Göteborg: Är du vår nya medarbetare på vår support

Hitta ansökningsinfo om jobbet Är du vår nya medarbetare på vår support i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2021-11-25 // Varaktighet: Heltid

Polarpumpen söker efter en medarbetare till vår support i Göteborg.
Om tjänsten:
Vårt fokus är att ge våra kunder den bästa supporten.
I tjänsten ingår att felsöka och supportera våra slutkunder på de produkter vi säljer via telefon och mail. Vi hanterar alla våra samtal och mail via vårt ärendehanteringssystem.
I arbetsuppgifterna ingår även upprätta garantiärenden mot leverantör, beställa reservdelar och boka ut arbetsorder till installatörer.
Vi är ett team på 4-5 personer som sitter tillsammans på vårt kontor i Sisjön. Vi arbetar tätt tillsammans så vi kan stötta varandra i olika frågor. Teamet ingår även i en större grupp tillsammans med säljare och produktchefer.
Vi ser helst att du har erfarenhet av kylbranschen men det är inget krav.
Vem är du:
Som person är du lösningsorienterad och har en förmåga att kunna ta även de svåra samtalen och vända dem till något positivt. Du har en fallenhet för att förklara komplexa saker på ett lättförståeligt och tillmötesgående sätt och är snabblärd och social. Du är bekväm med att kommunicera på svenska i tal och skrift och du har god datorvana. Du kan arbeta både självständigt och tillsammans med dina medarbetare för att lösa de problem som dyker upp.
Vilka är vi?
Polarpumpen AB är ett expansivt försäljningsföretag som sedan 2008 har försett många hushåll med bra uppvärmningsmöjligheter. Vi är Nordens största återförsäljare av värmepumpar på internet och erbjuder våra kunder ett brett sortiment av mycket bra kvalitet. Förra året omsatte vi 160 miljoner och med en starkare produktportfölj än någonsin. Som medarbetare på Polarpumpen AB kommer du att ha ett varierande och utmanande arbete med kunden i fokus. Vi erbjuder goda utvecklingsmöjligheter eftersom företagets policy är att internrekrytera.Sedan 2017 är vi en del av Bygghemma Group som har 800 anställda, omsätter 4,4 miljarder och är noterade på Nasdaq Stockholm.
Varför bli en del av Polarpumpen?
Du kommer få vara med på en mycket spännande resa och bidra till Polarpumpens högt uppsatta mål. Gratis parkering precis utanför ingången till vårt kontor som ligger i Sisjön. Vi har en skön stämning på kontoret och tar då och då en spontan AW tillsammans. 28 härliga kollegor väntar på dig!
Tjänsten är på heltid
Sista ansökningsdag är 2021-12-10
Arbetsplatsens adress: Stora Åvägen 19B, 436 34 Göteborg.
Varmt välkommen med din ansökan! Vänta inte med att skicka in din ansökan, tjänsten tillsätts omgående.
jobb@polarpumpen.se

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Helpdesktekniker/Supporttekniker

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Helpdesktekniker/Supporttekniker.

Technical Support Engineer

Läs mer Nov 24
Being a Technical Support Engineer at NA-KD means that you’re involved in everything. You will be a very important function for our employees and our company. If you thrive in the center of everything in a ever-changing environment NA-KD is the place for you.

Technical Support Engineer
Love IT and support? Do you like to take responsibility and ownership in your every day work? Then this is your lucky day! We’re looking for a talented Technical Support Engineer to join us!

Your Future

- Research and identify solutions to software and hardware issues
- Develop and implement technical procedures effective in quickly addressing users’ problems to minimize downtime
- Perform scheduled maintenance on hardware to ensure efficient operations
- Diagnose and troubleshoot technical issues, including account setup and network configuration
- Ensure all issues are properly logged within the case management system
- Prioritize and manage several issues
- Follow up with employees to ensure their IT systems are fully functional after troubleshooting
- Prepare accurate and timely reports
- Document technical knowledge in the form of notes and manuals
- Basic repair and replacing equipment if necessary
- Carry out assessments to determine the need for changes in hardware/software configurations
- Assist with setting up employee workstations if needed
- Testing new technology


Your Past & Your Skills

- Bachelor’s degree in Computer Science or equivalent
- Proven experience as Technical Support Engineer, IT helpdesk technician or similar role
- You are a good communicator and are able to provide prompt and accurate feedback to employees
- Hands-on experience with Windows, Mac OS, and iOS environment,
- Mobile device management experience (Apple Business Manager, Google Workspace Device management)
- Experience with Identity and Access Management solution
- Ability to diagnose and troubleshoot fundamental technical issues
- Familiarity with remote desktop application and helpdesk software
- Excellent problem-solving and communication skills
- Ability to provide step-by-step technical help, both written and verbal


