Göteborg: Senior konsult inom Dynamics Supply Chain Management

Hitta ansökningsinfo om jobbet Senior konsult inom Dynamics Supply Chain Management i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2021-11-25 // Varaktighet: Heltid

Är du en stjärna inom delar av Dynamics Supply Chain? Älskar du att hjälpa dina kunder att utvecklas och bli ännu bättre i sin affär? Vill du omge dig med andra erfarna och duktiga konsulter och fortsätta utvecklas? Då har vi rätta tjänsten för dig! ?

Kravprofil
Detta är en senior roll och du förväntas jobba med stort eget ansvar tillsammans med dina kollegor. Så för att lyckas i denna roll ser vi att du behöver ha:

- Djup applikationskunskap i Dynamics 365, Suppy Chain modulen, inom dessa eller flera områden: - Inköp och lager, eller
- Försäljning, avtal och distribution




- Hög affärsmässighet. Du är van att kunna ge råd och föra en dialog på verksamhetens villkor
- Mycket god förståelse för kundens processer, utmaningar och behov
- Erfarenhet av att jobba som konsult
- Flytande engelska och mycket bra kommunikativ förmåga


Arbetsuppgifter
En senior konsult hos oss på Columbus kallas för Functional Solution Architect (FSA). Det är steget mellan affärskonsult och lösningsarkitekt. Som FSA har du ansvaret för att ta lead i projektet, sätta processerna och driva lösningen framåt tillsammans med ett team av affärskonsulter, som du leder och vägleder.

Catrine Nilsson är FSA inom Supply Chain Management hos oss på Columbus.

Jag valde personligen Columbus som arbetsgivare bland annat för deras kundbas. Det är mycket livsmedel- och produktionskunder, och de processerna tycker jag är roliga!

Jag tittar på vad kunden har för behov för att kunna mappa det till systemet. En viktig del av arbetet är också att förstå kundens affärsmål och guida kunden till en framtidssäkrad lösning. Det är mycket analysarbete tillsammans med kund och kollegor för att vi tillsammans ska hitta bästa lösningen.

För dig som söker den här rollen tror jag det är viktigt att förstå att Supply Chain Management är stort, vilket gör att du aldrig blir fullärd. Du måste tycka det är spännande med nya utmaningar och ha en hög processförståelse. För även om jag håller mig inom inköp, försäljning, lagerstyrning så görs inköp till produktion och allt landar till slut i huvudboken, så ett intresse och förståelse för helheten är viktig.

Bland det bästa med den här rollen är också att ha erfarna kollegor att bolla med och lära sig av. Jag har arbetat som konsult länge men ett kundprojekt är aldrig likt ett annat och det är det som gör det så kul och utvecklande.”

Hur brukar en vanlig dag se ut för dig?

Just nu arbetar jag tillsammans med en kund som har en flerårig utrullningsplan av F&O. Viss del av lösningen har vi redan satt men många processer återstår. Min roll här är att fortsätta utveckla lösningen med nya önskemål och nya processer. Det innebär att jag bland annat sitter i workshopar, skriver funktionsspecifikationer och testar processer."

Vad vi kan erbjuda?
Vi har en stark tillväxt med många spännande kunder på ingång! Columbus har ett bra rykte om sig i branschen och du kommer att kunna arbeta med spännande projekt hos flera nya kunder oftast senaste inom teknik och digitalisering. Det som flera attraheras av är teamkänslan. Du levererar tillsammans med kunder och kollegor i ett expansivt område. Rollen innebär stor del frihet under ansvar och möjlighet finns att arbeta på distans om man behöver det.

När det inte är Covid-tider varvar vi vår arbetsplats mellan kontoret och kunden.

Ansökan och nästa steg
Hos oss kan du ansöka med din LinkedInprofil och/eller CV och du behöver inte fylla i några långa frågeformulär. I processen ingår ett logik- och personlighetstest och vi kommer hålla intervjuer löpande.

Vi ser fram emot din ansökan! ????

Om Columbus
Columbus är ett IT-konsultbolag med fler än 2000 medarbetare runt om i världen. Det vi gör allra bäst är utveckling, implementering och underhåll av digitala affärslösningar. Vår uppgift är att guida kunder i deras digitala transformation så att deras företag kan fortsätta att vara framgångsrika en lång tid framöver. De senaste dryga 30 åren har över 5000 kunder anlitat oss. Det går bra, helt enkelt ????. Om du frågar oss är hemligheten att vi sitter på ett stort utbud av tekniska lösningar, djup branschkunskap, omfattande teknisk expertis och en rejäl dos kundförståelse.

Våra medarbetare är engagerade i sitt arbete och företaget präglas av en stark entreprenörsanda. Detta tack vare de möjligheter som faktiskt finns att vara med och påverka både vår egen och våra kunders verksamhet. Nu behöver vi bli fler och vill ha dig med på färden!

Jobba på Columbus
Spana in vårt Insta-flöde för att få en bild av hur det är att jobba hos oss genom våra kollegor. Klicka på bilden för att komma till Instagram-kontot (https://www.instagram.com/columbussverige/). (https://www.instagram.com/columbussverige/)

Helt ofiltrerat har vi samlat in omdömen från nuvarande och tidigare kollegor. Klicka nedan för att läsa mer.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Verksamhetskonsult, IT

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Verksamhetskonsult, IT.

Business Analyst

Läs mer Nov 12
Är du kommunikativ, har en stark drivkraft och är en person som alltid strävar efter att prestera ditt yttersta? Dessutom är du analytisk, strukturerad och gillar att lösa komplexa frågeställningar. Vi söker dig som har erfarenhet av verksamhetskritiskt förändringsarbete samt förmågan att se och stärka samspelet mellan verksamhet och IT. Passar detta in på dig, då kan Biner vara din nästa yrkesmässiga utmaning!

Arbetsbeskrivning

Vi söker nya kollegor till vårt konsultteam, rollen som Business analyst passar dig som har lätt för att förstå en komplex verksamhet, är rutinerad i arbetet med att kartlägga process- och informationsflöden samt samla in och strukturera krav.

Utmaningen i våra uppdrag ligger ofta i att skapa struktur, transparens och förenkla sammanhang i en komplex miljö. Du har därför förmågan att hantera många olika intressenters varierande krav samt kan navigera och orientera dig i allt som detta innebär. Du trivs i rollen att leda och facilitera workshops.

Du är van att skapa och framföra välstrukturerade presentationer med stringent resonemang.

Du har:

- Metodkompetens inom systemutveckling och produktutveckling
- God förmåga att analysera, specificera och förbättra.
- God allmän teknisk kompetens
- Erfarenhet av att kategorisera och modellera komplex verksamhet


Kvalifikationer:

- Relevant högskoleutbildning, förmodligen som civilingenjör, civilekonom eller motsvarande
- Flerårig erfarenhet av likartade arbetsuppgifter.
- Flytande i svenska och engelska i både tal och skrift.


Det är inget krav men meriterande om du är certifierad inom agilt arbetssätt eller har Business analyst certifiering.

Du har god kommunikativ förmåga och är en person som är lyhörd, prestigelös och har en stark personlig drivkraft. Trivs med att leda andra i arbete och att ta egna initiativ, rollen innebär ett stort individuellt ansvar. Slutligen så drivs du av kvalitet och att leverera lösningar utöver det vanliga. Du tänker ofta ett steg längre och slutför alltid ditt uppdrag.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Biners erbjudande till dig

Vi erbjuder en spännande roll i en växande organisation, goda utvecklingsmöjligheter, och en bra ersättningsnivå med bra förmåner. På Biner värdesätts egna initiativ, samarbete och engagemang och vi satsar på att utveckla våra medarbetare.

Vi sätter upp mål och arbetar tillsammans för att accelerera din professionella utveckling och du får ta del av att arbeta i ett unikt nätverk av erfarna kollegor med intressanta kunder. Vi arbetar för en stark sammanhållning och kultur med goda möjligheter att påverka sin egen roll och situation.

På Biner kommer du att få förmånen att arbeta med IT & verksamhetsfrågor på strategisk, taktisk och operativ nivå och med de utmaningar som våra kunder står inför som t.ex. komplexa system, hantering av data, outsourcing, effektivisering och värdeskapande IT-leveranser.

Varmt välkommen med din ansökan!

Tveka inte att kontakta oss och följ oss gärna på LinkedIn för ytterligare information och jobbmöjligheter! (https://www.linkedin.com/company/biner-consulting)

Ansök nu

Projektledare till Logtech-bolag

Läs mer Okt 19
Vi har nyligen utökat vårt team med en projektledare till vårt kontor i Malmö och nu vill vi hitta nästa kollega som kan jobba från Göteborg!

Är du intresserad av att vara en del av ett drivet team som alltid strävar efter att finna den bästa lösningen för våra kunder genom att utveckla vårt transportledningssystem/affärssystem T5?

Barkfors är ett lönsamt och växande mjukvarubolag som vill utöka sitt team och det är där du kommer in. Nu söker vi dig som motiveras av att arbeta med projektledning och implementation!

Om rollen

Hos oss har du en betydelsefull funktion inom projektets alla faser. Teamet sitter i Malmö men då vi har befintliga och potentiella kunder över hela Sverige öppnar vi nu upp för att jobba på distans från Göteborg eller Stockholm. Barkfors tillhör en mjukvarukoncern (OBS! Läs mer om Progrits längre ner), därav finns det möjlighet att kombinera tid ute hos kund, hemmakontor eller hos något av våra dotterbolag.

I rollen ligger ditt fokus på att förstå kundens verksamhetsprocesser och sätta dessa i vårt systems (T5) sammanhang. Det innebär bland annat att konfigurera och anpassa T5 samt identifiera utvecklingsbehov. Genom att testa funktionalitet och utbilda kund får du möjligheten att vara en viktig länk mellan kunden och våra utvecklare. Du tar kunden från demo av system till uppstart, via implementering och slutligen uppföljning. Implementationstiden kan variera från några månader till ett par år, och när du är varm i kläderna är det vanligt att ha igång två till fyra projekt samtidigt. När du implementerat T5 till kund får du även möjligheten att ta kundansvar för att utveckla affären ytterligare.

Tillsammans med dina kollegor utvecklar ni T5 till att vara en uppskattad del i kunders vardag. Detta görs både genom resor till kund samt digitala möten där du fångar in kundbehov genom workshops.

Om dig

För att trivas, må bra och framförallt bli framgångsrik i rollen har du med dig erfarenhet från logistik-och transportbranschen. Det viktiga är att du har med dig kunskap om transportledningssystem, då förståelsen för kundernas logistikflöden är central. Du har erfarenhet av implementering av IT-system, både från projekt du drivit helt på egen hand och som del i ett team. Du lägger stor vikt vid att ha ett systemperspektiv, detta för att kunna omsätta kundernas behov till T5:s tekniska lösningar. Detta görs tillsammans med dina kollegor på utveckling. Då vi är ett mjukvarubolag inom logtech-sektorn tror vi att du också har vandrat längs med teknikens stigar och vet att vägen framåt inte alltid är en autobahn ????. Du besitter själv en stark drivkraft att komma vidare och känner dig trygg i att vägleda kunden genom att ligga ett steg före. Du tar saker i mål genom en stor portion grit - ett driv som hjälper dig att lyckas, även om förutsättningarna inte alltid är perfekta.

Då Barkfors är ett mindre företag behöver vi alla hjälpas åt - i stort som i smått. Du får energi av att arbeta agilt i en mindre organisation, där saker och ting snabbt förändras och din utvecklingskurva pekar stadigt uppåt.

Låter det intressanta - kontakta oss

Låter det här som ett team, en arbetsmiljö och kultur du skulle kunna trivas i - då vill vi gärna höra mer från dig! Sök jobbet, connecta med oss eller dela detta med någon du tror skulle passa in.

Har du frågor om tjänsten, teamet eller företaget hör du av dig till Linnea Olsson, Tech Talent Acquisition Specialist.

Vilka vi är

Barkfors kärnprodukt är mjukvaruprogrammet T5; ett transportledningssystem fullspäckat med finesser för att förenkla och förbättra transportföretagens dagliga arbete.

Bolaget har en ledande position på den svenska marknaden, och våra kunder arbetar med transport och logistik. De kan vara alltifrån stora lastbilscentraler till mindre åkerier samt företag inom renhållningssektorn.

Barkfors har närmare 20 anställda som tillsammans jobbar för att utveckla system och kundrelationer.

En del av Progrits

Barkfors är en del av Progrits - en nordisk mjukvarukoncern med ett tiotal entreprenörsdrivna bolag inom branscherna fordon, e-handel/logistik och resor. Vi drivs av teknisk innovation, med kravet att kundnyttan alltid står i centrum.

Att vara en del av Progrits innebär ökade möjligheter för utveckling både för oss som företag och för dig som anställd, och samtidigt större trygghet.

Är du som oss, tror vi att du vill känna meningsfullhet på jobbet - och vara med om att göra Barkfors till ett ännu bättre och roligare ställe att jobba på. För roligt är viktigt - jobbet är en för stor del av livet för att inte ha kul.

Ansök nu

Business Analyst

Läs mer Okt 13
Är du kommunikativ, har en stark drivkraft och är en person som alltid strävar efter att prestera ditt yttersta? Dessutom är du analytisk, strukturerad och gillar att lösa komplexa frågeställningar. Vi söker dig som har erfarenhet av verksamhetskritiskt förändringsarbete samt förmågan att se och stärka samspelet mellan verksamhet och IT. Passar detta in på dig, då kan Biner vara din nästa yrkesmässiga utmaning!

Arbetsbeskrivning

Vi söker nya kollegor till vårt konsultteam, rollen som Business analyst passar dig som har lätt för att förstå en komplex verksamhet, är rutinerad i arbetet med att kartlägga process- och informationsflöden samt samla in och strukturera krav.

