Göteborg: Teknikinformatör med bakgrund inom mekanik

Hitta ansökningsinfo om jobbet Teknikinformatör med bakgrund inom mekanik i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2021-11-25 // Varaktighet: Heltid

OM TJÄNSTEN:

Affärsområdet Product Information vill förbättra produkters användarvänlighet genom att hjälpa kunderna att digitalisera sin produktinformation och vi söker nu fler personer som vill vara med på resan! I din roll som konsult kommer du att vara expert inom produktinformation ute hos kunden. Rätt information vid rätt tidpunkt kan vara avgörande för en användare att förstå hur en produkt eller ett system fungerar, eller hur man effektivt underhåller och reparerar den för maximal drifttid. Olika användargrupper har olika behov, i olika situationer. Semcon täcker detta genom att erbjuda ett spektrum av tjänster och lösningar - från säljstöd till installation, service, diagnostik, reparation, reservdelar och slutanvändarinformation. De tillhandahåller också utbildningslösningar och eLearnings för att tillgodose alla användares behov.

I dina projekt kommer du att ha en drivande roll i att samla in, paketera och distribuera produktinformation. Med experter omkring dig att inspireras av, och interna utbildningar inom produktinformationsområdet har Semcon utvecklingsmöjligheter både för dig som är ny till yrket och för dig som redan är såld på teknikinformation.

VI SÖKER DIG SOM:

Är du kanske den som alltid hittar luckor i produktmanualen och älskar att grotta ner dig i tekniska attribut och detaljer? Just nu är vi särskilt på jakt efter dig som har:

Bakgrund inom fordon/mekanik/mekatronik och som vill använda dina kunskaper till att ta fram användarvänlig information.
Vi tror att du kombinerat med din tekniska kunskap är strukturerad och pedagogisk för att kunna driva dina projekt framåt och skapa tydlig och effektiv information.
Erfarenhet från produktinformationsområdet och kompetens inom XML, DITA, Topic baserat skrivande eller liknande är extra meriterande.
 Vi söker därför dig som har en god förmåga att se utvecklingspotential och hitta nya områden där våra lösningar kan göra skillnad, exempelvis genom digitalisering av produktinformation eller skapandet av en effektiv produktionsprocess.

Som person har du ett naturligt driv och nyfikenhet. Genom att sätta dig in i Semcons kunders produkter och har en god förmåga att kommunicera på svenska och engelska är du med och bidrar till att skapa användarvänliga produkter.

OM KUNDFÖRETAGET:

Semcon är teknikbolaget som sätter människan före tekniken. Vi utgår alltid från slutanvändarens behov och beteenden när vi utvecklar produkter och tjänster. Det är så vi gör skillnad på riktigt runt om i världen – varje dag. För oss är inspiration grunden i allt vi gör. Vi är övertygade om att inspirerade medarbetare som har kul på jobbet vidgar sina perspektiv och presterar som allra bäst. Som en del av vårt affärsområde för produktinformation har du många kollegor i Sverige och internationellt att inspireras av, som alla hjälper våra kunder att ta sin produktinformation till nästa nivå!

OM ANSTÄLLNINGEN:

Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer till en början att vara anställd av Friday. Ambitionen från Semcon och vår sida är att du efter 6 månader blir direktanställd hos dem. 

ÖVRIG INFO:
Omfattning: Heltid
Placering: Göteborg
Kontaktuppgifter: Rebecka Forsman
Lön: Marknadsmässig

Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

OM FRIDAY:

Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.

Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag!

Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. 

Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Teknikinformatör

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Teknikinformatör.

Teknikinformatör med fokus på användaren

Läs mer Apr 3
Som teknikinformatör hos oss är du med i en spännande fas där våra kunder behöver anpassa sin eftermarknadsinformation efter nya beteendemönster hos sina användare. Med större krav på relevant och lättillgänglig information har allt större del av våra kunders information gått från omfattande manualer till digitala lösningar med fokus på användarvänlighet. Vi söker dig som vill hjälpa våra kunder att ta nästa steg i den här utvecklingen, oavsett hur långt de har kommit på sin digitaliseringsresa.
Vi vill alltid komma i kontakt med fler som vill hjälpa oss att utveckla effektiv information för våra kunders produkter och tjänster, kanske är det du?
Vad rollen innebär
I ditt dagliga arbete kommer du bland annat:
Lära känna någon av våra kunders verksamhet och skapa dig en förståelse för deras nuvarande informationsstruktur.
Analysera, strukturera och utveckla teknisk information med användarens informationsbehov i fokus.
Anpassa språk, struktur och tonalitet för användarens skull och för att möjliggöra en effektiv digital distribution och återanvändning.
Sätta dig in i våra kunders utmaningar och ge råd för hur projekt kan utvecklas för att skapa så mycket värde som möjligt.

