Göteborg: Tysktalande IT-tekniker till vårt Customer Service Center - sökes till Iver

Hitta ansökningsinfo om jobbet Tysktalande IT-tekniker till vårt Customer Service Center - sökes till Iver i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2022-04-27 // Varaktighet: Heltid

Vi på Iver växer och letar efter fler talanger som vill vara med på vår resa. Vi ger samma löfte till våra kollegor som till våra kunder. Löftet är att alltid vara ”beside you”, ”behind you” och ”before you”. Vi kallar det för ”The Iver way”.

Nu söker vi en Tysktalande IT-tekniker som vill bli en del av Iver och som vill vara med och bidra till bättre IT-lösningar som gör skillnad för våra kunder! Är du vår nya kollega?

Rollen som Tysktalande IT-tekniker:

I rollen som IT-tekniker kommer du vara en viktig del av den tjänst som vi levererar till våra kunder och bli en del av vårt Customer Service Center (CSC). Vi ansvarar för att våra kunder får all den service och support de kan förväntas behöva i sitt arbete. Som IT-tekniker i vårt Customer Service Center är du våra kunders första kontakt och supporten sker via telefon och via vår ärendeportal. Felsökning och löpande supportarbete är naturliga inslag av din vardag. Därför behöver du tycka det är roligt att arbeta tekniskt och samtidigt ha mycket kundkontakt. På Iver har vi nordisk IT-support och nu söker vi dig som vill jobba med såväl tysktalande som svensktalande kunder.

I vårt Customer Service Center löser vi så mycket ärenden vi kan, vid svårare incidenter eskalerar vi vidare ärenden till våra interna specialistteam. Du kommer att jobba tillsammans med ett härligt team med högt i tak med ett fantastiskt samarbete.

Tre dagar som IT-tekniker kan se ut så här:

Äntlig måndag! En ny arbetsvecka tar sin början och det första du gör är att hälla upp en kopp kaffe, loggar in i systemen och kollar med kollegorna hur helgen har varit. Du börjar din arbetsvecka med att logga in i telefonen, gå igenom ärenden och hjälpa dina kunder. Du planerar för veckans arbete och kundmöten. Felsökning och löpande supportarbete är naturliga inslag av din vardag.

Är det onsdag redan? Under förmiddagen har du möte med dina teamkollegor där ni har ett forum och diskussioner. På eftermiddagen sitter du i möte för att diskutera införande av en ny kund och hur ni på bästa sätt tar er an detta för att säkerställa en hög kvalité och en nöjd kund.

Happy Friday! Veckan går alldeles för fort. Just denna förmiddag blir fyllt av felsökning av en incident i kunds miljö. Snabbt bildas ett litet team som arbetar effektivt för att hitta lösningen på problemet som påverkar kunden. Inget problem är för svårt och du är taggad på att hitta en lösning vilket ni också gör, lagom före lunch! Under eftermiddagen stöttar du dina kollegor i mer komplexa problem och coachar yngre medarbetare i deras dagliga arbete.





Vad erbjuder vi dig?

Hos Iver får du möjlighet att arbeta med den senaste tekniken och vara med på en spännande tillväxtresa. Iver är ett bolag med entreprenöriella rötter och en kultur som präglas av flexibilitet och samarbete. Vårt mål är att våra kunder - här i Norden och internationellt - ska se oss som en ledande partner för digital transformation.

På Iver är vi inkluderande och strävar efter genuint samarbete där vi arbetar mot gemensamma mål. Inom Iver finns stora möjligheter till utveckling och vi står bakom dig när du vill lära dig mer - inom ditt specialområde, ledarskap eller nya områden.

Hos Iver är du också en del av ett ambitiöst och innovativt företag, vilket innebär att förbättra, testa, utvärdera och våga ändra hur vi gör saker är viktiga ingredienser och vi är övertygade om att det är så vi utvecklas. We’re not big blue. We’re yellow. Stora nog att skala och agila nog att innovera.





Din bakgrund och profil:

För att lyckas i rollen tror vi att du brinner för IT och teknik och dessutom gillar kundservice. Du talar flytande tyska, svenska och engelska. Vi tror att du är en problemlösare av rang som gillar att jobba såväl självständigt som i team. Vi ser det inte som ett hinder att du är tidigt i din IT karriär! På Iver får du möjlighet att utvecklas och utbilda dig vidare inom olika tekniska områden och kompetenser. Däremot värderar vi ditt intresse för teknik och du plockade troligen sönder den första dator du fick bara för att se hur den fungerar.

Arbetserfarenhet eller utbildning inom området är mycket meriterande, men inget krav. Vi ser även det som meriterande om du talar språk som danska, franska, polska eller italienska. Som person är du flexibel, stresstålig och känner dig bekväm i din kontakt med människor. Noggrannhet och ansvarskännande är andra önskvärda egenskaper som krävs för arbetet.





Placeringsort

Merparten av teamet sitter i Väst Sverige så vi ser gärna att vårt kontor i Göteborg blir din hemvist.





Är du vår nya kollega?

Vi som arbetsgivare eftersträvar en jämn könsfördelning och värdesätter etnisk och kulturell mångfald. Känner du att Iver verkar vara en spännande arbetsplats, skicka då in din ansökan redan idag. Ansök senast: 2022-05-01. Urval och intervjuer sker löpande vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Har du frågor om tjänsten? Varmt välkommen att kontakta Axel Selstam (axel.selstam@iver.se).

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Helpdesktekniker/Supporttekniker

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Helpdesktekniker/Supporttekniker.

