Göteborg: Tekniker till Hedenskogs

Hitta ansökningsinfo om jobbet Tekniker till Hedenskogs i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2022-01-28 // Varaktighet: Heltid

Är du händig och har intresse för att utföra reparation & underhåll? Har du dessutom god servicekänsla? Vi på Platsa har fått möjlighet att rekrytera en depåtekniker till Hedenskogs Tankeri AB. Låter det intressant? Läs mer om rollen och ansök redan idag!

Om Hedenskogs Tankeri AB
Hedenskogs är ett familjeföretag som funnits sedan år 1934 och ligger vid Stora Holm på Hisingen. Verksamheten består av tre delar som utgörs av vägtransporter, ångvärmeanläggning och en tankdisk-station där tankcontainers diskas. Vi är anslutna till Fair Transport (en organisation där man säkerställer att man jobbar under sunda arbetsförhållanden, hög trafiksäkerhet och smarta miljöval). Dessutom läggs stor vikt vid att följa de policys som upprättats i verksamheten inom miljö, trafiksäkerhet och kvalitet. Vi växer och behöver stärka upp verksamheten med en händig depåtekniker som vill bli en del av oss.

Rollen som depåtekniker
Tjänsten som depåtekniker innebär att du kommer ha en varierad arbetsroll och utgöra en viktig "kugge" för att verksamheten ska flyta på så friktionsfritt som möjligt. Du kommer skifta mellan verkstadsarbete, reparationer, servicejobb, truckkörning och kundmottagning. Exempel på mer specificerade arbetsuppgifter:

- Underhåll och lättare reparationer av lastbilar, trailers och truckar
- Service- och underhåll av disk-och ångvärmeanläggning och tankcontainers
- Hjälpa kunder och chaufförer med av- och pålyftning av tankcontainers
- Verkstadsarbete


Tjänstens sysselsättningsgrad är heltid där du arbetar i tvåskift.
Exempel på arbetstider:
Vecka 1 & 2: mån-fre kl. 06-15
Vecka 3 & 4: mån-tors kl. 11-21, fre ledig

Vad erbjuder vi dig?
Vi erbjuder dig en varierad arbetsroll där ingen dag är den andra lik! Vår personal är vår viktigaste resurs och vi uppmuntrar alltid engagemang, driv och vilja att utvecklas. Vi erbjuder våra anställda hälsokontroll, sjukvårdsförsäkring, friskvårdsbidrag och löpande kompetensutveckling.

Vem söker vi?
Vi söker dig som är trygg i dig själv, är van att fatta beslut och har förmågan att se vad som ska göras och prioritera därefter. Du drivs av att hjälpa såväl kollegor som kunder och är tekniskt intresserad. Du tycker om att löpande arbeta med förbättringsarbete och vågar tänka nytt. Vi tror också att du värdesätter att vara en del av en gemenskap där alla hjälps åt, är lyhörda och respekterar varandras olikheter. Även om vi gärna ser att du har erfarenhet från liknande roll, värdesätter vi ditt engagemang, intresse och vilja ännu högre.

Krav

- Erfarenhet som tekniker/mekaniker
- B-körkort
- Truckkort (A + B)
- Flytande svenska i tal och skrift
- Kommunicera på engelska


Meriterande

- Fordonsteknisk (eller annan relevant teknisk utbildning)
- Containertruck C3a
- El-kunskap




Varmt välkommen med din ansökan! Observera att vi arbetar med löpande urval, därför kan tjänsten komma att tillsättas före sista ansökningsdatum.

Sista ansökningsdatum: 2022-02-28

Tillträde: Enligt överenskommelse

Tjänst: Heltid

Ort: Göteborg, Hisingen

I den här rekryteringen har Hedenskogs Tankeri AB valt att samarbeta med Platsa AB och du kommer inledningsvis vara uthyrd konsult. Eventuella frågor hänvisas direkt till ansvarig rekryterare:

Evelina Löfberg, civ. ek, evelina.lofberg@platsa.se, 0733-28 18 60

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Servicetekniker, maskin

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Servicetekniker, maskin.

Servicetekniker

Läs mer Feb 5
Just nu söker vi en servicetekniker för kunds räkning i Göteborg. Har du erfarenhet inom verkstadsarbete kan detta vara jobbet för dig.

I rollen som servicetekniker erbjuds du en tjänst där ingen dag ser den andra lik ut. Dina huvudsakliga uppgifter innebär service, underhåll och reperationer av truckar. Du har en servicebil vilken du åker runt i till olika kunder om dagarna för att lösa både akuta och planerade serviceärenden. Du utgår hemifrån men spenderar även tid på plats i verkstaden i Arendal.

Din profil:
Arbetslivserfarenhet inom mekaniskt arbete
B-körkort
Kunskap inom el, reperationer, felsökning, underhåll & hydraulik

För att trivas i rollen ser vi att du är en framåt person som brinner för ditt arbete, en social och serviceminded person som är van vid kundkontakt och människomöten. Då vissa delar av arbetet sker tillsammans med kollegor är det viktigt att du är en teamplayer som uppskattar att jobba tillsammans för att hitta bra lösningar på olika problem.

Om Truckpoolen AB:
Truckpoolens historia har anor från tidigt 1960- tal då hamnen var den stora arbetsplatsen för truck i Göteborg. Verksamheten har under årens lopp utvecklats och Truckpoolen inriktade sin verksamhet mot fordonsindustrin och dess underleverantörer. Arendalsområdet var en naturlig och strategiskt rätt placering då avstånden till kunderna var korta. Idag jobbar vi dock i hela Göteborg och närliggande kommuner, inklusive Kungsbacka, Mölndal, Kungälv, Lerum, Partille och Ale med flera.Truckpoolens fortlöpande utveckling inom uthyrning av truck i Göteborg gör att vi i dagsläget och i framtiden kan erbjuda våra kunder ett brett utbud av efterfrågade och kundanpassade tjänster. Vår breda maskinpark består idag av ett 170-tal maskiner. Behöver du en truck i Göteborg, kom till oss!

Ansök nu

Servicetekniker mekanik

Läs mer Mar 5
?Din arbetsroll
Som Servicetekniker mekanik erbjuds du en varierande roll med mycket frihet under ansvar. I din arbetsroll kommer du att jobba i våra serviceprojekt inom industriell verksamhet, såsom robotceller, monteringsutrustningar, specialmaskiner etc. Du kommer att utföra alla förekommande uppgifter inom mekanik och maskinmontage samt medverka vid idrifttagningen av automationsutrustning. Du kommer jobba i projekt av både större och mindre karaktär, där du utför arbetet själv eller tillsammans med ditt team. Tillsammans med dina kollegor kommer du också få ta hand om supportärenden där våra kunder behöver service i form av avhjälpande, förebyggande eller förbättrande underhåll.
Du utgår ifrån våra lokaler i Göteborg, men åker kontinuerligt ut på besök hos våra kunder. Våra kunder är både stora och små företag inom flera olika branscher, där flera är världsledande inom sitt område. Du arbetar i nära samarbete med dina kollegor där du ingår i ett team om ca 6 personer i Göteborg.
Vem är du?
Du har teknisk utbildning och några års yrkeserfarenhet från industribranschen.
Du har erfarenhet från automation inom industrin.
Om du har erfarenhet från bearbetning, robot, materialhantering och CAD-konstruktion är det meriterande



Vidare söker vi dig som har ett stort tekniskt intresse och en nyfikenhet kring att lära dig mer. Du är ansvarstagande och strukturerad i ditt arbetssätt samt duktig på att interagera, strukturera och synka ditt arbete tillsammans med andra på avdelningen. Vidare ser vi gärna att du har ett positivt synsätt samt lätt för att samarbeta och kommunicera.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet och vi hanterar ansökningarna löpande
Vi erbjuder
Med passion för automation kan vi erbjuda dig både utmanande arbetsuppgifter och stora utvecklingsmöjligheter. Genom vår egen utbildningsenhet EA Academy finns det dessutom möjligheter att utbildas av våra främsta experter inom varje område.
Utöver detta är vi måna om att sätta människan i fokus där hälsa, friskvård och en god gemenskap är viktiga byggstenar.
Om Elektroautomatik och Mobile Robotics
Elektroautomatik med affärsområdet Mobile Robotics är en ledande leverantör av kundspecifika automationslösningar baserade på självkörande truckar, dvs. automated guided vehicle (AGV) och autonomous mobile robots (AMR). Vi tar fram kompletta lösningar där vi inkluderar styrning, fixturering samt robotiserad på- och avlastning för både monteringsapplikationer och produktionsnära logistikapplikationer. Vid behov kan kundens AGV-system skräddarsys och levereras med en rad olika navigeringsmetoder.
Elektroautomatik är Sveriges största automationsintegratör. Vi är en helhetsleverantör inom automation och har stor kompetens inom samtliga områden – från idé till slutgiltig produktion. Elektroautomatiks är indelade i följande affärsområden:
Elektroautomatik Automation
Elektroautomatik Consultant
Elektroautomatik Mobile Robotics
Elektroautomatik Machine
Elektroautomatik Service
Elektroautomatik Academy

Vårt mål är att effektivisera och kvalitetssäkra kundernas produktion och logistik genom smarta automationslösningar. Vi har hög kompetens och är ett engagerat lag som levererar.
Information om tjänsten
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Plats: Skövde
Arbetstid: Dagtid
Lön: Enligt överenskommelse

Ansök nu

Resande servicetekniker till Kompressorteknik ML AB

Läs mer Apr 9
Om Bravura:

Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss – som konsult eller rekryterad.

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Kompressorteknik ML AB.

Om företaget:

Kompressorteknik ML AB grundades 2009 och har sitt säte i Ludvika, Dalarna och dotterbolag i Finland och Danmark. Deras kärnverksamhet är service och försäljning av bland annat kolvkompressorer för bryggeri, biogas och processindustri samt skruvkompressorer för industri. De ägs av Instalco och är idag 14 anställda i Sverige, samt 15 anställda utanför Sverige.

Kompressorteknik ML AB växer och letar nu efter en ny servicetekniker i södra Sverige. Du fokuserar främst på kunder i Smålandsregionen men har hela Skandinavien som arbetsfält. I tjänsten utgår du hemifrån och det uppskattas omkring 150–200 övernattningar per år.



Arbetsuppgifter:

I rollen som servicetekniker utför du underhåll, reparationer, installationer och tekniskt stöd till Kompressortekniks kunder. Service och reparationer av kompressorer, tankstationer för CNG, biogasanläggningar, pumpar och fläktar. Uppdragens längd och karaktär varierar en hel del vilket gör arbetet till allt annat än enformigt. Efter ett uppdrag, slutför och rapporterar du utfört arbete direkt till koordinatorn. Du för en nära dialog med Kompressortekniks kunder och leverantörer. Du har ansvar för att tilldelade jobb utförs enligt instruktioner och samarbetar med kundansvarig och koordinator. Uppdragen utförs både på egen hand och i samarbete med andra servicetekniker beroende på uppdragets storlek. Du ansvarar för att bidra till en sund och säker arbetsmiljö, arbeten inom ATEX zon förkommer nästan dagligen.

• Service, installationer och reparationer
• Ansvar för en säker arbetsmiljö, arbete inom ATEX Zon
• Samarbete med kundansvarig, koordinator, COO och andra servicetekniker

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Arbetserfarenhet av service och underhåll, exempelvis som fordonsmekaniker, drift eller industriellt underhåll
• Goda kunskaper i MS Office
• B-körkort
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift

Som person tar du ansvar för dina arbetsuppgifter och har förmågan att strukturera och prioritera rätt saker. Vidare är du noggrann och förstår vikten av ordning där du är uppmärksam på detaljer och lämnar inget ogjort. Därtill är du självgående och duktig på att driva ditt arbete framåt på egen hand. Eftersom du har daglig kontakt med kunder och kollegor trivs du med att arbeta i en social miljö där du har en god kommunikativ förmåga.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Jönköping
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Tungtekniker till Tunga Lyft i Göteborg

Läs mer Apr 9
Vår erfarenhet – din trygghet

Tunga Lyft finns idag i Göteborg, Malmö, Stockholm och Linköping samt Karlstad och Luleå med ca 70 medarbetare. Omsättning ca 140 milj/år. Tunga Lyft har inriktat in sig på att flytta stora tunga besvärliga konstruktioner både ute och inomhus. Våra kunder kan vara allt från stora börsbolag och myndigheter till mindre lokala företag. Tunga Lyft jobbar inom alla typer av verksamheter och industrier.

Till Göteborgsområdet söker Tunga Lyft Tungtekniker inom Tunggodshantering.

Som Tungtekniker arbetar du med allt inom tunghantering, brolanseringar, huslyft, maskinflyttar, rulltrappor och lyft av stora konstruktioner m.m.

I arbetet förekommer obekväm arbetstid samt resor inom och utom Sveriges gränser. Tjänsten tillhör Göteborgs turordningsområde. Du måste kunna arbeta där uppdragen skall utföras.

Lön enligt Byggnads kollektivavtal.

Vem är du?

Tunga Lyft söker dig som har dokumenterad erfarenhet av arbete med lyft av tunga konstruktioner inom bygg eller industribranschen alternativt liknande arbeten.

Vana vid verkstadsarbeten.

Du är ansvarstagande, driftig och engagerad.

Du kan både utföra ett självständigt arbete samt arbeta i team.

Flexibel när det kommer till arbetstider och pratar flytande svenska samt förstår engelska.

B-körkort är ett krav.

Meriterande:

Körkort BE

Säkra Lyft

Travers/Truck

Skylift

Grundläggande svets-/hydraulikkunskaper

Heta Arbeten

Fallksyddsutbildning

Första Hjälpen/HLR

Hjullastare

Ansökan

I denna rekrytering samarbetar Tunga Lyft med FMR Rekrytering.

För frågor kring tjänsten kontakta rekryteringskonsult Krister Eliasson på 0707-899606. Intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan!

Välkommen!

Ansök nu

Field Service Commissioning Engineer

Läs mer Mar 8
Är du redo för nästa steg i din karriär och fascineras av felsökning, funktionskontroll och modifiering? Vi söker dig som vill vara en del av ett tekniskt bolag som är ledande inom tillverkningsindustrin. Varmt välkommen med din ansökan redan idag - vi tillämpar löpande urval!

OM TJÄNSTEN:

Vi på Friday söker nu en driven person som är redo att ta nästa steg i sin karriär och vill fortsätta att utveckla sina kunskaper och kompetenser. I rollen som Servicetekniker kommer du genomföra enklare modifieringar av befintliga robotprogram och hålla informativa utbildningar inom ditt kunskapsområde. Du förväntas också kommunicera på en professionell teknisk nivå och utföra garantiarbeten direkt hos kund. Dessutom spelar du en viktig roll när det gäller att marknadsföra deras produkter och tjänster ute hos slutkunder.

