Göteborg: Teknikingenjör Digital Projekthantering Inriktning: GIS/BIM

Hitta ansökningsinfo om jobbet Teknikingenjör Digital Projekthantering Inriktning: GIS/BIM i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2022-01-18 // Varaktighet: Heltid

Digitalisering är ett av våra strategiskt prioriterade utvecklingsområden och vi behöver stärka vår innovativa förmåga. Framtiden är digital och elektrifierad och för att klara teknikomställningen och möjliggöra en mer datadriven organisation behöver vi fortsätta vår digitala transformation. Vill du vara med och utveckla vår förmåga att ta till vara på digitaliseringens möjligheter? Om svaret är JA - sök till Traineeprogrammet hos oss!


Teknikingenjör Digital Projekthantering Inriktning: GIS/BIM

Arbetsuppgifter

Under tolv månader deltar du i ett omfattande traineeprogram som främjar din personliga utveckling, breddar ditt kontaktnät och ger dig kunskap om våra olika verksamheter. Du rustas i förändrings- och projektledning och tillsammans med övriga traineer deltar du i utvecklingsuppdrag utifrån olika case för att lära och påverka. Du förväntas att själv ta initiativ, etablera kontakter och planera en stor del av ditt traineeår. Som exempel kan du välja att göra studiebesök eller kortare praktikperioder inom de verksamheter som intresserar dig. Det erbjuds möjlighet till samverkan med andra myndigheter och externa aktörer i Sverige och internationellt. I arbetet ingår resor, både nationellt och regionalt. 
Inom verksamhetsområde Investering arbetar vi i över över 1 500 projekt i ett stort spektrum av uppdrag - allt från ny- och ombyggnad av väg och järnväg till att bygga gång- och cykelvägar, tågplattformar och busshållplatser.
Som trainee med inriktning informationshantering i byggprocessen kommer du bland annat att bidra i olika arbeten inom BIM, GIS, datasanordning och systematisk kravhantering. Du kommer att jobba med operativa frågor inom dessa kompetensområden och utöver det få delta i strategiska arbeten.
Arbetet kommer att ha en inriktning mot analys av arbetssätten i vår organisation. Arbetet kan bl.a. omfatta att bidra till att utveckla arbetssätt, genomföra analyser, kvalificerade utredningar och bedömningar. Du kan även komma att jobba med uppdrag i våra väg- och järnvägsprojekt, t.ex. med modellhantering inom BIM. Vi har idag ett fungerande nätverk med forum för erfarenhetsutbyte - du kommer att få möjlighet att träffa experter inom olika områden. Vi ser gärna att du är intresserad av forskning inom områden som berör informationshantering och interaktion människa-teknik. Automatisering av arbetssätt är en viktig fråga och du kommer att ges möjlighet att lära dig mer om våra metoder för automatisering av t.ex. granskningsprocesser.

Övrig information

Vi använder främst mail (från mejladress: noreply@heroma.se) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss!
I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet.
De första intervjuerna är planerade att hållas den 8-10 mars 2022 via Skype.
Tillträde till tjänsten är september 2022.
#Trainee2022

Kvalifikationer

För att trivas som trainee behöver du ha ett stort digitaliseringsintresse, förståelse för digital omställning och en vilja att medverka till att skapa innovation.
Arbetet innebär många kontakter både inom och utanför Trafikverket och förutsätter att du som person duktig på att skapa goda relationer, kommunicera och förmedla budskap på ett enkelt sätt anpassat till mottagaren. Du drivs av att arbeta i en föränderlig miljö och jobbar självständigt, ser vad som behöver göras och agerar därefter. Du har en stark egen drivkraft och besitter en mycket god problemlösningsförmåga som gör att du identifierar problem och utvecklar lösningar ur ett helhetsperspektiv.
Vi söker dig som:
har civilingenjörsexamen eller masterexamen (300 hp) med samhällsbyggnad som huvudinriktning
har dokumenterad utbildning inom BIM/ GIS (kurser som ingått i den akademiska examen)
har goda kunskaper i svenska, i tal och skrift

Vi ser det som meriterande om du har gjort ditt examensarbete inom något av områdena BIM eller GIS. Din akademiska examen ska ha uttagits under 2020, 2021, alternativt kommer du att ta din examen senast september 2022.





Ansökan

De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. 
När du ansöker bifogar du ditt cv. Du behöver inte bifoga något personligt brev. Istället för att bifoga personligt brev, ber vi dig att skriva kort (max 500 tecken) om varför du är intresserad av den här tjänsten.
Som sökande till Trafikverket kan du eventuellt behöva gå igenom en säkerhetsprövning. Den innehåller säkerhetsprövningssamtal och registerkontroll innan anställning, om tjänsten är placerad i säkerhetsklass. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap för säkerhetsklassade tjänster.
Som anställd i Trafikverket kan du komma att bli krigsplacerad utifrån totalförsvarets behov.
Detta är en tillsvidaretjänst som inleds med en provanställning på 6 månader.
Inom Investering leder vi de flesta av Trafikverkets projekt inom ombyggnation och nyinvesteringar. Vi arbetar med helheten - från planläggning och byggnation till färdig väg eller järnväg. Hela tiden med fokus på smarta lösningar och effektiv projektledning. Hos oss arbetar du med kollegor och olika intressenter, alla med sina kunskaper och erfarenheter, för att skapa hållbara transportlösningar.
På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.

Läs mer här

https://www.trafikverket.se/om-oss/jobb-och-framtid/Studerande/Traineer/

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Informationsarkitekt

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Informationsarkitekt.