ICT Senior Service Desk Engineer

Läs mer Mar 28
Nytt
We are looking for…
An ICT Senior Service Desk Engineer with an appetite to learn and with a willingness to delve into details when problem solving. A skilled professional who enjoys working on a variety of systems and with people at all levels of the organization. As an ICT Senior Service Desk Engineer you will be joining ICT Operations and Support in our Gothenburg office. Please note this is predominantly an onsite position.
Main focus of this role is to deliver friendly and efficient service, advice and technical support to Ascom’s own personnel. In this role you will work broadly in IT and user support, and more specifically with frameworks and tools such as Windows OS, Microsoft 365, network technologies and other global platforms. You will administer permissions and rights in Active Directory, so it is important that you have experience in this area as well.You will be working with our internal systems making certain that end users within Ascom are supported as well as ensuring that Ascom’s communication systems, security systems, centralized storage and server platforms are operative, continuously developed and secured. Please note that this role does not involve working with our own proprietary products or systems.
You will balance your time between service desk and infrastructure tasks in the Gothenburg data center. You will also participate in an on-call rotation every 6-7 weeks to support our critical systems with troubleshooting. In this role you will be reporting to Global ICT Infrastructure Manager.

Our Ideal Candidate has ...
BS degree in Computer Science, Information Technology, Information Systems, or related technical discipline Certifications MCSE or Microsoft Azure Administrator
3+ years working knowledge and experience with Azure environments and configuration and administration of physical and virtual servers (i.e. Dell & HPE hardware, VMware & Hyper-V Hypervisors) in a data center environment.
Good knowledge and competence within the area of LAN, WAN, WiFi and TCP/IP based communication platforms
Good knowledge within the area of Cyber Security including firewalls, reverse proxies, load balancing systems and certificate infrastructure.
Deep competence with Office365, Microsoft Teams, and SharePoint Online platforms.
Deep competence within the areas of Microsoft AD, Entra (Azure) AD, Azure Administration, Azure governance, Azure Identity as well as client/server computing and networking in an international multi-site corporate IT environment.
Good competence within the area of virtualization technologies, storage, and underlying hardware platforms.
Good competence within the area of DNS management, internal as well as external.
Ability to speak English fluently as well as to, within the competence area of this position, write general and technical documents.
Ability to conversational Swedish.
Ability to work alone as well as to co-operate with others both inside and outside the team and the company.
Being a team player, eager to grow and taking ownership (sometimes even outside of mentioned accountabilities).
Last but not least, you have good interpersonal skills, and you are comfortable communicating with people from all levels and backgrounds.

What we offer you…
Dynamic team
A company you can take pride in.
Inspiring and collaborative colleagues.
Abundant opportunities for personal and professional growth.
The chance to work with cutting-edge technology in the healthcare industry.

We are…
Ascom is a global solutions provider focused on Healthcare ICT and mobile workflow solutions. Headquartered in Switzerland, our business spans across 18 countries, and has been supporting the healthcare industry for 160 years by providing them with technology to enable them to support their communities.
Our systems are used in over 12,000 hospitals worldwide and handle more than 800 million alerts each year (over 2 million alerts a day!). Our solutions positively impact the lives of everyone who visits 1 of the hospitals or care-homes we work with.
Together we can make a difference in the lives of the people who benefit from our technology.

Ansök nu

IT Tekniker till Ringhals

Läs mer Feb 29
Vi söker en IT Tekniker till Ringhals, strax utanför Göteborg mot Varberg! Har du arbetat som en bred IT Supporttekniker i några år som 2nd line och/eller Onsite inom windowsmiljö? Då har du möjligheten att ta ditt nästa kliv i karriären!

Dina ansvarsområden kommer att vara:

- Win 10 /Win 11 Klient daglig drift

- Jobba med configuration manager (SCCM)

- Uppdateringar av GPO

- Ansvarig fo?r att fo?rbereda och distribuera security patchar

- Klient sa?kerhet uppdateringar

- Kunskap om Defender (antivirus)

- Felso?ka om det a?r problem med sa?kerhets uppdateringar

- Involvering i projekt (ang. klient sa?kerhet

- Vitlistning

Krav:



Vi tror att du som so?ker a?r en person som ka?nner sig trygg i sin roll och har några a?rs
erfarenhet inom IT-drift och har jobbat i IT-miljo?er med ba?de drift och utveckling av IT-
infrastruktur. Vi ser ga?rna att du uto?ver dina kunskaper om datacenterdrift har spetskompetens
inom na?gra av dessa omra?den:

- Sa?kerhet (du har kunskap och har jobbat med klient antivirus)

- Du har jobbat tidigare i SCCM och kan navigera i verktyget

- Du har gjort fo?ra?ndringar i IT miljo? (IT Change) tidigare

- Fo?rsta?else fo?r ITIL processer

- Windows server Win 10 och Win 11

- Beha?rskar programmering/scripting i t. ex. PowerShell

- Du ska a?ven beha?rska svenska och engelska obehindrat i ba?de tal och skrift.

- Det a?r meriterande om du har erfarenhet av paketering av applikationer



Stort fokus kommer att la?ggas pa? personlig la?mplighet och ambitionen att utvecklas inom
omra?det. Du har en god fo?rma?ga att sa?tta dig in i ny teknik och a?r duktig pa? felso?kning av
varierande storlek och komplexitet. Vi ser ga?rna att du som so?ker a?r fo?rtroendeskapande, ba?de
inom den egna gruppen och mot o?vrig verksamhet. Du trivs i fo?ra?ndring och har en naturlig
stra?van mot sta?ndiga fo?rba?ttringar. Du har god samarbetsfo?rma?ga och ett o?dmjukt
fo?rha?llningssa?tt till ma?nniskor omkring dig. Du trivs med att samarbeta med andra och har
a?ven god struktur i ditt egna arbete.











Start: Omgående start med hänsyn till uppsägningstid. Uppdraget är på heltid och är tillsvidare

Placeringsort: Ringhals, strax utanför Göteborg

Ansökan: Intervjuer sker löpande och tillsättning sker vid rätt match

Vad vi står för:
Vi på Camai erbjuder ett av marknadens branschledande anställningsvillkor med stor frihet som ledord. Vi drivs av att hitta det bästa uppdraget för våra medarbetare. Det roligaste som finns är att hitta en perfekt matchning mellan konsult och kund. Vi vet att alla har ett drömarbete, och vi är ett tight entreprenörsdrivet team som arbetar för att se till att du tycker att det är roligt att gå till jobbet, varje dag. Vi tror att kompetenta människor dras till varandra och vill jobba med likasinnade i spännande kunduppdrag.

Vi har en av marknadens mest förmånliga ersättningsmodell anpassad för en modern konsultorganisation med mycket frihet. Vi har helt enkelt kul tillsammans!

Varför ska du välja oss?
Med många års erfarenhet i konsultbranschen har vi valt våra tre värdeord med omsorg; kommunikation, ambition och balans. För att lyckas tror vi att våra medarbetare får vara med och forma sitt arbete efter prioriteringar och intresse i livet. Med din ambition och rätt verktyg från oss ser vi till att du utvecklas och samtidigt belönas på vägen.

Vill du vara en del av vår fortsatta tillväxt?

Ansök nu

Produkt- och Supportspecialist - Sesami Cash Management Technology Nordi...

Läs mer Feb 28
Sesami Cash Management Technology Nordic AB söker en entusiastisk och tekniskt kunnig person för rollen som Produkt- och Supportspecialist. Om du älskar att felsöka, gräva i tekniska problem och förbättra våra produkter, är detta en unik möjlighet för dig.

Som Produkt- och Supportspecialist kommer du att få de mest utmanande uppgifterna att lösa, ditt tekniska intresse och kunnande kommer att vara avgörande.

På sikt kommer du, tillsammans med dina kollegor, att stödja projekt och säkerställa att våra produkter presterar på högsta nivå samt utbilda våra kunder globalt.

Din profil:

Vi söker en självgående, strukturerad och nyfiken individ med passion för teknik och gärna elektronik. Förmågan att samarbeta och kommunicera effektivt på både svenska och engelska är av stor vikt för oss. Vi värdesätter initiativtagande och problemlösningsförmåga högre än formell utbildning.

Du bör ha minst 3 års erfarenhet inom support / liknande roller och en stark passion för teknik.

Om positionen:

Det är en tillsvidareanställning enligt kollektivavtal med regelbundna resor till våra andra enheter eller leverantörer. Tillträde sker enligt överenskommelse, och vi strävar efter att tillsätta rollen så snart som möjligt.

Sesami Cash Management Technology Nordic AB är platsen för dig som söker en utmaning, vill utvecklas och vara en del av något stort. Om du tror att du är den vi letar efter, ser vi fram emot din ansökan!

Ansök nu och vara med och forma framtiden för säker kontanthantering!

Om Sesami:

Sesami Cash Management är verksamt över hela världen och finns i mer än 25 länder. Vår tillverkning finns i Europa, Asien och Amerika. Vi levererar automatiska kontanthanteringslösningar, mjukvara och tjänster för kunder inom detaljhandel, banker, värdetransportörer och finansbolag över hela världen.

Genom vårt erbjudande skapar vi en effektivare och säkrare kontantprocess samt minskar kostnaderna för hanteringen av sedlar och mynt genom hela cykeln. Trygghet för våra kunder och betalningsfrihet för slutkunden.

Ansök nu

Service Desk Technician

Läs mer Feb 7
The Service Desk Technician is responsible for delivering 1st contact support to the global organization. The areas of support include, but are not limited to, IT infrastructure and application support as well as related Finance and HR support.

Key Accountabilities

- Responsible for delivering 1st contact support at the GBS Service Desk

- Ensure that the global policies, processes and procedures are followed.

- Proactively suggest new ways of working and improvements to increase efficiency and effectiveness.

- Actively participate in process improvement

- Actively participate in building and maintaining Knowledge base articles related to the end user support.

- Take ownership of the support tickets generated

- Adhere to the ways of working and procedures to ensure consistency and quality in the underlying data and information as well as timely and relevant communication with the end users.

- Keep end users informed of the status of all tickets at all times.

- Deliver support within the defined SLAs and take action whenever an SLA breach is imminent.

- Identify, suggest and provide end user training and knowledge.

- Participate in projects when needed.

- Work together with the other functions during a project transition to ensure quality in the production cut-over and early-life support.

- Participate in User Acceptance Tests when necessary

Key Decisions

- Proactively escalate needed changes in the support processes to increase efficiency, quality and end user satisfaction.

- Determine whenever a Knowledge gaps occurs and work towards getting the necessary Knowledge base articles created.

Competencies

- Excellent customer service focus

- Act with a “Customer at heart” attitude, always acknowledging the user’s needs.

- Works in an organised and structure way

- Proactiveness and understanding of business criticality.

- Problem solving skills

- Flexible and a “can-do” attitude.

- Team player

Qualifications And Experience

- Minimum of a high school education or similar

- Minimum of 3 years of Service Desk first line experience

- Experience of working in and knowledge of IT support processes

- Skill in the Microsoft end-user environment

- Basic understanding of Microsoft service software and related operation server management tools

- Understanding of process automation through IT enabled solutions is a plus

- ITIL foundation v3 Certificate

- Fluent in English, spoken and written

Ansök nu

Produkt- och Supportspecialist - Sesami Cash Management Technology Nordi...

Läs mer Feb 19
Sesami Cash Management Technology Nordic AB söker en entusiastisk och tekniskt kunnig person för rollen som Produktspecialist med fokus på support. Om du älskar att gräva i tekniska problem och utveckla "enkla" lösningar, är detta en unik möjlighet för dig.

Tillsammans med dina kollegor kommer du att lösa utmanande problem, utbilda våra kunder globalt och delta i viktiga projekt. Som Produktspecialist inom support kommer du att få de mest utmanande uppgifterna att lösa, och din tekniska expertis kommer att vara avgörande.

I rollen som Produktspecialist kommer du att stödja projekt, hantera dokumentation och säkerställa att våra produkter presterar på högsta nivå. Din passion för att lösa problem och din tekniska expertis kommer att vara centrala när du skapar monteringsinstruktioner, testar nya designlösningar och fungerar som det tekniska gränssnittet med vår externa produktion.

