Göteborg: Vi söker driven och noggrann Diagnosredaktör

Hitta ansökningsinfo om jobbet Vi söker driven och noggrann Diagnosredaktör i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2022-04-15 // Varaktighet: Heltid

Är du högskoleingenjör och besitter ordets gåva? Tycker du om att förmedla i text och har ett intresse för teknik? Söker du efter en utvecklande tjänst där din noggrannhet kommer väl till pass så är detta uppdraget för dig!
OM FÖRETAGET
Vår kund är en global jätte inom fordonsindustrin, och en mycket attraktiv arbetsgivare bland ingenjörer. Där arbetar man med ledande teknik och framtidsfokus tillsammans med högkompetenta kollegor.

DINA ARBETSUPPGIFTER
Som diagnosredaktör hos vår kund kommer du att arbeta i ett team på fem stycken som idag arbetar riktat åt att arbeta så enhetligt och lika varandra som möjligt. Tillsammans med dem kommer du att underhålla, redigera och profilera diagnostisk information avseende språkanvändning, läsbarhet och terminologi. Vilket innebär bland annat att beskriva felsökningen med ord och bild till serviceteknikern.
Du kommer också att kontrollera att informationen är synlig i systemet VIDA vid rätt tidpunkt och på rätt plats. Ditt arbete kommer att spela en stor roll i dina kollegors möjlighet till felsökning och förbättring av systemen.

DIN PROFIL
Vi söker dig som har en teknisk bakgrund och därmed en förståelse för tekniken som du skall översätta till förståelig skrift. Du behöver vara noggrann och systematisk, trivas i en administrativ roll samtidigt som du drivs av att bryta ner information och göra den pedagogisk. Vi vill att du är en person som tycker det är viktigt med levande förbättringsarbete och har en lyhördhet inför sina kollegors önskemål och behov. Du får gärna ha arbetat med något typ av skrivande tidigare eller ha en hobby som innefattar ordets betydelse.

Skallkrav
•Utbildad Högskoleingenjör
•Mycket god Svenska & Engelska i tal och skrift
•Förståelse för teknisk information (komponenter)

Meriterande
•Körkort
•Erfarenhet av bil-industrin
•Erfarenhet av agilt arbete

OM OSS
Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas av kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.
Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.

För denna tjänst kommer du vara anställd av oss på Framtiden och arbeta som konsult hos ett av våra kundföretag.

VILLKOR
Startdatum: Omgående enl. överenskommelse
Placeringsort: Göteborg
Omfattning: Heltid 100 % , 12 månader med möjlighet till förlängning

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Teknikinformatör

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Teknikinformatör.

Teknikinformatör med fokus på användaren

Läs mer Apr 3
Som teknikinformatör hos oss är du med i en spännande fas där våra kunder behöver anpassa sin eftermarknadsinformation efter nya beteendemönster hos sina användare. Med större krav på relevant och lättillgänglig information har allt större del av våra kunders information gått från omfattande manualer till digitala lösningar med fokus på användarvänlighet. Vi söker dig som vill hjälpa våra kunder att ta nästa steg i den här utvecklingen, oavsett hur långt de har kommit på sin digitaliseringsresa.
Vi vill alltid komma i kontakt med fler som vill hjälpa oss att utveckla effektiv information för våra kunders produkter och tjänster, kanske är det du?
Vad rollen innebär
I ditt dagliga arbete kommer du bland annat:
Lära känna någon av våra kunders verksamhet och skapa dig en förståelse för deras nuvarande informationsstruktur.
Analysera, strukturera och utveckla teknisk information med användarens informationsbehov i fokus.
Anpassa språk, struktur och tonalitet för användarens skull och för att möjliggöra en effektiv digital distribution och återanvändning.
Sätta dig in i våra kunders utmaningar och ge råd för hur projekt kan utvecklas för att skapa så mycket värde som möjligt.

Vem du är
Vi söker dig som har
Erfarenhet av att arbeta med eftermarknadsinformation i någon form
Vana av att producera information på både svenska och engelska
God teknisk förståelse, gärna inom telekom, mjukvara eller fordon
Kunskap inom Topic-baserat skrivande

Vi tror att du har en utmärkt känsla för struktur och som gillar att se till små detaljer som tillsammans gör stor skillnad för slutprodukten. För att trivas i rollen krävs ett stort intresse för teknik och användarvänlighet, samt en förmåga att förtydliga och förenkla komplex information. Som konsult trivs du med att lära känna nya verksamheter och har en god förmåga att se utvecklingspotential där våra lösningar kan göra skillnad.
Vad vi erbjuder
På Aleido bidrar du till vårt syfte: att överbrygga klyftan mellan teknik och människorna som använder den. Att arbeta tillsammans med människor med olika bakgrunder och erfarenheter breddar vår förståelse för mänskligt beteende. Vi erbjuder en miljö där medarbetarna är i fokus. Där samarbete, framåtanda och dina unika perspektiv värdesätts. Som medarbetare på Aleido kan du vara trygg med att:
Du är här av en anledning. Varje individ har mycket att bidra med, och vi vill att du ska lyckas.
Du kommer få den stöttning du behöver för att lyckas, samtidigt som du kommer bli utmanad i att driva din utveckling framåt.
Vår lärandekultur hjälper oss att bryta ny mark. Med vårt löfte för lärande lovar vi att generöst dela kunskap, skapa möjligheter för lärande och värdera initiativ att lära.
Vi är öppensinnade och framtidsinriktade. Det innebär att hållbarhet är kärnan i vårt erbjudande, både direkt och indirekt.
Vi tror på värdet av flexibilitet. På Aleido har vi en progressiv policy för distansarbete, och de flesta kan arbeta delvispå distans regelbundet.

