Göteborg: Avtalskoordinator Göteborg

Hitta ansökningsinfo om jobbet Avtalskoordinator Göteborg i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2021-11-25 // Varaktighet: Heltid

Avtalskoordinator Göteborg

Som avtalskoordinator arbetar du i nära samarbete med både tekniker och kund. Rollen innebär avtalsuppföljning för ett antal mindre avtal kombinerad med administrativa arbetsuppgifter. Du kommer till exempel att jobba med samordning av arbetsorderflödet och säkerställa att arbetet utförs i rätt tid, bedöma planerat underhållsbehov och presentera det för kunden. Då du jobbar nära kunden, ingår det i dina arbetsuppgifter att kontakta kunder och förvaltare samt vara i kontakt med leverantörer och myndigheter. Fokus för det administrativa arbetet är attest/fakturering av arbetsorder och ronder, följa upp myndighetsbesiktningar och uppföljning av lönsamhet per avtal. Utöver detta tillkommer offerthantering samt att sälja in våra tjänster och förbättringsförslag. Du arbetar långsiktigt och affärsmässigt med arbetsuppgifter av varierande art.

Jobbet som avtalskoordinator är otroligt varierande och intressant. Du kommer att utvecklas i flera olika områden då jobbet innebär mycket eget ansvar och utmaningar. Utmaningen i denna roll blir att å ena sidan hålla det höga arbetstempot då vi jobbar med många kommersiella fastigheter och arbetsorder, och å andra sidan kunna planera strategiskt och göra våra kunder extra nöjda.

Du kommer ingå i ett ledningsteam med avtalskoordinator, gruppchefer samt områdeschef i Göteborg. I teamet har du tekniker till hjälp att utföra felavhjälpande samt ronderingar. Tjänsten erbjuder ett varierande och fritt arbete under eget ansvar som skall ske med ständig kundfokus och bästa serviceförmåga.

L&T har bra utvecklingsmöjligheter för drivna och engagerade medarbetare.

Kvalifikationer

• Erfarenhet av liknande roll med koordinering av avtal samt avtalsekonomi
• Fastighetskunskap, gärna teknisk
• Avtalskunskap/AFF-kod
• SBA, Brand & Sprinkler
• Säljerfarenhet
• Mycket god datorvana och administrativ förmåga, dokumentera och skriva protokoll
• B-körkort

Meriterande

• OVK, Ventilation, Kyla
• BAS P/U
• Fastighetsutbildning
• Offert och projektarbete

Ansökan

Vi gör löpande urval och intervjuer och önskar därför få din ansökan så snart som möjligt. När du skickat in din ansökan får du ett bekräftelsemail.

Har du frågor om tjänsten kan du kontakta

Richard Kungsek, Områdeschef: 0722196990

Vi undanber oss all kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Fastighetsekonom

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Fastighetsekonom.

Fastighetsvärderare till Göteborg

Läs mer Mar 12
Svefa rekryterar Fastighetsvärderare i Göteborg!
Har du erfarenhet av analytiskt arbete inom fastighetsekonomi och vill jobba i en roll som värderare? Då är det här jobbet för dig!

Hos oss på Svefa kommer du få användning för dina analytiska färdigheter och tillsammans med ett sammansvetsat gäng hjälpa våra kunder med fastighetsvärderingar. Vi ser fram emot din ansökan och att välkomna ytterligare en kollega i teamet!

Det här erbjuder vi dig!

- Möjligheten att jobba i ett team som är ledande inom sitt område och ständigt strävar efter att ligga i framkant.

- En arbetskultur som värdesätter engagemang, professionalism och samarbete.

- En bred och varierande projektportfölj med ett spännande kundsegment.

- Tillgång till ett unikt nätverk inom fastighetsbranschen.

- Ett modernt kontor beläget i centralt i Göteborg.

- Flexibilitet i vardagen med möjlighet att påverka din arbetssituation

Om rollen som Fastighetsvärderare
Som fastighetsvärderare jobbar du med brett med värdering och analys av exempelvis kommersiella fastigheter, industrilokaler, bostäder och produktionsanläggningar. En stor del av vår uppdragsportfölj utgörs också av råmarks- och byggrättsvärderingar samt till viss del rättsekonomiska värderingar.

Du kommer att ha fullt ansvar för dina projekt från start till slutförande, vilket ger dig en fantastisk möjlighet att utveckla dina analytiska färdigheter, kundrelationer och kunskap inom fastighetsmarknaden. Även om du självständigt driver ett projekt så har du alltid ett team med behjälpliga kollegor som du kan bolla dina uppdrag med.

Mer om jobbet
Du kommer bli en del av vårt kontor i Göteborg, där vi sitter sju värderare. Totalt är vi ca 30 kollegor som utgår härifrån och som alla jobbar med olika delar av Svefas erbjudande.