Ansvaret omfattar även att följa upp och utveckla KUKA Nordic kvalitetssystem samt att noggrant planera och avsluta alla arbeten enligt den rapportering som arbetet kräver. Vid behov hjälper du även till inom ditt kompetensområde med andra uppgifter inom Customer Service.

Exempel på arbetsuppgifter:
Delta vid idrifttagning av robotar och dess tillhörande system
Att utföra systematisk felsökning på robotsystem och utföra reparation hos kund
Genomföra funktionskontroll efter felsökning/garantiarbete

OM KUNDFÖRETAGET: 

KUKA är en internationellt verksam automationskoncern med huvudkontor i Augsburg. Idag är dem en av världens ledande leverantörer av intelligenta automationslösningar och består av ca 15 000 dedikerade medarbetare. Oavsett om det handlar om robotteknik, automation, logistik eller elektronik – så jobbar Kuka mot ett mål: att ge deras kunder ett avgörande försprång.

KUKA strävar efter att leverera spjutspetsteknik som driver fram innovation inom områden som Automotive, Electronics, Metal & Plastic, Consumer Goods, E-Commerce/Retail och Healthcare. 

VI SÖKER DIG SOM:
Har eftergymnasial utbildning inom automation, mekatronik, elektroteknik alternativt motsvarande erfarenhet/utbildningbakgrund
Har möjlighet att resa inom arbetet
Talar och skriver flytande svenska samt engelska, då båda språken används i det dagliga arbetet internt såväl som externt


Vidare kommer stor vikt läggas vid personlig lämplighet. Utöver din höga tekniska förmåga tror vi att du är nyfiken och noggrann, där du trivs i en roll med många bollar i luften. Du är orädd med har ett starkt driv och siktar hela tiden framåt. För att samarbetet med övriga kollegor ska underlättas ser vi gärna att du har en hög grad av samarbets- och serviceförmåga.

OM ANSTÄLLNINGEN:

Detta är en direktrekrytering vilket innebär att Friday ansvarar för hela rekryteringsprocessen, men att du blir direkt anställd hos KUKA Nordics. 

ÖVRIG INFO: 
Omfattning: Heltid
Start: Omgående
Placering: Göteborg
Rekryteringsansvarig: Sanja Velimirovic
Lön: Marknadsmässig


Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

OM FRIDAY: 

Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.

Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag!

Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. 

Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Platsa AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Platsa AB .

Inhouse Sales Burckhardt Compression AB

Innesäljare
Läs mer Apr 10
Are you a communicative relationship builder who is passionate about being in a coordinating and supporting role? Do you also have a technical interest? We atBurckhardt Compression Sweden AB are expanding and need to strengthen our team with an inside sales representative for our office in Landvetter. Read more about the position and who we are looking for!
Inside Sales RepresentativeIn the role of inside sales representative, you will be part of the service department, providing support to our field sales representatives and customers. You will be responsible for tasks such as following up and preparing quotations, contacting customers for recurring service, and continuously assessing and addressing our customers' needs, progressing them to the next stage. Your primary tools will be phone and email, with some meetings conducted via Teams.Your daily tasks will revolve around our CRM system, Microsoft Dynamics, where you'll manage customer interactions.This role will entail an even distribution of responsibilities between supporting the Swedish entity and Global Marine, where the primary distinction lies in the follow-up procedures for global accounts.Comfort with English is essential as it's the corporate language within our international organization. This position is based at our Landvetter office, with working hours from 08:00 to 17:00, offering some flexibility by agreement.
What do we offer you?Joining us means becoming part of a growing company that's constantly evolving. With us,you will havethe opportunity to enter a new industry and receive the support needed to succeed in your role.As a new employee, we offer an introductory program with a tailored training package based on your experience. We promote competence development, and as a global company, there are ample opportunities for the right person.We offer collective agreements for our employees.
Who are we looking for?We are looking for someone who is self-confident, enjoys a coordinating role with many points of contact. As a person, you are trustworthy and have the ability to build long-term business relationships. You are proactive and are willing to contribute your own thoughts and ideas to further improve our processes.While a technical background is preferred, what matters most is your willingness to learn about our products and industry. Excellent communication skills in both Swedish and English are essential, as is the ability to manage multiple tasks efficiently, especially during busy periods. You should enjoy working within a team environment towards common objectives.
Burckhardt CompressionBurckhardt Compression creates leading compression solutions for a sustainable energy future and the long-term success of its customers. The Group is the only global manufacturer that covers a full range of reciprocating compressor technologies and services. Since 1844, its passionate, customer-oriented and solution-driven workforce has set the benchmark in the gas compression industry.
Requirements
Experience as an inside sales representative or similar within B2B
Fluent Swedish and English in speech and writing

Merits
Experience working in CRM/ERP systems
Experience as a technical inside sales representative (preferably compressors)
Other languages that are advantageous: German, Danish, Norwegian, or Finnish