Utmaningen i våra uppdrag ligger ofta i att skapa struktur, transparens och förenkla sammanhang i en komplex miljö. Du har därför förmågan att hantera många olika intressenters varierande krav samt kan navigera och orientera dig i allt som detta innebär. Du trivs i rollen att leda och facilitera workshops.

Du är van att skapa och framföra välstrukturerade presentationer med stringent resonemang.

Du har:

- Metodkompetens inom systemutveckling och produktutveckling
- God förmåga att analysera, specificera och förbättra.
- God allmän teknisk kompetens
- Erfarenhet av att kategorisera och modellera komplex verksamhet


Kvalifikationer:

- Relevant högskoleutbildning, förmodligen som civilingenjör, civilekonom eller motsvarande
- Flerårig erfarenhet av likartade arbetsuppgifter.
- Flytande i svenska och engelska i både tal och skrift.


Det är inget krav men meriterande om du är certifierad inom agilt arbetssätt eller har Business analyst certifiering.

Du har god kommunikativ förmåga och är en person som är lyhörd, prestigelös och har en stark personlig drivkraft. Trivs med att leda andra i arbete och att ta egna initiativ, rollen innebär ett stort individuellt ansvar. Slutligen så drivs du av kvalitet och att leverera lösningar utöver det vanliga. Du tänker ofta ett steg längre och slutför alltid ditt uppdrag.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Biners erbjudande till dig

Vi erbjuder en spännande roll i en växande organisation, goda utvecklingsmöjligheter, och en bra ersättningsnivå med bra förmåner. På Biner värdesätts egna initiativ, samarbete och engagemang och vi satsar på att utveckla våra medarbetare.

Vi sätter upp mål och arbetar tillsammans för att accelerera din professionella utveckling och du får ta del av att arbeta i ett unikt nätverk av erfarna kollegor med intressanta kunder. Vi arbetar för en stark sammanhållning och kultur med goda möjligheter att påverka sin egen roll och situation.

På Biner kommer du att få förmånen att arbeta med IT & verksamhetsfrågor på strategisk, taktisk och operativ nivå och med de utmaningar som våra kunder står inför som t.ex. komplexa system, hantering av data, outsourcing, effektivisering och värdeskapande IT-leveranser.

Varmt välkommen med din ansökan!

Tveka inte att kontakta oss och följ oss gärna på LinkedIn för ytterligare information och jobbmöjligheter! (https://www.linkedin.com/company/biner-consulting)

Ansök nu

Projektledare till Logtech-bolag

Läs mer Okt 12
Vi har nyligen utökat vårt team med en projektledare till vårt kontor i Malmö och nu vill vi hitta nästa kollega som kan jobba från Göteborg!

Är du intresserad av att vara en del av ett drivet team som alltid strävar efter att finna den bästa lösningen för våra kunder genom att utveckla vårt transportledningssystem/affärssystem T5?

Barkfors är ett lönsamt och växande mjukvarubolag som vill utöka sitt team och det är där du kommer in. Nu söker vi dig som motiveras av att arbeta med projektledning och implementation!

Om rollen

Hos oss har du en betydelsefull funktion inom projektets alla faser. Teamet sitter i Malmö men då vi har befintliga och potentiella kunder över hela Sverige öppnar vi nu upp för att jobba på distans från Göteborg eller Stockholm. Barkfors tillhör en mjukvarukoncern (OBS! Läs mer om Progrits längre ner), därav finns det möjlighet att kombinera tid ute hos kund, hemmakontor eller hos något av våra dotterbolag.

I rollen ligger ditt fokus på att förstå kundens verksamhetsprocesser och sätta dessa i vårt systems (T5) sammanhang. Det innebär bland annat att konfigurera och anpassa T5 samt identifiera utvecklingsbehov. Genom att testa funktionalitet och utbilda kund får du möjligheten att vara en viktig länk mellan kunden och våra utvecklare. Du tar kunden från demo av system till uppstart, via implementering och slutligen uppföljning. Implementationstiden kan variera från några månader till ett par år, och när du är varm i kläderna är det vanligt att ha igång två till fyra projekt samtidigt. När du implementerat T5 till kund får du även möjligheten att ta kundansvar för att utveckla affären ytterligare.

Tillsammans med dina kollegor utvecklar ni T5 till att vara en uppskattad del i kunders vardag. Detta görs både genom resor till kund samt digitala möten där du fångar in kundbehov genom workshops.

Om dig

För att trivas, må bra och framförallt bli framgångsrik i rollen har du med dig erfarenhet från logistik-och transportbranschen. Det viktiga är att du har med dig kunskap om transportledningssystem, då förståelsen för kundernas logistikflöden är central. Du har erfarenhet av implementering av IT-system, både från projekt du drivit helt på egen hand och som del i ett team. Du lägger stor vikt vid att ha ett systemperspektiv, detta för att kunna omsätta kundernas behov till T5:s tekniska lösningar. Detta görs tillsammans med dina kollegor på utveckling. Då vi är ett mjukvarubolag inom logtech-sektorn tror vi att du också har vandrat längs med teknikens stigar och vet att vägen framåt inte alltid är en autobahn ????. Du besitter själv en stark drivkraft att komma vidare och känner dig trygg i att vägleda kunden genom att ligga ett steg före. Du tar saker i mål genom en stor portion grit - ett driv som hjälper dig att lyckas, även om förutsättningarna inte alltid är perfekta.

Då Barkfors är ett mindre företag behöver vi alla hjälpas åt - i stort som i smått. Du får energi av att arbeta agilt i en mindre organisation, där saker och ting snabbt förändras och din utvecklingskurva pekar stadigt uppåt.

Låter det intressanta - kontakta oss

Låter det här som ett team, en arbetsmiljö och kultur du skulle kunna trivas i - då vill vi gärna höra mer från dig! Sök jobbet, connecta med oss eller dela detta med någon du tror skulle passa in.

Har du frågor om tjänsten, teamet eller företaget hör du av dig till Linnea Olsson, Tech Talent Acquisition Specialist.

Vilka vi är

Barkfors kärnprodukt är mjukvaruprogrammet T5; ett transportledningssystem fullspäckat med finesser för att förenkla och förbättra transportföretagens dagliga arbete.

Bolaget har en ledande position på den svenska marknaden, och våra kunder arbetar med transport och logistik. De kan vara alltifrån stora lastbilscentraler till mindre åkerier samt företag inom renhållningssektorn.

Barkfors har närmare 20 anställda som tillsammans jobbar för att utveckla system och kundrelationer.

En del av Progrits

Barkfors är en del av Progrits - en nordisk mjukvarukoncern med ett tiotal entreprenörsdrivna bolag inom branscherna fordon, e-handel/logistik och resor. Vi drivs av teknisk innovation, med kravet att kundnyttan alltid står i centrum.

Att vara en del av Progrits innebär ökade möjligheter för utveckling både för oss som företag och för dig som anställd, och samtidigt större trygghet.

