Göteborg: Business Controller till Räddningsmissionen i Göteborg

Hitta ansökningsinfo om jobbet Business Controller till Räddningsmissionen i Göteborg i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2022-02-18 // Varaktighet: Heltid

Räddningsmissionen är en idéburen organisation som bedriver socialt arbete utifrån en kristen värdegrund. Vår organisationsidé är möten i ögonhöjd som skapar rum för förändring och överbryggar utanförskap. Nu söker vi dig som vill jobba tillsammans med oss mot vår vision; ett värdigt liv för alla! Utifrån hur samhällets behov förändras befinner vi oss som organisation just nu i en intensiv och spännande fas. Flera av våra verksamheter växer och vi vill göra mer för att skapa en stad som håller ihop, en stad där varje människa ges möjlighet att leva ett värdigt liv.
 
På väg mot den visionen driver Räddningsmissionen ett trettiotal verksamheter i göteborgsregionen som omfattar jourboenden för hemlösa, skola, maträttsbutik, frukostcaféer, skyddade boenden för kvinnor mm. Med en omsättning på MSEK 130, hundratalet anställda och dessutom ett stort antal volontärer gör Räddningsmissionen skillnad för ett stort antal människor som lever i social utsatthet. 

 
Om tjänsten 
Vi söker nu en Business Controller som får till uppgift att tillsammans med CFO och ekonomiteamet stödja verksamhetscheferna i ekonomistyrningsfrågor men också medverkar i att utveckla en ekonomifunktion som ger struktur och stabilitet till verksamheten och skapar förutsättningar för att Räddningsmissionen ska kunna fortsätta växa och utvecklas. För att lyckas i rollen krävs att man både har god analytisk förmåga, har ett coachande förhållningssätt men även kan dela visionen och bidra i en organisation med högt tempo där man växer genom att starta nya verksamheter. 
 
Som Business Controller på Räddningsmissionen får du en nyckelroll i Räddningsmissionen och får samtidigt vara med på den viktiga och spännande resa vi påbörjat. Rollen ger stor möjlighet till utveckling då den innebär en genomgripande förändringsresa för såväl ekonomifunktionen som Räddningsmissionen som helhet. Ekonomifunktionen ska stärkas när det gäller grundläggande ekonomiprocesser, system, digitalisering och proaktivitet som ger stöd åt Räddningsmissionens fortsatta tillväxt och utveckling. 
 
Arbetsuppgifter

• Stödja verksamhetscheferna i all form av ekonomisk styrning och uppföljning.
• Lönsamhetsanalyser, kostnadsuppföljningar och rapportering
• Tillsammans med CFO driva det finansiella planeringsarbetet med budget, prognoser och projektstyrning.
• Ansvara för faktureringsprocessen mot våra uppdragsgivare.
• Delta i att utveckla de finansiella rapporterings och analys-systemen.
• Driva eller delta i olika verksamhets- och utvecklingsprojekt.
• Ha en aktiv roll att driva och genomföra den digitala utvecklingen av ekonomifunktionen tillsammans med ekonomiteamet.


Vi söker dig som... 
Vi söker dig som har goda kommunikativa färdigheter och kan kommunicera med alla verksamhetsnivåer. Detta behövs då du i din roll får möjlighet att arbeta nära verksamhetschefer, ledningsgrupper och medarbetare inom många olika områden. Självständighet, noggrannhet samt analytisk förmåga är andra viktiga egenskaper för att nå framgång. Du behöver också har förmågan att se helheten men även få detaljerna rätt. Du trivs i en dynamisk miljö med kort väg från beslut till handling. 
 
Vi vill att du har:

• Högskoleutbildning som Civilekonom alternativt gymnasial utbildning kombinerad med fortbildning och relevant erfarenhet från motsvarande tjänst.
• Minst 2 års dokumenterad arbetslivserfarenhet inom business controlling. Även önskvärt med erfarenhet inom redovisning.
• Du har stort intresse för system och det är en fördel om du tidigare arbetat i ett eller flera olika ekonomi/BI system, och har vana av att självständigt skapa rapporter och göra kvalificerade analyser.
• Intresse och förmåga att driva utveckling inom administrativa processer i blandad och komplex verksamhetsstruktur.

Det är meriterande om du har förståelse för arbete i ideellt präglade organisationer och socialt arbete. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och vill att du känner dig trygg med Räddningsmissionens värdegrund. 

Förmåner i anställningen  
Vi vill att vår personal ska må bra! Som anställd hos oss erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag och psykosocialt personalstöd via telefon dygnet runt. Du kommer till en arbetsplats med låga trösklar och ett varmt klimat. För oss är “möten i ögonhöjd” ett viktigt riktmärke i såväl mötet med målgruppen som mellan medarbetarna. Vi går under kollektivavtalet Hälsa, vård och övrig omsorg.  

Bra att veta
Befattning: Business Controller
Placering i organisationen: Ekonomiteamet 
Rapporterar till: CFO
Omfattning: 100 %
Anställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställning
Tillträde: Tillträde omgående, löpande rekrytering.
Inför anställning tar vi referenser samt begär utdrag ur belastnings- och misstankeregistret. 
 
Har du frågor?
För frågor angående ansökningsprocessen: 
Isabella Windolf, isabella.windolf@raddningsmissionen.se, 031-7121221
 
För frågor kring tjänsten:
Hans Hägg – Tf Ekonomichef
hans.hägg@raddningsmissionen.se 
 
Skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt då vi gör intervjuer löpande. 
 
Varmt välkommen med din ansökan! 
 
 
 

 
 
 


Räddningsmissionen är en idéburen organisation som bedriver socialt arbete utifrån kristen värdegrund. När vi söker nya medarbetare letar vi efter dig som delar vår vision, ett värdigt liv åt alla! Vår organisation genomsyras av ledord som samverkan, kreativitet, hopp och kvalitet.

Vi har ca 120 medarbetare som arbetar inom en rad olika områden och verksamheter. I våra verksamheter finns också volontärer. Våra huvudmän är 32 kristna församlingar i Göteborg med omnejd. Utöver medarbetare, volontärer och huvudmän har vi även flera starka företagssamarbeten. Tillsammans gör vi skillnad!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Business controller

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Business controller.

Senior projektcontroller till AF Gruppen

Läs mer Mar 22
Vill du vara med och säkerställa att våra bolag i AF Gruppen Sverige har en effektiv ekonomistyrning som hjälper oss att nå uppsatta mål? Till vår ekonomiavdelning söker vi dig som är resultatdriven, en fena på att analysera siffror och som vågar utmana oss så att vi tillsammans når bättre resultat. Gillar du dessutom att arbeta verksamhetsnära och lösningsorienterat - då är det här en roll för dig.

AF Gruppen Sverige rekryterar nu till en spännande och utvecklande roll som Senior Projektcontroller med placering i Göteborg. Arbetet innefattar en del resor, huvudsakligen finns våra projekt lokaliserade i Stockholm, Göteborg och Malmö.

Arbetsuppgifter
Som Senior Projektcontroller rapporterar du till koncernens CFO i Sverige. På bolagsnivå arbetar du tätt ihop med respektive VD för att säkerställa en bra ekonomiuppföljning och du bidrar till att vi fattar kloka beslut i våra bolag. Initialt gäller tjänsten fem av AF Gruppen Sveriges affärsdrivande bolag. I några av dessa har vi controllers anställda, de – liksom våra projektchefer – är också viktiga kollegor i arbetet med att skapa ekonomiuppföljning som gör skillnad. Till din hjälp har du även en controller på ekonomienheten i Göteborg. Som specialist på projektcontrolling vill vi också att du för din kunskap vidare, både genom utbildningar och i de löpande möten du har med bolagens medarbetare. Utöver detta kommer du att:

- Aktivt bidra i framtagandet av prognoser för projekten tillsammans med platschef, projektchef och VD
- Stödja projekten i hanteringen av kommersiella villkor, riskstyrning samt successiv vinstavräkning
- Förankra och följa upp processer och rutiner för ekonomisk styrning av projekten
- Aktivt bidra i arbetet med framtagande av årlig budget tillsammans med platschef, projektchef och VD
- Utbilda projektbaserade medarbetare inom projektcontrolling

För att lyckas i denna roll tror vi att:
- Du har relevant högskole- eller universitetsutbildning
- Du har flerårig erfarenhet som controller, gärna i proekt och i bygg- och anläggningsbranschen
- Du har god affärsförståelse

Mer om dig
Du är så klart övertygad om att ekonomistyrning är ett effektivt verktyg för att verksamheterna ska nå sina mål. Som person är du pragmatisk samtidigt som din analysförmåga och skarpa blick för siffror levererar ett mervärde till verksamheten. Vidare är du en god kommunikatör och duktig på att bygga relationer och förtroende.. Det är även viktigt att du är tillgänglig för våra bolag – vi vill att du ska vara deras naturliga bollplank och att du finns där när de behöver dig. Genom din erfarenhet och ditt yrkeskunnande tror vi att du har en hög arbetskapacitet för såväl dagliga frågor som i större förändringsarbeten.

Vi erbjuder
På AF Gruppen Sverige blir du en del av en grupp engagerade yrkesmän som brinner för sitt område och att nå resultat. Vi vill vara bland de bästa i branschen. På AF Gruppen tror vi att det finns ett samband mellan trivsel och prestation. Vidare värdesätter vi entreprenörsanda och ger förutsättningar för att kompetenta medarbetare ska kunna fortsätta att utvecklas. Vi erbjuder flexibel arbetstid, goda utvecklingsmöjligheter och härliga kollegor!

AF Gruppen Sverige är en ledande entreprenör- och industrikoncern och är en av de koncerner inom bygg- och anläggningsbranschen som växer allra snabbast i Sverige. Vi erbjuder tjänster inom bygg, anläggning, miljö och projektutveckling. Idag är vi drygt 1 000 medarbetare i elva bolag som tillsammans omsätter drygt 7 miljarder SEK. AF Gruppen Sverige är en del av den ledande norska koncernen AF Gruppen med 5 500 medarbetare och en omsättning på drygt 31 miljarder NOK. AF Gruppen Sverige skapar värden för medarbetare, kunder och ägare, och bidrar samtidigt till att lösa viktiga samhällsutmaningar. Vårt motto är att vi röjer upp från gårdagen och bygger för framtiden.

Läs mer på: https://afgruppen.se

I denna rekryteringsprocess samarbetar AF Gruppen med The Finance Family och Marianne Seal. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Marianne Seal på The Finance Family 0701 660863 , marianne.seal@financefamily.se

Du är varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Business Controller needed in Gothenburg

Läs mer Apr 17
Do you have at least 8 years of experience in the role and are you ready for the next challenge? Are you driven by constantly improving routines and working methods? Here you are given a chance to become a key player in the financial work of a global company! Read on if you think you're up to the challenge!
About the position
We at Perido are now looking for a Business Controller for one of our customers. A company active in the automotive industry. The group is one of the world's leading manufacturers of trucks, buses, construction machinery and marine and industrial engines. The team for Business Control in Gothenburg is a committed team with the mission to provide expertise, advice, and best practices to colleagues and stakeholders. You will report to the head of Business Control and be located in Gothenburg.
Your daily tasks
Your main focus will be to drive and coordinate the monthly reconciliation, consolidating, analyzing, and challenging the results as well as preparing, presenting, and communicating the results to management and head office. As part of the team, you will also take responsibility, like everyone on the team, for our continuous improvement journey to achieve the company’s goals.
Your main focus will be to:
Run, coordinate, consolidate, and analyze the monthly reconciliation
Challenge and communicate the monthly result
Support decision-making by providing relevant and thorough financial analysis and insights
Implement financial guidelines and routines within the control area
Participate in or run various projects
Develop, harmonize, implement, improve, and evaluate the working methods of the Business Control function

Your characteristics
To succeed in this role, you need a business-driven attitude, with high analytical skills and a lot of energy. In addition, a structured way of working is important, where focus on details is combined with the ability to independently manage and complete tasks. You enjoy collaboration and networking, are well structured and have an analytical approach and a business-oriented attitude in your daily work. In conclusion, we would like to see that you have a passion for continuous improvement and have good communication and networking skills, but above all you are a true team player and you contribute with good team spirit.
Does this sound like a fun and educational challenge? A warm welcome with your application in english!
Qualifications:
At least 8 years of work experience as a Business Controller or at least 8 years of experience in areas related to Business Controlling
Bachelor's degree/MBA or equivalent combination of education and experience
Proficiency in MS Office and financial systems
Good accounting knowledge
Strong analytical skills
Excellent communication skills in English, both spoken and written

Contract type and hours
Full-time, consulting assignment until 31/3-2025. Start 13/5-2024.
Application
Please apply on our website perido.se/lediga-jobb/. Click on the apply button in the job ad and fill in your information and attach your CV. We recommend that you submit your application as soon as possible as selection is ongoing. Note that certain information regarding the assignment and/or the client company may have been deliberately disclosed from the advertisement. If your profile matches what we are looking for, the responsible recruiter will give you all the information you need.
If you have questions, you are more than welcome to contact us at fraga@perido.se and one of our recruitment administrators will do their best to help you. Always enter the reference number 34554 in the subject line.
About Perido
Why are we called Perido? It is from the Latin word Peridoneus which means "well matched". Matching our consultant's competence and career focus with our clients' needs is what we do best! Perido is a consulting and recruitment company in the white-collar sector that helps you to the next step in your career and our vision is for everyone to thrive and be engaged at work. We have grown steadily since the start in 2003 and have over 1300 employees across the country, of which about fifty works at our offices in Stockholm and Gothenburg. As a Perido consultant, you become an important part of our organization and you grow together with us by strengthening our clients' organizations with your skills. Please visit our website www.perido.se for more information.