Din profil:

Vi söker en självgående, strukturerad och nyfiken individ med passion för mekanik och konstruktion. Förmågan att samarbeta och kommunicera effektivt på både svenska och engelska är av stor vikt för oss. Vi värdesätter initiativtagande och problemlösningsförmåga högre än formell utbildning.

Du bör ha minst 3 års erfarenhet inom support / liknande roller och en stark passion för mekanik.

Det är meriterande med erfarenhet av produktionsteknik och Failure Mode and Effects Analysis (FMEA, feleffektsanalys), samt en teknisk ingenjörsexamen eller erfarenhet av sedel/mynt-hanteringssystem.

Om positionen:

Det är en tillsvidareanställning enligt kollektivavtal med regelbundna resor till våra andra enheter eller leverantörer. Tillträde sker enligt överenskommelse, och vi strävar efter att tillsätta rollen så snart som möjligt.

Sesami Cash Management Technology Nordic AB är platsen för dig som söker en utmaning, vill utvecklas och vara en del av något stort. Om du tror att du är den vi letar efter, ser vi fram emot din ansökan!

Ansök nu och vara med och forma framtiden för säker kontanthantering!

Om Sesami:

Sesami Cash Management är verksamt över hela världen och finns i mer än 25 länder. Vår tillverkning finns i Europa, Asien och Amerika. Vi levererar automatiska kontanthanteringslösningar, mjukvara och tjänster för kunder inom detaljhandel, banker, värdetransportörer och finansbolag över hela världen.

Genom vårt erbjudande skapar vi en effektivare och säkrare kontantprocess samt minskar kostnaderna för hanteringen av sedlar och mynt genom hela cykeln. Trygghet för våra kunder och betalningsfrihet för slutkunden.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Iver Väst AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Iver Väst AB .

DevOps Engineer - Sökes till Accelerate at Iver i Göteborg

Systemadministratör
Läs mer Jan 9
Iver växer och nu letar vi efter nya medarbetare som vill vara med på vår resa. Som en del av Accelerate at Iver ligger du i teknikens absoluta framkant och arbetar med spännande digitaliserings- och transformationsprojekt hos marknadsledande kunder. Vi är idag över 300 konsulter som brinner för att realisera digitala möjligheter i molnet. Tillsammans med våra kunder stänger vi gapet mellan aspiration och framgångsrik implementation. Nu söker vi en DevOps Engineer som vill bli en del av Accelerate at Iver och som vill vara med och bidra till bättre IT-lösningar som gör skillnad för våra kunder! Är du vår nya kollega?

Din roll på Accelerate at Iver
För långsiktiga uppdrag och team-leveranser till våra kunder letar vi nu efter flera DevOps kollegor för att vara en del av vårt skickliga och snabbt växande Devops-team!

Som anställd på Accelerate at Iver får du uppleva det bästa från två världar; delvis kundmiljöerna, men också Accelerate at Iver som arbetsgivare där du är med och formar vår stora företagskultur och delar kunskap och erfarenheter med andra likasinnade.

Du kommer också att erbjudas utbildning, kompetensutveckling och certifieringar tillsammans med våra tekniska partners där vi arbetar tätt tillsammans med Redhat, Suse/Rancher, Hashicorp och Styra.

Våra konsultuppdrag innebär ofta att vi hjälper våra kunder i modernisera deras IT-miljöer, att hjälpa dem arbeta mer agilt och på ett modernt sätt med rätt typ av verktyg för att på bästa sätt stötta deras nuvarande och framtida behov. Detta gör vi enligt en metodik vi på Accelerate at Iver kallar Journey to Agile.

Vad erbjuder vi dig?
Accelerate at Iver kan erbjuda dig ett utmanande och varierande jobb som konsult med stora personliga utvecklingsmöjligheter! Vi satsar hårt på kompetensutveckling och att ständigt hålla oss i teknisk framkant.

Hos får du utvecklas tillsammans med duktiga och erfarna kollegor som har arbetat med Openstack, Kubernetes, containertekniker och cloud native i flera stora och utmanade projekt de senaste åren. Våra kunder är nationella och globala både medel och stora bolag.

Vi har intressanta, långsiktiga uppdrag och team-leveranser där du kan utvecklas och arbeta nära kollegor som delar din passion för teknik.

Som anställd på Accelerate at Iver får du ett antal fördelar som:

- En trygg och säker anställning

- Individuellt anpassad utvecklings- och utbildningsplan

- Friskvårdsbidrag

- Hälso & sjukvårdsförsäkring

- Pensions och försäkringsrådgivning

- Förmånsportal

- Timbank & volontärdag

- Medarbetar och familjeaktiviteter i olika former



För att passa in i rollen tror vi att du har erfarenhet av följande:

- Systemadministration i en Linux-baserad produktions-miljö

- Container-infrastruktur (Docker, Kubernetes)

- Scriptning/programmering i språk som Bash, Python, Go

- Versionshantering - Git

- Automatisering

Meriterande kunskaper:

- IaC - Ansible, Terraform

- CI / CD

- Openstack

- Publika clouds

- Openshift och/eller Rancher

- Hashicorp: Vault, Consul, mfl

För att trivas i rollen som konsult bör du ha lätt att skapa relationer, kunna arbeta både i team och självständigt och ha stor personlig drivkraft och lösningsfokus.

Är du en social, flexibel och strukturerad person med stort intresse inom av arbeta med och att utvecklas inom de senaste teknologierna så tror vi du kommer passa in och trivas utmärkt hos oss!

För denna position krävs Svenskt medborgarskap, vi utför även bakgrundskontroll av slutkandidat.


Placeringsort:
Iver finns på 26 platser i Sverige & Norge. För denna roll ser vi att du utgår från ett av våra kontor i Göteborg.