We look forward to receiving your application!
Deadline for applications: 2024-05-15Starting: According to agreementEmployment rate: Full-timeWorking hours:Monday to Friday from kl: 08:00 to 17:00Location: Landvetter
Platsa is responsible for the recruitment of this position. In case of employment, you will be directly employed by our client. Any questions should be directed to the responsible recruiter:
Evelina Löfberg, evelina.lofberg@platsa.se, +46 733-28 18 60

Ansök nu

Rekryteringsassistent Platsa

Rekryterare/Rekryteringskonsult
Läs mer Mar 1
Nu finns en fantastisk möjlighet för dig som vill utvecklas och växa inom rekrytering! Kanske vill du ta klivet in i rekryteringsvärlden, eller är det dags för nästa steg? Oavsett vilket så söker vi dig med rätt engagemang, vilja och passion för att skapa fantastiska möjligheter för såväl kunder som kandidater. Platsa är en liten byrå med stor passion, där du har möjlighet att vara med och påverka vår fortsatta utveckling framåt. Magiskt! Läs vidare för mer information kring rollen.

Rekryteringsassistent

Som rekryteringsassistent kommer du ha en mångsidig roll där du stöttar i hela rekryteringsprocessen. Du kommer ha en kombinerad roll där du bland annat kommer vara en viktig del i att säkerställa en bra kandidatupplevelse, detta genom återkoppling, avstämning och uppföljning med våra kandidater som är aktuella i olika processer. Du kommer genomföra telefonavstämningar, boka in intervjuer och search via LinkedIn. Du kommer också stötta upp och ha en viktig roll i att skapa nya kundrelationer genom uppsökande mötesbokning via telefon. Tjänsten är initialt deltid, 40-60 %, med möjlighet till heltid inom kort. Sammanfattningsvis innebär tjänsten:

- Telefonavstämning och uppföljning med kandidater

- Boka in intervjuer med kandidater

- Search via LinkedIn

- Upprätthålla en bra kandidatupplevelse

- Nykundsbearbetning



Vad erbjuder vi dig?

Vi erbjuder dig en fri och varierad arbetsplats hos oss som personlig rekryteringsbyrå med högt engagemang. Vi är kunskapsdrivna, tar snabba beslut och har höga ambitioner. Vi är måna om att ge dig bra förutsättningar för att du ska lyckas i din nya roll. Utöver kontinuerlig internutbildning kommer du därför få vägledning av en erfaren rekryterare som agerar både mentorer och bollplank för dig. Trivsel, engagemang och eget ansvar genomsyrar allt i vårt arbete. Förutom fast lön erbjuder vi ekonomiska incitament utifrån resultat, friskvårdsbidrag och ett mycket trivsamt kontor i Sisjön. Jobbar du ännu bättre hemifrån finns den möjligheten också. I ett lite längre perspektiv skulle vi bli mycket glada om du utvecklas till en självgående rekryterare med eget kundansvar.

Vem söker vi?

Vi söker dig som passionerad och engagerad person som redan ser sin framtid inom rekrytering och bemanning. Du är resultatinriktad och trivs i en intensiv och dynamisk miljö där nya idéer välkomnas och implementeras snabbt. Du har en mycket god kommunikationsförmåga och trivs i sociala sammanhang. Även om vi ser det som meriterande om du har tidigare erfarenhet inom rekryteringsbranschen, är det framför allt din potential och dina personliga egenskaper som kommer vara avgörande för oss.

Platsa. Komplett rekryteringsbyrå
Platsa är en auktoriserad och ägardriven rekryteringsbyrå som genom kunskap, engagemang och en kvalitetssäkrad rekryteringsprocess rekryterar kompetens till de flesta branscher. För att bibehålla den höga kvaliteten i vårt arbete behöver vi förstärka vårt team med någon som delar vår passion för människor, rekrytering och långsiktiga affärsrelationer.

Krav

- Brinnande intresse för rekrytering

- Social och affärsdriven personlighet

- God kommunikationsförmåga i svenska

- Förmåga att arbeta självständigt

Meriterande

- Erfarenhet inom rekrytering, talent acquisition etc.

- Kunskap om sociala medier

- Erfarenhet inom mötesbokning

- Erfarenhet av försäljning



Varmt välkommen med din ansökan! Observera att vi arbetar med löpande urval, vilken innebär att tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum

Sista ansökningsdatum: 2024-04-30

Tillträde: Enligt överenskommelse

Tjänst: Deltid

Ort: Göteborg

Eventuella frågor hänvisas direkt till ansvarig rekryterare:

Evelina Löfberg, civ. ek, evelina.lofberg@platsa.se, 0733-28 18 60

Ansök nu

Industrilackerare All Coating AB

Industrilackerare
Läs mer Nov 2
Har du flerårig erfarenhet som industrilackerare och känner att det är dags för en ny möjlighet? Trivs du dessutom i ett mindre bolag där vi tillsammans når gemensamma mål? Vi på All Coating Industrilackeringar AB växer och behöver stärka upp med en erfaren industrilackerare som vill fortsätta resan tillsammans med oss. Läs mer om tjänsten och vem vi söker!

All Coating AB
Familjeföretaget All Coating Industrilackeringar AB grundades år 1986 av Thore Berntsson tillsammans med sönerna Peter och Bo-Anders. Målsättningen var att skapa den bästa och heltäckande legolackeringen i Göteborgsregionen. Vi är ett serviceinriktat företag som lägget stor vikt vid att kunna erbjuda kundanpassade lösningar, korta ledtider och hög kvalitet oavsett om det är större industrier eller mindre företag. Med gedigen erfarenhet inom olika ytbehandlingsmetoder erbjuder vi en rad olika tjänster inom framför allt våt- och pulverlackering. Vi lackerar med den senaste tekniken och har stor flexibilitet när det gäller att lackera både manuellt och i vår automatbox. Vi fortsätter vår resa framåt och behöver nu förstärka verksamheten med en industrilackerare, kanske är det dig vi söker?

Industrilackerare
I rollen som industrilackerare hos oss kommer du ha en varierad tjänst där du främst kommer jobba med elektrostatisk och vanlig våtlack. Du kommer också jobba en del med pulverlackering, truckkörning och godshantering. Tjänstens sysselsättningsgrad är heltid och arbetstider måndag-fredag kl. 07:00-16:00.

Vad erbjuder vi dig?
Vi erbjuder dig en varierad tjänst med möjlighet att växa och utvecklas internt inom företaget. Vi stöttar dig under resans gång och ser till att du får rätt förutsättningar för att kunna göra ditt yttersta tillsammans med oss. Vi erbjuder också friskvårdsbidrag.

Vem söker vi?
Vi söker dig med några års erfarenhet inom industrilackering och som söker en möjlighet att fortsätta utvecklas tillsammans med ett bolag som vill framåt. För att trivas hos oss är du lojal, har social kompetens och känner ansvarskänsla för det du tar dig för. Vi ser gärna att du har ett genuint tekniskt intresse och att ordning och reda är något som faller sig naturligt för dig. Du är en "doer" och tar tag i det som behöver göras och har förmågan att se vad som behöver prioriteras. Du är en person som ställer upp när det behövs och tar emot hjälp vid behov. För dig är det viktigt att man jobbar tillsammans som ett lag och hjälps åt för att nå bästa möjliga resultat.

Kvalifikationer
Flerårig erfarenhet som industrilackerare
Flytande svenska i tal och skrift

Meriterande
B-körkort
Truckkort A + B

Varmt välkommen med din ansökan! Observera att vi jobbar med löpande urval vilket innebär att tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum.
Sista ansökningsdatum: 2023-12-15

Tillträde: Enligt överenskommelse

Tjänst: Heltid, måndag-fredag kl 07:00-16:00

Ort: Göteborg

Varmt välkommen med din ansökan! Platsa ansvarar för rekryteringen av denna tjänst. Vid en anställning blir du anställd direkt av vår kund. Eventuella frågor hänvisas direkt till ansvarig rekryterare:

Evelina Löfberg, civ. ek, evelina.lofberg@platsa.se, 0733-28 18 60

Ansök nu

Backoffice UK Portservice AB

Backofficepersonal
Läs mer Feb 28
Är du en nyfiken och initiativtagande person som trivs i en föränderlig miljö? Har du dessutom erfarenhet inom Backoffice och söker en möjlighet där du kan vara med och påverka din arbetsroll på riktigt? Vi på UK Portservice växer och behöver förstärka organisationen med en person som stöttar upp verksamheten administrativt. Låter det intressant? Läs mer om tjänsten och vem vi söker!

UK Portservice AB
UK Portservice har sedan starten år 1997 expanderat och har två framgångsrika avdelningar i Borås och Göteborg med totalt 20 medarbetare. Med syfte att erbjuda kunden helhetslösningar fungerar vi som en komplett partner inom portar. Vår vision är att skapa långsiktiga relationer för framtiden genom att utveckla samarbetet med olika leverantörer för att kunna möta de högra krav våra kunder ställer på oss avseende funktion, kvalité och miljö. För att främja trivsel, samhörighet och vänskap över tid i organisationen arbetar vi aktivt med våra kärnvärden som syftar till att fungera som en guide i hur vi behandlar varandra.

Våra kärnvärden är ryggraden i vår verksamhet där vi aktivt arbetar för ett öppet klimat som stärker respekten både inom vår organisation med också ut mot kund. Det är med vårt engagemang, nyfikenhet, lyhördhet och intresse som vi vill driva bolaget framåt i en positiv anda där vi också tar hand om och värnar om varandra. Vi ser till att aktivt jobba smart, där vi löpande ser till att utvärdera våra tillvägagångssätt. Vårt mål är inte att bli störst- men bäst! För att trivas hos oss är det viktigt med en samsyn och vilja att fortsätta upprätthålla dessa grundstenar tillsammans med oss.

Backoffice
I rollen som Backoffice kommer du ha en verksamhetsnära och varierad tjänst med fokus att stötta upp verksamheten så det fortlöper så friktionsfritt som möjligt ur ett administrativt perspektiv. Du kommer bland annat arbeta med att löpande se över och förbättra befintliga processer och rutiner, administrera vår fordonspark, upprätta underhållsdokumentation, beställa arbetskläder/skyddsutrustning, inköp av förbrukningsvaror och viss offerthantering. Du kommer fungera som en supportfunktion för vår personal och hjälpa till att boka in utbildningar, ta hand om it- och telefonärenden och hålla dig uppdaterad kring aktuella bestämmelser för vår bransch. Vi ser gärna att du har intresse och lite kunskap kring sociala medier och kan hjälpa oss i resan att bli mer synliga digitalt.

Vad erbjuder vi dig?
Vi erbjuder dig en varierad tjänst med möjlighet att själv vara med och forma och utveckla din arbetsroll utifrån din kompetens och intresse. Hos oss blir du en del av ett inkluderande bolag som tar hand om varandra och aktivt arbetar med våra kärnvärden. Vi tycker om att hitta på aktiviteter tillsammans och försöker få till några tillfällen per år. Vi har kollektivavtal, erbjuder friskvårdsbidrag och företagshälsovård.

Vem söker vi?
Vi söker dig som är genuint nyfiken med en vilja och engagemang att bli en del av en verksamhet där du kan vara med och påverka på riktigt. Här tänker vi bortom fyrkantiga arbetsbeskrivningar och ser till det faktiska behovet. Du är en idérik och initiativtagande person som är trygg i dig själv och som vågar ifrågasätta befintliga rutiner. Du motiveras av att vara i en dynamisk miljö och att hela tiden våga utmana dig själv och ditt arbetssätt men också våga stanna upp och landa och inte förändra för förändringens skull. Du lägger stor vikt vid att arbeta på ett strukturerat och noggrant sätt och har lätt för att skifta fokus. Självklart ser vi det som en fördel om du har erfarenhet från en liknande roll inom byggbranschen, men det är du som person som är viktigast för oss!

Krav

- Erfarenhet från liknande roll
- Microsoft Office-paketet
- Flytande svenska och engelska i tal och skrift


Meriterande

- Några års erfarenhet från liknande roll inom byggbranschen
- Erfarenhet inom sociala medier/marknadsföring
- Erfarenhet inom regelverk


Varmt välkommen med din ansökan! Observera att vi arbetar med löpande urval vilket kan innebära att tjänsten blir tillsatt före sista ansökningsdatum.

Sista ansökningsdatum: 2024-03-15

Tillträde: Enligt överenskommelse

Tjänst: Heltid, mån-fredag

Ort: Göteborg

Platsa ansvarar för rekryteringen av denna tjänst. Vid en anställning blir du anställd direkt av vår kund. Eventuella frågor hänvisas direkt till ansvarig rekryterare:

Evelina Löfberg, civ. ek, evelina.lofberg@platsa.se, 0733-28 18 60

Ansök nu

Resande servicetekniker Intergate AB

Installationstekniker
Läs mer Feb 13
Är du en handlingskraftig person som drivs av teknisk problemlösning och att bygga långsiktiga kundrelationer? Har du dessutom praktisk erfarenhet inom el, mekanik och/eller hydraulik? Vi på Intergate fortsätter vår förändringsresa framåt och söker dig som vill bli en viktig nyckelspelare hos oss och ansluta dig till vårt serviceteam i Göteborg. Läs mer om tjänsten och vem vi söker!

Servicetekniker
I rollen som servicetekniker kommer du att utgå hemifrån med servicebil och åka ut till våra kunder där du kommer genomföra installationer, service och underhåll på våra produkter. Du kommer bland annat att arbeta med våra säkerhetsprodukter så som vägbommar, säkerhetsslussar och speedgates. Du kommer ha en konsultativ roll där du vägleder våra kunder med teknisk support och ser till att hitta rätt lösning som möter deras behov. I huvudsak kommer du utföra uppdrag i Göteborg med omnejd, men innebär också resor med övernattningar.

Vad erbjuder vi dig?
Vi erbjuder dig ett varierat arbete med frihet under ansvar och möjlighet att vara med och planera dina arbetsveckor. Vi erbjuder kontinuerlig kompetensutveckling, friskvårdsbidrag och servicebil.

Vem söker vi?
Vi söker dig som är trygg i dig själv, är kommunikativ och handlingskraftig. Du motiveras av en roll med teknisk problemlösning och kundrelationer i fokus. Som person har du lätt att gå från ord till handling och värdesätter att arbeta och planera arbetet på ett strukturerat sätt. Du är flexibel och har lätt att ställa om och skifta fokus när arbetet kräver det. Vi tror också att du är en lagspelare som ser värdet i att arbeta tillsammans och hjälpa varandra för att nå våra gemensamma mål på bästa sätt.

Intergate AB
Intergate AB är på en utvecklingsresa full av möjligheter! En resa där engagerade och passionerade medarbetare är med och förändrar branschen, utvecklar verksamheten och omdefinierar framtidens säkerhetslösningar. Innovation och hållbarhet är kärnan i vårt arbete. Vi säljer och levererar toppmoderna automatiserade säkerhetslösningar inom fordon och persontrafik till högprofilskunder. Med flera tusen installationer av allt från vägbommar i parkeringshus till passagesystem i Kärnkraftverk vet vi vad som krävs för att skapa unika och kundanpassade lösningar för specifika behov. Vårt huvudkontor med nya, fräscha kontorsytor finns i Stenungsund utanför Göteborg.

