Göteborg: Kontorsassistent

Hitta ansökningsinfo om jobbet Kontorsassistent i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2022-04-25 // Varaktighet: Heltid

Brinner du för att leverera ett professionellt bemötande och service i världsklass? Låter det spännande att jobba i en global kontext på ett lokalt familjärt bolag? Vill du arbeta i ett dynamiskt team och ansvara för mötesservice och kontorets dagliga drift? Då har vi just nu tjänsten för dig!

Om tjänsten

Som kontorsassistent är du vårt ansikte utåt och det är du som ser till att kontoret rullar; att paket skickas, att telefonsamtal besvaras, att besökare tas emot på ett sätt som gör att de ser fram emot att komma tillbaka. Du ser till att pappret i skrivaren inte tar slut och att det finns mjölk till kaffet även en måndag morgon. Du har ett sinne för detaljer och ser till att kontoret är snyggt och fint och att konferensrummen är preppade inför möten.

Ditt arbete kommer bland annat innefatta:

- Välkomna besökare
- Svara i telefon
- Förbereda kaffe, fika och luncher för möten
- Skicka och ta emot post och paket
- Hjälpa till att fixa afterworks och annan trivsel
- Inköp av kontorsmaterial, frukt, kaffe mm till kontoret


Om dig

Du behöver vara prestigelös, gilla att hjälpa till och aldrig tveka inför att hugga i där det behövs. Du bör ha en bra förmåga att kommunicera och samverka med kollegor, kunder och leverantörer. Som person är det viktigt att du är empatisk, engagerad, ordningsam och gillar att ha många bollar i luften. Hos oss kan du räkna med omväxlande arbetsuppgifter med stor möjlighet att vara med och påverka din egen, bolagets och till och med planetens framtid.

Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av liknande arbete. Du hanterar office-paketet galant. Du skriver och talar svenska och engelska obehindrat. B-körkort är ett måste.

För alla tjänster hos oss gäller att dina personliga egenskaper är viktigare än att du till punkt och pricka uppfyller en kravspecifikation. För att trivas hos oss behöver du gilla när det rör på sig och kunna ta egna initiativ i en föränderlig miljö.

Tjänsten är en heltids tillsvidareanställning med provanställning och är placerad på vårt kontor i Högsbo, Göteborg.

Då urval och intervjuer sker löpande ber vi dig skicka din ansökan så snart som möjligt. Eventuella frågor besvaras av HR Daniella Dahlbom på 0768-881521 eller daniella.dahlbom@pulpac.com.

Vi ser fram emot din ansökan!

Om PulPac

PulPac är ett R&D- och IP-bolag som utvecklar och säljer en banbrytande tillverkningsteknik för fiberbaserade förpackningar och engångsprodukter med hög prestanda och lågt pris. Genom att revolutionera tekniken för cellulosaformning gör vi det möjligt för våra kunder att ersätta engångsplast med ett hållbart och kostnadseffektivt alternativ. Vår marknad är global och vårt mål är att ersätta världens engångsplast genom att licensiera vår teknik till etablerade förpackningstillverkare.

https://www.youtube.com/watch?v=IKgfMxi8U0Y

https://www.pulpac.com/

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Kontorsreceptionist

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Kontorsreceptionist.

Office Coordinator (temporary)

Läs mer Mar 4
Benify is an international HR tech company that provides a market-leading global benefit and total rewards platform. With over 550 Benifyers in 6 countries, we're driving success with over 1500 customers and approximately two million users around the world ????. We empower people to be the best they can be while fostering a sustainable and engaging work culture where employees feel engaged and included "Because People Matter".

The role

As Office Coordinator, you will have the responsibility for our office experience in Gothenburg. You will contribute to a positive atmosphere in the office, ensure efficient operations and take great responsibility for the office being an inspiring place that our colleagues wants to go to every day and feel proud of ????.

Your everyday life will include:

- Welcome employees and external visitors, and handle incoming mail and packages

- Administer tasks related to new employees, orders, invoices, etc.

- Provide internal support for colleagues from all our offices, including assistance with bookings, ordering lunches, etc.

- Ensure office cleanliness, tidiness, and restocking of supplies

- Responsible for office purchasing and reviewing our supplier contracts

- Coordinate and plan events for colleagues, such as Christmas and summer parties, as well as support with client events

- Take responsibility for office security and the work environment

- Initiate and support in Office-related projects.

Personal attributes

To succeed in the role of Office Coordinator, the most important thing is that you are passionate about providing exceptional service and fostering a positive atmosphere in the office. As a person, you are organized and have the ability to plan and prioritize work in a structured and efficient manner. You have an eye for details and adjust things in the office before anyone else has noticed. To thrive at Benify, you have an adaptive approach and enjoy navigating in an changing environment with many social contacts. In addition, you are initiative-taking, act independently and are not afraid to develop our processes.

We also see that you have:

- At least 1-3 years of experience working in an administrative service- role, for example as Office Coordinator, Receptionist or similar

- Professional proficiency in Swedish and English, written and spoken

- High school diploma

- Very good knowledge in MS Office, especially in Outlook, Excel and Word.


It's a ?, thus not a requirement if you also got...

- Experience working in a coordinating role

- Experience working with purchasing

- Experience planning events.