Supply Chain Order & Information Process Architect

Läs mer Feb 4
Who are we?
Volvo Cars is a company on a mission; to bring traditional car manufacturing into a connected, sustainable and smart future.
Since 1927, we have been a brand known for our commitment to safety, creating innovative cars that make life less complicated for our consumers. In 2010, we decided to transform our business, resulting in a totally new generation of cars and technologies, as well as steady growth and record sales. Today, we’re expanding our global footprint in Europe, China and the US, and we’re on the lookout for new talent.
We are constantly pushing our own skills and abilities to drive change in the automobile industry like never before. We are looking for innovative, committed people to join us in this endeavour and create safe, sustainable and connected cars. We believe in the power of people and will challenge and support you to reach your full potential. Join us and be part of Volvo Cars’ journey into the future.

What’s in it for you?

The Process & Business IT Management Office at PS&L is responsible for Process and Business IT development making sure we continuously improve our Supply Chain Network & Logistics concepts. We drive the strategic capability and technology planning work making sure we are ready to meet the on-going commercial transformation and supply chain requirements from an order, information, material and financial flow perspective. In short, we are responsible for three main areas.

1) Making sure our current operation and business runs smoothly
2) Making sure we can meet Volvo Cars Growth ambition by expanding current capabilities within current landscape
3) Prepare for the future and enable growth by driving transformation
What you’ll do

To take an active role in formulation of the PS&L Global Supply Chain processes (from a Supply Chain Order & Information Perspective).
To play a vital role in linking the strategy with the restructuring of both business and IT processes and development of holistic, multidimensional business architecture to achieve an organization’s goals and solutions.
To be part of the design of a best-in-class supply chain by identifying the most optimal design from a physical, financial and information flow perspective. You will translate processes supported by legacy IT systems into next generation processes supported by new technology.

In short, as a Supply Chain Order & Information Process Architect it is your job to:

Identify current Supply Chain Order and Information Process in Current Legacy ERP System
Analyse, initiate, develop future Supply Chain Order and Information Processes Architecture
Propose Implementations steps of future Supply Chain Order & Information Processes
Support implementation projects

Where You’ll do it

Located in Gothenberg, SE. we operate an Office First policy.

You and your skills

Competence and experience are important, but personality is key!

You are the person who listens at least as much as you talk. When you do talk, you talk with intent to learn or to give meaning and to raise the level of conversation.
You follow through on your ideas and your commitments. People around you see you as trustworthy, dependable and a collaborative.

You balance the interests of all areas of conflict, and you are proactive in shaping expectations from stakeholders as well as communicating your expectations clearly.
You keep abreast with what is happening around you both in your job and in the wider world. You work to anticipate the implications of those developments; business ideas and legislative changes and you create the strategy to address that future.
You map the steps needed to achieve those strategies keeping it simple instead of rushing into unplanned activities.
You have a clear focus on delivering your value. You never give up but you know when to stop and direct your focus on what’s more valuable.
You have excellent English communication skills (verbal & written).
You have an analytical and strategic mindset, strong sense of delivery and a personal eagerness to accomplish results.
You have previous experience from working as a Sr. business analyst, business process architect, IT solution architect or business process owner, and can maneuver efficient in an environment with low or no process documentation.
We value four main competences. Drives Result, Collaboration, Building Trust and Efficient Commuication
It is a requirement to hold an MSc in Supply Chain & Logistics / Industrial / Mechanical engineering or similar fields.

Does this sound like your new challenge?

Your application should include CV and Cover letter written in English. Please note that do to GDPR applications via email will not be accepted.

As a Supply Chain Order & Information Process Architect it is your job to:
Identify current Supply Chain Order and Information Process in Current Legacy ERP System
Analyse, initiate, develop future Supply Chain Order and Information Processes Architecture
Propose Implementations steps of future Supply Chain Order & Information Processes
Support implementation projects

Ansök nu

Software Test Architect Active Chassis System

Läs mer Jun 22
Who are we?
Volvo Cars is a company on a mission; to bring traditional car manufacturing into a connected, sustainable and smart future.
Since 1927, we have been a brand known for our commitment to safety, creating innovative cars that make life less complicated for our consumers. In 2010, we decided to transform our business, resulting in a totally new generation of cars and technologies, as well as steady growth and record sales. Today, we’re expanding our global footprint in Europe, China and the US, and we’re on the lookout for new talent.
We are constantly pushing our own skills and abilities to drive change in the automobile industry like never before. We are looking for innovative, committed people to join us in this endeavour and create safe, sustainable and connected cars. We believe in the power of people and will challenge and support you to reach your full potential. Join us and be part of Volvo Cars’ journey into the future.

What do we offer?
An exciting role as software test architect for active chassis functions and system. We are now looking for a Software Engineer with focus on embedded development to strengthen our team. The Suspension Software and Function teams are cross functional teams working with the full software stack, developing control algorithms for our functions and all tool chains needed for our development to achieve the best active chassis functions for our vehicles.

What will you do?
You will be working in our in-house software team that develop software for the suspension system in both the Suspension ECU and Central ECU of the vehicle. 
You will work closely with software developers, test engineers, system engineers, safety engineers, function developers and may take cross-function tasks depends on the need of the project. 
Your main responsibility is to involve in testing activity from the Unit level to the Complete level by defining test strategy, improving test process, ensuring the test coverage target and traceability and working closely with safety team to achieve ISO26262 in testing perspective.    

Do you fit the profile?
For you to fully enjoy this opportunity, we believe that you are a motivated and self-driven software developer that would like to take initiative to improve our product. You embrace teamwork, collaboration and are eager to learn and develop new competences. Experience from working in the automotive industry especially in the vehicle dynamics arena is a clear advantage to succeed in this role.
We see that you have a MSc degree or higher in Software Engineering, Electrical & Electronics Engineering, Computer Science or equivalent experience. 6+ years of SW development using Simulink or C/C++, strong communication skills and driver license B. You have a “doer” mindset, ability to work in multicultural environment and like working agile. In addition, you’ll need experience and competence in the following technologies.