How To Apply

Send us a creative CV - telling us why you want this role and how you can contribute to NA-KD in ways that no one else can

Location: Gothenburg, Sweden

Other: Running applications

Start date: 1st of February 2022

THE DREAM TEAM

Working at NA-KD is unlike any other fashion gig. We’re a young company with a start-up mentality and (a borderline insane) hunger to be the best. In less than 5 years NA-KD has become one of the fastest growing fashion e-com brand in the world. And we have a 4 million strong community to prove it. How? We see no limitations, only possibilities. No failures, only learning opportunities. We’re problem-solvers, disruptors and early-adopters. We’re doers. And if you dream of going to work every day to build the next big thing - then welcome home.

Ansök nu

Erfaren supporttekniker sökes till Iver

Läs mer Nov 9
Vi på Iver växer och letar efter fler talanger som vill vara med på vår resa. Vi ger samma löfte till kollegor som till kunder. Löftet är att alltid vara "beside you", "behind you" och "before you". Vi kallar det för "The Iver way".
Nu söker vi en erfaren supporttekniker till vårt Technical Assistance Center. Vill du bli del av ett stort och härligt team där vi alla varje dag tillsammans ser till att vi levererar nordens bästa IT-support? Sök rollen hos oss och bli en del av vårt team!

Din roll som erfaren supporttekniker på Iver:

Din roll som supporttekniker på Iver är en viktig del av den tjänst vi levererar till våra kunder. Vi ansvarar för att våra kunder får all den service och support de kan förväntas behöva i sitt arbete och ett IT-problem får aldrig stoppa upp det arbetet.
Förbättra, testa, utvärdera och våga ändra hur vi gör saker är viktiga ingredienser i vårt uppdrag som IT-leverantör på den nordiska IT-driftsmarknaden.

Arbetsuppgifterna är varierande och du kommer att hantera ärenden som har eskalerats från dina kollegor. Som erfaren supporttekniker supporterar du våra kunder per telefon och hanterar de mer avancerade ärendena från våra kunder. Du kommer hjälpa till med både mjuk- och hårdvara samt få kontakt med användare med olika typer av applikationer och IT-plattformar.
Du älskar kombinationen av att arbeta tekniskt och samtidigt ha mycket kundkontakt. Inget problem är för svårt och du drivs av att hitta en lösning vilket du också gör. Du trivs med att stötta dina kollegor i mer komplexa problem och coachar dina medarbetare i deras dagliga arbete.

Vårt Technical Assistance Center finns där föra våra kunder 24/7. Dina arbetstider kommer att vara ett rullande schema med varierade skift där det några gånger per år infaller avvikande arbetstider men du arbetar mestadels dagtid.

Din bakgrund och profil:

Vi tror att du som söker har flerårig erfarenhet av 1st och/eller 2nd line support sedan tidigare. Du har goda kunskaper i Windows och Microsofts produkter. Du har en hög teknisk förståelse med en naturlig problemlösningsförmåga och känner dig trygg i att fatta egna beslut och du motiveras av att lösa dina kunders tekniska ärenden med en bra service längs hela vägen.

Vidare känner du igen dig i nedan beskrivning:

- Du har ett brinnande intresse för teknik och tycker om att lära nytt!
- Utbildning inom IT, YH-utbildning eller vad vi bedömer motsvarande erfarenhet.
- Du behärskar följande tekniker:
- Windows Server med tillhörande tjänster
- Office 365 och Azure
- Kunskap inom Switchar, routing och brandväggar
- Du talar och skriver svenska samt engelska obehindrat, ytterligare språkkunskaper är meriterande.
- Du har B-körkort.


På Iver är vi inkluderande och strävar efter genuint samarbete där vi arbetar mot gemensamma mål. Inom Iver finns stora möjligheter till utveckling och vi står bakom dig när du vill lära dig mer - inom ditt specialområde, ledarskap eller nya områden.



Placeringsort

Merparten av teamet sitter i Väst Sverige så vi ser gärna att vårt kontor i Göteborg Alingsås eller Skövde blir din hemvist.

Är du vår nya kollega?

Vi som arbetsgivare eftersträvar en jämn könsfördelning och värdesätter etnisk och kulturell mångfald. Känner du att Iver verkar vara en spännande arbetsplats, skicka in din ansökan redan idag. Ansök senast: 2021-11-01. Urval och intervjuer sker löpande vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Har du några frågor om tjänsten? Varmt välkommen att kontakta Ibrahim Dia (ibrahim.dia@iver.se).