Perks of being a Benifyer

- Collective agreement
- Generous wellness allowance
- 30 days vacation
- ITP1 Pension and Lifeplan - a pension tool that provides you with personalized advice to optimize your retirement planning

- Annual conference

Practical information

Start: As soon as we find the right fit, preferably beginning of June! ????
Extent: Full-time, 100%
Duration: Temporary position due to parental leave, until September 2025.
Location: Masthamnsgatan 5, Gothenburg.

Apply by submitting your CV and/or your LinkedIn profile using the application form below. We screen applications continuously and may hire someone before the last application date.

Please let us know if you need any reasonable adjustments for interviews by replying to the email you will receive after you apply.

Ansök nu

Office Coordinator till Bose

Läs mer Feb 9
Om Bose
På Bose brinner man för ljud. De tror att ljud är den mest kraftfulla kraften på jorden. Bättre ljud kan inspirera dig, stärka dig, ansluta dig. Hos Bose levererar man förstklassiga ljudupplevelser för underhållning och mer. Inuti din bil - och överallt som spelar roll.

Bose Corporation är en ledande innovatör inom området för underhållningssystem för bilar och bruskontroll och utvidgar framgångsrikt sitt marknadsledarskap till dessa områden.

Om rollen
I rollen som Office Coordinator kommer du vara en nyckelperson som får logistiken att fungera på kontoret i Mölndal.
Du kommer ha varierande arbetsuppgifter och ha stor möjlighet att kunna påverka med nya idéer och förbättringsförslag i rollen.
Arbetet är förlagt deltid - tre dagar per vecka med möjlighet till utökning om intresse finns.

Vanligt förekommande arbetsuppgifter är:

- Dokumentering och administrativt arbete

- Ta emot besökare

- Ta emot inkommande post

- Inkommande samtal

- Schemaläggning av möten

- Översikt av städning

- Fylla på kaffemaskiner

Vem söker vi?
Vi söker dig som är serviceminded och självgående. Du gillar mötet med människor och trivs med att ha flera bollar i luften.
Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Vad erbjuder vi?
Vi erbjuder en fartfylld och spännande roll hos ett internationellt företag med välkända produkter och en stark tillväxt.
För denna position erbjuder vi förmånliga villkor.

I rollen som Office Coordinator kommer du vara uthyrd konsult via XLNT Talent den första tiden för att sedan bli fastanställd hos Bose.

Övrigt
Har du frågor kring rollen?
Hör gärna av dig till rekryteringskonsult Fredrik via mail: Fredrik.bergvik@xlnt.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Kontorsassistent för uppdrag på 50% vardagar

Läs mer Feb 7
OM CAROTTE

Carotte Staff är rekryterings- och bemanningsföretaget inom Carotte Group som hjälper våra kunder med allt från nyckelpositioner och andra tjänster på heltid till korta deltidsuppdrag. Vi skräddarsyr uppdragen efter våra kunders behov och drivs av att förstå varje kunds specifika behov. Carotte Staff är specialiserade på roller inom servicebranschen och besöksnäringen. Carotte har kontor i Göteborg, Stockholm & Jönköping och kunder över hela Sverige.

VÅR KUND

Carotte Staff söker åt kund en erfaren och professionell kontorsassistent till ett konsultbolag med höga verksamhets ambitioner.

Kulturen på denna arbetsplats präglas av höga ambitioner, professionalitet och driv. Teamet hos vår kund består av noga utvalda högpresterande proffs, erkända inom sina områden och som alltid sätter kunden i fokus.

Om tjänsten

Vi söker en person som har en känsla för detaljer, har förmågan att arbeta effektivt i varierande tempo och har en flexibel inställning till arbetsuppgifter. Vi tror att du som söker denna position har en välkomnande attityd, du är en relationsskapare med en förmåga att skapa positiva möten för besökare och kollegor. Du trivs i en professionell miljö och är tillmötesgående.

För att lyckas i denna roll ser vi gärna att du har tidigare erfarenhet inom kontorsarbete och även konferens. Du talar & skriver obehindrat i både svenska och engelska. Du bör också ha god datorvan och du kommunicerar professionellt i skrift. Du har en naturlig känsla för att vara uppmärksam på detaljer och får med lätthet ett helhetsgrepp över den dagliga verksamheten.

Dina arbetstider: Dagtid, måndag till fredag främst förmiddag men kan även vara förlagda under eftermiddag.

Anställningsform: Provanställning 6 månader därefter tillsvidareanställning. Du är anställd hos oss på Carotte Staff och arbetar 50% hos vår kund.

Startdatum: Enligt överenskommelse

Välkommen med din ansökan

Vi tar inte emot ansökningar via mejl men om du har några frågor eller funderingar tveka inte på att kontakta natalie@carotte.se. Vi behandlar våra ansökningar löpande och rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt.

Ansök nu

Kundvärd/värdinna till Swecos kontor i Göteborg

Läs mer Feb 2
Om tjänsten
Är du en riktig glädjespridare som brinner för service och gillar nya utmaningar? I samarbete med vårt moderbolag Coor söker vi nu en driven och engagerad kontorsvärd/värdinna som vill vara med på en spännande resa??från start! Är det dig vi söker?

Under våren 2024 kommer vi tillsätta en rad roliga tjänster inom kontor, reception och konferens för att bygga upp ett motiverat serviceteam hos en av Coors nyaste kunder. Sweco är ett av Europas ledande konsultföretag inom arkitektur och teknik med kontor på flera håll i landet. Den här tjänsten är placerad på Swecos fina kontor i Göteborg.