Vem du är
Vi söker dig som har
Erfarenhet av att arbeta med eftermarknadsinformation i någon form
Vana av att producera information på både svenska och engelska
God teknisk förståelse, gärna inom telekom, mjukvara eller fordon
Kunskap inom Topic-baserat skrivande

Vi tror att du har en utmärkt känsla för struktur och som gillar att se till små detaljer som tillsammans gör stor skillnad för slutprodukten. För att trivas i rollen krävs ett stort intresse för teknik och användarvänlighet, samt en förmåga att förtydliga och förenkla komplex information. Som konsult trivs du med att lära känna nya verksamheter och har en god förmåga att se utvecklingspotential där våra lösningar kan göra skillnad.
Vad vi erbjuder
På Aleido bidrar du till vårt syfte: att överbrygga klyftan mellan teknik och människorna som använder den. Att arbeta tillsammans med människor med olika bakgrunder och erfarenheter breddar vår förståelse för mänskligt beteende. Vi erbjuder en miljö där medarbetarna är i fokus. Där samarbete, framåtanda och dina unika perspektiv värdesätts. Som medarbetare på Aleido kan du vara trygg med att:
Du är här av en anledning. Varje individ har mycket att bidra med, och vi vill att du ska lyckas.
Du kommer få den stöttning du behöver för att lyckas, samtidigt som du kommer bli utmanad i att driva din utveckling framåt.
Vår lärandekultur hjälper oss att bryta ny mark. Med vårt löfte för lärande lovar vi att generöst dela kunskap, skapa möjligheter för lärande och värdera initiativ att lära.
Vi är öppensinnade och framtidsinriktade. Det innebär att hållbarhet är kärnan i vårt erbjudande, både direkt och indirekt.
Vi tror på värdet av flexibilitet. På Aleido har vi en progressiv policy för distansarbete, och de flesta kan arbeta delvispå distans regelbundet.

Vilka vi är
Aleido är ett internationellt företag med lång tradition av att driva utvecklingen av eftermarknadsinformation och utbildningslösningar. Våra kunder utvecklar komplexa produkter eller system, eller söker kunskap och beredskap för att skapa varaktig förändring, inom en mängd branscher såsom fordon, telekom, industri, järnväg och medicinteknik. Vi är närmare tusen kollegor i fem länder. Tillsammans överbryggar vi klyftan mellan teknik och människorna som är beroende av den – genom att göra det avancerade lätt att förstå.

Ansök nu

Senior Teknikinformatör till Combitech i Göteborg

Läs mer Apr 8
Är du redo att ta nästa steg i din karriär och arbeta i teknikens yttersta framkant?

Combitech i Trollhättan bygger nu upp ett team av erfarna teknikinformatörer och vi söker dig som vill vara med och forma framtiden inom försvar, fordonsindustri och andra högteknologiska sektorer. Vi erbjuder en arbetsplats där du har chansen att utvecklas både personligt och professionellt, detta i en företagskultur där balans mellan arbete och fritid värdesätts. Vi söker dig som är nyfiken på teknik och vill förstå hur saker och ting fungerar samt har en analytisk förmåga och brinner för att förklara komplexa system och produkter på ett tydligt sätt.





DIN ROLL SOM SENIOR TEKNIKINFORMATÖR

Som teknikinformatör är du länken mellan utvecklare och konstruktörer av en produkt och dess slutanvändare. Rollen innebär dels framtagning, uppdatering, och/eller komplettering av den information som behövs för att stödja en produkt, hårdvara eller mjukvara genom hela dess livscykel. Exempel på användningsområden är monteringsanvisningar, systembeskrivningar, användarinstruktioner, underhållsplaner, underhållsinstruktioner (förebyggande och avhjälpande) och reservdelskataloger. Teknikinformatören samlar information och data för att sammanställa detta på ett tydligt och strukturerat sätt, ofta skrivs informationen i XML. Slutprodukten kan exempelvis vara tryckta instruktioner som kan visas digitalt via surfplatta/mobil eller webblösning.



Rollen innebär mycket kontakt med både kollegor och kunder för att ta emot, söka och verifiera den information som ska bearbetas. Som teknikinformatör hos oss på Combitech ges möjlighet att producera teknisk information för flera stora företag inom exempelvis försvarsindustri och telekom.



VEM ÄR DU?

Du är nyfiken på teknik och vill förstå hur saker och ting fungerar. Du har en analytisk förmåga och brinner för att förklara komplexa system och produkter på ett tydligt sätt. Vi tror att du har en ingenjörsutbildning gärna med inriktning mot teknikinformation. Oavsett utbildning vill vi att du har några års arbetslivserfarenhet av teknisk dokumentation av något slag. Din språkliga förmåga är mycket god och du behärskar både svenska och engelska i tal och skrift. Det är även till stor fördel om har jobbat som illustratör för teknisk dokumentation då detta ofta efterfrågas av våra kunder. Flera av våra uppdrag finns inom försvar och försvarsindustrin därför är en bakgrund från försvaret intressant.



Om försvarssekretess:
Då tjänsten innebär arbete som omfattas av försvarssekretess krävs det att du genomför och godkänns i en säkerhetsprövning med registerkontroll.



Urval sker löpande. Vi ser fram emot din ansökan!




KOM & GÖR SKILLNAD

Vi tror att man gör ett bättre jobb om man kan fokusera på rätt saker, därför gör vi det lätt att kombinera jobbet med vardagen. Vi satsar på våra medarbetare, de utgör kärnan, hjärnan och hjärtat i vår verksamhet. Dessutom står vi på en stadig grund av högteknologi, forskning och anställningstrygghet med försvars- och säkerhetskoncernen Saab som ägare.



För oss handlar det om hållbarhet - vi vill bli branschens mest hållbara företag; och för att vara ett hållbart företag i en hållbar framtid behöver vi investera i våra medarbetare. För oss är din återhämtning, dina utvecklingsmöjligheter och din trygghet lika viktigt som företagets framgång - utan våra medarbetare står vi stilla.



Vill du veta mer om hur det är att arbeta hos oss? Kolla in våra karriärsidor!

Ansök nu

Delprojektledare inom informationshantering

Läs mer Nov 2
Är du en person som inte kan motstå att organisera och skapa ordning både för dig själv och din omgivning? Trivs du dessutom när du får arbeta nära andra människor och skapa många kontaktytor? Om så är fallet, tror vi att du skulle trivas och passa perfekt i rollen som delprojektledare inom informationshantering.

Vad innebär rollen?

Vi söker dig som vill arbeta i en koordinerande roll och få möjlighet att vara länken mellan människan och tekniken. Du kommer att arbeta i ett antal olika projekt med att stötta projektmedlemmar med att förstå och följa de riktlinjer och krav som ställs för att uppnå en optimal och säker hantering av dokumentation och data i projekt.

I rollen kommer du bland annat att:

- Planera, koordinera och säkerställa högkvalitativa dokumentleveranser.

- Stödja och vägleda projektmedlemmar i interna dokumentationsprocesser.

- Definiera och kravställa dokumentleveranser från underleverantörer och tredje part.

- Ansvara för att sammankalla till och hålla i interna projektavstämningar för uppföljning av projektstatus inklusive dokumentationsleveranser.

- Skapa och utveckla processer för dokument- och datahantering i enlighet med regulatoriska krav

- Stödja användare i dokumenthantering och datasystem.

Tjänsten är "hybrid remote" vilket innebär att du behöver vara på plats hos kunden, som är ca. 50 minuter söder om Göteborg, ca. tre dagar per vecka.

Vem är du?

Vi söker dig som:

- har tidigare erfarenhet av att arbeta med dokument- eller datahantering exempelvis som Document Controller, Document Manager, Data Coordinator eller annan liknande roll.

- har en teknisk bakgrund från utbildning och/eller arbetslivserfarenhet.

- har arbetat med kvalitetsarbete och/eller i koordinerande roll i någon form.

Ditt positiva och utåtriktade synsätt, tillsammans med din samarbetsvilja, gör dig till en idealisk kandidat för rollen. Vi värdesätter din förmåga och passion för att optimera processer och din skarpa blick för struktur och tydlig kommunikation. Det är tydligt att du trivs i att samspela med olika aktörer och skapa en dynamisk arbetsmiljö.

I denna konsultroll är en nära dialog med våra kunder avgörande för framgång. Vi tror att din naturliga nyfikenhet för teknik och människor kommer att vara en tillgång, och vi ser fram emot att dra nytta av din förmåga att skapa meningsfulla och långvariga kundrelationer. Ditt engagemang för att förstå både tekniska och mänskliga aspekter kommer säkerställa att du inte bara uppfyller kundens behov utan överträffar deras förväntningar.

Vad erbjuder vi?

På Aleido bidrar du till vårt syfte: att överbrygga klyftan mellan teknik och människorna som använder den. Att arbeta tillsammans med människor med olika bakgrunder och erfarenheter breddar vår förståelse för mänskligt beteende. Vi erbjuder en miljö där medarbetarna är i fokus och där samarbete, framåtanda och dina unika perspektiv värdesätts. Som medarbetare på Aleido kan du vara trygg med att:

- Du är här av en anledning. Varje individ har mycket att bidra med, och vi vill att du ska lyckas.

- Du kommer få den stöttning du behöver för att lyckas, samtidigt som du kommer bli utmanad i att driva din utveckling framåt.

- Vår lärandekultur hjälper oss att bryta ny mark. Med vårt löfte för lärande lovar vi att generöst dela kunskap, skapa möjligheter för lärande och värdera initiativ att lära.

- Vi är öppensinnade och framtidsinriktade. Det innebär att hållbarhet är kärnan i vårt erbjudande, både direkt och indirekt.

- Vi tror på värdet av flexibilitet. På Aleido har vi en progressiv policy för distansarbete, och de flesta kan arbeta på distans regelbundet.

Vilka är vi?

Aleido är ett internationellt företag med lång tradition av att driva utvecklingen av informationshantering, eftermarknadsinformation och utbildningslösningar. Våra kunder utvecklar komplexa produkter eller system, eller söker kunskap och beredskap för att skapa varaktig förändring, inom en mängd branscher såsom fordon, telekom, industri, järnväg och medicinteknik. Vi är närmare tusen kollegor i fem länder. Tillsammans överbryggar vi klyftan mellan teknik och människorna som är beroende av den - genom att göra det avancerade lätt att förstå.

Ansök nu

Delprojektledare inom informationshantering

Läs mer Nov 9
Är du en person som inte kan motstå att organisera och skapa ordning både för dig själv och din omgivning? Trivs du dessutom när du får arbeta nära andra människor och skapa många kontaktytor? Om så är fallet, tror vi att du skulle trivas och passa perfekt i rollen som delprojektledare inom informationshantering.

Vad innebär rollen?

Vi söker dig som vill arbeta i en koordinerande roll och få möjlighet att vara länken mellan människan och tekniken. Du kommer att arbeta i ett antal olika projekt med att stötta projektmedlemmar med att förstå och följa de riktlinjer och krav som ställs för att uppnå en optimal och säker hantering av dokumentation och data i projekt.

I rollen kommer du bland annat att:

- Planera, koordinera och säkerställa högkvalitativa dokumentleveranser.

- Stödja och vägleda projektmedlemmar i interna dokumentationsprocesser.

- Definiera och kravställa dokumentleveranser från underleverantörer och tredje part.

- Ansvara för att sammankalla till och hålla i interna projektavstämningar för uppföljning av projektstatus inklusive dokumentationsleveranser.

- Skapa och utveckla processer för dokument- och datahantering i enlighet med regulatoriska krav

- Stödja användare i dokumenthantering och datasystem.

Tjänsten är "hybrid remote" vilket innebär att du behöver vara på plats hos kunden, som är ca. 50 minuter söder om Göteborg, ca. tre dagar per vecka.

Vem är du?

Vi söker dig som:

- har tidigare erfarenhet av att arbeta med dokument- eller datahantering exempelvis som Document Controller, Document Manager, Data Coordinator eller annan liknande roll.

- har en teknisk bakgrund från utbildning och/eller arbetslivserfarenhet.

- har arbetat med kvalitetsarbete och/eller i koordinerande roll i någon form.

Ditt positiva och utåtriktade synsätt, tillsammans med din samarbetsvilja, gör dig till en idealisk kandidat för rollen. Vi värdesätter din förmåga och passion för att optimera processer och din skarpa blick för struktur och tydlig kommunikation. Det är tydligt att du trivs i att samspela med olika aktörer och skapa en dynamisk arbetsmiljö.

I denna konsultroll är en nära dialog med våra kunder avgörande för framgång. Vi tror att din naturliga nyfikenhet för teknik och människor kommer att vara en tillgång, och vi ser fram emot att dra nytta av din förmåga att skapa meningsfulla och långvariga kundrelationer. Ditt engagemang för att förstå både tekniska och mänskliga aspekter kommer säkerställa att du inte bara uppfyller kundens behov utan överträffar deras förväntningar.

Vad erbjuder vi?

På Aleido bidrar du till vårt syfte: att överbrygga klyftan mellan teknik och människorna som använder den. Att arbeta tillsammans med människor med olika bakgrunder och erfarenheter breddar vår förståelse för mänskligt beteende. Vi erbjuder en miljö där medarbetarna är i fokus och där samarbete, framåtanda och dina unika perspektiv värdesätts. Som medarbetare på Aleido kan du vara trygg med att:

- Du är här av en anledning. Varje individ har mycket att bidra med, och vi vill att du ska lyckas.

- Du kommer få den stöttning du behöver för att lyckas, samtidigt som du kommer bli utmanad i att driva din utveckling framåt.

- Vår lärandekultur hjälper oss att bryta ny mark. Med vårt löfte för lärande lovar vi att generöst dela kunskap, skapa möjligheter för lärande och värdera initiativ att lära.

- Vi är öppensinnade och framtidsinriktade. Det innebär att hållbarhet är kärnan i vårt erbjudande, både direkt och indirekt.

- Vi tror på värdet av flexibilitet. På Aleido har vi en progressiv policy för distansarbete, och de flesta kan arbeta på distans regelbundet.

Vilka är vi?

Aleido är ett internationellt företag med lång tradition av att driva utvecklingen av informationshantering, eftermarknadsinformation och utbildningslösningar. Våra kunder utvecklar komplexa produkter eller system, eller söker kunskap och beredskap för att skapa varaktig förändring, inom en mängd branscher såsom fordon, telekom, industri, järnväg och medicinteknik. Vi är närmare tusen kollegor i fem länder. Tillsammans överbryggar vi klyftan mellan teknik och människorna som är beroende av den - genom att göra det avancerade lätt att förstå.

Ansök nu

IT Administrative Coordinator sökes till kund

Läs mer Apr 5
Är du en flexibel och noggrann individ med administrativ erfarenhet? Har du en god teknisk förståelse och letar efter nya arbetsmöjligheter? Då kan detta vara tjänsten för dig! Vi på Adecco söker nu en IT-administrativ koordinator till kund i Göteborg för ett spännande konsultuppdrag.

Om tjänsten

Vår kund är ett europeiskt forsknings- och utvecklingscenter. De är ett nytt varumärke inom elektrisk mobilitetsteknik och lösningar som syftar till att tillfredsställa den globala efterfrågan på premium elbilar. Deras arbete förverkligas i produkter och tjänster från världsledande varumärken.

Vår kund söker nu efter en administrativ samordnare för att skapa, hantera och följa upp inköpsbegäranden (PR) för IT-avdelningen, särskilt inom området för applikationslicenshantering. I denna roll ser de en relativt junior kandidat. Tidigare erfarenhet av liknande uppgifter är fördelaktigt, men viktigast är rätt inställning, uppmärksamhet på detaljer och andra personliga egenskaper. 

Tjänsten är ett konsultuppdrag på 100% med start 1 maj eller enligt överenskommelse och pågår till 30 april 2025 med chans till förlängning efter det. Arbetet avser dagtid med plats på kontoret i Göteborg.