Är du som oss, tror vi att du vill känna meningsfullhet på jobbet - och vara med om att göra Barkfors till ett ännu bättre och roligare ställe att jobba på. För roligt är viktigt - jobbet är en för stor del av livet för att inte ha kul.

Ansök nu

Projektledare till Logtech-bolag

Läs mer Okt 5
Vi har nyligen utökat vårt team med en projektledare till vårt kontor i Malmö och nu vill vi hitta nästa kollega som kan jobba från Göteborg!

Är du intresserad av att vara en del av ett drivet team som alltid strävar efter att finna den bästa lösningen för våra kunder genom att utveckla vårt transportledningssystem/affärssystem T5?

Barkfors är ett lönsamt och växande mjukvarubolag som vill utöka sitt team och det är där du kommer in. Nu söker vi dig som motiveras av att arbeta med projektledning och implementation!

Om rollen

Hos oss har du en betydelsefull funktion inom projektets alla faser. Teamet sitter i Malmö men då vi har befintliga och potentiella kunder över hela Sverige öppnar vi nu upp för att jobba på distans från Göteborg eller Stockholm. Barkfors tillhör en mjukvarukoncern (OBS! Läs mer om Progrits längre ner), därav finns det möjlighet att kombinera tid ute hos kund, hemmakontor eller hos något av våra dotterbolag.

I rollen ligger ditt fokus på att förstå kundens verksamhetsprocesser och sätta dessa i vårt systems (T5) sammanhang. Det innebär bland annat att konfigurera och anpassa T5 samt identifiera utvecklingsbehov. Genom att testa funktionalitet och utbilda kund får du möjligheten att vara en viktig länk mellan kunden och våra utvecklare. Du tar kunden från demo av system till uppstart, via implementering och slutligen uppföljning. Implementationstiden kan variera från några månader till ett par år, och när du är varm i kläderna är det vanligt att ha igång två till fyra projekt samtidigt. När du implementerat T5 till kund får du även möjligheten att ta kundansvar för att utveckla affären ytterligare.

Tillsammans med dina kollegor utvecklar ni T5 till att vara en uppskattad del i kunders vardag. Detta görs både genom resor till kund samt digitala möten där du fångar in kundbehov genom workshops.

Om dig

För att trivas, må bra och framförallt bli framgångsrik i rollen har du med dig erfarenhet från logistik-och transportbranschen. Det viktiga är att du har med dig kunskap om transportledningssystem, då förståelsen för kundernas logistikflöden är central. Du har erfarenhet av implementering av IT-system, både från projekt du drivit helt på egen hand och som del i ett team. Du lägger stor vikt vid att ha ett systemperspektiv, detta för att kunna omsätta kundernas behov till T5:s tekniska lösningar. Detta görs tillsammans med dina kollegor på utveckling. Då vi är ett mjukvarubolag inom logtech-sektorn tror vi att du också har vandrat längs med teknikens stigar och vet att vägen framåt inte alltid är en autobahn ????. Du besitter själv en stark drivkraft att komma vidare och känner dig trygg i att vägleda kunden genom att ligga ett steg före. Du tar saker i mål genom en stor portion grit - ett driv som hjälper dig att lyckas, även om förutsättningarna inte alltid är perfekta.

Då Barkfors är ett mindre företag behöver vi alla hjälpas åt - i stort som i smått. Du får energi av att arbeta agilt i en mindre organisation, där saker och ting snabbt förändras och din utvecklingskurva pekar stadigt uppåt.

Låter det intressanta - kontakta oss

Låter det här som ett team, en arbetsmiljö och kultur du skulle kunna trivas i - då vill vi gärna höra mer från dig! Sök jobbet, connecta med oss eller dela detta med någon du tror skulle passa in.

Har du frågor om tjänsten, teamet eller företaget hör du av dig till Linnea Olsson, Tech Talent Acquisition Specialist.

Vilka vi är

Barkfors kärnprodukt är mjukvaruprogrammet T5; ett transportledningssystem fullspäckat med finesser för att förenkla och förbättra transportföretagens dagliga arbete.

Bolaget har en ledande position på den svenska marknaden, och våra kunder arbetar med transport och logistik. De kan vara alltifrån stora lastbilscentraler till mindre åkerier samt företag inom renhållningssektorn.

Barkfors har närmare 20 anställda som tillsammans jobbar för att utveckla system och kundrelationer.

En del av Progrits

Barkfors är en del av Progrits - en nordisk mjukvarukoncern med ett tiotal entreprenörsdrivna bolag inom branscherna fordon, e-handel/logistik och resor. Vi drivs av teknisk innovation, med kravet att kundnyttan alltid står i centrum.

Att vara en del av Progrits innebär ökade möjligheter för utveckling både för oss som företag och för dig som anställd, och samtidigt större trygghet.

Är du som oss, tror vi att du vill känna meningsfullhet på jobbet - och vara med om att göra Barkfors till ett ännu bättre och roligare ställe att jobba på. För roligt är viktigt - jobbet är en för stor del av livet för att inte ha kul.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Columbus Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Columbus Sweden AB .

Sales Representative - Digital Commerce

Systemsäljare
Läs mer Nov 25
Är du en duktig säljare och vill jobba på ett företag med en stark position på marknaden, där det finns många affärsmöjligheter och en värdebaserad säljkultur? Känner du att nyfikenhet är ett av dina starkaste drag och att det hjälper dig att både förstå kunden och sätta dig in i den senaste spännande tekniken? Då är detta rätt tjänst för dig!

Förväntad kompetens
- God kunskap inom e-handel och förståelse för hur branschen fungerar
- Dokumenterad erfarenhet av försäljning av mjukvarulösningar och mycket god förståelse för komplex försäljning
- Självledarskap & en stark vilja att själv dra in nya affärer
- Svenska och engelska flytande i tal och skrift


Meriterande


Har du erfarenhet av försäljning av e-handelsprojekt och/eller e-handelsplattformar är det en stor fördel. Mer specifikt plattformar som Litium, Epi (Optimizely), Censhare, inriver, Commercetools, SAP Commerce, Intershop och liknande.

Snubblar du på målsnöret när det kommer till erfarenhet eller är du osäker på om du har nog av det? Connecta med oss ändå! Vi vill alltid träffa nya talanger!

Varför ska du som säljare välja Columbus?
Som Sales Representative inom e-commerce kommer du arbeta tillsammans med en dedikerad säljorganisation, pre-sales team och marknadsavdelning. Vi har sedan flera år en mycket stark leadsgenerering genom ett framgångsrikt Inbound Marketing & Sales Development arbete och genom vår ledande ställning som implementatör hos våra produktpartners. Utöver det är Columbus ett framgångsrikt digitaliseringsföretag där merförsäljning sker tillsammans med våra andra affärsområden. Kort sagt - goda förutsättningar för våra säljare!

E-handel hör till ett av de områdena med mycket stark tillväxt. När vi tittar på hur konsumenter och företag vill handla nu och i framtiden ser vi en mycket positiv trend, som vi är övertygade om kommer att fortsätta. Vi är redan stora på marknaden och målet nu är att både försvara vår position och att växa ännu mer.

