Göteborg: Affärsutvecklare | Bostäder | Riksbyggen | Göteborg

Hitta ansökningsinfo om jobbet Affärsutvecklare | Bostäder | Riksbyggen | Göteborg i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2022-05-20 // Varaktighet: Heltid

Lockas du av möjligheten att påverka samhället vi lever i och vill jobba med utveckling av bostäder och samhällsbyggnad hos en av Sveriges största bostadsutvecklare och fastighetsförvaltare? Har du tidigare erfarenhet av fastighetsaffärer, ackvisition detaljplanearbete och bostadsutveckling? Då kan det här vara jobbet för dig!

Vad ska du göra?
Riksbyggen växer och söker nu en Affärsutvecklare av bostadsprojekt till kontoret i Göteborg. Som Affärsutvecklare ansvarar du för att hitta nya markförvärv, arbeta med tävlingar och initiera samt driva projektutveckling och detaljplaner. Även bolagsaffärer är en vanlig företeelse i rollen.
Du leder utvecklingen av projekt inom bostads-, hyres- och äganderätter i tidiga skeden. I arbetet kommer du att ha ett nära samarbete med marknadsområdeschefer och projektteam bestående av Projektledare och Sälj- och Marknadsansvariga.
Affärsutvecklaren rapporterar till Marknadsområdeschef, Storgöteborg

Vem är du?
Vi söker dig med gedigen erfarenhet av fastighetsaffärer, ackvisition och bostadsutveckling. Vi ser gärna att du har en relevant akademisk utbildning. Det kan vara t. ex. inom ekonomi, samhällsbyggnad, arkitektur, civilingenjör väg- och vatten, lantmäteri eller likvärdigt. För att lyckas i rollen ser vi också att du har genuint intresse av affärs- och projektutveckling samt hållbara boendemiljöer. Som person är du kreativ, handlingskraftig, flexibel och uthållig samt duktig förhandlare. Du stimuleras av att göra goda affärer och skapa nya relationer. Vidare trivs du med att jobba mot konkreta mål, driva flera projekt samtidigt och du har ett stort engagemang i samhällsutveckling. För tjänsten är det krav på körkort och tillgång till egen bil.
Riksbyggen strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka.

Vi erbjuder
Riksbyggen erbjuder dig ett ansvarsfullt arbete i en expansiv, omväxlande och dynamisk miljö. Du har stort eget ansvar och generösa arbetsvillkor samt inflytande över både arbetet och egen tid. Du kommer få chansen att utvecklas genom spännande projekt, bli en uppskattad kollega och ingå i ett kompetent och engagerat team.

Ansökan
Din ansökan skickar du till oss via: www.riksbyggen.se/om-riksbyggen/jobb-och-karriar/lediga-tjanster
I denna rekrytering samarbetar vi med Jefferson Wells.
Välkommen med dina frågor till ansvarig rekryteringskonsult Anna Edemyr, 072 - 730 52 46, Anna.Edemyr@jeffersonwells.se
Skicka in din ansökan snarast, dock senast 7 juni. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Affärsutvecklare

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Affärsutvecklare.

Affärsutvecklare

Läs mer Jan 29
Nu är det dags för Nordic Groups att ta ett större grepp om svenska marknaden och söker därför dig, som företagets nya affärsutvecklare, och vill fortsätta utvecklas med Nordic Group och deras kunder i Sverige, Danmark och Norge. Är du personen som trivs och drivs i kontakten med kunder, har lätt för att skapa nya affärer och ha hela Norden som din arbetsplats? Här erbjuds du en varierande roll med stora möjligheter att utvecklas samt att resa.

Företaget
Nordic Export Groups Oy (Nordic Groups) erbjuder internationaliseringstjänster samt experthjälp vid försäljning och marknadsföring åt små och medelstora företag inom olika affärsområden och branscher inom teknologisektorn i Norden, framförallt i Sverige, Danmark och Norge.
Nordic Groups hjälper finska företag främst med att etablera sig i Sverige, Danmark och Norge. Tyngdpunkten i deras uppdrag ligger på direkta försäljning- och marknadsföringsåtgärder genom att "öppna nya dörrar" för deras uppdragsgivare. Bland företagens större kunder kan nämnas Volvo, ABB, Alfa-Laval, Atlas Copco, Sandvik, SSAB, Boliden, SCA samt byggföretag som Skanska, PEAB och NCC i Sverige. Nordic Groups har också goda kontakter till den svenska massa- och pappersindustrin och till Metso Outotec och Valmets enheter i Sverige. De får många förfrågningar även i nya branscher inom digitalisering, elektrifiering, clean-tech, och inom marina sektorn.

Tjänsten
Syftet med tjänsten är att hjälpa företag att internationaliseras och starta export eller att utveckla redan existerande export.
Typiska arbetsuppgifter och resultat: Nordic Export Group har utfört uppdrag för ett flertal finska företag genom att göra marknads- och konkurrentanalyser, hitta olika typer av samarbetspartner ( t.ex. agenter, distributörer och övrig personal) och bygga upp distributionskanaler för deras produkter. Dessutom skapar Nordic Groups kundrelationer och fått till stånd affärer för många av de företag som de har som klienter.

