Göteborg: Innesäljare

Hitta ansökningsinfo om jobbet Innesäljare i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2021-11-26 // Varaktighet: Heltid

Multi-Sales Representative till Göta Energi!

Göta Energi växer så att det knakar och söker nu fler medarbetare som är intresserade av att kliva ombord på en verklig framgångsresa. Hos Göta Energi får du chansen att utmana elhandelsbranschen, ha daglig kontakt med marknaden och arbeta mot att bli Sveriges mest omtyckta elbolag.

Göta Energi söker idag en inhouse multisales representative. Nu söker vi dig som är flexibel som kan ställa om från ett projekt till ett annat allt eftersom våra kunder behöver din hjälp. Du är vår mittfältare som tillhör alla projekt och stöttar upp vår avdelning med allt från att hjälpa kunder med flyttavtal till att hjälpa kunder konkretisera sina behov och ge dem ett bättre anpassat avtal. Du har lätt att byta strategi när du hoppar mellan olika säljprojekt, är alltid trevlig mot kunderna och är grym på att läsa av kundens behov. Du är en teamplayer som ska vara en resurs för hela avdelningen på Customer Sales för att se till att öka vår kundnöjdhet och leverera mot budgetar.

VI SÖKER DIG SOM:

Är kundorienterad, flexibel och strukturerad
Är en tävlingsinriktad lagspelare
Brinner för kundservice och försäljning
Har god social förmåga
Har erfarenhet från sälj och/eller service
Trivs med att tala i telefon och ta egna initiativ


ARBETSUPPGIFTER:

·     Din dagliga verksamhet består av att kontakta tidigare, nya och nuvarande kunder för att hjälpa dem med ett bra elavtal hos oss på Göta Energi.

·     Ha struktur och administrera eget arbete

·     Arbeta mot individuell budget och gruppbudget

·     Hjälpa kunder och vägleda till rätt lösning som möter deras unika behov

VAD GÖTA ENERGI ERBJUDER:

·     En arbetsplats i centrala Göteborg tillsammans med många glada kollegor, högt i tak och mycket skratt

·     En arbetsplats som erbjuder daglig coachning och utbildning med ett meriterande varumärke i ryggen

·     Ett utmanande jobb med möjlighet till personlig utveckling och interna karriärmöjligheter

Göta Energi samarbetar tillsammans med Kraftsam R&B som också är din arbetsgivare. Urval och intervjuer sker löpande, tillträde snarast möjligt eller enligt överenskommelse. Vi ser fram emot din ansökan i form av CV och personligt brev där du kort beskriver varför du passar för tjänsten. Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att höra av dig till ansvarig rekryterare på amir@kraftsam.se

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Innesäljare

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Innesäljare.

Client Success Agent

Läs mer Feb 20
Personlig, professionell, lekfull och passionerad? Brinner du för att skapa världens bästa upplevelse för våra gäster och kollegor?

Perfekt! Då är du den vi söker. Vi lever våra värdeord varje dag, i varje handling, i varje möte och det är det som gör oss till det vi är tillsammans - ESS.

Nu söker vi en Client Success Agent (CSA)! Vad gör man då?
Skapar succé tillsammans med oss och våra kunder helt enkelt!

Du har ett säljansvar inom våra viktiga segment Meeting- och Eventbokningar mot B2B inom ESS Group. Vi arbetar aktivt med våra kunder genom införsäljning och offerering över telefon, mail och andra aktiva säljdrivande kanaler, både in- och utgående.

Du kommer att få en inblick i alla våra härliga destinationer och få möjligheten att bli en stjärna på två till tre av våra destinationer.

Huvudarbetsuppgifter:
Dagligen jobba med inkommande och utgående offertförfrågningar via telefon och mail.
Proaktivt jobba för att ännu fler ska få uppleva våra destinationer, via utgående samtal.
Leverera upplevelser i världsklass genom att knyta ihop kundens behov med all vår kunskap och erfarenhet.

Vi lever våra värdeord Professionell, Passionerad, Lekfull & Personlig. Som CSA innebär det att vara lyhörd och kreativ, samtidigt som vi tror på att veta vad som ger resultat.
Vi jobbar mot högt uppsatta mål, både individuellt och som team & mäter ständigt våra nyckeltal. Du behöver gilla att skicka offerter och ständigt jobba för en hög hit rate, högt tempo och älska att ringa utgående samtal. Varför mäta? För att se vad vi behöver hjälpas åt med för att hela tiden bli ännu bättre.