Ansök nu

Business Controller till KVD Group

Läs mer Nov 20
Business Controller

KVD Group ägs sedan 2010 av Ratos. I KVD-koncernen ingår: Kvdbil - Sveriges största digitala aktör med begagnade bilar, Forsbergs Fritidscenter, Sveriges största återförsäljare av husbilar och husvagnar, bilvärderingsföretagen Bilpriser samt Kvdpro som förmedlar maskiner och tunga fordon. Varje månad värderas en miljon bilar i våra system och varje år säljs mer än 26 000 begagnade bilar, 1 600 husbilar och husvagnar och 3000 maskiner och tunga fordon genom koncernen.

Som Business Controller…

på KVD Group kommer du bli en viktig del av vårt Business Controllerteam.

Du kommer att arbeta med ett brett spektrum av olika uppgifter, från budgetering och finansiell prognostisering till att stötta olika delar av verksamheten med beslutsstöd, analys och case. Från avstämning och analys av månadsboksluten till att hitta rapportstöd för att på ett optimalt sätt stötta beslutsfattandet inom olika delar av verksamheten där lönsamhetsanalys och ad-hoc case avlöser varandra.

Vi söker dig...

som har en stark passion för siffror och har förmågan att tänka ”utanför boxen” för att hitta lösningar på sådant som du ställs inför. Det finns en stark motor hos dig och du drivs av att vara högpresterande. Du är högst sannolikt mycket självgående och har lätt för att känna motivation. Samtidigt är du en stark lagspelare och tycker att det är stimulerande och viktigt att ha kollegor att resonera och diskutera med.

För att trivas hos oss är det viktigt att du tycker om att arbeta i ett team och i en kultur där nya idéer och insikter alltid uppmuntras och där man älskar att uppnå saker tillsammans. Likaså att det är en självklarhet att vilja utvecklas och lära sig nya färdigheter. ”Ingen fråga är en dum fråga” och man ska aldrig vara rädd för att be om hjälp eller söka kunskap när det behövs.

Vi tror att din personlighet kan beskrivas väldigt bra av följande fem ord; ambitiös, engagerad, prestigelös, nyfiken och lösningsorienterad.

Vidare ser vi att du har..

- En relevant akademisk examen

- Något eller några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter

- Krav på erfarenhet av BI-verktyg (primärt Microsoft Power BI)

- En stark analytisk ådra och förmåga att omvandla din analys till handling

- God Excelförståelse

- Stark kommunikativ förmåga

- Ett stort driv att lära dig nya saker

Varför KVD?

I fräscha lokaler på Kilsgatan 4 sitter i normala fall ca 100 framtida kollegor som gärna bryter av med en god kopp kaffe, ett härligt skratt och om du vågar kanske tom en pingismatch eller löparrunda. Kulturen är varm och energin studsar mellan väggarna. Det som förenar oss är våra gemensamma värderingar; vi är nytänkande, omtänksamma, drivande och enkla. Vi ser vikten i att lyssna på varandra, hjälpa varandra och vet att en god idé är en god idé oavsett vem som framför den.

Vi har ett bra kollektivavtal, ett schyst förmånspaket och titt som tätt bjuds det på olika personalevenemang. Förutom trevliga kollegor lovar vi dig ett högt arbetstempo, en spännande tillväxtresa och en arbetsgivare som anser att det är viktigt med hållbarhet, vilket inkluderar både hållbara medarbetare och en hållbar miljö!

Anställningsform:
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100%, med start så snart som möjligt. Sex månaders provanställning tillämpas.

Tjänsteställe: Kilsgatan 4, Göteborg

Är du vår nästa kollega? I så fall väntar vi med spänning på din ansökan.

Vi behandlar ansökningarna löpande så sök tjänsten redan idag!

Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Jacob Sand, Group Controller, på mail jacob.sand@kvdgroup.se

Sök tjänsten och läs mer om KVD på jobb.kvd.se (https://jobb.kvd.se/)

Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Skicka ansökan". Ansökningar per e-post kan vi tyvärr inte beakta.

I den här rekryteringen har vi valt annonsering och kanaler och tackar därför vänligen men bestämt nej till direktkontakt med försäljare och rekryteringsföretag.

Ansök nu

Business Controller

Läs mer Apr 12
Business Controller

We are building a state-of-the-art Gigafactory that will be one of the largest cell production facilities in Europe. We are now looking for a Business Controller to join our Finance team!

Volvo Cars is one of the most well-known and respected car brands in the world. Northvolt is a leading supplier of sustainable, high-quality battery cells and systems, dedicated to delivering the world’s greenest lithium-ion battery.

Together, we have formed a joint venture, NOVO Energy, to power the next generation of pure electric Volvo cars.

What you will do

As a Business Controller, you will play a pivotal role in overseeing and optimizing our multibillion investment projects. Your primary focus will be to ensure effective cost and cash management, budgeting, forecasting, and financial analysis to drive informed decision-making and operational efficiency. Collaborating closely with operations and finance teams, you will provide strategic insights, identify areas for improvement, and implement financial processes to enhance productivity and profitability.

Join our dynamic and growing Finance team, where we're all about openness, teamwork, and a can-do attitude. We value a flexible, solution oriented and proactive approach where every team member plays a vital role in contributing to the success of the department.

Your responsibilities will include

Financial Planning and Analysis:

- Develop and maintain financial models to forecast project costs, revenues and profitability.
- Analyze project budgets and expenditures to identify variances and provide recommendations for cost optimization.
- Collaborate with operations to develop accurate budgets and ensure alignment with organizational goals.

Performance Monitoring and Reporting:

- Monitor project performance against key performance indicators (KPIs) and financial targets.
- Prepare financial reports and presentations for senior management, highlighting project status, risks, and opportunities.
- Conduct variance analysis and provide insights to support decision-making and corrective actions.

Business Partnership and Collaboration:

- Partner with cross-functional teams, including project managers, finance, and operations, to drive alignment and achieve business objectives.
- Provide financial guidance and support to project teams, helping them understand financial implications and make informed decisions.
- Act as a trusted advisor to senior management, offering strategic insights and recommendations to enhance performance and profitability.

What we look for

To thrive and succeed in the role, we believe you have:


- BsC or MsC degree in Finance, Accounting, Business Administration, or related field.
- Proven experience (minimum 5 years) in financial analysis, budgeting, and controlling.
- Analytical skills with the ability to interpret complex data and generate actionable insights.
- Effective communication and interpersonal skills, with the ability to collaborate cross-functionally and influence decision-making at all levels.
- The ability to thrive in a fast-paced, collaborative environment where a flexible mindset is key.
- A strategic mindset with a focus on driving continuous improvement and operational excellence.
- Proficiency in financial software and tools (e.g., ERP systems, Excel, etc.).

It's also meriting if you have:

- Experience in controlling large CAPEX projects.
- Experience in working with production or within manufacturing environment.

If you are ready to make a significant impact and contribute to the future of sustainable energy, apply now to join our dynamic Finance team at NOVO Energy! For this role we will be reviewing applications on an ongoing basis.