Intergate AB ägs av Indutrade som är ett börsnoterat svenskt företag.
Indutrade är en långsiktig ägare som har för avsikt att äga, utveckla och förvalta sina bolag. Koncernen består idag av över 200 dotterbolag med ca 7300 anställda i 32 länder och i sex världsdelar.

Krav

- Erfarenhet som tekniker från liknande bransch

- Erfarenhet inom el/mekanik/hydraulik

- Flytande svenska och engelska i tal och skrift

- B-körkort

Varmt välkommen med din ansökan! Observera att vi arbetar med löpande urval, vilken innebär att tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum.

Sista ansökningsdatum: 2024-03-05

Tillträde: Enligt överenskommelse

Tjänst: Heltid

Ort: Göteborg

Platsa ansvarar för rekryteringen av denna tjänst. Vid en anställning blir du anställd direkt av vår kund. Eventuella frågor hänvisas direkt till ansvarig rekryterare:

Evelina Löfberg, civ. ek, evelina.lofberg@platsa.se, 0733-28 18 60

Ansök nu

Servicetekniker Intergate AB

Installationstekniker
Läs mer Feb 28
Är du en handlingskraftig person som drivs av teknisk problemlösning och att bygga långsiktiga kundrelationer? Har du dessutom praktisk erfarenhet inom el, mekanik och/eller hydraulik? Vi på Intergate fortsätter vår förändringsresa framåt och söker dig som vill bli en viktig nyckelspelare hos oss och ansluta dig till vårt serviceteam i Göteborg. Läs mer om tjänsten och vem vi söker!

Servicetekniker
I rollen som servicetekniker kommer du att utgå hemifrån med servicebil och åka ut till våra kunder där du kommer genomföra installationer, service och underhåll på våra produkter. Du kommer bland annat att arbeta med våra säkerhetsprodukter så som vägbommar, säkerhetsslussar och speedgates. Du kommer ha en konsultativ roll där du vägleder våra kunder med teknisk support och ser till att hitta rätt lösning som möter deras behov. Du kommer i huvudsak utföra uppdrag i Göteborg med omnejd, men tjänsten innebär också resor med ca 2-6 övernattningar per månad.

Vad erbjuder vi dig?
Vi erbjuder dig ett varierat arbete med frihet under ansvar och möjlighet att vara med och planera dina arbetsveckor. Vi erbjuder kontinuerlig kompetensutveckling, friskvårdsbidrag och servicebil.

Vem söker vi?
Vi söker dig som är trygg i dig själv, är kommunikativ och handlingskraftig. Du motiveras av en roll med teknisk problemlösning och kundrelationer i fokus. Som person har du lätt att gå från ord till handling och värdesätter att arbeta och planera arbetet på ett strukturerat sätt. Du är flexibel och har lätt att ställa om och skifta fokus när arbetet kräver det. Vi tror också att du är en lagspelare som ser värdet i att arbeta tillsammans och hjälpa varandra för att nå våra gemensamma mål på bästa sätt.

Intergate AB
Intergate AB är på en utvecklingsresa full av möjligheter! En resa där engagerade och passionerade medarbetare är med och förändrar branschen, utvecklar verksamheten och omdefinierar framtidens säkerhetslösningar. Innovation och hållbarhet är kärnan i vårt arbete. Vi säljer och levererar toppmoderna automatiserade säkerhetslösningar inom fordon och persontrafik till högprofilskunder. Med flera tusen installationer av allt från vägbommar i parkeringshus till passagesystem i Kärnkraftverk vet vi vad som krävs för att skapa unika och kundanpassade lösningar för specifika behov. Vårt huvudkontor med nya, fräscha kontorsytor finns i Stenungsund utanför Göteborg.

Intergate AB ägs av Indutrade som är ett börsnoterat svenskt företag.
Indutrade är en långsiktig ägare som har för avsikt att äga, utveckla och förvalta sina bolag. Koncernen består idag av över 200 dotterbolag med ca 7300 anställda i 32 länder och i sex världsdelar.

Krav

- Erfarenhet som tekniker från liknande bransch

- Erfarenhet inom el/mekanik/hydraulik

- Flytande svenska och engelska i tal och skrift

- B-körkort

Varmt välkommen med din ansökan! Observera att vi arbetar med löpande urval, vilken innebär att tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum.

Sista ansökningsdatum: 2024-03-05

Tillträde: Enligt överenskommelse

Tjänst: Heltid

Ort: Göteborg

Platsa ansvarar för rekryteringen av denna tjänst. Vid en anställning blir du anställd direkt av vår kund. Eventuella frågor hänvisas direkt till ansvarig rekryterare:

Evelina Löfberg, civ. ek, evelina.lofberg@platsa.se, 0733-28 18 60

Ansök nu