Vi söker dig som:

- Har utbildning inom fastighetsekonomi, lantmäteri eller annan relevant utbildning

- Har erfarenhet av att jobba med fastighetsvärdering eller liknande analytiskt arbete

- Är självständig, ansvarstagande och har en analytisk förmåga

- Är intresserad av att följa fastighetsmarknadens utveckling och trender

- Innehar körkort för att enkelt kunna genomföra kundbesök

Att ha tidigare erfarenhet från konsultarbete och/eller vara auktoriserad fastighetsvärderare är meriterande, men absolut inte ett krav. Vi ser fram emot att hjälpa dig växa och utvecklas i din yrkesroll!

Ansökan
Är du redo för nästa steg i din karriär? Vi ser fram emot din ansökan! Skicka in ditt CV och en motivationstext där du berättar varför just du är rätt person för rollen som fastighetsvärderare i Göteborg. Skicka din ansökan till oss så snart som möjligt då urval sker löpande.

Vid frågor är du välkommen att kontakta Tobias Cederlund, affärschef Väst, på tobias.cederlund@svefa.se eller Julia Wengse, HR Specialist, på julia.wengse@svefa.se.

Ansök nu

Koncernredovisningsansvarig (Group accountant) till NEWSEC

Läs mer Mar 15
Newsec – Transforming real estate and beyond

Newsec erbjuder fastighetsägare, investerare och hyresgäster ett helhetsutbud av tjänster inom de fem tjänsteområdena Property Asset Management, Advisory, Investment Management, Energy Transition och Digital Accelerator. Newsec grundades 1994 och är idag ett partnerägt företag med cirka 2 400 medarbetare fördelat över de sju nordiska och baltiska marknaderna. Newsec är Sveriges ledande fastighetsförvaltare. Vi har en hög tillväxttakt och efterfrågan på våra tjänster ökar.

Vi söker nu en Koncernredovisningsansvarig (Group Accountant) med stort engagemang. Du kommer arbeta med konsolidering och vara med och utveckla effektiva arbetssätt - välkommen med din ansökan!

Newsec erbjuder ett stimulerande arbete i dynamisk miljö med stora möjligheter till utveckling, såväl personligt som yrkesmässigt. Du får möjlighet att vara en del av ett roligt och framgångsrikt företag där nyfikenhet och modet att våga göra annorlunda uppmuntras. Man arbetar kontinuerligt med att skapa goda förutsättningar för medarbetarnas utveckling och trivsel, och har flera år i rad utsetts till en av Sveriges bästa arbetsplatser.

Vad ska du göra?

Arbetet är självständigt och för att trivas i rollen behöver du vara kund- och affärsfokuserad, kommunikativ, effektiv, vara en problemlösare samt en lagspelare. Dina ansvarsområden består bland annat av att självständigt ansvara för att driva:

• Konsolidering av 25 bolag
• Årsredovisningar
• Skatteberäkningar och inkomstdeklarationer
• Likviditetsplanering
• Planera, sammanställa och rapportera bokslut till kund
• Rapportera och vara kontaktperson och rådgivare till kund
• Revisorskontakter och myndighetskontakter

Du bör kunna och ha arbetat med regelverk som IFRS, K3 och gärna K2. Du behöver ha erfarenhet av fastighetsekonomi sedan tidigare samt Joint Ventures.

Meriterande är även om du kommit i kontakt med koncernredovisning, budget och prognos samt transaktionsredovisning (köp- och sälj av fastigheter och bolag, fusioner, fissioner). Det är även meriterande om du har erfarenhet i Aaro.

Vem är du?

Det är viktigt att du är ödmjuk, flexibel, lyhörd och har en god förmåga att samarbeta och kommunicera med såväl medarbetare som kund. Självständighet, proaktivitet och prestigelöshet är också viktiga egenskaper som Newsec Asset Management värdesätter högt.

Vidare är du en problemlösare som trivs med att arbeta i team för att tillsammans leverera högsta kvalitet till kunden. För att trivas och lyckas i rollen behöver du vara självständig, noggrann och strukturerad.

Vi söker dig som har relevant högskole- eller universitetsutbildning och har flerårig erfarenhet av kvalificerad redovisning. Vidare är du kundfokuserad och har kunden i centrum för allt du gör.

Vi förutsätter att du behärskar svenska och engelska i tal och skrift samt har god nivå på dina kunskaper i Excel.

Vill du veta mer?

Känns detta som ett bra nästa steg i din karriär? Då är du varmt välkommen med din ansökan. Intervjuer och tillsättningar sker löpande så ansök gärna så snart som möjligt. Vid frågor kontakta ansvarig rekryteringskonsult Linda Målberg, tel. 0733-80 77 88 alternativt Elin Antonsson på 0709-31 87 69 Ansökan sker via www.mpyafinance.se. Din ansökan behandlas konfidentiellt.

Ansök nu

Fastighetsvärderare till exploateringsförvaltningen

Läs mer Nov 15
Varje dag under hela året spelar exploateringsförvaltningen en central roll i Göteborgs tillväxt och utveckling i nya bostadsområden, väg- och spårvägssträckor, broar, tunnlar, samtidigt som vi skapar förutsättningar för framtidens boende och näringsliv i egenskap av markägare. Förvaltningen arbetar också med att anskaffa och förvalta bostäder till hushåll som själva har svårt att ordna ett eget boende, samtidigt som vi arbetar aktivt med att få hemlösheten i Göteborg att upphöra till 2028.

Exploateringsförvaltningen är en del av de stadsutvecklingsförvaltningarna som finns i Göteborg Stad. Gemensamt arbetar vi med att skapa förutsättningar för en fungerande infrastruktur, bostäder och lokaler med kvalitet, en inbjudande offentlig miljö och verkar för att staden blir hållbar ur alla perspektiv.

Besök gärna https://goteborg.se/wps/myportal/start/jobba-i-goteborgs-stad/vara-verksamheter/jobba-pa-eploateringsforvaltningen eller följ oss på Linkedin https://www.linkedin.com/company/exploateringsforvaltningen-goteborgs-stad/

ARBETSUPPGIFTER
Vill du vara med och med kunskap i fastighetsvärdering bidra till utvecklingen av framtidens Göteborg? Till enheten Juridik och värdering söker vi nu ytterligare en fastighetsvärderare.

Som fastighetsvärderare verkar du som internkonsult med att värdera fastigheter inför köp, försäljningar och upplåtelser åt främst exploateringsförvaltningens verksamhetsavdelningar. Den huvudsakliga arbetsuppgiften är att upprätta värdeutlåtanden som utgör underlag vid förhandling, köp, försäljning samt upplåtelse av mark och byggnader. Våra vanligaste uppdrag är att värdera byggrätter inför exploatering, värdera mark inför omreglering eller friköp av tomträtter och arrenden samt att genomföra fastighetsrättsliga ersättningsbedömningar. Andra uppdrag som förekommer är att värdera bebyggda fastigheter och att bistå med fastighetsekonomiska analyser och råd.

Värderingsgruppen består för närvarande av fyra medarbetare som har ett öppet och nära samarbete i sina uppdrag. Rollen kräver att du håller dig uppdaterad om det ekonomiska läget i allmänhet och fastighetsmarknaden i synnerhet. I det syftet deltar värderarna löpande i branschdagar och andra relevanta utbildningar. I rollen som fastighetsvärderare hos oss får du en god överblick av stadsutvecklingen i Göteborg.

Organisatoriskt tillhör fastighetsvärderarna enheten Juridik och värdering dit även förvaltningens jurister hör. Enheten består för närvarande av 10 medarbetare. Vi är en trevlig grupp med prestigelöst klimat där vi gärna delar med oss av våra olika kompetenser och erfarenheter.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har erfarenhet av fastighetsvärdering, har arbetat med fastighetsekonomi, som till exempel fastighetsekonom, fastighetsanalytiker eller liknande, i en annan roll. Eller nyligen har avslutat dina studier till civilingenjör inom lantmäteri, samhällsbyggnad eller annan högskoleutbildning med relevant inriktning.

Du har ett genuint intresse för fastighetsmarknaden, är bra på att samarbeta och gillar att ta initiativ. Som person är du noggrann och resultatorienterad. Du är lyhörd för uppdragsgivarens behov samtidigt som du har hög integritet i din profession. Uppdraget kräver också att du är analytisk och utvecklingsorienterad i ditt arbete. Du motiveras av frihet under ansvar och vill utvecklas i en spännande miljö. Eftersom du löpande arbetar med att upprätta skriftliga värdeutlåtanden behöver du kunna formulera dig väl i tal och skrift på svenska samt på ett pedagogiskt sätt kunna förklara komplexa frågeställningar.

Det är meriterade om du har erfarenhet av fastighetsrättsliga ersättningsbedömningar och/eller byggrättsvärdering men inte ett krav. Är du auktoriserad fastighetsvärderare enligt Samhällsbyggarna och/eller MRICS är även det meriterande men inte ett krav.

Vi erbjuder dig ett omväxlande arbete tillsammans med engagerade och kunniga kollegor där du ges möjlighet att utvecklas i en spännande miljö. Som fastighetsvärderare på Exploateringsförvaltningen ges du förutsättningar för att bli auktoriserad fastighetsvärderare enligt Samhällsbyggarna.
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi arbetar löpande med urvalet så vänta inte med din ansökan.


ÖVRIGT
Vi vill att Exploateringsförvaltningen ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen, uppfylla kraven i GDPR samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller brev.

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings-, kandidatsöknings- och rekryteringsföretag samt försäljning av ytterligare annonser.

Ansök nu

Redovisningsansvarig

Läs mer Jun 2
Newsec - Transforming real estate and beyond

Newsec erbjuder fastighetsägare, investerare och hyresgäster ett komplett utbud av tjänster inom de fem tjänsteområdena Property Asset Management, Advisory, Investment Management, Energy Transition och Digital Accelerator. Newsec grundades 1994 och är idag ett partnerägt företag med cirka 2 600 medarbetare fördelat över de sju nordiska och baltiska marknaderna. Newsec är Sveriges ledande fastighetsförvaltare.

Din roll

Vi söker nu dig som har flerårig erfarenhet av kvalificerad redovisning och som med engagemang och nyfikenhet är redo att ta dig an din nästa utmaning. Du är trygg i din redovisning och trivs att arbeta med varierande arbetsuppgifter. I rollen som Redovisningsansvarig kommer du att arbeta brett och vara en del av ett sammansvetsat team med hög kompetens. Att jobba på Newsec innebär att du får arbeta tillsammans med de främsta specialisterna på norra Europas fastighetsmarknad. Teamet och vår kund ser fram emot att välkomna dig som vill vara med och driva samt utveckla kunduppdraget.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

- Redovisning samt löpande bokföring

- Transaktionsredovisning (köp- och sälj av fastigheter och bolag, fusioner, fissioner

- Strukturera och redovisa intag av nya uppdrag/bolag/fastigheter

- Koncernredovisning

- Avstämning av balansräkningens samtliga konton

- Resultatanalys

- Ekonomisk rapportering enligt avtal

- Bokslut och Årsredovisning

- Skatteberäkning och Inkomstdeklaration

- Hantera fastighetsmoms, deklarationer samt jämkningsregler

- Likviditets- budget, prognos och uppföljning

- Skatteplanering

- Beräkning av finansiella instrument

Din profil

Vi söker dig som har:

- Relevant akademisk utbildning inom ekonomi

- Flerårig erfarenhet av att arbeta som ekonom och/eller redovisningsansvarig

- Vi förutsätter att du behärskar svenska och engelska i tal och skrift

- God nivå på dina kunskaper i Excel


Meriterande:

- Erfarenhet av fastighetsredovisning och fastighetstransaktioner
- Kunskaper inom systemen Unit4 ERP, Hypergene, PAL, Aaro och regelverken IFRS, RFR2, K3 och K2


Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och söker dig som är nyfiken, självgående, kvalitetsmedveten och har en god förmåga att arbeta strukturerat. Vidare ser vi att du samarbetar bra med andra och är relationsskapande, eftersom tjänsten innebär olika kontaktytor både internt och externt.

Din värdegrund

Det är viktigt för oss att du vill arbeta i enlighet med vår värdegrund Passion för kollegor och kunder och att du känner för våra kärnvärden: Excellens, Innovation och Integritet. Du trivs i en kunskapsbaserad organisation där medarbetaren sätts i första rummet och delar vår övertygelse att nöjda medarbetare ger oss nöjda kunder. Du har siktet inställt på att leverera lösningar och tjänster av högsta kvalitet som överträffar såväl kundens högsta förväntningar som konkurrenternas yttersta förmåga. Du delar vår vilja att söka och pröva nya lösningar, att leda utvecklingen av nya tjänster och erbjudanden, att våga agera otraditionellt. Du säkerställer att varje kunds integritet upprätthålls till 100%, att varje uppdrag genomförs med hög affärsetik och moral och med kundens bästa för ögonen.

Newsec erbjuder dig

Vi erbjuder ett stimulerande arbete i en dynamisk miljö med stora möjligheter till utveckling såväl personligt som yrkesmässigt. Din personliga utveckling är viktig för oss och därför så erbjuds du löpande utbildning och goda karriärmöjligheter. Du får en möjlighet att vara en del av ett roligt och framgångsrikt företag där nyfikenhet och modet att våga göra annorlunda uppmuntras. Newsec arbetar kontinuerligt med att skapa goda förutsättningar för medarbetarnas utveckling och trivsel och har flera år i rad valts till en av Sveriges bästa arbetsplatser och karriärföretag.

Våra medarbetare erbjuds ett gediget förmånspaket och möjligheten till flexibelt arbete. Detta skapar goda förutsättningar för våra medarbetare att planera vardagen lättare och forma ett hållbart arbetsliv. Genom att främja våra medarbetares hälsa tror vi på en ökad produktivitet och hållbar organisation.

Din ansökan

Tjänsten är på heltid, tillsvidare och placerad i centrala Göteborg. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi ser fram emot din ansökan redan idag, senast den 25 juni.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

På grund av GDPR tar vi ej emot din ansökan via mejl. Alla ansökningar behandlas konfidentiellt.

Läs gärna mer om oss på vår hemsida www.newsec.se (https://www.newsec.se/), där hittar du även våra andra lediga tjänster och har dessutom möjlighet att Connecta (https://karriar.newsec.com/connect) med oss.

Ansök nu

Interim projektekonom till Göteborgs Stad sökes

Läs mer Feb 21
Den 1 januari 2022 infördes Göteborgs Stads gemensamma systemlösning, Agresso och Visma Proceedo. Vi övergick då också till en ny ekonomimodell och införde nya verksamhetsuppföljnings-systemet Hypergene. I november 2022 migrerades vårt anläggningsregister till Agresso. För att vi ska kunna hantera vårt nya anläggningsregister med hög kvalitet behöver vi tillfälligt förstärka oss med en projektekonom.