Om dig

Vi söker dig som är noggrann och har stark uppmärksamhet på detaljer, vidare är du ansvarstagande och kreativ och har således en fallenhet för att hitta lösningar på problem. Du har du utmärkta kommunikationsfärdigheter i såväl svenska som engelska, i tal och skrift. Med din flexibilitet och serviceinriktade attityd tar du dig an uppgifter med entusiasm och levererar resultat i tid.

- Erfarenhet av licenshantering och Inköpsförfrågningar.
- Tidigare erfarenhet inom administration.
- Grundläggande teknisk förståelse.
- Flytande i svenska och engelska, i tal såväl som skrift. 
- Språkkunskap om mandarin är en fördel.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktuppgifter

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Enna Dedagic via enna.dedagic@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Friday Väst AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Friday Väst AB .

Junior systemutvecklare sökes för remote-uppdrag med stor flexibilitet

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Apr 15
Vill du själv kunna välja var i världen du vill arbeta ifrån? Nu har du chansen! För kunds räkning söker vi en systemutvecklare som kommer att ansluta sig till ett team av erfarna utvecklare. I rollen kommer du att arbeta med samtliga delar av bolagets produkter, från kravspecifikation till programmering och testning.

Om tjänsten:

Kundföretaget är ett skuldfritt bolag i tillväxt som präglas av bra lönsamhet. Bolaget arbetar med att ta fram moderna webbaserade system och mobilapplikationer för industriell styrning, registrering, debitering och betalning. Produkterna är exempelvis inpasseringssystem för gym, parkeringar, solstudios och i systemet kan användarna exempelvis boka tider och betala. Kunderna når systemen via en molntjänst och i skrivande stund finns det tusentals användare. Systemen bygger på C++, Java, Javascript och PHP.

Som systemutvecklare kommer du arbeta 100% remote vilket innebär 100% flexibilitet. Du kommer bestämma själv hur och när du vill förlägga din arbetstid. Bolaget har 5 andra anställda vilket gör att det du som söker måste vara självgående och kunna driva dina egna processer. Detta medför även att du kommer få vara med och arbetade samtliga delar av bolagets produkter. 

Vi söker dig som:
Har en eftergymnasial utbildning inom IT, datateknik, mjukvaruutveckling eller liknande.
Har några års arbetslivserfarenhet i en liknande roll.
Har kunskaper i PHP, javascript och/eller C++ är det starkt meriterande.
Kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska då båda språk används i det dagliga arbetet


Vidare kommer stort vikt läggas vid personlig lämplighet. För att du skall passa i rollen som systemutvecklare krävs det att du som person är kommunikativ, driven och analytisk. Rollen kräver även att du är flexibel och har lätt för att samarbeta med olika personer i olika konstellationer. Vidare behöver du även vara självgående och kunna strukturera och prioritera dina egna arbetsuppgifter.

Om anställning:

Detta är en rekrytering där du kommer bli anställd direkt hos kundföretaget. Friday ansvarar för rekryteringsprocessen och alla frågor hänvisas till Friday.

Övrig info:
Omfattning: Heltid
Start: Omgående, alt enligt överenskommelse (med hänsyn till ev uppsägningstid)
Placering: Remote
Rekryteringsansvarig: Gustav Widman, gustav.widman@friday.se
Lön: Marknadsmässig


 

Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

Om FRIDAY:

Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.

Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag!

Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. 

Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

Ansök nu

Simulink/Embeddedutvecklare som räddar liv!

Mjukvaruutvecklare
Läs mer Apr 16
Är du en vass Embeddedutvecklare med goda kunskaper inom Simulink som vill vara en del av ett bolag som arbetar med innovativa tekniska lösningar för att rädda liv? Varje dag strävar vår kund efter att leverera världsledande livräddande lösningar för mobilitet och samhälle. Vill du vara med och bidra till deras vision? Då ska du läsa vidare!

OM TJÄNSTEN:

Friday söker för kunds räkning en Simulink/Embeddedutvecklare. Vår kund är en världsledande bilsäkerhetsleverantör som utvecklar, tillverkar och säljer säkerhetssystem för fordon. I rollen som Simulink/Embeddedutvecklare kommer du att arbeta med att bygga den framtida mjukvaruplattformen för nästa generations produkter inom området innovation. Du kommer att arbeta nära forskning för att optimera och integrera den senaste kunskapen i produkter som kunden ger till användarna. Du kommer också att få möjlighet att arbeta nära elektronikavdelningen och påverka val av MCU:er, sensorer och mer.

I tjänsten kommer du vidare bli en del av ett internationellt och agilt projektteam om 9 personer som är ansvariga för att bygga en verktygslåda med mjukvarukomponenter för att snabbt industrialisera idéer. Teamet kommer att äga uppstarten av projekt, liksom att bygga de ramverk som kommer att användas för att accelerera tiden från en prototyp till en produkt i användarens händer.

Vår kund använder modellbaserad utveckling med Matlab och Simulink. För arbetet inom fordonet är det en fördel att vara bekant med snabb prototyperingsmiljö (dspace) och fordonets CAN-protokoll. Funktionaliteter utvecklas tillsammans med systemexperter och kommer att testas/justeras i fordonet och/eller virtuell miljö. Modellerna och källkoden hålls i git och teserna automatiseras och integreras med hjälp av Azure DevOps.

VI SÖKER DIG SOM:
Har en högskole- eller universitetsutbildning inom datateknik, elektro, styr- och reglerteknik eller likvärdigt område.
Har goda kunskaper inom Matlab, Simulink och Python.
Har grundläggande kunskaper inom C/C++.
Innehar B-körkort.
Är flytande i engelska i både tal och skrift då språket kommuniceras internt.


Det är meriterande om du:

Har arbetat med embeddedutveckling/simulink inom automotive och/eller liknande bransch.
Har erfarenhet av CAN-protokoll, AUTOSAR och/eller Azure DevOps.
Har erfarenhet av unittester, ISO26262 samt Cyber Security.


Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet där vi tror att du är strukturerad, noggrann och kommunikativ. Du har lätt för att prata med olika personer och att samarbeta. Vi ser vidare att du även är självgående och tar stort ansvar för ditt arbete samtidigt som du gärna arbetar i ett nära samarbete med dina kollegor. Vidare är du initiativtagande och flexibel där du trivs i en internationell och dynamisk arbetsmiljö utan tydliga ramar eller riktlinjer. 

OM ANSTÄLLNINGEN:

Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer till en början att vara anställd av Friday med ambitionen att efter 12 månader bli direktanställd av kunden.

ÖVRIG INFORMATION:
Omfattning: Heltid
Placering: Göteborg
Start: Omgående/Enligt överenskommelse
Rekryteringsansvarig: Sophie Tisell
Lön: Fast månadslön


Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervju fas.

OM FRIDAY:

Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.

Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag!

Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

Ansök nu

Embeddedutvecklare som räddar liv!

Mjukvaruutvecklare
Läs mer Apr 16
Är du en vass Embeddedutvecklare som vill vara en del av ett bolag som arbetar med innovativa tekniska lösningar för att rädda liv? Varje dag strävar vår kund efter att leverera världsledande livräddande lösningar för mobilitet och samhälle. Vill du vara med och bidra till deras vision? Då ska du läsa vidare!

OM TJÄNSTEN:

Friday söker för kunds räkning en Embeddedutvecklare. Vår kund är en världsledande bilsäkerhetsleverantör som utvecklar, tillverkar och säljer säkerhetssystem för fordon. I rollen som Embeddedutvecklare kommer du att arbeta med att bygga den framtida mjukvaruplattformen för nästa generations produkter inom området innovation. Du kommer att arbeta nära forskning för att optimera och integrera den senaste kunskapen i produkter som kunden ger till användarna. Du kommer också att få möjlighet att arbeta nära elektronikavdelningen och påverka val av MCU:er, sensorer och mer.

I tjänsten kommer du vidare bli en del av ett internationellt och agilt projektteam om 9 personer som är ansvariga för att bygga en verktygslåda med mjukvarukomponenter för att snabbt industrialisera idéer. Teamet kommer att äga uppstarten av projekt, liksom att bygga de ramverk som kommer att användas för att accelerera tiden från en prototyp till en produkt i användarens händer. Teamet du kommer att tillhöra kommer att vara en central del i den digitala strategin i den globala kontext som vår kund verkar i.

Du kommer att arbeta i olika miljöer som Linux, bare metal-MCU:er och AUTOSAR-stackar. Verktygen är C, C++ och automatisering med Python. Koden hålls i Git och automatisering av tester och integration sker med hjälp av Azure DevOps.

VI SÖKER DIG SOM:
Har en högskole- eller universitetsutbildning inom datateknik, elektro, mekatronik eller likvärdigt.
Har goda kunskaper inom C/C++ och Python.
Är flytande i engelska i både tal och skrift då språket kommuniceras internt.


Det är meriterande om du:

Har arbetat med embeddedutveckling inom automotive och/eller liknande bransch.
Har erfarenhet av Linux, MCUs, AUTOSAR och/eller Azure DevOps.


Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet där vi tror att du är strukturerad, noggrann och kommunikativ. Du har lätt för att prata med olika personer och att samarbeta. Vi ser vidare att du även är självgående och tar stort ansvar för ditt arbete samtidigt som du gärna arbetar i ett nära samarbete med dina kollegor. Vidare är du initiativtagande och flexibel där du trivs i en internationell och dynamisk arbetsmiljö utan tydliga ramar eller riktlinjer. 

OM ANSTÄLLNINGEN:

Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer till en början att vara anställd av Friday med ambitionen att efter 12 månader bli direktanställd av kunden.

ÖVRIG INFORMATION:
Omfattning: Heltid
Placering: Göteborg
Start: Omgående/Enligt överenskommelse
Rekryteringsansvarig: Sophie Tisell
Lön: Fast månadslön


Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervju fas.

OM FRIDAY:

Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.

Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag!

Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

Ansök nu

Test- och verifieringsingenjör till Cactus Rail!

Civilingenjör, systemutveckling
Läs mer Apr 10
Har du erfarenhet av test- och verifiering och är redo för att ta nästa steg i karriären? På Cactus Rail får du en familjär och kommunikativ företagskultur där du kan vara med och bidra ytterligare till deras framsteg i branschen. Varmt välkommen in med din ansökan redan idag! 

Om tjänsten:

Cactus Rail skapar moderna trafikledningssystem och system för förebyggande underhåll för järnväg. Vi söker just nu för kunds räkning en test- och verifieringsingenjör som kommer att vara delaktig i flera projekt parallellt som varierar när det kommer till omfattning och även utifrån en tidsaspekt. Majoriteten av projekten varar mellan 2-5 år men det kan även förekomma mer komplexa samt omfattande projektet som varar längre än så.

Vi ser gärna att du är intresserad av att ta fram funktioner och har lätt för att förstå olika system samt hur de fungerar i samband med verifiering. Du kommer att arbeta tätt tillsammans med olika projektgrupper men även med systemutvecklare. Du kommer att få vara med på alla delar, från ax till limpa där du kommer att ta en kravspecifikation från kund, utföra testfall och testa funktionerna. På Cactus Rail arbetar de på ett agilt arbetssätt, där de jobbar med 3 veckors sprintar där de värdesätter en god kommunikation i teamet för att effektivisera arbetet och uppnå bästa resultat. 

Vi söker dig som: 
Kandidat- eller civilingenjörsutbildning inom exempelvis elektro, data, mekatornik eller motsvarande. 
Några års arbetslivserfarenhet inom test eller systemverifiering.
Obehindrat talar och skriver flytande engelska och svenska då språket används internt såväl som i dialog med kunder. 


Det är meriterande om du: 

Har kunskap inom programmering.


Därutöver kommer stor vikt läggas vid personlig lämplighet. För att trivas och passa in i rollen som test- och verifieringsingenjör ser vi att du som person är social, nyfiken och initiativtagande. Det är viktigt att du som person är frågvis och tycker om att ta reda på information själv samtidigt som du är strukturerad då det förekommer en hel del dokumentation. Du drivs av att lära dig nya saker och arbeta tätt tillsammans med dina kollegor såväl som självständigt. Du är flexibel och är orädd att ta dig an nya, varierande arbetsuppgifter, 

Om kundföretaget: 

Cactus Rail hjälper sina kunder säkra och optimera driften med ett egenutvecklat trafikledningssystem för styrning, trafikoptimering och övervakning av järnväg i Sverige och Norden. Genom att sammanlänka delsystem och skapa maximal nytta utifrån existerande infrastruktur, ser vi nya möjligheter att skapa lösningar för en smartare järnväg i världsklass.





Om anställningen: 

Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer till en början vara anställd av Friday. Ambitionen från Cactus Rail och vår sida är att du blir direktanställd hos kund efter 6-12 månader. 

Övrig info: 
Omfattning: Heltid
Start: Omgående alternativt enligt överenskommelse
Placering: Göteborg
Rekryteringsansvarig: Bianca Lord
Lön: Marknadsmässig lön


Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen. 

Om Friday: 

Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.

Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag.

Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik.

Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

Ansök nu

Junior Kemiingenjör Till Framstående Fordonsbolag!

Processoperatör, kemisk industri
Läs mer Apr 15
Har du erfarenhet som process-/kemiingenjör, eller är du studerande inom området och tar examen nu till våren 2024? Oavsett erfarenhet är du varmt välkommen med din ansökan! I den här rollen kommer du att få möjlighet att ta ett snabbt kliv i din karriär hos ett ledande fordonsbolag.

OM TJÄNSTEN:
Friday söker för kunds räkning en Junior Kemiingenjör. Vår kund är ett framstående företag inom fordonsindustrin. I tjänsten kommer du att utgå från kontoret i Göteborg och tillhöra en avdelning som arbetar med och utvecklar processystem till provceller där deras uppdrag ligger på att säkra drift i testfaciliteter. I rollen kommer du att tillhöra ett team om cirka 6 personer, men också arbeta nära andra discipliner såsom testingenjörer och mekanikkonstruktörer. Då många på avdelningen är erfarna kommer du att få en gedigen stöttning, allt för att du ska få de bästa förutsättningarna i rollen.

Som Kemiingenjör kommer du både att arbeta operativt med att skicka vidare analyser till labb, dels administrativt med exempelvis medie- och kemikalieinköp, dels inventering. Du kommer även att ansvara över att arbetsprocesser följer riktlinjer och regelverk samt genomföra riskbedömningar av utrustning som används och processer. Detta kan till exempel avse personalens säkerhet och säkerhet inom testanläggningen, men detta kan också sträcka sig utåt till att omfatta saker som miljöpåverkan.

Du kommer vidare till exempel att:

Skicka vidare prover till labb.
Delvis ansvara över PH-värden i sköldbärarsystem och kontrollera vattenhalter.
Genomföra rengöring av värmeväxlare och sotning av ventilationskanaler.
Planera och samordna det förebyggande underhållet av diverse processutrustning till exempel (HVAC): fläktar, pumpar, kylmaskiner, kyla och kompressorer.
Löpande se över att arbetsprocesser följer riktlinjer och regelverk.

VI SÖKER DIG SOM:
Har en eftergymnasial teknisk utbildning inom process, kemi eller liknande område alternativt:
Tar examen från något av ovan nämnda utbildningar under sommaren/våren 2024.
Har goda kunskaper i svenska såväl som engelska i både tal och skrift, då båda språken kommuniceras internt.


Det är inget krav, men meriterande om du:

Har tidigare arbetslivserfarenhet från en liknande roll.
Har arbetat på ett oljeraff eller inom fordonsindustrin.


För att lyckas behöver du besitta en stor kommunikativ förmåga och motiveras av driva på för att komma framåt. Du trivs bra med att arbeta självständigt, vågar ta initiativ och kan prioritera bland flera brådskande uppgifter. Det är av stor vikt att du har hög personlig struktur samt ett öga för detaljer. I organisationen uppskattar man dig som är nyfiken och vågar ifrågasätta befintliga arbetssätt på ett ödmjukt och bra sätt som får kollegorna att tänka till. Stor vikt kommer vidare att läggas vid personlig lämplighet.

OM ANSTÄLLNINGEN:
Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer till en början att vara anställd av Friday med ambitionen att efter 12 månader bli direktanställd av kunden.

ÖVRIG INFORMATION:
Omfattning: Heltid
Placering: Göteborg
Start: Omgående/Enligt överenskommelse
Rekryteringsansvarig: Sophie Tisell
Lön: Fast månadslön


Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervju fas.

OM FRIDAY:
Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.

Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag!

Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

Ansök nu

Hotline Team Lead Engineer

Automationstekniker, maskin
Läs mer Apr 9
Har du ett stort tekniskt intresse och är redo för att ta nästa steg i karriären i en ledande roll? Vill du vara en del av spännande KUKA som är ledande inom tillverkningsindustrin? Se då hit! – Vi söker nu för vår kund Kuka Nordic räkning en Hotline Team Lead Engineer.

OM TJÄNSTEN:

Vi på Friday söker nu en strukturerad och driven person som är redo att ta nästa steg i sin karriär och vill fortsätta att utveckla sina kunskaper och kompetenser. I rollen som Hotline Team Lead Engineer kommer du ha inneha en ledande roll och vara en nyckelperson i ett mångsidigt team på 20 personer hos Kuka Nordic AB i Göteborg.

Som Hotline Team Lead Engineer kommer du arbeta med processförbättringar och ansvara för att leda och coacha dina kollegor för att säkerställa hög standard av kundservice. Du kommer också att få leda avdelningsmöten kopplade till hotline-processen. Detta samtidigt som du har förmånen att vara omgiven av tekniska experter som ger stöd från olika delar av världen. Här ges även möjligheten att lära av föregående person i rollen där du kan dra nytta av tidigare erfarenheter för en smidig övergång och framgångsrik prestation i din nya roll.

Din arbetsdag kommer präglas av spännande utmaningar med arbetsuppgifter som innefattar att framställa rapport och analysera data för att identifiera förbättringsområden. Rollen innebär också att du kommer få vara en del av implementeringen av förbättringarna för att öka effektivitet och kundupplevelse. Rollen innebär även arbete med industrirobot, cobot samt autonoma mobila robotar som alla ingår i deras produktportfölj. Dessutom kommer du aktivt delta i utförandet och/eller i projektledningen av extension- och moderniseringsprojekt, vilka varierar i storlek och omfattning. Du kommer också att ansvara för att utveckla teamets färdigheter genom regelbundna träningssessioner och utvecklingsplaner. Därför tror vi också att du är en person som är trygg i en ledande roll och strukturerad i ditt arbete. Din roll kommer också att innefatta utförande av simuleringsprojekt i deras egna mjukvara KUKA.sim. Vidare kommer du att agera som en värdefull länk mellan den lokala organisationen och HQ-specialister rörande applikationsmjukvara. Rollen passar dig som lägger stor vikt vid dokumentation och rapportering av ditt arbete och har vana av detta sedan tidigare studier eller arbete.

OM KUNDFÖRETAGET: 

KUKA är en internationellt verksam automationskoncern med huvudkontor i Augsburg. Idag är dem en av världens ledande leverantörer av intelligenta automationslösningar och består av ca 15 000 dedikerade medarbetare. Oavsett om det handlar om robotteknik, automation, logistik eller elektronik – så jobbar Kuka mot ett mål: att ge deras kunder ett avgörande försprång.

KUKA strävar efter att leverera spjutspetsteknik som driver fram innovation inom områden som Automotive, Electronics, Metal & Plastic, Consumer Goods, E-Commerce/Retail och Healthcare. Läs mer om Kuka Nordic AB här.

VI SÖKER DIG SOM:
Har minst högskoleexamen inom Automation eller Maskin, alternativt likvärdig utbildning på samma nivå.
Har tidigare arbetslivserfarenheter av automation, robotik och/eller maskinkonstruktion.
Talar och skriver flytande svenska samt engelska, då båda språken används i det dagliga arbetet.
Har erfarenhet av att leda team genom och i projekt.


Det är inget krav, men meriterande om du:

Har erfarenheter från kundkontakt.
Talar tyska, då man har daglig kontakt med kontoret i Tyskland.


För att trivas i den här rollen tror vi att du har en driven och positiv personlighet som tar ansvar för att ditt och teamets arbete går framåt på ett effektivt sätt. Du ska även vara nyfiken och inte vara rädd för att ta för dig inom din roll. 

OM ANSTÄLLNINGEN:

Detta är en direktrekrytering vilket innebär att Friday ansvarar för rekryteringen men att du kommer bli direkt anställd av Kuka Nordic.

ÖVRIG INFO: 
Omfattning: Heltid
Start: Omgående.
Placering: Göteborg.
Rekryteringsansvarig: Sanja Velimirovic
Lön: Enligt överenskommelse


Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

OM FRIDAY: 

Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.

Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag!

Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik.

Ansök nu