heltid 12 månader med möjlighet till 12 månaders förlängning.
Tillträde: Snarast
Löneform: Månadslön
Sysselsättningsgrad: 100 %

Ansökan är du välkommen att skicka via Söder & Cos hemsida www.soderco.se. Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan redan idag.
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Antonio Godino på: antonio.godino@soderco.se
Vi tar endast emot ansökningar via annonsen.


Om oss
Söder & Co bemannar företag och andra organisationer genom inhyrning, rekrytering och inhyrningsrekrytering. På så sätt skapar vi både karriärmöjligheter för människor och kostnadseffektivitet för företag. Vi tror på långsiktiga relationer och arbetar därför engagerat med en lokal och personlig närhet till våra kunder och konsulter.

Ansök nu

Studenter för extrajobb - varierande erfarenhet

Lagerarbetare
Läs mer Nov 26
Dina arbetsuppgifter
Vi söker studenter och personer med annan huvudsaklig sysselsättning som vill arbeta extra i Göteborg med omnejd (annan huvudsaklig sysselsättning innebär att du har en anställning på minst 50%). Vi ger dig möjlighet att jobba extra nu i vinter och framöver. Vi ser också att du som söker har minst ett år kvar på dina studier eller andra huvudsakliga sysselsättning och att du vill fortsätta att arbeta extra även under 2022 i samband med dina studier eller ditt andra arbete.

Vi har en mängd olika uppdrag där vi använder oss av extrapersonal under terminerna och somrarna. Dina arbetsuppgifter kan komma att variera från gång till gång och skiftarbete kan förekomma. Vi har huvudsakligen uppdrag inom industri/teknik/lager och logistik.

Skriv gärna i din ansökan när du är intresserad av att börja jobba och hur länge du kan jobba, hur mycket du vill jobba osv. Ju utförligare ansökan, desto bättre!


Din profil
Du som söker ska vara flexibel, arbetsvillig och social för att passa in hos oss på Söder & Co. Körkort, bil och truckkort är meriterande men ej ett krav. Vi ser gärna att du som söker har fyllt 18 år. Stämmer det här överens med dig? Urval sker löpande så tveka inte på att söka tjänsten redan idag på www.soderco.se!

Om oss
Söder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag. Vi har lång erfarenhet från branschen och vet hur viktigt det är med stark lokal förankring. Då vi är ett fullserviceföretag inom bemanningsbranschen hjälper vi våra kunder med kompetensförsörjning och flexibilitet i alla delar av bolaget. Våra samarbeten bygger på relationer grundade på långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende. Hos oss gör människor skillnad.

Ansök nu

Spontanansökan inom försäljning, administration och kundtjänst

Säljkonsulent
Läs mer Nov 26
Om företaget
Söker du arbete och har erfarenhet av försäljning, kundsupport, administration eller kundtjänst?
Skicka in din ansökan via länken så återkommer vi när vi har matchat din profil med rätt kund!

Dina arbetsuppgifter
Som säljare har du det övergripande ansvaret för dina kunder och din budget. Dina ansvarsområden innebär bl.a. att:

Utveckla och vårda befintliga kundrelationer i syfte att vårda och utveckla samarbetet.
Representera företaget mot dina kunder, samtidigt som du har ett bra stöd från flera viktiga interna stödfunktioner.
Jobba med uppsälj,cross-sälj och förnyelse, förlängning av avtal.

Som kundtjänst och supportmedarbetare behöver du ha ett genuint intresse för att hjälpa kunder.
Är resultatorienterad och samarbetsvillig med stor arbetskapacitet, kreativ och har förmågan att inspirera andra

Din profil
Vi ser gärna att du har något års arbetslivserfarenhet inom områdena försäljning, som tex Account manager, säljare eller mötesbokare. Kundsupport som tex supporttekniker, helpdesk eller liknande.
Intresse för teknik och kundkontakt.

Som person är du serviceinriktad och har mycket god kommunikationsförmåga.


Om oss
Söder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag. Vi har lång erfarenhet från branschen och vet hur viktigt det är med stark lokal förankring. Då vi är ett fullserviceföretag inom bemanningsbranschen hjälper vi våra kunder med kompetensförsörjning och flexibilitet i alla delar av bolaget. Våra samarbeten bygger på relationer grundade på långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende.

Ansök nu

Estrella söker framtidsstjärnor. Är du Estrellas blivande processoperatör?

Processoperatör, mejeri
Läs mer Nov 16
Om företaget
Estrella är ett av Sveriges mest kända varumärken. Estrella etablerades redan 1957 och var då först i Sverige med att producera och sälja snacks. Idag omsätter Estrella AB närmare 1 miljard kronor och har 200 anställda. Fabriken och huvudkontoret ligger i Angered utanför Göteborg och Agrocentret ligger i Kistinge utanför Halmstad. Vi tillverkar och säljer en mängd olika salta snacks så som chips, ostbågar, ringar, skruvar, nötter, popcorn, salta pinnar och dipmix. Vår strävan är att alltid tillverka de godaste snacksen, självklart med miljö och hälsa i fokus. - Varje dag ställer vi oss frågan; Finns det något godare?
Idag ägs Estrella av Intersnack Group, ett av Europas största snacksföretag. Intersnack Group är ett familjeägt företag som endast arbetar med snacks och satsar på att bygga starka lokala varumärken. www.estrella.se


Dina arbetsuppgifter
Som processoperatör är du en nyckelspelare i produktionen med ansvar för en specifik utrustning. I dina arbetsuppgifter ingår förutom dagligt arbete vid utrustningen även att jobba med förbättringar av utrustningens standarder samt stödja underhållsteknikerna vid felsökning för att eliminera förluster. Du är en driven person som ser utvecklingsmöjligheter och har engagemanget att få med dina kollegor på resan.
Du är ansvarig för att förbättra och upprätthålla resultat och standarder för din utrustning genom det produktionssystem Estrella arbetar med och som de första 3 månaderna av din anställning kommer att utbilda dig i. Du kommer att ingå i skiftgående verksamhet.
Det arbete du gör genererar uppdaterade arbetssätt och instruktioner och ditt arbete kommer att förbättra den utrustning du är ansvarig för. Du blir Estrellas specialist på utrustningen!

Du kommer att:
• Ingå som medlem i vårt härliga team
• Utföra dagligt maskinoperatörsarbete
• Följa upp och rapportera information kopplat till din utrustning.
• Utveckla arbetet med utrustningen för att förbättra utrustningen och eliminera förluster.
• Arbeta med problemlösning.
• Supportera underhållsavdelningen.
• En viktig del av ditt jobb är att bygga kunskap inom teamet som jobbar med utrustningen genom att coacha och utbilda dina kollegor.


Din profil
Vi tror att du har/är:
• Processförståelse
• Bra på att kommunicera
• Förmågan att själv driva utveckling
• Analytisk och lösningsorienterad
• Ödmjuk och samarbetsinriktad
• Noggrann och kvalitetsmedveten


Vi värderar säkerhet, kvalitet och miljö högt och ser att du gör detsamma. Vidare är vi övertygade om att vi når framgång genom att arbeta tillsammans, som Ett Estrella!

Tjänsten är på heltid med tillträde enligt överenskommelse och du kommer att bli anställd direkt hos Estrella.
Vill du bli en del av ett framgångsrikt företag där människor trivs? Skicka in din ansökan redan idag via vår hemsida www.soderco.se. Estrella samarbetar i denna rekrytering med Söder & Co. Ansökningarna behandlas löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Camilla Feldt.



Om oss
Söder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag. Vi har lång erfarenhet från branschen och vet hur viktigt det är med stark lokal förankring. Då vi är ett fullserviceföretag inom bemanningsbranschen hjälper vi våra kunder med kompetensförsörjning och flexibilitet i alla delar av bolaget. Våra samarbeten bygger på relationer grundade på långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende. Hos oss gör människor skillnad.

Ansök nu

Sales Development Representative sökes till vår kund Touchtech

Innesäljare
Läs mer Nov 18
Om företaget
Touchtech är ett techbolag beläget i centrala Göteborg som sedan år 2008 fungerat som strategisk tech-partner till retail och brands inom Fashion, Apparel och Lifestyle. Bolaget är sedan år 2017 börsnoterat men har lyckats behålla de goda delarna av den innovativa entreprenörsandan. Expansionen på nya marknader utvecklas ständigt och denna tjänst är en taktisk roll i affärsutvecklingsarbetet.

Dina arbetsuppgifter
Som Sales Development Representative hos Touchtech är ditt huvudsakliga ansvarsområde att, självgående och med tempo, skapa nya affärsmöjligheter för Touchtech. Du arbetar framför allt med bearbetning av nya kunder, i form av prospektering och mötesbokning via telefon, video, mail och Linkedin. Dina potentiella kunder verkar främst inom retail. Vid goda resultat och stort engagemang har du på sikt möjlighet att utvecklas till Sales Executive, där du får äga hela säljcykeln och ta ansvar för hela processen med kund. Från att boka det första mötet, till att visa upp produkten hos kund och slutföra affären.