Som Kundvärd har du alltid ögon och öron öppna och är den som fångar upp behov på kontoret för att skapa den bästa arbetspaltsupplevelsen. Du upprätthåller goda relationer till kunden och är den naturliga kontakten i operativa frågor kring kontorsdriften. Med professionalitet och engagemang hittar du de bästa servicelösningarna och ansvarar för att de utförs på ett effektivt och servicefokuserat sätt.

I dina ansvarsområden ingår bland annat:

- Att ta emot, vidarebefordra, registrera och åtgärda felanmälningar vid behov

- Planera och utföra dagliga operativa arbetsuppgifter som t.ex. kontorsservice och enklare flyttar

- Distribuera post och gods

- Administrera nycklar och passerkort

- Beställningar (ex. Kontorsmaterial, servicetjänster etc)

- Ronderingar på kontoret och påfyllning av kaffe och frukt

- Stötta receptionen vid behov

Vem är du
Med din självgående personlighet, initiativförmåga och strukturerade arbetssätt har du lätt för att prioritera bland processer och arbetsmoment. Du är en “hands-on” person och är orädd inför nya utmaningar. Du är tillmötesgående och professionell i kontakt med kollegor och gäster samt har förmågan att se behov innan de uppstår. Att flexibelt växla mellan olika arbetsuppgifter ger dig energi och en naturlig känsla för service är en av dina styrkor. I den här rollen ser vi gärna att du uppskattar en blandning mellan fysisk och administrativ service.

Självklart ska du också ha roligt på jobbet?- arbetsglädje syns och sprids! För att lyckas med detta tror vi att du är en utåtriktad?lagspelare och gillar att utvecklas tillsammans med andra. Tillsammans med dig vill vi skapa en levande och dynamisk arbetsplats där du och ditt team är de främsta ambassadörerna!

Vi tror att du har

- Tidigare jobbat med service

- Goda kunskaper av Office-paketet samt datorvana

- Goda kunskaper i Svenska och Engelska

Om anställningen
Anställningen är en tillsvidareanställning med 6 månaders inledande provanställning hos Coor med placering på Swecos kontor i Göteborg. Tjänsten är på heltid och arbetstiderna är mån till fre kontorstider. Start för tjänsten är i slutet på april.

Vi utför bakgrundkontroller på slutkandidat innan anställning.

Coor erbjuder
Här får du en roll med stor frihet under ansvar i en välkomnande miljö i stark partnerskapsanda. Medarbetarna är Coors?viktigaste tillgång och för oss är det viktigt att erbjuda en trevlig och trygg arbetsmiljö med schyssta villkor, gott ledarskap och möjligheter till utveckling. Vår ambition är att du som medarbetare ska känna att du inte bara är din jobbtitel, du är mycket mer än så. Vi levererar meningsfull service, och i detta arbete är du vår viktigaste resurs. Vi arbetar aktivt med kompetens- och karriärsutveckling för att du ska få möjlighet att utvecklas och därmed nyttja din fulla potential. Då Coor är ett stort och expansivt företag kan du utvecklas både inom arbetsgruppen såväl som inom andra delar av verksamheten.



Om Middlepoint
Vi vet att ett personligt och positivt bemötande är grunden till en god serviceupplevelse. Med omtanke och värdskap som röd tråd har Middlepoint levererat högklassig arbetsplats- och frontdeskservice sedan starten 2009. Vi är ISO-certifierade inom kvalité (9001), miljö (14001) och arbetsmiljö (45001) och är ett helägt dotterbolag till Coor. Genom noga och omsorgsfullt utvalda medarbetare skapar vi välkomnande miljöer där vi kan hålla fokus på alla detaljer och göra det lilla extra. Hos oss är kunderna mittpunkten.

Är du sugen på en utvecklande och riktigt rolig utmaning? Skicka in ditt cv och personliga brev.

Följ oss på Instagram för att se mer av vad som händer hos oss:

http://instagram.com/middlepoi...

Vännerna på Middlepoint!

Ansök nu

Kundvärd/värdinna till Swecos kontor i Göteborg

Läs mer Feb 2
Om tjänsten
Är du en riktig glädjespridare som brinner för service och gillar nya utmaningar? I samarbete med vårt moderbolag Coor söker vi nu en driven och engagerad kundvärd/värdinna som vill vara med på en spännande resa??från start! Är det dig vi söker?

Under våren 2024 kommer vi tillsätta en rad roliga tjänster inom kontor, reception och konferens för att bygga upp ett motiverat serviceteam hos en av Coors nyaste kunder. Sweco är ett av Europas ledande konsultföretag inom arkitektur och teknik med kontor på flera håll i landet. Den här tjänsten är placerad på Swecos fina kontor i Göteborg.

Som Kundvärd har du alltid ögon och öron öppna och är den som fångar upp behov på kontoret för att skapa den bästa arbetspaltsupplevelsen. Du upprätthåller goda relationer till kunden och är den naturliga kontakten i operativa frågor kring kontorsdriften. Med professionalitet och engagemang hittar du de bästa servicelösningarna och ansvarar för att de utförs på ett effektivt och servicefokuserat sätt.

I dina ansvarsområden ingår bland annat:

- Att ta emot, vidarebefordra, registrera och åtgärda felanmälningar vid behov

- Planera och utföra dagliga operativa arbetsuppgifter som t.ex. kontorsservice och enklare flyttar

- Distribuera post och gods

- Administrera nycklar och passerkort

- Beställningar (ex. Kontorsmaterial, servicetjänster etc)

- Ronderingar på kontoret och påfyllning av kaffe och frukt

- Stötta receptionen vid behov

Vem är du
Med din självgående personlighet, initiativförmåga och strukturerade arbetssätt har du lätt för att prioritera bland processer och arbetsmoment. Du är en “hands-on” person och är orädd inför nya utmaningar. Du är tillmötesgående och professionell i kontakt med kollegor och gäster samt har förmågan att se behov innan de uppstår. Att flexibelt växla mellan olika arbetsuppgifter ger dig energi och en naturlig känsla för service är en av dina styrkor. I den här rollen ser vi gärna att du uppskattar en blandning mellan fysisk och administrativ service.

Självklart ska du också ha roligt på jobbet?- arbetsglädje syns och sprids! För att lyckas med detta tror vi att du är en utåtriktad?lagspelare och gillar att utvecklas tillsammans med andra. Tillsammans med dig vill vi skapa en levande och dynamisk arbetsplats där du och ditt team är de främsta ambassadörerna!

Vi tror att du har

- Tidigare jobbat med service

- Goda kunskaper av Office-paketet samt datorvana

- Goda kunskaper i Svenska och Engelska

Om anställningen
Anställningen är en tillsvidareanställning med 6 månaders inledande provanställning hos Coor med placering på Swecos kontor i Göteborg. Tjänsten är på heltid och arbetstiderna är mån till fre kontorstider. Start för tjänsten är i slutet på april.

Vi utför bakgrundkontroller på slutkandidat innan anställning.

Coor erbjuder
Här får du en roll med stor frihet under ansvar i en välkomnande miljö i stark partnerskapsanda. Medarbetarna är Coors?viktigaste tillgång och för oss är det viktigt att erbjuda en trevlig och trygg arbetsmiljö med schyssta villkor, gott ledarskap och möjligheter till utveckling. Vår ambition är att du som medarbetare ska känna att du inte bara är din jobbtitel, du är mycket mer än så. Vi levererar meningsfull service, och i detta arbete är du vår viktigaste resurs. Vi arbetar aktivt med kompetens- och karriärsutveckling för att du ska få möjlighet att utvecklas och därmed nyttja din fulla potential. Då Coor är ett stort och expansivt företag kan du utvecklas både inom arbetsgruppen såväl som inom andra delar av verksamheten.



Om Middlepoint
Vi vet att ett personligt och positivt bemötande är grunden till en god serviceupplevelse. Med omtanke och värdskap som röd tråd har Middlepoint levererat högklassig arbetsplats- och frontdeskservice sedan starten 2009. Vi är ISO-certifierade inom kvalité (9001), miljö (14001) och arbetsmiljö (45001) och är ett helägt dotterbolag till Coor. Genom noga och omsorgsfullt utvalda medarbetare skapar vi välkomnande miljöer där vi kan hålla fokus på alla detaljer och göra det lilla extra. Hos oss är kunderna mittpunkten.

Är du sugen på en utvecklande och riktigt rolig utmaning? Skicka in ditt cv och personliga brev.

Följ oss på Instagram för att se mer av vad som händer hos oss:

http://instagram.com/middlepoi...

Vännerna på Middlepoint!

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från PulPac AB (publ)

Nedan visas andra jobb i Göteborg från PulPac AB (publ) .

Projektingenjör till vårt Partnership-team

Projekteringsingenjör, maskin
Läs mer Nov 30
Är du en relationsskapande och utåtriktad person med ett brinnande intresse för teknik som är redo för en ny utmaning? Nu söker vi en ny kollega till vårt Partnership-team som vill bli en del av ett lokalt bolag som präglas av gemenskap och samarbete. Kanske är det du?

Vår vision på PulPac är tydlig - att rädda världen från all engångsplast. Att våga utmana oss själva driver oss i utvecklingen av vår revolutionerande teknik och hos oss på PulPac är ingenting omöjligt.

Om tjänsten
Som Projektingenjör blir du en del av vårt Partnership-team som utvecklar nära samarbeten med våra maskinpartners över hela världen. Du blir en viktig del av teamet där du kommer att få arbeta tätt med vår Chief Partnership Officer (CPO) och våra Plattformsägare i att driva utvecklingsprojekt med våra partners. Det innebär att din huvudsakliga uppgift blir att delta i och projektleda tekniska utvecklingsprojekt kring våra maskinplattformar.

Dina arbetsuppgifter kommer exempelvis att innefatta:

- Tillsammans med CPO & Plattformsägare driva och utveckla relationen med våra maskinpartners för att skapa ett bra samarbetsklimat

- Tillsammans med Plattformsägare driva tekniska utvecklingsprojekt mot och med våra partners för att implementera nya tekniska lösningar och förbättringar

- Stötta våra partners i dialoger med underleverantörer och kunder för att säkerställa teknisk kvalité på DMF processen och genomförbarhet

- I nära samarbete med R&D teamet arbeta för att industrialisera de innovationer som skapas inom PulPac

- Planera och belägga projektaktiviteter samt följa upp tidsplaner och projektbudgetar

- Löpande kommunicera projekt och dess tekniska framskridande till intressenter

- Sköta teknisk dokumentation och aktivt arbeta med att mäta, dokumentera och förbättra kvalitén på maskinplattformen

Om dig
För att trivas i din roll som Projektingenjör är du en utåtriktad och prestigelös person som värdesätter skapandet av långsiktiga relationer. Då du kommer att arbeta i en aktiv och föränderlig miljö, krävs det att du har ett öga för struktur och att koordinera dina arbetsuppgifter på ett effektivt sätt. Vi ser gärna att du har ett starkt driv för att utvecklas och är inte rädd för att ta på dig ansvar.

För att lyckas i din roll söker vi dig som har en ingenjörsutbildning inom mekanik, mekatronik eller liknande. Du har flera års erfarenhet av tekniskt utvecklingsarbete, förslagsvis som konstruktör eller liknande roll där du varit inblandad i att utveckla och/eller implementera tekniska lösningar. Du behärskar både svenska och engelska flytande i tal och skrift, då rollen innebär kontakt med internationella partners från världen över.

Tjänsten är en heltids tillsvidareanställning med provanställning och är placerad på vårt kontor i Högsbo, Göteborg.

Då urval sker löpande så önskar vi att få in din ansökan så snart som möjligt. Har du eventuella frågor eller funderingar kring tjänsten så är du välkommen att kontakta HR Victoria Rörqvist på 0709-10 69 20 eller victoria.rorqvist@pulpac.com.

Vi ser fram emot din ansökan!

Om PulPac
PulPac är ett R&D- och IP-bolag som utvecklar och säljer en banbrytande tillverkningsteknik för fiberbaserade förpackningar och engångsprodukter med hög prestanda och lågt pris. Genom att revolutionera tekniken för cellulosaformning gör vi det möjligt för våra kunder att ersätta engångsplast med ett hållbart och kostnadseffektivt alternativ. Vår marknad är global och vårt mål är att ersätta världens engångsplast genom att licensiera vår teknik till etablerade förpackningstillverkare.

https://www.youtube.com/watch?v=IKgfMxi8U0Y

https://www.pulpac.com/

Ansök nu

Supply Chain Developer - Chemistry & Material

Civilingenjör, kvalitet, kemiteknik
Läs mer Nov 23
Vill du vara med och rädda världen från engångsplast? Söker du en bred roll där du får ta stort eget ansvar och där ditt inre driv och egna insats verkligen räknas, både för bolaget, våra partners och miljön? Då har du just nu chansen att söka tjänsten som Supply Chain Developer!

Hos oss på Pulpac får du chansen att arbeta i ett familjärt och innovativt bolag där vi värnar om både varandra och miljön. Du ges möjligheten att få arbeta med hållbar teknik och ett mycket efterfrågat erbjudande på en internationell marknad.

Om tjänsten
Som Supply Chain Developer blir du en del av vårt Partnership-team där du tillsammans med dina kollegor kommer att arbeta med att förvalta och expandera vårt globala ekosystem av partners. Du blir en viktig deal av teamet där du primärt kommer ansvara för att stötta teamet i att identifiera nya potentiella partners samt testa och validera hur väl dessa partners produkter och lösningar fungerar med PulPacs teknologi. Likväl som den tekniska utvärderingen är av stor vikt så bygger vår framgång på din och dina kollegors förmåga att bygga varaktiga relationer mellan partners och PulPac.

Dina arbetsuppgifter kommer exempelvis att innefatta:

- Identifiera, kontakta och inleda relation med potentiell intressanta partners till PulPac baserat på våra interna behovsanalyser

- Representera och introducera PulPac till nya partners och samt ansvara för en god relation mellan partnern och PulPac

- Planera och koordinera inhämtande av produktprover för interna tester samt sammanställning av resultat ihop med Chemistry & Material och Tech Center

- Tillsammans med dina kollegor prioritera och rekommendera strategisk inriktning gällande val av partners och tekniska lösningar baserat på resultat från interna tester

- Stötta CPO i kommersiella dialoger med partners baserat på tekniska framsteg

- Arbeta nära och stötta vårt Chemistry & Material-team och Tech Center

Om dig
För att trivas i din roll som Supply Chain Developer tror vi du är en utåtriktad och prestigelös person som värdesätter skapandet av långsiktiga relationer. Du har ett öga för struktur och lätt för att koordinera dina arbetsuppgifter på ett effektivt sätt. Vi ser gärna att du har lätt för att ta initiativ samt viljan att utvecklas, både inom det tekniska likaväl som inom kommersiella aspekter.

För att lyckas i din roll har du en ingenjörsutbildning inom mekanik, kemi, bio-kemi, kemiteknik, eller liknande och är kanske i starten av din karriär. Ett par års relevant arbetslivserfarenhet från en liknande roll är meriterande. Har du erfarenhet av att arbeta i ett laboratorium och viss vana av genomförande av kemiska/tekniska experiment samt arbetat med fiber-material/barriärer sedan tidigare anses även det som meriterande. Du behärskar både svenska och engelska flytande i tal och skrift, då rollen innebär kontakt med internationella partners från världen över.

Vi tror på rätt person till rätt tjänst så dina personliga egenskaper är minst lika viktiga som den kompetens och erfarenhet har med dig sedan tidigare.

Tjänsten är en heltids tillsvidareanställning med provanställning och är placerad på vårt kontor i Högsbo, Göteborg.

Då urval sker löpande så önskar vi att få in din ansökan så snart som möjligt. Har du eventuella frågor eller funderingar kring tjänsten så är du välkommen att kontakta HR Victoria Rörqvist på 0709-106920 eller victoria.rorqvist@pulpac.com.

Vi ser fram emot din ansökan!

Om PulPac
PulPac är ett R&D- och IP-bolag som utvecklar och säljer en banbrytande tillverkningsteknik för fiberbaserade förpackningar och engångsprodukter med hög prestanda och lågt pris. Genom att revolutionera tekniken för cellulosaformning gör vi det möjligt för våra kunder att ersätta engångsplast med ett hållbart och kostnadseffektivt alternativ. Vår marknad är global och vårt mål är att ersätta världens engångsplast genom att licensiera vår teknik till etablerade förpackningstillverkare.

https://www.youtube.com/watch?v=IKgfMxi8U0Y

https://www.pulpac.com/

Ansök nu

Verktygstekniker

Automationstekniker, maskin
Läs mer Okt 31
Är du en prestigelös och teknikintresserad person som gillar utmaningar och tror att det mesta är möjligt? Trivs du på ett bolag där din insats verkligen räknas och vill uppnå en värld där engångsplast är ett minne blott? Då är du kanske PulPac’s nästa Verktygstekniker!

Våra värdeord CARE - DARE - SHARE genomsyrar allt vi gör och vår kultur präglas av gemenskap, tillit och samarbete. PulPac är platsen för dig som vill utveckla och utvecklas, göra skillnad och tänka nytt. För när våra medarbetare växer, växer även vår verksamhet.

Om tjänsten
Som Verktygstekniker blir du en del av vårt Produktionsteam bestående av Operations Manager och Maskinoperatörer. Ditt ansvar blir att stödja verksamheten genom tillverkning, utveckling och installation av formverktyg, testutrustning och övriga relevanta maskiner. Du kommer arbeta med produktionstestning samt ansvara för att säkerställa inspektion och montering av formverktyg i olika pressar.

Dina arbetsuppgifter kommer exempelvis att innefatta:

- Installering av formverktyg i pressar, linjera verktyg, laborera med inställningar i maskiner för önskad produktkvalitet

- Medverka i möten vid utveckling av formverktyg och omkringliggande produktionsutrustning tillsammans med vår Tech Center och R&D-avdelning

- Ändring, inmätning och mekanisk efterbearbetning av formverktyg

- Förebyggande underhållning av våra pressmaskiner

- Tillverka riggar/utrustning, förbättra och justera befintliga lösningar i verkstaden

- Dokumentera verktyg före, under och efter körning samt utvärdera eventuellt slitage

- Inköp av förbrukningsinventarier, verktyg etc.

- Äga en del av det dagliga 5S arbetet

Om dig
För att trivas i din roll som Verktygstekniker tror vi du är en positiv och lösningsorienterad lagspelare som gillar att ha rotation i dina arbetsuppgifter. Vi söker dig som har ett par års erfarenhet av liknande arbete och har du en gymnasieexamen inom teknik eller el anses det meriterande. För att lyckas i din roll ser vi gärna att du har tidigare erfarenhet av olika mätverktyg samt vana att laborera med inställningar i maskiner för önskad produktkvalitet.

Du behärskar både svenska och engelska i tal och skrift. Eftersom resor kan förekomma i tjänsten så behöver du ha körkort, truckkort är meriterande.

Tjänsten är en heltids tillsvidareanställning med provanställning och är placerad på vårt kontor i Högsbo, Göteborg. Skiftarbete kan förekomma.

Då urval sker löpande så önskar vi att få in din ansökan så snart som möjligt. Har du eventuella funderingar eller frågor kring tjänsten så är du välkommen att kontakta HR Victoria Rörqvist på 0709-106920 eller victoria.rorqvist@pulpac.com.

Vi ser fram emot din ansökan!

Om PulPac
PulPac är ett R&D- och IP-bolag som utvecklar och säljer en banbrytande tillverkningsteknik för fiberbaserade förpackningar och engångsprodukter med hög prestanda och lågt pris. Genom att revolutionera tekniken för cellulosaformning gör vi det möjligt för våra kunder att ersätta engångsplast med ett hållbart och kostnadseffektivt alternativ. Vår marknad är global och vårt mål är att ersätta världens engångsplast genom att licensiera vår teknik till etablerade förpackningstillverkare.

https://www.youtube.com/watch?v=IKgfMxi8U0Y

https://www.pulpac.com/

Ansök nu

Maskinoperatör

Maskinmontör
Läs mer Okt 30
Vill du vara med och rädda världen från engångsplast? Är du en person med genuint intresse för att bygga, skruva, mäta och samtidigt bidra till en utvecklande och spännande framtid? Ta då chansen och sök tjänsten som Maskinoperatör hos oss!

Hos oss på Pulpac får du chansen att arbeta i ett innovativt företag där vi värnar om både varandra och miljön. Oavsett yrkesinriktning så arbetar vi på PulPac mot samma mål, att göra världen mer hållbar och söker nu dig som vill vara med på vår resa!

Om tjänsten
Som Maskinoperatör blir du en del av vårt Produktionsteam bestående av Operations Manager, Verktygstekniker och Maskinoperatörer. Din roll blir att stödja verksamheten när det kommer till drift, underhåll och utveckling av våra maskiner. Detta innebär bland annat hantering och kontrollering av tillflödet i våra maskiner samt åtgärda olika störningar i produktionen. Du kommer även få arbeta tätt med vår Tech Center-avdelning och vara behjälplig i förbättringsarbeten.

Dina arbetsuppgifter kommer exempelvis att innefatta:

- Köra och övervaka maskin i produktion och verka för maximal körtid för både maskin och verktyg.

- Förebyggande underhåll av maskiner

- Intrimning och montering av verktyg

- Stödja drift och underhåll i Produktion och Tech Center

- Mottagning, beställning och hantering av råmaterial

- Paketering av produkter

- Medverka i kvalitetsmöten rörande våra verktyg och produkter

- Förbättringsarbeten

- QA (Quality Assurance)

- Aktivt arbeta med och bedriva vårt 5S arbete framåt

Om dig
För att trivas i din roll som Maskinoperatör är du en positiv problemlösare med ett genuint intresse för teknik och gillar att ha rotation i dina arbetsuppgifter. Då du kommer arbeta i en aktiv och föränderlig miljö ser vi gärna att du har lätt för att ta egna initiativ och stimuleras av att ha struktur runtomkring dig. Samarbete, nyfikenhet och innovation genomsyrar hela bolaget, därför ser vi att du har god samarbetsförmåga, men även lätt för att vara självgående.

För att lyckas i din roll tror vi du har ett par års arbetslivserfarenhet av liknande arbete från tidigare roller. Gymnasieexamen inom teknik och/eller el är meriterande. Du behärskar både svenska och engelska i tal och skrift. Eftersom resor kan förekomma i tjänsten så behöver du ha körkort, truckkort är meriterande.

Tjänsten är en heltids tillsvidareanställning med provanställning och är placerad på vårt kontor i Högsbo, Göteborg. Skiftarbete kan förekomma.

Då urval sker löpande så önskar vi att få in din ansökan så snart som möjligt. Har du eventuella funderingar eller frågor kring tjänsten så är du välkommen att kontakta HR Victoria Rörqvist på 0709-10 69 20 eller victoria.rorqvist@pulpac.com.

Vi ser fram emot din ansökan!

Om PulPac
PulPac är ett R&D- och IP-bolag som utvecklar och säljer en banbrytande tillverkningsteknik för fiberbaserade förpackningar och engångsprodukter med hög prestanda och lågt pris. Genom att revolutionera tekniken för cellulosaformning gör vi det möjligt för våra kunder att ersätta engångsplast med ett hållbart och kostnadseffektivt alternativ. Vår marknad är global och vårt mål är att ersätta världens engångsplast genom att licensiera vår teknik till etablerade förpackningstillverkare.

https://www.youtube.com/watch?v=IKgfMxi8U0Y

https://www.pulpac.com/

Ansök nu

R&D Tekniker

Kontrolltekniker, textil, trä, glas, förpackn.
Läs mer Sep 25
Vill du vara med och rädda världen från engångsplast? Är du en händig, självgående och positiv person som har ett genuint intresse för att bygga, skruva, mäta och samtidigt bidra till en utvecklande och spännande framtid? Ta då chansen och sök tjänsten som R&D Tekniker hos oss!

Hos oss på Pulpac får du chansen att arbeta i ett familjärt och innovativt företag där vi värnar om både varandra och miljön. Oavsett yrkesinriktning så arbetar vi på PulPac mot samma mål, att göra världen mer hållbar. Vi har en tydlig vision och befinner oss i en expansiv fas och söker dig som vill vara med på vår resa!

Om tjänsten
Som R&D Tekniker blir du en del av Tech Center bestående av Tech Center Manager, Team leader, R&D Tekniker och R&D Assistenter. Ditt ansvar blir att stödja verksamheten genom tillverkning, utveckling och installation av formverktyg, testutrustning och övriga relevanta maskiner. Du kommer även ha hand om produktionstestning, produktion av samples och allmän verkstadssupport.

Dina arbetsuppgifter kommer exempelvis att innefatta:

- Installering av formverktyg i pressar, linjera verktyg, tillverka material för pressning, laborera med inställningar i maskiner för önskad produktkvalitet, pressa produkter för större serier eller demo

- Ändring, inmätning och mekanisk efterbearbetning av formverktyg

- Förebyggande underhållning av våra pressmaskiner

- Tillverka riggar/utrustning från scratch, bygga om, förbättra och justera befintliga lösningar i verkstaden

- Hjälpa till att organisera verkstad och övriga lokaler

- Äga en del av det dagliga 5S arbetet

Om dig
För att trivas i din roll som R&D Tekniker så är du en prestigelös och positiv person som gillar att ha rotation i dina arbetsuppgifter. Då du kommer att arbeta i en aktiv och föränderlig miljö ser vi gärna att du har lätt för att ta egna initiativ och gillar att ha struktur runtomkring dig. Samarbete, nyfikenhet och innovation genomsyrar hela bolaget, därför ser vi att du har god samarbetsförmåga men även lätt för att vara självgående.

Vi söker dig som har ett par års arbetslivserfarenhet av liknande arbete och ser gärna att du har ett teknikintresse överlag. Gymnasieexamen inom teknik eller el är meriterande. Du behärskar både svenska och engelska i tal och skrift. Eftersom resor kan förekomma i tjänsten så behöver du ha körkort, truckkort är meriterande.