Sök till oss!
Urval sker löpande, tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdag. Accelerate at Iver eftersträvar en jämn könsfördelning och värdesätter etnisk och kulturell mångfald. Önskad start är snarast eller enligt överenskommelse. Du är välkommen att kontakta Erik Björndell (erik.bjorndell@iver.se) vid frågor eller funderingar kring tjänsten. Vi ser fram emot din ansökan!

Välkommen till Accelerate at Iver!

Ansök nu

Workplace Specialist inom Digital Workplace - sökes till Iver

Drifttekniker, data
Läs mer Mar 3
Vi på Iver växer och letar efter fler talanger som vill vara med på vår resa. Vi ger samma löfte till våra kollegor som till kunder. Löftet är att alltid vara "beside you", "behind you" och "before you". Vi kallar det för "The Iver way".

Digital Workplace är en gemensam tjänsteleverans för hela Iver. Här samlar vi all vår specialistkompetens inom Digital Workplace området och gör det möjligt för kunden och få tillgång till all fantastisk kompetens vi har på Iver inom området.

Nu söker vi Workplace Specialist som vill bli en del av Iver! Är du vår nya kollega?

I rollen som Workplace Specialist på Iver?

I rollen som Workplace Specialist på Iver ansvarar du för att underhålla våra centrala funktioner och tjänster till våra kunder inom området Digital Workplace. Du kommer att ingå i ett leveransteam med fokus på 3rd-line support och applikationspaketering, primärt inom Microsoftplattformen. Du kommer vara en av våra tekniska experter och arbeta i nära samarbete med våra Service Delivery Managers, kunder och Operations. Du kommer att vara inblandad i viktiga diskussioner kring hur kunders lösningar på bästa sätt kan förvaltas, moderniseras och automatiseras. Du förväntas också vara väl insatt i framtida teknologier och tjänster samt ha en förmåga att avgöra hur dessa kan stödja och bidra till kundens verksamhet.

Arbetsuppgifter innefattar:

- Managering av klienter i större miljöer med hjälp av Microsoft Endpoint Manager - ConfiMgr och eller Intune

- Förvalta, underhålla och jobba proaktivt med kunders klientmiljöer. (Patch Management, OS och Applikationshantering, mm)

- Arbeta som teknisk specialist vilket innefattar att hantera ärenden på tredje nivån inom Incident-, Problem- och Change Management enligt ITIL

- Skapa, uppdatera och underhålla teknisk dokumentation och manualer till övriga intressenter

- Löpande kunskapsöverföring och utbildning för Operations

Iver - Where technology meets business

Hos Iver får du möjlighet att arbeta med den senaste tekniken och vara med på en spännande tillväxtresa. Iver är ett bolag med entreprenöriella rötter och en kultur som präglas av flexibilitet och samarbete. Vårt mål är att våra kunder - här i Norden och internationellt - ska se oss som en ledande partner för digital transformation.

På Iver är vi inkluderande och strävar efter genuint samarbete där vi arbetar mot gemensamma mål. Inom Iver finns stora möjligheter till utveckling och vi står bakom dig när du vill lära dig mer - inom ditt specialområde, ledarskap eller nya områden.

Hos Iver är du också en del av ett ambitiöst och innovativt företag, vilket innebär att förbättra, testa, utvärdera och våga ändra hur vi gör saker är viktiga ingredienser och vi är övertygade om att det är så vi utvecklas. We’re not big blue. We’re yellow. Stora nog att skala och agila nog att innovera.

Vem är du?

För att lyckas i rollen som Workplace Specialist har du god kännedom inom klientmanagering i större miljöer. Har du en examen från universitet eller högskolan är det meriterande. För att lyckas i tjänsten bör du ha följande tekniska expertis:

- Specialist inom Microsoft Endpoint Manager - ConfigMgr och/eller Intune
- Specialist på Windows OS (felsökning, funktioner mm)
- Kunskap om klientrelaterade tjänster såsom AD/AAD, File och Print.
- Incident-, Problem- och Change Management enligt ITIL

Om du har kunskap och/eller erfarenhet av följande är det meriterande:

- Säkerhetsprodukter såsom Defender for Endpoints eller motsvarande
- Managering av iOS, Android och Mac (via MEM eller annan produkt)
- Applikationspaketering

Dina personliga egenskaper är avgörande för att lyckas i rollen och trivas hos oss. Som Specialist inom Digital Workplace ser vi att du är en person som tar ansvar för dina uppgifter, strukturerar ditt eget arbete inom grupperingen och har en utpräglad servicekänsla där kunden står i centrum. Med hjälp av dina kollegor och din analytiska förmåga kan du med lätthet ta dig an och lösa kundens förfrågningar och komplicerade utmaningar. Du ser sammanhang och kan med enkelhet prioritera de mest väsentliga. Du är social, förtroendeingivande och du tycker om att arbeta och vara en del av ett team.

Placeringsort:

Iver finns på 26 platser i Sverige & Norge. Det är en fördel om man kan utgå från någon av våra större leveransorter inom Digital Workplace som är Västerås, Karlskrona, Alingsås, Göteborg eller Stockholm.

Sök till oss!

Urval sker löpande, tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdag. Iver eftersträvar en jämn könsfördelning och värdesätter etnisk och kulturell mångfald. Önskad start är snarast eller enligt överenskommelse. Du är välkommen att kontakta Martin Klarbäck (martin.klarback@iver.se) vid frågor eller funderingar kring tjänsten. Vi ser fram emot din ansökan!

Skicka in din ansökan redan idag!

Ansök nu

Kundansvarig IT-tekniker – sökes till Iver

IT-tekniker/Datatekniker
Läs mer Feb 22
Vi på Iver växer och letar efter fler talanger som vill vara med på vår resa. Vi ger samma löfte till våra kollegor som till kunder. Löftet är att alltid vara "beside you", "behind you" och "before you". Vi kallar det för "The Iver way".?Nu söker vi en IT-tekniker om vill bli en del av Iver och som vill vara med och bidra till bättre IT-lösningar som gör skillnad för våra kunder! Är du vår nya kollega?

