Göteborg: Personalplanerare till Samordnad Bemanningsplanering, Region Väst semvik

Hitta ansökningsinfo om jobbet Personalplanerare till Samordnad Bemanningsplanering, Region Väst semvik i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2022-02-17 // Varaktighet: Heltid

Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu nya medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter.

ARBETSUPPGIFTER
Inom bemanningsplaneringen kommer du vara en del av en grupp med 18 personalplanerare som är placerade på regionkontoret i centrala Göteborg. Vi arbetar med kort- och långsiktig bemanningsplanering för kärnverksamheten inom hela Region Väst som består av 10 anstalter och 4 häkten.

Vi söker nu semestervikarier till bemanningsenheten. Du kommer att ges tillfälle att vara med och fortsätta bygga upp vår enhet och utveckla arbetssättet tillsammans med kärnverksamheterna. Du kommer att vara en del av en växande sektion med möjlighet till fortsatt utveckling inom personalplanering och bemanning.

Som personalplanerare kommer du genom daglig kontakt med kärnverksamheten planera bemanningen på ett kvalitetssäkert och effektivt sätt. Planeringen kommer utgå från lagar, rutiner och kollektivavtal. Du kommer att lösa kort och långsiktiga vakanser samt proaktivt arbeta för att nå uppsatta mål. I rollen ingår även semesterplanering och utbildningsplanering samt mycket samarbete med våra chefer runt om i regionen för att på bästa sätt bemanna verksamheterna över året.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som samarbetar bra med andra människor och lyssnar, kommunicerar och löser problem på ett smidigt och konstruktivt sätt. Du har intresse av att vilja hjälpa dina kollegor att leverera lösningar och stötta upp där du behövs.

Du arbetar strukturerat genom att planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du är noga med deadlines och sätter upp och håller tidsramar. Under en arbetsdag kan mycket förändras och du har därför lätt för att anpassa sig till ändrade omständigheter. Du kanske till och med uppskattar en flexibilitet i din vardag och ser möjligheterna i förändringar.

I rollen är det viktigt att kunna göra korrekta avvägningar och prioriteringar trots tidsbrist. Inom vår bemanningsplanering händer det ofta mycket på en gång vilket gör att du behöver behålla lugnet och fokusera på rätt saker trots att stressade eller pressade situationer kan uppstå.

För oss är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen samt tron på människans vilja och förmåga att utvecklas. Du är även medveten om och har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Vidare förväntas du med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav:
• Gymnasieexamen
• Erfarenhet från personal- och bemanningsplanering
• Erfarenhet av personal- och bemanningssystem
• Kunskap om lagar och avtal (arbetsrätt, arbetstidsregler, policys etcetera)
• Mycket god datorvana
• Förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska

Meriterande:
• Arbetslivserfarenhet från Kriminalvården
• Erfarenhet av Heroma
• Eftergymnasial utbildning inom arbetsrätt eller personalvetenskap
• Erfarenhet av statliga kollektivavtal


ÖVRIGT
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets-och sekretessmedvetande. Säkerhetskontroll kommer att föregå beslut om anställning. Denna befattning är placerad i säkerhetsklass och säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas.

I denna rekrytering kan löpande urval komma att tillämpas vilket innebär att intervjuer kan påbörjas under ansökningstid.

Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald.

För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Vi tar inte emot ansökningar i pappersform eller per e-post.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Personaladministratör/Personalassistent

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Personaladministratör/Personalassistent.

Administrativ koordinator

Läs mer Apr 8
AI Högskolan är en nyskapande yrkeshögskola dedikerad till att forma framtidens experter inom artificiell intelligens. Vår institution är designad för att vara mer än bara en läroanstalt; den är en katalysator för innovation och expertis inom AI.
Som en banbrytande institution inom AI-utbildning, är AI Högskolan på en spännande resa mot att bli en central aktör i teknikvärlden. Vår målsättning är att skapa en unik lärmiljö där studenter inte bara får akademisk kunskap, utan också praktiska färdigheter som är direkt applicerbara i arbetslivet. Vi söker nu engagerade och proaktiva individer som vill vara med och forma framtidens AI-experter. Som en del av AI Högskolans team kommer du att ha en nyckelroll i att utveckla och genomföra innovativa utbildningsprogram, samt att vara en viktig länk mellan studenter, industri och akademisk värld.
Vi behöver dig som är som är proaktiv, detaljorienterad och som inte är rädd för att ta egna initiativ.Rollen innefattar ett stort administrativt ansvar och ett ständigt pågående arbete med återkoppling och uppföljning. Därmed är struktur och dokumentation av yttersta värde.
Vi söker dig som kan:
Sköta och koordinera ansökningsprocessen för yrkeshögskoleutbildningar.
Hantera administrationen kring övertagande av nya skolenheter.
Förbereda och skicka in ansökningar för att bedriva nya utbildningar i samarbete med vårt team.
Underhålla och utveckla relationer med relevanta myndigheter och intressenter.
Samarbeta nära med andra avdelningar för att säkerställa en smidig och effektiv process.

Vi ser gärna att du:
Har gedigen erfarenhet av administrativt arbete, gärna inom utbildningssektorn eller liknande områden.
Besitter stark organisatorisk förmåga och är van vid att hantera komplexa administrativa processer.
Har utmärkta kommunikativa färdigheter och kan uttrycka dig väl i både tal och skrift,på både svenska och engelska.
Är proaktiv, noggrann och bådekan arbeta självständigt samt i team.
Har förståelse för och intresse av utbildningssektorns dynamik och utmaningar.



Vi prioriterar personlighet framför enbart utbildning och erfarenhet. Vi ser varje medarbetare som en del av vår arbetsfamilj och tror på att bygga starka relationer. Hos oss är arbetsklimatet lika viktigt som kompetensen – vi strävar efter en rolig och trivsam arbetsplats där varje individ känner sig värderad.
Känner du att detta är ett uppdrag för dig? Ansök redan idag, rekrytering sker löpande!

Ansök nu

Ledigt extrajobb som administratör internt på Manpower Göteborg

Läs mer Apr 9
Vi på Manpower i Göteborg söker just nu dig som är i början av dina studier och vill jobba extra med HR-administration till vår interna enhet Core Associate. Är du ambitiös, effektiv och vill få möjligheten att bygga på ditt CV? Perfekt, då är det just dig vi söker! Vill du bli en del av vårt framgångsrika och härliga team i Göteborg? Sök idag!

Vad gör vi på CORE?

CORE (Center of Recruitment Excellence) kan leverera hela eller delar av en rekryteringsprocess, från kandidatinflöde, prescreening, screening och administration till fullständig rekryteringsprocess direkt till slutkund. Vi är 8 personer som arbetar på avdelningen CORE Associate och verksamheten präglas mycket av ständiga förändringar, högt tempo och ett klimat där vi tillsammans samarbetar för att hitta nya innovativa lösningar.

Arbetsplatsen är belägen i Citygate-huset i Gårda, Nordens högsta kontorshus med mycket ljusinsläpp och öppna ytor.

Vad innebär tjänsten?

Som medarbetare på CORE Associate tillhör du en centraliserad funktion som hanterar HR-relaterade administrativa arbetsuppgifter samt viss lön och fakturahantering gällande våra kunder och anställda konsulter.

Vi jobbar med Manpowers största kunder och dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av:

* Onboarding; Vid anställning och introduktion så förekommer arbetsuppgifter som registrering i våra system, kontraktsskrivning via digital signering, boka hälsokontroller, schemaläggning samt övrig administration gällande anställningen och uppdraget hos våra kunder.
* Offboarding; Vid avslut av uppdrag och/eller anställning så förekommer arbetsuppgifter som avregistrering i våra system samt skriva arbetsintyg.
* Leverans av skräddarsydda lösningar till våra kunder så som bevakning av mejlinboxar samt viss lön- och fakturahantering.
* Mottagande av sjuk- eller friskanmälan med följande registrering i våra system, bevakning av inköpsordernummer, registrering/skapande av intyg samt uppdragsförlängning.
* Samarbete och kontakt med anställda konsulter via mail/telefon samt med deras ansvariga konsultchefer

Vi tycker det är viktigt att du får en bra start hos oss och du kommer därför få en gedigen upplärning vid start på tjänsten. Under upplärningen kommer du bland annat får lära dig alla våra system, våra värdegrunder och hur du genomför alla aspekter av arbetet på ett effektivt och kvalitetsmedvetet sätt



Vad söker vi hos vår framtida kollega?

Vi letar efter en person som är en problemlösare, utåtriktad, positiv och drivs av att jobba mot uppsatta mål. Du trivs att arbeta under högt tempo utan att tumma på noggrannhet eller kvalitet.

* Du studerar en personalrelaterad och/eller ekonomiutbildning på högskolenivå
* Du har goda kunskaper i både Word och Excel
* Det är viktigt att du behärskar svenska språket flytande i tal och skrift, även att du behärskar engelska på en god nivå.
* Du är tillgänglig för att jobba under sommaren


Hur kan jag få chansen till detta drömjobb?

Det är väldigt enkelt! Ansök jobbet via ansökningsknappen. Registrera ditt CV via www.manpower.se. Notera att vi inte tar emot ansökningar via e-post eller brev. Urval och intervjuer sker löpande därför kan tjänsten bli tillsatt innan sista ansökningsdatum.

Har du problem med ansökan eller uppladdning av CV är du välkommen att ta kontakt med vår tekniska support på 0771-55 99 10.

Har du frågor kring tjänsten?

1 Få snabbast svar genom att läsa vår Frågor och svar
2 Jag kan också nås på Josefine.andersson@manpower.se

Ansök nu

Administratör (Deltid, Distansarbete, Sverige)

Läs mer Apr 8
Om Företaget Health Connect 365:
På Health Connect 365 står vi i frontlinjen för bemanning inom hälsovården, där vi förenar tradition med innovation i strävan efter excellens. Grundade av en visionär grupp med årtionden av samlad erfarenhet är vårt uppdrag tydligt och kraftfullt: att skapa perfekta matchningar som inte bara möter hälsovårdsgivares akuta behov utan också främjar våra konsulters professionella och personliga tillväxt. Vi är inte bara ett bemanningsföretag; vi är en del av en större rörelse mot ett effektivt, rättvist och kvalitetsdrivet hälsovårdssystem.


Arbetsbeskrivning:
Vi söker en engagerad Administratör för att gå med i vårt team på deltid. Denna roll erbjuder möjligheten att arbeta på distans från var som helst i Sverige. Den utvalda kandidaten kommer att spela en avgörande roll i att stödja våra konsultchefer genom att förbereda CV:n, referenser, rena certifikat och profiler för presentation till våra klienter. Dessutom kommer Administratören att hjälpa till att fylla vår databas med sjuksköterskeprofiler och skicka veckovisa e-postmeddelanden till sjuksköterskor med tillgängliga jobbmöjligheter.
Huvudansvar:
Skapa och hantera CV:n, referenser, rena certifikat och profiler för konsultchefer.
Assistera i att fylla företagets databas med detaljerade sjuksköterskeprofiler.
Arbeta nära med en utvald konsultchef för att säkerställa tydlig kommunikation och samarbete.
Skicka veckovisa e-postmeddelanden till sjuksköterskor om tillgängliga jobbpositioner.

Krav:
Flytande eller modersmålstalare i svenska; kompetens i engelska är mycket fördelaktigt.
Behärska Microsoft Office-applikationer (Word, Excel, Outlook).
Starka matematiska och beräkningsmässiga färdigheter.
Förmåga att arbeta flexibla timmar och hantera uppgifter effektivt.

Bra att ha:
Erfarenhet av Intelliplan-applikationen är mycket fördelaktigt.

Ansök nu

Personalplanerare till vårt kontor i Göteborg

Läs mer Apr 14
Vygruppen är en nordisk transportkoncern med en omsättning på cirka 15 miljarder NOK och omkring 10 500 anställda i Norge och Sverige. Koncernens affärsområden är persontrafik med tåg och buss samt mobilitet och turism. Vy satsar på att utveckla hållbara transportlösningar, förbättra kundupplevelsen och göra det enklare att resa kollektivt från dörr till dörr.



Vygruppen är en nordisk transportkoncern med cirka 11 600 anställda och en årlig omsättning på över 18 miljarder kronor. Vårt samhällsuppdrag är att erbjuda attraktiva, kollektiva transportlösningar på ett hållbart sätt, och visionen är "Vy gör det enkelt att välja miljövänligt". Det ska vi uppnå genom att ge våra kunder bra upplevelser varje dag, vara branschledande inom innovation, vara effektiva och pålitliga i allt vi gör, och ha engagerade och kundorienterade medarbetare. Vy har verksamhet inom tåg, buss, gods och resor i Norge och Sverige.

Vi söker nu en driven personalplanerare som kommer att arbeta med korttidsplanering. Arbetet innebär ett övergripande ansvar för att bussförartjänster
samt i förekommande fall tvätt-/städ tjänster är tillsatta och
kommunicerade med personalen i tid. Rollen innebär vidare att beakta lag och
avtalskrav, exempelvis regler för kör- och vilotider.

Arbetsuppgifter
Som personalplanerare tillhör du avdelningen Driftcentral Väst som är en del av affärsområde Väst. Driftcentral Väst består av trafikledare och andra personalplanerare och utgör ett stöd för våra depåer i västra Sverige. Tillsammans med verksamhetens ledare och övriga funktioner inom driften samverkar du dagligen med våra depåer för att säkerställa leverans i enlighet med våra trafikavtal. Huvuduppdraget som personalplanerare innebär att du har daglig kontakt med förare för att tillsätta vakanta tjänster på kortare sikt. Du är länken mellan den långsiktiga planeringen och trafikledningen. Tillsammans med platschef och lokal ledning bedömer ni personalbalansen och avgör när rekryteringsbehov föreligger.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

.Korttidsplanering
.Ledighetsansökningar
.Registrering av löneunderlag samt annat förarbete till löneavdelningen
.Efterlevnad av kör-och vilotidslagstiftning

Kvalifikationer
.Lägst gymnasiekompetens
.Tidigare erfarenhet inom administrativt arbete
.Mycket god datorvana, däribland hantering av Officepaketet
.Kunskap om arbetstidsregler och kör- och vilotidsregler

Personliga egenskaper
Vi söker dig som har ett strukturerat och effektivt arbetssätt och som med lätthet kan skifta mellan olika arbetsuppgifter. Du är inte rädd för att ta i där det behövs och detta gör du med ett prestigelöst förhållningssätt. Du uppskattar att tillhöra ett team samtidigt som du självständigt arbetar med dina arbetsuppgifter. Vi söker dig som tycker om mötet med andra människor då det i tjänsten ingår att ha kontakt med både förare, kollegor ute i verksamheten och kollegor från olika avdelningar på servicekontoret. Detta förutsätter att du har förmågan att kommunicera på ett tydligt sätt, både muntligt och skriftligt. Som person är du noggrann och ansvarstagande. 

Vi erbjuder
En bra arbetsmiljö med härliga arbetskamrater på en arbetsplats mitt i centrala Göteborg. Efter introduktion finns det möjlighet att arbeta både hemifrån och på kontoret. Individuell lönesättning. Andra anställningsvillkor följer av Tjänstemannaavtalet för transport.

Tjänsten är ett vikariat fram till 31/8 med eventuell möjlighet till förlängning. Tillsättning är snarast möjligt och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. 

Kontaktinformation
Anton Sjöqvist, Chef Driftcentral Väst, anton.sjoqvist@vy.se

Arbetsplats
Polhemsplatsen 5

411 11 Göteborg

Ansök nu

Administratör till Högsbotorpshemmets vård- och omsorgsboende samt korttids

Läs mer Apr 17
ARBETSUPPGIFTER
Vill du göra avtryck i en framtidsbransch, i en roll med varierande arbetsuppgifter och omväxlande arbetsdagar? Vi söker en ny kollega. Ansök idag!

Högsbotorpshemmets vård och omsorgsboende samt korttidsenhet har tillsammans 94 platser och ca. 90 anställda och är beläget vid Axel Dahlströms torg med goda kommunikationer.

I din roll arbetar du nära 3 enhetschefer och utför din del i det administrativa arbetet. Fokus i uppdraget ligger på schema- och bemanningsplanering samt dokumentation i IT-system. Du koordinerar det dagliga arbetet och korttidsrekryteringen där du är länken mellan enhetschef och bemanningsenheten. Till uppdraget hör till att anmäla medarbetare och schemalägga utbildningar. Vid hyresgästens in- och utflytt är du också med och stöttar administrativt.

Du har ansvaret att introducera och lära medarbetare att hantera några av de IT-system som används på vård- och omsorgsboendet. Du är också behjälplig med vissa fysiska arbetsuppgifter. I rollen har du kontinuerlig kontakt med dina kollegor, där du bedömer och hanterar vad du hjälper dem med inom ramen för ditt uppdrag.

KVALIFIKATIONER
Krav:
•Du har en avslutad gymnasieutbildning samt erfarenhet från liknande administrativt arbete och/eller vård- och omsorgsarbete.

• Du har vana att använda och kan lätt sätta dig in i nya IT-system. Likväl har du goda kunskaper i det svenska språket både i tal och skrift.

Meriterande:
• Det är meriterande om du har eftergymnasialutbildning inom administration

• Personliga egenskaper:
För att passa i rollen ser vi att du som person kan agera och ta självständiga beslut inom ramen för ditt uppdrag. Ditt arbete blir väl utfört med fokus på detaljerna. Du har lätt för att anpassa dig och ditt arbetssätt utifrån ändrade förutsättningar och ny information. Samtidig är du tydlig i din yrkesroll och agerar professionellt i situationer där andra ifrågasätter dig eller ställer orimliga krav.

I stället för personligt brev kommer du att svara på frågor om din kompetens och erfarenhet kopplat till tjänsten. Detta för en mer inkluderande och rättvis rekrytering.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Kriminalvården

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Kriminalvården .

Förvaltningsledare till Kriminalvårdens fastighetsavdelning

Projektledare, bygg och anläggning
Läs mer Apr 13
Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu nya medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter.

Fastighetsavdelningen har det sammanhållande ansvaret för myndighetens lokalförsörjning, både vad gäller planering, förvaltning, utveckling och avveckling
Fastighetsavdelningen är en nyinrättad avdelning och avdelningens interna organisation är under framtagande.

ARBETSUPPGIFTER
Som förvaltningsansvarig är enhetschefen för fastighetsenheten din närmsta chef och du ingår i en grupp som täcker hela Sverige. Du har som huvuduppgift att stödja region och verksamhetsställe i lokalrelaterade frågor och tillse att Kriminalvårdens lokaler är ändamålsenliga och stödjer den verksamhet som bedrivs i dem. Du är ansvarig för ett geografiskt område samtidigt som du kan få nationella uppdrag i lokalförsörjningsfrågor. Du ska tillsammans med dina kollegor och närmsta chef arbeta med utveckling av frågor relaterade till fastighetsförvaltning och lokalförsörjning. I arbetsuppgifterna ingår att vara med och ta fram och uppdatera en förvaltningsplan samt att skapa förutsättningar för bra samverkan med fastighetsägarna. Du ska planera, driva och följa upp åtgärder, beslut och planer som berör fastighetsförvaltning inom ditt ansvarsområde. Du ska också vara delaktig i att skapa strukturerade processer vad gäller drift, underhåll och reparationer.