Vilka vi är
Aleido är ett internationellt företag med lång tradition av att driva utvecklingen av eftermarknadsinformation och utbildningslösningar. Våra kunder utvecklar komplexa produkter eller system, eller söker kunskap och beredskap för att skapa varaktig förändring, inom en mängd branscher såsom fordon, telekom, industri, järnväg och medicinteknik. Vi är närmare tusen kollegor i fem länder. Tillsammans överbryggar vi klyftan mellan teknik och människorna som är beroende av den – genom att göra det avancerade lätt att förstå.

Ansök nu

Senior Teknikinformatör till Combitech i Göteborg

Läs mer Apr 8
Är du redo att ta nästa steg i din karriär och arbeta i teknikens yttersta framkant?

Combitech i Trollhättan bygger nu upp ett team av erfarna teknikinformatörer och vi söker dig som vill vara med och forma framtiden inom försvar, fordonsindustri och andra högteknologiska sektorer. Vi erbjuder en arbetsplats där du har chansen att utvecklas både personligt och professionellt, detta i en företagskultur där balans mellan arbete och fritid värdesätts. Vi söker dig som är nyfiken på teknik och vill förstå hur saker och ting fungerar samt har en analytisk förmåga och brinner för att förklara komplexa system och produkter på ett tydligt sätt.





DIN ROLL SOM SENIOR TEKNIKINFORMATÖR

Som teknikinformatör är du länken mellan utvecklare och konstruktörer av en produkt och dess slutanvändare. Rollen innebär dels framtagning, uppdatering, och/eller komplettering av den information som behövs för att stödja en produkt, hårdvara eller mjukvara genom hela dess livscykel. Exempel på användningsområden är monteringsanvisningar, systembeskrivningar, användarinstruktioner, underhållsplaner, underhållsinstruktioner (förebyggande och avhjälpande) och reservdelskataloger. Teknikinformatören samlar information och data för att sammanställa detta på ett tydligt och strukturerat sätt, ofta skrivs informationen i XML. Slutprodukten kan exempelvis vara tryckta instruktioner som kan visas digitalt via surfplatta/mobil eller webblösning.



Rollen innebär mycket kontakt med både kollegor och kunder för att ta emot, söka och verifiera den information som ska bearbetas. Som teknikinformatör hos oss på Combitech ges möjlighet att producera teknisk information för flera stora företag inom exempelvis försvarsindustri och telekom.



VEM ÄR DU?

Du är nyfiken på teknik och vill förstå hur saker och ting fungerar. Du har en analytisk förmåga och brinner för att förklara komplexa system och produkter på ett tydligt sätt. Vi tror att du har en ingenjörsutbildning gärna med inriktning mot teknikinformation. Oavsett utbildning vill vi att du har några års arbetslivserfarenhet av teknisk dokumentation av något slag. Din språkliga förmåga är mycket god och du behärskar både svenska och engelska i tal och skrift. Det är även till stor fördel om har jobbat som illustratör för teknisk dokumentation då detta ofta efterfrågas av våra kunder. Flera av våra uppdrag finns inom försvar och försvarsindustrin därför är en bakgrund från försvaret intressant.



Om försvarssekretess:
Då tjänsten innebär arbete som omfattas av försvarssekretess krävs det att du genomför och godkänns i en säkerhetsprövning med registerkontroll.



Urval sker löpande. Vi ser fram emot din ansökan!




KOM & GÖR SKILLNAD

Vi tror att man gör ett bättre jobb om man kan fokusera på rätt saker, därför gör vi det lätt att kombinera jobbet med vardagen. Vi satsar på våra medarbetare, de utgör kärnan, hjärnan och hjärtat i vår verksamhet. Dessutom står vi på en stadig grund av högteknologi, forskning och anställningstrygghet med försvars- och säkerhetskoncernen Saab som ägare.



För oss handlar det om hållbarhet - vi vill bli branschens mest hållbara företag; och för att vara ett hållbart företag i en hållbar framtid behöver vi investera i våra medarbetare. För oss är din återhämtning, dina utvecklingsmöjligheter och din trygghet lika viktigt som företagets framgång - utan våra medarbetare står vi stilla.



Vill du veta mer om hur det är att arbeta hos oss? Kolla in våra karriärsidor!

Ansök nu

Delprojektledare inom informationshantering

Läs mer Nov 2
Är du en person som inte kan motstå att organisera och skapa ordning både för dig själv och din omgivning? Trivs du dessutom när du får arbeta nära andra människor och skapa många kontaktytor? Om så är fallet, tror vi att du skulle trivas och passa perfekt i rollen som delprojektledare inom informationshantering.

Vad innebär rollen?

Vi söker dig som vill arbeta i en koordinerande roll och få möjlighet att vara länken mellan människan och tekniken. Du kommer att arbeta i ett antal olika projekt med att stötta projektmedlemmar med att förstå och följa de riktlinjer och krav som ställs för att uppnå en optimal och säker hantering av dokumentation och data i projekt.

I rollen kommer du bland annat att:

- Planera, koordinera och säkerställa högkvalitativa dokumentleveranser.

- Stödja och vägleda projektmedlemmar i interna dokumentationsprocesser.

- Definiera och kravställa dokumentleveranser från underleverantörer och tredje part.

- Ansvara för att sammankalla till och hålla i interna projektavstämningar för uppföljning av projektstatus inklusive dokumentationsleveranser.

- Skapa och utveckla processer för dokument- och datahantering i enlighet med regulatoriska krav

- Stödja användare i dokumenthantering och datasystem.

Tjänsten är "hybrid remote" vilket innebär att du behöver vara på plats hos kunden, som är ca. 50 minuter söder om Göteborg, ca. tre dagar per vecka.

Vem är du?

Vi söker dig som:

- har tidigare erfarenhet av att arbeta med dokument- eller datahantering exempelvis som Document Controller, Document Manager, Data Coordinator eller annan liknande roll.

- har en teknisk bakgrund från utbildning och/eller arbetslivserfarenhet.

- har arbetat med kvalitetsarbete och/eller i koordinerande roll i någon form.

Ditt positiva och utåtriktade synsätt, tillsammans med din samarbetsvilja, gör dig till en idealisk kandidat för rollen. Vi värdesätter din förmåga och passion för att optimera processer och din skarpa blick för struktur och tydlig kommunikation. Det är tydligt att du trivs i att samspela med olika aktörer och skapa en dynamisk arbetsmiljö.

I denna konsultroll är en nära dialog med våra kunder avgörande för framgång. Vi tror att din naturliga nyfikenhet för teknik och människor kommer att vara en tillgång, och vi ser fram emot att dra nytta av din förmåga att skapa meningsfulla och långvariga kundrelationer. Ditt engagemang för att förstå både tekniska och mänskliga aspekter kommer säkerställa att du inte bara uppfyller kundens behov utan överträffar deras förväntningar.

Vad erbjuder vi?

På Aleido bidrar du till vårt syfte: att överbrygga klyftan mellan teknik och människorna som använder den. Att arbeta tillsammans med människor med olika bakgrunder och erfarenheter breddar vår förståelse för mänskligt beteende. Vi erbjuder en miljö där medarbetarna är i fokus och där samarbete, framåtanda och dina unika perspektiv värdesätts. Som medarbetare på Aleido kan du vara trygg med att:

- Du är här av en anledning. Varje individ har mycket att bidra med, och vi vill att du ska lyckas.

- Du kommer få den stöttning du behöver för att lyckas, samtidigt som du kommer bli utmanad i att driva din utveckling framåt.

- Vår lärandekultur hjälper oss att bryta ny mark. Med vårt löfte för lärande lovar vi att generöst dela kunskap, skapa möjligheter för lärande och värdera initiativ att lära.

- Vi är öppensinnade och framtidsinriktade. Det innebär att hållbarhet är kärnan i vårt erbjudande, både direkt och indirekt.

- Vi tror på värdet av flexibilitet. På Aleido har vi en progressiv policy för distansarbete, och de flesta kan arbeta på distans regelbundet.

Vilka är vi?

Aleido är ett internationellt företag med lång tradition av att driva utvecklingen av informationshantering, eftermarknadsinformation och utbildningslösningar. Våra kunder utvecklar komplexa produkter eller system, eller söker kunskap och beredskap för att skapa varaktig förändring, inom en mängd branscher såsom fordon, telekom, industri, järnväg och medicinteknik. Vi är närmare tusen kollegor i fem länder. Tillsammans överbryggar vi klyftan mellan teknik och människorna som är beroende av den - genom att göra det avancerade lätt att förstå.

Ansök nu

Delprojektledare inom informationshantering

Läs mer Nov 9
Är du en person som inte kan motstå att organisera och skapa ordning både för dig själv och din omgivning? Trivs du dessutom när du får arbeta nära andra människor och skapa många kontaktytor? Om så är fallet, tror vi att du skulle trivas och passa perfekt i rollen som delprojektledare inom informationshantering.

Vad innebär rollen?

Vi söker dig som vill arbeta i en koordinerande roll och få möjlighet att vara länken mellan människan och tekniken. Du kommer att arbeta i ett antal olika projekt med att stötta projektmedlemmar med att förstå och följa de riktlinjer och krav som ställs för att uppnå en optimal och säker hantering av dokumentation och data i projekt.

I rollen kommer du bland annat att:

- Planera, koordinera och säkerställa högkvalitativa dokumentleveranser.

- Stödja och vägleda projektmedlemmar i interna dokumentationsprocesser.

- Definiera och kravställa dokumentleveranser från underleverantörer och tredje part.

- Ansvara för att sammankalla till och hålla i interna projektavstämningar för uppföljning av projektstatus inklusive dokumentationsleveranser.

- Skapa och utveckla processer för dokument- och datahantering i enlighet med regulatoriska krav

- Stödja användare i dokumenthantering och datasystem.

Tjänsten är "hybrid remote" vilket innebär att du behöver vara på plats hos kunden, som är ca. 50 minuter söder om Göteborg, ca. tre dagar per vecka.

Vem är du?

Vi söker dig som:

- har tidigare erfarenhet av att arbeta med dokument- eller datahantering exempelvis som Document Controller, Document Manager, Data Coordinator eller annan liknande roll.

- har en teknisk bakgrund från utbildning och/eller arbetslivserfarenhet.

- har arbetat med kvalitetsarbete och/eller i koordinerande roll i någon form.

Ditt positiva och utåtriktade synsätt, tillsammans med din samarbetsvilja, gör dig till en idealisk kandidat för rollen. Vi värdesätter din förmåga och passion för att optimera processer och din skarpa blick för struktur och tydlig kommunikation. Det är tydligt att du trivs i att samspela med olika aktörer och skapa en dynamisk arbetsmiljö.

I denna konsultroll är en nära dialog med våra kunder avgörande för framgång. Vi tror att din naturliga nyfikenhet för teknik och människor kommer att vara en tillgång, och vi ser fram emot att dra nytta av din förmåga att skapa meningsfulla och långvariga kundrelationer. Ditt engagemang för att förstå både tekniska och mänskliga aspekter kommer säkerställa att du inte bara uppfyller kundens behov utan överträffar deras förväntningar.

Vad erbjuder vi?

På Aleido bidrar du till vårt syfte: att överbrygga klyftan mellan teknik och människorna som använder den. Att arbeta tillsammans med människor med olika bakgrunder och erfarenheter breddar vår förståelse för mänskligt beteende. Vi erbjuder en miljö där medarbetarna är i fokus och där samarbete, framåtanda och dina unika perspektiv värdesätts. Som medarbetare på Aleido kan du vara trygg med att:

- Du är här av en anledning. Varje individ har mycket att bidra med, och vi vill att du ska lyckas.

- Du kommer få den stöttning du behöver för att lyckas, samtidigt som du kommer bli utmanad i att driva din utveckling framåt.

- Vår lärandekultur hjälper oss att bryta ny mark. Med vårt löfte för lärande lovar vi att generöst dela kunskap, skapa möjligheter för lärande och värdera initiativ att lära.

- Vi är öppensinnade och framtidsinriktade. Det innebär att hållbarhet är kärnan i vårt erbjudande, både direkt och indirekt.

- Vi tror på värdet av flexibilitet. På Aleido har vi en progressiv policy för distansarbete, och de flesta kan arbeta på distans regelbundet.

Vilka är vi?

Aleido är ett internationellt företag med lång tradition av att driva utvecklingen av informationshantering, eftermarknadsinformation och utbildningslösningar. Våra kunder utvecklar komplexa produkter eller system, eller söker kunskap och beredskap för att skapa varaktig förändring, inom en mängd branscher såsom fordon, telekom, industri, järnväg och medicinteknik. Vi är närmare tusen kollegor i fem länder. Tillsammans överbryggar vi klyftan mellan teknik och människorna som är beroende av den - genom att göra det avancerade lätt att förstå.

Ansök nu

IT Administrative Coordinator sökes till kund

Läs mer Apr 5
Är du en flexibel och noggrann individ med administrativ erfarenhet? Har du en god teknisk förståelse och letar efter nya arbetsmöjligheter? Då kan detta vara tjänsten för dig! Vi på Adecco söker nu en IT-administrativ koordinator till kund i Göteborg för ett spännande konsultuppdrag.

Om tjänsten

Vår kund är ett europeiskt forsknings- och utvecklingscenter. De är ett nytt varumärke inom elektrisk mobilitetsteknik och lösningar som syftar till att tillfredsställa den globala efterfrågan på premium elbilar. Deras arbete förverkligas i produkter och tjänster från världsledande varumärken.

Vår kund söker nu efter en administrativ samordnare för att skapa, hantera och följa upp inköpsbegäranden (PR) för IT-avdelningen, särskilt inom området för applikationslicenshantering. I denna roll ser de en relativt junior kandidat. Tidigare erfarenhet av liknande uppgifter är fördelaktigt, men viktigast är rätt inställning, uppmärksamhet på detaljer och andra personliga egenskaper. 

Tjänsten är ett konsultuppdrag på 100% med start 1 maj eller enligt överenskommelse och pågår till 30 april 2025 med chans till förlängning efter det. Arbetet avser dagtid med plats på kontoret i Göteborg.

Om dig

Vi söker dig som är noggrann och har stark uppmärksamhet på detaljer, vidare är du ansvarstagande och kreativ och har således en fallenhet för att hitta lösningar på problem. Du har du utmärkta kommunikationsfärdigheter i såväl svenska som engelska, i tal och skrift. Med din flexibilitet och serviceinriktade attityd tar du dig an uppgifter med entusiasm och levererar resultat i tid.

- Erfarenhet av licenshantering och Inköpsförfrågningar.
- Tidigare erfarenhet inom administration.
- Grundläggande teknisk förståelse.
- Flytande i svenska och engelska, i tal såväl som skrift. 
- Språkkunskap om mandarin är en fördel.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktuppgifter

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Enna Dedagic via enna.dedagic@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Framtiden i Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Framtiden i Sverige AB .

VVS-Ingenjör till AFRY

VVS-ingenjör
Läs mer Apr 2
Har du en utbildning inom samhällsbyggnadsteknik eller mot VVS och vill jobba i en bred roll med både projektering och som projektledare? Tar du kanske examen till sommaren eller har jobbat i något år? Ta nu chansen att få utvecklas hos en attraktiv arbetsgivare!

VEM SÖKER VI?

Du brinner för att leda projekt från start till mål, med ett operativt och strategiskt tänk. Du är en mästare på att kommunicera effektivt och anpassa ditt budskap till olika situationer och målgrupper. Du har en stark motivation att ständigt lära dig nya saker och utmana dig själv i ditt arbete. Du är en ödmjuk och nyfiken person som gärna frågar och delar med dig av dina idéer till dina kollegor.

Din personlighet kommer vara avgörande för att lyckas i rollen men vi ser gärna till att du har:

Eftergymnasial utbildning inom bygg helst med inriktning VS/VVS eller liknande
Erfarenhet från relevant sommarjobb/praktik/jobb innan studier med praktiskt
eller teknisk karaktär, tex inom fastighet/VVS/teknik
Körkort B
Flyttande svenska och engelska

Meritende för tjänsten är om du har
Erfarenhet av projektering eller projektledning

DINA ARBETSUPPGIFTER
I rollen kan du stöta på allt i från mätningar, utredningar, förstudier, göra kalkyler, fixa bygghandlingar, driftoptimeringar, teknisk projektledning, förjustering, besiktning och mycket mer. Projekten kan vara 2 veckor långa till att fortgå under 1 års tid. Man har alltså ofta flera projekt som löper parallellt. I rollen kommer du att få vara ute hos AFRYs kunder och även sitta en del in-house med projekten tillsammans med resterande team.

OM AFRY
AFRY är ett teknikkonsultbolag som finns på flera ställen i Sverige och även globalt med ca 19 000 anställda. Afry har flera olika affärsområden inom industri och har många kunder både stora som små. AFRY är en sammanslagning mellan ÅF och finska konsultbolaget Pöyri år 2019 och blev då AFRY. Mer information om vår kund fås vid intervjutillfälle.

OM FRAMTIDEN

Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo. För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan ha möjlighet att gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.

Villkor

Lön: enligt överenskommelse
Ort: Göteborg
Omfattning: Heltid


Vi arbetar löpande med urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Junior byggkonstruktör till ledande företag inom konsultbranschen

Konstruktör, tillverkningsindustri
Läs mer Apr 10
Junior byggnadskonstruktör till attraktivt bolag i Göteborg

Börjar du närma dig din kandidat- eller masterexamen som byggingenjör och söker ditt första jobb att utvecklas inom? Letar du kanske efter en roll där du får jobba i en varierat med flera olika kunder och olika projekt? Tycker du även om att göra beräkningar? Då är detta en roll för dig!

Om rollen
Kunden är ett konsultbolag som hjälper sina kunder med olika typer av ritningar och beräkningar för både kommersiella fastigheter så som förskolor och sjukhus samt bolag inom den privata sektorn. Uppdragen kan variera i längd men är oftast mellan 10-12 veckor. I dessa uppdrag kan man både rita upp påbyggnader eller ombyggnader samt nyproduktion. Ett exempel på uppdrag kan vara att jobba med beräkningar mot höga träkonstruktioner ute hos en av företagets kunder. Kunden har flera år fått pris som bästa arbetsgivare och är mycket måna om att sin personal ska trivas och vill nu satsa på en junior talang. Mer info om företaget ges vid intervjutillfälle.

Vi söker dig med
- Byggingenjörsutbildning (Kandidatexamen alternativt masterexamen)
- Svenska och Engelska flytande i tal och skrift
- Körkort
Meriterande
- Tidigare arbetslivserfarenhet av projektering/konstruktion
- Kunskap inom Tekla/Vertex

Som person söker vi dig som har ett genuint intresse för beräkningar och konstruktioner och som verkligen har en vilja att lära sig mer. Utöver detta söker vi dig med en ödmjuk inställning och med mycket driv!
Om Framtiden AB
Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.
För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan ha möjlighet att gå över och bli anställd direkt hos Sigma Civil.

Villkor
Placeringsort: Lindholmen
Arbetstider: Kontorstider (8-17)
Anställningsform: Heltid
Start: Juni

Urval sker löpande så tveka inte med att skicka in din ansökan om detta känns intressant för dig. Med tanke på semestertider kan återkoppling dröja längre än vanligt.

Ansök nu

Delprojektledare inom produktion till SAAB i Göteborg

Logistikingenjör
Läs mer Apr 18
Nytt
Är du driven, ansvarsfull och kommunikativ som vill arbeta i en bred roll med mycket ansvar? Har du tidigare erfarenhet som ledare samt examen inom logistik, industriell ekonomi, produktion eller annat tekniskt område? Nu söker vi dig som vill bli SAABs nya delprojektledare inom produktion!

Om rollen som delprojektledare
Sourcing & Production Gothenburg är en leveransenhet som består av cirka 400 anställda, där alla Radar Solutions inköp och leveranser är samlade i en organisatorisk enhet. Huvudfokus för den delprojektledare vi söker nu är att säkra alla interna och externa kundleveranser.

Som delprojektledare är du projektledarens högra hand. Du och dina kollegor har ansvaret för delprojektledning, planering och materialhantering inom Sourcing and Production. Detta inkluderar ansvaret att driva, hantera och planera projekt. Du kommer stötta upp och ansvara för en eller flera av de olika delarna i SAABs stora projekt för eftermarknad och utveckling inom produktion. Du kommer hjälpa till och stötta att driva projektet framåt från start till slut. Arbetet innefattar kommunikation och uppföljning med flera olika team och grupper utöver den kontinuerliga kontakten du har med projektledare. Det kan även förekomma kontakt med kund. Resor både inrikes och utrikes kan förekomma i tjänsten.

Övergripande innebär jobbet som delprojektledare följande:
•Hantera produktion för eftermarknad, så som reservdelar, reparationer samt hantering av utgångna produkter.
•Jobba nära projektledaren för att tillsammans arbeta så kunden får det den önskar.
•Leda, planera och följa upp tillsammans med teamet för att driva projektet framåt.
•Övergripande ansvar att projektet/projekten når sitt mål gällande tidsplan och kostnader.
•Skapa och följa upp på aktiviteter i projektet.
•Administrativt arbetet så som rapportering till projektledare gällande status, risker, kostnader och tidsavvikelser.
•Säkerställa att alla i teamet vet sin arbetsuppgift och roll.
•Uppmärksamma och kommunicera potentiella risker, förseningar kostnadsöverföringar och åtgärder för att minimera negativ påverkan.
•Skapa en effektiv och kreativ arbetsmiljö för teamet.
•Kommunicera med andra delprojekt för att koordinera beroenden och leveranser.

I rollen som delprojektledare söker vi dig med:
För att axla rollen som delprojektledare behöver du ha ett genuint tekniskt intresse utöver skallkraven nedan. Du behöver vara kommunikativ, driven och strukturerad. Du trivs i en roll med många bollar i luften och har förmågan ett ha ett helhetsperspektiv där du kan behålla ditt lugn och noggrannhet. Som delprojektledare behöver du ha en god samarbetsförmåga och kunna vara effektiv.

Skallkrav
•3+ års arbetserfarenhet inom en ledande roll, exempelvis Team Leader.
•Kandidat- eller masterexamen inom teknik, exempelvis maskinteknik, industriell ekonomi, logistik, produktionsteknik eller liknande område
•Svenska & engelska, flytande i tal & skrift

Meriterande
•Tidigare erfarenhet i Antura och/eller IFS-liknande system.

Om Saab AB
Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med en bestående mission: att hjälpa nationer att hålla sina medborgare och samhället säkra. Med stöd av sina 22 000 talangfulla medarbetare driver Saab ständigt gränserna för teknik för att skapa en tryggare och mer hållbar värld. Företaget designar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, kommando och kontroll, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige och har stora verksamheter över hela världen.

Om Framtiden AB
Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan ha möjlighet att gå över och bli anställd direkt hos Saab AB.

Rekryteringsprocess
Låter tjänsten intressant?
För att söka tjänsten skickar du in CV och personligt brev via länken. Vid frågor är du välkommen att kontakta rekryterare Rebecca Anderson via e-post: rebecca.anderson@framtiden.com. Rekryteringsprocessen för det här jobbet består för dig som kandidat av följande steg: telefonintervju, intervju, referenstagning och intervju på plats hos Saab AB samt säkerhetsprövning. Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt!
Vi ser fram emot din ansökan!

Villkor
Start: enl. ö.k.
Omfattning: Heltid, tillsv.
Arbetstid: Kontorstider 8-17, flex.
Ort: Göteborg.

Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Ansök nu

Applikationsingenjör inom fordonsindustrin till dSPACE!

Civilingenjör, kvalitet, elektronik
Läs mer Apr 17
Nytt
Ser du dig själv som en problemlösare och teknisk konsult? Är du kreativ när det gäller att lösa tekniska problem och gillar att regelbundet lära dig och utöka din kunskap? Har du eller tar du snart masterexamen inom elektroteknik eller liknande utbildning? Vill du ha en pålitlig arbetsgivare och arbeta nära det lokala och internationella teamet av ingenjörer och experter? Sök tjänsten redan idag som applikationsingenjör på dSPACE!

