Göteborg: Teknikinformatör med bakgrund inom mekanik

Hitta ansökningsinfo om jobbet Teknikinformatör med bakgrund inom mekanik i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2021-11-25 // Varaktighet: Heltid

OM TJÄNSTEN:

Affärsområdet Product Information vill förbättra produkters användarvänlighet genom att hjälpa kunderna att digitalisera sin produktinformation och vi söker nu fler personer som vill vara med på resan! I din roll som konsult kommer du att vara expert inom produktinformation ute hos kunden. Rätt information vid rätt tidpunkt kan vara avgörande för en användare att förstå hur en produkt eller ett system fungerar, eller hur man effektivt underhåller och reparerar den för maximal drifttid. Olika användargrupper har olika behov, i olika situationer. Semcon täcker detta genom att erbjuda ett spektrum av tjänster och lösningar - från säljstöd till installation, service, diagnostik, reparation, reservdelar och slutanvändarinformation. De tillhandahåller också utbildningslösningar och eLearnings för att tillgodose alla användares behov.

I dina projekt kommer du att ha en drivande roll i att samla in, paketera och distribuera produktinformation. Med experter omkring dig att inspireras av, och interna utbildningar inom produktinformationsområdet har Semcon utvecklingsmöjligheter både för dig som är ny till yrket och för dig som redan är såld på teknikinformation.

VI SÖKER DIG SOM:

Är du kanske den som alltid hittar luckor i produktmanualen och älskar att grotta ner dig i tekniska attribut och detaljer? Just nu är vi särskilt på jakt efter dig som har:

Bakgrund inom fordon/mekanik/mekatronik och som vill använda dina kunskaper till att ta fram användarvänlig information.
Vi tror att du kombinerat med din tekniska kunskap är strukturerad och pedagogisk för att kunna driva dina projekt framåt och skapa tydlig och effektiv information.
Erfarenhet från produktinformationsområdet och kompetens inom XML, DITA, Topic baserat skrivande eller liknande är extra meriterande.
 Vi söker därför dig som har en god förmåga att se utvecklingspotential och hitta nya områden där våra lösningar kan göra skillnad, exempelvis genom digitalisering av produktinformation eller skapandet av en effektiv produktionsprocess.

Som person har du ett naturligt driv och nyfikenhet. Genom att sätta dig in i Semcons kunders produkter och har en god förmåga att kommunicera på svenska och engelska är du med och bidrar till att skapa användarvänliga produkter.

OM KUNDFÖRETAGET:

Semcon är teknikbolaget som sätter människan före tekniken. Vi utgår alltid från slutanvändarens behov och beteenden när vi utvecklar produkter och tjänster. Det är så vi gör skillnad på riktigt runt om i världen – varje dag. För oss är inspiration grunden i allt vi gör. Vi är övertygade om att inspirerade medarbetare som har kul på jobbet vidgar sina perspektiv och presterar som allra bäst. Som en del av vårt affärsområde för produktinformation har du många kollegor i Sverige och internationellt att inspireras av, som alla hjälper våra kunder att ta sin produktinformation till nästa nivå!

OM ANSTÄLLNINGEN:

Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer till en början att vara anställd av Friday. Ambitionen från Semcon och vår sida är att du efter 6 månader blir direktanställd hos dem. 

ÖVRIG INFO:
Omfattning: Heltid
Placering: Göteborg
Kontaktuppgifter: Rebecka Forsman
Lön: Marknadsmässig

Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

OM FRIDAY:

Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.

Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag!

Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. 

Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Teknikinformatör

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Teknikinformatör.

Teknikinformatör med teknisk bakgrund

Läs mer Nov 3
Vill du använda dina tekniska kunskaper för att förenkla och förtydliga komplex teknik? Vi söker dig som har din tyngdpunkt i tekniken och som drivs av att hjälpa andra människor att förstå den.

Rollen
I din roll som Teknikinformatör hos oss kommer du att hantera, strukturera, utveckla och paketera teknisk information om någon av våra kunders produkter. Det kan exempelvis handla om information som beskriver hur en produkt ska servas eller information som ska användas i utbildningssyfte. Gemensamt är att informationen behöver beskriva produktens tekniska funktioner och möjliggöra för läsaren att ta till sig den på ett effektivt sätt. För att säkerställa detta har du ett stort fokus på din målgrupp och anpassar språk, struktur och innehåll på texten för att möjliggöra en hög användarvänlighet. Du kommer att lära känna vår kunds verksamhet och bilda dig en djup kunskap om hur produkten fungerar.

