Göteborg: Biluthyrare

Hitta ansökningsinfo om jobbet Biluthyrare i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2021-11-25 // Varaktighet: Heltid

Biluthyrare till Avis Budget Group
För den utåtriktade, optimistiska, företagssamma och nyfikna finns inga begränsningar hos Avis Budget Group. Om du är duktig på försäljning och älskar att leverera lysande kundservice så kan du gå långt hos oss.
Vi driver fem av de ledande varumärkena inom fordonsuthyrningsbranschen, finns i 180 länder och betjänar kunder från 11 000 uthyrningsställen på flygplatser och i städer över hela världen. Det är en plats där framgången för ditt hyrbilskontor och din karriärsutveckling drivs av din personlighet och enthusiasm.
En roll där personligheten räknas
Du håller vårt löfte till kunderna om att ge dem fantastisk service varje gång. Du är uppmärksam, vänlig och väldigt effektiv och expert på att skapa en oslagbar upplevelse som gör att kunderna återvänder gång på gång. Att marknadsföra extra produkter och tjänster som passar varje persons behov är enkelt för dig. Från att bygga teamkänsla till att nå mål så lyckas du med allt du gör. Detta är ett företag där du kan fatta dina egna beslut, utveckla hyrbilskontoret och skapa din egen framtid.
Karriärutveckling utan begränsningar
Om du presterar bra i denna roll så kan du gå långt. Under de första veckorna så kommer du att få intensiv träning för att få en flygande start. Din chef kommer att stödja dig under varje steg på vägen och ge dig fortbildning, fullständig tillgång till ABG-universitetets alla onlineklasser, praktiska upplevelser och mentorskap för att hjälpa dig att utvecklas snabbt. Möjligheterna är enorma, oavsett om din ambition är att stiga i graderna i ledningen på våra uthyrningsställen eller gå vidare i en annan del av företaget, som till exempel verksamheten eller flottan. Eller kanske till och med arbeta utomlands på ett av våra många uthyrningsställen runt om i världen.
Vi belönar ditt goda arbete
Kundupplevelser börjar med teammedlemmar som känner sig värderade och respekterade. Det är vad du kan förvänta dig av Avis Budget Group. Vi har allt från pris för bästa försäljningsutveckling till vårt VD-pris för fantastisk kundservice. Vi är väldigt stolta över att fira och belöna medarbetare när de har presterat bra. Du får konkurrenskraftig lön, en bra provision och goda förmåner inklusive pension, personalbostäder och betald semester. Vill du sätta fart på din karriär? Då är Avis Budget Group rätt arbetsgivare för dig. Ansök nu!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Kundtjänstmedarbetare

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Kundtjänstmedarbetare.

Customer Care Representative - Sweden

Läs mer Nov 28
Nytt
Passion - you have it. For people, the EV revolution, our products, and align with our sustainable mission to improve the society we live in. Your passion is energetically fueled through the social exchange and by providing exceptional service. Sounds like you? Apply today, last application date is December 8th.



Let us describe the challenge we offer

The people at Polestar believe in our sustainable mission to the planet, but we also care about building sustainable relationships with our customers. The Global Customer Care team is in an exciting phase of developing a new inhouse function - our very own Customer Care Center! This function will work both directly with customers, as well as with third parties representing Polestar, to ensure that customers can get the help and information they need through the channel that best suits them. In this golden opportunity, you and the team will together deliver exceptional customer experiences.

We are looking for multiple (!) service minded Polestars who will be working in this new inhouse function from the very beginning.

Since we love spending time together and learning from each other - we invite you to work from our new office located in Gothenburg (Hisingen), Sweden. We embrace our office days; however, we understand the importance of changing working environments - we are flexible for working remotely a few days per week. The opening hours of our Customer Care Center will be Monday to Thursday 08.00-20.00, Friday 08.00-17.00, Saturday 10.00-15.00, the working hours will be shift based over these times. Together with your approximately twenty colleagues, you will inaugurate this new office and set the bar for success within the service delivery towards our customers.



What you’ll do

In this new role, you will provide excellent customer service through building and maintaining friendly and professional relationships with potential, current and previous Polestar customers. Since the team is in a scale-up phase, you will have a dedicated area within Customer Care where you can thrive and develop into your full potential.