•    Experience in SIL, MIL, HIL
•    Knowledge of Automotive communication protocol: CAN, Ethernet.
•    Familiar with Vector environment: Canoe, Vtest, Capl
•    Experience with ISO26262
•    ISTQB certificate
•    Experience one of these programming languages: C, C++, Python

How To Learn More And Apply
If you have any questions regarding the position you are welcome to contact Hiring Manager, Maria Ring at maria.ring@volvocars.com or the recruitment team henrik.jansson.3@volvocars.com and jasleen.chhabda@volvocars.com Kindly register your application as soon as possible, but no later than May 29th 2022. Please note, due to GDPR application through e-mail is not accepted.

Ansök nu

Information manager/ Information architect

Läs mer Jun 22
We at Buses want to boost our competence and capabilities to become a truly data driven company, laying the foundation for our digitalization journey. You might not start with a blank canvas, but there are many white areas that needs both creativity and skill! We can promise some truly exciting challenges and some really skilled colleagues if you join us on this journey.


In our team you will work in a global environment that provides you with development opportunities both professionally and personally. We want you to prosper and be happy, because when you succeed, we succeed. Together we ensure millions of people reach their travel destination every day, and we want to make a difference, being pioneers of sustainable transport solutions of the future. We are eager to learn from you and you will get fantastic opportunities to learn and develop with us.


This is us, your new colleagues
Digital Services & Solutions is a recently formed function within Volvo Buses with the global responsibility for digital services and solutions over the life cycle. In close cooperation with our customers and stakeholders, Digital Services & Solutions are responsible for defining, developing and delivering world class solutions that ultimately drives earnings and profitability for our customers and for Volvo Buses. On an overall level, we have the global responsibility in the following areas
Enterprise Architecture & Data Security — ensuring a robust digital foundation
Business Development & Partnerships — driving business development and partnership set-ups
Connected Services — ensuring world class connected services for sustainable people transports
Volvo Connect — the "digital home" for all connected services & solutions
Business Solutions — ensuring world class digital solutions to support operational efficiency

We are now extending our team and look for someone that is ready to take on the role of Business Information Architect/ Information Manager. We believe that you have the drive and passion to contribute to our ambitious digitalization journey.


JOB DESCRIPTION
Your main focus is to enable execution of the business strategy by defining and implementing, business information strategy, roadmap and target architecture. You will be responsible for implementing information management practices and establishing a business information architecture, with specific emphasis on becoming truly data driven and significantly increase services sales.


Who are you?
We believe it is the right mindset that will make a difference within our organization. If you see yourself working in an environment that challenges you to combine your strategic approach with a more hands on attitude, then we believe you have the right attitude to be successful.
This position requires that you proactively identify and address both opportunities and issues on our journey towards truly data driven company. You can easily interact with a wide variety of business stakeholders and other architect roles to gather information, facilitate consensus building and influence the P⁢ roadmap. You should be commercially oriented, with team building skills. You like to develop both yourself and others, always striving for continuous improvements. Excellent communication skills in English, spoken and written is a must.


We of course expect that you have experience as an Information Manger and/or Business Information Architect and are comfortable with architecture models like TOGAF or Volvo Group architecture frameworks and processes. You also should have experience from developing architecture and/or information strategies, policies, guidelines, information management and guide development projects towards a target architecture. Finally, you have a University/Master’s degree in engineering or equivalent

Diversity is very important for us at Volvo Buses, therefore we strongly encourage women to apply to this position.


ARE WE THE PERFECT MATCH?
Are you ready for a change and want to join a team that focus business value and delivery excellence? Do you want to make a difference and support us in realizing Volvo Buses mission?


Curious, and have some questions? Call us!
Kerstin Hanson, Head of Architecture and Data security, +46 31 3221528
Andreas Hammar, HR Manager, +46 31 3223819


Kindly note that due to GDPR, we will not accept applications via mail. Please use our career site.

Ansök nu

Software Test Architect Active Chassis System

Läs mer Maj 10
Who are we?
Volvo Cars is a company on a mission; to bring traditional car manufacturing into a connected, sustainable and smart future.
Since 1927, we have been a brand known for our commitment to safety, creating innovative cars that make life less complicated for our consumers. In 2010, we decided to transform our business, resulting in a totally new generation of cars and technologies, as well as steady growth and record sales. Today, we’re expanding our global footprint in Europe, China and the US, and we’re on the lookout for new talent.
We are constantly pushing our own skills and abilities to drive change in the automobile industry like never before. We are looking for innovative, committed people to join us in this endeavour and create safe, sustainable and connected cars. We believe in the power of people and will challenge and support you to reach your full potential. Join us and be part of Volvo Cars’ journey into the future.

What do we offer?
An exciting role as software test architect for active chassis functions and system. We are now looking for a Software Engineer with focus on embedded development to strengthen our team. The Suspension Software and Function teams are cross functional teams working with the full software stack, developing control algorithms for our functions and all tool chains needed for our development to achieve the best active chassis functions for our vehicles.

What will you do?
You will be working in our in-house software team that develop software for the suspension system in both the Suspension ECU and Central ECU of the vehicle. 
You will work closely with software developers, test engineers, system engineers, safety engineers, function developers and may take cross-function tasks depends on the need of the project. 
Your main responsibility is to involve in testing activity from the Unit level to the Complete level by defining test strategy, improving test process, ensuring the test coverage target and traceability and working closely with safety team to achieve ISO26262 in testing perspective.    

Do you fit the profile?
For you to fully enjoy this opportunity, we believe that you are a motivated and self-driven software developer that would like to take initiative to improve our product. You embrace teamwork, collaboration and are eager to learn and develop new competences. Experience from working in the automotive industry especially in the vehicle dynamics arena is a clear advantage to succeed in this role.
We see that you have a MSc degree or higher in Software Engineering, Electrical & Electronics Engineering, Computer Science or equivalent experience. 6+ years of SW development using Simulink or C/C++, strong communication skills and driver license B. You have a “doer” mindset, ability to work in multicultural environment and like working agile. In addition, you’ll need experience and competence in the following technologies.

•    Experience in SIL, MIL, HIL
•    Knowledge of Automotive communication protocol: CAN, Ethernet.
•    Familiar with Vector environment: Canoe, Vtest, Capl
•    Experience with ISO26262
•    ISTQB certificate
•    Experience one of these programming languages: C, C++, Python
How To Learn More And Apply
Kindly register your application as soon as possible, but no later than May 29th 2022. Please note, due to GDPR application through e-mail is not accepted. We are looking forward to your application!

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Trafikverket

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Trafikverket .

Trafikplanerare

Trafikplanerare, offentlig förvaltning
Läs mer Apr 11
Vill du vara med och påverka tågtrafiken? Det här är en möjlighet för dig som vill jobba brett, har vilja att lära dig nya saker och vill fortsätta utvecklas för att bli en expert inom trafikplanering.
Som Trafikplanerare på Trafikverket är du med och underlättar vardagen för invånare och företagare i hela Sverige. Det gör du genom att vara med och bidra till framtidens infrastruktur.


Trafikplanerare

Arbetsuppgifter

Som trafikplanerare hos oss ansvarar du för att planera och konstruera tidtabeller för person- och godståg, specialtransporter samt ombesörjer övriga tjänster inom järnvägen. Du granskar och hanterar planerade banarbeten ute på infrastrukturen så det sker på ett trafiksäkert sätt. I rollen tar du emot interna och externa ansökningar och utifrån dessa gör du analyser och säkerställer att det finns kapacitet på järnvägen i innevarande tågplan. Du har kontakter internt inom Trafikverket och även ett nära samarbete med både järnvägsföretag och entreprenörer. Till din hjälp har du olika systemverktyg för att skapa goda förutsättningar för att få en marknadsmässig produktionsplan som håller hög kvalitet avseende punktlighet och trafiksäkerhet.
Trafikverket erbjuder dig en modern arbetsplats där vi möter varandra med respekt i en öppen och nyskapande kultur. Vi är noggranna med att skapa förutsättningar för en bra balans mellan arbete, familj och fritid men även skapa förutsättningar för att medarbetare ska prestera på bästa sätt.

Övrig information

De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Om det inte står något annat i annonsen vill vi att du bifogar ditt CV. Vi har slutat begära in personligt brev eftersom vi inte har med det som del av urvalsunderlaget.
Önskar du att arbeta delvis på distans? I den här tjänsten kan det finnas möjlighet att arbeta hemifrån upp till 40 procent av din arbetstid.
I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet.
Preliminär tidplan:
Webbaserade tester 3-7 maj
Intervjuer vecka 20-21
#LI-Hybrid

Kvalifikationer

Som person har du god problemlösningsförmåga och hittar snabbt lösningar på uppkomna problem. Du har god kommunikationsförmåga och du förmedlar budskap på ett enkelt sätt. Som trafikplanerare är du serviceinriktad och tillmötesgående i ditt bemötande. För att lyckas i rollen behöver du även vara flexibel och ha lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och ser möjligheter i förändringar.
Du motiveras av ett aktivt medarbetarskap där du på ett målmedvetet sätt tar ansvar för dina arbetsuppgifter samtidigt som du är uppmärksam på hur du är en del av och bidrar till helheten genom att samverka med andra.
Vi söker dig som har:
högskoleutbildning 180 hp (120 p) inom logistik alternativt annan utbildning i kombination med aktuell och relevant erfarenhet som vi bedömer likvärdig
aktuell och relevant erfarenhet av arbete inom logistik
goda kunskaper i svenska i tal och skrift
god datorvana och aktuell erfarenhet av att arbeta med ärendehantering- eller planeringssystem
aktuell erfarenhet av att arbeta inom service med kundnära kontakter

Det är en meriterande om du har:
erfarenhet som trafikplanerare
erfarenhet av planering eller underhållsarbete på järnväg


Ansökan

Inom Trafik jobbar du i händelsernas centrum för att få vårt transportsystem att fungera för alla Sveriges tusentals resenärer - dygnet runt, året runt. Vi planerar, leder och övervakar trafiken på 98 500 km statliga vägar och 14 200 km statliga järnvägar. Vår uppgift är att bidra till att vägarna är framkomliga, att tågen kommer i tid och att trafikinformationen är aktuell.
På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.

Ansök nu

Junior teknikingenjör inom styr, regler och övervakning

Styr- och reglertekniker
Läs mer Apr 8
Vill du arbeta i Trafikverkets största infrastrukturprojekt?
Vi erbjuder dig en modern arbetsplats där vi möter varandra med respekt och omsorg i en öppen och nyskapande kultur. Vi är noggranna med att skapa förutsättningar för en bra balans mellan arbete, familj och fritid. Vi är också stolta över att ha utsetts till en av Sveriges bästa arbetsgivare.


Junior teknikingenjör inom styr, regler och övervakning

Arbetsuppgifter

I den här rollen kommer du att erbjudas mentorskap och utbildning inom ämnesområdet och få en individuell utvecklingsplan för att på sikt kunna kliva in i en specialistroll inom området. Verksamheten har flera projekt inne i ett spännande skede där vi nu behöver förstärka organisationen. Som teknikingenjör inom styr, regler och övervakning är du delaktig vid planering, projektering och i byggskede, och samarbetar med andra teknikområden samt med de projekterande konsulterna. Arbetet innebär att bidra till att slutresultatet uppnår rätt kvalitet och att handlingar motsvarar ställda tekniska och funktionella krav. Därutöver ingår att delta vid interna och externa möten så som samordningsmöten, projektmöten och samråd. Tillsammans med kollegor medverkar du i utvecklingen av arbetssätt, regelverk, normer och teknik. Du bidrar också till erfarenhetsåterföring mellan projekt och specialister. Vi är en aktiv beställare och vår inställning är att projektledning, specialister och konsulter/entreprenörer tillsammans skapar den smartaste helhetslösningen. Genom tät dialog med vår interna beställare jobbar vi för att hitta långsiktigt hållbara lösningar.
Vad kan vi som arbetsgivare erbjuda dig?
Vi är glada över att nyligen ha blivit rankade som en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare och kan bland annat erbjuda dig:
-Ett flexibelt arbete där du får möjlighet att arbeta 40% på distans
-Gott om semesterdagar. Från det år du fyller 30 år erbjuder vi 31 semesterdagar och från det år du fyller 40 år erbjuder vi 34 semesterdagar.
-Vid föräldraledighet ger vi ett föräldrapenningtillägg på 10 procent utöver den föräldrapenning som Försäkringskassan betalar.

Övrig information

I den här rekryteringen måste du bifoga ditt CV, men vi behöver inget personligt brev.
Valbar placeringsort för tjänsten är Göteborg eller Trollhättan
Webbaserade tester kan komma att användas som en del i urvalet. Vi använder främst mail (från mejladress: noreply@heroma.se) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss! För att undvika att information gällande din ansökan klassas som SPAM kan du med fördel lägga till vår e-postadress: noreply@heroma.se i dina e-postkontakter.
De första intervjuerna kommer preliminärt att hållas via Skype under vecka 20-22.
#LI-Hybrid #LI-EA2

Kvalifikationer

Vem är du?
För att passa i rollen tror vi att du är självgående och initiativtagande men också att du är en lagspelare med hög samarbetsförmåga som trivs med att arbeta i grupp. Du har god kommunikationsförmåga, är lösningsorienterad och hittar snabbt lösningar på uppkomna problem. Därutöver motiveras du av ett aktivt medarbetarskap där du på ett målmedvetet sätt tar ansvar för dina arbetsuppgifter samtidigt som du är uppmärksam på hur du är en del av och bidrar till helheten genom att samverka med andra. Du har även en god analytisk problemlösningsförmåga.
Vi söker dig som
har en universitets- eller högskoleutbildning om minst 180 hp (120 p) inom automation, mekatronik eller styr- och reglerteknik, alternativt annan utbildning och erfarenhet som Trafikverket bedömer likvärdig
har något års aktuell och relevant arbetslivserfarenhet inom styr, regler och övervakning
har goda kunskaper i svenska i tal och skrift

Det är meriterande om du
har aktuell och relevant arbetslivserfarenhet av programmerbara styrsystemen DCS, PLC och/eller SCADA


Ansökan

De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Om det inte står något annat i annonsen vill vi att du bifogar ditt CV. Vi har slutat begära in personligt brev eftersom vi inte har med det som del av urvalsunderlaget.
Inom Investering leder vi de flesta av Trafikverkets projekt inom ombyggnation och nyinvesteringar. Vi arbetar med helheten - från planläggning och byggnation till färdig väg eller järnväg. Hela tiden med fokus på smarta lösningar och effektiv projektledning. Hos oss arbetar du med kollegor och olika intressenter, alla med sina kunskaper och erfarenheter, för att skapa hållbara transportlösningar.
På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.

Ansök nu

Specialist digital projekthantering (datasamordning)

IT-samordnare
Läs mer Apr 5
Du med ett brinnande intresse för den digitala verkligheten, Se hit!
På vilket sätt skulle du vilja bidra med dina erfarenheter till några av Trafikverkets största infrastrukturprojekt?


Specialist digital projekthantering (datasamordning)

Arbetsuppgifter

I rollen som specialist är du tillsammans med dina kollegor stöd i Trafikverkets infrastrukturprojekt där vi har allt från mindre projekt till stora, som exempelvis Västlänken. Du tillhör enheten digital projekthantering som följer hela byggprocessen från planering till avslut samt överlämning till förvaltning. Fokus är en säker och effektiv informationshantering inom infrastrukturprojekten. Din roll är att samordna den digitala informationshanteringen samt medverka vid kravställning och uppföljning av leveranser avseende digital information. Du säkerställer också att arbetsmetodik och befintliga arbetssätt utvecklas, förankras och används. Du informerar och utbildar gällande arbetssätt och krav. Du ingår i kompetensnätverk och deltar i utveckling av Trafikverkets informationshantering, implementering av nya arbetssätt samt bidrar till erfarenhetsutbyte mellan Trafikverkets investeringsprojekt.
Tillsammans vågar vi prova nytt och driva Trafikverkets infrastrukturprojekt framåt. Hoppas att du vill vara med och bidra!
Vad kan vi som arbetsgivare erbjuda dig?
Vi är glada över att nyligen ha blivit rankade som en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare och kan bland annat erbjuda dig:
-Ett flexibelt arbete där du får möjlighet att arbeta 40% på distans
-Gott om semesterdagar. Från det år du fyller 30 år erbjuder vi 31 semesterdagar och från det år du fyller 40 år erbjuder vi 34 semesterdagar.
-Vid föräldraledighet ger vi ett föräldrapenningtillägg på 10 procent utöver den föräldrapenning som Försäkringskassan betalar.