Vi som jobbar här idag väljer Columbus för den entreprenöriella andan, den stora friheten under ansvar som verkligen praktiseras, de många bra människorna som jobbar här och för att vi är ett företag med bra värderingar.

Vi jobbar regionsöverskridande med försäljning - men du kommer ha fokus på den region du utgår ifrån. Du kommer därmed ha din tillhörighet hos något av våra fantastiska team i Stockholm, Göteborg, Jönköping eller Malmö/Helsingborg.

Arbetsbeskrivning
Som Sales Representative är du ansvarig för att arbeta med säljprocessens alla olika faser. Du träffar nya potentiella kunder och arbetar tillsammans med pre-sales teamet och leder processen för att ta fram lösningsförslag och offerter. Du kommer även besöka mässor och andra nätverkssammanhang där dina Social Selling-skills kommer värdesättas.

Vi har gått från Solution Selling till Challenger Sales. Våra kunder är väl pålästa och utbildade och när du kommer ut till dem är du väl insatt om deras förutsättningar och kan utmana dem att ta steget som leder dem till rätt lösning. Vi värdesätter en konsultmässig approach i säljprocessen. Tillsammans med vårt strategiteam är du också med och bidrar aktivt till vår erbjudande- och konceptutveckling för att se till att vi alltid har marknadens bästa lösningar.

Beroende på din profil kan även Account Management bli aktuellt. Du kommer rapportera till Head of Sales - Filip Lindwall (https://www.linkedin.com/in/filip-lindwall-columbus-commerce/).

Ansökan och process
Vi ser fram emot din ansökan! Du söker enkelt via din LinkedIn eller med ditt CV, och utan att behöva besvara 20-tals frågor. Vi kommer att tillsätta tjänsten så fort vi hittar rätt kandidat.

Om Columbus
Columbus är experter på att skapa tillväxt genom insikter i dina kunders beteenden och att tillhandahålla en sömlös upplevelse när de interagerar i dina digitala kanaler. Med vår branschövergripande erfarenhet inom B2B och komplex B2C sticker vi ut på marknaden, och gör Columbus till den främsta samarbetspartnern i Norden, när det gäller digital försäljning. Vi hjälper våra kunder att utforma och förverkliga lösningar i toppklass enligt branschspecifika behov så att den fulla potentialen i din digitala verksamhet frigörs.

Columbus är ett globalt IT-konsultbolag med 1800 anställda. Våra experter möjliggör digital transformation, maximerar och framtidssäkrar ditt företag.

Ansök nu

Sales Representative - Digital Commerce

Systemsäljare
Läs mer Nov 17
Är du en duktig säljare och vill jobba på ett företag med en stark position på marknaden, där det finns många affärsmöjligheter och en värdebaserad säljkultur? Känner du att nyfikenhet är ett av dina starkaste drag och att det hjälper dig att både förstå kunden och sätta dig in i den senaste spännande tekniken? Då är detta rätt tjänst för dig!

Förväntad kompetens
- God kunskap inom e-handel och förståelse för hur branschen fungerar
- Dokumenterad erfarenhet av försäljning av mjukvarulösningar och mycket god förståelse för komplex försäljning
- Självledarskap & en stark vilja att själv dra in nya affärer
- Svenska och engelska flytande i tal och skrift


Meriterande


Har du erfarenhet av försäljning av e-handelsprojekt och/eller e-handelsplattformar är det en stor fördel. Mer specifikt plattformar som Litium, Epi (Optimizely), Censhare, inriver, Commercetools, SAP Commerce, Intershop och liknande.

Snubblar du på målsnöret när det kommer till erfarenhet eller är du osäker på om du har nog av det? Connecta med oss ändå! Vi vill alltid träffa nya talanger!

Varför ska du som säljare välja Columbus?
Som Sales Representative inom e-commerce kommer du arbeta tillsammans med en dedikerad säljorganisation, pre-sales team och marknadsavdelning. Vi har sedan flera år en mycket stark leadsgenerering genom ett framgångsrikt Inbound Marketing & Sales Development arbete och genom vår ledande ställning som implementatör hos våra produktpartners. Utöver det är Columbus ett framgångsrikt digitaliseringsföretag där merförsäljning sker tillsammans med våra andra affärsområden. Kort sagt - goda förutsättningar för våra säljare!

E-handel hör till ett av de områdena med mycket stark tillväxt. När vi tittar på hur konsumenter och företag vill handla nu och i framtiden ser vi en mycket positiv trend, som vi är övertygade om kommer att fortsätta. Vi är redan stora på marknaden och målet nu är att både försvara vår position och att växa ännu mer.

Vi som jobbar här idag väljer Columbus för den entreprenöriella andan, den stora friheten under ansvar som verkligen praktiseras, de många bra människorna som jobbar här och för att vi är ett företag med bra värderingar.

Vi jobbar regionsöverskridande med försäljning - men du kommer ha fokus på den region du utgår ifrån. Du kommer därmed ha din tillhörighet hos något av våra fantastiska team i Stockholm, Göteborg, Jönköping eller Malmö/Helsingborg.

Arbetsbeskrivning
Som Sales Representative är du ansvarig för att arbeta med säljprocessens alla olika faser. Du träffar nya potentiella kunder och arbetar tillsammans med pre-sales teamet och leder processen för att ta fram lösningsförslag och offerter. Du kommer även besöka mässor och andra nätverkssammanhang där dina Social Selling-skills kommer värdesättas.

Vi har gått från Solution Selling till Challenger Sales. Våra kunder är väl pålästa och utbildade och när du kommer ut till dem är du väl insatt om deras förutsättningar och kan utmana dem att ta steget som leder dem till rätt lösning. Vi värdesätter en konsultmässig approach i säljprocessen. Tillsammans med vårt strategiteam är du också med och bidrar aktivt till vår erbjudande- och konceptutveckling för att se till att vi alltid har marknadens bästa lösningar.

Beroende på din profil kan även Account Management bli aktuellt. Du kommer rapportera till Head of Sales - Filip Lindwall (https://www.linkedin.com/in/filip-lindwall-columbus-commerce/).

Ansökan och process
Vi ser fram emot din ansökan! Du söker enkelt via din LinkedIn eller med ditt CV, och utan att behöva besvara 20-tals frågor. Vi kommer att tillsätta tjänsten så fort vi hittar rätt kandidat.

Om Columbus
Columbus är experter på att skapa tillväxt genom insikter i dina kunders beteenden och att tillhandahålla en sömlös upplevelse när de interagerar i dina digitala kanaler. Med vår branschövergripande erfarenhet inom B2B och komplex B2C sticker vi ut på marknaden, och gör Columbus till den främsta samarbetspartnern i Norden, när det gäller digital försäljning. Vi hjälper våra kunder att utforma och förverkliga lösningar i toppklass enligt branschspecifika behov så att den fulla potentialen i din digitala verksamhet frigörs.

Columbus är ett globalt IT-konsultbolag med 1800 anställda. Våra experter möjliggör digital transformation, maximerar och framtidssäkrar ditt företag.