Vi tror på rätt person till rätt tjänst så dina personliga egenskaper är minst lika viktiga som den kompetens och erfarenhet du har med dig sedan tidigare.

Tjänsten är en heltids tillsvidareanställning med provanställning och är placerad på vårt kontor i Högsbo, Göteborg.

Då urval sker löpande så önskar vi att få in din ansökan så snart som möjligt. Har du eventuella funderingar eller frågor kring tjänsten så är du välkommen att kontakta HR Victoria Rörqvist på 0709106920 eller victoria.rorqvist@pulpac.com.

Vi ser fram emot din ansökan!

Om PulPac
PulPac är ett R&D- och IP-bolag som utvecklar och säljer en banbrytande tillverkningsteknik för fiberbaserade förpackningar och engångsprodukter med hög prestanda och lågt pris. Genom att revolutionera tekniken för cellulosaformning gör vi det möjligt för våra kunder att ersätta engångsplast med ett hållbart och kostnadseffektivt alternativ. Vår marknad är global och vårt mål är att ersätta världens engångsplast genom att licensiera vår teknik till etablerade förpackningstillverkare.

https://www.youtube.com/watch?v=IKgfMxi8U0Y

https://www.pulpac.com/

Ansök nu

Junior Business Developer

Kvalitetsingenjör/-tekniker, maskin
Läs mer Aug 29
Vill du vara med och rädda världen från engångsplast? Söker du en bred roll där du får ta stort eget ansvar och där ditt inre driv och egna insats verkligen räknas, både för bolaget, våra partners och miljön? Då har du just nu chansen att söka tjänsten som Junior Business Developer!

Hos oss på Pulpac får du chansen att arbeta i ett familjärt och innovativt företag där vi värnar om både varandra och miljön. Du ges möjligheten att arbeta med hållbar teknik och ett mycket efterfrågat erbjudande på en internationell marknad.

Om tjänsten
Som Junior Business Developer blir du en del av vårt Partnership-team som består av Supply Chain Developers, Platform Owners, Quality Engineers och Project Engineers. Du blir en viktig del av vårt team där du ihop med engagerade och erfarna kollegor utvecklar och tillgodoser PulPacs partnernätverk utifrån ett kommersiellt perspektiv. Din uppgift blir att aktivt arbeta med identifiering, onboarding och utveckling av befintliga som potentiella partners utifrån PulPacs affärsmål, samt aktivt ansvara för att nätverket alltid ser till vår gemensamma kunds bästa.

Dina arbetsuppgifter kommer exempelvis att innefatta:

- Vara den operativa bryggan mellan oss och våra partners vilket innefattar; kontakt med partners inom material, maskiner och barriärer samt övriga samarbetspartners runt om i världen

- Representera och introducera PulPac till nya partners och ansvara för en initial teknisk och kommersiell dialog

- Stödja och agera koordinator för hela vårt Partnership-team i främst kommersiella frågor.

- Koordinera mötesbokningar, skapa presentationsmaterial, administrera utskick och mottagande av samples

- Stötta CPO (Chief Partnership Officer) i kommersiella och juridiska dialoger med partners

Om dig
För att trivas i din roll som Junior Business Developer tror vi du är en utåtriktad och prestigelös person, som värdesätter skapandet och utvecklandet av långsiktiga relationer. Då du kommer att arbeta i en aktiv och föränderlig miljö, krävs det att du har ett öga för struktur samt har lätt för att koordinera dina arbetsuppgifter på ett effektivt sätt. Vi ser gärna att du har lätt för att ta egna initiativ samt drivs av att utvecklas inom både det tekniska som inom det kommersiella.

För att lyckas i din roll har du en ingenjörsutbildning inom mekanik, kemi, bio-kemi, mekatronik eller industriell ekonomi samt är intresserad av affärsutveckling. Alternativt har du en ekonomiutbildning och ett genuint intresse för teknik. Ett par års arbetslivserfarenhet från en liknande roll är meriterande. Du behärskar både svenska och engelska flytande i tal och skrift, då rollen innebär kontakt med internationella partners från världen över.

Vi tror på rätt person till rätt tjänst så dina personliga egenskaper är minst lika viktiga som den kompetens och erfarenhet har med dig sedan tidigare.

Tjänsten är en heltids tillsvidareanställning med provanställning och är placerad på vårt kontor i Högsbo, Göteborg.

Då urval sker löpande så önskar vi att få in din ansökan så snart som möjligt. Har du eventuella frågor eller funderingar kring tjänsten så är du välkommen att kontakta HR Victoria Rörqvist på 0709106920 eller victoria.rorqvist@pulpac.com.

Vi ser fram emot din ansökan!

Om PulPac
PulPac är ett R&D- och IP-bolag som utvecklar och säljer en banbrytande tillverkningsteknik för fiberbaserade förpackningar och engångsprodukter med hög prestanda och lågt pris. Genom att revolutionera tekniken för cellulosaformning gör vi det möjligt för våra kunder att ersätta engångsplast med ett hållbart och kostnadseffektivt alternativ. Vår marknad är global och vårt mål är att ersätta världens engångsplast genom att licensiera vår teknik till etablerade förpackningstillverkare.

https://www.youtube.com/watch?v=IKgfMxi8U0Y

https://www.pulpac.com/

Ansök nu