Din roll som kundnära IT - tekniker i vårt SMB team?

I din roll som IT-tekniker kommer du att ingå i ett team som arbetar inriktat mot mindre till medelstora kunder. Det betyder att du i din roll agerar teknisk ansvarig och har en tätare dialog med kunden och arbetar mer dedikerat med skräddarsydda lösningar. Du kommer tillhöra ett lokalt team som befinner sig i Göteborg.

Du behöver kunna lite om allt som rör IT-drift och således ha en bred tekniska bakgrund. Du kommer arbeta med systemförbättringar, drift och underhåll av operativsystem och produktapplikationer i våra kunders IT-miljöer. Även med nyinstallationer, uppgraderingar, drift och andra typer av förbättringsarbeten. Du löser ärenden som vår servicedesk eskalerat vidare som tillhör dina kunder, och du förser dem i sin tur med kompetens, rutiner och dokumentation så att de löpande ska kunna lösa mer ärenden. Du sitter även i kundmöten för att planera komman underhåll av kundens IT-miljöer samt åker ut på plats vid behov.

Vad erbjuder vi dig på Iver?

Iver - Where technology meets business Hos Iver får du möjlighet att arbeta med den senaste tekniken och vara med på en spännande tillväxtresa. Iver är ett bolag med entreprenöriella rötter och en kultur som präglas av flexibilitet och samarbete.

Vårt mål är att våra kunder - här i Norden och internationellt - ska se oss som en ledande partner för digital transformation.På Iver är vi inkluderande och strävar efter genuint samarbete där vi arbetar mot gemensamma mål. Inom Iver finns stora möjligheter till utveckling och vi står bakom dig när du vill lära dig mer - inom ditt specialområde, ledarskap eller nya områden.

Hos Iver är du också en del av ett ambitiöst och innovativt företag, vilket innebär att förbättra, testa, utvärdera och våga ändra hur vi gör saker är viktiga ingredienser och vi är övertygade om att det är så vi utvecklas. We’re not big blue. We’re yellow.

Vem är du?

För att lyckas hos oss?tror vi att du har några års arbetslivserfarenhet inom IT- branschen med inriktning mot IT-drift och trivs med att jobba nära tillsammans med dina kunder.
Du känner dig trygg i dina tekniska kompetenser men drivs också av att utvecklas och bygga på dina kunskaper och håller dig uppdaterad på ny teknik. Du är en person som har en naturlig problemlösningsförmåga och känner dig trygg i att fatta egna beslut, du är involverande och engagerad i ditt arbete och dina kollegor, och du tycker att det är kul att både arbeta i team såväl som självständigt.

Vi ser gärna att du har kunskap inom några av följande områden:


- Lösa tyngre användarärenden med djupgående felsökning.

- Erfarenhet av installation, drift, felsökning och underhåll av Windows server-miljöer.

- Windows Server med tillhörande tjänster, virtualisering, lagring och backup.

- Microsoft 365, Office/exchange, Intune/Autopilot och Azure.

- RDS och Citrix.

- Molnlösningar och migrering, kommunikation och kombinationer av molnlösningar.

- Säkerhet (patchning & MFA).

- Nätverkskunskap (brandväggar).

- Kommunikations-, övervaknings-, virusskydds- och säkerhetslösningar.

Placeringsort

Iver finns på 25 platser i Sverige & Norge. I denna roll tillhör du vårt SMB team i Väst och utgår från vårt kontor i Göteborg.

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi som arbetsgivare eftersträvar en jämn könsfördelning och värdesätter etnisk och kulturell mångfald. Känner du att Iver verkar vara en spännande arbetsplats, skicka in din ansökan redan idag, dock senast 2023-03-31. Urval och intervjuer sker löpande. Har du frågor om tjänsten? Vänligen kontakta Agnes Lorentzon (agnes.lorentzon@iver.se) eller Jennie Johansson (jennie.johansson@iver.se).

Välkommen till Iver!

Ansök nu

Kundansvarig IT-tekniker – sökes till Iver

IT-tekniker/Datatekniker
Läs mer Feb 17
Vi på Iver växer och letar efter fler talanger som vill vara med på vår resa. Vi ger samma löfte till våra kollegor som till kunder. Löftet är att alltid vara "beside you", "behind you" och "before you". Vi kallar det för "The Iver way".?Nu söker vi en IT-tekniker om vill bli en del av Iver och som vill vara med och bidra till bättre IT-lösningar som gör skillnad för våra kunder! Är du vår nya kollega?

Din roll som kundnära IT - tekniker i vårt SMB team?

I din roll som IT-tekniker kommer du att ingå i ett team som arbetar inriktat mot mindre till medelstora kunder. Det betyder att du i din roll agerar teknisk ansvarig och har en tätare dialog med kunden och arbetar mer dedikerat med skräddarsydda lösningar. Du kommer tillhöra ett lokalt team som befinner sig i Göteborg.

Du behöver kunna lite om allt som rör IT-drift och således ha en bred tekniska bakgrund. Du kommer arbeta med systemförbättringar, drift och underhåll av operativsystem och produktapplikationer i våra kunders IT-miljöer. Även med nyinstallationer, uppgraderingar, drift och andra typer av förbättringsarbeten. Du löser ärenden som vår servicedesk eskalerat vidare som tillhör dina kunder, och du förser dem i sin tur med kompetens, rutiner och dokumentation så att de löpande ska kunna lösa mer ärenden. Du sitter även i kundmöten för att planera komman underhåll av kundens IT-miljöer samt åker ut på plats vid behov.

Vad erbjuder vi dig på Iver?

Iver - Where technology meets business Hos Iver får du möjlighet att arbeta med den senaste tekniken och vara med på en spännande tillväxtresa. Iver är ett bolag med entreprenöriella rötter och en kultur som präglas av flexibilitet och samarbete.