Vem är du?
Vi tror att din bakgrund är inom teknik och letar efter en roll där du får använda dina tekniska kunskaper tillsammans med din pedagogiska förmåga. Du har en nyfikenhet för ny teknik och drivs av att skapa struktur och tydlighet för andra människor. Du har ett proaktivt förhållningssätt och är van vid att ta initiativ och driva dina projekt framåt.

För att trivas i rollen krävs ett stort intresse för teknik och användarvänlighet, samt en förmåga att förtydliga och förenkla komplex information. Vid sidan av dina tekniska kunskaper har du en mycket god förmåga i att uttrycka på både svenska och engelska, samt erfarenhet av att producera text.

Meriterande:

- Tidigare arbetserfarenhet inom produktinformation

- Någon form av ingenjörsutbildning inom fordonsteknik, mekanik, mekatronik eller liknande

- Kunskap inom Topic-baserat skrivande

Vilka är vi?
Semcon är teknikbolaget som sätter människan före tekniken. Vi utgår alltid från slutanvändarens behov och beteenden när vi utvecklar produkter och tjänster. Det är så vi gör skillnad på riktigt runt om i världen - varje dag. För oss är inspiration grunden i allt vi gör. Vi är övertygade om att inspirerade medarbetare som har kul på jobbet vidgar sina perspektiv och presterar som allra bäst. Som en del av vårt affärsområde för produktinformation har du många kollegor i Sverige och internationellt att inspireras av, som alla hjälper våra kunder att ta sin produktinformation till nästa nivå!

Har du frågor kring rollen eller om oss? Kontakta Jens Kramer (Hiring Manager) på Jens.Kramer@semcon.com så berättar han mer!

Välkommen in med din ansökan!

Ansök nu

Teknikinformatörer inom mjukvara, datacom och telecom

Läs mer Sep 20
Jobbeskrivning
Är du ingenjör och väldigt duktig att skriva på engelska?
Lockas du av utmaningen att beskriva komplexa tekniska produkter på ett enkelt, strukturerat och tydligt sätt?
Har du känsla för teknisk användarvänlighet och informationsflöde?
Villa du jobba med nya spännande tekniska produkter innan de når marknaden?
Vill du vara en del av en växande global leverantör av produktinformation?

Då är du kanske den vi söker!


Baskunskaper
Just nu har vi ett behov av dig som har erfarenhet från datacom, telecom, mjukvara, automation eller liknande.

För att du ska lyckas i rollen som informationskonsult, informationsingenjör, teknikinformatör, teknisk skribent - eller vad du nu vill kalla dig - är det viktigt att du uppfyller följande:
Du har en teknisk utbildning från universitetsnivå.
Du har en stor teknisk förståelse och lätt för att ta reda på hur ny teknik fungerar genom att kommunicera med andra.
Du kan visa på att du är bra på att skriva på engelska.


Personliga färdigheter, egenskaper, erfarenhet
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och din vilja att utvecklas tillsammans med oss. Vi tror att du uppfyller följande:
Du har en vilja, och vana från din utbildning att ta till dig ny teknik.
Du tänker dig in i användarens situation och skriver enkla och tydliga instruktioner.
Du är bra på att kommunicera med andra människor och skapar goda relationer med dem omkring. dig.
Du är noggrann, planerar och arbetar strukturerat.
Du tar egna initiativ, är flexibel och ser lösningar istället för problem.
Du levererar bra kvalitet och håller deadline.
Eftersom du kommer att arbeta som konsult trivs du med att samarbeta med olika människor i en internationell arbetsmiljö.
Vi rekryterar kontinuerligt. Arbetslivserfarenhet av teknik och/eller teknisk informationsdesign är meriterande.


Vi erbjuder
Vi har två prioriteringar: våra medarbetare och våra kunder. På Sigma Technology sätter vi dig som konsult i fokus. Vi erbjuder dig goda möjligheter till utveckling och en variation av uppdrag. Vi tycker att det är viktigt att du trivs på jobbet och att vi får ha roligt tillsammans! Vi tror också på långsiktighet och vill därför att du ska trivas hos oss länge!
På Sigma Technology är vi otroligt stolta över att våra medarbetare har rankat oss som Sveriges tredje bästa arbetsgivare 2020!

Ansök nu

Nyexaminerad ingenjör som vill jobba som teknikinformatör sökes!

Läs mer Nov 23
Vill du utvecklas i din roll som konsult och vill ta del av ett framgångsrikt företag? Är du utbildad ingenjör och drivs utav utmaningen att beskriva komplexa tekniska produkter på ett enkelt och tydligt sätt? Då är det dig vi söker!

Om företaget
Vår kund är ett ledande konsultbolag med spetskompetens inom IT/Teknik. De har en gedigen kunskap inom teknikområdet och med deras passion att göra skillnad är de idag ett mycket välrenommerat företag i branschen. Att företaget dessutom har blivit utnämnd till en av Sveriges främsta arbetsgivare flera år i rad är även ett kvitto på välmående och nöjda medarbetare.

Arbetsuppgifter
Teknisk kommunikation står i fokus hos vår kund. I din roll som Teknikinformatör kommer du att hantera, strukturera, utveckla och paketera teknisk information om någon av slutkunders produkter. Det kan till exempel handla om information som beskriver hur en produkt ska servas eller information som ska användas i utbildningssyfte. Gemensamt är att informationen behöver beskriva produktens tekniska funktioner som gör det möjligt för läsaren att ta till sig den på ett effektivt och korrekt sätt. För att säkerställa detta måste du ha ett fokus på din målgrupp och anpassa språket, struktur och innehåll på texten för att möjliggöra en hög användarvänlighet. Du kommer att lära känna slutkunders verksamhet och bilda dig en förståelse om hur produkten fungerar.

Din profil
För att passa in i rollen är det viktigt att du besitter ett intresse samt förståelse för teknik, språk och kommunikation. Som person behöver du vara strukturerad, tycka om att samarbeta med andra och du är pedagogisk i din kommunikation.

Skallkrav
- Teknisk utbildning på universitetsnivå
- Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska
- Teknisk förståelse

Meriterande
- Intresse för fordonsteknik
- Tidigare erfarenhet av att arbeta inom verkstad

Personliga egenskaper
- God samarbetsförmåga
- Kommunikativ
- Strukturerad

Om oss
Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas av kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc. Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.

För denna tjänst kommer du vara anställd av oss på Framtiden och arbeta som konsult hos ett av våra kundföretag.

Villkor
Start: Enligt överenskommelse
Placering: Göteborg

Ansök nu

Communicator with English native writing skills

Läs mer Nov 12
At Semcon we believe that product information plays an important role in utilizing the full potential of technology and creating great user experiences. To become even more successful in helping our customers with this, we are looking for a Technical Communicator with English native language skills.

The role

In this role you get the opportunity to work with cutting edge solutions for product information in the automotive industry. We will produce information for a variety of target groups beyond the traditional car owner, and the information will be consumed in multiple digital channels.

A vital aspect of being successful in this role is to understand our customer and their technical products. You will ensure you have the information you need by establishing good relations with our customers and understanding their needs. With your native skills within the English language, you will play an important role for the team assuring high quality in our deliveries when it comes to English writing skills.

Who are we looking for?

The role requires excellent ability to communicate with the right tone of voice and feel, as well as following a set structure that enable the information to be reused. We believe you have a structured mindset as well as a skill in verbalize and textualize your knowledge. To thrive in this role, we also believe you are interested in creating excellent technology experiences with the help of user-friendly information. You enjoy the process of refining your work as well as guiding others to do the same. You enjoy being part of a large team and to contribute with your communication skills.

We believe you:

- Have excellent knowledge in the English language, preferably as a British native.

- Are skilled in producing clear and precise information and able to adapt text to a certain style/tone of voice.

- Have a background in, or a great interest for the automotive industry or technology in general.

Who are we?
At Semcon, we put people first. The reason is simple, because the one who best understands the end user's needs and behaviours will develop technology that creates the most benefits. For users, customers, colleagues, and our planet.

Product Information is one of our focus areas, and having 700 employees internationally, there are always colleagues to share experiences with. At Semcon we have good opportunities for Technical Communicators to develop your skills among your colleagues.

We look forward to your application!

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Friday Väst AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Friday Väst AB .