Arbetsuppgifter
Som affärsutvecklare arbetar du både med att hjälpa befintliga uppdragsgivare att öka sin försäljning samt att hitta och starta upp nya affärer mot nya kunder i hela Norden. Detta gör du genom att göra marknads- och konkurrentanalyser, hitta olika typer av samarbetspartner (t.ex. agenter, distributörer och övrig personal) och bygga upp distributionskanaler för deras produkter. Du ska skapa kundrelationer och få till affärer för företag som Nordic Groups representerar. Du blir kundansvarig för företagen du blir tilldelad och eftersom du arbetar mot hela Norden, så kräver den hel del resande. Vidare i rollen närvarar du på mässor och följer med återförsäljarna på sambesök till kunderna du skapat. Du äger hela säljprocessen från lead/inkommande lead till avslut.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
. Minst 5 års erfarenhet av tekniska försäljning av produkter inom B2B
. Flytande i svenska och engelska i tal och skrift
. Stort tekniskt intresse
. Meriterande med kunskaper i tyska
. Meriterande med försäljning sedan tidigare inom: metallindustri, kemiindustri, processindustri, gruvindustrin, byggnadsindustri, automation, el- eller energiindustri.

Vi tror att du som söker har en förmåga att tänka och resonera strategiskt samt har en god förståelse för affärens långsiktiga betydelse och dess möjliga utfall. Vidare har du förmågan att se helheten ur olika affärsmässiga perspektiv och är mån om att arbeta på projekt tills resultat uppnås. Ditt intresse för andra människor gör att du bygger dina relationer på ett genomtänkt sätt, är en god lyssnare och anstränger dig för att leverera lösningar. Vidare är du van vid att strukturera ditt eget arbete och har förmågan att ta egna beslut, även utan allt underlag, för att komma vidare.
Vi söker även personer med lång erfarenhet i seniora befattningar där kunskap om marknaden och tekniken har spelat en betydande roll.

Vi arbetar med löpande urval så du är varmt välkommen med din ansökan snarast till joakim.gyllenbogel@nordicgroups.net
Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Joakim Gyllenbögel på mail som ovan eller på +358 40 560 3914.

Nyckelord Senior Affärsutvecklare, Export sales, Export, Export Development,
Export Experience, international sales person

Branschkategori Konsulter
Bransch Företagsutveckling / Strategi
Alternativ Industri / Tillverkning/Bygg / Process / Gruvindustrin
branschkategori
Alternativ bransch Gummi-, plast- och mineralprodukter

Ansök nu

Affärsutvecklare / Säljrepresentant

Läs mer Apr 15
Affärsutvecklare / Säljrepresentant till södra Sverige
Anysys är ett varumärke som effektiviserar och automatiserar hanteringen av leverantörsfakturor. Tjänsten distribueras via återförsäljare i hela Sverige. Vi har idag samarbeten i form av återförsäljare som ekonomisystems- och IT-leverantörer. Bolagets säte är i Skellefteå där utveckling och support är placerat.
Dina arbetsuppgifter
Som affärsutvecklare / säljrepresentant har du stort inflytande över vår arbetsplats och blir en nyckelfigur i vår tillväxtstrategi. Vi har idag nära relationer med våra befintliga återförsäljare och det kommer fortsatt vara ett viktigt arbete att upprätthålla.
I rollen jobbar du proaktivt med att identifiera och skapa relationer med potentiella återförsäljare för att expandera vårt nätverk. Du förhandlar avtal, ger löpande support och håller kundevent och utbildningar till våra återförsäljare för att säkerställa deras framgångar.
Du är dessutom en viktig kugge i samarbetet med våra interna team för att säkerställa en smidig och effektiv verksamhet.
Ditt geografiska ansvarsområde bestäms beroende på din nuvarande bostadsort.


Vad har Mikael Forssell, VD / utvecklingschef, att säga om tjänsten och företaget?
"Anysys är ett innovativt bolag som satsar på att effektivisera och utveckla våra produkter och tjänster. I rollen som affärsutvecklare ser du till att dessa produkter och tjänster når ut till våra återförsäljare. På Anysys finns inga stämpelklockor eller på plats-krav, bara engagerade kunder och kollegor som delar ditt intresse för teknik i framkant. Här jobbar du i en platt organisation där människor med olika bakgrund och i olika åldrar alla är delaktiga i att bygga kultur och kundnöjdhet.
Som ledare värdesätter jag eget ansvar och engagemang. Vi är en liten organisation vars största tillgång är våra medarbetare, deras idéer och vilja att överträffa sig själva och kundernas förväntningar. Ambitionen är att vara lyhörd och ge medarbetare ansvar efter målsättning. Till rollen som affärsutvecklare söker vi dig som är nyfiken, lyhörd och intresserad av att bidra till din egen och företagets fortsatta utveckling, givetvis med möjlighet att växa och tjäna pengar."


Din profil
Till rollen som affärsutvecklare / säljrepresentant söker vi en lösningsorienterad person som inte drar sig för att möta och lösa problem för våra kunder. Du är flexibel och uppskattar en snabbrörlig och föränderlig arbetsmiljö.
För att trivas i rollen behöver du vara självgående, målinriktad och ha en stark förmåga att bygga relationer. En god kommunikativ förmåga är avgörande i denna roll. Du känner dig bekväm med att stå i centrum och har förmåga att tala inför kunder och leda event med självförtroende.
Krav
Svenska och engelska i tal och skrift
B-körkort

Meriterande
Bakgrund inom ekonomi och goda IT-systemkunskaper
Erfarenhet av att arbeta med återförsäljare

Kontakt och ansökan
För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Urban Hedström på urban.hedstrom@anysys.se.
Ansök via ansökningsknappen snarast då vi hanterar ansökningar löpande.
Välkommen med din ansökan!
Om företaget
Tolkning av fakturor är vår ”core-business”, det är härifrån vi kommer. Vi har en lång erfarenhet av arbete med olika typer av tolkningssystem, och har levererat lösningar till många företag genom åren. Efter alla dessa år har vi en god insyn i vilka utmaningar våra användare möter i sin vardag – och vad som krävs för att lösa dem.
När vi startade 2011 var det just för att vi såg ett växande behov på marknaden. Behovet av ett enkelt fakturahanteringssystem som frigör tid de dagar när allting fungerar, i kombination med en följsam partner som finns där när förutsättningarna förändras. Sedan starten har vi växt och blivit fler, tagit oss an nya marknader och utvecklat vårt tjänsteprogram. Det som består är vår vilja att göra det krångliga enkelt – i nära samarbete med faktiska användare av våra system.

Ansök nu

Financial Services | Operations

Läs mer Dec 12
The opportunity

We're currently looking for someone to join our Financial Services team, a part of our global sales department. As a colleague of this team, you will have the opportunity to develop and grow with the business. You will be involved in a journey towards a more sustainable future, and support the business when Polestar now continues to grow in our markets.

At Polestar, we work in a global context with highly talented individuals who share a passion for changing the world. We believe innovation is a team effort and that just like each component is critical to the performance of our cars each person working at Polestar is as important to the team and its performance.

This position is located at our headquarters in Gothenburg, Sweden. We believe in a hybrid model when it comes to remote and onsite work, knowing that both in-person collaboration and individual time to focus are needed. What matters most is that people get the time, and support, to do what needs to be done. And to enjoy doing it, of course.



The responsibilities

In this role, your main focus will be the ongoing management of inventory funding, retail financing, and retail insurance products and related services with a primary focus on retail finance. Combined with this you will be the key interface and go-to person in between headquarters, market teams, and external financial services partners, including:

- Develop, maintain, and improve the overall governance model.

- Manage ongoing operations which include process improvement, customer journey refinement, coordination of reporting and pricing activities as well as periodical marketing and campaign actions.

- Support markets to achieve their business performance targets (volume growth, penetration levels, renewals, commission income) both for retail finance and insurance by analyzing performance metrics, and developing and executing jointly agreed action plans.



The ideal candidate

We are looking for you who appreciate learning and development through performing your task and take great own responsibility in delivering results and contributing to the growth. We believe you are flexible and analytical with a problem-solving mindset supplemented by a hands-on attitude. In this role, it´s also important with strong business acumen, structure, and the ability to plan, coordinate, and execute work with several different stakeholders involved.

To be a great fit for this position we believe you’ve had similar responsibilities from a company within finance, automotive, insurance, leasing, retail banking, or finance consulting.

In addition, you'll need the following qualifications:

- About 5-10 years of relevant work-life experience.

- Finished University/Higher Vocational Education in a relevant field.

- Demonstrated understanding of automotive finance/insurance products and related processes, ideally complemented with a good understanding of the latest e-commerce trends.

- Familiarity with business planning techniques and processes.

- Prepared for light, ad-hoc traveling within Europe.

Polestar is an international company, with various backgrounds represented. English, therefore, is the language of written and spoken communication. And though we have a global presence, we maintain a growth mindset. Change happens often at Polestar. But so does progress. Expect an accelerating, exciting environment.

The process

If the above matches your ambitions, be sure to apply. Our selection process is ongoing, and the position will remain open until it’s filled.

The Polestar journey is an electric one.

Ansök nu

Strategisk nykundsbearbetande KAM, Purmo Sverige AB

Läs mer Apr 2
Är du redo att ta ditt nästa kliv i din karriär? Då kanske denna tjänst som är en rekrytering är något för dig!Brinner du för att etablera nya, strategisk och långsiktiga samarbeten med nya kunder? Vill du vara med på en utvecklingsresa där din insats kommer vara en stark bidragande faktor till Purmos fortsatta tillväxt? Som Affärsutvecklare är ditt fokus att hitta nya samarbeten med större kunder inom vårt segment Electrical DYI / Elprodukter i Sverige och Norge. Låter det som din nästa utmaning? Då ser vi fram emot din ansökan!

Du utgår från något av våra kontor i Sverige där hybridarbete tillämpas. Du rapporterar till Chef Elektriska komponenter.

Arbetsuppgifter
Proaktiv analys, kartläggning och bearbetning av strategiskt viktiga nya större kunder i Sverige och Norge, där målet är att skapa långsiktiga samarbeten och hållbara affärsavtal.