Projektekonom
Familjebostäder söker en projektekonom till ekonomiavdelningen, med placering på vårt kontor i centrala Göteborg. På ekonomiavdelningen arbetar tolv ekonomer med att hantera bolagets ekonomiuppdrag och bidra till en effektiv styrning av våra resurser. Avdelningen består av redovisning, controllerverksamhet och hyresadministration. Vi strävar efter att utveckla och effektivisera våra processer. Att ta tillvara systemens utvecklingsmöjligheter och vad digitaliseringen i övrigt kan innebära är viktigt.

Arbetsuppgifter
Projektekonomen ansvarar för den ekonomiska hanteringen i våra byggprojekt främst ur en bokförings- och skattemässig synvinkel. Du ansvarar för hantering av vårt anläggningsregister avseende fastigheter, maskiner och inventarier. I detta uppdrag kommer Du främst arbeta med att avsluta och aktivera projekt i vårt anläggningsregister i Agresso. Du ska även kunna delta i bolagets övriga bokslutsarbete om sådant behov uppstår.

Din profil

Vi söker dig som har högskoleutbildning inom ekonomi, eller annan ekonomisk utbildning och kvalificerad yrkeserfarenhet som kan bedömas likvärdig, samt flerårig dokumenterad erfarenhet från projektredovisning. Vi ser gärna att du har erfarenhet från fastighetsbranschen, komponentavskrivning och att sköta anläggningsregister. Du har erfarenhet från att upprätta månads-, delårsbokslut och årsbokslut samt har goda kunskaper i skatte- och momsfrågor. Erfarenhet av Agresso, Visma Proceedo och Hypergene är meriterande.

Du är strukturerad och noggrann och är beredd att ta dig an olika arbetsuppgifter och utmaningar. Du är självständig och bra på att ta egna initiativ.

Du som är egen företagare är också välkommen att söka

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 010

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Lassila & Tikanoja FM AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Lassila & Tikanoja FM AB .

VVS-Tekniker - Göteborg

VVS-tekniker
Läs mer Jan 31
Vill du arbeta som VVS-tekniker och specialisera dig på felavhjälpning av VVS-utrustningar? Har du erfarenhet av att byta sanitetsporslin och kranar i kommersiella fastigheter? Då kan denna tjänst vara perfekt för dig.

Tjänsten

I rollen som VVS-tekniker kommer du att vara i direkt kontakt med våra kunder, kollegor och andra samarbetspartners. Du kommer att få möjlighet att arbeta i en varierande och fri arbetsmiljö, där du kommer att ha eget ansvar för att utföra dina uppgifter på bästa möjliga sätt. Fokus kommer alltid att ligga på att ge våra kunder den bästa service och att upprätthålla hög kvalitet i vårt arbete. Du kommer att få möjlighet att utveckla och använda dina kunskaper inom VVS-teknik för att lösa problem och ge våra kunder en positiv upplevelse. Om du brinner för att arbeta med VVS-utrustningar och trivs med att ha en hög grad av självständighet och eget ansvar, då ska du definitivt ansöka till denna position. Vi på Lassila & Tikanoja ser fram emot att välkomna dig till vårt team och skapa en bättre VVS-upplevelse för våra kunder.

Kvalifikationer

• Några års erfarenhet av arbete inom VVS
• Teknisk utbildning på gymnasienivå eller motsvarande kompetens
• Mycket god förmåga att kommunicera med kunder och kollegor
• Behärskar svenska mycket väl, både i tal och skrift
• Mycket god datorvana och administrativ förmåga då all rapportering sker digitalt via handdator
• B-körkort är ett krav

Meriterande

• Fastighetsdrift
• Säker vatten certifikat



Vi letar efter dig som är utåtriktad och har en stark social kompetens. Du kan arbeta på egen hand och tar ansvar för dina uppgifter. Du inspirerar förtroende hos andra och har en förmåga att samarbeta smidigt. Dessutom är du välorganiserad och strukturerad. Du är mycket serviceinriktad och har en stor känsla för att tillgodose kundernas behov. Ditt arbetssätt är självständigt och du är skicklig på att lösa problem. Dessutom är du flexibel och har en förmåga att planera och organisera dina arbetsdagar effektivt.

Du kommer att ingå i en arbetsgrupp och jobba nära andra olika tekniker såsom elektriker, kyltekniker, ventilationstekniker och fastighetstekniker kan du vara en del av vår grupp. Med vår gruppchef som närmaste chef, erbjuder vi goda utvecklingsmöjligheter inom enheten.

Ansökan

Vi gör löpande urval och intervjuer och önskar därför få din ansökan så snart som möjligt. När du skickat in din ansökan får du ett bekräftelsemail.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Områdeschef Richard Kungsek på telefonnummer: 072 219 69 90

Vi undanber oss all kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Ansök nu

L&T söker Brandspecialist till Göteborg och Malmö

Brandtekniker
Läs mer Jan 26
Har du några års erfarenhet av att jobba tekniskt med det systematiska brandskyddsarbetet? Är du nyfiken som person och vill arbeta i en omväxlande miljö med goda utvecklingsmöjligheter, då kan denna roll vara rätt för dig. Varmt välkommen med din ansökan!

Om oss

L&T i Sverige bedriver en rikstäckande verksamhet och sysselsätter ca 1400 medarbetare. Företagets nettoomsättning 2020 var 1 400 MSEK.

L&T är ett driftbolag inom fastighetstjänster och tillsammans med våra kunder arbetar vi för att förlänga fastigheternas livslängd.

L&Ts; kunder är offentliga och kommersiella fastighetsägare inom kundsegmenten omsorg/sjukvård, infrastruktur, samhällsfastigheter, bostäder, industri, logistik, kontor och handel.

Arbetsuppgifter

I rollen som Brandspecialist ansvarar du för att upprätthålla och förbättra brandskyddet på kundobjekt inom både kommersiella fastigheter och offentlig sektor. Som brandspecialist kommer du planera, utföra och följa upp SBA-arbetet enligt avtal. Arbetsuppgifterna innefattar avhjälpande åtgärder på tekniskt brandskydd, revidera och kontrollera utförda brandskyddsarbeten, merförsäljning gällande brandskydd samt utbilda inom brandskydd. Du kommer att vara ansiktet utåt mot vår kund och informera om pågående arbeten. Du kommer tillhöra en central enhet med 9 brandspecialister och en chef som tillhör bolagets centrala Energi & Teknikavdelning. Våra brandspecialister besitter hög kunskap och expertis inom brandskydd och det finns således goda möjligheter till kontinuerlig kompetensutveckling.

Vem är du?

Vi söker dig som är intresserad av teknik och trivs med människor, eftersom du kommer att vara ansiktet utåt mot kund och hyresgäster. Som person är du initiativtagande och trivs med kombinationen av självständigt arbete och arbete i grupp. Du hjälper gärna andra och trivs med samarbete då du även kommer arbeta internt tillsammans med kollegor på andra enheter och orter. Du tar gärna proaktiv kontakt både externt och internt för att presentera möjligheter till åtgärder och merförsäljning. Du levererar kvalité och utför våra åtaganden så att de överensstämmer med vår kunds krav och förväntningar.

Kvalifikationer

• Några års arbetslivserfarenhet av SBA-arbete, heta arbeten och anläggningsskötare
• B-körkort
• Behärskar svenska mycket väl, både i tal och skrift
• Gymnasial utbildning

Meriterande

• Eftergymnasial utbildning inriktning fastighetsteknik, minst motsvarande 1,5 års KY utbildning
• Certifikat: Heta Arbeten, Fallskydd, Första hjälpen, Anläggningsskötare brandlarm och sprinkler
• Erfarenhet av rökgasevakuering

Ansökan

Vi gör löpande urval och intervjuer och önskar därför få din ansökan så snart som möjligt. När du skickat in din ansökan får du ett bekräftelsemail.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Sten Rindebrandt, på telefonnummer 073-096 94 46.

Ansök nu

Elektriker - Göteborg

Serviceelektriker, installation
Läs mer Jan 11
Är du en erfaren elektriker som vill arbeta i en omväxlande miljö med goda utvecklingsmöjligheter, då kan denna roll vara rätt för dig. Lassila & Tikanoja FM söker en kollega till ett av våra uppdrag i Göteborg. Varmt välkommen med din ansökan!

Tjänsten

Under dina arbetsdagar jobbar du varierat med service, installationer och felavhjälpande underhåll på elanläggningar inom fastighet. Du utvärderar situationen som uppstått, rapporterar eventuella avvikelser med förbättrings- och åtgärdsförslag samt utför arbetet.

Du kommer att delta i en del mindre projekt gällande el-installationer. som även inkluderar offertarbete. Du tar även hand om el-anläggningarnas tillsyn & skötsel som ingår i våra avtal att utföra.

För att kunna lösa dessa uppgifter är din problemlösningsförmåga A och O i arbetet. Du kommer att bli en del av ett glatt gäng av specialister och får tillfället att bekanta dig även med andra teknikområden, såsom ventilation, värme och energi. Då vi som grupp tror på ett nära samarbete så hjälps vi åt och du kommer att stötta våra Fastighets- och Drifttekniker vid behov.

Vi tror att du har några års erfarenhet av rollen som serviceelektriker och el-behörighet (certifierad eller högre). Du är initiativrik, duktig på att bygga goda relationer och kvalitetsmedveten. Du är ansvarstagande och trivs med kombinationen av självständigt arbete och arbete i grupp.

Rollen är ambulerande och innebär allt från enklare installation av tex vägguttag, brytare, ljusarmaturer etc, till installation av fläktmotorer, spjäll, styr don, pumpar etc. Du har stort eget ansvar och lägger upp och styr ditt arbete. Du är därför duktig på att planera dina dagar.