Volvo Cars is one of the most well-known and respected car brands in the world. Northvolt is a leading supplier of sustainable, high-quality battery cells and systems, dedicated to delivering the world’s greenest lithium-ion battery. Together, we have formed a joint venture, NOVO Energy, to power the next generation of pure electric Volvo and Polestar cars.

Our Gigafactory in Gothenburg will be one of the largest cell production facilities in Europe, with a potential annual cell production capacity of up to 50 gigawatt hours (GWh) - thereby enabling a supply of batteries for approximately half a million Volvo and Polestar cars per year. Our state-of-the-art R&D facility will gather leading expertise from all over the world, to create the next generation battery cells.

You can read more about this joint venture in these press releases, here and here.

Ansök nu

Business Controller till framtida uppdrag

Läs mer Apr 18
Nytt
Har du erfarenhet som Business Controller och vill utvecklas vidare i din karriär? Är du en driven och analytisk person? Vi på Adecco söker nu Business Controllers till framtida uppdrag i Göteborg. 

Om tjänsten

Som Business Controller kommer du bli en del av ett professionellt team som arbetar i nära samarbete med verksamhetens chefer. Dina arbetsuppgifter kan komma att variera men vanligt förekommande uppgifter är att ansvara för budget, rapportering samt uppföljning och analys av månatliga utfall. Ditt ansvar kan även innefatta att delta i bolagets affärsstyrning, driva ekonomiska processer samt identifiera ekonomiska möjligheter. Vidare kan du ansvara för att ta fram redovisning av analys, resultat och trender samt komma med förslag för korrigerande åtgärder i avdelningens processer.

Som Business Controller kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära bland annat:

-Ansvar över budget, rapportering och analys.
-Rapportering och nära samarbete med verksamhetens chefer i team.
-Driva ekonomiska processer och redovisa resultat.

Observera att vi genom denna annons söker kandidater för framtida uppdrag. Vi får kontinuerligt in uppdrag inom business controlling på spännande och väletablerade bolag i Göteborg och skapar därför gärna kontakt med dig som skulle vara intresserad att ta dig an en ny utmaning.

Om dig

Vi söker dig som har en högskoleexamen inom ekonomi samt minst ett års erfarenhet som Business Controller. Du har ett starkt intresse för finansiella processer och är en god användare av MS Office, speciellt Excel. Vi ser även gärna att du behärskar både svenska och engelska flytande.

Har du erfarenhet av SAP och Qlikview är detta meriterande.

Som person ser vi att du är kommunikativ och tycker om att skapa samt upprätthålla goda relationer. Vidare är du analytisk och sätter alltid kund och affär i fokus. Är du även noggrann och bekväm med att självständigt hålla i presentationer kan detta vara något för dig!

Viktigt för tjänsten är att:
-Du har en högskoleexamen inom ekonomi
-Du har minst ett års erfarenhet som Business Controller alternativt arbetsuppgifter som bedöms likvärdigt.
-Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktuppgifter

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Evelina Hjortskog via Evelina.Hjortskog@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Controller | Business | Controlling | Budget | Analys | Prognos | Göteborg | Adecco

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Ideella Fören Göteborgs Räddningsmission Med Fir

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Ideella Fören Göteborgs Räddningsmission Med Fir .

Grundskollärare år 7-9 svenska/sva i kombination med idrott Tynnered

Ämneslärare, 7-9
Läs mer Apr 10
Räddningsmissionen är en idéburen organisation som bedriver socialt arbete utifrån en kristen värdegrund. Vi tror att möten i ögonhöjd skapar rum för förändring och överbryggar utanförskap. Nu söker vi dig som vill jobba tillsammans med oss mot vår

vision; ett värdigt liv för alla!

 

Om communityskolan
Communityskolan Tynnered öppnade i augusti 2021 och  är en 7-9 skola med ca 130 elever.
Communityskolan har ett starkt fokus på lärande,kunskap och bildning. Ett av skolans viktigaste uppdrag är att öppna upp världen för eleverna. Oavsett om det handlar om hur ett öga fungerar, hur första världskriget startade eller hur man sätter den perfekta bröddegen - skola handlar först och främst om lärande, kunskap och bildning. Därför letar vi noggrant efter lärare och medarbetare som älskar sina ämnen och älskar sina elever.
 
Communityskolan är mer än en skola, det är ett nav för att ta tillvara och förstärka närområdets resurser. Genom Räddningsmissionens nätverk har vi starka samarbetspartners, företag, föreningar och offentliga aktörer. Skolans lokaler används även efter skoltid på kvällar och helger till aktiviteter som studiestöd, musikverksamhet, mentorskap, och föreningsaktiviteter. Vi kallar det arbetet för Communityarbete och de organiseras och styrs av communityansvariga
 
 
Räddningsmissionen har kompetens och erfarenhet av att leda arbete med trygga och tydliga ramar i en föränderlig värld och i osäkra situationer. Communityskolan Tynnered har ett kontinuerligt arbete för att främja studiero och trygghet och arbetar inom metoden PALS.

Räddningsmissionen har under flera år gett stöd till skolor genom bland annat läxhjälp, scoutverksamhet, samt olika typer av stöd till familjer och barn t.ex. i Biskopsgården, Lövgärdet och Tynnered. Att lyssna till barn och föräldrars drömmar om framtiden och förändring har gett oss lärdomar i hur vi ska utveckla vår egen skola.
 
Skolan är ickekonfessionell, dvs har ingen religiös inriktning.

 

 

Om tjänsten

Som lärare är ditt viktigaste uppdrag att undervisa, men vi ser att du behöver ha ett engagemang och intresse för att arbeta med nya former för att nå vårdnadshavare och vara en del i att utveckla Communityarbetet i området Tynnered.

Förutom att undervisa ingår det att vara del i ett arbetslag med de gemensamma arbetsuppgifterna samt vara klassföreståndare. 

 

 

Vi söker dig som... 

* Har behörighet i svenska/svenska som andraspråk i kombination med idrott och hälsa, spanska eller musik åk 7-9.

* Besjälas av Communityskolans vision att fler barn får en bra start i livet.

* Är trygg i dig själv och delar Räddningsmissionens värderingar.

* Brinner för lärande,kunskap och pedagogik, och för att fler barn ska få tillträde till fler sammanhang.

* Har ett genuint intresse för att lära ut din ämneskunskap, är en tydlig ledare och har en förmåga att skapa lugn i klassrummet.

* Arbetar på både individ och gruppnivå för en positiv utveckling och har erfarenhet att möta elever från olika bakgrund och sammanhang.
* Har en nybyggaranda där du vill vara med och bygga upp strukturer och rutiner som är hållbara över tid.


Vi ser gärna att du har några års lärarerfarenhet och är trygg i din lärarroll.

 

Vår organisation är öppen för alla oavsett kön, ålder, sexuell läggning, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnicitet, funktionsnedsättning eller trosuppfattning. Det som förenar oss är att viljan arbeta utifrån organisationens riktning, värderingar och identitetsdrag. 
  