Vårt mål är att våra kunder - här i Norden och internationellt - ska se oss som en ledande partner för digital transformation.På Iver är vi inkluderande och strävar efter genuint samarbete där vi arbetar mot gemensamma mål. Inom Iver finns stora möjligheter till utveckling och vi står bakom dig när du vill lära dig mer - inom ditt specialområde, ledarskap eller nya områden.

Hos Iver är du också en del av ett ambitiöst och innovativt företag, vilket innebär att förbättra, testa, utvärdera och våga ändra hur vi gör saker är viktiga ingredienser och vi är övertygade om att det är så vi utvecklas. We’re not big blue. We’re yellow.

Vem är du?

För att lyckas hos oss?tror vi att du har några års arbetslivserfarenhet inom IT- branschen med inriktning mot IT-drift och trivs med att jobba nära tillsammans med dina kunder.
Du känner dig trygg i dina tekniska kompetenser men drivs också av att utvecklas och bygga på dina kunskaper och håller dig uppdaterad på ny teknik. Du är en person som har en naturlig problemlösningsförmåga och känner dig trygg i att fatta egna beslut, du är involverande och engagerad i ditt arbete och dina kollegor, och du tycker att det är kul att både arbeta i team såväl som självständigt.

Vi ser gärna att du har kunskap inom några av följande områden:


- Lösa tyngre användarärenden med djupgående felsökning.

- Erfarenhet av installation, drift, felsökning och underhåll av Windows server-miljöer.

- Windows Server med tillhörande tjänster, virtualisering, lagring och backup.

- Microsoft 365, Office/exchange, Intune/Autopilot och Azure.

- RDS och Citrix.

- Molnlösningar och migrering, kommunikation och kombinationer av molnlösningar.

- Säkerhet (patchning & MFA).

- Nätverkskunskap (brandväggar).

- Kommunikations-, övervaknings-, virusskydds- och säkerhetslösningar.

Placeringsort

Iver finns på 25 platser i Sverige & Norge. I denna roll tillhör du vårt SMB team i Väst och utgår från vårt kontor i Göteborg.

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi som arbetsgivare eftersträvar en jämn könsfördelning och värdesätter etnisk och kulturell mångfald. Känner du att Iver verkar vara en spännande arbetsplats, skicka in din ansökan redan idag, dock senast 2023-03-31. Urval och intervjuer sker löpande. Har du frågor om tjänsten? Vänligen kontakta Agnes Lorentzon (agnes.lorentzon@iver.se) eller Jennie Johansson (jennie.johansson@iver.se).

Välkommen till Iver!

Ansök nu

Service Delivery Manager - sökes till Iver

Affärskonsult, IT
Läs mer Mar 8
Vi på Iver växer och letar efter fler talanger som vill vara med på vår resa. Vi ger samma löfte till våra kollegor som till kunder. Löftet är att alltid vara "beside you", "behind you" och "before you". Vi kallar det för "The Iver way".
Nu söker vi vår nästa Service Delivery Manager som vill bli en del av Iver och vårt team, och som vill vara med och bidra till bättre IT-lösningar som gör skillnad för våra kunder! Är du vår nya kollega?

Din roll som Service Delivery Manager (SDM) på Iver?

Din roll som Service Delivery Manager på Iver innebär ett helhetsansvar för leveransen av IT mot Ivers kunder där du kommer att arbeta nära både kundens beslutsfattare och dina kollegor på Iver.
I arbetsuppgifterna ingår proaktivt arbete för kund och trendanalys. Du ansvarar för att genomföra vår samverkansmodell med kund, ta fram eskaleringsprocesser, informera och uppdatera kunder vid driftstörningar samt presentera incidentrapportering och SLA-uppföljning. Du ansvarar också för att proaktivt föreslå förbättringar för kunden samt säkerställer att leveransen överträffar kundens förväntningar. Du arbetar såväl strategiskt som operativt och har nära dialog med hela leverans- och säljorganisationen.

Exempel på arbetsuppgifter:

- Delta i leveransmöten med kund.
- Leverera månadsrapporter till kund.
- Hantera ITIL-processer och dokumentation.
- Hantera förändringsarbete, mindre projekt och aktiviteter.


Vad erbjuder vi på Iver dig?

Hos Iver får du möjlighet att arbeta med den senaste tekniken och vara med på en spännande tillväxtresa. Iver är ett bolag med entreprenöriella rötter och en kultur som präglas av flexibilitet och samarbete. Vårt mål är att våra kunder - här i Norden och internationellt - ska se oss som en ledande partner för digital transformation.

På Iver är vi inkluderande och strävar efter genuint samarbete där vi arbetar mot gemensamma mål. Inom Iver finns stora möjligheter till utveckling och vi står bakom dig när du vill lära dig mer - inom ditt specialområde, ledarskap eller nya områden.

Hos Iver är du också en del av ett ambitiöst och innovativt företag, vilket innebär att förbättra, testa, utvärdera och våga ändra hur vi gör saker är viktiga ingredienser och vi är övertygade om att det är så vi utvecklas. We’re not big blue. We’re yellow. Stora nog att skala och agila nog att innovera.

Vem söker vi?

För att lyckas i din roll som Service Delivery Manager på Iver har du en naturlig känsla för service och trivs med att arbeta kvalitativt och långsiktigt. Iver har kunder representerade i alla branscher och vi ser att du har minst 5 års erfarenhet av liknande arbete sedan tidigare och känner dig trygg i rollen och din kompetens.
Viktigt är att du trivs med att arbeta både individuellt samt som en del i en grupp. Självklart är du väl införstådd med vikten av processer och dokumentation. Som person är du lyhörd samt utrustad med ett riktigt starkt driv. Det faller dig naturligt att se effektiviserings- och förbättringsmöjligheter och du har ett brinnande tekniskt intresse.

Du har erfarenhet av drift och support, och vi ser gärna att du drivit olika förändringsprojekt tidigare. Du som söker trivs med att vara länken mellan tekniken och kundens verksamhet. Utöver detta är du öppen och flexibel i ditt arbetssätt och delar gärna med dig av insikter till såväl kunder som kollegor. Eftersom vi har internationella kunder och kollegor behöver du tala och skriva såväl svenska som engelska obehindrat.