Övrig information

I den här rekryteringen behöver du bifoga ditt CV men vi behöver inget personligt brev.
Webbaserade tester kan komma att användas som en del i urvalet.
Detta är en tillsvidareanställning där 6 månaders provanställning tillämpas.
Valbar placeringsort för tjänsten är Göteborg eller Trollhättan.
De första intervjuerna kommer preliminärt att hållas via Skype under vecka 20-22.
#LI-Hybrid #LI-EA2

Kvalifikationer

Du har en god kommunikationsförmåga som innebär att du förmedlar budskap till mottagare på ett tydligt sätt. Du är lyhörd samt har en god samarbetsförmåga. Du har ett strukturerat arbetssätt, är självgående och drivande i din roll. Därutöver motiveras du av ett aktivt medarbetarskap där du på ett målmedvetet sätt tar ansvar för dina arbetsuppgifter samtidigt som du är uppmärksam på hur du är en del av och bidrar till helheten genom att samverka med andra. Du har även en god analytisk problemlösningsförmåga.
Vi söker dig som
har en universitets- eller högskoleutbildning om minst 180 hp (120p) inom teknik, alternativt annan utbildning och erfarenhet som Trafikverket bedömer likvärdig.
har några års aktuell och relevant arbetslivserfarenhet av digital projekthantering och/eller datasamordning
har aktuell och relevant erfarenhet av att arbeta i dokumenthanteringssystemet SharePoint och/eller ProjectWise
har goda kunskaper i svenska i tal och skrift
har grundläggande kunskaper i engelska i tal och skrift

Det är meriterande om du
har aktuell och relevant erfarenhet av att arbeta med järnvägsprojekt
har aktuell och relevant erfarenhet av att arbeta med behörigheter, flöden och metadata
har aktuell och relevant erfarenhet av att arbeta med regelverk och kravdokument


Ansökan

De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Om det inte står något annat i annonsen vill vi att du bifogar ditt CV. Vi har slutat begära in personligt brev eftersom vi inte har med det som del av urvalsunderlaget.
Inom Investering leder vi de flesta av Trafikverkets projekt inom ombyggnation och nyinvesteringar. Vi arbetar med helheten - från planläggning och byggnation till färdig väg eller järnväg. Hela tiden med fokus på smarta lösningar och effektiv projektledning. Hos oss arbetar du med kollegor och olika intressenter, alla med sina kunskaper och erfarenheter, för att skapa hållbara transportlösningar.
På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.

Ansök nu

Systemutvecklare till Projektportalen

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Apr 8
Vill du vara med och driva utvecklingen av stödverktyg för Trafikverkets projektverksamhet? Som systemutvecklare för Projektportalen gör du en stor skillnad, förenklar samverkan och säkerställer kvalitet i våra projekt!


Systemutvecklare till Projektportalen

Arbetsuppgifter

Som systemutvecklare i Team Projektportalen jobbar du huvudsakligen med utveckling och förvaltning av applikationen Projektportalen som bygger på SharePoint plattformen. Syftet med Projektportalen är att stödja den projektverksamhet som genomförs inom huvudprocessen "Genomföra åtgärder på vägar och järnvägar". Verktygets uppgift är att förenkla samverkan och kommunikation samt säkerställa kvalitet och spårbarhet. Detta uppnås genom en lättillgänglig, flexibel och strukturerad samarbetsyta med tillgång till all projektinformation, verktyg och styrning som är tillgänglig för alla berörda parter.
Du kommer bland annat jobba med att:
Designa, utveckla och underhålla applikationer
Samarbeta med andra teammedlemmar och kompetensområden, såsom kravanalytiker och produktägare, för att diskutera aktuella behov
Implementera nya funktioner baserat på behov och användarfeedback
Bidra till den övergripande förbättringen av utvecklingsprocesser och arbetsflöden inom teamet
Felsökning och lösning av problem som rapporterats av användare eller intressenter

På Trafikverket tror vi att goda prestationer kommer när du har förutsättningar för en god balans mellan arbete, familj och fritid. Vi erbjuder en modern arbetsplats där vi möter varandra med respekt och omsorg i en öppen och nyskapande kultur. Du får en engagerad chef som ser till att skapa bästa möjliga förutsättningar för att du ska kunna göra ett bra jobb.

Övrig information

Placeringsort för tjänsten är Borlänge eller Göteborg. Önskar du att arbeta delvis på distans? I den här tjänsten finns det möjlighet att arbeta hemifrån upp till 40 procent av din arbetstid.
#LI-Hybrid
I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet. Intervjuer sker initialt via Skype och planeras till v. 20.
Du är varmt välkommen att höra av dig till rekryterande chef, David Leitsén (david.leitsen@trafikverket.se) om du har frågor om tjänst, verksamhet etc.
Vi använder främst mail (från mejladress: noreply@heroma.se) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss!

Kvalifikationer

Vem är du?
För att lyckas i rollen ser vi att du trivs med att arbeta i team och samarbetar väl med andra. Du har en god kommunikativ förmåga och kan på ett pedagogiskt sätt prata och förklara ditt arbete för personer med mindre teknisk erfarenhet. Du tar på ett målmedvetet sätt ansvar för dina uppgifter, är nyfiken på nya tekniker och bidrar med förbättringsmöjligheter, initiativ och nytänkande till arbetsgruppen. Vidare ser vi att du har en god analytisk problemlösningsförmåga och bidrar med dina idéer och lösningar på uppkomna problem.
Vi söker dig som har:
en högskoleexamen om 180 hp (120p) med inriktning IT alternativt annan relevant utbildning i kombination med aktuell arbetslivserfarenhet som vi bedömer likvärdig
ett par års aktuell och relevant arbetslivserfarenhet som systemutvecklare i SharePoint (gärna On-prem)
ett par års aktuell och relevant arbetslivserfarenhet som systemutvecklare i .NET
goda kunskaper i svenska i tal och skrift

Det är meriterande om du har:
praktisk erfarenhet av automation (driftsättnings- och/eller testautomation)


Ansökan

De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Om det inte står något annat i annonsen vill vi att du bifogar ditt CV. Vi har slutat begära in personligt brev eftersom vi inte har med det som del av urvalsunderlaget.
Inom vår IT-organisation är du med och utvecklar Sverige med hjälp av moderna och innovativa lösningar. Vi är mitt i en spännande förändring där vi försöker ta vara på digitaliseringens möjligheter till fullo. Digitaliseringen ställer allt större krav och vi vill därför anpassa oss vad gäller kompetens, arbetssätt och organisation i takt med utvecklingen. Vi har ett helhetsansvar för IT och telekom, en verksamhet som pågår dygnet runt, året om - precis som Sveriges transportsystem.
På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.