Vem är du?
Vi söker dig som delar vår passion för att skapa oförglömliga upplevelser och som älskar att skapa relationer med människor. Du är en stjärna på att sälja och har en god struktur i ditt arbete och vana av system. Du ser en möjlighet och tar den. Du är proaktiv och vill alltid utvecklas.

Meriterade:
Tidigare säljerfarenhet
Erfarenhet av hotellbranschen
Erfarenhet av CRM och system

Intresserad? Ansök senast den 5 mars. Vi intervjuar löpande.

Ansök nu

Säljsupport med teknikintresse

Läs mer Feb 20
Vi på Colly Flowtech är mitt i en spännande tillväxtresa och ska nu stärka vårt säljteam med ännu mer värdefull kompetens. Vi letar efter en engagerad säljsupport som är redo att vara en viktig kugge i vår försäljningsmaskin genom att säkerställa effektiva affärsflöden och en positiv kundupplevelse. Är du i början av din karriär och är redo för en utvecklande möjlighet där du spelar en central roll i vår framgång? Då är det här din chans att göra skillnad hos oss!

Rollen som säljsupport

Som säljsupport kommer du att stötta säljavdelningen och säkerställa en smidig och effektiv hantering av kundförfrågningar. Det här är en nyckelroll där du är en viktig länk mellan våra säljare och kundservice för att säkerställa en positiv kundupplevelse och ett effektivt affärsflöde. I stora drag kommer du att:

- Presentera lösningförslag och offerter till kund.

- Registrera och följa upp kundorder och inköp i vissa projekt.

- Stötta säljarna i deras säljaktiviteter och kundservice med produktkunskap.

- Samarbeta med interna avdelningar för att lösa eventuella kundproblem eller frågor.

- Underhålla och uppdatera vår kunddatabas med kund- och kontaktuppgifter.

- Bidra till att utveckla och förbättra försäljningsprocesser och rutiner.

Du kommer att tillhöra det affärsområde vi kallar för Slang och jobba från vårt kontor i Göteborg. Vår affärsidé är att med stort engagemang sälja och montera ihop slangar, kopplingar, pumpar, provtagningsventiler, tankrengöring och Single-Use-produkter inom Skandinavien. Våra kunder befinner sig främst inom läkemedels- och livsmedelsindustrin. Vi har mycket god kunskap om våra produkter samt våra kunders processer och vår breda produktportfölj är unikt anpassad efter våra kunders behov.

Rollen som säljsupport är lärorik och erbjuder nya erfarenheter och situationer varje dag, vilket vi hoppas du tycker är spännande och utmanande!

Vem söker vi?

I rollen som Säljsupport förväntas du interagera med kunder för att ge service och grundläggande information om våra produkter och tjänster. Det är därför viktigt att du har ett intresse för teknik och en vilja att lära dig mer om flödesteknik och våra produkter.

För att lyckas i den här rollen tror vi att du har:

- Tidigare erfarenhet av administrativt eller kundservicearbete, helst inom försäljning eller industriell miljö.

- Drivs och motiveras av att jobba i en säljkultur.

- Utmärkt kommunikations- och samarbetsförmåga.

- Flytande engelska och svenska i tal och skrift.

Du älskar att lösa problem och känner dig hemma i komplexa situationer där du snabbt kan koppla ihop orsaker och effekter. Du gillar att hålla koll på helheten och se till att allt arbete följer en tydlig struktur. Att dela med dig av dina tankar och idéer är något du brinner för och du är alltid redo att inspirera och motivera dina kollegor. När det kommer till kundservice, är du alltid redo att gå den extra milen för att överträffa förväntningarna och se till att våra kunder är nöjda.


Vad erbjuder vi?

Vårt team är ryggraden i vår verksamhet och vi tror på att skapa en arbetsmiljö där våra medarbetare kan trivas, växa och blomstra. För att säkerställa detta investerar vi stort i utveckling och arbetsmiljö, vilket är avgörande för att attrahera och behålla de bästa medarbetarna.

Colly Flowtech är kollektivavtalsanslutna vilket innebär att du också får tjänstepension och föräldralön. Här är några av våra förmåner:

- Kompetensutveckling

- Friskvårdsbidrag 4 000 kr

- Företaget står för 4 stycken naprapati- eller massagebehandlingar per år och medarbetare

- Företaget betalar extra grupplivförsäkring till alla medarbetare. Som medarbetare hos oss behöver du alltså inte teckna någon privat liv-, sjuk eller olycksfallsförsäkring

- Hälsofrämjande fokus

- 37,5 timmars arbetsvecka

- Lediga halv- och klämdagar

- Löneväxling

Välkommen med din ansökan!

Vi står för en fördomsfri rekryteringsprocess och vill uppnå bästa möjliga matchning mellan kandidat och Colly Flowtech. Som en del av rekryteringen använder vi därför Assessios tester för att mäta personlighet och problemlösningsförmåga. De kandidater som uppfyller kvalifikationerna i högst utsträckning kommer gå vidare till att få utföra dessa tester. Testet för problemlösningsförmåga tar 12 minuter att utföra och personlighetstestet tar ca 20 minuter.

För att ytterligare hålla en fördomsfri rekryteringsprocess och dessutom förenkla ansökningsprocessen tackar vi vänligt nej till personliga brev. Ansök istället endast med ditt CV eller Linkedinprofil. Sista ansökningsdatum är den 8 Mars och urval samt intervjuer sker löpande. Välkommen med din ansökan!

Vår väg framåt

Colly Flowtech har gjort en stark resa sedan vi grundades 2008, då vi vuxit från 8 miljoner i omsättning till 300 miljoner 2023. Därtill har också antalet anställda ökat och vi är idag nästan 60 medarbetare. Vår sammanhållning och envishet har drivit oss framåt, med mod, hängivenhet och en passion för att göra skillnad. Tillsammans har vi byggt ett företag som förändrat spelreglerna inom branschen. Vi ser nu fram emot kommande år där tillväxt, fortsatt framgång och investeringar i våra medarbetare är i fokus.

Vår vision är att överträffa högt ställda förväntningar, med en motiverande och hälsosam arbetsplats. Välkommen till Colly Flowtech!

Ansök nu

Client Success Agent

Läs mer Feb 21
Personlig, professionell, lekfull och passionerad? Brinner du för att skapa världens bästa upplevelse för våra gäster och kollegor?

Perfekt! Då är du den vi söker. Vi lever våra värdeord varje dag, i varje handling, i varje möte och det är det som gör oss till det vi är tillsammans - ESS.

Nu söker vi en Client Success Agent (CSA)! Vad gör man då?
Skapar succé tillsammans med oss och våra kunder helt enkelt!

Du har ett säljansvar inom våra viktiga segment Meeting- och Eventbokningar mot B2B inom ESS Group. Vi arbetar aktivt med våra kunder genom införsäljning och offerering över telefon, mail och andra aktiva säljdrivande kanaler, både in- och utgående.

Du kommer att få en inblick i alla våra härliga destinationer och få möjligheten att bli en stjärna på två till tre av våra destinationer.

Huvudarbetsuppgifter:
Dagligen jobba med inkommande och utgående offertförfrågningar via telefon och mail.
Proaktivt jobba för att ännu fler ska få uppleva våra destinationer, via utgående samtal.
Leverera upplevelser i världsklass genom att knyta ihop kundens behov med all vår kunskap och erfarenhet.

Vi lever våra värdeord Professionell, Passionerad, Lekfull & Personlig. Som CSA innebär det att vara lyhörd och kreativ, samtidigt som vi tror på att veta vad som ger resultat.
Vi jobbar mot högt uppsatta mål, både individuellt och som team & mäter ständigt våra nyckeltal. Du behöver gilla att skicka offerter och ständigt jobba för en hög hit rate, högt tempo och älska att ringa utgående samtal. Varför mäta? För att se vad vi behöver hjälpas åt med för att hela tiden bli ännu bättre.

Vem är du?
Vi söker dig som delar vår passion för att skapa oförglömliga upplevelser och som älskar att skapa relationer med människor. Du är en stjärna på att sälja och har en god struktur i ditt arbete och vana av system. Du ser en möjlighet och tar den. Du är proaktiv och vill alltid utvecklas.

Meriterade:
Tidigare säljerfarenhet
Erfarenhet av hotellbranschen
Erfarenhet av CRM och system

Intresserad? Ansök senast den 5 mars. Vi intervjuar löpande.

Ansök nu

Säljadministratör till HealSafe Interiör! ?????

Läs mer Jan 24
Healsafe växer och söker dig som erfaren säljare!

Som en del av HealSafe Interiörs säljteam kommer du att vara en nyckelperson i att driva deras tillväxt och forma framtiden för HealSafes innovativa skade- och suicidpreventiva inredningslösningar inom vårdmiljöer. Denna roll ger dig en unik möjlighet att integreras i ett engagerat team som arbetar mot en gemensam vision - att skapa säkra och läkande miljöer där behovet är som viktigast.

Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom oss på Wrknest men att du kommer anställas direkt hos HealSafe.

Dina framtida arbetsuppgifter:

- Hantera hela säljprocessen. Vilket främst innebär kundkontakt, offerter, orderhantering och leveransuppföljning.

- Administrera och uppdatera kunddata.

- Delta i kundaktiviteter och samarbeta med distributörer, både nationellt och internationellt.

- Kontinuerligt förbättra försäljningsprocessen och bidra med lösningar.

Vi söker dig som har:

- Minst 2 års erfarenhet av B2B-försäljning.

- Tidigare erfarenhet av order- och offerthantering i affärssystem.

- Goda kunskaper i svenska och engelska.

- Ett flexibelt och öppet förhållningssätt för att axla varierande uppgifter.

Vi ser det som meriterande med:

- Relevant utbildning.

- Kunskaper i ytterligare språk.

- Internationell försäljning, direkt mot kund eller via distributörer.

- Intresse för inredning och design.

Vid denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, då de är avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen och på företaget. Vi förstår att man inte kan allting från början - men du ska ha en vilja att lära dig! Därför söker vi dig som är utåtriktad, prestigelös, engagerad och lösningsorienterad. Du är även flexibel vilket behövs i en liten organisation. Som person är du även noggrann i ditt arbete och serviceinriktad i din kontakt med kunder och kollegor.

Övrig information

Start: Enligt överenskommelse

Plats: Skeppsbron 4, Göteborg

Anställningsform: Heltid

Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval.

Om företaget

HealSafe Interiör är ett företag i en efterfrågad och växande bransch med kunder som sträcker sig över 15 olika länder. De är experter på innovativ inredning och säkra möbler för utmanande miljöer. Deras produkter återfinns inom bland annat kriminalvården, ungdomshem och psykiatrin och idag kan de erbjuda ett brett sortiment av säkra, tåliga samt suicid- och självskaderesistenta produkter. Försäljningen sker både direkt till kunder och genom distributörer. HealSafes produkter gör skillnad och är avgörande för både patienters och personals säkerhet.

Om Wrknest

På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på.

Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se (https://wrknest.se/).

Ansök nu

Creditsafe söker en B2B-säljare

Läs mer Jan 17
Vill du bli en del utav ett framgångsrikt säljteam? Vi hjälper företag att undvika kreditförluster och effektivisera sina beslutsprocesser genom att erbjuda innovativa och kvalitativa lösningar till våra företagskunder.

Creditsafe är ett av världens största kreditupplysningsföretag och tillhandahåller världens största kombinerade företagsdatabas med 430 miljoner företag.

Vad blir din roll?

Våra stjärnor på New Business ansvarar för hitta nya kunder mot SME-segmentet. Med en kraftfull och välutvecklad inbound-marketing strategi i ryggen så kommer det underlätta prospekteringsarbetet och få fart på din säljkarriär hos oss. Tjänsten innebär att du driver hela säljprocessen från början till slut med stöttning av teamleader/fadder. Merparten av arbetet görs via telefon, digitala möten och mejl. Är du duktig och har förmågan att utveckla det teoretiska till praktik så kan du snabbt utvecklas inom organisation.

Rollen som B2B- säljare på Creditsafe innebär en spännande möjlighet att bli en del av ett team med erfarna och professionella säljare. Vi är ett snabbt växande och marknadsledande bolag som ingår i en stor global koncern.

Vem är du?

Vi ser det som meriterande om du har tidigare erfarenhet från sälj och/eller god vana att arbeta med telefon som verktyg, men det viktigaste är att du har viljan att lyckas! Mycket god svenska i tal och skrift är ett krav och då vi är ett internationellt företag är det en fördel om du har god förståelse för engelska. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.

Är du osäker om du har det som krävs? Kom in på en kaffe så snackar vi om det ????

Vi erbjuder dig

Creditsafe är ett kreditupplysningsföretag som ger dig en tydlig bild över det ekonomiska läget och vilken risk ditt företag ställs inför. Vi samlar information från en mängd officiella källor, däribland skandinaviska myndigheter. Under dessa oroliga tider vi lever i just nu så är våra tjänster av stor vikt för företag, kommuner och andra organisationer.

Creditsafe är så mycket mer än bara en vanlig arbetsplats. Vi kan skryta om flexibilitet, klämdagar, träning på arbetstid och spännande konferensresor. Vi kan också skryta om våra fina fräscha lokaler i Gårda, sommartider och hur grymma vi är på pingis. MEN det är våra passionerade medarbetare som gör oss framgångsrika, det är personalen som gör Creditsafe, och DET tänker vi skryta om!

Övrig information

- Arbetet är på heltid

- Tillträde så fort som möjligt

- Efter upplärning finns det möjlighet att jobba både från kontoret och hemifrån

- Fast månadslön + provision och bonus

- En tydlig karriärstege

För att lära känna oss lite mer-följ oss på Instagram @creditsafers eller Creditsafe i Sverige på Facebook

Eftersom intervjuer sker löpande hoppas vi att du skickar in din ansökan så snart som möjligt!

Har du blivit tipsad om den här tjänsten av någon av våra kollegor - skriv med det i din ansökan.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Kraftsam Personal AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Kraftsam Personal AB .

Servicetekniker till ATS-Orwak

Servicetekniker, maskin
Läs mer Mar 4
Vill du jobba som servicetekniker på ett expansivt företag i Göteborg? Ta den här chansen och bli ATS-Orwak nya tillskott!

Om företaget 

Service Link och ATS-Orwak är sedan november 2022 ett bolag och ingår i SULO Group. Tillsammans ger de kunden ett helhetskoncept med produkter, service och underhåll för en väl fungerande och säker återvinning- och avfallslösning. De har hjälpt kunder med installationer, service och underhåll på komprimeringsutrustning sedan starten 2005. 33 servicetekniker arbetar från Ystad i söder till riksgränsen i norr och hanterar över 16 000 maskiner för ett 10 000 kunder runt om i landet. 

Din framtid 

 

Du kommer du få en gedigen introduktion och verktyg för att lyckas i rollen. Du arbetar självständigt men kommer ha tre kollegor i samma roll i Göteborg och en arbetsledare, samt full stöttning från medarbetare i övriga Sverige. Vi erbjuder även en fullutrustad servicebil och all annan utrustning man kan behöva i arbetet. 

Du kommer att utgå från hemmet och ditt område sträcker sig över Göteborg med omnejd. Tjänsten kan innebära arbete på annan ort men med målsättningen att det enbart ska förekomma dagsresor.  

ATS-Orwak erbjuder ett varierande, stimulerande och fritt arbete och de värnar om deras medarbetare.  

Arbetstider är belagada måndag-fredag, 07.00-16.00.

Personliga egenskaper och kvalifikationer 

Vi söker dig som antingen har tidigare erfarenhet som servicetekniker eller har kunskaper inom hydraulik, maskinelektronik och heta arbeten (svetsning). 

Vi anser att dina personliga egenskaper är avgörande för hur bra du kommer att passa i rollen som servicetekniker. Du kommer att vara ansiktet utåt gentemot kunderna, så det är viktigt att du har goda kommunikations- och kundservicefärdigheter. Du behöver vara självgående, driven och strukturerad i ditt arbetssätt. 

Vi ser även att du har: 

Erfarenhet av felsökning, underhåll och reparation av teknisk utrustning. 
Stark problemlösningsförmåga. 
Har en bra social kompetens och van vid kundkontakt
Förmåga att arbeta självständigt och ta initiativ. 
B-körkort. 

 


Ansökan 

Om du känner igen dig i ovanstående och tycker att det låter som en intressant utmaning, är du varmt välkommen att skicka in din ansökan. 

I denna rekrytering samarbetar ATS-ORWAK med Kraftsam Rekrytering och Bemanning. Har du frågor eller funderingar kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare på?Soran Barzanji soran.barzanji@kraftsam.se.

Ansök nu

Servicetekniker

Servicetekniker, maskin
Läs mer Mar 28
Nytt
Nu söker vi vår nya kollega till region väst!

Om rollen

Som resande servicetekniker med utgångspunkt från Västra Götaland, kommer du vara företagets representant på plats ute hos våra kunder. Du kommer arbeta med tekniskt avancerade kundanpassade systemlösningar. Arbetet innebär förebyggande underhåll och problemlösning på befintliga anläggningar samt driftsättning av nya installationer. Du utbildar också kunder i systemfunktionalitet, felsökning och underhåll. Du kommer att arbeta i team, nära säljare, tekniska projektledare och framför allt våra kunder, där du gillar att dela med dig av dina kunskaper för att stärka hela teamets kompetens. 

Du kommer att utgå från hemmet och ditt område sträcker sig över Göteborg med omnejd. Tjänsten kan innebära arbete på annan ort men med målsättningen att det enbart ska förekomma dagsresor. Vi erbjuder ett varierande, stimulerande och fritt arbete och vi värnar om våra medarbetare. 

Arbetstiderna är belagda dagtid, måndag-fredag med en flexibel vardag. Vi står för eventuella kostnader för hemmakontor samt att tjänstebil ingår i tjänsten.

Din profil

Vi söker dig som är disciplinerad och förstår vad det innebär att arbeta som en resande tekniker. Du är en social och kvalitetsmedveten problemlösare av rang.

Vi anser att dina personliga egenskaper är avgörande för hur bra du kommer att passa i rollen som servicetekniker. Du kommer att vara ansiktet utåt gentemot kunderna, så det är viktigt att du har goda kommunikations- och kundservicefärdigheter. Du behöver vara självgående, driven och strukturerad i ditt arbetssätt.

Vi ser även att du har:

Erfarenhet av felsökning, underhåll och reparation av teknisk utrustning.
Stark problemlösningsförmåga.
Har goda kunskaper inom IT.
Förmåga att arbeta självständigt och ta initiativ.
Hanterar svenska och engelska i tal och skrift.
B-körkort.

Ansök nu

Projektsäljare till Firesafe

Account manager
Läs mer Feb 23
Projektsäljare till FIRESAFE

Firesafekoncernen är marknadsledare i Norden inom brandskydd. Detta omfattar entreprenadtjänster, konsulttjänster, brandservice-tjänster, produkttillverkning samt produktförsäljning. Firesafe har 25 avdelningskontor i Norge, Sverige, Danmark och Finland. Totalt är vi 900 anställda varav 250 i Sverige. Firesafes hela koncern omsätter 1000 MSEK.

Med värdegrund / Professionell / Kompetent / Engagerad / arbetar vi för ett tryggare och mer brandsäkert samhälle. Firesafe koncernen är marknadsledare och totalleverantör i Norden inom brandskydd. De är certfierade enligt ISO 9 001 (kvalitet), 14 001 (miljö) och 45 001 (arbetsmiljö).

Firesafe har ca 20 avdelningskontor i Norge, Sverige Danmark och Finland. Huvudkontoret ligger i Oslo och totalt är det ca 900 anställda varav ca 250 i Sverige. Firesafe Sverige AB har under åren 2020 t o m 2022 mer än dubblat omsättningen, men kämpat med lönsamheten. Under 2023 har bolaget hittat en struktur för lönsam tillväxt och varje enskild månad har varit lönsam.

Bolaget är uppdelat i tre affärsområden, Byggnadstekniskt brandskydd, Kontroll och underhåll samt System som innefattar släcksystem och brandlarm.

Bolaget vill nu fortsätta den lönsamma tillväxten och söker en projektsäljare för region väst med placering på kontoret i Göteborg.

Om rollen

Det är extra meriterande med erfarenhet från släcksystem, sprinkler eller brandlarm samt kunskap om entreprenadjuridik. Du kommer att driva försäljningen självständigt med tydlig målbild om omsättning och resultat. Du kommer få intern utbildning från kontoret i Västberga/Stockholm och support avseende projektledning, projektering osv. Närmaste chef blir Affärsområdeschef System. Du blir en del av ett företag med mycket kompetens och yrkesskicklighet inom området, och du kommer spela en viktig roll i att skapa ett långsiktigt, hållbart och lönsamt företag.

Firesafe erbjuder en konkurrenskraftig lön och förmånsbil enligt bilpolicy. Tjänsten är en heltidsanställning med tillträde enligt överenskommelse.

Vi söker dig som har följande kompetenser och erfarenhet: 

Dokumenterad erfarenhet av teknisk försäljning med starka resultat
Erfarenhet inom byggentreprenad
Teknisk gymnasiekompetens eller motsvarande praktisk erfarenhet
Utbildning inom entreprenadjuridik
Grundläggande ekonomikunskaper
Goda kunskaper i MS office
Grundläggande teknisk kunskap om el- och rörinstallationer
Eget driv och engagemang
Resultat- och målinriktad
Strukturerad
Duktig på att skapa kontakter och underhålla relationer
Erfarenhet från arbete inom sektorn ”förebyggande brand/brandskydd”


Placering

Kontoret i Hisings Backa, Göteborg.

Om du känner igen dig i ovanstående och tycker att det låter som en intressant utmaning, är du varmt välkommen att skicka in din ansökan.

Firesafe har ett samarbete med Kraftsam Rekrytering och Bemanning, externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes vänligt men bestämt.Urval och intervjuer sker löpande, ansök snarast möjligt. Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att höra av dig till ansvarig rekryterare

Olivera Cvetkovic på olivera.cvetkovic@kraftsam.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Moderniseringstekniker till Hissteknik

Servicetekniker, maskin
Läs mer Mar 6
Hissteknik är ett företag med lokal förankring som verkar i Göteborg med omnejd. Vi är det kompetenta hissföretaget som via vårt goda rykte ökat våra marknadsandelar under de senaste åren. Vi är cirka 25 medarbetare och omsätter runt 50 MSEK. Hissteknik ingår i Nordic Lift-koncernen som sedan hösten 2022 är en del av TK Elevator. Läs mer om TK Elevator här: Ledande varumärke inom hiss- och rulltrappsbranschen | TK Elevator.

Vill du vara mitt i händelsernas centrum och arbeta med ett engagerat, ärligt och ansvarsfullt gäng i en expansiv bransch, då skall du verkligen se hit!

Om rollen

På Hissteknik letar vi efter passionerade moderniseringstekniker som är redo att ta sig an utmaningar inom serviceteknik och montage. Vi ser efter personer som är målinriktade, ansvarstagande och som levererar högkvalitativt arbete, både självständigt och i team.

För att trivas och lyckas i denna roll hos oss på Hissteknik, behöver man ha erfarenhet av service, renovering och underhåll av hissar, starka elkunskaper samt förmågan att erbjuda utmärkt kundservice. Vidare är en vilja att ständigt lära sig och utvecklas en viktig egenskap för våra medarbetare.

Som en del av Hissteknik kommer man att arbeta med olika typer av hissar, oavsett om det handlar om att utföra service, modernisering eller installation. Vi erbjuder en dynamisk arbetsmiljö och möjligheter till personlig och professionell tillväxt.

Din profil

Du har några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och en gedigen utbildning inom el, mekatronik, fordonteknik eller från liknande områden. Vi värdesätter samarbetsförmåga, positivitet och prestigelöshet. Du är en person med ordning och reda, som alltid är noggrann och flexibel. Dessutom är du öppen för personlig utveckling och trivs med att ständigt lära dig nya saker.

B-körkort är ett krav för tjänsten.

Ansökan

Om du känner igen dig i ovanstående och tycker att det låter som en intressant utmaning, är du varmt välkommen att skicka in din ansökan.

I denna rekrytering samarbetar vi med Kraftsam Rekrytering och Bemanning. Har du frågor eller funderingar kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare på – olivera.cvetkovic@kraftsam.se

Ansök nu

Servicetekniker

Servicetekniker, elektronik
Läs mer Jan 5
Tjeders har varit verksam sedan 1942 och är idag en IT-partner med spetskompetens inom tjänsteleveranser av larm och kommunikationslösningar till företag, kommuner och regioner. Tjeders har idag 37 anställda representerade runt om i Sverige och har huvudkontor i Malmköping utanför Stockholm, där även vår fabrik ligger. Tjeders är ett värdestyrt företag där våra kärnvärden; Kvalité – Innovation – Medmänsklighet; skall vara ledande i allt vi gör.

Nu söker vi vår nya kollega till region väst!

Om rollen

Som resande servicetekniker med utgångspunkt från Västra Götaland, kommer du vara företagets representant på plats ute hos våra kunder. Du kommer arbeta med tekniskt avancerade kundanpassade systemlösningar. Arbetet innebär förebyggande underhåll och problemlösning på befintliga anläggningar samt driftsättning av nya installationer. Du utbildar också kunder i systemfunktionalitet, felsökning och underhåll. Du kommer att arbeta i team, nära säljare, tekniska projektledare och framför allt våra kunder, där du gillar att dela med dig av dina kunskaper för att stärka hela teamets kompetens. 

Du kommer att utgå från hemmet och ditt område sträcker sig över Göteborg med omnejd. Tjänsten kan innebära arbete på annan ort men med målsättningen att det enbart ska förekomma dagsresor. Vi erbjuder ett varierande, stimulerande och fritt arbete och vi värnar om våra medarbetare. 

Arbetstiderna är belagda dagtid, måndag-fredag med en flexibel vardag. Vi står för eventuella kostnader för hemmakontor samt att tjänstebil ingår i tjänsten.

Din profil

Vi söker dig som är disciplinerad och förstår vad det innebär att arbeta som en resande tekniker. Du är en social och kvalitetsmedveten problemlösare av rang.

Vi anser att dina personliga egenskaper är avgörande för hur bra du kommer att passa i rollen som servicetekniker. Du kommer att vara ansiktet utåt gentemot kunderna, så det är viktigt att du har goda kommunikations- och kundservicefärdigheter. Du behöver vara självgående, driven och strukturerad i ditt arbetssätt.

Vi ser även att du har:

Erfarenhet av felsökning, underhåll och reparation av teknisk utrustning.
Stark problemlösningsförmåga.
Har goda kunskaper inom IT.
Förmåga att arbeta självständigt och ta initiativ.
Hanterar svenska och engelska i tal och skrift.
B-körkort.


Ansökan

Om du känner igen dig i ovanstående och tycker att det låter som en intressant utmaning, är du varmt välkommen att skicka in din ansökan.

I denna rekrytering samarbetar vi med Kraftsam Rekrytering och Bemanning. Har du frågor eller funderingar kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare på – soran.barzanji@kraftsam.se

Ansök nu

Servicetekniker till marknadsledande företag

Automationselektriker
Läs mer Feb 9
Servicetekniker till marknadsledande aktör inom processindustrin

Plats: Göteborg

Vår kund är en marknadsledande aktör inom flera områden och samarbetar med internationella partners inom projekt inriktade på processindustrin. De driver spännande och innovativa projekt och utvecklar avancerade lösningar, såsom utlastning, provtagning, instrumentering, armaturer och säkerhetsprodukter för våra kunder inom svensk processindustrin.

De expanderar och söker nu en erfaren servicetekniker med kompetens inom elektriska och mekaniska installationer. På företaget får du möjligheten att arbeta nära kunder, hantera varierande arbetsuppgifter och utvecklas som produktspecialist för våra varumärken. På sikt finns även möjligheten att bidra till systemdesign och projektering för företagets våra kunder.

Arbetsuppgifter:

Som servicetekniker hos oss blir du en viktig del av vårt serviceteam och samarbetar nära med både kunder och partners. Du kommer även att ha ett nära samarbete med våra kundansvariga på säljsidan. Dina ansvarsområden inkluderar:

·      Installation, planering och driftsättning av utrustning

·      Periodisk service och problemlösning

·      Tekniskt expertstöd till säljteamet

·      Hantering av tekniska ärenden gentemot samarbetspartners

Tjänsten som servicetekniker innebär resor, med ungefär 40 övernattningar per år, främst inom Sverige men också internationellt.

Din profil:

Vi söker dig med en teknisk utbildning och några års arbetslivserfarenhet inom teknisk service, gärna med inriktning mot instrument, el-installationer, driftsättning och underhåll. Du har ett starkt tekniskt intresse och en förmåga att ta dig an nya tekniska utmaningar. Goda kunskaper i engelska är nödvändiga, och B-körkort är ett krav.

Vi erbjuder:

I utbyte erbjuder vi dig en stimulerande och utmanande arbetsmiljö i ett företag där gemenskap, frihet under ansvar och hög kompetensnivå står i fokus. Du kommer att ges möjlighet att utvecklas både djupare inom ditt kompetensområde och in i nya arbetsuppgifter.

Kontakt:

I denna rekrytering samarbetar företaget med Kraftsam Rekrytering & Bemanning. Vid frågor om tjänsten, vänligen kontakta ansvarig rekryterare Agnes Hedberg på agnes.hedberg@kraftsam.se.

Ansökan:

Vi ser fram emot din ansökan via ansökningsknappen. Urval sker löpande, så skicka in din ansökan snarast möjligt.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu