Göteborg: Servicerådgivare sökes till företag inom bilindustrin

Hitta ansökningsinfo om jobbet Servicerådgivare sökes till företag inom bilindustrin i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2022-05-11 // Varaktighet: Heltid

Har du tidigare arbetat på en verkstad? Har du ett genuint intresse för bilar och bilindustrin? Om du är en duktig problemlösare som är serviceorienterad och organiserad, så läs gärna vidare!
Om tjänsten
Perido söker en Servicerådgivare till vår kund, ett välkänt och stort internationellt företag inom fordonsindustrin. Kulturen inom detta företag skapar en miljö av ständig förbättring: att dela kunskap med varandra, att ge och be om feedback och att uppmuntra medarbetarna att ta ett personligt ansvar för kontinuerligt lärande och utveckling. Kontoret är placerat i Lindholmen, Göteborg.
Dina arbetsuppgifter
I den här kombinerade rollen kommer du att hantera ingående ärenden relaterat till service och reparation. Du arbetar med återförsäljare och hjälper till vid överlämningen av bilar och kontrakt, från att ordern kommer in till att leveransen sker. Du arbetar både på den svenska och norska marknaden.
Mer specifikt innefattar rollen följande:
Hantera returer av bilar och logistik
Hantera försäkringsfall
Skapa arbetsorder för service /underhåll, reparationer
Granska inkommande returprotokoll och debitera kunder för relaterade skador
Hantera både mail, telefon och inkommande post
Övervaka miljöbonusar
Ansvarig för kommunikation med alla parter i de olika processerna (frontline-personal, återförsäljare, teknisk support, vagnparkshantering och finansiering)
Driva aktiviteter för att öka effektivitet och kvalitet

Dina egenskaper
För att lyckas i rollen som Servicerådgivare tror vi att du en välorganiserad och noggrann person. Du arbetar effektivt, tar egna initiativ och ser vad som behövs göras. Vi tror även att du är en riktig lagspelare med en god problemlösningsförmåga. Du lär dig snabbt, har lätt för att sätta dig in i nya situationer, och arbetar mot tydliga mål.
Är du vår nästa stjärna?
Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
Genuint intresse av att tillhandahålla professionell service både internt och externt och leverera i tid
Arbetslivserfarenhet från en verkstad och/eller stöd till verkstad
Allmänt intresse för bilar och bilindustrin
God förståelse för prenumerationsmodellen och hantering kring fordonstjänstbehoven
Kunna förstå alla planeringssystem och navigera enkelt inom dem
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift, såväl svenska som engelska

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag under 6 månader med möjlighet till förlängning. Tillträde omgående.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida direkt via annonsen. Notera att vi inte tar emot ansökningar via mejl. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Teodor Nellvik, du kan nå honom via teodor.nellvik@perido.se eller 072-301 4033.
Om du har några övriga frågor är du även varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se. Ange tjänsten referensnummer 33196 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 900 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Administrativ assistent

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Administrativ assistent.

Administratör

Läs mer Feb 15
ONE Nordic bedriver en samhällsviktig verksamhet och arbetar i en bransch där trafik- och belysningsinfrastruktur ständigt behöver byggas ut, underhållas och utvecklas. Tillsammans skapar och upprätthåller vi en trygg och säker miljö för trafikanter och invånare.

För våra avtal inom gatubelysning och trafik söker vi nu en administratör till vårt kontor i Askim.

Arbetsbeskrivning

Som administratör kommer du att fungera som ett administrativt stöd till projektledare för avtal inom gatubelysning och trafik.

I tjänsten som administratör stödjer du projektledaren med arbetsuppgifter som:

- Löpande dokumentation i ärendehantering

- Sammanställning av fakturaunderlag och fakturering

- Kommunicering med projektledare, fältpersonal och kund

- Inköpshandläggning

Vem är du?

Vi söker dig som kan hantera många arbetsuppgifter samtidigt och som uppskattar dokumentering samt problemlösning. Du har ett bra ordningssinne och trivs med att arbeta självständigt. Du gillar att samarbeta med andra och har lätt för att strukturera upp och förenkla administrativa arbetsuppgifter.

För att lyckas i rollen är du ansvarstagande samt har god datorvana och goda kunskaper i svenska.

Vårt erbjudande

- Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning

- 63 timmar arbetstidsförkortning

- Friskvårdsbidrag på 3 000 kr

- 2 000 kr per år att fritt fördela på privata glasögon och/eller tandvård

- Fri medicin och läkarvård upp till högkostnadsskydd

Ansökan och frågor

Har du frågor kring tjänsten vänligen avdelningschef Tobias Anderberg 0706- 70 57 92

Fackliga kontakter

Maria Granqvist, tel. 070-324 40 28 (Unionen)

Bengt Persson, tel. 070-592 51 10 (Ledarna)

Om oss

ONE Nordic är ett av Sveriges ledande företag inom el-infrastruktur. Vi finns på 40 orter i Sverige och servar landets elbolag. Vi utför stora och små entreprenader inom el för industrin och sköter belysning och trafiksignaler i många av landets större städer. Med våra 1500 medarbetare har vi marknadens bästa kompetens för att underhålla, bygga, modernisera och optimera kundernas anläggningar. Vi brukar säga att vi ser till att elen når både hushållen och industrin, nu och i framtiden. Det är vi som bygger Sveriges hållbara energisamhälle!

Varmt välkommen att söka något av våra lediga jobb.

Läs mer på www.one-nordic.se.

Ansök nu

Junior Projektledare med ambitioner!

Läs mer Feb 13
De senaste åren har Power Tech elektrifierat båtar, utvecklat energilagringssystem samt utvecklat och producerat en rad andra applikationer för att bidra till en mer miljövänlig värld! Vi erbjuder komplett leverans av styrsystem, strömförsörjning och skåpkonstruktion baserat på egen teknik. De främsta kunderna finns inom varv- och fartygsindustrin. Viktiga värderingar för Power Tech är kvalitet, innovation och tillförlitlighet. Nu finns möjligheten till en spännande tjänst i ett snabbväxande bolag med höga ambitioner!

FRÄMSTA ARBETSUPPGIFTER ÄR:

- Leda projekt från start till slut, dvs. vara delaktig i och knyta samman alla involverade processer från projektstart till slut.

- Projektadministrering - projektupplägg, inköp, dokumenthantering.

- Vara i kontakt med leverantörer och kunder.

- Samordna nödvändig information och dokumentation för projekt.

- Arbeta tätt med ekonomi och projektuppföljning.

- Vara med och utveckla nya rutiner och arbetssätt för att driva utvecklingen av projektprocessen framåt



DU ERBJUDS:

- En möjlighet till en nyckelposition med stort eget ansvar där du bidrar med ditt engagemang i en organisation under utveckling.

- Att utvecklas tillsammans med likasinnade kollegor i en härlig arbetsmiljö med glädje och framåtanda i fokus.

- Du får möjligheten att utforma arbetsuppgifter på ett effektivt sätt utifrån gällande målsättningar, strategier och andra riktlinjer ifrån chef.



ERFARENHET, KOMPETENS OCH PERSONLIGHET:

För att lyckas i rollen ser vi att du är driven och nyfiken på att lära nytt. Du har arbetat med service samt administration tidigare och har god prioriteringsförmåga. Som person är du noggrann, kommunikativ och handlingskraftig. Vidare ser vi gärna att du trivs med att arbeta i högt tempo och är en person som ser lösningar hellre än problem.

Vi tror att du har en teknisk utbildning alternativt likvärdig arbetslivserfarenhet. Du har med fördel några års erfarenhet i ledande befattning samt intresse för olika tekniska system.

För rätt person finns goda möjligheter till utveckling då en spännande resa väntar Power Tech de närmaste åren!

ÖVRIG INFORMATION

Start: Gärna så snart som möjligt.

Arbetstider: Heltid, ordinarie kontorstider.

Plats: Västra Frölunda, Göteborg

Detta uppdrag är först ett konsultuppdrag på 6 månader genom oss på A-Hub. Därefter sker en tillsvidareanställning direkt hos vår kund Power Tech.

Rekryteringsprocessen hanteras av A-Hub. Urval görs löpande och vi rekommenderar dig att ansöka så snart som möjligt. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Maja Wikemark, maja@a-hub.se

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Administratör

Läs mer Mar 21
Arbetsbeskrivning
Är du en erfaren administratör med ett intresse för HR-frågor? Är du van vid att hantera en stor mängd data på ett strukturerat sätt, samtidigt som du har många bollar i luften? Då är du den administratör vi söker till vår kund i Mölnlycke! 
Som administratör kommer du att arbeta med att stödja kunden inom HR-relaterade frågor såsom att säkerställa att korrekt information finns inne i personaldatabasen, assistera med anställnings förändringar, övervaka HR-avdelningens mailinkorg, samt vara behjälplig när det kommer till att ta fram nödvändig dokumentation till medarbetare som reser med A1 intyg. Vi ser därför att du som person är van vid att hantera en stor mängd data, samt att du gärna har ett intresse för människor. Vidare är du en social person som är duktig på att arbeta noggrant och strukturerat. 
Tillträde för denna tjänst är omgående och intervjuer kommer att ske löpande. Ifall du är intresserad sök redan idag! 
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss

Ansvarsområden
Säkerställa noggrannhet i personaldatabasen
Bevaka personal mailen
Extrahera och analysera data från HR-systemet för att generera rapporter
Uppdatering av mallar och intranät
Koordinera alkohol och drogtester
Assistera medarbetare med nödvändig dokumentation och support


Kvalifikationer
Mycket goda kunskaper i excel
Erfarenhet av att hantera stor mängd data
Tidigare arbetslivserfarenhet som administratör
Stark kommunikationsförmåga
Förmåga att hantera flera olika arbetsuppgifter samtidigt

Meriterande:
Erfarenhet av att arbeta med HR-system


Erfarenhet
Microsoft Office
HR Analytics
Administrativ verksamhet


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Orderadministratör

Läs mer Mar 6
Arbetsbeskrivning
Har du tidigare erfarenhet inom órderadministration? Skulle du beskriva dig som serviceminded, produktiv samt som en positiv lagspelare? Då är det dig vi söker!
Som orderadministratör kommer du att hantera ordrar i företagets affärssystem. Vidare kommer du hantera leverans bevakningar, vilket innebär att du kommer följa flödet av företagets leveranser. Du kommer dagligen ha kontakt med kunder vilket kräver att du har ett brinnande intresse för kundservice både via telefon och mail.
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten innebär många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden
Orderhantering och leveransbevakning
Kundservice


Kvalifikationer
Gymnasieexamen
Flytande svenska och god engelska
Erfarenhet från arbete i SAP
Erfarenhet från service/kundtjänst
Erfarenhet från orderhantering och leveransbevakning


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.

Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Koordinator / projektledarassistent

Läs mer Mar 27
Vi söker dig som är van att arbeta lyhört och självständigt för att lösa problem och hjälpa till med bokningar av hotell, leveranser med mera. Du har god datorvana och arbetar effektivt men samtidigt noggrant. Du kommer att arbeta på vårt kontor i Göteborg.
Målet är att du ska underlätta arbetet för en projektledare som mestadels ansvarar för större projekt i Norden där det förekommer en del förberandande pappersarbete, bokningar med mera.
Det krävs ett personligt engagemang och driv och du är inte rädd för att använda telefonen.
Vi lägger extra stor vikt vid ordning och reda, strukturerat arbete och uppföljning.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Perido AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Perido AB .

Financial Controller sökes till innovativt elbilsföretag

Finansiell controller
Läs mer Mar 28
Nytt
Har du minst 5 års erfarenhet som Financial Controller? Här väntar ett kortare och meriterande uppdrag för dig som snabbt kan sätta dig in i en ny verksamhet och besitter ett stort driv! Läs gärna vidare för att se ifall det här är något för dig!
Om tjänsten
Vi söker nu en Financial Controller till vår kund, ett framgångsrikt och snabbt växande elbilsföretag. Du blir en del av ett globalt team med 7-10 ekonomicontrollers och 5-7 affärscontrollers som arbetar nära tillsammans. Tjänsten är placerad i Göteborg.
Dina arbetsuppgifter:
Ansvarig för månatlig ekonomisk rapportering och analys till koncernfunktioner samt att förbereda uppgifter/prognoser för översyn av verksamheten
Ansvarig för periodiserings- och kapitaliseringsprocessen inklusive timprisberäkning och säker snabb leverans av input till koncernredovisning i månadsavslutning för anvisade avdelningar
Ansvarig för att konsolidera totalprognos/budget till Konstrukt/Anaplan för tilldelade avdelningar
Ansvarig för att tillhandahålla underlag till interna och externa revisioner för uppdrag kontrollfunktioner
Ad hoc rapportering och analys

Dina egenskaper
För att lyckas i denna roll tror vi att du besitter starka analytiska färdigheter. Att vara strukturerad är lika viktigt, med förmågan att organisera och hantera komplexa uppgifter effektivt. Vidare tror vi att du är pedagogiskt lagd och har förmågan att tolka och kommunicera finansiell information på ett tydligt och kortfattat sätt, till både medarbetare inom finans och andra team. Avslutningsvis så tror du på en icke-hierarkisk kultur av interaktion, transparens och tillit i team. Är det dig vi söker efter?
Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!
Kvalifikationer:
5+ års erfarenhet av arbete som Financial Controller
Goda kunskaper i IFRS
Bra på Excel och relevanta ERP- och affärsanalysverktyg
Bra på att prioritera och kunna hantera ad hoc-förfrågningar
Goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till och med 2024-12-31. Start 2024-04-08.
Ansökan
Ansökan görs via vår hemsida perido.se. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information du behöver.
Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Linn Willberg, du når henne via linn.willberg@perido.se. Om du har frågor eller funderingar så är du välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34522 i ämnesraden.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1300 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

Ansök nu

Rekryteringskoordinator sökes till fordonsgigant i Göteborg!

Rekryterare/Rekryteringskonsult
Läs mer Mar 25
Här väntar en tjänst inom rekryteringens spännande värld där du kommer att arbeta med att stärka kandidatupplevelsen för företagets potentiella framtida medarbetare. Läs gärna vidare för att se om detta kan vara något dör dig!
Om tjänsten
Vi på Perido letar efter en rekryteringskoordinator som kommer fokusera på kandidatupplevelsen till vår kund. De är ett framgångsrikt bilföretag som har sin bas i Göteborg, där även den här tjänsten är placerad. De är ett ledande företag inom fordonsindustrin med fokus på innovation och hållbarhet.
Dina arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga uppgifter kommer att fokusera på schemaläggning av intervjuer för kandidater (både digitalt och personligen) och vara värd för on-site-intervjuer i rätt tid. Detta kräver stark skriftlig och muntlig kommunikation med alla kandidater, rekryterare och anställningschefer. Du kommer att säkerställa att alla rekryteringsaktiviteter och processdokument (skript, intervjuprocesser etc.) underhålls korrekt enligt rådande processer. Du kommer att bidra till förbättringar av rekrytering relaterade från kandidatupplevelseperspektivet.
Dina egenskaper
Naturligtvis är erfarenhet viktigt men vad som är än mer betydande är dina egenskaper och ditt mind-set. Vi tror att du har en stark personlig drivkraft för att leverera resultat, en innovativ inställning och bra kommunikativa färdigheter, även på engelska. Du är en organiserad administrativ person som är bekväm med att utföra alla administrativa uppgifter relaterade till rekrytering. Vidare trivs du med att arbeta självständigt men är minst lika bra som en stark lagspelare. Slutligen ser du fram emot ett verka i en internationell miljö där processerna kan vara snabba och krävande, vilket ställer krav på att du effektivt tar dig an uppgifterna.
Är detta tjänsten för dig? Ta chansen och ansök redan idag! Vi vill ha din ansökan på engelska!
Vi söker dig som har:
Relevant akademisk examen och erfarenhet
Goda datorkunskaper
Lätt för att uttrycka dig professionellt i tal och skrift, både på svenska och engelska

Meriterande:
Tidigare arbetslivserfarenhet inom rekrytering/HR

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag i 6 månader med chans till förlängning Start omgående.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange tjänsten referensnummer 34515 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 1300 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.

Ansök nu

Norwegian-speaking Consumer Relations Agent to a well-known car company!

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Mar 19
Are you a first-class communicator who always have the customers perspective in mind? Do you possess a genuine interest in providing excellent customer service and would thrive in a dynamic and fast-paced environment? Do you have excellent communication skills in both Norweigan and English? Then we have the position for you!
About the position
Perido is looking for a Consumer Relations Agent for a position at one of our clients, a major company and well-known name in the automotive industry. In this role you will need to have the ability to work evening hours, weekends and holidays, our client is available for their consumers whenever they need them. The position is placed Gothenburg.
Your daily tasks
As a Customer Consumer Relations Agent, your primary responsibility is to consistently deliver an outstanding, personalized customer experience that meets the needs of current and future customers. In this role you will communicate with customers based on their needs via phone, email, chat and social media to understand their request/financing and communicate a viable solution with a high level of service. The cases are of a varied nature and can be anything from solving technical problems to coordinating towing and road service for car owners who have had. Furthermore, the service includes continuously and actively actively identify, propose and drive activities with stakeholders within and outside the customer service area to further improve the quality and efficiency of your processes.
Your characteristics
Experience is important, but personality is key! We are looking for someone humble and respectful, with a genuine interest in customer service. It is important to be able to show empathy for the customer's problems and be sensitive to their needs to create a positive customer experience. You know how to deliver service at a high level and have a good ability to analyze the customer's situation, identify and understand the problem, and then be able to offer guidance and viable solutions. Being able to think creatively and quickly find solutions will also be of great help in dealing with various customer questions and problems. To succeed in the role, you need to be both flexible and adaptable and thrive in a fast-paced and changing environment, where you manage multiple tasks at the same time and quickly adapt to changing needs.
Did we catch your interest? Then we would like to know more about you, welcome with your application and CV written in English!
Qualifications:
Previous experience in customer service
Know how to work CRM systems (Salesforce etc.)
Ability to work evenings and weekends
Excellent communication skills in speech and writing, in Norweigan and English

Meritorious:
Worked with sales

Contract type and hours
Full-time, consulting assignment between 2024-05-26 - 2024-08-31.
Application
Please apply on our website perido.se/. Click on the apply button in the advertisement for the current position and fill in your information and attach your CV. We recommend that you submit your application as soon as possible as selection is ongoing. Note that certain information regarding the assignment and / or the client company may have been deliberately disclosed from the advertisement, only when contacting the responsible recruiter will you receive all the information you need.
If you have questions or concerns, you are welcomed to contact us at fraga@perido.se and one of our recruitment communicators will answer you. Always enter the reference number 34402 in the subject line.
About Perido
Why are we called Perido? It comes from the Latin word Peridoneus which means "well matched". Matching our consultant's competence and career focus with our clients' needs is what we do best! Perido is a consulting and recruitment company in the white-collar sector that helps you to the next step in your career and our vision is for everyone to thrive and be engaged at work. We have grown steadily since the start in 2003 and today we are 50 employees internally and over 1300 consultants on assignment all over the country. As a consultant with us, you become an important part of our organization and you grow together with us by strengthening your skills in our clients' organizations. Read more about us at Perido: perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.

Ansök nu

UX Designer needed for an automobile company in Gothenburg!

UX-designer
Läs mer Mar 14
Do you have a minimum of bachelor’s degree in design, human-computer Interaction, or related field? Do you have at least 2 years of experience designing user interfaces for automotive application? A dynamic and passionate working environment awaits here!
About the position
Perido is looking for a UX Designer for our client, an automobile company that bring mobility technology and solutions to satisfy the global demand for premium electric vehicles. You will be a part of the Technology & Innovation team. The position is placed in Lindholmen, Gothenburg.
Your daily tasks
This unique role focuses on creating intuitive and innovative user experiences through the implementation, management, and control of ambient lighting, interactive surfaces, and other non-screen-based interactions within vehicles.
Your responsibilities will include:
Identify opportunities for innovation and differentiation in automotive lighting experiences.
Collaborate with stakeholders to gather and prioritize requirements for lighting UI features and functionality. Translate user needs and market insights into actionable design requirements.
Develop and maintain a roadmap for lighting UI development, outlining key milestones and deliverables. Prioritize features based on business value, technical feasibility, and user impact.
Provide guidance and direction to UX/UI designers in creating visually appealing and user-friendly lighting interfaces. Ensure consistency and coherence across different lighting applications and vehicle models.
Work closely with engineering teams to ensure the successful implementation of lighting UI designs. Facilitate communication and collaboration between design, engineering, and other stakeholders throughout the development process.
Coordinate usability testing and validation efforts to gather feedback on lighting UI designs from end users. Iterate on designs based on user feedback and performance metrics.
Create and maintain documentation, including design specifications, style guides, and user documentation for lighting UI features. Communicate progress and updates to stakeholders in a clear and timely manner.

Your characteristics
To succeed in this role, we see that you are independent, confident have a strong drive. You are communicative with good presentation skills and are a true team player. You always make sure to bring detail and precision into your work, and at the same time be creative and think outside the box. Furthermore, you should be methodical, analytical, and have good planning skills. Lastly, we believe you are a person who wants to continue learning and therefore value others’ ideas and gladly share your own.
Does this sound exciting?
We look forward to reading your application!
Qualifications:
Bachelor’s or master’s degree in design, human-computer Interaction, or related field.
Proven experience (2+ years) designing user interfaces for automotive applications.
Proficiency in design tools such as Adobe Creative Suite, Figma, etc.
Strong understanding of user-centered design principles and methodologies.
Excellent communication and collaboration skills, with the ability to present and defend design decisions effectively.
Experience working in cross-functional teams and collaborating with stakeholders at all levels.
Passion for automotive design and emerging technologies in the automotive industry.

Contract type and hours
Full-time consulting assignment for 6 months, possibility of extension. Start asap.
Application
Please apply on our website perido.se/lediga-jobb/. Click on the apply button in the job ad and fill in your information and attach your CV. We recommend that you submit your application as soon as possible as selection is ongoing. Note that certain information regarding the assignment and/or the client company may have been deliberately disclosed from the advertisement. If your profile matches what we are looking for, the responsible recruiter will give you all the information you need.
The responsible recruiter for this position is Charlotte Crowley, you can reach her at charlotte.crowley@perido.se. If you have questions, you are more than welcome to contact us at fraga@perido.se and one of our recruitment administrators will do their best to help you. Always enter the reference number 34499 in the subject line.
About Perido
Why are we called Perido? It is from the Latin word Peridoneus which means "well matched". Matching our consultant's competence and career focus with our clients' needs is what we do best! Perido is a consulting and recruitment company in the white-collar sector that helps you to the next step in your career and our vision is for everyone to thrive and be engaged at work. We have grown steadily since the start in 2003 and have over 1300 employees across the country, of which about fifty works at our offices in Stockholm and Gothenburg. As a Perido consultant, you become an important part of our organization and you grow together with us by strengthening our clients' organizations with your skills. Please visit our website www.perido.se for more information.

Ansök nu

Traffic Accident Data Analyst sökes!

Administratör/Administrativ assistent
Läs mer Mar 8
Söker du arbete inom administration? Är du en lättsam, självständig och analytisk person? Då kan det här vara jobbet du söker! Fortsätt läsa för att ta reda på om du håller med!
Om tjänsten
Vi söker en Traffic Accident Data Analyst till vår kund, ett välkänt företag inom fordonsindustrin. Du kommer att arbeta från kontoret i Göteborg.
Dina dagliga uppgifter
Du kommer att arbeta med databasen som hjälper företaget att förstå orsakerna till och konsekvenserna av olyckor och skador. Du informerar om utformningen av framtida säkerhetsfunktioner och funktioner för företagets bilutvecklingsprogram. Företaget behöver nu hjälp med att hantera en backlog av enkätsvar och kompletterande information som de får från försäkringsbolag, för att säkerställa att databasen är uppdaterad och korrekt.
Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar:
Datakodning för att följa interna klassificeringar
Inmatning av uppgifter i databasen över trafikolyckor
Kommunicera med de viktigaste teammedlemmarna om hjälp eller förtydliganden behövs

Dina egenskaper
För att lyckas i denna roll ser vi att du har ett intresse för dataanalys. Vi tror också att du har ett öga för detaljer och värdesätter att göra ditt arbete till en hög standard och med noggrannhet. Vi hoppas också att du är positiv och har en lättsam attityd. Vi söker dig som är intresserad av bilsäkerhet och har ett skarpt öga för detaljer. Den ideala kandidaten bör vara nyfiken och skicklig på att visualisera och undersöka data med öppen källkod, eftersom vissa svar kan behöva verifieras. Personen ska tycka om att arbeta på ett organiserat sätt och vara en självgående person med en vilja att lära sig och förbättra.
Är du den vi väntar på?
Vi ser fram emot att läsa din ansökan på engelska!
Kvalifikationer:
Erfarenhet av MS Office
Erfarenhet av att forska om data med öppen källkod
Erfarenhet av datainmatning
Utmärkta kunskaper i svenska, både i tal och skrift
Behärskar engelska

Omfattning och tillträde
Konsultuppdrag på heltid t.o.m. 2024-06-30. Start omgående.
Ansökan
Ansök på vår hemsida perido.se/lediga-jobb/. Klicka på sökknappen i jobbannonsen och fyll i dina uppgifter och bifoga ditt CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Observera att viss information om uppdraget och/eller kundföretaget kan ha lämnats ut avsiktligt från annonsen. Om din profil matchar det vi söker kommer den ansvariga rekryteraren att ge dig all information du behöver.
Rekryteraren som ansvarar för denna tjänst är Charlotte Crowley, du kan nå henne via charlotte.crowley@perido.se. Har du frågor är du mer än välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så gör någon av våra rekryteringskommunikatörer sitt bästa för att hjälpa dig. Ange alltid referensnummer 34483 i ämnesraden.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder "väl matchad". Att matcha vår konsults kompetens och karriärfokus med våra kunders behov är det vi är bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i din karriär och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1300 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som Perido-konsult blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att stärka våra kunders organisationer med din kompetens. Besök gärna vår hemsida www.perido.se för mer information.

Ansök nu

Norwegian-speaking Consumer Relations Agent to a well-known car company!

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Mar 4
Are you a first-class communicator who always have the customers perspective in mind? Do you possess a genuine interest in providing excellent customer service and would thrive in a dynamic and fast-paced environment? Do you have excellent communication skills in both Norweigan and English? Then we have the position for you!
About the position
Perido is looking for a Consumer Relations Agent for a position at one of our clients, a major company and well-known name in the automotive industry. In this role you will need to have the ability to work evening hours, weekends and holidays, our client is available for their consumers whenever they need them. The position is placed Gothenburg.
Your daily tasks
As a Customer Consumer Relations Agent, your primary responsibility is to consistently deliver an outstanding, personalized customer experience that meets the needs of current and future customers. In this role you will communicate with customers based on their needs via phone, email, chat and social media to understand their request/financing and communicate a viable solution with a high level of service. The cases are of a varied nature and can be anything from solving technical problems to coordinating towing and road service for car owners who have had. Furthermore, the service includes continuously and actively actively identify, propose and drive activities with stakeholders within and outside the customer service area to further improve the quality and efficiency of your processes.
Your characteristics
Experience is important, but personality is key! We are looking for someone humble and respectful, with a genuine interest in customer service. It is important to be able to show empathy for the customer's problems and be sensitive to their needs to create a positive customer experience. You know how to deliver service at a high level and have a good ability to analyze the customer's situation, identify and understand the problem, and then be able to offer guidance and viable solutions. Being able to think creatively and quickly find solutions will also be of great help in dealing with various customer questions and problems. To succeed in the role, you need to be both flexible and adaptable and thrive in a fast-paced and changing environment, where you manage multiple tasks at the same time and quickly adapt to changing needs.
Did we catch your interest? Then we would like to know more about you, welcome with your application and CV written in English!
Qualifications:
Previous experience in customer service
Know how to work CRM systems (Salesforce etc.)
Ability to work evenings and weekends
Excellent communication skills in speech and writing, in Norweigan and English

Meritorious:
Worked with sales

Contract type and hours
Full-time, consulting assignment between 2024-05-26 - 2024-08-31.
Application
Please apply on our website perido.se/. Click on the apply button in the advertisement for the current position and fill in your information and attach your CV. We recommend that you submit your application as soon as possible as selection is ongoing. Note that certain information regarding the assignment and / or the client company may have been deliberately disclosed from the advertisement, only when contacting the responsible recruiter will you receive all the information you need.
If you have questions or concerns, you are welcomed to contact us at fraga@perido.se and one of our recruitment communicators will answer you. Always enter the reference number 34402 in the subject line.
About Perido
Why are we called Perido? It comes from the Latin word Peridoneus which means "well matched". Matching our consultant's competence and career focus with our clients' needs is what we do best! Perido is a consulting and recruitment company in the white-collar sector that helps you to the next step in your career and our vision is for everyone to thrive and be engaged at work. We have grown steadily since the start in 2003 and today we are 50 employees internally and over 1300 consultants on assignment all over the country. As a consultant with us, you become an important part of our organization and you grow together with us by strengthening your skills in our clients' organizations. Read more about us at Perido: perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.

Ansök nu