Exempel på arbetsuppgifter:
- Proaktiv kartlägga och bearbeta strategiskt viktiga nya större kunder i Sverige och Norge.
- Boka och genomföra såväl digitala som fysiska kundbesök med personer i företagens inköpsorganisationer och andra nyckelpersoner.
- Uppdatera CRM-system så att aktiviteter och mål ligger i linje med uppsatta nyckeltal samt rapportera progress.
- Samarbete med intressenter, både inom och utanför organisationen.
- Förhandla och teckna avtal.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har/är:
- Eftergymnasial utbildning inom försäljning, ekonomi och/eller marknadsföring.
- Erfarenhet av försäljning på strategisk nivå och långsiktig bearbetning av större kunders inköpsorganisation.
- Erfarenhet av framgångsrik förhandling och avtalsskrivning.
- Erfarenhet av B2B-försäljning av konsumentprodukter, där elektriska produkter är meriterande
- Goda IT-kunskaper i affärssystem och behärskar Office 365.
- Mycket god förmåga att uttrycka dig väl på svenska och engelska i såväl tal som skrift samt förstå Norska.
- B-körkort och en familjesituation som tillåter resor med övernattning.

Personlighet
För att lyckas i rollen ser vi att du har/är:
- Affärsinriktad med ett starkt driv att gå i mål med förhandlingar och avtal.
- Initiativförmåga och förmåga att arbeta strukturerat och självständigt.
- Förtroendeingivande och relationsinriktad.
- Uthållig och van vid långa säljcykler.

Erbjudande
Som Affärsutvecklare erbjuds du ett fritt och ansvarsfullt jobb med goda villkor som:
- Anställning i en marknadsledande organisation av hållbara lösningar för ett bättre inomhusklimat i stark tillväxt.
- Goda möjligheter till personlig och karriärmässig utveckling.
- Tjänstebil.

Om Purmo
Purmo är en ledande leverantör av hållbara lösningar för ett bättre inomhusklimat. Våra värmesystem och kylsystem är utformade för att erbjuda de högsta nivåerna av inomhuskomfort och effektivitet.
Comfort delivered är vårt löfte till våra kunder. För att hjälpa alla att uppnå en hållbar inomhuskomfort är vi dedikerade till att leverera ledande lösningar och tjänster för ett bättre inomhusklimat.
Vi strävar ständigt efter innovativa lösningar för ett bättre inomhusklimat både med tanke på komfort och energieffektivitet. Purmos lösningar är utformade för att bidra till ett bättre välbefinnande och samtidigt minska trycket på planetens resurser. Läs mer på https://www.purmo.com/sv-se och aktuella produkter på https://www.purmo.com/sv-SE/produkter/rumsapparater/elvarme/elradiatorer

Ansökan
Vi samarbetar med Addilon i denna rekrytering. Din ansökan (CV och personligt brev) skickar du in snarast via länken nedan. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Frågor om tjänsten besvaras vardagar 9.00-10.00, 010 207 43 20.

Om Addilon
Rekrytering och uthyrning av rätt chefer och specialister inom främst teknik, försäljning, inköp och logistik i Stockholm, Göteborg, Mälardalen, Helsingfors, Köpenhamn, Oslo och Chicago.

Följ oss gärna:
LinkedIn | Facebook | Instagram

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med försäljare av ytterligare jobbannonser, kandidater etc.

Ansök nu

Business Portfolio Manager - Rison, Gothenburg

Läs mer Mar 16
Rison Capital is a Swedish climate technology financing company, based in Gothenburg. We
offer a comprehensive rental solution for our clients’ entire portfolios of energy efficiency and
emission reduction measures. Contracts often include, but are not necessarily limited to, LED
lighting, heating, ventilation, electrification and other on-site renewable energy solutions.
Bundling many projects, regardless of size, number and technology, into one single contract
offers clients a practical and quick solution for their transition to climate neutrality.
Our current focus is on energy efficiency in the Nordics. In a partnership with SEB Nordic Energy,
we have created a company focused on direct investments in energy efficiency projects. In a
first step we are looking to deploy projects amounting to at least 500 MSEK.

This is where you come in
We are looking for someone who will take ownership of the portfolio. You will be the driving force
identifying projects and clients in the Nordic market.
An important part of your job will be to work closely with our hardware partners to set up their as-aservice offer and identify potential projects in their sales pipeline.
You will also be collaborating and building long-term relationships with larger manufacturing
companies, real-estate owners and developers as well as and public entities in identifying,
funding and supporting their transition to carbon neutrality.

Responsibilities
• Plan and organise sales activities for the Nordic market
• Create long term partnerships with key clients
• Set up joint propositions with new and current partners
• Coordinate carbon neutrality roadmaps for larger accounts
• Work with our COO in project development
• Work with our CEO and financing team regarding portfolio management
• Work with our communication team to plan and coordinate PR and marketing activities
• Represent the company and portfolio at public events

Profile and background
We are looking for a strong team player that get things done. Who take ownership and
responsibility and work tenaciously towards our overall targets. As part of a climate financing
company you understand the importance of building long term partnerships with clients based
on transparency, honesty and mutual trust. Holding a position as a key team-member of Rison,
you will need to feel passionate about our value proposition, our brand and our commitment to
quality and responsibility.
With our product in place and financing secured, our focus going forward will be to build a great
team who share our passion for our guiding principle: the combination of climate effect and
profitability is crucial, because profitability is the key to the scalability necessary to drive change
on a global scale.
Ideally you have a background in finance, real estate, infrastructure, energy and/or clean-tech.
Preferably with a 5+ years working in client relation roles. Excellent social skills with a strategic
mindset and a knack for analysing complexity will help you translate needs and demands into
feasible projects and solutions. You need to be familiar with the Nordic/EU market and be fluent
in Swedish and English.

Our offer
Besides being part of a vital turnkey solution to the ongoing climate crisis, we offer a competitive
salary and a generous commission on sales.

Application
This recruitment is handled by our partner Stefan Kristoffersson and Caminero . You are welcome to contact Stefan with your questions and please apply here

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Experis AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Experis AB .

Vi växer! Sr Automationsingenjör till Preem | Göteborg

Civilingenjör, teknisk fysik
Läs mer Apr 18
Preem, Sveriges största drivmedelsbolag, letar nu efter en passionerad och engagerad Senior Automationsingenjör för att stärka vårt team i Göteborg. Vi söker dig som är serviceinriktad, detaljorienterad men med förmågan att se helheten, och som älskar att lösa tekniska utmaningar!

??????????????

Din roll
Som Senior Automationsingenjör på Preem kommer du att spela en central roll i att arbeta med automationssystem på vårt raffinaderi i Göteborg. Dina uppgifter kommer att omfatta systemutveckling, programmering, förebyggande underhåll och uppgraderingar av systemen. Ditt engagemang och expertis kommer att vara avgörande för att säkerställa den smidiga funktionen av våra tekniska system och processer.



Din profil
Vi letar efter någon som är kommunikativ, serviceinriktad och med en stark förmåga att lösa problem. Du bör ha goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift. Tekniska kunskaper inom PLC programmering och en högskole-/universitetsutbildning inom exempelvis Automation, Systemvetenskap, IT eller arbetslivserfarenhet som bedöms likvärdigt skulle vara fördelaktigt.



Kvalifikationer:
* Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift
* PLC programmering
* Högskole-/universitetsutbildning inom exempelvis Automation, Systemvetenskap, IT eller arbetslivserfarenhet
* Kunskaper om styr och säkerhetssystem är meriterande



Team & Rapportering
Du kommer att ingå i en grupp som består av totalt 17 medarbetare på båda raffinaderierna i Lysekil och Göteborg, och rapportera direkt till Automationschefen.

Preem AB är en ledande aktör inom förnybar energi och strävar efter att skapa en hållbar framtid. Om du är redo att bli en del av vår framgång och bidra med dina färdigheter och din passion, skicka in din ansökan idag!



Ta reda på mer!
Om Du har frågor om tjänsten är Du välkommen att kontakta ansvariga rekryterare Mark Ferrer på mark.ferrer@jeffersonwells.se eller 072-156 36 01.

Intervjuer kommer att ske löpande. Skicka därför in din ansökan med CV och personligt brev så snart som möjligt.

Välkommen med din ansökan!

Facklig kontaktperson: https://www.preem.se/om-preem/karriar/lediga-tjanster/fackliga-kontaktpersoner

Ansök nu

Produktägare Integrationscenter | Västtrafik | Hybrid

Projektledare, IT
Läs mer Apr 18
Lockas du av att arbeta i en spännande och komplex IT-miljö som tekniskt är i framkant? Har du ett genuint teknikintresse och vill ha en ledande roll där du också får arbeta nära tekniken? Vill du bidra till samhällsnytta hos en trygg och stabil arbetsgivare? Nu har du möjlighet att söka rollen som Produktägare där du får driva utvecklingen av Västtrafiks Integrationscenter!

Arbetsbeskrivning
Organisatoriskt kommer du att tillhöra Västtrafiks avdelning Utvecklingsplattformar där du blir en nyckelspelare med stora möjligheter att påverka, forma och driva utvecklingen av Västtrafiks Integrationscenter. Här blir du en del av ett sammansvetsat, kompetent och prestigelöst team med högt i tak som stöttar hela organisation gällande integrationsfrågor. Du rapporterar till avdelningschefen för Utvecklingsplattformar.

Som Produktägare kommer du att arbeta både operativt och strategiskt för att leda teamet mot uppsatta mål. Du ansvarar för leveranserna inom teamet och du planerar, driver samt utformar roadmap och strategi för området för att möta verksamhetens behov. Ditt fokus ligger på att säkerställa att teamets aktiviteter och leveranser håller en hög kvalitet över tid.

Du har det övergripande ansvaret för förvaltning, utveckling, processer och rutiner samtidigt som du säkerställer att teamet har rätt verktyg. Rollen innefattar livscykelhantering av leveransernas tekniska lösningar och du har en viktig roll i teamets budgetarbete. Du håller dig uppdaterad om branschens utveckling med nya lösningar och tekniker för att kontinuerligt arbeta med förbättring.

Hos Västtrafik kommer du att verka inom en teknisk miljö i framkant bestående av bland annat Kubernetes, API Management (Microgateway), CI/CD verktyg och Quarkus/Camel.



Vem är du?
Vi söker dig som har goda ledaregenskaper och förmågan att skapa relationer och engagera dina kollegor. Du drivs av att skapa värde för verksamheten och att utveckla den. Som person är du kommunikativ, ansvarstagande och har förmågan att sätta dig in i verksamhetens behov och tänka processorienterat och logiskt kring rutiner och metoder. Vi tror att du är en van ledare men välkomnar dig med god erfarenhet av att arbeta inom ett integrationscenter att söka tjänsten om du känner dig redo att ta klivet in i en ledande roll.

