Göteborg: Handledare /Jobbcoach i Göteborg

Hitta ansökningsinfo om jobbet Handledare /Jobbcoach i Göteborg i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2022-03-02 // Varaktighet: Heltid

Om tjänsten

Vi söker dig som vill vara med och arbeta med jobbcoachning som handledare inom ramen för Arbetsförmedlingens tjänst Rusta och Matcha, på vårt kontor i Göteborg.

Du kommer att arbeta med våra deltagare i Rusta och Matcha och stötta dessa, med individuellt och anpassat stöd i jobb och studiesökandet. I dina arbetsuppgifter tillkommer även administration och hela tiden skapa kontakt med nya och befintliga arbetsgivare. Du kommer att arbeta både individuellt med deltagarna och i grupp genom tex seminarier och företagsbesök.

Vem är du?

Vi söker dig som tror på att varje människa har en inneboende potential och kraft.

Du bör vara en driven person, ansvarsfull och målinriktad. Vi vill att du har en förmåga att möta varje individs olika behov och hittar de bästa vägarna för att våra deltagare ska kunna bryta sitt utanförskap och bli en del av det samhälle vi lever i.

Krav

- Minst 120 högskolepoäng, eller motsvarande från Yrkeshögskola inom Beteendevetenskap, Organisation och personalarbete, studie- och yrkesvägledare, företagsekonomi, arbetsterapeut eller socionomutbildning.

- Samt minst 2 års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid de senaste 5 åren.

Alternativt

- Minst ett års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat.

- Minst tre års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid i något eller några av följande yrken eller arbetsuppgifter:

o Arbetsledning med personalansvar

o Rekrytering

o Omställningsarbete för arbetssökande

o Studie- och yrkesvägledning

o Handläggning i personalfrågor (dock ej enbart personaladministration)

o Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor

o Arbete med social- och gruppsykologi

o Karriärvägledning

Du ska ha erhållit arbetslivserfarenheten under de senaste fem åren räknat från den dag du tillträdde anställningen som handledare i den upphandlade tjänsten. Även deltid kan godkännas om arbetstiden sammanräknat under de senaste fem åren motsvarar heltid under tre år.

Meriterande

Vi ser att det är meriterande om du som söker talar flera språk, ange gärna vilka språk i din ansökan.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Utbildningsadministratör

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Utbildningsadministratör.

Utbildningsledare till konsultbolag

Läs mer Maj 25
Som utbildningsledare är du med och bygger framtidens Sverige. Du planerar, rekryterar och kvalitetssäkrar den kompetens vi levererar till våra kunder utifrån en kravspecifikation. Du hjälper skolor och utbildningsföretag att förmedla den kunskap vi besitter inom yrkeshögskola och högskolor vi arbetar med runt om i landet. Du hjälper till med att skapa schema, se över logistik och ser över den material samt övningar som skapas inför varje kurs. Administrativ arbete förekommer i hög utsträckning och det kräver struktur och noggrannhet. Föreläsningarna sker både på plats hos kund och distans via exempelvis Zoom, Meeting eller Teams.
För att passa in på Restory Group ser vi att du är en kreativ och öppen person med ödmjuk personlighet. Du är självgående men trivs också bra i team. Du är pedagogisk och kan strukturera och planera för kommande kurser ihop med respektive utbildare. Du kan leverera trygghet och struktur till utbildare och lärare på ett sätt som skapar tydlig kommunikation.
En eller flera av följande kompetenser behövs för att kunna söka denna tjänst. Det går att söka tjänsten även om du inte har alla kompetenserna nedan. Vi lägger stor vikt vid personlighet, pedagogik och drivkraft.
Totalt ansvar för våra projekt och utbildningar
Ansvar för att utbildningsplanering och projekt skickas in i tid
Rekrytera och kvalitetssäkra nya medarbetare
Sköta all dokumentation som ingår i respektive uppdrag
Vi arbetar i Agile/Scrum.

Vi ser att du har en certifierad akademisk utbildning som passar in i rollen som utbildningsledare. Krav:
Arbetat tidigare med utbildning eller
arbetat som utbildningsledare
Kompetens och erfarenhet inom IT är meriterande.
Vi ser att du har 2-4 års arbetslivserfarenhet inom området.

Vi på Restory tror att det aldrig går att lära sig för mycket. Vi tror också på att nyckeln till en lyckad inlärningsprocess är att undervisa på ett lättförståeligt och pedagogiskt sätt där vi vill inspirera studenterna i sin utbildning och för kommande yrkesroll.
På Restory är det viktigt att våra kollegor mår bra för att kunna ge och få den hjälp som efterfrågas. Vi har en rak och öppen kommunikation på jobbet och bryr oss om varandra. Daglig avstämningar (Daily Scrum) ger oss en tydlig bild av varandras projekt och arbete. Detta leder till att vi snabbt kan lägga in den hjälp som efterfrågas av dig.
Restory Education är en arbetsplats med mycket eget ansvar och kreativitet, där vi är ett hjälpande team av utbildare. Du som ny konsult får alltid stöttning från dina kollegor.
För att söka tjänsten maila in din ansökan via knappen \\\"Ansök nu\\\" på hemsidan enligt nedan.
Skicka in ett CV och personligtbrev i endast PDF format.

Ansök nu

Projektkoordinator sökes för längre uppdrag! - Göteborg

Läs mer Aug 4
Är du en driven och lösningsorienterad person redo för nästa utmaning? Vill du arbeta på ett dynamiskt företag som ständigt letar utvecklingsmöjligheter? Vi söker dig som ser både detaljer och helheten i allt som rör administration!
Om tjänsten
Perido söker en Projektkoordinator till en av våra kunder, nämligen en stor aktör och ett välkänt namn inom fordonsindustrin. Du blir en del av en fartfylld och dynamisk organisation där ni vägleder, inspirerar och uppmuntrar varandra. Tjänsten är placerad på kontoret i Göteborg.
Dina arbetsuppgifter
Vi söker en projektkoordinator till en avdelning som arbetar med forskning och utveckling. Dina ansvarsområden består av att samordna kompetens och leda utbildning inom Vehicle Propulsion genom att hjälpa chefer att skapa rätt utbildningsunderlag inom området. Du kommer att vara avdelningens kontakt för allt som rör utbildning och annat kopplat till dess administration. Du hanterar:
Operativa frågor
Affärsenhetens inlärningsbehov
Ansökningsblanketter för utbildningar
Vara uppmärksam på framtida inlärningsbehov för enheten
Samordnar möten, resor och evenemang
Förbättra administrativa processer

Här har du chansen att utveckla dina personliga styrkor inom kompetensutveckling, utbildningsledarskap och både intern som extern kommunikation.
Dina egenskaper
För att lyckas i rollen ser vi att du är driven och initiativtagande person som ständigt ser utvecklingsområden. Du är organiseras, analytisk och har en god förmåga att se detaljer. Vi tror att du arbetar på ett effektivt sätt, och därmed vet hur du ska prioritera bland dina arbetsuppgifter. Du är van att arbeta i ett högt tempo, och trivs på en arbetsplats som ständigt utvecklas och förbättras. Vi tror även att du kan arbeta både i team och självständigt, ständigt med servicekänslan i fokus.
Är du vår nästa stjärna?
Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!
Kvalifikationer:
Du har lång erfarenhet som kompetenssamordnare, affärsassistent eller flera års
erfarenhet av liknande administrativa roller
Goda kunskaper i MS Office
God lösningsförmåga
Förmåga att kommunicera obehindrat i tal och skrift, såväl svenska som engelska

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till och med 2023-08-31. Start 2022-09-01.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Sandra Gudmundsson som kan nås på mejl sandra.gudmundsson@perido.se.Om du har frågor eller funderingar så är du även välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 33333 i ämnesraden.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 800 konsulter på uppdrag över hela landet. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.

Ansök nu

Administratör med inriktning mot utbildningsadminstration

Läs mer Jul 14
Verksamhetsstödet på institutionen för data- och informationsteknik söker nu efter en vikarierande administratör med inriktning mot utbildningsadministration. Bli vår kollega och bidra till vår verksamhet och gemenskap!

Information om avdelningen
Institutionen för data- och informationsteknik är en integrerad institution mellan Göteborgs universitet och Chalmers tekniska högskola AB, belägen på campus Johanneberg och campus Lindholmen i Göteborg. Dess verksamhet omfattar högklassig forskning, utbildning och nyttiggörande inom områden som AI & machine learning, software- & hardware engineering, computer science, security, network & systems. Organisationen består av knappt 300 anställda med en hög internationell sammansättning med individer från över 30 nationaliteter.

Den administrativa verksamheten vid institutionen är gemensam för både Chalmers och Göteborgs universitet. Vi möter dagligen studenter, lärare och övriga anställda och som vi ger ändamålsenlig och professionell service till. Som utbildningsadministratör är man en del av institutionens avdelning för verksamhetsstöd och ingår i en mindre arbetsgrupp som för närvarande består av åtta personer. På avdelningen arbetar totalt 25 medarbetare som ger kompetent stöd inom ekonomi, HR, kommunikation, studievägledning, utbildningsadministration, intern service m.m.

Beskrivning av tjänsten
Som administratör är ditt huvudsakliga uppdrag att ge studenter och lärare stöd inom utbildningsadministration. Du samarbetar med kollegor från många delar av verksamheten så som lärarkollegiet, programansvarig, linjechefer och studierektorer. Här är du en nyckelperson som möter människor i stora och små konstellationer från världens alla hörn. I de utbildningsadministrativa arbetsuppgifterna ingår bland annat rapportering och registrering i datasystemet Ladok, antagningsadministration, administrera examensarbeten, framtagande av kursplaner, utfärda intyg, tentamenshantering och bemanning av vår expedition samt övriga förekommande uppgifter inom utbildningsadministrationen. Som arbetsuppgift kan eventuellt även internationalisering inom utbildningsområdet att ingå.”

Då verksamheten är integrerad är du aktiv inom både Göteborgs universitet och Chalmers tekniska högskola och vid båda våra campus Johanneberg och Lindholmen. I rollen nätverkar du aktivt både inom avdelningen, institutionen och de båda huvudmännen. Vi ser även att du tillsammans med dina kollegor är med och utvecklar våra rutiner för att säkerställa en hög servicenivå såväl internt som externt.

Arbetsuppgifterna kan variera efter behov.

Anställningsform
Anställningen är ett 1-årigt vikariat på heltid. 

Kvalifikationer
Vi söker dig som har relevant utbildning på högskolenivå eller motsvarande som bedöms vara relevant för rollen. Starkt meriterande är erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom universitet och/eller högskola och annat arbete som innebär myndighetsutövning. God datorvana är ett krav. Meriterande är kunskap i Word, Excel, Ladok, Primula, samt andra utbildningsrelaterade system som Göteborgs universitet och Chalmers använder. Att du kommunicerar väl på både engelska och svenska är en nödvändighet då vi verkar i en internationell miljö.

För att lyckas i rollen behöver du ha ett genuint intresse för andra människor och trivs med att samarbeta med andra. Som person är du serviceinriktad, kan arbeta självständigt och har förmåga att ta egna initiativ för att hitta lösningar att utveckla och effektivisera det administrativa arbetet. Du är självgående, effektiv, noggrann och är flexibel i ditt arbete. Du har ett strukturerat arbetssätt med god förmåga att planera ditt arbete och att prioritera, samt att hantera många olika uppgifter samtidigt.

Chalmers arbetar aktivt för att vara en attraktiv arbetsgivare. Jämställdhet och mångfald är viktiga grunder för all verksamhet på Chalmers.

Att arbeta på Chalmers
Chalmers vision: ”För en hållbar framtid” genomsyrar synen på vår arbetsmiljö och våra medarbetare.
Här kan du läsa mer om våra förmåner och hur det är att arbeta på Chalmers.

Ansökningsförfarande
Ansökan ska vara märkt med Namn, Ref 20220391 och dokumenten sparas som PDF-filer enligt nedan:

CV

Personligt brev
• 1-2 sidor

Övrigt (valfritt)
• Eventuella intyg, betyg etc. Referenser lämnas vid en eventuell intervju.

Sista ansökningsdag: 2022-08-28

Vid frågor, vänligen kontakta
Anna Engkvist, administrativ chef,
Email: anna.engkvist@chalmers.se, 031 772 6471
Emelie Holmeros, utbildningssamordnare,
Email: emelie.holmeros@cse.gu.se, 031 772 1657


*** Chalmers undanber sig alla erbjudanden om ytterligare jobbannonsering eller rekryteringsstöd i samband med denna rekrytering. ***
 



Chalmers vision är att aktivt medverka till en hållbar framtid. Vår forskning och utbildning inom teknik, naturvetenskap, arkitektur och sjöfart bedrivs i nära kontakt med omvärlden. Strategin för att nå vetenskaplig excellens förverkligas inom sex styrkeområden; Energi, Hälsa och teknik, Informations- och kommunikationsteknik, Materialvetenskap, Produktion och Transport. De grundläggande vetenskaperna utgör basen och hållbarhet, innovation och entreprenörskap är viktiga drivkrafter. Chalmers har omkring 11 000 studenter och 3000 anställda. Utveckling och förnyelse har präglat Chalmers ända sen starten 1829, helt enligt grundaren William Chalmers motto: Avancez!

Ansök nu

Tentamensadministratör

Läs mer Jun 20
Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.

Utbildningsenheten är en av tio enheter inom universitetets gemensamma förvaltning. Enheten är uppdelad i fyra sektioner och vid enheten arbetar cirka 95 personer https://medarbetarportalen.gu.se/utbildningsenheten/               

Inom enheten arbetar vi utifrån värdeorden öppenhet, samarbete, professionalitet och tydlighet för att skapa en god arbetsmiljö med ett respektfullt och trevligt klimat mellan kollegor. Utbildningsenheten är sedan 2017 HBTQ-certifierade.

Till Utbildningsenheten söker vi nu en tentamensadministratör, placerad vid sektionen för examen och tentamensservice.

Som tentamensadministratör kommer du att tillhöra tentamensservice som i dagsläget består av 10 medarbetare. Verksamheten är lokaliserad på två adresser i centrala Göteborg, Viktoriagatan 30 och Reutersgatan 2c.

Arbetsuppgifter 
Vid tentamensservice drivs verksamheten i de universitetsgemensamma skrivsalarna. I rollen som tentamensadministratör kommer du att ha varierande arbetsuppgifter utifrån verksamhetens behov.

I den här tjänsten kommer du att ta över huvudansvaret för administration kring det grundläggande behörighetsprovet, som ska ges för första gången i oktober 2022. Det är ett nationellt behörighetsprov som tagits fram av UHR på uppdrag av regeringen. Provet kommer att ges vid fem lärosäten där Göteborgs universitet är ett av dem. Anmälan öppnar 30 augusti och du kommer att administrera de anmälningar som kommer in till Göteborgs universitet. Du kommer även att planera för provets utförande, såsom schemaläggning av vakter och övriga praktiska frågor.    

En annan av dina arbetsuppgifter kommer att vara att hantera de anpassade tentamina som utförs vid tentamensservice. Som tentamensadministratör tar du emot och förbereder tentamina som levereras till tentamensservice från olika institutioner inom universitet. Vid Göteborgs universitet erbjuds studenter med funktionsnedsättning möjligheten att få en anpassad tentamen. I arbetsuppgifterna ingår att hantera inkommande ärenden, daglig planering av verksamheten och schemaläggning av skrivningsvakter. Viss del av arbetstiden kommer även att vara i salen där anpassade tentamina genomförs, du kommer då att möta studenter med särskilda behov.

De anpassade tentamina är som övriga tentamina i huvudsak digitala tentor (DISA-tentor), men även papperstentamina. Båda varianterna kommer att hanteras/administreras av dig som administratör. Vidare förväntas du vara delaktig i den övriga verksamheten vid tentamensservice och bidra till utveckling av arbetssätt inom gruppen.

Kvalifikationer 
Arbetet kräver att du har:


• Lämplig utbildning på högskolenivå.
• Mycket god datorvana, du behärskar Office-paketet obehindrat.
• God förmåga att kunna uttrycka sig muntligt och skriftligt både på svenska och engelska.

Det är meriterande om du har:


• erfarenhet av administrativt arbete vid högskola/universitet, liksom kunskap och kännedom om digitala stödprogram.
• arbetat med tentamensverksamhet eller högskoleprovet tidigare.
• pedagogisk kompetens och/eller erfarenhet av studenter/elever med särskilda behov.

Arbetet vid tentamensservice är dynamiskt och arbetsbelastningen är periodvis hög, vilket kräver att du är flexibel och har förmåga att planera ditt arbete. I rollen som tentamensadministratör behöver du ha mycket god förmåga att prioritera dina arbetsuppgifter, samt en god logistisk förmåga. Du behöver även vara en noggrann person eftersom arbetet är styrt av regler och policys.

Då vi har mycket utåtriktade kontakter krävs ett serviceinriktat förhållningssätt och professionellt bemötande. Eftersom du även möter studenter i rollen som tentamensadministratör läggs stor vikt vid ett respektfullt och ödmjukt förhållningssätt, och personlig lämplighet.

Anställning 
Anställningen är ett vikariat till 2023-10-31, på 100 % med placering vid Utbildningsenheten/ Sektionen för examen och tentamensservice. Tillträde augusti 2022 eller snarast möjligt därefter.

Kontaktuppgifter för anställningen 
Maria Stenberg, Sektionschef examen och tentamensservice
maria.stenberg@gu.se, Telefon: 031-786 6909

Johan Telléus, Tentamenssamordnare
johan.telleus@gu.se, Telefon: 031-786 1135

Fackliga?organisationer 
Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här:?https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/hjalp-for-sokande 

Ansökan 
För att söka en anställning vid Göteborgs universitet måste du registrera ett konto i vårt rekryteringssystem. Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag. 

Ansökan ska vara inkommen senast: 2022-06-22


Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.

Universitetet tillämpar individuell lönesättning.

Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Job By Instep AB

Hittar inga andra jobb i Göteborg från Job By Instep AB .