Välkommen till Iver!

Ansök nu

Polsk och svensk talande supporttekniker

Läs mer Nov 2
Vår kund söker en polsk och svensk talande supporttekniker. Tjänsten är på heltid och utgår från 6 månader med goda möjligheter till förlängning.

Om dig:

Vi söker dig som är driven och nyfiken. Vi ser gärna att du har gymnasial utbildning inom IT.
Tidigare erfarenhet att möta kunder samt inom first line.



Start: ASAP
Omfattning: Heltid
Plats: Göteborg
Språk: Polska och svenska

Ansök nu

Supporttekniker i Lysekil

Läs mer Okt 26
Uppdragsbeskrivning:

IT-Support har till uppgift att stödja användare inom kunden med ärenden som handlar om PC-, skrivar-, telefoni-support m.m. IT-Support har även hand om ärenden som berör konto och behörighetshantering, mail, Skype/Lync och konferensrum.

IT-Support är en grupp på ca 6 personer tillhörande avdelningen IT-Operations med huvudfokus på support till kundens användare samt förvaltning av delar av kundens IT-infrastruktur.

Som supporttekniker kommer du att jobba med följande:

- 1st -och 2nd line ärenden till alla kundens AD anslutna användare
- Ärenden kommer via mail, telefon, serviceportalen och på plats.
- Administration samt djup kunskap i användarstöd inom Office365 och dess applikationer så som Teams, Planner, OneDrive, OneNote, Forms, Word, Excel m.m.
- Interna och externa kontaktytor samt med kundens olika IT-system.


Skallkrav

- Ett par års dokumenterad erfarenhet av IT-Support (PC hårdvara, telefoni, skrivare, användare, felsökning etc.).
- Mycket goda kunskaper kring Office365 administration, främst Exchange online.
- God förståelse i hur en Office365 miljö är uppbyggd vid behov av felsökning.
- Goda kunskaper om Microsofts standardapplikationer och operativsystem.
- Goda kunskaper i Active Directory, kontoadministration.
- Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.
- Goda kunskaper inom ITIL


Börkrav

- Gärna erfarenhet av Service Now som ärendehanteringssystem eller liknande ärendehanteringssystem.

Personliga egenskaper

- Ha en god kommunikativ förmåga och lätt för att samarbeta med andra.
- Du är kvalitetsmedveten och sätter kundens behov i centrum.
- Har god dokumentationsförmåga.
- Strukturerad, ordningsam och noggrann.
- Kan behålla lugnet i stressade situationer.
- Självständig, känner ansvar för de ärenden som kommer in till IT-Support och är drivande.
- Ett stort personligt intresse av att följa den allmänna IT-utvecklingen och ha förmågan att förstå och tillämpa ny teknik.


Övrig information

Du som söker denna tjänst har arbetat med IT-support/drift samt administration av Exchange/Office365 i ett par år, har en mycket god teknisk kunskap samt erfarenhet av att lösa inkommande ärenden självständigt och effektivt. Du triggas av att lösa problem och gör alltid ditt bästa för att hjälpa användarna. Uppdraget bygger på ett stort eget ansvar och ordningssinne och att du självständigt löser de problem som uppkommer.

Du är stödjande, kommunikativ, social och trivs med att ha många kontaktytor. Vi tror att du har eftergymnasial utbildning inom it eller har motsvarande kunskap förvärvad på annat sätt.

Startdatum: ASAP

Slutdatum: 2022-02-25

Ort: Lysekil

Ansök nu

Supporttekniker

Läs mer Okt 21
Är du en social person som har ett genuint tekniskt intresse och vill fortsätta utveckla dina kunskaper inom teknik som är relevant för arbetslivet? Vill du göra det på ett bolag med ett högt tempo och härliga kollegor? Då är detta en roll för dig!

OM TJÄNSTEN

Som supporttekniker på Collector Bank hjälper du till med support för alla medarbetare i organisationen. Du kommer primärt att supportera kollegor i olika tekniska frågeställningar. I rollen arbetar du med vår tekniska IT-support för medarbetare på våra kontor, i Göteborg och Stockholm så väl som i Oslo och Helsingfors. Placeringsort för rollen är på vårt huvudkontor i Göteborg men resor till våra andra kontor kommer behöva göras.

På Collector Bank är ett det högt tempo och du har stora möjligheter att lära dig ny teknik och utvecklas i din roll. Utöver användarsupport kommer dina arbetsuppgifter inkludera support av applikationer, datorer, konferensutrustning, utskrifter, telefoni/växel och inköp. Du kommer dessutom ha möjlighet att delta i IT-projekt där din insikt ligger till grund för fortsatt förbättringsarbete.

Stort fokus ligger på kvalitet och hög servicekänsla, vilket är gemensamt för alla avdelningar på Collector Bank.



VI TROR ATT DU

Är en person som trivs i en supporterande roll och som har erfarenhet av att jobba i en servicedesk på en IT-avdelning eller har ett stort teknikintresse och erfarenhet av användarstöd. Samt att du har goda kunskaper inom Windows och Office/Office365.

Vidare tror vi att du ser service som en självklarhet och trivs i en roll där du får hjälpa dina kollegor med deras tekniska problem. Då du även kommer att hjälpa våra medarbetare på våra kontor i Stockholm, Oslo och Helsingfors ser vi att du besöker dessa regelbundet för att bygga relationer och identifiera utmaningar. Därav ser vi att du kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska.

Vi kommer lägga stor vikt i personliga egenskaper och tror därför att du har lätt till ett leende trots att tempot är högt och att du ställs inför tekniska utmaningar. De problem du ställs inför löser du med en god kvalité.

Då ditt kontaktnät inom organisationen är stort ser vi att du är en engagerad lagspelare som ställer upp för dina medarbetare och samtidigt trivs med att driva ditt eget arbete framåt på ett ansvarsfullt sätt.

Vi tror också att du tycker IT-säkerhet är viktigt och tar det på stort allvar.

Meriterande för rollen är om du har en relevant utbildning inom IT/teknik. Alternativt att du har arbetat något eller några år inom IT-support i större företagsmiljöer med Windows, Mac, Office, telefoni samt att du tidigare jobbat med problemlösning och löser nya utmaningar på egen hand.

Vi ser att personligheten är det viktigaste och att du har intresse och brinner för det du gör. Här får du lära dig att stärka din sociala förmåga då du har kontakt med alla delar av organisationen.



OM COLLECTOR BANK OCH VAD VI KAN ERBJUDA DIG

Collector är en digital nischbank som utvecklar finansiella tjänster för privat- och företagskunder. Vi lägger stor vikt vid att skapa smarta, digitala lösningar som förenklar våra kunders vardag. För privatpersoner erbjuder vi sparande, lån, kreditkort och appar. För företag erbjuder vi lån, factoringtjänster samt betallösningar för e-handel och butik. Collector Bank är ett entreprenörsdrivet teknikföretag som brinner för att förverkliga idéer - både våra egna och andras.?

Våra kontor finns i Göteborg (huvudkontor), Stockholm, Helsingfors och Oslo. Kontoren tar inte kundbesök utan är avsedda endast för medarbetarna.

Koncernens moderbolag Collector AB (publ) är noterat på Nasdaq Stockholm. Koncernspråket är svenska och all dokumentation sker på svenska.

Som medarbetare hos oss blir du en del av vår starka företagskultur, som kan beskrivas utifrån våra värdeord?Entreprenörskap,?Engagemang?och?Etik.?Vi präglas av?öppenhet?kring nya idéer, innovation, engagerade människor som drivs av att få saker att hända, tänker stort och utmanar sig själva varje dag.?

Känner du att det passar in på hur du skulle vilja ha det på din arbetsplats, så tror vi att du kommer att trivas bra tillsammans med oss!?



INTRESSERAD?

Kul!

Ansök redan nu så hör vi av oss! Urval och intervjuer kommer att ske löpande.

Har du frågor eller vill veta mer??

Har du frågor om rollen är du välkommen att kontakta?Carl-Fredrik Asplund, System Specialist på carl-fredrik.asplund@collectorbank.se

Har du frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta?Jesper Östlund, IT-rekryterare på jesper.ostlund@collectorbank.se

Vi ser fram emot att ta del av din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Polarpumpen AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Polarpumpen AB .

Är du vår nya medarbetare på vår support?

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Nov 25
Polarpumpen söker efter en medarbetare till vår support i Göteborg.
Om tjänsten:
Vårt fokus är att ge våra kunder den bästa supporten.
I tjänsten ingår att felsöka och supportera våra slutkunder på de produkter vi säljer via telefon och mail. Vi hanterar alla våra samtal och mail via vårt ärendehanteringssystem.
I arbetsuppgifterna ingår även upprätta garantiärenden mot leverantör, beställa reservdelar och boka ut arbetsorder till installatörer.
Vi är ett team på 4-5 personer som sitter tillsammans på vårt kontor i Sisjön. Vi arbetar tätt tillsammans så vi kan stötta varandra i olika frågor. Teamet ingår även i en större grupp tillsammans med säljare och produktchefer.
Vi ser helst att du har erfarenhet av kylbranschen men det är inget krav.
Vem är du:
Som person är du lösningsorienterad och har en förmåga att kunna ta även de svåra samtalen och vända dem till något positivt. Du har en fallenhet för att förklara komplexa saker på ett lättförståeligt och tillmötesgående sätt och är snabblärd och social. Du är bekväm med att kommunicera på svenska i tal och skrift och du har god datorvana. Du kan arbeta både självständigt och tillsammans med dina medarbetare för att lösa de problem som dyker upp.
Vilka är vi?
Polarpumpen AB är ett expansivt försäljningsföretag som sedan 2008 har försett många hushåll med bra uppvärmningsmöjligheter. Vi är Nordens största återförsäljare av värmepumpar på internet och erbjuder våra kunder ett brett sortiment av mycket bra kvalitet. Förra året omsatte vi 160 miljoner och med en starkare produktportfölj än någonsin. Som medarbetare på Polarpumpen AB kommer du att ha ett varierande och utmanande arbete med kunden i fokus. Vi erbjuder goda utvecklingsmöjligheter eftersom företagets policy är att internrekrytera.Sedan 2017 är vi en del av Bygghemma Group som har 800 anställda, omsätter 4,4 miljarder och är noterade på Nasdaq Stockholm.
Varför bli en del av Polarpumpen?
Du kommer få vara med på en mycket spännande resa och bidra till Polarpumpens högt uppsatta mål. Gratis parkering precis utanför ingången till vårt kontor som ligger i Sisjön. Vi har en skön stämning på kontoret och tar då och då en spontan AW tillsammans. 28 härliga kollegor väntar på dig!
Tjänsten är på heltid
Sista ansökningsdag är 2021-12-10
Arbetsplatsens adress: Stora Åvägen 19B, 436 34 Göteborg.
Varmt välkommen med din ansökan! Vänta inte med att skicka in din ansökan, tjänsten tillsätts omgående.
jobb@polarpumpen.se

Ansök nu

Är du vår nya innesäljare?

Innesäljare
Läs mer Sep 20
Som säljare hos Polarpumpen AB kommer du att arbeta som rådgivare av värmepumpar, och övriga produkter i vår spännande produktportfölj. Du säljer mot privatpersoner via inkommande telefonsamtal, chatt och mail. I arbetsuppgifterna ingår uppföljning på offerter och leads.
Vi tror att: Du som person är öppen och positiv samt gillar ett flexibelt arbete. Det är viktigt att du är serviceinriktad, har ett starkt engagemang, goda IT-kunskaper och tycker om ett högt tempo. Först kommer du att lära dig företaget, produkterna och affärssystemet från grunden för att därefter hjälpa våra kunder. Branschkunskap är initialt inte ett krav, men du ska däremot vara motiverad att lära dig via interna utbildningar samt praktiskt arbete.


Vilka är vi? Polarpumpen AB är ett expansivt försäljningsföretag som sedan 2008 har försett många hushåll med bra uppvärmningsmöjligheter. Vi är Nordens största återförsäljare av värmepumpar på internet och erbjuder våra kunder ett brett sortiment av mycket bra kvalitet. Förra året omsatte vi 160 miljoner och med en starkare produktportfölj än någonsin, är vi nu inne i en fas där den kommer utökas än mer. Som medarbetare på Polarpumpen AB kommer du att ha ett varierande och utmanande arbete med kunden i fokus. Vi erbjuder goda utvecklingsmöjligheter eftersom företagets policy är att internrekrytera.Sedan 2017 är vi en del av Bygghemma Group som har 800 anställda, omsätter 4,4 miljarder och är noterade på Nasdaq Stockholm.

Varför bli en del av Polarpumpen? Du kommer få vara med på en mycket spännande resa och bidra till Polarpumpens högt uppsatta mål. Vi erbjuder en stor möjlighet att utvecklas i din yrkesroll. Gratis parkering precis utanför ingången till vårt kontor som ligger i Sisjön. Vi har en skön stämning på kontoret och tar då och då en spontan AW tillsammans. 28 härliga kollegor väntar på dig!
Tjänsten är på heltid och det kan förekomma kvällsarbete under delar av året, beroende på säsongsvariationer. Vi arbetar med en bra grundlön och provision.
Sista ansökningsdag är 2021-10-15
Urvalet sker löpande så tjänsten kan komma att tillsättas tidigare.
Varmt välkommen med din ansökan!
Arbetsplatsens adress: Stora Åvägen 19B, 436 34 Göteborg.
Har du frågor om jobbet är du välkommen att kontakta Erik Bertilsson via mail: erik.bertilsson@polarpumpen.se

Ansök nu

Är du vår nya medarbetare på vår Teknisk support?

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Sep 17
Polarpumpen söker efter en medarbetare till vår tekniska support i Göteborg.
Om tjänsten:
Vårt fokus är att ge våra kunder den bästa tekniska supporten.
Vi hanterar alla våra samtal och mail via vårt ärendehanteringssystem. I tjänsten ingår att felsöka och supportera våra slutkunder och installatörer på - luft/luft, luft/vatten och bergvärme.
I arbetsuppgifterna ingår även upprätta garantiärenden mot leverantör, beställa reservdelar och boka ut arbetsorder till installatörer.
Ha en god kontakt med våra leverantörer och hålla sig uppdaterad på våra produkter.
Vi ser helst att du har erfarenhet av kylbranschen. Du kan ha varit tidigare installatör eller arbetat med teknisk support.
Vem är du:
Som person är du lösningsorienterad och har en förmåga att kunna ta även de svåra samtalen och vända dem till något positivt. Du har en fallenhet för att förklara komplexa saker på ett lättförståeligt och tillmötesgående sätt och är snabblärd och social. Du är bekväm med att kommunicera på svenska i tal och skrift och du har god datorvana. Du kan arbeta både självständigt och tillsammans med dina medarbetare för att lösa de problem som dyker upp.
Vilka är vi?
Polarpumpen AB är ett expansivt försäljningsföretag som sedan 2008 har försett många hushåll med bra uppvärmningsmöjligheter. Vi är Nordens största återförsäljare av värmepumpar på internet och erbjuder våra kunder ett brett sortiment av mycket bra kvalitet. Förra året omsatte vi 160 miljoner och med en starkare produktportfölj än någonsin, är vi nu inne i en fas där den kommer utökas än mer. Som medarbetare på Polarpumpen AB kommer du att ha ett varierande och utmanande arbete med kunden i fokus. Vi erbjuder goda utvecklingsmöjligheter eftersom företagets policy är att internrekrytera.Sedan 2017 är vi en del av Bygghemma Group som har 800 anställda, omsätter 4,4 miljarder och är noterade på Nasdaq Stockholm.
Varför bli en del av Polarpumpen?
Du kommer få vara med på en mycket spännande resa och bidra till Polarpumpens högt uppsatta mål. Gratis parkering precis utanför ingången till vårt kontor som ligger i Sisjön. Vi har en skön stämning på kontoret och tar då och då en spontan AW tillsammans. 28 härliga kollegor väntar på dig!
Tjänsten är på heltid
Sista ansökningsdag är 2021-10-15
Arbetsplatsens adress: Stora Åvägen 19B, 436 34 Göteborg.
Varmt välkommen med din ansökan! Vänta inte med att skicka in din ansökan, tjänsten tillsätts omgående.
jobb@polarpumpen.se

Ansök nu

Digital marknadsförare

Marknadsförare
Läs mer Maj 12
Är du vår nya digitala marknadsförare?
Med fokus på våra betalda trafikkanaler, är din uppgift att nå ut till vår målgrupp. Du skapar kampanjer, film och material, som du sprider i valda kanaler. Aktiviteter och innehåll anpassar du efter aktuellt produktområde och målgrupp. Du följer upp resultat mot satta mål och utvärderar, för att ständigt förbättra aktiviteterna. Du har koll på våra sociala medier och strävar efter att vårda och skapa kundrelationer i våra externa kanaler.
Du är en del av vårt webb- och produktteam där du jobbar särskilt nära SEO-ansvarig och content manager. Du har även kontakt med våra externa byråer och kanaler. Självklart håller du hela tiden koll på utvecklingen inom branschen, och initierar test av nya kanaler och aktiviteter, så vi kan behålla vår marknadsledande position.
Dina framtida arbetsuppgifter
Ansvar för betaltrafik och sociala medier
Ansvar för våra utskick tillsammans med vår content manager
Samarbeten med influencers och intresseföreningar
Skapa material i form av bilder, kampanjer, filmer m.m.
Utveckling och förbättring av betaltrafikskanaler, kampanjer och marknadsföring
Analys och uppföljning.