Erfarenhetsmässigt söker vi dig som har arbetat med integrationer i roller som utvecklare, arkitekt eller motsvarande. Du förstår vikten av ett integrationscenter och dess syfte i en organisation. För att passa i rollen har du känsla och förståelse för vad "god integrations-arkitektur" innebär och du vill vara med och leda arbetet för att skapa ett så bra integrationscenter som möjligt på Västtrafik. Du har erfarenhet av integrationsplattformar och integrationsutveckling (gärna inom Java). Vi ser att du har högskoleutbildning inom relevant område alternativt arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren ser som likvärdig. Du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift.









Om Västtrafik
Västtrafik ansvarar för kollektivtrafiken i Västsverige. Varje dag väljer över 400 000 kunder att resa med våra bussar, tåg, spårvagnar och båtar. Genom att utveckla och erbjuda hållbara resor och smarta tjänster vill vi vara det självklara valet när du reser. På så sätt bidrar Västtrafik till det goda livet i Västra Götaland och till en attraktiv och konkurrenskraftig region.



Låter detta intressant?
Den här rekryteringsprocessen hanteras av Experis för Västtrafiks räkning, vilket innebär att du kommer att bli anställd direkt av Västtrafik. Tjänsten är en tillsvidareanställning och du kan antingen vara placerad på Västtrafiks kontor i Göteborg på Gullbergs strandgata eller på något av Västtrafiks kontor i Uddevalla, Skövde, Borås eller Vänersborg. Västtrafik erbjuder ett flexibelt arbetsupplägg bestående av både kontor- och distansarbete.

Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Paula Skoglund på paula.skoglund@se.experis.com.

Urval och intervjuer sker löpande och sista ansökningsdag är 26 maj. Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Delprojektledare - Production, Surface | SAAB | Göteborg

Arbetsledare, maskintillverkning, verkstadsprodukter
Läs mer Apr 5
SAAB i Göteborg söker nu en Delprojektledare som är en naturlig samordnare och en mästare på att hantera komplexa uppgifter i en dynamisk miljö. I denna roll blir du en av nyckelpersonerna i våra projekt, där du kombinerar rollerna som strategisk planerare och hands-on problemlösare! Är du redo att ta dig an utmaningen?

??????????????



Din roll
Som Delprojektledare på SAAB kommer du att leda projektaktiviteter i delprojekt för att uppfylla kundkrav inom utsatt tid och budget. Du kommer att ha ett nära samarbete med projektplanerare, samordna med olika delar av projektteamet och regelbundet rapportera framsteg och utmaningar till projektledaren för att bidra till effektiv projektgenomförande. Du blir den som håller i trådarna för dina delprojekt inom produktion, från att koordinera resurser med verktyg som Antura, till att vara på plats i produktionen för att säkerställa att projektmålen nås. Kunskap i IFS eller liknande affärssystem är en fördel, då det underlättar i den dagliga verksamheten.



??????????????



Din profil
Vi söker en person som trivs med att vara i ständig rörelse, som effektivt kan prioritera och hantera flera uppgifter samtidigt. Du har en naturlig förmåga att navigera i en miljö där kommunikation med en mångfald av kontaktytor är en daglig rutin. Din styrka ligger i att kombinera strategisk planering med praktiskt genomförande.

För att lyckas i denna roll, bör du ha följande kvalifikationer:

* Relevant högskoleutbildning eller motsvarande erfarenhet inom teknik eller projektledning
* Stark förmåga att organisera, planera och prioritera arbete effektivt
* Utmärkta kommunikationsfärdigheter för att hantera olika kontaktytor
* Erfarenhet av att använda Antura för resursplanering är önskvärt
* Kunskap i affärssystem som IFS är meriterande



??????????????



Vad du blir en del av
Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 22 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare, mer hållbar och mer rättvis värld. Läs mer om oss här

Affärsområde Surveillance erbjuder världsledande teknologi som ger lägesbilder och beslutsunderlag för försvar mot olika hot. Portföljen omfattar radar-, telekrig- och ledningssystem samt trygghets- och säkerhetslösningar.

Som Delprojektledare kommer du tillhöra vårt team inom Project & Planning, Surface som ingår i affärsområdet Surveillance.

Denna position kräver att du blir godkänd i en säkerhetsprövning i enlighet med den svenska säkerhetsskyddslagen

??????????????





Ansökan
Den här rekryteringsprocessen hanteras av Jefferson Wells för SAABS räkning, vilket innebär att du kommer att bli anställd direkt av SAAB. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvariga rekryterare Mark Ferrer på mark.ferrer@jeffersonwells.se

Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Traineeprogram Experis Academy | Augusti 2024 | Göteborg

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Mar 6
Är du nyexaminerad inom IT och känner att det finns oändliga möjligheter att utforska? Hos Experis Academy får du inte bara möjlighet att bredda dina programmeringsfärdigheter, utan även att knyta viktiga kontakter tidigt i din karriär. Starta din karriär med en kickstart - vårt nästa program börjar i sommar!

Experis Academy ger dig möjlighet att forma din framtid genom vårt unika program som anpassas efter dina ambitioner och kunskapsnivå. Under sommaren 2024 erbjuder vi två spännande inriktningar:

Fullstack Java/JavaScript

Fullstack .NET/JavaScript



Varför Experis Academy?

Möjlighet att påverka starten på din karriär: Vi tror på att du själv ska ha inflytande över din vardag. Välj den inriktning som inspirerar dig mest och där du ser din framtid växa.

Praktisk vidareutbildning: Under tre intensiva månader får du en hands-on utbildning som matchar branschens efterfrågan, med fokus på de senaste teknologierna.

Trygg anställning: Både under och efter programmet erbjuds du en stabil anställning med schyssta villkor, där du får möjlighet att utvecklas vidare tillsammans med både oss och det företag du placeras hos.



Vad erbjuder Experis Academy:

Lön, kompetensutveckling och handledning: Under de tre utbildningsmånaderna får du ersättning och professionell handledning inom IT.

Accelerated Learning: En utbildning med högt tempo och praktiska övningar, enligt Accelerated Learning-metodiken.

Specialiseringsperiod: Efter utbildningen väntar en 12-månaders specialiseringsperiod hos ett företag i din region, där du kan fördjupa och applicera dina nyvunna färdigheter.

Möjlighet till anställning: Chansen att bli anställd hos det företag där du arbetar efter den specialiseringsperioden.

Erfarna lärare: Våra lärare är erfarna seniora utvecklare med gedigen erfarenhet från både akademin och näringslivet.

Extern certifiering: Möjlighet att ta extern certifiering inom din valda inriktning.

Nätverkande: Skapa värdefulla kontakter och bygg relationer med likasinnade individer inom branschen.



Teknologier du kommer att lära dig beroende på inriktning:

Fullstack Java/[removed]

Java, Spring, Hibernate, REST, Apache Tomcat, SOAP, NodeJS, JavaScript, ReactJS, Angular, Bootstrap, HTML, CSS, Scrum.

Fullstack .NET/[removed]

.NET, ASP.NET, Azure, Google Cloud, AWS, REST, NodeJS, JavaScript, ReactJS, Angular, Bootstrap, HTML, CSS, Scrum.



Vem söker vi?

Vi söker dig med:

En 3-5 årig utbildnign från universitet/högskola inom ett IT-relaterat område inom de senaste 2 åren eller en 2-årig utbildning från yrkeshögskola inom programmering.

Motivation att lösa komplexa problem och ett sinne för logik.

Passion för kodning.

Ambitioner att arbeta som fullstackutvecklare eller systemutvecklare.

Förmågan att samarbeta och ständigt söka nya utmaningar.

Flytande svenska och engelska i tal och skrift.









Kursstart: Augusti 2024
Arbetstid: Heltid vardagar, 08:00-17:00



Plats för utbildning och uppdrag:

Vi genomför programmet i Stockholm, Göteborg, Växjö, Skövde och Karlskrona. Antalet platser per inriktning och ort kan variera.

Låter detta intressant? Sök redan idag! Urval sker löpande med selekteringsstart från februari. För att öka dina möjligheter ser vi därför fram emot din ansökan så snart som möjligt!

Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post, men du är välkommen att kontakta oss på Academy@se.experis.com om du har några frågor.

Ansök nu

ServiceNow | Göteborg | Experis Academy

Systemadministratör
Läs mer Apr 3
Vill du jobba med digital transformation och automatisering av processer? Är du nyexaminerad inom IT och vill driva digitala förändringar hos marknadsledande bolag? Ge liv åt innovation och effektivitet med ServiceNow hos Experis Academy! Under nio veckors ServiceNow-utbildning på Experis Academy får du inte bara tillägna dig unik och efterfrågad kompetens, utan också en biljett till framtidens IT!

Vad är ServiceNow?

Upptäck den mångsidiga världen av ServiceNow - en ledande molnbaserad lösning som tar verksamheter till nya höjder! Från sina ursprung som ett kraftfullt ITSM-verktyg (IT Service Management-verktyg) har ServiceNow växt till en omfattande plattform som driver innovation och effektivitet över hela branschen. ServiceNow erbjuder en mångfald av lösningar inom finans, försäljning, HR, FSM, CRM och mer, vilket ger verktyg för att anpassa och förbättra arbetsflöden enligt unika behov. Med sina högt konfigurerbara funktioner och smidiga integrationer kan ServiceNow stödja befintliga system och hantera olika arbetsflöden, vilket gör det till den ultimata lösningen för att digitalisera och förbättra verksamheter världen över.

Varför ska du arbeta med ServiceNow?

ServiceNow är inte bara en plattform, utan kan också vara din biljett till framgång! Med dess banbrytande teknologi och enorma efterfrågan på marknaden är det inte konstigt att det anses vara ett av de hetaste karriärvalen. Som ServiceNow-utvecklare får du möjlighet att arbeta med en mångfald av tekniker och verktyg, från konfiguration av applikationer till integration med andra system och verktyg. Denna mångsidighet ger dig chansen att bredda och fördjupa din tekniska kompetens. Dessutom erbjuder karriärutveckling inom ServiceNow-ekosystemet en mängd olika möjligheter, från utvecklare till arkitekt eller projektledare.

Vad får du av att gå Experis ServiceNow Academy Program?

? Nio veckors betald ServiceNow-utbildning i högt tempo.

????? Fokus på den kompetens som arbetsmarknaden efterfrågar.

????? Lätt att avancera och bygga karriär!

???? Hög efterfrågan och bra lön.

???? Låg tröskel för dig som vill börja jobba med ServiceNow.

???? ServiceNow CSA-certifiering!

Du får en unik möjlighet att skaffa dig kompetens inom den nya teknologi som IT-branschen efterfrågar. Under nio intensiva veckor får du praktisk vidareutbildning som är anpassad efter arbetsmarknadens behov, och du får dessutom en trygg anställning efter programmet. Vårt gemensamma mål är att du ska kunna vidareutvecklas och bygga en långsiktig karriär tillsammans med oss och företaget du är hos. Vi tror på att ge dig som deltagare en unik upplevelse genom att förse dig med de verktyg och kunskaper som krävs för att lyckas.

Ett urval av teknologier du kommer att lära dig och få möjlighet till att börja jobba med under programmet är:

ITIL/ITSM-grunder och Javascript, ServiceNow Administration Fundamentals, implementering av ServiceNow-plattformen, IT Service Management (ITSM), script i ServiceNow Fundamentals, grundläggande applikationsutveckling, alla grunderna i tjänsteportalen.

Vem är vi på Experis Academy?

Experis Academy är en del av IT-konsultbolaget Experis, som i sin tur ingår i den internationella Manpower Group-koncernen. Vi som arbetar med detta koncept har omfattande erfarenhet av både HR och IT. Vårt Academy-program har vuxit och utvecklats genom åren, både i Sverige, Norden och i hela Europa. Vi har stor erfarenhet av att utbilda nyutexaminerade talanger inom branschen, och vi är duktiga på att matcha profiler med spännande uppdrag. Vi arbetar även mycket med coachning för att ge dig möjlighet att komplettera dina tekniska färdigheter med andra mjuka färdigheter som passar inom IT-branschen.

Vilka tidigare erfarenheter behöver du?

* Du behöver ha kandidatexamen inom datavetenskap, informationsteknik eller relaterat område.
* Du behöver ha flytande svenska och engelska i tal och skrift.

Meriterande:

* Bekant med JavaScript, Angular JS eller andra programmeringsspråk.
* Bekant med integrationer med REST/SOAP API:er eller andra integrationsmetoder.
* Bekant med ITIL-processer eller IT-tjänsthanteringskoncept.
* Bekant med ServiceNow-plattformen som användare eller ITSM-modul.

Vad behöver jag veta och göra för att söka?

Kursstart: 19:e Augusti 2024

Arbetstid: Heltid

Plats för utbildning och uppdrag: Vårt kontor i Göteborg

Låter detta intressant? Sök jobbet redan idag, urval sker löpande. För att öka dina möjligheter ser vi därför fram emot din ansökan så snart som möjligt! Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post, men du är välkommen att kontakta oss på dara.tysani@se.experis.com om du har några frågor

Ansök nu

Senior kommunikatör | Jefferson Wells | Göteborg

Informatör/Kommunikatör
Läs mer Apr 19
Nytt
Har du gedigen erfarenhet inom kommunikation och vill vara en nyckelspelare i att driva strategisk kommunikation hos en ledande aktör inom fordonsindustrin? Jefferson Wells söker nu en Senior kommunikatör för ett spännande konsultuppdrag i Göteborg. Vi genomför urval löpande så ansök idag!

Ort: Göteborg
Start: Omgående
Uppdragslängd: Konsultuppdrag till december 2024



Arbetsbeskrivning:

Som Senior kommunikatör kommer du att ha en nyckelroll i att driva och utveckla kommunikationsstrategier för att stärka företagets relationer med interna och externa intressenter. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar:

* Ledning av kommunikationsprojekt och processer.
* Utveckla och producera skriftlig och visuell kommunikation för både interna och externa kanaler
* Coacha och granska arbetet för mer juniora kommunikatörer.
* Utveckla och implementera strategiska kommunikationsplaner.
* Skapa engagerande innehåll för olika målgrupper och kanaler.
* Hantera kriskommunikation och rykteshantering.
* Samarbeta med olika avdelningar för att säkerställa enhetlig kommunikation.



Om dig:

För att lyckas i rollen som Senior kommunikatör tror vi att du uppfyller följande krav:

* Flera års erfarenhet av liknande arbete inom kommunikation
* Relevant eftergymnasial utbildning inom marknadsföring, kommunikation eller liknande område
* Flytande kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.
* Förmåga att arbeta i en global miljö och förstå olika kulturella dynamiker.
* Kompetens inom digital kommunikation och användning av olika plattformar.



Om Jefferson Wells:

Jefferson Wells är ett konsult- och rekryteringsbolag specialiserat kompetensförsörjning av chefer och specialister. Jefferson Wells unika expertis och branscherfarenhet gör att vi kan få verksamheter att växa och erbjuda en långsiktig karriärutveckling för våra kandidater. Jefferson Wells finns på ett 50-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över och är en del av ManpowerGroup. Med vårt omfattande nätverk kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb.



Hur du ansöker:

För att söka tjänsten klickar du på "Ansök nu" och skapar ett konto hos oss. Notera att vi inte tar emot ansökningar via mail. Vi genomför urval löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt!

Vänta inte, skicka in din ansökan redan idag och ta chansen att vara en del av ett dynamiskt team i en spännande bransch!

Ansök nu