Om rollen som applikationsingenjör
dSPACE jobbar som ett kompetensföretag snarare än ett konsultföretag. Fokus ligger på vad kunden vill ha för kompetens och lösning snarare än en person till varje uppdrag och kund. Det innebär att dina arbetsuppgifter blir varierande och givande, du är med i flera projekt och jobbar nära dina kollegor för att hitta den bästa möjliga lösning till kund, mycket inom inbyggda system. En stor del av arbetet innebär att hjälpa kunden att klargöra vilket problem de har. Därefter sker arbetet tillsammans med andra kunniga kollegor för att ta fram en passande lösning. Detta jobb innebär mycket problemlösning och analytisk förmåga både inom mjukvara och hårdvara. Utöver det behöver du som applikationsingenjör ha stor kännedom vad det finns för möjligheter på lösningar utifrån dSPACEs produkter, vilket du får hjälp med från seniora kollegor.

Exempel på arbetsuppgifter:
•Rådgivning till kunden om den bästa tekniska lösningen samt utvecklingsförslag i pågående processer.
•Skapande, anpassning och presentation av demos (både hårdvara och mjukvara) för nya och befintliga kunder.
•Arbete med kundprojekt, tillämpning av ”dSPACE toolchain”.
•Support för nya och befintliga kunder.
•Deltagande i interna utbildningar och hålla dig uppdaterad om våra verktyg, exempelvis nya funktioner, ny release på mjukvara eller ny hårdvara.
•Samla feedback om våra verktyg och insikt i kundprocesser genom nära kontakt med kunder.

dSPACE har lång erfarenhet i branschen och är ett team som jobbar nära varandra för att fortsätta utvecklas. Kontoret ligger i centrala Göteborg och det förekommer även att åka ut till kund runtom Göteborg med omnejd. Det kan även förekomma att åka till Tyskland för att träffa leverantören och utvecklarna. Teamet på dSPACE är ett starkt team som hjälps åt, du kommer få stöttning för att komma in i arbetet och arbetsuppgifterna. Som applikationsingenjör får du även regelbundna interna utbildningar för att fördjupa dina kunskaper inom branschen samt utbudet på dSPACE.

Din profil
För att axla rollen som applikationsingenjör behöver du trivas med att ha en kommunikativ och bred roll. Du jobbar nära dina kollegor och kunder med flera olika projekt. Är du nyexad är det här ett jobb där du får möjlighet att bibehålla din bredd av kunskap och jobba med projekt inom flera inriktningar.

Skallkrav
•Snart eller färdig masterexamen inom elektroteknik, mekatronik, teknisk fysik eller liknande.
•Är villig att resa till kunder och kollegor.
•Flytande i svenska & engelska, tal och skrift.

Meriterande
•Erfarenhet eller intresse inom: hårdvara i slinga (HIL), mjukvara i slinga (SIL), inbyggda system, programmering, modellutveckling, mekatronik, realtidssystem, bussnätverk, I/O och modellportar.
•Allmän förståelse för fordonssystem och styrenheter (ECU).

Vi lägger stor vikt på din personlighet. Du behöver vara social och kommunikativ, både med kollegor och kunder. Du gillar att vara kreativ i dina tekniska lösningar och ha ett brinnande intresse för problemlösning.

Om dSPACE
dSPACE som arbetsgivare erbjuder tekniskt utmanande arbete, möjligheter till personlig och professionell utveckling samt en dynamisk och innovativ arbetsmiljö. dSPACE är inte bara en eftertraktad utvecklingspartner inom fordonsteknik, utan även inom aerospace och industrial automation. dSPACE är en pionjär inom utveckling av fordons- och systemteknik. De erbjuder möjligheten att arbeta med spännande projekt och den senaste tekniken. Med deras fokus på autonom körning och elektrifiering är dSPACE en plats där du kan vara med och forma framtidens mobilitet. Utöver fordonsutveckling är dSPACE involverade i rymd- och automationsprojekt, främst nere i Tyskland. dSPACE är känt för sitt samarbete och sin starka teamanda med möjligheter att växa inom hela koncernen. Att arbeta här innebär att vara en del av ett engagerat och kompetent team. Med deras globala närvaro och olika projekt finns det gott om möjligheter att växa och utvecklas inom företaget.

Om Framtiden AB
Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.

För denna tjänst kommer du att bli direktanställd hos dSPACE.

Rekryteringsprocess
Låter tjänsten intressant?

För att söka tjänsten skickar du in CV och personligt brev via länken. Vid frågor är du välkommen att kontakta rekryterare Rebecca Anderson via e-post: rebecca.anderson@framtiden.com
Rekryteringsprocessen för det här jobbet består för dig som kandidat av följande steg: telefonintervju, intervju, referenstagning, intervju på plats hos kundföretaget samt andraintervju och presentation på plats hos dSPACE.

Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt!

Vi ser fram emot din ansökan!

Villkor
Start: Aug. 2024.
Arbetstider: 08:00-17:00, flex
Omfattning: Heltid
Placeringsort: Göteborg

Ansök nu

Junior CAD-konstruktör till spännande uppdrag inom fordonsindustrin

Konstruktör, tillverkningsindustri
Läs mer Apr 15
Nu söker vi efter en engagerad och kreativ person med en passion för teknik och konstruktion för att ansluta sig till vårt team! I denna roll kommer du att vara ansvarig för att konstruera olika typer av utrustning för montering inom fordonsindustrin. Om du är nyfiken, entusiastisk och trivs i en prestigelös och samarbetsvillig miljö, är detta möjligheten för dig!