Dina kvalifikationer
Vi söker dig som har en universitets- eller högskoleexamen inom marknadsföring eller annan utbildning som bedöms vara relevant för rollen. Du har minst 3 års erfarenhet av att jobba i en liknande roll. Positionen kräver både strategisk och “hands on” förmåga.
Vi vill att du har goda kunskaper inom:
SEM
Annonsering i sociala medier
Målgruppsanpassning
E-postmarknadsföring
Google Analytics
Film
Skapa annonser och kampanjer
Photoshop och Indesign
Svenska och engelska, både i tal och skrift

Dina personliga egenskaper
Som person är du kunnig, engagerad, och vill ständigt lära dig mer. Du är resultatorienterad, pålitlig och tar stort ansvar för ditt arbete. Du är bra på att planera och ser till att uppgifterna genomförs. Arbetet är i många fall självständigt och du kommer att jobba i kanaler direkt mot våra kunder. Detta kräver ett gott omdöme och hög kvalitetsmedvetenhet.
Vad erbjuder vi dig?
Ett självständigt och spännande arbete hos en av Nordens snabbast växande online-aktörer. Du kommer att erbjudas en mycket omväxlande och utvecklande roll inom digital marknadsföring.
Vi erbjuder våra kunder klimatsmarta och miljövänliga produkter i form av välpaketerade helhetslösningar. Det ska vara enkelt att ha ett välmående och energismart hem. Företagets produkter bidrar till att vi kan uppnå landets klimatmål. Du blir en del av att möjliggöra detta.
Du får också möjlighet att arbeta tillsammans med våra experter på systerbolagen inom Bygghemma Group. Flera av våra bolag finns med på topp 100 inom Svensk e-handel.
Din ansökan
Vänta inte med att skicka in din ansökan, tjänsten tillsätts omgående.
jobb@polarpumpen.se
Kontaktperson Martin Gerre
073-048 61 10 (Jobbrekryterare: vänligen kontakta inte oss)
Om Polarpumpen
Polarpumpen AB är ett expansivt försäljningsföretag som sedan 2008 har försett många hushåll med bra uppvärmningsmöjligheter. Vi är Nordens största återförsäljare av värmepumpar på internet och erbjuder våra kunder ett brett sortiment med mycket bra kvalitet. Förra året omsatte vi 160 miljoner och i år har vi en starkare produktportfölj än någonsin.
Om Bygghemma Group
Sedan 2017 är vi en del av Bygghemma Group som har 800 anställda, omsätter 4,4 miljarder och är noterade på Nasdaq Stockholm.

Ansök nu

Är du vår nya innesäljare?

Innesäljare
Läs mer Maj 3
Som säljare hos Polarpumpen AB kommer du att arbeta som rådgivare av värmepumpar, och övriga produkter i vår spännande produktportfölj. Du säljer mot privatpersoner via inkommande telefonsamtal, chatt och mail. I arbetsuppgifterna ingår uppföljning på offerter och leads.
Vi tror att: Du som person är öppen och positiv samt gillar ett flexibelt arbete. Det är viktigt att du är serviceinriktad, har ett starkt engagemang, goda IT-kunskaper och tycker om ett högt tempo. Först kommer du att lära dig företaget, produkterna och affärssystemet från grunden för att därefter hjälpa våra kunder. Branschkunskap är initialt inte ett krav, men du ska däremot vara motiverad att lära dig via interna utbildningar samt praktiskt arbete.


Vilka är vi? Polarpumpen AB är ett expansivt försäljningsföretag som sedan 2008 har försett många hushåll med bra uppvärmningsmöjligheter. Vi är Nordens största återförsäljare av värmepumpar på internet och erbjuder våra kunder ett brett sortiment av mycket bra kvalitet. Förra året omsatte vi 160 miljoner och med en starkare produktportfölj än någonsin, är vi nu inne i en fas där den kommer utökas än mer. Som medarbetare på Polarpumpen AB kommer du att ha ett varierande och utmanande arbete med kunden i fokus. Vi erbjuder goda utvecklingsmöjligheter eftersom företagets policy är att internrekrytera.Sedan 2017 är vi en del av Bygghemma Group som har 800 anställda, omsätter 4,4 miljarder och är noterade på Nasdaq Stockholm.

Varför bli en del av Polarpumpen? Du kommer få vara med på en mycket spännande resa och bidra till Polarpumpens högt uppsatta mål. Vi erbjuder en stor möjlighet att utvecklas i din yrkesroll. Gratis parkering precis utanför ingången till vårt kontor som ligger i Sisjön. Vi har en skön stämning på kontoret och tar då och då en spontan AW tillsammans. 28 härliga kollegor väntar på dig!
Tjänsten är på heltid och det kan förekomma kvällsarbete under delar av året, beroende på säsongsvariationer. Vi arbetar med en bra grundlön och provision.
Sista ansökningsdag är 2021-05-16
Urvalet sker löpande så tjänsten kan komma att tillsättas tidigare.
Varmt välkommen med din ansökan!
Arbetsplatsens adress: Stora Åvägen 19B, 436 34 Göteborg.
Har du frågor om jobbet är du välkommen att kontakta vår försäljningschef Annika Zander via mail: annika.zander@polarpumpen.se

Ansök nu

Digital Merchandiser

Marknadsassistent
Läs mer Feb 15
Polarpumpen.se söker en Digital merchandiser / produktadministratör
Polarpumpen är ett dynamiskt och starkt e-handelsbolag som sedan starten 2007 etablerat sig som en av de starkaste och mest snabbväxande e-handelsaktörerna i Sverige. För vår fortsatta tillväxt söker vi nu en digital merchandiser med placering i Göteborg.
Polarpumpen ingår i Bygghemma Group, en av Nordens största onlineaktörer inom byggvaruhandel och heminredning. Vi söker dig som vill arbeta med att lägga upp information och produkter i vår e-butik.
Dina framtida arbetsuppgifter
Arbetet innebär att du samlar in, bearbetar och registrerar data för nya produkter till vår hemsida. Därefter lägger du in informationen så att den blir synlig för besökarna.
Det innebär bl.a. att du kommer:
Sammanställa, omvandla och föra in data i vår produktimport
Kontakta leverantörer för att söka och samla in produktdata
Söka upp och bearbeta bildmaterial
Administrering av produkter i butiken
Skriva produkttexter och kategoritexter till vår site

Du kommer att arbeta i ett team som har tätt samarbete med inköpsavdelning och leverantörer för att skapa och uppdatera produkter samt information om leverantörer.
Dina kvalifikationer
Arbetet kräver goda datorkunskaper och att du känner dig bekväm vid tangentbordet. Goda språkkunskaper i svenska samt att du har lätt för att beskriva och förklara saker i text är ett krav.
Grundläggande kunskaper i SEO och bildredigering är ett plus. Utbildning inom e-handel eller marknadsföring är meriterande.
Dina personliga egenskaper
Du trivs i en snabbt föränderlig miljö, är engagerad, orädd och vill ständigt lära dig mer. Vidare är du resultatorienterad och tar stort ansvar för ditt arbete.
I rollen som Digital merchandiser/produktadministratör krävs det att du är mycket noggrann, strukturerad och gillar att ha många projekt igång samtidigt. Som person är du flexibel och lösningsorienterad. Arbetet kräver att du ständigt är alert, effektiv och motiverad, även då arbetsuppgifterna stundom kan vara ensidiga.
Vi erbjuder
Ett självständigt och spännande arbete hos en av Nordens snabbast växande online-aktörer inom byggvaruhandel.
Tjänsten innebär också goda utvecklingsmöjligheter eftersom företagets policy är att internrekrytera.
Det finns möjligheter att arbeta delar av arbetstiden hemifrån.
Vänta inte med att skicka in din ansökan, tjänsten tillsätts omgående.
jobb@polarpumpen.se
Kontaktperson Martin Gerre
073-048 61 10 (Jobbrekryterare: vänligen kontakta inte oss)
Om Polarpumpen
Polarpumpen är störst i Norden på internetförsäljning av värmepumpar. På kontoret i Göteborg finns 25 positiva och engagerade medarbetare. Bolagets kultur kännetecknas av resultatfokus och stark entreprenörsanda. Sedan våren 2017 ingår Polarpumpen i Bygghemma Group vilket har gett bolaget en större förmåga att utvecklas ytterligare.
Om Bygghemma Group
Bygghemma Group är en ledande e-handelskoncern som erbjuder ett oöverträffat sortiment av välkända varumärken och egna varumärken inom byggvaror och heminredning. I gruppen arbetar idag cirka 500 medarbetare och omsätter drygt 3 miljarder. Bygghemma grundades 2006 och har expanderat till en nordisk koncern med 25 webbutiker: bygghemma.se, bygghjemme.no, byghjemme.dk, taloon.com, netrauta.fi, talotarvike.com, frishop.dk, byggshop.se, badshop.se, golvshop.se, stonefactory.se, polarpumpen.se, lindstrombad.se, golvpoolen.se, trademax.se, trademax.no, trademax.dk, trademax.fi, chilli.se, chilli.no, furniturebox.se, furniturebox.no, furniturebox.dk, furniturebox.fi och kodin1.fi

Ansök nu