Ansök nu

Miljö- och hållbarhetsansvarig, Slussar i Trollhätte Kanal

Miljö- och klimatstrateg
Läs mer Apr 9
Sjöfarten är en viktig faktor för näringsliv och industrierna runt Vänern. Vi söker dig som vill vara delaktig i ett utmanande och annorlunda projekt där du är med och moderniserar svensk infrastruktur.


Miljö- och hållbarhetsansvarig, Slussar i Trollhätte Kanal

Arbetsuppgifter

Infrastrukturprojekt finns det gott om i Sverige - slussprojekt är däremot ganska sällsynta. Slussar byts ut ungefär vart hundrade år och nu är det dags i Trollhätte kanal. Här bär slussleden anor från 1600-talet och de slussar som ska byggas nu är fjärde generationen. Vi ska skapa förutsättningar för att i framtiden kunna trafikera kanalen med större fartyg och flytta över fler transporter från lastbil till båt. På sikt ger det smidigare, effektivare, billigare och energieffektivare transporter - och mervärden för både närboende och besökare som fortsatt kan uppleva Vänern till sjöss. Ett spännande och utmanande projekt som genomförs i nära samarbete med Sjöfartsverket, där vi nu söker dig med gedigen kompetens inom miljö och hållbarhet.
Avdelningen du kommer tillhöra genomför några av Sveriges största infrastrukturprojekt varav Slussar i Trollhätte kanal är ett. Som miljö- och hållbarhetsansvarig har du en viktig roll i projektorganisationen. Huvudfokus kommer att vara att möjliggöra för projektet att bedrivas i enlighet med gällande miljölagstiftning och med en minimerad miljöpåverkan. Du kommer att vara huvudansvarig för att samordna, styra och följa upp arbetet med miljö- och hållbarhetsfrågorna och rapporterar direkt till projektchefen.
Vi söker dig som vill ta en aktiv roll i att stötta projektet med specialistkompetens inom ditt ämnesområde, kopplat till projektets kontinuerliga framdrift. Uppdraget innebär en mängd olika kontaktytor internt såväl som externt, exempelvis med entreprenörer, konsulter och tillsynsmyndigheter. Rollen innefattar även ett samordna projektets miljöspecialister.
Utöver ovanstående kommer du även att:
säkerhetsställa att externa myndigheter får rätt information om projektets miljöpåverkan
omvärldsbevaka för att vidareutveckla mål och strategier inom miljö och hållbarhet samt informera projekt, funktioner och ledning om relevant utveckling
arbeta med kravhantering samt övervaka leverantörers arbetssätt och efterlevnad inom området
ansvara för LCC/LCA
aktivt delta i och nätverka kring Trafikverkets övergripande miljö- och hållbarhetsarbete

Vi utgår från antingen Göteborg eller Trollhättan och tycker att det är viktigt att träffas regelbundet även om vi är placerade på olika orter. Därför kommer du att resa till det andra kontoret där du inte har din grundplacering ett par gånger i veckan, för möten med dina kollegor och samarbetspartners i projektet. Möjlighet att teckna distansavtal finns.

Övrig information

I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet.
Vi använder främst mail (från mejladress: noreply@heroma.se) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss! För att undvika att information gällande din ansökan klassas som SPAM kan du med fördel lägga till vår e-postadress: noreply@heroma.se i dina e-postkontakter.
Som medarbetare inom Trafikverket förväntas du ta del i ett aktivt medarbetarskap där du på ett målmedvetet sätt tar ansvar för dina arbetsuppgifter, samtidigt som du är uppmärksam på hur du är en del av och bidrar till helheten genom att samverka med andra.

Kvalifikationer

För att lyckas och trivas i uppdraget söker vi dig som är:
Analytisk - du ser hur olika delar hör ihop och samspelar med varandra samt har förmåga att inhämta och analysera komplexa informationsmängder, i syfte att ta fram välgrundade beslutsunderlag.
Framåtblickande - du agerar proaktivt och nyfiket, omvärldsbevakar kontinuerligt och initierar de utvecklingsinitiativ som krävs för att kunna möta morgondagens utmaningar.
Målmedveten - du driver, följer upp och har ett uthålligt förhållningssätt som möjliggör för dig själv och andra att nå uppsatta mål.
Samarbetsorienterad - du skapar engagemang och förtroendefulla relationer med dina samarbetspartners, samt förutsättningar för att kunna leverera med gott resultat tillsammans.
Kommunikativ - du förmedlar budskap på ett tydligt sätt, väl anpassat till mottagaren.
Utöver ovanstående vill vi även att du har:
Mångårig, aktuell erfarenhet av att driva strategiska och operativa miljö- och hållbarhetsfrågor inom bygg, anläggning eller annan relevant del av samhällsbyggnadsområdet
God kännedom om gällande lagstiftning och föreskrifter inom miljö och hållbarhet samt tillämpning av dessa
Akademisk utbildning om minst 180hp (120hp) inom exempelvis miljö- och hållbarhet, eller annan utbildning i kombination med erfarenhet som kan anses likvärdig
Förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på såväl svenska som engelska
B-körkort

Det är meriterande om du har
Erfarenhet av arbete med miljö- och hållbarhetsfrågor inom bygg- och anläggning till exempel betong, stål och masshantering
Erfarenhet av att leda större, multidisciplinära uppdrag/projekt
Erfarenhet av att arbeta med processer för detaljplanearbete och/eller miljödomar
Uppföljning av miljökontrollprogram samt uppföljning av entreprenadarbeten


Ansökan

De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Om det inte står något annat i annonsen vill vi att du bifogar ditt CV. Vi har slutat begära in personligt brev eftersom vi inte har med det som del av urvalsunderlaget.
Inom Stora projekt leder vi flera av Trafikverkets allra största investeringsprojekt . Vi arbetar med helheten - från planläggning och byggnation till färdig väg eller järnväg. Hela tiden med fokus på smarta lösningar och effektiv projektledning. Hos oss arbetar du med kollegor och olika intressenter, alla med sina kunskaper och erfarenheter, för att skapa hållbara transportlösningar.