Ansök nu

Konsult Dynamics 365 SCM till Göteborg

Affärskonsult, IT
Läs mer Nov 10
Är du en stjärna inom Dynamics 365 Supply Chain Management? Vill du arbeta med verksamhetsutveckling, affärssystem och digitalisering? Vill du omge dig med andra erfarna och duktiga konsulter och fortsätta utvecklas? Om ja, välkommen till oss på Columbus!



Dina arbetsuppgifter

Hos oss på Columbus kallas en senior konsult för Functional Solution Architect (FSA). Det är en blandning av att vara applikationskonsult, affärskonsult och lösningsarkitekt inom ditt specialistområde. Som FSA har du ansvar för att ta lead i projekt inom SCM, sätta processer och driva lösningar framåt tillsammans med ditt team. Mer specifikt kommer dina arbetsuppgifter exempelvis vara att implementera verksamhetsstöd och stötta kunden i deras arbetsverktyg

Catrine Nilsson som är FSA inom Supply Chain Management hos oss på Columbus beskriver sina arbetsuppgifter enligt följande:

Jag valde personligen Columbus som arbetsgivare bland annat för deras kundbas. Det är mycket livsmedel- och produktionskunder, och de processerna tycker jag är roliga!

Jag tittar på vad kunden har för behov för att kunna mappa det mot systemet. En viktig del av arbetet är också att förstå kundens affärsmål och guida kunden till en framtidssäkrad lösning. Det är mycket analysarbete tillsammans med kund och kollegor för att vi tillsammans ska hitta bästa lösningen.

För dig som söker den här rollen tror jag det är viktigt att förstå att Supply Chain Management är stort, vilket gör att du aldrig blir fullärd. Du måste tycka det är spännande med nya utmaningar och ha en hög processförståelse. För även om jag håller mig inom inköp, försäljning, lagerstyrning så görs inköp till produktion och allt landar till slut i huvudboken, så ett intresse och förståelse för helheten är viktig.



Din profil

Detta är en senior roll och därför förväntas du jobba med stort eget ansvar tillsammans med dina kollegor.

För att lyckas i rollen söker vi dig som tidigare arbetat några år med Microsoft Dynamics (D365, AX) och har erfarenhet av projektarbete, affärsprocesser och verksamhetsförståelse kopplat till Supply Chain Management. Du behöver ha:

- Djup applikationskunskap i Dynamics 365, Suppy Chain Management
- Inriktning mot inköp och lager eller försäljning, avtal och distribution
- Hög affärsmässighet. Du är van att kunna ge råd och föra en dialog på verksamhetens villkor
- Mycket god förståelse för kundens processer, utmaningar och behov
- Erfarenhet av att jobba som konsult
- Flytande engelska och mycket bra kommunikativ förmåga




Vad vi kan erbjuda?

Vi har en stark tillväxt med många spännande kunder på ingång. Columbus har ett bra rykte om sig i branschen och du kommer att arbeta med spännande projekt hos flera nya kunder oftast med det senaste inom teknik och digitalisering. Det som flera attraheras av är teamkänslan. Du levererar tillsammans med kunder och kollegor inom ett expansivt område. Rollen innebär en stor del frihet under ansvar och möjlighet finns att arbeta på distans om man behöver det.

När det inte är covid-tider varvar vi vår arbetsplats mellan kontoret och kunden. Vi erbjuder anställning oberoende var i Sverige du bor men du har alltid en tillhörighet till vårt närmaste kontor. Vi finns på ett flertal platser runt om i landet.

Ansökan och nästa steg

Vi erbjuder heltidsanställning med tillträde efter överenskommelse.

Ansök med din LinkedIn-profil och/eller CV. Om du har några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Henning Nordenquist.

För att kunna göra så objektiva bedömningar som möjligt genomför vi logik- och personlighetstester i våra rekryteringar.

Vi kommer hålla intervjuer löpande och tjänsten kan därmed bli tillsatt innan sista ansökningsdag.

Om Columbus

Columbus är ett IT-konsultbolag med ca 2000 medarbetare runt om i världen. Det vi gör allra bäst är utveckling, implementering och underhåll av digitala affärslösningar. Vår uppgift är att guida kunder i deras digitala transformation så att de kan fortsätta vara framgångsrika en lång tid framöver. De senaste dryga 30 åren har över 5000 kunder anlitat oss. Det går bra, helt enkelt. Om du frågar oss är hemligheten att vi sitter på ett stort utbud av tekniska lösningar, djup branschkunskap, omfattande teknisk expertis och en rejäl dos kundförståelse.

Våra medarbetare är engagerade i sitt arbete och företaget präglas av en stark entreprenörsanda. Detta tack vare de möjligheter som faktiskt finns att vara med och påverka både vår egen och våra kunders verksamhet. Nu behöver vi bli fler och vill ha dig med på färden!

Ansök nu

Senior Backendutvecklare inom e-commerce! ??

Backend-utvecklare
Läs mer Okt 28
Är du en erfaren backend utvecklare inom .Net eller Java med ett starkt kundfokuserat perspektiv? Har du även erfarenhet inom e-commerce? Drivs du av att få vara en del av ett globalt team samtidigt som du har ett dedikerat kundteam på plats att arbeta tillsammans med? Tveka inte då på att söka denna tjänst som Backendutvecklare och bli en del av vårt härliga Digital Commerce-team! ????

Förväntad kompetens
- Gedigen bakgrund inom .NET och/eller javautveckling
- Erfarenhet av att jobba som konsult
- Arbetat inom e-handel, gärna större projekt, plattformar och/eller B2B
- God kommunikativ förmåga och vilja att rådge kunder och kollegor
- Flytande engelska


Snubblar du på målsnöret när det kommer till erfarenhet? Connecta med oss ändå! Vi vill alltid träffa nya talanger! ????

Arbetsbeskrivning
I rollen som Senior Backendutvecklare kommer du få vara med och bygga hållbara lösningar som bidrar till kundernas framgång. Förutom att vara en riktig fena på att koda känner du som är senior utvecklare dig även bekväm i att guida kunder likväl som kollegor under hela resan fram till lösningen, vi jobbar som bäst när vi jobbar tillsammans!

I rollen som Backendutvecklare på Columbus är du en viktig pusselbit i vår växande organisation. Du kommer att vara del av ett lokalt team med stark hemkänsla på ditt kontor, samtidigt som du får möjlighet att ta del av alla de fördelar som kommer med en global organisation. Kunderna är ofta stora, både B2B och B2C, inom digital commerce, och vi arbetar in-house i projektteam, inte som resurskonsulter. Vi sätter stor ära i att vara duktiga konsulter, vi är inte "religiösa" i teknikval eller metoder utan ser alltid till det långsiktiga affärsvärdet tekniken ska skapa hos kunden. Att vara rådgivande och inspirerande både internt och externt är något vi hoppas du tycker lika mycket om som vi gör!



Utvecklingsmöjligheter
Vi har ett brett utbud att erbjuda våra kunder, vilket innebär att vi även har ett brett utbud av olika tekniker att erbjuda dig. Vill du specialisera dig eller bli flexibel agnostiker? Som senior utvecklare förväntas du kunna ta en lead dev roll i distribuerade team och jobba nära kund och projektledare, så resan mot arkitektrollen, om du vill gå den vägen, är väl utstakad. Den teknik och de plattformar vi jobbar med idag är till exempel inRiver, CommerceTools, Optimizely (fd Epi), Litium och censhare, samt att vi även jobbar med, och rör oss mot, Headless commerce och MACH-arkitektur. Så vill du lära dig nytt finns det alltid möjlighet - så länge det finns ett driv att utvecklas!

Vi tror på att glada och nöjda medarbetare skapar glada och nöjda kunder. Detta mindset har skapat en miljö där vi är kreativa, lär av varandra och sitter på mycket av branschens spetskompetens, både teknisk och strategiskt. Vid sidan av detta så har vi väldigt roligt tillsammans! Under vanliga omständigheter är skratt och skämt på kontoret en del av våra vardag, just nu delar vi istället glädjen över Slack och Teams - men med förhoppningen att snart kunna umgås som vanligt igen! ????

Arbetsort
Vi har Commerce-team på flera orter i Sverige. Oavsett om du väljer att jobba i Malmö/Helsingborg, Jönköping, Göteborg eller Stockholm så kommer du hitta ett centralt kontor, en varm kamratskap och ett serviceinriktat ledarskap. ????

Om Columbus
Columbus är experter på att skapa tillväxt genom insikter i dina kunders beteenden och att tillhandahålla en sömlös upplevelse när de interagerar i dina digitala kanaler. Med vår branschövergripande erfarenhet inom B2B och komplex B2C sticker vi ut på marknaden, och gör Columbus till den främsta samarbetspartnern i Norden, när det gäller digital försäljning. Vi hjälper våra kunder att utforma och förverkliga lösningar i toppklass enligt branschspecifika behov så att den fulla potentialen i din digitala verksamhet frigörs.

Columbus är ett globalt IT-konsultbolag med 1800 anställda. Våra experter möjliggör digital transformation, maximerar och framtidssäkrar ditt företag.

Jobba på Columbus
Spana in vårt Instaflöde för att få en bild av hur det är att jobba hos oss genom våra kollegor. Klicka på bilden för att komma till Instagram-kontot (https://www.instagram.com/columbussverige/). (https://www.instagram.com/columbussverige/)

Helt ofiltrerat har vi samlat in omdömen från nuvarande och tidigare kollegor. Klicka nedan för att läsa mer.

Ansök nu

Lösningsarkitekt inom Digital Commerce

IT-arkitekt/Lösningsarkitekt
Läs mer Okt 28
Som Lösningsarkitekt är du delaktig i att våra leveranser tekniskt uppfyller de krav som kunderna lyft fram, och att kvalitén motsvarar våra egna förväntningar. I din roll är du en teknisk go-to person och ett aktivt stöd till övriga strömmar - projektledning, kravarbete och användarupplevelse. Varmt välkommen till oss!

Förväntad kompetens
- Gedigen utvecklarbakgrund inom .NET, och du har tagit/vill ta ett steg närmare verksamhet med businesstänk och direkt kundkontakt
- Erfarenhet av att jobba med applikationslivscykel och ha ett helhetsgrepp för lösningen
- Erfarenhet av konsultverksamhet eller annan kundnära verksamhet
- Erfarenhet inom Digital Commerce och/eller kundportaler är starkt meriterande
- Flytande i engelska och svenska


Snubblar du på målsnöret när det kommer till erfarenhet? Connecta med oss ändå! Vi vill alltid träffa nya talanger!

Arbetsbeskrivning
Att vara Lösningsarkitekt på Columbus Digital Commerce innebär att du blir en del av ett team med en stark teamkänsla, som får ihop projektledning, teknik och UX på ett bra sätt. Vi har väletablerade processer för att driva projekt och sälj, vilket ger en bra avgränsning för teknikrollen, där du får vara lösningsarkitekt och inte en massa roller på en gång.

Vi sitter även på en bra bredd i kunskapen internt. Vi bollar tankar och idéer med varandra mellan projekt och kundteam och det finns alltid någon att fråga och lära sig av, även som senior.

I rollen som Lösningsarkitekt kommer du att arbeta nära kunderna i Stockholm, Göteborg eller Malmö/Helsingborg. Det är din uppgift att förstå deras behov och lösning och bygga förtroende hos dem, både i projekt och under pre-sale. I projekten jobbar vi som ett team tillsammans med våra superduktiga kollegor i Polen och även på andra orter i Sverige.



Så här beskriver Jens, som är lösningsarkitekt med huvudfokus på Epi, sin roll hos oss:

Jag har en bred roll som jag kan anpassa lite efter behov, en blandning av generalist och specialist. Min huvudsakliga uppgift är att guida kring vägval för den tekniska lösningen, både kring utveckling och drift.

Inför ett projekt deltar jag i workshops med kund för att kartlägga och detaljera den tekniska kravbilden. När projektet är igång leder jag utvecklingsteamet och har ett ansvar för att stories kan omvandlas till tekniska specar, att utvecklingen mynnar ut i hållbara lösningar och att leveransen motsvarar de gemensamma förväntningarna. Det är viktigt att ha en förståelse för vad som är en bra eller dålig lösning, kort- eller långsiktig, och att vara tydlig med det både internt och externt.

Jag jobbar nära våra dev leads för frontend och backend som till skillnad från mig lägger i stort sett all tid på att koda. Det är ett konstruktivt samarbete där vi kompletterar varandra och avlastar varandra.

Flera av mina kollegor och kunder har sin hemvist på annan ort i Sverige eller i världen och det är något jag personligen uppskattar. Jag skulle tro att jag pratar lika mycket engelska som svenska en normal arbetsdag."

Niklas, som är lösningsarkitekt med inriktning på plattformen Litium, instämmer:

Liksom Jens säger, så är det en väldigt bred roll som har många vinklar. Till vardags jobbar jag med mitt kundteam som huvudsakligen är baserade i Stockholm, men där även Greg från det polska teamet ingår.

Mitt och Gregs samarbete är en nyckel till att vi som team levererar hög kvalité och hjälper och stöttar kundens verksamhet från det tekniska perspektivet. Jag ansvarar oftast för att ta fram specifikationer för vad som kan göras i olika ärenden, men tar ofta in tankar och idéer från just Greg och de övriga medlemmarna i teamet. Önskemål om nyutveckling och förändringar drivs både från kunden och från oss i utvecklingsteamet.

Utöver specningsarbete så är jag mycket involverad i code reviews för att säkra kvalitén på det som ska levereras, ansvarar för att deploymentprocessen och att alla integrationer fungerar som de ska. Man kan säga att jag hjälper till lite där jag behövs. Då jag har ansvar för helheten så känner jag att det ligger på mitt bord att man lutar sig in där det behövs.

Det viktiga är att vi som team löser problemen och får saker gjorda. En viktig nyckel är en god kommunikation med projektledaren, så det sker kontinuerlig uppdatering om statusen för alla olika tekniska delar. Så kommunikativa egenskaper är väldigt viktiga i den här rollen."

När det kommer till vad som är viktigt för att trivas i rollen svarar de båda så här:

Du behöver vara trygg i din egen förmåga att förstå vad som ska lösas och att ta fram välavvägda lösningsalternativ. Du har ett ansvar att bära i rollen. Sen är det bra att vara nyfiken, det underlättar arbetet på så många sätt."

Ansökan och process
Låter det som en spännande roll för dig? Vi ser fram emot din ansökan och det är enkelt och smidigt att ansöka, tar inte ens en minut! Vi kommer att hålla intervjuer löpande under processen.

Om Columbus
Columbus är experter på att skapa tillväxt genom insikter i dina kunders beteenden och att tillhandahålla en sömlös upplevelse när de interagerar i dina digitala kanaler. Med vår branschövergripande erfarenhet inom B2B och komplex B2C sticker vi ut på marknaden, och gör Columbus till den främsta samarbetspartnern i Norden, när det gäller digital försäljning. Vi hjälper våra kunder att utforma och förverkliga lösningar i toppklass enligt branschspecifika behov så att den fulla potentialen i din digitala verksamhet frigörs.

Columbus är ett globalt IT-konsultbolag med 1800 anställda. Våra experter möjliggör digital transformation, maximerar och framtidssäkrar ditt företag.

Jobba på Columbus
Spana in vårt Insta-flöde för att få en bild av hur det är att jobba hos oss genom våra kollegor. Klicka på bilden för att komma till Instagram-kontot (https://www.instagram.com/columbussverige/). (https://www.instagram.com/columbussverige/)

Helt ofiltrerat har vi samlat in omdömen från nuvarande och tidigare kollegor. Klicka nedan för att läsa mer.

Ansök nu

Senior Frontendutvecklare till vårt team i Göteborg!

Frontend-utvecklare
Läs mer Okt 28
Vårt team i Göteborg söker en utvecklare som vill joina vårt härliga Frontendgäng. Vill du jobba in-house med Frontend men ha den variation som många olika typer av projekt kan ge? Vill du vara med och påverka arbetssätt och teknikval tillsammans med ett fantastiskt roligt team? Då bör du läsa vidare! ????

Förväntad kompetens
Vi ser att du förutom erfarenhet har en vilja att utvecklas och är nyfiken på att lära dig mer. Du inser vikten av att en positiv kundupplevelse - vi ska finnas där för kunden under hela resan, och kunna förklara varför våran lösning är den bästa!

- Blandad kunskapsbank, du förstår både gamla och nya lösningar
- God förståelse för Javascript, CSS och HTML5
- God förståelse för frontendarkitektur och byggprocesser
- Pedagogisk förmåga att dela kunskap och information


Snubblar du på målsnöret när det kommer till erfarenhet? Connecta med oss ändå! Vi vill alltid träffa nya talanger!

Arbetsbeskrivning
Som Senior Frontendutvecklare hos oss kommer du vara ansvarig för att sätta strukturen för hur vi ska bygga frontend i kundprojekten och vara delaktig i att definiera våra ways-of-working inom frontend. Det är viktigt att du kan sätta dig in i kundens situation. Att du kan förstå de bakomliggande orsakerna till varför lösningen de har idag är byggd som den är, och på vilket sätt och med vilken teknik, som bäst kommer att ta dem vidare. Självklart förväntar vi oss att du är en duktig kodare, med nyfikenhet och intresse för det du skapar, men för en erfaren utvecklare handlar det även om att kunna göra det bästa av varje situation, att du använder din erfarenhet för att göra smarta val.

Ordet ”senior” innebär inte nödvändigtvis för oss att du jobbat jättemånga år. Utan mer baserat på hur snabbt lära dig nya saker, din tekniska förståelse och din förmåga samt vilja att dela med dig av din kunskap. (https://www.columbusglobal.com/sv/blogg/darfor-bor-du-bygga-din-e-handel-med-semantisk-kod)

Göteborgskontoret är beläget i centrala Nordstan är nyrenoverat och toppfräscht. Förutom trevliga kollegor har vi även en härlig innergård att luncha på när vädret, och förhoppningsvis situationen i samhället, tillåter.????



Möt vår Frontendutvecklare Costa:

Som senior frontendare är jag med i hela utvecklingsprocessen från design till leverans. Vardagen är omväxlande och innehåller så mycket mer än kodning. Kommunikation och synkning med teamet är en viktig del. Beroende på kund och projekt kan vardagen även inkludera fördelning av arbetsuppgifter och projektadministration. Ibland kan jobbet även innehålla lite resande till andra Columbuskontor och även till kunder med workshops och sprintdemos. Vi har en fantastisk sammanhållning på kontoret och det finns alltid tid över för ett gott skratt med kollegor."

Vem kommer passa för den här rollen?

Du är genuint intresserad av frontendutveckling och har goda kunskaper inom webbutveckling enligt webbstandards, progressiv utveckling, och browserkompatibilitet. Du brinner för att lära dig nya saker och utveckla din tekniska kompetens samt dela med dig av dina erfarenheter och kunskaper. Du har lätt för att samarbeta och är driven och lösningsfokuserad på ett sätt som skapar en bra stämning med dina kollegor och kunder"

Varför jobbar själv du här?

Fantastiska kollegor, spännande tekniker och kunder, flexibilitet i arbetssättet och variation i vardagen! Eftersom vi arbeta med så många olika plattformar och kunder finns det möjlighet till att jobba med många olika tekniker och variera vardagen. Jag uppskattar att Columbus värdesätter flexibilitet, nyfikenhet och att vi delar med oss av våra kunskaper. Här gör vi det tillsammans som ett team!"



Om Columbus
Columbus är experter på att skapa tillväxt genom insikter i dina kunders beteenden och att tillhandahålla en sömlös upplevelse när de interagerar i dina digitala kanaler. Med vår branschövergripande erfarenhet inom B2B och komplex B2C sticker vi ut på marknaden, och gör Columbus till den främsta samarbetspartnern i Norden, när det gäller digital försäljning. Vi hjälper våra kunder att utforma och förverkliga lösningar i toppklass enligt branschspecifika behov så att den fulla potentialen i din digitala verksamhet frigörs.

Columbus är ett globalt IT-konsultbolag med 1800 anställda. Våra experter möjliggör digital transformation, maximerar och framtidssäkrar ditt företag.

Jobba på Columbus
Spana in vårt Instaflöde för att få en bild av hur det är att jobba hos oss genom våra kollegor. Klicka på bilden för att komma till Instagram-kontot (https://www.instagram.com/columbussverige/). (https://www.instagram.com/columbussverige/)

Helt ofiltrerat har vi samlat in omdömen från nuvarande och tidigare kollegor. Klicka nedan för att läsa mer.

Ansök nu