Tjänsten innebär en del resande inom Sverige.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du har förmågan att skapa kontakter och underhålla relationer. I arbetet planerar och organiserar du dina uppgifter på ett effektivt sätt. I rollen som förvaltningsledare tänker du strategiskt och har ett brett perspektiv på frågor. Vidare arbetar du mot mål och fokuserar på resultat.

För oss är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen samt tron på människans vilja och förmåga att utvecklas. Du är även medveten om och har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Vidare förväntas du med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi söker dig som har:
• En akademisk utbildning med en inriktning Kriminalvården finner relevant, alternativt annan utbildning i kombination med erfarenhet som Kriminalvården bedömer relevant
• Erfarenhet av att leda andra i arbete
• God förmåga att kommunicera i tal och skrift på svenska
• B-körkort

Det är meriterande om du har:
• Erfarenhet av fastighetsförvaltning inom offentlig sektor
• Erfarenhet av lokal- och fastighetsprojekt
• Erfarenhet av beställningsarbeten
• Erfarenhet av ekonomi och fakturahantering
• Erfarenhet av att upprätta underhållsplaner

ÖVRIGT
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. För att arbeta hos oss behöver du genomgå en säkerhetsprövning i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning innefattande en säkerhetsprövningsintervju med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Vid säkerhetsprövningen utreds du som person, din bakgrund och dina relationer ur ett säkerhetsperspektiv. Du behöver vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund. I samband med din anställningsintervju får du mer information om säkerhetsprövning.

Provanställning kan komma att tillämpas.

Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald.

För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.

Ansök nu

Sektionschef till Utbildningscenter Göteborg

Kontorschef, offentlig förvaltning
Läs mer Apr 5
Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu nya medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter.

HR-avdelningen är en nationell avdelning vid Kriminalvårdens huvudkontor med främsta uppgift att medverka till att Kriminalvården har goda förutsättningar att vidareutveckla sin förmåga att nå sina mål genom att vara en attraktiv arbetsgivare, arbetsplats, utbildningsanordnare och samarbetspart, som gör skillnad i samhället. Våra HR-medarbetare arbetar med mål och resultat i fokus och med människor och verksamhet i centrum. HR-avdelningen består av fyra enheter och ca 385 anställda fördelat på enheterna för planering och arbetsgivarutveckling, utbildning, verksamhetsnära HR-stöd samt ledar- och medarbetarskap.

Utbildningsenheten består av åtta sektioner varav sju sektioner som arbetar med genomförande av personalutbildning och en sektion som arbetar med utbildningsutveckling, administration samt produktion och utveckling av distansutbildning och e-lärande. Sektionerna är fördelade på våra sex utbildningscenter runt om i landet samt på huvudkontoret i Norrköping.

Kriminalvården söker nu en sektionschef till Utbildningscenter Göteborg som är beläget vid Stenpiren i centrala Göteborg. Inom ansvarsområdet ingår också två tillfälliga utbildningscenter i Tidaholm och Mariestad.


ARBETSUPPGIFTER
Som chef inom Kriminalvården arbetar du med ett komplext och intressant samhällsuppdrag. Utbildningsenheten har i uppgift att utveckla myndighetens långsiktiga modell kring lärande och utbildning samt utarbeta, planera, kvalitetssäkra, genomföra och följa upp all utbildning inom enhetens ansvarsområde. Du ingår i utbildningsenhetens ledningsgrupp som består av enhetschef, åtta sektionschefer och en strateg. Tillsammans ansvarar ni för genomförande och vidareutveckling av myndighetens omfattande grundutbildnings- och fortbildningsverksamhet.

Du har verksamhets-, lokal-, budget- och personalansvar för din sektion. Sektionen består idag av en handläggare och ca 20 personalutbildare. Att genomföra Kriminalvårdens obligatoriska grundutbildning för nya kriminalvårdare är en stor del av Utbildningscenter Göteborgs verksamhet. Ditt uppdrag är att planera, leda och samordna verksamheten utifrån ett lokalt, regionalt och nationellt perspektiv. I din roll förväntas du ha kontakt med andra chefer inom enheten, avdelningen, Region Väst och myndigheten i stort. Verksamheten i Region Väst är likt övriga Kriminalvården i ett mycket expansivt skede och ditt uppdrag kommer att präglas av detta. Ditt uppdrag innebär att leda förändrings- och utvecklingsarbete inom utbildningsverksamheten. Resor bl.a. inom Region Väst och till Kriminalvårdens huvudkontor ingår i uppdraget.

KVALIFIKATIONER
Du är en analytisk och strategisk person, samtidigt som du får saker att hända. Du har förmågan att se medarbetarnas och verksamhetens behov, är bra på att skapa kontakter och är tydlig i din kommunikation. Du uppskattar och är van att leda och arbeta i en föränderlig organisation. Vi ser att du har god samarbetsförmåga och har modet att fatta även svåra beslut.

Du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar och förväntas med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta. Naturligtvis har du ett starkt samhällsengagemang om en human människosyn, respekt för individen och tron på att människan är utvecklingsbar. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

För att kunna bli aktuell för tjänsten behöver du uppfylla följande krav:
• Akademisk utbildning/högskoleexamen om minst 120 hp motsvarande 2 år på högskola/universitet inom områden som arbetsgivaren bedömer relevanta (exempelvis med inriktning mot HR, juridik, beteendevetenskap, samhällsvetenskap)
• Flerårig väl vitsordad chefserfarenhet
• Erfarenhet av att leda utvecklingsarbete och att driva förändringsprocesser
• Mycket god förmåga att kommunicera i tal och skrift på svenska
• B-körkort

Det är meriterande om du har:
• Dokumenterad ledarskapsutbildning
• Aktuell chefserfarenhet från kärnverksamheten inom Kriminalvården
• Erfarenhet som chef inom vuxenutbildning alternativt yrkesutbildning
• Relevant erfarenhet från Kriminalvården eller annan offentlig verksamhet som Kriminalvården finner relevant för uppdraget
• Erfarenhet av att utveckla former för intern och extern samverkan
• Erfarenhet av att leda medarbetare på distans
• God kunskap om de övergripande förutsättningar (regelverk, budget, arbetsgivarpolitik m.m.) som gäller för offentlig verksamhet.

ÖVRIGT
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. För att arbeta hos oss behöver du genomgå en säkerhetsprövning i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning innefattande en säkerhetsprövningsintervju med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Vid säkerhetsprövningen utreds du som person, din bakgrund och dina relationer ur ett säkerhetsperspektiv. Du behöver vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund. I samband med din anställningsintervju får du mer information om säkerhetsprövning.

Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald.

För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.

Ansök nu

Klienthandläggare till Anstalten Skogome – Vikariat

Utbildningshandläggare
Läs mer Apr 2
Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu nya medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter.

Verksamhetsområde Skogome är den största anstalten i Sverige för sexualbrottsdömda män i säkerhetsklass 2. Det finns även en mindre psykiatrisk omvårdnadsavdelning. Skogomeanstalten öppnade 1957 och är belägen på Lillhagsvägen 301 på Hisingen i Göteborg.

Anstalten har idag ca 250 anställda fördelade inom flera olika yrkesgrupper och kompetenser. I en om- och nybyggnation som påbörjas i år kommer anstalten få nästan dubbelt så många platser, modernare lokaler och fler och större utrymmen för behandlingar och sysselsättning.

Läs mer om anstalten Skogomes verksamhet på vår hemsida: https://www.kriminalvarden.se/hitta-och-kontakta/verksamhet/anstalt/skogome/#om


ARBETSUPPGIFTER
Vid verksamhetsområde Skogome arbetar du som en av flera klienthandläggare. Du kommer inom ramen för dina arbetsuppgifter att arbeta på en eller flera av våra avdelningar. Som klienthandläggare skall du, under kriminalvårdsinspektören, samordna klientarbetet och administrationen av klientärenden. Du ska följa upp ärenden och förbereda dessa till kriminalvårdsinspektören.
Klienthandläggarens arbete är fokuserat på klienterna, såväl enskilt som i grupp. Som klienthandläggare har du en viktig roll och bidrar i stor utsträckning till en väl fungerande struktur i anstalten. Genom både intern och extern samverkan strävar klienthandläggaren efter att optimera verkställighetsprocessen för klienten och uppnå Kriminalvårdens vision om Bättre ut.
Dina uppgifter som klienthandläggare är också att sprida information, metodhandleda och utbilda personal, följa upp arbetet med klienternas verkställighetsplan, kvalitetssäkra rättsvårdsarbetet samt att ge personalen stöd i vardagen. Genom detta säkerställs att arbetet gentemot klienterna utförs på ett rättssäkert och humant sätt


KVALIFIKATIONER
Du ska vara lugn, trygg och stabil samt ha god samarbetsförmåga - även i stressituationer. Uppdraget kräver en samverkan med andra verksamheter och funktioner vid verksamhetsstället. Du ska agera med gott omdöme i alla lägen. Du ska kunna kommunicera på ett lyhört, smidigt och tydligt sätt. Du ska vara noggrann och strukturerad samt kunna planera och genomföra ditt arbete effektivt, även under hög arbetsbelastning. Du ska ha förmåga att kunna hantera stor mängd information och göra väl avvägda bedömningar. Vidare ska du vara tillmötesgående i ditt bemötande och ha både intresse och vilja att hjälpa andra.

För oss är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen samt tron på människans vilja och förmåga att utvecklas. Du är även medveten om och har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Vidare förväntas du med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi söker dig som har:
• Universitets- eller högskoleutbildning med inriktning som arbetsgivaren bedömer som relevant alternativt annan utbildning i kombination med erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som relevant
• Förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska.

Det är meriterande om du har:
• Erfarenhet av utredningsarbete och handläggning av ärenden i Kriminalvården eller inom annan offentlig verksamhet
• Erfarenhet av samverkan med externa och interna aktörer
• Kunskap om och erfarenhet av att arbeta med kriminalvårdens klientadministrativa system
• Goda förvaltningsrättsliga kunskaper

Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet för uppdraget.


ÖVRIGT
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande.
Säkerhetskontroll kommer att föregå beslut om anställning. Vissa befattningar är placerade i säkerhetsklass och då kommer en säkerhetsprövning med registerkontroll att genomföras innan beslut om anställning fattas. För tjänster med högre säkerhetsklass behöver du vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund.

Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald.

För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.

Ansök nu

Kriminalvårdare till frivården Göteborg, Sommarvikariat

Kriminalvårdare
Läs mer Apr 4
Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu nya medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter.

Läs mer om frivården Göteborgs verksamhet på vår hemsida: https://www.kriminalvarden.se/kontakt/hitta-till-oss/verksamhet/frivardskontor/goteborg/#verksamhet

ARBETSUPPGIFTER
Frivården Göteborg har idag kontor på Ullevigatan i Göteborg men öppnar till sommaren ett ytterligare kontor vid Rosenlund. Den här annonsen är för dig som vill arbeta på Frivården på heltid över sommaren på vårt kontor i Ullevi, i ett uppdrag med fokus på säkerhet och bevakning, där även klientkontakt ingår. Vi söker även dig som är intresserad av timvikariat utöver sommaren.

I rollen som kriminalvårdare bidrar du till ett tryggare och säkrare samhälle. Du är i den här rollen frivårdens ansikte utåt och första personen som besökare kommer i kontakt med på kontoret på frivården. Arbetsuppgifterna innebär kontroll för säker inpassering på frivårdskontoret, bemanning av reception samt andra säkerhetsrelaterade arbetsuppgifter. Du arbetar även med beredskap för verkställigheter med elektronisk kontroll, uppföljning av verkställigheter med elektronisk kontroll genom hembesök och arbetsplatsbesök, samt samhällstjänstkontroller. Här ingår du i ett team tillsammans med andra kriminalvårdare och har ett nära samarbete med frivårdsinspektörer och administratörer.

Arbetstid på frivårdskontoret i Ullevi är schemaläggning måndag-söndag där dagtid, kvällstid samt helgtjänstgöring ingår.

KVALIFIKATIONER
Rollen ställer höga krav på personlig lämplighet. Som kriminalvårdare i frivården behöver du vara trygg, stabil, ha ett gott omdöme samt integritet. Tillsammans med dina kollegor driver du verksamheten, så du behöver ha god samarbetsförmåga och vara tydlig i din kommunikation. Du är uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande och har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra samt anstränger dig för att leverera lösningar.

Det är viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen och tron på att människan är utvecklingsbar. Du är även medveten om och har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Vidare förväntas du med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta. Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi söker dig som har:
• Fullständig gymnasieutbildning alternativt annan utbildning i kombination med arbetslivserfarenhet som Kriminalvården bedömer relevant
• Goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift
• B-körkort, önskvärt med körvana
• God Datorvana

Det är meriterande om du har:
• Erfarenhet av säkerhetskontroll/inpassering
• Aktuell erfarenhet av klientnära arbete, som ex. kriminalvårdare eller annan aktuell erfarenhet av klientnära arbete som Kriminalvården bedömer relevant.
• Relevant arbetslivserfarenhet inom något av områdena kriminalvård, säkerhetsarbete, social omsorg, psykiatri, vård- och omsorgsarbete.
• Relevanta språkkunskaper


ÖVRIGT
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. Säkerhetskontroll kommer att föregå beslut om anställning.

Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald.

Vi tillämpar löpande urval i rekryteringsprocessen.

För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Vi tar inte emot ansökningar i pappersform eller per e-post.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.

Ansök nu

Pedagogisk handledare/timvikarie till vuxenutbildningen inom Kriminalvården

Lärarassistent
Läs mer Mar 18
Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu nya medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter.

Tjänsten som pedagogisk handledare kan vara placerad på en eller flera av Kriminalvårdens anstalter eller häkte i Göteborgsområdet. Vuxenutbildningen motsvarar Komvux och är en nationellt sammanhållen verksamhet för klienter i Kriminalvården. Vid varje anstalt och vissa häkten finns ett lärcentrum där utbildning bedrivs enligt Förordning om vuxenutbildning (2011:1108) och Läroplan för vuxenutbildningen. Behöriga lärare undervisar på grundläggande och gymnasial nivå liksom i utbildning i svenska för invandrare. Undervisningen sker både lokalt och på distans. Som ett led i att stärka stödet till de studerande genomför vi nu ett pilotprojekt med studiepedagoger i begränsad omfattning.

ARBETSUPPGIFTER
Som pedagogisk handledare kommer du att stödja och handleda de enskilda studerande i deras studier, både praktiskt och pedagogiskt, medan lärarna ansvarar för undervisning, bedömning och betygsättning. I arbetet ingår att informera klienter om vuxenutbildningen och introducera nya studerande i hur det fungerar på lärcentrum. Den tredje delen i tjänsten är administration. Du bistår t ex klienter med bokning av vägledningssamtal, med ansökningar, beställer lärmaterial och ansvarar för viss studiedokumentation i myndighetens system för häktesplanering.
Samarbete är centralt. Du samarbetar med en rad funktioner kring klienterna, bland annat med lärare, administratörer, studie- och yrkesvägledare, kriminalvårdare och chefer.

KVALIFIKATIONER
I din roll som pedagogisk handledare är du en skicklig pedagog med vilja och förmåga att motivera, entusiasmera och leda studerande att nå sina mål. Du är tydlig och engagerad i ditt arbete och har god förmåga att skapa struktur och systematik. Arbetet bedrivs både självständigt och i nära samarbete med kollegor, varför god samarbets- och initiativförmåga är viktiga egenskaper liksom att du kan arbeta självständigt.

För oss är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen samt tron på människans vilja och förmåga att utvecklas. Du är även medveten om och har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Vidare förväntas du med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi söker dig som har:
• Gymnasieutbildning
• Erfarenhet av arbete i pedagogisk verksamhet
• Förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift på svenska
• Goda datorkunskaper

Det meriterar om du har:
• Eftergymnasial utbildning inom pedagogik, t ex lärarassistent, stödpedagog eller socialpedagog
• Utbildning inom specialpedagogik
• Utbildning inom administration
• Erfarenhet av arbete inom kommunal vuxenutbildning
• Erfarenhet av specialpedagogiskt arbete
• Erfarenhet av att praktiskt och pedagogiskt stödja och handleda enskilda studerande/elever
• Erfarenhet av administrativt arbete
• Kunskaper i andra språk utöver svenska

ÖVRIGT
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande.
Säkerhetskontroll kommer att föregå beslut om anställning. Vissa befattningar är placerade i säkerhetsklass och då kommer en säkerhetsprövning med registerkontroll att genomföras innan beslut om anställning fattas.

Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald.

För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.

Ansök nu

Servicetekniker inriktning säkerhet till VO Skogome

Kriminalvårdare
Läs mer Mar 12
Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu nya medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter.

Läs mer om anstalten Skogomes verksamhet på vår hemsida: https://www.kriminalvarden.se/kontakt/hitta-till-oss/verksamhet/anstalt/skogome/#verksamhet

ARBETSUPPGIFTER
Som säkerhetstekniker kommer du att arbeta med högteknologiska säkerhetssystem som ligger i framkant avseende nätverksansluten utrustning. Säkerhetssystemen kommer att bestå av bl.a. överordnat larmsystem, samtalsanläggning, överfallslarmsystem, brandlarmsystem, CCTV/kamerasystem, bildlagringsservrar, olika typer av larm och passersystem samt intern- och externt telefonisystem. Du är verksamhetsområdets främsta kompetens inom säkerhetsteknik vilket bland annat innebär att du ansvarar för underhåll och support (installationer, uppgraderingar och service etc.) av alla säkerhetssystem.

I rollen ingår även att tillsammans med chef/kriminalvårdsinspektör ansvara för att infrastrukturen för säkerhetssystemen är i linje med kriminalvårdens behov, planera och ansvara för kravspecifikationer och beställning av säkerhetssystem samt tillse att större arbeten genomförs av leverantörer. Du och ditt team ansvarar för det tekniska brandskyddet på anstalten vilket innebär att du planerar och genomför egenkontroller och besiktningar. Du agerar teknisk support åt personalen i bevakningscentralen och stödjer samtliga avdelningar med säkerhetstekniska frågor inom området. Tillsammans med projektledare kommer du arbeta med planering av säkerhetsteknik i våra nybyggnationer. Du informerar, utbildar och handleder personal i handhavande av säkerhetsanordningar.


KVALIFIKATIONER
Säkerhetsanläggningar bygger ofta på dator- och nätverkslösningar varför kunskap om datorer och erfarenhet av att installera teletekniska anläggningar är viktigt. Därför söker vi dig som har specialistkunskap inom detta område med ett högt säkerhetstänkande i kombination med en hög grad av servicekänsla. Det är viktigt att du är lojal med god samarbetsförmåga.

Du har högskole- eller gymnasieutbildning inom teknik/säkerhet/IT eller annan relevant utbildning, eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi ser även att du har körkort och tillgång till bil samt att du har svenskt medborgarskap.

Du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen och tron på att människan är utvecklingsbar och du förväntas med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta.

Som säkerhetstekniker har du en viktig roll i verksamheten och stor vikt kommer läggas vid den personliga lämpligheten


ÖVRIGT
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande.
Säkerhetskontroll kommer att föregå beslut om anställning. Vissa befattningar är placerade i säkerhetsklass och då kommer en säkerhetsprövning med registerkontroll att genomföras innan beslut om anställning fattas. För tjänster med högre säkerhetsklass behöver du vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund.

Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald.

För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.

Ansök nu