Ansök nu

Systemadministratör av IT-behörigheter (vikariat)

Systemadministratör
Läs mer Apr 5
Håll koll på IT-behörigheterna! Bli en del av Trafikverkets Behörighetsteam och säkerställ att rätt person har rätt åtkomst i vår komplexa IT-miljö. Ta chansen till ett spännande vikariat med möjlighet till förlängning.


Systemadministratör av IT-behörigheter (vikariat)

Arbetsuppgifter

Hantering av IT-behörigheter (Access management) handlar lite förenklat om att rätt person ska ha rätt behörighet vid rätt tillfälle till en verksamhets IT-tjänster. På Trafikverket har vi en stor och komplex IT-miljö med flera AD-domäner, alla on-prem för närvarande. Den konto- och behörighetshantering som idag inte är automatiserad manageras manuellt av en grupp behörighetsadministratörer som även har ansvar för hantering av exchangeobjekt. Arbetet utförs både via olika systemstöd och script samt direkt i 'Active Directory Users & Computers' och 'Exchange Control Panel' - allt enligt standardiserade metoder och rutiner. Sektionen Behörighetsadministration är en second-line funktion inom Trafikverkets Användarstöd IT.
Via ett ärendehanteringssystem tilldelas gruppen ärenden som omfattar både beställningar och felsökningar. Som systemadministratör innefattar dina arbetsuppgifter bland annat att:
Hantera, bevaka och följa upp tilldelade ärenden samt löpande återkoppla till användare och beställare
Ge användarsupport till Trafikverkets medarbetare
Skapa och förvalta användarhandledningar inom gruppens sakområde
Arbeta med förbättringar av vårt arbetssätt och de tjänster vi levererar
Delta och arbeta i projekt inom teknikområde identitet som teamet är representerade i

Denna tjänst är en visstidsanställning på initialt 6 månader med eventuell möjlighet till förlängning. Vi består idag av ett team på 9 engagerade, kompetenta och trevliga teamkollegor med placering i Göteborg. Tillsammans ska vi se till att skapa bästa möjliga förutsättningar för att du ska kunna göra ett bra jobb. 
På Trafikverket tror vi att goda prestationer kommer när du har förutsättningar för en god balans mellan arbete, familj och fritid och du kan därför självklart förlägga en del av din arbetstid på distans. Vi erbjuder en modern arbetsplats där vi möter varandra med respekt och omsorg i en öppen och nyskapande kultur.

Övrig information

Tjänsten är ett vikariat med start snarast (med hänsyn till rekryteringsprocessens olika steg) och placeringsort för tjänsten är Göteborg. Önskar du att arbeta delvis på distans? I den här tjänsten finns det möjlighet att arbeta hemifrån upp till 40 procent av din arbetstid. #LI-Hybrid
I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet. Intervjuer sker initialt via Skype och planeras till v. 20.
Du är varmt välkommen att höra av dig till rekryterande chef, Dan Weslien (dan.weslien@trafikverket.se) om du har frågor om tjänst, verksamhet etc.
Vi använder främst mail (från mejladress: noreply@heroma.se) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss!

Kvalifikationer

Vem är du?
För att lyckas i rollen ser vi att du trivs med att arbeta som en del i ett team. Du driver på och får saker att hända genom att ta initiativ och ansvar för uppgifter i teamet. Vidare ser vi att du är strukturerad och har en god analytisk förmåga för att kunna förstå eventuella felsökningar. I rollen kommunicerar du dagligen både skriftligt och muntligt med Trafikverkets användare vilket ställer krav på en god kommunikativ och pedagogisk förmåga för att kunna ge god service. Arbetet ställer även krav på att du har ett högt säkerhetsmedvetande och följer överenskomna arbetssätt och rutiner.
Vi söker dig som har
eftergymnasial utbildning inom IT alternativt annan utbildning i kombination med relevant arbetslivserfarenhet som av oss bedöms likvärdig
minst 1 års erfarenhet (inhämtad de senaste 3 åren) av IT-support som vi bedömer relevant för tjänsten
arbetslivserfarenhet av konto-och behörighetshantering i Active Directory
goda kunskaper i svenska i tal och skrift

Det är meriterande om du har
erfarenhet av objekthantering i MS Exchange
arbetslivserfarenhet av behörighetsadministration på ett större företag eller myndighet
erfarenhet av att använda PowerShell script
kunskap om ITILs ramverk & Agila arbetssätt
kunskaper i engelska i tal och skrift


Ansökan

De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Om det inte står något annat i annonsen vill vi att du bifogar ditt CV. Vi har slutat begära in personligt brev eftersom vi inte har med det som del av urvalsunderlaget.
Inom vår IT-organisation är du med och utvecklar Sverige med hjälp av moderna och innovativa lösningar. Vi är mitt i en spännande förändring där vi försöker ta vara på digitaliseringens möjligheter till fullo. Digitaliseringen ställer allt större krav och vi vill därför anpassa oss vad gäller kompetens, arbetssätt och organisation i takt med utvecklingen. Vi har ett helhetsansvar för IT och telekom, en verksamhet som pågår dygnet runt, året om - precis som Sveriges transportsystem.
På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.

Ansök nu