The role includes being a first point of contact for our customers, where you will focus into one or several of these areas in accordance with our Customer Relationship Management (CRM) process:

- Emails, enquiries, chats, service-inbound calls and/or outbound follow up calls. You might also be supporting in our customers’ social media activity

For example, you might support customers through the buying process, be the first line of complaint resolution, or provide customers with product information. You will work closely with internal teams to provide a streamlined experience for customers.

During the first weeks of your employment, you will have an induction period where you will learn about your role, your team and the Polestar way. After completing this, you will be a part of a training and development program, which is an on-going opportunity to learn and grow in skills - we believe in a culture of coaching and development for all people joining.



Who you are

To be a great fit for this role, we are looking for you with exceptional customer service skills. You are immaculate in listening and have an enthusiastic and flexible approach with the ability to work as part of a team.

Your passion for EV and our planet surges through your communication into providing energetic and positive customer service. In addition to this, you are resilient, motivated with attention to detail and the promise to deliver qualitative work thanks to your good time management skills.

Further on, we are searching for you who have:

- Completed studies on a GCSE/high school-level or higher
- More than six months experience in a role within Customer Service as a focus, including the phone, computer and email as your daily working tools
- Good IT and computer understanding within software/technology
- Excellent oral and written communication in English and Swedish


It is meritorious if you have the following:

- Additional language skills
- Work life experience from the automotive industry or similar




Apply today

Is this you? If you are interested in joining the Polestar family as Customer Care Representative, please submit your CV (no need for cover letter) before the end of December 8th 2021. We expect to conduct interviews during weeks 48-50 and the position is expected to start on the 31st of January 2022.

Are you ready for the journey? Which is electric by the way...

Ansök nu

Kundcentermedarbetare Kvdpro

Läs mer Nov 24
Kvdpro är en av Nordens största digitala marknadsplatser för försäljning av fordon, maskiner, verktyg och branschrelaterade tillbehör. Vi möjliggör enkel och smidig försäljning för våra säljare och ser samtidigt till att ha de objekten våra köpare efterfrågar när de behöver dem. Vi hjälper företag växa. Just nu växer vi så att det knakar och letar därför efter fler härliga medarbetare för att kunna nå ut till ännu fler kunder! Vill du växa med oss?

Har du en hög serviceförmåga och älskar att överträffa kundens förväntningar!? Vill du vara med på resan att skapa Sveriges nöjdaste kundupplevelse!? Längtar du dessutom efter att få börja arbeta i ett företag där man brinner för utveckling, hållbarhet och tillväxt! Då är detta tjänsten för dig!



Som kundcentermedarbetare…

.kommer du ha en roll som både rådgivare, administratör och säljare. Du kommer tillsammans med ditt team, via telefon, mejl och chatt, exempelvis att hantera inkommande samtal, kontakta köpande kund vid auktionsavslut, administrera exportförsäljning, hantera försäljning av tilläggstjänster som exempelvis finansiering och transporter samt kvalitets- och reklamationsärenden..

Avdelningens övergripande ansvar är att stötta och utveckla kundens resa före, under och efter köp av objektet samt att ta?ansvar för kundens lojalitet och kundnöjdhet genom hela processen. Allt för att skapa så nöjda kunder som möjligt.

En stor del av våra sålda fordon och maskiner går på export. Vi har köpande kunder över hela Europa, därför är det viktigt att du behärskar engelska i tal och skrift. Har du även kunskaper i andra språk som finska, tyska eller polska är det ett extra plus.



Vi söker dig som…

.sätter god service i första rum och med ett leende på läpparna och luren mot örat lätt anpassar dig efter kundens behov samtidigt som du vägleder kunden till en smidig lösning.

Du är van att gå för egen maskin, är social, har förmågan att skapa förtroende snabbt samt ser försäljning som en central del av kundvården. Att tempot periodvis är högt är inget som hindrar dig, utan även då lyckas du på ett proffsigt sätt skapa trygga, nöjda och återvändande kunder. För dig är det viktigt att alltid sträva mot högsta möjliga kundnöjdhet, för om kunden är nöjd är även du nöjd.

Har du även tidigare säljerfarenhet över telefon och är en ödmjuk lagspelare med starkt resultatfokus är vi säkra på att du kommer att trivas hos oss!

Då vi är ett företag som ständigt utvecklas och förbättras och vårt mål är att tillsammans skapa det bästa kundcentret, letar vi efter dig som är engagerad och tycker om att påverka. Att du drivs av att hela tiden hitta effektivare sätt är ett stort plus. Likaså att du tycker det är viktigt att ha kul på jobbet, för det gör vi!



Våra önskemål till dig…

- genomförd och godkänd gymnasieutbildning
- arbetslivserfarenhet av telefonförsäljning
- arbetslivserfarenhet av kundsupport
- genuint intresse för system och administrativa detaljer
- Flytande svenska i tal och skrift
- Har du bakgrund från transport/fordonsbranschen eller erfarenhet av leverans- och transporthantering är det ett plus men inget måste, likaså om du har ett intresse och viss kunskap om fordon och maskiner.


Varför Kvdpro?

Inom KVD-Koncernen förenas vi av våra gemensamma värderingar; Nytänkande, Omtänksamma, Drivande och Enkla. Vi hjälper varandra. Tillsammans är vi snabbare, starkare och bättre. Vi ser till vad som är bäst för våra kollegor och våra kunder. Vi strävar efter att vara lite bättre idag än vad vi var igår, men inte lika bra som imorgon! Alla på Kvdpro är lika viktiga. Därför lyssnar vi på varandra och vet att en god idé är en god idé oavsett vem som levererar den.

Vi har ett bra kollektivavtal, ett schyst förmånspaket och titt som tätt bjuds det på olika personalevenemang.



Om Kvdpro

Kvdpro är en digital marknadsplats för försäljning av fordon, maskiner, verktyg och branschrelaterade tillbehör inom åkeri, lantbruk, entreprenad, bygg och industri. Vi lägger stor vikt vid tillgänglighet och enkelhet för våra kunder oavsett var i landet man befinner sig. Vi är helt enkelt mycket stolta att vara unika i branschen med anläggningar från norr till söder. Vi är även en del av Kvd-koncernen och har sedan starten 1991 varit en pionjär inom digital försäljning via auktion och fastpris av maskiner och fordon. Kvd är en ledande aktör på svenska marknaden inom försäljning av personbilar (Kvdbil), maskiner, fordon, tillbehör och verktyg (Kvdpro), fritidsfordon (Forsbergs fritidscenter) samt IT-lösningar för fordonsindustrin (Smart365 och Bilpriser).



Övrigt

Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Göteborg.





Vi går igenom ansökningar löpande så sök redan idag!




Välkommen med din ansökan på jobb.kvd.se (https://jobb.kvd.se/jobs)



I den här rekryteringen har vi valt annonsering och kanaler och tackar därför vänligen men bestämt nej till direktkontakt med försäljare och rekryteringsföretag.

Ansök nu

Kundtjänstmedarbetare

Läs mer Nov 23
Jobbeskrivning

Vår kund inom fordonsindustrin söker kundtjänst medarbetare som talar flytande Svenska och Engelska. Tjänsten är på heltid med varierande schema där även kväll/natt och helgjobb tillkommer. Tjänsten är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer att vara anställd av Danda Bemanning och uthyrd till vår kund med placering i Torslanda.



Om dig: Du har minst ett års erfarenhet av liknande jobb, gärna inom service eller försäljning. Du är lyhörd, trevlig och har lätt för att arbeta i team. Är du en nattuggla är detta ett stort plus för den här tjänsten. Det är viktigt att du har god datorvana då detta tillsammans med telefonen kommer att vara dina främsta arbetsverktyg.



Start: ASAP

Omfattning: Heltid

Plats Torslanda

Språk: Svenska/Engelska

Ansök nu

Nu söker vi konsulter till SEB med start 10 januari 2022!

Läs mer Nov 17
Arbetsbeskrivning
Till SEB kundtjänst 24|7 söker vi nu dig som kanske precis avslutat gymnasiet gärna med ekonomisk inriktning eller liknande, som vill starta din karriär på Contact Center 24|7 SEB mitt i centrala Göteborg. Det är ett konsultuppdrag via Amendo och starten är 10 januari. Första 2 veckorna kommer vara utbildning och därefter kommer du arbeta med inkommande kundärenden via telefon rörande Mobilt Bank ID.

Som konsult blir du anställd av Amendo och uthyrd till SEB. Att arbeta som konsult är en fantastisk möjlighet att bygga på din erfarenhet, utveckla ditt nätverk och få möjlighet att få in en fot och skapa erfarenhet från bank och SEB.

Konsultuppdraget kommer vara ca 6 månader och goda möjligheter finns till fortsatt anställning hos SEB.

Arbetstiderna är dagtid måndag-fredag. Tjänsten är på heltid.

Kvalifikationer och egenskaper
Vi söker dig som brinner för service, är social och vill träffa kunder på telefon. Du är en god kommunikatör och vill ge varje kund en bra upplevelse av SEB.

Du har lätt för att lära dig nya saker, bra på problemlösning och nyfiken på SEBs digitala utveckling. Du har ett stort intresse för bank och finans samt ser långsiktigt på den här tjänsten. Meriterande är om du har någon form av erfarenhet inom kundtjänst eller serviceyrken.

Vi tror även att din omgivning skulle beskriva dig som energigivande, samarbetsvillig och engagerad.

För att bli aktuell i rollen ser vi att du har:

- God telefon- och datorvana
- Goda kunskaper i såväl svenska som engelska i framförallt tal.
- Gymnasial utbildning, med högskoleförberedande examen.


Läs mer om hur det är att arbeta på SEB www.sebgroup.com/career (http://www.sebgroup.com/career)

Om företaget
På SEB är vi övertygade om att inkludering och mångfald är avgörande för att kunna bygga starka och bra team för att vårt företag ska vara hållbart för framtiden. Vi strävar efter att ha en inkluderande och värderingsdriven kultur där vi alla känner oss uppskattade, respekterade och involverade oavsett bakgrund, erfarenhet, tro, kö, ålder och varifrån vi kommer.

Bra personer känner ofta andra bra personer-dela gärna annonsen om du har en vän skulle älska det här jobbet och delar SEBs värderingar. Kunderna först, engagemang, enkelhet och samarbete! Service i världsklass!

Om Amendo
Amendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin! (https://goo.gl/DpqfGV)

Amendo är en del av Amendo Group som har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. I koncernen ingår även Lagotto Executive Search & Interim som är specialiserade på rekrytering och interim tillsättningar av ledare och specialister.

Frågor och kontakt
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta konsultchef Filiph Fagerlund, filiph.fagerlund@amendo.se. Då vi träffar kandidater löpande är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Eftersom vi har kort rekryteringsprocess är så är det viktigt att du skickar in din ansökan så fort som möjligt.

Ansök nu

Nu söker vi konsulter till SEB 24|7 privatsidan med start 8 december!

Läs mer Nov 16
Arbetsbeskrivning
Till SEB kundtjänst 24|7 söker vi nu dig som kanske precis avslutat gymnasiet gärna med ekonomisk inriktning eller liknande, som vill starta din karriär på Contact Center 24|7 SEB mitt i centrala Göteborg. Det är ett konsultuppdrag via Amendo och starten är 8 december. Första 2 veckorna kommer vara utbildning och därefter kommer du arbeta med inkommande kundärenden via telefon rörande Mobilt Bank ID.

Som konsult blir du anställd av Amendo och uthyrd till SEB. Att arbeta som konsult är en fantastisk möjlighet att bygga på din erfarenhet, utveckla ditt nätverk och få möjlighet att få in en fot och skapa erfarenhet från bank och SEB.

Konsultuppdraget kommer vara ca 6 månader och goda möjligheter finns till fortsatt anställning hos SEB.

Arbetstiderna är dagtid måndag-fredag. Tjänsten är på heltid.

Kvalifikationer och egenskaper
Vi söker dig som brinner för service, är social och vill träffa kunder på telefon. Du är en god kommunikatör och vill ge varje kund en bra upplevelse av SEB.

Du har lätt för att lära dig nya saker, bra på problemlösning och nyfiken på SEBs digitala utveckling. Du har ett stort intresse för bank och finans samt ser långsiktigt på den här tjänsten. Meriterande är om du har någon form av erfarenhet inom kundtjänst eller serviceyrken.