Din profil
Vi vill attrahera och rekrytera dig som:

- Är social, har hög nyfikenhet samt ett naturligt driv.
- Har ett intresse för teknik och kundkontakt.
- Har flytande kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift.
- Har goda erfarenheter från telefon som arbetsverktyg.
- Tidigare erfarenhet inom mötesbokning, sälj- och/eller butiksarbete är meriterande. Du kanske har arbetat som butikschef, inom klädesbranschen eller med uppsökande och/eller tekniskt sälj. Sökanden med denna kompetens kommer att prioriteras i rekryteringsprocessen.

Du kommer bli anställd som konsult hos oss på Söder & co med goda chanser till överrekrytering på sikt. Som konsult omfattas du av kollektivavtal, friskvårdsbidrag och en engagerad konsultchef som finns med som ett stöd under din anställning.
Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas tidigare än sista ansökningsdatum. Vi erbjuder:
- Fast lön + en attraktiv provisionsmodell
- En arbetsplats med målmedvetna kollegor och ledare
- Att vara en del av ett stabilt och växande företag med framtidsvisioner
- Arbetsverktyg i form av dator och mobiltelefon

Arbetstiderna är kontorstid, helgfria vardagar.

Ansökan är du välkommen att skicka via Söder & Cos hemsida www.soderco.se. Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan redan idag.
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Antonio Godino på: antonio.godino@soderco.se
Vi tar endast emot ansökningar via annonsen.

Om oss
Söder & Co bemannar företag och andra organisationer genom inhyrning, rekrytering och inhyrningsrekrytering. På så sätt skapar vi både karriärmöjligheter för människor och kostnadseffektivitet för företag. Vi tror på långsiktiga relationer och arbetar därför engagerat med en lokal och personlig närhet till våra kunder och konsulter.

Ansök nu

Orderadministratör för uppdrag hos kund

Orderadministratör
Läs mer Nov 17
Dina arbetsuppgifter
Vi söker nu en person för uppdrag på vår kunds orderavdelning. Initialt är det sex månader.

Det är en bred roll med stor variation i arbetsuppgifter. I din roll kommer du att arbeta med daglig kontakt med kund per telefon och mejl. Handläggning av order från kund, handläggning av inköpsorder kopplad till kundorder, utfärda och hantera orderbekräftelser, omplanering av order, leveransbevakning, inrapportering av gods, utfärdande av ursprungsintyg, fakturering och kreditering, framtagning av statistik, tullkontakter och med leveransinformation till kund.

Din profil
Vi söker dig med minst två års erfarenhet av liknande tjänst och som har gymnasiekompetens och mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Engelska är koncernspråk och många kunder är engelsktalande. Det är meriterande om du har kompetens inom logistik/inköpsområdet. Du har tidigare erfarenhet av arbete i något affärssystem. Gärna Axapta och du har goda kunskaper i Officepaketet.

Som person är du är utpräglad teamplayer som har lätt för att samarbeta i grupp. Du har också förmågan att arbeta självständigt mot fastställda mål. Du är positiv och engagerad och gör ditt yttersta för att för att hitta lösningar på utmaningar. Vi ser gärna att du är serviceinriktad, professionell och prestigelös. Du är ansvarsfull och har god organisationsförmåga.

Vi tillämpar löpande urval då tjänsten ska tillsättas så snart som möjligt. Vi ser gärna att du skickar din ansökan via www.soderco.se så snart som möjligt. Anställningen är hos Söder & Co och arbetet utförs hos vår kund. Välkommen med din ansökan!

Om oss
Söder & Co bemannar företag och andra organisationer genom inhyrning, rekrytering och inhyrningsrekrytering. På så sätt skapar vi både karriärmöjligheter för människor och kostnadseffektivitet för företag. Vi tror på långsiktiga relationer och arbetar därför engagerat med en lokal och personlig närhet till våra kunder och konsulter.

Vi på Söder & Co engagerar oss i våra kandidaters arbetsliv och värnar om en personlig kontakt med öppenhet och värme. Medmänsklighet har färgat vår kultur sen starten för snart 20 år sedan. Och det är med mjuka värden som vi vill gå in i framtiden. Vår värdegrund avspeglar sig i vilka företag vi samarbetar med och i vilka egenskaper vi letar efter hos kandidater.

Ansök nu