Kvalifikationer

• Godkänd elektrikerutbildning
• El-behörighet och ett giltigt certifikat
• Vana att läsa el-scheman och felsökning på egen hand
• Mycket god förmåga att kommunicera med kunder och kollegor
• Behärskar svenska mycket väl, både i tal och skrift
• Mycket god datorvana och administrativ förmåga då all rapportering sker digitalt via handdator
• B-körkort är ett krav

Meriterande

• Erfarenhet av att jobba med fastighetsdrift
• Erfarenhet av service & underhåll även inom andra teknikområden

Ansökan

Vi gör löpande urval och intervjuer och önskar därför få din ansökan så snart som möjligt. När du skickat in din ansökan får du ett bekräftelsemejl.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta områdeschef Richard Kungsek på telefonnummer: 072 219 69 90

Vi undanber oss all kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Ansök nu

Drifttekniker - Göteborg

Fastighetstekniker/Drifttekniker, fastighet
Läs mer Jan 17
Vill du vara en del av ett dynamiskt team och arbeta med att säkerställa driften av fastighetstekniska installationer? Vi på Lassila & Tikanoja söker nu en erfaren Drifttekniker som brinner för att leverera bästa möjliga service till våra kunder.

Tjänsten

Som drifttekniker kommer ditt huvudsakliga ansvar vara att utföra tillsyn och skötsel av fastighetstekniska installationer i våra kunders fastigheter. Du kommer även ha ansvar för systematiskt brandskyddsarbete och vara delaktig i att lösa eventuella problem och hitta proaktiva lösningar för vår fastighetsteknik. Vi ser det som en viktig del av rollen att göra ronderingar och att ha kontakt med våra kunder och kollegor. Du kommer även att ha möjlighet att identifiera potentiella förbättringar i våra processer och utveckla lönsamheten inom verksamheten. I arbetsgruppen finns ett antal andra tekniker bl.a. inom ventilation, kyla, elektriker mm. Du rapporterar till närmsta chef.

Vi är stolta över att erbjuda ett varierande och fritt arbete där du självständigt ansvarar för att leverera bästa möjliga service och ständigt ha kunden i fokus. Med oss får du möjlighet att utveckla dina tekniska färdigheter i en dynamisk arbetsmiljö. Är du en engagerad och självgående person som älskar att arbeta i team och har god teknisk kompetens, är du precis den vi söker. Välkommen att bli en del av vårt vinnande team.

Kvalifikationer

• Styr & Regler
• Ventilation & Vs
• Driftteknisk kompetens med minst 2-års branschvana
• Arbeta i fastighetstekniska system
• Behärskar svenska mycket väl, både i tal och skrift
• Mycket god datorvana och administrativ förmåga då all rapportering sker digitalt via handdator
• B-körkort är ett krav



Meriterande

• Anläggningsskötare brandlarm och sprinkler
• Heta arbeten
• Fallskydd
• El-kunskap



Din profil

Vi söker dig som är en social och självständig person med ansvarstagande och förtroendegivande egenskaper. Du ska ha en stark samarbetsförmåga och vara strukturerad. Dessutom behöver du vara service- och kundorienterad samt ha förmågan att lösa problem på egen hand. Flexibilitet och förmågan att planera och strukturera din arbetsdag är också viktiga egenskaper.

Våra medarbetare har ett stort egenansvar och behöver prioritera arbeten på ett bra sätt för att kunna leverera en högkvalitativ service till våra kunder. Vi har ett stort säkerhetstänk och arbetar aktivt för att minimera riskerna för både våra anställda och våra kunder. Inom företaget finns det goda utvecklingsmöjligheter. Vi uppmuntrar och stödjer våra medarbetare i deras professionella tillväxt och strävar efter att skapa en miljö där de kan trivas och utvecklas.

Ansökan

Vi gör löpande urval och intervjuer och önskar därför få din ansökan så snart som möjligt. När du skickat in din ansökan får du ett bekräftelsemail.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande områdeschef Richard Kungsek : 072 219 69 90

Ansök nu

Gruppchef - Göteborg

Gruppchef, teknik
Läs mer Jan 11
Letar du efter en spännande och utmanande roll som gruppchef? Då har vi jobbet för dig!

Som gruppchef kommer du att vara nära samarbete med både tekniker och kunder. Du kommer att leda en grupp bestående av ca 5 kompetenta medarbetare. I rollen kommer du ha en bred arbetsbeskrivning som inkluderar ledarskap, avtalsuppföljning, och administrativa arbetsuppgifter.

Som gruppchef ansvarar du för att hantera både tekniska driftfrågor och samarbetet med hyresgäster. Vi agerar som kundens högra hand och är deras ögon och öron ute på plats. En central del av vår roll är att bedöma och planera för underhållsbehov. Vi arbetar även problemlösande och proaktivt för att hitta tekniska lösningar som gynnar våra kunder

Tjänsten ger dig möjlighet att arbeta fritt och varierande samtidigt som du tar ansvar. Ditt fokus ligger alltid på kunden och att erbjuda bästa service. Du kommer att vara en del av ett lösningsorienterat team i en innovativ miljö där vi strävar efter att bygga långsiktiga relationer med våra kunder, samtidigt som du har bra utvecklingsmöjligheter inom företaget.