Vi tror även att din omgivning skulle beskriva dig som energigivande, samarbetsvillig och engagerad.

För att bli aktuell i rollen ser vi att du har:

- God telefon- och datorvana
- Goda kunskaper i såväl svenska som engelska i framförallt tal.
- Gymnasial utbildning, med högskoleförberedande examen.


Läs mer om hur det är att arbeta på SEB www.sebgroup.com/career (http://www.sebgroup.com/career)

Om företaget
På SEB är vi övertygade om att inkludering och mångfald är avgörande för att kunna bygga starka och bra team för att vårt företag ska vara hållbart för framtiden. Vi strävar efter att ha en inkluderande och värderingsdriven kultur där vi alla känner oss uppskattade, respekterade och involverade oavsett bakgrund, erfarenhet, tro, kö, ålder och varifrån vi kommer.

Bra personer känner ofta andra bra personer-dela gärna annonsen om du har en vän skulle älska det här jobbet och delar SEBs värderingar. Kunderna först, engagemang, enkelhet och samarbete! Service i världsklass!

Om Amendo
Amendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin! (https://goo.gl/DpqfGV)

Amendo är en del av Amendo Group som har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. I koncernen ingår även Lagotto Executive Search & Interim som är specialiserade på rekrytering och interima tillsättningar av ledare och specialister.

Frågor och kontakt
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta konsultchef Filiph Fagerlund, filiph.fagerlund@amendo.se. Då vi träffar kandidater löpande är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Eftersom vi har kort rekryteringsprocess är så är det viktigt att du skickar in din ansökan så fort som möjligt.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Sweden Rent A Car AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Sweden Rent A Car AB .

Associate Rental Sales Agent

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Jul 6
Biluthyrare till Avis Budget Group
För den utåtriktade, optimistiska, företagssamma och nyfikna finns inga begränsningar hos Avis Budget Group. Om du är duktig på försäljning och älskar att leverera lysande kundservice så kan du gå långt hos oss.
Vi driver fem av de ledande varumärkena inom fordonsuthyrningsbranschen, finns i 180 länder och betjänar kunder från 11 000 uthyrningsställen på flygplatser och i städer över hela världen. Det är en plats där framgången för ditt hyrbilskontor och din karriärsutveckling drivs av din personlighet och enthusiasm.

En roll där personligheten räknas
Du håller vårt löfte till kunderna om att ge dem fantastisk service varje gång. Du är uppmärksam, vänlig och väldigt effektiv och expert på att skapa en oslagbar upplevelse som gör att kunderna återvänder gång på gång. Att marknadsföra extra produkter och tjänster som passar varje persons behov är enkelt för dig. Från att bygga teamkänsla till att nå mål så lyckas du med allt du gör. Detta är ett företag där du kan fatta dina egna beslut, utveckla hyrbilskontoret och skapa din egen framtid.

Karriärutveckling utan begränsningar
Om du presterar bra i denna roll så kan du gå långt. Under de första veckorna så kommer du att få intensiv träning för att få en flygande start. Din chef kommer att stödja dig under varje steg på vägen och ge dig fortbildning, fullständig tillgång till ABG-universitetets alla onlineklasser, praktiska upplevelser och mentorskap för att hjälpa dig att utvecklas snabbt. Möjligheterna är enorma, oavsett om din ambition är att stiga i graderna i ledningen på våra uthyrningsställen eller gå vidare i en annan del av företaget, som till exempel verksamheten eller flottan. Eller kanske till och med arbeta utomlands på ett av våra många uthyrningsställen runt om i världen.

Vi belönar ditt goda arbete
Kundupplevelser börjar med teammedlemmar som känner sig värderade och respekterade. Det är vad du kan förvänta dig av Avis Budget Group. Vi har allt från pris för bästa försäljningsutveckling till vårt VD-pris för fantastisk kundservice. Vi är väldigt stolta över att fira och belöna medarbetare när de har presterat bra. Du får konkurrenskraftig lön, en bra provision och goda förmåner inklusive pension, personalbostäder och betald semester. Vill du sätta fart på din karriär? Då är Avis Budget Group rätt arbetsgivare för dig. Ansök nu!

Ansök nu