Kunskaper och erfarenheter som vi eftersöker:

- Högskoleutbildning med teknisk inriktning eller annan utbildning och erfarenhet som vi anser likvärdig.
- 5 års arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
- Mycket god förståelse för Windows Server.
- Mycket god förståelse Microsoft Azure.
- Mycket god förståelse Microsoft 365.
- Projektledning
- Ledarskap
- Presentationsteknik
- Försäljning


Det är meriterande om du även har grundläggande eller god förståelse av:

- Säkerhet
- Nätverk
- Servervirtualisering, applikationsvirtualisering och VDI
- Lagring, Backup & Restore
- Klientmanagering
- ITIL
- Övervakning
- Linux


Placeringsort:

Iver finns på 26 platser i Sverige & Norge, för denna roll ser vi gärna att du utgår från vårt kontor i Örebro, Västerås, Göteborg eller Stockholm.

Sök till oss!

Urval sker löpande, tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdag. Iver eftersträvar en jämn könsfördelning och värdesätter etnisk och kulturell mångfald. Önskad start är snarast eller enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag är 2023-03-31. Du är välkommen att kontakta Jennie Johansson (jennie.johansson@iver.se) vid frågor eller funderingar kring tjänsten. Vi ser fram emot din ansökan!

Välkommen till Iver!

Ansök nu

Kundansvarig IT-tekniker – sökes till Iver

IT-tekniker/Datatekniker
Läs mer Feb 20
Vi på Iver växer och letar efter fler talanger som vill vara med på vår resa. Vi ger samma löfte till våra kollegor som till kunder. Löftet är att alltid vara "beside you", "behind you" och "before you". Vi kallar det för "The Iver way".?Nu söker vi en IT-tekniker om vill bli en del av Iver och som vill vara med och bidra till bättre IT-lösningar som gör skillnad för våra kunder! Är du vår nya kollega?

Din roll som kundnära IT - tekniker i vårt SMB team?

I din roll som IT-tekniker kommer du att ingå i ett team som arbetar inriktat mot mindre till medelstora kunder. Det betyder att du i din roll agerar teknisk ansvarig och har en tätare dialog med kunden och arbetar mer dedikerat med skräddarsydda lösningar. Du kommer tillhöra ett lokalt team som befinner sig i Göteborg.

Du behöver kunna lite om allt som rör IT-drift och således ha en bred tekniska bakgrund. Du kommer arbeta med systemförbättringar, drift och underhåll av operativsystem och produktapplikationer i våra kunders IT-miljöer. Även med nyinstallationer, uppgraderingar, drift och andra typer av förbättringsarbeten. Du löser ärenden som vår servicedesk eskalerat vidare som tillhör dina kunder, och du förser dem i sin tur med kompetens, rutiner och dokumentation så att de löpande ska kunna lösa mer ärenden. Du sitter även i kundmöten för att planera komman underhåll av kundens IT-miljöer samt åker ut på plats vid behov.

Vad erbjuder vi dig på Iver?

Iver - Where technology meets business Hos Iver får du möjlighet att arbeta med den senaste tekniken och vara med på en spännande tillväxtresa. Iver är ett bolag med entreprenöriella rötter och en kultur som präglas av flexibilitet och samarbete.

Vårt mål är att våra kunder - här i Norden och internationellt - ska se oss som en ledande partner för digital transformation.På Iver är vi inkluderande och strävar efter genuint samarbete där vi arbetar mot gemensamma mål. Inom Iver finns stora möjligheter till utveckling och vi står bakom dig när du vill lära dig mer - inom ditt specialområde, ledarskap eller nya områden.

Hos Iver är du också en del av ett ambitiöst och innovativt företag, vilket innebär att förbättra, testa, utvärdera och våga ändra hur vi gör saker är viktiga ingredienser och vi är övertygade om att det är så vi utvecklas. We’re not big blue. We’re yellow.

Vem är du?

För att lyckas hos oss?tror vi att du har några års arbetslivserfarenhet inom IT- branschen med inriktning mot IT-drift och trivs med att jobba nära tillsammans med dina kunder.
Du känner dig trygg i dina tekniska kompetenser men drivs också av att utvecklas och bygga på dina kunskaper och håller dig uppdaterad på ny teknik. Du är en person som har en naturlig problemlösningsförmåga och känner dig trygg i att fatta egna beslut, du är involverande och engagerad i ditt arbete och dina kollegor, och du tycker att det är kul att både arbeta i team såväl som självständigt.

Vi ser gärna att du har kunskap inom några av följande områden:


- Lösa tyngre användarärenden med djupgående felsökning.

- Erfarenhet av installation, drift, felsökning och underhåll av Windows server-miljöer.

- Windows Server med tillhörande tjänster, virtualisering, lagring och backup.

- Microsoft 365, Office/exchange, Intune/Autopilot och Azure.

- RDS och Citrix.

- Molnlösningar och migrering, kommunikation och kombinationer av molnlösningar.

- Säkerhet (patchning & MFA).

- Nätverkskunskap (brandväggar).

- Kommunikations-, övervaknings-, virusskydds- och säkerhetslösningar.

Placeringsort

Iver finns på 25 platser i Sverige & Norge. I denna roll tillhör du vårt SMB team i Väst och utgår från vårt kontor i Göteborg.

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi som arbetsgivare eftersträvar en jämn könsfördelning och värdesätter etnisk och kulturell mångfald. Känner du att Iver verkar vara en spännande arbetsplats, skicka in din ansökan redan idag, dock senast 2023-03-31. Urval och intervjuer sker löpande. Har du frågor om tjänsten? Vänligen kontakta Agnes Lorentzon (agnes.lorentzon@iver.se) eller Jennie Johansson (jennie.johansson@iver.se).

Välkommen till Iver!

Ansök nu