Junior Full Stack Developer to Europe's leading Ferry Company

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Nov 22
THE POSITION:

In the role of Junior Full Stack Developer, you will receive a thorough introduction where you will get a proper overview of the entire company and the various departments, also in the various systems they work in. As a Full Stack Developer you will work together with the team to come up with solutions that really drives the business forward. They work with prototypes and short release cycles, sometimes several times a week. You will work closely with the business in an agile way with design, development, test and deploy. You will be working with the complete stack, even though you might have a special interest in some part that you will work more with. You get to work with pair programming and continuous integration/continuous delivery. What you deliver can have a lot of impact since our team work with the company’s total revenue! Cool, right?!

Some of the techniques and tools they are working with are React, GraphQL, .Net Core, TypeScript/JavaScript (Node.js), Kubernetes/OpenShift and Buildkite within dockerised/serverless environments. You will be working with everything from smaller development tasks to bigger making our Trade management platform even better based on input from end users and our product.


This role is located in either Gothenburg. Our Client wants to continue to be a safe, flexible and attractive employer and have now introduced a flexible workplace for their office employees. They believe a hybrid solution between the office and working remote will create the best environment for them to be creative, productive and find a work-life balance creating magic today and tomorrow.



THE IDEAL CANDIDATE:

Your personality matters as much as how good you are at what you do. Therefore, we are looking for someone that sees opportunities rather than obstacles and that wants to be part of our journey towards a unified customer experience and would enjoy doing so from a technical point of view.

The must-haves:  

Educational background within data science or engineering. 
Some knowledge in React framework, .Net Core, AWS, Azure.
Interest in working full stack with a focus on backend.
Fluent in English and Swedish.

Meriting: 

Experience in GraphQL, Redux, TypeScript/JavaScript (Node.js), Kubernetes/OpenShift, Buildkite.
Experience with modern software development such as pair programming, continuous integration/continuous delivery and Agile processes.


ABOUT THE EMPLOYMENT: 

This is a consulting assignment which means that you will initially be employed by Friday. The ambition is that the assignment will result in a permanent position at the client company after a duration of 6-12 months.



ADDITIONAL INFORMARTION:
Employment type: Full-time, Long-term.
Start date: According to agreement.
Location: Gothenburg.
Contact person: Gabriella Bergström, gabriella@friday.se.
Salary: Fixed monthly.

Apply by clicking the link below. Remember to be quick with your application as we make continuous selection of candidates and the position can be filled before the application deadline is due. 



ABOUT FRIDAY:

By being a partner to our clients and candidates, we strive to find the best match for you both. We achieve this by really getting to know our clients and candidate’s needs! Of course, we will ensure that requirements and skillsets match. But above all, we focus on the importance to find harmony between values ??and corporate culture which both candidate and client considers optimal.

Our passion is to help people to the right position, workplace and context and we work in the field between IT and Technology. That's why we founded Friday, with the ambition to help you with the job that gives you the Friday feeling - every day!

We mainly focusing on young engineers who are at the beginning of their careers or soon concluding college / university within the IT and Technology field. Our belief is that people reach their fullest potential when looking forward to going to work each morning. "Friday - everyday", how about that?

Ansök nu

Consultant Manager till Friday i Göteborg

Rekryterare/Rekryteringskonsult
Läs mer Nov 19
Friday är talangbyrån som matchar drivna juniora talanger med arbetsgivare inom Tech. Vi är idag ett av de snabbast växande bolagen i vår bransch och vi har bara börjat vår resa! 

På Friday lägger vi stolthet i vår kvalité, kunskap, hängivenhet och strävan efter att överträffa våra kunder och kandidaters förväntningar. Tillsammans tar vi oss an de utmaningar vi ställs inför och firar de framgångar vi når.   

För att trivas i rollen tror vi att du är nyfiken som person och intresserad av att utvecklas i en entreprenörsmiljö. Även om vi har mycket på plats i organisationen finns det en massa kvar att påverka. 

Friday har kontor både i Göteborg och Stockholm, i denna rollen kommer du sitta på vårt kontor i Vasastan i Göteborg. På Göteborgskontoret sitter 13 härliga kollegor, varav 5 arbetar med sälj och 8 inom leverans med ett tätt samarbete däremellan. I rollen som Consultant Manager kommer du ingå i vårt leveransteam där du kommer få möjlighet att jobba med alla delar av rekryterings- och konsultprocessen.  