Om rollen
Som CAD-konstruktör kommer du att vara ansvarig för att konstruera olika typer av utrustning för montering inom fordonsindustrin. Det kan innebära allt från enklare guidningsverktyg till mer komplexa lyftverktyg och systemkomponenter. Du kommer att samarbeta nära produktionsteamet för att förstå deras behov och ta fram lösningar som möter kraven. Efter att ha tagit fram ritningar och fått godkännande går du vidare till tillverkning och testning av prototyper i nära samarbete med andra teammedlemmar.

Om dig
Vi söker en person som inte bara besitter den tekniska kompetensen utan även de personliga egenskaperna som krävs för att trivas i rollen. Din samarbetsvilja och förmåga att kommunicera öppet och respektfullt med dina kollegor är av avgörande betydelse. Du är inte rädd för att ta itu med utmaningar och har en positiv inställning till att lösa problem tillsammans med ditt team. Vidare kännetecknas du av ett passionerat intresse för teknik och konstruktion, vilket även avspeglas i ditt intresse av att mecka och utforska olika tekniska projekt.

Skallkrav för tjänsten
• Eftergymnasial utbildning inom CAD, mekatronik eller annan utbildning som anses relevant
• Erfarenhet av CAD och CATIA V5
• Erfarenhet av praktisk verksamhet samt hands-on arbete
• Goda kunskaper i svenska och engelska

Meriterande för tjänsten
• Körkort B

Om AFRY
AFRY är ett teknikkonsultbolag som finns på flera ställen i Sverige och även globalt med ca 19 000 anställda. AFRY har flera olika affärsområden inom industri och har många kunder både stora som små. AFRY är en sammanslagning mellan ÅF och finska konsultbolaget Pöyri år 2019 och blev då AFRY. Mer information om vår kund fås vid intervjutillfälle.

Om Framtiden AB
Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan ha möjlighet att gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.

Villkor
Startdatum: Juni 2024
Omfattning: Heltid
Arbetstider: Kontorstider (8-17)
Placeringsort: Göteborg

Ansök nu

PROJEKTLEDARE SPRINKLER TILL SPÄNNANDE INSTALLATIONSBOLAGET SPRINKLER AB

Projektledare, bygg och anläggning
Läs mer Apr 11
Är du redo att leda och driva projekt inom sprinkler till nya höjder? Då har du kommit rätt! Installationsbolaget Sprinkler AB söker en engagerad och erfaren Projektledare som brinner för att skapa säkra och effektiva lösningar inom sprinklerteknik. Ta chansen att bli en del av vårt dynamiska team och forma framtiden med oss.

Om rollen
Som Projektledare inom sprinklersystem kommer du att ha en nyckelroll i att leda och samordna projekt från start till mål. Du kommer ansvara för planering, genomförande och uppföljning av projekt inom området, med fokus på att säkerställa hög kvalitet, effektivitet och kundnöjdhet. Din expertis kommer att vara avgörande för att säkerställa att våra kunders behov och förväntningar uppfylls på bästa möjliga sätt.

Om dig
Vi söker en målinriktad och lösningsorienterad person som hanterar utmaningar med en positiv inställning. Dina relationsbyggande egenskaper är avgörande, och du är skicklig på att skapa och upprätthålla goda samarbeten med både interna och externa intressenter. Att vara strukturerad och hålla vad man lovar är självklara egenskaper för dig!

Skallkrav för tjänsten
• Arbetslivserfarenhet inom projektledning
• Arbetslivserfarenhet inom sprinklersystem
• Goda kunskaper i svenska & engelska i tal och skrift
• Erfarenhet inom Office-paketet, affärssystem, prognos- och faktureringsarbete
• B-körkort och tillgång till egen bil

Meriterande för tjänsten
• Relevant utbildning teknik, bygg eller liknande områden.
• Certifieringar/utbildningar inom projektledning och/eller sprinklerteknik.

Om företaget
Installationsbolaget Sprinkler AB är en dynamisk organisation som styr sig själva med en tight grupp och en stark gemenskap. Företaget tror på att arbeta utan hierarkier och prestigelöst för att främja öppenhet och samarbete. På Installationsbolaget Sprinkler finns det gott om utbildnings- och karriärmöjligheter samt möjligheten att delta i spännande och betydelsefulla projekt. De tror på att investera i medarbetarnas välmående och utveckling, och därför erbjuds inte bara möjligheten att växa i karriären utan även möjligheten att investera i din fysiska hälsa, genom bland annat tillgång till eget gym på kontoret - men också genom andra friskvårdsaktiviteter.

Om Framtiden AB
Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.
För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan ha möjlighet att gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.

Villkor
Startdatum: Omgående, alternativt sensommaren 2024
Omfattning: Heltid
Arbetstider: Kontorstider (8-17)
Placeringsort: Göteborg

Ansök nu