Göteborg: Senior projektledare

Hitta ansökningsinfo om jobbet Senior projektledare i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2022-05-11 // Varaktighet: Heltid

Är du projektledaren som brinner för att ansvara, leda och styra projekt mot uppställda mål avseende tid, kvalitet, ekonomi och arbetsmiljö? Vi söker dig som har erfarenhet av verksamhetskritiska IT-förändringsprojekt och har förmågan att se och stärka samspelet mellan verksamhet och IT.
Passar detta in på dig, då kan Biner vara din nästa yrkesmässiga utmaning!

Arbetsbeskrivning

Vi söker nya kollegor till vårt konsultteam, rollen som Senior Projektledare passar dig som har lätt för att förstå en komplex verksamhet och som har en passion att leda mjukvaruutveckling framåt. Du har en vilja att kontinuerligt experimentera, lära och tillämpa nya färdigheter och arbetssätt. Tillsammans med dina erfarna och kunniga kollegor kommer du att skapa kundvärde för våra uppdragsgivare som vill förbättra deras verksamheter. Rollen passar dig som är van att arbeta i en agil miljö där utveckling och digitalisering är i fokus.

Utmaningen i våra uppdrag ligger ofta i att skapa struktur, transparens och förenkla sammanhang i en komplex miljö. Du har därför förmågan att hantera många olika intressenters varierande krav samt kan navigera och orientera dig i allt som detta innebär. Du trivs i rollen att leda och facilitera workshops, är van att skapa och framföra välstrukturerade presentationer med stringent resonemang.

Du trivs med att leda andra i arbete och att ta egna initiativ då du får stort individuellt ansvar. Du drivs av kvalitet och att leverera lösningar utöver det vanliga.

Kvalifikationer:

- Minst 5 år erfarenhet som IT-projektledare eller Produktägare
- Du har en relevant högskoleexamen, förmodligen som civilingenjör eller liknande utbildning.
- Hög metodkompetens inom projektledning, systemutveckling och agil utveckling
- Passion för att leda mjukvaruutveckling och en vilja att kontinuerligt experimentera, lära dig och tillämpa nya färdigheter och arbetssätt.
- Förmåga att arbeta obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift.


Som person har du god kommunikativ förmåga och är en person som är lyhörd, prestigelös och har en stark personlig drivkraft. Trivs med att leda andra i arbete och att ta egna initiativ, rollen innebär ett stort individuellt ansvar. Slutligen så drivs du av kvalitet och att leverera lösningar utöver det vanliga. Du tänker ofta ett steg längre och slutför alltid ditt uppdrag.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Biners erbjudande till dig

Vi erbjuder en spännande roll i en växande organisation, goda utvecklingsmöjligheter, och en bra ersättningsnivå med bra förmåner. På Biner värdesätts egna initiativ, samarbete och engagemang och vi satsar på att utveckla våra medarbetare.

Vi sätter upp mål och arbetar tillsammans för att accelerera din professionella utveckling och du får ta del av att arbeta i ett unikt nätverk av erfarna kollegor med intressanta kunder. Vi arbetar för en stark sammanhållning och kultur med goda möjligheter att påverka sin egen roll och situation.

På Biner kommer du att få förmånen att arbeta med IT & verksamhetsfrågor på strategisk, taktisk och operativ nivå och med de utmaningar som våra kunder står inför som t.ex. komplexa system, hantering av data, outsourcing, effektivisering och värdeskapande IT-leveranser.

Varmt välkommen med din ansökan!

Tveka inte att kontakta oss och följ oss gärna på LinkedIn för ytterligare information och jobbmöjligheter! (https://www.linkedin.com/company/biner-consulting)

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Processansvarig, ITIL

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Processansvarig, ITIL.

Konsulter till TechSeed!

Läs mer Okt 19
TechSeed anställer! TechSeed är ett framåtlutat, teknikoptimistiskt företag, övertygat om att vi kan göra en verklig skillnad med intelligent teknik för våra kunder - tillsammans!

Vår vision

Vår värld är en uppkopplad värld, där alla fysiska produkter blir mer och mer ihopkopplade. Som konsulter inom uppkopplade och intelligenta produkter tillhandahåller vi lösningar som spänner över hela värdekedjan från inbyggda lösningar som drivs av intelligenta gräns- och molnlösningar till kundorienterad användarupplevelse. Vi är experter inom flera olika områden, såsom Business Intelligence, Automation, Cyber Security, IoT med flera. Genom att tillhandahålla helhetslösningar inom våra områden erbjuder vi ett brett utbud av tjänster både inom respektive område och inom alla våra områden.