Rollen
Ditt ansvar som gruppchef innebär att säkerställa att arbetet utförs i rätt tid genom samordning av arbetsorderflödet. Du kommer även att vara den primära kontaktpersonen för kunder, förvaltare, leverantörer och myndigheter. Det administrativa arbetet kommer att innefatta attest/fakturering av arbetsorder, uppföljning av myndighetsbesiktningar och lönsamhetsanalys per avtal. Dessutom kommer du att vara involverad i offerthantering och säljprocessen för att främja våra tjänster och förbättringsförslag. På detta företag arbetar vi i team och fokuserar på att långsiktigt och affärsmässigt hantera varierande arbetsuppgifter. Vi tror att du kommer att trivas i den här rollen om du gillar att jobba i ett högt tempo. Som gruppchef kommer du att få möjlighet att utvecklas och utmana dig själv inom olika områden. En av de största utmaningarna kommer vara att hantera det höga arbetstempot samtidigt som du planerar strategiskt och skapar extra nöjda kunder.

Krav

• Avtalskunskap & avtalsekonomi
• AFF-kod
• Fastighetskunskap, gärna teknisk
• SBA, brand & sprinkler
• Säljerfarenhet
• Erfarenhet av att leda medarbetare
• Mycket god förmåga att kommunicera med kunder och kollegor
• Behärskar svenska mycket väl, både i tal och skrift
• Mycket god datorvana och administrativ förmåga, dokumentera och skriva protokoll
• B-körkort är ett krav



Meriterande

• Offert och projektarbete
• Fastighetsutbildning eller liknande erfarenhet
• Bas P/U

Vi behöver dig som är social och kan arbeta självständigt. Du är ansvarstagande, förtroendegivande och har en fantastisk samarbetsförmåga. Att vara strukturerad och ha ledaregenskaper är något som kommer naturligt för dig. Du är också affärsmässig och har en hög servicens- och kundorientering. Du trivs med att arbeta självständigt och är en problemlösare. Flexibilitet är viktigt för oss och du är van att planera och strukturera din arbetsdag. Hög tid att ta steget mot en ny utmaning - ansök idag och bli vår nya gruppchef!

Ansökan
Vi gör löpande urval och intervjuer och önskar därför få din ansökan så snart som möjligt. När du skickat in din ansökan får du ett bekräftelsemail.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Områdeschef Richard Kungsek på telefonnummer: 072 219 69 90

Vi undanber oss all kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Ansök nu

L&T i Göteborg söker erfaren VVS-montör

VVS-montör
Läs mer Jun 26
L&T i Göteborg söker erfaren VVS-montör

Är du en erfaren VVS-montör som vill arbeta i en omväxlande miljö med goda utvecklingsmöjligheter, då kan denna roll vara rätt för dig. Varmt välkommen med din ansökan!

Om oss

L&T i Sverige bedriver en rikstäckande verksamhet och sysselsätter ca 1400 medarbetare. Företagets nettoomsättning 2020 var 1 400 MSEK.

L&T är ett driftbolag inom fastighetstjänster och tillsammans med våra kunder arbetar vi för att förlänga fastigheternas livslängd.

L&Ts; kunder är offentliga och kommersiella fastighetsägare inom kundsegmenten

omsorg/sjukvård, infrastruktur, samhällsfastigheter, bostäder, industri, logistik, kontor och handel.

Arbetsuppgifter

I arbetet som VVS-montör kommer du hantera akuta reparationsärenden, planerade underhållsarbeten och utföra installationer på avtalade kundobjekt. Du kommer även att ta hand om felavhjälpande arbete och ansvara för hela produktionskedja från kundkontakt, till leverans, service och avslut. Du kommer att vara ansiktet utåt mot vår kund och informera om pågående arbeten. Arbetet sker i ett härligt sammansvetsat team där vi hjälps åt och utvecklas tillsammans.

Dina arbetsuppgifter kommer tex att vara:

• åtgärda fel och skador på blandare/kranar/sanitetsutrustning och även nyinstallation.
• installera ny utrustning
• kontinuerligt arbeta med förebyggande underhåll för att minimera driftstörningar
• arbeta både självständigt och i team med att säkerställa VVS-systemens funktion.
• även andra arbetsuppgifter kan tillkomma inom fastighetsservice

Vem är du?

Vi söker dig som är certifierad VVS-montör och har några års erfarenhet av rollen sedan tidigare. Som person är du strukturerad, noggrann och serviceinriktad. Du är ansvarstagande och trivs med kombinationen av självständigt arbete och arbete i grupp. Du levererar kvalité och utför våra åtaganden så att de överensstämmer med vår kunds krav och förväntningar. Vidare är du lösningsorienterad och trivs med varierande arbetsuppgifter. Eftersom all rapportering sker digitalt via handdator krävs en god datorvana och administrativ förmåga.

Krav

• Teknisk utbildning inriktning VVS eller motsvarande kompetens
• Säkervatten certifikat
• Några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
• B-körkort
• Behärskar svenska mycket väl, både i tal och skrift

Ansökan

Vi gör löpande urval och intervjuer och önskar därför få din ansökan så snart som möjligt. När du skickat in din ansökan får du ett bekräftelsemail.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Områdeschef Richard Kungsek, på telefonnummer 072 -219 69 90.

Ansök nu