VAD KOMMER DU ATT GÖRA? 
Ditt primära ansvarsområde kommer att vara rekrytering. Du kommer att ha ett helhetsansvar för rekryteringsprocessen av konsulter till Fridays kunder. 
Professionalism, affärsmässighet och relationsskapande är nyckeln till vår framgång. Det gör du genom att agera partner och specialist till våra kunder, kandidater och konsulter i tätt samarbete med övriga kollegor. 
Löpande coachning och uppföljning med dina konsulter.

För oss är teamet allt! Laget före jaget. För att lyckas hos oss värdesätter du samarbete. Vi kommer att erbjuda dig verktygen, kollegorna och stödet för att lyckas i din roll. Vi strävar efter ett individanpassat ledarskap med en tydlighet i vad som förväntas av dig som individ och oss som team.  



VEM ÄR DU? 
Vi ser att du har en eftergymnasial utbildning. Vilken väg du valt sedan är inte lika viktigt. Du ska vara nyfiken på IT/teknik och du brinner för att jobba med människor.  
Du har ett stort intresse och fallenhet för affärer. Du drivs av att göra affärsnytta för Friday och våra kunder. 
Du har med största sannolikhet en bakgrund från service och/eller försäljning och trivs i en roll där din prestation uppmärksammas. 
För oss är det viktigt med hög närvaro hos våra kunder runt om Göteborgsområdet. Därför är det ett krav med B-körkort. 
Du talar och skriver flytande svenska och är bekväm med att även använda engelska i både tal och skrift, då detta används dagligen i kontakt med kandidater och kunder. 
Det är meriterande om du har erfarenhet från rekryteringsbranschen och/eller IT/Teknikrelaterat arbete. 

Vi strävar efter en miljö där vi utmanar och utvecklar varandra. Därför tror vi att du är en prestigelös lagspelare. Vi har alltid en hög ambitionsnivå i allt vi tar oss an, det tror vi att du också har. Du är orädd, hungrig och lockas av vår gemensamma strävan att bli bäst på det vi gör. En stor del av bedömningen kommer att ske utifrån personliga egenskaper. 



VAD ERBJUDER VI HOS OSS? 
Utvecklingsmöjligheterna hos oss är stora! Vi har bara startat vår resa och för rätt person finns det inga begränsningar. 
Bra lagprestationer belönas på Friday. Du erbjuds en fast månadslön och teambaserad månatlig bonus.  
Konkurrenskraftiga villkor gällande försäkring, friskvård & pension.
Provanställning med tillsvidareanställning.


ÖVRIG INFORMATION: 
Startdatum: Omgående med hänsyn till eventuell uppsägningstid. 
Placering: Vasaplatsen 8, 41134 Göteborg.
Kontaktperson: Gabriella Bergström, gabriella@friday.se.

Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.  



OM OSS: 

Friday startades 2018 av personer med gedigen erfarenhet från rekrytering och konsultuthyrning inom tech, med ambitionen att erbjuda en bättre tjänst för både kandidater och kunder. Idag arbetar vi med kunder i alla storlekar, från stora, välkända och globala företag till mindre startups och allt däremellan. För oss är det viktigt att kunna erbjuda våra kandidater möjligheter, oavsett vad de värdesätter i sina nästa utmaningar.  

Friday finns med kontor i Göteborg och Stockholm och genomför över 1000 karriärmöten årligen. Vi arbetar fokuserat med juniora tjänster inom IT & Teknik! Vi är experter på det vi gör och vill hjälpa våra kandidater i sina karriärsval. Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när de ser fram emot att gå till jobbet varje morgon.

Ansök nu

Travel Coordinator till Världsledande Marinföretag

Resehandläggare
Läs mer Nov 16
OM TJÄNSTEN:

Nu söker Friday för kunds räkning en strukturerad, kommunikativ och flexibel person som skall axla rollen som Travel Coordinator. Kunden är ett världsledande bolag inom den marina branschen som står inför en spännande och transformativ utvecklingsresa. Du kommer ingå i ett team på två personer som idag ansvarar för konsulterna på båtarna. Du kommer få vara med och koordinera resorna men också vara länken mellan teamet och bolagets externa resebolag. Som Travel Coordinator kommer du koordinera resor för konsulter från hela världen och säkerställa att allting flyter på så smidigt som möjligt. I och med att det är en internationell miljö är flytande engelska ett krav! Då bokningarna kan ändras med kort varsel pga. väder och liknande är det viktigt att du som person är flexibel och anpassningsbar. Du trivs att arbeta i ett högt tempo med snabba beslut.

Exempel på arbetsuppgifter:

Koordinera resor för konsulter som skall på fartygen runtom i världen.Säkerställa att covidpass, intyg och liknande finns tillgängliga.Avlasta och stötta sina två kollegor i teamet.Färdigställa person- och reseinformation i Excellistor och skicka till agenterna på resebolaget.Ansvara för att rätt person kommer till rätt plats vi rätt tillfälle.





VI SÖKER DIG SOM:

Har en eftergymnasial utbildning inom administration eller liknande, eller har motsvarade arbetserfarenhet inom shipping och resebokning.Är en doer och lyckas hålla en struktur trots ett emellanåt högt arbetstempo.Har goda kunskaper i Excel.Är bekväm i både det svenska och engelska språket då båda språk används dagligen.

Vi lägger stor vikt vid rätt person för rollen. Eftersom bolaget präglas av en prestigelös, kunnig och engagerad företagskultur är det viktigt att även du kan identifierar dig med detta. Förutom att du är driven och har lätt för att arbeta tillsammans med andra har du inga problem att ta tag i det som behövs. Du har förmågan att skifta fokus när förutsättningarna ändras och finner dig i nya situationer på ett bra sätt. Du är professionell och serviceinriktad då du kommer ha många kontaktytor och därmed behöver representera bolaget på bästa sätt.





OM ANSTÄLLNINGEN:

Detta är ett konsultuppdrag där du kommer vara anställd som konsult via oss på Friday den första perioden. Anställningen sträcker sig 6 månader med möjlighet till förlängning.





ÖVRIG INFO:

Omfattning: 6 månader, med möjlighet till förlängning.Startdatum: Omgående.Placering: Göteborg.Kontaktuppgifter: Gabriella Bergström, gabriella@friday.seLön: fast månadslön, marknadsmässig

Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.





OM FRIDAY:

Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.

Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag! Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

Ansök nu

Nätverkstekniker till ledande IT-bolag!

Nätverkstekniker
Läs mer Nov 19
Har du en eftergymnasial utbildning inom nätverk och/eller en CCNA-certifiering eller motsvarande? Vill du få möjlighet att arbeta med den senaste tekniken och vara med på en spännande tillväxtresa? Då kan rollen som nätverkstekniker vara något för dig! Här ses det inte som något hinder att du är tidigt i din karriär utan här värdesätts förmågan och viljan utvecklas.

OM TJÄNSTEN:

Vi söker nu för vår kunds räkning en nätverkstekniker. Vår kund är en ledande leverantör av molnbaserade IT-tjänster och är på en spännande utvecklings- och tillväxtsresa. Detta är en god möjlighet för dig att utveckla dina tekniska kunskaper inom bland annat routing, switching, brandväggsfiltrering, portautentisering och VPN för att bara nämna några områden.

Du kommer att utgå från kontoret i antingen Göteborg, Skövde eller Alingsås. Tjänsten kommer även att inledas med en gedigen introduktion med mentorskap under cirka två månader för att du ska få de bästa förutsättningarna. För att fullgöra driftsåtaganden kommer beredskap att på sikt ingå i tjänsten.

ARBETSUPPGIFTER:

I rollen som nätverkstekniker kommer du att tillhöra ett tätt sammansvetsat team på 14 personer som ansvarar för support, felsökning och incidenthantering av nät- och kommunikationstjänster.

Du kommer till exempel att:

Arbeta med förändringar och felavhjälpning på uppdrag av både kunder och kundansvariga team.
Agera stöd och support för användare.
Felsöka och hantera inkommande incidenter rörande nät- och kommunikationstjänster.
VI SÖKER DIG SOM:
Har en eftergymnasial utbildning inom nätverk och/eller innehar en CCNA-certifiering eller motsvarande.
Har ett intresse för och kunskap inom routing, switching, nätverkssäkerhet och brandväggar.
Är obehindrad i svenska och engelska i både tal och skrift då språken kommuniceras internt.

Vi ser gärna att du även har kunskap om olika protokoll och standarder, till exempel TCP/IP, IPv6, IPSec, DMVPN och FlexVPN, 802.1x och BGP.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet där vi som person tror att du är nyfiken och uppskattar att lära dig nya saker. Du har även en god förmåga att hantera tekniska lösningar och du är både noggrann och strukturerad i ditt arbetssätt. Eftersom du kommer att ha en tät dialog med kollegor och ibland kunder tror vi även att du är social och kommunikativ.

OM ANSTÄLLNINGEN:

Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du initialt kommer att vara anställd av Friday med ambitionen att på sikt bli direktanställd av kund.

ÖVRIG INFORMATION:
Omfattning: Heltid, Kontorstider
Placering: Göteborg, Skövde eller Alingsås
Start: Omgående med hänsyn till ev. uppsägningstid
Rekryteringsansvarig: Sophie Tisell

Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urval- och intervjufasen.

OM FRIDAY:

Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framför allt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.

Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag!

Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. 

Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

Ansök nu

Junior Systemingenjör som förändrar liv till Cochlear!

Civilingenjör, systemutveckling
Läs mer Nov 22
Vill du vara med och hjälpa människor att höra och bli hörda? Detta är en möjlighet för dig att få vara med och utveckla världsledande produkter och tillbehör som är konstruerade för att hjälpa personer att få ut mer av livet.

OM TJÄNSTEN:

Friday söker nu för Cochlears räkning en Systemingenjör. Cochlear är en global ledare inom implanterbara hörsellösningar. De har tillhandahållit mer än 600 000 implanterbara enheter – fler än något annat företag – för att hjälpa människor i alla åldrar att höra och ta del av möjligheterna livet har att erbjuda. Cochlears teknik hjälper personer att få ut mer av sin hörsel: från automatisk justering av hörsel beroende på miljö, till strömning av ljud från en smartphone.

Cochlear erbjuder olika produkter och tillbehör där man på kontoret i Mölnlycke, som du kommer att utgå ifrån, främst jobbar med utveckling av produkter inom benledning och benförankrad hörsel. Här kommer du att få sitta i moderna och fräscha lokaler omgiven av naturnära vyer.

ARBETSUPPGIFTER:

I rollen som Systemingenjör kommer du att tillhöra ett krossfunktionellt team bestående av sju personer som jobbar med Cochlears Baha- och Osia-system. I tjänsten kommer du att ansvara för att integrera systemen och att verifiera att både nya produkter, legacyprodukter samt tillbehör uppfyller de krav som de har upphandlats för att uppfylla. Cochlears system och produkter bygger på en elektronikplattform där din uppgift är att ta till dig plattformen och skapa dig en förståelse för att sedan konfiguera så att hårdvaran och mjukvaran sampelar. Därav kommer du att ha ett tätt samarbete och en löpande dialog med både mjukvaruägare och hårdvaruägare. I rollen kommer det vidare att vara en stor tyngd på dokumentation där du utifrån behov och i dialog med stakeholders kommer att formulera relevanta produktkrav.

Du kommer vidare att:

Genom lyhördhet och i dialog med kollegor skapa dig en förståelse för signalbehandlingsplattformen som Cochelar bygger sina produkter på och bidra till dess vidareutveckling.
Utföra systemdesign inom områden som involverar akustik, elektronik, programvara och signalbehandlingsalgoritmer.
Översätta användarnas behov till tekniska krav där du främst kommer att sitta i kravhanteringsverktyget Jama.
Utforma konstruktionsbeskrivningar och bidra till systemarkitekturen.
Skapa prototypdesignlösningar och utföra undersökningar i det akustiska labbet där du också får ge input till och granska produktdesignen.
Utforma och övervaka verifierings- och valideringsprotokoll och rapporter.
VI SÖKER DIG SOM:
Har en avklarad högskole- eller civilingenjörsexamen inom teknisk fysik, elektroteknik, datateknik, matematik eller motsvarande.
Är obehindrad i engelska i både tal och skrift då språket kommuniceras internt.

Det är meriterande om du:

Är flytande i svenska i både tal och skrift.
Har tidigare erfarenhet av att arbeta med Jama och Jira.
Har kunskaper och erfarenhet inom C#/.net, Matlab och Visual Studio.
Har tidigare erfarenhet inom test-, kravhantering- och verifiering.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet där vi som person tror att du både är noggrann, strukturerad och ansvarstagande. Då du kommer att ha en tät dialog med kollegor och stakeholders ser vi även att du har en god kommunikativ förmåga. Vi tror också att du är tekniskt kunnig där du har ett helikopterperspektiv. Du kan sätta dig in i både hårdvaran och mjukvaran och komma med förslag, lösningar och idéer.

OM KUNDFÖRETAGET:

Som global ledare inom implanterbara hörsellösningar har Cochlear tillhandahållit mer än 600 000 implanterbara enheter – fler än något annat företag – för att hjälpa människor i alla åldrar att höra och ta del av möjligheterna livet har att erbjuda. Deras berättelse började för mer än fyra decennier sedan, när professor Graeme Clark tog fram världens första cochleaimplantat med flera kanaler och skapade en helt ny behandling av hörselnedsättning. I dag fortsätter Cochlear professor Clarks arbete med att hjälpa människor med måttlig till gravt nedsatt hörsel, att uppleva ett liv fyllt med hörsel.

OM ANSTÄLLNINGEN:

Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer att vara anställd av Friday men arbeta ute hos vår kund.

ÖVRIG INFO:
Omfattning: Heltid
Start: Omgående
Placering: Konstruktionsvägen 14, Mölnycke
Kontaktuppgifter: Sophie Tisell
Lön: Fast månadslön

Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

OM FRIDAY:

Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.

Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag! V

i riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

Ansök nu

Support technician that saves lives

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Sep 22
An ambulance with emergency lights on quickly navigates through traffic to rescue a person in distress. The feeling that you have contributed to the rapid response of the ambulance is very rewarding. The contribution to society is evident when you work with technology that saves lives.  

We are about 100 people at CSAM Public Safety. The majority is located in Gothenburg, but we also have offices in Oslo, Karlstad, Stockholm, Valencia (Spain), Reading (UK) and Auckland (NZ). Of course, we also have "home offices" and it is perfectly fine to be working from home too. We are expanding and growing our team looking for a Support technician who is passionate about helping our customers. We have a culture of collaboration and knowledge sharing. If you want to work in this inspiring environment where you also contribute to the society – then this might be the position for you! 





THE POSITION:

As an important part of CSAMs support team, you as a support technician will be responsible for the support around our 112 solution, which is installed at SOS Alarm and several other blue light customers around the world. You are passionate about solving problems and offering service in the highest class.

You have customer-related contact on a daily basis where you run ongoing technical support issues as well as complex analyses and troubleshooting. Our main contact is with our customer’s technicians which means very deep technical level (2nd line support). Several times a year you are also involved in projects where you are an important part of planning and performing upgrades to our customers' systems. Since our technicians have such broad expertise, they also act as advisors on issues that improve our customers' entire IT environment.





THE IDEAL CANDIDATE:

To succeed in your role with us, we believe that you have a great interest in technology, understand the importance of customer service and enjoy taking responsibility. You work well in teams and enjoy that your work really matters! You are good at finding solutions and conveying them in both speech and writing. You therefore master Swedish and English in both speech and writing.

Experience of installing and managing complex and large mission-critical IT systemsKnowledge in IT, communication systems or similarHigher education degree, preferably in IT or equivalent experienceMost systems run in a Windows environment so experience with Server, Windows Server, Active Directory, WCF communication, XML, and SOAP is preferable.Understanding for code and independent troubleshooting is highly meritorious





ABOUT OUR CLIENT: 

CSAM Public Safety is a growing software business area that develops information technology solutions for mission-critical systems in an international environment. Our products and solutions are used, for example, in advanced management systems for emergency response authorities as well as in public web portals where high demands are placed on performance and reliability. We are part of the CSAM Health Group with more than 250 employees. CSAM Health AS is headquartered in Oslo. Want to know more?





ADDITIONAL INFORMATION:

Employment type: Full-time, Long-termStart date: ASAPLocation: Sankt Eriksgatan 5, GöteborgContact person: Gabriella Bergström, gabriella@friday.seSalary: Fixed monthly

Apply by clicking the link below. Remember to be quick with your application as we make continuous selection of candidates and the position can be filled before the application deadline is due. 





ABOUT FRIDAY:

By being a partner to our clients and candidates, we strive to find the best match for you both. We achieve this by really getting to know our clients and candidate’s needs! Of course, we will ensure that requirements and skillsets match. But above all, we focus on the importance to find harmony between values ??and corporate culture which both candidate and client considers optimal.

Our passion is to help people to the right position, workplace and context and we work in the field between IT and Technology. That's why we founded Friday, with the ambition to help you with the job that gives you the Friday feeling - every day!

We mainly focusing on young engineers who are at the beginning of their careers or soon concluding college / university within the IT and Technology field. Our belief is that people reach their fullest potential when looking forward to going to work each morning. "Friday - everyday", how about that?

Ansök nu