En av de grundläggande principerna för TechSeed är att vi delar generöst. Vi delar kunskap, idéer och en god stämning, men vi delar också det värde vi skapar genom delägarskap. Vi "värdesätter inte bara våra anställda", vi är våra anställda och vi delar alla din passion för teknik och vi delar på resultatet av vår framgång. Utöver våra grundlöner kan vi erbjuda dig:

- En hög grad av inflytande i hur vi bygger TechSeed tillsammans,

- En öppen kultur där vi värdesätter olikheter, insikter och innovationer,

- Direkt värde från våra finansiella resultat genom bonusar och delägarskap,

- Möjligheten att växa in i olika tekniska områden / ansvarsområden enligt dina önskemål,

- Flexibelt arbete hemifrån, beroende på uppdragets behov.

Vem söker vi?

Vi vet att teknikvärlden förändras och vi gillar att hålla oss på fötterna. Därför kräver vi inte att du känner till ett specifikt ramverk eller stack. Så länge din bakgrund och dina intressen stämmer överens med våra områden och du delar vår passion välkomnar vi din ansökan. Vi anställer för närvarande bland annat:

- Agila ledare (PM, IT, Scrum)

- Arkitekter (Solution, IT, Frontend)

- Utvecklare (UX, Front/back/fullstack, BI, PBI)

- Designers (Business, Service, UX/UI, XR)

- Cyber Security (Law, Tech, Management Consulting)

- Business consultants (IOT strategy, IOT roadmap, IoT business case, IOT PMOs)

På grund av arbetets karaktär kräver vi yrkeskunskaper i svenska och engelska samt man bor i nära anslutning till något av våra kontor. Vi söker för närvarande personer med minst 5 års relevant erfarenhet inom områdena ovan.

Vi ser fram emot din ansökan. Om du har några frågor angående öppningen är du välkommen att maila William på william.rasmusson@techseed.se eller skriva till honom på LinkedIn så återkommer han så fort som möjligt!

Om TechSeed

TechSeed bygger Nordens ledande företag inom ”Intelligent Edge Tech” där IoT/Intelligent Edge integreras med Cloud och business IT i uppkopplade ekosystem som smarta städer, byggnader, fabriker och produkter. Vi hjälper våra kunder att realisera möjligheterna med intelligent, säker, uppkopplad och autonom verksamhet längst ut i nätverket (on the Edge). Vi är teknikoptimister och tror att teknik är svaret på många av de största utmaningarna som världen står inför. Genom innovativ tillämpning av ny teknik bidrar vi till lösningar på dessa. TechSeed ägs av de anställda, startades i januari 2021 och är runt 100 anställda. Vi har idag kontor i Göteborg, Arvika, Karlstad och Mälardalen i Sverige, samt Asker och Oslo i Norge.

Ansök nu

Teknisk projektledare fastighet

Läs mer Mar 8
Keolis söker en engagerad och erfaren Teknisk Projektledare med expertis inom fastighetsbranschen för att leda och driva uppstartsprojekt till framgång. Som en viktig del av Keolis team förväntas du bygga långsiktiga relationer med hög kundnytta, service och affärsetik. Du kommer att vara ansvarig för att samordna projekt, hantera projektekonomi och säkerställa överensstämmelse med gällande lagar och förordningar inom fastighets- och processunderhåll.

Kravprofil:
- Bygga långsiktiga relationer med hög kundnytta, service och affärsetik.
- B-körkort.
- Branscherfarenhet inom fastighetsbranschen.
- Erfarenhet av projektledning, projektsamordning och projektekonomi.
- Kunskap inom företagsekonomi, investeringskalkylering, anbudskalkylering och upphandling.
- God kännedom om lagar, förordningar och regelverk inom fastighets- och processunderhåll.

- Meriterande: Kompetens enligt fastighetsbranschens yrkesroller, SeQF 5, 6 eller 7.

Arbetsuppgifter:
Som Teknisk Projektledare förväntas du:
- Delta i projektledningsgruppen och samverka med delprojektledare och lokal organisation.
- Utföra checklistor för uppstart av fastigheter enligt angivna punkter.
- Resursäskning genom teknisk stab för att säkerställa specialistkompetens när det behövs.
- Rapportera till fastighetsteknik eller teknikprojekt enligt överenskommelse.

Erfarenhetsnivå:
Har utfört flera liknande uppdrag/projekt. Kan arbeta självständigt och leda en mindre grupp inom området.

Omfattning:
Detta är ett tillsvidare konsultuppdrag på 60%

Om du är en driven och erfaren individ som är redo att ta nästa steg i din karriär inom fastighetsbranschen, skicka in din ansökan direkt!
Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team där du kommer att få möjlighet att utvecklas och bidra till framgångsrika fastighetsprojekt.

Nivå 3 — Har utfört flera liknande uppdrag/projekt. Kan arbeta självständigt och till viss del leda en mindre grupp och utveckla inom området.