 

Bra att veta
Befattning: Lärare åk 7-9 i svenska/SVA i kombination med idrott och hälsa, spanska eller musik
Placering i organisationen: Communityskolan Tynnered 
Omfattning: 100%

Anställningsform: Tillsvidare, start med sex månaders provanställning. 
Tillträde: 8 Augusti 2024
Kollektivavtal:Vi följer Fremias kollektivavtal Förskolor, skolor och fristående skolor. 
 

Förmåner i anställningen

Vi vill att vår personal ska må bra! Som anställd hos oss erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag och psykosocialt personalstöd via telefon. Du kommer till en arbetsplats med låga trösklar och ett varmt klimat. För oss är “möten i ögonhöjd” ett viktigt riktmärke i såväl mötet med målgruppen som mellan medarbetarna. 
 
Inför din anställning
Vi intervjuar löpande och välkomnar därför din ansökan så snart som möjligt! 
Inför anställning tar vi referenser samt begär utdrag ur belastnings- och misstankeregistret. 
 
Har du frågor kring tjänsten? 
Välkommen att kontakta rektor Ingrid Lindblad:

ingrid.lindblad@communityskolan.se

 
Varmt välkommen med din ansökan!  
 
Vi undanbeder oss erbjudanden från bemannings- och rekryteringsföretag i denna rekrytering. 
 

 

 


Communityskolan Tynnered drivs av RM Bildning AB, som är icke-vinstdrivande och helägt av den ideella föreningen Räddningsmissionen.
www.communityskolan.se

Räddningsmissionen är en idéburen, icke vinstdrivande organisation som startades 1952. Räddningsmissionen har i dagsläget 240 medarbetare och ca: 300 volontärer samt ett stort nätverk med samverkansaktörer.
Vi är en barnrättsorganisation som arbetar brett med socialt arbete. Vi arbetar med barns rätt till likvärdig utbildning genom att stödja skolor i områden med tuffa utmaningar, med t.ex. läxhjälp och stöd till familjer.
www.raddningsmissionen.se

Ansök nu

Familjestödjare till Solrosen i Göteborg

Socionom
Läs mer Apr 10
Räddningsmissionen är en idéburen organisation som bedriver socialt arbete utifrån en kristen värdegrund. Vår organisationsidé är möten i ögonhöjd som skapar rum för förändring och överbryggar utanförskap. Nu söker vi dig som vill jobba tillsammans med oss mot vår vision; ett värdigt liv för alla!
 
Om tjänsten 
Nu söker vi en ny familjestödjare till vårt team i Solrosen i Göteborg! Solrosen riktar sig till barn och ungdomar som har en familjemedlem, eller annan nära anhörig, som är i fängelse eller på annat sätt är/eller har varit frihetsberövad.
 
Solrosen arbetar utifrån FN:s barnkonvention med utgångspunkt i artikel 3 om barns bästa. Verksamheten erbjuder en trygg plats där barn och ungdomar kan få möjlighet att sätta ord på vad man känner och tänker om att ha en frihetsberövad familjemedlem. Solrosen erbjuder även stöd till barnens vårdnadshavare och andra vuxna runt barnet. Stödet ges både individuellt och/eller i grupp och kan innebära både korta och längre kontakter. Utöver detta erbjuder verksamheten en öppen mötesplats samt läger och andra lov-aktiviteter. Mer info om Solrosen hittar du här: www.raddningsmissionen.se/solrosen

 
Som medarbetare i Solrosen är du en ambassadör för din verksamhet och för Räddningsmissionen och är med och formar verksamhetens utveckling och framtid. Du kommer att jobba nära ytterligare en familjestödjare. Du har även gemensam handledning tillsammans med fler kollegor i Solrosen i Göteborg.

Arbetsuppgifter

Som familjestödjare har du ett varierande arbete. Du kommer bland annat att:
• arbetar med barn individuellt och i grupp
• ha föräldrasamtal och hålla i anhöriggrupper
• samverka med andra, såsom informera och handleda socialtjänst eller nätverka med andra aktörer.
• vara med och tillsammans med kollegor driva opinionsfrågor inom området
• arbeta uppsökande på anstalter och häkten med att ge information om Solrosens verksamhet och erbjuda föräldrastödjande samtal

I din roll kan det även förekomma vissa kvalificerade administrativa arbetsuppgifter, som tex ansökningar och återrapporteringar.
 
Vi söker dig som... 
Är en trygg och självständig person som är van att driva utvecklingen framåt i ditt arbete. Du behöver ha en god förmåga att kommunicera och att skapa förtroende hos de vi finns till för, samverkanspartners och kollegor. För att lyckas bra i rollen är det även viktigt att du är en god lyssnare och har humor! Det är även viktigt att du trivs med varierande arbetsuppgifter i en dynamisk organisation, och att du inte räds att tala inför människor. 
 
Vi vill att du...
• Är socionom, eller har annan likvärdig utbildning, inom beteendevetenskapliga och/eller pedagogiska området.
• Har minst fem års arbetslivserfarenhet
• Har minst två års arbete med barn och/eller unga i utsatta livssituationer alternativt arbete med föräldrastöd
• Tidigare har arbetat med stödjande samtal
• Har en förmåga att uttrycka och formulera dig i tal och skrift
• Har B-körkort till manuell bil

Det är meriterande om du även har  
• kännedom och engagemang kring barns rättigheter
• har en steg 1 utbildning eller motsvarande
• erfarenhet av samarbete med myndigheter eller andra professionella samarbetspartners. 

 Vi tar stor hänsyn till personliga egenskaper och vill att du delar vår värdegrund. 

Förmåner i anställningen  
Vi vill att vår personal ska må bra! Som anställd hos oss erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag och psykosocialt personalstöd via telefon. Du kommer till en arbetsplats med låga trösklar och ett varmt klimat. För oss är “möten i ögonhöjd” ett viktigt riktmärke i såväl mötet med målgruppen som mellan medarbetarna.
 
Vår organisation är öppen för alla oavsett kön, ålder, sexuell läggning, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnicitet, funktionsnedsättning eller trosuppfattning. Det som förenar oss är att viljan arbeta utifrån organisationens riktning, värderingar och identitetsdrag. 
  
Bra att veta
Befattning: Familjestödjare
Arbetsställe: Göteborg
Rapporterar till: Verksamhetschef
Omfattning: 100 % 
Anställningsform: Tillsvidare med start 6 månaders provanställning
Tillträde: 1 September 2024
Arbetstid: Främst dagtid, men viss kvällsarbete förekommer.
Kollektivavtal: Vi är anslutna till arbetsgivarorganisationen Fremia och tillämpar kollektivavtal Hälsa, vård och övrig omsorg.
Rekrytering: Inför anställning tar vi referenser samt begär utdrag ur belastnings- och misstankeregistret.




Varmt välkommen med din ansökan!
Madeleine Forsén,


Räddningsmissionen är en idéburen organisation som bedriver socialt arbete utifrån kristen värdegrund. Den kristna grunden är en drivkraft till att lindra människors nöd och ger inspiration till att främja ett rättfärdigt samhälle. Kyrkan och den kristna tron kan också bidra till att skapa positiv förändring i människors liv. Vår organisation genomsyras av ledord som samverkan, kreativitet, hopp och kvalitet.

Hos oss är du omgiven av mer än 240 engagerade medarbetare som arbetar inom en rad olika områden och verksamheter. Tillsammans strävar vi mot en gemensam vision: Ett värdigt liv för alla! I våra verksamheter finns också volontärer som genom sina olika kompetenser och personligheter bidrar med mervärden. Utöver medarbetare, volontärer och de 33 kristna församlingar i Göteborg med omnejd som är våra huvudmän, har vi även flera starka företagssamarbeten.

Tillsammans gör vi skillnad!

Krav:

Körkort:
* B (Personbil)

Ansök nu

Vikarierande Behandlingsassistent till Boende Vasa

Behandlingsassistent/Socialpedagog
Läs mer Mar 27
Räddningsmissionen är en idéburen organisation som bedriver socialt arbete utifrån en kristen värdegrund. Vi tror att möten i ögonhöjd skapar rum för förändring och överbryggar utanförskap. Nu söker vi dig som vill jobba som vikarierande behandlingsassistent på Boende Vasa tillsammans med oss mot vår vision; ett värdigt liv för alla! 

 
Om verksamheten

Boende Vasa ligger mitt i Vasastan och är ett kortsiktigt kollektivt boende med 20 platser för män och kvinnor med samsjuklighetsproblematik. Ett hemlikt boende med bemanning dygnet runt där vi stöttar och motiverar de som bor hos oss till ett självständigt och drogfritt liv. På Boende Vasa jobbar vi med lågaffektivt bemötande.


Arbetsuppgifter 
Som behandlingsassistent arbetar du stödjande och motiverande i den boendes olika processer mot ett så självständigt liv som möjligt. I arbetsuppgifterna ingår dokumentation, kartläggning av stödbehov, stödsamtal, ge stöd till sysselsättning och i vård-och myndighetskontakter. Du ger även stöd till att hantera ekonomi och den egna boendemiljön. Praktiska arbetsuppgifter så som viss matlagning och lättare in-och utflytt förekommer.

 
Vi söker dig som? 

Tillsammans med dina kollegor är du med och skapar en trygg boendemiljö där alla känner sig sedda och får stöttning i sina behov. Du har ett stort engagemang för målgruppen samtidigt som du kan dra gränser och förmedla dessa på ett professionellt sätt. Då visst ensamarbete förekommer, så som sovande jour, är det viktigt att du känner dig trygg med det, likaså att du har kompetens kring hur du arbetar för att motverka hot- och våldssituationer.

 

Vi vill att du har

·        utbildning inom socialt arbete eller liknande 

·        erfarenhet av att arbeta med personer med samsjuklighetsproblematik, missbruk och psykisk ohälsa. 

·        utbildning och eller erfarenhet av att jobba utifrån metoden lågaffektivt bemötande.

·        B-körkort 

 

Det är meriterande om du även har erfarenhet av arbete på boende med liknande målgrupp.

 

 

Bra att veta 

Arbetstid: Schemalagd dagtid, kväll och sovande jour 
Omfattning:85%, 

Anställningsform: Vikariat ett år eller längre

Tillsättning: 1 juli eller enligt överenskommelse 

Kollektivavtal: Vi är anslutna till arbetsgivarorganisationen Fremia och tillämpar kollektivavtal Hälsa, vård och övrig omsorg.


 

Rekrytering

Inför anställning tar vi referenser samt begär utdrag ur belastnings- och misstankeregistret.

Vi tar stor hänsyn till personliga egenskaper och vill att du delar vår värdegrund. 

Vi intervjuar löpande och välkomnar därför din ansökan så snart som möjligt!

 

Välkommen att kontakta Benjamin Wolfbrandt, enhetschef vid frågor! 

 

Benjamin.Wolfbrandt@raddningsmissionen.se 

 

Varmt välkommen med din ansökan!


Räddningsmissionen är en idéburen organisation som bedriver socialt arbete utifrån kristen värdegrund. Vår organisation genomsyras av ledord som samverkan, kreativitet, hopp och kvalitet. Hos oss är du omgiven av mer än 240 engagerade medarbetare. Tillsammans strävar vi mot en gemensam vision: Ett värdigt liv för alla! I våra verksamheter finns också volontärer som genom sina olika kompetenser och personligheter bidrar med mervärden. Utöver medarbetare, volontärer och de 34 kristna församlingar i Göteborg med omnejd som är våra huvudmän, har vi även flera starka företagssamarbeten.

Tillsammans gör vi skillnad!

raddningsmissionen.se

Krav:

Körkort:
* B (Personbil)

Ansök nu

Sommarvikarier till MatRätts butiker

Butikssäljare, dagligvaror/Medarbetare, dagligvaror
Läs mer Feb 23
Om MatRätt
MatRätt är en social supermarket som säljer matsvinn; all mat som levereras till oss är donationer från olika grossister och företag. I vår öppnar vi en tredje MatRättsbutik och finns då i Flatås, Rannebergen och på Wieselgrensplatsen. Våra butiker erbjuder även arbetsträning och vill vara en arbetsplats där människor kan ta steg för att närma sig den ordinarie arbetsmarknaden. Alla är välkomna att handla hos oss, men vi finns framförallt till för våra medlemmar med låg inkomst som har svårt att få pengarna att räcka till i vanliga livsmedelsbutiker. Som medlem får man köpa varor till en tredjedel eller mindre av vanligt butikspris. MatRätt gör gott för både människa och miljö!

 

Nu söker vi butiksmedarbetare som vill arbeta i sommar! 

 

Om tjänsten 
Som medarbetare på MatRätt arbetar du tätt tillsammans med butiksteamet i syfte att göra Maträtt till en butik som på allra bästa sätt bidrar till värdiga liv. På vår arbetsplats är en arbetsdag aldrig den andra lik, mötet med kunderna är en stor del av arbetsdagen vilket skapar dynamik- vi är i ständig rörelse. Vi som jobbar här är en härlig blandning av ordinarie anställda, arbetstränande, ungdomsanställda och volontärer. För oss är målgruppen alltid nummer ett och vi brinner för det personliga mötet, som vi tror kan bidra till förändrade liv. Läs gärna mer om oss på www.raddningsmissionen.se/matratt 

 

Arbetsuppgifter



• kassaarbete

• varumottagning och lagerhantering

• upplockning/frontning av varor

• entrévärd som välkomna kunder till butiken

• hålla rent och snyggt i butiken under öppettid

• kundmötet -alltid ha en värdigt och respektfullt bemötande i ögonhöjd


 

Vi söker dig som... 

...brinner för möten i ögonhöjd och vill göra skillnad i samhället på ett praktiskt sätt. Du är serviceminded och tvekar inte att hugga i där det bäst behövs. Du sätter högt värde på ett gott bemötande, är trygg och har förmåga att härbärgera mötet med våra kunder, som lever i stundtals utsatta livsmiljöer. För att trivas hos oss tror vi att du ska vara en person som gillar högt tempo och varierande arbetsdagar där vi tillsammans är medskapare av verksamheten. 

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och vill att du känner dig trygg med Räddningsmissionens värdegrund.  

 

Vill att du har




erfarenhet av arbete i butiksarbete




erfarenhet av kassaarbete



• kommunicerar väl på svenska i tal och skrift


 
Det är meriterande om du även har




Har godkänd och avslutad gymnasieutbildning




Har B-körkort               




Har god planeringsförmåga




Är flerspråkig




 

Bra att veta
Befattning: Butiksmedarbetare
Rapporterar till: Butikschef

Geografisk placering: Arbete i samtliga tre butiker kan förekomma.
Omfattning: Varierande
Anställningsform: Timanställning, 
Tillträde: Du behöver kunna arbeta veckorna 25- 33.

Rekrytering: Sker löpande. 

Inför anställning tar vi referenser samt begär utdrag ur belastnings- och misstankeregistret. 

Kollektivavtal:  Vi är anslutna till arbetsgivarorganisationen Fremia med avtal Hälsa, vård och övrig omsorg.

 

 Du kommer till en arbetsplats med låga trösklar och ett varmt klimat. För oss är “möten i ögonhöjd” ett viktigt riktmärke i såväl mötet med målgruppen som mellan medarbetarna. Vår organisation är öppen för alla oavsett kön, ålder, sexuell läggning, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnicitet, funktionsnedsättning eller trosuppfattning. Det som förenar oss är att viljan arbeta utifrån organisationens riktning, värderingar och identitetsdrag. 

 

Varmt välkommen med din ansökan!  


Räddningsmissionen är en idéburen organisation som bedriver socialt arbete utifrån kristen värdegrund. Den kristna grunden är en drivkraft till att lindra människors nöd och ger inspiration till att främja ett rättfärdigt samhälle. Kyrkan och den kristna tron kan också bidra till att skapa positiv förändring i människors liv. Vår organisation genomsyras av ledord som samverkan, kreativitet, hopp och kvalitet.

Hos oss är du omgiven av mer än 240 engagerade medarbetare som arbetar inom en rad olika områden och verksamheter. Tillsammans strävar vi mot en gemensam vision: Ett värdigt liv för alla! I våra verksamheter finns också volontärer som genom sina olika kompetenser och personligheter bidrar med mervärden. Utöver medarbetare, volontärer och de 34 kristna församlingar i Göteborg med omnejd som är våra huvudmän, har vi även flera starka företagssamarbeten.

Tillsammans gör vi skillnad!

raddningsmissionen.se

Ansök nu

Handledare på Maträtt Rannebergen

Socionom
Läs mer Feb 22
Maträttsbutiker som gör skillnad - på riktigt.

MatRätt är en social supermarket som säljer matsvinn, erbjuder arbetsträning och bekämpar matfattigdom. Alla är välkomna att handla hos oss, men vi finns framför allt till för våra medlemmar med låg inkomst som har svårt att få pengarna att räcka till i vanliga livsmedelsbutiker. Som medlem får man köpa varor till en tredjedel eller mindre av vanligt butikspris. MatRätt gör gott för både människa och miljö! Idag har vi två, snart tre MatRättsbutiker, 

 

Vill du vara med som en viktig del i vårt arbete?

 

Nu söker vi en handledare till nya MatRätt på Rannebergen!

Som handledare arbetar du med deltagare såväl enskilt som i grupp. Arbetet följer en grundläggande metodik där kunskaper, färdigheter, vilja, motivation och styrkor tas till vara för att hitta varje persons unika nästa steg mot arbetsmarknaden. I ditt arbete ingår bland annat att aktivt coacha och stötta våra deltagare i att söka jobb som matchar var persons kompetens och förutsättningar genom att exempelvis hjälpa till med att skriva CV, stötta i den digitala ansökningsprocessen, intervjuträning med mera. 

 

Arbetsuppgifter

·         Planera, handleda och följa upp arbetsträning enligt framtagen metod för MatRätt

·         Tillsammans med deltagare upprätta och följa upp individuella genomförandeplaner 

·         Teckna avtal med uppdragsgivare samt kvalitetssäkra uppdrag 

·         Delta i drift och utveckling av verksamheten 

·         Marknadsföring av vår arbetsträning gentemot intressenter

·         Ordna studiebesök 

 

Vi söker dig som: 

Vill vara en viktig spelare i utvecklingen av vår verksamhet! För att lyckas med uppdraget som handledare tror vi att du är en erfaren, trygg, engagerad och driven person som orädd tar dig an utmaningar. Tjänsten innebär många kontaktytor så du behöver trivas med att möta nya människor och skapa relationer. Du har förståelse för människors olika förutsättningar och har god nytta av ett coachande förhållningssätt, en bra dos med tålamod och god förmåga att vara tydlig och pedagogisk i din kommunikation. Vi tror också att du trivs med att planera och följa upp ditt arbete på ett strukturerat sätt och trivs med att arbeta i en föränderlig miljö. 

 

Vill att du har

·         Relevant utbildning och/eller erfarenhet av integrationsarbete på arbetsmarknaden. 

·         Erfarenhet av dokumentation och uppföljning 

·         Erfarenhet av metodarbete i utvecklande och lärande syfte

·         Mycket goda kunskaper i svenska språket, med tanke på dokumentationsarbete 

·         Utbildning i och erfarenhet av coachande eller motiverande samtal (MI) 

 
Det är meriterande om du även har  

·         Arbetat i en ledande roll

·         Kunskap om metoden Supported Employment 

·         Tidigare anställning eller uppdrag inom myndighet eller kommun.

 

Bra att veta:
Befattning: Handledare
Placering i organisationen: MatRätt Rannebergen Göteborg

Rapporterar till: Butikschef. 
Omfattning: 100 %                                                                                                                         

Kollektivavtal: Vi är anslutna till arbetsgivarorganisationen Fremia med avtal Hälsa, vård och övrig omsorg.
Anställningsform: Tillsvidareanställning med inledande sex månaders provanställning.
Tillträde: Så snart som möjligt enligt överenskommelse.

 

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och vill att du känner dig trygg med Räddningsmissionens värdegrund.  
Vi intervjuar löpande och välkomnar därför din ansökan så snart som möjligt!

 

Vår organisation är öppen för alla oavsett kön, ålder, sexuell läggning, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnicitet, funktionsnedsättning eller trosuppfattning. Det som förenar oss är att viljan arbeta utifrån organisationens riktning, värderingar och identitetsdrag. 


Förmåner i anställningen:

Vi vill att vår personal ska må bra! Som anställd hos oss erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag och kostnadsfritt externt personalstöd via telefon för både arbetsrelaterade och privata frågeställningar.

                                                                                                                                             

Inför anställning:

Vi efterfrågar minst två referenser samt begär utdrag ur belastnings- och misstankeregistret.                                                                                                                                                

Frågor kring tjänsten? 

 

Välkommen att maila Josefine Söderman för frågor om tjänsten och rekryteringsprocessen. 

josefine.soderman@raddningsmissionen.se 

 

Varmt välkommen med din ansökan till Räddningsmissionen! 


Räddningsmissionen är en idéburen organisation som bedriver socialt arbete utifrån kristen värdegrund. Den kristna grunden är en drivkraft till att lindra människors nöd och ger inspiration till att främja ett rättfärdigt samhälle. Kyrkan och den kristna tron kan också bidra till att skapa positiv förändring i människors liv. Vår organisation genomsyras av ledord som samverkan, kreativitet, hopp och kvalitet.

Hos oss är du omgiven av mer än 240 engagerade medarbetare som arbetar inom en rad olika områden och verksamheter. Tillsammans strävar vi mot en gemensam vision: Ett värdigt liv för alla! I våra verksamheter finns också volontärer som genom sina olika kompetenser och personligheter bidrar med mervärden. Utöver medarbetare, volontärer och de 34 kristna församlingar i Göteborg med omnejd som är våra huvudmän, har vi även flera starka företagssamarbeten.

Tillsammans gör vi skillnad!

raddningsmissionen.se

Krav:

Körkort:
* B (Personbil)

Ansök nu

Vikarierande Behandlingsassistent Ability

Behandlingsassistent/Socialpedagog
Läs mer Feb 13
Räddningsmissionen är en idéburen organisation som bedriver socialt arbete utifrån en kristen värdegrund. 

Vi tror att möten i ögonhöjd skapar rum för förändring och överbryggar utanförskap. Nu söker vi dig som vill jobba tillsammans med oss mot vår vision; ett värdigt liv för alla!? 

 

Vi söker dej som vill arbeta dagtid som behandlingsassistent på Ability! 

  

Om Ability 
Engelska ordet “ability” betyder förmåga eller möjlighet. Inom Ability ser vi möjligheten och 
förmågan hos de som andra gett upp hoppet om och som ofta själva gett upp om ett fungerande liv, med meningsfull sysselsättning, hem och gemenskap. 
 
Ability riktar sig till personer över 21år som är svårplacerade, spärrade och utstraffade med omfattande psykosocial problematik, substans- och alkoholsyndrom och/eller samsjuklighet. Vi strävar efter att inte skriva ut deltagare på grund av beteenden som var anledningen till att de blev inskrivna.
 
Vi arbetar lågaffektivt med ansvarsfulla och långvariga relationer där utrymme för personlig tillväxt erbjuds i trygg miljö. Abilitys arbetssätt är det som kännetecknar Räddningsmissionens kärna, flexibilitet och följsamhet inför människan vi möter, i kombination med en orubblig tro på att varje människa kan förändra sitt liv till det bättre. Vårt mål är att bryta hemlöshet, ensamhet och utanförskap genom hållbara bostadslösningar och inkluderande gemenskaper.  
Via Abilitys medarbetare får deltagarna stöd i alla sociala funktioner. Målet är att motverkas utanförskap och social isolering genom stärkt självkänsla, ökad egenmakt och en meningsfull tillvaro.

Om tjänsten 
I rollen som behandlingsassistent är du med när allt fungerar men du klarar också av att vara den yttersta tryggheten när allt brister för våra deltagare. Som medarbetare är du med på nära håll för att stödja och hjälpa våra deltagare i förändringsarbetet med självbilden. Du fungerar som kontaktperson, ger stöd kring vardagsstruktur, meningsfull fritid, friskvård och liknande hälsofrämjande aktiviteter samt matchar och ger aktivt stöd till meningsfull sysselsättning och arbetsträning. 

Vi söker dig som... 
...är trygg och stabil och har en förmåga att härbärgera mötet med människor i affekt. Vi önskar att du är van vid att arbeta med lågaffektivt bemötande. Vi tror att du kommer att trivas bäst i rollen om du är en trygg och orädd person eftersom hot och våldssituationer kan förekomma.

Stor vikt läggas vid personlig lämplighet. För oss är “möten i ögonhöjd” ett viktigt riktmärke i såväl mötet med målgruppen som mellan medarbetarna. Det är även viktigt för oss att du känner dig trygg med Räddningsmissionens värdegrund.

Vi vill att du:


• är socialpedagog, fritidspedagog, socionom eller har likvärdig utbildning 

• har minst 3 års erfarenhet av socialt arbete

• har erfarenhet av dokumentation 

• uttrycker dig väl på svenska i tal och skrift 


 

Det är meriterande om du även: 


• Har erfarenhet av eget tillfrisknande och kan använda erfarenheten som motivation och verktyg. Vi kräver minst 3 års tillfrisknande.



Förmåner i anställningen 
Vi vill att vår personal ska må bra! Som anställd hos oss erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag och psykosocialt personalstöd via telefon. Du kommer till en arbetsplats med låga trösklar och ett varmt klimat. För oss är “möten i ögonhöjd” ett viktigt riktmärke i såväl mötet med målgruppen som mellan medarbetarna.  

 

?Vår organisation är öppen för alla oavsett kön, ålder, sexuell läggning, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnicitet, funktionsnedsättning eller trosuppfattning. Det som förenar oss är viljan att arbeta utifrån organisationens riktning, värderingar och identitetsdrag.

Bra att veta 
Befattning: Behandlingsassistent 
Omfattning: 100 % dagtid

Geografisk placering: Kvillebäcken, Hisingen i Göteborg
Rapporterar till: Verksamhetschef Patrick Hansén 
Anställningsform: Vikariat, 6 månader med chans till förlängning.

Tillträde: Så snart som möjligt efter överenskommelse 

Kollektivavtal: Vi är anslutna till arbetsgivarorganisationen Fremia och tillämpar kollektivavtal Hälsa, vård och övrig omsorg.

Rekrytering: Inför anställning tar vi referenser samt begär utdrag ur belastnings- och misstankeregistret.



 
Varmt välkommen med din ansökan! 
 


Räddningsmissionen är en idéburen organisation som bedriver socialt arbete utifrån kristen värdegrund. Vår organisation genomsyras av ledord som samverkan, kreativitet, hopp och kvalitet. Hos oss är du omgiven av mer än 240 engagerade medarbetare. Tillsammans strävar vi mot en gemensam vision: Ett värdigt liv för alla! I våra verksamheter finns också volontärer som genom sina olika kompetenser och personligheter bidrar med mervärden. Utöver medarbetare, volontärer och de 34 kristna församlingar i Göteborg med omnejd som är våra huvudmän, har vi även flera starka företagssamarbeten.

Tillsammans gör vi skillnad!

raddningsmissionen.se

Krav:

Körkort:
* B (Personbil)

Ansök nu