Ansök nu

Teknisk projektledare

Läs mer Mar 8
Keolis söker en engagerad och erfaren Teknisk Projektledare med fokus på underhåll och teknik för omedelbar anställning. Som en nyckelroll hos Keolis förväntas du ha en strukturerad och analytisk arbetsstil med utmärkta ledaregenskaper samt förmågan att samarbeta effektivt i teammiljöer.

Generella krav:
- Strukturerad, analytisk och kommunikativ med starkt ledarskap.
- Utpräglad samarbetsförmåga och förmåga att arbeta som en del av ett team.
- Förmåga att förstå och hantera komplexa frågeställningar.
- B-körkort.

Kunskapskrav:
- Erfarenhet från branschen.
- Erfarenhet av projektledning, projektsamordning och projektekonomi.
- God förståelse för verkstads- och tvätthallsverksamhet.
- Djupgående kunskap om verksamheten som helhet.


Arbetsuppgifter:
- Delta i projektledningsgruppen och samverka med delprojektledare och lokal organisation.
- Utföra uppstart av underhåll enligt checklista inklusive:
- Utveckling av underhållsstrategi och plan.
- Koordinering av underhållsåtgärder såsom bokningar, layoutplanering och skapande av underhållsplaner.
- Hantering av verktygs- och inventarieanskaffning samt lagerhantering.
- Implementering av underhålls-IT-system och utbildning av medarbetare.
- Dimensionering och rekrytering av personal samt etablering av ledningssystem för underhåll.
- Stödja uppstartsaktiviteter och genomföra planer med efterföljande uppföljning.

Övrigt:
Detta är en tillsvidare konsultanställning.
Förväntada tid: 80-100 %, flexibilitet kan krävas över tid.

Om du har en passion för teknik och underhåll och tror att du har rätt kompetens för denna roll, ser vi fram emot din ansökan!

Vi eftersträvar mångfald och välkomnar sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter.

Nivå 3 — Har utfört flera liknande uppdrag/projekt. Kan arbeta självständigt och till viss del leda en mindre grupp och utveckla inom området.

Ansök nu

Konsult inom Cyber Security

Läs mer Jan 22
Därför är detta jobbet för dig
Knightec är inne i en expansiv fas med stora möjligheter till utveckling för både Dig, Knightec och våra kunder. Du får arbeta i ett företag som är övertygade om att mångfald, nyfikenhet och samarbete är viktiga delar i vårt framgångsrecept. Vi sätter våra kunder och konsulter i fokus med viljan att göra skillnad, varje dag!

Vi breddar nu vårt arbete inom cyber security och söker dig som tillsammans med oss vill ta ansvar för att Knightec utvecklas inom detta område. Tillsammans med kollegor får du driva utvecklingen av området cyber security i regionen och hjälpa våra kunder med att utveckla säkra system.

Vi söker dig som har jobbat med cyber security tidigare och nu vill ta dig an en nyckelroll i att vidareutveckla Knightecs erbjudande på det här området. Vi söker även dig som jobbar med närliggande kompetensområden men nu vill fokusera och utvecklas specifikt inom din cyber security kompetens.

Du har ett stort intresse för säkerhet i datorsystem och du kan ha erfarenhet av mjukvaruutveckling, liksom kännedom om regelverk och standarder inom securityområdet. Arbetet innebär både delaktighet kring den strategiska utvecklingen av securityområdet samt att förmedla dina kunskaper vidare både inom Knightec och till våra kunder.

Som konsult på Knightec arbetar du i varierande uppdrag, både längre och kortare, inom olika branscher och du har en nära dialog med våra kunder. Ofta genomförs uppdragen i team där du levererar tillsammans med fler konsultkollegor från Knightec. Konsultarbetet kräver en nyfikenhet och engagemang för att bidra till Knightecs och våra kunders utveckling. För att trivas hos oss på Knightec gillar du att samarbeta, dela med dig av din kunskap och är intresserad av att utveckla relationer med våra kunder och kollegor. Genom ett proaktivt arbete och ett stort engagemang löser vi tillsammans kundens utmaningar.

Vi erbjuder dig:

- En stimulerande arbetsplats präglad av prestigelöshet och gemenskap

- Mycket goda utvecklingsmöjligheter och riktigt gott kaffe

- Framgångsrika, internationella kunder med utmanande uppdrag

- Kompetenta och kreativa kollegor

- Konkurrenskraftiga förmåner

- Roliga aktiviteter där du är med och formar vår företagskultur

Låter detta som något för dig? Rekrytering sker löpande så skicka in din ansökan redan idag!

På Knightec är vi konsulter inom teknik, digitalisering och ledarskap. Vi arbetar med kvalitets-, säkerhets- och hållbarhetsfrågor under hela produktlivscykeln, från produktidé till slutprodukt. Bland våra kunder finns flera av Sveriges största industriföretag inom branscher som fordon, life science, säkerhet, förpackning och industri.

Vi drivs av övertygelsen om att team med en mångfald av kompetens, bakgrund, etnicitet, kön, ålder etc, är nyckeln till framgång. Idag består Knightec av fler än 30 olika nationaliteter och en tredjedel av våra medarbetare är kvinnor. Vår ambition är att öka mångfalden betydligt mer. Egenskaper som värderas högt är målmedvetenhet, affärsmässighet och samarbetsvilja. Idag är vi över 900 anställda och finns på nio orter i Sverige, från Umeå i norr till Lund i söder.

Ansök nu

Time Study Engineer - Car Service Business

Läs mer Mar 5
Who are we?
Volvo Cars is a company on a mission; to bring traditional car manufacturing into a connected, sustainable and smart future.
Since 1927, we have been a brand known for our commitment to safety, creating innovative cars that make life less complicated for our consumers. In 2010, we decided to transform our business, resulting in a totally new generation of cars and technologies, as well as steady growth and record sales. Today, we’re expanding our global footprint in Europe, China and the US, and we’re on the lookout for new talent.
We are constantly pushing our own skills and abilities to drive change in the automobile industry like never before. We are looking for innovative, committed people to join us in this endeavour and create safe, sustainable and connected cars. We believe in the power of people and will challenge and support you to reach your full potential. Join us and be part of Volvo Cars’ journey into the future.

About us
Car Service Business is a unit within Volvo Cars. Part of our responsibility is to create a user-friendly owner experience around current and future cars in Volvo’s portfolio. 
Service Technology operates in Car Service Business, responsible for making life less complicated for consumers by supplying service providers with safe, sustainable and efficient car service technology solutions in the areas of spare parts, maintenance & repair instructions as well as tools & equipment. 
The environment we operate in is undergoing a great transformation, not only from a vehicle technology perspective, but also how our customers set expectations on the complete experience around mobility.
We work with a responsibility that goes all the way from creation of technical service solutions to information creation and implementation in the markets. Our ambition is to be the preferred supplier of spare parts and service to our retailers and customers and thereby actively contribute to creating the best car usage experience. 

About the position
We are looking for a skilled Time Study Engineer to produce standard times, used by service technicians globally. Our production content includes parts information, standard times, service information and repair methods. 
Main communication channel is through Vehicle Information & Diagnostics for Aftersales (VIDA). We also evaluate new production ideas, concepts, technology and commercial performance.
What you will do
Your tasks are to produce and maintain standard times for the service and repair instructions. Predominately, you will spend most of the time in the office producing Volvo Standard Time information and when required use our internal workshop to validate this information.

You and your skills
•    You have bachelor’s degree or corresponding knowledge obtained by practical experience. 
•    You have excellent cross-functional working skills and experience from working with vehicles in workshop or equivalent.
•    Experience from Agile way of working is meritorious.
•    Have?experience in using VIDA, VF11, TIE, KDP, Team Center or similar systems is meritorious.  
•    Fluent in English both written and spoken are mandatory.
On a personal level
For this position, you need to have a very good communication and cross-functional working skill. You have a drive, and desire for continuous improvements in your daily work. A sense for good logic and structured way of working will be important in this role, as well as a high ability to work in teams, individually and multicultural.
How to learn more and apply
If you have any questions about the position, you are welcome to contact Hiring Manager Johan Jonson at johan.jonson@volvocars.com.
For questions regarding the recruitment process, please contact Senior Recruiter, Pedram Yousefi at pedram.yousefi@volvocars.com .
Kindly register your application as soon as possible but?not later than 30/01-2024.?
Please note due to GDPR, applications via email will not be accepted.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Biner Consulting AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Biner Consulting AB .

Senior Enterprise Architect

Enterprise Architect
Läs mer Feb 22
Har du förmågan att skapa struktur, transparens och förenkla sammanhang i en komplex miljö? Trivs du i rollen som konsult och attraheras av möjligheten till professionell utveckling på flera plan? Då bör du läsa vidare!

Arbetsbeskrivning

Som konsult och Enterprise Architect hos oss arbetar du med att knyta ihop en organisations verksamhet med stödjande IT-system. Du trivs med att leda andra i arbete och att ta egna initiativ då du får stort individuellt ansvar. Du drivs av kvalitet och att leverera lösningar utöver det vanliga. Du tänker ofta ett steg längre och slutför alltid ditt uppdrag. I dina arbetsuppgifter ingår modellering av process-och informationsflöden, lösningsarkitektur samt arbete med kravanalys och agil utvecklingsmetodik. Du är van att skapa och framföra välstrukturerade presentationer med stringent resonemang. Utmaningen i våra uppdrag ligger ofta i att skapa struktur, transparens och förenkla sammanhang i en komplex miljö. Du har därför förmågan att hantera många olika intressenters varierande krav samt kan navigera i och orientera dig i allt som detta innebär.

Du har:

- Förmåga att se samspelet mellan verksamhet och IT

- Förstår och intresserad av verksamhetsutveckling och affärsverksamhet

- kunskap i olika slags systemlösningar och tekniker

- God teknisk kompetens och förståelse

Kvalifikationer:

- Relevant högskoleutbildning, förmodligen som civilingenjör, civilekonom eller motsvarande

- Mångårig erfarenhet av rollen som Enterprise Architect

- Metodkompetens inom EA-ramverk/metoder

- Flytande i svenska och engelska i både tal och skrift.

Det är inget krav men är meriterande om du har erfarenhet från modelleringsspråk som BPMN, UML eller Archimate samt modelleringsverktyg som SPARX Enterprise Architect eller andra verktyg. Dessutom ser vi gärna att du har certifiering inom verksamhetsarkitektur.

Du har god kommunikativ förmåga och som person är du lyhörd, prestigelös och har en stark personlig drivkraft. Trivs med att leda andra i arbete och att ta egna initiativ, rollen innebär ett stort individuellt ansvar. Slutligen så drivs du av kvalitet och att leverera lösningar utöver det vanliga. Du tänker ofta ett steg längre och slutför alltid ditt uppdrag

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Biners erbjudande till dig

Vi erbjuder en spännande roll i en växande organisation, goda utvecklingsmöjligheter, och en bra ersättningsnivå med bra förmåner. På Biner värdesätts egna initiativ, samarbete och engagemang och vi satsar på att utveckla våra medarbetare.

Vi sätter upp mål och arbetar tillsammans för att accelerera din professionella utveckling och du får ta del av att arbeta i ett unikt nätverk av erfarna kollegor med intressanta kunder. Vi arbetar för en stark sammanhållning och kultur med goda möjligheter att påverka sin egen roll och situation.

På Biner kommer du att få förmånen att arbeta med IT & verksamhetsfrågor på strategisk, taktisk och operativ nivå och med de utmaningar som våra kunder står inför som komplexa system, hantering av data, outsourcing, effektivisering och värdeskapande IT-leveranser.

Ansökan

Urval sker löpande så skicka in din ansökan redan idag! Om du har frågor om tjänsten eller oss, är du välkommen att kontakta Azra Semic, azra.semic@biner.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Senior Solutions Architect

IT-arkitekt/Lösningsarkitekt
Läs mer Feb 20
Är du nyfiken, prestigelös och en person med mängder av idéer? Är konsultrollen något för dig och vill du arbeta i spännande projekt som ger ny kunskap och erfarenhet?
Då bör du läsa vidare!

Som konsult hos Biner stöttar och hjälper du, genom din expertis, kunder att förbättra sin verksamhet. Du skapar deras förutsättningar att lyckas med digitalisering och därmed deras målbild. På Biner ges möjlighet att dela kunskap, utvecklas och samtidigt arbeta i en kultur där vi vill ha roligt tillsammans! Vi söker dig som har erfarenhet av lösningsarkitektur och realisering av IT-lösningar i rollen som Solutions Architect.

Arbetsbeskrivning

Gillar du att arbeta med kombinationen IT, människor och förändring? I rollen som Solutions Architect hos våra kunder är du lösningsansvarig samt rådgivare för uppdrag och utvecklingsprojekt. Du säkerställer alla aspekter så som funktion, stabilitet, skalbarhet, förvaltningsbarhet och prestanda enligt uppsatta principer och riktlinjer. Ditt fokus ligger på innovation och värdeskapande lösningar för att driva kundens fortsatta tillväxt.

Utmaningen i våra uppdrag ligger ofta i att skapa struktur, transparens och förenkla sammanhang i en komplex miljö. Du har därför förmågan att hantera många olika intressenters varierande krav samt kan navigera i det politiska landskap som detta innebär.

Du har:

- Mångårig erfarenhet av rollen som Solutions Architect

- Tidigare erfarenhet av roller inom arkitektur

- Arbetat i stora och komplexa organisationer

- Akademisk examen i datavetenskap, civilingenjör, datateknik eller relaterade områden.

- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Det är inget krav men meriterande om har erfarenhet av agila processer eller motsvarande samt tidigare erfarenhet från konsultrollen.

Stor vikt läggs vid personliga egenskaper. För att trivas hos oss är du initiativrik, prestigelös och engagerad. Ditt engagemang smittar av sig och du har förmåga att leda samt motivera andra. Dessutom har du god social kompetens och kan nätverka med andra både inom och utanför den egna organisationen. För att vara framgångsrik i rollen trivs du med att ta egna initiativ och har förmåga att se till helheten utifrån ett framtidsperspektiv.

Biners erbjudande till dig!

På Biner är våra medarbetare vår framgång, idag är vi cirka 45 anställda och har en stark tillväxt. Våra konsulttjänster är eftertraktade och våra medarbetare kombinerar gedigen kompetens inom verksamhet och teknik med ett stort engagemang för sitt arbete.

Det vi kan erbjuda dig är möjligheten att utvecklas tillsammans med passionerade, kompetenta och erfarna kollegor. Det är en självklarhet för oss att dela kunskap med varandra och lösa utmaningar tillsammans. Egna initiativ, samarbete och engagemang värdesättes högt och vi satsar på att utveckla vår personal. Du får ta del av att arbeta i ett unikt nätverk av erfarna kollegor och givetvis med branschens mest intressanta kunder. En stark sammanhållning och kultur är viktigt för oss samt att skapa goda möjligheter att påverka sin egen roll och situation.

Ansökan

Urval sker löpande så skicka in din ansökan redan idag! Om du har frågor om tjänsten eller oss, är du välkommen att kontakta Azra Semic, azra.semic@biner.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Product Owner

Verksamhetskonsult, IT
Läs mer Jan 26
Vill du ta ett ordentligt kliv i karriären och är på jakt efter en möjlighet där du får arbeta med projekt, produktionsplanering samt agera produktägare? Trivs du i rollen som konsult och attraheras av möjligheten till professionell utveckling på flera plan? Då bör du läsa vidare!

I moderna lokaler på Lindholmspiren hittar du Biner, ett konsult- och utbildningsföretag som verkar i gränssnittet mellan verksamhet och IT. Vi står nu inför en spännande tillväxtresa där det finns möjlighet att växa tillsammans med oss. Här arbetar branschens främsta experter inom agila arbetssätt, projektledning, arkitektur och verksamhetsanalys. Vi erbjuder Dig möjligheten att tillsammans med våra kompetenta kollegor, skapa verklig förändring genom digital utveckling!

Arbetsbeskrivning

Vi letar efter en Product Owner som vill växa med oss och vara en del av vårt team i Göteborg. För att passa i rollen har du tidigare erfarenhet som Product Owner, här finns möjlighet att utvecklas professionellt i interaktion med några av Göteborgs mest spännande och stora kundbolag och transformationsprojekt. I rollen som Product Owner kommer en av dina centrala arbetsuppgifter vara att hjälpa våra kunder att utveckla sin digitala transformation. Som konsult hos oss på Biner, är du en del av en växande och flexibel organisation med attraktiva karriärmöjligheter och stora ambitioner.

Utmaningen i uppdragen ligger ofta i att skapa struktur, transparens och förenkla sammanhang i en komplex miljö. I roller strävar du efter att skapa de bästa möjliga digitala lösningarna för både kund och användare. Du trivs med och motiveras av att leda arbete i agila team och som person har har stor ansvarskänsla. Det är viktigt att vara bekväm med att delegera beslutsfattande men samtidigt själv kunna ta resoluta beslut och skapa framåtrörelse när teamet kör fast. För dig är det självklart att leverera tillsammans som ett team.

Du har:

- Mångårig erfarenhet av rollen som Product Owner

- Tidigare erfarenhet av att driva förändrings- och utvecklingsarbete

- Akademisk examen i datavetenskap, civilingenjör, datateknik eller relaterade områden

- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift

Det är inget krav men meriterande om har erfarenhet av agila processer eller motsvarande samt tidigare erfarenhet från konsultrollen.

Vi ser gärna att du är en engagerad och driven Product Owner med ambition och förmåga att motivera andra samt bygga starka team. Du är också en ödmjuk lagspelare såväl som en driven ledare som kan få med sig olika typer av personer mot samma mål. Du är nyfiken och har en stark vilja att lära dig nytt, vilket du även nyttjar i din roll som Product Owner.

Biners erbjudande till dig!

På Biner är våra medarbetare vår framgång! Idag är vi cirka 40 anställda och har en stark tillväxt. Våra konsulttjänster är eftertraktade och våra medarbetare kombinerar gedigen kompetens inom verksamhet och teknik med ett stort engagemang för sitt arbete.

Det vi kan erbjuda dig är möjligheten att utvecklas tillsammans med passionerade, kompetenta och erfarna kollegor. Det är en självklarhet för oss att dela kunskap med varandra och lösa utmaningar tillsammans. Egna initiativ, samarbete och engagemang värdesättes högt och vi satsar på att utveckla vår personal. Du får ta del av att arbeta i ett unikt nätverk av erfarna kollegor och givetvis med branschens mest intressanta kunder. En stark sammanhållning och kultur är viktigt för oss samt att skapa goda möjligheter att påverka sin egen roll och situation.

Ansökan

Urval sker löpande så skicka in din ansökan redan idag! Om du har frågor om tjänsten eller oss, är du välkommen att kontakta Azra Semic, azra.semic@biner.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Business Analyst

Kravanalytiker
Läs mer Jan 10
Är du kommunikativ, har en stark drivkraft och är en person som alltid strävar efter att prestera ditt yttersta? Dessutom är du analytisk, strukturerad och gillar att lösa komplexa frågeställningar. Vi söker dig som har erfarenhet av verksamhetskritiskt förändringsarbete samt förmågan att se och stärka samspelet mellan verksamhet och IT. Passar detta in på dig, då kan Biner vara din nästa yrkesmässiga utmaning!

Arbetsbeskrivning

Vi söker nya kollegor till vårt konsultteam, rollen som Business analyst passar dig som har lätt för att förstå en komplex verksamhet, är rutinerad i arbetet med att kartlägga process- och informationsflöden samt samla in och strukturera krav.

Utmaningen i våra uppdrag ligger ofta i att skapa struktur, transparens och förenkla sammanhang i en komplex miljö. Du har därför förmågan att hantera många olika intressenters varierande krav samt kan navigera och orientera dig i allt som detta innebär. Du trivs i rollen att leda och facilitera workshops.

Du är van att skapa och framföra välstrukturerade presentationer med stringent resonemang.

Du har:

- Metodkompetens inom systemutveckling och produktutveckling

- God förmåga att analysera, specificera och förbättra.

- God allmän teknisk kompetens

- Erfarenhet av att kategorisera och modellera komplex verksamhet

Kvalifikationer:

- Relevant högskoleutbildning, förmodligen som civilingenjör, civilekonom eller motsvarande

- Flerårig erfarenhet av likartade arbetsuppgifter.

- Flytande i svenska och engelska i både tal och skrift.

Det är inget krav men meriterande om du är certifierad inom agilt arbetssätt eller har Business analyst certifiering.

Du har god kommunikativ förmåga och är en person som är lyhörd, prestigelös och har en stark personlig drivkraft. Trivs med att leda andra i arbete och att ta egna initiativ, rollen innebär ett stort individuellt ansvar. Slutligen så drivs du av kvalitet och att leverera lösningar utöver det vanliga. Du tänker ofta ett steg längre och slutför alltid ditt uppdrag.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Biners erbjudande till dig

Vi erbjuder en spännande roll i en växande organisation, goda utvecklingsmöjligheter, och en bra ersättningsnivå med bra förmåner. På Biner värdesätts egna initiativ, samarbete och engagemang och vi satsar på att utveckla våra medarbetare.

Vi sätter upp mål och arbetar tillsammans för att accelerera din professionella utveckling och du får ta del av att arbeta i ett unikt nätverk av erfarna kollegor med intressanta kunder. Vi arbetar för en stark sammanhållning och kultur med goda möjligheter att påverka sin egen roll och situation.

På Biner kommer du att få förmånen att arbeta med IT & verksamhetsfrågor på strategisk, taktisk och operativ nivå och med de utmaningar som våra kunder står inför som t.ex. komplexa system, hantering av data, outsourcing, effektivisering och värdeskapande IT-leveranser.

Ansökan

Urval sker löpande så skicka in din ansökan redan idag! Om du har frågor om tjänsten eller oss, är du välkommen att kontakta Azra Semic, azra.semic@biner.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Projektledare inom IT och digitalisering

Projektledare, IT
Läs mer Dec 21
Är du projektledaren som brinner för att ansvara, leda och styra projekt mot uppställda mål avseende tid, kvalitet, ekonomi och arbetsmiljö? Vi söker dig som har erfarenhet av verksamhetskritiska IT-förändringsprojekt och har förmågan att se och stärka samspelet mellan verksamhet och IT.
Passar detta in på dig, då kan Biner vara din nästa yrkesmässiga utmaning!

Arbetsbeskrivning

Vi söker nya kollegor till vårt konsultteam! Rollen som projektledare passar dig som har bakgrund inom IT och digitalisering, lätt för att förstå en komplex verksamhet och som har en passion att leda mjukvaruutveckling framåt. Du har en vilja att kontinuerligt experimentera, lära och tillämpa nya färdigheter och arbetssätt. Tillsammans med dina erfarna och kunniga kollegor kommer du att skapa kundvärde för våra uppdragsgivare som vill förbättra deras verksamheter. Rollen passar dig som är van att arbeta i en agil miljö där utveckling och digitalisering är i fokus.

Utmaningen i våra uppdrag ligger ofta i att skapa struktur, transparens och förenkla sammanhang i en komplex miljö. Du har därför förmågan att hantera många olika intressenters varierande krav samt kan navigera och orientera dig i allt som detta innebär. Du trivs i rollen att leda och facilitera workshops, är van att skapa och framföra välstrukturerade presentationer med stringent resonemang.

Du trivs med att leda andra i arbete och att ta egna initiativ då du får stort individuellt ansvar. Du drivs av kvalitet och att leverera lösningar utöver det vanliga.

Kvalifikationer:

- Minst 5 år erfarenhet som IT-projektledare eller Produktägare

- Du har en relevant högskoleexamen, förmodligen som civilingenjör eller liknande utbildning.

- Hög metodkompetens inom projektledning, systemutveckling och agil utveckling

- Passion för att leda mjukvaruutveckling och en vilja att kontinuerligt experimentera, lära dig och tillämpa nya färdigheter och arbetssätt.

- Förmåga att arbeta obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift.

Som person har du god kommunikativ förmåga och är en person som är lyhörd, prestigelös och har en stark personlig drivkraft. Trivs med att leda andra i arbete och att ta egna initiativ, rollen innebär ett stort individuellt ansvar. Slutligen så drivs du av kvalitet och att leverera lösningar utöver det vanliga. Du tänker ofta ett steg längre och slutför alltid ditt uppdrag.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Biners erbjudande till dig

Vi erbjuder en spännande roll i en växande organisation, goda utvecklingsmöjligheter, och en bra ersättningsnivå med bra förmåner. På Biner värdesätts egna initiativ, samarbete och engagemang och vi satsar på att utveckla våra medarbetare.

Vi sätter upp mål och arbetar tillsammans för att accelerera din professionella utveckling och du får ta del av att arbeta i ett unikt nätverk av erfarna kollegor med intressanta kunder. Vi arbetar för en stark sammanhållning och kultur med goda möjligheter att påverka sin egen roll och situation.

På Biner kommer du att få förmånen att arbeta med IT & verksamhetsfrågor på strategisk, taktisk och operativ nivå och med de utmaningar som våra kunder står inför som t.ex. komplexa system, hantering av data, outsourcing, effektivisering och värdeskapande IT-leveranser.

Ansökan

Urval sker löpande så skicka in din ansökan redan idag! Om du har frågor om tjänsten eller oss, är du välkommen att kontakta Azra Semic, azra.semic@biner.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Business Analyst

Kravanalytiker
Läs mer Dec 5
Är du kommunikativ, har en stark drivkraft och är en person som alltid strävar efter att prestera ditt yttersta? Dessutom är du analytisk, strukturerad och gillar att lösa komplexa frågeställningar. Vi söker dig som har erfarenhet av verksamhetskritiskt förändringsarbete samt förmågan att se och stärka samspelet mellan verksamhet och IT. Passar detta in på dig, då kan Biner vara din nästa yrkesmässiga utmaning!

Arbetsbeskrivning

Vi söker nya kollegor till vårt konsultteam, rollen som Business analyst passar dig som har lätt för att förstå en komplex verksamhet, är rutinerad i arbetet med att kartlägga process- och informationsflöden samt samla in och strukturera krav.

Utmaningen i våra uppdrag ligger ofta i att skapa struktur, transparens och förenkla sammanhang i en komplex miljö. Du har därför förmågan att hantera många olika intressenters varierande krav samt kan navigera och orientera dig i allt som detta innebär. Du trivs i rollen att leda och facilitera workshops.

Du är van att skapa och framföra välstrukturerade presentationer med stringent resonemang.

Du har:

- Metodkompetens inom systemutveckling och produktutveckling

- God förmåga att analysera, specificera och förbättra.

- God allmän teknisk kompetens

- Erfarenhet av att kategorisera och modellera komplex verksamhet

Kvalifikationer:

- Relevant högskoleutbildning, förmodligen som civilingenjör, civilekonom eller motsvarande

- Flerårig erfarenhet av likartade arbetsuppgifter.

- Flytande i svenska och engelska i både tal och skrift.

Det är inget krav men meriterande om du är certifierad inom agilt arbetssätt eller har Business analyst certifiering.

Du har god kommunikativ förmåga och är en person som är lyhörd, prestigelös och har en stark personlig drivkraft. Trivs med att leda andra i arbete och att ta egna initiativ, rollen innebär ett stort individuellt ansvar. Slutligen så drivs du av kvalitet och att leverera lösningar utöver det vanliga. Du tänker ofta ett steg längre och slutför alltid ditt uppdrag.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Biners erbjudande till dig

Vi erbjuder en spännande roll i en växande organisation, goda utvecklingsmöjligheter, och en bra ersättningsnivå med bra förmåner. På Biner värdesätts egna initiativ, samarbete och engagemang och vi satsar på att utveckla våra medarbetare.

Vi sätter upp mål och arbetar tillsammans för att accelerera din professionella utveckling och du får ta del av att arbeta i ett unikt nätverk av erfarna kollegor med intressanta kunder. Vi arbetar för en stark sammanhållning och kultur med goda möjligheter att påverka sin egen roll och situation.

På Biner kommer du att få förmånen att arbeta med IT & verksamhetsfrågor på strategisk, taktisk och operativ nivå och med de utmaningar som våra kunder står inför som t.ex. komplexa system, hantering av data, outsourcing, effektivisering och värdeskapande IT-leveranser.

Ansökan

Urval sker löpande så skicka in din ansökan redan idag! Om du har frågor om tjänsten eller oss, är du välkommen att kontakta Azra Semic, azra.semic@biner.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu